Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13
Polycom schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:22:
[...]

Het is me nu gaan opvallen bij content met grijs/zwart waarde. Kleuren allemaal OK. Ik ben niet zo'n nitpicker, zou er op zich wel mee kunnen leven maar toch valt het wel op. (Can not been unseen zeg maar).
Nou,materiaal verzamelen en als het echt slecht wordt/blijft naar de winkel sturen.

• avaessen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 15:34
ousselg schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:07:
Klopt het dat niet alle eigenaren van de 9 serie audio sync issues hebben ?

Sommige suggereren dat het wellicht defecte modelen zijn.... vooral met interne apps is het merkbaar.
Ik heb sinds 2 weken de 55C9 staan en alle audio loopt bij mij via ARC naar een Yamaha rx-v667 receiver. Dit doe ik met gewoon tv kijken, de Plex app op de tv, youtube en Xbox one. De Xbox is aangesloten op de tv, geluid loopt via ARC naar de receiver.
Ik heb nergens last last, geen lip sync issues (iets waar ik snel last van heb als dit niet goed loopt)

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Je gebruikt geen interne apps ?
Ik merk het bij YouTube vooral, soms meer soms minder.

Met optical en earc maar ook met interne speaker zie ik soms wat lip sync issues

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:30

Sommige suggereren dat het wellicht defecte modelen zijn.... vooral met interne apps is het merkbaar.
Geen audio sync issues hier met de E9 ARC naar de receiver

[ Voor 3% gewijzigd door Snake_Eye op 06-12-2019 22:42 ]

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:47

Hier ook geen problemen met een 65C9. De tv zit met ARC aangesloten op een 6 jaar oude Onkyo receiver. Heb eenmalig 40ms vertraging ingesteld op de receiver en nu loopt het goed bij gebruik van verschillende apps op de tv (Netflix, YouTube, Amazon prime en live tv). Ps4 zit op tv aangesloten en dat gaat ook prima met het geluid.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:05
Hier somos playbar via optical op de c9, geen lipsyns issues. Vorige tv had ik er wel immens last van.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
nieuwe hdr-formaat?

quote van een site: ''Someone on Twitter says they got word that a whole bunch of movies are getting Imax Enhanced releases in 2020, Bladerunner 2049 is on the list. Disc or digital is unknown. Trying to get some authenticity of the tweeter.''

kijken of dit via een update verwerkt kan worden, of wordt het een nieuwe tv/hardware?

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
Hamazaki schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:33:
nieuwe hdr-formaat?

quote van een site: ''Someone on Twitter says they got word that a whole bunch of movies are getting Imax Enhanced releases in 2020, Bladerunner 2049 is on the list. Disc or digital is unknown. Trying to get some authenticity of the tweeter.''

kijken of dit via een update verwerkt kan worden, of wordt het een nieuwe tv/hardware?
Technisch niets nieuws aan de afspeel kant."Imax Enhanced" is een certificering zoals bv THX. Aan de afspeel kant receivers/tv's zullen specifieke calibratie settings krijgen.

Aan de mastering kant wordt van specifieke proprietary mastering software gebruik gemaakt. Voor met name ruis reductie en contrast enhancement.

Imax enhanced is samenwerking tussen Imax en DTS. Wat wil concureren tegen Dolby laboratories. Dus verwacht geen Dolby Vision/Atmos. Maar hdr10/hdr10+ met DTS HD/X.

Zoals ik het zie is het meer een gebundelde marketing strategie waar weer nieuwe calibratie standaarden bij komen kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door JustVodka op 07-12-2019 15:49 ]

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Hi all

Net de c9 opgehangen, kabels erin en stroom erop. En dan een prachtig wit scherm...

Power Only (03.60.30.01)

Met de boodschap hoe ik naar user mode moet of uit moet zetten. Heb ondertussen elke knop op de remote geprobeerd maar kom er niet uit. Ook Google geeft weinig.

Jullie nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NZv6l5Q29fgaCeEzXyLhtOX9/full.jpg

----
OPGELOST
----
Op AV Forums https://www.avforums.com/threads/lg49uh650v.2079251/ gevonden dat een service remote van LG nodig is. De app AnyMote heeft deze digitaal beschikbaar.

M'n oude Galaxy s6 opgeladen, deze heeft nog een Infrarood Booster. AnyMote app geïnstalleerd en met de service remote van LG de Exit en Instop key ingetoetst. Restart en kan de TV nu gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door marketeer op 07-12-2019 20:00 ]

marketeer schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:13:
Hi all

Net de c9 opgehangen, kabels erin en stroom erop. En dan een prachtig wit scherm...

Power Only (03.60.30.01)

Met de boodschap hoe ik naar user mode moet of uit moet zetten. Heb ondertussen elke knop op de remote geprobeerd maar kom er niet uit. Ook Google geeft weinig.

Jullie nog tips?

[Afbeelding]

----
OPGELOST
----
Op AV Forums https://www.avforums.com/threads/lg49uh650v.2079251/ gevonden dat een service remote van LG nodig is. De app AnyMote heeft deze digitaal beschikbaar.

M'n oude Galaxy s6 opgeladen, deze heeft nog een Infrarood Booster. AnyMote app geïnstalleerd en met de service remote van LG de Exit en Instop key ingetoetst. Restart en kan de TV nu gebruiken.
Begrijp ik hieruit dat je een nieuwe C9 hebt?
Deze stond in Service Mode zo te zien wat helemaal niet zou moeten.
Heeft er iemand anders al mee zitten spelen?
Controleer de draaiuren even want dit is raar.
(in het service menu staan de draaiuren achter UTT, links onder)
Normaal gesproken zou je hier helemaal niet meer uit kunnen komen met de standaard afstandsbediening.

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-11 00:41
Ik heb de LG OLED C9 hier ondertussen staan.

Ik slaag er niet in om G-Sync te activeren via een Nvidia kaart. Iemand daar ervaring mee?

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-11 00:41
Trouwens, ik weet niet wat de reviewers gedronken hadden toen ze zeiden dat het geluid dat uit de C9 komt acceptabel is. Ik vind het echt verschrikkelijk, net als alle andere sets.

• Wren
Chromanin schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:50:
Trouwens, ik weet niet wat de reviewers gedronken hadden toen ze zeiden dat het geluid dat uit de C9 komt acceptabel is. Ik vind het echt verschrikkelijk, net als alle andere sets.
Dat heet persoonlijke ervaringen he:) kennelijk ben je een audiofiel.
LG timmert aardig aan de weg.
OLED wordt wederom geroemd om de beeldkwaliteit in het AD.
https://www.ad.nl/tech/ni...et-je-op-letten~a15e56eb/

Vooral dit soort opmerkingen komen lekker binnen. ;)

En laat je niet foppen door de prachtige qled-terminologie van Samsung. Dat suggereert de overtreffende trap van oled, maar is niks anders dan een lcd-tv met een sexy naampje. Samsung is de enige fabrikant die geen oleds in het assortiment heeft. Voor de concurrenten geldt dat, ongeacht het merk, het oled-display in alle gevallen van de lopende band van LG kwam rollen.

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11 17:47
Vulcan750 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:29:
[...]

Ik zou het lekker zo laten, anders weet je nooit of je tv uitstaat of (per ongeluk) niet.
@ramrodwillem , ik stoorde me ook aan het lampje van mijn 55C9. Toevallig kwam ik gisteren in de instellingen de optie tegen om het 'standby-lampje' uit te zetten. Het kan dus wel :)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:57
jppilot schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:14:
[...]

