Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Robkerk schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:51:
Ik heb een lg oled c8 65 inch. Nu wil ik de playbar gaan kopen van Sonos. Nu lees ik op internet over lipsync problemen. Alleen op te lossen door pcm. Maar dan heb ik minder geluid en geen surround door mijn play one’s. Iemand ervaringen hierover?
Een Sonos Playbar kun je alleen aansluiten met optisch dus niet met HDMI.
Sonos ondersteunt ook alleen maar DD 5.1. Geen Dolby Atmos.
Alle leuke HD audio gaat alleen via HDMI 2.1 en daar kan de Sonos niet mee overweg.
Je kunt dus beter een andere soundbar kiezen of wachten tot Sonos met een èchte soundbar komt met HDMI 2.1 waarbij er ook eARC op zit.
Wellicht kun je je Play One’s er dan wel bij gebruiken.

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Miesjh schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:58:
[...]

Instellingen --> apparaatbeheer (Device connector)
Als ik hierbij kijk, staat de optie voor 3 hdmi ingangen behalve degene waar ik het dus op ondervind..

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wren schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:13:
[...]

Je vakantiefoto's erop zetten :)
Lol...daar werkt Airplay nu een stuk handiger voor...Da's wel ideaal zo ingebouwd in de TV.

Eens kijken vanavond of dat pauzeren dan iig. werkt bij mij.
Luuk84 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:50:
[...]

[...]

Even terugkomend op mijn vraag, ik heb nu alles lopen via mijn tv. Mijn tv is dus mijn hub. De receiver is via eARC aangesloten. Volgens @Wabs is mijn receiver dus geen receiver meer :+
Deze oplossing werkt voor mij, tot nu toe, nagenoeg perfect. Ik kan met de magic remote zo goed als alles bedienen, of in ieder geval datgene wat ik wil gebruiken. Daarnaast werkt deze oplossing ook voor de andere gebruiker in huis perfect en hoef ik geen uitleg te geven over welke knoppen er allemaal in gedrukt moeten worden. Switchen van input werkt gewoon via de tv. Daar staat visueel aangegeven wat het apparaat is. Dus daar komt iedereen wel uit. (e)ARC lijkt ook prima te werken, voor zover ik het heb kunnen testen.
Als ik bijvoorbeeld de PS4 inschakel, zet de tv alles automatisch goed. Dit werkt voor mij erg prettig. Voorlopig blijf ik bij deze opstelling.
Mijn oude harmony one miste nog wel eens een signaal (door bijvoorbeeld het net niet goed richten o.i.d.) Dat probleem heb ik nu niet meer.
Een ander voordeel is nu, dat ik per kaneel beeldinstellingen en andere settings kan bepalen. Erg fijn.

Nadelen zijn er ook:
  • De guide knop linkt naar de ingebouwde gids van de tv, en niet naar die van de KPN box. Iemand hier een fix voor?
  • Input's van de tv zijn nu vol. Andere apparaten zullen dus wel via de receiver moeten lopen
  • Aanvullende algemene vraag: zijn de standaard TV opties van de LG uit te schakelen?
Gaat dat ook werken icm met mijn Humax 5200C decoder dan denk je?
Zit in dezelfde situatie
LG 65C9
Denon X2600H
Humax 5200C
Nintendo Switch
Apple TV

Als ik tv wil kijken via de Humax dan kan ik die echter niet (automatisch) bedienen via de magic remote?
Denon hoeft niet veel meer te doen dan harder en zachter, die pakt verder het juiste signaal wel op (ook nieuw trouwens, top ding!).
Maar zenders wisselen, programmagids, opnemen etc van Humax lukt mij niet met de Magic remote?

[ Voor 77% gewijzigd door readytoflow op 11-12-2019 11:55 ]

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:58
readytoflow schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:45:
[...]

Lol...daar werkt Airplay nu een stuk handiger voor...Da's wel ideaal zo ingebouwd in de TV.

Eens kijken vanavond of dat pauzeren dan iig. werkt bij mij.
[...]

Gaat dat ook werken icm met mijn Humax 5200C decoder dan denk je?
Zit in dezelfde situatie
LG 65C9
Denon X2600H
Humax 5200C
Nintendo Switch
Apple TV

Als ik tv wil kijken via de Humax dan kan ik die echter niet (automatisch) bedienen via de magic remote?
Denon hoeft niet veel meer te doen dan harder en zachter, die pakt verder het juiste signaal wel op (ook nieuw trouwens, top ding!).
Maar zenders wisselen, programmagids, opnemen etc van Humax lukt mij niet met de Magic remote?
Volgens mij kan je ergens aangeven welk merk en type apparaat je magic remote moet aansturen, ik dacht onder de device connector. Dit doe je volgens mij gewoon bij het instellen van je setupbox op je tv. Er zit ook nog ergens een optie om dit aan te passen. Maar daarvoor moet ik vanavond echt even kijken. Er zit ook een knopje rechts van de 0 (de 3 stipjes), hiermee kan ik een aantal functies oproepen van mijn KPN setupbox, zoals de guide, en wat andere zaken. Het werkt in ieder geval niet via HDMI cec, want dat zit niet op het KPN kastje. Met de aan/uit knop rechts op de afstandsbediening kan ik het kastje in- of uitschakelen.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01
Luuk84 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:03:
[...]
Het werkt in ieder geval niet via HDMI cec, want dat zit niet op het KPN kastje. Met de aan/uit knop rechts op de afstandsbediening kan ik het kastje in- of uitschakelen.
Klopt, werkt gewoon via infrarood. De Magic Remote heeft zowel BT als IR.

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11 17:47
Luuk84 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:03:
[...]

Volgens mij kan je ergens aangeven welk merk en type apparaat je magic remote moet aansturen, ik dacht onder de device connector. Dit doe je volgens mij gewoon bij het instellen van je setupbox op je tv. Er zit ook nog ergens een optie om dit aan te passen. Maar daarvoor moet ik vanavond echt even kijken. Er zit ook een knopje rechts van de 0 (de 3 stipjes), hiermee kan ik een aantal functies oproepen van mijn KPN setupbox, zoals de guide, en wat andere zaken. Het werkt in ieder geval niet via HDMI cec, want dat zit niet op het KPN kastje. Met de aan/uit knop rechts op de afstandsbediening kan ik het kastje in- of uitschakelen.
Ik heb ook de combi KPN / C9. Via de magic remote kan ik alles bedienen, behalve in de guide scrollen tussen dagen. (Bijv: als je een programma van gisteren wilt terugkijken.) Heb jij al uitgevonden hoe je door de dagen kan scrollen met de magic remote?

Bij het instellen van de TV was de kpn setupbox al aangesloten en kreeg ik inderdaad ook meteen de opties voorgeschoteld om de magic remote in te stellen voor de box.

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 06:30
jppilot schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:32:
[...]

Ik heb ook de combi KPN / C9. Via de magic remote kan ik alles bedienen, behalve in de guide scrollen tussen dagen. (Bijv: als je een programma van gisteren wilt terugkijken.) Heb jij al uitgevonden hoe je door de dagen kan scrollen met de magic remote?

Bij het instellen van de TV was de kpn setupbox al aangesloten en kreeg ik inderdaad ook meteen de opties voorgeschoteld om de magic remote in te stellen voor de box.
Is het doorspoelen en pauzeren jou ook al gelukt? Zo ja, hoe dan? De guide kom ik tot nu toe ook niet uit inderdaad...

• jppilot
PetrCech_3 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:35:
[...]

Is het doorspoelen en pauzeren jou ook al gelukt? Zo ja, hoe dan? De guide kom ik tot nu toe ook niet uit inderdaad...
Zit nu niet thuis, maar ik weet wel dat het kan ja. Volgens mij krijg je die opties als je op de '3 stipjes knop' drukt.

• tixiv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 18:39
Heeft iemand een idee waarom zijn de pijzen van de "LG OLED55C9PLA Zwart" zo hard aan het stijgen zijn?

