Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

mfacey84 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Je kunt het geluid alleen verder vertragen, niet versnellen... idem voor de Sonos app.
Ok. Dat wist ik niet want heb het probleem niet. Ik gebruik een dikke receiver die, mocht het probleem er al zijn, de boel zelf synct.
Verwijderd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:52:
[...]

Ok. Dat wist ik niet want heb het probleem niet. Ik gebruik een dikke receiver die, mocht het probleem er al zijn, de boel zelf synct.
Ook een “dikke” receiver kan alleen het geluid vertragen tov het beeld mocht deze niet in sync lopen.

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:18:
[...]

Ook een “dikke” receiver kan alleen het geluid vertragen tov het beeld mocht deze niet in sync lopen.
Ken het probleem niet zei ik toch? ;) En dik hoeft niet tussen aanhalingstekens hoor. Het is mijn vrouw niet. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2020 16:42 ]

Wat is een dikke receiver? Zonder aanhalingstekens.

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11 17:47
juggle schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:57:
[...]

Thx, maar hij staat bij mij op 04.70.05 en zegt vervolgens geen updates gevonden.

Versie moet toch 04.71.05 zijn?
Hier ook nog op de 70 (55C9) ‘Controleren op updates’ geeft geen resultaat.

Ik loop ook tegen een ander probleem aan op mijn C9: ik kan plots geen apps meer installeren via de content store. Bij elke poging tot installeren van willekeurige apps krijg ik de melding ‘applicatie is niet geïnstalleerd, probeer opnieuw’. Meer mensen hier last van? Ik zit gewoon op WiFi.
Hier nu ook, gisteravond werkte het nog. Is een storing dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 01-01-2020 18:21 ]

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11 17:47
Cap schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:20:
Hier nu ook, gisteravond werkte het nog. Is een storing dus.
Ah, thanks voor je bericht :). Dan stop ik met zoeken naar oplossingen ha

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-11 14:01
thunder8 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:50:
[...]

Google Chromecast. Die moet je dan wel los kopen, maar ook makkelijker te upgraden in de toekomst. ;)
Youtube en Spotify gaat ook zonder chromecast. Mijn Android telefoon cast dat rechtstreeks naar de LG C9 en de TV speelt het zelf af (en niet de telefoon). Weet niet precies voor welke apps dat wel en niet geldt. Binnenkort maar eens kijken :-)

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28

thunder8

Het gedonder begint weer.

eynickey schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:55:
[...]

Youtube en Spotify gaat ook zonder chromecast. Mijn Android telefoon cast dat rechtstreeks naar de LG C9 en de TV speelt het zelf af (en niet de telefoon). Weet niet precies voor welke apps dat wel en niet geldt. Binnenkort maar eens kijken :-)
Ik heb geen Android in huis, dus kon dit niet testen. Mooi dat het zonder Chromecast kan. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:51
sinds begin december heb ik de 55C9, geweldig apparaat, geweldig beeld en ook heel blij met de magic remote.
Sinds oudjaarsdag geeft die laatste echter problemen. Aan/Uit werkt nog, en een aantal andere knoppen ook, maar de pointer niet, en ook niet de knoppen die met de STB (Ziggo mediabox Next) gelinked staan (channel wijzigen etc.)

Het vreemde is: Als ik opnieuw pair, dan doet hij het weer, maar na een paar minuten de remote niet gebruiken valt hij dan weer weg. In de setup is niks veranderd.

Na wat googelen al wat dingen uitgeprobeerd: - Quick start uitzetten (stond al uit, maar heb hem aan en weer uit gezet), batterijen vervangen, en tig keer opnieuw gepaired, tevens factory reset en alles opnieuw ingesteld.

Erg vreemde bug, zeker omdat een deel van de remote dus nog wel werkt en hij het na pairen ook gewoon kort weer doet. Tevens: Als ik hem na het pairen blijf gebruiken (channel wisselen, remote blijven schudden) blijft hij het doen, zodra de remote een tijdje stil ligt valt hij weg.

Misschien heeft iemand hier nog tips, anders toch maar garantie bellen

[ Voor 10% gewijzigd door KingKoning op 03-01-2020 08:32 ]

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:45
Al een factory reset geprobeerd?

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01:34
Snake_Eye schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:20:
https://www.mediacourant....logo-omroep-max-niet-aan/

Omroep MAX-baas Jan Slagter gaat niet in op het verzoek van de Publieke Omroep om zijn omroeplogo transparant te maken. Dat vertelt hij vandaag in het AD. De NPO wil de zenderlogo’s transparant maken om inbranden op oude plasma-tv’s te voorkomen, maar wil dat alle omroepen ook meedoen. “Ik snap de bezorgdheid van de NPO, maar er is geen urgentie“, vindt Slagter. “Ik begrijp dat inbranden vooral gebeurt bij oude plasmaschermen die niet meer worden verkocht.”
Dat vindt Slagter niet voldoende aanleiding geven om zijn logo aan te passen. “Lcd-schermen hebben er geen last van. Daarnaast kom ik weinig klachten tegen. Dus welk probleem moeten we nu eigenlijk oplossen?”

“Dat van MAX bestaat al uit veel wit, moet ik dan naar een ander logo? Ik laat me niet op kosten jagen.“

Belachelijk,in mijn vorige scherm was het omroep Max logo ook ingebrand. het kost ons geld. Ja MAX-baas Jan Slagter moet naar een andere logo. Het is niet alleen wit maar ook oranje wat schadelijk is.
RTL4, 5, 8 NPO zijn ook allemaal transparant gemaakt.

Tegenwoordig gaan alle merken over naar Oled schermen, zelfs Samsung. Toch tijd dat meer mensen via facebook of een mail sturen naar omroep max.
RTL4 logo wordt niet meer transparant en wit :( ze hebben het bij de omroep de vaste oranje logo weer vast gezet.

• Fuske
  • Laatst online: 21:16
Snake_Eye schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:56:
[...]

RTL4 logo wordt niet meer transparant en wit :( ze hebben het bij de omroep de vaste oranje logo weer vast gezet.
Dacht ik ook, maar volgens mij duurt het nu gewoon langer voordat het omspringt.
As we speak RTL4 opstaan en die switchte net weer om naar het transparante logo.

[ Voor 25% gewijzigd door Fuske op 02-01-2020 16:52 ]

• Snake_Eye
Fuske schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:51:
[...]

Dacht ik ook, maar volgens mij duurt het nu gewoon langer voordat het omspringt.
As we speak RTL4 opstaan en die switchte net weer om naar het transparante logo.
Toch wel? Dan duurt het inderdaad veel langer.

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:39
Wren schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Hoeveel is de inputlag van je plasma dan? Dan valt er iets te vergelijken.
Nihil. Maar vraag niet naar de specs maar naar ervaring

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Pjotr22 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:50:
[...]

Nihil. Maar vraag niet naar de specs maar naar ervaring
Oled: nihil

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:51
Spollie schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:50:
Al een factory reset geprobeerd?
Ja ook. dat had ik er idd bij moeten zetten. Bij de factory reset had ik ook geen pointer om door het menu heen te gaan, na pairen doet hij het een tijdje. Maar zodra ik hem even niet gebruik of de tv uitzet valt hij weer weg

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:39
Dat zeg ik. Maar je hebt er geen ervaring mee begrijp ik?

