Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er is genoeg gepraat over OLED's en zonlicht. Neemt niet weg dat het mij een doorn in het oog is :).

Nu komen er weer mooi aanbiedingen langs. En ik heb nu toch de neiging om er een te kopen en te kijken waar het schip strand. Ik heb namelijk glas met een coating aldus de fabrikant en ik ben toch nieuwsgierig of dat iets uitmaakt.
Isolide® Hoog Rendements-beglazing – Isolide® Superplus – bezit dankzij een warmte-reflecterende coating uitstekende isolerende eigenschappen, zonder afbreuk te doen aan de transparantie van de beglazing.

Daarnaast profiteert u gedurende de winter, met een laagstaande zon, optimaal van de invallende zonnestraling. Door de lagere behoefte aan energie neemt ook de uitstoot van milieubelastende gassen af. Met andere woorden: Isolide® Superplus gaat niet alleen zuinig om met uw energie maar ook met het milieu. Deze eigenschappen zullen de komende jaren steeds belangrijker worden.
Ik kan mij voorstellen dat een coating als deze schadelijk licht filtert. Maar de vraag is of dat überhaupt het issue is.

Is het overigens met een pixel refresh altijd te verhelpen? Want in dat geval is het testen, kijken of het mis gaat en anders opgangen in de slaapkamer i.p.v. woonkamer.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-11 17:09
Ronwiel schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:09:

Ik kan mij voorstellen dat een coating als deze schadelijk licht filtert. Maar de vraag is of dat überhaupt het issue is.
Het is inderdaad de vraag of het nou zichtbaar licht, UV of warmte opbouw is dat de (tijdelijke) schade veroorzaakt. Het glas in je huis is een blank HR++ type dat wel scheelt in zichtbaar licht, een procent of 45. De coating neemt niet erg veel meer UV licht weg ten opzichte van glas zonder coating, een procent of 10% zal het schelen. Qua warmte opbouw in het OLED scherm maakt het ook uit. Als het UV is dat de schade aanricht zou je glas met een PVB folie moeten hebben, maar dat is in woningbouw geen gemeengoed.

https://www.scheuten.com/...-Superplus-NL-2019-07.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door 4tune op 23-12-2019 16:46 ]

Verwijderd

Ronwiel schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:09:

Interessante vraag. Zelf denk ik dat het meer te maken heeft met direct zonlicht op je scherm. Het is organisch en bestaat simpel gezegd uit eiwitten/proteïnen. Als zonlicht direct op je scherm staat loopt de temperatuur aardig op. Eiwit begint al bij rond de 60 graden te stollen en dat is wat er in principe dan gebeurd. [eitje koken] Aangezien je scherm niet altijd op dezelfde plek dezelfde hoeveelheid zonlicht zal treffen, krijg je van die rare vlekken

UV-A of UV-B ben ik niet van overtuigd dat dat de schade oplevert. Leg datzelfde eitje maar eens in de kamer op het bureau. Dat eiwit gaat echt niet stollen doordat het in het licht ligt

Lijkt mij ook sterk dat een pixelrefresh dat gaat oplossen als je ermee wordt geconfronteerd.

Zo maar mijn gedachten over een goede vraag

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Keer gezien dat de twee glim pootjes van een philips oled gezorgd hadden voor twee strepen onder op het scherm door reflectie van de zon.

Verwijderd

hjs schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:49:
Keer gezien dat de twee glim pootjes van een philips oled gezorgd hadden voor twee strepen onder op het scherm door reflectie van de zon.
Dat zou zo maar kunnen.

Vergrootglas en brandpunt. En als het nog bolle of ronde pootjes zijn is dat effect nog erger.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-11 17:37

sphere

Debian abuser

Ik heb de 55C9 in de winkel bekeken, echt mooi beeld met een 4k bron. Maar kijkt er iemand hier ook "gewoon" TV mee? Ik zie op full hd al compressie bij de meeste ziggo kanalen en vraag me af of dit storend is.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

sphere schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:08:
... Maar kijkt er iemand hier ook "gewoon" TV mee? Ik zie op full hd al compressie bij de meeste ziggo kanalen en vraag me af of dit storend is.
Zullen best een pak mensen zijn die gewoon lineaire kijken op hun tv in full HD. Als jij het kijken nu niet storend vindt zal dat op de C9 ook niet storend zijn. Vindt je het nu storend, dan zal het op de C9 ook storend zijn.
Feit blijft wel dat je op een goede tv meer 'foutjes' in de content zal zien. 4K is nu éénmaal geen Full HD
Ik kijk full HD tv. Uiteraard zie je compressie, afhankelijk van kanaal (de een krijgt meer bandbreedte dan de ander), maar veel meer is het beeld nog afhankelijk van de uitzending (kwaliteit camera's, belichting, nabewerking etc). Natuurlijk ziet het er lang niet altijd mooi uit, daar verandert een superdeluxe tv niets aan. Je kan het niet werkelijk beter maken dan de bron. De capaciteiten van 4k/HDR vallen in een andere klasse, maar toch is het ook bij full HD tv regelmatig genieten van goed contrast, diep zwart en mooie kleuren hoor.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:40

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

sphere schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:08:
Ik heb de 55C9 in de winkel bekeken, echt mooi beeld met een 4k bron. Maar kijkt er iemand hier ook "gewoon" TV mee? Ik zie op full hd al compressie bij de meeste ziggo kanalen en vraag me af of dit storend is.
Ik kijk Ziggo TV met de Next decoder. Upscaled 4K.

Xbox Live: Miesjh NL

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06
Een kwalitatief goede uitzending via Ziggo ziet er gewoonweg erg mooi uit op een Oledtv. Vooral studio opnames, bijna mooier dan live. (thuis zit je niet naar de ander te kijken die uitgelicht wordt door professionele lampen...) 😜
Een matig opgenomen ziet er uiteraard niet goed uit, maar matig. Beter dan de bron kan het niet weergeven.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-11 22:09
Tech schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:12:

Maar ik kan niet de menu's op de PS4 en blue ray bedienen via de LG smart remote. De knoppen van de smart remote lijken niet te worden doorgegeven via CEC. Bijvoorbeeld boven/onder/links/rechts werken niet.
Uitzetten van universal control heeft het CEC issue opgelost, zie: https://lgcommunity.us.co...ing-on-lg-c9-with-ps4-pro

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:41:
[...]

