Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43
Gisteren mijn C9 ontvangen en ik ben er tot op heden heel blij mee.

Weet iemand of de TV de mogelijkheid heeft om de Picture Mode en eventueel Sound Mode automatisch naar een bepaalde setting te laten switchen bij het kiezen van een bron?

Ik wil dat de TV vanzelf de Game stand selecteert als ik mijn PS4 als input gebruik. Nu springt deze steeds naar Standard.

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 13:48
Ik sta op het punt om de C9 te bestellen met de huidige aanbiedingen, om een 42' Philips LCD uit 2010 te vervangen. Op elk vlak ben ik overtuigd dat het een top-tv is. Maar ik lees dat de helderheid niet optimaal is, een nadeel van OLED. Ik wil het toestel heel graag aanschaffen, maar ben bang dat de helderheid tekort schiet.

Kan iemand die 'm heeft wat zinnigs over zeggen? Hij komt in een ruime woonkamer te staan met veel daglicht, maar niet direct zonlicht op het scherm.
mrhp schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:41:
Ik sta op het punt om de C9 te bestellen met de huidige aanbiedingen, om een 42' Philips LCD uit 2010 te vervangen. Op elk vlak ben ik overtuigd dat het een top-tv is. Maar ik lees dat de helderheid niet optimaal is, een nadeel van OLED. Ik wil het toestel heel graag aanschaffen, maar ben bang dat de helderheid tekort schiet.

Kan iemand die 'm heeft wat zinnigs over zeggen? Hij komt in een ruime woonkamer te staan met veel daglicht, maar niet direct zonlicht op het scherm.
Geen zorgen, een OLED is vele malen helderder dan jouw Philips LCD uit 2010!
De huidige generatie LCD’s (bv high end QLED) kunnen een nog hogere helderheid weergeven maar.... slechts op een klein percentage van het scherm.
Daarbij gaat dit ten koste van het contrast.
Bij OLED bestaat dit probleem niet omdat er een oneindig contrast is.
Je ogen herkennen dit verschil en per saldo ziet OLED er dus ook veel beter uit.
Er staan overigens genoeg vergelijkingsvideo’s op YouTube waarbij je dit zelf kunt zien.
bv YouTube: OLED vs QLED 2019 (LG C9 v Samsung Q90R)

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 29-11-2019 19:59 ]

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21
Weet iemand hoe je de afstandsbediening van de C9 kunt instellen zodat hij met de volume knoppen het geluid van de Sonos bedient ipv de tv?

edit: al gevonden, zie https://support.sonos.com/s/article/3479?language=en_US

[ Voor 22% gewijzigd door .GoO op 29-11-2019 22:02 ]

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 12:28

rda

pwh53 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:41:
[...]

hmdi-kabel van laptop naar tv,of de de ingebouwde xplay-app icm gratis plex.
Bedant voor het advies, maar ik wil dat screen play het gewoon doet zonder dat ik daar problemen mee heb. Uiteindelijk is het een functie van een duur apparaat welke niet functioneert. Ik zou geen alternatief nodig moeten hebben.

• MaartenD76
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-10 07:30
Hallo Allen
Vandaag een 65W8 besteld bij KE, en meteen al een vraag voor W-serie bezitters: heeft er iemand van jullie de platte kabel geschilderd in de kleur van de muur? Volgens google zou dit moeten lukken maar wilde voor de zekerheid ff checken...

Verwijderd

pagani schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:42:
[...]

Je vergelijkt een model van vorig jaar (de C8) met een model van dit jaar (de B9), dus dat is best eenvoudig te verklaren. Het getal geeft het jaar aan (8=2018, 9=2019, 10=2020) en de letter de serie (waarbij in hetzelfde jaar c>b)
Bedankt voor je verduidelijking! Is de nieuwe B klasse dan kwalitatief minder dan de oudere C klasse?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:27:
[...]

Bedankt voor je verduidelijking! Is de nieuwe B klasse dan kwalitatief minder dan de oudere C klasse?
Het zit hem niet in kwaliteit maar functionaliteit. De B9 en C8 zijn vrijwel identiek, ik zou zelf de B9 kiezen ivm hdmi 2.1.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:27:
[...]

LG legt hier de verschillen uit tussen een B en C.
Bekijk ook de review van de B9 even.
Vincent geeft ook nog uitleg.
YouTube: LG B9 4K OLED TV Review
De verschillen zijn weliswaar niet heel groot maar ze zijn er wel.
Ligt je focus alleen op de prijs dan is een B9 zeker ook een goede keuze.
De 8 serie kun je beter buiten beschouwing laten omdat de 9 dezelfde prijs of goedkoper zijn.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:32
Wren schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:39:
[...]

Was wel benieuwd naar een update hierover maar de persoon in kwestie heeft niet meer gereageerd :)
Dankzij de lokale EP dealer is alles afgerond! Staat nu een nieuwe lg oled55c9pla bij mij thuis. In eerste instantie kregen ze reactie van LG. Pas toen ze de accountmanager inschakelde was alles zo regelt. Uiteindelijk wel bijbetaald, maar daarvoor ik wel een nieuw model gekregen. Wellicht niet het onderste uit de kan gehaald, desondanks blij dat het nu is afgerond.

Voor de grap lg nogmaals gebeld en daar kreeg ik weer dezelfde reactie als voorheen... Geen flauw idee hoe het daar op de achtergrond werkt.

Nu heb in dus inderdaad nog een defecte oled tv staan. Wordt lastig om een paneel aan te komen, dus repareren zit er waarschijnlijk niet in. Kreeg wel de tip om de tv aan een meubel winkel o.i.d. Te geven. Kunnen ze mooi gebruiken als showmodel. Of iemand hier moet nog interesse hebben.
oosterhofjf schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:36:
[...]

Dankzij de lokale EP dealer is alles afgerond! Staat nu een nieuwe lg oled55c9pla bij mij thuis. In eerste instantie kregen ze reactie van LG. Pas toen ze de accountmanager inschakelde was alles zo regelt. Uiteindelijk wel bijbetaald, maar daarvoor ik wel een nieuw model gekregen. Wellicht niet het onderste uit de kan gehaald, desondanks blij dat het nu is afgerond.

Voor de grap lg nogmaals gebeld en daar kreeg ik weer dezelfde reactie als voorheen... Geen flauw idee hoe het daar op de achtergrond werkt.

Nu heb in dus inderdaad nog een defecte oled tv staan. Wordt lastig om een paneel aan te komen, dus repareren zit er waarschijnlijk niet in. Kreeg wel de tip om de tv aan een meubel winkel o.i.d. Te geven. Kunnen ze mooi gebruiken als showmodel. Of iemand hier moet nog interesse hebben.
Netjes!
Als je niet teveel hebt moeten bijbetalen is dit een goede deal.
Je gaat immers van een full HD TV nu naar een 4K UHD met alle voordelen.
De defecte TV mocht je houden?
Is zeker nog wel wat waard, daarmee kan je je bijbetaling wellicht compenseren.
Zet hem op Marktplaats of hier bij Tweakers op V&A.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:14
oosterhofjf schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:36:
[...]

Dat is dan echt heel erg extreem raar gegaan. Of de omruiling nu door een winkel wordt gedaan of door LG, het defecte toestel gaat dan mee terug. Het is volgens mij nog nooit gebeurd dat LG zegt dat je je geld krijgt en dat je je toestel mag houden.

Zoals gezegd, als je van een full HD naar UHD gaat is dat wel een upgrade dus een kleine bijbetaling lijkt mij niet vreemd. puur uit nieuwsgierigheid, bij welke winkel had jij de tv origineel aangeschaft?

