Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Hamazaki schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:48:
kan het zijn dat een high-end sony tv beter geluid geeft via mijn HT dan een oled? iets met betere geluidskaart? merk het verschil namelijk wel met mijn vorige sony-tv..of is het placebo?
Dat ligt er deels aan hoe het aangesloten zit, maar als je via optical of HDMI ARC afspeelt is alles digitaal en wordt het pas verwerkt in je HT, en zou het precies hetzelfde moeten zijn.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Jimmy J. schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:37:
[...]
Dat ligt er deels aan hoe het aangesloten zit, maar als je via optical of HDMI ARC afspeelt is alles digitaal en wordt het pas verwerkt in je HT, en zou het precies hetzelfde moeten zijn.
dat dacht ik dus ook :) maar zoals ik zei, misschien is het placebo.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

Raziel schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:51:
[...]

Tip voor je volgende TV: transparant grijs
Ik kan geen grijs kiezen bij de Netflix instellingen voor ondertitels. :X

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
P.A.T.R.I.C.K schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:38:
[...]
kort samen gevat:
Weet je niet zeker of een OLED tv wel geschikt is voor jouw gebruik:
google dan even op 'oled rtings test' en klik de RTINGS link. Statische beelden zoals bij gaming, teletekst, sportbalken, nieuwsbalken, zenders met gekleurde logo's, gekleurde ondertitels, als computermonitor of een kamer met direct zonlicht zijn onverstandig bij OLED tv's. Je moet hun waarschuwing heel goed lezen, maar waar het om neerkomt, is het statische dan brand het ALTIJD in :)

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Wat is de reden waarom we allemaal dan toch best veel geld neerleggen en een LG Oled kopen met het risico op burn-in? Dit is geen kritiek maar een serieuze vraag. Ik ga binnenkort verhuizen en wil de LG Oled aanschaffen, maar dit soort verhalen weerhouden mij ervan. Een TV zou toch wel wat langer moeten meegaan lijkt me, ongeacht het gebruik?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Omdat het risico uiteindelijk kleiner is dan veel mensen die waarschuwen denken. Meeste OLED bezitters hebben nergens last van.
Maar de discussie keert steeds terug... never ending story.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Farabi
  • Niet online
thisisjazz schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:10:
[...]

Wat is de reden waarom we allemaal dan toch best veel geld neerleggen en een LG Oled kopen met het risico op burn-in? Dit is geen kritiek maar een serieuze vraag. Ik ga binnenkort verhuizen en wil de LG Oled aanschaffen, maar dit soort verhalen weerhouden mij ervan. Een TV zou toch wel wat langer moeten meegaan lijkt me, ongeacht het gebruik?
-verschrikkelijke irritante blooming die continue van links naar rechts gaat bij films met zwarte balken
-het oplichten van de zwarte balken met ondertitels
-vreemde waas als er iets opgelicht worden bij een donkere scene (bijv om de vuur heen)
-slechte kijkhoeken
-local dimming die rare dingen doet
-door de bovenste punten komt HDR pas tot zijn recht op een OLED en is maar een gimmick op een LCD
-alles bij mekaar opgeteld, s'avonds niets meer dan irritaties op de bank.

trouwens, dat LCD beter is in daglicht dan een OLED, vind ik een fabeltje. het oled lampje en contrast staat hier op 60 in daglicht, helderheid is op deze stand al genoeg om normaal tv te kijken overdag.

het burn-in verhaal is het minst waar ik me druk om maak. enige wat je zal krijgen is wat tinting. nou, doe maar dat dan ipv al het andere. dat merk je 90% van de tijd niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Farabi op 07-01-2020 13:38 ]

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:43
ArthurMorgan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:15:
Omdat het risico uiteindelijk kleiner is dan veel mensen die waarschuwen denken. Meeste OLED bezitters hebben nergens last van.
Maar de discussie keert steeds terug... never ending story.
Niemand loopt graag te koop dat zijn LG oled van 3k na 2 jaar al burnin heeft.
op de poll van avforum heeft 23% percent van de gebruikers problemen met burnin, das niet niks.

Hangt dus af van je kijkgedrag , ik zou geen oled meer aanraden aan familie met 2 kinderen waar men 14 uur per dag tv kijkt of / en PS4 speelt in het weekend.

Ik zou absoluut extra garantie nemen tot 4 of 5 jaar want burnin treed meestal maar op na 2 jaar.

Heb ik gelukkig gedaan en volgende week komt men mijn C7 ophalen voor herstelling + vervangtv.
Daarna kiezen of ik hem laat herstellen als dat nog gaat of een nieuwe uitkiezen minus het herstelbedrag.
Voorlopig tevreden met de afhandeling van Audiovision in Mechelen.

• Farabi
  • Niet online
Carman1971 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:36:
[...]

ik zou geen oled meer aanraden aan familie met 2 kinderen waar men 14 uur per dag tv kijkt of / en PS4 speelt.
misschien wat off-topic, maar dit is dus gewoon verboden in ons huis. ik moet er niet aan denken dat de tv zo lang aan staat in een huis met kinderen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 07-01-2020 13:41 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
Hamazaki schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:41:
[...]
misschien wat off-topic, maar dit is dus gewoon verboden in ons huis. ik moet er niet aan denken dat de tv zo lang aan staat in een huis met kinderen :)
200% mee eens!
Als het overdag een beetje weer is niet de hele dag dom achter de tv hangen, maar hup naar buiten met die kinderen. :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Vulcan750 op 07-01-2020 14:49 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• thisisjazz
  • Laatst online: 22:53
Hamazaki schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:17:
[...]

-verschrikkelijke irritante blooming die continue van links naar rechts gaat bij films met zwarte balken
-het oplichten van de zwarte balken met ondertitels
-vreemde waas als er iets opgelicht worden bij een donkere scene (bijv om de vuur heen)
-slechte kijkhoeken
-local dimming die rare dingen doet
-door de bovenste punten komt HDR pas tot zijn recht op een OLED en is maar een gimmick op een LCD
-alles bij mekaar opgeteld, s'avonds niets meer dan irritaties op de bank.
Dat zijn USP's die ik zeker wel vaker heb gelezen. In principe reden genoeg om zo een tv aan te schaffen ten opzichte van LCD. Vandaar dat ik ook denk dat ik het ga doen. Al ben ik wel van mening dat een TV wel langer dan 2-3 jaar mee zou moeten zonder klachten. Maar goed, zoals ik het begrijp kan je bij sommige winkels een garantie erbij aanschaffen, dat vind ik dan de moeite wel waard. Het idee dat als je elke dag je TV aan doet en je bezig moet zijn met "oh ik heb het beeld nu te lang aan staan " of " misschien moet ik nu stoppen met kijken " lijkt me niet echt comfortabel.

Verder helemaal met jullie eens dat een TV echt niet 14 uur per dag aan moet staan. Ik heb nog geen kinderen maar al zou ik ze hebben, zou ik dat ook niet willen. Mijn TV gebruik is puur voetbal en films en af en toe playstation. Denk dat mijn huidige TV max 4-5 uur per dag aan staat.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:01
thisisjazz schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:11:
[...]

Verder helemaal met jullie eens dat een TV echt niet 14 uur per dag aan moet staan. Ik heb nog geen kinderen maar al zou ik ze hebben, zou ik dat ook niet willen. Mijn TV gebruik is puur voetbal en films en af en toe playstation. Denk dat mijn huidige TV max 4-5 uur per dag aan staat.
En dat kijkgedrag is meer dan normaal, dus geen zorgen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Door omstandigheden heb ik de TV wel vaak een uur of 12 aan staan. en ik game soms ook nog wel eens een aantal uur...