• Wren
  • Nu online
Pjotr22 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 06:58:
[...]

Dat zeg ik. Maar je hebt er geen ervaring mee begrijp ik?
Wel hoor. Niet merkbaar

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
KingKoning schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:18:
[...]

Ja ook. dat had ik er idd bij moeten zetten. Bij de factory reset had ik ook geen pointer om door het menu heen te gaan, na pairen doet hij het een tijdje. Maar zodra ik hem even niet gebruik of de tv uitzet valt hij weer weg
contact opnemen met lg,waarschijnlijk ruilen deze direct.
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email

• empireq
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-08-2024
vorig jaar 2 januari 2019 was lg begonnen met een cashback actie, tot heden nog geen cashback actie zien voorbij komen. Enig idee of iemand al iets meer weet?

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:46
Wren schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Hoeveel is de inputlag van je plasma dan? Dan valt er iets te vergelijken.
Ik ben van een pricewatch: Samsung PS51D6910 naar de LG C9 gegaan en ik was ook bang voor meer lag, maar ik heb eigenlijk geen verschil gemerkt. De LG gaat automatisch naar Game Modus als de Xbox aangaat en dan gaat alles super vlot.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28

thunder8

Het gedonder begint weer.

empireq schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:00:
vorig jaar 2 januari 2019 was lg begonnen met een cashback actie, tot heden nog geen cashback actie zien voorbij komen. Enig idee of iemand al iets meer weet?
LG is nog druk bezig met het uitbetalen van de oude actie. ;) Wacht al sinds 9 december toen de mail kwam dat alles was goedgekeurd en men zou uitbetalen. Lijkt erop dat die 8 weken ook wel gehaald gaan worden op deze wijze. :9

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-10 16:11
Ik weet dat mijn vraag misschien niet helemaal in dit topic thuis hoort omdat het wellicht over de soundbar gaat, alleen daar heb ik geen passend topic over kunnen vinden daarom probeer ik het toch hier.

Is er een manier dat het geluid van de TV naar de soundbar standaard zachter zet?

Ik heb een Ziggo Next (HDMI) en een LG SL10YG soundbar (HDMI ARC) op de tv (LG C9) aangesloten.

Ik luister soms internet radio via wifi rechtstreeks op de soundbar en heb dan het volume op 6 staan, als ik dan later TV wil kijken moet de volume gezet worden op 12. Als ik dan weer later internet radio aanzet, dan staat het geluid veel te hard.
We hebben géén glazen bol.... :P
Het aantal cashback acties is ieder jaar verschillend.
Er is wel een trend dat er minder cashback acties zijn en de bedragen ook lager worden.
Dit over 2019 vergeleken met 2018.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
De marges op TV’s worden rap minder, de prijzen zijn scherp. Ik ben benieuwd. € 1150,00 (laagste prijs geweest volgens mij) voor de LG 55 OLED C9 is al scherp, als je ziet waar hij vandaan komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 03-01-2020 17:43 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb sinds 2 weken de 55c9PLA en ik ben er zeer blij mee. Enige puntje wat ik wel heb is dat bij tv kijken (KPN glasvezel, nog geen 4k decoder...) het beeld regelmatig even op zwart gaat. Er is geen peil op te trekken wanneer het gebeurt, soms gaat lang goed, soms gebeurt een paar keer binnen een minuut.

Iemand die herkend en een oplossing weet? Kpn decoder en tv zijn aangesloten op een Marantz receiver.

Gekke is dat als ik Netflix/Disney+ kijk via de ingebouwde apps op de LG ik geen enkel probleem heb. Geluid loopt dan ook via de Marantz.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Monkeybrains

- andere HDMI kabel(s) proberen
- indien Deep Color actief op de HDMI aansluiting waar de receiver aanhangt, deze eens uitzetten.

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Monkeybrains schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:05:
Ik heb sinds 2 weken de 55c9PLA en ik ben er zeer blij mee. Enige puntje wat ik wel heb is dat bij tv kijken (KPN glasvezel, nog geen 4k decoder...) het beeld regelmatig even op zwart gaat. Er is geen peil op te trekken wanneer het gebeurt, soms gaat lang goed, soms gebeurt een paar keer binnen een minuut.

Iemand die herkend en een oplossing weet? Kpn decoder en tv zijn aangesloten op een Marantz receiver.

Gekke is dat als ik Netflix/Disney+ kijk via de ingebouwde apps op de LG ik geen enkel probleem heb. Geluid loopt dan ook via de Marantz.
staat je weergave instelling op 2160P 60HZ bij je box? ik had dit eerst ook met mijn mediaplayer, nadat ik deze op 1080P had gezet, gebeurde het niet meer.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:42
Voor de Belgische gebruikers: hoe zit het met beschikbaarheid van apps voor het WebOS? App van VrtNu of andere zenders?
Ik moet me dat niet zo uitgebreid voorstellen als een play store van Google neem ik aan.

Is dit toestel bedienbaar met Google home? 'Tv aan' of 'tv uit' zoiets.

• Monkeybrains
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:41:
@Monkeybrains

- andere HDMI kabel(s) proberen
- indien Deep Color actief op de HDMI aansluiting waar de receiver aanhangt, deze eens uitzetten.
Optie 1 ben ik nu aan het testen, so far so good. @hardware-lover deep color is een instelling in de tv gok ik?

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:22
Drwho1 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 08:49:
Voor de Belgische gebruikers: hoe zit het met beschikbaarheid van apps voor het WebOS? App van VrtNu of andere zenders?
Ik moet me dat niet zo uitgebreid voorstellen als een play store van Google neem ik aan.

Is dit toestel bedienbaar met Google home? 'Tv aan' of 'tv uit' zoiets.
Sinds oktober in bezit van een e9, de apps als netflix, youtube, amazon prime werken grotendeels naar behoren, vrt nu en vtmgo hebben geen apps voor smart tv's, dus ook niet voor Samsung, ik ga er vanuit dat deze op een bepaald moment wel zullen komen, maar momenteel nog niks helaas.
Wel heeft lg een hele goede webbrowser zo heb ik op de webbrowser vrtnu in de favorieten gezet, en ik kan perfect alles kijken, vtmgo gebruik ik niet echt, maar als dat belangrijk voor jouw is kan ik het wel eventjes testen in de browser.

Wel ondersteunen de apps vtmgo en vrtnu chromecast, dus je zou evt. ook een chromecast kunnen kopen(als ik mij niet vergis hebben oled tv's van sony en philips chromecast ingebouwd) Wel heeft de tv airplay ingebouwd als je een iphone hebt kun je dan via de apps wel direct naar de tv streamen denk ik(heb zelf een huawei p30 pro dus dat kan ik helaas niet testen).

Via google home is het mij nog niet gelukt de tv te bedienen, de google assistant werkt niet in België en Nederland, dus die heb je ook niet.

Beschikbare apps: je hebt voor de belangrijke diensten vaak een app, zoals netflix, YT, amazon, rakuten,... maar het is inderdaad geen playstore.

dit staat er op de website van de vrt:
Wij geven uw graag meer informatie over het gebruik van VRT NU op televisie.