. Het is organisch en bestaat simpel gezegd uit eiwitten/proteïnen. Als zonlicht direct op je scherm staat loopt de temperatuur aardig op. Eiwit begint al bij rond de 60 graden te stollen en dat is wat er in principe dan gebeurd. [eitje koken] Aangezien je scherm niet altijd op dezelfde plek dezelfde hoeveelheid zonlicht zal treffen, krijg je van die rare vlekken

UV-A of UV-B ben ik niet van overtuigd dat dat de schade oplevert. Leg datzelfde eitje maar eens in de kamer op het bureau. Dat eiwit gaat echt niet stollen doordat het in het licht ligt

Lijkt mij ook sterk dat een pixelrefresh dat gaat oplossen als je ermee wordt geconfronteerd.

Zo maar mijn gedachten over een goede vraag
Het zijn organische verbindingen maar géén eiwitten of proteïnen. Dus nee niks te maken met eitje koken.

Verwijderd

echtp schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:36:
[...]

Het zijn organische verbindingen maar géén eiwitten of proteïnen. Dus nee niks te maken met eitje koken.
Ik schreef ook "simpel" uitgelegd

• echtp
ja, maar het kan ook te simpel he.... Want eiwitten die stollen hebben niks te maken met oled.

Verwijderd

echtp schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:20:
ja, maar het kan ook te simpel he.... Want eiwitten die stollen hebben niks te maken met oled.
Misschien had ik beter kunnen schrijven: Vergelijkbaar met wat als er gebeurd met....

Verder bestaat er ook nog zoiets als biopolymeren [o.a Eiwit]. Zou best kunnen dat LG daar mee werkt. Dat weten we niet en zullen we ook nooit te weten komen. Dat procedé zal wel erg geheim zijn

Maar goed, heeft geen zin om er verder nog op in te gaan. Dat mag een scheikundige doen....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2019 14:14 . Reden: typo's ]

• echtp
Ja maar door jouw 'vereenvoudiging' trek je een verkeerde conclusie. En zet je dus de OP op het verkeerde been. Dat is waarom ik er op reageer. OLEDS hebben wél te lijden van (vooral UV) licht. En ja ik heb er met een scheikundige/natuurkundige over gesproken die in dit veld (lichtgevende materialen) werkt. Maar goed ik heb mijn punt gemaakt. Fijne kerstdagen en geniet allemaal van een mooie kerstfilm!

Verwijderd

echtp schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:22:
Ja maar door jouw 'vereenvoudiging' trek je een verkeerde conclusie.
Dat is nou weer jammer. Ik trek namelijk geen conclusie. Ik stel zelfs héél duidelijk in de laatste zin: zomaar mijn gedachten over een goede vraag.

Over UV valt ook nog wel wat te zeggen. UVC wordt volledig geabsorbeerd door de Ozonlaag. UVB wordt volledig door glas tegengehouden. Wat overblijft is UVA. Ook die straling wordt voor het grootste deel gebroken door het glas. Hoe dikker het glas des te groter de breking.
Daarvoor schreef ik ook: UV-A of UV-B ben ik niet van overtuigd dat dat de schade oplevert.

Als jij een beter invalshoek hebt verneem ik dat ook graag.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2019 17:06 ]

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Lijkt qua leuke prijzen tijdens kerst niet veel bijzonders te gebeuren he? Hoe vaak houden bedrijven als LG van die cashback offers? En overall wat zijn de maanden vaak dat de online winkels echt stunten of valt dat niet te zeggen en dus een kwestie van de shops bellen? Het gaat mij vooral om de 65C9.
devilsnight schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:34:
Lijkt qua leuke prijzen tijdens kerst niet veel bijzonders te gebeuren he? Hoe vaak houden bedrijven als LG van die cashback offers? En overall wat zijn de maanden vaak dat de online winkels echt stunten of valt dat niet te zeggen en dus een kwestie van de shops bellen? Het gaat mij vooral om de 65C9.
Black Friday is al geweest hè?
De cashback actie (tweede dit jaar) is ook afgelopen.
Je zult dus het prijstopic in de gaten moeten houden.
Gezien de historie kun je de komende maanden nog wel een C9 scoren zolang de voorraad strekt want na een paar maanden in het nieuwe jaar worden de 2020 modellen alweer geproduceerd.
Cashback begon 2018 half april, duurde een kleine 2 maanden en na een vrij korte pauze startte er weer een cashback die vrijwel continu doorliep tijdens Black Friday en in de eerste maand van het nieuwe jaar.

In 2019 begon ie in mei verder een beetje hetzelfde verhaal. Gold overigens niet de hele tijd voor alle modellen, dus dat is qua timing ook nog een factor.

Garantie voor wat er in 2020 gaat gebeuren op het gebied van cashbacks is uiteraard nulkommanul, maar het zou best kunnen dat als ze nog veel oude voorraad hebben ze over een paar weken weer gaan cashbacken. Begin mei waarschijnlijk introductie van het 2020 model, al dan niet voorzien van cashback, maar uiteraard de eerste paar maanden wel voor de hoofdprijs. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 24-12-2019 22:13 ]

Cap schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:12:
Cashback begon 2018 half april, duurde een kleine 2 maanden en na een vrij korte pauze startte er weer een cashback die vrijwel continu doorliep tijdens Black Friday en in de eerste maand van het nieuwe jaar.

In 2019 begon ie in mei verder een beetje hetzelfde verhaal. Gold overigens niet de hele tijd voor alle modellen, dus dat is qua timing ook nog een factor.

Garantie voor wat er in 2020 gaat gebeuren op het gebied van cashbacks is uiteraard nulkommanul, maar het zou best kunnen dat als ze nog veel oude voorraad hebben ze over een paar weken weer gaan cashbacken. Begin mei waarschijnlijk introductie van het 2020 model, al dan niet voorzien van cashback, maar uiteraard de eerste paar maanden wel voor de hoofdprijs. ;)
De cashback bedragen zijn in 2019 wel verlaagd tov 2018 echter netto ongeveer gelijk.
Hangt inderdaad van de oude voorraden af hoeveel en op wat men nog een cashback gaat houden.
Wellicht januari maar dat is maar een gok van mij.