@ramrodwillem , ik stoorde me ook aan het lampje van mijn 55C9. Toevallig kwam ik gisteren in de instellingen de optie tegen om het 'standby-lampje' uit te zetten. Het kan dus wel :)
Ja, dat kan zeker! Maar als ik mijn Humax decoder uitzet en mijn LG 55E6 vergeet uit te zetten kan ik dat enkel zien doordat het standby-lampje niet brand. Zwart betekend op een Oledtv immers dat het beeld 100% uit is.
De electronica blijft dan wel onnodig aan. Als het rode ledje brand weet ik dat de tv echt uit is. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vulcan750 schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:39:
[...]
Ja, dat kan zeker! Maar als ik mijn Humax decoder uitzet en mijn LG 55E6 vergeet uit te zetten kan ik dat enkel zien doordat het standby-lampje niet brand. Zwart betekend op een Oledtv immers dat het beeld 100% uit is.
De electronica blijft dan wel onnodig aan. Als het rode ledje brand weet ik dat de tv echt uit is. :)
Ik krijg hier een melding in beeld op onze "oude" Oled, indien er geen apparaat (actief) is aangesloten. Zoiets krijg jij niet te zien begrijp ik?

Testing, one, two ...

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11 17:47
hardware-lover schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:15:
[...]

Ik krijg hier een melding in beeld op onze "oude" Oled, indien er geen apparaat (actief) is aangesloten. Zoiets krijg jij niet te zien begrijp ik?
Klopt :)

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Wilde vandaag eens de disney+ app gebruiken op mijn B6, maar de login knop doet het niet 😭
App werd geupdated maar kan vervolgens niet in het scherm komen waar ik mijn login gegevens kan invoeren. Herkent iemand dit of doe ik iets doms? Heb zowel de tv als de app al opnieuw opgestart maar hoe vaak en waar ik ook klik geen reactie.

• marketeer
HoppyF schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:44:
[...]

Begrijp ik hieruit dat je een nieuwe C9 hebt?
Deze stond in Service Mode zo te zien wat helemaal niet zou moeten.
Heeft er iemand anders al mee zitten spelen?
Controleer de draaiuren even want dit is raar.
(in het service menu staan de draaiuren achter UTT, links onder)
Normaal gesproken zou je hier helemaal niet meer uit kunnen komen met de standaard afstandsbediening.
Yes TV is net uit doos nieuw.
Heb zelf geen remote maar een app geïnstalleerd die de service remote simuleert daarom kon ik er uit.

Waar vind je dat menu van branduren want die kan ik nergens vinden :-s
@jppilot @hardware-lover Volgens mij krijg je wel een melding te zien hoor, althans bij de C8 en C9 wel als je de randapparatuur uit hebt staan. Wat je wel uit kan zetten is de schilderijachtergrond, maar de verspringende melding "geen signaal" blijft. Ook bij mij staat dat rode lampje uit. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 08-12-2019 17:24 ]

• ousselg
Engineer Stewie schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:07:
Hier somos playbar via optical op de c9, geen lipsyns issues. Vorige tv had ik er wel immens last van.
Heb je de tv omgeruild of een ander model?
Ik twijfel of ik hem moet omruilen aangezien het beeld erg mooi is maar de audio lip sync issue is echt storend soms.
marketeer schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:23:
[...]

Yes TV is net uit doos nieuw.
Heb zelf geen remote maar een app geïnstalleerd die de service remote simuleert daarom kon ik er uit.

Waar vind je dat menu van branduren want die kan ik nergens vinden :-s
Blijft erg vreemd want een doorsnee consument weet natuurlijk niet dat de TV in de service mode staat en al helemaal niet hoe je deze er weer uit kunt krijgen.
De branduren staan bij UTT, het getal erachter zijn de uren.
Staat linksonder als je in het service menu zit.

Waar heb je deze TV gekocht?
Is het wel een Benelux/EU mode? C9PLA.
Ik zou dit wel melden aan de winkel/webshop want dit hoort zo niet te gaan.

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:12
Malt007 schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:53:
Wilde vandaag eens de disney+ app gebruiken op mijn B6, maar de login knop doet het niet 😭
App werd geupdated maar kan vervolgens niet in het scherm komen waar ik mijn login gegevens kan invoeren. Herkent iemand dit of doe ik iets doms? Heb zowel de tv als de app al opnieuw opgestart maar hoe vaak en waar ik ook klik geen reactie.
Hier had ik dus ook last van met de muis deed hij het niet, daarna met de knoppen gespeeld en op ok daarna kwam ik wel op de login page, maar ook daarna werken alleen de knoppen. Uit eindelijk is het wel gelukt dus.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cap schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:23:
@jppilot @hardware-lover Volgens mij krijg je wel een melding te zien hoor, althans bij de C8 en C9 wel als je de randapparatuur uit hebt staan. Wat je wel uit kan zetten is de schilderijachtergrond, maar de verspringende melding "geen signaal" blijft. Ook bij mij staat dat rode lampje uit. ;)
Daar doelde ik dus op, "geen signaal" wat in beeld komt ;)

Testing, one, two ...

• Engineer Stewie
ousselg schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:52:
[...]

Heb je de tv omgeruild of een ander model?
Ik twijfel of ik hem moet omruilen aangezien het beeld erg mooi is maar de audio lip sync issue is echt storend soms.
Vorige tv = philips led tv, lip sync issue nooit kunnen oplossen.
Met de C9 heb ik 0 problemen (effe afkloppen).

Heb de Sonos weggedaan en een HW-Q80r in bestelling staan. Wordt dinsdag geleverd. Zal update doen.

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:26
blavlaa schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:15:
[...]

Hier had ik dus ook last van met de muis deed hij het niet, daarna met de knoppen gespeeld en op ok daarna kwam ik wel op de login page, maar ook daarna werken alleen de knoppen. Uit eindelijk is het wel gelukt dus.
Klopt de Disney app reageert niet op de 'muis' cursor

• marketeer
HoppyF schreef op zondag 8 december 2019 @ 18:58:
[...]

Blijft erg vreemd want een doorsnee consument weet natuurlijk niet dat de TV in de service mode staat en al helemaal niet hoe je deze er weer uit kunt krijgen.
De branduren staan bij UTT, het getal erachter zijn de uren.
Staat linksonder als je in het service menu zit.

Waar heb je deze TV gekocht?
Is het wel een Benelux/EU mode? C9PLA.
Ik zou dit wel melden aan de winkel/webshop want dit hoort zo niet te gaan.
yes PLA gekocht bij Kamera Express zal ze morgen ff mail sturen / bellen :-s

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49

Tijntje

Hello?!

Compleet andere vraag :)
Ik heb thuis 2 LG TV's en ze allebei in het netwerk menu een andere naam gegeven (TV-Slaapkamer & TV-Woonkamer).
Echter zie ik in mijn DNS en DHCP enkel LGwebOSTV als hostname voor beide.
Is er een manier om dat echt aan te passen de hostname?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 14:09
marketeer schreef op zondag 8 december 2019 @ 23:02:
[...]

Zeker melden inderdaad. Voor hetzelfde geld moet je LG garantie aanspreken binnen x aantal tijd en weigeren ze garantie te geven aangezien je zelf in het service menu bent geweest.

Zat er een screen protector op het scherm? Is niet bij alle C9's zo maar indien wel, des te beter al zou ik denken. Misschien een foutje in het software opladen in de fabriek dan, alhoewel ik dit nog nooit gehoord/gelezen heb.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:47
[quote]HoppyF schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:19:
LG timmert aardig aan de weg.
OLED wordt wederom geroemd om de beeldkwaliteit in het AD.

Toch wel een big fout statement in het artikel: niet alleen het aangehaalde Panasonic biedt alle HDR vormen, ook de 2019 serie van Philips biedt dit!!
marketeer schreef op zondag 8 december 2019 @ 23:02:
[...]

