Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-10 16:01
Ik heb momenteel een Panasonic hd ready plasma 42" en denk eraan om eindelijk te upgraden (na 10 jaar)naar een 65" lg OLED omdat deze tech eindelijk betere zwartwaarden heeft dan plasma en betaalbaar wordt. Maar nu zie ik wel hier en daar meldingen van soap opera effect, wat ik zelf meteen zie bij lcd's bij kennissen en familie en wat mijn plasma niet heeft.
Hoe erg is dit nu aanwezig bij de lg65c9? Goed weg te tweaken?

Reden voor aanschaf, wil eindelijk eens groot scherm en kunnen lezen wat er staat als ik game + hdr beleven. :)

Verwijderd

Gotiniens schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:52:
Toen ik zojuist mijn C8 aanzette kreeg ik een melding dat Disney+ beschikbaar was in de app store. Kan ik dat soort meldingen uitzetten?
Voor zover mij bekend niet. Een radicale manier om dat te voorkomen is het netwerk uitzetten. Maar ja, dan heb je helemaal niets meer. Bedenk net dat het misschien wel mogelijk is om je updates op handmatig te zetten in de settings. Bij algemeen/Over deze tv. Aan de andere kant, wat maakt die melding uit. Verdwijnt vanzelf weer
-Tarantula- schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:26:
Maar nu zie ik wel hier en daar meldingen van soap opera effect,
Is gewoon met de juiste settings niet te zien

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2019 21:45 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:35

Puck

W32.Deadcode.A

-Tarantula- schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:26:
Ik heb momenteel een Panasonic hd ready plasma 42" en denk eraan om eindelijk te upgraden (na 10 jaar)naar een 65" lg OLED omdat deze tech eindelijk betere zwartwaarden heeft dan plasma en betaalbaar wordt. Maar nu zie ik wel hier en daar meldingen van soap opera effect, wat ik zelf meteen zie bij lcd's bij kennissen en familie en wat mijn plasma niet heeft.

Reden voor aanschaf, wil eindelijk eens groot scherm en kunnen lezen wat er staat als ik game + hdr beleven. :)
Het is bij OLED eigenlijk juist exact andersom: als je de motion-interpolatie volledig uitzet (wat gemakkelijk kan in de settings via TruMotion) dan is er, door de snelle refresh rate van OLED, amper motion-blur en kunnen sommige scenes juist schokkeriger overkomen dan gewenst (want meestal slechts 24 frames). Genoeg keuze in ieder geval qua settings om dit naar eigen wens in te stellen.
Gotiniens schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:52:
Toen ik zojuist mijn C8 aanzette kreeg ik een melding dat Disney+ beschikbaar was in de app store. Kan ik dat soort meldingen uitzetten?
Ik doe dit, en andere ad en tracking blocking, via Pi-Hole middels een Raspberry Pi. Zie Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie". Let wel op: dit blokkeert ook firmware updates en app installaties/updates, maar daarvoor zet ik Pi-Hole zo nu en dan even uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 12-11-2019 21:47 ]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Puck schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:44:
[...]

Ik doe dit, en andere ad en tracking blocking, via Pi-Hole middels een Raspberry Pi. Zie Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie". Let wel op: dit blokkeert ook firmware updates en app installaties/updates, maar daarvoor zet ik Pi-Hole zo nu en dan even uit.
Doet de optie automatische updates uitzetten niet exact hetzelfde. Zoja dan is zo'n Pi-hole alleen daarvoor een investering en omslachtig.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:26:
[...]

Doet de optie automatische updates uitzetten niet exact hetzelfde. Zoja dan is zo'n Pi-hole alleen daarvoor een investering en omslachtig.
Wat betreft de automatisch firmware update: ja. Maar we hebben het hier over tracking van je kijkgedrag en reclame. Ik geef enkel als kanttekening aan dat mijn bloklist OOK firmware updates tegenhoudt.

Verwijderd

Puck schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:40:
[...]

Wat betreft de automatisch firmware update: ja. Maar we hebben het hier over tracking van je kijkgedrag en reclame. Ik geef enkel als kanttekening aan dat mijn bloklist OOK firmware updates tegenhoudt.
In principe moeten we het niet zo ingewikkeld maken. De vraag was: kan ik voorkomen dat ik updates te zien krijg van applicaties/FW. Ja dat kan. Simpelste manier is dan volgens mij automatische updates uitzetten

Waar jij de pi hole voor gebruikt gaat veel verder voor zo'n simpele vraag en het is de vraag of de vraagsteller dat allemaal nodig vindt. Maar goed een pi-hole is een optie. En als jij een update wil hebben zet je je pi-hole even uit. De vraagsteller zou dan even handmatig kunnen zoeken naar updates. Keuzes, keuzes

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:04:
[...]

In principe moeten we het niet zo ingewikkeld maken. De vraag was: kan ik voorkomen dat ik updates te zien krijg van applicaties. Ja dat kan. Simpelste manier is dan volgens mij automatische updates uitzetten

Waar jij de pi hole voor gebruikt gaat veel verder voor zo'n simpele vraag en het is de vraag of de vraagsteller dat allemaal nodig vindt. Maar goed een pi-hole is een optie. En als jij een update wil hebben zet je je pi-hole even uit. De vraagsteller zou dan even handmatig kunnen zoeken naar updates. Keuzes, keuzes
Ik weet niet zeker of je dit soort app updates ook kan uitschakelen (naast firmware updates). Op mijn B6 kan dan in ieder geval niet. Ook daarvoor gebruik ik Pi-Hole. Je hebt gelijk dat dit veel meer doet en ook omslachtig is als je enkel app updates wilt blokkeren, maar ik weet geen andere mogelijkheid (voor de B6).

Verwijderd

Puck schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:07:
[...]

Ik weet niet zeker of je dit soort app updates ook kan uitschakelen (naast firmware updates). Op mijn B6 kan dan in ieder geval niet. Ook daarvoor gebruik ik Pi-Hole. Je hebt gelijk dat dit veel meer doet en ook omslachtig is als je enkel app updates wilt blokkeren, maar ik weet geen andere mogelijkheid (voor de B6).
Helder. Het ging bij vraagsteller echter over de C8. Bij de C8 kan je onder settings/algemeen b.v Live Plus uitzetten en ook advertentiecookies aan of uit zetten of beperken. Dat zal bij de C9 ook wel zo zijn.

Volgens mij zijn wij er zo wel uit @Puck :)

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06
Svennos1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:59:
[...]

Nee helaas, was het maar waar, is een vaste stekker ..... zie wel wat DIY video op Internet om hem te vervangen ....
Hier staat ook een uitleg over het aansluiten van een andere kabel, ziet er niet ingewikkeld uit. (weet ik, is niet de C9, maar mijn C9 heeft exact dezelfde aansluiting)

Máár, achter het klepje waar de stekker de tv in gaat is nogal wat ruimte, daar zou je eventueel de kabel door kunnen knippen en er een kroonsteentje aan kunnen bevestigen.

Van de andere kant, er vanuit gaande dat de rest van je kabel niet in het zicht ligt, zou je hem ook aan de stekker kant af kunnen knippen, kroonsteentje kunnen bevestigen, en verlengen. Dit kroonsteentje zit dan in je muur of achter je tv meubel ofzo...

