Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-01 16:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

bartosiej schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:33:
Dit topic & het internet doorzocht, maar kan het antwoord niet zo snel vinden.. Ik heb een C7 65" en heb het geluid icm ACR/CEC via mijn HK AVR 161s lopen. Alles werkt goed, als ik het geluid harder/zachter zet met de LG remote stuurt hij dat dan ook netjes door naar mijn AVR en de AVR gaat ook uit als ik de TV uitzet met de LG afstandsbediening.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat de AVR automatisch aangaat als ik de TV aanzet met de LG afstandsbediening. De enige manier om de AVR via de TV aan te zetten is door eerst manueel naar HDMI 2 te zappen (CEC zet dan de AVR aan vermoed ik) en vervolgens weer terug te gaan naar LiveTV/Netflix/etc.

Voelt een beetje omslachtig, hoort dit? Beetje zonde om hier een harmony voor te kopen, dus ik hoop dat ik een instelling over het hoofd heb gezien.
Ik denk dat je op de receiver nog een instelling moet wijzigen. Dat de versterker zeg maar door een ander HDMI apparaat 'bediend' mag worden.
Op mijn Denon moest ik dit ook ergens aanzetten.
Ik zou even de handleiding er bij pakken als ik jou was :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• belmonde
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17:07
Limitted schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:23:
Afgelopen weekend ook mijn C9 binnen gekregen, erg blij met het eindresultaat.
[Afbeelding: Lg65c9]
Nu moet ik alleen nog een geluidssysteem hebben, ik zat te kijken naar de soundbar van Samsung de Q90. Wat raden jullie aan? Een traditioneel setje of een soundbar
Het beeld komt op de foto heel erg blauw over ! Ik heb vaker begrepen dat een camera meer blauw licht opvang of weergeeft op een foto van oled beeld ???

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:07:

Ja, eindelijk heb ik dan ook een OLED en ga ik afscheid nemen van mijn Pana plasma die bijna 10 jaar oud is en er veel draaiuren op heeft zitten.
whaaat, was jij al die tijd geen oled bezitter? nee wacht, dit had ik niet zien aankomen :9

• GroMat
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 01-01 21:13
Beste,

Sinds een tijd heb ik een nieuwe LG C9 maar ik krijg deze niet gekoppeld aan de google home app. Ook niet met het land op uk of de vs te zetten, via lg thin q, via de google home app zelf. Ook van lg zelf heb ik nog geen nuttige info ontvangen.

Ik heb hier in de topic al vele vragen erover gezien, maar nog geen oplossingen. Weet iemand raad? Thanks

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Dan heb je via een zoekopdracht in dit topic ook al vele malen gezien dat Google Home hier niet ondersteund wordt, dus inderdaad ook niet via het veranderen van regio, ook niet in het service menu, etc. Kan je hem al koppelen dan werken de commando's gewoon niet, je zal een melding krijgen dat de regio niet ondersteund wordt.

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

De laaste van een paar daagjes geleden heb je dan vast ook al gevonden:
Floris112 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Kortom, er is geen oplossing omdat het hier simpelweg (nog) niet ondersteund wordt. Zolang er nog geen ondersteuning is gaat het niet werken. Klagen over en vragen om kan je tot die tijd bij LG.

Cap wijzigde deze reactie 03-12-2019 00:46 (10%)

• GroMat
Ok bedankt.

Tot onderstaande screenshot ben ik geraakt met alles op een uk account te zetten. De link met google home werkt, maar de tv komt niet bij devices te staan.

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01:29
Ik krijg de LG te zien in mijn google home app, maar dan idd land niet ondersteund als ik hem wil toevoegen.

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• bartosiej
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:29
Nyarlathotep schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:54:
[...]

Ik denk dat je op de receiver nog een instelling moet wijzigen. Dat de versterker zeg maar door een ander HDMI apparaat 'bediend' mag worden.
Op mijn Denon moest ik dit ook ergens aanzetten.
Ik zou even de handleiding er bij pakken als ik jou was :)
Alle instellingen staan aan. Simplink, auto-power-sync op de LG en 'HDMI control' staat aan op de AVR. Uitzetten werkt ook wel, aanzetten alleen helaas niet :(, maar de communicatie lijkt wel er wel te zijn..

Verder nog lopen spelen met de verschillende 'Remote control types' als ik de AVR opzet via Universal Control. Zelfs een Remote Control Type gevonden waarmee ik mbv de 'Power' knop de AVR aankrijg, maar dit lijkt allemaal niet uit te maken.

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-01 19:59

Puck

Don't be a Jerry

bartosiej schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:57:
[...]

Alle instellingen staan aan. Simplink, auto-power-sync op de LG en 'HDMI control' staat aan op de AVR. Uitzetten werkt ook wel, aanzetten alleen helaas niet :(, maar de communicatie lijkt wel er wel te zijn..

Verder nog lopen spelen met de verschillende 'Remote control types' als ik de AVR opzet via Universal Control. Zelfs een Remote Control Type gevonden waarmee ik mbv de 'Power' knop de AVR aankrijg, maar dit lijkt allemaal niet uit te maken.
Probeer eens eens een minuut te wachten om te kijken of de receiver niet met een flinke vertraging toch aanspringt. Bij mijn Denon duurt het soms een seconde of 15...

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:19
Hamazaki schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:40:
[...]

whaaat, was jij al die tijd geen oled bezitter? nee wacht, dit had ik niet zien aankomen :9
Ja, echt! ;)
De reden dat ik hier ooit gekomen ben is ivm het adviseren aan mijn zoon om een C8 te gaan kopen.
Die heeft hij ook gekocht met cashback actie vorig jaar zomer.
Daarna wilde ik zelf ook een C8 gaan kopen maar liep dit vertraging op.
Vandaar dan maar uit te kijken naar een 2019 model.
Deze werd al goedkoper maar ik hoopte toch op een leuke BF deal.
Die kwam er niet dus zelfde prijs als kort geleden.
Toch maar wel gedaan want anders blijf ik wachten en opschuiven.
Ondertussen loop ik een redelijk risico dat mijn plasma het zou gaan begeven.

Verder kijk ik ook Netflix dus is de betere beeldkwaliteit vooral ook een reden om over te stappen.
Maar zoals gezegd moet ik nog even wat verbouwen. (helaas....).

O ja, gisteren wel even snel naar de firmware versie gekeken, 03.60.30? (hoewel die 30 ook wat anders kan zijn ben ik vergeten) nog geen update uitgevoerd.

HoppyF wijzigde deze reactie 03-12-2019 12:53 (7%)

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Gaat niet door158
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:56
Sinds afgelopen weekend ook de trotse eigenaar van een 55 C9. Nu gebruik ik een CI+ module voor de digitale tv. Als ik aan het zappen ben krijg ik alleen te zien wat het huidige programma is. Ik zou echter ook direct de info willen zien hoe lang het programma al bezig is en hoe lang het nog duurt. Is het mogelijk om dit aan te passen?

• ice-T106
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Luuk84 schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:27:
[...]

Dat is waar, maar ik vind het tegenwoordig wel een relevante vraag, vroeger was je tv dom en loonde het om alles via de receiver te doen, echter vraag ik me af of dat nu met alle apparaten verstandig is. Ik begrijp het concept wel van de receiver ;)

[...]

Kan ik altijd nog doen, heb hier ook nog een harmony remote. Maar automatisch zou nog handiger zijn. Dan kan ik die magicremote voor alles gebruiken, althans dat hoop ik :)
ZIt hier precies in hetzelfde schuitje. Heb ook een (oudere) receiver en een Logitech Harmony. Met mijn oude Pioneer Kuro regelde de receiver alles. Maar nu wil ik toch wel 120Hz en VRR door kunnen geven naar mijn TV. En de magic remote bied in de geval ook wel meewaarde om er meer "smart" in de tv zit. Dus overweeg nu juist om alles via de TV aan te sluiten en receiver puur als versterker te gebruiken. En voor dagelijks gebruik ook alleen de MagicRemote te gebruiken (deze kan het volume regelen en de ziggo setup box aansturen).

Beetje half/half werkt iig niet lekker. Lijkt alsof de ARC nu steeds de receiver van input laat switchen als die al correct op setup box stond.

snel afvallen afvallen voordeligste hypotheek voordelige hypotheek

• Wabs
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
ice-T106 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:07:
[...]

Beetje half/half werkt iig niet lekker. Lijkt alsof de ARC nu steeds de receiver van input laat switchen als die al correct op setup box stond.
Ik heb,om dit te voorkomen, ook bewust CEC aansturing uitgezet op mijn C9. Ik wil dat mijn Harmony remote alles aan of uit zet en dan is het niet handig als de tv er nog een signaal achteraan stuurt.

• ice-T106
Wabs schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:36:
[...]