Kamera Express is een officiële LG dealer dus daar zou het probleem niet moeten zitten.
Kan ook een foutje zijn van de LG fabriek waarbij men na het testen vergeten is de TV terug te zetten naar de gewone gebruikersmode.
Zoals @FlameDB al zegt kun je vast wel zien of je een echt nieuwe TV hebt gehad of eentje die retour is gekomen of een demo is geweest.
Denk het eerlijk gezegd niet.
De software is dezelfde die ik ook heb.
Mijn C9 is een week geleden geleverd door Kamera Express en stond verder goed ingesteld.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:19
zojuist een update ontvangen over de cashback:

Beste heer/mevrouw

Je registratie (met registratienummer XXX) voor de cashback is goedgekeurd. Wij streven ernaar om je de cashback zo snel mogelijk te storten op het door jou bij registratie opgegeven IBAN rekeningnummer. We streven dit binnen 8 weken te doen.
Wij wensen je veel plezier met je LG aankoop!
Ben je tevreden over je nieuwe TV? We zouden het leuk vinden als je een review zou willen schrijven om andere consumenten te informeren over jouw ervaringen.

Klik hieronder op jouw type TV om een review achter te laten:
OLED65W9PLA
OLED77C9PLA
OLED65E9PLA
OLED55E9PLA

Met vriendelijke groet,
LG Electronics Benelux

misschien moet ik het erbij vermelden ik woon in België, ook vind ik het vreemd dat de 55/65 C9 niet in het lijstje staat, zelf heb ik een e9 dus misschien handelen ze eerst deze modellen af.

[ Voor 12% gewijzigd door izzet3838 op 09-12-2019 12:21 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01
izzet3838 schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:05:

Beste heer/mevrouw

Je registratie (met registratienummer XXX) voor de cashback is goedgekeurd. Wij streven ernaar om je de cashback zo snel mogelijk te storten op het door jou bij registratie opgegeven IBAN rekeningnummer. We streven dit binnen 8 weken te doen.
Ben je tevreden over je nieuwe TV? We zouden het leuk vinden als je een review zou willen schrijven om andere consumenten te informeren over jouw ervaringen.

OLED65W9PLA
OLED77C9PLA
OLED65E9PLA
OLED55E9PLA

Met vriendelijke groet,
LG Electronics Benelux
+1. Heb aanvraag cashback begin oktober de deur uitgedaan, en zojuist dezelfde mail ontvangen. Nu nog max. 8 weken op storting.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Ook vandaag mailtje van lg gekregen

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09
Hier ook mail gehad van LG.

• Eriktb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-03-2021
Hi allen,

Sinds kort ook eigenaar van de C9-55-PLA. Fantastisch beeld maar ik merk dat ik wat audio sync problemen heb.

Via mijn HTPC/kodi kan ik de audio iets versnellen en loopt alles daardoor wel synchroon. Maar op het normale TV signaal en ingebouwde TV speakers heb ik ook dat het nét niet synchroon loopt.
- Ik heb de Dolby Atmos functie al uitstaan onder de geluid instellingen
- Ik weet dat je de audio sync kan aanpassen op de TV zelf, maar je kan hier alleen een vertraging instellen en geen versnelling.

Ik gebruik de CI+ module van Smit/Ziggo en had hier in het verleden (Samsung LED) nooit problemen mee qua audio sync/lipsync. Ik kan verder niet vinden welke specifieke CI+ versie het is, ik heb hem in 2013/2014 aangeschaft.

Zijn er meer mensen die audio sync problemen ervaren met het tv signaal? Zo ja, hebben jullie dit kunnen oplossen?

• Spollie
  • Laatst online: 13:37
Eriktb schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:47:
Hi allen,

Sinds kort ook eigenaar van de C9-55-PLA. Fantastisch beeld maar ik merk dat ik wat audio sync problemen heb.

Via mijn HTPC/kodi kan ik de audio iets versnellen en loopt alles daardoor wel synchroon. Maar op het normale TV signaal en ingebouwde TV speakers heb ik ook dat het nét niet synchroon loopt.
- Ik heb de Dolby Atmos functie al uitstaan onder de geluid instellingen
- Ik weet dat je de audio sync kan aanpassen op de TV zelf, maar je kan hier alleen een vertraging instellen en geen versnelling.

Ik gebruik de CI+ module van Smit/Ziggo en had hier in het verleden (Samsung LED) nooit problemen mee qua audio sync/lipsync. Ik kan verder niet vinden welke specifieke CI+ versie het is, ik heb hem in 2013/2014 aangeschaft.

Zijn er meer mensen die audio sync problemen ervaren met het tv signaal? Zo ja, hebben jullie dit kunnen oplossen?
Zie mijn post op de vorige pagina, ik heb precies hetzelfde probleem. Als de TV de 'bron' van het beeld is (bijv. de Netflix/Youtube apps) of als er apparaten rechtstreeks op de TV zijn aangesloten, dan loopt het geluid achter op het beeld. Dit is niet te compenseren met een instelling op de TV, en het treedt op bij zowel de interne TV-speakers als op een externe AV-receiver (met eARC nota bene). Ik heb nu maar Trumotion aangezet op een lage stand, dit zorgt voor een kleine vertraging in het beeld, waardoor het geluid iets minder achter loopt. Als ik een film kijk met mijn HTPC die op mijn AVR is aangesloten dan loopt het geluid juist iets voor, maar dat is inderdaad nog wel te fixen in Kodi of de AVR zelf. Ik snap niet dat er niet meer mensen zijn die hier last van hebben. Anno 2019 zou dit toch gewoon geen probleem mogen zijn?

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Spollie schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:22:
[...]

Zie mijn post op de vorige pagina, ik heb precies hetzelfde probleem. Als de TV de 'bron' van het beeld is (bijv. de Netflix/Youtube apps) of als er apparaten rechtstreeks op de TV zijn aangesloten, dan loopt het geluid achter op het beeld. Dit is niet te compenseren met een instelling op de TV, en het treedt op bij zowel de interne TV-speakers als op een externe AV-receiver (met eARC nota bene). Ik heb nu maar Trumotion aangezet op een lage stand, dit zorgt voor een kleine vertraging in het beeld, waardoor het geluid iets minder achter loopt. Als ik een film kijk met mijn HTPC die op mijn AVR is aangesloten dan loopt het geluid juist iets voor, maar dat is inderdaad nog wel te fixen in Kodi of de AVR zelf. Ik snap niet dat er niet meer mensen zijn die hier last van hebben. Anno 2019 zou dit toch gewoon geen probleem mogen zijn?
Ik heb sinds dit weekend ook een nieuwe receiver met eARC (Denon X3600H), maar heb nog niet vernomen dat het geluid achterloopt. Je weet dat in het TV-menu, overig en dan geluid, je kan kiezen audio te syncen? Daar kan je zelfs met een slider nog finetunen indien nodig. Ik heb de vinkjes aanstaan en het loopt bij mij synchroon. Luidsprekers TV gebruik ik niet, altijd receiver aan met 7.1 speakers, met een maandje naar 7.1.2 zodra ik de wandsteunen en kabelgoten heb.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Spollie
thunder8 schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:44:
[...]