Introductie van nieuwe LG OLED’s is te verwachten bij de CES 2020.
6 januari dus bij LG, de CES is 7-10 januari.
https://www.techradar.com/news/ces-2020#lg-at-ces-2020
Het gaat om aankondigingen, productie modellen volgen pas maanden later, en ja, voor de hoofdprijs dan nog.
Zo gaat het eigenlijk ieder jaar maar LG voert de productie wel ieder jaar verder op.
Precies. Verkrijgbaarheid begint in Nederland pas ergens in april, maar in de loop van de zomer gaan de prijzen pas weer echt een beetje dalen. Wil je "goedkoop" :) een LG OLED tv dan zijn de herfst en wintermaanden voor het uitlopende model de beste tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 24-12-2019 22:28 ]

• devilsnight
De enige reden dat ik zelf zou wachten op de nieuwe modellen (C10, B10, E10 etc neem ik aan?) is omdat er een kans bestaat dat het qua peak brightness een stapje omhoog zal zijn vanaf de 9 serie. Nou heb ik de 9 serie niet zelf kunnen testen ergens, maar ik ga van een Samsung Q9FN over naar een 9 serie OLED. Absoluut lever ik aardig wat peak brightness in, verwacht ik. Iemand hier toevallig die beide tv's heeft kunnen checken?
devilsnight schreef op woensdag 25 december 2019 @ 01:03:
De enige reden dat ik zelf zou wachten op de nieuwe modellen (C10, B10, E10 etc neem ik aan?) is omdat er een kans bestaat dat het qua peak brightness een stapje omhoog zal zijn vanaf de 9 serie. Nou heb ik de 9 serie niet zelf kunnen testen ergens, maar ik ga van een Samsung Q9FN over naar een 9 serie OLED. Absoluut lever ik aardig wat peak brightness in, verwacht ik. Iemand hier toevallig die beide tv's heeft kunnen checken?
De enige reden die ik zou kunnen bedenken is de investering die je in je Samsung Q9F hebt gedaan.
Deze is niet oud en nog lang niet afgeschreven.
Waarom zou je deze dan gaan vervangen?
Je hebt hier immers al voor gekozen of het moet zo tegenvallen dat je er vanaf wilt.

Focus je NIET op de peak brightness, dit is eigenlijk helemaal niet belangrijk.
Het gaat om het oneindige contrast en de perfecte zwartwaarden van een OLED.
De helderheid van OLED’s van de afgelopen jaren is meer dan genoeg.
Geen reden om er nog meer uit te gaan persen.
Een nog hogere helderheid zou overigens ook gevolgen hebben voor het energieverbruik.
OLED’s zijn zuiniger dan QLED’s.

Het is nog niet bekend wat de specificaties van de 2020 modellen zullen gaan zijn.
Je kunt hier mogelijk over twee weken meer van horen als de CES gehouden wordt.
Bekijk de vergelijkings video’s op YouTube anders nog even waar OLED’s met QLED naast elkaar vergeleken worden.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik vroeg me af of iemand een tip voor me heeft hoe ik in kan stellen dat als ik muziek op mijn AV-receiver wil afspelen dat de TV (LG C9) niet automatisch aan gaat.

Voorheen op m'n plasma TV had ik geen CEC dus reageerde de TV niet als ik op m'n receiver via Chromecast naar muziek wilde luisteren. Maar met mijn huidige set-up (Onkyo TX-NR686 en 55C9) gaat de TV automatisch naar weergave, ook als ik alleen muziek wil luisteren.

Of is dit gewoon niet mogelijk wanneer de TV via HDMI-ARC is aangesloten op de receiver ?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:18

Puck

W32.Deadcode.A

Haay schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:23:
Ik vroeg me af of iemand een tip voor me heeft hoe ik in kan stellen dat als ik muziek op mijn AV-receiver wil afspelen dat de TV (LG C9) niet automatisch aan gaat.

Voorheen op m'n plasma TV had ik geen CEC dus reageerde de TV niet als ik op m'n receiver via Chromecast naar muziek wilde luisteren. Maar met mijn huidige set-up (Onkyo TX-NR686 en 55C9) gaat de TV automatisch naar weergave, ook als ik alleen muziek wil luisteren.

Of is dit gewoon niet mogelijk wanneer de TV via HDMI-ARC is aangesloten op de receiver ?
CEC volledig uitschakelen of een HDMI CEC killer kopelstukje tussen de Chromecast en receiver? Helaas kun je CEC enkel op de Chromecast niet uitschakelen.

Arrived anxious, left bored

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16:42
*KNIP* SPAM

[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 25-12-2019 14:06 ]

• devilsnight
HoppyF schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:41:
[...]

De enige reden die ik zou kunnen bedenken is de investering die je in je Samsung Q9F hebt gedaan.
Deze is niet oud en nog lang niet afgeschreven.
Waarom zou je deze dan gaan vervangen?
Je hebt hier immers al voor gekozen of het moet zo tegenvallen dat je er vanaf wilt.

Focus je NIET op de peak brightness, dit is eigenlijk helemaal niet belangrijk.
Het gaat om het oneindige contrast en de perfecte zwartwaarden van een OLED.
De helderheid van OLED’s van de afgelopen jaren is meer dan genoeg.
Geen reden om er nog meer uit te gaan persen.
Een nog hogere helderheid zou overigens ook gevolgen hebben voor het energieverbruik.
OLED’s zijn zuiniger dan QLED’s.

Het is nog niet bekend wat de specificaties van de 2020 modellen zullen gaan zijn.
Je kunt hier mogelijk over twee weken meer van horen als de CES gehouden wordt.
Bekijk de vergelijkings video’s op YouTube anders nog even waar OLED’s met QLED naast elkaar vergeleken worden.
De grote reden voor mij om terug te gaan naar OLED is omdat ik het echt mis. Ik heb de EC9300 gehad en daarna de B6. De eerste was geweldig, wat een beeld en ook 0,0% last van image retention. Helaas had de B6 dit wel en daarnaast hadden ze ook die HDR game mode veel te donker gemaakt.

Toen besloten over te gaan naar Sony XE93 en dingen zoals blooming begonnen mij echt op te vallen. Toen een mooie deal voor de Q9FN kunnen krijgen, wederom blooming. Wanneer ik aan het gamen ben en ik zie lichten of statische HUD elementen dan zie ik constant een soort wolk effect eromheen, met Netflix licht constant het beeld op zodra er ondertitels verschijnen en ik erger me behoorlijk aan deze dingen. OLED had dit allemaal niet.