Ik heb,om dit te voorkomen, ook bewust CEC aansturing uitgezet op mijn C9. Ik wil dat mijn Harmony remote alles aan of uit zet en dan is het niet handig als de tv er nog een signaal achteraan stuurt.
Dat kan in het geval van Harmony only denk ik wel ja. (ARC werkt dan wel handig?). Maar als je de MagicRemote wilt gebruiken dan loop je hier natuurlijk mee vast.

• GroMat
Bedankt voor uw e-mail.

Google Assistant werkt helaas (nog) niet op onze TV's in de Nederlandse taal.
Wanneer en of dat wel gebeurt weten wijzelf ook nog niet.

Google assistant zelf werkt wel in het Nederlands, maar voor de TV moet er een soort 'tussen software' zijn die de stemverzoeken van Google Assistant naar de TV brengt.
Momenteel is die alleen in een paar talen werkzaam.
Uw TV op bijvoorbeeld Engels zetten (en ook Google Assistant daarop instellen) zal niet helpen, de TV moet zelf fysiek in het juiste taalgebied staan.
Met een aan de TV aangesloten Google Chromecast stickje is het overigens wel mogelijk om de TV aan en uit te zetten via Google Assistant, maar besturing rechtstreeks dus vooralsnog niet.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

• Hamazaki
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:56:
Heb de LG wat ingesteld zodat het voor mij goed lijkt, of dat de perfecte calibiratie is interesseert me niet zo.
Ben wel content met de TV upgrade (Philips LCD), maar had het toch nooit gedaan als de vorige niet stuk gegaan was. 65" lijkt zot groot, maar eens je aan het kijken bent is het wel cava.
Wel zot goede zwartwaarden en kleuren.

***members only***

Nu nog eens een nieuw TV meubel/ salontafel kopen en we zijn klaar :+ .
wat voor content is het tweede plaatje? ziet er mooi uit :P

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-01 07:11
HoppyF schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:21:
[...]

Inderdaad....
Misschien omdat hij de TV net had neergezet.
Op mijn 55C9 zit ook echt folie op de voorkant, twee rode labels rechts en linksonder te zien.
Bij mij nog even terug de doos in daarom heb ik de folie nog laten zitten.
Het beeld is mèt folie overigens prima, als je het niet zou weten valt het bijna niet op. ;)
Wij laten de folie er deze week nog even op zitten :P Zien het niet eens tijdens het kijken. Gaat er wel af hoor, maar nieuwsgierige kat even een weekje geven om de tv te ontdekken. Mocht hij een kras zetten.. Tot nu toe toont hij helemaal geen interesse, dus dat is fijn.

• HoppyF
Alwayshappyz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:40:
[...]

Wij laten de folie er deze week nog even op zitten :P Zien het niet eens tijdens het kijken. Gaat er wel af hoor, maar nieuwsgierige kat even een weekje geven om de tv te ontdekken. Mocht hij een kras zetten.. Tot nu toe toont hij helemaal geen interesse, dus dat is fijn.
Anti-kat folie dus! :P
Op zich wel een goed idee als je katten hebt.
Vergeet ook de folie aan de achterkant niet...
Uiteindelijk belemmert folie de afgifte van warmte en dat wil je niet.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• dawai0
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18:13
Intussen zijn we bijna 2 maand verder en de cashback is nog altijd niet goedgekeurd voor de 65C9.

Zijn er anderen die intussen wel goedkeuring van de registratie hebben ontvangen?
(gaat over deze cashback actie die intussen verlopen is: https://onlinepromo.eu/lg/lg_19-0407/nl/)

Ik had gemaild na 4 weken en de reactie was: goedkeuringsproces is bezig, we mailen asap terug!

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01:29
Hamazaki schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:31:
[...]

wat voor content is het tweede plaatje? ziet er mooi uit :P
1 of andere hdr demo op youtube...
HoppyF schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:16:
[...]

Anti-kat folie dus! :P
Op zich wel een goed idee als je katten hebt.
Vergeet ook de folie aan de achterkant niet...
Uiteindelijk belemmert folie de afgifte van warmte en dat wil je niet.
Merci. Wist het niet.
Wat een geprul die eraf te krijgen als de TV ophangt 😅.

Engineer Stewie wijzigde deze reactie 03-12-2019 18:07 (47%)

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• HoppyF
dawai0 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:51:
Intussen zijn we bijna 2 maand verder en de cashback is nog altijd niet goedgekeurd voor de 65C9.

Zijn er anderen die intussen wel goedkeuring van de registratie hebben ontvangen?
(gaat over deze cashback actie die intussen verlopen is: https://onlinepromo.eu/lg/lg_19-0407/nl/)

Ik had gemaild na 4 weken en de reactie was: goedkeuringsproces is bezig, we mailen asap terug!
Cashback duurt lang, kan 8 weken of langer duren maar geen zorg, je krijgt het geld echt wel.
Het heeft weinig zin de druk op te voeren door te gaan e-mailen.
Toevallig heb ik vandaag de documenten per post opgestuurd.
Wel grappig, de procedure is iets gewijzigd tov vorig jaar. Toen was alleen het serienummer uitknippen genoeg maar nu wil men het hele label inclusief modelnummer.

• izzet3838
  • Laatst online: 23:25
dawai0 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:51:

Ik heb volgende mail ontvangen op 27/11:
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. U wenst de status van uw aanvraag te weten. Langs deze weg kunnen wij u mededelen dat uw inzending in goede orde ontvangen is. Momenteel vindt de verwerking en controle op uw aanvraag nog plaats. Zodra dit proces afgerond is, ontvangt u een bevestiging via e-mail. Dit zal zo snel mogelijk gebeuren.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Dus ik denk dat het ergens dezer weken zal worden betaald, daarnaast wachten ze volgens mij gewoon af tot de actie is afgelopen en betalen dan iedereen in ene keer uit ipv het stapsgewijs te doen.

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:15

pdavie2311

Live life to the fullest..

Nou, je kunt nog gewoon 8 weken wachten op de cashback..na de goedkeuring ontvang je het geld binnen 8 weken! Die van mij, oktober gestuurd, moet nog steeds goedgekeurd worden..Deze info vandaag per mail ontvangen na veel mailverkeer!

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• Narev
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-01 18:35
Ik zit nog steeds te twijfelen (ja ik weet het dat is niet handig :)) over welk model ik zou willen we zijn er al wel over uit dat we een LG willen maar of dit nou een b9, c9 of e9 moet zijn. Mijn voornaamste reden om voor een e9 te gaan is vanwege de speaker setup. Maar is dit die meerprijs van 150-200 euro wel waard? Zijn er hier mensen die een e9 hebben die wat over het geluid kwijt willen? Ook ben ik benieuwd of je met de e9 een surround setup kan creëren met de spk8 set?

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Narev schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:17:
Ik zit nog steeds te twijfelen (ja ik weet het dat is niet handig :)) over welk model ik zou willen we zijn er al wel over uit dat we een LG willen maar of dit nou een b9, c9 of e9 moet zijn. Mijn voornaamste reden om voor een e9 te gaan is vanwege de speaker setup. Maar is dit die meerprijs van 150-200 euro wel waard? Zijn er hier mensen die een e9 hebben die wat over het geluid kwijt willen? Ook ben ik benieuwd of je met de e9 een surround setup kan creëren met de spk8 set?
De E9 heeft oa ook nog een ingebouwde chromecast, dus dat draagt ook bij de prijsstijging aan. Over het geluid kan ik je niks vertellen. Iemand anders?

Klopt niet , is foute informatie op pricewatch

SOTD wijzigde deze reactie 04-12-2019 13:22 (3%)

• vtx
  • Laatst online: 23-01 19:19
Vraagje: de 65 C9 specs tonen 4x HDMI in en HDMI Arc. Ik vermoed in het totaal dus 4 HDMI poorten waarvan je er 1 verliest die naar soundbar/ receiver gaat?

• jejeh
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:52
SOTD schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:33:
[...]

De E9 heeft oa ook nog een ingebouwde chromecast
Deze ontbreekt, heb je overigens ook niet nodig.

• SOTD
jejeh schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:47:
[...]

Deze ontbreekt, heb je overigens ook niet nodig.
HoppyF schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:18:
Nee, een E9 heeft geen Chromecast.
De E9 heeft wel een ingebouwde soundbar en heeft een ander design.
Voor de rest grotendeels gelijk aan de C9.
Volgens dit is het wel aanwezig: pricewatch: LG OLED55E9PLA Zwart

Google cast=Chromecast toch?

https://www.homecinemamag...-is-het-en-hoe-werkt-het/

Info op pricewatch lijkt niet te kloppen, kan geen andere bron vinden met dat er google cast aanwezig is.

Edit: heb verzoek tot aanpassing gedaan met linkje naar dit topic.