Ik heb sinds dit weekend ook een nieuwe receiver met eARC (Denon X3600H), maar heb nog niet vernomen dat het geluid achterloopt. Je weet dat in het TV-menu, overig en dan geluid, je kan kiezen audio te syncen? Daar kan je zelfs met een slider nog finetunen indien nodig. Ik heb de vinkjes aanstaan en het loopt bij mij synchroon. Luidsprekers TV gebruik ik niet, altijd receiver aan met 7.1 speakers, met een maandje naar 7.1.2 zodra ik de wandsteunen en kabelgoten heb.
Ik heb zelf een Denon X2600H, dus ook met eARC, en ik laat het geluid ook altijd via de versterker lopen. Geluidsinstellingen op de TV staan goed (passthrough en eARC aan). Met de sync optie op de TV kun je alleen extra audio delay toevoegen, daar heb ik niets aan. Doe mij eens een lol en speel onderstaand filmpje af met de ingebouwde Youtube app:

YouTube: Audio Video Sync Test 60 FPS

Loopt hierbij de audio en video bij jullie 100% gelijk?

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
En kijk anders hier ook even, ben je niet meer zo Remy https://lgcommunity.us.co...i-connected-dolby-sources

• thunder8

thunder8

Spollie schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:53:
[...]

Ik heb zelf een Denon X2600H, dus ook met eARC, en ik laat het geluid ook altijd via de versterker lopen. Geluidsinstellingen op de TV staan goed (passthrough en eARC aan). Met de sync optie op de TV kun je alleen extra audio delay toevoegen, daar heb ik niets aan. Doe mij eens een lol en speel onderstaand filmpje af met de ingebouwde Youtube app:

YouTube: Audio Video Sync Test 60 FPS

Loopt hierbij de audio en video bij jullie 100% gelijk?
Zal vanavond eens testen.

thunder8 schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:44:
[...]

Als je een receiver met eARC hebt zit je goed want de LG heeft ook eARC.
Lip sync correctie is standaard in eARC.

Daarbij geven de ontwikkelaars van HDMI eARC aan dat de nieuwe versie van de standaard betrouwbaarder is en dus beter zal werken met apparaten van verschillende merken, en bovendien zit er een automatische lip-sync-functie ingebouwd waardoor audio en video altijd perfect op elkaar zijn afgestemd.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

ricjuh schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:46:
Vandaag de knoop doorgehakt en een LG B9 besteld bij Mediamarkt in Duitsland:

Prijs onder <1000 was voor mij de doorslag om mijn oude LCD te vervangen.
Aangezien ik ook al een LG SK10Y soundbar heb ;)
Vanwege de grote vraag is de levering van de B9 uitgesteld tot de 2e week van januari.
Nu kan ik voor 1399 de C9 uit voorraad kopen met een LG SL4Y als cadeau.

Is dit de 400 euro extra waard?

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• izzet3838
ricjuh schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:44:
[...]

Vanwege de grote vraag is de levering van de B9 uitgesteld tot de 2e week van januari.

Is er niet ook nog een cashback actie voor de C9 in dat geval is het verschil 300€, en dat zou ik ervoor over hebben indien je het geld kan missen natuurlijk.

• thunder8

thunder8

HoppyF schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:39:
[...]

Daarbij geven de ontwikkelaars van HDMI eARC aan dat de nieuwe versie van de standaard betrouwbaarder is en dus beter zal werken met apparaten van verschillende merken, en bovendien zit er een automatische lip-sync-functie ingebouwd waardoor audio en video altijd perfect op elkaar zijn afgestemd.
Dat weet ik. Alleen heeft gebruiker Spollie wel problemen, ondanks een eARC compatible TV en Receiver. Wat dus niet zou mogen. Vandaar dat ik zijn test ga uitvoeren.

ricjuh schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:44:
[...]

Nee.
Je had ook beter vorige week een C9 kunnen kopen voor €1199 inclusief cashback.
Voor de rest horen prijzen hier.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Er is en blijft een prijsverschil tussen een B9 en C9 maar je krijgt voor dat geld ook wat terug.
De verschillen tussen de B9 en C9 zijn al uitvoerig besproken dit kun je in dit topic wel terugvinden.

• Spollie
HoppyF schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:39:
[...]

Dat is mij allemaal bekend, eARC is een van de belangrijkste redenen waarom ik een LG tv en Denon AVR heb gekozen, maar het werkt dus simpelweg niet.
thunder8 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:57:
[...]

Dat weet ik. Alleen heeft gebruiker Spollie wel problemen, ondanks een eARC compatible TV en Receiver. Wat dus niet zou mogen. Vandaar dat ik zijn test ga uitvoeren.
Voer dan een test video uit die NIET op YouTube staat omdat je niet zeker weet dat het uploaden naar YouTube ook niet een klein verschil tussen beeld en geluid veroorzaakt kan hebben.
Juist bij dit soort testen is het belangrijk een origineel video bestand te gebruiken.

• thunder8

thunder8

Spollie schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:01:
[...]

Dat is mij allemaal bekend, eARC is een van de belangrijkste redenen waarom ik een LG tv en Denon AVR heb gekozen, maar het werkt dus simpelweg niet.
Even een domme vraag, maar je hebt een HDMI 2.1 kabel gebruikt en de kabel in HDMI 2 van de TV naar de aansluiting van de receiver met eARC ondersteuning? 3600h heeft 3 output ports, waarvan er maar 1 eARC is, de 2600h moet je monitor 1 gebruiken. Niet dat dit je bottleneck is?

[ Voor 4% gewijzigd door thunder8 op 09-12-2019 15:09 ]

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb ook een C9, HDMI op poort 2 aangesloten op de TV en deze is verbonden met een Sony STR-DN1080. Deze heeft via een firmware upgrade HDMI 2.1 ondersteuning gekregen en ik heb dus ook geen problemen met lip sync.
Bij het installeren van de TV de audio direct ingesteld op eARC en dit werkte direct vlekkeloos.

• Spollie
HoppyF schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:02:
[...]

Voer dan een test video uit die NIET op YouTube staat omdat je niet zeker weet dat het uploaden naar YouTube ook niet een klein verschil tussen beeld en geluid veroorzaakt kan hebben.
Juist bij dit soort testen is het belangrijk een origineel video bestand te gebruiken.
Als ik hetzelfde filmpje op mijn desktop PC afspeel is deze perfect in sync.
thunder8 schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:07:
[...]

Even een domme vraag, maar je hebt een HDMI 2.1 kabel gebruikt en de kabel in HDMI 2 van de TV naar de aansluiting van de receiver met eARC ondersteuning? 3600h heeft 3 output ports, waarvan er maar 1 eARC is, de 2600h moet je monitor 1 gebruiken. Niet dat dit je bottleneck is?
Ja, is allemaal correct aangesloten, ARC werkt ook gewoon (geluid van interne apps wordt naar de receiver gestuurd). Ik gebruik een HDMI 2.0-kabel (High Speed with Ethernet), dat zou moeten werken aangezien eARC het ethernet-kanaal gebruikt. Ik ga sowieso nog eens een film met DTS-track op de TV zelf afspelen, als eARC correct werkt zou ik dat op mijn receiver terug moeten zien.

Edit: maar het stomme is dus ook, als ik het geluid via de TV laat lopen (dus geen ARC/eARC) dan loopt het geluid ook achter op het beeld. Het is maar iets van 100ms ofzo, maar het loopt niet 100% gelijk. Dus daarmee kan ik eigenlijk uitsluiten dat het aan (e)ARC ligt.

[ Voor 32% gewijzigd door Spollie op 09-12-2019 15:34 ]

• thunder8

thunder8

Spollie schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:22:
[...]

Ja, is allemaal correct aangesloten, ARC werkt ook gewoon (geluid van interne apps wordt naar de receiver gestuurd). Ik gebruik een HDMI 2.0-kabel (High Speed with Ethernet), dat zou moeten werken aangezien eARC het ethernet-kanaal gebruikt. Ik ga sowieso nog eens een film met DTS-track op de TV zelf afspelen, als eARC correct werkt zou ik dat op mijn receiver terug moeten zien.