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:00:
[...]

LG legt hier de verschillen uit tussen een B en C.
Bekijk ook de review van de B9 even.
Vincent geeft ook nog uitleg.
YouTube: LG B9 4K OLED TV Review
De verschillen zijn weliswaar niet heel groot maar ze zijn er wel.
Ligt je focus alleen op de prijs dan is een B9 zeker ook een goede keuze.
De 8 serie kun je beter buiten beschouwing laten omdat de 9 dezelfde prijs of goedkoper zijn.
Je zegt: LG legt hier de verschillen uit tussen een B en C.

Ik zie alleen geen link :-)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 09:18
Deze middag mijn 65C9 toegekregen van KE. Rond 16h geïnstalleerd (opgehangen) op dezelfde muurbeugel die er hing van mijn 55”. Gelukkig kwam hij net goed uit que hoogte, dus niet moeten boren.

Walmount is de vogel 3305 (40-100” TV) en de afstand tot de muur is 2,3cm. Zowel UTP als optical cable passen juist.

Maar dan... het beeld. Serieuze upgrade tov mijn Philips full hd. Zeker HDR filmpjes zijn schitterend.
En na al sie jaren... geen lip sync issues meer icm Sonos playbar.
Blij man :).

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 30-11-2019 22:51 ]

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo de 65C9 staat. Mooi ding.

Nu moet ie nog opghangen worden.
Er zit al een zeer goede maar oude Vogel’s beugel vd de oude 50” plasma. Die was een stuk zwaarder. Dus beugel is stevig genoeg.

Maar de bouten zijn te groot. Weet iemand welke maat bout ik hiervoor bij de bouwmarkt kan halen?

2e vraag: kan je de amazon&movies knoppen op de afstandsbediening ook gebruiken voor andere diensten?
readytoflow schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:31:

Maar de bouten zijn te groot. Weet iemand welke maat bout ik hiervoor bij de bouwmarkt kan halen?

2e vraag: kan je de amazon&movies knoppen op de afstandsbediening ook gebruiken voor andere diensten?
1. Zie handleiding. 2. Nee kan niet.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
HoppyF schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:20:
[...]

Veel nieuwe mensen in dit topic, welkom uiteraard!
De drukte zal wel komen door de aanzuigende werking van Black Friday.
Alleen liever niet alle bekende problemen en vragen opnieuw aan de orde brengen als hier al eerder uitgebreid over gesproken is en de vragen beantwoord zijn.

Coolblue heeft de prijs voor een 55C9 op €1499 staan.
Voor CB begrippen geen slechte prijs.
Laagste prijzen staan in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic.

De ideale kijkafstand voor je TV moet je niet aan de Consumentenbond vragen maar deze site even bekijken.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
Uitleg staat daar ook bij.
Het is niet zwart/wit maar een richtlijn, je kunt daar van afwijken afhankelijk van je eigen voorkeur en budget.

Een korte FAQ:

Niet vergeten de beschermfolie te verwijderen, deze kàn op de voor- èn achterkant zitten.
(de folie kan erg strak aangebracht zijn waardoor deze bijna onzichtbaar is)

Haakse connectoren gebruiken bij vaste muurbeugel omdat er weinig ruimte beschikbaar is bij een extra dunne muurbeugel.
De VESA maat van een C9 is 300x200.
Specificaties van andere modellen kun je op de LG website vinden.

Netsnoer te kort, wat nu?
Verlengen met een langer snoer.
Tweakers oplossing, dit: https://www.avforums.com/...r-lg-power-cable.2045939/

Plaatsing TV.
Ik heb veel zonlicht in huis en deze valt ook op de TV, mag dat?
Nee.
Direct zonlicht op de TV moet vermeden worden. Plaats je TV dus waar er geen zonlicht op kan vallen of gebruik zonwering.

Eco mode uitzetten.
QuickStart uitzetten.

Richtlijn beeldinstellingen voor een C9:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings

Logo dimming.
Gebruik de logo dim functie om mogelijke problemen met fel gekleurde logo’s van TV zenders te voorkomen.
Veel zenders gebruiken al transparante logo’s maar nog niet allemaal.

Mijn netwerk is niet zo snel, wat nu?
Vaste netwerk aansluiting LAN is 100Mbits normaal gesproken snel genoeg maar WiFi is sneller.
Voorkeur heeft een WiFi 5Ghz kanaal.

Ivm energiebesparing schakel ik ‘s nachts met een tijdklok de spanning van de TV af, mag dit?
Nee.
De TV moet aangesloten blijven omdat de automatische pixel refresh cyclus verwerkt moet kunnen worden.
Als je lang weg bent bv op vakantie dan mag de netspanning wel uitgezet worden.

Cashback actie (indien van toepassing).
Waarom duurt het zo lang voordat LG mijn cashback op mijn rekening stort?
De verwerking wordt in batches uitgevoerd, het kan dus afhankelijk van het tijdstip van verwerkt, korte of langer duren voordat het geld op je rekening staat. Geduld dus ook al zijn er acht weken voorbij.
Bij twijfel kun je een e-mail sturen en vragen of alles in goede orde is ontvangen.
Aangetekend versturen per post van de gevraagde gegevens is niet nodig. Maak wel foto’s van de documenten die je gaat opsturen ivm mogelijk zoek raken van de post.

Als ik wat vergeten ben hoor ik het graag, dan vul ik dit aan! ;)
Thanks voor de tips! Waarom moet je quickstart uitzetten?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Hij, ik heb sinds gisteren een LG c9. Ik merk tijdens het gebruik van de Plex app op de tv dat HDR niet actief is. Geen icoontje rechts boven op het scherm? Dit probleem heb ik niet via Plex op de shield. Weet iemand de oplossing?

Ik heb nog een 2de vraag, kan ik tijdens het spelen van een film data informatie opvragen zoals welke HDR wordt er gebruikt enz.?

• Engineer Stewie
readytoflow schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:31:
Zo de 65C9 staat. Mooi ding.

Nu moet ie nog opghangen worden.
Er zit al een zeer goede maar oude Vogel’s beugel vd de oude 50” plasma. Die was een stuk zwaarder. Dus beugel is stevig genoeg.

Ik heb mijne ook opgehangen met een oude vogels mount (8mm verder van de muur, mar veel steviger dan de thin 505) en heb gebruik gemaakt van M6x16mm schroeven. Hij hangt er na een nacht nog :).

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-11 14:43
Ik ben aan het sparen om mijn 47 inch LG te vervangen door een 65 inch oled (nieuw erg duur nog, maar aas op een mooie gebruikte) maar vraag me af of ik deze ook aan mijn huidige muurbeugel kan hangen.

Ik heb een vogels vfw040, welke tot 70kg kan hebben, maar op papier staat ook tot max 50 inch.

Mijn idee is dat die ook makkelijk voor een 65 LG oled te gebruiken is.

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Capirex65 schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:19:
Ik ben aan het sparen om mijn 47 inch LG te vervangen door een 65 inch oled (nieuw erg duur nog, maar aas op een mooie gebruikte) maar vraag me af of ik deze ook aan mijn huidige muurbeugel kan hangen.

Ik heb een vogels vfw040, welke tot 70kg kan hebben, maar op papier staat ook tot max 50 inch.

Mijn idee is dat die ook makkelijk voor een 65 LG oled te gebruiken is.
Wel gek, de mijne Physix van Vogels gaat tot 55 inch en 30 kilo (linkje in eerder post geplaatst). Hoe dan ook, ondersteund jouw muurbeugel ook VESA300x200? De mijne is 180 graden draaibaar, de jouwe een vaste, ik weet niet waarom maar denk steeds dat jullie allemaal een 180 graden muurbeugel hebben. Ook zag ik dat hij 300x200 ondersteund.