SOTD wijzigde deze reactie 04-12-2019 06:40 (100%)

• HoppyF
vtx schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:41:
Vraagje: de 65 C9 specs tonen 4x HDMI in en HDMI Arc. Ik vermoed in het totaal dus 4 HDMI poorten waarvan je er 1 verliest die naar soundbar/ receiver gaat?
Er zijn gewoon 4 HDMI 2.1 aansluiting waarvan HDMI 2 ook ARC en eARC heeft.
[...]

De E9 heeft oa ook nog een ingebouwde chromecast, dus dat draagt ook bij de prijsstijging aan. Over het geluid kan ik je niks vertellen. Iemand anders?
Nee, een E9 heeft geen Chromecast.
De E9 heeft wel een ingebouwde soundbar en heeft een ander design.
Voor de rest grotendeels gelijk aan de C9.
Meerprijs is er zeker tov een B9 of C9.
Als je beter geluid belangrijk genoeg vindt dan kun je de E9 kiezen.
Je kunt er niet zomaar een speakerset aan toevoegen.
Daarvoor heb je een losse soundbar nodig en dan schiet de meerprijs dus zijn doel voorbij.
Het geluid van een B9 of C9 is overigens best goed.

De B9 en C9 verschillen wel, er is al veel over geschreven maar ook daar geld een prijsverschil van ongeveer €150. De B9 is en blijft een instapmodel maar is voor de rest ook prima.

Vandaag heeft reviewer Vincent Teoh nog een side-by-side video gepubliceerd.
YouTube: LG B9 vs C9 OLED TV Comparison

• schuurman
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:11
Vorige week hebben wij de OLED55C9PLA gekocht. Ik heb een account aangemaakt bij LG en het toestel geregistreerd. Wat moet ik nog meer doen voor de cashback?

• Cap
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:06:
[...]

Wel grappig, de procedure is iets gewijzigd tov vorig jaar. Toen was alleen het serienummer uitknippen genoeg maar nu wil men het hele label inclusief modelnummer.
Nou ja, er stond in de mail van vorig jaar: "knip de sticker met het serienummer uit de kartonnen verpakking van je LG TV." Dat wilde dus zeggen dat je de hele sticker moest uitknippen, waar dus ook het modelnummer op staat. :P

En in de pdf met de actievoorwaarden van dit jaar staat dan weer letterlijk: "de originele kassabon en het uitgeknipte serienummer."

Met andere woorden: het is allemaal zo inconsequent als wat, stuur gewoon het hele geval op om gezeur te voorkomen.
schuurman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:45:
Vorige week hebben wij de OLED55C9PLA gekocht. Ik heb een account aangemaakt bij LG en het toestel geregistreerd. Wat moet ik nog meer doen voor de cashback?
Die instructies krijg je in de mail, dus hopelijk heb je een geldig mailadres ingevoerd. Maar het staat ook in de actievoorwaarden (pdf) op de site, zoals ik hierboven noemde.
Ik zou vooral even bij de specificaties / documentatie op de site van de fabrikant zelf kijken ipv op het verzamelstaatje in de PW van Tweakers. Dat voorkomt verkeerde verwachtingen. ;)

Cap wijzigde deze reactie 03-12-2019 23:15 (45%)

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 01:12
schuurman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:45:
Heb je de stappen gevolgd op lgpromotions.nl ?

• jos707
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:49
Heb ook het toestel geregistreerd en alles mooi ingevuld, inclusief het uitknippen van het 1cm dikke karton met het serienummer op.
Vraag mij alleen af waarom je verplicht je adres moet invullen, is dit om opdat LG je vervolgens kan bestoken met reclamefolders ? Ja ik weet dat ze reparaties aan huis doen maar mij lijkt het dat eens het zo ver komt dat ze wel opnieuw contact opnemen om het adres op te vragen.

• SOTD
jos707 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:35:
Heb ook het toestel geregistreerd en alles mooi ingevuld, inclusief het uitknippen van het 1cm dikke karton met het serienummer op.
Vraag mij alleen af waarom je verplicht je adres moet invullen, is dit om opdat LG je vervolgens kan bestoken met reclamefolders ? Ja ik weet dat ze reparaties aan huis doen maar mij lijkt het dat eens het zo ver komt dat ze wel opnieuw contact opnemen om het adres op te vragen.
Waarschijnlijk 1 cashback per huisadres (per kalenderjaar).

• izzet3838
Hier al een maand een e9 in gebruik(deze vervangt de ondertussen 10 jaar oude 32"lcd in de woonkamer) de speakers zijn goed, ze kunnen zo luid als je wilt en als je ai geluid aan zet krijg je toch een beetje het gevoel van diepte, het enige wat ik mis is bass tijdens films/actie series, dus als dat belangrijk voor je is kun je een soundbar van ~300€ met sub aanschaffen dan zul je toch wel iets beter geluid hebben..

• izzet3838
[...]

Hoeze heeft deze een ingebouwde chromecast, ik heb 1 in de keuken en de slaapkamer en de E9 stond er echt nooit tussen kan ik dit ergens aanzetten?

• Aeon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:00
izzet3838 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
[...]

Hoeze heeft deze een ingebouwde chromecast, ik heb 1 in de keuken en de slaapkamer en de E9 stond er echt nooit tussen kan ik dit ergens aanzetten?
Een E9 Chromecast en de C9 niet? Ik vraag me echt af of dat wel klopt.

Ik zie op mijn iPhone mijn C9 wel in het "chromecast lijstje" staan van Youtube bijvoorbeeld. (Maar als ik dan de TV selecteer, start die gewoon de Youtube app van de TV. Niet helemaal hetzelfde als mijn Chromecast dongle die aan mijn oude TV hing. Maar het werkt prima.

• Narev
Aeon schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:09:
[...]

Ik zie op mijn iPhone mijn C9 wel in het "chromecast lijstje" staan van Youtube bijvoorbeeld. (Maar als ik dan de TV selecteer, start die gewoon de Youtube app van de TV. Niet helemaal hetzelfde als mijn Chromecast dongle die aan mijn oude TV hing. Maar het werkt prima.
Een beetje hetzelfde dus als bijv de media box van KPN, deze support een aantal chromecast toepassingen maar is geen volledige chromecast. Je kunt wel videos casten naar youtube maar veel meer lijkt hij niet te kunnen.

• izzet3838
Aeon schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:09:
[...]

Vanboven is al aangegeven dat dit niet klopt, heb erover gelezen toen denk ik, dat die in het youtube lijstje staat is normaal, aangezien dit een feature is van de youtube app zelf.

• jos707
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:49
SOTD schreef op woensdag 4 december 2019 @ 06:30:
[...]

Waarschijnlijk 1 cashback per huisadres (per kalenderjaar).
Deze beperking heb ik nog nergens zien aagegeven.

Overigens moet ik nog steeds wennen aan het beeld van de C9 65", standaard vond ik alle presets zo goed als onbruikbaar. Het beeld was bij de standaard instellingen te donker en grauw, behalve bij 'Levendig' en 'Sport' waar dan weer alles te helder en lollypop was. Na wat aanpassingen aan helderheid en 'Lichtje' ziet het normale TV beeld er terug goed uit. Nu nog wat verder aanpassen om de black crush in donkere scenes wat te verminderen.

• vtx

Er zijn gewoon 4 HDMI 2.1 aansluiting waarvan HDMI 2 ook ARC en eARC heeft.
Bedankt. Dat bevestigt mijn vermoeden dat ik maar max 3 apparaten op mijn TV kan aansluiten (1 gaat immers verloren vanwege aansluiten soundbar via ARC).

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:25

Famous

R 400+

vtx schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:46:
[...]

Bedankt. Dat bevestigt mijn vermoeden dat ik maar max 3 apparaten op mijn TV kan aansluiten (1 gaat immers verloren vanwege aansluiten soundbar via ARC).
Op jouw TV dan wel, maar jouw soundbar heeft dan waarschijnlijk ook meerdere HDMI poorten? :)
Mocht ik hier snel een HDMI poort nodig hebben voor een apparaat steek ik hem gewoon in de soundbar.

De vaste apparaten zitten wel rechtstreeks op de TV zodat ik maar één AB nodig heb.

Xbox live: Ghesous

• HoppyF
Cap schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:05:
[...]

Nou ja, er stond in de mail van vorig jaar: "knip de sticker met het serienummer uit de kartonnen verpakking van je LG TV." Dat wilde dus zeggen dat je de hele sticker moest uitknippen, waar dus ook het modelnummer op staat. :P

En in de pdf met de actievoorwaarden van dit jaar staat dan weer letterlijk: "de originele kassabon en het uitgeknipte serienummer."

Met andere woorden: het is allemaal zo inconsequent als wat, stuur gewoon het hele geval op om gezeur te voorkomen.

[...]

Die instructies krijg je in de mail, dus hopelijk heb je een geldig mailadres ingevoerd. Maar het staat ook in de actievoorwaarden (pdf) op de site, zoals ik hierboven noemde.

[...]