Alleen heb ik gelijk de OLED verlichting naar acceptabele waarden teruggeschoefd (37 geloof ik). Let ik een beetje op zaken als de ondertiteling bij Netflix bij DV. (halftransparant) en geen centje pijn hier.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Tja doen wij hier ook, game af en toe eens uurtje, kinderen kijken na school en huiswerk paar uur maar niet meer en toch burnin. Heb altijd een plasma gehad, dus weet verdomd goed hoe een tv te 'managen' maar toch heb ik 'prijs'. En inderdaad nét na die 2j oud is geworden. Desondanks ga ik voor volgende tv terug voor oled, mag er niet aan denken met blooming of slechte zwartwaardes te zitten.

• Carman1971
Jongens , ik heb nooit geschreven dat mijn kinderen 14 uur tv kijken. Wij gebruiken onze tv als een mulitmediasysteem . Dat is zeerveel youtube muziek spelen of Spotify omdat er een goede reciever aan hangt en dus beter klinkt dan op een laptop. En verder ja PS4 afhankelijk van het weer. Als je met 4 per dag ieder je eigen series kijkt heb je al snel 8 uur Netflix. Dat wil niet zeggen dat 1 persoon 14 uur voor tv hangt.
Dus voor intensief gebruik raad ik geen OLED aan.
Ik twijfel als de C7 niet kan hersteld worden wat de volgende zal worden .

Als ik terug 4 jaar garantie heb en de opleg niet te veel kan het C9 zijn , maar ik heb een Samsung q85 zien spelen in de winkel en daar was niks mis mee.
Als je bereid bent een top LCD aan te schaffen zoals de Q90 dan zal het verschil zeer klein zijn met OLED en je krijgt 10 jaar garantie van Samsung tegen burnin. Lg durft helemaal geen garantie geven. Nadeel is dat ze 400 euro duurder zijn dan OLED in 55 inch maar in de 65 versie zitten beiden rond de 2000 euro , daar kan je natuurlijk al een mooie garantie van 5 jaar op de LG meenemen bij de 55 inch

[ Voor 5% gewijzigd door Carman1971 op 07-01-2020 16:52 ]

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Carman1971 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:43:
maar ik heb een Samsung q85 zien spelen in de winkel en daar was niks mis mee.
Als je bereid bent een top LCD aan te schaffen zoals de Q90 dan zal het verschil zeer klein zijn met OLED
Als je met deze tv's in een donkere omgeving HDR content gaat kijken dan wil je weer snel terug naar een OLED.

• Farabi
  • Niet online

Als je bereid bent een top LCD aan te schaffen zoals de Q90 dan zal het verschil zeer klein zijn met OLED en je krijgt 10 jaar garantie van Samsung tegen burnin.
je noemt iets wat niet klopt en iets waar je niks aan hebt. maar goed, geen zin in die discussie :)

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 08:48
izzet3838 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:15:
[...]

Ouderwets en ook niet zo goed bedacht volgens mij, als je geen gat in je muur wilt boren(wat de meeste waarschijnlijk niet willen doen, en je hebt geen kabelgoot, is deze tv niet echt een optie, aangezien het er lelijk uit zal zien als je plots 4 kabels eronder hebt lopen, als je een kabelgoot hebt kan het wel heel mooi worden, maar zal volgens mij toch een te hoge prijs hebben...
Maar als je niet wil prutsen met kabelgootjes ed. pak je toch gewoon de CX serie? Ik heb inderdaad een mooie kabelgoot in de muur om zodat ik de tv "kabelloos" kan ophangen. Ik zat nog in twijfel om een W serie aan te schaffen maar die enorme speaker zat ik niet op te wachten. De GX is in mijn geval perfect en staat dus op de planning voor dit jaar als ie enigszins betaalbaar wordt...

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-11 16:22
3p0x schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:07:
[...]

Maar als je niet wil prutsen met kabelgootjes ed. pak je toch gewoon de CX serie? Ik heb inderdaad een mooie kabelgoot in de muur om zodat ik de tv "kabelloos" kan ophangen. Ik zat nog in twijfel om een W serie aan te schaffen maar die enorme speaker zat ik niet op te wachten. De GX is in mijn geval perfect en staat dus op de planning voor dit jaar als ie enigszins betaalbaar wordt...
Ik heb gelezen dat de gx een 8K model zal zijn, als dat zo is zuk je volgens mij een serieuze investering moeten doen ;)

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-11 01:34
ArthurMorgan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:06:
Door omstandigheden heb ik de TV wel vaak een uur of 12 aan staan. en ik game soms ook nog wel eens een aantal uur...

Alleen heb ik gelijk de OLED verlichting naar acceptabele waarden teruggeschoefd (37 geloof ik). Let ik een beetje op zaken als de ondertiteling bij Netflix bij DV. (halftransparant) en geen centje pijn hier.
37 is wel erg laag. Dan zie ik niks op zo'n scherm overdags.
Hoe lager de brightness, hoe harder dat de ASBL toeslaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 07-01-2020 18:15 ]

• Snake_Eye
izzet3838 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:29:
[...]

Ik heb gelezen dat de gx een 8K model zal zijn, als dat zo is zuk je volgens mij een serieuze investering moeten doen ;)
Heb ook gelezen dat de upscaling op zo'n nieuwe 8K erg tegenvalt, wat mijn vermoede deed bevestigen.
reviews: LG's 2020 oled-tv's - Kleiner, platter en oprolbaar, in de herkansing

[ Voor 22% gewijzigd door Snake_Eye op 07-01-2020 18:17 ]

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021

Als je bereid bent een top LCD aan te schaffen zoals de Q90 dan zal het verschil zeer klein zijn met OLED en je krijgt 10 jaar garantie van Samsung tegen burnin.
Dat zou een meesterlijke zet zijn van Samsung om klanten te lokken. Kunnen ze er net zo goed 50 jaar van maken!😅
Nee, ik ben bang dat je verkeerd geïnformeerd bent!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:36
Ik wil ook graag een Oled tv maar de "horror" over "inbranden" houd mij tegen.
Wat ik dus niet begrijp elke 7 minuten is er een reclame blok op tv waarbij het logo ook even weg is(heb ik op gelet) en toch burn-in als ik de foto,s zie, hoe ?

Zijn hier mensen met een Philips tv waar dus ook een Oled paneel van LG in zit ?

Heb sterk het idee dat deze problemen meer op de vroegere modellen speelt, dat is vaak zo als "early adaptor" heb je te maken met kinderziektes, deze tv modellen kan ik geen negatieve zaken vinden.

Ben bekend met > https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test, > https://www.consumentenbond.nl/tv/inbranden-oled#no2

Ik denk aan de Philips 55OLED804 vanwege Ambilight.
HDR10 and Dolby Vision, beide kampen, voorganger had alleen HDR10
De nieuwe generatie heeft volgens Philips een betere fill-rate (verhouding tussen totaal pixeloppervlak en werkelijk lichtgevend oppervlak), en dat zou de kans op burn-in verlagen.

8K zoals de Samsung zie ik nog lange tijd niet "mainstream" worden, en tegen de tijd dat 8K wat wordt, is deze nieuwe tv wel aan zijn einde levensduur, want 4K komt pas net om de hoek kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 07-01-2020 19:50 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
ricjuh schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:34:
[...]