Je weet dat je slechts de helft van de tv kan gebruiken voor de muurbeugel? Je zal hem dus deels kunnen zien of je moet er wat vanaf zagen. Dat komt omdat de bovenste deel superdun is en geen boutgaten heeft. Het is namelijk 450mm vanaf bovenzijde ongeveer naar 1e VESA boutgat en dan 200mm en de restant is 56mm. Je beugel zelf is 436 mm in totaal in hoogte en steekt dus ongeveer zo een 200 mm uit en ik weet niet of je achter je superplatte bovendeel kan kijken, in mijn geval wel als ik thuiskom kijk ik zo tegen de zijkant op.

Voor anderen: https://www.coolblue.nl/p...ogel-s-vfw-040-zwart.html

• Capirex65
  • Laatst online: 13-11 14:43
De beugel ondersteunt in principe alle vesa maten volgens mij en mocht deze eronder uit steken dan zaag ik er idd wel een stukje af.

Dat je dan achter het bovenste dunne deel kunt kijken had ik al wel bedacht, maar storend is dat niet in mijn situatie.

Ik vond het met name opvallend omdat ze in de gegevens van de beugel max 50 of 55 inch opgeven, of zou dit vooral komen doordat dat op moment van uitbrengen van de beugel dat een beetje de max was voor de tv's in de huiskamer.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben met mijn C9 nog steeds ontzettend aan het spelen met de beeldinstellingen.
Ergens kan ik me maar niet vinden in de bioscoop, ISF of Technicolor instellingen.
Vaak het idee dat het allemaal veel te grauw en flets lijkt en tekort doet aan wat deze fraaie oled kan (zoals het wauw effect bij bijv de interne demo met die kersen enzo)...
Daarom schakel ik vaak weer naar 'levendig', dat vindt ik dan eventjes fantastisch... Maar dan lijken mijn ogen toch wat moe oid te worden op den duur, van alle heftigheid.
Dus dan schakel ik naar standaard en ga daar qua settings wat zaken aan passen zodat het in de buurt komt van levendig, maar net een tikje minder...
Dat bevalt dan weer eventjes, maar bij langer kijken toch ook weer niet...

Waarom zit er bijv nul dynamisch contrast bij de isf achtige beeldmodussen? Dat wil je toch juist een kleine beetje (laag, gemiddeld of hoog) en waarom is alles zo érnstig warm qua tinten?

Ik heb het idee dat iedereen op dit forum heel erg content lijkt te zijn met bioscoop of isf standaard settings? Gewoon één keer aanklikken en daar altijd allround blij mee zijn?

'Worstelen' anderen niet met dit soort instellingen? (en dan naast sdr, ook nog hdr en dolby vision)

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 14:52

pdavie2311

Live life to the fullest..

Allewijn schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:20:
Ik ben met mijn C9 nog steeds ontzettend aan het spelen met de beeldinstellingen.
Ergens kan ik me maar niet vinden in de bioscoop, ISF of Technicolor instellingen.
Vaak het idee dat het allemaal veel te grauw en flets lijkt en tekort doet aan wat deze fraaie oled kan (zoals het wauw effect bij bijv de interne demo met die kersen enzo)...
Daarom schakel ik vaak weer naar 'levendig', dat vindt ik dan eventjes fantastisch... Maar dan lijken mijn ogen toch wat moe oid te worden op den duur, van alle heftigheid.
Dus dan schakel ik naar standaard en ga daar qua settings wat zaken aan passen zodat het in de buurt komt van levendig, maar net een tikje minder...

Waarom zit er bijv nul dynamisch contrast bij de isf achtige beeldmodussen? Dat wil je toch juist een kleine beetje (laag, gemiddeld of hoog) en waarom is alles zo érnstig warm qua tinten?

Ik heb het idee dat iedereen op dit forum heel erg content lijkt te zijn met bioscoop of isf standaard settings? Gewoon één keer aanklikken en daar altijd allround blij mee zijn?

'Worstelen' anderen niet met dit soort instellingen? (en dan naast sdr, ook nog hdr en dolby vision)
Ik herken dat wel hoor. Gisteren liet ik hier even weer de video’s zien met de kersen en het theekopje ect..Dat wou effect krijg ik inderdaad niet met tv kijken. Nu is dat natuurlijk 4K kwaliteit en wordt er nog niet uitgezonden in deze kwaliteit. Maar ook met Netflix krijg ik dit wou effect niet.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Het "probleem" (voor zover dat er is) zit hem in de bron (en eigenlijk meer nog in je hoofd m.b.t. verwachtingen/wensen). Je zult moeten accepteren dat niet elke content even "wow" van kwaliteit is (bijv tv-uitzendingen maar ook genoeg films/series), en misschien nog wel belangrijker, dat er ook heel veel content is die op zich van goede kwaliteit is maar die helemaal niet continu beoogt een wow-effect te creëren.

Met andere woorden: krijg je het wow-effect bij de "wow" demo's van goede kwaliteit zonder dat het realisme geweld wordt aangedaan (dus geen (huid)tinten, gamma, contrast en scherpteartefacten zoals bij de instelling "levendig" :X) dan staat je tv in principe prima afgesteld.

Is het dan bij andere bronnen een beetje mat of saai naar je smaak dan kan je gaan truuken door de zaken op te pompen tot the max. Maar dat is dan niet realistisch (maar kan jou dat wellicht boeien ;)) en ook geen instelling die je voor alle content kan gebruiken, het is niet anders.

Een one-for-all setting die overal een wow-effect geeft bestaat simpelweg niet. En dat je moeie ogen krijgt van een tijdje kijken is veelzeggend over de instellingen die je dan gebruikt (levendig). Dat is natuurlijk niet voor niets. Maximaal "wow" als in vet veel licht en contrast, dikke kleuren en alles dat maximaal van het scherm af spat is niet maximaal realisme en betekent op den duur ook pijn aan de ogen. Een wat subtielere afstelling zorgt voor minder vermoeide ogen zonder continu wow-effect maar laat wel ruimte voor wow-momenten als de content dat zo bedoelt / toelaat. Wat dat betreft niet zoveel anders zoals wat je in het echte leven om je heen ziet dus. Ook niet continu een wow-ervaring alsof je bijvoorbeeld de hele dag tegen een ondergaande zon in kijkt die de zee vol schitteringen laat zijn. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 01-12-2019 11:08 ]

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-11 00:41
Net een nieuwe LG C9 65 OLED gekocht.

Ik gebruik voornamelijk een projector, dit is er eentje voor in een apart kamertje. Ik vraag me wel af hoe het vergelijkt met de projector. Zeker naar HDR toe, wat wat moeilijk is met de projector om een goed resultaat mee te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Chromanin op 01-12-2019 11:33 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Allewijn schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:20:

De ISF of Technicolor modus is niet "ernstig warm" de andere modussen zijn juist veel te koel afgesteld. Dan popt wit er lekker uit, maar het klopt voor geen meter.

Zelfde met dynamisch contrast. Ziet er leuk uit in een showroom, maar ik word er compleet gestoord van thuis.

Levendig ziet er even leuk uit, maar totaal niet realistisch. Gifgroen gras, extreem blauwe lucht, huidtinten die richting Oompa-loompa gaan...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Jeroenneman schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:38:
[...]