Ik zou vooral even bij de specificaties / documentatie op de site van de fabrikant zelf kijken ipv op het verzamelstaatje in de PW van Tweakers. Dat voorkomt verkeerde verwachtingen. ;)
Klein detail misschien maar vorig jaar er stond inderdaad eerst “knip de sticker met serienummer enz.” uit.
Je kunt dit lezen als: knip alleen de sticker waar het serienummer opstaat uit. De rest niet.

Bij de huidige cashback actie staat:
Knip de volledige sticker met het serienummer en de modelcode aan de korte kant uit de kartonnen verpakking van je LG TV (serienummer bestaat uit cijfers en letters en is vermeld als S/N).

Kortom, de voorwaarden zijn iets aangepast.
Maakt niet zoveel uit maar je moet gewoon een groter gat in de doos uitknippen.
De sticker lospeuteren gaat niet zo lekker.
Vanwege fraude wil met gewoon zeker weten dat je het origine serienummer bezit en geen foto of zo hebt gemaakt van een doos in een winkel.
De factuur moet je ook laten zien dus er zijn meer voorwaarden maar het gaat toch om veel geld.

• wimpie007
  • Laatst online: 23-01 23:42
Pff wat duurt die cashback lang zeg, 21 oktober aangemeld en opgestuurd

• davidov
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:59
wimpie007 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:06:
Pff wat duurt die cashback lang zeg, 21 oktober aangemeld en opgestuurd
Klopt, maar was te verwachten.
Uit de actievoorwaarden: "Wanneer je registratie goedgekeurd is streven wij ernaar om binnen 8 weken de cashback te over te maken"
Je zit nu op 6 weken vd 8.
En er staat streven, dus bij tegenslag het kan ook 9-10 weken duren, helaas.

• Catch22
  • Laatst online: 23:05
davidov schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:59:
[...]

Uit de actievoorwaarden: "Wanneer je registratie goedgekeurd is streven wij ernaar om binnen 8 weken de cashback te over te maken"
Dat zie je elke periode weer. Uiteindelijk moet je niet raar op kijken als je 12 weken moet wachten en er achteraan moet

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:15

pdavie2311

Live life to the fullest..

davidov schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:59:
[...]

Tel er maar 8 weken bij op..eerst moet het nog goedgekeurd worden en dan morgen ze nog 8 weken er over doen...Dat is wat ik gisteren per e-mail kreeg van LG..Ze doen nu al 6 weken over de goedkeuring en dan nog eens Max 8 weken over betalen..Koekoek!

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• Wren
Men streeft ernaar het binnen acht weken te regelen, soms duurt het minder lang, soms langer. Er zijn geen gevallen bekend waarbij een terechte aanvraag niet overgemaakt zou zijn dus het komt wel. Vervelend= ja, maar volgens mij is alles over de cashback wel gezegd toch?

Mag dit onderwerp bij de burn in en folie verzameling?

• dawai0
pdavie2311 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:05:
[...]

Tel er maar 8 weken bij op..eerst moet het nog goedgekeurd worden en dan morgen ze nog 8 weken er over doen...Dat is wat ik gisteren per e-mail kreeg van LG..Ze doen nu al 6 weken over de goedkeuring en dan nog eens Max 8 weken over betalen..Koekoek!
Klopt, kunnen nog wat leren van Samsung. Daar heb ik toch veel betere ervaringen mee (lees: veel sneller geregeld allemaal), en die werken nu ook met digitale uploads ipv inzendingen per post.
Vroeger werkten ze trouwens ook wel per post hoor.

Digitale uploads van foto's/facturen zijn natuurlijk wel beter want de post verliest ook 1% van de brieven, maar het is wel fraude gevoeliger.

• HoppyF
dawai0 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:09:
[...]

Klopt, kunnen nog wat leren van Samsung. Daar heb ik toch veel betere ervaringen mee (lees: veel sneller geregeld allemaal), en die werken nu ook met digitale uploads ipv inzendingen per post.
Vroeger werkten ze trouwens ook wel per post hoor.

Digitale uploads van foto's/facturen zijn natuurlijk wel beter want de post verliest ook 1% van de brieven, maar het is wel fraude gevoeliger.
Onzin.
Bij Samsung kan het ook 6 weken duren.
Je kunt de foto’s dan wel uploaden maar je moet nog steeds de labels uitknippen.
Post raakt overigens niet zomaar zoek en is bedoeld om fraude tegen te gaan.

Verder is alles wel zo’n beetje gezegd over dit onderwerp.
Je moet gewoon geduld hebben en rustig afwachten, het geld komt echt wel.

Samsung:
QLED gekocht en direct ontvangen?
1) Koop een deelnemend QLED TV tussen 25 november 2019 t/m 2 december 2019.
2) Ga naar www.samsung.com/nl/promo en klik op de “Black Friday QLED TV”-promotie.
3) Vul het online aanmeldformulier in en upload daarin de volgende documenten:
a. Een kopie van de aankoopbon; en
b. Een foto van de uitgeknipte streepjescode van de verpakking, met daarop de
modelcode, de EAN-code en het serienummer en
c. Een foto van de productsticker op de achterzijde van je QLED TV, met daarop de
modelcode, de EAN-code en het serienummer .
4) Verstuur je aanmeldformulier uiterlijk 9 december 2019. We nemen je registratie na het
ontvangen van dit aanmeldformulier in behandeling.

• dawai0
HoppyF schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:08:
[...]

Onzin.
Bij Samsung kan het ook 6 weken duren.
Je kunt de foto’s dan wel uploaden maar je moet nog steeds de labels uitknippen.
Post raakt overigens niet zomaar zoek en is bedoeld om fraude tegen te gaan.

Verder is alles wel zo’n beetje gezegd over dit onderwerp.
Je moet gewoon geduld hebben en rustig afwachten, het geld komt echt wel.

Samsung:
QLED gekocht en direct ontvangen?
1) Koop een deelnemend QLED TV tussen 25 november 2019 t/m 2 december 2019.
2) Ga naar www.samsung.com/nl/promo en klik op de “Black Friday QLED TV”-promotie.
3) Vul het online aanmeldformulier in en upload daarin de volgende documenten:
a. Een kopie van de aankoopbon; en
b. Een foto van de uitgeknipte streepjescode van de verpakking, met daarop de
modelcode, de EAN-code en het serienummer en
c. Een foto van de productsticker op de achterzijde van je QLED TV, met daarop de
modelcode, de EAN-code en het serienummer .
4) Verstuur je aanmeldformulier uiterlijk 9 december 2019. We nemen je registratie na het
ontvangen van dit aanmeldformulier in behandeling.
Spijtig dat mijn ervaring met een cashback van Samsung onzin genoemd wordt.

Ik heb toen binnen de maand een goedkeuring en terugstorting gehad voor een tablet, en dat verliep allemaal veel beter dan nu met LG. Ze stuurden meerdere tussentijdse mails over: documenten ontvangen, goedkeuring bezig, goedkeuring ok, storting komt eraan zodat men tenminste weet hoe de status is.

In totaal duurde de goedkeuring 10 dagen en dan nog eens 1 maand voor de storting.

Wat mij eigenlijk vooral stoort is dat er totaal geen nieuws is: zijn de documenten ontvangen? is er iets tekort? heb ik iets verkeerd gedaan: dat doet Samsung dus gewoon veel beter (alvast in mijn geval dan).

Mij maakt het eigenlijk niks uit dat het 2 * 8 weken zal duren hoor.
Doet geen afbreuk aan de mooie OLED TV overigens ;)

• HoppyF
dawai0 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:23:
[...]

Spijtig dat mijn ervaring met een cashback van Samsung onzin genoemd wordt.

Ik heb toen binnen de maand een goedkeuring en terugstorting gehad voor een tablet, en dat verliep allemaal veel beter dan nu met LG. Ze stuurden meerdere tussentijdse mails over: documenten ontvangen, goedkeuring bezig, goedkeuring ok, storting komt eraan zodat men tenminste weet hoe de status is.

In totaal duurde de goedkeuring 10 dagen en dan nog eens 1 maand voor de storting.

Wat mij eigenlijk vooral stoort is dat er totaal geen nieuws is: zijn de documenten ontvangen? is er iets tekort? heb ik iets verkeerd gedaan: dat doet Samsung dus gewoon veel beter (alvast in mijn geval dan).

Mij maakt het eigenlijk niks uit dat het 2 * 8 weken zal duren hoor.
Doet geen afbreuk aan de mooie OLED TV overigens ;)
Die onzin opmerking van mij sloeg op het feit dat het bij Samsung 6 weken kan duren, dat staat in hun voorwaarden en zo snel is dat dus niet tov LG met 8 weken.
Dat ze eerder betalen kan, maar dat kan bij LG ook.
In die zin weinig verschil.
Het verschil zit hem alleen in de manier van opsturen, per post of e-mail.
De handelingen zijn verder vrijwel gelijk.