De VRT kiest de platformen in functie van de beschikbare middelen, relevantie, bereik en economische haalbaarheid. Momenteel biedt de VRT, VRT NU aan als webplatform en kan u sinds kort ook de VRT NU app downloaden. We kunnen dan ook enkel garanderen dat de dienst werkt via pc, tablet of smartphone. Kijkers die Chromecast voor Android toestellen en iOS toestellen of Apple Airplay gebruiken, kunnen met de nieuwe VRT NU app wel kijken via hun TV. Momenteel staat het nog niet op de planning om de VRT NU app beschikbaar te stellen voor Smart TV.
vtm go:
Kan ik VTM GO bekijken op een tv-toestel?
Er zijn verschillende opties om vanaf je mobiel toestel te casten naar een televisiescherm. Zo kan je met een Chromecast naar je televisietoestel casten. Je mobiel toestel en je Chromecast moeten wel met hetzelfde wifi-netwerk verbonden zijn. Het icoontje ziet er dan zo uit:. Bovendien mag de (i)OS-versie van je mobiel toestel niet kleiner zijn dan OS 6 of iOS 11.4.

Daarnaast kan je ook via Airplay casten en hebben we een Android TV-app ontwikkeld. Er bestaat ook een Apple TV-app die je kan downloaden op de 4e generatie Apple TV's. De eerdere generaties worden niet ondersteund. Je televisietoestel dient hiervoor over een tvOS van 12 en 13 te beschikken.
het lijkt erop dat vtm een android tv app heeft, dus ik denk dat je deze wel kunt installeren op tv's met android tv, maar ik kan het mis hebben.

Vier, vijf,zes hebben geen apps, maar ook die kan ik als je wilt testen in de browser, de browser werkt verassend goed in combinatie met de airmouse, en scrollwheel.

[ Voor 45% gewijzigd door izzet3838 op 04-01-2020 12:22 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Monkeybrains, idd, dat is een instelling op de tv. Per HDMI aansluiting aan of uit te zetten. Vooral bij oudere randapparatuur kan dit problemen geven (indien actief), maar vaak krijg je dan al helemaal geen beeld. Maar als andere kabels het probleem al kunnen tackelen dan is duidelijk waar de oorzaak zat.

Testing, one, two ...

• Monkeybrains
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:45:
@Monkeybrains, idd, dat is een instelling op de tv. Per HDMI aansluiting aan of uit te zetten. Vooral bij oudere randapparatuur kan dit problemen geven (indien actief), maar vaak krijg je dan al helemaal geen beeld. Maar als andere kabels het probleem al kunnen tackelen dan is duidelijk waar de oorzaak zat.
Ik had inmiddels de instelling gevonden, en hij stond al uit voor de betreffende HDMI aansluiting. Vooralsnog lijkt het probleem verholpen met een andere HDMI kabel. Wel wat apart aangezien dezelfde opstelling (kpn decoder en marantz receiver) zonder problemen werkte met een Samsung UE46F6500 led tv. Nu is die tv niet 4k, blijkbaar kon de oude kabel niet 4k aan?

Ik heb al de nieuwe 4k decoder van KPN liggen, kan hem alleen pas volgende week aansluiten (abo aanpassing gaat dan pas in). 8)

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:42
izzet3838 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Sinds oktober in bezit van een e9, de apps als netflix, youtube, amazon prime werken grotendeels naar behoren, vrt nu en vtmgo hebben geen apps voor smart tv's, dus ook niet voor Samsung, ik ga er vanuit dat deze op een bepaald moment wel zullen komen, maar momenteel nog niks helaas.
Wel heeft lg een hele goede webbrowser zo heb ik op de webbrowser vrtnu in de favorieten gezet, en ik kan perfect alles kijken, vtmgo gebruik ik niet echt, maar als dat belangrijk voor jouw is kan ik het wel eventjes testen in de browser.

Wel ondersteunen de apps vtmgo en vrtnu chromecast, dus je zou evt. ook een chromecast kunnen kopen(als ik mij niet vergis hebben oled tv's van sony en philips chromecast ingebouwd) Wel heeft de tv airplay ingebouwd als je een iphone hebt kun je dan via de apps wel direct naar de tv streamen denk ik(heb zelf een huawei p30 pro dus dat kan ik helaas niet testen).

Via google home is het mij nog niet gelukt de tv te bedienen, de google assistant werkt niet in België en Nederland, dus die heb je ook niet.

Beschikbare apps: je hebt voor de belangrijke diensten vaak een app, zoals netflix, YT, amazon, rakuten,... maar het is inderdaad geen playstore.

dit staat er op de website van de vrt:

[...]

vtm go:

[...]

het lijkt erop dat vtm een android tv app heeft, dus ik denk dat je deze wel kunt installeren op tv's met android tv, maar ik kan het mis hebben.

Vier, vijf,zes hebben geen apps, maar ook die kan ik als je wilt testen in de browser, de browser werkt verassend goed in combinatie met de airmouse, en scrollwheel.
Bedankt voor je uiteenzetting hierover. d:)b
Op zich hangt er momenteel ook een Chromecast aan mijn huidige TV...ik zou ook naar een TV box (genre Mi Box) kunnen gaan natuurlijk. Heb momenteel een Oneplus dus airplay zal het voorlopig ook niet worden.

Aangezien het budget niet reikt tot aan een Sony AG9 (mét android TV) is een LG C9 altijd een compromis sluiten natuurlijk.

• izzet3838
Drwho1 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:11:
[...]

Bedankt voor je uiteenzetting hierover. d:)b
Op zich hangt er momenteel ook een Chromecast aan mijn huidige TV...ik zou ook naar een TV box (genre Mi Box) kunnen gaan natuurlijk. Heb momenteel een Oneplus dus airplay zal het voorlopig ook niet worden.

Aangezien het budget niet reikt tot aan een Sony AG9 (mét android TV) is een LG C9 altijd een compromis sluiten natuurlijk.
Heb ook een chromecast, en een mi box(mi box is aangesloten op de 3 jaar oude samsung in de slaapkamer, het smart os functioneerde niet meer en maakte mij helemaal gek, de mix box vindt ik opzich geweldig, maar ik denk niet dat je die nodig zal hebben op je lg, een chromecast zal voldoen, zeker omdat de vrt geen 4k heeft).

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net een PS4 Pro aangeschaft en deze via HDMI vd Denon X2600H aangesloten op Mijn 65C9PLA.
Nu krijg ik bij CoD de volgende melding:

Deze Applicatie ondersteund 4K HDR. Maar wirdt vanwege de instellingen van je TV weergegeven in 2K HDR.
Probeer de instellingen van je tv te wijzigen.

Maar alles staat goed heb ik het idee?
Wat kan ik over het hoofd zien?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vorige week eindelijk G-Sync eens kunnen uitproberen met m'n RTX 2080 Super en ben onder de indruk. In Borderlands 3 en Jedi Fallen Order is het, in combinatie met HDR, echt een beleving. Geen screen tearing en nauwelijks frame pacing issues meer. Vooral in Borderlands 3 maakt het indruk en de HDR support spat daar ook echt van het scherm.

Wat dat betreft ben ik ook zeer benieuwd naar wat de PS5 gaat brengen in het najaar, aangezien de nieuwe consoles ook ondersteuning krijgen voor VRR.

• pwh53
readytoflow schreef op zondag 5 januari 2020 @ 00:30:
Ik heb net een PS4 Pro aangeschaft en deze via HDMI vd Denon X2600H aangesloten op Mijn 65C9PLA.