De ISF of Technicolor modus is niet "ernstig warm" de andere modussen zijn juist veel te koel afgesteld. Dan popt wit er lekker uit, maar het klopt voor geen meter.

Zelfde met dynamisch contrast. Ziet er leuk uit in een showroom, maar ik word er compleet gestoord van thuis.

Levendig ziet er even leuk uit, maar totaal niet realistisch. Gifgroen gras, extreem blauwe lucht, huidtinten die richting Oompa-loompa gaan...
Wellicht helpen deze settings?

Als je net switched van setting is het vaak een groot verschil en lijkt alles flets, maar na verloop van tijd raak je gewend aan de meer realistischer kleuren.

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 21:33
LuPo schreef op zondag 1 december 2019 @ 07:44:
[...]

Thanks voor de tips! Waarom moet je quickstart uitzetten?
Er kunnen Wifi-problemen zijn als je quickstart aan hebt, als je je tv gewoon bedraad aansluit kun je quickstart aan laten.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:50
theRedDevilNL schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:45:
[...]

Wellicht helpen deze settings?

Als je net switched van setting is het vaak een groot verschil en lijkt alles flets, maar na verloop van tijd raak je gewend aan de meer realistischer kleuren.
Het is een kwestie van smaak maar ik vind rtings settings niet zo geweldig.
Ik gebruik settings van flatpanelshd naar eigen smaak aangepast

https://www.flatpanelshd....=showfull&id=1559035462#3

• Engineer Stewie
Capirex65 schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:51:
De beugel ondersteunt in principe alle vesa maten volgens mij en mocht deze eronder uit steken dan zaag ik er idd wel een stukje af.

Dat je dan achter het bovenste dunne deel kunt kijken had ik al wel bedacht, maar storend is dat niet in mijn situatie.

Ik vond het met name opvallend omdat ze in de gegevens van de beugel max 50 of 55 inch opgeven, of zou dit vooral komen doordat dat op moment van uitbrengen van de beugel dat een beetje de max was voor de tv's in de huiskamer.
Ik heb een soortgelijke beugel.
Je hebt vanaf het onderste vesa gat van de tv nog ruim 15cm naar beneden. Je zal de muurbeugel heus niet zien.
Ik heb hem in het onderste gat van de beugel zitten en dan was het middengat ook perfect bruikbaar.

• SOTD
Engineer Stewie schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:04:
[...]

Ik heb een soortgelijke beugel.
Je hebt vanaf het onderste vesa gat van de tv nog ruim 15cm naar beneden. Je zal de muurbeugel heus niet zien.
Ik heb hem in het onderste gat van de beugel zitten en dan was het middengat ook perfect bruikbaar.
Volgens HoppyF was de afstand vanaf de bovenrand tot bovenste vesagat 45 cm, de vesa is 20 cm, totale beeldscherm is 70, dat kan dan geen 15 zijn of reken je de voet erbij?

Edit: Oooh, hij had het over een 55 inch tv en jullie over 65.

Zijn beugel is iig wel 43cm lang, dat wordt allemaal prima afgedekt door de onderste deel van de tv?

[ Voor 4% gewijzigd door SOTD op 04-12-2019 19:46 ]

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:08

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heb nu sinds een week ongeveer dat als ik naar voetbal kijk dat het beeld totaal niet vloeiend is. Kijkt echt totaal niet lekker naar voetbal en dat heb ik hiervoor nog nooit gehad. Alle beeld verbeteraars staan uit.

Het gaat op mijn LG Oled B6.

• Engineer Stewie
SOTD schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:26:
[...]

Volgens HoppyF was de afstand vanaf de bovenrand tot bovenste vesagat 45 cm, de vesa is 20 cm, totale beeldscherm is 70, dat kan dan geen 15 zijn of reken je de voet erbij?

Zijn beugel is iig wel 43cm lang, dat wordt allemaal prima afgedekt door de onderste deel van de tv?
Ik heb idd wel de 65” versie en die is 80cm breed.
Maar als hij de onderste gaten van de beugel gebruikt (wat ik ook gedaan heb) zal die er nooit onderuit komen. Anders zou geen enkele beugel passen.
Aangezien de elektronica van een 55 en 65” hetzelfde is zal dat stuk vermoedelijk ook niet veel verschillen. Je hebt na het onderste VESA gat ook niet meer dan 2xm nodig om de beugel te verbergen.

Ik heb deze hangen en de straps hamgen bij mij nog 13cm uit ofzo. Niets van te zien.
https://www.kamera-expres...iIGHLj-aEPLhoC4SgQAvD_BwE

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-11 00:41
Klein vraagje voor de gamers onder ons. Werkt 4k + 120hz (Zonder HDR) op HDMI 2.0? Of moet je dan je resolutie naar beneden halen.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:43
Chromanin schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:16:
Klein vraagje voor de gamers onder ons. Werkt 4k + 120hz (Zonder HDR) op HDMI 2.0? Of moet je dan je resolutie naar beneden halen.
Dat gaat niet hoger dan 60 voorzover ik weet..Kan je gewoon opvragen hoor, staat wel bij de HDMI specs.

https://www.cablestogo.com/tech/hdmi-2

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:28

Puck

W32.Deadcode.A

Chromanin schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:16:
Nee, dan dat kan bij HDMI 2.0 enkel bij 1080p. 4K is gelimiteerd op 60hz.

Arrived anxious, left bored

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wow...gewoon ff tussendoor. naar ‘our planet’ in 4K zitten kijken op de 65C9.

Kan t haast niet afzetten. Wat een geweldig beeld ineens!

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 03:22
pdavie2311 schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:30:
[...]

Ik herken dat wel hoor. Gisteren liet ik hier even weer de video’s zien met de kersen en het theekopje ect..Dat wou effect krijg ik inderdaad niet met tv kijken. Nu is dat natuurlijk 4K kwaliteit en wordt er nog niet uitgezonden in deze kwaliteit. Maar ook met Netflix krijg ik dit wou effect niet.
Our planet op Netflix geeft inderdaad net zo'n 'Wow' effect als de winkelmodus vind ik

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 14:52

pdavie2311

Live life to the fullest..

readytoflow schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:38:
Wow...gewoon ff tussendoor. naar ‘our planet’ in 4K zitten kijken op de 65C9.

Kan t haast niet afzetten. Wat een geweldig beeld ineens!
Net ff snel 2 min bekeken! Inderdaad super! Dan wel!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:47

-Stef-

Slainthe!

echtp schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:40:
[...]

Maar, zou dat gaan werken?? Twijfelachtig lijkt mij, laat je het weten?
Geen dongle gekocht maar mijn Ci8 via ethernet verbonden ipv wifi en dat heeft het stotteren van mijn Oneodio verholpen. Misschien werkt dit ook bij jou.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Engineer Stewie
pdavie2311 schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:31:
Net ff snel 2 min bekeken! Inderdaad super! Dan wel!
Zoek op youtube op hdr demo, zitten pareltjes bij.

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:17
Verkeerde topic.

[ Voor 82% gewijzigd door syntesia op 01-12-2019 20:55 ]

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 11:13
Inmiddels een paar dagen eigenaar van een 65C9, alles is fantastisch op 1 ding na, ondertiteling, soms het is wit gewoon té bright om het zo maar te zeggen. Nu kan ik in Netflix de kleur aanpassen maar geel is ook best wel intens. Zijn er manieren het allemaal of de subs (of het wit) net wat minder intens te maken? Of is het een kwestie van gewenning?