Het minimum was €1300 en nu terug €1561 in België.

pricewatch: LG OLED55C9PLA Zwart

• jppilot
Hij was nogal populair door de cashback acties + blackfriday. Ik las dat de B9 nu een levertijd van een maand heeft. Het zal me niet verbazen als de C9 ook vertragingen heeft door de populariteit. En als de vraag het aanbod overstijgt...

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op mijn 55C8 krijg ik net een nieuwe update binnen:
[05.10.40]
1. Add HEVC logo to user guide
Geen idee waarom je (alleen) daarvoor een software update uitbrengt, maar goed. We doen het er maar mee.
tixiv schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:10:
Heeft iemand een idee waarom zijn de pijzen van de "LG OLED55C9PLA Zwart" zo hard aan het stijgen zijn?

Het minimum was €1300 en nu terug €1561 in België.

pricewatch: LG OLED55C9PLA Zwart
Pricewatch is onbetrouwbaar voor OLED TV’s.
Zie voor actuele prijzen dit topic.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

De 55 C9 is nog steeds €1299, alleen de cashback actie is voorbij.
Netto ben je dus €100 meer kwijt.
Het is niet uitgesloten dat er in januari weer een cashback actie komt. Vorig jaar was dit ook zo.

De vraag is maar tijdelijk hoger dan het aanbod dit ivm Black Friday.
LG produceert nog genoeg OLED’s. Dit jaar weer meer dan het jaar ervoor en voor 2020 liggen de aantallen nog hoger. Er is geen sprake van schaarste.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
rodie83 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:19:
Op mijn 55C8 krijg ik net een nieuwe update binnen:

[...]
Geen idee waarom je (alleen) daarvoor een software update uitbrengt, maar goed. We doen het er maar mee.
Ja vond ik ook bijzonder, misschien een of andere bug geplet die gewoon nog niet was aangekaart door mensen.

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-11 13:28
Even vragen naar ervaring met garantie LG.
Ik heb mijn LG Oled 55C7 nu 2 jaar en 6 maanden. Ik merk nu in het scherm zoiets dat te vergelijken is als inbranden bij vroegere plasma schermen. Het zijn vlekken en lijnen die enkel zichtbaar zijn indien er rode kleuren en tinten in het scherm getoond worden. (Het rood is daar eerder donkerbruin)
Kan het zijn door PS4 gaming dat er een soort inbranden is ? Het is vooral zichtbaar in het onderste deel van het scherm. Ik heb verlengde garantie (4 jaar) gekregen van mijn winkel . Vraag is of dit fenomeen hier ondervalt ? Na eerste contact met de winkel zei men dat het ging verdwijnen, Maar ik heb nu al 10 dagen pixelrefresh gedraaid en er is geen enkele verandering of verbetering.
Iemand nog tips of ervaring hiermee ?
Indien ik aanspraak wil maken op verlengde garantie moet dat via de winkel ? of mag ik gewoon LG contacteren om langs te komen? ik heb de indruk dat de winkel er zich probeert van af te maken.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13
Carman1971 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:29:
Ik heb mijn LG Oled 55C7 nu 2 jaar en 6 maanden. Ik merk nu in het scherm zoiets dat te vergelijken is als inbranden bij vroegere plasma schermen. Het zijn vlekken en lijnen die enkel zichtbaar zijn indien er rode kleuren en tinten in het scherm getoond worden. (Het rood is daar eerder donkerbruin)
Kan het zijn door PS4 gaming dat er een soort inbranden is ? Het is vooral zichtbaar in het onderste deel van het scherm. Ik heb verlengde garantie (4 jaar) gekregen van mijn winkel . Vraag is of dit fenomeen hier ondervalt ? Na eerste contact met de winkel zei men dat het ging verdwijnen, Maar ik heb nu al 10 dagen pixelrefresh gedraaid en er is geen enkele verandering of verbetering.
Indien ik aanspraak wil maken op verlengde garantie moet dat via de winkel ? of mag ik gewoon LG contacteren om langs te komen? ik heb de indruk dat de winkel er zich probeert van af te maken.
Je hebt een verlengde garantie via de winkel,wellicht erbij gekocht of erbij gekregen. Daar heeft LG niks mee te maken dus als het niet wegtrekt dan zou ik een reparatie aanvragen via de winkel. Of het onder die garantie valt weet de winkel. Het kan zijn dat zij de kosten dan meteen betalen of dat je deze eerst moet voorschieten en dan bij de winkel declareren.

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:40
Ik heb mijn LG Oled 55C7 van 2.5 jaar zojuist nog even gecontroleerd met homogene kleuren (waaronder rood). Bij mij zijn de kleuren nog steeds homogeen. Als je echt pixelpeept, zie je misschien heel vaag verticale lijnen, maar dat ga je never nooit zien met gewone beelden.

Mijn TV wordt intensief gebruikt, alleen niet voor gaming (dus geen statische content).

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• izzet3838
  • Laatst online: 23:49
SpeedingWilly schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:30:
[...]

Ik heb mijn LG Oled 55C7 van 2.5 jaar zojuist nog even gecontroleerd met homogene kleuren (waaronder rood). Bij mij zijn de kleuren nog steeds homogeen. Als je echt pixelpeept, zie je misschien heel vaag verticale lijnen, maar dat ga je never nooit zien met gewone beelden.

Mijn TV wordt intensief gebruikt, alleen niet voor gaming (dus geen statische content).
vraagje kijk je naar zenders met gekleurde logo's?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• SpeedingWilly
izzet3838 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:32:
[...]

Uiteraard (zeker nog toen RTL van die felle logo's had). Maar die worden automatisch gedimd door de tv. Dat is duidelijk te zien, en zeker als het logo even niet in beeld is, omdat de dimming pas na een tijdje weggaat.

Dat is zelf duidelijk te zien en soms storend, maar ik heb liever dit dan inbrandeffecten na een tijd. De TV moet nog een tijdje meegaan :) .

[ Voor 15% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-12-2019 09:34 ]

• Carman1971
izzet3838 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:32:
[...]

Het is in het onderste deel 1/3 van het scherm dat het zich voor doet.
Dus op VTM nieuws gebruikt men knalrode microfoon als reporter. Wanneer deze in beeld is merk je duidelijk dat er in het rood donkere lijnen en vegen zitten.
Mijn zoon heeft meer dan een jaar intensief Fortnite gespeeld op PS4. Geen idee of dit de reden kan zijn.
Het valt sus enkel op bij rode tinten. Probleem is als je het eenmaal weet dat je er net gaat op focussen waardoor Tvkijken onprettig is geworden. Zou niet mogen voor een dure Oled TV.
Kan ik hier foto posten ?
SpeedingWilly schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:33:
[...]

Uiteraard (zeker nog toen RTL van die felle logo's had). Maar die worden automatisch gedimd door de tv. Dat is duidelijk te zien, en zeker als het logo even niet in beeld is, omdat de dimming pas na een tijdje weggaat.

Dat is zelf duidelijk te zien en soms storend, maar ik heb liever dit dan inbrandeffecten na een tijd. De TV moet nog een tijdje meegaan :) .
SpeedingWilly schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:33:
[...]

[ Voor 6% gewijzigd door Carman1971 op 12-12-2019 09:47 ]

• SpeedingWilly
Carman1971 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:44:
[...]

Dus op VTM nieuws gebruikt men knalrode microfoon als reporter. Wanneer deze in beeld is merk je duidelijk dat er in het rood donkere lijnen en vegen zitten.
Mijn zoon heeft meer dan een jaar intensief Fortnite gespeeld op PS4. Geen idee of dit de reden kan zijn.

[...]

[...]
Gebruik niet (inferieur) TV materiaal om te testen. Maak eerst eens jpg plaatjes van 1 kleur en zet die op de TV. Is het dan ook nog steeds?