Deze Applicatie ondersteund 4K HDR. Maar wirdt vanwege de instellingen van je TV weergegeven in 2K HDR.

hdmi-deepcolor misschien ?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

readytoflow schreef op zondag 5 januari 2020 @ 00:30:

Als je de ps4 direct aan de TV hangt heb je dit dan ook?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Wat voor beeldinstellingen gebruiken jullie nu op een C9?

We hebben nu een maand de Expert-instelling gebruikt van Rtings, het beeld is dan zoals ze zelf ook aangeven toch te geel. Dat gaat wel wennen dacht ik maar het went niet, alsof je continu de zonnebril op hebt. Ik gebruik nu de instellingen van Whathifi https://www.whathifi.com/reviews/lg-oled65c9pla

Het zijn wel erg veel instelmogelijkheden. Benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 05-01-2020 22:19 ]

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:59:
[...]

Als je de ps4 direct aan de TV hangt heb je dit dan ook?
pwh53 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:52:
[...]

hdmi-deepcolor misschien ?
Nee, zat hem in de Denon. 4K Video moest op verhoogd staan. Nu pakt ie hem! :9~

• pwh53
readytoflow schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:29:
[...]

[...]

Nee, zat hem in de Denon. 4K Video moest op verhoogd staan. Nu pakt ie hem! :9~
is waarschijnlijk hetzelfde, van 30 > 60 hz ,alleen een andere benaming,zou een stuk makkelijker voor iedereen zijn als alle fabrikanten het op dezelfde manier benoemen, bv. 30 of 60 hz
CR2032 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:18:
Wat voor beeldinstellingen gebruiken jullie nu op een C9?

We hebben nu een maand de Expert-instelling gebruikt van Rtings, het beeld is dan zoals ze zelf ook aangeven toch te geel. Dat gaat wel wennen dacht ik maar het went niet, alsof je continu de zonnebril op hebt. Ik gebruik nu de instellingen van Whathifi https://www.whathifi.com/reviews/lg-oled65c9pla

Het zijn wel erg veel instelmogelijkheden. Benieuwd naar jullie ervaringen.
Als je zo tevreden bent, zo laten. ;)

De exemplaren verschillen onderling, dus vergelijken heeft weinig zijn, de een heeft te veel rood (roder, geler), de ander teveel blauw (blauwer, kouder). Enige oplossing als je van de onzekerheid af wilt zijn: witbalans (laten) kalibreren.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Ondertussen geen oplossing voor mijn burn-in van de ondertitels, wel mailverkeer met hersteldienst hier in BE die me zelf aanraadt dit niet te laten herstellen wegens te hoge kostprijs tov waarde tv (ja, zelfs een 65" C7 is niet zoveel meer waard blijkbaar...tv's en waarde...).

Anyway, is dus een vervelend issue waar ik mee zal moeten leven tot de tv vervangen wordt en dienst gaat doen als extra (game) tv of de 2e hands markt op gaat. Hoedanook, zeer benieuwd naar de nieuwe CES. Ik heb me voorgenomen sowieso te wachten tot er echt een behoorlijke sprong qua techniek wordt gemaakt.

Btw, de burn-in is volgens hersteller héél duidelijk te wijten aan gebruik van HDR content (ik kijk héél veel netflix) waarbij de ondertitels op gele kleur stonden (had ik gedaan omdat wit zo te fel was). Dit zou reden zijn waarom deze zijn ingebrand. Beeld heeft voor zover ik weet nooit lang stilgestaan (kan ook niet door ingebouwde screensaver van tv) maar doordat ondertitels altijd op zelfde plaats verschijnen, is kleurverschil daardoor ontstaan. Het geel heeft dus maw wat pigment 'weggebrand' waardoor die nu licht doorschemeren bij vooral orangje/gele/rode achtergronden.

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:07
Gisteren Gemini Man op 4K / 60fps met Dolby Vision gekeken.

Wat was dat een waanzinnig mooi beeld zeg. Over de film zelf wat minder enthousiast.

Maar dit was een film die pas echt liet zien waar een OLED TV toe in staat is, zelfs de 2017 modellen nog :)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het zou zo fijn zijn als je op Netflix de ondertiteling voor hdr een niet hdr apart zou kunnen instellen. Ik kan mij best voorstellen dat je daar burn in problemen mee krijgt ja. Zelf zet ik elke keer als ik hdr. Content bekijk de kleur op semi transparant. Maar bij niet hdr is dat veel te flets en moet ik het weer terug zetten.
Overigens heeft lg of Netflix het al wel iets verbeterd ergens afgelopen jaar geloof ik. Daarvoor was het nog veel erger dan nu.

Zou het nog uitmaken met wie kleur je kijkt trouwens, ik kijk ook met geel, maar kan me voorstellen dat andere kleuren misschien minder burn in risico hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Farabi
  • Niet online
Malignant schreef op maandag 6 januari 2020 @ 07:29:
Gisteren Gemini Man op 4K / 60fps met Dolby Vision gekeken.

Wat was dat een waanzinnig mooi beeld zeg. Over de film zelf wat minder enthousiast.

Maar dit was een film die pas echt liet zien waar een OLED TV toe in staat is, zelfs de 2017 modellen nog :)
hoe kijk jij dolby vision? via mp4?

• westergas
  • Laatst online: 09:14

westergas

rikkie_pc

Hamazaki schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:34:
[...]

Goed punt. De versie die ik voorbij zag komen was volgens mij een mkv en dat ondersteund geen DV als ik me niet vergis.

Maar HDR10 is ook niet verkeerd hoor ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Farabi
  • Niet online
westergas schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:26:
[...]

Goed punt. De versie die ik voorbij zag komen was volgens mij een mkv en dat ondersteund geen DV als ik me niet vergis.

Maar HDR10 is ook niet verkeerd hoor ;)
klopt, nog niet mogelijk met mkv.

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-11 13:28
[dubbel post :(

[ Voor 101% gewijzigd door Carman1971 op 06-01-2020 11:37 ]

• Carman1971
lapino schreef op maandag 6 januari 2020 @ 07:14:
Ondertussen geen oplossing voor mijn burn-in van de ondertitels, wel mailverkeer met hersteldienst hier in BE die me zelf aanraadt dit niet te laten herstellen wegens te hoge kostprijs tov waarde tv (ja, zelfs een 65" C7 is niet zoveel meer waard blijkbaar...tv's en waarde...).

Anyway, is dus een vervelend issue waar ik mee zal moeten leven tot de tv vervangen wordt en dienst gaat doen als extra (game) tv of de 2e hands markt op gaat. Hoedanook, zeer benieuwd naar de nieuwe CES. Ik heb me voorgenomen sowieso te wachten tot er echt een behoorlijke sprong qua techniek wordt gemaakt.