Wat is metro? | Webdesign met een grid

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

TheNightbringer schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:44:
Inmiddels een paar dagen eigenaar van een 65C9, alles is fantastisch op 1 ding na, ondertiteling, soms het is wit gewoon té bright om het zo maar te zeggen. Nu kan ik in Netflix de kleur aanpassen maar geel is ook best wel intens. Zijn er manieren het allemaal of de subs (of het wit) net wat minder intens te maken? Of is het een kwestie van gewenning?
Is echt al heel vaak gevraagd en beantwoord in dit topic: ondertiteling op half transparant zetten (bij Netflix).

• TheNightbringer
Puck schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:47:
[...]

Is echt al heel vaak gevraagd en beantwoord in dit topic: ondertiteling op half transparant zetten (bij Netflix).
Dank voor de snelle reactie.

Dat lost het netflix probleem op, voor disney+ en uhd films is er dan niet een oplossing binnen het OS(tv) neem ik aan?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
Ik vroeg vandeweek of het mogelijk was om een externe harde schijf aan de c9 te hangen.
Dit is bij mij een onmogelijke missie.
Ik heb diverse USB naar SATA kabels gebruikt en ook diverse soorten hd's en sd's maar ik krijg alleen maar dat er een USB apparaat moet worden aangesloten. Zodra ik deze combinaties aan sluit op een pc is er niets aan de hand.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

TheNightbringer schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:51:
[...]

Dank voor de snelle reactie.

Dat lost het netflix probleem op, voor disney+ en uhd films is er dan niet een oplossing binnen het OS(tv) neem ik aan?
Nee niet globaal aangezien de apps zelf bepalen hoe deze gerenderd worden.

• Allewijn
  • Niet online
TheNightbringer schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:44:
Welke beeldmodus/settings gebruik je?

Overigens was bij mij Netflix ondertiteling op semi transparant zetten echt geen fijne optie. Ondertitels amper nog goed te lezen zo.
Ik heb gekozen om de ondertiteling gewoon op wit te zetten maar dan Schaduw op GEEN ipv SLAGSCHADUW.
Zo is het wit ook al een stukje minder fel.

https://www.netflix.com/subtitlepreferences

Ps: zodra je deze settings via internet hebt gedaan moet je de Netflix app even afsluiten en opnieuw starten op je tv.

• .GoO
  • Laatst online: 02-11 10:21
Weet iemand of je dat super irritante mute icoontje uit kunt zetten?

• TheNightbringer
Allewijn schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:11:
[...]

Welke beeldmodus/settings gebruik je?

Overigens was bij mij Netflix ondertiteling op semi transparant zetten echt geen fijne optie. Ondertitels amper nog goed te lezen zo.
Ik heb gekozen om de ondertiteling gewoon op wit te zetten maar dan Schaduw op GEEN ipv SLAGSCHADUW.
Zo is het wit ook al een stukje minder fel.

https://www.netflix.com/subtitlepreferences

Ps: zodra je deze settings via internet hebt gedaan moet je de Netflix app even afsluiten en opnieuw starten op je tv.
Momenteel gebruik ik cinema, ik zit nog te kijken wat het fijnste aanvoelt.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Hier nu ook een 55C9. Het doet wel wat denken aan onze vroegere Plasma, dat inktzwarte heb ik echt gemist.
Alleen al die beeldinstellingen is nog wel een dingetje. Herken wel wat @Allewijn schrijft.
Instellingen gebruiken we nu van Ratings.com: ISF Expert Dark Room. Dat wordt de winterstand, straks Light Room. :)

Heb nog wat probleem met motion; bij snelle camerabewegingen veegt het beeld wat na.
Iemand tips voor deze instellingen?

TruMotion, Motion Eye care, Motion Pro, het blijft lastig.

[ Voor 25% gewijzigd door CR2032 op 01-12-2019 22:56 ]

• wimpie007
  • Laatst online: 14-11 17:12
.GoO schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:23:
Weet iemand of je dat super irritante mute icoontje uit kunt zetten?
Zou ik ook wel willen weten, heb vriendin inmiddels aangeleerd geluid naar beneden uit te zetten ipv mute ivm burn in ;-)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 18:34

Mystikal

It never hurts to help!

thunder8 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:45:
Voor TV Replay zijn er genoeg andere opties. Heb je een iPad, dan kan je via de Ziggo app wel casten via Airplay. Bij Android is een Chromecast een optie lijkt me. Opnemen kan ook met een HDD gekoppeld aan je TV.

CI+ werkt prima, had ik ook al op mijn vorige TV. Ik heb een hekel aan extra kastjes die je in principe niet nodig hebt. Als je zelf een geregistreerde smartcard over hebt, kan je de CI+ module zelf kopen. Dan betaal je per maand niets extra. Heb je dat niet, dan moet je via Ziggo de CI+ module gaan huren, dan krijg je de smartcard erbij. Helaas kan je tegenwoordig geen smartcards meer registreren, wat ik echt zonde vindt.
Dit werkt niet voor replay tv.

Basement Bios ---- Exo-S

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

wimpie007 schreef op maandag 2 december 2019 @ 01:38:
[...]

Zou ik ook wel willen weten, heb vriendin inmiddels aangeleerd geluid naar beneden uit te zetten ipv mute ivm burn in ;-)
Dat mute icoontje verandert niet voor jan lul van plek natuurlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:11
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:08:
Ik vroeg vandeweek of het mogelijk was om een externe harde schijf aan de c9 te hangen.
Dit is bij mij een onmogelijke missie.
Ik heb diverse USB naar SATA kabels gebruikt en ook diverse soorten hd's en sd's maar ik krijg alleen maar dat er een USB apparaat moet worden aangesloten. Zodra ik deze combinaties aan sluit op een pc is er niets aan de hand.
Probeer ze eens te formateren, zijn je hdd's toevallig geformateerd in ntfs of exfat misschien?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
CyBeR schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:43:
LG denkt toch niet veel verder dan het apparaat zelf op audio gebied. Niet echt van deze tijd dat het uitzonderlijk is dat je de ingebouwde speakers niet wil gebruiken. Zelfs bij mijn 10jr oude pana plasma gaat het icoontje na wat seconden vanzelf weg

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:20
Heb me daar ook aan zitten ergeren. Snap ook niet waarom dat nog niet in een update is meegenomen, lijkt me een puur cosmetische ingreep en makkelijk op te lossen.

• PetrCech_3
  • Laatst online: 11-11 06:30
Voor de PS4-spelers: Zetten jullie de TV op game-mode als jullie gamen? Of heeft iemand een aan te raden custom mode voor een zo vet mogelijke beleving?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
haha...zeer herkenbaar; mensen die net hun LG Oled TV binnen hebben en dan beginnen met de miljoen miljard verschillende kleureninstellingen en andere diverse beeldinstellingen.

Eerste paar dagen zit je als een malle constant instellingen te veranderen :+

tip:

Kap nadat je zo goed als tevreden bent met de diverse kleur/beeldinstellingen met verder aanpassen en ga lekker genieten van het mooie beeld.

Soms denk ik wel eens dat LG oled TV's eigenlijk véél te veel opties biedt met de diverse kleur/beeldinstellingen.

En op zoek gaan naar ''een zo vet mogelijk beleving'' en deze delen hier heeft vrijwel 0 zin.
Er is geen hapklare vet-mogelijke-beleving, ieders huiskamer is weer anders wat betreft lichtinval.

maar goed....happy hunting voor de ''vet mogelijke beleving''! :? O-)

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 02-12-2019 10:23 ]

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:28
-Stef- schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:37:
[...]

