Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

jojoba007 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:36:
[...]

Wist niet dat je boos werd. Ik deel enkel mijn ervaring en als jij vindt dat de OLED techniek een sterke en betrouwbare techniek is dan moet je zeker bij OLED blijven. Ik stap er vanaf totdat deze issues zijn opgelost.
Waar maak je uit op dat ik boos ben. Ik geef je gewoon repliek en laat je zien dat wat jij opmerkt hier ook al volledig is uitgekauwd. Persoonlijk zou ik na 5 jaar Oled te hebben gehad niet kunnen zeggen dat het onbetrouwbaar is. Wat natuurlijk onverlet laat dat jij daar anders over mag denken.

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-11 14:08
Gister mijn 55C8 gekregen. Heel blij mee, wat een beeld! Echter, kwam tijdens Our Planet op Netflix tot de ontdekking dat er allemaal groene vlekken in het scherm zitten. Iemand dit wel eens gehad?
https://imgur.com/cQhor48
jojoba007 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:28:
[...]

Dat is ieder an zich inderdaad. Ik raadt iedereen aan hier zelf onderzoek naar te doen. Bijv op de externe avforums of Google eens op “rtings burn in test”.
Je blijft terugkomen op zaken die al uitgebreid en herhaaldelijk hier aan de orde zijn geweest.
Vrij zinloos dus.
Mocht je toch niet tevreden zijn over je aankoop dat kan dit best maar dit betekent dan nog niet dan je anderen hiervan hoeft te weerhouden.
Lees dit nog even.
S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hemmik schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:13:
Gister mijn 55C8 gekregen. Heel blij mee, wat een beeld! Echter, kwam tijdens Our Planet op Netflix tot de ontdekking dat er allemaal groene vlekken in het scherm zitten. Iemand dit wel eens gehad?
Ik zou een pixelrefresh doen, en anders terug gaan naar de winkel, want dit is absoluut niet hoe het hoort. Kan best zijn dat een pixelrefresh het oplost, dus wel gewoon daarmee beginnen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Hemmik
ArthurMorgan schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:47:
[...]

Ik zou een pixelrefresh doen, en anders terug gaan naar de winkel, want dit is absoluut niet hoe het hoort. Kan best zijn dat een pixelrefresh het oplost, dus wel gewoon daarmee beginnen.
Ben ik nu aan het doen, ben benieuwd. Heb LG al een mailtje gestuurd, las dat ze in sommige gevallen het paneel komen vervangen.

Verwijderd

Hemmik schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:26:
[...]

Ben ik nu aan het doen, ben benieuwd. Heb LG al een mailtje gestuurd, las dat ze in sommige gevallen het paneel komen vervangen.
Laat het toestel eens een paar dagen tot een week gewoon draaien.[gewoon gebruiken] Het is en blijft organisch. Als het dan nog zo is kan je je altijd nog tot LG wenden. Je heb dat ding pas een dag.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Hemmik schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:26:
[...]

denk niet na 1 dag,terug naar de winkel,maar heb je een c8 of c9 ? ,c9 is nu te krijgen voor 1299 ex cashback
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
pwh53 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:22:
[...]

denk niet na 1 dag,terug naar de winkel,maar heb je een c8 of c9 ? ,c9 is nu te krijgen voor 1299 ex cashback
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Zal wel een C9 zijn toch @Hemmik ?
Maar na één dag al problemen betekent een DOA dus heb je recht op omruil door de winkel/webshop.
Ik zou daar dus niet langer mee wachten als een (handmatige) pixel refresh het probleem niet heeft opgelost.

Controleer dus nog even goed of je geen vreemde dingen ziet maar ga niet alleen af op Netflix als bron.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hemmik schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:13:
Weg dat ding.

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:26
jojoba007 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:28:
[...]

Dat is ieder an zich inderdaad. Ik raadt iedereen aan hier zelf onderzoek naar te doen. Bijv op de externe avforums of Google eens op “rtings burn in test”.
*Knip* Stop eens met uitlokken

Hou toch eens op met continue oude }:O uit de sloot te halen.
Iedereen die een OLED koopt weet inmiddels wel dat er voor en nadelen zijn alsmede welke maatregelen je kan nemen om deze nadelen te voorkomen. Er is genoeg informatie in dit topic te vinden zodat een ieder een onderbouwde keuze maken. Het continue herhalen van dezelfde argumenten (hoe waar ze ook zijn) voegt geen waarde toe aan het topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 24-11-2019 22:57 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Hemmik
HoppyF schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:34:
[...]

Zal wel een C9 zijn toch @Hemmik ?
Maar na één dag al problemen betekent een DOA dus heb je recht op omruil door de winkel/webshop.
Ik zou daar dus niet langer mee wachten als een (handmatige) pixel refresh het probleem niet heeft opgelost.

Controleer dus nog even goed of je geen vreemde dingen ziet maar ga niet alleen af op Netflix als bron.
C8. Via Bol.com, buybay dus door iemand teruggestuurd. Weet nu waarom ;). Heb er 800 euro voor betaald en heb gewoon 2 jaar garantie. Als ik hem terugstuur naar buybay krijg ik waarschijnlijk m’n geld terug maar geen nieuwe TV. Via LG hoop ik op een nieuw paneel.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:54
jojoba007 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 07:21:
Ik stap over naar de QLED, dan kan ik tenminste normaal tv kijken zonder mij druk te hoeven maken over het feit of er per ongeluk een logo of YouTube player net iets te lang in beeld staat. Je scherm is direct verziekt. En zoveel slechter zijn de QLEDs tegenwoordig ook weer niet. Samsung promoot niet voor niets met “gegarandeerd geen burn in”. Nee ik heb het wel gezien met OLED. Mooie beelden, maar zwak spul.
Ik wens je oprecht succes met QLED. Heb er 3 gehad in 2 maanden tijd, alle terug gestuurd. Waardeloze tv's. Begonnen met de 7 serie, geëindigd met de 9 serie. Eentje tikte continu. Is Samsung monteur bij geweest, ging wat aanrommelen met plakband en schuimrubber en zo, maar hielp niets. De 8 en 9 serie terug gestuurd want FALD werkt zwaar waardeloos. Delen van beeld worden licht / donker, heel veel bleeding en blooming. Als ondertitels aan gaan dan licht hele onderste helft beeld op. Nee, QLED was aan mij niet besteed. Zo blij dat ik die terug gestuurd heb en nu een C9 OLED heb....
Denk dat je spijt gaat krijgen van QLED, maar wellicht heb jij betere ervaring ermee.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Hemmik schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:45:
[...]

C8. Via Bol.com, buybay dus door iemand teruggestuurd. Weet nu waarom ;). Heb er 800 euro voor betaald en heb gewoon 2 jaar garantie. Als ik hem terugstuur naar buybay krijg ik waarschijnlijk m’n geld terug maar geen nieuwe TV. Via LG hoop ik op een nieuw paneel.
als je een nieuw paneel op die manier kunt krijgen is het geen slechte deal.heeft de pixelrefresh niets geholpen ?

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:12
Schrok vandaag in de MM toch ook wel van de grote vlekken aan burn-in op een C8. Niet zo handig van MM als je het wilt verkopen maar doet mij toch beetje twijfelen. Ik zag LG OLED als de perfecte techniek maar helaas toch ook wat kwaaltjes.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hertog_Martin schreef op zondag 24 november 2019 @ 01:53:
Schrok vandaag in de MM toch ook wel van de grote vlekken aan burn-in op een C8. Niet zo handig van MM als je het wilt verkopen maar doet mij toch beetje twijfelen. Ik zag LG OLED als de perfecte techniek maar helaas toch ook wat kwaaltjes.
Idd jammer dat ze die zo misbruiken bij de MM terwijl dat een uithangbord van het product zou moeten zijn :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik kwam nog wat handige 'extraatjes' tegen die je met de remote (iig van de C9) kan doen:

I want to disable the Magic Remote pointer - I don't want to use it! Can it be done?;
Resolve: Yes, you can disable the Magic Remote pointer! To disable the pointer: Press "Back" button + "Home" remote buttons for about 30 seconds until the mouse pointer disappears. To enable the pointer: press "Scroll" button until LED power button is blinking, then the cursor will appear.;