LG stuurt ook een e-mail dat de documenten ontvangen zijn, daarna inderdaad wachten op uitbetaling.
Directe verrekening bij de webshop bij het bestellen zou inderdaad nog veel handiger zijn maar dat doet men dus niet. Je ziet iedere keer weer nieuwe cashback acties van fabrikanten.

• Snake_Eye
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:31
HoppyF schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:47:
[...]

Die onzin opmerking van mij sloeg op het feit dat het bij Samsung 6 weken kan duren, dat staat in hun voorwaarden en zo snel is dat dus niet tov LG met 8 weken.
Dat ze eerder betalen kan, maar dat kan bij LG ook.
In die zin weinig verschil.
Het verschil zit hem alleen in de manier van opsturen, per post of e-mail.
De handelingen zijn verder vrijwel gelijk.

LG stuurt ook een e-mail dat de documenten ontvangen zijn, daarna inderdaad wachten op uitbetaling.
Directe verrekening bij de webshop bij het bestellen zou inderdaad nog veel handiger zijn maar dat doet men dus niet. Je ziet iedere keer weer nieuwe cashback acties van fabrikanten.
Hier dus niet, LG stuurde me geen mail dat de documenten ontvangen waren. daar moest ik zelf achter komen.
Bij LG gaat het 16 weken duren in totaal. Eerst de goedkeuring, kan 8 weken duren, als het dan goedgekeurd is duurt het nog 8 weken voor het uitbetalen.

• Cap
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:28:
[...]

Klein detail misschien maar vorig jaar er stond inderdaad eerst “knip de sticker met serienummer enz.” uit.
Je kunt dit lezen als: knip alleen de sticker waar het serienummer opstaat uit. De rest niet.
Ja je kan er natuurlijk van alles in lezen, maar dat staat er niet, er staat dat je een sticker uit moet knippen en er is maar één sticker en die bestaat niet uitsluitend uit een serienummer... "Bewaar de Tweakers review met de afbeelding van LG TV". Dan bewaar je toch ook niet alleen de afbeelding maar de hele review.

Zoals gezegd in mijn vorige bericht: het is maar net waar je kijkt. Kijk je in de mail die je krijgt dan stond er vorig jaar "de sticker met", zie mijn letterlijke quote van vorig jaar. En dit jaar "de hele sticker met."... maar kijk je voor dit jaar in de pdf met voorwaarden de site dan staat er dus letterlijk: "de originele kassabon en het uitgeknipte serienummer." Dat spreekt elkaar dus al tegen, net als vorig jaar trouwens.

Met andere woorden het is niet zozeer een bewuste aanpassing maar ze schrijven maar wat op en doen dat niet consequent, dat vinden ze te moeilijk. Als het allemaal zo bewust zou zijn dan zouden de mail en de pdf op elkaar aansluiten, zowel vorig jaar als dit jaar. :P

Maar goed, boeien. :)

Het uitknippen zorgt er trouwens wel voor dat je niet de tv direct weer retourneert en wel de cashback incasseert. Tenzij de winkel een doos accepteert waar een stuk uit is natuurlijk, dan houdt het allemaal op. In ieder geval wat fraudebestendiger dan een foto. :)
dawai0 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:23:
[...]

Klopt, het is ook irritant en wat amateuristisch. Naast de terugkoppeling is het ook de werkwijze: vorig jaar had ik direct de dag na levering de aanvraag gedaan en ook de bescheiden naar LG gestuurd, net als een kennis van me. Vervolgens hebben we ruim 11 weken gewacht op het geld, er was verder geen probleem met de aanmelding maar het duurde gewoon heel lang. Dat terwijl verschillende mensen hier die 3 of 4 weken later dezelfde gekocht hadden veel eerder dan wij het geld hadden ontvangen, binnen 4 weken.

Ze werken dus ook niet op volgorde maar je krijgt er een beeld bij van een stapel serienummers en facturen op een stoffig bureau waar dagelijks de nieuwe op worden gegooid, en waarbij af en toe een medewerker gapend wat van die aanvragen verwerk... en dan begint ie bovenop, bij de nieuwste dus. _/-\o_ :Y d:)b

Maar goed, uiteindelijk krijg je je geld wel. ;)

Cap wijzigde deze reactie 04-12-2019 19:34 (74%)

• marketeer
  • Laatst online: 11-01 12:33
LG'ers

Van de week C9 besteld en ga 'm vrijdag ophalen! 🙌🙌

Komt alleen een belangrijk vraagstuk de muurbeugel. Bij LG zit dat achterop natuurlijk net iets anders.

Wat is jullie input voor de perfecte c9 55" beugel op een gibo muur. Categorie vast, kantel en beweegbare arm.

Uiteindelijk wil ik een mooie hitlijst maken welke in dit forum terugkomt voor aankomende kopers. In de categorieën maar ook budget. 😇

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:26
marketeer schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:40:
LG'ers

Van de week C9 besteld en ga 'm vrijdag ophalen! 🙌🙌

Komt alleen een belangrijk vraagstuk de muurbeugel. Bij LG zit dat achterop natuurlijk net iets anders.

Wat is jullie input voor de perfecte c9 55" beugel op een gibo muur. Categorie vast, kantel en beweegbare arm.

Uiteindelijk wil ik een mooie hitlijst maken welke in dit forum terugkomt voor aankomende kopers. In de categorieën maar ook budget. 😇
Kies o.b.v. je budget: https://www.vogels.com/nl...muurbeugel?device=8211988

• tK0wnZ
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-01 13:26
Iemand die kan aangeven wat er in de cash-back actie bevestigingsmail staat?
Ik moet namelijk even weten wat ik moet opsturen, en waarheen. Factuur heb ik inmiddels uitgeprint en de zijkant met serienummer uit de doos geknipt.

Het mailtje heb ik namelijk niet binnengekregen (ook niet in de spam folder), maar wil wel vast graag het spul op de post gooien morgen.

Best slecht trouwens dat de mail niet binnenkomt in mijn gmail, 100% zeker goed ingevuld.
Morgen ook maar even bellen...

• HoppyF
tK0wnZ schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:53:
Iemand die kan aangeven wat er in de cash-back actie bevestigingsmail staat?
Ik moet namelijk even weten wat ik moet opsturen, en waarheen. Factuur heb ik inmiddels uitgeprint en de zijkant met serienummer uit de doos geknipt.

Het mailtje heb ik namelijk niet binnengekregen (ook niet in de spam folder), maar wil wel vast graag het spul op de post gooien morgen.

Best slecht trouwens dat de mail niet binnenkomt in mijn gmail, 100% zeker goed ingevuld.
Morgen ook maar even bellen...
Nou, wat je moet opsturen èn waar naartoe staat in die e-mail!
Je moet de bewuste e-mail ook uitprinten en opsturen samen met de uitgeknipte sticker en de factuur.
Zonder deze e-mail kun je dus niets opsturen want het registratienummer waaronder je claim is geregistreerd staat in die e-mail.

Beste heer/mevrouw Xx

Hartelijk dank voor je registratie van jouw LG TV promotiemodel voor een cashback. Jouw registratie is bij ons bekend onder registratienummer xxxxxx. Bewaar deze e-mail met registratienummer goed.

Om jouw registratie te kunnen verwerken vragen wij je om het volgende te doen:
• Print deze bevestigingsmail
• Controleer jouw gegevens onderaan deze e-mail. Wij verzoeken je om eventuele wijzigingen duidelijk met pen aan te geven op deze geprinte bevestigingsmail
• Maak een kopie van de aankoopbon(nen) van je LG TV, bewaar de kopie voor eigen administratie en stuur ons de originele aankoopbon voorzien van aankoopdatum en gegevens van het aankooppunt op naar onderstaand adres
• Knip de volledige sticker met het serienummer en de modelcode aan de korte kant uit de kartonnen verpakking van je LG TV (serienummer bestaat uit cijfers en letters en is vermeld als S/N)
• Stuur de geprinte bevestigingsmail, de originele aankoopbon en de uit de doos geknipte sticker met serienummer zo snel mogelijk en uiterlijk 6 december 2019 in een gefrankeerde envelop op naar onderstaand adres:

19-0407 LG TV promotie
Postbus 40002
6203 AC MAASTRICHT

Wanneer wij bovenstaande hebben ontvangen zullen wij je registratie en het ingestuurde bewijs controleren en valideren. Wij zullen je via e-mail op de hoogte houden van het proces. Dit kan enkele weken duren.

Met vriendelijke groet,
LG Electronics Benelux

Jouw gegevens:
Registratienummer: xxxxxx
Dhr./Mevr. Xxxxxx
Postcode: xxxxxx
Huisnummer: xxx
E-mail: Xxxxxxxx

• tK0wnZ
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-01 13:26
HoppyF schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:31:
[...]