Geen dongle gekocht maar mijn Ci8 via ethernet verbonden ipv wifi en dat heeft het stotteren van mijn Oneodio verholpen. Misschien werkt dit ook bij jou.
Bedankt dat je je ervaring deelt. Mijne heb ik een week geleden (omdat wifi snelheid erg wisselend was) ook met ethernet aangesloten. Geen verschil wat geluid betreft op de Bluetooth Oneodio hoofdtelefoon. Vaak is het geluid goed, soms stottert het dus kan ook toeval bij jou zijn. Begrijp toch al niet wat het met elkaar te maken zou hebben?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
izzet3838 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:52:
[...]

Probeer ze eens te formateren, zijn je hdd's toevallig geformateerd in ntfs of exfat misschien?
Ja, hij zag hem 1x en toen heeft hij een geformateerd als 15mb HD. Na het formatteren begon hij meteen weer te piepen dat er geen usb disk gevonden was.
Het rare is dat usb sticks meteen worden opgepakt. Echter mag ik daar niet op opnemen.
Ik ga kijken of ik een andere kabel kan gebruiken. Dit is een 3.1 kabel, misschien dat er iets is met de pinouts oid.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• wimpie007
  • Laatst online: 14-11 17:12
CyBeR schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:43:
[...]

Meen je dat? Haha zal vanavond eens kijken

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:09
Ik heb er vandaag voor gekozen om mijn 8 jaar oud 55" Samsung LCD te vervangen voor een 55C9. Ben erg benieuwd naar deze TV van LG.

Had eerst nog wat twijfels tussen OLED en QLED maar hoor zoveel goeds over deze LG TV dat de keus daarop gevallen is..

Waar ik me alleen een beetje zorgen over maak is het inbranden bepaalde beelden..

[ Voor 14% gewijzigd door DM89 op 02-12-2019 11:35 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:57
Bacspin schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:54:
[...]
LG denkt toch niet veel verder dan het apparaat zelf op audio gebied. Niet echt van deze tijd dat het uitzonderlijk is dat je de ingebouwde speakers niet wil gebruiken. Zelfs bij mijn 10jr oude pana plasma gaat het icoontje na wat seconden vanzelf weg
Dan zet je het volume toch gewoon op "0" , dan is het mute icoontje ook weg. Je kan ook problemen creëren die er eigenlijk niet zijn...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• MrLeon
  • Laatst online: 20-11-2023
Weet iemand of het mogelijk is om een google nest mini te koppelen met een c8? Ik krijg het niet voor elkaar om de tv te vinden of te koppelen in de google home app.

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 09-11 16:46
Geert1976 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:20:
haha...zeer herkenbaar; mensen die net hun LG Oled TV binnen hebben en dan beginnen met de miljoen miljard verschillende kleureninstellingen en andere diverse beeldinstellingen.

tip:

Kap nadat je zo goed als tevreden bent met de diverse kleur/beeldinstellingen met verder aanpassen en ga lekker genieten van het mooie beeld.

Soms denk ik wel eens dat LG oled TV's eigenlijk véél te veel opties biedt met de diverse kleur/beeldinstellingen.

En op zoek gaan naar ''een zo vet mogelijk beleving'' en deze delen hier heeft vrijwel 0 zin.
Er is geen hapklare vet-mogelijke-beleving, ieders huiskamer is weer anders wat betreft lichtinval.

Dit is ook mijn kijk. Een avondje kwijt geweest aan het instellen van elke input (SDR/Dolby/HDR,Xbox, etc), en nu ziet het er gewoon prachtig uit. Kan vast nog wel beter, maar hoe het nu is vind ik al een aardige upgrade vergeleken met oude tv. Liever van het mooie beeld genieten.

• Hettiehamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01-2024
Bestaat er iets van een best practice kalibratie?

Voor lg 65c9?
Alwayshappyz schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:07:
[...]

Dit is ook mijn kijk. Een avondje kwijt geweest aan het instellen van elke input (SDR/Dolby/HDR,Xbox, etc), en nu ziet het er gewoon prachtig uit. Kan vast nog wel beter, maar hoe het nu is vind ik al een aardige upgrade vergeleken met oude tv. Liever van het mooie beeld genieten.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Hettiehamster schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:19:
Bestaat er iets van een best practice kalibratie?

Voor lg 65c9?
Ja, lees eens terug naar gisteren 12:17 heb je al 2 sets te pakken.

• Engineer Stewie
Bacspin schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:54:
[...]

Je kan audio in de settings toch uitzetten?
Althans als dat via optical loopt zoals hier.

• Allewijn
  • Niet online
^^^^
Wat 'Engineer Stewie' hierboven zegt klopt. Ook ik gebruik de interne speakers van mijn C9 niet en heb gekozen voor optisch (tv is optisch aangesloten op een B&O installatie) en dan gaan de interne speakers gewoon netjes uit.
Je kan ook kiezen voor optisch+interne speakers, dan blijven ze wel er bij aan...

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Allewijn schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:22:
^^^^
Wat 'Engineer Stewie' hierboven zegt klopt. Ook ik gebruik de interne speakers van mijn C9 niet en heb gekozen voor optisch (tv is optisch aangesloten op een B&O installatie) en dan gaan de interne speakers gewoon netjes uit.
Je kan ook kiezen voor optisch+interne speakers, dan blijven ze wel er bij aan...
Gister de tv ontvangen. Geluid hier ingesteld via HDMI naar de receiver met eARC aan, hoor ook meteen niets meer door de ingebouwde speakers. Wanneer je dit dan wel hebt snap ik niet helemaal... :? interne speakers natuurlijk uit gezet ;)

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 09-11 16:46
Ik vind het geluid wat uit de TV komt trouwens best goed. Kijk, het kan veel beter met externe apparaten, maar tv klinkt heel wat beter dan onze vorige TV (KS7000). Binnenkort sluiten we onze soundbar weer aan, nu nog even zonder, maar ik ben wel positief verrast. Helemaal met zo'n dun scherm.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
Hoe doen jullie dat nou met eARC en het aansluiten van apparaten op een receiver? Ik heb straks de volgende situatie thuis:
  • LG C9 (met eARC)
  • Marantz NR1710 (met eARC ondersteuning).
  • PS4
  • KPN TV box
  • Apple TV 4K
Sluiten jullie alles aan op de receiver, of toch op de tv? Mijn gevoel blijft zeggen alles via de receiver laten lopen. Maar kan je bijvoorbeeld ook nog de tv automatisch op game mode zetten als je de PS4 aanzet? Volgens mij kan dit alleen als je de PS4 aansluit direct op de tv en dit zo instelt, of heb ik het mis?

• EnnaN
  • Laatst online: 14-11 15:53

EnnaN

Toys in the attic

Engineer Stewie schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:40:
[...]

Je kan audio in de settings toch uitzetten?
Althans als dat via optical loopt zoals hier.
Kan dat inderdaad? Want dat vroeg ik me af, om icm optische uitgang/sonos playbar te kunnen werken. Voor mijn huidige tv moest ik de max-volume op 0 zetten via de 'hotel mode', dat kan ook nog een optie zijn.

Het voordeel van audio uit / max volume is dat je je volume-knop kan blijven gebruiken omdat je die op de sonos kan inleren, zonder dat de volume van je tv echt omhoog gaat (dat zal wel een open deur zijn voor sommigen, maar goed, om er even bij te zetten waarom ik dit wil)

Als iemand kan bevestigen dat je idd de interne speakers uit kan zetten // een mode hebt voor max-volume = 0, dan ben ik een blij man :)

sig

• Hettiehamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01-2024
Zijn settings voor sdr en geen HDR
chulin schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:17:
[...]