Problem: There are some additional functions on the Magic Remote besides what is marked on it?;
Resolve: Yes, there are, see below:
-- long-press the "Settings" button takes you to the picture settings;
-- long-press the "numeric 1-9 keypad" buttons allow you to map inputs;
-- long-press the "0" button on the numeric keypad allows you to view and edit the above-mentioned shortcuts stored for the 1-9 numeric buttons;
-- long-press the "Home" button pops up recently opened apps, and an 'X' button on top of each so you can close these apps running in the background;
-- press 3 times the "Mute" button to bring the "AV reset" function - that will reset your Audio & Video settings;
-- go to Settings - Channels, then highlight the top menu option within Channels and press the numeric button "1" for five times (11111) to display the hidden "Host Diagnostics" (hardware, tuner, Wi-Fi) and "HDMI Diagnostics" menu (general, video link, audio, phy, hdcp, scdc, avi info frame, spd, hdr)
-- Notes about the hidden Diagnostics menu:
----- HDMI Diagnostics - General section - for some reason DolbyVision shows up as SDR;
----- HDMI Diagnostics - PHY section - the Bandwidth is per channel so multiply by 3;
----- HDMI Diagnostics - Video(LINK) section - Total Res is hTotal and vTotal (includes blanking);
----- HDMI Diagnostics - SCDC section - with an HDMI 2.1 source the "Lane3 Lock", "FRL Rate" and "FRL Start" will show 1, instead of 0 - proving that you feed the C9 a 48Gbps signal;

Bron: https://www.avsforum.com/...ooting-firmware-more.html

[ Voor 4% gewijzigd door Allewijn op 24-11-2019 03:24 ]

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Heb nog oude Magic Remote van de C7 model, is er een mogelijkheid om hem voor de C9 model te gebruiken. Heb geprobeerd de Magic remote te registeren krijg de melding dat de remote niet geregisterd kan worden. sommige functies werken bv wel zoals aan/uit Home, en volume.

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11 17:47
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de LG E9? Vooral het strakke design en de ingebouwde speakers spreken mij aan. Nu gebruik ik een simpele soundbar van Philips, HTL5140. Ik ben vooral benieuwd of het ingebouwde geluid van de E9 gelijk is aan kwaliteit als die van mijn soundbar? Iemand die mij hierin wat kan helpen? :)

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
jppilot schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:18:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de LG E9? Vooral het strakke design en de ingebouwde speakers spreken mij aan. Nu gebruik ik een simpele soundbar van Philips, HTL5140. Ik ben vooral benieuwd of het ingebouwde geluid van de E9 gelijk is aan kwaliteit als die van mijn soundbar? Iemand die mij hierin wat kan helpen? :)
Ik kan alleen zeggen dat ik de E9 heb, en het geluid zeer goed klinkt. Ik heb wel AIsound uitgezet, en de DA. Dan krijg je geen vreemde klik geluiden. Deze E9 soundbar is beter dan de E6V.

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11 17:47
Snake_Eye schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:47:
[...]

Ik kan alleen zeggen dat ik de E9 heb, en het geluid zeer goed klinkt. Ik heb wel AIsound uitgezet, en de DA. Dan krijg je geen vreemde klik geluiden. Deze E9 soundbar is beter dan de E6V.
Thanks voor je snelle reactie :) Wat vind je van de Bass? Daar ben ik nog het meest 'huiverig' voor dat deze tegenvalt. Binnenkort wil ik het bij de mediamarkt een beetje uitproberen. Ik ben echt opzoek naar een goede all-in-1 oplossing. Ik ben geen audiofiel, en zeker niet veeleisend, maar ik wil ook niet het gevoel hebben dat ik Hans Zimmer bijvoorbeeld te kort doe.

• Allewijn
  • Niet online
Allewijn schreef op zondag 24 november 2019 @ 03:23:
Ik kwam nog wat handige 'extraatjes' tegen die je met de remote (iig van de C9) kan doen:

I want to disable the Magic Remote pointer - I don't want to use it! Can it be done?;
Resolve: Yes, you can disable the Magic Remote pointer! To disable the pointer: Press "Back" button + "Home" remote buttons for about 30 seconds until the mouse pointer disappears. To enable the pointer: press "Scroll" button until LED power button is blinking, then the cursor will appear.;

Problem: There are some additional functions on the Magic Remote besides what is marked on it?;
Resolve: Yes, there are, see below:
-- long-press the "Settings" button takes you to the picture settings;
-- long-press the "numeric 1-9 keypad" buttons allow you to map inputs;
-- long-press the "0" button on the numeric keypad allows you to view and edit the above-mentioned shortcuts stored for the 1-9 numeric buttons;
-- long-press the "Home" button pops up recently opened apps, and an 'X' button on top of each so you can close these apps running in the background;
-- press 3 times the "Mute" button to bring the "AV reset" function - that will reset your Audio & Video settings;
-- go to Settings - Channels, then highlight the top menu option within Channels and press the numeric button "1" for five times (11111) to display the hidden "Host Diagnostics" (hardware, tuner, Wi-Fi) and "HDMI Diagnostics" menu (general, video link, audio, phy, hdcp, scdc, avi info frame, spd, hdr)
-- Notes about the hidden Diagnostics menu:
----- HDMI Diagnostics - General section - for some reason DolbyVision shows up as SDR;
----- HDMI Diagnostics - PHY section - the Bandwidth is per channel so multiply by 3;
----- HDMI Diagnostics - Video(LINK) section - Total Res is hTotal and vTotal (includes blanking);
----- HDMI Diagnostics - SCDC section - with an HDMI 2.1 source the "Lane3 Lock", "FRL Rate" and "FRL Start" will show 1, instead of 0 - proving that you feed the C9 a 48Gbps signal;

Bron: https://www.avsforum.com/...ooting-firmware-more.html
Zelf dit ook op mijn C9 geprobeerd, en potverdrie, wat is het handig om de cijfers op de afstandsbediening te gebruiken als sneltoesten. Zo heb ik bijv. op nr 1 ingesteld dat hij direct naar tv kijken gaat, op nr 2 direct naar youtube, op 3 direct naar Disney+, etc.
Erg handig (als je trouwens de 9 lang in drukt, kan je naar allerlei test menu's).

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:12
YakuzA schreef op zondag 24 november 2019 @ 02:56:
[...]

Idd jammer dat ze die zo misbruiken bij de MM terwijl dat een uithangbord van het product zou moeten zijn :)
Tja als ik LG was zou ik daar allang een C9 laten plaatsen en er op toe zien dat burn in voorkomen wordt.

Nu was het meer een koop-mij-niet demo, terwijl ik eigenlijk al verkocht was.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:Aangezien de sfeer van dit topic gisteravond weer eens ontzettend laag lag heb ik de bezem er doorheen gehaald en zijn een aantal reacties verwijderd.

200 fish found!

• Allewijn
  • Niet online
Ik heb een vraag over BFI (Black Frame Instertion):
Dit is op mijn C9 mogelijk en ik wil dit graag eens testen. Het is aan te zetten bij het TruMotion instellingenscherm onder gebruiker -> Motion Pro.

Als ik dat AAN zet zie ik het scherm énorm knipperen. Daar kan je echt onmogelijk normaal naar kijken. Hoort dit?

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Heeft iemand al wat gehoord van LG over de cashback of deze al ontvangen?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11 20:38
said006 schreef op maandag 25 november 2019 @ 01:06:
Heeft iemand al wat gehoord van LG over de cashback of deze al ontvangen?
Bevestiging duurt ongeveer 2 weken en het geld krijg je na 6 tot 8 weken.

@Allewijn

Dat knipperen hoort idd.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:25
Allewijn schreef op maandag 25 november 2019 @ 00:45:
Ik heb een vraag over BFI (Black Frame Instertion):
Dit is op mijn C9 mogelijk en ik wil dit graag eens testen. Het is aan te zetten bij het TruMotion instellingenscherm onder gebruiker -> Motion Pro.

Als ik dat AAN zet zie ik het scherm énorm knipperen. Daar kan je echt onmogelijk normaal naar kijken. Hoort dit?
Dit hoor tja. Sommige mensen zien het geknipper niet, ik ook niet.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:45
JSTPS schreef op maandag 25 november 2019 @ 02:57:
[...]

Bevestiging duurt ongeveer 2 weken en het geld krijg je na 6 tot 8 weken.
Heb je al een bevestiging ontvangen dan?
Ik niet en heb de brief rond 20 oktober verzonden.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:14
vinom schreef op maandag 25 november 2019 @ 07:34:
Dit hoor tja. Sommige mensen zien het geknipper niet, ik ook niet.
Toen ik de E9 vanuit Tweakers mocht testen heb ik die BFI uiteraard ook getest, maar het geflikker van het beeld vond ik overduidelijk en erg storend. Bijzonder om te horen dat sommige mensen het blijkbaar niet zien!

