Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
hardware-lover schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:47:
[...]

Ik vraag me af of er in deze tijd nog wel een partij is die 100% onafhankelijk zijn waardeoordeel geeft (of kan geven). Er zijn erbij die uitspreken dat ze een onafhankelijk oordeel geven, ook al is het product "gratis" binnengekomen ter review. Weinig potentiële kopers die eerst 2 TV's in huis gaan halen, ze naast elkaar hangen/zetten, en ze vervolgens gaan vergelijken, ik ken er zelf niet eentje ;)

Dus geluid op mute dan maar, en dan zelf maar even de (YT) beelden beoordelen die je onder ogen krijgt?
Erg lastig, je gaat er vanuit dat menig reviewer kaas heeft gegeten van het product wat ie beoordeeld, toch?

Ik ben eerder gecharmeerd van bijv.: YouTube: digitalfernsehende maar daar knapt menigeen op af want Duitstalig. Ik, als ouwe zak, versta dit (vanzelfsprekend) moeiteloos, want opgegroeid met Duitse TV-zenders ;)

Ik kan me voorstellen dat sommigen wakker kunnen liggen van hun te maken keuze, en ik kan me ook voorstellen dat men wakker kan liggen van een gemaakte keuze. "gelukkig" kost menig Oled TV tegenwoordig zowat 25-30% van wat ie zo'n 4 jaar gelden koste, dat verzacht de mogelijke toekomstige pijn wellicht een beetje :+
Mee eens.
Echt onafhankelijke reviewers zijn er niet veel.
Je moet dus een beetje door de reviews heen prikken en eruit halen wat voor jou interessant is en ook niet alles voor zoete koek slikken.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 13:14
Vulcan750 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:13:
[...]

Ja zeker wel! Een Oledtv mag je daarom niet elke avond van de stroom halen. Na 4 uur gebruik start tijdens standby het standaard "schoonmaak" programma. Maar er is ook een intensiever programma die hardnekkeriger residu van logo's e.d. te lijf gaat.
Ik heb het tot nu toe zelf niet nodig gehad. :)
Ben benieuwd wat het stroomverbruik hiervan wel niet is. Misschien kan iemand een wattmeter aan zijn tv hangen en meten wat de tv snachts gebruikt? Met een levensduut van 5 plus jaar kan dit er aardig inhakken afhankelijk van het gebruik. Ik haat idle drain van stroom dus wil dit soort zaken allemaal weten.

• TheFrahes
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09-2023
Robkerk schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:02:
Ik heb de c8 versie van LG. Recent gekocht de sonos playbar.
Is er al een oplossing om te werken met de remote van LG om het geluid te regelen van de Sonos Playbar?
Ik heb de sonos beam, werkt prima met de LG remote. Zie alleen geen getallen staan bij harder of zachter, alleen plus of min.
computerjunky schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:23:
[...]

Ben benieuwd wat het stroomverbruik hiervan wel niet is. Misschien kan iemand een wattmeter aan zijn tv hangen en meten wat de tv snachts gebruikt? Met een levensduut van 5 plus jaar kan dit er aardig inhakken afhankelijk van het gebruik. Ik haat idle drain van stroom dus wil dit soort zaken allemaal weten.
Een getal heb ik niet maar ik vermoed dat het te verwaarlozen is.
Stand-by verbruik is < 0,5W.
De pixel refresh zal wel wat meer gebruiken maar loopt maar kort, daarna gaat deze weer over in gewoon Stand-by gebruik.
Voor de rest is een OLED sowieso zuiniger met energielabel A ten opzicht van een Samsung QLED.

• TheFrahes
  • Laatst online: 13-09-2023
Ik heb de C9 nu 2 maanden ongeveer en ben nog steeds zeer tevreden.
Wat ik wel jammer vind, is dat je zo snel aan het mooie beeld went! Ik weet nog goed toen ik de tv voor de 1ste keer aanzette en die voorbeeld filmpjes bekeek, ik steil achterover viel van de beeldkwaliteit! :9

Minpuntje vind ik nog wel de lipsync. Daar had ik bij mijn vorige tv geen last van. Ik hoop dat dat nog opgelost gaat worden.
En dat de disney app 5.1 digital surround wordt i.p.v. 2.0 digital (sonos beam + 2 play:one), maar daar kan LG verder niks aan doen...
Verder kan ik de oled iedereen aanraden!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01:34
HoppyF schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:21:
[...]

Mee eens.
Echt onafhankelijke reviewers zijn er niet veel.
Je moet dus een beetje door de reviews heen prikken en eruit halen wat voor jou interessant is en ook niet alles voor zoete koek slikken.
Van de consumentengids klopt er ook niet veel van.

Het geluid van de C9 krijgt een punt meer dan de E9 terwijl de E9 een beter geluid geeft met de 60W 4.2 speakersysteem tegen 2.2 kanaals 40 Watt geluidssysteem van de C9.

E9 met beeldkwaliteit is ook identiek is aan de C9 en W9. Met dezelfde processors,
beschikken ze allemaal ook over de nieuwste Aplha 9 Gen 2 chip. Alle nieuwe modellen bezitten dezelfde oled-panelen.
De E9 en de W9 hebben een uitgebreidere speakersysteem doodmiddel van een soundbar.

En toch krijgt de C9 een hoger punt voor beeldweergave. Klopt niks van.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06
Ik snap niet dat de consumentengids door velen nog steeds serieus genomen worden.
In de tachtiger jaren vorige eeuw ben ik al afgehaakt toen ze een crappy Philips MD elementje van fl.50 voor een platenspeler beter vonden klinken dan een Denon MC element van fl.350.
Sloeg helemaal nergens op! 8)7

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12
Vulcan750 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:13:
Een Oledtv mag je daarom niet elke avond van de stroom halen. Na 4 uur gebruik start tijdens standby het standaard "schoonmaak" programma.
Staat dit ook ergens in de instructies van LG? Ik heb sinds twee weken een C9 en uit gewoonte heb ik hem gewoon elke keer na kijken van de stroom gehaald (geschakeld met alle andere apparatuur). Ik heb bij uitpakken alles aandachtig gelezen en gevolg en ben dit niet tegengekomen...

De reden dat ik alles uitschakel is een brakke oude Onkyo receiver die in standby 28W stookt terwijl er een "0.2W standby" sticker op zit. Dus ik schakel de hele stekkerdoos bij alle TV apparatuur.

[ Voor 16% gewijzigd door gertvdijk op 18-12-2019 23:00 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:28
Ja, die had ik gisteren gezien. Maar ik concludeerde meteen al dat dat een lg gesponsorde en promo voor lg was.. Duidelijk. En ook al heb ik thuis geen oled.. en wil ik geen meningen zonder echt persoonlijke thuiservaring als feiten verkondigen.. Ik geloof wat hij laat zien ook wel.. Is natuurlijk logisch vanuit de techniek te verklaren dat oled met die sterrenbeelden.. 100 % in het voordeel. Op zijn eigen geclaimde terrein..
Dat is het verkoopargument voor oled.
Maar in de andere beelden in die video verderop.. Toont Qled veel natuurlijke helderdere beelden.. 100 %.
Maar oled zal door de individueel oplichtende pixels gewoon het beste beeld geven. Overal het beste contrast geven.. Zeker tussen zwart en,.... wit en andere kleuren..
Ik ben er ook nog niet uit.. Ik kan na 25 jaar crt duurzaamheid zonder ooit 1 probleem... moeilijk overstappen naar een duurdere oled van 1300 euro of 1600.. terwijl een simpele lcd voor 600 euro te verkrijgen is.. EN ik dan na 2 a 3 jaar een betere Oled van SAMSUNG kopen,.. Hahahahaha,.. Oke QD-Oled dan.. Of dubbele lcd of ??? Misschien oled maar skippen.. De 28 inch van mijn huidige tv is een beetje de bottleneck..