Daarnaast heb ik veel te veel issues gehad met deze tv. De repair service van Samsung is al iets van 4 of 5 langsgeweest en de winkel heeft mij vorige maand gezegd dat als er nu weer problemen komen dat zij iets gaan doen voor mij, en je raad het al, er zijn wederom issues nog geen maand na de reparatie. Ik ga dus absoluut van de week contact opnemen met de shop.

Dus ik ga sowieso terug naar OLED, alleen even kijken wanneer. Om IR te voorkomen of überhaupt burn in zal ik sowieso wat voorzichtiger zijn met stilstaande beelden laten aan staan, maar dat is iets waar ik vrij snel gewend aan zal zijn. Het zal een LG gaan worden want qua features is die gewoon het beste voor een fanatieke gamer.

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 25-12-2019 12:09 ]

Uhhh? :?
Je koopt een LCD TV en komt dit hier melden?
Mis ik iets?
Smits verkoopt ook prima OLED’s tegen scherpe prijzen, ik begrijp dus niet waarom deze “vakmensen” je een LCD verkocht hebben ipv een OLED tenzij je hier expliciet voor gekozen hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 25-12-2019 14:06 ]

devilsnight schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:05:
[...]

De grote reden voor mij om terug te gaan naar OLED is omdat ik het echt mis. Ik heb de EC9300 gehad en daarna de B6. De eerste was geweldig, wat een beeld en ook 0,0% last van image retention. Helaas had de B6 dit wel en daarnaast hadden ze ook die HDR game mode veel te donker gemaakt.

Toen besloten over te gaan naar Sony XE93 en dingen zoals blooming begonnen mij echt op te vallen. Toen een mooie deal voor de Q9FN kunnen krijgen, wederom blooming. Wanneer ik aan het gamen ben en ik zie lichten of statische HUD elementen dan zie ik constant een soort wolk effect eromheen, met Netflix licht constant het beeld op zodra er ondertitels verschijnen en ik erger me behoorlijk aan deze dingen. OLED had dit allemaal niet.

Om IR te voorkomen of überhaupt burn in zal ik sowieso wat voorzichtiger zijn met stilstaande beelden laten aan staan, maar dat is iets waar ik vrij snel gewend aan zal zijn.
Ok, duidelijk.
Je hebt dus in een korte tijd wel wat TV’s “versleten”.
Misschien nog even afwachten wat de 2020 modellen gaan doen of anders een C9 kopen.
Geen idee of je nog een goede prijs voor de Q9F kunt krijgen.
Langdurig stilstaande beelden laten staan moet je inderdaad niet doen.

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-11 20:51
Wie weet hoe breed de voet van de LG C9 65" versie is? Mijn tv staat in opslag, ik kan het dus niet zelf nameten en ik heb het nergens kunnen vinden. Ik wil een goedkoop kastje kopen als tijdelijke oplossing.

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
harde_cynist schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:33:
Wie weet hoe breed de voet van de LG C9 65" versie is? Mijn tv staat in opslag, ik kan het dus niet zelf nameten en ik heb het nergens kunnen vinden. Ik wil een goedkoop kastje kopen als tijdelijke oplossing.
Staat gewoon op de site van lg. Ik denk bij afmetingen.

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-11 20:51
Gverboon schreef op woensdag 25 december 2019 @ 20:51:
[...]

Staat gewoon op de site van lg. Ik denk bij afmetingen.
Nee daar staat het dus niet. Daarom vraag ik het hier. :O

Afmetingen met doos: 1677 x 950 x 207
Set zonder voet: 1449 x 830 x 46.9
Set met voet: 1449 x 862 x 251
VESA: 300 x 200
Gewicht met verpakking: 41.2 kilo
Gewicht met voet: 33.9 kilo

• Gverboon
harde_cynist schreef op woensdag 25 december 2019 @ 21:00:
[...]

Nee daar staat het dus niet. Daarom vraag ik het hier. :O

Afmetingen met doos: 1677 x 950 x 207
Set zonder voet: 1449 x 830 x 46.9
Set met voet: 1449 x 862 x 251
VESA: 300 x 200
Gewicht met verpakking: 41.2 kilo
Gewicht met voet: 33.9 kilo
Verschil met voet zonder voet = Vul maar in en kleur deplaatjes.
De breedte kan je daar niet uit afleiden want zonder voet is de set niet smaller. ;) Google:

https://www.crutchfield.c...65C9P/LG-OLED65C9PUA.html

"detachable pedestal stand ("footprint" is 39-1/4"W x 9-7/8"D)"

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 25-12-2019 21:46 ]

• Gverboon
Cap schreef op woensdag 25 december 2019 @ 21:46:
De breedte kan je daar niet uit afleiden want zonder voet is de set niet smaller. ;) Google:

https://www.crutchfield.c...65C9P/LG-OLED65C9PUA.html

"detachable pedestal stand ("footprint" is 39-1/4"W x 9-7/8"D)"
Voet is ongeveer een meter maar dat maakt niet uit want de tv is bijna anderhalve meter. Volgens mij wil je niet dat de tv uitsteekt dus moet je tafeltje min. 1.5 meter lang zijn en meer dan 25 cm breed.
Dat is dus een kwestie van smaak, wellicht wil hij een klein tafeltje waar de voet precies op past, zo min mogelijk tafel dus. :)

• Djee7
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-01-2021
Sinds een week heb ik de LG OLED65C9 in huis staan. Nu zag ik vanochtend deze blauw streep aan de linkerkant van mijn scherm zitten van boven naar beneden. Vooral te zien met lichte scenes, gele en rode/roze kleuren:

https://ibb.co/5r8K0tS
https://ibb.co/TH8gQB4

Iemand anders ook ervaring mee en wat kan ik hier tegen doen? Contact opnemen met KE of met LG?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
Sinds gisteren krijg ik opeens geen geluid meer uit mijn c9 HDMI arc. Ik heb alle opties geprobeerd, van dolbi digital naar dd plus naar auto. Maar geen geluid
Als ik de tv aanzet gaat de onkyo 676 aan, maar er komt geen geluid uit. Niet via apps, netflix of tv. Versterker doet het wel. Want bronnen daar op aangesloten laten wel geluid horen en het beeld komt dan ook door naar de tv

