Je hebt toch ook meerdere HDR modi? En die presets zijn ook nog aan te passenCannoli schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:27:
[...]
Dan zet je hem 's nachts toch lager?
Ik heb zelf een tijdje een C8 gehad maar vond de 'pop' van HDR-effecten 's avonds vaak iets te veel van het goede. De C8 is later retour gegaan en inmiddels hangt hier al een paar maanden een Sony AG9. Qua 'pop' is deze TV minder indrukwekkend, maar ik vind het persoonlijk prettiger kijken. En 's avonds kijk ik regelmatig met de helderheid op 'Minimaal'. Anders krijg ik hoofdpijn.
Je moet gewoon experimenteren met wat je zelf prettig vindt. En soms zul je concessies moeten doen. Of knallende HDR-effecten en verblind worden of iets minder 'pop' maar een rustiger kijkervaring.
Duidelijk. Mij ging het er vooral om of het nog “HDR” is als je de helderheid dus van maximaal af haalt. In mindere mate, maar nog steeds wel dus als ik het goed begrijp.
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Ja dat klopt.Maikjuh schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:00:
Duidelijk. Mij ging het er vooral om of het nog “HDR” is als je de helderheid dus van maximaal af haalt. In mindere mate, maar nog steeds wel dus als ik het goed begrijp.
Verwijderd
Mis in wat je geprobeerd hebt alleen nog de tv met een utp rechtstreeks op de modem lan-poort aan te sluiten.Qinshi schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:29:
Ik heb al vele mogelijke oplossingen gezocht en proberen toe te passen.
Mogelijke oplossing toegepast (maar probleem blijft zich herhalen):
- Factory reset
- Quick start+ afleggen
- de datum & tijd niet opgeven voor de tv (zou ook kunnen helpen, blijkbaar)
- Wifi 2.4ghz signaal gebruiken
- Wifi 5.0ghz signaal gebruiken
- LAN verbinding (via Deco M9 plus , wat dus eigenlijk nog steeds wifi is)
- Het wifi signaal op een specifieke channel plaatsen (ook vermeld in een reddit post)
- De tv ontkoppelen van het elektriciteitsnetwerk.
Dit is inderdaad nog 1 optie die ik niet geprobeerd heb.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:08:
[...]
Mis in wat je geprobeerd hebt alleen nog de tv met een utp rechtstreeks op de modem lan-poort aan te sluiten.
Echter kan ik dit thuis niet uit testen. Ik heb geen rechtstreekse UTP verbinding op m'n slaapkamer.
indien ik verhuis, zal dit wel het geval zijn. Maar dat zal ten vroegste eind 2020 zijn.
+ het feit dat het voordien, voor de update wel werkte heeft dus geen zekerheid dat dit de oorzaak is.
+ alle andere streaming diensten werken wel zonder problemen: amazon prime, youtube, chromecast v3.
Ik heb de tip ivm 'tv van het 6u elektriciteitsnet schakelen + netflix app herinstalleren' gisteren uitgevoerd.
De TV dan via LAN verbinding verbonden (LAN verbinding via WIFI node deco plus m9).
Ik kon netflix kijken (1u30) zonder haperingen.
Ik zal dit nog wat meer in de gaten houden, maar vorige keer herviel de tv in dezelfde problemen (crashen/vastlopen van netflix app).
Ik ben al een tijdje de forums in de gaten aan het houden over oled tv's. Nu heb ik de LG 55c9 aangeschaft en ervoor gekozen in mijn nieuwe woning alleen interactieve tv te hebben dus geen coax. Heb de interactieve tv amino aria 7x ontvanger van Caiway gekregen.
Nu is mijn vraag, blijft het beeld kwaliteit net zo goed en verlies ik hierdoor geen functies?
Als er andere opmerkingen zijn hoor ik het graag.
Nu is mijn vraag, blijft het beeld kwaliteit net zo goed en verlies ik hierdoor geen functies?
@lars-maasdijk, je bedoelt mogelijk te zeggen dat het TV-signaal nu via UTP en niet via coax gaat?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Over het algemeen maakt het niet zoveel uit tv via glas. Caiway heeft een behoorlijke VBR. Tussen de 8 en 14 Mbps voor de zenders. Als je nagaat dat Netflix i.e. bij HD op +/- 6 Mbps zit en voor 4K op 15Mbps, dan zit dat bij Caiway wel goed. Hou er wel rekening mee dat je op een Oled zeker meer schoonheidsfoutjes ziet die er in mindere content zit. Dus nogmaals, maak je je er niet ongerust overlars-maasdijk schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:23:
Wat bedoel je trouwens met: verlies ik hierdoor geen functies
Ikzelf heb m'n Internet+telefonie+TV via Tweak, waarbij de TV tegenwoordig wordt afgehandeld door Canal Digitaal. Voorheen gebruikte ik de Amino decoder van Tweak, aangesloten op m'n plasma TV. Nu ik de LG 55C9 heb staan heb ik daar de Canal Digitaal app op geïnstalleerd en kijk ik TV via die app.lars-maasdijk schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:23:
Ik ben al een tijdje de forums in de gaten aan het houden over oled tv's. Nu heb ik de LG 55c9 aangeschaft en ervoor gekozen in mijn nieuwe woning alleen interactieve tv te hebben dus geen coax. Heb de interactieve tv amino aria 7x ontvanger van Caiway gekregen.
Wel zie ik nu veel duidelijker (op het 4K OLED beeld) dat het signaal van relatief lage resolutie en bitrate is. Op een 720p plasma TV ziet een 1080i signaal er nog prima uit. Op een 4K scherm ... minder.
Net bericht gekregen van firma "Servilux" die blijkbaar instaat voor de garantie/nazicht LG. Mijn televisie is 3 maand buiten garantie, en daarin staat nu dat kost minstens 95 euro bedraagt. Heb echter geen idee of ze probleem van inbranden dan kunnen oplossen, laat staan hoeveel dit zou kosten. Twijfel nu dus behoorlijk of ik dit zou laten doen of niet, want heb echt geen zin om 95 euro te betalen als resultaat is dat ze nieuw paneel willen plaatsen voor xxxx euro. Bij LG is niemand te bereiken. Iemand idee hoe dit zit?
edit: na mail te hebben gestuurd, nu link met vraag om foto's defect enz te sturen, en bedrag van 37 euro te betalen om probleem te analyseren en offerte te maken. maw zal zeker niet kostenloos gebeuren. Toch niet bepaald fijn voor een tv die +3.000 euro heeft gekost
edit: na mail te hebben gestuurd, nu link met vraag om foto's defect enz te sturen, en bedrag van 37 euro te betalen om probleem te analyseren en offerte te maken. maw zal zeker niet kostenloos gebeuren. Toch niet bepaald fijn voor een tv die +3.000 euro heeft gekost
[ Voor 20% gewijzigd door lapino op 17-12-2019 10:17 ]
@hardware-lover even voor mijn duidelijkheid het is onmogelijk om via utp op tv aan te sluiten en dan tv kunnen te kijken. Daar is toch wel de decoder voor nodig?hardware-lover schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:45:
@lars-maasdijk, je bedoelt mogelijk te zeggen dat het TV-signaal nu via UTP en niet via coax gaat?
@Verwijderd ik bedoel ik hiermee onder andere bijvoorbeeld functie luminatie van logo (laag of hoog) omdat dit moment een glasvezel decoder tussen zit.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:55:
[...]
Over het algemeen maakt het niet zoveel uit tv via glas. Caiway heeft een behoorlijke VBR. Tussen de 8 en 14 Mbps voor de zenders. Als je nagaat dat Netflix i.e. bij HD op +/- 6 Mbps zit en voor 4K op 15Mbps, dan zit dat bij Caiway wel goed. Hou er wel rekening mee dat je op een Oled zeker meer schoonheidsfoutjes ziet die er in mindere content zit. Dus nogmaals, maak je je er niet ongerust over
Wat bedoel je trouwens met: verlies ik hierdoor geen functies
@Haay goed om te horen dat het ook op die manier kan. Een vraagje? Hoe heb je de app gedownload? Staat niet in de App store toch ?Haay schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:50:
[...]