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

jppilot schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:13:
Hij was nogal populair door de cashback acties + blackfriday. Ik las dat de B9 nu een levertijd van een maand heeft. Het zal me niet verbazen als de C9 ook vertragingen heeft door de populariteit. En als de vraag het aanbod overstijgt...
Klopt, ik had oorspronkelijk een B9 besteld op black friday in Duitsland, maar levering is uitgesteld tot 2e week van januari. Heb zelf gekozen om toch te upgraden naar een C9 die ik zaterdag kan ophalen :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 17:37
Heb sinds kort een LG oled C9.
Nu wil ik graag de kanalen op de juiste volgorde zetten door de lijst naar usb te exporteren. Weet iemand hoe ik dat moet doen. Ik kan nergens een optie daarvoor vinden.

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Ik heb de audio sync test gedaan via YouTube en het leek erop dat het dus wel in sync was ..... toen ik een video keek erna leek het ook meer in sync... geen idee of dit tijdelijk is of dat er wat geupdate is. Ga het vanavond even opnieuw checken

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Carman1971 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:44:
[...]

Het valt sus enkel op bij rode tinten. Probleem is als je het eenmaal weet dat je er net gaat op focussen waardoor Tvkijken onprettig is geworden. Zou niet mogen voor een dure Oled TV.
Kan ik hier foto posten ?
Heb ook wel eens zoiets gehad. Kwam doordat ik gele ondertiteling had ingesteld in Netflix. De warmere kleuren zijn gevoelig voor ongelijkmatige slijtage blijkbaar. Na het uitvoeren van een handmatige panel refresh (of hoe het ook heet) was het echter grotendeels weg. Heb je dit al geprobeerd?

_██_
(ಠ_ృ)

• Carman1971
Atomsk schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:01:
[...]

Heb ook wel eens zoiets gehad. Kwam doordat ik gele ondertiteling had ingesteld in Netflix. De warmere kleuren zijn gevoelig voor ongelijkmatige slijtage blijkbaar. Na het uitvoeren van een handmatige panel refresh (of hoe het ook heet) was het echter grotendeels weg. Heb je dit al geprobeerd?
Ja , iedere avond voor slapen gaan heb ik de pixelrefresh gestart.
Alles blijft echter het zelfde .

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:05
ousselg schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:37:
Ik heb de audio sync test gedaan via YouTube en het leek erop dat het dus wel in sync was ..... toen ik een video keek erna leek het ook meer in sync... geen idee of dit tijdelijk is of dat er wat geupdate is. Ga het vanavond even opnieuw checken
Youtube is stereo en mogelijks gebeurd er geen processing op. Op 5.1 of 7.1 dan weer wel.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:21

paQ

Is het verschil in processor van een LG OLED55C9PLA vs een LG OLED55B9PLA echt merkbaar?
Of is het allemaal lood om oud ijzer?

Verder heeft de C versie PIP en een "ingebouwde subwoofer"
Prijsverschil is 200 euro. worth it? of niet?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:05
paQ schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:14:
Is het verschil in processor van een LG OLED55C9PLA vs een LG OLED55B9PLA echt merkbaar?

Als er al een ingebouwde subwoofer in de C9 zit is die allessinds de moeite niet.
Ik vind de poot van de C9 iets mooier, maar bij mij hangt hij toch aan de muur.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Wat de processor betreft is er niet veel verschil zie deze toelichting. Of het het verschil waard is, is niet te zeggen: http://en.tab-tv.com/?p=14681

Ja.
Die verschillen zijn er en dat blijft ook zo.
Of je er €200 voor over hebt mag je zelf bepalen.
Bekijk deze video anders nog even.
YouTube: LG B9 vs C9 OLED TV Comparison

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

Dit is wel een goede video die het verschil uitlegt:

Ik heb vanwege de lange levertijd van de B9 toch besloten om voor de C9 te gaan met de punten uit deze video ook in mijn achterhoofd ;)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:21

paQ

ricjuh schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:20:
[...]

Dit is wel een goede video die het verschil uitlegt:

Ik heb vanwege de lange levertijd van de B9 toch besloten om voor de C9 te gaan met de punten uit deze video ook in mijn achterhoofd ;)
Die staat 1 post boven je :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Tv was in sept 2j oud, zonet aanvraag gedaan ivm ingebrande ondertitels en foto's/info moeten bezorgen. Benieuwd hoe ze gaan reageren maar vrees er beetje voor...

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
Ik had vanochtend een update naar 05.10.40 op mijn C8, die heeft ie gedownload maar merkte net niks bij aanzetten van een installatie.

Dus ga ik kijken staat er nog gewoon 05.10.35 en No updates found als ik zoek? Vage shit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01:34
Deze inbrand problemen zijn meestal zichtbaar na 2.5 jaar. Waar regelmatig dezelfde rode / oranje of gelen logo of andere statische beelden zijn geweest, is daar zichtbaar slijtage te zien. Deze slijtage is dan meestal zichtbaar met donkere rode/oranje tinten. Net als bij mijn LG Oled E6.
Dan moet je toch bij je verkoper zijn (winkel). Je krijgt van LG maar 2 jaar garantie. De overige garantie is zorg voor de winkelier. je hebt recht op een deugdelijk product. Dus zelfs na je garantie periode heb je rechten. Verlengde garantie is dus niet nodig. Je kan wel LG hierover bellen, meestal vragen ze foto's van je probleem. Vermeld aan hen dat je pixelrefresh gedraaid hebt, en niks heeft geholpen. Dan sturen ze dat naar CE repair. CE repair zou dan berekenen hoeveel een nieuw scherm kost.
Je krijgt dan korting van LG op het scherm. Hoe ouder het product hoe minder korting je krijgt. Deze berekening kan je aan de winkelier voorleggen. Je hebt een voorbeeld brief die je dan naar hen kan toesturen.
[b]

Geachte ......,
Op ..... kocht ik bij u een LG Oled..... voor .... euro.
Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben.

Wat is het probleem?
Mijn paneel is niet goed, er is sprake van ingebrand beeld.
LG heb ik ook benaderd en ze willen een monteur inplannen. Ze komen van te voren met een prijs opgave, wat het gaat kosten. Maar hiervoor moet ik bijbetalen. Met deze brief laat ik u weten dat ik het hier niet mee eens ben. Het product is niet goed omdat het beeld ingebrand is. Ik heb de LG Oled.... normaal gebruikt. En ik vind dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan bij een product van deze leeftijd en voor deze aanschafprijs.

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens de wet heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, bent u als verkoper verplicht om het product zonder kosten en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Doet u dit niet, dan heb ik het recht om de overeenkomst te ontbinden. Ik ben dan niet meer gebonden aan de overeenkomst. En ik heb recht op teruggave van het aankoopbedrag. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/garantie.

Wat verwacht ik van u?

Ik verwacht dat u mijn product gratis repareert, of dat u mij een nieuw product geeft. Ik vraag u vriendelijk om een oplossing binnen 2 weken. Biedt u geen gratis reparatie of vervanging binnen deze termijn, dan bent u in gebreke. Ik heb dan het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht dat u mij het aankoopbedrag dan zo snel mogelijk terugbetaalt.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

......
Je kan ook hier even kijken https://www.consuwijzer.nl/

En consuwijzer even bellen.
088 0 70 70 70

Bereikbaar op werkdagen
tussen 8:30 en 17:30 uur.

Ze geven je dan goede uitleg wat te doen.
Ik had namelijk ook dat probleem met een E6 en zat buiten mijn garantie tijd, en kreeg een E9 ervoor terug, en hoefde maar €250 bij te leggen.

Waar heb je de Oled gekocht?

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 12-12-2019 18:31 ]

• Carman1971
Snake_Eye schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:13:
[...]

Deze inbrand problemen zijn meestal zichtbaar na 2.5 jaar. Waar regelmatig dezelfde rode / oranje of gelen logo of andere statische beelden zijn geweest, is daar zichtbaar slijtage te zien. Deze slijtage is dan meestal zichtbaar met donkere rode/oranje tinten. Net als bij mijn LG Oled E6.
Dan moet je toch bij je verkoper zijn (winkel). Je krijgt van LG maar 2 jaar garantie. De overige garantie is zorg voor de winkelier. je hebt recht op een deugdelijk product. Dus zelfs na je garantie periode heb je rechten. Verlengde garantie is dus niet nodig. Je kan wel LG hierover bellen, meestal vragen ze foto's van je probleem. Vermeld aan hen dat je pixelrefresh gedraaid hebt, en niks heeft geholpen. Dan sturen ze dat naar CE repair. CE repair zou dan berekenen hoeveel een nieuw scherm kost.
Je krijgt dan korting van LG op het scherm. Hoe ouder het product hoe minder korting je krijgt. Deze berekening kan je aan de winkelier voorleggen. Je hebt een voorbeeld brief die je dan naar hen kan toesturen.