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-11 22:09
Djee7 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:45:
Iemand anders ook ervaring mee en wat kan ik hier tegen doen? Contact opnemen met KE of met LG?
Lijkt me een defect en geval garantie. KE is als winkelier de partij die je hiervoor moet benaderen.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Djee7 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:45:
Sinds een week heb ik de LG OLED65C9 in huis staan. Nu zag ik vanochtend deze blauw streep aan de linkerkant van mijn scherm zitten van boven naar beneden. Vooral te zien met lichte scenes, gele en rode/roze kleuren:

https://ibb.co/5r8K0tS
https://ibb.co/TH8gQB4

eerst de winkel,je hebt hem nog niet zo lang.
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:54:
Sinds gisteren krijg ik opeens geen geluid meer uit mijn c9 HDMI arc. Ik heb alle opties geprobeerd, van dolbi digital naar dd plus naar auto. Maar geen geluid
Als ik de tv aanzet gaat de onkyo 676 aan, maar er komt geen geluid uit. Niet via apps, netflix of tv. Versterker doet het wel. Want bronnen daar op aangesloten laten wel geluid horen en het beeld komt dan ook door naar de tv
andere hdmikabel proberen ?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:46

CeesKees

I rest my Kees

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:54:
Klinkt als een cec issue. Even de stroom van alle apparaten af.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
Het was dus zo simpel.... stekker eruit en erin.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• sphere

sphere

Debian abuser

Heeft iemand deze TV zelf afgehaald? Ik neem aan dat je rechtop moet vervoeren?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

sphere schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:01:
Heeft iemand deze TV zelf afgehaald? Ik neem aan dat je rechtop moet vervoeren?
Ja anders loopt de oled leeg.

Moet niets, maar een plaat glas plat vervoeren geeft meer kans op breuk. De rest van de antwoorden is broodje-aap (inmiddels wel met een baard van 100 jaar oud overigens)

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 27-12-2019 11:29 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:39
JvS schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:29:
[...]

Ja anders loopt de oled leeg.

...
En dan heb jee heuse Onee!Led aan de muur

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:50
Gisteren update gekregen op mijn 55C9, nog niet uitgebreid gekeken maar merkt weinig verschil

Verwijderd

chulin schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:07:
Gisteren update gekregen op mijn 55C9, nog niet uitgebreid gekeken maar merkt weinig verschil
Zal er gezien het changelog ook niet echt zijn

Klik rechts op verwijzing en je kan zien wat er is veranderd/toegevoegd

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:50
Featuring NVIDIA G-Sync Compatible.... zie ik nu

Verwijderd

chulin schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:00:
Featuring NVIDIA G-Sync Compatible.... zie ik nu
Dat staat er ja....is toch niet nodig om te melden. Daarvoor geef ik juist de link naar het changelog.... >:)

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:29

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Hey,

Sinds een tijdje trotse bezitter van de C9. Prachtige tv en gebruik hem voornamelijk voor gaming. De PC zit met een 15m hdmi kabel (glasvezel) aangesloten.

Nu loop ik echter wel tegen een probleempje aan;

Op sommige games krijg ik 4k niet aan de praat. Hij laat dan of een zwart beeld zien of een beeld volledig scrambled met paarse strepen.

- Shadow of the Tombraider => HDR+4k+60fps
- Mass Effect Andromeda => HDR+2k+120fps (4k is scrambled beeld)
- Resident Evil 2 remastered => HDR+2k+120pfs (4k is zwart beeld)
- Witcher 3 => 4k 60fps
- Star Wars Fallen Order => HDR+4k+60fps

Wat ik heb geprobeerd:

- Instant game response aan en uit gezet
- HDMI poorten geswitched
- Andere HDMI kabel geprobeerd
- HDR aan uit gezet

Voordaat iedereen roept, HDMI te lang; Probleem is er ook met een korte HDMI kabel :-)

Ik krijg Mass Effect => 4k+60fps+HDR en Resident Evil 2 => 4k+60fps+HDR niet aan de praat.

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door juggle op 27-12-2019 20:36 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-11 17:23
Afstandbediening van C9 ook een update gehad.

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Hoe krijg je trouwens die update, want ik kan hem nog niet automatisch binnentrekken

• sphere

sphere

Debian abuser

Eerste indruk: mooi beeld (kom vanaf een 40W5500)
Voet was irritant om te monteren, met de sierlijst past het niet
Geluid is matig

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-11 17:23
juggle schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:42:
Hoe krijg je trouwens die update, want ik kan hem nog niet automatisch binnentrekken
Instellingen-algemeen-over deze TV en dan zie je update.
Afstandbediening ging van zelf krijg een melding op de scherm en de rode powerknop begint te knipperen.

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Patrickccc schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:57:
[...]

Instellingen-algemeen-over deze TV en dan zie je update.
Afstandbediening ging van zelf krijg een melding op de scherm en de rode powerknop begint te knipperen.
Thx, maar hij staat bij mij op 04.70.05 en zegt vervolgens geen updates gevonden.

Versie moet toch 04.71.05 zijn?

• Haay
  • Laatst online: 14:40
Haay schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:23:

Om mezelf te quoten, ik heb een work-around gevonden voor m'n probleem en denk dat anderen hier mogelijk ook die oplossing zouden horen...

LG zelf gaf op hun website de oplossing (nou ja, work-around) bij vragen en antwoorden. Je kunt namelijk via de energie bespaarinstellingen (in het menu) kiezen voor scherm uit. Dan telt de TV af van 5 naar 0 en schakelt het scherm uit zonder dat het geluid uitgaat. Druk een willekeurige knop op de afstandsbediening en het scherm gaat weer aan. Het is even een extra handeling, maar dan kun je dus prima muziek luisteren via receiver of zelfs YouTube op de TV zelf, zonder het scherm actief te hebben. :)

Verwijderd

Ik heb een 2017 OLED en loop tegen wat problemen aan met de spdif output (ik heb een stereo setup zonder HDMI mogelijkheden). De output laat regelmatig een paar honderd ms aan stilte vallen terwijl het beeld gewoon doorloopt. Dit is met de interne DLNA speler alsmede Spotify. Het is 100% zeker niet mijn DAC, want die draait op dezelfde input meerdere uren zonder problemen op mijn PC. Zijn er meer met die probleem? Echt extreem storend en dit deed hij een jaar geleden nog niet...