Ikzelf heb m'n Internet+telefonie+TV via Tweak, waarbij de TV tegenwoordig wordt afgehandeld door Canal Digitaal. Voorheen gebruikte ik de Amino decoder van Tweak, aangesloten op m'n plasma TV. Nu ik de LG 55C9 heb staan heb ik daar de Canal Digitaal app op geïnstalleerd en kijk ik TV via die app.
Wel zie ik nu veel duidelijker (op het 4K OLED beeld) dat het signaal van relatief lage resolutie en bitrate is. Op een 720p plasma TV ziet een 1080i signaal er nog prima uit. Op een 4K scherm ... minder.
@lars-maasdijk, nee, onmogelijk is dat zeker niet. Men kan via UTP rechtstreeks in een tv ook live tv kijken (via app, en indien het aanbod daarvan ook aanwezig is), maar dat bedoel ik niet.
Je hebt nu een UTP kabel in gebruik die naar je tv decoder gaat, en zo kan jij de tv zenders (en het IA aanbod), bekijken?
Je hebt nu een UTP kabel in gebruik die naar je tv decoder gaat, en zo kan jij de tv zenders (en het IA aanbod), bekijken?
Testing, one, two ...
Dit is echt vreemd.Normaal schakelt LG altijd CErepair in. CErepair vraagt niets aan de klant om de foto's te beoordelen. CE repaire gaven meteen te kennen dat er dan een nieuw paneel moest komen, of een nieuwe TV. Met een berekening wat een nieuw paneel zou kosten met korting. Mijn TV was ook buiten garantie tijd.lapino schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:56:
Net bericht gekregen van firma "Servilux" die blijkbaar instaat voor de garantie/nazicht LG. Mijn televisie is 3 maand buiten garantie, en daarin staat nu dat kost minstens 95 euro bedraagt. Heb echter geen idee of ze probleem van inbranden dan kunnen oplossen, laat staan hoeveel dit zou kosten. Twijfel nu dus behoorlijk of ik dit zou laten doen of niet, want heb echt geen zin om 95 euro te betalen als resultaat is dat ze nieuw paneel willen plaatsen voor xxxx euro. Bij LG is niemand te bereiken. Iemand idee hoe dit zit?
[ Voor 60% gewijzigd door Snake_Eye op 17-12-2019 12:50 ]
Servilux is voor BESnake_Eye schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:16:
[...]
Dit is echt vreemd.Normaal schakelt LG altijd CErepair in. CErepair vraagt niets aan de klant om de foto's te beoordelen. CE repaire gaven meteen te kennen dat er dan een nieuw paneel moest komen, of een nieuwe TV. Met een berekening wat een nieuw paneel zou kosten met korting. Mijn TV was ook buiten garantie tijd.
Ow ja natuurlijk, ik was even vergeten dat lapino uit België komt. Maar ik vind dan nog dat LG de onderzoekkosten op zich moet nemen.
slaat nergens op 37 euro om naar een paar foto's te kijken,ze komen waarschijnlijk ook met een idioot bedrag voor een nieuw paneel.in nederland is lg veel coulanter in alles,heel vreemd.lapino schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:56:
Eens hoor, LG moet gewoon met de vuist op tafel slaan bij Servilux om dit soort belachelijke praktijken glad te strijken.Snake_Eye schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:31:
[...]
Ow ja natuurlijk, ik was even vergeten dat lapino uit België komt. Maar ik vind dan nog dat LG de onderzoekkosten op zich moet nemen.
Heb bovenin een offerte van CErepaire toegevoegd als bijlage.pwh53 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:46:
[...]
slaat nergens op 37 euro om naar een paar foto's te kijken,ze komen waarschijnlijk ook met een idioot bedrag voor een nieuw paneel.in nederland is lg veel coulanter in alles,heel vreemd.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 19:32
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Beetje off-topic maar een vriend van mij heeft een Samsung QLED met een defect, daarvoor is Servilux langsgekomen.
Nederland dus!
Wat een ontzettend slechte service van Servilux.
Zal je de details besparen maar het is duidelijk niet zoals het hoort.
Dit was bovendien nog een garantie kwestie ook want de QLED was maar vier maanden oud.
Over CE repair heb ik weinig problemen gelezen.
Garantie houdt overigens niet op na precies 2 jaar.
Een TV heeft een langere levensduur dan de officiële garantie termijn van twee jaar.
Na bv twee jaar en drie maanden heb je ook gewoon recht op kosteloze reparatie.
Of LG dit coulance noemt of niet maakt niet uit.
Formeel is de winkel/webshop het aanspreekpunt voor garantie claims maar meestal schuiven ze dit door naar LG of hun service partners.
Oh ja Servilux, zijn me wel bekend. Flutfirma op & top. In NL zijn jullie inderdaad verwend met CE Repair.
Servilux en CE repareren soms wel eens over de grens als het daar vlakbij is.HoppyF schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:02:
[...]
Beetje off-topic maar een vriend van mij heeft een Samsung QLED met een defect, daarvoor is Servilux langsgekomen.
Nederland dus!
Wat een ontzettend slechte service van Servilux.
Zal je de details besparen maar het is duidelijk niet zoals het hoort.
Dit was bovendien nog een garantie kwestie ook want de QLED was maar vier maanden oud.
Over CE repair heb ik weinig problemen gelezen.
Garantie houdt overigens niet op na precies 2 jaar.
Een TV heeft een langere levensduur dan de officiële garantie termijn van twee jaar.
Na bv twee jaar en drie maanden heb je ook gewoon recht op kosteloze reparatie.
Of LG dit coulance noemt of niet maakt niet uit.
Formeel is de winkel/webshop het aanspreekpunt voor garantie claims maar meestal schuiven ze dit door naar LG of hun service partners.
Er gelden wat andere consumentenrechten in BE dan in NL voor betreft het kunnen aanspreken van de fabrikant ipv de winkel, helaas voor BE
De Canal Digitaal app staat gewoon in de LG app store. Even zoeken op "canal" en je vindt hem.lars-maasdijk schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:00:
@Haay goed om te horen dat het ook op die manier kan. Een vraagje? Hoe heb je de app gedownload? Staat niet in de App store toch ?
Scheelt me weer €4,95 per maand wat ik bij Tweak kwijt ben voor een 2e TV-decoder. Dat kan ik nu opzeggen.
Tja maar ik heb geen enkele manier om LG te contacteren hierover. Iemand die daar tel of e-mail van heeft?
Wat hebben ze dan uiteindelijk gedaan voor die 1.000 euro? Upgrade naar nieuw model?Snake_Eye schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:51:
[...]
Heb bovenin een offerte van CErepaire toegevoegd als bijlage.
Waarom zou je geen manier hebben om LG te contacteren?lapino schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:44:
Tja maar ik heb geen enkele manier om LG te contacteren hierover. Iemand die daar tel of e-mail van heeft?
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/telefoon
Verwijderd
De decoder geeft alleen maar het signaal door. De tv heeft/behoudt alle functies die beschikbaar zijn op de tvlars-maasdijk schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:00:
[...]
@Verwijderd ik bedoel ik hiermee onder andere bijvoorbeeld functie luminatie van logo (laag of hoog) omdat dit moment een glasvezel decoder tussen zit.
[...]
Nogmaals, je zult er weinig van merken.
Heb deze factuur aan mediamarkt gegeven (waar ik de TV had gekocht) Ik eiste aan hen deze te betalen, of geld terug, en daarna de optie nieuwe E9 te geven. Het laatste is het geworden. Heb uiteindelijk €250 erbij moeten betalen. En de Oled65E6V aan hun mee terug gegeven.lapino schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:50:
[...]
Wat hebben ze dan uiteindelijk gedaan voor die 1.000 euro? Upgrade naar nieuw model?
Oled 65E6V koste mij toen nieuw €4.500. En was bijna 2.5 jaar oud dat de logo's erin branden..
[ Voor 18% gewijzigd door Snake_Eye op 17-12-2019 15:16 ]
Vanaf € 11,95 per maand kost canal Digitaal toch? 1e maand gratis.Haay schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:22:
[...]
De Canal Digitaal app staat gewoon in de LG app store. Even zoeken op "canal" en je vindt hem.