[...]

088 0 70 70 70

Bereikbaar op werkdagen

Ik had namelijk ook dat probleem met een E6 en zat buiten mijn garantie tijd, en kreeg een E9 ervoor terug, en hoefde maar €250 bij te leggen.

bedankt voor de info
Ik heb helaas in Belgie aangekocht bij Audiovision.
Ik heb geen idee of dit ook kan lukken in Belgie.
Ik moet van het weekend is op zoek naar de factuur en garantie.
Maar ik kan wel leven met een E9 in ruil ;)
Alhoewel ik niet meer zo zeker zijn ben van OLED nu.
Kans groot dat je binnen 2 jaar terug het zelfde hebt ?

• Snake_Eye
Carman1971 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:16:
[...]

bedankt voor de info
Zo heb ik even gezocht voor de regels in België, en kwam op deze ofdeze of deze link. Misschien dat je er wat mee kan.

LG verteld me kortgeleden per mail 12-11-2019 het volgende:
Geachte .......,

Bedankt voor uw bericht, u had een aantal vragen en opmerkingen met betrekking tot het inbranden van de zenderlogo's.

U vroeg zich bijvoorbeeld af of uw OLED65E9 hier beter bestand tegen is dan uw vorige OLED65E6V.
Door de gebruikte techniek bij OLED televisies, zal inbranding in theorie altijd mogelijk blijven, dat is inhirent aan de gebruikte techniek. Echter beschikt de TV over verschillende technieken die inbranding/ongelijkmatige slijtage van de pixels tegen moeten gaan.
Bovendien is LG inmiddels 3 jaar verder met het produceren van OLED panelen, waarmee de kans op eventuele "kinderziektes" veel kleiner moet zijn dan in 2016.

Zo geeft LG niet aan dat inbranding onmogelijk is, echter bij normaal gebruik zou het niet voor mogen komen. Als men een beetje gevarieerd TV kijkt door te kijken naar diverse zenders, dan is inbranding erg onwaarschijnlijk. Kijkt men elke dag 12 uur naar dezelfde zender of laat men een zender vaak lange tijd gepauzeerd in beeld staan, dan is inbranding logischer wijs aannemelijker.

Verder is het wel bekend bij de omroepen dat het beter is als ze hun logo's transparant maken.
Wij van de klantenservice weten niet op welk niveau LG daarover contact heeft gehad, maar dat dit bij hen bekend is, daar is geen twijfel over mogelijk. Zo hebben zowel RTL als de NPO in het afgelopen jaar hun logo's bij TV uitzendingen aangepast naar transparante logo's. Helaas blijken er wel altijd weer uitzonderingen te zijn; het NPO logo in de NPO-start app is namelijk niet transparant en gewoon oranje.
Gezien de omroepen weten dat OLED eigenaren beter gediend zijn met transparante logo's, kan LG momenteel daar verder weinig aan doen.
We kunnen helaas niet eisen dat de omroepen het aanpassen, ook al zou dat best handig zijn.

Waarschijnlijk had u de optie zelf al gevonden; maar mogelijk is de logo dimmer voor u interessant.
Deze ziet u onder instellingen > beeld > OLED-paneelinstellingen > Luminantie van logo aanpassen.
De zenderlogo's worden dan gedimd waardoor de kans op inbranding nog verder afneemt.
Wel ziet u mogelijk een donker cirkeltje rondom het logo verschijnen, dat is de dimmer die z'n werk doet.

We hopen dat de andere omroepen hun logo's ook zullen aanpassen, en tevens hopen we dat we uw vragen naar tevredenheid hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,

..........
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
Nu moet ik wel zeggen dat op de E6V ook al een logodimmer zat. Maar het was ondanks dat toch ingebrand. Of de verdere techniek verbeterd is om dit beter te onderdrukken moet zich nog maar bewijzen.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 12-12-2019 19:55 ]

• Wren
Carman1971 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:16:
[...]

bedankt voor de info
Nee kans is niet groot.uiteraard vervelend voor je dat dit je overkomt. In België gelden wel andere consumentenrechten ( even los van de europe rechten discussie) maar sowieso contact opnemen met je winkel en dit voorleggen.

Verwijderd

Nu een week de LG OledC9PLA in huis. Mooi design met prachtig beeld. Voor een beter geluid meteen de soundbar SL10YG er bij. Zelfde breedte als de T.V. T.V. is aangesloten op internet, door de snelle processor is het heerlijk om op Youtube filmpjes te kijken. Minpunt is dat het niet mogelijk is om de T.V. op de Google Home app aan te sluiten. Dit is wel mogelijk met de soundbar.
Snake_Eye schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:34:
[...]

Zo heb ik even gezocht voor de regels in België, en kwam op deze ofdeze of deze link. Misschien dat je er wat mee kan.

LG verteld me kortgeleden per mail 12-11-2019 het volgende:

[...]

Nu moet ik wel zeggen dat op de E6V ook al een logodimmer zat. Maar het was ondanks dat toch ingebrand. Of de verdere techniek verbeterd is om dit beter te onderdrukken moet zich nog maar bewijzen.
Je uitgebreide toelichting lijkt mij prima om in het vervolg naar toe te verwijzen.
Dit beantwoordt alles wel.
Voor de rest geldt het RODE vlak onderaan dit topic weer over inbranden.

• lapino
Snake_Eye schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:13:
[...]

[...]

088 0 70 70 70

Bereikbaar op werkdagen

Net alles overgemaakt aan Lg, heel benieuwd maar als ik voor 250 euro kan upgraden naar de c9 zou ik daar geen sec aan twijfelen

• dramajob
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Zijn er al LG OLEDs met wifi 6? Komt dit op dit wellicht op de CES 2020?

• Snake_Eye
HoppyF schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:39:
[...]

Je uitgebreide toelichting lijkt mij prima om in het vervolg naar toe te verwijzen.
Dit beantwoordt alles wel.
Voor de rest geldt het RODE vlak onderaan dit topic weer over inbranden.
Ja oké maar het is en blijft nog wel een probleem.Deze persoon vroeg wat hij moest doen aangezien hij in België woont. Maar ik heb toch voor deze keer de persoon beantwoord, omdat ik weet hoe vervelend het is met dit probleem te zitten. Maar over de cashback blijft men ook vragen en antwoorden, en zo ook met de audio ARC problemen. Dit zijn nu eenmaal de ervaringen, daar is dit topic ook voor. Deze dingen zijn toch wat steeds terug komt. En daar komt geen rode vlag voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Snake_Eye op 13-12-2019 01:57 ]

• Carman1971
lapino schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:56:
Tv was in sept 2j oud, zonet aanvraag gedaan ivm ingebrande ondertitels en foto's/info moeten bezorgen. Benieuwd hoe ze gaan reageren maar vrees er beetje voor...
Wil je me op de hoogte houden Lapino ? eventueel via PM
Ik denk dat we ongeveer op het zelfde tijdstip gekocht hebben als ik me goed herinner :)
Heb je in Belgie gekocht ?

• lapino
Ja bij Art&Craft. Heb gemaild naar LG, dan bericht gekregen dat ik foto's van defect (moeilijk) + aankoopbewijs moest terugsturen via Whatsapp (??).

[ Voor 80% gewijzigd door lapino op 13-12-2019 07:15 ]

Snake_Eye schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 01:54:
[...]