Ik kan geen grijs kiezen bij de Netflix instellingen voor ondertitels. :X
Je hebt gelijk, ze staan op wit semi transparant. Ziet er alleen uit als grijs in het preview scherm op mijn laptop. Is wel een wereld van verschil hoor, gewoon acceptabel wit op de TV.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Alles is toch al wel gezegd over inbranden? Ja het kan gebeuren als je heel lang statische tekst laat weergeven op je TV. Bij normaal gebruik is er helemaal niets aan de hand.

• izzet3838
mr_evil08 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:47:
Ik wil ook graag een Oled tv maar de "horror" over "inbranden" houd mij tegen.
Wat ik dus niet begrijp elke 7 minuten is er een reclame blok op tv waarbij het logo ook even weg is(heb ik op gelet) en toch burn-in als ik de foto,s zie, hoe ?

Zijn hier mensen met een Philips tv waar dus ook een Oled paneel van LG in zit ?

Heb sterk het idee dat deze problemen meer op de vroegere modellen speelt, dat is vaak zo als "early adaptor" heb je te maken met kinderziektes, deze tv modellen kan ik geen negatieve zaken vinden.

Ben bekend met > https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test, > https://www.consumentenbond.nl/tv/inbranden-oled#no2

Ik denk aan de Philips 55OLED804 vanwege Ambilight.
HDR10 and Dolby Vision, beide kampen, voorganger had alleen HDR10
De nieuwe generatie heeft volgens Philips een betere fill-rate (verhouding tussen totaal pixeloppervlak en werkelijk lichtgevend oppervlak), en dat zou de kans op burn-in verlagen.

8K zoals de Samsung zie ik nog lange tijd niet "mainstream" worden, en tegen de tijd dat 8K wat wordt, is deze nieuwe tv wel aan zijn einde levensduur, want 4K komt pas net om de hoek kijken.
Bij mijn weten waren de rode subpixels van de 2017 modellen naar de 2018 een stuk groter geworden(ik kan er naast zitten, wellicht dat iemand dat kan bevestigen) van 2018 naar 2019 was er niet veel veranderd, of er bij de 2020 panelen iets is veranderd zullen we moeten zien, de kans op oudere modellen is sowieso groter, maar je moet er ook rekening mee houden dat die modellen meer gebruikt zijn, een 2018 model zal maximum 1.5 jaar gebruikt zijn terwijl een model van 2017 een jaar langer gebruikt is.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
Jongens , ik heb nooit geschreven dat mijn kinderen 14 uur tv kijken. Wij gebruiken onze tv als een mulitmediasysteem . Dat is zeerveel youtube muziek spelen of Spotify omdat er een goede reciever aan hangt en dus beter klinkt dan op een laptop.
Oké duidelijk, maar wel super zonde om zo'n mooie, dure Oledtv voor muziek aan te laten. De tv maakt dikke overuren (is eerder versleten) en verspilt ook onnodig veel stroom.
Ik kan je aanraden hiervoor een Chromecast Audio voor een paar tientjes aan te schaffen. Ik heb een wat oudere AV-reciever waar geen internetradio e.d. op zit, maar met de CCA daarop aangesloten heb ik Spotify, YT en internetradio onder handbereik aangestuurd via smartphone/tablet. Werkt werkelijk subliem! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
zag een bericht dat LG electronics aan LG display heeft gezegd de productie van OLED displays te verlagen vanwege mindere verkopen van LG OLED. Omdat alle OLED panels van Panasonic , Philips, Sony enzovoort ook van LG Display komen en LG niet wil dat deze derden goedkopere OLED's dan LG zelf op markt brengen zal de prijs niet dalen omdat LG Electronics dus bewust de productie bij gesteld heeft. (LG Electronics bepaalt wat LG Display kan en mag doen)

bericht hier : YouTube: No Cheap OLED in 2020! LG Slows OLED Factory to Prop Up Prices! CB#20

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• 3p0x
izzet3838 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:29:
[...]

De 77" variant staat al op de lg website, deze is 4k dus ik verwacht dat de 65" dat ook al zijn (voor deze zou ik gaan)

• Carman1971
AeronNL schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:21:
[...]

Dat zou een meesterlijke zet zijn van Samsung om klanten te lokken. Kunnen ze er net zo goed 50 jaar van maken!😅
Nee, ik ben bang dat je verkeerd geïnformeerd bent!
is wel degelijk zo;
staat op de Samsung website
Ontvang tien jaar garantie tegen inbranden

https://www.samsung.com/be/promo/promo/?id=G5TQF7VLX5LQ4

al is het dacht ik pure marketing want Qled zou niet kunnen inbranden.
dus vooral om mensen met oled burnin te overhalen :)
Een beetje van dezelfde categorie als de LG "Ontvang 10 jaar garantie tegen backlight-glow!" OLED tv actie. :)

@izzet3838 er blijkt elk jaar toch weer iets gewijzigd aan de pixelstructuur, je kunt zien dat ze de subpixels nu weer een stuk langer gemaakt hebben (bij dezelfde pixelbreedte, dus groter) en de vorm van elke subpixel toch ook weer gewijzigd is.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hG4zsMQy/LG-OLED-2020.png

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 07-01-2020 20:52 ]

• mr_evil08
@Cap Thx na onderzoek blijkt Led(backlight) tv,s ook gewoon issues hebben en minder met de jaren worden, mijn Samsung TV is duidelijk niet meer wat het was, de helderheid is beduidend minder geworden.

En laatst nog een CCFL monitor ( 8 jaar oud) naast een nieuwe gezet bij dezelfde cd/m dat was ook echt sodeju wat een verschil, je merkt het niet snel omdat het langzaam gaat maar zet je iets nieuws ernaast dan zie je het duidelijk.

Maar ik denk dus ook niet alleen dat de LG panelen anders zijn geworden maar ook de software voor aansturen wordt natuurlijk stukken beter.

Edit: Een TV van 3k zou ik dus ook nooit kopen, max 1,5k vind ik al veel.

[ Voor 21% gewijzigd door mr_evil08 op 07-01-2020 21:02 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Carman1971 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:36:
Niemand loopt graag te koop dat zijn LG oled van 3k na 2 jaar al burnin heeft.
op de poll van avforum heeft 23% percent van de gebruikers problemen met burnin, das niet niks.
Is dat een poll in een topic over inbrandklachten? Want dan is het niet zo gek dat daar veel mensen last hebben. ;

Wat is er bij jou ingebrand eigenlijk? Een logo?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

marcellux schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:17:
zag een bericht dat LG electronics aan LG display heeft gezegd de productie van OLED displays te verlagen vanwege mindere verkopen van LG OLED. Omdat alle OLED panels van Panasonic , Philips, Sony enzovoort ook van LG Display komen en LG niet wil dat deze derden goedkopere OLED's dan LG zelf op markt brengen zal de prijs niet dalen omdat LG Electronics dus bewust de productie bij gesteld heeft. (LG Electronics bepaalt wat LG Display kan en mag doen)

bericht hier : YouTube: No Cheap OLED in 2020! LG Slows OLED Factory to Prop Up Prices! CB#20
Flauwekul.
Alles wat op YouTube staat is nog niet waar... ;)
Deze gast moet je echt niet serieus nemen, maar goed vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen.
LG Display verkoopt OLED panelen aan iedereen die deze wil afnemen zelfs aan Samsung als Samsung dit zou willen.
De prijs van de concurrentie kan niet lager zijn omdat de panelen een aanzienlijk deel van de TV onderdelen uitmaakt.
LG Display maakt ook LCD’s en ook kleine schermen voor niet-TV toepassingen.
OLED is maar een deel van hun business maar wel succesvol.
De komende jaren loopt de productie van OLED’s alleen nog maar verder op.
Zelfs Samsung is van plan zelf OLED panelen te gaan produceren. Daarmee spreken ze zichzelf enorm tegen.
Ze zijn immers altijd al anti OLED geweest omdat ze eerst zelf niet kosteneffectief OLEDs konden produceren maar dit nu toch gaan doen.
Dit gaat ten koste van LCD productie.