Edit: maar het stomme is dus ook, als ik het geluid via de TV laat lopen (dus geen ARC/eARC) dan loopt het geluid ook achter op het beeld. Het is maar iets van 100ms ofzo, maar het loopt niet 100% gelijk. Dus daarmee kan ik eigenlijk uitsluiten dat het aan (e)ARC ligt.
Dan zit er een probleem ergens anders en niet in je connectie tussen TV en receiver. Heb je het alleen met externe bronnen of ook bij kabel-TV?

• Eriktb
Spollie schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:22:
[...]

Precies ja, als ik Trumotion aan zet is het wel iets beter maar het is zeker nog niet in sync.

• Eriktb
thunder8 schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:36:
[...]

Dan zit er een probleem ergens anders en niet in je connectie tussen TV en receiver. Heb je het alleen met externe bronnen of ook bij kabel-TV?
Ik heb het dus ook, en ook met kabel tv (ziggo/CI+ module).

• marketeer
FlameDB schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:13:
[...]

Zeker melden inderdaad. Voor hetzelfde geld moet je LG garantie aanspreken binnen x aantal tijd en weigeren ze garantie te geven aangezien je zelf in het service menu bent geweest.

Zat er een screen protector op het scherm? Is niet bij alle C9's zo maar indien wel, des te beter al zou ik denken. Misschien een foutje in het software opladen in de fabriek dan, alhoewel ik dit nog nooit gehoord/gelezen heb.
Yes folie zat op het scherm en aan de achterzijde. Oogde allemaal nieuw

• Robkerk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb de lg oled c8, 65 inch.
Iemand ervaring met de sonos playbar?
Hoe zijn de surround ervaringen? Bijvoorbeeld met de Netflix app op de tv.
Ik hoor geruchten dat dit alleen stereo uitzendt. Klopt dat?
Behalve de optische aansluiting, heb ik dan nog wat aan te passen op de lg tv.
Ik zie surround sound, maar dat kan ik niet aanpassen in de bioscoop mode.
Alvast bedankt voor het antwoord.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:30

Beste heer/mevrouw

OLED65W9PLA
OLED77C9PLA
OLED65E9PLA
OLED55E9PLA

Met vriendelijke groet,
LG Electronics Benelux

misschien moet ik het erbij vermelden ik woon in België, ook vind ik het vreemd dat de 55/65 C9 niet in het lijstje staat, zelf heb ik een e9 dus misschien handelen ze eerst deze modellen af.
Heb vandaag deze mail ook gekregen, en heb ook de E9.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21

Beste heer/mevrouw

OLED65W9PLA
OLED77C9PLA
OLED65E9PLA
OLED55E9PLA

Met vriendelijke groet,
LG Electronics Benelux

Vandaag ook deze update ontvangen voor mijn 65C9.

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
.GoO schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:34:
[...]

Vandaag ook deze update ontvangen voor mijn 65C9.
Hier ook bericht, voor een 65C9.

• Hettiehamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01-2024
Kan je gewoon een normale HDMI kabel gebruiken naar KPN ontvanger en soundbar (Q90r) of zot daar verschil tussen? Zo ja waar moet je dan op letten

Alvast bedankt

• Powder Toastman
Spollie schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:22:

Misschien domme vraag, maar je hebt in het menu van de tv wel eARC ingeschakeld (onder menu geluid, HDMI ARC, eARC aan)? Staat standaard uit meen ik mij te herinneren.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

HoppyF schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:59:
[...]

Nee.
Je had ook beter vorige week een C9 kunnen kopen voor €1199 inclusief cashback.
Voor de rest horen prijzen hier.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Er is en blijft een prijsverschil tussen een B9 en C9 maar je krijgt voor dat geld ook wat terug.
De verschillen tussen de B9 en C9 zijn al uitvoerig besproken dit kun je in dit topic wel terugvinden.
Die cashback is niet actief in Duitsland ;)
Maar toch bedankt voor je bedrage met informatie die ik al wist..

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Miesjh
  • Laatst online: 13-11 16:52

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Robkerk schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:13:
Ik heb de lg oled c8, 65 inch.
Iemand ervaring met de sonos playbar?
Hoe zijn de surround ervaringen? Bijvoorbeeld met de Netflix app op de tv.
Ik hoor geruchten dat dit alleen stereo uitzendt. Klopt dat?
Behalve de optische aansluiting, heb ik dan nog wat aan te passen op de lg tv.
Ik zie surround sound, maar dat kan ik niet aanpassen in de bioscoop mode.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik heb de C9 met playbar en alles werk naar behoren. Wel even in je menu aangeven dat je via optical bent verbonden en dat alles door wordt gegeven. Netflix geeft Dolby 5.1 goed door. Disney+ helaas nog niet. Youtube ook niet. Wel voor beide Dolby Digital 2.0.

• ManfredZ0R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 07:53
Vraagje tussendoor.

Hoe lang heeft het bij iedereen geduurd voor men het geld van de cashback actie heeft gekregen bij LG?

Alvast bedankt :)

• Powder Toastman
ManfredZ0R schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:45:
Vraagje tussendoor.

Hoe lang heeft het bij iedereen geduurd voor men het geld van de cashback actie heeft gekregen bij LG?

Alvast bedankt :)
Gisteren bericht ontvangen dat CB is goedgekeurd, maar kan nog tot 8 weken duren voor bedrag daadwerkelijk gestort wordt. Zover ik weet, heeft op dit moment nog niemand het geld gestort gekregen.
Powder Toastman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:31:
[...]

Gisteren bericht ontvangen dat CB is goedgekeurd, maar kan nog tot 8 weken duren voor bedrag daadwerkelijk gestort wordt. Zover ik weet, heeft op dit moment nog niemand het geld gestort gekregen.
Iedere keer dezelfde vragen.
Je krijgt de cashback echt wel, het duurt alleen even.
Die acht weken telt vanaf de registratie.
Er kan vanwege drukte vertraging optreden, het wordt dus ook wel eens langer dan acht weken.

Actievoorwaarden:
Na ontvangst van je registratie en bewijs van je aankoop wordt de registratie gecontroleerd. Wanneer je registratie goedgekeurd is streven wij ernaar om binnen 8 weken de cashback te over te maken op het IBAN rekeningnummer dat bij registratie is opgegeven.

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 16:06
Vraagje, onlangs bij mijn ouders de C9 geïnstalleerd. Tevens de kpn app geïnstalleerd op webos zodat ze de settopbox niet meer nodig hebben. Nou lukt het me alleen niet om, bij het inschakelen van de tv, direct naar de kpn app te springen. Nu krijgen ze de input selectie pagina te zien, aangezien er geen actieve ingangssignalen zijn en dat is een heel oninteressante pagina eigenlijk.

Iemand toevallig een idee of het mogelijk is om de tv standaard een app op te laten starten bij het inschakelen?

• Powder Toastman
HoppyF schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:40:
[...]

Iedere keer dezelfde vragen.
Je krijgt de cashback echt wel, het duurt alleen even.
Die acht weken telt vanaf de registratie.
Er kan vanwege drukte vertraging optreden, het wordt dus ook wel eens langer dan acht weken.

Actievoorwaarden:
Na ontvangst van je registratie en bewijs van je aankoop wordt de registratie gecontroleerd. Wanneer je registratie goedgekeurd is streven wij ernaar om binnen 8 weken de cashback te over te maken op het IBAN rekeningnummer dat bij registratie is opgegeven.
Klopt weet ik allemaal. Maar ik stelde de vraag niet, ik beantwoordde hem enkel.