Ja oké maar het is en blijft nog wel een probleem.Deze persoon vroeg wat hij moest doen aangezien hij in België woont. Maar ik heb toch voor deze keer de persoon beantwoord, omdat ik weet hoe vervelend het is met dit probleem te zitten. Maar over de cashback blijft men ook vragen en antwoorden, en zo ook met de audio ARC problemen. Dit zijn nu eenmaal de ervaringen, daar is dit topic ook voor. Deze dingen zijn toch wat steeds terug komt. En daar komt geen rode vlag voor.
Je verhaal is ook informatief maar het gevolg kan weer zijn dat men hierop gaat reageren en er een nieuwe discussie ontstaat over inbranden die al vaker hier gevoerd is. Vandaar ook het rode vlak.

Audio en ARC of eARC ervaringen zijn wel relevant omdat dit vooral ook bij de 2019 modellen speelt en er vele combinaties zijn die problemen kunnen geven. Denk aan HDMI kabels ander merk/model receiver, andere firmware enz.
Dit is niet in één bericht samen te vatten.
dramajob schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:51:
Zijn er al LG OLEDs met wifi 6? Komt dit op dit wellicht op de CES 2020?
Nee, huidige WiFi is 802.11ac dus snel genoeg voor van alles.
WiFi 6 zou niets daaraan toevoegen hoewel het wel logisch lijkt dat de nieuwste standaarden ook in de nieuwste modellen zullen gaan komen.

[ Voor 15% gewijzigd door HoppyF op 13-12-2019 10:44 ]

• Robkerk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb de c8 versie van LG. Recent gekocht de sonos playbar.
Is er al een oplossing om te werken met de remote van LG om het geluid te regelen van de Sonos Playbar?

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 11:52
Vraagje. Ik heb zelf net de LG W8 oled. Leuke tv, en via de netflix app heel mooi hdr beeld.

Nu heb ik net ook de nvidia shield pro aangesloten. Eigen HDMI kabel er op. Werkt top. Naar mijn idee staat dolby vision aan (daar vroeg hij ook expliciet om).

Nu kan het aan mij liggen, maar heb het gevoel dat netflix via de LG zelf net wat mooier is dan netflix via de shield pro. Is dat ook echt zo (bijvoorbeeld door beperkingen van hdmi 2.0), of verbeeld ik het me? (Of staat er iets niet goed).

Vraag dit omdat ik de tv afstandsbediening liever weg doe. 90% van de tijd gebruik ik netflix en kodi. Dan is de shield genoeg.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Joppiesaus2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:11:
Vraagje. Ik heb zelf net de LG W8 oled. Leuke tv, en via de netflix app heel mooi hdr beeld.

Nu heb ik net ook de nvidia shield pro aangesloten. Eigen HDMI kabel er op. Werkt top. Naar mijn idee staat dolby vision aan (daar vroeg hij ook expliciet om).

Nu kan het aan mij liggen, maar heb het gevoel dat netflix via de LG zelf net wat mooier is dan netflix via de shield pro. Is dat ook echt zo (bijvoorbeeld door beperkingen van hdmi 2.0), of verbeeld ik het me? (Of staat er iets niet goed).

Vraag dit omdat ik de tv afstandsbediening liever weg doe. 90% van de tijd gebruik ik netflix en kodi. Dan is de shield genoeg.
gebruik je dan dezelfde beeld/modus instellingen ? zie je wel in beide gevallen het dolby vision logo op de tv ?

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:12
Robkerk schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:02:
Ik heb de c8 versie van LG. Recent gekocht de sonos playbar.
Is er al een oplossing om te werken met de remote van LG om het geluid te regelen van de Sonos Playbar?
Ik heb deze gebruikt alleen niet Phillips kiezen maar zoeken op Sonos.

https://support.sonos.com/s/article/3479?language=en_US

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 11:52
pwh53 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:16:
[...]

gebruik je dan dezelfde beeld/modus instellingen ? zie je wel in beide gevallen het dolby vision logo op de tv ?
Ik zie in beide gevallen het dolby vision logo

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:04
Ik zie ook een groot kwaliteitsverschil t.o.v. Chromecast in het voordeel van de WebOS apps op de 55C9.

- Netflix standaard abonnement, zelfde account. Chromecast 2018 Full HD vs Netflix WebOS app is groot verschil - veel minder "blokjes" in scenes met veel details zoals veel contrastrijke bladeren aan bomen. Subjectief, maar zeker waarneembaar. Stabiliteit gelijk.
- NLZiet, tevens zelfde account. Ook weer Chromecast 2018 Full HD vs NLZiet WebOS app is een heel andere ervaring. Het lijkt wel alsof ik een budget stream krijg via de Chromecast en een premium stream via de WebOS app. Live TV is met WebOS ook 50fps 1080i, met Chromecast 25fps (720p?). Tevens hapert de Chromecast veel vaker t.o.v. WebOS app bij zowel live als on-demand.

Verbaast me eigenlijk best wel dat de kwaliteit zoveel beter is met de WebOS apps. Zit er een betere DRM chip in die TV ofzo zodat je toegang tot betere streams krijgt? Kon hier niet echt wat over vinden.

Zelf heb ik liever de bedieding via de telefoon+chromecast, maar het merkbare kwaliteitsverschil vind ik een groot nadeel.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• pwh53
Joppiesaus2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:43:
[...]

Ik zie in beide gevallen het dolby vision logo
bedoel meer de instellingen zeg maar standaard,homecinema enz.en dan oledlampje,kleur contrast enz.,die zijn apart instelbaar op elke hdmi- ingang/app.

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-11 16:44
Ik heb een c7 die helaas ingebrand is. Vandaag is de monteur geweest en de inbrandingen geconstateerd. Er zijn geen c7 schermen meer leverbaar dus ce repair gaat in overleg met LG. Ben benieuwd wat LG doet.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11 08:12
Zou de oprolbare tv nog op de markt komen? Is nog steeds geen prijs sinds presentatie in januari

Hoop dat de techniek doorzet. Heb er wel 4k voor over. Zal eerst wel 15k+ zijn maar kan hopelijk snel dalen.

• lapino
xamirz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:50:
Ik heb een c7 die helaas ingebrand is. Vandaag is de monteur geweest en de inbrandingen geconstateerd. Er zijn geen c7 schermen meer leverbaar dus ce repair gaat in overleg met LG. Ben benieuwd wat LG doet.
Ben al drie dagen aan het wachten op reactie Lg na opsturen foto’s. Enig idee hoe lang dit normaal duurt?

• xamirz
lapino schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:41:
[...]

Ben al drie dagen aan het wachten op reactie Lg na opsturen foto’s. Enig idee hoe lang dit normaal duurt?
3 dagen. Je krijgt dan van CE repair bericht.

• lapino
Moest info bezorgen via whatsappmaar staat nog steeds als ongelezen, bizar ook dat dit via whatsapp moet, heb ook geen email adres gekregen om info zoals factuur enz te mailen. Nog even geduld oefenen dus zeker...

• xamirz
lapino schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:57:
Moest info bezorgen via whatsappmaar staat nog steeds als ongelezen, bizar ook dat dit via whatsapp moet, heb ook geen email adres gekregen om info zoals factuur enz te mailen. Nog even geduld oefenen dus zeker...
Ja klopt inderdaad. Whatsapp ongelezen status was bij mij ook zo. Bon moet je aan de monteur laten zien.
Heb je ook een c7?

• lapino
Yep, heb het nog eens via site gestuurd, zie wel. Tv is net 3mnd buiten garantie dus vrees ervoor.

• Wren
lapino schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:57:
Je mag dit ook via email aanleveren maar aangezien sommige klanten ongeduldig zijn hebben ze deze service aangeboden. Dat iets ongelezen staat is niet zo raar, dat kan ik zelf ook instellen.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
gertvdijk schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:18:
Ik zie ook een groot kwaliteitsverschil t.o.v. Chromecast in het voordeel van de WebOS apps op de 55C9.