• izzet3838
3p0x schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:30:
[...]

De 77" variant staat al op de lg website, deze is 4k dus ik verwacht dat de 65" dat ook al zijn (voor deze zou ik gaan)
ah oei, ik zag volgende afbeelding(met 8K logo in de hoek) maar dat gaat dan kennelijk om de duurdere modellen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pywnrZk/image.png

• izzet3838
HoppyF schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:10:
[...]
Zelfs Samsung is van plan zelf OLED panelen te gaan produceren. Daarmee spreken ze zichzelf enorm tegen.
Ze zijn immers altijd al anti OLED geweest omdat ze eerst zelf niet kosteneffectief OLEDs konden produceren maar dit nu toch gaan doen.
Dit gaat ten koste van LCD productie.
Nu had ik laatst gelezen dat Sammsung werkt aan een soort kruising tussen een quantum dot en oled, om zo voordelen van beide te combineren, als ze dat doen schieten ze dus niet echt zichzelf in de voet.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Cap schreef op maandag 6 januari 2020 @ 01:19:
[...]

Als je zo tevreden bent, zo laten. ;)

De exemplaren verschillen onderling, dus vergelijken heeft weinig zijn, de een heeft te veel rood (roder, geler), de ander teveel blauw (blauwer, kouder). Enige oplossing als je van de onzekerheid af wilt zijn: witbalans (laten) kalibreren.
Eens. Het is alleen jammer dat ze het instellen voor een echt natuurlijk beeld niet veel gemakkelijker maken.
Waarom is hier geen goede smartphone app voor van LG die automatisch calibreert en de instellingen naar je tv synct. Kijk, dat zou pas echt handig zijn !

We hebben nu het advies van Whathifi voor de standaard instellingen gebruikt en dat bevalt beter.
Omdat een smartphone daar niet geschikt voor is. Voor kalibratie heb je een goed meetinstrument nodig wat zelf ook redelijk precies gekalibreerd is. Als de camera's van smartphones van een paar honderd euro echt goede meetinstrumenten zouden zijn en nog gekalibreerd / geijkt ook, dan zouden tv's van meer dan 1000 euro dat ook wel zijn. Maar dat zijn ze niet, want kalibratie van apparaten en kalibratie / ijken van meetinstrumenten kost tijd, en tijd is geld.

Het enige waar je een smartphone voor kan gebruiken is als pattern generator voor de kalibratie, maar ook dat is geen onverdeeld succes: de app van Calman die hiervoor bedoeld is bevat afrondingsfouten in de kleuren, waardoor je dus fout kalibreert. :P

Voorbeelden:
Meetinstrument:
pricewatch: X-Rite i1Display Pro Plus

Software:
https://www.lightillusion.com/lightspace_lte.html

Pattern generator:
PC via HDMI of andere bit-accurate generator (Raspberry Pi, sommige Apple TV's).

Of een hardware / software bundel:
https://shop.chromapure.c...display-3-pro-colorimeter

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 07-01-2020 23:56 ]

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Carman1971 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:34:
[...]

is wel degelijk zo;

Ha inderdaad ik zie het!
Niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen! 😂

• Snake_Eye
izzet3838 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:15:
[...]

Nu had ik laatst gelezen dat Sammsung werkt aan een soort kruising tussen een quantum dot en oled, om zo voordelen van beide te combineren, als ze dat doen schieten ze dus niet echt zichzelf in de voet.
Beter waar ze mee gaan beginnen is microled, deze zijn niet organisch zoals Oled, en gaan daardoor langer mee en zijn minder gevoelig voor zonlicht.

• Farabi
  • Niet online
marcellux schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:17:

Dus de oleds van sony, philips en panasonic hebben meer verkocht dan die van LG? Mijn onderbuikgevoel zegt dat dit nooit waar kan zijn :)

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Ik zit er al een tijdje aan te denken om de C9 te kopen zodra de 10 op de markt komt maar ik lees nu net dat LG ervoor heeft gekozen om geen passthrough van HD (TrueHD, DTS-HD etc.) toe te staan bij apps over EARC?

Is dit correct? Het klonk haast al te mooi om waar te zijn. Geen gemier meer met ondersteuning van HDR etc. je koopt gewoon speakers/soundbar die bepaalde audio formats ondersteunen en de rest laat je aan je TV over. Leek mij ideaal icm Emby/Plex.

Maar als passthrough via apps op de tv niet werken dan veranderd er eigenlijk niks en vervalt het nut van EARC ondersteunen eigenlijk ook meteen.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Farabi
  • Niet online
sinds gisteren is mij opgevallen dat bij 'dynamic tonemapping' de optie 'HGIG' is gekomen. iemand enig idee wat dit inhoudt? (C9)

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:52
Hamazaki schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:27:
sinds gisteren is mij opgevallen dat bij 'dynamic tonemapping' de optie 'HGIG' is gekomen. iemand enig idee wat dit inhoudt? (C9)
https://www.hgig.org/

https://www.reddit.com/r/...neips/hgig_on_9series_lg/

https://hdguru.com/category/hdr-gaming-interest-group-hgig/

https://www.reddit.com/r/..._vs_dynamic_tone_mapping/

[ Voor 8% gewijzigd door blavlaa op 08-01-2020 09:31 ]

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:25
Er stond een update klaar voor m'n C9. (04.71.05)

Ik kan zo snel geen veranderingen zien maar in de release notes zie ik iets staan over compatibility met Nvidia G-sync.

https://www.reddit.com/r/...qlpt/new_047105_firmware/

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Apple TV app komt naar onze 2018+ Oleds:

https://www.homecinemamag...ar-tvs-uit-2018-en-later/

• Snake_Eye
yoshmite schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:16:
Weet iemand nog een goede website waar de beste calibratie instellingen staan van de LG 2019 modellen?
Rtings heb ik al gevonden.
Ieder paneel is anders met kleuren. En iedere smaak is anders. Je zou er wat van kunnen overnemen en kijken of het je bevalt. Maar ik heb het ook naar eigen smaak ingesteld.

Op dit moment heb ik mijn E9 zo ingesteld:
lichte kamer

Lampje:
70

Contrast:
85

Helderheid:
50

Scherpte:
16

Kleur
50

Tint
0

Dynamischcontrast
Uit

Superresolutie
Uit

Kleurbreik
Auto

Gamma
BT.1886 soms .2.2

Maximale helderheid
minimaal

Witbalance
Warm1

Soepele gradatie
uit

Echte bioscoop
aan

Thrue motion
gebruiker
deblur 8

Beeldverhouding
Origineel
Scan aan.

ruisonderdrukking en MPEG-ruis uitgeschakeld

• izzet3838
Goed nieuws heb nu al netflix en prime video, disney vindt ik niks maart als Apple met goede content kan komen zou ik me daar wel op willen abonneren, nu beginnen we wel teveel diensten te krijgen een aantal fusies zou leuk zijn, zo mogen apple en disney van mij in zee gaan, amazon en netflix zijn opzich uitgebreid, daarnaast betaal je voornamelijk voor prime voordelen en niet echt voor de video's.