Het is een kwestie van smaak maar ik vind rtings settings niet zo geweldig.
Ik gebruik settings van flatpanelshd naar eigen smaak aangepast

https://www.flatpanelshd....=showfull&id=1559035462#3

• Wabs
  • Niet online
Luuk84 schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:59:
Hoe doen jullie dat nou met eARC en het aansluiten van apparaten op een receiver? Ik heb straks de volgende situatie thuis:
  • LG C9 (met eARC)
  • Marantz NR1710 (met eARC ondersteuning).
  • PS4
  • KPN TV box
  • Apple TV 4K
Sluiten jullie alles aan op de receiver, of toch op de tv? Mijn gevoel blijft zeggen alles via de receiver laten lopen. Maar kan je bijvoorbeeld ook nog de tv automatisch op game mode zetten als je de PS4 aanzet? Volgens mij kan dit alleen als je de PS4 aansluit direct op de tv en dit zo instelt, of heb ik het mis?
Een receiver heet niet voor niets receiver 8)7 (en niet gewoon versterker oid).
Hier alles aangesloten op de receiver en 1 HDMI naar ingang 2 (die doet eARC). Samen met een Logitech Harmony companion helemaal top. 1 afstandsbediening voor alle apparaten. _/-\o_

Je kan ook die Harmony leren om bij het selecteren van een bepaalde input vervolgens ook automatisch een modus aan te zetten (zoals game mode of wat dan ook). :*)
Of dat direct via de receiver kan weet ik niet.

• CR2032
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:20:

tip:

Helemaal waar. Je gaat toch even het instellingen menu in en dan zie je door de bomen het bos niet meer. En ga je toch op internet zoeken. Dat kan op zich prima als je maar niet met witbalans van internet gaat rommelen.

Zou wat handiger zijn geweest als er alleen het hoogst nodige zou staan met een expert mode voor de echte fans. Ik houd het bij ISF Expert Dark Room..

Gamen met Stadia gaat trouwens ook fantastisch op de 55C9.
De Chromecast Ultra schakelt de tv gelijk over naar gaming mode en Ultra HD Deep Color. RDR2 is adembenemend mooi.

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-10 21:57
Afgelopen weekend ook mijn C9 binnen gekregen, erg blij met het eindresultaat.
Lg65c9
Nu moet ik alleen nog een geluidssysteem hebben, ik zat te kijken naar de soundbar van Samsung de Q90. Wat raden jullie aan? Een traditioneel setje of een soundbar

[ Voor 14% gewijzigd door Limitted op 02-12-2019 18:26 ]

Limitted schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:23:
[Afbeelding: Lg65c9]
Nu moet ik alleen nog een geluidssysteem hebben, ik zat te kijken naar de soundbar van Samsung de Q90. Wat raden jullie aan? Een traditioneel setje of een soundbar
Zoiets?
LG SL9YG.
Nu bij Hofma het goedkoopste maar de prijs zal nog wel verder gaan zakken.
SL10YG kan ook, hangt er vanaf wat het formaat van je TV is, 55 of 65 inch.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
Wabs schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:37:
[...]

Een receiver heet niet voor niets receiver 8)7 (en niet gewoon versterker oid).
Dat is waar, maar ik vind het tegenwoordig wel een relevante vraag, vroeger was je tv dom en loonde het om alles via de receiver te doen, echter vraag ik me af of dat nu met alle apparaten verstandig is. Ik begrijp het concept wel van de receiver ;)
Hier alles aangesloten op de receiver en 1 HDMI naar ingang 2 (die doet eARC). Samen met een Logitech Harmony companion helemaal top. 1 afstandsbediening voor alle apparaten. _/-\o_

Je kan ook die Harmony leren om bij het selecteren van een bepaalde input vervolgens ook automatisch een modus aan te zetten (zoals game mode of wat dan ook). :*)
Of dat direct via de receiver kan weet ik niet.
Kan ik altijd nog doen, heb hier ook nog een harmony remote. Maar automatisch zou nog handiger zijn. Dan kan ik die magicremote voor alles gebruiken, althans dat hoop ik :)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:34

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ga als je de ruimte hebt voor een traditionele set. Altijd beter dan een soundbar, en meer naar wens in te stellen en te plaatsen.
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen zo'n dure tv kopen en dan beknibbelen op de audio ervaring...
Soundbars klinken aardig, meer ook niet. Zo'n dingetje haalt het nooit bij een leuke 5.1 set :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Wat denk je wat?
Sinterklaas heeft gisteren een 55C9 in de gang gezet! ;)

Ja, eindelijk heb ik dan ook een OLED en ga ik afscheid nemen van mijn Pana plasma die bijna 10 jaar oud is en er veel draaiuren op heeft zitten.

Vanmiddag de C9 uitgepakt en getest ivm mogelijke transportschade of wat anders.
Alles lijkt goed te werken.
Hangt/staat de TV al?
Helaas niet, omdat de C9 groter is dan de 42 inch plasma en niet past.
Even ergens anders ophangen gaat niet ivm de indeling van de huiskamer.
Ik moet dus iets gaan verbouwen om dit mogelijk te maken. Hopelijk komende week, de TV is dus nog even terug de doos in gegaan.
Wel even snel YouTube en Netflix ingesteld met draadloos internet, werkt prima.

Ik kende de C8 al (die heeft mijn zoon), vandaar dat ik ook al enige tijd in dit topic zit.

LG C9

• SOTD
HoppyF schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:07:
Wat denk je wat?
Sinterklaas heeft gisteren een 55C9 in de gang gezet! ;)

Ja, eindelijk heb ik dan ook een OLED en ga ik afscheid nemen van mijn Pana plasma die bijna 10 jaar oud is en er veel draaiuren op heeft zitten.

Vanmiddag de C9 uitgepakt en getest ivm mogelijke transportschade of wat anders.
Alles lijkt goed te werken.
Hangt/staat de TV al?
Helaas niet, omdat de C9 groter is dan de 42 inch plasma en niet past.
Even ergens anders ophangen gaat niet ivm de indeling van de huiskamer.
Ik moet dus iets gaan verbouwen om dit mogelijk te maken. Hopelijk komende week, de TV is dus nog even terug de doos in gegaan.
Wel even snel YouTube en Netflix ingesteld met draadloos internet, werkt prima.

Ik kende de C8 al (die heeft mijn zoon), vandaar dat ik ook al enige tijd in dit topic zit.

[Afbeelding: LG C9]
Ik wil je best van je probleem afhelpen, voor 750 kom ik hem ophalen. :*)

Nee alle gekheid op een stokje, gefeliciteerd en have fun.

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-10 21:57
Nyarlathotep schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:32:
[...]

Ga als je de ruimte hebt voor een traditionele set. Altijd beter dan een soundbar, en meer naar wens in te stellen en te plaatsen.
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen zo'n dure tv kopen en dan beknibbelen op de audio ervaring...
Soundbars klinken aardig, meer ook niet. Zo'n dingetje haalt het nooit bij een leuke 5.1 set :)
Bij de soundbar heb je voor een relatief goedkope prijs dolby Atmos (1k voor de Q90R). Ik begrijp dat een traditionele set beter klinkt, maar dan zit je ook met een grote receiver etc. Of is een leuke 5.1 set zoveel beter dan een dolby soundbar?

@HoppyF De LG komt wel slechter uit de soundbar reviews/testen. Heb een 65 dus de grootte zal geen probleem zijn.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:09
Ik heb luminantie van logo op hoog staan maar ik zie niks gebeuren met logo's van bijvoorbeeld veronica of sbs..