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
karazz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:04:
[...]

Hier staat ook een uitleg over het aansluiten van een andere kabel, ziet er niet ingewikkeld uit. (weet ik, is niet de C9, maar mijn C9 heeft exact dezelfde aansluiting)

Máár, achter het klepje waar de stekker de tv in gaat is nogal wat ruimte, daar zou je eventueel de kabel door kunnen knippen en er een kroonsteentje aan kunnen bevestigen.

Van de andere kant, er vanuit gaande dat de rest van je kabel niet in het zicht ligt, zou je hem ook aan de stekker kant af kunnen knippen, kroonsteentje kunnen bevestigen, en verlengen. Dit kroonsteentje zit dan in je muur of achter je tv meubel ofzo...
of een verlengkabel,en dan plak je de stekkers achter op de tv.

• karazz
pwh53 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:30:
[...]

Kan wat lastig zijn wanneer hij aan de muur hangt, vooral omdat de enige ruimte die je dan hebt om een stekker op te plakken de glasplaat is... :X

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 21:43
pwh53 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:30:
[...]

Gaat bij mij niet werken. TV hangt plat tegen de muur. De korte stekker gaat een dealbreaker worden voor me .... Hangt alles mooi minimalistisch aan de muur bungelt er een stekker in het zicht ..... Echt zonde! Dan maar naar de 2e keus ... de Qled 90r ....

• pwh53
karazz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:34:
[...]

Kan wat lastig zijn wanneer hij aan de muur hangt, vooral omdat de enige ruimte die je dan hebt om een stekker op te plakken de glasplaat is... :X
op de achterkant boven het dikke gedeelte, bv zoiets
https://www.allekabels.nl...08/verlengkabel-euro.html

Verwijderd

pdavie2311 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:30:
[...]

Das best wel slecht..Samsung en Huawei bijv doen dit binnen 6 weken.
Dat zijn pas toppertjes..

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2019 08:41 ]

• Svennos1
Helaas heeft de C9 een Schuko stekker, geen EURO. Dus best een dik ding ... Benieuwd als dat zou passen tussen de glasplaat en de muur, het idee is goed!!

YouTube: LG C9 oled-tv Review - Top-tv met hdmi 2.1

• pwh53
Svennos1 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:57:
[...]

Helaas heeft de C9 een Schuko stekker, geen EURO. Dus best een dik ding ... Benieuwd als dat zou passen tussen de glasplaat en de muur, het idee is goed!!

dat wist ik niet,nu snap ik het probleem,die zou ik er ook niet zomaar afknippen.

• karazz
Svennos1 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:37:
[...]

Gaat bij mij niet werken. TV hangt plat tegen de muur. De korte stekker gaat een dealbreaker worden voor me .... Hangt alles mooi minimalistisch aan de muur bungelt er een stekker in het zicht ..... Echt zonde! Dan maar naar de 2e keus ... de Qled 90r ....
Waar een wil is... ;)
pwh53 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:16:
[...]

dat wist ik niet,nu snap ik het probleem,die zou ik er ook niet zomaar afknippen.
Waarom niet? Het enige verschil is dat deze 3 aderig is ipv 2 aderig...

[ Voor 42% gewijzigd door karazz op 13-11-2019 09:36 ]

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11 21:21
izzet3838 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:49:
[...]

Is helaas een vaste stekker, waarom dat is vraag ik me ook af en ben er gefrusteerd om, heb ook het klepje opengemaakt waar die naar binnen gaat het de hoop dat die daar los zou kunnen maar ging helaas ook niet.
Ik heb gefreesd in de muren om de kabels netjes weg te werken en heb vervolgens de kabel los moeten halen van de tv, dit is echt peanuts. Zie: https://www.avforums.com/threads/hack-your-lg-power-cable.2045939/

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 10:33
Svennos1 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:57:
[...]

Ja dat past prima, heb ik ook gedaan! (65C9 met Vogel's Thin 505 muurbeugel).

Door mijn ingefreesde leiding een C13 kabel, bij de tv een C14 naar Schuko kabeltje, en daar de tv in pluggen. Past achter het tv scherm, boven het dikke gedeelte van het toestel.

• Svennos1
dj_raoul schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:32:
[...]

Ja dat past prima, heb ik ook gedaan! (65C9 met Vogel's Thin 505 muurbeugel).

Door mijn ingefreesde leiding een C13 kabel, bij de tv een C14 naar Schuko kabeltje, en daar de tv in pluggen. Past achter het tv scherm, boven het dikke gedeelte van het toestel.
Cool! Voor de duidelijkheid, je hebt gewoon de standaard stekker op de C9 geplugd in een stekker zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1018697-0/schuko-verlengkabel-kleur-zwart.jpg

En deze boven op het dikke gedeelte gelegd? Ik zal de verlengkabel daarna achter de TV langs naar beneden laten zakken in een opbouwgootje en dan 2 meter opzij naar het stopcontact.

BTW: Strak tegen de muur geen last van de uitstekende Toslink en/of Netwerkkabel met de Vogel 505?

[ Voor 5% gewijzigd door Svennos1 op 13-11-2019 11:04 ]

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 14:09
Is er een mogelijkheid om disney+ te laten werken in Belgie op een C8?
Puck schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:07:
[...]

Er zijn meer oplossing ook zonder Pi-hole.
Je modem/router heeft wellicht ook instellingen waarbij je kunt filteren en blokkeren per device.
Je geeft je TV dan een vast IP adres (bedraad of WiFi) en past daarop filters toe.
Per router verschillen de mogelijkheden maar bij een Fritzbox kun je best veel instellen.

Btw:
Interessant dat ook de netsnoer discussie weer eens besproken wordt. :P
Samen met het “foliespook” een blijvertje.

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-11 12:32

Gotiniens

Fairly odd Tim

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:04:
[...]

In principe moeten we het niet zo ingewikkeld maken. De vraag was: kan ik voorkomen dat ik updates te zien krijg van applicaties/FW. Ja dat kan. Simpelste manier is dan volgens mij automatische updates uitzetten

Het was niet een update van de applicatie, het was een mededeling dat er nu een bepaalde applicatie beschikbaar is. Ik heb die applicatie niet geinstalleerd (Al kan het zijn dat het met een update een standaard installed applicatie is geworden), dus ik beschouw dit als reclame en daarmee als ongewenst.

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 10:33
Svennos1 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:49:
[...]

Cool! Voor de duidelijkheid, je hebt gewoon de standaard stekker op de C9 geplugd in een stekker zoals deze:

[Afbeelding]

En deze boven op het dikke gedeelte gelegd? Ik zal de verlengkabel daarna achter de TV langs naar beneden laten zakken in een opbouwgootje en dan 2 meter opzij naar het stopcontact.

BTW: Strak tegen de muur geen last van de uitstekende Toslink en/of Netwerkkabel met de Vogel 505?
Ja klopt! Zo past het gewoon nog achter het scherm.