• NL_Scratch
  • Laatst online: 30-10 10:51
Ik ben in de running voor een 65C9.
Op dit moment aan het verbouwen in huis en natuurlijk wil ik de kabels mooi weggewerkt hebben middels een goot in de muur. Echter ik vraag mij af op welke hoogte ik de kabelgoot/buis in de muur moet uitkomen. Immers de oled tv's hebben de muurbeugel lager dan een gewone tv waar die vaak in het midden zit.

Ik ben dus zeer benieuwd op welke hoogte vanaf de vloer jullie de kabelgoot laten uitkomen. Het zal natuurlijk erg vervelend als zijn als de kabelgoot precies achter het ophangpunten zit van de muurbeugel.

Ik verwacht de OLW 480 te gaan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door NL_Scratch op 28-12-2019 08:46 ]

• pwh53
juggle schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:36:
Hey,

Sinds een tijdje trotse bezitter van de C9. Prachtige tv en gebruik hem voornamelijk voor gaming. De PC zit met een 15m hdmi kabel (glasvezel) aangesloten.

Op sommige games krijg ik 4k niet aan de praat. Hij laat dan of een zwart beeld zien of een beeld volledig scrambled met paarse strepen.

- Witcher 3 => 4k 60fps

Wat ik heb geprobeerd:

- HDR aan uit gezet

Voordaat iedereen roept, HDMI te lang; Probleem is er ook met een korte HDMI kabel :-)

Ik krijg Mass Effect => 4k+60fps+HDR en Resident Evil 2 => 4k+60fps+HDR niet aan de praat.

Iemand een idee?
gebruik je een nvdia-kaart ? zo ja welke driver
ps.die 15 meter is te lang voor 4k hdr

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-11 13:28
NL_Scratch schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:45:
Ik ben in de running voor een 65C9.
Op dit moment aan het verbouwen in huis en natuurlijk wil ik de kabels mooi weggewerkt hebben middels een goot in de muur. Echter ik vraag mij af op welke hoogte ik de kabelgoot/buis in de muur moet uitkomen. Immers de oled tv's hebben de muurbeugel lager dan een gewone tv waar die vaak in het midden zit.

Ik ben dus zeer benieuwd op welke hoogte vanaf de vloer jullie de kabelgoot laten uitkomen. Het zal natuurlijk erg vervelend als zijn als de kabelgoot precies achter het ophangpunten zit van de muurbeugel.

Ik verwacht de OLW 480 te gaan gebruiken.
Dat zal je zelf moeten berekenen. Iedereen heeft een andere smaak van kijk hoogte .
Ook het type ophangbeugel maakt verschil. Bij LG zijn alle aansluitingen onderaan de TV.
Dus eerst bepalen op welke hoogte de onderkant van de TV komt en dan 30 cm bijtellen . Ik gebruik een hangbeugel aan de bovenkant van de tv.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01:34
Haay schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:33:
[...]

Om mezelf te quoten, ik heb een work-around gevonden voor m'n probleem en denk dat anderen hier mogelijk ook die oplossing zouden horen...

LG zelf gaf op hun website de oplossing (nou ja, work-around) bij vragen en antwoorden. Je kunt namelijk via de energie bespaarinstellingen (in het menu) kiezen voor scherm uit. Dan telt de TV af van 5 naar 0 en schakelt het scherm uit zonder dat het geluid uitgaat. Druk een willekeurige knop op de afstandsbediening en het scherm gaat weer aan. Het is even een extra handeling, maar dan kun je dus prima muziek luisteren via receiver of zelfs YouTube op de TV zelf, zonder het scherm actief te hebben. :)
Dat is wel makkelijk, als je radio wil beluisteren via TV :)

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:50
juggle schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:36:
Hey,

- Witcher 3 => 4k 60fps

Wat ik heb geprobeerd:

- HDR aan uit gezet

Iemand een idee?
Kijk in je nvidia instellingen (of amd) of je niet teveel data erover stuurt. Daar heb ik ook last van.
Gebruik dus geen RGB of 4:4:4 ycbcr maar netjes ycbcr 4:2:0 en dan 8 bits per pixel of 10.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

pwh53 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:23:
[...]

ps.die 15 meter is te lang voor 4k hdr
Nee hoor, compleet normale lengte voor een HDMI kabel als je bv een projector hebt. Ik gebruik ook een optische HDMI kabel van 15 meter naar mijn JVC X7900, probleemloos. Zou wat zijn als dat niet werkt!

This title is for sale, please send me a PM

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
the-body schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:57:
[...]

Nee hoor, compleet normale lengte voor een HDMI kabel als je bv een projector hebt. Ik gebruik ook een optische HDMI kabel van 15 meter naar mijn JVC X7900, probleemloos. Zou wat zijn als dat niet werkt!
Ik gebruik zelf een 15 meter HDMI kabel van de Action en dat gaat net qua bandbreedte. Waar heb je de optische vandaan? Die zijn best duur zo te zien.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

vinom schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:03:
[...]

Ik gebruik zelf een 15 meter HDMI kabel van de Action en dat gaat net qua bandbreedte. Waar heb je de optische vandaan? Die zijn best duur zo te zien.
Amazon.de
Aliexpress

Die van Ali is echt hetzelfde als die van Amazon, ik heb 'm op Ali gekocht maar toen was ie nog als Atzebe gelabeld.

This title is for sale, please send me a PM

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@the-body @vinom @Adlermann

Ja ik heb hem netjes op 4:2:2 staan 10bit. Ook 8bit maakt geen verschil. HDR uit maakt ook geen verschil.

En inderdaad, ik gebruik exact die van Atzebe. Voor 55 EUR gekocht op amazon. Werkt perfect, geen latency.

Ik heb overigens een 2080ti met de laatste Nvidia drivers.

[ Voor 10% gewijzigd door juggle op 28-12-2019 22:28 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:22
Ben ik de enige die die expert instellingen te geel afgesteld vindt? Of hoort dat zo?

Welke beeldinstellingen gebruiken jullie eigenlijk, natuurlijk is niet ieder paneel hetzelfde maar ze zullen waarscheinlijk wel grotendeels hetzelfde zijn?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• pwh53
juggle schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:26:
@the-body @vinom @Adlermann

Ja ik heb hem netjes op 4:2:2 staan 10bit. Ook 8bit maakt geen verschil. HDR uit maakt ook geen verschil.

