Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:20:
[...]

Veel nieuwe mensen in dit topic, welkom uiteraard!
De drukte zal wel komen door de aanzuigende werking van Black Friday.
Alleen liever niet alle bekende problemen en vragen opnieuw aan de orde brengen als hier al eerder uitgebreid over gesproken is en de vragen beantwoord zijn.

Coolblue heeft de prijs voor een 55C9 op €1499 staan.
Voor CB begrippen geen slechte prijs.
Laagste prijzen staan in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic.

De ideale kijkafstand voor je TV moet je niet aan de Consumentenbond vragen maar deze site even bekijken.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
Uitleg staat daar ook bij.
Het is niet zwart/wit maar een richtlijn, je kunt daar van afwijken afhankelijk van je eigen voorkeur en budget.

Een korte FAQ:

Niet vergeten de beschermfolie te verwijderen, deze kàn op de voor- èn achterkant zitten.
(de folie kan erg strak aangebracht zijn waardoor deze bijna onzichtbaar is)

Haakse connectoren gebruiken bij vaste muurbeugel omdat er weinig ruimte beschikbaar is bij een extra dunne muurbeugel.

Netsnoer te kort, wat nu?
Verlengen met een langer snoer.
Tweakers oplossing, dit: https://www.avforums.com/...r-lg-power-cable.2045939/

Plaatsing TV.
Ik heb veel zonlicht in huis en deze valt ook op de TV, mag dat?
Nee.
Direct zonlicht op de TV moet vermeden worden. Plaats je TV dus waar er geen zonlicht op kan vallen of gebruik zonwering.

Eco mode uitzetten.
QuickStart uitzetten.

Richtlijn beeldinstellingen voor een C9:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings

Logo dimming.
Gebruik de logo dim functie om mogelijke problemen met fel gekleurde logo’s van TV zenders te voorkomen.
Veel zenders gebruiken al transparante logo’s maar nog niet allemaal.

Mijn netwerk is niet zo snel, wat nu?
Vaste netwerk aansluiting LAN is 100Mbits normaal gesproken snel genoeg maar WiFi is sneller.
Voorkeur heeft een WiFi 5Ghz kanaal.

Ivm energiebesparing schakel ik ‘s nachts met een tijdklok de spanning van de TV af, mag dit?
Nee.
De TV moet aangesloten blijven omdat de automatische pixel refresh cyclus verwerkt moet kunnen worden.
Als je lang weg bent bv op vakantie dan mag de netspanning wel uitgezet worden.

Cashback actie (indien van toepassing).
Waarom duurt het zo lang voordat LG mijn cashback op mijn rekening stort?
De verwerking wordt in batches uitgevoerd, het kan dus afhankelijk van het tijdstip van verwerkt, korte of langer duren voordat het geld op je rekening staat. Geduld dus ook al zijn er acht weken voorbij.
Bij twijfel kun je een e-mail sturen en vragen of alles in goede orde is ontvangen.
Aangetekend versturen per post van de gevraagde gegevens is niet nodig. Maak wel foto’s van de documenten die je gaat opsturen ivm mogelijk zoek raken van de post.

Als ik wat vergeten ben hoor ik het graag, dan vul ik dit aan! ;)
pijnlijk om te weten dat niemand dit alsnog gaat lezen :*)

• theRedDevilNL
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:46
Hamazaki schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:32:
[...]

Sorry, maar alsof jou post momenteel zoveel toevoegt?
Komt nogal elitair over, als in "op 'mijn forum' komen weer een hoop newbs omdat het Black Friday is".
Wees blij, is dit niet exact waar fora voor bestaan? Ervaringen en informatie uitwisselen? Los van het feit dat het irritant kan overkomen als men dezelfde vragen vaker stelt...

Om on-topic te blijven, terugkomende op mijn vraag: heeft iemand ervaring met LG C9 in combinatie met Sonos Beam via HDMI ARC? Enige audio delay van native apps en/of PS4?

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08-12 19:27
Hamazaki schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:32:
[...]

Ik heb het wel gelezen (en ja nog voordat ik de jouwe had gelezen). :P Jammer genoeg geen uitleg over een muurbeugel.

Ik heb momenteel een Physix muurbeugel (VESA 100-400x100-400 als ik de info op de website goed begrijp) aan de muur hangen met mijn huidige tv (die VESA300x300 is). Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv en mijn oog viel op c9, en ik heb hem zojuist bekeken in de winkel en het viel me op dat ruim de helft van de scherm superplat is en dus geen boutgaten heeft voor de muurbeugel.

Volgens pricewatch is de C9 VESA300x200. Zou dus gewoon moeten passen met mijn huidige beugel maar nu is mijn vraag: is na het monteren van de C9 het hart van de C9 ook het hart van de muurbeugel? Of komt hij een flink stuk hoger te hangen vergeleken met mijn huidige tv want alleen in de onderste helft heb je VESA boutpunten, vandaar mijn gedachtegang?

NB: Waarom ik dit wil weten, muur waar de muurbeugel op zit is in de zomer geplamuurd en gespoten, ik doe er liever niks meer aan en wil het plug and play doen.

• tony-stark
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 12-12 14:00
Iemand een idee of de LG OLED55C9PLA aan de 'wm4611 one for all' past? Deze muurbeugel heb ik thuis hangen aan LCD (is 50 euro ding) maar werkt perfect en kan 180 graden draaien!

• eynickey
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-12 15:52
Nadser schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:10:
Ik heb mijn c9 opgehangen met de thin 505 maar ik heb te weinig ruimte voor de ethernetkabel... Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Welke rj45 connector zou ik kunnen gebruiken, ze lijken allemaal erg dik..
Ik heb deze toevallig vandaag besteld. Zou moeten lukken.
https://www.allekabels.nl/utp-kabel/7390/1285776/futp-kabel-cat-5e-haaks.html

• SOTD
tony-stark schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:07:
Iemand een idee of de LG OLED55C9PLA aan de 'wm4611 one for all' past? Deze muurbeugel heb ik thuis hangen aan LCD (is 50 euro ding) maar werkt perfect en kan 180 graden draaien!
1 seconde zoekwerk, ga jij je eens in een hoekje diep zitten schamen :P : https://www.oneforall.com...ixed-tv-wall-mount#/check

Edit: oh, directe link kan niet, scroll door tot onderzijde pagina "Check your compatibility" en selecteer daar de LG 55 inch OLED.

• devilsnight
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01-12 14:43
Het gaat hem niet meer worden voor mij deze week. Ik heb hier een prachtige Q9FN staan, maar toch wil ik zeer graag terug naar OLED (once you go OLED...) dus moet ik deze eerst zien te verkopen.

Misschien nog tijdens kerst, misschien januari, we shall see. Zijn er vaak nog sales tijdens kerst qua dit soort shit?

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:55
SOTD schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:06:
[...]

Ik heb het wel gelezen (en ja nog voordat ik de jouwe had gelezen). :P Jammer genoeg geen uitleg over een muurbeugel.

Ik heb momenteel een Physix muurbeugel (VESA 100-400x100-400 als ik de info op de website goed begrijp) aan de muur hangen met mijn huidige tv (die VESA400x400 is). Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv en mijn oog viel op c9, en ik heb hem zojuist bekeken in de winkel en het viel me op dat ruim de helft van de scherm superplat is en dus geen boutgaten heeft voor de muurbeugel.

Volgens pricewatch is de C9 VESA300x200. Zou dus gewoon moeten passen met mijn huidige beugel maar nu is mijn vraag: is na het monteren van de C9 het hart van de C9 ook het hart van de muurbeugel? Of komt hij een flink stuk hoger te hangen vergeleken met mijn huidige tv want alleen in de onderste helft heb je VESA boutpunten, vandaar mijn gedachtegang?

NB: Waarom ik dit wil weten, muur waar de muurbeugel op zit is in de zomer geplamuurd en gespoten, ik doe er liever niks meer aan en wil het plug and play doen.
Als je de houders (of hoe ze ook heten) die op de tv geschroefd worden op dezelfde plaats zet op de Oled, dan staat je tv inderdaad hoger. Maar die houders hebben toch verschillende bevestigings gaten? Gebruik wat lagere gaten en je tv kkomt lager te hangen.

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 4 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P8, dSLR Pentax K3 en LG 55E6v

• SOTD
Vulcan750 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:05:
[...]

