Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:20
Ik heb momenteel een Panasonic plasma ,de TX P55VT60E .

Ik ben geen gamer gebruik hem alleen voor TV kijken via de nieuwe Ziggo box en soms een DVD , wel komt er weer een goede soundbar aan te hangen .

Als ik in div winkels ga kijken zie ik amper verschil tussen al die toestellen , afhankelijk of men aan de afstellingen heeft gerommeld ...

Iemand hier die ook van een goede plasma is overgestapt naar OLED , is het de moeite waard is er een behoorlijk verschil van beeld waarneembaar ? Zo ja waar zit hem het betere beeld tegenover een plasma dan in ?
De TV's waar mn belangstelling naar uitgaat zijn de LG OLED55C9PLA en de Panasonic TX-55GZW954

Thx

Verwijderd

Oud topic, maar misschien kan je er wat mee. Ben zelf van een GT50 via een LG 930v nu over naar een C8. Bevalt prima.

Oled als vervanging van Plasma ?
en
https://www.lifewire.com/oled-vs-plasma-3276234

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Ik ben van een 60ZT60 plasma naar een 65EZW1000 Oled gegaan.
Buiten de motion is de Oled op alle gebieden beter.
O.a. minder ruis, minder last van lichtinval, veel meer lichtopbrengst en veel beter geschikt voor bij licht tv te kijken.

Met normaal tv kijken ('s avonds) is het verschil niet enorm.
Hoe beter de kwaliteit van de aangeboden content, hoe groter het verschil.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:22
Hoe merk je het mbt motion dat plasma beter is en is dit verschil erg groot?

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Hoe groot het verschil is, ligt eraan hoe gevoelig je ervoor bent.
Ik ben er zeer gevoelig voor, maar ik heb een instelling kunnen vinden die de motion een stuk verbeterd zonder een storend soap opera effect te krijgen.
Huisgenoten en het meeste bezoek keken mij als ik de mindere motion aangaf met standaard motioninstellingen, aan van waar heeft ie het over.

Een plasma geeft vloeiender beeld, maar dat punt is ook het enige waar een plasma beter in is.
Op alle ander punten is een Oled duidelijk een betere tv.