• Hemmik
Ik heb door dit (en andere) topics gezocht maar kom er toch niet helemaal uit. Is het nou te zien hoeveel branduren de TV heeft gehad?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:49
Hemmik schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:22:
Ik heb door dit (en andere) topics gezocht maar kom er toch niet helemaal uit. Is het nou te zien hoeveel branduren de TV heeft gehad?
Dat kan je zien in het servicemenu. Dus niet beschikbaar zonder bepaalde handelingen.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11 20:38
izzet3838 schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:42:
[...]

Heb je al een bevestiging ontvangen dan?
Ik niet en heb de brief rond 20 oktober verzonden.
Ik heb deze keer niet meegedaan maar wel een aantal keer met eerdere cashbacks. Als je na een maand niks hebt gehoord zou ik toch even bellen ja. Toch wel met track&trace verstuurd zodat je weet dat de brief is aangekomen?

• izzet3838
JSTPS schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:56:
[...]
Toch wel met track&trace verstuurd zodat je weet dat de brief is aangekomen?
Nee helaas niet, dit is de eerste keer dat ik heb meegedaan aan een CB actie waarbij ik een fysieke brief moest versturen en heb er helemaal niet aan gedacht, ik zal vanavond eens bellen en navragen, en in het vervolg natuurlijk altijd verzenden met track&trace.

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Als de mogelijkheid er is dat de E9 voor dezelfde prijs te vinden is als de C9 of B9, dan ben je toch eigenlijk gek als je dat niet doet? Of zijn er minpunten aan de E9 tov van de andere in de 9 serie?

• joost_e_1990
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-05 10:35
Deze week wil ik een LG OLED55C9 gaan kopen. Nu wil ik de tv ook aan de muur gaan hangen, maar het valt me op dat de prijzen voor muurbeugels heel erg verschillen. Mijn eisen zijn dat hij draaibaar is en minimaal 40cm van de muur afkan. Op dit forum zie ik vooral discusses over platte muurbeugels.

Ik heb 4 goedkope opties gevonden:
https://www.tectake.nl/mu...ntelbaar-draaibaar-402610
https://www.aldi.nl/onze-...ndsteun-1215.article.html
https://www.coolblue.nl/p...urbeugel-32-55-zwart.html
https://www.mediamarkt.nl...isy-iwh-6100-1296248.html

De meest ideale voor mij is denk ik de Vogel:
https://www.coolblue.nl/p...el-s-wall-3245-zwart.html

Die van de Aldi is het goedkoopst, maar lijkt eigenlijk overal aan te voldoen. Heeft een van jullie slechte ervaringen met goedkope muurbeugels? Of kan iemand mij hier advies in geven?

• izzet3838
devilsnight schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:14:
Als de mogelijkheid er is dat de E9 voor dezelfde prijs te vinden is als de C9 of B9, dan ben je toch eigenlijk gek als je dat niet doet? Of zijn er minpunten aan de E9 tov van de andere in de 9 serie?
De e9 heeft een ingebouwde "soundbar" en een glazen plaat(picture on glass) maar als je bijvoorbeeld al een dure soundbar hebt of surround set dan heb je onderaan de tv een dikke bezel die eigenlijk geen functie heeft, los daarvan maakt de glazen plaat de e9 ook net ietsje dikker.
Als je geen apart geluidssysteem hebt en de prijs is hetzelfde(al denk ik dat er een prijsverschil is van ong €200 na CB) dan kun je natuurlijk best voor de e9 gaan aangezien qua beeldkwaliteit en processors de tv's identiek aan elkaar zijn.

• Hemmik
Wren schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:45:
[...]

Dat kan je zien in het servicemenu. Dus niet beschikbaar zonder bepaalde handelingen.
Dank. Ik Heb de In-start knop in mijn Harmony app. Ben je garantie nou kwijt als je daar in kijkt?

• Wren
Hemmik schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:52:
[...]

Dank. Ik Heb de In-start knop in mijn Harmony app. Ben je garantie nou kwijt als je daar in kijkt?
LG zal zeggen van wel omdat je iets hebt gedaan aan je tv wat ze niet willen. Maar in de praktijk: neu

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:57
joost_e_1990 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:18:
Deze week wil ik een LG OLED55C9 gaan kopen. Nu wil ik de tv ook aan de muur gaan hangen, maar het valt me op dat de prijzen voor muurbeugels heel erg verschillen. Mijn eisen zijn dat hij draaibaar is en minimaal 40cm van de muur afkan. Op dit forum zie ik vooral discusses over platte muurbeugels.

Die van de Aldi is het goedkoopst, maar lijkt eigenlijk overal aan te voldoen. Heeft een van jullie slechte ervaringen met goedkope muurbeugels? Of kan iemand mij hier advies in geven?
Waarom zo die Vogel tvbeugel het meest ideaal zijn? Omdat die minimaal 100 euro duurder is? Laat je niet gek maken!
Elke goed verstelbare beugel met ruim voldoende draagvermogen voldoet. Veel belangrijker is een goede, stevige montage aan de muur.
Mijn LG55E6V hangt al jaren stevig en netjes aan een simpele maar degelijke Hama beugel, ding kan geloof ik 60kg dragen... :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die Vogel's hebben mooiere afwerking. Als je dat niet belangrijk vindt dan volstaat zo'n goedkopere over 't algemeen prima.
Wren schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:17:
[...]

LG zal zeggen van wel omdat je iets hebt gedaan aan je tv wat ze niet willen. Maar in de praktijk: neu
LG kan niet zien of het servicemenu geopend is. (En al konden ze dat wel dan nog is dat geen grond om garantie te laten vervallen.)

[ Voor 59% gewijzigd door CyBeR op 25-11-2019 12:33 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 09-11 16:46
Wij staan op het punt de C9 te bestellen, maar dachten net pas aan onze Sonos Beam soundbar. Het scherm van de C9 begint vrij laag. De soundbar kan bij ons alleen voor de tv staan. Dat zou dus betekenen dat de onderkant van de tv geblokt word gok ik.

Tv staat op een groot tv meubel met de Beam er dus voor. We hebben een kap laten maken die we op het meubel kunnen zetten (noodzaak; katten vonden scherm te interessant met nagels..) als we niet thuis zijn. Goedkope oplossing, maar gezien we binnen t jaar wel verhuizen doen we nu ook niks anders meer. C9 zou prima onder de kap passen, soundbar er voor ook wel, maar als de Beam de onderkant blokt...iemand ervaringen? Oplossing evt?

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-11 12:01
Alwayshappyz schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:43:
Wij staan op het punt de C9 te bestellen, maar dachten net pas aan onze Sonos Beam soundbar. Het scherm van de C9 begint vrij laag. De soundbar kan bij ons alleen voor de tv staan. Dat zou dus betekenen dat de onderkant van de tv geblokt word gok ik.

Tv staat op een groot tv meubel met de Beam er dus voor. We hebben een kap laten maken die we op het meubel kunnen zetten (noodzaak; katten vonden scherm te interessant met nagels..) als we niet thuis zijn. Goedkope oplossing, maar gezien we binnen t jaar wel verhuizen doen we nu ook niks anders meer. C9 zou prima onder de kap passen, soundbar er voor ook wel, maar als de Beam de onderkant blokt...iemand ervaringen? Oplossing evt?
Mijn C7 stond op een paar latjes op het laatst maar de TV staat laag bij ons, zeg op bankhoogte en anders dan af en toe een probleem met de AB hadden wij er geen last van. De C9 staat ook weer op latten, dankzij de soundbar zie je daar niets van, andere handigheid is dat je meteen een goede kabeldoorvoer hebt.

• Alwayshappyz
dezeppo schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:07:
[...]

Mijn C7 stond op een paar latjes op het laatst maar de TV staat laag bij ons, zeg op bankhoogte en anders dan af en toen een probleem met de AB hadden wij er geen last van. De C9 staat ook weer op latten, dankzij de soundbar zie je daar niets van, andere handigheid is dat je meteen een goede kabeldoorvoer hebt.
Thanks :) . TV verhogen kunnen we inderdaad naar kijken. Bij ons staat hij ook op bank/zit hoogte. TV meubel is zeg maar net zo hoog als de bank.

• Wren
CyBeR schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:32:
Die Vogel's hebben mooiere afwerking. Als je dat niet belangrijk vindt dan volstaat zo'n goedkopere over 't algemeen prima.