Als je de houders (of hoe ze ook heten) die op de tv geschroefd worden op dezelfde plaats zet op de Oled, dan staat je tv inderdaad hoger. Maar die houders hebben toch verschillende bevestigings gaten? Gebruik wat lagere gaten en je tv kkomt lager te hangen.
Er zijn idd meerdere gaten zodat hij een stukje hoger kan hangen maar toch lijkt het erop dat ik de hart van de C9 niet op dezelfde plek krijg als die van de huidige tv (overigens was dat VESA300x300, ik had me vergist in vorige postje).

Hij hangt namelijk precies tussen 2 dingen in op gelijke afstand, een tvmeubel en een gelijkvormig bovenkast.

Wie kan mij vertellen wat de afstand is in cm tussen de rand van de tv (bovenzijde of zijkant) tot 1 van de 4 boutgaten is? https://tweakers.net/i/lb...Jof7F0=/i/2002639576.jpeg

SOTD wijzigde deze reactie 26-11-2019 18:39 (6%)

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:42
SOTD schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:06:
[...]

Ik heb momenteel een Physix muurbeugel (VESA 100-400x100-400 als ik de info op de website goed begrijp) aan de muur hangen met mijn huidige tv (die VESA300x300 is). Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv en mijn oog viel op c9, en ik heb hem zojuist bekeken in de winkel en het viel me op dat ruim de helft van de scherm superplat is en dus geen boutgaten heeft voor de muurbeugel.

De VESA maat is inderdaad 300x200 maar de gaten zitten in de onderste helft van de TV op het dikke gedeelte. Je zult dus de onderste gaten van de muurbeugel moeten gebruiken om ervoor te zorgen dat de TV niet veel hoger komt te hangen.
Hoeveel het verschil zo is valt niet te zeggen dat zul je zelf moeten uitproberen of opmeten.
Het zwaartepunt van een C9 zit in het dikke deel, de bovenkant is erg dun en weegt niet zo veel.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• vtx
  • Laatst online: 10:27
Zover ik kan lezen komt audio delay (lipsync) voor in de volgende situatie:

HDMI Output Device --> LG C9 --> ARC/eARC HDMI Input

In deze situatie is er alleen maar geen delay bij PCM of DTS. Alle overige (Dolby Digital / ATMOS) sources geven een flinke delay. Althans, dat maak ik op uit de tientallen reacties op het LG community forum.

Het lijkt erop dat LG een patch heeft toegezegd, met een release date van Q2 2020...
I recently purchased a C9 OLED (firmware 03.60.04) and SL8YG soundbar (firmware main 5484640-157053), and have been experiencing large audio delays of up to two seconds when playing Dolby content from an external HDMI device through the HDMI ARC port between the TV and soundbar.

As the C9 supports HDMI 2.1, I have all of my HDMI sources connected directly to the TV. This allows me to take advantage of VRR, ALLM, etc. Whilst I understand that the SL8YG does not currently support eARC (I am hoping this will be released in a future firmware update), it does support DD+ over ARC. This allows the TV to passthrough Dolby Atmos content using DD+ rather than Dolby TrueHD over ARC to the soundbar.

The problem, however, is that only PCM and DTS are passed through the TV without introducing any audio delay. As soon as the source switches to Dolby related content (Dolby Atmos, Dolby Digital, etc.) there is a significant delay in the audio being transmitted to the soundbar. I have bought certified premium HDMI cables, which have made no difference. I have also tried every possible configuration in the TV setting menu (AV Sync Adjustment, Bypass, etc.), all of which have made no difference.

The reason why I know the TV is at fault is because all internal apps on the TV (e.g. Netflix) do not experience this issue with Dolby content. My 4K Bluray player (Sony UBP-X700) does not experience this issue either when it is connected to the HDMI in on my SL8YG - the audio and video are in perfect sync. It is only external devices that are connected through HDMI directly to the TV and have to pass audio over HDMI ARC that experience this issue. FYI, I have verified that Optical also experiences this problem.

A great test is to plug an Xbox One X into HDMI 1 on the C9 and an SL8YG (HDMI ARC) into HDMI 2 (ARC) on the C9. From the Xbox audio out settings, you can manually set PCM which works perfectly (no delay), DTS which works perfectly (no delay), but Dolby Digital or Dolby Atmos will experience significant audio delays. Further, if you leave the Xbox set to Dolby Atmos and then override the C9 'Sound Out' to be PCM rather than Passthrough, the delay is improved (as a rough guide, passthrough of Dolby encoded content would be around 1s whereas decoded to PCM would drop this to around 300ms). This highlights that there is a problem with the way that the C9 is processing Dolby content from external HDMI connected sources, which causes the audio to lag the video - something that cannot be manually fixed by any available adjustment, not that this would be a viable solution if you wish to use other advertised features of the TV such as ALLM.

• HoppyF
@HoppyF
Graag deze onzin achterwege laten op het forum; laat het vooral op FB.

D vd V wijzigde deze reactie 27-11-2019 14:47 (111%)

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• SOTD
Heren of dames, wie kan mij vertellen wat de afstand is in cm tussen de rand van de tv (bovenzijde of zijkant) tot 1 van de 4 boutgaten is? https://tweakers.net/i/lb...Jof7F0=/i/2002639576.jpeg

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:07
SOTD schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:09:
Heren of dames, wie kan mij vertellen wat de afstand is in cm tussen de rand van de tv (bovenzijde of zijkant) tot 1 van de 4 boutgaten is? https://tweakers.net/i/lb...Jof7F0=/i/2002639576.jpeg
Ik heb de TV nog niet en kan dus niet meten, maar ik denk dat het hier nog wel mee valt.
Mijn philips had de gaten meer in de hoeken, maar het lijkt erop als ik enkel de onderste gaten ga nemen voor de LG dat hij ongeveer op dezelfde hoogte hangt (bedoel dan de onderkant).
Dat hij volledig hetzelfde gecentreerd gaat zijn is bijna onmogelijk, hij is een hele slag groter.

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• theRedDevilNL
vtx schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:43:

In deze situatie is er alleen maar geen delay bij PCM of DTS. Alle overige (Dolby Digital / ATMOS) sources geven een flinke delay. Althans, dat maak ik op uit de tientallen reacties op het LG community forum.

Het lijkt erop dat LG een patch heeft toegezegd, met een release date van Q2 2020...

[...]
Thanks, dit weerhoudt mij er toch wel van om deze TV momenteel aan te schaffen. Zowel TV kijken via de Ziggo Next, als gamen via een PS4 zou dan audio-delay opleveren.. Toch maar even verder zoeken.

• PetrCech_3
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12-12 11:17
Vandaag de C9 55'' binnen gekregen. Héél vet ding. Nu heb ik nog wel ''oude'' HDMI kabels (althans, ik vertrouw ze niet meer...). Is deze: https://www.amazon.de/gp/...?smid=A2Z8X3U6OEWOVA&th=1 kabel goed genoeg voor een PS4 en Ziggo Box? Zo niet, welke adviseren jullie?

• vtx
theRedDevilNL schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:04:
[...]

Thanks, dit weerhoudt mij er toch wel van om deze TV momenteel aan te schaffen. Zowel TV kijken via de Ziggo Next, als gamen via een PS4 zou dan audio-delay opleveren.. Toch maar even verder zoeken.
Je kan dit omzeilen door de audio via glas aan te sluiten, uiteraard heb je dan geen ATMOS / Dolby Digital etc. Maar todat er een patch komt is dit wel een werkbare workaround. Ik heb zo lang zitten wachten met de aanschaf van een OLED (ik wilde perse HDMI 2.1 ivm optimale PS5 compatibiliteit) dat dit issue me er niet van kan weerhouden om er één aan te schaffen.

Nu nog zoeken naar een ATMOS Soundbar die zowel eARC als Airplay 2 ondersteund. Mocht iemand tips hebben? (Wellicht verkeerde topic hiervoor).

• FlameDB
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 13-12 08:24
PetrCech_3 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:27:
Vandaag de C9 55'' binnen gekregen. Héél vet ding. Nu heb ik nog wel ''oude'' HDMI kabels (althans, ik vertrouw ze niet meer...). Is deze: https://www.amazon.de/gp/...?smid=A2Z8X3U6OEWOVA&th=1 kabel goed genoeg voor een PS4 en Ziggo Box? Zo niet, welke adviseren jullie?
Als je ze toch gaat aanschaffen via amazon, neem je best de amazonbasics:
https://www.amazon.de/Ama...43317&s=ce-de&sr=1-3&th=1

Heb deze ook, doen het perfect.