Voor toslink heb ik een hoekstukje gebruikt, netwerkkabel gebruik ik niet omdat de wifi verbinding van de tv sneller is.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
IMWhizzle schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:00:
Vraagje, hoe lang duurt het voordat LG de cashback terugstort op jouw rekening? Ik heb de C9 sinds begin oktober, het is nu een maand verder en LG lijkt een automatic reply te sturen. Wat is de gemiddelde looptijd hiervan?
We hadden van lgpromotions vernomen dat het gemiddeld 8 weken zou duren.

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Wie weet hoe ik op het home scherm de tv tuner optie weg kan halen, ik gebruik namelijk alleen de HDMI ingangen/uitgangen?

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:54
Voor de mensen die wellicht een LG soundbar SK5Y, SK6Y, SK8Y, SK9Y of SK10Y onder hun OLED hebben, nu is de surroundkit SPK8 (achterluidsprekers) in de aanbieding in de flash sale op iBood voor €99,95 excl. verzendkosten van €5,95:
https://www.ibood.com/nl/...achterluidsprekerkit.html

Geen geweldig scherpe prijs, maar toch iets goedkoper dan in de pricewatch. Dus als iemand toevallig op zoek is...

Verwijderd

Gotiniens schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:15:
[...]

Het was niet een update van de applicatie, het was een mededeling dat er nu een bepaalde applicatie beschikbaar is. Ik heb die applicatie niet geinstalleerd (Al kan het zijn dat het met een update een standaard installed applicatie is geworden),
Dat dus, en heeft helemaal nada niente noppus met reclame te maken. Is gewoon een nieuwe app in de content store. En hoe je dat kan voorkomen is uitgelegd.

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 09:23
Fitzer schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:33:

Coolblue is al gecontacteerd, ik ga om een monteur vragen van hun, en anders via LG. In ieder geval eerst via de winkel waar de tv vandaan komt. Bedankt voor het mee denken!
TL:DR; volume of vensters wisselen met de LG Magic Remote blijft willekeurig hangen en gaat van 10 naar 50 in volume bijvoorbeeld.

Coolblue wilde de afstandsbediening weer omwisselen voor ze een monteur inschakelen. Dus de afstandsbediening is nu bij Coolblue, ze gaan de afstandsbediening testen, als deze niet defect schijnt te zijn wordt een LG monteur ingeschakeld die langs gaat komen.

• hvdpol
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:04:
[...]

Dit is eerder gepost. Misschien heb je wat aan dat advies:

BassieBulk in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Zelf gebruik ik ook een portabel SSD voor opnemen [256GB]
Ik heb de Intenso Premium 128GB Grijs zojuist ontvangen. Nu ik m aansluit op de tv om m te laten formateren krijg ik de volgende foutmelding: onbeschikbaar bestandsysteem (exfat)

Wat moet ik doen om m werkend te krijgen?

• Snake_Eye
Eerder had ik al aangegeven dat er wat er steeds wat gebeurd met de brightness.
Dit was al het geval met de C8

En werd ook door meerdere mensen dit geval aangegeven met de C9, het schijnt ook bekend te zijn bij LG met de 8 versie, zoals de man hier verteld op deze tijdstip.
YouTube: LG E8 vs Panasonic FZ952 (FZ950) 2018 OLED TV Comparison

Ook de ondertitels worden ook steeds anders met brightness, dan weer dim dan weer helder.
Er zit een delay in het donker naar licht, en het licht naar donker. Dit schijnt te komen door de processor.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 13-11-2019 20:52 ]

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
Ik vroeg me af of jullie AI sound (C9) aan hebben staan. Ik heb er vanmiddag even mee zitten spelen en het geluid lijkt wat voller wanneer ik dit aanzet, maar ben er nog neit helemaal over uit of ik het ook mooier vind klinken...

PSN: Mondaatje

Verwijderd

hvdpol schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:22:
[...]

Wat moet ik doen om m werkend te krijgen?
Fat32/NTFS raden ze aan. Formatteren eerst op een Winbak :

What file system does LG TV support?
Please use only USB storage devices formatted with the FAT32 or NTFS file system provided by Windows OS. It is recommended that you use an external USB HDD with a rated voltage of 5 V or less and a rated current of 500 mA or less. It is recommended that you use a USB hub or hard disk drive with a power supply.

https://www.lg.com/hk_en/...nnecting-external-devices

* knip *
Laat dit achterwege.

[ Voor 57% gewijzigd door S1NN3D op 14-11-2019 14:02 ]

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 09:58
Meer mensen die last hebben van een wegvallende WiFi verbinding na het opstarten van Disney / Netflix / videostream app?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Niet wegvallen wel dat kwaliteit soms even terug valt en daarna weer 4k wordt terwijl mijn modem 2 meter van de tv staat....

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 09:58
Zal het uitzetten, maar het heeft wel altijd ‘normaal’ gewerkt. Bovendien start de video dus eerst wel, maar bevriest na enkele minuten met een DNS foutmelding. WiFi uit- en weer aanzetten zorgt ervoor dat het probleem instant opgelost is. Dus lijkt het probleem in de TV te zitten, en niet in het (5Ghz) WiFi netwerk.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

_Brake_ schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:19:
[...]

Zal het uitzetten, maar het heeft wel altijd ‘normaal’ gewerkt. Bovendien start de video dus eerst wel, maar bevriest na enkele minuten met een DNS foutmelding. WiFi uit- en weer aanzetten zorgt ervoor dat het probleem instant opgelost is. Dus lijkt het probleem in de TV te zitten, en niet in het (5Ghz) WiFi netwerk.
DNS probleem heeft weinig met je TV te maken.
Wel vreemd dat het voorheen goed gewerkt heeft. Heb je iets gewijzigd of heeft je provider iets gewijzigd?

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-11 17:51

Kasai

Legendary

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:24:
[...]

Dan zal dat wel defect zijn. Doe een serviceverzoek indienen bij LG of mail ze even. Leg uit wat het probleem is. Dat je alles hebt gedaan om het euvel te verhelpen, fabrieksinstellingen, batterijen verwisseld, de remote schoongemaakt. Als je dat op een nette vriendelijke manier doet, misschien dat ze dan genegen zijn een nieuwe op te sturen. Zo niet, dan vraag je of je een nieuwe zou kunnen bestellen. Niet geschoten is altijd mis.

Anders zit er niets anders op dan dit:

https://www.directsale.nl...0YKAI3EAQYAiABEgLjM_D_BwE
Kreeg gisteren nieuwe update, doet het weer :’)

Atlas#22744

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vandaag heb ik een OLED55C9 aangeschaft.
Of beter gezegd: Ik heb hem geruild met een LG 55SM8200PLA Nanocell, die ik een paar weekjes geleden had gekocht.

Manmanman, wat had ik een spijt van dat toestel.
Spijt zat hem volledig in de zwartwaardes. Die waren ernstig waardeloos (ips paneel met edge led).
De local dimming functie maakte er helemaal een bizar potje van. Dan kreeg je dikke verticale grijze banen in beeld.
Met local dimming uit, was alles een beetje grijzig (bijv de rtings local dimming test op youtube). Erg lelijk.
Nu is het misschien mijn eigen schuld, had ik me van te voren meer moeten verdiepen, maar dit had ik gewoon niet verwacht van een middenklasse 2019 LG. Mijn 6 jaar oude Philips pfl7008 deed dat werkelijk minstens 50x zo goed...
Ik stoorde me er zo aan (vooral ook met Playstation games met veel donkere scenes), dat ik, met bijbetaling, hem gelukkig alsnog mocht ruilen. Dus gelijk nu voor het 'beste' gegaan, een LG Oled.