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:40
TheFrahes schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:41:
Minpuntje vind ik nog wel de lipsync. Daar had ik bij mijn vorige tv geen last van. Ik hoop dat dat nog opgelost gaat worden.
En dat de disney app 5.1 digital surround wordt i.p.v. 2.0 digital (sonos beam + 2 play:one), maar daar kan LG verder niks aan doen...
Verder kan ik de oled iedereen aanraden!
Ik denk dat die lipsync issue heel erg afhankelijk is van de combinatie van TV + HDMI kabel + receiver / soundbar. Met de E9 die ik voor Tweakers testte voor de zomer, in combinatie met mijn oude Sony 5.1 receiver en oude (1.4?) HDMI kabel had ik absoluut last van lipsync problemen. Maar nu, met m'n nieuwe C9 in combinatie met nieuwe 2.0b HDMI kabel + Onkyo TX-NR686 receiver met lipsync optie ingeschakeld op die receiver heb ik nergens last van, met welke bron of app dan ook.

Overigens ... Ja, erg vervelend dat de Disney+ app alleen maar PCM 2.0 doorgeeft is heel erg jammer. Je zou verwachten dat dat toch niet zo heel erg moeilijk moet zijn voor Disney+ om te fixen!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06
gertvdijk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:55:
[...]
Staat dit ook ergens in de instructies van LG? Ik heb sinds twee weken een C9 en uit gewoonte heb ik hem gewoon elke keer na kijken van de stroom gehaald (geschakeld met alle andere apparatuur). Ik heb bij uitpakken alles aandachtig gelezen en gevolg en ben dit niet tegengekomen...

De reden dat ik alles uitschakel is een brakke oude Onkyo receiver die in standby 28W stookt terwijl er een "0.2W standby" sticker op zit. Dus ik schakel de hele stekkerdoos bij alle TV apparatuur.
Geen idee of dit in de handleiding staat, maar ik weet wel heel zeker dat je de tv niet van de stroom moet loskoppelen. Uiteraard is het geen probleem dit wel te doen als je de tv een paar weken of zo niet gebruikt (vakantie bijv.)
Dat ienemiene pietsie extra stroomverbruik weegt echt niet op tegen het grote nadeel dat het paneel niet de "nazorg" krijgt die deze nodig heeft.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
[...]

ja,hele discussie in dit topic,adviseer je ook om de tv standby te laten,anders 100% gegarandeerd krijg je problemen.
Als u langer dan 4 cumulatieve uren naar uw tv kijkt, zal de Pixel
Refresher (pixel-vernieuwer) automatisch worden geactiveerd
gedurende enkele minuten, zodra uw tv is uitgeschakeld.
(Opmerking: Pixel Refresher wordt niet geactiveerd als het
netsnoer van de tv niet is aangesloten en de netspanning uitstaat.

[ Voor 17% gewijzigd door pwh53 op 18-12-2019 23:54 ]

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:45
[...]

Heb je toevallig HDMI passthrough of network control aan staan? Dat zijn features die het standby verbruik van je Onkyo flink kunnen beïnvloeden. Als je die features toch niet gebruikt kun je ze beter uitzetten.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-11 18:58
Haay schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:12:
[...]
Overigens ... Ja, erg vervelend dat de Disney+ app alleen maar PCM 2.0 doorgeeft is heel erg jammer. Je zou verwachten dat dat toch niet zo heel erg moeilijk moet zijn voor Disney+ om te fixen!
Dat is inderdaad wel slecht. Daarnaast is er ook nog het volgende probleem: de Netflix app, en eigenlijk alle apps geven nog geen Dolby Atmos door via eARC. Heel erg jammer, zeker omdat ze steeds verkondigen dat de TV eARC ondersteund. Bij lange na niet. Momenteel werkt alleen passtrough. Via de Apple TV 4k -> C9 -> Receiver, werkt het dus wel. Dat is wat ik heb kunnen ontdekken althans. Zelfs de demo video's zouden Atmos moeten hebben (en dat geeft de tv ook aan), maar dit wordt dus niet doorgegeven door eARC naar de receiver.

Bovenstaande betekend dus dat ik gewoon Netflix + Disney+ via de Apple TV4k kijk en niet via de TV apps. Geen ramp. Maar ik vind het ronduit slecht dat ze dit nog niet voor elkaar hebben bij LG.

De TV fungeert bij mij als 'hub' i.p.v. de receiver. Dit is voor mij momenteel de meeste handige oplossing. Het kan zijn dat ik nog ga switchen, maar dit moet ik nog eens testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk84 op 19-12-2019 08:45 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[...]

Geen idee.
Maar als je inbranding hebt en je vraagt om garantie is het eerste wat de monteur doet het service menu openen en kijken naar het aantal uren dat de TV heeft aangestaan en maakt een sommetje met het aantal keer dat de oled-compensatie is uitgevoerd. Boven een bepaalde waarde mag hij dan niet het panel vervangen.
Snake_Eye schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:42:
[...]

E9 met beeldkwaliteit is ook identiek is aan de C9 en W9. Met dezelfde processors,
beschikken ze allemaal ook over de nieuwste Aplha 9 Gen 2 chip. Alle nieuwe modellen bezitten dezelfde oled-panelen.
Even los van de CB, hét probleem met het vergelijken van de beeldkwaliteit dat steeds weer naar voren komt is n=1. Zeker als je modellen met dezelfde techniek of zelfs panelen gaat vergelijken.

Exemplarisch verschilt de beeldkwaliteit gewoon zichtbaar als je naar meer gaat kijken en meten dan contrast. Uniformiteit verschilt per paneel, de ene heeft meer kleurzweem dan de ander. Zowel de greyscale als kleurweergave van verschillende exemplaren is verder niet gelijk. Ook bij de LG OLED serie uit hetzelfde jaar is dat zo, kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Je ziet met het blote oog al duidelijk verschillen en ga je er een meter aan hangen dan blijkt dat het ene exemplaar 7% teveel rood heeft en de andere juist weer 8% te weinig. Als reviewer is dat best lastig. Geen enkele kan zich een steekproef van een stuk of 10 modellen veroorloven om zo een betrouwbaarder beeld te geven van de gemiddelde prestaties.

Verder speelt natuurlijk nog het probleem dat het gebruik en kijkgedrag van de consument verschilt. Kijkt ie TV of streamt ie alleen films? In SDR of HDR? En de een wil juist een beeld in de standaard beeldmodus, de ander juist in de meest natuurgetrouwe beeldmodus, weer een ander in de aangepaste natuurgetrouwe beeldmodus en een volgende in de gekalibreerde natuurgetrouwe beeldmodus. Dat maakt het al snel appels met peren.

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:07
Haay schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:12:
[...].