• karazz
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 08:42
FlameDB schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:29:
[...]

Als je ze toch gaat aanschaffen via amazon, neem je best de amazonbasics:
https://www.amazon.de/Ama...43317&s=ce-de&sr=1-3&th=1

Heb deze ook, doen het perfect.
Ik kan in de specificaties niet vinden welke versie HDMI ondersteund wordt... Is het wel een 2.1 kabel?

• Hamazaki
  • Niet online
karazz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:35:
[...]

Ik kan in de specificaties niet vinden welke versie HDMI ondersteund wordt... Is het wel een 2.1 kabel?
nee, deze gaat tot 18gbit. dus hdmi 2.0.

• FlameDB
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 13-12 08:24
karazz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:35:
[...]

De oorspronkelijke die werd gepost is ook gewoon hdmi 2.0 (18 Gbps), dus nee geen 2.1.

De oorspronkelijke hebben niet veel reviews en ook nog een aantal slechte, daarom dat ik voor eenzelfde hdmi 2.0 kabel deze van AmazonBasics zou nemen (prijs is nagenoeg hetzelfde).

• MeTooPV
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13-12 08:22
vtx schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:43:

[...]
Ok, dus als je geluid via de TV zelf afspeelt is er geen probleem?

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:44
PetrCech_3 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:27:
Ikzelf heb recentelijk twee van deze bij Amazon.de gekocht:
https://smile.amazon.de/d...3044161_185740101_TE_item

Krijgt goede reviews en voor een prima prijs.

• joost_e_1990
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10-12 12:11
izzet3838 schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:07:
[...]

Als je daar niks vind kun je ook eens kijken op amazon.de als het artikel prime heeft heb je gratis verzending vanaf €29 ik had een aantal jaar geleden eentje van ricoo(ofzoiets) gekocht en ben er nog steeds heel tevreden mee, verzending duurt meestal rond de 5 dagen al kan BF voor problemen zorgen.
Ik heb de Aldi muurbeugel teruggebracht. Het product was incompleet en de beugel zelf stond niet recht. Ik overweeg om de tv nu eerst op zijn voet neer te zetten. Maar ik betwijfel of mijn Sonos Beam het beeld dan niet blokkeert. Iemand hier ervaring mee?

• eynickey
vtx schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:28:
[...]
Je kan dit omzeilen door de audio via glas aan te sluiten, uiteraard heb je dan geen ATMOS / Dolby Digital etc....
Dolby Digital gaat bij mijn weten wel over glas, alleen het 'Plus'/Atmos deel van Dolby Digital Plus niet. Zie https://www.dolby.com/uploadedFiles/Assets/US/Doc/Professional/dolby-digital-plus-faq.pdf
Is Dolby Digital Plus content backward-compatible?
Because Dolby Digital Plus is built on core Dolby Digital technologies, content that is encoded with Dolby Digital Plus is fully compatible with the millions of existing home theaters and playback systems worldwide equipped for Dolby Digital playback. Dolby Digital Plus soundtracks are easily converted to a 640 kbps Dolby Digital signal without decoding and reencoding, for utput via S/PDIF. The 640 kbps bit rate, which is higher than the standard 448 kbps used on DVDs, is fully compatible with all existing Dolby Digital decoding products such as A/V receivers, and can provide higher-than-DVD quality from Dolby Digital Plus soundtracks when played back through existing systems.

• izzet3838
  • Laatst online: 12-12 12:13
joost_e_1990 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:58:
[...]

Ik heb de Aldi muurbeugel teruggebracht. Het product was incompleet en de beugel zelf stond niet recht. Ik overweeg om de tv nu eerst op zijn voet neer te zetten. Maar ik betwijfel of mijn Sonos Beam het beeld dan niet blokkeert. Iemand hier ervaring mee?
De voet is bij mijn weten zeer dun dus indien je de tv niet verhoogt ga je een probleem krijgen denk ik, ik zou als ik jou was gewoon eentje met veel goede reviews bestellen op amazon.
https://www.amazon.de/s?k...95%C3%91&ref=nb_sb_noss_1

heel veel keuze en ze zijn betaalbaar

• Maduth
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-12 17:27

Maduth

Probeersel

Goedemorgen Allen,

Ik help iemand nu met het uitkiezen van een nieuwe TV en research en het snijden in opties, komen we uit op deze twee modellen van LG [ook vanwege de tweakers review van de C9].

LG OLED B9 [deze is nu in prijs verlaagd bij Bol.com]
LG OLED C9

Nu hebben we gezocht naar wat nu exact de verschillen waren en eigenlijk komt het puur neer op de processors.

B9 = LG α7 Gen 2 Intelligent Processor
C9 = LG α9 Gen 2 Intelligent Processor

Leuk voor de stats maar in hoeverre ga je dit verschil meemaken in dagelijks TV/Game en netflix gebruik?

Heeft iemand een idee of advies?

• izzet3838
  • Laatst online: 12-12 12:13
Maduth schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:17:
Goedemorgen Allen,

Ik help iemand nu met het uitkiezen van een nieuwe TV en research en het snijden in opties, komen we uit op deze twee modellen van LG [ook vanwege de tweakers review van de C9].

LG OLED C9

Nu hebben we gezocht naar wat nu exact de verschillen waren en eigenlijk komt het puur neer op de processors.

Leuk voor de stats maar in hoeverre ga je dit verschil meemaken in dagelijks TV/Game en netflix gebruik?

Wat is het prijsverschil?
Bij kamera express kun je als ik me niet vergis de c9 krijgen voor 1299/1269 (55") daar gaat ook nog eens een cashback van 100 euro vanaf.

• Engineer Stewie
Wat betreft HDMI kabels, ik heb geen idee welke versie ik gebruik. Maar voor de mediabox (dezelfde als Ziggo) en de switch gaat dat er toch niet toe doen volgens mij?

Denk ook niet dat ik de switch nog ga terug installeren, speel meestal handheld.

Ik heb begrepen dat de B9 en C9 95% hetzelfde beeld geven. Dus als het prijsverschil groot is kan je voor de B9 gaan. Maar met de cashback is het prijsverschil nagenoeg onbestaande volgens mij.

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• Maduth

Maduth

Probeersel

Update prijzen:

LG OLED B9 = 1159
LG OLED C9 = 1399 [inclusief cashback]

• Powder Toastman
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 05:14
KoningL schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:52:
[...]

is het uiteindelijk deze geworden? Of toch de 546? Ik ben benieuwd naar je eventuele ervaringen, ik sta voor dezelfde keuze in combinatie met mijn aanstaande 55C9.

De 546 is inmiddels 214 euro, maar is alsnog een behoorlijk verschil met deze van 65 euro.
Sorry, vergeten te reageren... 8)7
Ik heb nog geen keuze gemaakt... Kan nog steeds geen ervaringen vinden over de Mywal.
En ben van verschillende kanten aangeraden hem niet draaibaar te monteren ivm fragiliteit van het scherm. Twijfel nu nog of toch draaibaar of gewoon plat vast aan de muur.

Iemand anders ervaring met het draaibaar ophangen van een 65C9 (of C7/C8 uiteraard)?

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:21

westergas

rikkie_pc

B9 is slechter afgesteld dan de C serie. De kritische klant kan dus €200 optellen bij het aankoop bedrag voor een ISF calibratie.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Engineer Stewie
Heb de betaling van mijn 65C9 voldaan en iets later de factuur van KE gekregen.
Ik had voor afhaling geopteerd, aangezien verzending 50€ was en Wilrijk niet gek ver van mijn werkgever ligt, maar op de factuur staat dat het toestel opgestuurd wordt.

Voor mij goed, maar wat wordt het nu? Ik vermoed dat de factuur leading is hier en niet het overige mail verkeer?
Maduth schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:29:
Update prijzen:

LG OLED B9 = 1159
Beter gisteren besteld, dan waren de prijzen gelijk :+

Engineer Stewie wijzigde deze reactie 27-11-2019 10:42 (25%)

• eynickey
Update prijzen:

LG OLED B9 = 1159
Kijk hier even: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1832627/last

LG OLED 55C9 is al enige tijd te krijgen voor 1199 incl. cashback en de prijs lijkt nu te zakken naar 1169 incl cashback. Je moet dan wel even contact opnemen met de winkel en verwijzen naar dit topic; via de reguliere verkoopkanalen worden namelijk andere prijzen gehanteerd.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Dank voor de suggesties, 100 verschil vinden we te weinig om niet voor de C9 te gaan.