Scheelt me weer €4,95 per maand wat ik bij Tweak kwijt ben voor een 2e TV-decoder. Dat kan ik nu opzeggen.
Dat is netjes opgelost. 2e hands verkopen na 2.5jaar had je op zijn minst 500+ moeten bij betalen.Snake_Eye schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:07:
[...]
Heb deze factuur aan mediamarkt gegeven (waar ik de TV had gekocht) Ik eiste aan hen deze te betalen, of geld terug, en daarna de optie nieuwe E9 te geven. Het laatste is het geworden. Heb uiteindelijk €250 erbij moeten betalen. En de Oled65E6V aan hun mee terug gegeven.
Oled 65E6V koste mij toen nieuw €4.500. En was bijna 2.5 jaar oud dat de logo's erin branden..
Soms worden verschillen wel heel erg (pijnlijk) duidelijk 
Testing, one, two ...
Vrees dat oplossing zoals Snake-Eye hier in BE verre van evident is. Nogmaals contact genomen met LG, zal wel zien wat ze ermee doen. Zal ofwel met dit klein euvel moeten leren leven (is nu niet zo dramatisch, enkel zichtbaar op rood, maar als purist ga ik er me aan storen) ofwel verkoop ik de tv 2e hands en koop ik nieuwe. Opleg zal vermoedelijk min of meer zelfde zijn.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dan heb je ook nog de kwestie wat gebeurt er als een Belg bij een Nederlandse winkel koopt of een Nederlander bij een Belgische webshop.Wren schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:08:
[...]
Servilux en CE repareren soms wel eens over de grens als het daar vlakbij is.
Er gelden wat andere consumentenrechten in BE dan in NL voor betreft het kunnen aanspreken van de fabrikant ipv de winkel, helaas voor BE
Dat kan en wordt ook gedaan want webshops verzenden gewoon.
Hoewel de winkel garantie geeft is LG Benelux vaak de uitvoerde partij ivm claims.
Cashback acties gelden vaak ook in beide landen (plus Luxemburg....).
Zal wel zien wat ze nog zeggen, in slechtste geval betaal ik die 35 euro gewoon en zie ik wel wat ze voorstellen. Hoedanook, zeer vervelend dat ik burn-in heb. Oled staat sinds dag 1 op een vrij conservatieve instelling qua contrast/licht (denk dat die zelfs nooit boven 50 heeft gestaan) en we kijken quasi uitsluitend op instelling "expert donkere kamer" dus is niet dat tv hele dagen hoge helderheid heeft moeten vertonen. Speel ook regelmatig games op xbox/ps4 en ook daarop niks te zien, is echt puur op vlak waar ondertitels vaak voorkomen. We kijken wel regelmatig netflix/hdr en heb ondertitels daarbij op "geel" gezet omdat die zo fel zijn in wit, mogelijk is dat de oorzaak?.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gevarieerd kijken, dus TV, Netflix, gamen enz. mag geen problemen geven en dus ook geen inbranden veroorzaken. Netflix ondertitels kun je op semi transparent zetten, dan is het minder wit.lapino schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:34:
Zal wel zien wat ze nog zeggen, in slechtste geval betaal ik die 35 euro gewoon en zie ik wel wat ze voorstellen. Hoedanook, zeer vervelend dat ik burn-in heb. Oled staat sinds dag 1 op een vrij conservatieve instelling qua contrast/licht (denk dat die zelfs nooit boven 50 heeft gestaan) en we kijken quasi uitsluitend op instelling "expert donkere kamer" dus is niet dat tv hele dagen hoge helderheid heeft moeten vertonen. Speel ook regelmatig games op xbox/ps4 en ook daarop niks te zien, is echt puur op vlak waar ondertitels vaak voorkomen. We kijken wel regelmatig netflix/hdr en heb ondertitels daarbij op "geel" gezet omdat die zo fel zijn in wit, mogelijk is dat de oorzaak?.
(bij Netflix kleur kiezen en vakje semitransparant aanvinken)
[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 17-12-2019 16:41 ]
Ik vrees dat sommige panelen er gewoon gevoeliger aan zijn dan andere, dus beetje pech gehad.lapino schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:34:
Na het doorzoeken van het internet, dit forum, contactopname met LG (die nog niets hebben laten weten) probeer ik het hier maar.
Collega van mij heeft een PS4, ding werkt perfect op een normaal Dell 24" scherm, op een C-touch 75" paneel maar op een LG C9 65" wil die PS4 geen beeld geven.
We hebben twee PS4 geprobeerd waarvan ik 100% zeker weet dat er in ieder geval een wel werkt (de mijne).
Alles aangesloten, de TV herkend netjes PS4 (maakt niet uit welke HDMI ingang) maar beeld geven ho maar... Zijn er mensen die dit probleem ook tegen zijn gekomen en zo ja wat was de oplossing? We hebben verschillende beel instellingen geprobeerd, ding in safe mode opgestart, vaste resolutie instellingen in PS4 maar alles werkt niet.
De gouden tip krijgt eeuwige dankbaarheid van mijn collega.
Collega van mij heeft een PS4, ding werkt perfect op een normaal Dell 24" scherm, op een C-touch 75" paneel maar op een LG C9 65" wil die PS4 geen beeld geven.
We hebben twee PS4 geprobeerd waarvan ik 100% zeker weet dat er in ieder geval een wel werkt (de mijne).
Alles aangesloten, de TV herkend netjes PS4 (maakt niet uit welke HDMI ingang) maar beeld geven ho maar... Zijn er mensen die dit probleem ook tegen zijn gekomen en zo ja wat was de oplossing? We hebben verschillende beel instellingen geprobeerd, ding in safe mode opgestart, vaste resolutie instellingen in PS4 maar alles werkt niet.
De gouden tip krijgt eeuwige dankbaarheid van mijn collega.
Geen informatie beschikbaar
Verwijderd
Staat HDCP toevalig aan op de PS4? Sommige tv's doen daar moeilijk over als die HDCP op de PS4 enabled is. Vanaf FW 1.70 kan je die uitzetten bij system/enable HDCPViper_4111 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:04:
Van alle burn-in gevallen die ik hier en elders online heb gezien lijkt geel het display sneller te doen laten slijten dan andere kleuren, dus dat zou zomaar kunnen. Is ook meermaals in dit topic besproken.lapino schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:34:
We kijken wel regelmatig netflix/hdr en heb ondertitels daarbij op "geel" gezet omdat die zo fel zijn in wit, mogelijk is dat de oorzaak?.
[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 17-12-2019 18:06 ]
Arrived anxious, left bored
Echt klote, zal niks meer aan te doen zijn zeker?
Al geprobeerd werkt ook niet...Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:52:
[...]
Staat HDCP toevalig aan op de PS4? Sommige tv's doen daar moeilijk over als die HDCP op de PS4 enabled is. Vanaf FW 1.70 kan je die uitzetten bij system/enable HDCP
Geen informatie beschikbaar
nee kun je niets meer aan doen,die gele ondertitels zijn dan de boosdoener,ondertitels op half transparant zetten.die dure reparatiekosten had ik wel verwacht,is al eens eerder langs gekomen,zou er niet mee akkoord gaan,verre van redelijk.lapino schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:16:
Echt klote, zal niks meer aan te doen zijn zeker?
Ik heb hier nu diverse pagina’s gelezen en durf nu geen C9 meer te kopen
Of is de kwaliteit en garantieafhandeling in Nederland net zo goed als Samsung en Panasonic?
Of is de kwaliteit en garantieafhandeling in Nederland net zo goed als Samsung en Panasonic?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Geen paniek, mensen plaatsen op forums nu eenmaal eerder negatieve reacties dan positieve.Ruud888 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:33:
Ik heb hier nu diverse pagina’s gelezen en durf nu geen C9 meer te kopen![]()
Dat is met alles zo.
Toevallig heb ik daar zelf ook een beetje aan bijgedragen vandaag met een opmerking over de reparatie van een Samsung en service partner Servilux.
Mijn zoon heeft overigens een positieve ervaring gehad met de reparatie door CE repair van een C8.
Zo kan het dus ook.