• Snake_Eye
izzet3838 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:35:
[...]

Goed nieuws heb nu al netflix en prime video, disney vindt ik niks maart als Apple met goede content kan komen zou ik me daar wel op willen abonneren, nu beginnen we wel teveel diensten te krijgen een aantal fusies zou leuk zijn, zo mogen apple en disney van mij in zee gaan, amazon en netflix zijn opzich uitgebreid, daarnaast betaal je voornamelijk voor prime voordelen en niet echt voor de video's.
Beste is 1 streaming dienst met alle content, in plaats van gesnipperde streaming diensten.

• izzet3838
Snake_Eye schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:39:
[...]

Beste is 1 streaming dienst met alle content, in plaats van gesnipperde streaming diensten.
Tuurlijk maar dat gaat niet gebeuren denk ik, voor 2 diensten wil ik best betalen, 3 kan maar dan wil ik wel echt alle beschikbare content hebben, niet dat ik nog nood heb aan betalende diensten als rakuten.

• Snake_Eye
Carman1971 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:34:
[...]

is wel degelijk zo;

Hahahah dat is lachwekkend. Inbranding op Qled is haast uitgesloten, dit is een hele andere techniek dan Oled. Qled is gewoon LCD. Ja dan kunnen ze gerust 10 jaar garantie op geven.
Goed nieuws maar deze zin uit het artikel slaat nergens op.
2018 en 2019 series hebben de Alpha 9 (gen 1 en 2) processor die krachtig genoeg is.
Als er dan toch al een “zwakkere“ processor is dan is het de Alpha 7 die in de B-series zit maar nog gewoon geproduceerd wordt!
Hoewel het goed is om te zien dat de Apple TV-app ook naar tv’s uit 2018 komt, is het een kleine pleister op de wond die is achtergelaten nadat bekendgemaakt werd dat die televisies geen ondersteuning voor AirPlay 2 en Homekit krijgen. LG geeft de schuld aan de technische beperkingen van die televisies.

• izzet3838
HoppyF schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:55:
[...]

Goed nieuws maar deze zin uit het artikel slaat nergens op.
2018 en 2019 series hebben de Alpha 9 (gen 1 en 2) processor die krachtig genoeg is.
Als er dan toch al een “zwakkere“ processor is dan is het de Alpha 7 die in de B-series zit maar nog gewoon geproduceerd wordt!

[...]
Dat van de airplay is natuurlijk jammer, zeker omdat Samsung die wel heeft uitgebracht voor de modellen uit 2018.

• Farabi
  • Niet online
Wat LG aangeeft is natuurlijk gelul.
izzet3838 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:57:
[...]

Dat van de airplay is natuurlijk jammer, zeker omdat Samsung die wel heeft uitgebracht voor de modellen uit 2018.
Precies, het is ook helemaal geen technische beperking zoals LG zegt maar eerder onwil.
Wat dat betreft is er met software/firmware updates nog heel veel winst te behalen.
Dit is en blijft een zwak punt bij alle TV fabrikanten.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
Sowieso geldt bij LG "eerst zien, dan geloven".

Bij mn oude 2015 EF950v werd ook een WebOS upgrade beloofd etc., nooit gekomen, en toen afgelopen jaar de nieuwste apps niet meer verschenen en andere stopten, toen geüpgrade naar een E9 model.

Waar ik hopelijk weer een aantal jaar mee vooruit kan, maar meestal gaat de support naar een minimum zodra de nieuwe modellen beschikbaar zijn.

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:57
Airplay zal wel met bepaalde protocollen werken die wellicht incompatible zijn met de hardware (wifi en bluetooth kaarten) in 2018 en oudere modellen. Zulke draadloze services van Apple zijn ook vaak problematisch met hackintoshs en volgens mij zijn ook voor deze systemen specifieke kaarten nodig om het werkend te krijgen.

Ik kan best wel geloven dat er wellicht technische beperkingen op dat vlak zijn, maar het kan ook onwilligheid zijn natuurlijk.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• Snake_Eye
izzet3838 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:42:
[...]

Tuurlijk maar dat gaat niet gebeuren denk ik, voor 2 diensten wil ik best betalen, 3 kan maar dan wil ik wel echt alle beschikbare content hebben, niet dat ik nog nood heb aan betalende diensten als rakuten.
En dan komt er nog 1 bij NBCUniversal planning van een streaming-abonnementenservice 8)7
pfff wordt gaos, onoverzichtelijk en duur grapje zo als je al je content wil zien. NBCUniversal gaat dan ook hun films intrekken van Netflix. Netflix had ik, maar is nu beëindigd. Te weinig interessante content voor mij. Veel oude films die ik zelf al op blu-ray heb. Veel B films of series, waaronder niet Engelstalig.
Komt amper wat interessants bij. Op andere streaming-abonnementenservice is er dan wel wat interessants, maar te weinig per streaming-abonnementenservice om daar ook een abbo op te nemen.

Optie is met verschillende mensen verschillende streaming-abonnementenservice te delen, maar blijft toch onoverzichtelijk / omslachtig.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 08-01-2020 12:42 ]

Leuke video van Vincent Teoh op de CES.
Hij laat de buigzame OLED zien, die van plan naar curved kan gaan.
Verder de transparante OLED en de roll down OLED die van boven naar beneden gaat ipv andersom.

Allemaal geen standaard toepassingen maar wel innovatief van LG.
Dit zie ik Samsung niet doen met hun LCD’s! :P
YouTube: Bendable OLED, Roll-Down OLED & Transparent OLED from LG Display at ...

[ Voor 25% gewijzigd door HoppyF op 08-01-2020 12:44 ]

• Expatriot
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-10 09:59
Froggle schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:23:
@izzet3838 Het is gewoon niet nodig. Ik werk in een professionele broadcast omgeving waar het de normaalste zaak is om je I/O om te zetten naar fiber, een lijntje te trekken en op de plek waar je dat allemaal wil hebben weer uit elkaar trekt. Sterker nog, dat doen we zelfs met darkfiber over duizenden kilometers. En dat vind een 'innovatief bedrijf' als LG het meer nodig om 8K televisies uit te brengen dan een oplossing te bedenken dat ik m'n TV gewoon strak tegen de muur kan hangen. Nou ja, dat hebben ze in theorie gedaan met die Wallpaper, maar dat is een relatief brede flatcable, dus dat zal wel koper zijn. Ohja, en je krijgt er een soundbar bij. :/
Als w8 bezitter kan ik je vertellen dat de soundbar gewoon zwaar bagger geluid produceert voor het geld wat je betaald voor het geheel. Gemiddelde soundbar van 500 euro klinkt beter dan die van lg.

• Snake_Eye
Basholtman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:09:
[...]

Als w8 bezitter kan ik je vertellen dat de soundbar gewoon zwaar bagger geluid produceert voor het geld wat je betaald voor het geheel. Gemiddelde soundbar van 500 euro klinkt beter dan die van lg.
Ik ben wel zeer tevreden over de soundbar van de E9 voor algemeen gebruik. Voor films beluister ik de audio wel via receiver > speakerset.

Maar had wel vernomen dat de soundbar van de 8 serie minder goed klinkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 08-01-2020 13:39 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JPDeckers schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:11:
Sowieso geldt bij LG "eerst zien, dan geloven".