• michiel_
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Goedemorgen Allen,

LG OLED C9

Bij de B8 en C8 zat er weinig verschil in volgens hardware.info. Voor mij de reden geweest om voor een B8 te gaan

• bonyuri
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13-12 14:13

bonyuri

Investigator!

eynickey schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:50:
[...]

Kijk hier even: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1832627/last

LG OLED 55C9 is al enige tijd te krijgen voor 1199 incl. cashback en de prijs lijkt nu te zakken naar 1169 incl cashback. Je moet dan wel even contact opnemen met de winkel en verwijzen naar dit topic; via de reguliere verkoopkanalen worden namelijk andere prijzen gehanteerd.
Die cashback is nu toch al verlopen? Liep tot 22 november, niet?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:55
joost_e_1990 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:58:
[...]

Bekijk deze beugel anders eens...
https://www.tectake.nl/mu...ntelbaar-draaibaar-402610

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 4 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P8, dSLR Pentax K3 en LG 55E6v

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Zondag nacht C9 55 gekocht bij art voor €1180 (das inc. korting) en gisteravond aan de muur gehangen.
Damn, wat een verschil. Ik kom van de eerste generatie Led af (samsung ue46b600)
Ik ben er echt heel blij mee, nu zoek ik alleen nog een passende USB HDD om op te nemen en ook de vraag, in welke USB poort moet ik hem steken?

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• vtx
MeTooPV schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:40:
[...]

Nee, dan zijn er sowieso geen problemen.

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 17:19
Gister knoop doorgehakt en gekocht! Wel bij Coolblue, dus niet het goedkoopste, maar hele goede ervaringen met Coolblue en dat was die hogere prijs wel waard. Alsnog goedkoper dan normaal, dus zijn er blij mee. Vrijdag is de bezorging pas, dus nog even geduld.

• HoppyF
bonyuri schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:01:
[...]

Die cashback is nu toch al verlopen? Liep tot 22 november, niet?
Nee!
Lees dit topic maar.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

• theRedDevilNL
MeTooPV schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:40:
[...]

Klopt, enkel bij extern aangesloten geluidsbronnen (zoals een soundbar).
De TV 'zou' het audio signaal dan rechtstreeks door moeten sturen, maar blijkbaar sturen ze de audio met enige vertraging door (hence de delay).

• Miesjh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12:32

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Update prijzen:

LG OLED B9 = 1159
Zojuist besteld: LG OLED C9 1199 inclusief cashback! _/-\o_

Xbox Live: Miesjh NL

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 13:31
Iemand ervaring met deze kabelophanging voor een C9 55" , lijkt mij erg dicht tegen de muur aan te komen zo

https://www.allekabels.nl...2b8aSPvPeNqgaAhQaEALw_wcB

• Hemmik
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:08
Hemmik schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:13:
Gister mijn 55C8 gekregen. Heel blij mee, wat een beeld! Echter, kwam tijdens Our Planet op Netflix tot de ontdekking dat er allemaal groene vlekken in het scherm zitten. Iemand dit wel eens gehad?
https://imgur.com/cQhor48
Paneel is inmiddels door LG vervangen. Heel tevreden met de service!

• Engineer Stewie
ramrodwillem schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:37:
Iemand ervaring met deze kabelophanging voor een C9 55" , lijkt mij erg dicht tegen de muur aan te komen zo

De C9 is VESA 300x200 en die staat niet bij de ondersteunende formaten.

• HoppyF
ramrodwillem schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:37:

Is niet duur maar past ook niet voor een C9 omdat deze een VESA maat heeft van 300x200.

Dunne vaste muurbeugels zijn nauwelijks dikker namelijk 15mm.

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 13:31
Ah ok thx

• Hamazaki
  • Niet online
wat kan trouwens een goede reden zijn om naar een C10 over te stappen? persoonlijk zijn het 12-bit panelen voor DV-materiaal. met de helderheid zullen er geen grote sprongen worden gemaakt denk ik.

• Allewijn
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:03:
Zondag nacht C9 55 gekocht bij art voor €1180 (das inc. korting) en gisteravond aan de muur gehangen.
Damn, wat een verschil. Ik kom van de eerste generatie Led af (samsung ue46b600)
Ik ben er echt heel blij mee, nu zoek ik alleen nog een passende USB HDD om op te nemen en ook de vraag, in welke USB poort moet ik hem steken?
Ik heb er een relatief oude WD My Passport Essential 500 GB USB 2.0 hdd aan hangen en die werkt gewoon perfect voor opnemen en pauzeren.
Maakt niet uit in welke usb poort. Ze werken allemaal (55 inch C9).
Hoeft dus niks 'speciaals' te kopen.

• Nadser
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-12 18:55
Ok ben benieuwd of dat dun genoeg is! Blijft toch raar dat ze die aansluiting niet schuin hebben gemaakt?!

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11-12 11:57

Scidd0w

3000Wp

Nadser schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:36:
[...]
Ok ben benieuwd of dat dun genoeg is! Blijft toch raar dat ze die aansluiting niet schuin hebben gemaakt?!
Ik heb dezelfde kabel gebruikt op mijn 55c7v (naar mijn weten zelfde design en aansluitingen). Ik kan je zeggen dat dit prima samen gaat met een Vogels 405/505 muurbeugel. Tevens heb ik ook een haakse usb, haakse coax en haakse optische kabel aangesloten.
Klein nadeel van de gelinkte kabel is dat de kabel wanneer ingestoken naar boven wijst maar kon geen andere vinden voor een goede prijs en je ziet het toch niet.

Scidd0w wijzigde deze reactie 27-11-2019 17:19 (14%)

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• oosterhofjf
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:33
Helaas is het paneel defect van mijn LG Oled 55EG9A7V. Gelukkig nog binnen de garantie(heeft de LG monteur bevestigd). Helaas gaat de garantie via LG en met de helpdesk kom ik geen stap verder. Geen reactie op mails, elke keer het zelfde antwoord via de telefoon. Na heel veel tijd en moeite is er nu wel een credit, maar daar blijft het ook bij. Zelfs de lokale TV boer naar wie de credit heen moet, krijgt geen reactie van LG. Zit nog steeds met een defecte TV. De verbazing gaat inmiddels over op woede laat het even een weekje rusten.

Tot die tijd ben ik eigenlijk wel benieuwd of ik het zelf kan repareren. Zover ik weet is het paneel defect en is het gewoon een kwestie van vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:51
oosterhofjf schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:30:
Helaas is het paneel defect van mijn LG Oled 55EG9A7V. Gelukkig nog binnen de garantie(heeft de LG monteur bevestigd). Helaas gaat de garantie via LG en met de helpdesk kom ik geen stap verder. Geen reactie op mails, elke keer het zelfde antwoord via de telefoon. Na heel veel tijd en moeite is er nu wel een credit, maar daar blijft het ook bij. Zelfs de lokale TV boer naar wie de credit heen moet, krijgt geen reactie van LG. Zit nog steeds met een defecte TV. De verbazing gaat inmiddels over op woede laat het even een weekje rusten.

Tot die tijd ben ik eigenlijk wel benieuwd of ik het zelf kan repareren. Zover ik weet is het paneel defect en is het gewoon een kwestie van vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding]
De garantie gaat niet via lg maar via de winkel waar jij het gekocht hebt. Heeft de winkel je juist naar lg verwezen dan? De winkel zou dit voor je moeten oplossen (zeg ik omdat je teleurgesteld bent in de service van lg zelf). Kan je wat meer vertellen over de problemen van de credit die zij hebben toegezegd? Voor zover ik weet maken zij dan het volledige inkoopbedrag ( want garantie) over naar de winkel en die winkel biedt je dan een ander model aan,of je zou je geld terug krijgen. Let wel,zo zou het moeten gaan.

• HoppyF
Wren schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:19:
[...]