[...]

LG kan niet zien of het servicemenu geopend is. (En al konden ze dat wel dan nog is dat geen grond om garantie te laten vervallen.)
Servicemenu openen staat herinner ik mij wel in het log,maar het verandert idd niet zo snel iets aan je garantie. Mogelijk wel als je instellingen gaat veranderen...

• izzet3838
joost_e_1990 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:18:

De goedkopere versies hebben meestal wat goedkopere muurbouten dus die kun je evt checken, los daarvan zijn de goedkopere beugels meestal vrij dik, daarmee bedoel ik dat de afstand tussen de tv en de muur vrij groot is, ook is het verstandig om de meegelevrde waterpas NIET te gebruiken deze zijn vaak stuk dat was zelfs bij mijn vogel het geval.

• izzet3838
Alwayshappyz schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:11:
[...]

Thanks :) . TV verhogen kunnen we inderdaad naar kijken. Bij ons staat hij ook op bank/zit hoogte. TV meubel is zeg maar net zo hoog als de bank.
Is de tv ophangen aan de muur geen optie, als je je kabels dan ook nog eens kunt verbergen ziet het er extra strak uit omwille van de platte en kleine bezels die de tv heeft.

• Alwayshappyz
izzet3838 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:45:
[...]

Is de tv ophangen aan de muur geen optie, als je je kabels dan ook nog eens kunt verbergen ziet het er extra strak uit omwille van de platte en kleine bezels die de tv heeft.
Zou een optie zijn, maar onze katten zijn veel te nieuwsgierig, die springen er gewoon tegen aan (helemaal omdat we hem niet te hoog willen hangen) :P

• joost_e_1990
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-05 10:35
@Vulcan750 en @izzet3838 bedankt voor jullie advies! Ik ga vanmiddag kijken of de Aldi de muurbeugel nog heeft. Zo niet, dan ga ik voor het huismerk van MediaMarkt. Gezien het relatief lichte gewicht van de tv zonder voet verwacht ik inderdaad weinig problemen.

• izzet3838
joost_e_1990 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:53:
@Vulcan750 en @izzet3838 bedankt voor jullie advies! Ik ga vanmiddag kijken of de Aldi de muurbeugel nog heeft. Zo niet, dan ga ik voor het huismerk van MediaMarkt. Gezien het relatief lichte gewicht van de tv zonder voet verwacht ik inderdaad weinig problemen.
Als je daar niks vind kun je ook eens kijken op amazon.de als het artikel prime heeft heb je gratis verzending vanaf €29 ik had een aantal jaar geleden eentje van ricoo(ofzoiets) gekocht en ben er nog steeds heel tevreden mee, verzending duurt meestal rond de 5 dagen al kan BF voor problemen zorgen.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:43
izzet3838 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:39:
[...]

De goedkopere versies hebben meestal wat goedkopere muurbouten dus die kun je evt checken, los daarvan zijn de goedkopere beugels meestal vrij dik, daarmee bedoel ik dat de afstand tussen de tv en de muur vrij groot is, ook is het verstandig om de meegelevrde waterpas NIET te gebruiken deze zijn vaak stuk dat was zelfs bij mijn vogel het geval.
Hoort de Vogels 505 tot de dunnere muurbeugels ?
Ik zie deze meermaals langskomen als de aan te raden muurbeugel voor LG Oleds.

• izzet3838
jos707 schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:18:
[...]

Hoort de Vogels 505 tot de dunnere muurbeugels ?
Ik zie deze meermaals langskomen als de aan te raden muurbeugel voor LG Oleds.
Die is inderdaad vrij dun al maakt het verschil tussen een normale muurbeugel (ongeveer 2.5cm) en een 505(1.5cm) niet heel veel uit, zelf heb ik de 505 en ben er tevreden mee(let wel de vogels 505 kun je niet draaien).

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
izzet3838 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:24:
[...]

De e9 heeft een ingebouwde "soundbar" en een glazen plaat(picture on glass) maar als je bijvoorbeeld al een dure soundbar hebt of surround set dan heb je onderaan de tv een dikke bezel die eigenlijk geen functie heeft, los daarvan maakt de glazen plaat de e9 ook net ietsje dikker.
Als je geen apart geluidssysteem hebt en de prijs is hetzelfde(al denk ik dat er een prijsverschil is van ong €200 na CB) dan kun je natuurlijk best voor de e9 gaan aangezien qua beeldkwaliteit en processors de tv's identiek aan elkaar zijn.
Ik heb hier wel een prima Denon receiver maar de speakers stellen nog niet veel voor. Als ik het voor dezelfde prijs als de C9 kan krijgen doe ik het denk ik wel. Het is in elk geval goed om te weten dat het qua beeldkwaliteit echt niks uitmaakt. De hele 9 series heeft ook al die dingen zoals VRR etc?

Hoe dan ook gaat het mij deze week niet lukken denk ik. Qua die cashback is het allemaal erg kort dag ook. Zijn er vaak met kerst nog leuke aanbiedingen en sowieso zijn sommige aanbiedingen heel randon, bijvoorbeeld ineens in januari?

• izzet3838
devilsnight schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:33:
[...]

Ik heb hier wel een prima Denon receiver maar de speakers stellen nog niet veel voor. Als ik het voor dezelfde prijs als de C9 kan krijgen doe ik het denk ik wel. Het is in elk geval goed om te weten dat het qua beeldkwaliteit echt niks uitmaakt. De hele 9 series heeft ook al die dingen zoals VRR etc?

Hoe dan ook gaat het mij deze week niet lukken denk ik. Qua die cashback is het allemaal erg kort dag ook. Zijn er vaak met kerst nog leuke aanbiedingen en sowieso zijn sommige aanbiedingen heel randon, bijvoorbeeld ineens in januari?
Normaalgezien is de E9 ongeveer 150-200 euro duurder, volgens mij ga je ze niet voor dezelfde prijs kunnen vinden maar kan natuurlijk wel.
G-sync ging volgens mij komen met een update of die er al is weet ik niet, aangezien ik er niet op game.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 09:18
devilsnight schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:33:
Snap dat, bij mij is gisteren ineens de TV stuk gegaan. Wel de ideale periode natuurlijk maar wel kut om op het einde van het jaar ineens nog geld over de bak te gooien dat net 'begroot' is. Een maandje krap leven dus want had het grootste gedeelte van mijn geld al weggezet als afsluiter van het jaar.

Heb nu een LG 55C9 in bestelling staan bij Kamera Express (1299), hoe krijg je die 5 jaar garantie? Moet je daarvoor iets doen?

• Defik
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-01-2023
Is er hier iemand met een 2018 of oudere LG Oled die weet hoe je de standaard webbrowser kunt vervangen voor een ander exemplaar?

Ik wil streams kunnen kijken via de browser maar dat ding is zo niet compatible als wat.

Flashplayer is ver onder de maat en een beetje deftige website kun je niet laden.

Wanneer je contact opneemt met LG krijg je het antwoord dat je je laptop op pc maar moet koppelen met je tv om te kunnen doen wat je wilt. Lekker waardeloze service dus.

Grt,
Stefan

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 15:09
Engineer Stewie schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:49:
[...]

Snap dat, bij mij is gisteren ineens de TV stuk gegaan. Wel de ideale periode natuurlijk maar wel kut om op het einde van het jaar ineens nog geld over de bak te gooien dat net 'begroot' is. Een maandje krap leven dus want had het grootste gedeelte van mijn geld al weggezet als afsluiter van het jaar.

Heb nu een LG 55C9 in bestelling staan bij Kamera Express (1299), hoe krijg je die 5 jaar garantie? Moet je daarvoor iets doen?
Balen. Om die 5 jaar te krijgen moet je een formulier invullen op hun website waarin je linkt naar de recensie die je over ze geschreven hebt. Tweakers, Kiyoh, etc.

too old, too cold

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:43
izzet3838 schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:27:
[...]

Die is inderdaad vrij dun al maakt het verschil tussen een normale muurbeugel (ongeveer 2.5cm) en een 505(1.5cm) niet heel veel uit, zelf heb ik de 505 en ben er tevreden mee(let wel de vogels 505 kun je niet draaien).
Thanks voor de info, lijkt dus dat het met de 505 niet veel dunner kan. Jammer dat de onderkant van de TV zelf redelijk aan de dikke kant is.

• izzet3838
jos707 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:35:
[...]