- Netflix standaard abonnement, zelfde account. Chromecast 2018 Full HD vs Netflix WebOS app is groot verschil - veel minder "blokjes" in scenes met veel details zoals veel contrastrijke bladeren aan bomen. Subjectief, maar zeker waarneembaar. Stabiliteit gelijk.
- NLZiet, tevens zelfde account. Ook weer Chromecast 2018 Full HD vs NLZiet WebOS app is een heel andere ervaring. Het lijkt wel alsof ik een budget stream krijg via de Chromecast en een premium stream via de WebOS app. Live TV is met WebOS ook 50fps 1080i, met Chromecast 25fps (720p?). Tevens hapert de Chromecast veel vaker t.o.v. WebOS app bij zowel live als on-demand.

Verbaast me eigenlijk best wel dat de kwaliteit zoveel beter is met de WebOS apps. Zit er een betere DRM chip in die TV ofzo zodat je toegang tot betere streams krijgt? Kon hier niet echt wat over vinden.

Zelf heb ik liever de bedieding via de telefoon+chromecast, maar het merkbare kwaliteitsverschil vind ik een groot nadeel.
Heb je de Chromecast wel bedraad aangesloten of via Wifi? Klinkt als een Wifi probleem wat je beschrijft.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:04
CR2032 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:19:
Heb je de Chromecast wel bedraad aangesloten of via Wifi? Klinkt als een Wifi probleem wat je beschrijft.
802.11ac WiFi op Unifi en de TV ook, geen enkele indicatie dat er een probleem is met bandbreedte in huis. Gewoon hele krappe buffers op de Chromecast volgens mij. Altijd beetje brakkig haperig geweest, met 2015 Chromecast en 2018 hier.

Er is ook een heel objectief verschil: met NLZiet krijg ik op de Chromecast alleen PCM stereo, maar via WebOS DD 5.1 erbij. Dus er is wel degelijk een ander aanbod via de twee verschillende kanalen.

Ik heb meer de indruk dat het te maken heeft met de type codecs. Twee keer dezelfde content kijken is gewoon echt een andere stream. Het zou me niet verbazen als de Chromecast de hoogste bitrate gewoon niet krijgt aangeboden om een of andere reden.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik gebruik bij mijn LG C6 een Ziggo Next om reguliere TV te kijken.

Ik weet dat het mogelijk is om de Ziggo Next te bedienen, en ook naar de TV guide van de Next gaan is mogelijk (de 'meer' of '...' knop op de afstandsbediening). Ik vraag me echter af of ik deze programma gids kan koppelen aan de interne TV guide van de LG zelf? Ik neem aan dat dit bij het gebruik met CI module wel gebeurt, dan mis ik echter features van de Ziggo Next.

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

• Wren
theRedDevilNL schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:14:

Ik weet dat het mogelijk is om de Ziggo Next te bedienen, en ook naar de TV guide van de Next gaan is mogelijk (de 'meer' of '...' knop op de afstandsbediening). Ik vraag me echter af of ik deze programma gids kan koppelen aan de interne TV guide van de LG zelf? Ik neem aan dat dit bij het gebruik met CI module wel gebeurt, dan mis ik echter features van de Ziggo Next.
Indien je een decoder gebruikt heb je toegang tot de guide van de decoder.gebruik je een ci module dan heb je toegang tot de guide van de tv.het is het een of het ander.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

theRedDevilNL schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:14:

Even om het helder te krijgen... Waarom zou je dit willen?

Testing, one, two ...

• Maikjuh
Tot hoeverre is het nodig bij HDR content om OLED lampje op 100 te hebben? Ik heb de tv op mijn slaapkamer staan en vooral Snachts word ik zowat verblind. Maar ben bang als ik hem lager zetten de effecten van HDR wegvallen

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
gertvdijk schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:33:
[...]

802.11ac WiFi op Unifi en de TV ook, geen enkele indicatie dat er een probleem is met bandbreedte in huis. Gewoon hele krappe buffers op de Chromecast volgens mij. Altijd beetje brakkig haperig geweest, met 2015 Chromecast en 2018 hier.

Er is ook een heel objectief verschil: met NLZiet krijg ik op de Chromecast alleen PCM stereo, maar via WebOS DD 5.1 erbij. Dus er is wel degelijk een ander aanbod via de twee verschillende kanalen.

Ik heb meer de indruk dat het te maken heeft met de type codecs. Twee keer dezelfde content kijken is gewoon echt een andere stream. Het zou me niet verbazen als de Chromecast de hoogste bitrate gewoon niet krijgt aangeboden om een of andere reden.
Probeer het eens bedraad. Grote kans dat dit de oorzaak is. Bij slechte performance schakelt de CC vaak ook terug naar lagere settings. Met de Google Ethernet adapter of een splitter kabel.

Ik zie geen verschil tussen de Chromecast Ultra en WebOS met 4K-streams. De Chromecast Ultra is hier bedraad aangesloten, de Ethernet adapter krijg je daar standaard bij.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29

Jag

Iemand een idee hoe een je default input in kan stellen? Gebruik altijd een htpc als bron waar ik een hdmi input voor gebruik. Hij gaat nu standaard naar tv.

• izzet3838
had een tijdje geleden mensen horen zeggen dat het mute logo niet van plaats verandert, ik kan bij deze bevestigen dat die bij mij op de e9 wel van plaats veranderd, al mocht die van mij na 10 seconden helemaal verdwijnen.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Jag schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:01:
Iemand een idee hoe een je default input in kan stellen? Gebruik altijd een htpc als bron waar ik een hdmi input voor gebruik. Hij gaat nu standaard naar tv.
Dit kun je in de Hotel Mode instellen.
Op mijn C9 doe je dit als volgt:

Settingsknop ingedrukt houden tot het instellingen menu verschijnt en weer verdwijnt (ongeveer 5 seconden). Dan “1105” intikken en op Ok.
Dan verschijnt het Hotel Mode menu.
Deze moet je aanzetten.
Dan is er een optie “Power om default” , en dan “Input”. Daar kun je instellen op welke HDMI input moet staan als je de tv aanzet.

• Carman1971
lapino schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:17:
Yep, heb het nog eens via site gestuurd, zie wel. Tv is net 3mnd buiten garantie dus vrees ervoor.
Vandaag de kleurtest gedaan op mijn OLED C7. Rood beeld is een ramp. Zelf het netflix logo is aan het inbranden. Wij kijken maar hooguit 1 serie per avond op netflix en zeker niet alle dagen.
Dit wil zeggen dat burnin al voorkomt na 1000 uren.
Je kan toch moeilijk zeggen dat dit ok is naar kwaliteit voor een toestel van 3k adviesprijs.

Goed ik heb de foto's doorgestuurd naar de winkel waar ik 4 jaar garantie heb.
Ze gaan mij morgen contacteren . ik lees hier dat er geen panelen meer zijn voor de C7 reeks.
Benieuwd wat de oplossing gaat zijn. Voor mij liever geen OLED meer. Dus hopelijk kan ik overschakelen naar een samsung Qled. Als ik terug een LG OLED moet nemen is de kan groot dat er terug burnin is binnen 3 jaar.
Gelukkig zijn de prijzen zwaar gezakt . Maar 3 jaar geleden was dat iets te veel geld.

• izzet3838
Carman1971 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:21:
[...]

Vandaag de kleurtest gedaan op mijn OLED C7. Rood beeld is een ramp. Zelf het netflix logo is aan het inbranden. Wij kijken maar hooguit 1 serie per avond op netflix en zeker niet alle dagen.
vraagje, waar heb je bij netflix een logo?
En heb je al geprobeerd om een pixel refresh uit te voeren, daarnaast kan het zijn dat je last hebt van een tijdelijke burn in(image retention), speel wat andere videos af voor een uurtje of twee misschien dat het dan weg gaat, burn in na 1000 uur lijkt mij echt niet normaal, want anders zouden er veel meer klachten moeten zijn aangezien de meeste mensen hun tv ongeveer 5 uur per dag gebruiken, en een deel van deze mensen kijkt sportwedstrijden die continu statische beelden hebben, dus die zouden dan al lang problemen moeten hebben.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29

Jag

AeronNL schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:54:
[...]