De garantie gaat niet via lg maar via de winkel waar jij het gekocht hebt. Heeft de winkel je juist naar lg verwezen dan? De winkel zou dit voor je moeten oplossen (zeg ik omdat je teleurgesteld bent in de service van lg zelf). Kan je wat meer vertellen over de problemen van de credit die zij hebben toegezegd? Voor zover ik weet maken zij dan het volledige inkoopbedrag ( want garantie) over naar de winkel en die winkel biedt je dan een ander model aan,of je zou je geld terug krijgen. Let wel,zo zou het moeten gaan.
Klopt, garantie gaat altijd via de winkel/webshop, zij zijn immers de verkoper van de TV.
Dat de winkel de reparatie uitbesteedt aan LG of hun service partner doet er weinig toe.
Als dit model nog te repareren valt dan moet dit gewoon gedaan worden zonder verdere kosten voor jou.
Mocht reparatie niet meer mogelijk zijn dan is de winkel verplicht een vervangende TV te leveren met gelijke specificaties of beter.
Geld terug geven kan ook nog.
Kortom, neem zelf actie en ga niet zelf iets proberen te repareren.

• oosterhofjf
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:33
HoppyF schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:30:
[...]

Klopt, garantie gaat altijd via de winkel/webshop, zij zijn immers de verkoper van de TV.
Dat de winkel de reparatie uitbesteedt aan LG of hun service partner doet er weinig toe.
Als dit model nog te repareren valt dan moet dit gewoon gedaan worden zonder verdere kosten voor jou.
Mocht reparatie niet meer mogelijk zijn dan is de winkel verplicht een vervangende TV te leveren met gelijke specificaties of beter.
Geld terug geven kan ook nog.
Kortom, neem zelf actie en ga niet zelf iets proberen te repareren.
Zolang de reparatie loopt, ga ik niks repareren. Desnoods rechtsbijstand erbij, al is het uit principe. Ik ben gewoon nieuwsgierig of ik het kan repareren. De tv staat namelijk nog gewoon bij mij thuis. Ze mogen de tv gerust meenemen als er een oplossing is. Weet alleen niet of ze die speciaal komen ophalen. Wil gerust gaan knutselen aan een defecte tv als ik een nieuwe heb.

Garantie loopt via LG omdat de winkel niet meer bestaat helaas.

• Maikjuh
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:03
Ik heb zojuist ook de c9 binnengekregen en erg tevreden. Alleen AirPlay wilt nog niet zo goed lukken. Als ik bijvoorbeeld Apple tv plus stream komt HDR niet in beeld. Ook lijkt de resolutie niet volledig 4K. Iemand een idee?

MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone X 64GB - Apple Watch series 5 44mm - iPad Pro 10.5" 2017

• HoppyF
oosterhofjf schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:08:
[...]

Zolang de reparatie loopt, ga ik niks repareren. Desnoods rechtsbijstand erbij, al is het uit principe. Ik ben gewoon nieuwsgierig of ik het kan repareren. De tv staat namelijk nog gewoon bij mij thuis. Ze mogen de tv gerust meenemen als er een oplossing is. Weet alleen niet of ze die speciaal komen ophalen. Wil gerust gaan knutselen aan een defecte tv als ik een nieuwe heb.

Ok, dat verandert de situatie.
Als de winkel niet meer bestaat moet je inderdaad bij LG zijn.
Je TV valt nog binnen de twee jaar garantie begrijp ik, dus dat is wel gunstig.
In principe zou je zelf een onderdeel kunnen vervangen, echter die onderdelen heb je niet en daar kun je ook niet zo makkelijk aan komen.
Bovendien heb je misschien nog aanvullende tools of software nodig die alleen door service monteurs gebruikt worden.
Probeer dus toch met LG eruit te komen en door hun je TV laten repareren.

• Wren
HoppyF schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:39:
[...]

Ok, dat verandert de situatie.
Als de winkel niet meer bestaat moet je inderdaad bij LG zijn.
Je TV valt nog binnen de twee jaar garantie begrijp ik, dus dat is wel gunstig.
In principe zou je zelf een onderdeel kunnen vervangen, echter die onderdelen heb je niet en daar kun je ook niet zo makkelijk aan komen.
Bovendien heb je misschien nog aanvullende tools of software nodig die alleen door service monteurs gebruikt worden.
Probeer dus toch met LG eruit te komen en door hun je TV laten repareren.
Redelijk kleine kans dat ze dat model nog gaan repareren ( afhankelijk ook van het defect). Als de winkel niet meer bestaat dan is er de kans dat lg zelf gaat omruilen voor iets anders. En soms vinden ze een electronicaketen bereidwillig om de omruiling te verzorgen. Maar dan dan moet het wel een benelux model etc zijn.

• SOTD
Is er 1 iemand die met een rolmaat 1 maat voor mij wilt opnemen vanaf 1 van de 4 VESA boutgaten naar de zijkant of bovenkant (en ook goed uitlegt om welke gat en rand het gaat), dan zou ik kunnen uitmeten hoe de C9 op de muur komt te hangen op mijn reeds gemonteerde muurbeugel.

Ik heb gekeken voor een andere OLED in de hoop dat die dan geen superdun bovenhelft heeft (en dus VESA boutgaten) maar het lijkt erop dat alle OLED van alle merken een superdunne bovenhelft hebben?

Meer info: SOTD in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• HoppyF
SOTD schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:26:
Is er 1 iemand die met een rolmaat 1 maat voor mij wilt opnemen vanaf 1 van de 4 VESA boutgaten naar de zijkant of bovenkant (en ook goed uitlegt om welke gat en rand het gaat), dan zou ik kunnen uitmeten hoe de C9 op de muur komt te hangen op mijn reeds gemonteerde muurbeugel.

Ik heb gekeken voor een andere OLED in de hoop dat die dan geen superplat bovenhelft heeft (en dus VESA boutgaten) maar het lijkt erop dat alle OLED van alle merken een superplatte bovenhelft hebben?

Meer info: SOTD in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Volgens mij zo’n 45cm gerekend vanaf de bovenkant TV 55C9 tot het bovenste VESA gat.

• Engineer Stewie
Net telefoon van Kamera Express, ze leveren morgen mijn 65c9 al.
Dat maakt dan 1800€ incl verzending, goede deal. Ik had origineel geen verzending gevraagd omdat ik vaak in Wilrijk kom en ze 50€ vroegen. Nu dus gratis :)

• Snake_Eye
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13:49
oosterhofjf schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:08:
[...]

Ik heb altijd zelf eerst met LG contact gelegd via telefoon, (mail kan lang duren) en ze zeggen dat het geen probleem is, zo scheelt dat een omweg zeggen ze zelf. Bij mij was het zo, LG een foto maken of filmpje toesturen naar LG via whatsapp. Dan zou ik weer terug bellen of ze het hebben binnen gekregen. De LG medewerker zal deze naar hun technische service doorsturen. En dan nemen ze weer contact op. Dit heeft bij mij nooit lang geduurd.

Meestal sturen ze CErepair, en ze maken dan een afspraak. Ze weten dan al van te voren wat er aan de hand is en hebben de benodigde onderdelen bij. Ze komen het dan meteen aan huis repareren. Als het paneel niet meer leverbaar is, komen ze met een voorstel voor geld terug te geven wat de TV waard is. Nu je nog in garantie zit, zal dat waarschijnlijk het hele bedrag zijn. Aan gezien deze model vrij nieuw is zullen ze waarschijnlijk wel de benodigde onderdelen op voorraad hebben, en zullen ze je TV thuis wel repareren.
Soms als de originele panelen er niet meer zijn, kunnen ze ook een jongere paneel model erop plaatsen.
Zo konden ze op een 2016 model een 2017 paneel plaatsen.

Niet zelf gaan openschroeven, dan kan je garantie vervallen.

Snake_Eye wijzigde deze reactie 28-11-2019 11:49 (10%)

• Snake_Eye
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13:49
Engineer Stewie schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:22:
Net telefoon van Kamera Express, ze leveren morgen mijn 65c9 al.
Dat maakt dan 1800€ incl verzending, goede deal. Ik had origineel geen verzending gevraagd omdat ik vaak in Wilrijk kom en ze 50€ vroegen. Nu dus gratis :)
Gefeliciteerd met je aankoop, en dat je veel geluk, en plezier mag hebben met je nieuwe TV

• SOTD
HoppyF schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:18:
[...]

Volgens mij zo’n 45cm gerekend vanaf de bovenkant TV 55C9 tot het bovenste VESA gat.
Ff uitgemeten, 450+vesa200-706(werkelijkelengtetvzondervoet)=56mm Denk alle maten te hebben.

Ondanks onderste gaten gebruiken op gemonteerde muurbeugel gaat de C9 zo een 35mm onderzijde omhoog vergeleken met huidige tv en bovenzijde ongeveer 65mm naar boven.