Komt er wel aan, hoop snel!

https://twitter.com/kixxauth/status/1204880117828329477

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:21
[...]

Uit de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7oO15BWtc58ao0Jo5znmgxx3/full.jpg

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Sinds enige tijd lijkt de WiFi verbinding bij mij weg te vallen bij mijn lg oled55c8pla. Niet tijdens het kijken maar wanneer hij op standby staat en wordt aangezet is er geen verbinding actief.

De verbinding opnieuw selecteren lost het probleem op maar dat is niet handig natuurlijk. Soms moet het wachtwoord opnieuw worden ingesteld, maar meestal niet. Klinkt dat iemand bekend?

Verwijderd

computerjunky schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:23:
[...]

Ben benieuwd wat het stroomverbruik hiervan wel niet is. Misschien kan iemand een wattmeter aan zijn tv hangen en meten wat de tv snachts gebruikt?
Kan het verbruik in standby niet exact vertellen. Wat ik wel zie als ik naar het verbruik in de uren van 23:00 tot 07:00 uur kijk dat dat in totaal 1,8Kwh is. [slimme meter] Daar zit dan bij andere apparatuur zoals Koelkast, vriezer, decoders, opladers, laptop, printer en nog nog meer van die dingen.

Per saldo zal het verbruik 's nachts/standby door de tv zeer gering zijn.
Redshark schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:12:
Sinds enige tijd lijkt de WiFi verbinding bij mij weg te vallen bij mijn lg oled55c8pla. Niet tijdens het kijken maar wanneer hij op standby staat en wordt aangezet is er geen verbinding actief.

De verbinding opnieuw selecteren lost het probleem op maar dat is niet handig natuurlijk. Soms moet het wachtwoord opnieuw worden ingesteld, maar meestal niet. Klinkt dat iemand bekend?
QuickStart uitgezet?

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 14:09
[...]

Gelukkig heb je hem nog maar 2 weken. Direct mee stoppen, dit is vragen om problemen! De refresh is echt essentieel om problemen te voorkomen.

• gertvdijk
Ja, thanks, had het inmiddels ook gevonden. Niet opgevallen, want staat in een hoekje en niet bij de belangrijke informatie. Je verwacht ook niet dat de TV nog wat gaat doen na uitschakelen...
FlameDB schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:33:
Gelukkig heb je hem nog maar 2 weken. Direct mee stoppen, dit is vragen om problemen! De refresh is echt essentieel om problemen te voorkomen.
Mag wat mij betreft een stuk prominenter in de instructies bij uitpakken/aansluiten komen te staan. Zowat alles in huis heb ik een schakelaar voor gezet namelijk en ken meer mensen die dit doen. Kom alleen door dit topic er nu achter.
Spollie schreef op donderdag 19 december 2019 @ 07:25:

Heb je toevallig HDMI passthrough of network control aan staan? Dat zijn features die het standby verbruik van je Onkyo flink kunnen beïnvloeden. Als je die features toch niet gebruikt kun je ze beter uitzetten.
offtopic:
Alles staat uit, paar jaar geleden mee gestoeid toen ik erachter kwam. Toch 28W stoken, lijkt een bug. Is een oud bakje, net voordat netwerk beschikbaar kwam dus dat is het ook niet. Onkyo TX-SR308 uit 2010. Er blijft nog iets ingeschakeld staan in standby want als ik de stroom eraf haal hoor ik nog een relais "klats" doen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@gertvdijk Ik had destijds ook een Onkyo (ander type dacht ik), met een bizar hoog standby-verbruik. De warme bovenkant gaf al aan dat er meer dan een paar Wattjes doorheen gingen. Dit bleek een "producteigenschap" te zijn. Standby betekende gewoon dat het display uitging en de rest bleef aan, leek het wel. Ruim 5 tientjes aan standbykosten was voor mij onacceptabel.

Gelukkig ging het mis bij een firmware update en heb ik hem mogen ruilen voor een ander merk (na 12 weken te hebben gewacht op reparatie).

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maar dat is niet de enige waarschuwing m.b.t. het abrupt in- en uitschakelen middels het netsnoer.
Als algemene waarschuwing geldt eveneens;

Schakel het product niet in of uit door de stroomstekker in het stopcontact te steken of eruit te verwijderen. (Gebruik het netsnoer niet als aan/uit-schakelaar.) Dit kan mechanische storing of een elektrische schok veroorzaken.

Er wordt overigens bij een garantieclaim, als eerste door de monteur gecontroleerd, of het toestel wel netjes via de juiste wijze is uitgezet en of deze zijn schoonmaakwerkzaamheden heeft kunnen doen. Plaats je een claim op een permanent aanwezig logo, en er is te zien dat het toestel iedere keer abrupt van de spanning is gehaald, dan heb je grote kans dat je claim wordt geweigerd.

Testing, one, two ...

• Snake_Eye
Cap schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:00:
[...]

Even los van de CB, hét probleem met het vergelijken van de beeldkwaliteit dat steeds weer naar voren komt is n=1. Zeker als je modellen met dezelfde techniek of zelfs panelen gaat vergelijken.

Exemplarisch verschilt de beeldkwaliteit gewoon zichtbaar als je naar meer gaat kijken en meten dan contrast. Uniformiteit verschilt per paneel, de ene heeft meer kleurzweem dan de ander. Zowel de greyscale als kleurweergave van verschillende exemplaren is verder niet gelijk. Ook bij de LG OLED serie uit hetzelfde jaar is dat zo, kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Je ziet met het blote oog al duidelijk verschillen en ga je er een meter aan hangen dan blijkt dat het ene exemplaar 7% teveel rood heeft en de andere juist weer 8% te weinig. Als reviewer is dat best lastig. Geen enkele kan zich een steekproef van een stuk of 10 modellen veroorloven om zo een betrouwbaarder beeld te geven van de gemiddelde prestaties.

Verder speelt natuurlijk nog het probleem dat het gebruik en kijkgedrag van de consument verschilt. Kijkt ie TV of streamt ie alleen films? In SDR of HDR? En de een wil juist een beeld in de standaard beeldmodus, de ander juist in de meest natuurgetrouwe beeldmodus, weer een ander in de aangepaste natuurgetrouwe beeldmodus en een volgende in de gekalibreerde natuurgetrouwe beeldmodus. Dat maakt het al snel appels met peren.
Klopt de ene paneel is het andere niet. Zo hoor ik dat er bij mensen de C9 de uniformiteit kleur wit en grijs niet goed is. Mijn TV E9 is de uniformiteit kleur wit en grijs wel goed. Terwijl soortgelijke paneel in zit. Daarom is het moeilijk om een review te geven voor alle C9 in het algemeen. Dat kan je alleen doen met de huidige C9 Oled of E9. Maar de upscaling van lagere resolutie naar 4K is wel gelijk. En het geluid aan de C9 kan nooit beter zijn dan de E9. Want de consumenten gids gaf een hoger punt aan het geluid aan de C9. Men zou met een review de E9 en de C9 moeten beoordelen, met dezelfde instellingen.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Inmiddels wel, pas gisteravond laat toen me opviel dat de verbinding weer was weggevallen. Daarna ging het goed maar verder nog niet naar gekeken. Zou dit het moeten verhelpen?