• Haay
  • Laatst online: 11:06
karazz schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:04:
Vraagje, onlangs bij mijn ouders de C9 geïnstalleerd. Tevens de kpn app geïnstalleerd op webos zodat ze de settopbox niet meer nodig hebben. Nou lukt het me alleen niet om, bij het inschakelen van de tv, direct naar de kpn app te springen. Nu krijgen ze de input selectie pagina te zien, aangezien er geen actieve ingangssignalen zijn en dat is een heel oninteressante pagina eigenlijk.

Iemand toevallig een idee of het mogelijk is om de tv standaard een app op te laten starten bij het inschakelen?
Ik heb afgelopen weekend de 55C9 bij mijzelf geplaatst en ingesteld, waarbij ik de TV-app van Canal Digitaal (Tweak abonnement) heb geïnstalleerd, precies om dezelfde reden: om ook die settopbox niet meer nodig te hebben. Het is mij wel gelukt om het zo in te stellen dat de TV default op die Canal Digitaal app staat bij het inschakelen van de TV. Dus het is zeker mogelijk. Ik zou alleen na moeten kijken hoe ik dat precies heb ingesteld. (En ik ben nu op m'n werk en niet thuis, dus dat gaat op dit moment nog even niet.)

Overigens had ik eerder dit jaar toen ik de 55E9 van Tweakers mocht testen wel last van de audio-sync issue in combinatie met m'n Sony AV receiver (STR-DA3600es). Maar die receiver heb ik tegelijk met de nieuwe TV ook vervangen, door de Onkyo TX-NR686. Ook nieuwe HDMI (2.0b) kabels gekocht. En ik heb nu geen last van audio-sync.

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 16:06
Haay schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:24:
[...]

Ik heb afgelopen weekend de 55C9 bij mijzelf geplaatst en ingesteld, waarbij ik de TV-app van Canal Digitaal (Tweak abonnement) heb geïnstalleerd, precies om dezelfde reden: om ook die settopbox niet meer nodig te hebben. Het is mij wel gelukt om het zo in te stellen dat de TV default op die Canal Digitaal app staat bij het inschakelen van de TV. Dus het is zeker mogelijk. Ik zou alleen na moeten kijken hoe ik dat precies heb ingesteld. (En ik ben nu op m'n werk en niet thuis, dus dat gaat op dit moment nog even niet.)

Overigens had ik eerder dit jaar toen ik de 55E9 van Tweakers mocht testen wel last van de audio-sync issue in combinatie met m'n Sony AV receiver (STR-DA3600es). Maar die receiver heb ik tegelijk met de nieuwe TV ook vervangen, door de Onkyo TX-NR686. Ook nieuwe HDMI (2.0b) kabels gekocht. En ik heb nu geen last van audio-sync.
Dat klinkt goed, ik hoor het graag (een keer, als het jou uitkomt)!
Powder Toastman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:13:
[...]

Klopt weet ik allemaal. Maar ik stelde de vraag niet, ik beantwoordde hem enkel.
Ja, weet ik wel.
Jij was toevallig de laatste die op de cashback actie reageerde.
Waarschijnlijk ben je ook niet de laatste.
Geeft niet maar vaak zijn dit soort vragen en antwoorden al eerder gegeven.
Cashback acties lopen immers al heel lang en de procedure is nauwelijks gewijzigd.
Ik doe er zelf ook aan mee hoor, dus ik heb ook belang bij een tijdige uitbetaling.
Het gaat alleen niet zo snel als bij Scoupy. ;)

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Ik heb de HDMI aansluitingen gewisseld na set up. Nu denkt mijn C9 nog steeds dat mijn nintendo switch een Apple TV set up box is en vraagt steeds of deze setup box kan worden ingeschakeld. Iemand een idee hoe dit gereset kan worden?

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• Engineer Stewie
Van de cashback, nog niets gehoord, wel pas de 5de december opgestuurd. Zie het geld wel verschijnen zeker... De belgische staat moet mij veel meer, dat zou ik eerder willen :p.

Bon, Ik heb vandaag de Samsung HW-Q80r ontvangen en gauw aangesloten op mijn 65C9.
Ik heb de TV op HDMI ARC ingesteld (Hij kwam zelf met die boodschap) en zie op de soundbar ook TV ARC staan.
Het geluid klinkt redelijk out of the box (Bas was wel veel te zwaar) en ik zie geen lipsync issues icm build in Netflix app. Ik heb een aflevering van Lucifer opgezet in 4k dolby vision. Heb ook wat youtube video's bekeken die audio delay aantonen en dat balkje is zo goed als dead center en het geluid gaat op het zicht gelijk op met de video. Maar dat zal gewoon stereo zijn vermoed ik.
Iemand een idee hoe je te weten komt naar wat voor audio stream je aan het luisteren bent?

• Powder Toastman
Engineer Stewie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:10:
Van de cashback, nog niets gehoord, wel pas de 5de december opgestuurd. Zie het geld wel verschijnen zeker... De belgische staat moet mij veel meer, dat zou ik eerder willen :p.

Bon, Ik heb vandaag de Samsung HW-Q80r ontvangen en gauw aangesloten op mijn 65C9.
Ik heb de TV op HDMI ARC ingesteld (Hij kwam zelf met die boodschap) en zie op de soundbar ook TV ARC staan.
Het geluid klinkt redelijk out of the box (Bas was wel veel te zwaar) en ik zie geen lipsync issues icm build in Netflix app. Ik heb een aflevering van Lucifer opgezet in 4k dolby vision. Heb ook wat youtube video's bekeken die audio delay aantonen en dat balkje is zo goed als dead center en het geluid gaat op het zicht gelijk op met de video. Maar dat zal gewoon stereo zijn vermoed ik.
Iemand een idee hoe je te weten komt naar wat voor audio stream je aan het luisteren bent?
Youtube is zover ik weet altijd enkel 2.0 (downmix).
Heb je behalve ARC ook eARC aangezet in je menu (dus niet enkel ARC)?
Powder Toastman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:50:
[...]

Heeft geen zin om eARC aan te zetten want de Samsung Q80R ondersteunt nog geen eARC.
Is wel beloofd maar nog niet vrijgegeven in de firmware volgens RTINGS.
Veel Samsung soundbar bezitters zijn hier helemaal niet blij mee.

Note 11/11/2019: There have been numerous comments about some of Samsung's soundbars supporting eARC. We confirmed with Samsung that this is in an upcoming update. At this time, there's still no eARC support. We will retest it when the future firmware update is available.

• Miesjh
  • Laatst online: 13-11 16:52

Miesjh

Maikjuh schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:52:
Ik heb de HDMI aansluitingen gewisseld na set up. Nu denkt mijn C9 nog steeds dat mijn nintendo switch een Apple TV set up box is en vraagt steeds of deze setup box kan worden ingeschakeld. Iemand een idee hoe dit gereset kan worden?
Instellingen --> apparaatbeheer (Device connector)

• Powder Toastman
HoppyF schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:51:
[...]

Heeft geen zin om eARC aan te zetten want de Samsung Q80R ondersteunt nog geen eARC.
Is wel beloofd maar nog niet vrijgegeven in de firmware volgens RTINGS.
Veel Samsung soundbar bezitters zijn hier helemaal niet blij mee.

Note 11/11/2019: There have been numerous comments about some of Samsung's soundbars supporting eARC. We confirmed with Samsung that this is in an upcoming update. At this time, there's still no eARC support. We will retest it when the future firmware update is available.
In zoverre, voordat ik eARC aanzette kreeg ik geen Atmos op mijn Q90R display te zien en had ik lip-sync issues, na aanzetten eARC doet hij alles juist. Dus er gebeurt wel degelijk iets lijkt het, ook al is de update nog niet uitgebracht.
Powder Toastman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:20:
[...]