Is het correcte aanname dat vrijwel alle OLED een superdunne bovenzijde hebben? Nadeel hiervan is dat de connectoren haaks moeten zijn en dat de VESA mountgaten voor mij niet lekker uitkomen. Ik heb liever een geheel dunne tv (ipv half superdik en half superdun) met connectoren die je zo erin steekt en niks meer van ziet en dat de VESA boutgaten mooi verdeeld over het scherm zijn.

Lui ben ik zeker niet maar een duw in de goede richting zou ik appreciëren. Misschien toch maar wachten op de opvolgers van de huidige schermen?

• Allewijn
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
SOTD schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:54:
[...]

Ff uitgemeten, 450+vesa200-706(werkelijkelengtetvzondervoet)=56mm Denk alle maten te hebben.

Ondanks onderste gaten gebruiken op gemonteerde muurbeugel gaat de C9 zo een 35mm onderzijde omhoog vergeleken met huidige tv en bovenzijde ongeveer 65mm naar boven.

Is het correcte aanname dat vrijwel alle OLED een superdunne bovenzijde hebben? Nadeel hiervan is dat de connectoren haaks moeten zijn en dat de VESA mountgaten voor mij niet lekker uitkomen. Ik heb liever een geheel dunne tv (ipv half superdik en half superdun) met connectoren die je zo erin steekt en niks meer van ziet en dat de VESA boutgaten mooi verdeeld over het scherm zijn.

Lui ben ik zeker niet maar een duw in de goede richting zou ik appreciëren. Misschien toch maar wachten op de opvolgers van de huidige schermen?
Waarom schroef je de beugel niet gewoon opnieuw op je muur, op de nieuwe juiste posities?
Heb ik ook gedaan.
Ja, nu zitten er loze oude gaten in de muur, van de oude posities... Nou en... Zie je niks van, want oled hangt er voor.

• SOTD
Allewijn schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:46:
[...]

Waarom schroef je de beugel niet gewoon opnieuw op je muur, op de nieuwe juiste posities?
Heb ik ook gedaan.
Ja, nu zitten er loze oude gaten in de muur, van de oude posities... Nou en... Zie je niks van, want oled hangt er voor.
Mijn muurbeugel is zo eentje die van de muur getrokken kan worden en draaien en kantelen. Zie eerdere post van mij voor een linkje van de muurbeugel.

Voordat ik opnieuw ga boren of er verder over nadenken zou ik willen weten of er andere opties zijn. Ik heb nogal wat tijd aan die muur besteed omdat het gespoten was en de schade die ontstond na veranderen meubels heb ik veel moeite in gestopt om dat te fixen. Gewoon domweg de schade plamuren ging niet omdat het dan erg opvalt. Het idee dat ik opnieuw dit moet meemaken staat mij niet aan. :P

En dat met de connectoren dat die haaks moeten zijn zit me ook dwars. Dat is ook al zo bij hun gamingmonitor helaas.

SOTD wijzigde deze reactie 28-11-2019 12:55 (6%)

• Engineer Stewie
Moeten de HDMI kabels op de C9 haaks zijn?
Het lijkt me dat HDMI1/2/3 toch gewoon recht kunnen zijn?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ja geen probleem, ik heb er maar 1 inzitten op HDMI 2, vanwege de Arc. Mijn versterker doet de rest.

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• HoppyF
SOTD schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:53:
[...]

Mijn muurbeugel is zo eentje die van de muur getrokken kan worden en draaien en kantelen. Zie eerdere post van mij voor een linkje van de muurbeugel.

Voordat ik opnieuw ga boren of er verder over nadenken zou ik willen weten of er andere opties zijn. Ik heb nogal wat tijd aan die muur besteed omdat het gespoten was en de schade die ontstond na veranderen meubels heb ik veel moeite in gestopt om dat te fixen. Gewoon domweg de schade plamuren ging niet omdat het dan erg opvalt. Het idee dat ik opnieuw dit moet meemaken staat mij niet aan. :P

En dat met de connectoren dat die haaks moeten zijn zit me ook dwars. Dat is ook al zo bij hun gamingmonitor helaas.
Je maakt het jezelf onnodig moeilijk denk ik.
Waarschijnlijk is het voordeliger en simpeler een vaste dunne muurbeugel te gaan gebruiken.
Dan hangt de TV strak tegen de muur en je eventueel haakse connectoren gebruiken voor het netwerk.
De oude gaten in de muur vallen dan wel achter de TV.
Blijft altijd lastig als je een TV gaat vervangen door een nieuwe want de afmetingen zijn nu eenmaal niet standaard. De VESA gaten wel maar de positie ervan niet.
Dat de TV aan de onderkant dikker is is logisch.
De electronica, luidsprekers, voeding e.d. moeten toch ergens in.

• SOTD
Engineer Stewie schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:57:
Moeten de HDMI kabels op de C9 haaks zijn?
Het lijkt me dat HDMI1/2/3 toch gewoon recht kunnen zijn?
Nu ik de layout nog eens bekijk lijkt het erop dat HDMI 1/2/3 aan de zijkant zitten, ook geen handige plek, dan moet ik ze in een U vorm buigen voor de terugloop naar de muurbeugel? https://tweakers.net/i/lb...Jof7F0=/i/2002639576.jpeg

• Engineer Stewie
SOTD schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:02:
[...]

Nu ik de layout nog eens bekijk lijkt het erop dat HDMI 1/2/3 aan de zijkant zitten, ook geen handige plek, dan moet ik ze in een U vorm buigen voor de terugloop naar de muurbeugel? https://tweakers.net/i/lb...Jof7F0=/i/2002639576.jpeg
Vind dat een minder groot probleem dan nieuwe kabels te moeten kopen :).
Enige wat stom is, is dat de stekker vast aan de TV zit. Maakt het iets moeilijker om die door de buis in de muur te steken. Gelukkig is die 80mm breed O-)

• SOTD
HoppyF schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:02:
[...]

Je maakt het jezelf onnodig moeilijk denk ik.
Waarschijnlijk is het voordeliger en simpeler een vaste dunne muurbeugel te gaan gebruiken.
Dan hangt de TV strak tegen de muur en je eventueel haakse connectoren gebruiken voor het netwerk.
De oude gaten in de muur vallen dan wel achter de TV.
Blijft altijd lastig als je een TV gaat vervangen door een nieuwe want de afmetingen zijn nu eenmaal niet standaard. De VESA gaten wel maar de positie ervan niet.
Dat de TV aan de onderkant dikker is is logisch.
De electronica, luidsprekers, voeding e.d. moeten toch ergens in.
Zijn er OLED waarvan de bovenste helft NIET superdun is en de onderste helft superdik maar een beetje gelijkmatig verdeeld? Ze lijken allemaal zo te zijn?

• HoppyF
SOTD schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:06:
[...]

Zijn er OLED waarvan de bovenste helft NIET superdun is en de onderste helft superdik maar een beetje gelijkmatig verdeeld? Ze lijken allemaal zo te zijn?
Andere fabrikanten hebben ook zoiets.
Het OLED paneel zelf is erg dun en heeft om die reden weinig ruimte nodig.
De rest neemt wel meer ruimte in.
Philips heeft bv Ambilight aan de achterkant verwerkt.
Een Samsung QLED is veel dikker ivm backlight maar om nòg dikker te voorkomen heeft Samsung er een losse box bij gemaakt waarin de voeding en electronica en aansluitingen zitten.

• Engineer Stewie
HoppyF schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:13:
[...]

Andere fabrikanten hebben ook zoiets.
Het OLED paneel zelf is erg dun en heeft om die reden weinig ruimte nodig.
De rest neemt wel meer ruimte in.
Philips heeft bv Ambilight aan de achterkant verwerkt.
Een Samsung QLED is veel dikker ivm backlight maar om nòg dikker te voorkomen heeft Samsung er een losse box bij gemaakt waarin de voeding en electronica en aansluitingen zitten.
Nja, als ze de elektronica wat verdelen zou de TV onderaan dunner worden en bovenaan dikker.
Nu is die bovenaan dun, maar wie boeit dat nu. Hij zou overal mss wel 2cm naar achter kunnen als ze hem overal evendik zouden maken. Nu lijkt hij vooral heel fragiel.

Ik heb eigenlijk al wat 'stress' om de TV op te hangen icm mijn onhandige vriendin :+ .