• gertvdijk
hardware-lover schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:55:
Maar dat is niet de enige waarschuwing m.b.t. het abrupt in- en uitschakelen middels het netsnoer.
Als algemene waarschuwing geldt eveneens;

Schakel het product niet in of uit door de stroomstekker in het stopcontact te steken of eruit te verwijderen. (Gebruik het netsnoer niet als aan/uit-schakelaar.) Dit kan mechanische storing of een elektrische schok veroorzaken.
Waar zie je dat staan? Ik heb de PDFs gedownload op https://www.lg.com/nl/ond...ng-product/lg-OLED55C9PLA , maar daar staat het niet in (heb even vlug gekeken en Ctrl+F gedaan).

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gertvdijk schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:58:
[...]
Waar zie je dat staan? Ik heb de PDFs gedownload op https://www.lg.com/nl/ond...ng-product/lg-OLED55C9PLA , maar daar staat het niet in (heb even vlug gekeken en Ctrl+F gedaan).
Ik kwam het tegen als algemene waarschuwing, o.a. van LG, maar het staat wel opgenomen in de handleiding van dit toestel. Ik heb niet elke handleiding op die tekst gecontroleerd, LG heeft door de jaren heen keer op keer hun teksten en waarschuwingen aangepast, er zit niet werkelijk een eenduidige lijn in wat dat betreft ;)

Testing, one, two ...

Redshark schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:23:
[...]

Inmiddels wel, pas gisteravond laat toen me opviel dat de verbinding weer was weggevallen. Daarna ging het goed maar verder nog niet naar gekeken. Zou dit het moeten verhelpen?
Ja, dat zou wel moeten helpen.
Eventueel nog handmatig een andere 5Ghz Wifi kanaal instellen.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
[...]

je zou ook even kunnen zoeken in dit forum !

• Snake_Eye
[...]

Heb ik ook eerder gelezen, als men quickstart uitschakelt daarmee problemen opgelost kunnen worden.
.

[ Voor 235% gewijzigd door Snake_Eye op 19-12-2019 17:16 ]

• Snake_Eye
tomlord schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:48:
Sinds enkele weken gelukkig eigenaar van de LG C9. Bizar beeld :D
Enkel 1 frustratieonderwerp, namelijk de ondertiteling.
Ik heb al enkele paginas terugelezen en op PLEX en Netflix de ondertiteling zo aan weten te passen dat hij niet meer té wit is. Echter, wanneer ik een film via USB kijk (bluray kwaliteit) en een SRT toevoeg, is de ondertiteling veel te groot en te wit. Gisteren Once upon a time in Hollywood gekeken en in de donkere scene's kon ik zelfs moeilijk zien wat er nu precies op beeld te zien was omdat de ondertiteling dermate goort en wit is dat me dit enorm stoort. Heb al wat gegoogled, maar zonder resultaat.
Is er een mogelijkheid de subtitles te veranderen op de tv zelf en zo nee, is er een plug-in waarin ik USB films kan afspelen en dit wel kan aanpassen?

Mijn dank is mega.
Via USB kijken kun je de ondertitels ook op grijs zetten of een andere kleur.
Snake_Eye schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:08:
[...]

Klopt de ene paneel is het andere niet. Zo hoor ik dat er bij mensen de C9 de uniformiteit kleur wit en grijs niet goed is. Mijn TV E9 is de uniformiteit kleur wit en grijs wel goed. Terwijl soortgelijke paneel in zit. Daarom is het moeilijk om een review te geven voor alle C9 in het algemeen. Dat kan je alleen doen met de huidige C9 Oled of E9.
Maar dat is dus echt exemplarisch en heeft niets met C of E te maken. Er is hoogstens een trend dat uniformiteitsproblemen bij grotere inch modellen wat vaker voorkomen / zichtbaar zijn dan bij de 55 inch. Nog een n=1: bij mijn 55C9 is de uniformiteit uitstekend, veel beter dan bij mijn vorige toestel uit de 8 serie. Maar een kennis van me heeft weer een uitstekend C8 paneel. Kwestie van mazzel hebben.

• Snake_Eye
Cap schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:51:
[...]

Maar dat is dus echt exemplarisch en heeft niets met C of E te maken. Er is hoogstens een trend dat uniformiteitsproblemen bij grotere inch modellen wat vaker voorkomen / zichtbaar zijn dan bij de 55 inch. Nog een n=1: bij mijn 55C9 is de uniformiteit uitstekend, veel beter dan bij mijn vorige toestel uit de 8 serie. Maar een kennis van me heeft weer een uitstekend C8 paneel. Kwestie van mazzel hebben.
Dat weet ik dat het niets met de C of E te maken heeft. Daarom gaf ik eerder aan dat dezelfde panelen worden gebruikt in de C9, E9 en W9. (alleen de audiosysteem en designs verschillen)
Ik heb 3 E6V panelen gehad, geen van de 3 waren uniformiteit goed. Ik heb het idee dat de 9 serie algemeen een stuk beter zijn kwa uniformiteit vergeleken met de 6 serie. Ik heb meerdere E9 gezien deze waren allemaal met uniformiteit uitstekend.

[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 19-12-2019 18:13 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

lapino schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:01:
[...]

Winkelier is duidelijk : "2j oud, geen garantie, trek uw plan"
Winkelier kan wel duidelijk zijn, maar die winkelier voldoet niet aan de consumentrecht verplichting. Het is simpel.
Ook na de garantieperiode heeft de koper nog recht op gratis reparatie of vervanging als een artikel eerder dan de koper redelijkerwijs mocht verwachten stuk gaat en de koper het artikel niet onjuist heeft gebruikt. De verkoper kan zich niet beroepen op het feit dat de garantie verlopen is, omdat de koper zijn wettelijk recht heeft op een deugdelijk product (artikel 7:17 BW).

De koper heeft in het geval van een ondeugdelijk product recht op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn. Er mogen geen reparatiekosten gerekend worden (artikel 7:21 lid 2 BW). In uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld indien de levensduur aanzienlijk wordt verlengd of bij vervanging door een nieuw exemplaar mag een bijdrage gevraagd worden die representatief is voor de periode dat het artikel probleemloos meeging.

Als de verkoper reparatiekosten of om een bijdrage voor vervanging vraagt en de koper dit niet wil, kan hij de overeenkomst ontbinden. Hij heeft dan recht op een deel van het aankoopbedrag terug. Het ingehouden deel dient een redelijke vergoeding te zijn voor de tijd dat het artikel probleemloos is gebruikt (artikel 7:22 lid 1 BW).
Bron: https://www.consumentenbo...rantiechecker/popup3.html

Richtlijnen voor gemiddelde gebruikersduurverwachting op basis van prijscategorie: https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting

Als ik jou was zou ik de winkelier dagvaarden en dan laat je de kantonrechter mooi een beslissing maken over wat wel of niet billijk is.

https://www.rechtspraak.n...-4baf-8754-8058da8fdcfa34

Het kan zijn dat er iets niet deugt aan uw aankoop. Bijvoorbeeld als het product al kapot is ruim voordat u dat verwachtte. Of als u het product beschadigd bezorgd of geleverd heeft gekregen.

In het consumentenrecht maakt het, voor uw recht op vergoeding, niet uit of het gebrek veroorzaakt is door de bezorger, de winkelier/leverancier of de fabriek. Het maakt ook niet uit of u de afspraken met uw leverancier schriftelijk of mondeling heeft gemaakt.