Bij mn oude 2015 EF950v werd ook een WebOS upgrade beloofd etc., nooit gekomen, en toen afgelopen jaar de nieuwste apps niet meer verschenen en andere stopten, toen geüpgrade naar een E9 model.

Waar ik hopelijk weer een aantal jaar mee vooruit kan, maar meestal gaat de support naar een minimum zodra de nieuwe modellen beschikbaar zijn.
Dat is wel een tamelijk kostbare "oplossing", steeds een nieuwe TV kopen als de app ondersteuning je in de steek laat? Er zullen toch nog wel andere redenen voor geweest zijn mag ik hopen?

Testing, one, two ...

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:04
hardware-lover schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:09:
[...]

Dat is wel een tamelijk kostbare "oplossing", steeds een nieuwe TV kopen als de app ondersteuning je in de steek laat? Er zullen toch nog wel andere redenen voor geweest zijn mag ik hopen?
Als dat de enige reden is kan je er beter een apple tv aanhangen. Ik had dat vroeger en dat was toch wel heel makkelijk in gebruik. Ook betekend dat je een app niet kan updaten niet perse dat hij onbruikbaar geworden is natuurlijk.

• marcellux
Hamazaki schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:46:
[...]

Dus de oleds van sony, philips en panasonic hebben meer verkocht dan die van LG? Mijn onderbuikgevoel zegt dat dit nooit waar kan zijn :)
NEe, maar zo zorgt LG er voor dat de anderen ook niet goedkoper worden bij gebrek aan panels

• mr_evil08
marcellux schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:29:
[...]

NEe, maar zo zorgt LG er voor dat de anderen ook niet goedkoper worden bij gebrek aan panels
Veel mensen zien LG nog steeds als B merk van Philips terwijl dat al lang niet meer zo is, Philips heeft een goede naamsbekendheid ondanks dat ze zelf weinig meer doen behalve een stikkertje erop plakken.

Maar als ik in showrooms kijk zie ik ook erg weinig LG tv,s(Mediamarkt uitgezonderd).

Hier bij de lokale electroboeren zag ik maar 1 LG in een hoekje weggemoffeld, de rest was allemaal Samsung, Panasonic, Sony, Philips etc.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 08-01-2020 15:04 ]

mr_evil08 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:00:
[...]

Veel mensen zien LG nog steeds als B merk van Philips terwijl dat al lang niet meer zo is, Philips heeft een goede naamsbekendheid ondanks dat ze zelf weinig meer doen behalve een stikkertje erop plakken.

Maar als ik in showrooms kijk zie ik ook erg weinig LG tv,s(Mediamarkt uitgezonderd).

Hier bij de lokale electroboeren zag ik maar 1 LG in een hoekje weggemoffeld, de rest was allemaal Samsung, Panasonic, Sony, Philips etc.
Lees je even mee? :P

(Bron: AVforums)
Augustus 2019.

Looking at the European premium US$2,500 segment again, Samsung’s share fell by almost 17 percent from the previous year from 42 percent to 25.2 percent, allowing LG to take the top spot. Meanwhile, Sony’s share increased from 21.5 percent to 25.5 percent putting them virtually neck and neck with Samsung.

Edit:
Ook toevallig, staat dit zojuist op de Front Page!
nieuws: LG Display wil dit jaar zes miljoen oledpanelen voor televisies leveren

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 08-01-2020 15:30 ]

• 3p0x
Denk dat dat ook wel klopt, bij de gemiddelde electroboer heb je niet zoveel keus uit high end OLED tv's ;) Meeste tv's zijn redelijk "goedkope" lcd varianten.

• JPDeckers
hardware-lover schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:09:
Had er een firetv 4K aan hangen, maar in de praktijk keken we (incl kids) toch echt wel alleen via de apps op tv. Alles met 1 afstandsbediening! Idem nu met chromecast die eraan hangt, gebruik ik alleen om Ziggo Formule 1 te casten.

De 2015 was verder prima, maar ontbreken Disney+ was de druppel. Nieuwe E9 is nu met HDMI 2.1/eARC etc, moet weer wat jaren vooruit mee kunnen. App ondersteuning is wel cruciaal voor ons.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JPDeckers schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:55:
[...]
Had er een firetv 4K aan hangen, maar in de praktijk keken we (incl kids) toch echt wel alleen via de apps op tv. Alles met 1 afstandsbediening! Idem nu met chromecast die eraan hangt, gebruik ik alleen om Ziggo Formule 1 te casten.

De 2015 was verder prima, maar ontbreken Disney+ was de druppel. Nieuwe E9 is nu met HDMI 2.1/eARC etc, moet weer wat jaren vooruit mee kunnen. App ondersteuning is wel cruciaal voor ons.
Dan was, als voorbeeld, een Mi Box S (met Chromecast Ultra ingebouwd), mogelijk toch een wat voordeliger alternatief geweest ipv een volledig nieuwe TV. Het zal over 4/5 jaar beslist wel weer hetzelfde liedje worden ben ik bang. Nu is het allemaal water onder de brug vanzelfsprekend... ;)

Testing, one, two ...

• mr_evil08
JPDeckers schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:55:
[...]
Alles met 1 afstandsbediening!
Daarvoor zijn er prima producten op de markt zoals de logitech harmony, alles gewoon op 1 afstandsbediening.

Maar het idee dat je weer een apparaatje extra aan moet zetten (kan tegenwoordig ook prima met HDMI ARC) ipv smart tv kan ik wel begrijpen.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 08-01-2020 16:41 ]

• JPDeckers
hardware-lover schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:14:
Dan was, als voorbeeld, een Mi Box S (met Chromecast Ultra ingebouwd), mogelijk toch een wat voordeliger alternatief geweest ipv een volledig nieuwe TV. Het zal over 4/5 jaar beslist wel weer hetzelfde liedje worden ben ik bang. Nu is het allemaal water onder de brug vanzelfsprekend... ;)
Heb het hele scala aan externe kastjes, dongles etc gehad in de loop de jaren. Ligt zelfs nog ergens een gemodde appletv1 onder in kast. Wint het wat mij betreft uiteindelijk toch niet van gebruiksgemak van 1 apparaat. Maar, kostentechnisch niet perse de beste oplossing, dat geef ik toe.
Oude op marktplaats verkocht, nog redelijk duurzaam dus.

Deze TV zien we over 4 jaar wel weer. Dit model was iig 3x zo goedkoop als 4 jaar geleden, dus die ontwikkeling gaat goed.
mr_evil08 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:39:
[...]
Daarvoor zijn er prima producten op de markt zoals de logitech harmony, alles gewoon op 1 afstandsbediening.
De LG Magic Remote is met de muispointer prima intuïtief voor ons en kids. Verschillende universal remotes gehad (tot deze tv nog 1 gebruikt, alleen om de kpn box aan te kunnen zetten), maar nu 1 oplossing, die ook kpn kastje aanzet en soundbar bedient.
Maar het idee dat je weer een apparaatje extra aan moet zetten (kan tegenwoordig ook prima met HDMI ARC) ipv smart tv kan ik wel begrijpen.
Dit dus.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
mr_evil08 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:00:
[...]

Dat is dan een bijzonder clubje mensen. LG had ooit een joint venture met Philips, in de tijd van de beeldbuizen en is daarna wereldwijd failliet gegaan. LG is de nummer 2 van de wereld, na Samsung, Philips komt niet eens meer voor in de top 8 of 10. Zelfs Vizio of Skyworth zijn groter.