• HoppyF
Engineer Stewie schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:19:
[...]

Nja, als ze de elektronica wat verdelen zou de TV onderaan dunner worden en bovenaan dikker.
Nu is die bovenaan dun, maar wie boeit dat nu. Hij zou overal mss wel 2cm naar achter kunnen als ze hem overal evendik zouden maken. Nu lijkt hij vooral heel fragiel.

Ik heb eigenlijk al wat 'stress' om de TV op te hangen icm mijn onhandige vriendin :+ .
De Wallpaper uitvoering is plat en heeft een losse box.
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED65W9PLA
Beetje de Samsung oplossing, leuk maar kostbaar en voor de meeste mensen niet interessant.
De extra dunne uitvoering laat zien hoe plat een OLED kan zijn.
Kwetsbaar? Wellicht, maar je zet de TV neer of hangt deze op, dan gebeurt er verder niets mee.

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
@HoppyF iets anders heb je nou inmiddels zelf de C9 besteld? Was het plan toch?

• destroyer6670
  • Laatst online: 14:34
oosterhofjf schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:30:

[Afbeelding]
Als je aan een goedkoop paneel kan komen...(monteur vertelde mij dat los paneel 700 euro was toen van mijn oude c7) als je eentje hebt is het een kwestie van printplaten los schroeven en weer vastmaken. Als je wel eens ene pc in elkaar hebt gezet moet het wel lukken. Wat foto's tussendoor en dan is het wel te doen. Maar hoe handig je bent speelt ook wel mee. ik vond het er niet heel ingewikkeld uitzien.

Maar waarom komen ze hem niet voor jou fixen? Ik heb toen contract opgenomen met lg en paar dagen later kwam de monteur langs. Gelukkig met een verkeerd paneel (zei nog, er staat een ander type nummer op, 2 zelfs haha, maar dat maakte volgens hem niet uit. Wel dus. Toen een nieuwe c8 gekregen met 3 jaar garantie bij de winkel waar ik hem gehaald had, die kregen de oude gecrediteerd van lg.

• Dan Stark
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 03-12 19:18
Ik zit er aan te denken om een L9 65C9 aan te schaffen.

Ik heb nu een Panasonic TXP50ST50 in de kamer staan. Deze is ongeveer 7 jaar oud, maar hij is verder nog prima.

De nieuwe TV is vooral omdat ik graag een grotere TV wil. Ik zit er nu zo'n 4 meter vanaf. Eigenlijk wil ik een 77C9, maar die is me nog wat te duur. Graag een OLED vanwege de beeldkwaliteit.

Mijn vraag is. Denken jullie dat het de moeite waard is of kan ik beter de Panasonic nog eventjes laten staan?

• SOTD
Dan Stark schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:12:
Ik zit er aan te denken om een L9 65C9 aan te schaffen.

Ik heb nu een Panasonic TXP50ST50 in de kamer staan. Deze is ongeveer 7 jaar oud, maar hij is verder nog prima.

De nieuwe TV is vooral omdat ik graag een grotere TV wil. Ik zit er nu zo'n 4 meter vanaf. Eigenlijk wil ik een 77C9, maar die is me nog wat te duur. Graag een OLED vanwege de beeldkwaliteit.

Mijn vraag is. Denken jullie dat het de moeite waard is of kan ik beter de Panasonic nog eventjes laten staan?
Interessant leesvoer voor jou misschien: Panasonic plasma vervangen door OLED ?

• rda
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-12 20:44
Goedenavond,

Ik heb een e8 en vanaf het begin af aan werkt screen share zeer matig (tot niet).
Nu vanavond nog een keer geprobeerd, maar de tv wordt niet eens gevonden door de laptop.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen?

• pwh53
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:54
rda schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:43:
Goedenavond,

Ik heb een e8 en vanaf het begin af aan werkt screen share zeer matig (tot niet).
Nu vanavond nog een keer geprobeerd, maar de tv wordt niet eens gevonden door de laptop.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen?
hmdi-kabel van laptop naar tv,of de de ingebouwde xplay-app icm gratis plex.

• Alwayshappyz
Vanavond de C9 neergezet. Was nog best spannend, wat is hij dun! Je zou bijna bang zijn de dunne bovenkant wat te buigen bij het tillen. Maar wat ziet hij er mooi uit! Alles zo goed als mogelijk ingesteld voor alle inputs. Nu al zin om bepaalde films opnieuw te kijken op deze OLED.

Alwayshappyz wijzigde deze reactie 28-11-2019 23:54 (44%)

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Engineer Stewie schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:19:
[...]

Ja dat was hier ook even een ding; m'n vorige (LCD) tv van dezelfde maat kon ik best in m'n eentje ophangen maar voor deze moest ik toch echt even iemand bellen om te komen helpen aangezien ik alleen woon :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• G_M_C
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:07
Een vraag; welke functionaliteit houdt je over als je EULA niet accepteert, de gewone zaken die je bij een domme tv verwacht? Krijg je dan een 'domme' tv?

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
destroyer6670 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:57:
[...]

Maar waarom komen ze hem niet voor jou fixen? Ik heb toen contract opgenomen met lg en paar dagen later kwam de monteur langs.
Waarschijnlijk omdat het c7 paneel inmiddels ook bij de reparatiedienst niet meer voorradig is en ze er verder niets meer mee kunnen behalve een restwaarde crediteren (of swappen voor een nieuwe tv). :)

• Wren
Cap schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:49:
[...]

Waarschijnlijk omdat het c7 paneel inmiddels ook bij de reparatiedienst niet meer voorradig is en ze er verder niets meer mee kunnen behalve een restwaarde crediteren (of swappen voor een nieuwe tv). :)
Was wel benieuwd naar een update hierover maar de persoon in kwestie heeft niet meer gereageerd :)

• Jonne c.
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06-12 13:13
Ik heb gisteren mijn 55C9 ontvangen, maar ik krijg de integratie met google Home niet werkende.

Volgens filmpjes op youtube zou er een app moeten staan op de tv: 'set up your tv for google assistant' maar die staat er bij mij niet tussen

Als 2de manier heb ik binnen google home de thinq link proberen maken, maar dan krijg ik de melding dat het niet beschikbaar is in mijn land (België). Lijkt me vreemd aangezien ze er reclame voor maken op hun website?

iemand tips?

• Lawojin
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13-12 15:00
Hallo Allen,

Ik zoek een nieuwe display voor mijn woonkamer media station (pc, tv, console)

mijn oog is gevallen op de LG B9, die met cashback nu onder de 1000 eur komt. En met HDMI 2.1 poorten komt. Dit lijkt me geen overbodige luxe aangezien de nieuwe consoles eraan komen.
Ik begreep dat voor 200 eur meer je de C9 hebt, en die heeft een betere processor (A9) ipv de A7.
Dit had een betere functie bij het opscalen van beeld van lagere resoluties, zeker handig, maar aangezien ik het scherm voornamelijk ga gebruiken met pc en wat netflix (wat bijna alles in 1080P schiet en deel aanbod zelfs 4k) lijkt mij dit geen must.
Zijn er nog andere voordelen die ik mis die de 200 EUR goedpraten?

Hoe kijken jullie aan tegen de beslissing om een gebruikte C8/B8 te kopen van vorig jaar? deze hebben slechts HDMI 2.0b poorten, maar zijn tweede hands al voor 500 EUR te verkrijgen.

Input wordt gewaardeerd!

• HoppyF
Lawojin schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:13:
Hallo Allen,

Ik zoek een nieuwe display voor mijn woonkamer media station (pc, tv, console)

mijn oog is gevallen op de LG B9, die met cashback nu onder de 1000 eur komt. En met HDMI 2.1 poorten komt. Dit lijkt me geen overbodige luxe aangezien de nieuwe consoles eraan komen.
Ik begreep dat voor 200 eur meer je de C9 hebt, en die heeft een betere processor (A9) ipv de A7.
Dit had een betere functie bij het opscalen van beeld van lagere resoluties, zeker handig, maar aangezien ik het scherm voornamelijk ga gebruiken met pc en wat netflix (wat bijna alles in 1080P schiet en deel aanbod zelfs 4k) lijkt mij dit geen must.
Zijn er nog andere voordelen die ik mis die de 200 EUR goedpraten?