In zoverre, voordat ik eARC aanzette kreeg ik geen Atmos op mijn Q90R display te zien en had ik lip-sync issues, na aanzetten eARC doet hij alles juist. Dus er gebeurt wel degelijk iets lijkt het, ook al is de update nog niet uitgebracht.
Volgens dit forum komt de eARC firmware er inderdaad aan of is deze inmiddels al actief.
Het is immers nu december.
Misschien toch even controleren of je een upgrade hebt gehad.
https://www.avforums.com/...-comments.2231672/page-38

Blijft toch een complexe toestand met eARC en allerlei aangesloten apparatuur.

• Engineer Stewie
Powder Toastman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:50:
[...]

Ik heb geen HDMI 2.1 kabel. Dan werkt dat toch niet? Daarbij heb ik de soundbar niet geupdate. Heb het aangezet, geen verschil.
Ik hoor wel dat het geluid uit verschillense richtingen komt bij de atmos demo’s (gedownload en afgespeeld via plex). Maar display blijft op TV ARC.

Heb wel geen lipsync issues oid. Moet nog eat afstellen, veel te veel bas.

[ Voor 6% gewijzigd door Engineer Stewie op 10-12-2019 19:16 ]

• ousselg
Ik heb hier ook nog steeds last van. Alle interne apps geven problemen op zowel de interne als externe speakers.

Zo te lezen ben ik niet de enige.... snap alleen niet waarom niet iedereen hier last van heeft..... zou het dan toch een tv defect zijn??

• Engineer Stewie
ousselg schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:03:
Ik heb hier ook nog steeds last van. Alle interne apps geven problemen op zowel de interne als externe speakers.

Zo te lezen ben ik niet de enige.... snap alleen niet waarom niet iedereen hier last van heeft..... zou het dan toch een tv defect zijn??
Mss instelling van tv?
Bij mij is het spot on. Met de sonos via optical was het ook perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Engineer Stewie op 10-12-2019 20:17 ]

• ousselg
Ik kan alleen audio Delay kiezen maar moest juist audio versnellen. Deze optie zat er bij oudere modellen volgens mij er wel in. Ik twijfel erg om mijn tv aan te melden hiervoor want het kijken erop is echt een stuk minder zo....

• Engineer Stewie
Als zelfs de interne speakers niet in sync zijn stopt het natuurlijk.
Snap niet waaron je beeld niet kan laten achterlopen op geluid. Kan toch niet heel moeilijk zijn.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb aan de 65C9PLA vandaag een nieuwe 2TB HDD gehangen. Herkent, Geformatteerd en in gebruik genomen. Ff getest en opnemen werkte voor het programma dat ik aan het kijken was. Maar toen ik wilde zappen, kreeg ik de melding dat als ik van zender ging wisselen de opname gestopt werd.

2e ding.
Ook een schema ingesteld om als test het journaal elke dag op te nemen om 20:00. Komen we net thuis. Kijk ik: niks opgenomen.

Dat ding neemt niks op als de tv uitstaat?
En kan alleen opnemen wat je op dat moment aan het kijken bent?
Dat kan toch niet kloppen?
Engineer Stewie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:19:
Als zelfs de interne speakers niet in sync zijn stopt het natuurlijk.
Snap niet waaron je beeld niet kan laten achterlopen op geluid. Kan toch niet heel moeilijk zijn.
Het is andersom.
Geluid is sneller dan het beeld, daarom kun je een audio delay instellen om het geluid te vertragen.
Is ook logisch omdat (digitaal) geluid veel sneller verwerkt kan worden dan het beeld.
Beeldverwerking is complex en kost relatief veel tijd.

Neemt niet weg dat beeld en geluid goed in sync moeten kunnen lopen ongeacht of de bron intern of extern is.

• Engineer Stewie
HoppyF schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:04:
[...]

Het is andersom.
Geluid is sneller dan het beeld, daarom kun je een audio delay instellen om het geluid te vertragen.
Is ook logisch omdat (digitaal) geluid veel sneller verwerkt kan worden dan het beeld.
Beeldverwerking is complex en kost relatief veel tijd.

Neemt niet weg dat beeld en geluid goed in sync moeten kunnen lopen ongeacht of de bron intern of extern is.
Op mijn philips liep audio toch achter en niet een klein beetje. En @ousselg lijkt dat ook te hebben.

• Wren
readytoflow schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:54:
Ik heb aan de 65C9PLA vandaag een nieuwe 2TB HDD gehangen. Herkent, Geformatteerd en in gebruik genomen. Ff getest en opnemen werkte voor het programma dat ik aan het kijken was. Maar toen ik wilde zappen, kreeg ik de melding dat als ik van zender ging wisselen de opname gestopt werd.

2e ding.
Ook een schema ingesteld om als test het journaal elke dag op te nemen om 20:00. Komen we net thuis. Kijk ik: niks opgenomen.

Dat kan wel kloppen.als de tv 1 tuner heeft kan je alleen opnemen wat je op dat moment aan het kijken bent.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
readytoflow schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:54:

2e ding.

als je een ci-module gebruikt,heb je maar 1 tuner,staat de tv uit,heeft de hdd waarschijnlijk ook geen voeding.zoals jij het wilt heb je een box nodig van je tv-provider.geld eigenlijk voor elke tv met ci-module op een enkele na met een dubbele tuner.

[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 10-12-2019 22:58 ]

• readytoflow
  • Niet online
Ja, ik heb ook nog een humax 5200C decoder eraan hangen. de CI+ is voornamelijk dat vrouw en kinderen mij niet storen op m'n werk dat de tv niet aangaat en gewoon enkel de magic remote kunnen gebruiken om ff snel tv te kijken :+

maar die HDD icm de humax is eigenlijk ook nutteloos toch?
A) de humax kan zelf opnemen
B ) kan ik dan opnames op de HDD opnemen ipv de Humax? nee toch?

En waar en hoe werkt instant playback dan?

[ Voor 5% gewijzigd door readytoflow op 10-12-2019 23:06 ]

• Wren
readytoflow schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:05:
Ja, ik heb ook nog een humax 5200C decoder eraan hangen. de CI+ is voornamelijk dat vrouw en kinderen mij niet storen op m'n werk dat de tv niet aangaat en gewoon enkel de magic remote kunnen gebruiken om ff snel tv te kijken :+

maar die HDD icm de humax is eigenlijk ook nutteloos toch?
A) de humax kan zelf opnemen
B ) kan ik dan opnames op de HDD opnemen ipv de Humax? nee toch?

En waar en hoe werkt instant playback dan?
A) Een decoder kan doorgaans opnemen ja, ook als de tv uitstaat
B) Je kan wel opnemen op een HDD, maar dus wel de zender die op staat op dat moment.

• readytoflow
  • Niet online
Dat waren dus ook €60,- die ik aan wat beters had kunnen besteden...Of heb ik nog andere mogelijkheden met zo'n HDD aan de C9?

• Wren
readytoflow schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:23:
Dat waren dus ook €60,- die ik aan wat beters had kunnen besteden...Of heb ik nog andere mogelijkheden met zo'n HDD aan de C9?
Je vakantiefoto's erop zetten :)

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
readytoflow schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:23:
Je hebt idd maar één tuner, dus je moet kijken wat je opneemt.
Ik programmeer wel programma's die ik op wil nemen als ik niet thuis ben. Dat werkt gewoon goed. Volgens mij gaat de tv dan wel intern aan (om op te kunnen nemen), maar het beeld niet. Dus je scherm staat niet ineens aan als je afwezig bent.

Ik gebruik het verder (op mijn C9 hangt een WD 500gb hdd) om live TV te pauzeren. Fantastisch. Zo pauzeer ik af en toe ff om bijv wat drinken te pakken, vervolgens spoel ik reclames door zodat ik die niet hoef te kijken. Werkt perfect en altijd.