Het belangrijkste aspect is dat een product te allen tijde moet voldoen aan de verwachtingen van de koper. In alle redelijkheid. Een product dat niet aan die verwachtingen voldoet, is een gebrekkig product. De algemene voorwaarden van de verkoper hebben daar geen invloed op.
https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Consumentenzaken

• Snake_Eye
ion schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:51:
[...]

Winkelier kan wel duidelijk zijn, maar die winkelier voldoet niet aan de consumentrecht verplichting. Het is simpel.

[...]

Richtlijnen voor gemiddelde gebruikersduurverwachting op basis van prijscategorie: https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting

Als ik jou was zou ik de winkelier dagvaarden en dan laat je de kantonrechter mooi een beslissing maken over wat wel of niet billijk is.

[...]

In NL heb je andere wetten dan in België.

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:55
ion schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:51:
[...]

[...]

[...]

Volgens mij was de TV gekocht bij een Belgische zaak en dan is Nederlandse regelgeving niet van toepassing lijkt mij, ook al is de klant een Nederlander. Een winkelier kan niet rekening houden met het land van herkomst van de klant me dunkt, of je moet de regelgeving van alle individuele (EU) landen weten.

Wettelijke garantie / levensduur die je mag verwachten etc, naar mijn weten is dat echt iets wat wij Nederlanders goed voor onszelf geregeld hebben, mits de aankoop in Nederland is gedaan dan.

Is praktisch dezelfde reden waarom mensen afraden om dingen via Ali Expres te kopen, je hebt veel minder rechten als consument.

-edit-
Ben te langdradig en te langzaam met tikken :F

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

davidov schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:00:
[...]

Volgens mij was de TV gekocht bij een Belgische zaak en dan is Nederlandse regelgeving niet van toepassing lijkt mij, ook al is de klant een Nederlander. Een winkelier kan niet rekening houden met het land van herkomst van de klant me dunkt, of je moet de regelgeving van alle individuele (EU) landen weten.

Wettelijke garantie / levensduur die je mag verwachten etc, naar mijn weten is dat echt iets wat wij Nederlanders goed voor onszelf geregeld hebben, mits de aankoop in Nederland is gedaan dan.

Is praktisch dezelfde reden waarom mensen afraden om dingen via Ali Expres te kopen, je hebt veel minder rechten als consument.

-edit-
Ben te langdradig en te langzaam met tikken :F
Ah dat wist ik niet. Ik ging er gewoon vanuit dat het een Nederlandse winkelier was. In dat geval gelden de europese richtlijnen van twee jaar...

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Weet iemand of er een soundbar is die de lipsync issues kan oplossen? Zo is het echt geen doen, interne speaker ben ik niet helemaal uit of die 100 % in sync is (geluid bagger) en bij de speakers is het geluid goed maar niet in sync.... snap niet dat een tv die zo duur is dit heeft.

• Wren
ousselg schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:31:
Weet iemand of er een soundbar is die de lipsync issues kan oplossen? Zo is het echt geen doen, interne speaker ben ik niet helemaal uit of die 100 % in sync is (geluid bagger) en bij de speakers is het geluid goed maar niet in sync.... snap niet dat een tv die zo duur is dit heeft.
Of het ligt niet aan de tv maar... ;)

Heb je verschillende merken/soorten speakers geprobeerd? Waaruit concludeer je dat het door de tv komt?

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn C9 is optisch aangesloten op een toslink digitaal naar rca analoog converter.
Daarop zijn Bang & Olufsen actieve speakers aangesloten en dat loopt 100 procent in sync. Klinkt ook nog eens méér dan 'oke'

• ousselg
Wren schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:35:
[...]

Of het ligt niet aan de tv maar... ;)

Heb je verschillende merken/soorten speakers geprobeerd? Waaruit concludeer je dat het door de tv komt?
Lees elders dat sommige eigenaren het ook hebben en dezelfde speakers heb ik altijd aangesloten gehad op mijn oude lcd Samsung uit 2013 zonder problemen.... twijfel of het misschien aan mn tv ligt....

• Wren
ousselg schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:26:
[...]

Lees elders dat sommige eigenaren het ook hebben en dezelfde speakers heb ik altijd aangesloten gehad op mijn oude lcd Samsung uit 2013 zonder problemen.... twijfel of het misschien aan mn tv ligt....
Zoek je op 'X' dan vindt je altijd anderen die het ook hebben,dat is het internet. Probeer het eens met een andere set,of een soundbar etc en luister of het dan goed synct.

• ousselg
Probleem is alleen dat ik niet zomaar 10 sets kan proberen tot ik wat gevonden heb.

Maar zijn er mensen met redelijk betaalbare opties (qua soudbars) zonder lipsync issues

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
Eindelijk Atmos (via Arc) met Disney+ op m'n C9!!!

Heeft even mogen duren. Was geen firmware of Disney+ app update voor nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door JustVodka op 19-12-2019 23:27 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-11 22:05
ousselg schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:37:
Probleem is alleen dat ik niet zomaar 10 sets kan proberen tot ik wat gevonden heb.

Maar zijn er mensen met redelijk betaalbare opties (qua soudbars) zonder lipsync issues
65c9 icm hw-Q80r. Geen probleem met lipsync issues. Audio sync mobies op youtube zijn spot on, maar dat is stereo. Met Dolby atmos films op netflix zie ik ook niks.

• Luuk84
JustVodka schreef op donderdag 19 december 2019 @ 23:27:

Dat is apart. Hoe hebben ze dat gedaan? Momenteel werkt Dolby Atmos via (e)ARC op geen één app op de tv, ook niet met het afspelen van bestanden via hun video player. Dolby Atmos via (e)ARC heb ik tot nu toe alleen werkend gezien via een externe bron, zoals een Apple TV 4k.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:35

Ben ook benieuwd hoe je dit gedaan hebt.

Heb het al een tijd werken via Netflix, maar Disney+ werkte (nog) niet.

• stimpyrulez
Luuk84 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:31:
[...]

Dat is apart. Hoe hebben ze dat gedaan? Momenteel werkt Dolby Atmos via (e)ARC op geen één app op de tv, ook niet met het afspelen van bestanden via hun video player. Dolby Atmos via (e)ARC heb ik tot nu toe alleen werkend gezien via een externe bron, zoals een Apple TV 4k.
Ik heb ooit eens dit gemeld.

stimpyrulez in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

hopelijk kan je er wat mee.

• Luuk84
Thx, ik ga het nog eens proberen, maar ik ben er redelijk zeker van dat ik jouw methode ook al eens geprobeerd heb. Het zou eigenlijk gewoon moeten werken als je alles op auto en/of pass through hebt staan, maar helaas...
Ik heb wel eARC op mijn Marantz NR1710. Maar ik heb eigenlijk nog geen enkele post gezien van iemand die het correct werkend heeft gekregen, ook niet op andere fora. Volgens mij heeft LG zelf ook bevestigd dat ze werken aan een firmware update voor betere ondersteuning van eARC.

Je regelt dat soort settings per input (dus HDMI 1,2,3 etc, of1 bak settings voor alle inputs). Maar de apps draaien daar los van, dat zou betekenen dat je hem altijd op een bepaalde input moeten zetten voordat je de app opent. Ik heb namelijk de settings per poort ingesteld. Omdat ik bijvoorbeeld bij mijn ps4 surround anders ook niet goed aan de praat kreeg via (e)ARC.