Nou, wat je moet opsturen èn waar naartoe staat in die e-mail!
Je moet de bewuste e-mail ook uitprinten en opsturen samen met de uitgeknipte sticker en de factuur.
Zonder deze e-mail kun je dus niets opsturen want het registratienummer waaronder je claim is geregistreerd staat in die e-mail.
Oké jammer, dan maar direct even bellen morgen met LG!
Bedankt!

• lapino
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:27
Net ontdekt dat ik ingebrande ondertitels heb op mijn c7, vermoedelijk hebben kinderen tv heel lange tijd op pauze gezet. Is vooral zichtbaar op groene achtergrond. Geen retentie, is er nu al enkele dagen. Tv niet langer in garantie, iemand idee hoe soepel Lg hierin is?

• izzet3838
lapino schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:23:
Net ontdekt dat ik ingebrande ondertitels heb op mijn c7, vermoedelijk hebben kinderen tv heel lange tijd op pauze gezet.
Heb je niet een soort screensaver als iets bij mij langer dan een minuut of twee op pauze staat zie ik vuurwerk op het scherm verschijnen?

• jejeh
  • Laatst online: 22:52
Bedankt voor uw bericht.
​Door het succes van de promotie lopen we enige vertraging op met het verwerken van de registraties. Onze excuses voor dit ongemak. We doen onze uiterste best om uw aanvraag zo snel mogelijk te verwerken.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

• Hamazaki
  • Niet online
izzet3838 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:55:
[...]

Heb je niet een soort screensaver als iets bij mij langer dan een minuut of twee op pauze staat zie ik vuurwerk op het scherm verschijnen?
waarschijnlijk op een hdmi ingang op pauze gezet. vind het ook krom dat er geen screensaver komt bij hdmi ingangen en wel bij apps. alhoewel de tv wordt hier uitgeschakeld op een bepaalde tijdstip als het te lang niet gebruikt wordt, deze optie zou ik nooit uitzetten.
lapino schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:23:
Tv niet langer in garantie, iemand idee hoe soepel Lg hierin is?
gewoon melden en afwachten.

Hamazaki wijzigde deze reactie 05-12-2019 09:04 (32%)

• ice-T106
Even een update voor de vraagstuk wat gebruik ja als HDMI switcher:

Heb nu de HDMI inputs direct naar de tv lopen.
HDMI 2 als "dedicated" ARC poort, dus deze stuurt nu alleen geluid terug naar de receiver.
CEC etc, aan. Dus de tv kan de receiver nu automatisch aan zetten en het volume regelen.
Door de HDMI 2 uitsluitend voor ARC te gebruiken heb ik geen problemen meer dat kanalen overrulen enz.
De setup box kan via IR met de MagicRemote aangestuurd worden.

Voordelen:
Alles is nu mogelijk via MagicRemote. Dus je kunt mooi de pointer gebruiken enz.
Geen belemmeringen voor de beeld weergave. 4K, HDR, VRR, 120Hz etc.

Neutraal:
We kunnen nog steeds de Harmony ook gebruiken. (wij gebruiken vaak aansturing via de Harmony app)

Nadelen:
Kan niet meer per input device de geluid profielen apart tunen. (geen gemis voor mij denk ik)
De overlay voor de settings van de receiver zijn minder handig op te roepen
Minder HDMI poorten beschikbaar in mijn geval

• FlameDB
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 24-01 17:11
Zelf al zowel gebruik gemaakt van LG cashback en samsung cashback. Het was wel duidelijk dat Samsung hier een stuk sneller in is en veel duidelijkere communicatie heeft. Nuja, in beide gevallen is het goedgekomen en aangezien Samsung (nog) geen OLED tv's heeft, gewoon geduld hebben :).

• Wakki
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 23-01 23:09
Beste tweakers leden,

Ik heb de LG oled 65C9 samen met muurbeugel van Vogels thin 505gekocht via KE. Omdat deze geen service hebben wat betreft het ophangen van de tv, heb ik BCC benaderd. Nou afspraak gemaakt en deze zijn langs gekomen. Tot mijn zeer grote teleurstelling hebben ze gezegd dat de muurbeugel niet op mijn tv past. De reden hiervoor zou zijn, dat die rails van de beugel aan de onderkant zou uitsteken. Ze raden mij aan om Vogels base 15l te kopen omdat die dan juist niet uitsteekt. Al met al vind ik het maar vaag, waarom zouden ze mij een beugel meeleveren die uitsteekt aan de onderkant.

Nou is mijn vraag iemand enige ervaring met vogel 505 thin icm LG65C9? En weten jullie misschien een ander adres om mijn tv op te kunnen hangen?

Help me out, alvast bedankt!!

Wakki wijzigde deze reactie 05-12-2019 10:18 (5%)

• ice-T106
Wakki schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:16:
Beste tweakers leden,

Ik heb de LG oled 65C9 samen met muurbeugel van Vogels thin 505gekocht via KE. Omdat deze geen service hebben wat betreft het ophangen van de tv, heb ik BCC benaderd. Nou afspraak gemaakt en deze zijn langs gekomen. Tot mijn zeer grote teleurstelling hebben ze gezegd dat de muurbeugel niet op mijn tv past. De reden hiervoor zou zijn, dat die rails van de beugel aan de onderkant zou uitsteken. Ze raden mij aan om Vogels base 15l te kopen omdat die dan juist niet uitsteekt. Al met al vind ik het maar vaag, waarom zouden ze mij een beugel meeleveren die uitsteekt aan de onderkant.

Nou is mijn vraag iemand enige ervaring met vogel 505 thin icm LG65C9? En weten jullie misschien een ander adres om mijn tv op te kunnen hangen?

Ik heb zelf de Thin505 gebruikt met een LG55C9. In mijn geval had ik geen zin om de draws balk lager te hangen. Dus mij zit de dwarsbalk achter het dunne deel van de tv en steek er verder niks boven of onder de tv uit. Dus als je de dwars balk achter het dunne deel geen probleem vindt dan moet het prima passen.

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:12
ice-T106 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:51:

HDMI 2 als "dedicated" ARC poort, dus deze stuurt nu alleen geluid terug naar de receiver.
CEC etc, aan. Dus de tv kan de receiver nu automatisch aan zetten en het volume regelen.
Door de HDMI 2 uitsluitend voor ARC te gebruiken heb ik geen problemen meer dat kanalen overrulen enz.

Voordelen:
Alles is nu mogelijk via MagicRemote. Dus je kunt mooi de pointer gebruiken enz.

Neutraal:
We kunnen nog steeds de Harmony ook gebruiken. (wij gebruiken vaak aansturing via de Harmony app)

Nadelen:
Kan niet meer per input device de geluid profielen apart tunen. (geen gemis voor mij denk ik)
Dank voor je toelichting! _/-\o_
Waarom is de overlay van de receiver minder handig op te roepen?

Soms is een 'domme' tv toch handiger, dan was er ook geen keus. Hang hem aan je receiver en die bepaald alles.

Luuk84 wijzigde deze reactie 05-12-2019 11:05 (4%)

• ice-T106
Luuk84 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:04:
[...]

Dank voor je toelichting! _/-\o_
Waarom is de overlay van de receiver minder handig op te roepen?

Soms is een 'domme' tv toch handiger, dan was er ook geen keus. Hang hem aan je receiver en die bepaald alles.
Omdat die alleen overlay weer kan geven naar de tv via de HDMI waar die op aangesloten zit. (HDMI2 in dit geval). Dus als je via HDMI 1,2,4 aan het kijken bent dan zak de overlay nog steeds lekker naar HDMI 2 het beeld sturen.

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:12
@ice-T106 dat had ik zelf ook kunnen bedenken |:(

• vtx
Beste tweakers leden,

Hiero gisteren zelf de 505 gemonteerd en de 65C9 opgehangen: Gaat perfect en ziet er supermooi uit! De beugel is verstelbaar en steekt niet uit. Uiteraard kan het anders zijn, als hij in al bestaande gaten gemonteerd moet worden (dat was hier niet het geval, dus ik heb de gaten zelf op de juiste hoogte geboord).

vtx wijzigde deze reactie 05-12-2019 11:37 (9%)

• Narev

Meerprijs is er zeker tov een B9 of C9.
Als je beter geluid belangrijk genoeg vindt dan kun je de E9 kiezen.
Je kunt er niet zomaar een speakerset aan toevoegen.
Daarvoor heb je een losse soundbar nodig en dan schiet de meerprijs dus zijn doel voorbij.
Het geluid van een B9 of C9 is overigens best goed.

De B9 en C9 verschillen wel, er is al veel over geschreven maar ook daar geld een prijsverschil van ongeveer €150. De B9 is en blijft een instapmodel maar is voor de rest ook prima.