Btw, de burn-in is volgens hersteller héél duidelijk te wijten aan gebruik van HDR content (ik kijk héél veel netflix) waarbij de ondertitels op gele kleur stonden (had ik gedaan omdat wit zo te fel was). Dit zou reden zijn waarom deze zijn ingebrand. Beeld heeft voor zover ik weet nooit lang stilgestaan (kan ook niet door ingebouwde screensaver van tv) maar doordat ondertitels altijd op zelfde plaats verschijnen, is kleurverschil daardoor ontstaan. Het geel heeft dus maw wat pigment 'weggebrand' waardoor die nu licht doorschemeren bij vooral orangje/gele/rode achtergronden.
Ik zou het er niet zomaar bij laten. Heb je geen rechtsbijstand verzekering ?
Ik hoop vandaag of morgen meer te weten van audiovision.
Ik had er extra garantie tot 4 jaar.
Van een hersteller kreeg ik volgende informatie :

Burn in is een gevolg van te lang op stilstaande beelden te laten staan

Kan enkel opgelost worden door scherm te vervangen maar dat is te duur want een scherm kost meer dan een nieuwe C9
Je kan bij een LG een tussenkomst in de herstelprijs vragen maar dat zal je verkoper moeten aanvragen.

Dus ik zou zeker proberen een schadevergoeding van LG af te dwingen.
Gezien de oledprijzen enorm gezakt zijn zou je eigenlijk niet veel moeten bijpassen.
Mijn 55C7 heb ik gekocht voor 1990 euro de nieuwe C9 is al verkrijgbaar voor 1300 euro

https://www.zdnet.com/art...led-burn-in-at-tradeshow/

https://www.zdnet.com/art...-to-lcd-amid-burn-in-row/

https://www.avforums.com/...e-will-be-public.2197134/
Reported Burn In Rates as of 2 April 2019
2018 OLEDs - 1.7% (out of 120 votes)
2017 OLEDs - 7.3% (out of 219 votes)
2016 OLEDs - 29.1% (out of 234 votes)
2015 OLEDs - 13.3% (out of 30 votes)

https://www.heise.de/news...wt_mc=rss.ho.beitrag.atom

[ Voor 12% gewijzigd door Carman1971 op 06-01-2020 11:50 ]

• lapino
Zit boven de 2j garantieperiode, en winkel zegt 'LG contacteren', LG zegt 'winkel contacteren'. Beide verstoppen zich achter periode van 2j, dus weinig aan te doen vrees ik. Is nu ook niet zo dramatisch, enkel 'once you see it...'.

• Malignant
Hamazaki schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:34:
[...]

Nee, in BDMV formaat met een Oppo 203 :)
Luxe problemen, maar perfecte oplossing voor 4K discs in folder formaat

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• Farabi
  • Niet online
Malignant schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:54:
[...]

Nee, in BDMV formaat met een Oppo 203 :)
Luxe problemen, maar perfecte oplossing voor 4K discs in folder formaat
niet met de huidige prijzen :9

gratis oplossing: mp4 dolby vision zonder kwaliteitsverlies (of in ieder geval niet met het oog waar te nemen)

• Malignant
Hamazaki schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:59:
[...]

niet met de huidige prijzen :9

gratis oplossing: mp4 dolby vision zonder kwaliteitsverlies (of in ieder geval niet met het oog waar te nemen)
Maar dan heb je weer geen ATMOS helaas.
Anyway, we gaan te ver OT hier :)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Btw, de burn-in is volgens hersteller héél duidelijk te wijten aan gebruik van HDR content (ik kijk héél veel netflix) waarbij de ondertitels op gele kleur stonden (had ik gedaan omdat wit zo te fel was).
Tip voor je volgende TV: transparant grijs

• Farabi
  • Niet online
Raziel schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:51:
[...]

Tip voor je volgende TV: transparant grijs
als de volgende wel een oled wordt :9

Nogmaals, ik geloof je dat je zegt niet langdurig statische content te bekeken te hebben zoals bv stilstaande beelden van een PC met een bureaublad.
Netflix mèt ondertiteling is zeker dynamisch, de ondertiteling blijft immers kort in beeld staan hooguit paar seconden. Het mag niet uitmaken of de kleur wit, geel, paars of groen is.
Dat de ondertitels ongeveer op dezelfde plaats in beeld verschijnen is heel normaal.
Blijft dynamisch.
HDR of SDR maakt ook niet uit want al kijk je uitsluitend HDR maakt dit ook geen verschil, de TV ondersteunt immers HDR en Dolby Vision.
Je hebt dus gewoon recht op kosteloze reparatie door de winkel want zij zijn je aanspreekpunt.
Laat de winkel maar met LG gaan onderhandelen.
Verder kun je aan de bedrijfsuren/draaiuren zien of je TV buitensporig veel gebruikt is (bv dag en nacht aangestaan).

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 21:12
HoppyF schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:37:
[...]

Verder kun je aan de bedrijfsuren/draaiuren zien of je TV buitensporig veel gebruikt is (bv dag en nacht aangestaan).
Is er al precedent over wat buitensporig is? Bij hoeveel draainuren mag je verwachten dat er burn-in klachten ontstaan, en wanneer mag je verwachten dat dit nog onder de garantie valt/normaal gebruik?

• Wren
  • Nu online
Narev schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:51:
[...]

Is er al precedent over wat buitensporig is? Bij hoeveel draainuren mag je verwachten dat er burn-in klachten ontstaan, en wanneer mag je verwachten dat dit nog onder de garantie valt/normaal gebruik?
Je kan niet echt zeggen dat je mag verwachten dat je burn in hebt als je x aantal uren de tv aan hebt staan en als het al zou bestaan dan zal LG dat zeker niet openbaar gaan maken :)

Als antwoord op je andere vraag: het is een consumentenmodel waarbij men niet mag verwachten dat een dergelijk toestel bijv. 24 uur per dag aanstaat, daar heb je b2b modellen voor.
[...]

Buitensporig zou bedrijfsmatig kunnen zijn, bv een TV 24/7 aan hebben staan om reclame in een etalage te vertonen of iets dergelijks.
In het geval van @lapino zal daar geen sprake van zijn en kun je dus aan de uren wel afleiden hoe veel uur de TV (gemiddeld) per dag aangestaan heeft.
Met dit gegeven dus gewoon garantie claimen ook als de 2 jaar voorbij zijn.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:49
Ik heb de C9 nu een paar weken. Iemand die ook last heeft van wat de volgende issues (sw update gewoon de laatse)?
  • Bij gebruik tuner (DVB-C, Ziggo) en schakelen licht of andere elektrische apparaten in huis met relais enzo heb ik gelijk last van interferentie; beeld geeft paar seconden later blokjes en geluid valt even uit. Geeft sterk de indruk dat de tuner niet goed elektrisch is afgeschermd. Bij gebruik van zelfde outlet+kabel in Ziggo Horizon box geen enkel probleem namelijk. Dacht de CI+ kaart te gaan doen met Ziggo en die Horizonmeuk de deur uit te doen, maar dit is best storend.
  • Opnames ingepland worden niet altijd uitgevoerd. Ik heb een USB harddisk aangesloten en iets van 10x een opname ingepland, nu 2 of 3x gehad dat er helemaal niets bleek te zijn opgenomen. Ik had dan telkens de opname ingepland en daarna gelijk de TV in standby gezet. Lijkt me software bug dat die dan toch weer verdwijnt uit z'n timer om in te schakelen ofzo?
  • Live TV pauzeren gaat niet altijd. Heb het idee dat Live Playback dan niet aan staat ofzoiets en duurt een tijdje voor hij reageert. Als eenmaal ingeschakeld in die modus werkt het wel weer goed. Geen groot probleem, wel bloedirritant als je ff snel wilt pauzeren en hij reageert maar niet.
  • Magic remote lijkt eertste paar keer niet te reageren om TV in te schakelen na thuiskomst (langdurig uitgestaan in dat geval). Lampje van rode aan/uitknop licht dan ook niet op. Paar keer drukken, licht lampje wel op en gaat TV wel aan. :? Geen groot probleem, wel bloedirritant als het soms wel tot 4x is. Eenmaal TV ingeschakeld nooit last hiervan, uitschakelen is ook altijd instant.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• lapino
HoppyF schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:58:
[...]