Wat vragen van een dag-1-gebruiker:

Zojuist opgehangen en even simpel naar een film (Kingsman) op Veronica gekeken (Ziggo Ci+ module/interne tuner).
De standaard eco beeld instellingen waren wel héél 'flets'. Huidskleuren/mensen leken wel overleden en niks geen 'wauw' effect, zoals je in de demo's in de winkels ziet.
Beeldmodus 'normaal' werd al acceptabel, maar pas bij beeldmodus 'levendig' werd ik blijer.
Misschien iets te heftig/overgesatureerd, maar dat zal ik naar eigen smaak bij moeten gaan stellen.

Even de, zoals ze dat noemen 'beste instellingen' van Rtings geprobeerd, maar dat is toch om te huilen? Alles lijkt dan grauw, geen dynamisch contrast en alsof je naar een oude beeldbuis kijkt?
Ik snap dat dit soort instellingen ontzettend persoonlijk zijn, maar kijkt de gemiddelde tweaker echt met dit soort fletse settings (dus ook zaken als dynamisch contrast en dynamische kleur volledig uitgeschakeld) naar zijn fraaie oled tv?

En even los van de kleuren/felheid/dynamisch contrasten/etc:
Ik heb dus, zoals genoemd, eerst even wat content bekeken op de beeldmodus'normaal' en 'levendig'.
Ik zag direct bij sneller bewegende beelden een soort 'artefacts'.
Ik zie dat TruMotion aan staat (helder) en volgens mij komt dat daar door?
Anderen dit ook? Moet dit toch uit? Ik had dat met mijn 6 jaar oude Philips ook. Dat heette Perfect Natural Motion en daar kreeg ik ook artefacts van bij snelle beelden.
Ik had toch verwacht dat van een top-toestel uit 2019, dat dit soort functies volledig vloeiend zouden horen te werken?
Want ergens wil je dit volgens mij toch echt wel aan hebben, want uit gaat alles wat schokkerig meen ik...

Verder afsluiten met positiefs: WauW, wat ZWART!
Wáánzinnig. En ook het fraaie dunne design mag er wezen.
4K / HDR demo's (https://4kmedia.org/ en hdr 4k youtube) zijn natuurlijk om te likkebaarden :9~ )
Er blij dat ik hem geruild heb, ook al is deze dubbel zo duur...

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:39
Wel vreemd.. wat ik niet kan plaatsen.. Eerst zeg je dat je eigenlijk geen goed beeld kwa kleur kunt krijgen alleen met levendig misschien iets anders flets en grauw.

Maar dan is het met 4k/hdr opeens wel heelllll erg moooi !?

Trouwens dat dunne design.. Ik heb daar niks mee. Is alleen maar design om niks.. Wat heb je nu aan een slap annorexia chic..

Verwijderd

Allewijn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:47:

Even de, zoals ze dat noemen 'beste instellingen' van Rtings geprobeerd, maar dat is toch om te huilen? Alles lijkt dan grauw, geen dynamisch contrast en alsof je naar een oude beeldbuis kijkt?
Ik snap dat dit soort instellingen ontzettend persoonlijk zijn, maar kijkt de gemiddelde tweaker echt met dit soort fletse settings (dus ook zaken als dynamisch contrast en dynamische kleur volledig uitgeschakeld) naar zijn fraaie oled tv?

Eéndagsgebruiker
Gebruik die Rtings of de HDTV settings als basis voor ISF light en Dark.. Ga van daar uit je settings trimmen. Uiteindelijk gaat het om wat jij mooi vindt. Eco is sowieso iets waar je van af moet blijven. Vivid/Levendig lijkt inderdaad op de demomodus waar ze mee proberen consumenten over te halen zo'n tv te kopen. Als je dat mooi vindt?! Gewoon gebruiken. Neem voor Netflix content of mediaplayer content de setting cinema/bioscoop. Tweak ook die naar gelang je het mooi vindt. Let bij die laatste op dat indien chroma subsampling daar op 4:4:4 uitstuurt dat de zwartwaarde naar hoog moet

Vervelende van die Oledschermen is dat ze van rotte content geen perfecte content kunnen maken. Alle fouten, en andere narigheid die in content ziet worden benadrukt

Succes met het vinden van de voor jouw beste settings
belmonde schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:03:

Trouwens dat dunne design.. Ik heb daar niks mee. Is alleen maar design om niks.. Wat heb je nu aan een slap annorexia chic..
Mis die oude bakbeesten van 60 kilo ook wel. Kreeg je tenminste nog wat waar voor je geld

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2019 23:10 ]

• TheFrahes
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09-2023
Mooi beeld hoor de C9!! Nu ong. 2 weken in huis. Kan er geen genoeg van krijgen en ben echt ontzettend blij met mijn aankoop. Gek dat je eigenlijk best snel went aan die mooie kwaliteit...
.
Ik vind het nog wel een uitdaging om de juiste beeldinstellingen te krijgen, dat is natuurlijk ook een persoonlijk dingetje, want als ik de settings overneem van rtings, ben ik niet tevreden met bepaalde instellingen. Teveel kleur of te weinig, te wit, te zwart. Je kan echt een shitload aan beeldsettings veranderen dat ik soms de bomen door het bos niet meer zie.

Ik vroeg me wel af waarom ik via de tv-app netflix wel 5.1 krijg, maar de disney app niet?
Netflix is trouwens geen HDR, maar gewoon de HD. Disney is wel in Dolby Vision (wat echt ontzettend mooi is) maar geeft DD 2.0 door als output. DV zou toch ook gewoon 5.1 als output moeten doorgeven? |:(

Note: ik heb geen receiver, maar een Sonos Beam.

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:39
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:04:
[...]

Mis die oude bakbeesten van 60 kilo ook wel. Kreeg je tenminste nog wat waar voor je geld
Ik kijk nu ik dit schrijf nog naar zo'n bakbeest ze je schrijft.. sony trinitron.. Wil toch tussen nu en BF een nieuwe tv kopen.. Echter zag vanmiddag de tv's in de winkel die op kabel tv stonden.. Vreemd al die bewegende pixels, verrommeling in beeld als je dichtbij staat.. Heb ik op mijn crt niet..

Verwijderd

TheFrahes schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:07:

Ik vroeg me wel af waarom ik via de tv-app netflix wel 5.1 krijg, maar de disney app niet?
Netflix is trouwens geen HDR, maar gewoon de HD. Disney is wel in Dolby Vision (wat echt ontzettend mooi is) maar geeft DD 2.0 door als output. DV zou toch ook gewoon 5.1 als output moeten doorgeven? |:(
Is dat niet gewoon een setting in de Disney+ app?! Bij Netflix kan je in principe ook kiezen uit verschillende geluidsstreams.. Hoezo is Netflix geen HDR/Dolby Vision? Bij het duurste abonnement is dat zeker aanwezig
Nooit meer weg doen. Mocht ie stuk gaan, weet ik wel zo'n mannetje wat onderdelen heeft. PM mij dan maar

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2019 23:20 ]

• TheFrahes
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:18:
[...]