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
Sinds donderdag ook een C9 65" staan, wat een verbetering ten opzichte van een oude 49" LCD Samsung. Binnenkort eens spelen met kleuren instellen en kijken of een soundbar upgrade nodig is (heb een optische kabel in bestelling staan voor onze Samsung soundbar, komt morgen binnen).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Tesla MIG MYP ]

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-11 21:10
Ik heb nu ook een 65" C9 en ben er erg tevreden mee! Kom van een 4 jaar oude Samsung 48" maar dat was een redelijk goedkoop model. Ben blij dat ik voor OLED heb gekozen, voornamelijk omdat zwart nu echt zwart is. Contrast is ook echt veel beter dan wat ik eerst had waardoor donkere fragmenten in series en films veel beter te volgen zijn. Heb ook gemerkt dat science fiction series/films (bijvoorbeeld The Expanse) echt een genot zijn om naar te kijken vanwege het diepe zwart.

Was van te voren een beetje bang voor lip sync issues. Ik heb een 6 jaar oude Onkyo receiver (met een 5.1 set erachter) die wel ARC ondersteunt maar natuurlijk nog geen eARC. Heb de tv ingesteld op ARC en werkte eigenlijk meteen prima. Heb op de receiver wel een vaste audio delay van 40 ms ingesteld wat prima lijkt te werken, ook voor verschillende soorten content. De Playstation 4 heb ik wel direct op de tv moeten aansluiten in plaats van via de receiver omdat anders HDR niet doorkomt. Ook hierbij gaat het eigenlijk prima met het geluid. Met mijn vorige Samsung tv had ik nog regelmatig problemen met ARC en werkte bijvoorbeeld af en toe volume control niet via de afstandsbediening van de tv maar nu werkt het eindelijk weer prima.

De kleurinstellingen was inderdaad even zoeken. Uiteindelijk bevalt Bioscoop wel vrij goed voor Netflix en dergelijke en heb ik besloten er verder gewoon af te blijven omdat je anders aan het prutsen blijft. Heb wel het OLED light (vooral bij Game mode met PS4) wat omlaag moeten zetten omdat het anders wel erg fel is.
Met Netflix had ik eerst bij HDR ook het probleem dat de subtitles veel te fel zijn maar op transparant zetten heeft het heel wat beter gemaakt.
Limitted schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:44:
[...]

Bij de soundbar heb je voor een relatief goedkope prijs dolby Atmos (1k voor de Q90R). Ik begrijp dat een traditionele set beter klinkt, maar dan zit je ook met een grote receiver etc. Of is een leuke 5.1 set zoveel beter dan een dolby soundbar?

@HoppyF De LG komt wel slechter uit de soundbar reviews/testen. Heb een 65 dus de grootte zal geen probleem zijn.
Soundbars blijven een alternatief voor een complete 5.1/7.1.2 set.
Alles valt of staat ook met je budget en eigen wensen.
Wil je een kamer vol losse luidsprekers of is een soundbar cosmetisch belangrijk?

• Engineer Stewie
Heb de LG wat ingesteld zodat het voor mij goed lijkt, of dat de perfecte calibiratie is interesseert me niet zo.
Ben wel content met de TV upgrade (Philips LCD), maar had het toch nooit gedaan als de vorige niet stuk gegaan was. 65" lijkt zot groot, maar eens je aan het kijken bent is het wel cava.
Wel zot goede zwartwaarden en kleuren.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu nog eens een nieuw TV meubel/ salontafel kopen en we zijn klaar :+ .

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Cyw00d schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:02:
Sinds donderdag ook een C9 65" staan, wat een verbetering ten opzichte van een oude 49" LCD Samsung. Binnenkort eens spelen met kleuren instellen en kijken of een soundbar upgrade nodig is (heb een optische kabel in bestelling staan voor onze Samsung soundbar, komt morgen binnen).

***members only***
je hebt de folie er nog op zitten ! achterkant waarschijnlijk ook.

[ Voor 3% gewijzigd door pwh53 op 02-12-2019 22:04 ]

pwh53 schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:03:
[...]

Inderdaad....
Misschien omdat hij de TV net had neergezet.
Op mijn 55C9 zit ook echt folie op de voorkant, twee rode labels rechts en linksonder te zien.
Bij mij nog even terug de doos in daarom heb ik de folie nog laten zitten.
Het beeld is mèt folie overigens prima, als je het niet zou weten valt het bijna niet op. ;)

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 21:43
Sinds twee weken de C9 65". Je raakt wel verwend zo ..... Als ik nu mijn 50" LCD Samsung boven kijk van 2 jaar oud dan valt me de bleeding nu erg op ..... Wat een verschil bij de donkere scenes .... Ik zou haast hier ook een OLED voor halen O-) Ik kan me goed voorstellen dat als je eenmaal OLED hebt ervaren je niet terug wilt ....

[ Voor 3% gewijzigd door Svennos1 op 02-12-2019 22:25 ]

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:10
Dit topic & het internet doorzocht, maar kan het antwoord niet zo snel vinden.. Ik heb een C7 65" en heb het geluid icm ACR/CEC via mijn HK AVR 161s lopen. Alles werkt goed, als ik het geluid harder/zachter zet met de LG remote stuurt hij dat dan ook netjes door naar mijn AVR en de AVR gaat ook uit als ik de TV uitzet met de LG afstandsbediening.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat de AVR automatisch aangaat als ik de TV aanzet met de LG afstandsbediening. De enige manier om de AVR via de TV aan te zetten is door eerst manueel naar HDMI 2 te zappen (CEC zet dan de AVR aan vermoed ik) en vervolgens weer terug te gaan naar LiveTV/Netflix/etc.

Voelt een beetje omslachtig, hoort dit? Beetje zonde om hier een harmony voor te kopen, dus ik hoop dat ik een instelling over het hoofd heb gezien.

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
pwh53 schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:03:
[...]

Thanks, folie is er inderdaad afgegaan. Dit is een foto van afgelope donderdag :)

[ Tesla MIG MYP ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:34

Nyarlathotep

Crawling Chaos

bartosiej schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:33:
Dit topic & het internet doorzocht, maar kan het antwoord niet zo snel vinden.. Ik heb een C7 65" en heb het geluid icm ACR/CEC via mijn HK AVR 161s lopen. Alles werkt goed, als ik het geluid harder/zachter zet met de LG remote stuurt hij dat dan ook netjes door naar mijn AVR en de AVR gaat ook uit als ik de TV uitzet met de LG afstandsbediening.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat de AVR automatisch aangaat als ik de TV aanzet met de LG afstandsbediening. De enige manier om de AVR via de TV aan te zetten is door eerst manueel naar HDMI 2 te zappen (CEC zet dan de AVR aan vermoed ik) en vervolgens weer terug te gaan naar LiveTV/Netflix/etc.

Voelt een beetje omslachtig, hoort dit? Beetje zonde om hier een harmony voor te kopen, dus ik hoop dat ik een instelling over het hoofd heb gezien.
Ik denk dat je op de receiver nog een instelling moet wijzigen. Dat de versterker zeg maar door een ander HDMI apparaat 'bediend' mag worden.
Op mijn Denon moest ik dit ook ergens aanzetten.
Ik zou even de handleiding er bij pakken als ik jou was :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• belmonde
  • Laatst online: 12:13
Het beeld komt op de foto heel erg blauw over ! Ik heb vaker begrepen dat een camera meer blauw licht opvang of weergeeft op een foto van oled beeld ???

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:07:

whaaat, was jij al die tijd geen oled bezitter? nee wacht, dit had ik niet zien aankomen :9
Pagina: 1 ... 241 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.