Buitensporig zou bedrijfsmatig kunnen zijn, bv een TV 24/7 aan hebben staan om reclame in een etalage te vertonen of iets dergelijks.
In het geval van @lapino zal daar geen sprake van zijn en kun je dus aan de uren wel afleiden hoe veel uur de TV (gemiddeld) per dag aangestaan heeft.
Met dit gegeven dus gewoon garantie claimen ook als de 2 jaar voorbij zijn.
Wou dat het anders was, maar geloof me, hier in België heb je geen poot om op te staan. Er is 2j garantie en nadien trek je maar je plan. LG zegt letterlijk in mail dat ze niks willen doen en dat ik contact moet opnemen met Servilux, die op zijn beurt zegt dat herstelling buiten garantie valt en dus niet realistisch is qua kostprijs om te vervangen.

• izzet3838
lapino schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:07:
[...]

Wou dat het anders was, maar geloof me, hier in België heb je geen poot om op te staan. Er is 2j garantie en nadien trek je maar je plan. LG zegt letterlijk in mail dat ze niks willen doen en dat ik contact moet opnemen met Servilux, die op zijn beurt zegt dat herstelling buiten garantie valt en dus niet realistisch is qua kostprijs om te vervangen.
Wat dat onze nederlandse mede-tweakers zeggen hoor ik ook voor het eerst, je zou kunnen proberen met test aankoop te praten, maar of het zal helpen weet ik niet, misschien zijn er online nog mensen met soortgelijke problemen die al dan niet via gerechtelijke wegen een oplossing hebben kunnen vinden, wel jammer dat je met normaal gebruik zo problemen hebt.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Nieuwe interessante modellen: 48CX en 65RX
Afbeeldingslocatie: https://images.anandtech.com/doci/15321/15783283289253075263397847193261.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ion op 06-01-2020 18:13 ]

ion schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:12:
Nieuwe interessante modellen: 48CX en 65RX
[Afbeelding]
Inmiddels ook op de FrontPage.
Ik zie eigenlijk maar één nuttig model en dat is de 48 inch OLED.
Daar vragen mensen om.
Blijft nog gissen wat de prijs gaat worden.
Zal onder de €1000 moeten komen (straatprijs).

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

HoppyF schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:07:
[...]

Inmiddels ook op de FrontPage.
Daar vragen mensen om.
Er zullen ook genoeg mensen blij zijn met een televisie, die niet constant in je gezichtsveld hangt/staat.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:07:
[...]

Daar vragen mensen om.
Daar ben ik erg blij mee, 55" was voor mij gewoon echt te groot. Had liever 44" gezien, maar dit is een mooi compromis.

Ik was het meest gecharmeerd van de "E" serie, maar die lijkt er nu dus uit te zijn :(

• Snake_Eye
Greatsword schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:44:
[...]

Daar ben ik erg blij mee, 55" was voor mij gewoon echt te groot. Had liever 44" gezien, maar dit is een mooi compromis.

Ik was het meest gecharmeerd van de "E" serie, maar die lijkt er nu dus uit te zijn :(
55E9 zijn nog steeds te koop.

• Greatsword
  • Niet online
@Snake_Eye Ja 55E9 dus geen 48EX model.

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 06-01-2020 19:58 ]

• Snake_Eye
HoppyF schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:59:
[...]

Ik heb ook een C9 gekocht nog niets gehoord.
Is geen probleem het duurt gewoon lang maar je krijgt je geld echt wel.
Geduld hebben dus, het komt goed.
Ja klopt, 8 weken voordat ze het goedgekeurd hebben, na de goedkeuring streven ze binnen 8 weken uit te betalen.

• Snake_Eye
Ow oké, heb er langs gelezen dat het om een EX ging, ik zag alleen in jou bericht de letter E staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 06-01-2020 20:00 ]

Greatsword schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:44:
[...]

Ja, dat is een grote misser van LG, de populaire E serie laten vallen.
Als er dan toch een model had moeten verdwijnen had ik voor de B of W gekozen.

• Greatsword
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:02:
[...]

Eens, vooral het design (van de voet) is bij de "E" echt veel mooier dan de B en C.
Ben al jaren gehecht aan mijn pricewatch: Philips 47PDL6907K Wit en de 55E9 lijkt daar met het glas dan nog het meest op behalve de kleur dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6aUslzJR0WDB99MHC28hC0MGg0=/fit-in/x800/filters:strip_icc()/i/2002661768.jpeg?f=imagegallery

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fvd5G2OuKaXxqn3ciVNnMW8lH8M=/i/2000746263.jpeg

[ Voor 38% gewijzigd door Greatsword op 06-01-2020 20:11 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Krijg in april m’n nieuwbouwwoning opgeleverd en dat is direct mooie gelegenheid om m’n huidige 55B6 te vervangen. Wil het liefst een 77”. Maar afhankelijk van de prijs kan het ook nog een 65” worden. Hopelijk worden prijzen van de 2020 modellen snel bekend gemaakt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• izzet3838
HoppyF schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:02:
[...]

De B zorgt er volgens mij voor dat mensen niet meteen afhaken van de duurdere prijzen en oled's meenemen in hun keuze, de W is een pronkstuk(nu zal de r dat waarschijnlijk ook worden), we waren met mijn schoonbroer tv's gaan kijken voor bij hun thuis en die wou perse een Samsung hebben omdat "dat de beste zijn" tot dat die de w zag toen werden de LG modellen plots ook serieus genomen, zelf heb ik een E9 en ben er blij mee maar bij nader inzien was een c9 met een soundbar van €300 een betere optie geweest(voor het geluid), nu heeft de E9 mij 1400 gekost(dankzij jou) dus ga ik natuurlijk ook niet klagen.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:29
Die GX ziet er ook wel top uit voor aan de wand zeg!

Afbeeldingslocatie: https://www.lg.com/us/images/tvs/md07500034/gallery/oled77gxpua-D4.jpg
https://www.lg.com/us/tvs/lg-oled77gxpua-oled-4k-tv#

• izzet3838
HoppyF schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:20:
[...]

Dat wel maar hoe ze alles daarin gekregen hebben? :?
De prijs zal ook wel een verrassing zijn maar dan niet in positieve zin...
Ik denk dat het erin krijgen niet zo moeilijk was, verdeel de onderdelen die achter de huidige tv's zitten over het volledig oppervlak van het scherm en haal de extra lucht eruit en klaar :) .

Nu is de vraag inderdaad wat dat ding gaat kosten, ik verwacht een prijs onder de W serie maar ver boven de c serie, duurder als de e serie althans, en dan verwacht ik dat de r en z boven de w staan dus die prijzen wil ik al helemaal niet weten :X

Hoe moet je eigenlijk je kabels vastmaken aan de GX?