Is dat niet gewoon een setting in de Disney+ app?! Bij Netflix kan je in principe ook kiezen uit verschillende geluidsstreams.. Hoezo is Netflix geen HDR/Dolby Vision? Bij het duurste abonnement is dat zeker aanwezig
Ik heb het HD abonnement nog.
Bij disney kun je (nog) geen audio instellen.

• FlameDB
Belgen in geslaagd om disney+ werkende te krijgen op hun LG OLED?

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:45
FlameDB schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:03:
Belgen in geslaagd om disney+ werkende te krijgen op hun LG OLED?
Ik heb met vpn enzovoort geprobeerd op mijn smartphone, het beste wat ik heb bereikt is de app installeren uit de playstore en die geeft de melding dat deze niet beschikbaar is.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Wie weet hoe ik op het home scherm de tv tuner optie weg kan halen, ik gebruik namelijk alleen de HDMI ingangen/uitgangen?
Of kan dit niet?
Sorry, niet bij vermeld, het gaat om een LG C9

[ Voor 14% gewijzigd door mongkut op 14-11-2019 11:02 ]

• Monda
Ik had een tijdje terug al hoer gepost dat ik 2 dode sub pixels had. Deze kunnen waarnemen met test filmpje van YouTube. Maar alleen van een meter afstand en bij normaal tv kijken niet zichtbaar. Helaas zag ik gisteren bij normaal tv kijken plotseling 2 dode pixels en dit keer vanaf de bank.
Heb er een filmpje van gemaakt dan beter zichtbaar dan de foto. Kan ik hier iets mee? Denk dat ik in totaal rond de 4 a 5 dode pixels heb nu. Vind geen probleem als dit tijdens normaal tv kijken niet opvalt, maar dit is dus helaas niet het geval. Het zijn overigens wel subpixels want als het beeld verandert, zie ik ze niet meer.

2 dode pixels C9
2 dode pixels C9

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 14-11-2019 09:43 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:25
Monda schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:42:
Ik had een tijdje terug al hoer gepost dat ik 2 dode sub pixels had. Deze kunnen waarnemen met test filmpje van YouTube. Maar alleen van een meter afstand en bij normaal tv kijken niet zichtbaar. Helaas zag ik gisteren bij normaal tv kijken plotseling 2 dode pixels en dit keer vanaf de bank.
Heb er een filmpje van gemaakt dan beter zichtbaar dan de foto. Kan ik hier iets mee? Denk dat ik in totaal rond de 4 a 5 dode pixels heb nu. Vind geen probleem als dit tijdens normaal tv kijken niet opvalt, maar dit is dus helaas niet het geval. Het zijn overigens wel subpixels want als het beeld verandert, zie ik ze niet meer.

2 dode pixels C9
[Afbeelding: 2 dode pixels C9]
contact opnemen met de winkel waar je het gekocht hebt. Die kunnen een reparatieverzoek voor je indienen. Dit is wel duidelijk te zien en dus zou ik hier een monteur voor aanvragen.

Verwijderd

Monda schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:42:
Eerder schreef ik al eens in het topic de kortste weg voor een service van LG als het nog binnen de garantie valt:

Mocht je een zichtbaar pixelprobleem hebben maak er wat duidelijke foto's/video van op kijkafstand. Registreer je toestel bij LG en maak een reparatieverzoek aan en upload de foto's/video. LG zal dan contact met je opnemen en als zij de klacht ontvankelijk achten, dan zal er binnen de kortste keren een panelswitch worden uitgevoerd door CE Repair of de TD van LG zelf. Je hoef niet naar de verkoper dat is een onnodige tussenstap. Als ervaringsdeskundige kan ik alleen maar zeggen dat LG soepel is in deze. Zij vinden het namelijk ook niet acceptabel.

• Monda
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:13:
[...]

Eerder schreef ik al eens in het topic de kortste weg voor een service van LG als het nog binnen de garantie valt:

Mocht je een zichtbaar pixelprobleem hebben maak er wat duidelijke foto's/video van op kijkafstand. Registreer je toestel bij LG en maak een reparatieverzoek aan en upload de foto's/video. LG zal dan contact met je opnemen en als zij de klacht ontvankelijk achten, dan zal er binnen de kortste keren een panelswitch worden uitgevoerd door CE Repair of de TD van LG zelf. Je hoef niet naar de verkoper dat is een onnodige tussenstap. Als ervaringsdeskundige kan ik alleen maar zeggen dat LG soepel is in deze. Zij vinden het namelijk ook niet acceptabel.
Thnx! Heb LG gemaild met foto's. Ben benieuwd... 2 pixels zijn echt te zien vanaf de bank bij normaal gebruik. Verder zijn er nog 4 dode sub pixels die ik niet zie vanaf de bank bij normaal gebruik. Hoop dat ze het paneel kostenloos gaan vervangen op basis hiervan.

Verwijderd

Monda schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:59:
[...]

Thnx! Heb LG gemaild met foto's. Ben benieuwd... 2 pixels zijn echt te zien vanaf de bank bij normaal gebruik. Verder zijn er nog 4 dode sub pixels die ik niet zie vanaf de bank bij normaal gebruik. Hoop dat ze het paneel kostenloos gaan vervangen op basis hiervan.
Als het echt erg duidelijk is, dan gaan ze het panel zeker kosteloos vervangen als het binnen de garantieperiode is. Hou ons op de hoogte

• Allewijn
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:04:
[...]

Gebruik die Rtings of de HDTV settings als basis voor ISF light en Dark.. Ga van daar uit je settings trimmen. Uiteindelijk gaat het om wat jij mooi vindt. Eco is sowieso iets waar je van af moet blijven. Vivid/Levendig lijkt inderdaad op de demomodus waar ze mee proberen consumenten over te halen zo'n tv te kopen. Als je dat mooi vindt?! Gewoon gebruiken. Neem voor Netflix content of mediaplayer content de setting cinema/bioscoop. Tweak ook die naar gelang je het mooi vindt. Let bij die laatste op dat indien chroma subsampling daar op 4:4:4 uitstuurt dat de zwartwaarde naar hoog moet

Vervelende van die Oledschermen is dat ze van rotte content geen perfecte content kunnen maken. Alle fouten, en andere narigheid die in content ziet worden benadrukt

Succes met het vinden van de voor jouw beste settings

[...]
Je hebt idd gelijk. 'Als je het mooi vindt, gewoon gebruiken'. Ik zal me niet te veel aan moeten trekken van wat zogenaamd volgens calibratie het beste zou zijn, maar niet matched met wat ik fijn vind kijken .. Ik maak denk ik nu een beeldmodus aan die tussen normaal en levendig in gaat zitten qua dynamisch contrast en tinten.

Kan je nog iets zeggen over Trumotion, zoals ik omschreef? Waarom ik (iig met het bekeken ziggo tv beeld) artefacts zie als dat aan staat? Mag toch niet met zo'n snelle processor/2019 top toestel?