Je zou eigenlijk ook de settings voor de APPS apart moeten kunnen instellen, of kan dit al en heb ik dit nooit goed gezien?

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 20-12-2019 09:14 ]

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
stimpyrulez schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:57:
[...]

Ben ook benieuwd hoe je dit gedaan hebt.

Heb het al een tijd werken via Netflix, maar Disney+ werkte (nog) niet.
Ik heb hier zelf niets voor hoeven doen.
Woensdag avond was het nog Dolby Digital met daarin nog gewoon stereo. En donderdag avond ineens DD+ Atmos.

Er zijn geen updates geïnstalleerd. (heb auto update uit staan)
Dus het is iets wat Disney server side heeft aangepast.

Ik vind dit een beter kerst geschenk dan dat van m'n werkgever ;)
Luuk84 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:14:
[...]
Ik heb wel eARC op mijn Marantz NR1710. Maar ik heb eigenlijk nog geen enkele post gezien van iemand die het correct werkend heeft gekregen, ook niet op andere fora. Volgens mij heeft LG zelf ook bevestigd dat ze werken aan een firmware update voor betere ondersteuning van eARC.
Ik gebruik zelf gewone ARC geen eARC naar mijn Denon X2500, en hier werken alle apps van de TV netjes met Atmos.
Ik weet dat er in oudere C9 firmwares nog issues waren dat apps alleen Atmos via ARC konden geven en niet via eARC.
https://www.avsforum.com/...re-more.html#post58227640 (zie beschrijving firmware 03.60.45 van 15 Oct)
Ik neem aan dat jij al minimaal die versie gebruikt? Zo ja, dan heb ik helaas geen idee.

[ Voor 49% gewijzigd door JustVodka op 20-12-2019 09:30 ]

• Miesjh
  • Laatst online: 00:31

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Hier helaas nog steeds Stereo op mijn LG C9 met Sonos Playbar in Surround Mode. Via Xbox One X werkt het wel.

Xbox Live: Miesjh NL

• Luuk84
JustVodka schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:14:
[...]

Woensdag avond was het nog Dolby Digital met daarin nog gewoon stereo. En donderdag avond ineens DD+ Atmos.

[...]
Dat is inderdaad een mooie kerstgeschenk :)
Ik gebruik zelf gewone ARC geen eARC naar mijn Denon X2500, en hier werken alle apps van de TV netjes met Atmos.
Ik weet dat er in oudere C9 firmwares nog issues waren dat apps alleen Atmos via ARC konden geven en niet via eARC.
https://www.avsforum.com/...re-more.html#post58227640 (zie beschrijving firmware 03.60.45 van 15 Oct)
Ik neem aan dat jij al minimaal die versie gebruikt? Zo ja, dan heb ik helaas geen idee.
Ik heb inderdaad de nieuwste firmware, en apps.

met eARC aan werkt het in ieder geval niet. Met geen mogelijkheid krijg ik Atmos door van de apps. En het gekke is eARC passthrough werkt dus wel want: Apple TV 4k -> LG C9 -> Marantz = Dolby Armos. iTunes movie met Atmos werkt prima en ook Atmos van Netflix.

ik lees op het AVS forum dat er een handjevol mensen zijn die het werkend hebben, en ook een aantal niet. Daaruit maak ik op dat LG zijn zaakjes nogniet helemaal voor elkaar heeft. Het zou ook aan de receiver kunnen liggen, maar hij ontvangt wel eARC met passthough, dus mijn verdenkingen liggen momenteel toch iets meer bij de firmware van LG.

Verwijderd

Luuk84 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:51:
[...]

ik lees op het AVS forum dat er een handjevol mensen zijn die het werkend hebben, en ook een aantal niet. Daaruit maak ik op dat LG zijn zaakjes nog niet helemaal voor elkaar heeft. Het zou ook aan de receiver kunnen liggen, maar hij ontvangt wel eARC met passthough, dus mijn verdenkingen liggen momenteel toch iets meer bij de firmware van LG.
Dat is toch raar. Out of the bleu werkt bij sommigen Atmos in één keer. Er is niets fysiek en softwarematig aan de tv en WebOS veranderd. Dan kan de conclusie/verdenking toch niet zijn dat LG zijn zaakjes nog niet op orde heeft

Zal eerder zo zijn dat Disney gefaseerd de Atmos stream toevoegt.

• Luuk84
@HeikoTheel ik heb het ook niet over Disney+, maar Dolby Atmos over eARC in het algemeen. Zelfs de ingebouwde videoplayer in webOS geeft geen Atmos door bij mij, terwijl ik wel zie dat hij Atmos heeft herkend in de audio track.

Verwijderd

Luuk84 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:22:
@HeikoTheel ik heb het ook niet over Disney+, maar Dolby Atmos over eARC in het algemeen. Zelfs de ingebouwde videoplayer in webOS geeft geen Atmos door bij mij, terwijl ik wel zie dat hij Atmos heeft herkend in de audio track.
Dan zou je eigenlijk moeten weten welke combo van hardware men gebruikt. Als het met bepaalde hardware wel goed gaat en met andere niet dan zou ik het eerder zoeken in de gebruikte hardware combinatie en hoe die is aangesloten.

Plus dat als het via de mediaplayer van de TV bij sommigen goed gaat en bij anderen niet is en blijft het raar. En zeker als er dezelfde hardware en software gebruikt wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2019 10:32 ]

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

Luuk84 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:22:
Ik zit ook te prielen met audio signalen i.c.m een SK10Y soundbar en SPK8 speakers.
Soms zie ik een PCM signaal en komt er wel geluid uit de rear speakers.
Ander moment heb ik een DTS of Dolby signaal en hoor ik niks uit de rear speakers.

Verschillende bronnen geprobeerd:
Ingebouwde Netflix & Amazon Prime app
Nvidia Shield met Kodi en 4k Blu-ray rips

Het is gewoon niet duidelijk wanneer de rear speakers een audio signaal krijgen 8)7

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Luuk84
@Verwijderd
Nog is wat rondgekeken, en het lijkt er toch op de dat het meerendeel van de mensen een probleem heeft met eARC en de apps van LG. Het schijnt via ARC wel te werken, maar met eARC niet. Netflix e.d. sturen lossy Atmos door, en dat gaat nog wel over ARC. Lossless kan alleen over eARC. Ik ga eARC nog is uitschakelen op zowel de tv als de receiver. En kijken of het helpt. Overigens vind ik dit een workarround en geen defenitieve oplossing. Je zou toch zeggen dat ik met de ingebouwde videoplayer wel een film met Dolby Atmos track moet kunnen afspelen en door kunnen geven via eARC. Het eigen demo filmpje wat op de TV staat heeft notabene Dolby Atmos.
Zoals eerder aangegeven werkt eARC wel als passthrough via een andere bron als de tv, wel. Dus dan handelt de TV het signaal via eARC wel goed af.

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk84 op 20-12-2019 10:56 ]

• stimpyrulez
JustVodka schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:14:
[...]

[...]
Ok, beters
Ga ik vanavond ook eens effe testen

[ Voor 35% gewijzigd door stimpyrulez op 20-12-2019 11:04 ]

• empireq
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb de QLED geretourneerd , ik wil de gok wagen met mijn lichtinval en kies toch voor een OLED :9~ . Nu wachten op een mooi kerstaanbieding of een cashback actie.