Die verhalen gingen toen bij plasma televisies ook rond, die van mij heb ik na 12 jaar vervangen voor een c9. De plasma deed het overigens nog gewoon zonder enig spoor van inbranden. Zoals eerder gemeld je leest vaker negatieve dingen. Ik zou me bij normaal afwisselend gebruik geen zorgen makenRuud888 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:33:
Tja zal in mijn geval pech zijn, altijd plasma gehad, nooit enig issue. Denk meer dan 10j allerhande plasma tv’s gehad, zeer veel gamen. En nu 2j oled en ‘prijs’... Kinda sucks.
Wij keken ook vaak gevarieerd, dus verschillende TV zenders, Netflix maar toch deze problemen.HoppyF schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:39:
[...]
Gevarieerd kijken, dus TV, Netflix, gamen enz. mag geen problemen geven en dus ook geen inbranden veroorzaken. Netflix ondertitels kun je op semi transparent zetten, dan is het minder wit.
(bij Netflix kleur kiezen en vakje semitransparant aanvinken)
Maar toch deze logo's staan altijd op dezelfde plek. En na 2 / 2.5 jaar kijken zijn deze lampjes op die plaats meer versleten met die kleur, en dus zie je dan de slijtage in vorm van donkerder. Endat is zichtbaar met rode, oranje beeld materiaal. Ondanks logo dimmer en pixelverplaatser.
Ik denk dat het inbrand probleem erger is bij Oled vergeleken met Plasma.Luuk84 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:54:
[...]
Die verhalen gingen toen bij plasma televisies ook rond, die van mij heb ik na 12 jaar vervangen voor een c9. De plasma deed het overigens nog gewoon zonder enig spoor van inbranden. Zoals eerder gemeld je leest vaker negatieve dingen. Ik zou me bij normaal afwisselend gebruik geen zorgen maken
Geel, Rood en oranje.Puck schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:04:
[...]
Van alle burn-in gevallen die ik hier en elders online heb gezien lijkt geel het display sneller te doen laten slijten dan andere kleuren, dus dat zou zomaar kunnen. Is ook meermaals in dit topic besproken.
Ik zag weer en verkeer en nog wat staan in tekst, dan blijkt nu van gele teletekst te zijn. Oranje van Oranje logo van Omroep Max, en de rode van Rode netflix logo.
[ Voor 62% gewijzigd door Snake_Eye op 17-12-2019 22:06 ]
@Haay je bedoeld in de LG content store daar kan ik niets over vinden in de store helaas. Kan je eventueel foto voor mij maken?Haay schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:22:
[...]
De Canal Digitaal app staat gewoon in de LG app store. Even zoeken op "canal" en je vindt hem.
Ik probeer dit moment mijn set top box in te regelen op mijn LG afstandbediening, het lijkt erop dat de LG afstandbediening de set top box niet herkend..
Ik heb ook geprobeerd om de UTP kabel in mijn tv te doen om op die manier tv te kijken. Maar dit is onmogelijk, toch ?
Verwijderd
Hoever kom je met het stappenplan van Caiway?lars-maasdijk schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:04:
[...]
Ik heb ook geprobeerd om de UTP kabel in mijn tv te doen om op die manier tv te kijken. Maar dit is onmogelijk, toch ?
https://www.caiway.nl/kla.../alles-1-glas-installeren
Hier hetzelfde😂, heb uiteindelijk wel het risico genomen al wordt hier gemiddeld 1-2 uur per dag gekeken naar zenders met oranje/rode logo's, nu al 2 maanden in het bezit van een e9 en het beeld is werkelijk om u tegen te zeggen.Ruud888 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:33:
Heb gekocht via KE dus 5 jaar garantie(al zouden die 3 extra wat beperkt zijn) hoop ze niet nodig te hebben.
Ik zou zeggen go for it, de panelen worden elk jaar beter en zoals al gezegd wordt gaan mensen met problemen vaak klagen op forums, moesten er zo veel problemen zijn zou LG stoppen met het verkopen van oled's aangezien het dan niet rendabel zou zijn(als ze de helft van de panelen zouden moeten vervangen).
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
@Verwijderd dit snap ik maar was toch een poging waard om zonder decoder te werken..Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:48:
[...]
Hoever kom je met het stappenplan van Caiway?
https://www.caiway.nl/kla.../alles-1-glas-installeren
Dat denk je, of dat is zoSnake_Eye schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:51:
Ik denk dat het inbrand probleem erger is bij Oled vergeleken met Plasma.
Ik ken meerdere mensen die hun 3 a 4 jaar hun lcd konden afschrijven. Gewoon normaal gebruik en niet de goedkoopste samsung (LCD dus) modellen. Geen inbrand probleem, maar naar mijn mening wel heel erg snel kapot. Zo zie je maar, overal kom je problemen tegen.
Je mag ook aannemen dat de ergste problemen met inbranden inmiddels wel verholpen zijn bij de nieuwe modellen nu we een paar jaar verder zijn. Anders schiet LG zichzelf in eigen voet.
Het is in ieder geval erg vervelend als je het zelf meemaakt. Dat voorop gesteld
[ Voor 7% gewijzigd door Luuk84 op 18-12-2019 08:57 ]
in de lg store zit een smart iptv app,misschien kun je daar iets mee,ik gebruik die op een andere manier (m3u file uploaden) maar daar zit een dtv gedeelte in,(ik meen ook 5 dagen proefperiode net zoals xplay-app)lars-maasdijk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:11:
[...]
@Verwijderd dit snap ik maar was toch een poging waard om zonder decoder te werken..
Ja, in de LG App Store. Bij mij ging het zonder problemen op mijn C9. Check anders hier even:lars-maasdijk schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:04:
@Haay je bedoeld in de LG content store daar kan ik niets over vinden in de store helaas. Kan je eventueel foto voor mij maken?
https://www.canaldigitaal...smart-tv-app-installeren/
Bij mij start de TV zelfs automatisch op naar de Canal Digitaal app, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar gekregen heb...
Volgens mij door telkens de tv uit te zetten vanuit de Canal Digitaal app, hij onthoudt de laatste stand. Het kan daarbij ook helpen als er geen apparaat staat ingesteld op de HDMI poorten.
De laatste app die je geopend hebt opent automatisch zolang er geen actieve HDMI poorten zijn, super handige functie gezien wij alleen via de apps tv kijken.Haay schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:57:
[...]
Ja, in de LG App Store. Bij mij ging het zonder problemen op mijn C9. Check anders hier even:
https://www.canaldigitaal...smart-tv-app-installeren/
Bij mij start de TV zelfs automatisch op naar de Canal Digitaal app, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar gekregen heb...
Alleen soms start Netflix op als dat het laatste is geweest
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Zijn er eigenlijk al gevallen geweest hier van inbranding op de 2018 series & later? Of enkel 2017 en vroeger?
Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?Only schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:05:
[...]
De laatste app die je geopend hebt opent automatisch zolang er geen actieve HDMI poorten zijn, super handige functie gezien wij alleen via de apps tv kijken.
Alleen soms start Netflix op als dat het laatste is geweest
Ik zou graag hebben dat die smart iptv altijd open doet maar bij mij start die altijd standaard het homescreen op, heb toen maar smart iptv op quickacces gezet.
Reactie LG :
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Allereerst vinden wij het zeer vervelend dat uw toestel defect is geraakt.
In principe geven wij 2 jaar fabrieksgarantie op onze televisies. Mocht een toestel buiten de fabrieksgarantie defect raken, dan komen daar helaas wel kosten bij kijken. Ons gecertificeerd service centrum voor uw regio is Servilux, enkel zij kunnen dit dossier dan ook oppakken.
Wij kunnen in deze helaas dan ook niet meer voor u betekenen. U kunt bij hun de offerte opvragen en aan de hand daarvan beslissen of u wilt overgaan tot het repareren van uw toestel of niet.
Het spijt ons u niet anders te kunnen informeren.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer,
In principe geven wij 2 jaar fabrieksgarantie op onze televisies. Mocht een toestel buiten de fabrieksgarantie defect raken, dan komen daar helaas wel kosten bij kijken. Ons gecertificeerd service centrum voor uw regio is Servilux, enkel zij kunnen dit dossier dan ook oppakken.
Wij kunnen in deze helaas dan ook niet meer voor u betekenen. U kunt bij hun de offerte opvragen en aan de hand daarvan beslissen of u wilt overgaan tot het repareren van uw toestel of niet.