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
Even een vraagje voor de C9 oled bezitters wie heeft ARC goed werkend gekregen? mijn onkyo staat op ARC aan en mijn LG ook inclusief simplink.

ik krijg alleen met geen mogelijkheid geluid , ik las wel ergens dat de apps ook niet gaan werken via ARC maar dat lijkt mij stug. Enig idee?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Snake_Eye
Modbreak:@ThoThoHeiJan @Snake_Eye
Ik juich jullie voornemen om elkaar te gaan negeren toe want het begint toch wel erg irritant te worden. Heb zojuist weer eens enkele posts van jullie aangepast/verwijderd. Bij deze een laatste verzoek om de wederzijdse onaardigheden achterwege te laten. Zo niet laat ik jullie met alle plezier een tijd bannen van het forum.

[ Voor 194% gewijzigd door S1NN3D op 14-11-2019 13:59 ]

Verwijderd

Allewijn schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:39:
[...]

Kan je nog iets zeggen over Trumotion, zoals ik omschreef? Waarom ik (iig met het bekeken ziggo tv beeld) artefacts zie als dat aan staat? Mag toch niet met zo'n snelle processor/2019 top toestel?
Tja, is ook een dingetje om gewoon eens te testen. Heb zelf geen C9 maar de C8. Kan je mijn setting geven:

Bij Instellingen beeldmodus: Motion Eyecare uit [als dat al wat betekent.] TruMotion op gebruiker en dan Dejudder op 3, De-Blur op 10. Motion Pro uit. Dat werkt op de C8 prima.

Misschien dat dat wat helpt.

T.a.v de beeldsettings. Vergeet ook niet dat je ook moet wennen aan het beeld wat je bij bepaalde settings waarneemt. Zelf hou ik niet zo van oververzadigde of te warme kleuren. Bij witbalans had ik gekozen voor 'koel'. Dat vond ik wel prettiger. Warm 2 was sowieso veel te gelig voor mijn doen. Uiteindelijk werd mij door iemand [Cap?] aangeraden om eens naar warm 1 te gaan. Bij warm 1 nog wat met contrast, helderheid en Oled lampje gespeeld. Dit is nu een goede setting. Moest er zoals ik aangaf wel even aan wennen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2019 12:04 ]

• Snake_Eye
Allewijn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:47:
Vandaag heb ik een OLED55C9 aangeschaft.
Of beter gezegd: Ik heb hem geruild met een LG 55SM8200PLA Nanocell, die ik een paar weekjes geleden had gekocht.

Manmanman, wat had ik een spijt van dat toestel.
Spijt zat hem volledig in de zwartwaardes. Die waren ernstig waardeloos (ips paneel met edge led).
De local dimming functie maakte er helemaal een bizar potje van. Dan kreeg je dikke verticale grijze banen in beeld.
Met local dimming uit, was alles een beetje grijzig (bijv de rtings local dimming test op youtube). Erg lelijk.
Nu is het misschien mijn eigen schuld, had ik me van te voren meer moeten verdiepen, maar dit had ik gewoon niet verwacht van een middenklasse 2019 LG. Mijn 6 jaar oude Philips pfl7008 deed dat werkelijk minstens 50x zo goed...
Ik stoorde me er zo aan (vooral ook met Playstation games met veel donkere scenes), dat ik, met bijbetaling, hem gelukkig alsnog mocht ruilen. Dus gelijk nu voor het 'beste' gegaan, een LG Oled.

Wat vragen van een dag-1-gebruiker:

Zojuist opgehangen en even simpel naar een film (Kingsman) op Veronica gekeken (Ziggo Ci+ module/interne tuner).
De standaard eco beeld instellingen waren wel héél 'flets'. Huidskleuren/mensen leken wel overleden en niks geen 'wauw' effect, zoals je in de demo's in de winkels ziet.
Beeldmodus 'normaal' werd al acceptabel, maar pas bij beeldmodus 'levendig' werd ik blijer.
Misschien iets te heftig/overgesatureerd, maar dat zal ik naar eigen smaak bij moeten gaan stellen.

En even los van de kleuren/felheid/dynamisch contrasten/etc:
Ik heb dus, zoals genoemd, eerst even wat content bekeken op de beeldmodus'normaal' en 'levendig'.
Ik zag direct bij sneller bewegende beelden een soort 'artefacts'.
Ik zie dat TruMotion aan staat (helder) en volgens mij komt dat daar door?
Anderen dit ook? Moet dit toch uit? Ik had dat met mijn 6 jaar oude Philips ook. Dat heette Perfect Natural Motion en daar kreeg ik ook artefacts van bij snelle beelden.
Ik had toch verwacht dat van een top-toestel uit 2019, dat dit soort functies volledig vloeiend zouden horen te werken?
Want ergens wil je dit volgens mij toch echt wel aan hebben, want uit gaat alles wat schokkerig meen ik...

Verder afsluiten met positiefs: WauW, wat ZWART!
Wáánzinnig. En ook het fraaie dunne design mag er wezen.
4K / HDR demo's (https://4kmedia.org/ en hdr 4k youtube) zijn natuurlijk om te likkebaarden :9~ )
Er blij dat ik hem geruild heb, ook al is deze dubbel zo duur...
Ja daar ben ik het mee eens sommige hebben deze settings waardoor het lijkt alsof de TV oud is en versleten. Ik heb ook alles aangepast dat totaal anders is.
Allewijn schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:39:
[...]

Je hebt idd gelijk. 'Als je het mooi vindt, gewoon gebruiken'. Ik zal me niet te veel aan moeten trekken van wat zogenaamd volgens calibratie het beste zou zijn, maar niet matched met wat ik fijn vind kijken .. Ik maak denk ik nu een beeldmodus aan die tussen normaal en levendig in gaat zitten qua dynamisch contrast en tinten.

Ik heb met kabel regelmatig als iemand ja knikt dus bewegingen van boven naar beneden of andersom dat er een soort frameskipping is.Heb C+ module. Ik moet zeggen mijn E6V was sneller en soepeler dan deze E9. Bijvoorbeeld als ik met de E9 van mode naar de andere mode ga zie ik het heel langzaam met een delay overgaan.Dat was met mijn vorige TV niet zo.Alhoewel De eerste scherm E6V had ik dat ook maar die was naar enkele maanden helemaal kapot.

[ Voor 13% gewijzigd door Snake_Eye op 14-11-2019 12:08 ]

• Allewijn
  • Niet online
izzet3838 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:30:
[...]

Wil je hem draaien is de voet van LG geen slechte optie je hebt dunnere maar die zijn flink duurder.
Zelf heb ik mijn 55e9 opgehangen met vogels thin 405, het probleen is dat de onderkant van de tv vrij dik is dus je tv staat nog steeds vrij ver van de muur, voor de rest heeft deze beugel GEEN klik systeem, om hem los te halen zet je de onderkant van de tv in een lichte hoek en til je hem omhoog, de tv is dan wel weer zwaar genoeg kinderen gaan hem er niet af krijgen ofzo.

Je betaalt wel flink wat meer voor een klein beetje(dat die echt tegen de muur staat).

je kunt perfect voor 20-25€ op amazon.de een muurbeugel kopen maar deze is echt plat tegen de muur.