Daarnaast vraag ik me af of er veranderingen zijn aan de panelen, qua beeldkwaliteit of preventies tegen image retention, want volgens mij zijn de panelen niet heel veel gewijzigd in de 2019 modellen.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
izzet3838 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:30:
Hoe moet je eigenlijk je kabels vastmaken aan de GX?
Flatcable met een breakout voor I/O lijkt me. Is denk ik ook de mooiste oplossing.

[ Voor 28% gewijzigd door Froggle op 06-01-2020 20:45 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• izzet3838
Froggle schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:45:
[...]

Flatcable met een breakout voor I/O lijkt me. Is denk ik ook de mooiste oplossing.
Dus zo een box zoals Samsung dan?
Dat mogen ze van mij ook doen op de andere modellen, dan waren de gaten in mijn muur een stuk kleiner geweest :) :)

• Froggle
@izzet3838 Oh helemaal mee eens. Al geven ze alleen al de optie om er een losse breakout bij te kopen en laten ze verder de bestaande I/O op de TV

• izzet3838
Froggle schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:53:
@izzet3838 Oh helemaal mee eens. Al geven ze alleen al de optie om er een losse breakout bij te kopen en laten ze verder de bestaande I/O op de TV
YouTube: LG's 8K and 4K OLED TVs at CES 2020
Het lijkt erop dat de aansluitingen gewoon op de tv zitten.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:29
@Froggle @izzet3838 Nee, de GX is zonder break-out box!

Afbeeldingslocatie: https://www.lg.com/us/images/tvs/md07500034/gallery/oled77gxpua-Z7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.lg.com/us/images/tvs/md07500034/gallery/oled77gxpua-Z00m-13.jpg

• Froggle
@Fuwor @izzet3838 Bleh, wat ouderwets!

[...]
  • Wou dat het anders was, maar geloof me, hier in België heb je geen poot om op te staan. Er is 2j garantie en nadien trek je maar je plan. LG zegt letterlijk in mail dat ze niks willen doen en dat ik contact moet opnemen met Servilux, die op zijn beurt zegt dat herstelling buiten garantie valt en dus niet realistisch is qua kostprijs om te vervangen.
Lijkt helaas te kloppen:

https://ictrecht.nl/2017/...ijke-garantie-wat-is-dat/
Wettelijke garantie in Nederland is niet hetzelfde als wettelijke garantie in andere Europese landen. In Nederland wordt de duur van de wettelijke garantie per product bepaald, voor een wasmachine zou dit bijvoorbeeld prima 5 jaar kunnen zijn. In België geldt echter voor elk product, dus ook voor diezelfde wasmachine, een wettelijke garantie van 2 jaar. De wettelijke garantie kan na die termijn niet meer worden ingeroepen, tenzij er in de tussentijd reparatie of vervanging heeft plaatsgevonden waardoor de termijn is verlengd.
Overigens ook de andere punten zijn netjes verwoord:
  • Garantie is niet hetzelfde als retourneren. Om gebruik te maken van de garantie, kan het voor de klant wel noodzakelijk zijn om het product naar de leverancier of fabrikant te retourneren, in de letterlijke zin van het woord, namelijk: terugsturen. Retourneren wordt in de online wereld verder vooral gebruikt voor de procedure van het herroepingsrecht.
  • Wettelijke garantie is niet hetzelfde als fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een commerciële garantie die door de fabrikant kan worden gegeven als extra’tje. Omdat het een extra’tje is, dat niets vervangt en geen enkele afbreuk doet aan de wettelijke garantie, mag de fabrikant hier voorwaarden aan stellen. Hij moet de inhoud van deze garantie zelfs goed omschrijven, waarbij geldt dat aan deze garantie wel een termijn moet worden gehangen.
  • Wettelijke garantie is niet hetzelfde als verkopersgarantie, verkopersgarantie is niet hetzelfde als fabrieksgarantie. Een verkoper kan naast de garantie die de fabriek biedt en naast de wettelijke garantie ook zelf een garantie aanbieden. Ook deze garantie kan en mag geen afbreuk doen aan de wettelijke garantie, maar omdat het een extra’tje is, moeten de voorwaarden die aan deze garantie worden verbonden wel duidelijk zijn voor de klant. Ook hier moet dus wel een termijn voor worden vermeld.

• izzet3838
Ouderwets en ook niet zo goed bedacht volgens mij, als je geen gat in je muur wilt boren(wat de meeste waarschijnlijk niet willen doen, en je hebt geen kabelgoot, is deze tv niet echt een optie, aangezien het er lelijk uit zal zien als je plots 4 kabels eronder hebt lopen, als je een kabelgoot hebt kan het wel heel mooi worden, maar zal volgens mij toch een te hoge prijs hebben...

• Froggle
@izzet3838 Het is gewoon niet nodig. Ik werk in een professionele broadcast omgeving waar het de normaalste zaak is om je I/O om te zetten naar fiber, een lijntje te trekken en op de plek waar je dat allemaal wil hebben weer uit elkaar trekt. Sterker nog, dat doen we zelfs met darkfiber over duizenden kilometers. En dat vind een 'innovatief bedrijf' als LG het meer nodig om 8K televisies uit te brengen dan een oplossing te bedenken dat ik m'n TV gewoon strak tegen de muur kan hangen. Nou ja, dat hebben ze in theorie gedaan met die Wallpaper, maar dat is een relatief brede flatcable, dus dat zal wel koper zijn. Ohja, en je krijgt er een soundbar bij. :/

Cap schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:04:
[...]

Lijkt helaas te kloppen:

https://ictrecht.nl/2017/...ijke-garantie-wat-is-dat/

[...]

Overigens ook de andere punten zijn netjes verwoord:

[...]
Als je het zo bekijkt kun je als Belg dus beter in Nederland een TV kopen want dan is de garantie beter geregeld.
Nadeel is dat je voor garantie terug moet naar de winkel, maar dat is te overwegen.
On-site garantie zal men niet geven als het land van aankoop anders is.

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-11 14:01
gertvdijk schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:17:
Ik heb de C9 nu een paar weken. Iemand die ook last heeft van wat de volgende issues (sw update gewoon de laatse)?
  • Bij gebruik tuner (DVB-C, Ziggo) en schakelen licht of andere elektrische apparaten in huis met relais enzo heb ik gelijk last van interferentie; beeld geeft paar seconden later blokjes en geluid valt even uit. Geeft sterk de indruk dat de tuner niet goed elektrisch is afgeschermd. Bij gebruik van zelfde outlet+kabel in Ziggo Horizon box geen enkel probleem namelijk. Dacht de CI+ kaart te gaan doen met Ziggo en die Horizonmeuk de deur uit te doen, maar dit is best storend.
  • Opnames ingepland worden niet altijd uitgevoerd. Ik heb een USB harddisk aangesloten en iets van 10x een opname ingepland, nu 2 of 3x gehad dat er helemaal niets bleek te zijn opgenomen. Ik had dan telkens de opname ingepland en daarna gelijk de TV in standby gezet. Lijkt me software bug dat die dan toch weer verdwijnt uit z'n timer om in te schakelen ofzo?
  • Live TV pauzeren gaat niet altijd. Heb het idee dat Live Playback dan niet aan staat ofzoiets en duurt een tijdje voor hij reageert. Als eenmaal ingeschakeld in die modus werkt het wel weer goed. Geen groot probleem, wel bloedirritant als je ff snel wilt pauzeren en hij reageert maar niet.
  • Magic remote lijkt eertste paar keer niet te reageren om TV in te schakelen na thuiskomst (langdurig uitgestaan in dat geval). Lampje van rode aan/uitknop licht dan ook niet op. Paar keer drukken, licht lampje wel op en gaat TV wel aan. :? Geen groot probleem, wel bloedirritant als het soms wel tot 4x is. Eenmaal TV ingeschakeld nooit last hiervan, uitschakelen is ook altijd instant.
Voor de eerste drie punten: al andere kabel geprobeerd? Ik snap dat hij met de horizon wel werkte maar wellicht daar net wel en met de c9 net niet?