Met vriendelijke groet,
Ik heb op geen enkele HDMI poort iets aanstaan en Canaldigitaal en Netflix staan vooraan gesorteerd in het homescherm, verder helemaal niets voor hoeven instellen, tv uit met CD aan is volgende keer CD automatisch opstarten.izzet3838 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:11:
[...]
Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?
Ik zou graag hebben dat die smart iptv altijd open doet maar bij mij start die altijd standaard het homescreen op, heb toen maar smart iptv op quickacces gezet.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Vreemd heb ook alle hdmi poorten leeg, werkt het ook met de youtube app en andere apps, misschien is het een feature van canal digitaal en netflix?Only schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:18:
[...]
Ik heb op geen enkele HDMI poort iets aanstaan en Canaldigitaal en Netflix staan vooraan gesorteerd in het homescherm, verder helemaal niets voor hoeven instellen, tv uit met CD aan is volgende keer CD automatisch opstarten.
Jep ik denk dat, waarom, omdat ik van mensen gelezen heb dat ze 5 jaar een plasma hebben en geen inbranding van beeld te zien is. En deze mening is niet alleen van mij, deze mening lees ik ook van andere. Ik had ook plasma TV gehad en geen inbranding.Luuk84 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:40:
[...]
Dat denk je, of dat is zo? Zonder cijfers is dat lastig te zeggen. Als je geen inbrand risico wil lopen, koop dan geen oled.
Ik ken meerdere mensen die hun 3 a 4 jaar hun lcd konden afschrijven. Gewoon normaal gebruik en niet de goedkoopste samsung (LCD dus) modellen. Geen inbrand probleem, maar naar mijn mening wel heel erg snel kapot. Zo zie je maar, overal kom je problemen tegen.
Je mag ook aannemen dat de ergste problemen met inbranden inmiddels wel verholpen zijn bij de nieuwe modellen nu we een paar jaar verder zijn. Anders schiet LG zichzelf in eigen voet.
Het is in ieder geval erg vervelend als je het zelf meemaakt. Dat voorop gesteld
Schandalig. Dan maar laten beoordelen met een betaling, en deze beoordeling aan de winkel voorleggen als bewijs. Dan sta je sterker tegenover de winkel. En dan ook de kosten van beoordelen terug vragen aan de winkelier.lapino schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:38:
Reactie LG :
Geachte heer,
Met vriendelijke groet,
[ Voor 33% gewijzigd door Snake_Eye op 18-12-2019 11:50 ]
Het is maar net wat en waar je dingen leest op ' de internet'Snake_Eye schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:42:
[...]
Jep ik denk dat, waarom, omdat ik van mensen gelezen heb dat ze 5 jaar een plasma hebben en geen inbranding van beeld te zien is. En deze mening is niet alleen van mij, deze mening lees ik ook van andere. Ik heb ook plasma TV gehad en geen inbranding.
Niet alleen lezen op internet, maar ook in mijn brede kennissen kring ervaring. Meerdere die plasma hadden geen problemen. Meerdere mensen met Oled hebben inbranding. waarschijnlijk omdat de Oled helderder is dan Plasma. na 2 jaar kan men pas zeggen met de Oled 2018 en 2019 of deze beter zijn tegen inbranden. Met de 2017 is nu ook gebleken dat dat beeld inbranding te zien is na 2 jaar.We zitten nu in 2019. Met de 2018 Oled kan je het pas beoordelen in 2020, en met de 2019 Oled kan je het pas beoordelen in 2021 .Wren schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:43:
[...]
Het is maar net wat en waar je dingen leest op ' de internet'
[ Voor 36% gewijzigd door Snake_Eye op 18-12-2019 12:00 ]
ok, maar mijn punt is dat jij veel dingen hebt gelezen en gehoord over deze ervaringen. Anderen hebben bijvoorbeeld het tegenovergestelde weer veel gehoord en gelezen. Dat is vooralsnog subjectief zonder data. no offense.Snake_Eye schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:46:
[...]
Niet alleen lezen op internet, maar ook in mijn brede kennissen kring ervaring. Meerdere die plasma hadden geen problemen. Meerdere die Oled hebben inbranding.
Wellicht moet quickstart ingeschakeld zijn op de tv?izzet3838 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:37:
[...]
Vreemd heb ook alle hdmi poorten leeg, werkt het ook met de youtube app en andere apps, misschien is het een feature van canal digitaal en netflix?
Arrived anxious, left bored
Winkelier is duidelijk : "2j oud, geen garantie, trek uw plan"Snake_Eye schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:42:
[...]
Jep ik denk dat, waarom, omdat ik van mensen gelezen heb dat ze 5 jaar een plasma hebben en geen inbranding van beeld te zien is. En deze mening is niet alleen van mij, deze mening lees ik ook van andere. Ik had ook plasma TV gehad en geen inbranding.
[...]
Schandalig. Dan maar laten beoordelen met een betaling, en deze beoordeling aan de winkel voorleggen als bewijs. Dan sta je sterker tegenover de winkel. En dan ook de kosten van beoordelen terug vragen aan de winkelier.
Die staat ook aan bij mij, iedereen zij dat het problemen gaf, heb het een week geleden toch gewaagd en het aangezet en tot dusver geen problemen.Puck schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:53:
[...]
Wellicht moet quickstart ingeschakeld zijn op de tv?
Precies. Je kunt het eigenlijk alleen maar op "eigen" ervaringen baseren.Wren schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:48:
[...]
ok, maar mijn punt is dat jij veel dingen hebt gelezen en gehoord over deze ervaringen. Anderen hebben bijvoorbeeld het tegenovergestelde weer veel gehoord en gelezen. Dat is vooralsnog subjectief zonder data. no offense.
3x Plasma gehad voorafgaand aan onze Oled, de laatste 2 (Samsung), hadden beiden permanente logo's in beeld.
Toch kon ik er niet werkelijk wakker van liggen, het was algemeen bekend dat dit kon gebeuren. De algehele beeldkwaliteit was dusdanig veel beter dan dat van welke LCD dan ook, dus namen we dat "ongenoegen" graag voor lief.
En zelfs anno 2019 is dit nog steeds het geval. Mocht het (weer) de kop op steken, dan is dat een jammer maar helaas, maar zelfs dan kan ik nog steeds erg blij worden van een Oled beeld. Ik ga, als voorbeeld, toch geen TV in huis halen waarvan ik weet dat ik me dood ga ergeren aan het veranderende beeld bij het wijzigen van de kijkhoek. Onze (tamelijk uit de kuiten gewassen) hoekbank staat rondom de TV, en we zitten naast, niet achter, elkaar
Testing, one, two ...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het plan is kosteloze reparatie voor jou!lapino schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:01:
[...]
Winkelier is duidelijk : "2j oud, geen garantie, trek uw plan"
Nogmaals, een TV moet langer mee gaan dan 2 jaar en een paar maanden.
Gaat deze dus defect dan is de winkel/webshop het aanspreekpunt voor garantie en niet LG.
De winkel mag de reparatie zelf uitvoeren of door een service partner maar is niet verplicht dit door Servilux of CE repair te laten uitvoeren.
Wellicht zijn er afwijkende regels in België maar in Nederland zit het wel zo in elkaar.
Heb je je TV in België gekocht?
Hier een tegengestelde ervaring: op al mijn plasma's (Pana ST50, VT50, VT60) had ik bij alle lichtjes, maar permanent de NPO logo's in beeld. Deels retentie natuurlijk en met het "whitewash" scherm te verminderen, maar nooit volledig te verwijderen. Verder nauwelijks een issue hoor, wat mij betreft niet storend films of tv. Maar als je géén logo's in beeld had en het was een effen, lichtere tint dan wist je direct weer dat ze er waren.Snake_Eye schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:46:
[...]
Niet alleen lezen op internet, maar ook in mijn brede kennissen kring ervaring. Meerdere die plasma hadden geen problemen. Meerdere mensen met Oled hebben inbranding. waarschijnlijk omdat de Oled helderder is dan Plasma. na 2 jaar kan men pas zeggen met de Oled 2018 en 2019 of deze beter zijn tegen inbranden. Met de 2017 is nu ook gebleken dat dat beeld inbranding te zien is na 2 jaar.We zitten nu in 2019. Met de 2018 Oled kan je het pas beoordelen in 2020, en met de 2019 Oled kan je het pas beoordelen in 2021 .