Dit kun je in de Hotel Mode instellen.
Op mijn C9 doe je dit als volgt:

Settingsknop ingedrukt houden tot het instellingen menu verschijnt en weer verdwijnt (ongeveer 5 seconden). Dan “1105” intikken en op Ok.
Dan verschijnt het Hotel Mode menu.
Deze moet je aanzetten.
Dan is er een optie “Power om default” , en dan “Input”. Daar kun je instellen op welke HDMI input moet staan als je de tv aanzet.
Thx ga ik proberen!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ff korte check. Ik zag dat meerdere hoer een Vogels Thin 505 wall mount gebruiken.

De 65C9 hangt eraan. Klopt het dat deze ‘los’ hangt aan de 505? Klikt niet vast of zo?

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11 23:09
readytoflow schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:53:
Ff korte check. Ik zag dat meerdere hoer een Vogels Thin 505 wall mount gebruiken.

De 65C9 hangt eraan. Klopt het dat deze ‘los’ hangt aan de 505? Klikt niet vast of zo?
Je maakt als het ware 1 beugel met 2 haakjes vast aan de tv. Die haakjes hang je in de beugel aan de muur.

Dus in die zin hangt het los ja. Je kunt de tv onder wat naar voren doen om de kabels goed te doen

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-11 15:48
Ik heb sinds juli 2019 een LG OLED C8.
En kwa beeldkwaliteit is dit echt top.
Alleen .... de 'smart tv ervaring' is erbarmelijk.

Vooral de netflix app blijft voor problemen zorgen.
Bij iedere film/serie/streaming via de netflix heb, ervaar ik haperingen/crashes van de app.
Ik kan meestal 40min ongestoord kijken via de netflix app, en dan stop hij plotseling/hapert het beeld.
Veelal gevolgd door een crash/tv die uitvalt en het Rode standbye lampje die knippert.

Heel zelden lukt het me om via de back toets de netflix app weer in gang te krijgen, en alsnog snel terug 'verder spelen' te klikken en dan werkt weer alles normaal.

De tv is via de wifi aangesloten. Aan de wifi kan het niet liggen.
De andere apps: Amazon prime/Youtube/chromecast werken redelijk perfect. Geen haperingen, 4k beelden, ...
Dit probleem is al 1 maand nadat ik de tv in m'n bezit had.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Lan bedrading via een extra DECO M9plus node naast tv
- Quick start afleggen
- op m'n oudere modem de channel van het wifi signaal gewijzigd

Tv aansluiten via de LAN kabel brengt ook geen zoden aan de dijk.
Mijn €650 samsung LED tv heeft geen enkel probleem op exact dezelfde plaats, met exact dezelfde netflix app de film/serie in z'n geheel te streamen zonder haperingen.

Ik heb die TV gekocht via coolblue en ben dus ook van plan om eens na te vragen hoe het zit met de garantie/Of ze eens een technieker kunnen langssturen. Of zal ik die tv terug moeten inpakken en terugsturen naar coolblue? :F

[ Voor 15% gewijzigd door Qinshi op 15-12-2019 10:00 ]

• pwh53
Qinshi schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:56:
Ik heb sinds juli 2019 een LG OLED C8.
En kwa beeldkwaliteit is dit echt top.
Alleen .... de 'smart tv ervaring' is erbarmelijk.

Vooral de netflix app blijft voor problemen zorgen.
Bij iedere film/serie/streaming via de netflix heb, ervaar ik haperingen/crashes van de app.
Ik kan meestal 40min ongestoord kijken via de netflix app, en dan stop hij plotseling/hapert het beeld.
Veelal gevolgd door een crash/tv die uitvalt en het Rode standbye lampje die knippert.

Heel zelden lukt het me om via de back toets de netflix app weer in gang te krijgen, en alsnog snel terug 'verder spelen' te klikken en dan werkt weer alles normaal.

De tv is via de wifi aangesloten. Aan de wifi kan het niet liggen.
De andere apps: Amazon prime/Youtube/chromecast werken redelijk perfect. Geen haperingen, 4k beelden, ...
Dit probleem is al aan de hand, 1 maand nadat ik de tv in m'n bezit had.

Tv aansluiten via de LAN kabel brengt ook geen zoden aan de dijk.
Mijn €650 samsung LED tv heeft geen enkel probleem op exact dezelfde plaats, met exact dezelfde netflix app de film/serie in z'n geheel te streamen zonder haperingen.
heb je quickstart nog aan staan ? zo ja probeer eens met quickstart uit,eventueel 5 min. stroom vd tv

• pwh53
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door pwh53 op 15-12-2019 10:00 ]

• Qinshi
- Quick start afleggen

De stroom afschakelen brengt misschien voor een halve dag soelaas en daarna vervalt die terug in z'n haperende netflix app/crashende tv als ik netflix bekijk.
Dit lijkt me toch een moederbord probleem, niet?
In welke mate kan coolblue zoiets 'on-site' oplossen, zonder dat ik die tv moet terugsturen naar Nederland.

• Carman1971
izzet3838 schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:20:
[...]

En heb je al geprobeerd om een pixel refresh uit te voeren, daarnaast kan het zijn dat je last hebt van een tijdelijke burn in(image retention), speel wat andere videos af voor een uurtje of twee misschien dat het dan weg gaat, burn in na 1000 uur lijkt mij echt niet normaal, want anders zouden er veel meer klachten moeten zijn aangezien de meeste mensen hun tv ongeveer 5 uur per dag gebruiken, en een deel van deze mensen kijkt sportwedstrijden die continu statische beelden hebben, dus die zouden dan al lang problemen moeten hebben.
Het is het knalrode logo netflix rechtonder dat je zie in het hoofdmenu bij het selecteren van een film.
Dus inderdaad alleen maar te zien als film kiest. Maar eigenlijk spring na een paar minuten de screensaver op.
pixelrefresh heb ik al 20 maal gedaan , verhelpt niks.

• Carman1971
izzet3838 schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:20:
[...]

Het is het knalrode logo netflix rechtsonder dat je zie in het hoofdmenu bij het selecteren van een film.
Dus inderdaad alleen maar te zien als je een film kiest. Maar eigenlijk spring na een paar minuten de screensaver op.
Qinshi schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:02:
- Quick start afleggen

De stroom afschakelen brengt misschien voor een halve dag soelaas en daarna vervalt die terug in z'n haperende netflix app/crashende tv als ik netflix bekijk.
Dit lijkt me toch een moederbord probleem, niet?
In welke mate kan coolblue zoiets 'on-site' oplossen, zonder dat ik die tv moet terugsturen naar Nederland.
Gaat het alleen fout met de Netflix app?
Gaat gewoon TV kijken altijd goed?

Moederbord probleem is onwaarschijnlijk.
Je kunt de Netflix app helemaal verwijderen en daarna weer opnieuw installeren.
Eventueel nog kijken of de firmware van je TV bijgewerkt is.

Coolblue lost dit niet op maar meldt de storing aan bij LG of adviseert je dat je dit zelf doet.
CE repair of LG komt dan ter plaatse om je TV te repareren.
Je hoeft je TV niet terug te brengen naar de winkel of op te sturen.

• Qinshi
Ik heb op dit moment geen distributie op m'n kamer.
Binnenkort wel, dus 'gewoon tv kijken' kan ik nu niet checken.
Youtube werkt perfect tbh. Maar vooral de Netflix app heeft problemen.
Ik kan me geen problemen herinneren toen ik gebruikt maakte van de amazon prime app via webos.

Als ik netflix bekijk via de ps4 pro die aangesloten is op de tv via hdmi, werkt deze wel perfect/is het mogelijk te kijken zonder enige vorm van haperingen/crashes. Aangezien die dus wss een andere soort type netflix app gebruikt via het besturingssyteem van de ps4pro.

Maar goed, ik wil dus niet iedere keer m'n ps4 pro aanleggen als ik s'avonds eens snel naar een film wil kijken.