Thanks voor de info, lijkt dus dat het met de 505 niet veel dunner kan. Jammer dat de onderkant van de TV zelf redelijk aan de dikke kant is.
Ja idd, moesten ze zoals Samsung een soort one connect box hebben zou de tv veel dunner zijn, maar ja daar heeft lg de W serie voor, daar die is mij veel te duur.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:14
Alwayshappyz schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:43:

Wij hebben ongeveer dezelfde opstelling, met een brede TV-meubel waarop de TV staat, en een center-speaker ervoor geplaatst. Om het beeld niet te blokkeren staat de oude (plasma) TV op een verhoging.

Inmiddels zojuist de 55C9 besteld. Omdat deze TV een stuk lichter is dan die oude plasma TV gaan we die C9 op deze Sanus TV standaard plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://img.artencraft.be/i/2914508_543x408.jpg
https://www.artencraft.nl...playbase-wstv-470281.html

Die is speciaal gemaakt voor de Sonos soundbar maar elke willekeurige center-speaker kan er ook bij geplaatst worden. Je kunt er de C9 precies mee op de juiste hoogte instellen, en ook kantelen is mogelijk.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
jppilot schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:30:
[...]

Thanks voor je snelle reactie :) Wat vind je van de Bass? Daar ben ik nog het meest 'huiverig' voor dat deze tegenvalt. Binnenkort wil ik het bij de mediamarkt een beetje uitproberen. Ik ben echt opzoek naar een goede all-in-1 oplossing. Ik ben geen audiofiel, en zeker niet veeleisend, maar ik wil ook niet het gevoel hebben dat ik Hans Zimmer bijvoorbeeld te kort doe.
Dat is persoonlijk, dan adviseer ik je zelf in een winkel te gaan luisteren. Dan weet je het zeker.

• Wren
Defik schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:58:
Is er hier iemand met een 2018 of oudere LG Oled die weet hoe je de standaard webbrowser kunt vervangen voor een ander exemplaar?

Ik wil streams kunnen kijken via de browser maar dat ding is zo niet compatible als wat.

Flashplayer is ver onder de maat en een beetje deftige website kun je niet laden.

Wanneer je contact opneemt met LG krijg je het antwoord dat je je laptop op pc maar moet koppelen met je tv om te kunnen doen wat je wilt. Lekker waardeloze service dus.

Grt,
Stefan
dat is niet zozeer waardeloze service maar uitleggen dat de tv beperkter is dan een computer. De browser en het geheugen zijn niet echt geschikt voor het streamen. Dus apps gebruiken of idd iets anders eraan koppelen.

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 14:46
Ik overweeg om de LG 55C9 te kopen maar heb een vraag over de audio out van de tv.

In Mijn huidige setup staat de Onkyo TX SR 606 centraal. Mijn Apple TV, Ziggo Next en Blu-ray speler zijn via hdmi met de onkyo versterker verbonden en van de onkyo loopt 1 hdmi kabel naar mijn tv. Ik gebruik het geluid van de tv nooit ik luister altijd via de onkyo.

Maar mijn Onkyo ondersteund geen 4k en geen ARC. Als ik nu de tv vervang dan zou ik de netflix en youtube app van de tv willen gebruiken want die ondersteunen 4k (mijn oude apple tv niet). Hoe krijg ik dan die tv audio out naar mijn oude onkyo? Ik kan toslink gebruiken maar dat ondersteund geen hd master of truehd audio of maakt dat niet uit omdat youtube en netflix dat ook niet ondersteunen?

Kan ik de hdmi out van de tv als hdmi in van de onkyo gebruiken voor audio als ik de netflix app op de tv gebruik? De onkyo ondersteund geen arc maar wel een gewone hdmi in source.

Uiteindelijk wil ik de versterker ook upgraden naar een die wel 4k ondersteund en de apple tv ook, maar ik hoop dat ik niet alles in een keer hoeft te doen en toch 4k kan gebruiken met geluid via de onkyo.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:08
Powder Toastman schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:53:
Iemand ervaring met de draaibare beugel Mywal (ook wel Mywall) OL30 speciaal voor OLED's? Ik ben toch genoodzaakt mijn 65C9 op te hangen, m'n Samsung Q90R soundbar staat nu erg ver naar voren en voor het beeld met de tv op de voet.
Ook gekeken naar de Vogels Thin 546, maar die is bijna 4 maal zo duur. Kan van de Mywal nergens (gebruikers) reviews vinden. Iemand die iets weet over deze beugel?
is het uiteindelijk deze geworden? Of toch de 546? Ik ben benieuwd naar je eventuele ervaringen, ik sta voor dezelfde keuze in combinatie met mijn aanstaande 55C9.

De 546 is inmiddels 214 euro, maar is alsnog een behoorlijk verschil met deze van 65 euro.

• Hettiehamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01-2024
Kan je de lg 65 c9 goed ophangen met de vogel thin 505? Zitten dan de stekkers niet in de weg omdat de tv te dicht op de muur hangt?
Hoe hoog hebben jullie de tv hangen? Van vloer tot onderkant tv.

Onze tv meubel is 42 cm er onder en was van plan om de Samsung Q90R te kopen. Soundbar 8 cm hoog. Dan moet de tv al minimaal 50 cm hoog gehangen worden

• Alwayshappyz
Haay schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:24:
[...]

Wij hebben ongeveer dezelfde opstelling, met een brede TV-meubel waarop de TV staat, en een center-speaker ervoor geplaatst. Om het beeld niet te blokkeren staat de oude (plasma) TV op een verhoging.

Inmiddels zojuist de 55C9 besteld. Omdat deze TV een stuk lichter is dan die oude plasma TV gaan we die C9 op deze Sanus TV standaard plaatsen:
[Afbeelding]
https://www.artencraft.nl...playbase-wstv-470281.html

Die is speciaal gemaakt voor de Sonos soundbar maar elke willekeurige center-speaker kan er ook bij geplaatst worden. Je kunt er de C9 precies mee op de juiste hoogte instellen, en ook kantelen is mogelijk.
Heel handig! Helaas net iets te diep voor onder onze kap die over de tv heen staat vanwege bescherming voor de katten. We hebben in de diepte 38 cm ruimte, deze is 41. Was wel een goede oplossing geweest.

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Heeft iemand ervaringen met de LG C8 of LG C9 icm met zowel Ziggo Next mediabox, een PS4 pro en een Sonos Beam/Playbar setup?

De Beam zou via HDMI ARC (2e poort), de PS4 pro op HDMI1 en de Next op HDMI3 aangesloten worden.

Ik twijfel over aanschaf van een C8 of een C9, heb een Sonos Beam + twee Play 1's als achterspeakers.
Na kort onderzoek, kwam ik achter zeer veel topics op zowel Sonos' als LG's fora; blijkbaar kennen de huidige TV's van zowel LG, Samsung en Sony ernstige audio-delay bij het verwerken van hoge resolutie beeld?

Zoals oa https://en.community.sono...delay-2019-update-6827554

Kan iemand vertellen of dit inmiddels (wellicht dmv firmware update) verholpen is?

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

• Engineer Stewie
Ik zit op 3,5m van de tv, ga ik dan best voor een 55” of 65” tv?

• theRedDevilNL
350cm/ 2.4 = 145 cm beelddoorsnede.

Een 55 inch is 150 cm, een 65 inch is 165cm.
De 55 inch zou je wat schelen op de jaarlijkse energie rekening..

Bron: https://www.consumentenbond.nl/tv/ideale-kijkafstand

Edit:
Coolblue geeft iets ander advies, afhankelijk of je HD of 4K materiaal wilt bekijken.
Zij geven voor 4K aan dat het een ratio tussen de 1 tot 1.5 is, voor HD 1.5 tot 2.5.
Dan kom je bij een 4m afstand al snel aan een belachelijk grote tv als je het mij vraagt (400cm/1.5 = 266cm = 104inch) 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door theRedDevilNL op 25-11-2019 20:54 ]

• Alwayshappyz
Engineer Stewie schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:48:
Ik zit op 3,5m van de tv, ga ik dan best voor een 55” of 65” tv?
Wij zitten op 2 meter en dan is 55 inch een fijne grootte. Er zijn momenten dat hij wat klein lijkt though, dus als ik jou was zou ik voor de 65 gaan.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-11 16:01
Alwayshappyz schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:50:
[...]