Bij mijn OLEDs tot nu toe echt geen enkel spoor van inbranding, terwijl ik regelmatig alle effen color en grayscale testschermen bekijk. Nu kijk ik verreweg het meest gewoon tv of film en dat op ISF dark of light, dus het kan best zijn dat een game hub, youtube of app menu op een gegeven moment zijn sporen wil nalaten.
Nou ga ik op basis van deze ervaring niet stellen dat plasma's sneller inbranden dan OLEDs, maar het omgekeerde verhaal zeker ook niet.
Die "meerdere mensen" met Oled of Plasma kan je net zo goed omdraaien. Er zijn (natuurlijk) ook meerdere mensen met inbrandprolemen met Plasma en zo zijn er ook meerdere mensen met een Oled die totaal geen last hebben van inbranden.Snake_Eye schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:46:
[...]
Niet alleen lezen op internet, maar ook in mijn brede kennissen kring ervaring. Meerdere die plasma hadden geen problemen. Meerdere mensen met Oled hebben inbranding. waarschijnlijk omdat de Oled helderder is dan Plasma. na 2 jaar kan men pas zeggen met de Oled 2018 en 2019 of deze beter zijn tegen inbranden. Met de 2017 is nu ook gebleken dat dat beeld inbranding te zien is na 2 jaar.We zitten nu in 2019. Met de 2018 Oled kan je het pas beoordelen in 2020, en met de 2019 Oled kan je het pas beoordelen in 2021 .
Mijn LG55E6V heeft na bijna 4 jaar nog niets ingebrand, ik heb zelfs nog nooit dat extra wis programma hoeven laten draaien. Wij kijken gemiddeld ongeveer 4 uur tv per dag (alle NL zenders en Netflix).
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
@Vulcan750 dat programma draait toch automatisch? Of laat je jouw TV nooit in stand bij staan?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Dan heb je geluk, ik ken veel mensen (net zoals ik) met vooral de E6V hadden na 2 jaar inbrandingsproblemen (monteur vertelde me ook dat ze veel Oled 6 serie panelen terug moesten verwisselen met inbrandings problemen). Mag ik vragen hoe hoog je het Oled lampje op hebt staan? Ik had hem altijd op 80 staan. Er zij best wel wat mensen die het op 50 hebben staan, die zullen minder snel inbrandings problemen hebben na 2 jaar. Maar 50 is voor mij te donkerVulcan750 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:01:
[...]
Die "meerdere mensen" met Oled of Plasma kan je net zo goed omdraaien. Er zijn (natuurlijk) ook meerdere mensen met inbrandprolemen met Plasma en zo zijn er ook meerdere mensen met een Oled die totaal geen last hebben van inbranden.
Mijn LG55E6V heeft na bijna 4 jaar nog niets ingebrand, ik heb zelfs nog nooit dat extra wis programma hoeven laten draaien. Wij kijken gemiddeld ongeveer 4 uur tv per dag (alle NL zenders en Netflix).
Hieronder een linkje waar je ook een E6 ziet met ingebrande logo's
https://community.ziggo.n...n-ingebrande-logo-s-39374
Klopt, gebeurd automatisch als je Tv op standby staat.westergas schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:14:
@Vulcan750 dat programma draait toch automatisch? Of laat je jouw TV nooit in stand bij staan?
Maar ik deed het nog wel eens extra handmatig.
Ik laat mijn TV altijd in standby staan, nooit de stekker eruit. Want dat is niet goed.
Ik denk dat net wat het geval is wat iemand op ziggo forum zegt:Cap schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:43:
[...]
Hier een tegengestelde ervaring: op al mijn plasma's (Pana ST50, VT50, VT60) had ik bij alle lichtjes, maar permanent de NPO logo's in beeld. Deels retentie natuurlijk en met het "whitewash" scherm te verminderen, maar nooit volledig te verwijderen. Verder nauwelijks een issue hoor, wat mij betreft niet storend films of tv. Maar als je géén logo's in beeld had en het was een effen, lichtere tint dan wist je direct weer dat ze er waren.![]()
Bij mijn OLEDs tot nu toe echt geen enkel spoor van inbranding, terwijl ik regelmatig alle effen color en grayscale testschermen bekijk. Nu kijk ik verreweg het meest gewoon tv of film en dat op ISF dark of light, dus het kan best zijn dat een game hub, youtube of app menu op een gegeven moment zijn sporen wil nalaten.
Nou ga ik op basis van deze ervaring niet stellen dat plasma's sneller inbranden dan OLEDs, maar het omgekeerde verhaal zeker ook niet.
En inbranden gebeurt dus echt niet alleen bij het langdurig weergeven van statische beelden. Bij de Plasma zagen we dat dit in een aantal gevallen heel snel ging, terwijl het bij anderen, vaak dezelfde types, met gelijke instellingen veel langer duurde en eerst zelfs goed leek te gaan. Maar er waren types bij waarbij het NP logo echt al na een paar uur kijken op die zender in beeld bleef staan. En dan ging het echt om inbranden, niet om image retention.
[ Voor 69% gewijzigd door Snake_Eye op 18-12-2019 14:52 ]
Verwijderd
Wou zelf ook nog iets vragen over inbranden. Las echter de topicwaarschuwing en heb de zoekfunctie gebruikt. Mijn vragen en eventuele opmerkingen hoefde ik niet meer te plaatsen omdat die door te zoeken in dit topic al waren beantwoord.
De enige vraag die ik dan nog heb is: Hoe komt het dat dat onderwerp zo vaak aan de orde komt. Mij was het door te zoeken en te lezen in ieder geval erg duidelijk
De enige vraag die ik dan nog heb is: Hoe komt het dat dat onderwerp zo vaak aan de orde komt. Mij was het door te zoeken en te lezen in ieder geval erg duidelijk
Nu kwam het naar voren bij iemand uit België, daar zijn andere wetten dan in NL. Deze persoon vroeg om raad. Dat is dus een specifieke vraag dat nog niet was beantwoord. En dit probleem is erg vervelend. dat besef je pas als je het zelf mee maakt. Zo komen ook andere onderwerpen steeds terug.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:37:
Wou zelf ook nog iets vragen over inbranden. Las echter de topicwaarschuwing en heb de zoekfunctie gebruikt. Mijn vragen en eventuele opmerkingen hoefde ik niet meer te plaatsen omdat die door te zoeken in dit topic al waren beantwoord.
[ Voor 8% gewijzigd door Snake_Eye op 18-12-2019 14:42 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Terug on topic.
Speciaal voor de twijfelaars die niet weten of ze wel een OLED zullen gaan aanschaffen of toch voor een LCD (QLED) willen gaan, is deze nieuwe video heel interessant.
Gaat om een B9 en QLED, side-by-side vergeleken.
Spoiler: de resultaten zijn schokkend. Voor de QLED weliswaar!
YouTube: LG OLED (B9) vs Samsung QLED (Q90r) black levels / blooming test
Speciaal voor de twijfelaars die niet weten of ze wel een OLED zullen gaan aanschaffen of toch voor een LCD (QLED) willen gaan, is deze nieuwe video heel interessant.
Spoiler: de resultaten zijn schokkend. Voor de QLED weliswaar!
Blooming is het verschrikkelijkste met een Qled, ook inkijk hoeken, vandaar dat ik voor Oled koos.HoppyF schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:54:
Terug on topic.
Spoiler: de resultaten zijn schokkend. Voor de QLED weliswaar!![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 18-12-2019 15:07 ]
als ik dit vaker zie dan krijg ik snel spijt van mijn qled aankoopHoppyF schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:54:
Terug on topic.
ik heb teveel licht inval in mijn woonkamer, ik kan de tv nog retourneren en een oled kopen, twijfel nog steeds haha
meteen wegdoen. je zal achteraf inzien wat voor verademing het is...empireq schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:35:
[...]ik kan de tv nog retourneren en een oled kopen, twijfel nog steeds haha
[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 18-12-2019 15:57 ]
wegdoen is geen probleem, maar de vraag is of een oled mij zal storen bij lichtinvalHamazaki schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:54:
[...]
meteen wegdoen. je zal achteraf inzien wat voor verademing het is...