• Farabi
  • Niet online
edit. eigen fout.

[ Voor 216% gewijzigd door Farabi op 07-01-2020 01:24 ]

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
[...]

Het aantal aan uren (UTT) delen door het aantal OLED Comp .Count , dit moet onder de 10 zijn.
In dit forum staat al een paar keer met welke telefoon app je dit kan checken.
Bijvoorbeeld aantal aan uren is 10.000 en OLED Comp .Count is 1.001, dan is er geen probleem en vergoed LG onder de fabrieksgarantie (tv mag maximaal 2 jaar oud zijn, volgens de factuur). Na 2 jaar heb je helaas pech (meestal begint de ellende helaas dan pas).
Ratio 10:1 zegt de monteur die mijn paneel heeft vervangen, op avforums zag ik 12:1 staan
Beeld inbranding door direct zonlicht, donkere uitgelopen vlekken in beeld waar het beeld te warm is geworden is ook mogelijk en behandelen ze waarschijnlijk anders aangezien dit een extern oorzaak heeft.

Bij een reparatieverzoek onder fabrieksgarantie zijn monteurs van reparatiebedrijven verplicht van het servicemenu een foto te maken om de garantie bij LG te claimen.

Mijn eigen tv had 8500 UTT en 860 OLED Comp Count.

Je kan de timer van de OLED Comp van de standaard 4 uur verlagen naar 1 uur, dan blijf je altijd wel onder 10:1 neemt wel je energieverbruik in standbye iets toe.

Weet je niet zeker of een OLED tv wel geschikt is voor jouw gebruik: google dan even op 'oled rtings test' en klik de RTINGS link. Je moet hun waarschuwing heel goed lezen, maar waar het om neerkomt, is het statische dan brand het ALTIJD in, misschien is inbranden nog wel een verkeerd woord, want het is eingelijk gewoon slijtage van de cellen :)

Statische beelden zoals bij gaming, teletekst, sportbalken, nieuwsbalken, zenders met gekleurde logo's, gekleurde slechthorende/anime/hdr ondertitels (ook dynamische ondertitel slijtage door het veelvuldig gebruik van deze cellen, hoeft dus niet op pauze ofzo te staan), als computermonitor of een kamer met direct zonlicht zijn onverstandig bij OLED tv's.

Wat wel en niet onder de garantie valt geen idee. Teletekst en ondertitel balken zijn bij mij wel vergoed.

voorbeelden van teletekst burn in helemaal onderin
met daarboven 3 balken met burn in van de slechthorende ondertitels van de npo 1/2/3 zenders.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JjJhkCT/20191121-121802.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZxgYYc8/20191121-212315.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m54wLxt/20191121-212349.jpg

[ Voor 107% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 10-01-2020 03:27 ]

• Carman1971
[...]

Bedrijven zijn heel gevoelig voor negatieve reclame.
Als je het wil vooruit helpen schrijf dan zoveel mogelijk over je probleem in shopreviews.
Wees gerust dat Art & Craft in gang schiet als je een paar keer je verhaal doet via tweakers , checkwebwinkel, vergelijk.nl
Ook Twitter is een machtig product. Zet op de LG twitter account dat je burnin hebt en men zal wel snel in actie schieten.

• Wren
  • Nu online
Carman1971 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:12:
[...]

Als je het wil vooruit helpen schrijf dan zoveel mogelijk over je probleem in shopreviews.
Wees gerust dat Art & Craft in gang schiet als je een paar keer je verhaal doet via tweakers , checkwebwinkel, vergelijk.nl
Ook Twitter is een machtig product. Zet op de LG twitter account dat je burnin hebt en men zal wel snel in actie schieten.
LG Benelux zit niet (meer) op twitter fyi.

• Farabi
  • Niet online
kan het zijn dat een high-end sony tv beter geluid geeft via mijn HT dan een oled? iets met betere geluidskaart? merk het verschil namelijk wel met mijn vorige sony-tv..of is het placebo?

• lapino
Carman1971 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:12:
[...]

Vergeet dat maar, zal geen bal uitmaken. Heb LG overigens meermaals proberen contacteren, maar is telkens zelfde uitleg "sorry geen garantie meer, betaal onze hersteldienst voor analyse en dan kan je (teveel) betalen voor herstelling" ... van probleem waar ik niks aan kan doen, maar bon. En heb een té goede relatie met Art&Craft om die mannen te gaan beschimpen online, is topwinkel waar ik al jaren klant ben, ga die echt niet online te kakken zetten voor iets waar zij ook geen bal aan kunnen doen. LG zou hier gewoon moeten toegeven dat ze een defect product hebben afgeleverd en vervanging voorzien, maar BE+garantie = fuck off.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een B7 TV en een LG 27UK650 monitor. Als ik de Xbox one X op de monitor aansluit en RDR2 speel is het beeld soepel (freesync lijkt het bijna?) terwijl de fps dik onder de freesync range van de monitor ligt.
Op de B7 is het gewoon schokkerig as usual met 30fps capped games.

Als ik een C9 (of komend jaar CX) haal zal dat dan lijken op de b7 bij die lage framerates of toch meer op de monitor?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Farabi
  • Niet online
lapino schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:11:
[...]

Vergeet dat maar, zal geen bal uitmaken. Heb LG overigens meermaals proberen contacteren, maar is telkens zelfde uitleg "sorry geen garantie meer, betaal onze hersteldienst voor analyse en dan kan je (teveel) betalen voor herstelling" ... van probleem waar ik niks aan kan doen, maar bon. En heb een té goede relatie met Art&Craft om die mannen te gaan beschimpen online, is topwinkel waar ik al jaren klant ben, ga die echt niet online te kakken zetten voor iets waar zij ook geen bal aan kunnen doen. LG zou hier gewoon moeten toegeven dat ze een defect product hebben afgeleverd en vervanging voorzien, maar BE+garantie = fuck off.
De magnaat LG is toch wel iets anders dan een klein webshopje. Dus LG zal er niet wakker van liggen nee, die zullen dat toch niet voelen. jij bent afhankelijk van hun, en zij niet van jou (ff zwart-wit gezegd)

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 07-01-2020 11:32 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:53
Allewijn schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:19:
[...]

Yep. 15 november alles opgestuurd en nog steeds niks gehoord...
Ik heb reactie. Ze laten dus gewoon niets horen, maar het loopt allemaal wel. ;)
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. U wenst de status van uw aanvraag te weten. Langs deze weg kunnen wij u mededelen dat uw inzending in goede orde ontvangen is. Momenteel vindt de verwerking en controle op uw aanvraag nog plaats. Zodra dit proces afgerond is, ontvangt u een bevestiging via e-mail. Dit zal zo snel mogelijk gebeuren.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Pagina: 1 ... 248 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.