En inderdaad, ik gebruik exact die van Atzebe. Voor 55 EUR gekocht op amazon. Werkt perfect, geen latency.

Ik heb overigens een 2080ti met de laatste Nvidia drivers.
probeer eens driver 399.07 (of iets lager niet boven de 400)

• pwh53
izzet3838 schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:37:
Ben ik de enige die die expert instellingen te geel afgesteld vindt? Of hoort dat zo?

Welke beeldinstellingen gebruiken jullie eigenlijk, natuurlijk is niet ieder paneel hetzelfde maar ze zullen waarscheinlijk wel grotendeels hetzelfde zijn?
staat dan waarschijnlijk op warm2,veranderen naar warm1,verder blijft het persoonlijk,wat jij mooi vind,
+ per exemplaar nogal verschillend, dat wijzen de pre-kalibraties bij de verschillende reviews wel uit.

Bij mij wees de kalibratiemeting (i1DPro) uit dat mijn C8 (op warm2) teveel rood had (c.a. 10%), mijn C9 heeft op diezelfde stand weer te weinig (c.a. -8%). In beide gevallen was warm1 (veel) te blauw.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 30-12-2019 11:38 ]

• izzet3838
pwh53 schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:31:
[...]

staat dan waarschijnlijk op warm2,veranderen naar warm1,verder blijft het persoonlijk,wat jij mooi vind,
Wat bedoel je met warm1/2 ik zie een optie voor donkere en lichte kamer, maar ik heb het gevoel dat beide een gele tint hebben, persoonlijk ben ik vrij dicht bij de standaard stand gebleven oled lampje voor tv kijken staat op 60, voor film op 55, maar die mag weer naar 50, ik merk wel dat ik het oled lampje elke week weer een beetje lager zet😁.

• pwh53
izzet3838 schreef op maandag 30 december 2019 @ 00:36:
[...]

Wat bedoel je met warm1/2 ik zie een optie voor donkere en lichte kamer, maar ik heb het gevoel dat beide een gele tint hebben, persoonlijk ben ik vrij dicht bij de standaard stand gebleven oled lampje voor tv kijken staat op 60, voor film op 55, maar die mag weer naar 50, ik merk wel dat ik het oled lampje elke week weer een beetje lager zet😁.
beeldinstelling > geavanceerde bediening > witbalans > warm1/2

• mfacey84
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-01-2021
Ik heb afgelopen zaterdag een OLED55C9 aangeschaft ter vervanging van mijn inmiddels 11 jaar oude Sony LCD. Die was niet stuk te krijgen dus uiteindelijk die hoop maar opgegeven en gevallen voor de schepere prijzen zo net voor CES.

Het beeld is perfect maar ik zit met het lip sync euvel waar zoveel over geschrven hebben. Ik heb zelf problemen met de combinatie Sonos Playbar en optische aansluiting. Er zit echt een minimaal verschil in, maar het geluid loopt heel lichtjes achter het beeld aan.

Heb voor de aankoop uitvoerig onderzoek gedaan maar helaas niet gezocht naar issues met de Sonos Playbar en ook niks over Lip sync gelezen (ik zocht er ook niet naar). Heb nu 2x LG aan de telefoon gehad. Een keer de laatste firmware geinstalleerd en de tweede keer werd is geadviseerd een factory reset te doen. En "of mijn optische kabel nog wel goed was...".

De problemen zijn het grootste met de interne Youtube app. Netflix, Prime en Disney is ook wel merkbaar maar niet zo extreem.

De support forums bij Sonos staan er vol mee. Maar die zeggen niks te kunnen. Is iemand al verder met LG gekomen? Heb helaas niet bij Coolblue gekocht dus ik kan 'm ook niet retour sturen voor mijn geld terug... :'(

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 13:36
De Spotify App heeft bij mij een best hoog volume op de laagste stand. Ik heb dit aangesloten op deze: https://www.lg.com/nl/video/lg-HX553-home-cinema-systeem via ARC.

Alles werkt perfect overigens, alleen ik vind het geluid van spotify in de laagste stand echt enorm hoog. In de app zelf kan ik dit niet wijzigen, iemand een idee? Of iemand die hetzelfde ervaart?
mfacey84 schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:57:
Heb helaas niet bij Coolblue gekocht dus ik kan 'm ook niet retour sturen voor mijn geld terug... :'(
Kan dat alleen bij Coolblue dan volgens jou? Je hebt de tv net, retourneren moet toch mogelijk zijn.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32

Wildfire

Joy to the world!

Heb helaas niet bij Coolblue gekocht dus ik kan 'm ook niet retour sturen voor mijn geld terug... :'(
Als het een koop op afstand is, valt de aankoop onder de betreffende wetgeving en is retourneren zonder opgaaf van reden gewoon een optie en het gehele aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, moet dan worden gecrediteerd. Mits je natuurlijk niet pas weken later gaat retourneren, je moet er wel op tijd bij zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 30-12-2019 11:45 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• izzet3838
Wildfire schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:45:
[...]

Als het een koop op afstand is, valt de aankoop onder de betreffende wetgeving en is retourneren zonder opgaaf van reden gewoon een optie en het gehele aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, moet dan worden gecrediteerd. Mits je natuurlijk niet pas weken later gaat retourneren, je moet er wel op tijd bij zijn.
Als je het toestel in gebruik gehad hebt mogen ze toch kosten aanrekenen of ben ik verkeerd?

izzet3838 schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:02:
[...]

Als je het toestel in gebruik gehad hebt mogen ze toch kosten aanrekenen of ben ik verkeerd?
Ja.
Je mag een product maar minimaal gebruiken om te kunnen beoordelen.
Anders kan deze niet meer zonder kosten retour.
Retour kosten zijn voor je eigen rekening.

Los daarvan moet een TV wel goed functioneren anders is het garantie.

Verwijderd

Ik heb afgelopen zaterdag een OLED55C9 aangeschaft ter vervanging van mijn inmiddels 11 jaar oude Sony LCD. Die was niet stuk te krijgen dus uiteindelijk die hoop maar opgegeven en gevallen voor de schepere prijzen zo net voor CES.

Het beeld is perfect maar ik zit met het lip sync euvel waar zoveel over geschrven hebben. Ik heb zelf problemen met de combinatie Sonos Playbar en optische aansluiting. Er zit echt een minimaal verschil in, maar het geluid loopt heel lichtjes achter het beeld aan.