• ericsaskia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb de E7 nu een jaar of 2 in gebruik en vraag mij nog steeds af of de TV nou altijd in de stand-by stand terecht komt na uitzetten met de afstandsbediening.
Je kan hem ook uitzetten met het joy-stickje links onder.
Sinds gisteren ontdekt dat er de TV wel degelijk een stand-by lampje heeft dat je desgewenst in het menu aan kunt zetten.

Heeft de TV dan 2 jaar in stand-by stand gestaan bij mij?

Verder zeer tevreden over de TV, gebruik hem alleen om TV t kijken en dat blijft een waar genoegen.

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:39
Ook hier Dolby Atmos op mijn E9 bij disney +

• thunder8
  • Laatst online: 10:28

thunder8

Het gedonder begint weer.

Luuk84 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:31:
[...]

Ik kijk Netflix gewoon via de app op de TV en heb gewoon Atmos als de serie of film het ondersteunt via eARC. 65C9 icm een Denon X3600h.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ericsaskia schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:11:
Ik heb de E7 nu een jaar of 2 in gebruik en vraag mij nog steeds af of de TV nou altijd in de stand-by stand terecht komt na uitzetten met de afstandsbediening.
Je kan hem ook uitzetten met het joy-stickje links onder.
Sinds gisteren ontdekt dat er de TV wel degelijk een stand-by lampje heeft dat je desgewenst in het menu aan kunt zetten.

Heeft de TV dan 2 jaar in stand-by stand gestaan bij mij?

Verder zeer tevreden over de TV, gebruik hem alleen om TV t kijken en dat blijft een waar genoegen.
Zolang jij de netstekker niet trekt, staat (stond) het toestel in standby, met of zonder notificatielampje actief.

Testing, one, two ...

• ericsaskia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11-2024
hardware-lover schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:30:
[...]

Zolang jij de netstekker niet trekt, staat (stond) het toestel in standby, met of zonder notificatielampje actief.
Ahh, da’s duidelijk, netstekker laat ik maar gewoon zitten >:)

• Luuk84
thunder8 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:28:
[...]

Ik kijk Netflix gewoon via de app op de TV en heb gewoon Atmos als de serie of film het ondersteunt via eARC. 65C9 icm een Denon X3600h.
Wat zijn de settings op je TV en op je receiver? Eens kijken of ik het ook voor elkaar kan krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk84 op 20-12-2019 13:32 ]

• thunder8

thunder8

Luuk84 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:30:
[...]

Wat zijn de settings op je TV en op je receiver? Eens kijken of ik het ook voor elkaar kan krijgen.
Gewoon 2.1 HDMI kabel in HDMI 2 van de TV, eARC geactiveerd op de TV en de kabel in de poort Monitor Out (e(ARC) compatible) Daarna setup doorlopen voor het instellen van de receiver en draaien. Niets bijzonders. Heb mijn X3600h geupdate nadat deze ingesteld was.

• Luuk84
@thunder8 Welke instellingen heb je op je tv bij geluid?

• thunder8

thunder8

Luuk84 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:00:
Via instellingen en dan alle instellingen links onderaan.

Dolby Atmos aan, ai geluid aan, Instelling geluidsmodus standaard (gebruiker), geluidsuitgang hdmi arc, ai akoestische tuning uit.

geluidsuitgang: hdmi arc, digitaal geluid uit automatisch, earc aan.

Aanvullende instellingen: dtv audio instelling automatisch, av sync- aanpassing aan

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:47
empireq schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:10:
Ik heb de QLED geretourneerd , ik wil de gok wagen met mijn lichtinval en kies toch voor een OLED :9~ . Nu wachten op een mooi kerstaanbieding of een cashback actie.
De C9 ?
Grote kans dat over 4 weken de btw dagen er weer zijn bij de MediaMarkt ;)

• empireq
  • Laatst online: 04-08-2024
Ruud888 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:11:
[...]

De C9 ?
Grote kans dat over 4 weken de btw dagen er weer zijn bij de MediaMarkt ;)
De C9 inderdaad, maar ik heb een hekel aan mediamarkt, die vermijd ik liever. Elders zal die alsnog goedkoper worden :Y

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 14:52

pdavie2311

Live life to the fullest..

empireq schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 08:48:
[...]

De C9 inderdaad, maar ik heb een hekel aan mediamarkt, die vermijd ik liever. Elders zal die alsnog goedkoper worden :Y
Gewoon Kamera Express bellen. Maken vaak een goede deal. En 5 jaar garantie. Komt die van mij ook vandaan. Weliswaar met cashback, maar goed...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-11 22:05
empireq schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:10:
Ik heb een venster tegenover de tv en vind dat door de dag nog meevallen. De zon is daar om 10h wel reeds voorbij. Maar ik hen door de dag immens veel lichtinvan op het zuiden (haaks op de tv) en vind dat allemaal wel te pruimen. Zelfs op isf dark room setting.

• ousselg
Vandaag met alle instellingen op standaard dus geen lg sync ineens geen lip sync issues???? terwijl ik dit eerder wel had met dezelfde instellingen

Hier een kort video ervan

YouTube: 21 december 2019

Wat vinden jullie ? Ik zie nu iig geen sync issues maar kan iets tijdelijks zijn. Maak wel meer filmpjes dalijk.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11 22:35
Zojuist lees ik dat er nieuwe firmware update is voor de c9 in europa 04.71.05 https://www.avsforum.com/...p#/topics/3075344?page=22
Mijn tv krijgt nog niets gevonden.
Op de lg site staat ie wel https://www.lg.com/nl/ond...ng-product/lg-OLED65C9PLA

[ Voor 22% gewijzigd door dbz1985 op 21-12-2019 11:47 ]

• Snake_Eye
Luuk84 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:00:
Dolby Atmos uit, ai geluid uit, zo klinkt het gebalanceerd en natuurlijk zonder vervormingen.
dbz1985 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:45:
Zojuist lees ik dat er nieuwe firmware update is voor de c9 in europa 04.71.05 https://www.avsforum.com/...p#/topics/3075344?page=22
Mijn tv krijgt nog niets gevonden.
Op de lg site staat ie wel https://www.lg.com/nl/ond...ng-product/lg-OLED65C9PLA
Je kunt toch gewoon de ZIP file downloaden en installeren?
Dat de TV nog geen update ziet staan komt omdat dit gefaseerd aangeboden wordt, anders krijg je een soort “Big Bang” en gaan alle TV tegelijk downloaden met een overload tot gevolg op de servers van LG.

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:20
k heb een vraag/probleem waar ik niet uit kom. Hopelijk heeft iemand een goede tip.

Ik heb mijn LG 55C9 via HDMI verbonden met mijn Denon X1100W, via ARC.
Als ik mijn TV en Denon aan zet loopt alles netjes via de Denon.

Sinds de LG en Denon met elkaar verbonden zijn, stopt de radio (internet radio) na een paar minuten. Op de display zie alles gewoon staan, maar geen geluid uit de boxen.

Ik ben aan het "rommelen" geweest met diverse instellingen, maar kom er niet uit. De ECO stand heb ik inmiddels volledig uit staan.