Ik heb ook veel lichtinval, daarom heb ik oled lampje op 80 staan,dan valt het wel mee.empireq schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:59:
[...]
wegdoen is geen probleem, maar de vraag is of een oled mij zal storen bij lichtinval
Alleen moet iksteeds goed aan denken als de zon binnenkomt rond deze tijd, dat ik de gordijnen naar beneden trek, want Oled kan daar niet tegen. En dat is wel een nadeel de hond wil altijd naar buiten kijken bij het raam.
[ Voor 26% gewijzigd door Snake_Eye op 18-12-2019 16:06 ]
lichtinval is een breed begrip. ik heb ook lichtinval, maar heb me nooit eraan gestoord.empireq schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:59:
[...]
wegdoen is geen probleem, maar de vraag is of een oled mij zal storen bij lichtinval
rond deze tijd is het geen probleem, het wordt al snel donker buitenSnake_Eye schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:00:
[...]
Ik heb ook veel lichtinval, daarom heb ik oled lampje op 80 staan,dan valt het wel mee.
Alleen moet iksteeds goed aan denken als de zon binnenkomt rond deze tijd, dat ik de gordijnen naar beneden trek, want Oled kan daar niet tegen. En dat is wel een nadeel de hond wil altijd naar buiten kijken bij het raam.
zomerperiode is het probleem, alhoewel ik wel een roedegordijn heb ter bescherming voor zonlicht
Wel goed dat ie erbij vertelt wat de OLED is en wat de QLED: dat zie je echt niet in een oogopslag aan de glow.HoppyF schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:54:
Ook de beperkte kijkhoek doet zich gelden, het effect op de verzadiging van de kleuren is niet gering.
omdat de meeste daar de moeite niet voor nemen,denk dat 99% vd vragen die je kunt verzinnen erin staan.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:37:
Nu zijn dat wel de specifieke test beelden die lg draait op de demo modellen, ik zie veel verschil met de lcd in de slaapkamer(maar dat is een budget model wat 3 jaar geleden €400 gekost heeft) mijn zus heeft een high end samsung en ik moet zeggen dat bij films mijn oled zichtbaar beter is maar het verschil is niet wereldschokkend(voor mij dan).HoppyF schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:54:
Terug on topic.
En dan moet ook nog gezegd worden dat ik de afstandsbediening van samsung veeeeel beter vindt zeker als je geen klassieke tv kijkt.
[ Voor 7% gewijzigd door izzet3838 op 18-12-2019 17:38 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Om een goed oordeel te vellen moet je beide TV’s naast elkaar zetten zoals in de review video.izzet3838 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:36:
[...]
Nu zijn dat wel de specifieke test beelden die lg draait op de demo modellen, ik zie veel verschil met de lcd in de slaapkamer(maar dat is een budget model wat 3 jaar geleden €400 gekost heeft) mijn zus heeft een high end samsung en ik moet zeggen dat bij films mijn oled zichtbaar beter is maar het verschil is niet wereldschokkend(voor mij dan).
En dan moet ook nog gezegd worden dat ik de afstandsbediening van samsung veeeeel beter vindt zeker als je geen klassieke tv kijkt.
Het effect zie je eigenlijk pas goed als je dit ook live ziet dus niet met een YouTube video.
Daar zit immers de camera tussen die de beelden opneemt en ook weer bewerkt.
Dat wordt er vaak ook wel bijgezegd dat je niet alleen moet afgaan op de video review zelf.
Het geeft wel een indicatie wat de verschillen zijn.
O ja, bedoel je met afstandsbediening Samsung, deze?
Dit vind ik namelijk een vreselijk ding, alleen het metaal is mooi.
[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 18-12-2019 17:46 ]
Dit is natuurlijk een onzinnige youtube viedeo.. Want iedereen die een qled heeft weet dat dit onzin is.. Niemand ziet dit in een pitch donker kamer.. Dus in die video is iets echt mis.. Ik weet niet met wat maar dit is onmogelijk !Cap schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:09:
[...]
Wel goed dat ie erbij vertelt wat de OLED is en wat de QLED: dat zie je echt niet in een oogopslag aan de glow.![]()
Ook de beperkte kijkhoek doet zich gelden, het effect op de verzadiging van de kleuren is niet gering.
[Afbeelding]
@belmondeVolgens mij spelen er twee zaken.
1. De hoek van de opname gecombineerd met de slechtere kijkhoek van QLED. De QLED staat onderaan en de camera komt voor het grootste gedeelte iets van boven. In de delen van de video waar de camera loodrecht voor de tv zit is het effect minder, maar nog steeds zichtbaar.
2. Met een (phone)camera vallen dit soort zaken meer op. Hetzelfde als bij near-black slides die je fotografeert. Met het blote oog zie je veel minder dan op de foto getoond wordt.
Het vergelijk is niet goed uitgevoerd maar helemaal onzin is het ook weer niet. Onder welke hoek je de OLED ook neemt, het zwart is zwart. En die sterrenhemel op een QLED is ook een bekend effect, een QLED heeft nu eenmaal niet een oneindig aantal dimming zones.
1. De hoek van de opname gecombineerd met de slechtere kijkhoek van QLED. De QLED staat onderaan en de camera komt voor het grootste gedeelte iets van boven. In de delen van de video waar de camera loodrecht voor de tv zit is het effect minder, maar nog steeds zichtbaar.
2. Met een (phone)camera vallen dit soort zaken meer op. Hetzelfde als bij near-black slides die je fotografeert. Met het blote oog zie je veel minder dan op de foto getoond wordt.
Het vergelijk is niet goed uitgevoerd maar helemaal onzin is het ook weer niet. Onder welke hoek je de OLED ook neemt, het zwart is zwart. En die sterrenhemel op een QLED is ook een bekend effect, een QLED heeft nu eenmaal niet een oneindig aantal dimming zones.
[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 18-12-2019 18:21 ]
Ik heb zijn video's wel al langer gevolgd en die vent lijkt,.. leek me wel een vooralsnog eerlijk gewoon enthousiaste youtuber.. Maar misschien is de commercie ingedaald op zijn account.. Ik kan het haast niet geloven. Wat ik wel vreemd vond.. Dat hij in het begin van de video volgens mij al zei,. dat hij het verloop van de video met de vergelijking al eerder had opgenomen en gezien.. En dat hij zelf enorm verbaasd was.. Nou, ja.. Dat leek mij erg onwaarschijnlijk... Omdat hij de samsung al langer had en ik neem aan ook al te voor en te na in het donker ook bekeken had.. Dus hij kan niet verbaasd zijn.. Ook al zijn er allerlei bijkomende effecten als opname, etc, etc..Cap schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:19:
@belmondeVolgens mij spelen er twee zaken.
Maar ik ben zelf niet bevooroordeeld.. Ik heb alleen... en kijk zelf alleen nog naar een 28 inch crt sony trinitron van misschien wel tot 25 jaar oud.. ! Heb de voorkeur voor een degelijke tv derhalve.. Oled,.. 20 jaar ??
@belmonde, kan jij je meer vinden in deze video? hardware-lover in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Testing, one, two ...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vast niet want die video is een door LG gesponsorde video!hardware-lover schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:03:
@belmonde, kan jij je meer vinden in deze video? hardware-lover in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Niet echt betrouwbaar dus ondanks dat de verschillen wel worden getoond.
De video van reviewer Paul is waarschijnlijk ook niet honderd procent objectief.
Hij krijgt de diverse merken aangeboden om te reviewen en zal er ook wel wat aan overhouden.
Niet zo erg want het gaat tenslotte om de verschillen en die worden getoond.
Zoals ik al zei kun je pas echt een goed oordeel vellen als je zelf voor deze TV’s zit.
Met de informatie kun je echter gericht kijken en weet je waar je op moet letten.
In de BCC een 720p donker fiilmpje van Starwars deel 1 getest op de C9 en een 90R.
De C9 was er duidelijk beter in.
De C9 was er duidelijk beter in.
Sinds enkele weken gelukkig eigenaar van de LG C9. Bizar beeld 
Enkel 1 frustratieonderwerp, namelijk de ondertiteling.