Heb voor de aankoop uitvoerig onderzoek gedaan maar helaas niet gezocht naar issues met de Sonos Playbar en ook niks over Lip sync gelezen (ik zocht er ook niet naar). Heb nu 2x LG aan de telefoon gehad. Een keer de laatste firmware geinstalleerd en de tweede keer werd is geadviseerd een factory reset te doen. En "of mijn optische kabel nog wel goed was...".

De problemen zijn het grootste met de interne Youtube app. Netflix, Prime en Disney is ook wel merkbaar maar niet zo extreem.

De support forums bij Sonos staan er vol mee. Maar die zeggen niks te kunnen. Is iemand al verder met LG gekomen? Heb helaas niet bij Coolblue gekocht dus ik kan 'm ook niet retour sturen voor mijn geld terug... :'(
Kan je toch aanpassen? http://kr.eguide.lgappstv...e02_e/e_dut/settings.html

Zie geluid AV Sync.

• izzet3838
pwh53 schreef op maandag 30 december 2019 @ 00:45:
[...]

Heel fel bedankt, de tv stond inderdaad standaard op warm 2, heb hem vanmorgen op warm 1 gezet en het beeld was een stuk dichterbij mij persoonlijke instelling die ik gebruik voor normaal tv kijken, de expert instelling lijkt mij nu ideaal voor 's avonds films te kijken.

• Snake_Eye
izzet3838 schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:59:
[...]

Heel fel bedankt, de tv stond inderdaad standaard op warm 2, heb hem vanmorgen op warm 1 gezet en het beeld was een stuk dichterbij mij persoonlijke instelling die ik gebruik voor normaal tv kijken, de expert instelling lijkt mij nu ideaal voor 's avonds films te kijken.
Alegmeen staat warm1 overal al aanbevolen. Warm 2 is te geel.

[ Voor 3% gewijzigd door Snake_Eye op 30-12-2019 14:19 ]

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-11 18:16
Gewoon om aan te geven hoe persoonlijk die kleurinstellingen zijn... ik gebruik zelfs 'medium' omdat ik 'warm1' nóg te gelig vind.

Verwijderd

pwh53 schreef op maandag 30 december 2019 @ 00:45:
[...]

izzet3838 schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:59:
[...]

Blijft grappig

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2019 15:29 ]

• izzet3838
Catillus schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:20:
Gewoon om aan te geven hoe persoonlijk die kleurinstellingen zijn... ik gebruik zelfs 'medium' omdat ik 'warm1' nóg te gelig vind.
Voor bijvoorbeeld het nieuws te kijken gebruik ik mijn eigen instelling die is idd nog wat kouder maar voor in het donker films te kijken gaat mijn voorkeur toch naar warm1.
Wat is er dan zo grappig :? ?

Verwijderd

izzet3838 schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:19:
[...]

[...]

Wat is er dan zo grappig :? ?
Omdat je dezelfde vraag en antwoord, ook nog van dezelfde persoon, zo'n 2 maanden geleden ook al hebt gehad. Dat vind ik grappig en bizar.. :)

pwh53 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Waarbij opgemerkt dat (los van jouw smaak) jouw exemplaar misschien behoorlijk afwijkt naar de warme kant. ;)

• izzet3838
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:33:
[...]

Omdat je dezelfde vraag en antwoord, ook nog van dezelfde persoon, zo'n 2 maanden geleden ook al hebt gehad. Dat vind ik grappig en bizar.. :)

pwh53 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ah oei :)
Dat was toen ik de tv pas besteld had, ben het waarschijnlijk vergeten tussen al die instellingen.

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-11 09:08
Mijn E9 heeft apple air play. Bestaat er ook zo een gemakkelijke variant voor Android?
Ik ga mijn een nieuwe smartphone kopen, daarom;-)

• thunder8
  • Laatst online: 10:28

thunder8

Het gedonder begint weer.

Tits schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:41:
Mijn E9 heeft apple air play. Bestaat er ook zo een gemakkelijke variant voor Android?
Google Chromecast. Die moet je dan wel los kopen, maar ook makkelijker te upgraden in de toekomst. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Snake_Eye
Bericht verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Snake_Eye op 31-12-2019 23:18 ]

• izzet3838
Tits schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:41:
Hangt er vanaf welke feature je juist zoekt, er zijn apps om lokale bestanden vanaf je android telefoon naar de tv te delen, daarnaast gebruik ik de app "tv video cast" om video's vanaf de browser van mijn telefoon te streamen, voor een all in one oplossing zoals airplay zul je helaas een chromecat(of mi box s, nvidia shield, chromacast ultra) moeten kopen.
Nu heb ik thuis een chromecast en heb ik die niet echt nodig op de E9 daarom hangt die sinds kort aan de tv in de keuken.

• Pjotr22
  • Laatst online: 13:39
Iemand ervaring met de overstap van plasma (panasonic) naar LG Oled 2019 series, en dan vooral met shooters (ps4)? De input lag van de LG schijnt voor oled begrippen heel laag te zijn, maar snelheid is relatief nietwaar. dank alvast

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:21
Pjotr22 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 09:01:
Iemand ervaring met de overstap van plasma (panasonic) naar LG Oled 2019 series, en dan vooral met shooters (ps4)? De input lag van de LG schijnt voor oled begrippen heel laag te zijn, maar snelheid is relatief nietwaar. dank alvast
Hoeveel is de inputlag van je plasma dan? Dan valt er iets te vergelijken.

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 09-11 16:46
Idem hier. Warm 1 vind ik ook wat te gelig nog. Op oude tv had ik dat ook trouwens.

• mfacey84
Wildfire schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:45:
[...]

Heb ‘m in de winkel gekocht (PlatteTV in Naarden).

• mfacey84
Je kunt het geluid alleen verder vertragen, niet versnellen... idem voor de Sonos app.
mfacey84 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Je kunt het geluid alleen verder vertragen, niet versnellen... idem voor de Sonos app.
Klopt, dat is ook logisch omdat beeldverwerking tijd kost en audio verwerking sneller gaat.
Als iets niet synchroon loopt komt dit dus door het verschil in beeld- en geluidsverwerking.
Dit geldt met name natuurlijk bij digitale signalen niet bij analoge signalen maar alles is tegenwoordig digitaal.
Pagina: 1 ... 247 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.