• Robkerk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb een lg oled c8 65 inch. Nu wil ik de playbar gaan kopen van Sonos. Nu lees ik op internet over lipsync problemen. Alleen op te lossen door pcm. Maar dan heb ik minder geluid en geen surround door mijn play one’s. Iemand ervaringen hierover?

• izzet3838
Haay schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:24:
[...]

Hoe je dat voor elkaar hebt gekregen hoor ik ook graag, heb zelf ook geen kabel, en zou willen dat bijvoorbeeld de netflix of amazon prime app standaard opstart door alle settings gegaan maar niks kunnen vinden, wellicht heb ik iets gemist.

• mafino
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:13
Njay schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:45:
Even een vraagje voor de C9 oled bezitters wie heeft ARC goed werkend gekregen? mijn onkyo staat op ARC aan en mijn LG ook inclusief simplink.

ik krijg alleen met geen mogelijkheid geluid , ik las wel ergens dat de apps ook niet gaan werken via ARC maar dat lijkt mij stug. Enig idee?
Sinds vorige week ben ik in bezit van de LGOLED65C9PLA waarmee ik in combinatie met de Onkyo HT-S5805 tegen een probleem aanloop.

Via HDMI poort 2 (ARC) de TV verbonden met mijn Onkyo receiver HT-S5805. De verbinding werkt, waarmee beeld/geluid doorkomt en middels de Magic Remote ook de receiver kan bedienen.
Geluid werkt alleen met optische kabel, maar daarmee is Dolby Atmos niet ondersteund.

Wat niet wil werken is de ARC functionaliteit. Zodra ik de ARC functie activeer in de receiver, dan loopt deze totaal vast. Geen reactie meer mogelijk met de receiver, de stroom moet eraf om te resetten. Zodra hij weer aangaat, loopt hij opnieuw vast zodra de HDMI-Arc lampjes branden.
De HDMI-Kabel moet er dan uit, dan stroom opnieuw er op, waarna de receiver weer reageert.

Het lijkt erop dat het ARC-protocol van de LG niet goed werkt met de receiver.
Hierdoor mis ik de functionaliteit om o.a. Dolby Atmos vanuit de TV door te voeren naar de receiver.

Reeds heb ik al diverse pogingen gedaan om het te verhelpen;
-TV Firmware update naar laatste versie.
-Nieuwe HDMI 2.1 high speed kabel
-Fabrieksinstellingen teruggezet op beide apparaten
-Alle overige apparaten losgekoppeld, behalve de TV met de receiver
-HDMI CEC killer er tussen (tijdelijk om te testen).

Op de website van Onkyo is er helaas geen firmware update te vinden voor deze receiver.

Heeft iemand nog suggesties?

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
mafino schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:12:
[...]

Sinds vorige week ben ik in bezit van de LGOLED65C9PLA waarmee ik in combinatie met de Onkyo HT-S5805 tegen een probleem aanloop.

Via HDMI poort 2 (ARC) de TV verbonden met mijn Onkyo receiver HT-S5805. De verbinding werkt, waarmee beeld/geluid doorkomt en middels de Magic Remote ook de receiver kan bedienen.
Geluid werkt alleen met optische kabel, maar daarmee is Dolby Atmos niet ondersteund.

Wat niet wil werken is de ARC functionaliteit. Zodra ik de ARC functie activeer in de receiver, dan loopt deze totaal vast. Geen reactie meer mogelijk met de receiver, de stroom moet eraf om te resetten. Zodra hij weer aangaat, loopt hij opnieuw vast zodra de HDMI-Arc lampjes branden.
De HDMI-Kabel moet er dan uit, dan stroom opnieuw er op, waarna de receiver weer reageert.

Het lijkt erop dat het ARC-protocol van de LG niet goed werkt met de receiver.
Hierdoor mis ik de functionaliteit om o.a. Dolby Atmos vanuit de TV door te voeren naar de receiver.

Reeds heb ik al diverse pogingen gedaan om het te verhelpen;
-TV Firmware update naar laatste versie.
-Nieuwe HDMI 2.1 high speed kabel
-Fabrieksinstellingen teruggezet op beide apparaten
-Alle overige apparaten losgekoppeld, behalve de TV met de receiver
-HDMI CEC killer er tussen (tijdelijk om te testen).

Op de website van Onkyo is er helaas geen firmware update te vinden voor deze receiver.

Heeft iemand nog suggesties?
Hier werkt het inmiddels al wat beter , laatste f/w voor zowel de C9 als de Onkyo in de tv arc settings op pcm of auto , daarna in de receiver op het tv kanaal arc koppelen en werken ... nu moet alleen disney nog de app op de tv updaten dat er meer dan alleen stereo DD word doorgegeven

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:58
Luuk84 schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:59:
Hoe doen jullie dat nou met eARC en het aansluiten van apparaten op een receiver? Ik heb straks de volgende situatie thuis:
  • LG C9 (met eARC)
  • Marantz NR1710 (met eARC ondersteuning).
  • PS4
  • KPN TV box
  • Apple TV 4K
Sluiten jullie alles aan op de receiver, of toch op de tv? Mijn gevoel blijft zeggen alles via de receiver laten lopen. Maar kan je bijvoorbeeld ook nog de tv automatisch op game mode zetten als je de PS4 aanzet? Volgens mij kan dit alleen als je de PS4 aansluit direct op de tv en dit zo instelt, of heb ik het mis?
Wabs schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:37:
[...]

Een receiver heet niet voor niets receiver 8)7 (en niet gewoon versterker oid).
Hier alles aangesloten op de receiver en 1 HDMI naar ingang 2 (die doet eARC). Samen met een Logitech Harmony companion helemaal top. 1 afstandsbediening voor alle apparaten. _/-\o_

Je kan ook die Harmony leren om bij het selecteren van een bepaalde input vervolgens ook automatisch een modus aan te zetten (zoals game mode of wat dan ook). :*)
Of dat direct via de receiver kan weet ik niet.
Even terugkomend op mijn vraag, ik heb nu alles lopen via mijn tv. Mijn tv is dus mijn hub. De receiver is via eARC aangesloten. Volgens @Wabs is mijn receiver dus geen receiver meer :+
Deze oplossing werkt voor mij, tot nu toe, nagenoeg perfect. Ik kan met de magic remote zo goed als alles bedienen, of in ieder geval datgene wat ik wil gebruiken. Daarnaast werkt deze oplossing ook voor de andere gebruiker in huis perfect en hoef ik geen uitleg te geven over welke knoppen er allemaal in gedrukt moeten worden. Switchen van input werkt gewoon via de tv. Daar staat visueel aangegeven wat het apparaat is. Dus daar komt iedereen wel uit. (e)ARC lijkt ook prima te werken, voor zover ik het heb kunnen testen.
Als ik bijvoorbeeld de PS4 inschakel, zet de tv alles automatisch goed. Dit werkt voor mij erg prettig. Voorlopig blijf ik bij deze opstelling.
Mijn oude harmony one miste nog wel eens een signaal (door bijvoorbeeld het net niet goed richten o.i.d.) Dat probleem heb ik nu niet meer.
Een ander voordeel is nu, dat ik per kaneel beeldinstellingen en andere settings kan bepalen. Erg fijn.

Nadelen zijn er ook:
  • De guide knop linkt naar de ingebouwde gids van de tv, en niet naar die van de KPN box. Iemand hier een fix voor?
  • Input's van de tv zijn nu vol. Andere apparaten zullen dus wel via de receiver moeten lopen
  • Aanvullende algemene vraag: zijn de standaard TV opties van de LG uit te schakelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 11-12-2019 10:54 ]

Pagina: 1 ... 243 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.