Laatste firmware webos (vorige week was laatste update) is geïnstalleerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Qinshi op 15-12-2019 10:47 ]

Qinshi schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:45:
Ik heb op dit moment geen distributie op m'n kamer.
Binnenkort wel, dus 'gewoon tv kijken' kan ik nu niet checken.
Ik kan me geen problemen herinneren toen ik gebruikt maakte van de amazon prime app via webos.

Als ik netflix bekijk via de ps4 pro die aangesloten is op de tv via hdmi, werkt deze wel perfect/is het mogelijk te kijken zonder enige vorm van haperingen/crashes. Aangezien die dus wss een andere soort type netflix app gebruikt via het besturingssyteem van de ps4pro.

Maar goed, ik wil dus niet iedere keer m'n ps4 pro aanleggen als ik s'avonds eens snel naar een film wil kijken.

Laatste firmware webos (vorige week was laatste update) is geïnstalleerd.
Ok.
Netflix via de ps4 gaat dus goed.
Dat is inderdaad niet direct vergelijkbaar.
Probeer anders de Netflix app van je TV te verwijderen en daarna weer toe te voegen.
Het is volgens mij geen bekend probleem met die app.
Haperingen komen wel eens voor maar dan ligt het meestal aan de stabiliteit van het WiFi signaal.

• Qinshi
De truc van 'netflix app' herinstalleren al verschillende keren toegepast.
Hoe dan ook, bedankt voor de tips.
Ik heb m'n tv 5 maand na aankoop nu eens geregistreerd op de LG NETHERLANDS website.
Ik zal een supportticket aanmaken.
MAAR .... dit is nu niet mogelijk, om de één of andere reden. Misschien dat ze eerst m'n aankoop moeten confirmeren met coolblue. :/
Qinshi schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:15:
Ik heb m'n tv 5 maand na aankoop nu eens geregistreerd op de LG NETHERLANDS website.
MAAR .... dit is nu niet mogelijk, om de één of andere reden. Misschien dat ze eerst m'n aankoop moeten confirmeren met coolblue. :/
Het is vooral dat m'n tv simpelweg vastloopt door het gebruik/hapering van de netflix app en crasht/uitvalt na een knipperend standbye lichtje.
Als je dit probleem google't, kom je dit nog meerdere keren tegen.

[ Voor 48% gewijzigd door Qinshi op 15-12-2019 11:18 ]

• Maikjuh
Maikjuh schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:28:
Tot hoeverre is het nodig bij HDR content om OLED lampje op 100 te hebben? Ik heb de tv op mijn slaapkamer staan en vooral Snachts word ik zowat verblind. Maar ben bang als ik hem lager zetten de effecten van HDR wegvallen
Iemand?

• Wren

[...]

Het is vooral dat m'n tv simpelweg vastloopt door het gebruik/hapering van de netflix app en crasht/uitvalt na een knipperend standbye lichtje.
Vreemd geval, je geeft aan dat je het met andere apps niet hebt dus het lijkt niet op een bufferfout of defect geheugen. Als de app zelf voor problemen zorgt dan zou iedereen er last van moeten hebben :|

• pwh53
wat je zelf wilt en/of mooi vind,kan me voorstellen dat je het in een donkere kamer wat lager zet,verder is het toch simpel te testen.
Qinshi schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:56:
Dit probleem is al 1 maand nadat ik de tv in m'n bezit had.
- Redelijk perfect maar dus niet helemaal perfect, want (beschrijving problemen andere apps).
- Na 1 maand, dus daarvoor helemaal niet? (Klinkt mogelijk als een issue na een firmware update.)
Qinshi schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:45:
- Vooral Netflix dus, maar welke apps nog meer?

Gaat het echt om een harde crash of om random freezes van een aantal seconden? Van dat laatste zijn namelijk verschillende meldingen te vinden, het lijkt op een firmware issue en is in onderzoek bij LG.

https://lgcommunity.us.com/discussion/4744/oled-c9-occasionally-freezes-for-a-few-seconds-after-the-freeze-ends-everything-goes-fast-forward

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[...]

Reset gewoon je tv. :+
Dat wilde ik net typen:

De eerste van deze stappen heb je allemaal al gedaan, heb je al een factory reset geprobeerd?

https://www.lg.com/us/sup...-CT10000018-1423685795027

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Dan zet je hem 's nachts toch lager?

Ik heb zelf een tijdje een C8 gehad maar vond de 'pop' van HDR-effecten 's avonds vaak iets te veel van het goede. De C8 is later retour gegaan en inmiddels hangt hier al een paar maanden een Sony AG9. Qua 'pop' is deze TV minder indrukwekkend, maar ik vind het persoonlijk prettiger kijken. En 's avonds kijk ik regelmatig met de helderheid op 'Minimaal'. Anders krijg ik hoofdpijn.

Je moet gewoon experimenteren met wat je zelf prettig vindt. En soms zul je concessies moeten doen. Of knallende HDR-effecten en verblind worden of iets minder 'pop' maar een rustiger kijkervaring.

• Qinshi
Ik heb al vele mogelijke oplossingen gezocht en proberen toe te passen. Misschien had ik dit in de begin post moeten melden:
De tv werkte normaal. Ik kon bijvoorbeeld 3u naar een netflix film kijken zonder probleem.
Maar toen eens een keer een frimware update doorgevoerd.
Vanaf dat moment begon de netflix app vast te lopen/buffer problemen/netflix loopt vast en/of de tv valt uit met 3 keer een knipperend standbye lampje.

Mogelijke oplossing toegepast (maar probleem blijft zich herhalen):
- Factory reset
- Quick start+ afleggen
- de datum & tijd niet opgeven voor de tv (zou ook kunnen helpen, blijkbaar)
- Wifi 2.4ghz signaal gebruiken
- Wifi 5.0ghz signaal gebruiken
- LAN verbinding (via Deco M9 plus , wat dus eigenlijk nog steeds wifi is)
- Het wifi signaal op een specifieke channel plaatsen (ook vermeld in een reddit post)
- De tv ontkoppelen van het elektriciteitsnetwerk.

Zowel Amazon Prime app en Youtube app ondervinden geen problemen. Ook geen buffer problemen.
De Chromecast v3 werkt ook normaal.

Ik haal met m'n smartphone snelheden van 170mbps (Telenet) op datzelfde wifi netwerk net naast m'n tv.

Het is dus specifiek netflix app. En laat dat nu net de app zijn die ik het meest gebruik.

PS: Ook de chromecast v3 zorgt voor dezelfde problemen als ik netflix wil bekijken. Maar ik denk dan vooral dat de chromecast v3 de netflix app via de webos aanstuurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Qinshi op 15-12-2019 13:33 ]

Dank voor de toelichting. Het lijkt dus inderdaad een firmware issue te zijn want het probleem ging zich voordoen na een update. Resetten van de tv en verwijderen en opnieuw installeren van de app werkten niet.

Ik zou er dus melding van maken bij LG via het eerder aangehaalde topic op het LG support forum, en/of direct een ticket indienen.

• Wren
Inderdaad,monteur laten komen die waarschijnlijk een instop uitvoert,wellicht een nieuwe os flasht en hopelijk is dan het probleem opgelost.

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
Qinshi schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:29:
PS: Ook de chromecast v3 zorgt voor dezelfde problemen als ik netflix wil bekijken. Maar ik denk dan vooral dat de chromecast v3 de netflix app via de webos aanstuurt.
Chromecast en WebOs staan los van elkaar. Chromecast streamt het materiaal zelf direct vanaf het web (dus niet via telefoon) en geeft de output via hdmi.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Was het niet tijdens de 7 serie mogelijk om een developer firmware te installeren en daarna te downgraden.

• Snake_Eye
Carman1971 schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:32:
[...]

Het is het knalrode logo netflix rechtsonder dat je zie in het hoofdmenu bij het selecteren van een film.
Dus inderdaad alleen maar te zien als je een film kiest. Maar eigenlijk spring na een paar minuten de screensaver op.
knalrode logo netflix rechtsonder was met mijn E6V ook ingebrand.

[ Voor 3% gewijzigd door Snake_Eye op 15-12-2019 18:42 ]

Pagina: 1 ... 244 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.