Op zich jammer voor 'het Hollandse gevoel', maar Philips tv's zijn inderdaad alleen nog maar een Chinees plakmerk geworden.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
Basholtman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:09:
[...]

Ik ben ook allerminst positief over een oplossing waarbij een soundbar is ingebakken. Ik koop graag een TV van LG, maar geluid is toch een vak apart. Wat ik aan bronnen kan aansluiten vind ik wel belangrijk, maar daar doet LG weinig mee.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• stefanv010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-11 14:23
Zojuist een Oled C9 55 inch gekocht

Echter krijg ik geen geluid uit de Tv als ik me youfone tv kastje erop aansluit ?
Kastje zit enkel via de hmdi aangesloten

Iemand zelfde ervaring tegengekomen ? OF een toevallig een tip ?

Geluid van de tv werk wel gewoon , via YouTube en tv geluid test .

[ Voor 7% gewijzigd door stefanv010 op 08-01-2020 20:00 ]

Je geeft niet echt aan wat je zelf al geprobeerd hebt, youtube etc is uiteraard intern.

1. ander hdmi kabeltje proberen (!) / andere hdmi poorten proberen
2. youfone kastje uitzetten (echt uit met knop of stekker eruit) en weer aanzetten
3. controleren op je youfone kastje of geluid op Stereo / PCM staat
4. controleren of het volume van je youfone kastje zelf wel open staat (volume via youfone eigen afstandbediening)
5. volume tv staat niet op 0 / uit? :)
6. tv uitzetten 10 minuutjes wachten, stekker eruit, paar minuutjes wachten, stekker er weer in
7 ander kastje via hdmi aansluiten (bijv een dvd / blu ray / streamer / chromecast / appletv) en controleren of er wel geluid uit komt.

etc etc

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 08-01-2020 20:27 ]

• Carman1971
Gonadan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Is dat een poll in een topic over inbrandklachten? Want dan is het niet zo gek dat daar veel mensen last hebben. ;

Wat is er bij jou ingebrand eigenlijk? Een logo?
Geen logo alleen , zowat alles onderaan en in het centrum, niet zo makelijk om op foto te zetten.

LG OLED C7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H0Dl7kfi1kcK8SGoV7psZ4Df/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IKt0M8sf2XcO9R9ajGoLJ38W/full.jpg

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
CR2032 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:52:
[...]

Dat is dan een bijzonder clubje mensen. LG had ooit een joint venture met Philips, in de tijd van de beeldbuizen en is daarna wereldwijd failliet gegaan. LG is de nummer 2 van de wereld, na Samsung, Philips komt niet eens meer voor in de top 8 of 10. Zelfs Vizio of Skyworth zijn groter.

Op zich jammer voor 'het Hollandse gevoel', maar Philips tv's zijn inderdaad alleen nog maar een Chinees plakmerk geworden.
LG en Philips zijn samen in 2007 een fabriek gestart in Polen. Later zijn ze elk hun eigen weg gegaan. LG produceerde tot enkele maanden geleden nog tv’s in Polen, maar stopte ermee vanwege de loonkosten. Ze gaan nu elders produceren, zoals in hun nieuwe fabriek in China, waar ze 1.000.000 OLED tv’s per jaar maken.

Philips bouwt voor de Europese markt nog steeds zijn tv’s in Polen.

Aan jou om uit te maken wie het meest met Chinese plakkertjes kan worden gezien. Of met andere woorden: alle merken besparen kosten en hebben wel iets met China te zien. Is het geen assemblage dan wel de onderdelen...

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:42
Betreffende beschikbaarheid van Airplay op de 2018 modellen kwam ik recentelijk deze post tegen:
... at present AirPlay is only available on our 2019 models. However, we are looking in to bringing out an update so this is available on 2018 models but I can not confirm a release date for this update.

Bron: https://www.reddit.com/r/...rt_for_2018_lg_tv_models/

• mr_evil08
@stevenleemans @CR2032

Wat is tegenwoordig niet uit China, zoals Apple zit gewoon een Foxconn chip in en zo zijn er heel veel apparaten, ze hebben fabrieken in China... heb ik het maar niet over de werkomstandigheden...

Ik zie heel vaak stickertjes made in China maar heb er eigenlijk nooit problemen mee.
Beetje reviews volgen en kopen waar je goed bij voelt, LG staat ook op mijn lijstje ter afweging.

Ik persoonlijk heb liever Android OS dan LG web OS.
Maar laat ik maar niet verder afdwalen.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 08-01-2020 21:45 ]

• izzet3838
Snake_Eye schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:16:
[...]

En dan komt er nog 1 bij NBCUniversal planning van een streaming-abonnementenservice 8)7
pfff wordt gaos, onoverzichtelijk en duur grapje zo als je al je content wil zien. NBCUniversal gaat dan ook hun films intrekken van Netflix. Netflix had ik, maar is nu beëindigd. Te weinig interessante content voor mij. Veel oude films die ik zelf al op blu-ray heb. Veel B films of series, waaronder niet Engelstalig.
Komt amper wat interessants bij. Op andere streaming-abonnementenservice is er dan wel wat interessants, maar te weinig per streaming-abonnementenservice om daar ook een abbo op te nemen.

Optie is met verschillende mensen verschillende streaming-abonnementenservice te delen, maar blijft toch onoverzichtelijk / omslachtig.
Inderdaad, maar gelukkig zijn wij niet verplicht en zijn er ook andere opties, ik deel inderdaad accounts met familie maar niet iedereen heeft die optie, vroeger bestonden er nog geen streamingdiensten dus volgens mij gaan wij langzamerhand terug naar die tijd(al zou ik niet meer zonder mijn Spotify abo kunnen), maar ik vraag me echt af of bedrijven niet doorhebben dat consumenten op een bepaald moment zullen beginnen afhaken als ze zo verdergaan, of zit er nou zoveel geld in die markt zodat ze er allemaal winst uit kunnen halen?

stevenleemans schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:52:
[...]

LG produceerde tot enkele maanden geleden nog tv’s in Polen, maar stopte ermee vanwege de loonkosten. Ze gaan nu elders produceren, zoals in hun nieuwe fabriek in China, waar ze 1.000.000 OLED tv’s per jaar maken.
:Y

Ik heb zo'n C9 met MA serienummer, oftewel Mława in Polen, aka "LG town".

Wel gek dat ze in Polen stoppen want afgelopen maart viel nog te lezen dat LG Display daar een nieuwe productiehal bouwde.

Weet je zeker dat het om alle tv's gaat en niet alleen de LCD tv's? Dat zegt dit bericht van mei afgelopen jaar.

Mocht het echt zo zijn dat ze daar helemaal stoppen, benieuwd wat die productiestop op tv's gaat doen met dat stadje. ;(

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik zou het verkeerd kunnen gelezen hebben. In het artikel dat ik onlangs zag staat er gewoon tv’s, maar kan inderdaad zijn dat ze stoppen met de lcd productie maar niet met de oled (de marge op oled zal wel mooier zijn:-)).

• Wren
Cap schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:31:
[...]

:Y

Ik heb zo'n C9 met MA serienummer, oftewel Mława in Polen, aka "LG town".

Wel gek dat ze in Polen stoppen want afgelopen maart viel nog te lezen dat LG Display daar een nieuwe productiehal bouwde.

Weet je zeker dat het om alle tv's gaat en niet alleen de LCD tv's? Dat zegt dit bericht van mei afgelopen jaar.