Wij zitten op 2 meter en dan is 55 inch een fijne grootte. Er zijn momenten dat hij wat klein lijkt though, dus als ik jou was zou ik voor de 65 gaan.
Dat is toch een erg individueel gevoel denk ik. Zelf zit ik op 3,5m van de TV en met mijn huidige 40" heb ik niet het gevoel dat deze te klein is. Het mag en zal uiteraard groter worden bij een volgende TV...

Met de Black Friday deals op de LG OLED55C9PLA begint het echt wel te kriebelen om deze in huis te halen...1299€ en nog 100€ cashback, dat is bijna onweerstaanbaar... :o :9~
Mijn 7 jaar oude Philips LCD 40" werkt nog hoor, maar dat is lichtjaren verschil...

[ Voor 23% gewijzigd door Drwho1 op 25-11-2019 20:54 ]

• Alwayshappyz
Drwho1 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:53:
[...]

Dat is toch een erg individueel gevoel denk ik. Zelf zit ik op 3,5m van de TV en met mijn huidige 40" heb ik niet het gevoel dat deze te klein is. Het mag groter en zal groter worden in de toekomst, maar dat zal dan en 55" worden.
Oh ja, sowieso persoonlijk :Y Geef puur aan wat wij fijn vinden. Vroeger hadden we een 42 inch, daarna een 46 inch en nu al een paar jaar een 55 inch (volgende ook weer). Toen we overstapten op 46 inch vonden we die onwijs groot, maar na een paar weken al helemaal gewend. Zelfde bij 55 inch. Maar 65 zou denk ik echt te groot worden voor 2 meter. Maar 3,5 meter zou ik voor mezelf wel de 65 halen, maar iedereen ervaart zoiets sowieso anders ja!

• Engineer Stewie
theRedDevilNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:50:

Edit:
Coolblue geeft iets ander advies, afhankelijk of je HD of 4K materiaal wilt bekijken.
Zij geven voor 4K aan dat het een ratio tussen de 1 tot 1.5 is, voor HD 1.5 tot 2.5.
Dan kom je bij een 4m afstand al snel aan een belachelijk grote tv als je het mij vraagt (400cm/1.5 = 266cm = 104inch) 8)7
Ik heb nu een 55”, enfin, hij is stuk.
Heb 2000kWh over per jaar, dus een elektrische kachel erbij kan perfect 😂.
Ik vind de 55” zeker niet te groot, eerder wat gewoontjes 😅

• theRedDevilNL
Drwho1 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:53:
[...]

Dat is toch een erg individueel gevoel denk ik. Zelf zit ik op 3,5m van de TV en met mijn huidige 40" heb ik niet het gevoel dat deze te klein is. Het mag en zal uiteraard groter worden bij een volgende TV...

Met de Black Friday deals op de LG OLED55C9PLA begint het echt wel te kriebelen om deze in huis te halen...1299€ en nog 100€ cashback, dat is bijna onweerstaanbaar... :o :9~
Mijn 7 jaar oude Philips LCD 40" werkt nog hoor, maar dat is lichtjaren verschil...
Ik heb exact hetzelfde; je krijgt nu de C9 voor praktisch dezelfde prijs als een C8 (het model van vorig jaar), als je naar de 65 inch modellen kijkt.
Ik maak me alleen erg zorgen over die audio delay. Hopelijk kan iemand die zorgen wegnemen voor het einde van de week...

• Drwho1
theRedDevilNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:05:
[...]

Ik heb exact hetzelfde; je krijgt nu de C9 voor praktisch dezelfde prijs als een C8 (het model van vorig jaar), als je naar de 65 inch modellen kijkt.
Ik maak me alleen erg zorgen over die audio delay. Hopelijk kan iemand die zorgen wegnemen voor het einde van de week...
De 55C8 staat bij Coolblue zelfs nog een whopping 1799€ 8)7
Nu niet dat CB een referentie is qua prijs natuurlijk...

Audio delay? (sorry, nog maar sinds vanmiddag interesse gewekt door de scherpe prijs en nog niet 'alles' kunnen inlezen)
Ik heb een soundbar, dus niets om mij zorgen over te maken dan?

• theRedDevilNL
Drwho1 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:10:
[...]

Audio delay? (sorry, nog maar sinds vanmiddag interesse gewekt door de scherpe prijs en nog niet 'alles' kunnen inlezen)
Afhankelijk van je bar dus juist wel; specifiek degene die zijn geluid via HDMI ARC verkrijgt (Zoals de Sonos Beam).
Zie topic: https://en.community.sono...delay-2019-update-6827554, https://en.community.sono...g-c9-oled-2019-tv-6826120 of http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-1357.html (Duits).

Daarnaast bij "Related topic" zie je diverse andere mensen met dezelfde issues.

[ Voor 9% gewijzigd door theRedDevilNL op 25-11-2019 22:09 ]

• Drwho1
theRedDevilNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:13:
[...]

Afhankelijk van je bar dus juist wel; specifiek degene die zijn geluid via HDMI ARC verkrijgt (Zoals de Sonos Beam).
Zie topic: https://en.community.sono...delay-2019-update-6827554 en http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-1357.html (Duits).

Daarnaast bij "Related topic" zie je diverse andere mensen met dezelfde issues.
Onlangs een Yamaha YAS-108 gekocht, eenvoudig model vergeleken met de Sonos. Momenteel verbonden met een optische wegens gebrek aan HDMI arc op mijn huidige TV. Eens nalezen op de links die je daar gegeven hebt...

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 23:14
Skidmarks schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:36:
Ik overweeg om de LG 55C9 te kopen maar heb een vraag over de audio out van de tv.
...
Maar mijn Onkyo ondersteund geen 4k en geen ARC. Als ik nu de tv vervang dan zou ik de netflix en youtube app van de tv willen gebruiken want die ondersteunen 4k (mijn oude apple tv niet). Hoe krijg ik dan die tv audio out naar mijn oude onkyo? Ik kan toslink gebruiken maar dat ondersteund geen hd master of truehd audio of maakt dat niet uit omdat youtube en netflix dat ook niet ondersteunen?
Netflix geeft Dolby Digital + geluid waarbij de + voor het Atmos deel staat als ik met niet vergis, maar dat is 'optioneel'. De interne mediaspeler ondersteunt geen truehd en master audio. Youtube weet ik eigenlijk niet. Door optisch aan te sluiten mis je met Netflix en Prime in ieder geval niets behalve evt. Atmos.
Skidmarks schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:36:
Kan ik de hdmi out van de tv als hdmi in van de onkyo gebruiken voor audio als ik de netflix app op de tv gebruik? De onkyo ondersteund geen arc maar wel een gewone hdmi in source.
Zelf heb ik problemen om via ARC 5.1 Dolby Digital van Netflix en Prime naar mijn Marantz SR5006 te krijgen. Lukt alleen in stereo via PCM (in plaats van passthrough). Hopelijk wordt dat in Q2 2020 met een verwachte ARC-update opgelost. Via optisch werkt het wel, maar ja, dan mis ik de CEC functie om mijn Marantz te bedienen zonder dat het kastdeurtje open moet en dat deze dan niet automatisch mee uit gaat. Of dit voor jouw versterker geldt geen idee hoor, maar met optisch aansluiten zit je geluid-technisch sowieso goed zolang je geen Atmos wilt.

[ Voor 9% gewijzigd door eynickey op 26-11-2019 09:09 ]

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20
HDMI VRR / G-Sync update lijkt nu bruikbaar te zijn voor de LG Oled's. Toch wel een mooie feature als je ook games speelt op je tv. Nu nog een apparaat die ook HDMI 2.1 ondersteund zodat we 4K, 120Hz, VRR , HDR af kunnen spelen.
YouTube: Gaming Bliss - G-SYNC on LG OLED TVs!!!

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
En een tv die ook de HD-audio over alle kanalen zonder vertraging kan teruggeven aan een receiver of soundbar en we zijn happy :D

[ Voor 7% gewijzigd door Bacspin op 26-11-2019 09:32 ]

• Farabi
  • Niet online
ice-T106 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:26:
HDMI VRR / G-Sync update lijkt nu bruikbaar te zijn voor de LG Oled's. Toch wel een mooie feature als je ook games speelt op je tv. Nu nog een apparaat die ook HDMI 2.1 ondersteund zodat we 4K, 120Hz, VRR , HDR af kunnen spelen.
YouTube: Gaming Bliss - G-SYNC on LG OLED TVs!!!
moet jij eens raden wat voor game-pc hij daar heeft staan (€€€)? ziet er echt dik uit, maar dit is nog ver weg helaas...

ik zie de next-gen console's dit niet snel doen. (bij AAA-spellen)

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 26-11-2019 09:38 ]

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20
Hamazaki schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:36:
[...]

moet jij eens raden wat voor game-pc hij daar heeft staan (€€€)? ziet er echt dik uit, maar dit is nog ver weg helaas...

ik zie de next-gen console's dit niet snel doen. (bij AAA-spellen)
Sterker nog. Zelfs de duurste game PC heeft nog geen HDMI 2.1 en kan dus nog niet op 4K, 120Hz. Maar je kan dit dus ook doen op een lagere resolutie (doen ze ook in de video). En ik doe meestal langer met mijn TV dan met mij videokaart of console.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Farabi
  • Niet online
ice-T106 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:47:
[...]