Foto van de achterkant van mijn tv:

[Afbeelding]
Overigens had ik, op jou/jullie advies gelijk gisteren de Thin405 beugel er bij gekocht.
Kwam ik er achter dat mijn oude beugel (van de vorige tv) nog veel platter was.
Die dus her-gebruikt (is 8mm dik ipv 15mm).
De tv is 4.7cm dik. Nu hangt hij, gemeten vanaf muur tot front van tv met een totale dikte van 5.5cm erg fraai strak tegen de muur.
De thin405 beugel ga ik dus terug brengen. Scheelt weer 6 tientjes.

• izzet3838
Allewijn schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:58:
[...]

Overigens had ik, op jou/jullie advies gelijk gisteren de Thin405 beugel er bij gekocht.
Kwam ik er achter dat mijn oude beugel (van de vorige tv) nog veel platter was.
Die dus her-gebruikt (is 8mm dik ipv 15mm).
De tv is 4.7cm dik. Nu hangt hij, gemeten vanaf muur tot front van tv met een totale dikte van 5.5cm erg fraai strak tegen de muur.
De thin405 beugel ga ik dus terug brengen. Scheelt weer 6 tientjes.
Als je oude er op past kun je natuurlijk die gebruiken, nu vraag ik me wel af hoe die beugel zo dun is, zou het kunnen dat je enkel de beugel op de muur hebt gemeten en niet de stukjes die je vastmaakt aan je tv?

Indien dat niet het geval is wil ik wel graag weten welke beugel je hebt😁?

• Allewijn
  • Niet online
izzet3838 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:02:
[...]

Als je oude er op past kun je natuurlijk die gebruiken, nu vraag ik me wel af hoe die beugel zo dun is, zou het kunnen dat je enkel de beugel op de muur hebt gemeten en niet de stukjes die je vastmaakt aan je tv?

Indien dat niet het geval is wil ik wel graag weten welke beugel je hebt😁?
Nee het is echt de dikte van het deel dat aan de muur hangt (een brede horizontale stalen strip) + het deel dat achter op de tv gemonteerd moet worden (twee verticale beugels/haken). Dat is in totaal echt ~8mm dik en voelt sterk genoeg om het gewicht te dragen.

Het is een beugel die ik ooit bij correct heb gekocht.
Er staat helaas geen merk/type op.
Ik zal er zsm een foto van maken voor je. Want hij moet nog één keer van de muur af omdat ik een uitsparing in de voorzetwand ga maken waar hij aan hangt, precies op de plek waar de antennestekker en utp-stekker zitten, want die zitten bij deze tv stom genoeg aan de achterzijde en niet haaks (zoals hdmi).
De beugel is zo dun, dat er dus geen ruimte is voor die stekkers.
Gelukkig kan ik dat oplossen, doordat het een mdf voorzetwand is.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Njay schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:45:
Even een vraagje voor de C9 oled bezitters wie heeft ARC goed werkend gekregen? mijn onkyo staat op ARC aan en mijn LG ook inclusief simplink.

ik krijg alleen met geen mogelijkheid geluid , ik las wel ergens dat de apps ook niet gaan werken via ARC maar dat lijkt mij stug. Enig idee?
Zorg ervoor dat je Onkyo op HDMI2 is aangesloten, anders werkt het niet. Apps werken ook gewoon via ARC en kan zelfs het volume van de receiver aanpassen via de AB van de TV. (wel lagged deze een beetje, waardoor je meer aanpassing krijgt dan je zou willen)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Njay
thunder8 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:35:
[...]

Zorg ervoor dat je Onkyo op HDMI2 is aangesloten, anders werkt het niet. Apps werken ook gewoon via ARC en kan zelfs het volume van de receiver aanpassen via de AB van de TV. (wel lagged deze een beetje, waardoor je meer aanpassing krijgt dan je zou willen)
Zit hij ook vreemd.. kan het aan de hdmi kabel liggen?

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:43
Heeft iemand al iets opgevangen of weet van welke features/verbeteringen LG op hun 2020 model gaat aankondigen ? Voor zij die van plan zijn om een nieuwe OLED te kopen en dit niet noodzakelijk nog dit jaar willen doen zou het wel interessant kunnen zijn of het al dan niet de moeite loont om op de C10 te wachten.

• Snake_Eye
TheFrahes schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:07:
Mooi beeld hoor de C9!! Nu ong. 2 weken in huis. Kan er geen genoeg van krijgen en ben echt ontzettend blij met mijn aankoop. Gek dat je eigenlijk best snel went aan die mooie kwaliteit...
.
Ik vind het nog wel een uitdaging om de juiste beeldinstellingen te krijgen, dat is natuurlijk ook een persoonlijk dingetje, want als ik de settings overneem van rtings, ben ik niet tevreden met bepaalde instellingen. Teveel kleur of te weinig, te wit, te zwart. Je kan echt een shitload aan beeldsettings veranderen dat ik soms de bomen door het bos niet meer zie.

Note: ik heb geen receiver, maar een Sonos Beam.
Speel je het geluid af via ARC? Hier kan je ook over wisselende ervaringen met Disney + lezen dat mensen ook alleen stereo hebben, maar sommige ook 5.1

• Monda
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:30:
[...]

Als het echt erg duidelijk is, dan gaan ze het panel zeker kosteloos vervangen als het binnen de garantieperiode is. Hou ons op de hoogte
Garantieperiode is standaard 2 jaar toch? Ik heb m nu iets meer dan een half jaar volgens mij. Sowieso vanuit de winkel (KE) 5 jaar garantie. Maar vraag me dus af of dit er onder valt. Naja we zien 't vanzelf. Zal idd de uitkomst hier posten.

• thunder8

thunder8

Njay schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:57:
[...]

Zit hij ook vreemd.. kan het aan de hdmi kabel liggen?
Geen idee. Ik heb zelf meteen 2 nieuwe HDMI 2.1 kabels gekocht en gemonteerd, omdat ik de TV nadien niet weer van de muur af wil halen. Alleen had ik in eerste instantie de Onkyo op HDMI1 en de PS4Pro op HDMI2. Nadat ik de kabels op de apparaten had omgedraaid, werkte het wel. Misschien dat je ergens toch nog een instelling niet goed hebt staan, want je moet ook in de Onkyo receiver zelf per source aangeven waar de audio weg moet komen. Dus niet alleen ARC activeren, maar ook de TV source koppelen aan de ARC audio. Ik heb een TX-NR609 trouwens, over andere receivers van Onkyo kan ik niet oordelen.

jos707 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:00:
Heeft iemand al iets opgevangen of weet van welke features/verbeteringen LG op hun 2020 model gaat aankondigen ? Voor zij die van plan zijn om een nieuwe OLED te kopen en dit niet noodzakelijk nog dit jaar willen doen zou het wel interessant kunnen zijn of het al dan niet de moeite loont om op de C10 te wachten.
Aankondigingen zullen vermoedelijk gedaan worden met de CES begin januari.
Daar zul je dus nog een week of 7 op moeten wachten.
Productie start pas veel later en dan zijn de prijzen uiteraard ook hoog.
Blijft dus speculeren maar zo gaat het ieder jaar ongeveer wel.

• Njay
thunder8 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:26:
[...]