Ik heb al enkele paginas terugelezen en op PLEX en Netflix de ondertiteling zo aan weten te passen dat hij niet meer té wit is. Echter, wanneer ik een film via USB kijk (bluray kwaliteit) en een SRT toevoeg, is de ondertiteling veel te groot en te wit. Gisteren Once upon a time in Hollywood gekeken en in de donkere scene's kon ik zelfs moeilijk zien wat er nu precies op beeld te zien was omdat de ondertiteling dermate goort en wit is dat me dit enorm stoort. Heb al wat gegoogled, maar zonder resultaat.
Is er een mogelijkheid de subtitles te veranderen op de tv zelf en zo nee, is er een plug-in waarin ik USB films kan afspelen en dit wel kan aanpassen?
Mijn dank is mega.
Ik heb al enkele paginas terugelezen en op PLEX en Netflix de ondertiteling zo aan weten te passen dat hij niet meer té wit is. Echter, wanneer ik een film via USB kijk (bluray kwaliteit) en een SRT toevoeg, is de ondertiteling veel te groot en te wit. Gisteren Once upon a time in Hollywood gekeken en in de donkere scene's kon ik zelfs moeilijk zien wat er nu precies op beeld te zien was omdat de ondertiteling dermate goort en wit is dat me dit enorm stoort. Heb al wat gegoogled, maar zonder resultaat.
Is er een mogelijkheid de subtitles te veranderen op de tv zelf en zo nee, is er een plug-in waarin ik USB films kan afspelen en dit wel kan aanpassen?
Mijn dank is mega.
Hopelijk geen geluk (fingers crossed), maar heb jij jammer genoeg dikke pech gehad. Je hoort mij zeker niet zeggen dat je onzin verkondigd, maar wel denk ik dat je tot een kleine minderheid van pechvogels hoort. Als LG na pakweg 2 jaar een groot percentage panelen zou moeten vervangen, dan zouden ze al gauw failliet gaan. Het is hier al eerder genoemd, klachten worden veel meer geuit en verspreidt. Tevreden mensen hoor je veel minder.Snake_Eye schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:15:
[...]
Dan heb je geluk, ik ken veel mensen (net zoals ik) met vooral de E6V hadden na 2 jaar inbrandingsproblemen (monteur vertelde me ook dat ze veel Oled 6 serie panelen terug moesten verwisselen met inbrandings problemen). Mag ik vragen hoe hoog je het Oled lampje op hebt staan? Ik had hem altijd op 80 staan. Er zij best wel wat mensen die het op 50 hebben staan, die zullen minder snel inbrandings problemen hebben na 2 jaar. Maar 50 is voor mij te donker
Hieronder een linkje waar je ook een E6 ziet met ingebrande logo's
https://community.ziggo.n...n-ingebrande-logo-s-39374
Antwoord v.w.b. het oledlampje: deze staat bij mij dag en nacht op 60.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Als de film loopt druk je op het wieltje van de magic remote, ga helemaal naar rechts naar de 3 puntjes, dan verschijnt er een menu waar je de sub kan kiezen, daar kan je het formaat en kleur aanpassen. Ik heb mijn subs op zeer klein staan in de kleur wit.tomlord schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:48:
Sinds enkele weken gelukkig eigenaar van de LG C9. Bizar beeld
Mijn dank is mega.
Ja die bedoel ik vindt het een geweldig ding, lekker weinig knoppen zodat je de tv kan bedienen zonder ernaar te kijken(nu moet ik wel zeggen dat ik geen klassieke tv kijk, enkel hdd en tv via apps) de nieuwe hebben ook shortcuts voor rakuten, netflix en amazon, naar mijn mening werkt de afstandsbediening heel fijn, daarnaast zijn de ontbrekende knoppen softwarematig goed verwerkt zo kom je bijvoorbeeld toch makkelijk in het instellingen menu, en aangezien je dat niet dagelijks gebruikt is daar niet speciaal een knop voor nodig.HoppyF schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:43:
[...]
O ja, bedoel je met afstandsbediening Samsung, deze?
Dit vind ik namelijk een vreselijk ding, alleen het metaal is mooi.
[Afbeelding]
Ook mijn mi box s in de slaapkamer heeft een soortgelijke afstandsbediening(smart tv werkt nauwelijks nog na 3 jaar) en die werkt volgens mij ook zeer prettig, wel is het scrollwheel en de airmouse op de magic remote geweldig als je moet typen of de webbrowser gebruikt, en die gebruik ik regelmatig voor vrt nu omdat ze het niet nodig vonden een app uit te brengen.
[ Voor 24% gewijzigd door izzet3838 op 18-12-2019 20:40 ]
Ja zeker wel! Een Oledtv mag je daarom niet elke avond van de stroom halen. Na 4 uur gebruik start tijdens standby het standaard "schoonmaak" programma. Maar er is ook een intensiever programma die hardnekkeriger residu van logo's e.d. te lijf gaat.westergas schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:14:
Ik heb het tot nu toe zelf niet nodig gehad.
Nadat het eergisteren lukte op 1u30min naar een netflix film te kijken, gebeurde gisteren opnieuw het volgende.Qinshi schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:40:
[...]
Dit is inderdaad nog 1 optie die ik niet geprobeerd heb.
Echter kan ik dit thuis niet uit testen. Ik heb geen rechtstreekse UTP verbinding op m'n slaapkamer.
indien ik verhuis, zal dit wel het geval zijn. Maar dat zal ten vroegste eind 2020 zijn.
+ het feit dat het voordien, voor de update wel werkte heeft dus geen zekerheid dat dit de oorzaak is.
+ alle andere streaming diensten werken wel zonder problemen: amazon prime, youtube, chromecast v3.
Ik heb de tip ivm 'tv van het 6u elektriciteitsnet schakelen + netflix app herinstalleren' gisteren uitgevoerd.
De TV dan via LAN verbinding verbonden (LAN verbinding via WIFI node deco plus m9).
Ik kon netflix kijken (1u30) zonder haperingen.![]()
Ik zal dit nog wat meer in de gaten houden, maar vorige keer herviel de tv in dezelfde problemen (crashen/vastlopen van netflix app).
Ongeveer 40-50min in m'n nieuwe netflix film, opnieuw plotseling een 'buffer' probleem.
Je ziet de film vastlopen, het 'loading' draaiend logotje opkomen dan zie je die meteen naar 100% schieten.
Waarna de film terug verder speelt, maar eventjes beeld en geluid out-of-sync. Om dan na 1min terug te normaliseren en kan je terug naar de film kijken.
Behoorlijk irritant en verpest het kijkgenot.
Ik vraag me af of er in deze tijd nog wel een partij is die 100% onafhankelijk zijn waardeoordeel geeft (of kan geven). Er zijn erbij die uitspreken dat ze een onafhankelijk oordeel geven, ook al is het product "gratis" binnengekomen ter review. Weinig potentiële kopers die eerst 2 TV's in huis gaan halen, ze naast elkaar hangen/zetten, en ze vervolgens gaan vergelijken, ik ken er zelf niet eentjeHoppyF schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:31:
[...]
Vast niet want die video is een door LG gesponsorde video!
Niet echt betrouwbaar dus ondanks dat de verschillen wel worden getoond.
[knip]
Dus geluid op mute dan maar, en dan zelf maar even de (YT) beelden beoordelen die je onder ogen krijgt?
Erg lastig, je gaat er vanuit dat menig reviewer kaas heeft gegeten van het product wat ie beoordeeld, toch?
Ik ben eerder gecharmeerd van bijv.: YouTube: digitalfernsehende maar daar knapt menigeen op af want Duitstalig. Ik, als ouwe zak, versta dit (vanzelfsprekend) moeiteloos, want opgegroeid met Duitse TV-zenders
Ik kan me voorstellen dat sommigen wakker kunnen liggen van hun te maken keuze, en ik kan me ook voorstellen dat men wakker kan liggen van een gemaakte keuze. "gelukkig" kost menig Oled TV tegenwoordig zowat 25-30% van wat ie zo'n 4 jaar gelden koste, dat verzacht de mogelijke toekomstige pijn wellicht een beetje
Testing, one, two ...
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.