Hoe kijken jullie aan tegen de beslissing om een gebruikte C8/B8 te kopen van vorig jaar? deze hebben slechts HDMI 2.0b poorten, maar zijn tweede hands al voor 500 EUR te verkrijgen.

Input wordt gewaardeerd!
Er zit geen cashback op een B9 alleen op de C9!
Het prijsverschil is nu ongeveer €100.
Niet erg groot dus, hoewel de kans bestaat dat een B9 nog naar de €1000 zal zakken.
De 9 serie heeft HDMI 2.1 dus voor gamers zeker interessant.
Bekijk anders de video’s van Vincent Teoh even, hij legt details goed uit.
YouTube: LG B9 4K OLED TV Review

• Lawojin
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13-12 15:00
HoppyF schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:22:
[...]

Er zit geen cashback op een B9 alleen op de C9!
Het prijsverschil is nu ongeveer €100.
Niet erg groot dus, hoewel de kans bestaat dat een B9 nog naar de €1000 zal zakken.
De 9 serie heeft HDMI 2.1 dus voor gamers zeker interessant.
Bekijk anders de video’s van Vincent Teoh even, hij legt details goed uit.
YouTube: LG B9 4K OLED TV Review
Ik woon in de UK en als je via https://www.topcashback.co.uk/currys/ koopt zit er 15% cashback op tv's.
De huidige prijs zonder cashback steekt nu op 1099.
De hamvraag is nu of de tv's met HDMI 2.1 nog verder gaan zakken in de komende 6 maanden dan dat.
Ben normaal niet zo van het future proofen omdat je meestal NU meer geld betaald dan dat je betaald tegen de tijd dat je die functies nodig hebt. en ik zou nog even kunnen wachten op nieuwe releases/prijsdalingen, alleen die prijzen nu lijken uniek.....

• Floris112
  • Laatst online: 13-12 12:30
Jonne c. schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:57:
Ik heb gisteren mijn 55C9 ontvangen, maar ik krijg de integratie met google Home niet werkende.

Volgens filmpjes op youtube zou er een app moeten staan op de tv: 'set up your tv for google assistant' maar die staat er bij mij niet tussen

Als 2de manier heb ik binnen google home de thinq link proberen maken, maar dan krijg ik de melding dat het niet beschikbaar is in mijn land (België). Lijkt me vreemd aangezien ze er reclame voor maken op hun website?

iemand tips?
Mij is het ook al niet gelukt. Zover ik weet komt dat doordat wij in Nederland/België wonen. De connectie zou wel moeten kunnen werken met een Amerikaans/Engels Google account en dan de TV op Engels als taal instellen en de regio ook op bijvoorbeeld UK in te stellen.

Maar met mijn eigen Google account werkt dit dus niet....

Dus als iemand nog een oplossing heeft waarbij we gewoon ons eigen (Nederlandse) Google account kunnen gebruiken. Ik houd me aanbevolen.... :D

• Jonne c.
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06-12 13:13
Floris112 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:56:
[...]

Mij is het ook al niet gelukt. Zover ik weet komt dat doordat wij in Nederland/België wonen. De connectie zou wel moeten kunnen werken met een Amerikaans/Engels Google account en dan de TV op Engels als taal instellen en de regio ook op bijvoorbeeld UK in te stellen.

Maar met mijn eigen Google account werkt dit dus niet....

Dus als iemand nog een oplossing heeft waarbij we gewoon ons eigen (Nederlandse) Google account kunnen gebruiken. Ik houd me aanbevolen.... :D
Kreeg je ook dezelfde foutmelding?
Ik heb zowel tv en google home beiden in het Engels staan, maar als land heb ik Belgie gekozen. Vraag me af of het voldoende is om enkel google van land te wijzigen.

• Floris112
  • Laatst online: 13-12 12:30
Jonne c. schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:21:
[...]

Kreeg je ook dezelfde foutmelding?
Ik heb zowel tv en google home beiden in het Engels staan, maar als land heb ik Belgie gekozen. Vraag me af of het voldoende is om enkel google van land te wijzigen.
Volgens mij moet het Google account dat je ervoor gebruikt ook in UK of US aangemaakt zijn.

Het is zo frustrerend waarom het zo moeilijk gemaakt wordt voor ons... :(

Blijkbaar is het al veelvuldig besproken in dit topic :) : [LG OLED] Ervaringen & Discussie

• Alwayshappyz
Het is me een beetje onduidelijk hoe trumotion en real cinema werken icm elkaar. Lees verschillende dingen online. Heb gister alle dingen ingesteld (voor HD, normale dvd’s/blurays gebruik ik Bright Room (dark room past minder bij onze woonkamer) en voor 4K/HDR/Dolby Vision gebruik ik Cinema Home), maar real cinema staat altijd ‘on’, maar grayed out. Kan het niet aanpassen. Trumotion heb ik op user staan, en dan 0 en 0, dus staat eigenlijk uit.

Sommigen zeggen dat Real Cinema dan eigenlijk niks doet/uit staat. Sommigen zeggen dat hij gewoon aan staat. Anderen zeggen dat ik het aan kan passen als ik trumotion helemaal uit zet. Er word gezegd dat enkel real cinema aan het beste beeld geeft, maar anderen weer dat alles uit moet, of trumotion alleen aan met 0/0 settings (wat ik nu heb), dus weet t even niet meer.

Ik kom van een Samsung ks7000 af en daar had ik altijd auto aanstaan bij judder settings.

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13-12 17:41

ricjuh

PSN: ricjuhNL

Vandaag de knoop doorgehakt en een LG B9 besteld bij Mediamarkt in Duitsland:

https://www.mediamarkt.de...-oled55b97la-2594781.html

Prijs onder <1000 was voor mij de doorslag om mijn oude LCD te vervangen.
Aangezien ik ook al een LG SKY10 soundbar heb ;)

ricjuh wijzigde deze reactie 29-11-2019 12:51 (30%)

Battle.net: ricjuh#2827

• HoppyF
Lawojin schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:39:
[...]

Ik woon in de UK en als je via https://www.topcashback.co.uk/currys/ koopt zit er 15% cashback op tv's.
De huidige prijs zonder cashback steekt nu op 1099.
De hamvraag is nu of de tv's met HDMI 2.1 nog verder gaan zakken in de komende 6 maanden dan dat.
Ben normaal niet zo van het future proofen omdat je meestal NU meer geld betaald dan dat je betaald tegen de tijd dat je die functies nodig hebt. en ik zou nog even kunnen wachten op nieuwe releases/prijsdalingen, alleen die prijzen nu lijken uniek.....
Aha, ja dat wist ik natuurlijk niet.
Prijzen zullen nog wel iets zakken maar €1000 voor een B9 is eigenlijk heel goed.
Je bent inderdaad future proof met HDMI 2.1.
Misschien nu nog geen belangrijk punt maar over een jaar ben je misschien heel blij dat je HDMI 2.1 gekozen hebt. Ontwikkelingen staan immers niet stil en de TV moet langer mee dan een paar jaar.
Wellicht heeft de UK ook een cashback op de C9 dus dat zul je moeten afwegen hoe groot het prijsverschil is.

• madcrow
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12-12 19:36
Ik wil een 55"oled van LG kopen en nu zie ik twee toestellen waarvan ik niet precies kan zien wat de verschillen zijn:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1470528;1129853/

Het lijkt mij dat de LG OLED55C8PLA Zwart uitgebreider is dan de LG OLED55B9PLA Zwart omdat de eerste een C model betreft. Echter lijkt de B sneller te zijn qua ms. en nieuwe OS. Ik ben het spoor een beetje bijster bij LG :-).

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
madcrow schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:55:
Ik wil een 55"oled van LG kopen en nu zie ik twee toestellen waarvan ik niet precies kan zien wat de verschillen zijn:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1470528;1129853/

Het lijkt mij dat de LG OLED55C8PLA Zwart uitgebreider is dan de LG OLED55B9PLA Zwart omdat de eerste een C model betreft. Echter lijkt de B sneller te zijn qua ms. en nieuwe OS. Ik ben het spoor een beetje bijster bij LG :-).
Je vergelijkt een model van vorig jaar (de C8) met een model van dit jaar (de B9), dus dat is best eenvoudig te verklaren. Het getal geeft het jaar aan (8=2018, 9=2019, 10=2020) en de letter de serie (waarbij in hetzelfde jaar c>b)

pagani wijzigde deze reactie 29-11-2019 15:43 (7%)

Pagina: 1 ... 240 ... 244 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True