Sterker nog. Zelfs de duurste game PC heeft nog geen HDMI 2.1 en kan dus nog niet op 4K, 120Hz. Maar je kan dit dus ook doen op een lagere resolutie (doen ze ook in de video). En ik doe meestal langer met mijn TV dan met mij videokaart of console.
klopt, niemand staat op een game-pc te wachten dat duurder is dan hun tv :9 . als de next-gen straks steady native 4K-60HZ doet varierend tot 100HZ met VRR, wordt het een revolutie.
Drwho1 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:10:
[...]

Veel nieuwe mensen in dit topic, welkom uiteraard!
De drukte zal wel komen door de aanzuigende werking van Black Friday.
Alleen liever niet alle bekende problemen en vragen opnieuw aan de orde brengen als hier al eerder uitgebreid over gesproken is en de vragen beantwoord zijn.

Coolblue heeft de prijs voor een 55C9 op €1499 staan.
Voor CB begrippen geen slechte prijs.
Laagste prijzen staan in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic.

De ideale kijkafstand voor je TV moet je niet aan de Consumentenbond vragen maar deze site even bekijken.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
Uitleg staat daar ook bij.
Het is niet zwart/wit maar een richtlijn, je kunt daar van afwijken afhankelijk van je eigen voorkeur en budget.

Een korte FAQ:

Niet vergeten de beschermfolie te verwijderen, deze kàn op de voor- èn achterkant zitten.
(de folie kan erg strak aangebracht zijn waardoor deze bijna onzichtbaar is)

Haakse connectoren gebruiken bij vaste muurbeugel omdat er weinig ruimte beschikbaar is bij een extra dunne muurbeugel.
De VESA maat van een C9 is 300x200.
Specificaties van andere modellen kun je op de LG website vinden.

Netsnoer te kort, wat nu?
Verlengen met een langer snoer.
Tweakers oplossing, dit: https://www.avforums.com/...r-lg-power-cable.2045939/

Plaatsing TV.
Ik heb veel zonlicht in huis en deze valt ook op de TV, mag dat?
Nee.
Direct zonlicht op de TV moet vermeden worden. Plaats je TV dus waar er geen zonlicht op kan vallen of gebruik zonwering.

Eco mode uitzetten.
QuickStart uitzetten.

Richtlijn beeldinstellingen voor een C9:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings

Logo dimming.
Gebruik de logo dim functie om mogelijke problemen met fel gekleurde logo’s van TV zenders te voorkomen.
Veel zenders gebruiken al transparante logo’s maar nog niet allemaal.

Mijn netwerk is niet zo snel, wat nu?
Vaste netwerk aansluiting LAN is 100Mbits normaal gesproken snel genoeg maar WiFi is sneller.
Voorkeur heeft een WiFi 5Ghz kanaal.

Ivm energiebesparing schakel ik ‘s nachts met een tijdklok de spanning van de TV af, mag dit?
Nee.
De TV moet aangesloten blijven omdat de automatische pixel refresh cyclus verwerkt moet kunnen worden.
Als je lang weg bent bv op vakantie dan mag de netspanning wel uitgezet worden.

Cashback actie (indien van toepassing).
Waarom duurt het zo lang voordat LG mijn cashback op mijn rekening stort?
De verwerking wordt in batches uitgevoerd, het kan dus afhankelijk van het tijdstip van verwerkt, korte of langer duren voordat het geld op je rekening staat. Geduld dus ook al zijn er acht weken voorbij.
Bij twijfel kun je een e-mail sturen en vragen of alles in goede orde is ontvangen.
Aangetekend versturen per post van de gevraagde gegevens is niet nodig. Maak wel foto’s van de documenten die je gaat opsturen ivm mogelijk zoek raken van de post.

Als ik wat vergeten ben hoor ik het graag, dan vul ik dit aan! ;)

[ Voor 48% gewijzigd door HoppyF op 26-11-2019 18:49 ]

• Drwho1
HoppyF schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:20:
[...]

Alleen liever niet alle bekende problemen en vragen opnieuw aan de orde brengen als hier al eerder uitgebreid over gesproken is en de vragen beantwoord zijn.

Laagste prijzen staan in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic.
Toch even aanhalen dat het wel degelijk om de C8 ging in die conversatie, waarbij de C8 gewoon ter illustratie gebruikt werd om de scherpe prijs van de C9 te illustreren. ;)
De prijs van de C9 ligt bij CB gewoon in lijn met de overige resellers.

• Farabi
  • Niet online
mortal engines is het beste DV materiaal wat ik tot nu toe heb gezien. vooral het einde met nacht/licht scenes. dit was pure demo. iemand nog suggesties?

• Suomi76
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-11 10:49
theRedDevilNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:50:

Volgens mij is 55 inch 140cm :)
Is toch een behoorlijk verschil van 25cm tussen de 55 en 65.

• vtx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:48

vtx

Hiero een geïnteresseerde koper van een 65C9. Echter houdt me 1 ding momenteel tegen en dat is het audio delay probleem, zoals hier beschreven: https://lgcommunity.us.co...onnected-dolby-sources/p1

Dit blijkt nog steeds een groot probleem te zijn. Zijn er hier mensen die de genoemde 'fix' geprobeerd hebben, en wat is daarbij jullie ervaring?
I found a fix that seems to pretty much eliminate the audio delay! If there is any delay left, it’s not noticeable.

Here are the steps
1. Go to settings then ‘Sound’
2. Select ‘Sound Out’
3. Switch from HDMI ARC to Internal Speakers
4. Switch back to HDMI ARC

I have ‘Digital Sound Out’ set to ‘Passthrough’ and ‘eARC’ set to ‘On’. My external devices are an Xbox One X and Sony Z9F soundbar, which supports eARC.

For some reason performing that cycle seems to fix it for me. It seems I need to redo this every time I boot up the Xbox and Sound Bar otherwise the sound delay returns. Not sure if this will work for normal ARC, but it’s worth a try!

• dezeppo
Lipsync problemen tussen de 55C9 en de HW Q90R heb ik niet. Apple TV (en XONEX) zit aangesloten op de TV, dus geluid gaat via (e)ARC naar de Samsung, heb wel met de iPhone en de setting op de AppleTV het geluid gesynchroniseerd, denk ik. Shield TV zit aangesloten op de soundbar, dit werkt uitstekelbaar. Ook het geluid van de Xbox (aangesloten op TV) en de TV zelf heeft geen lag problemen...

Misschien heb ik geluk, misschien niet, ik moet wel zeggen dat ik het meestal wel zie/hoor als er lip sync problemen zijn en dat irriteert me (dan) mateloos, dus het is niet dat ik er niet gevoelig voor ben.

De Shield geeft me Lossless Atmos, de ATV en XBOX niet (denk ik) maar 2160p met Atmos via de soundbar naar tv geeft Dolby Vision en Atmos, aan de andere kant, ik heb ook de Ultra 4k van The Matrix gekeken via de XONEX en die gaf ook Atmos door, maar dat was dan misschien niet Lossless, ach, het is een goed probleem om te hebben

[ Voor 21% gewijzigd door dezeppo op 26-11-2019 16:24 ]

• PetrCech_3
  • Laatst online: 11-11 06:30
Ik wil graag mijn Ziggo Box (normaal, niet de Next) en mijn PS4 aansluiten op de LG C9 55''. Is hier nog een bepaalde kabel verstandig om te gebruiken? Of maakt dat bij deze twee systemen niet heel veel uit?

• Powder Toastman
dezeppo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:08:
Lipsync problemen tussen de 55C9 en de HW Q90R heb ik niet. Apple TV zit aangesloten op de TV, dus geluid gaat via (e)ARC naar de Samsung, heb wel met de iPhone en de setting op de AppleTV het geluid gesynchroniseerd, denk ik. Shield TV zit aangesloten op de soundbar, dit werkt uitstekelbaar. Ook het geluid van de Xbox (aangesloten op TV) en de TV zelf heeft geen lag problemen...