Vandaag heeft reviewer Vincent Teoh nog een side-by-side video gepubliceerd.
YouTube: LG B9 vs C9 OLED TV Comparison
Vandaag las ik een interessante review over de e9 en die leerde mij dat de e9 met WISA is uitgerust (Wireless Speaker and Audio Association) Hoewel de speakers die ik als voorbeeld aankaarten dit misschien niet ondersteunen kun je dus wel degelijk speakers op je tv aansluiten. Wat het toch wel een interessante optie maakt, ondanks dat het aantal speakers wat dit nu ondersteund nog minimaal is.

Narev wijzigde deze reactie 05-12-2019 11:41 (3%)

• Gaat niet door158
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:56
Ik blijf toch problemen ondervinden met de NPO Start app i.c.m. Pi-Hole. Ik kan niet iets vinden in de log van Pi-hole dat er iets wordt geblocked. Wat tot opheden werkt is Pi-hole disable stream starten en Pi-hole weer op enable, maar zodra ik de tv uitzet en weer aan dan werkt het weer niet.

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:47
Beste tweakers leden,

Wat dacht je ervan om met een viltstift te markeren welk deel van de rails uitsteekt, de rails van de tv schroeven en met een ijzerzaag of flex het uitstekende deel eraf zagen. Echt een fluitje van een cent! :)

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 4 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P8, dSLR Pentax K3 en LG 55E6v

• pwh53
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:43
Beste tweakers leden,

niemand in je familie/kennisenkring die 4 gaatjes voor je kan boren ? en deze beugel past gewoon,kijk anders op marktplaats voor een klusser in de buurt,is niet veel werk.

• HoppyF
Beste tweakers leden,

Heb je deze video bekeken?
YouTube: How To install THIN 505 | TV wall mount | Vogel’s

Er steekt niet uit want deze muurbeugel is ook geschikt voor een 65C9.
Je moet wel met twee personen zijn om de TV aan de muurbeugel op te hangen want dit gaat niet alleen.
Narev schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:37:
[...]

Vandaag las ik een interessante review over de e9 en die leerde mij dat de e9 met WISA is uitgerust (Wireless Speaker and Audio Association) Hoewel de speakers die ik als voorbeeld aankaarten dit misschien niet ondersteunen kun je dus wel degelijk speakers op je tv aansluiten. Wat het toch wel een interessante optie maakt, ondanks dat het aantal speakers wat dit nu ondersteund nog minimaal is.
Niet alleen de E9 maar ook de andere LG 2019 modellen ondersteunen WiSA.
Je hebt dan uiteraard wel geselecteerde WiSA luidsprekers nodig en dat is een flinke investering.
Daarbij worden volgens mij, de interne TV luidsprekers uitgeschakeld als je WiSA luidsprekers gaat gebruiken.

HoppyF wijzigde deze reactie 05-12-2019 13:39 (26%)

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15:05
Ik heb sinds een paar dagen de LG C9 OLED .

Als ik de tv uitzet blijft het indicatie lampje midden onder altijd branden , klopt dit of is dit te wijzigen , ik kom er in de handleiding niet over tegen ?

• n2theb
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 24-01 14:10

n2theb

Tweakers Abonnee

ramrodwillem schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:39:

Als ik de tv uitzet blijft het indicatie lampje midden onder altijd branden , klopt dit of is dit te wijzigen , ik kom er in de handleiding niet over tegen ?
Het is mogelijk om dit uit te zetten in je instellingen van je tv (volgens mij bij algemeen). Ik moet alleen even thuis zijn voordat ik even precies kan aangeven waar dit stond.

• Executor16
  • Niet online
n2theb schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:40:
[...]

Het is mogelijk om dit uit te zetten in je instellingen van je tv (volgens mij bij algemeen). Ik moet alleen even thuis zijn voordat ik even precies kan aangeven waar dit stond.
General (Algemeen) -> Standby Light

• -Tarantula-
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:22
[quote]Wakki schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:16:
Beste tweakers leden,

[/quotum]

Ik heb deze combinatie en past perfect, ik moest zelfs de schroef in de beugel niet losdraaien om de beugel langer te maken. Gewoon vastschroeven achteraan de tv en dan aan beugel ophangen, easy, wel met twee zijn die wat kunnen heffen

• Snake_Eye
Ik heb de upscaling van de C8 en de C9 zo bekeken aan de hand van screenshot, maar dan lijkt me de C8 veel beter uit te zien. (terwijl ze wel dezelfde punt hebben gekregen) https://www.rtings.com/tv...re/lg-c8-vs-lg-c9/600/802

• Hamazaki
  • Niet online
ice-T106 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:51:

Voordelen:

Neutraal:

Nadelen:
is er een hdmi switcher met hdmi2.1? aangezien je over 4K 120HZ VRR hebt?

• Layumi
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-01 21:37
Ook ik ben overgegaan van mijn plasma naar een LG55C9. Ik heb wel 2 vragen.

Ik heb een favorietenlijst aangemaakt voor de TV kanalen. Op mijn plasma werden die genummerd van 1 t/m 28, ongeacht het kanaalnummer. Dus als ik op mijn ab 30 indruk, komt kanaal 14 van Ziggo.
Op de LG druk ik 28 in, komt er geen Ziggo, maar History channel.
Vraag: iemand enig idee hoe dit aan te passen

Tweede vraag: Heb de app rtlXl geinstalleerd. In de overeenkomst moet ik op akkoord drukken. Dat druk ik ook met het pijl van de ab. Echter er gebeurd niets. Wat ik ook druk, ik kom niet in de app.
Iemand hier ervaring mee??? Zijn er andere oplossingen???

• digifun
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Als je tv raar doet dan kan het ook aan de batterijen van de afstandbediening liggen.

Bij mij sloeg netflix vast terwijl ik verder wel alles kon doen. Heel raar en totaal niet te herleiden naar de ab. Daar moest ik ook ergens op akkoord drukken en dat ging niet,

u can fool all people some time and fool some people alltime

• ice-T106
Hamazaki schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:53:
[...]

is er een hdmi switcher met hdmi2.1? aangezien je over 4K 120HZ VRR hebt?
Ik bedoel dus dat ik de tv gebruik als "switcher" en niet de receiver.

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Layumi schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:03:
Ook ik ben overgegaan van mijn plasma naar een LG55C9. Ik heb wel 2 vragen.

Ik heb een favorietenlijst aangemaakt voor de TV kanalen. Op mijn plasma werden die genummerd van 1 t/m 28, ongeacht het kanaalnummer. Dus als ik op mijn ab 30 indruk, komt kanaal 14 van Ziggo.
Op de LG druk ik 28 in, komt er geen Ziggo, maar History channel.
Vraag: iemand enig idee hoe dit aan te passen

Tweede vraag: Heb de app rtlXl geinstalleerd. In de overeenkomst moet ik op akkoord drukken. Dat druk ik ook met het pijl van de ab. Echter er gebeurd niets. Wat ik ook druk, ik kom niet in de app.
Iemand hier ervaring mee??? Zijn er andere oplossingen???
Het is een beetje dom gemaakt, maar de pijl van de cursor moet apart ondersteuning voor gemaakt worden per app, in de Canal Digitaal en Disney+ app werkt het bijv ook niet. Als je even op het ronde deel rond je scroll knop drukt verdwijnt je cursor en kun je de scrollknop indrukken om te bevestigen.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• JPDeckers
  • Laatst online: 22:09
Na een tijdje met de E9 met de ingebouwde speakers te hebben geleefd, deze week dan toch maar een soundbar (Sony HT-ST5000) gekocht en aangesloten. Miste toch wel de bas, en geluid vaak wat onduidelijk.

Wat een verschil qua geluid! Ik was best tevreden over de E9 speakers (met AI sound on, anders te blikkerig), maar, nu kan ik opeens de stemmen weer fatsoenlijk horen en heb ik weer een fatsoenlijke bass. Soundbar met eARC ondersteuning, dus geen lipsync issues.

Achteraf toch beter een C9 kunnen kopen (alhoewel het e9 design me wel ook aanspreekt), achja.

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
JPDeckers schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 06:20:
Na een tijdje met de E9 met de ingebouwde speakers te hebben geleefd, deze week dan toch maar een soundbar (Sony HT-ST5000) gekocht en aangesloten. Miste toch wel de bas, en geluid vaak wat onduidelijk.

Wat een verschil qua geluid! Ik was best tevreden over de E9 speakers (met AI sound on, anders te blikkerig), maar, nu kan ik opeens de stemmen weer fatsoenlijk horen en heb ik weer een fatsoenlijke bass. Soundbar met eARC ondersteuning, dus geen lipsync issues.