Mocht het echt zo zijn dat ze daar helemaal stoppen, benieuwd wat die productiestop op tv's gaat doen met dat stadje. ;(
In hun fabriek in Polen werden al geen oleds geproduceerd,dat gebeurde in Z-Korea en later in China. het zal dus alleen de lcd panelen betreffen.
JIj hebt het vast over de fabricage van de OLED panelen? Wij hadden het over de productie (assemblage) van de tv's. Mijn C9 is dus in Mława in Polen gemaakt, met een paneel vast ergens uit Azië (serienr 911MA... 2019 november Mława factory).

• Wren
Cap schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:41:
JIj hebt het vast over de fabricage van de OLED panelen? Wij hadden het over de productie (assemblage) van de tv's. Mijn C9 is dus in Mława in Polen gemaakt, met een paneel vast ergens uit Azië (serienr 911MA... 2019 november Mława factory).
Ok, dan is men recent begonnen met assemblage in Polen. Eerder werden alle OLED tv's geheel geproduceerd in Z-Korea maar sinds de opschaling zal er verspreid gewerkt worden. Ik ben er al een tijdje uit.

• Expatriot
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-10 09:59
TranceDJ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:27:
Betreffende beschikbaarheid van Airplay op de 2018 modellen kwam ik recentelijk deze post tegen:

[...]
Dat zou wel een hele fijne update zijn, was aardig over de piss vorig jaar na de presentatie van HomeKit functionaliteit voor alleen de 19 serie.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
Ik zit met een hele rare bug of omstandigheid die ik niet kan oplossen.

Ik heb mijn C9 gekoppeld aan mijn Onkyo 676-tx. Op deze versterker (hdmi 2.0) zitten 2 apparaten aangesloten, de PS4 Pro en een Switch.
De verbinding met de ps4 pro en de versterker naar de tv gaat helemaal goed.
Echter het is de switch die elke keer roet in het eten gooit.
Zodra ik klaar ben met gamen op de switch is heel mijn HDMI cec totaal ontregeld. Geen geluid meer uit de tv, totdat ik heel de boel stroomloos maak. (zie eerdere posts)
Nu dacht ik, Ik sluit de switch direct aan op de tv, maar dan stuurt de tv alleen stereo over de HDMI naar de versterker. Is er geen passtrough op deze tv?
Zo niet kan het straks leuk worden met alle next gen consoles.
Dan heb je wel 4k gaming met stereo geluid.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• noppie1988
  • Laatst online: 26-10 06:21
Ik zag zojuist dat ik mijn E9 kon updaten naar 4.71.05. Iemand enig idee wat de verbeteringen/veranderingen zijn?

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11 14:22
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:09:

Nu dacht ik, Ik sluit de switch direct aan op de tv, maar dan stuurt de tv alleen stereo over de HDMI naar de versterker. Is er geen passtrough op deze tv?
Zeker wel, want ik heb mijn Xbox One X op HDMI van TV en via ARC gaat geluid naar mijn Q90R soundbar, en krijg gewoon Atmos en DD op soundbar.

Maar je moet dacht ik per HDMI aansluiting (e)ARC activeren in het menu van de tv, en je kunt hier passthrough e.d. instellen als ik mij goed herinner.
noppie1988 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:53:
Ik zag zojuist dat ik mijn E9 kon updaten naar 4.71.05. Iemand enig idee wat de verbeteringen/veranderingen zijn?
Ik heb die update al enige tijd geleden aangeboden gekregen op mijn 65C9. Merk geen verschil. Wat ik aan changelog heb gevonden:

- Featuring NVIDIA G-Sync Compatible.
- Apple TV App Support
- includes Magic Remote update

[ Voor 28% gewijzigd door Powder Toastman op 09-01-2020 13:04 ]

• marcellux
ik zag net een interview met iemand van TP Vision over Philips OLED spreken en de toevoeging van Dolby Vision aan de 2019 OLED's. Hij voegde toe dat de OLED panels van LG kwamen en dat er voor de 2019 OLED panels V19 gebruikt werden (LG). Hij zei nadrukkelijk dat de V19 panels betere voorzieningen hadden om inbranden tegen te gaan. Dit zal dus ook voor de LG OLED's van 2019 gelden neem ik aan.Misschien iets om mee te nemen als je een OLED gaat kopen

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Ben benieuwd, CE Repair komt bij mij volgende week langs om te kijken naar mijn scherm. Benieuwd of ze iets kunnen doen aan de clouding en banding en het feit dat bij mij brightness op 56 moet staan.

Edit: begint al goed; telefonisch gevraagd of ik de afspraak kon verzetten als het tijdstip dat ik doorkreeg niet goed was. Ja dat was geen probleem. Krijg ik een mail waarin staat dat je de dag ervoor rond 16u het tijdstip krijgt te horen, maar wil je kosteloos wijzigen dan moet dat voor 12 uur de dag voor de afspraak.

Jaaaaaa ja.

[ Voor 46% gewijzigd door Phusebox op 09-01-2020 14:34 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Ben ben ook benieuwd, houd ons op de hoogte.

• Farabi
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:27:
Ben benieuwd, CE Repair komt bij mij volgende week langs om te kijken naar mijn scherm. Benieuwd of ze iets kunnen doen aan de clouding en banding en het feit dat bij mij brightness op 56 moet staan.
heb je foto's? is dat te zien?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Hamazaki schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:41:
[...]

heb je foto's? is dat te zien?
Probleem is dat het alleen in het donker te zien is, dus overdag wordt lastig. Al betwijfel ik of een ander paneel beter gaat zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Snake_Eye
Carman1971 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:27:
[...]

Geen logo alleen , zowat alles onderaan en in het centrum, niet zo makelijk om op foto te zetten.
Deze burnin strepen was met mijn Oled ook te zien. Jammer dat je dit ook treft.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
Powder Toastman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Zeker wel, want ik heb mijn Xbox One X op HDMI van TV en via ARC gaat geluid naar mijn Q90R soundbar, en krijg gewoon Atmos en DD op soundbar.

Maar je moet dacht ik per HDMI aansluiting (e)ARC activeren in het menu van de tv, en je kunt hier passthrough e.d. instellen als ik mij goed herinner.
Earc staat aan, maar ik krijg alleen stereo. De switch staat op surround en ik kan de optie passthrough niet vinden

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11 14:22
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:22:
[...]

Earc staat aan, maar ik krijg alleen stereo. De switch staat op surround en ik kan de optie passthrough niet vinden
In menu, onder geluid, geluidsuitgang, HDMI ARC, Digitaal geluid uit op Passeren (net boven eARC):
65C9

Dit is echter wel volgens mij verplaatst in laatste firmware update (ik zit op 04.71.05). Op oudere firmware zat het dacht ik ergens anders, maar weet ik niet zeker meer.

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:42
Basholtman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:44:
[...]
Dat zou wel een hele fijne update zijn, was aardig over de piss vorig jaar na de presentatie van HomeKit functionaliteit voor alleen de 19 serie.
Aangezien Samsung en Sony hun TV's uit 2018 voorzien van Airplay en HomeKit middels een firmware update, verwacht ik als klant hetzelfde vanuit LG. Zeker omdat je in veel gevallen een behoorlijke prijs hebt betaald voor een LG Oled. Maar eerst zien...

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 14:50
Ze hebben toch al aangegeven dat ze het niet gaan doen, vanwaar dan de valse hoop? Bovendien zal het niet lang meer duren voor de nieuwe line-up bekend wordt. Dan gaan ze geen TVs van 2 generaties terug alsnog voorzien van Airplay imho.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Pagina: 1 ... 249 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.