Misschien heb ik geluk, misschien niet, ik moet wel zeggen dat ik het meestal wel zie/hoor als er lip sync problemen zijn en dat irriteert me (dan) mateloos, dus het is niet dat ik er niet gevoelig voor ben.
Geen geluk hoor. Aangezien jij een C9 en de HW-Q90R hebt, heb je werkende eARC, dus vanzelf geen lipsync problemen. De mensen die lipsync problemen ervaren hebben geen eARC op hun versterker of soundbar, enkel ARC, en dan ontstaan vaak lipsync problemen.
Powder Toastman schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:11:
[...]

Geen geluk hoor. Aangezien jij een C9 en de HW-Q90R hebt, heb je werkende eARC, dus vanzelf geen lipsync problemen. De mensen die lipsync problemen ervaren hebben geen eARC op hun versterker of soundbar, enkel ARC, en dan ontstaan vaak lipsync problemen.
Volgend RTINGS heeft de soundbar (nog) geen eARC en zou dit nog toegevoegd kunnen gaan worden.
https://www.rtings.com/soundbar/reviews/samsung/hw-q90r

• dezeppo
HoppyF schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:35:
[...]

Volgend RTINGS heeft de soundbar (nog) geen eARC en zou dit nog toegevoegd kunnen gaan worden.
Ik had die gedachte ook maar ik heb toch Atmos via de Apple TV dus er is hier toch iets aan de hand wat er voor zorgt dat dit doorgegeven wordt door de TV, zal vanavond nog eens controleren.

Wat het ook is, het is fijn kijken, de laatste Watchmen (hoofdzaak zwart/wit) zag er FANTASTISCH uit...

• Powder Toastman
HoppyF schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:35:
[...]

Hmm, je hebt gelijk, excuus, dacht dat die update inmiddels uitgerold was. Ik heb zelf een 65C9 met de HQ-Q90R, maar ook helemaal geen lipsync problemen. Wel eARC aangezet op tv. Dolby Atmos e.d. werkt prima (uiteraard niet lossless).

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:29

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb een raar dingetje met mijn C7: Bij langdurige donkere scenes, of wanneer ik het toestel pauzeer in een film of serie wordt het beeld donkerder. Als ik dan weer verder kijk blijft het beeld donker totdat er een 'lichtere' scene komt. Dit is érg irritant! Hoe kom ik hier van af?
Uiteraard staat de eco modus en alle andere energiebesparende ellende uit.
Ik las ergens dat je dit in het servicemenu kan doen, maar ik heb geen programmeerbare afstandsbediening... Klopt dit?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11 08:45
Ik heb mijn c9 opgehangen met de thin 505 maar ik heb te weinig ruimte voor de ethernetkabel... Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Welke rj45 connector zou ik kunnen gebruiken, ze lijken allemaal erg dik..

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-11 14:35

Puck

W32.Deadcode.A

Nyarlathotep schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:05:
Ik heb een raar dingetje met mijn C7: Bij langdurige donkere scenes, of wanneer ik het toestel pauzeer in een film of serie wordt het beeld donkerder. Als ik dan weer verder kijk blijft het beeld donker totdat er een 'lichtere' scene komt. Dit is érg irritant! Hoe kom ik hier van af?
Uiteraard staat de eco modus en alle andere energiebesparende ellende uit.
Ik las ergens dat je dit in het servicemenu kan doen, maar ik heb geen programmeerbare afstandsbediening... Klopt dit?
Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Arrived anxious, left bored

• dezeppo
Helaas heb ik de Hue Sync Box buiten spel moeten zetten, geeft te weinig van de goede signalen door... Ach, witte bias is de beste bias...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rMaQ6ehZePh0YFQEB9JFcAoE/full.jpg

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:20:
[...]

De ideale kijkafstand voor je TV moet je niet aan de Consumentenbond vragen maar deze site even bekijken.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
Uitleg staat daar ook bij.
Het is niet zwart/wit maar een richtlijn, je kunt daar van afwijken afhankelijk van je eigen voorkeur en budget.

Een korte FAQ:

Niet vergeten de beschermfolie te verwijderen, deze kàn op de voor- èn achterkant zitten.
(de folie kan erg strak aangebracht zijn waardoor deze bijna onzichtbaar is)

Haakse connectoren gebruiken bij vaste muurbeugel omdat er weinig ruimte beschikbaar is bij een extra dunne muurbeugel.

Netsnoer te kort, wat nu?
Verlengen met een langer snoer.
Tweakers oplossing, dit: https://www.avforums.com/...r-lg-power-cable.2045939/

Plaatsing TV.
Ik heb veel zonlicht in huis en deze valt ook op de TV, mag dat?
Nee.
Direct zonlicht op de TV moet vermeden worden. Plaats je TV dus waar er geen zonlicht op kan vallen of gebruik zonwering.

Eco mode uitzetten.
QuickStart uitzetten.

Richtlijn beeldinstellingen voor een C9:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings

Logo dimming.
Gebruik de logo dim functie om mogelijke problemen met fel gekleurde logo’s van TV zenders te voorkomen.
Veel zenders gebruiken al transparante logo’s maar nog niet allemaal.

Mijn netwerk is niet zo snel, wat nu?
Vaste netwerk aansluiting LAN is 100Mbits normaal gesproken snel genoeg maar WiFi is sneller.
Voorkeur heeft een WiFi 5Ghz kanaal.

Ivm energiebesparing schakel ik ‘s nachts met een tijdklok de spanning van de TV af, mag dit?
Nee.
De TV moet aangesloten blijven omdat de automatische pixel refresh cyclus verwerkt moet kunnen worden.
Als je lang weg bent bv op vakantie dan mag de netspanning wel uitgezet worden.

Cashback actie (indien van toepassing).
Waarom duurt het zo lang voordat LG mijn cashback op mijn rekening stort?
De verwerking wordt in batches uitgevoerd, het kan dus afhankelijk van het tijdstip van verwerkt, korte of langer duren voordat het geld op je rekening staat. Geduld dus ook al zijn er acht weken voorbij.
Bij twijfel kun je een e-mail sturen en vragen of alles in goede orde is ontvangen.
Aangetekend versturen per post van de gevraagde gegevens is niet nodig. Maak wel foto’s van de documenten die je gaat opsturen ivm mogelijk zoek raken van de post.

Als ik wat vergeten ben hoor ik het graag, dan vul ik dit aan! ;)
pijnlijk om te weten dat niemand dit alsnog gaat lezen :*)

• theRedDevilNL
Hamazaki schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:32:
[...]

Sorry, maar alsof jou post momenteel zoveel toevoegt?
Komt nogal elitair over, als in "op 'mijn forum' komen weer een hoop newbs omdat het Black Friday is".
Wees blij, is dit niet exact waar fora voor bestaan? Ervaringen en informatie uitwisselen? Los van het feit dat het irritant kan overkomen als men dezelfde vragen vaker stelt...

Om on-topic te blijven, terugkomende op mijn vraag: heeft iemand ervaring met LG C9 in combinatie met Sonos Beam via HDMI ARC? Enige audio delay van native apps en/of PS4?

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Hamazaki schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:32:
[...]

Ik heb het wel gelezen (en ja nog voordat ik de jouwe had gelezen). :P Jammer genoeg geen uitleg over een muurbeugel.

Ik heb momenteel een Physix muurbeugel (VESA 100-400x100-400 als ik de info op de website goed begrijp) aan de muur hangen met mijn huidige tv (die VESA300x300 is). Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv en mijn oog viel op c9, en ik heb hem zojuist bekeken in de winkel en het viel me op dat ruim de helft van de scherm superplat is en dus geen boutgaten heeft voor de muurbeugel.

Volgens pricewatch is de C9 VESA300x200. Zou dus gewoon moeten passen met mijn huidige beugel maar nu is mijn vraag: is na het monteren van de C9 het hart van de C9 ook het hart van de muurbeugel? Of komt hij een flink stuk hoger te hangen vergeleken met mijn huidige tv want alleen in de onderste helft heb je VESA boutpunten, vandaar mijn gedachtegang?

NB: Waarom ik dit wil weten, muur waar de muurbeugel op zit is in de zomer geplamuurd en gespoten, ik doe er liever niks meer aan en wil het plug and play doen.
Pagina: 1 ... 239 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.