Achteraf toch beter een C9 kunnen kopen (alhoewel het e9 design me wel ook aanspreekt), achja.
Ja, het geluid is niet om over naar huis te schrijven, ik snap niet echt dat de reviewers dit als goed beschouwen (voor ingebouwde speakers bedoel ik dan) geen enkele preset klinkt echt lekker en onze vorige LCD was hier toch echt een stuk beter mee. Jammer, maar toch gewoon de soundbar er weer onder gezet (bij de oude tv miste we die voor normaal tv kijken niet).
Wel is fijn dat de soundbar gewoon te bedienen is met de magic remote.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Spollie
  • Laatst online: 25-01 12:54
Ik heb sinds vorige week een 55E9. Ben ik de enige die last heeft van lip sync issues bij de ingebouwde apps (Netflix, Youtube, etc.)? Het geluid loopt juist achter op het beeld, zelfs als ik gebruik maak van de ingebouwde speakers. Het valt niet zo op omdat het een verschil niet zo groot is, maar het is wel degelijk aanwezig. Als ik een externe bron gebruik en die via mijn AVR laat lopen heb ik nergens last van. Ik dacht met eARC van dit gezeur af te zijn, maar helaas is dat niet het geval. Voor mij zijn de ingebouwde apps hierdoor eigenlijk onbruikbaar geworden. Overigens heb ik alle beeldverbeteraars uitstaan, waardoor de latency in het beeld wellicht lager is dan 'verwacht', maar de TV zou dit toch moeten weten? Ik las ergens nog wel een tip om Trumotion aan te zetten met alles op stand 0, dit zou moeten zorgen voor een kunstmatige vertraging in het beeld waardoor het geluid wellicht beter synchroon loopt.

Edit: ik ben blijkbaar niet de enige die dit probleem ervaar: https://www.reddit.com/r/.../lg_c9_audio_sync_issues/

Valt dit de meeste mensen simpelweg niet op? Ik kan me niet voorstellen dat dit een probleem is dat alleen bij specifieke units optreedt.

Spollie wijzigde deze reactie 06-12-2019 12:38 (13%)

• JPDeckers
Only schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:21:
[...]
Ja, het geluid is niet om over naar huis te schrijven, ik snap niet echt dat de reviewers dit als goed beschouwen (voor ingebouwde speakers bedoel ik dan) geen enkele preset klinkt echt lekker en onze vorige LCD was hier toch echt een stuk beter mee.
Eens. Had mijn vorige Oled verkocht met de soundbar erbij, op basis van de online reviews qua geluid, maar kon er uiteindelijk maar niet aan wennen. Voordeel is wel dat ik nu kon upgraden naar een Atmos systeem ^.^
Wel is fijn dat de soundbar gewoon te bedienen is met de magic remote.
ontdekte dat zelfs de menu-opties & settings van de soundbar te bedienen zijn. Waarschijnlijk al langer standaard zo, maar bij m'n vorige soundbar was dat allemaal niet (alleen volume).

• HoppyF
Vooral voor de bezitters van een net aangeschafte 2019 OLED is deze video misschien wel nuttig.
Reviewer Paul laat een flink aantal tips zien.
Bij de meesten wel bekend maar niet bij iedereen.
(spoiler: op 2:55 laat hij zien dat veel mensen vergeten de folie van de achterkant af te halen....) ;)
YouTube: LG B9,C9,E9 OLED ,TOP Tips & Tricks (NEW OWNERS MUST WATCH!)

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-01 12:39

Weet je zeker dat de ST5000 (duur ding trouwens!) eARC ondersteund? Ik zie het nergens staan en het ding is van 2017...

Edit: ja dus: https://www.homecinemamag...e-aan-ht-st5000-soundbar/

Werkt het goed?? Ben benieuwd naar eARC.

S0epkip wijzigde deze reactie 06-12-2019 13:42 (8%)

2430Wp ZW

• HoppyF
S0epkip schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:40:
[...]

Weet je zeker dat de ST5000 (duur ding trouwens!) eARC ondersteund? Ik zie het nergens staan en het ding is van 2017...

Edit: ja dus: https://www.homecinemamag...e-aan-ht-st5000-soundbar/

Heeft wèl eARC.
https://www.homecinemamag...e-aan-ht-st5000-soundbar/

• izzet3838

idem, voor normaal tv kijken zijn de ingebouwde speakers zeer goed, maar bij films of series mis ik wat bass en clarity, langs de andere kant was de e9 250 euro duurder dan de c9 en met een soundbar van 250 euro zou het geluid niet heel veel beter geweest zijn.
Jammer dat de draadloze lg achterspeakers niet werken met de e9 en dat er geen sub op aangesloten kan worden, de ingebouwde speakers zijn eigenlijk zeer geschikt als center speaker.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:25

Famous

R 400+

Famous schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:27:
Gisteren, na ongeveer 1,5 jaar, een melding gehad dat de batterijen van de Magic Remote bijna leeg zijn.
Toch nog lang mee gegaan, had niet verwacht dat ze een jaar haalde. :)
Ik krijg de melding nog steeds.
Elke keer als ik de "Magic" gebruik in plaatst van de knoppen komt de pop-up naar voren.
Afstandbediening werkt overigens nog perfect zonder haperingen.

Snap niet dat ze niet enkel de melding geven als je de TV aanzet bijvoorbeeld, dit is gewoon storend 8)7

Xbox live: Ghesous

• Wren
Famous schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:04:
[...]

Ik krijg de melding nog steeds.
Elke keer als ik de "Magic" gebruik in plaatst van de knoppen komt de pop-up naar voren.
Afstandbediening werkt overigens nog perfect zonder haperingen.

Snap niet dat ze niet enkel de melding geven als je de TV aanzet bijvoorbeeld, dit is gewoon storend 8)7
Same here! Na 5 maanden de melding te krijgen toch de batterijen maar een keer verwisseld :)

• Vulcan750
  • Laatst online: 23:47
ramrodwillem schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:39:

Ik zou het lekker zo laten, anders weet je nooit of je tv uitstaat of (per ongeluk) niet.

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 4 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P8, dSLR Pentax K3 en LG 55E6v

• Snake_Eye
Ik ben zelf wel helemaal tevreden met het geluid van de E9. (voor normaal TV kijken) heb dan wel de AI Sound uitgezet,en ook de Dolby Atmos uitgezet. Zo krijg ik een natuurlijk geluid zonder vervorming van klikkend geluid met bepaalde tonen. Ik zie overigens niet goed in om dit voor DA te gebruiken. Want wil je van DA gebruik maken dan moeten het speciale DA speakers zijn die naar boven weerkaatsen. Dat doet een soundbar niet. En een echte DA speakers moeten aan het plafon bevestigd worden.

Verder heb ik mijn TV een eind van de muur af staan, is dus ook niet opgehangen. De bas hoor ik best goed door de ingebouwde speakers. In mijn kamertje ernaast hoor ik het zelfs nog goed de bas. Veel mensen vergeten ook de plastic filmlaagje van de speaker te verwijderen ( melde de monteur)

Voor films gebruik ik toch mijn receiver en speaker set.

Snake_Eye wijzigde deze reactie 06-12-2019 15:31 (5%)

• JPDeckers
Snake_Eye schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:30:
Ik zie overigens niet goed in om dit voor DA te gebruiken. Want wil je van DA gebruik maken dan moeten het speciale DA speakers zijn die naar boven weerkaatsen. Dat doet een soundbar niet. En een echte DA speakers moeten aan het plafon bevestigd worden.
Enigzins offtopic, maar de ST5000 heeft dus wel van die naar boven gerichte speakers in zich. Nee, geen 7.1.2 speaker setup (zoals het zou horen voor full DA), maar ik ben niet van de extra speakers overal.
Hij is vrijwel net zo breed als de 55E9, prima om er onder te hebben liggen.
S0epkip schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:40:
[...]
Weet je zeker dat de ST5000 (duur ding trouwens!) eARC ondersteund? [...]
Werkt prima, zit nog de hele tijd te letten op lipsync issues, nog geen gevonden. Heb m'n Chromecast aan een input op de soundbar gehangen, wordt goed doorgelust.

Nu nog DA in de LG Disney+ app krijgen, Netflix werkt goed.

offtopic:
Is nu met een cashback, en ook nog in de aanbieding. Half geld uiteindelijk. En zeer goed uit alle testen

• Snake_Eye
JPDeckers schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:18:
[...]

Enigzins offtopic, maar de ST5000 heeft dus wel van die naar boven gerichte speakers in zich. Nee, geen 7.1.2 speaker setup (zoals het zou horen voor full DA), maar ik ben niet van de extra speakers overal.
Hij is vrijwel net zo breed als de 55E9, prima om er onder te hebben liggen.

[...]

Werkt prima, zit nog de hele tijd te letten op lipsync issues, nog geen gevonden. Heb m'n Chromecast aan een input op de soundbar gehangen, wordt goed doorgelust.

Nu nog DA in de LG Disney+ app krijgen, Netflix werkt goed.

offtopic:
Is nu met een cashback, en ook nog in de aanbieding. Half geld uiteindelijk. En zeer goed uit alle testen
Ik bedoel de Soundbar van de E9 is nutteloos voor DA, want deze soundbar is niet naar boven gericht.
Pagina: 1 ... 242 ... 255 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True