Het is wel zo dat deze problemen zijn gaan spelen sinds ik de LG heb. Geen idee of dit ermee te maken heeft.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11 22:35
HoppyF schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:46:
[...]

Je kunt toch gewoon de ZIP file downloaden en installeren?
Dat de TV nog geen update ziet staan komt omdat dit gefaseerd aangeboden wordt, anders krijg je een soort “Big Bang” en gaan alle TV tegelijk downloaden met een overload tot gevolg op de servers van LG.
Ja kan wel zipfile downloaden, alleen heb ik jammer genoeg mijn usb stick uitgeleend O-)

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-11 22:09
Ik heb een issue met CEC waar ik niet uitkom.

De LG OLED C9 is via HDMI met ARC aangesloten op een Onkyo TX-NR616 receiver. Op
de receiver zijn een PS4 en Sony blu ray speler aangesloten.

De Onkyo receiver heb ik als apparaat aangemeld op de LG C9 en daarna zie ik ook de PS4 en blueray in de menu bar e.d. op de LG. Ik kan met de LG smart remote de PS4 of blueray speler selecteren en starten en heb beeld en geluid.

Maar ik kan niet de menu's op de PS4 en blue ray bedienen via de LG smart remote. De knoppen van de smart remote lijken niet te worden doorgegeven via CEC. Bijvoorbeeld boven/onder/links/rechts werken niet.

Bij mijn vorige Sony Bravia tv was dat wel het geval, dus ik vermoed dat het probleem ergens in de LG instellingen zit. Wie heeft een tip wat ik zou kunnen controleren?

[ Voor 0% gewijzigd door Tech op 22-12-2019 14:12 . Reden: typenummer Onky gecorrigeerd ]

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
Ik heb dan uiteindelijk de juiste USB naar HDD kabel gevonden. Ik kan je vertellen dat USB 3.0 en 3.1 naar Sata NIET werken.
Nu met een usb 2.0 naar sata een ssd eraan gehangen. Dan ziet de tv maar 15mb. Als ik dan de ssd weer in de pc stop is hij leeg.
Ik heb al gekeken met disk part of ik de gehele schijf kan formatteren maar windows geeft aan dat er niets aan de hand is. en ziet ook geen partitie staan van 15 mb.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Dj Neo Ziggy, ik zie het niet staan, maar heb je geprobeerd om de opslag via de TV te formatteren?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 22-12-2019 14:49 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:43:

Ik heb al gekeken met disk part of ik de gehele schijf kan formatteren maar windows geeft aan dat er niets aan de hand is. en ziet ook geen partitie staan van 15 mb.
In Windows via schijfbeheer de partities verwijderen en een nieuw volume aanmaken die de gehele schijf omvat. Dan die partitie formatteren als Fat32 of NTFS. Dat zijn de enige twee die de TV herkend.

Deze sata naar usb 3.0 doet het trouwens prima. Wel in de blauwe usb poort van de tv doen. 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2019 15:18 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:11:
[...]
Deze sata naar usb 3.0 doet het trouwens prima. Wel in de blauwe usb poort van de tv doen. 8)
Lijkt dat LG idd de usb-if aanbeveling volgt om usb3 poorten blauw te maken.
Een zwarte usb poort is dan maar usb2 B)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:55
Snake_Eye schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:46:
[...]

Dolby Atmos uit, ai geluid uit, zo klinkt het gebalanceerd en natuurlijk zonder vervormingen.
ik ben persoonlijk toch meer tevreden met het geluid als deze aan staan moet wel zeggen dat ik de e9 heb en niet de c9, toen ik de tv pas in gebruik had stond ai geluid uit en had ik toch wat meer van het geluid verwacht nadat ik ai geluid aan had gezet was ik aangenaam verrast.

Los daarvan heb ik gelezen dat de nieuwe philips tv's een aparte aansluiting hebben voor een subwoofer, zou fijn zijn als LG dat ook deed vooral op de e series.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Dj Neo Ziggy
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:11:
[...]

In Windows via schijfbeheer de partities verwijderen en een nieuw volume aanmaken die de gehele schijf omvat. Dan die partitie formatteren als Fat32 of NTFS. Dat zijn de enige twee die de TV herkend.

En nu komt het vervelende, in windows ziet hij een schijf, die ongebruikt is. stop ik hem weer terug, hoppa 15 mb. Ik zie dus ook nergens de optie om hem leeg te vegen. Niet in de tv maar ook niet in windows.
Diskpart geeft aan dat het een GPT schijf is, zonder partitie of volume.

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:04:
[...]

Diskpart geeft aan dat het een GPT schijf is, zonder partitie of volume.
Ah, daar zit het probleem. De GPT converteren naar MBR met deze tool een optie?

• Dj Neo Ziggy
Thanx, we gaan er straks mee aan de slag

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:18:
Thanx, we gaan er straks mee aan de slag
Misschien kan je ook nog wat met deze link. Twee methodes

• Hettiehamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01-2024
Hoe lang duurt het tot dat je cashback ontvangt van LG? 22 nov lg c9 besteld en snel daarna CB opgestuurd maar nog steeds geen reactie

Verwijderd

Hettiehamster schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:53:
Hoe lang duurt het tot dat je cashback ontvangt van LG? 22 nov lg c9 besteld en snel daarna CB opgestuurd maar nog steeds geen reactie
Klik Voor het hele verhaal klikklik

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2019 17:21 ]

• Hettiehamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01-2024
Ja leuk. Als ik het zo lees krijgt men wel een terugkoppeling dat de gegevens ontvangen zijn.
Ik heb na een maand nog helemaal niets gehoord

• Wren
Hettiehamster schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:44:
Ja leuk. Als ik het zo lees krijgt men wel een terugkoppeling dat de gegevens ontvangen zijn.

[...]
Contact opnemen met lg hierover, hop!

Verwijderd

[...]
Als je lange versie hebt gelezen heb je ook gezien dat je niet de enige bent en met de info in die 23 pagina's weet je wat je te doen staat

• Dj Neo Ziggy
LTT heeft nieuw filmpje gemaakt over de C9 77 en hij is lyrisch.

• Haay
  • Laatst online: 14:40
Idem voor mij. Op 27-11 geregistreerd bij LG. De gevraagde dingen opgestuurd via brievenbus pakje (dus met track & trace). Dat is op 3 december bij LG aangekomen. Verder niks meer van LG gehoord mbt. het vervolg of de status.

Verwijderd

#Doenueensgewooneenbeetjegeduldhebben

De procedure en afwikkeling is zoals ik kan nagaan al vele keren hier beschreven en uitgelegd. Vertrouw je het niet. Mail ze dan gewoon even. Heeft in mijn optiek geen enkele zin om dit telkenmale te berde te brengen.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 14:52

pdavie2311

Live life to the fullest..

Inderdaad..Die rode balk hieronder betreft niet alleen 'inbranden" , maar kan net zo goed aangepast worden met: Als je vragen hebt over een bepaald onderwerp, gebruik dan eerst even de zoekfunctie...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Emanatiepathie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-07 19:08
Heeft iemand een idee wat er tussen de bezel (buitenste metalen randje) en de eerste pixels van het beeld zit. Als je er met een fel licht op schijnt lijkt het een sensor. Het doet dus in ieder geval niet mee met het scherm.
Pagina: 1 ... 246 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.