Geen idee. Ik heb zelf meteen 2 nieuwe HDMI 2.1 kabels gekocht en gemonteerd, omdat ik de TV nadien niet weer van de muur af wil halen. Alleen had ik in eerste instantie de Onkyo op HDMI1 en de PS4Pro op HDMI2. Nadat ik de kabels op de apparaten had omgedraaid, werkte het wel. Misschien dat je ergens toch nog een instelling niet goed hebt staan, want je moet ook in de Onkyo receiver zelf per source aangeven waar de audio weg moet komen. Dus niet alleen ARC activeren, maar ook de TV source koppelen aan de ARC audio. Ik heb een TX-NR609 trouwens, over andere receivers van Onkyo kan ik niet oordelen.
Waar staat dat bij jou? ik kan namelijk alleen bij ARC kiezen auto of auto (eco)

• thunder8

thunder8

Njay schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:05:
[...]

Waar staat dat bij jou? ik kan namelijk alleen bij ARC kiezen auto of auto (eco)
Die setting moet je zoeken op je Onkyo in je broninstellingen. (optie 2 of 3 in het main menu zo uit mijn hoofd) Dan zorgen dat je TV geselecteerd hebt en dan kan je aan de bron TV aangeven wat voor input eraan gekoppeld is. Eventueel je mobiel gebruiken met de Oremote app, want zonder beeld wil het nog wel eens moeilijk zijn de aanpassingen te doen op een bron zonder beeld, want dan weigert je receiver input of je kan alleen met het schermpje op je receiver werken.

[ Voor 12% gewijzigd door thunder8 op 14-11-2019 14:09 ]

• Njay
thunder8 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:08:
[...]

Die setting moet je zoeken op je Onkyo in je broninstellingen. (optie 2 of 3 in het main menu zo uit mijn hoofd) Dan zorgen dat je TV geselecteerd hebt en dan kan je aan de bron TV aangeven wat voor input eraan gekoppeld is. Eventueel je mobiel gebruiken met de Oremote app, want zonder beeld wil het nog wel eens moeilijk zijn de aanpassingen te doen op een bron zonder beeld, want dan weigert je receiver input of je kan alleen met het schermpje op je receiver werken.
het werkt inmiddels ik liep 2 updates achter op mijn receiver _/-\o_

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:35
Njay schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:31:
[...]

het werkt inmiddels ik liep 2 updates achter op mijn receiver _/-\o_
En je kan zelfs dobly atmos zo krijgen via netflix (moet je wel het juiste abbo hebben en dobly atmos speakers erbij).

Bij netflix werkt het ookbij mij perfect (heb ook een 609), maar bij Disney+ valt het me nog wel tegen.
denk ook eerder dat het aan die app op de TV dan ligt.

Zag nu dat ze ook dolby vision ondersteunen (deden ze volgens mij in het begin ook niet).
wellicht dat ze binnen kort dan ook betere audio gaan ondersteunen (maar weet niet of dit zo is).

• Njay
stimpyrulez schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:53:
[...]

En je kan zelfs dobly atmos zo krijgen via netflix (moet je wel het juiste abbo hebben en dobly atmos speakers erbij).

Bij netflix werkt het ookbij mij perfect (heb ook een 609), maar bij Disney+ valt het me nog wel tegen.
denk ook eerder dat het aan die app op de TV dan ligt.

Zag nu dat ze ook dolby vision ondersteunen (deden ze volgens mij in het begin ook niet).
wellicht dat ze binnen kort dan ook betere audio gaan ondersteunen (maar weet niet of dit zo is).
Krijg nu alleen Vision en Dolby surround output via disney +

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Via de NVIDIA Shield heb ik HDR en Dolby Digital 5.0 via Disney+, via de TV app (LG C7) heb ik Dolby Vision en Dolby Digital 2.0. Dit is heel vreemd want via de Netflix app kan ik Vision + Atmos krijgen...

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:43
HoppyF schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:59:
[...]

Aankondigingen zullen vermoedelijk gedaan worden met de CES begin januari.
Daar zul je dus nog een week of 7 op moeten wachten.
Productie start pas veel later en dan zijn de prijzen uiteraard ook hoog.
Blijft dus speculeren maar zo gaat het ieder jaar ongeveer wel.
Ja klopt het blijft afwachten hoewel er soms al wat dingen leaken voor de daadwerkelijke aankondiging. Ik vind nu de C9 al eigenlijk redelijk feature-complete, bevat zowat alles wat je zou willen op een OLED. Het enige dat mij zou overhalen om een meerprijs te betalen voor een C10 is als ze het design aanpassen, ik vind de huidige OLED's te dik om strak aan de muur te hangen. Zou leuk zijn als LG net zoals Samsung voor hun normale modellen ook met een extern kastje gaat werken zodat het toestel in zijn geheel dunner kan. Ja natuurlijk heb je ook het wallpaper model maar die vind ik zwaar overprijst.

[ Voor 8% gewijzigd door jos707 op 14-11-2019 15:10 ]

• Allewijn
  • Niet online
Vraagje over het LG 'deep learning AI algoritme':

LG omschrijft dit als volgt:
De α9 Intelligent processor is speciaal ontwikkelt voor LG OLED TV’s. De tweede generatie α9 Processor is voorzien van een ‘deep-learning’ AI-algoritme. Dit optimaliseert automatisch beeld en geluid voor elk type content en kijkomgeving. Hierdoor geniet je altijd van de ultieme kijkervaring.

Klinkt goed, wat denken jullie? AI AAN óf UIT zetten op mijn C9?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Allewijn schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:12:

De α9 Intelligent processor is speciaal ontwikkelt voor LG OLED TV’s. De tweede generatie α9 Processor is voorzien van een ‘deep-learning’ AI-algoritme. Dit optimaliseert automatisch beeld en geluid voor elk type content en kijkomgeving. Hierdoor geniet je altijd van de ultieme kijkervaring.

Uit.

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:06:
Via de NVIDIA Shield heb ik HDR en Dolby Digital 5.0 via Disney+, via de TV app (LG C7) heb ik Dolby Vision en Dolby Digital 2.0. Dit is heel vreemd want via de Netflix app kan ik Vision + Atmos krijgen...
Kennelijk ondersteunt de Disney+ app voor WebOS het niet/nog niet. De toekomst zal het leren.

Misschien dat je in dit topic nog wat meer relevante zaken aangaande Disney+ kan vinden

Het Disney+ topic [streamingdienst]
Monda schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:17:
[...]

Garantieperiode is standaard 2 jaar toch? Ik heb m nu iets meer dan een half jaar volgens mij. . Zal idd de uitkomst hier posten.
Yep. Gaat helemaal goed komen...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2019 16:32 ]

• Snake_Eye

Net wat Hamazaki zegt "uit".
Ik heb gezien dat AI het grain in de film soms helemaal stil laat staan, en vreemde effecten ontstaan.
Het werkt ook als een ruis reductie. Alle beeldverbeteraars zet ik meestal uit, om tot een natuurlijk getrouw beeld te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 14-11-2019 16:40 ]

• izzet3838

Het ai-geluid heb ik wel aan op mijn e9, hij stond eerst uit en ik was normale tv aan het kijken en het geluid was eigenlijk vrij normaal toen ik het aanzette kreeg ik toch veel ruintelijker geluid(in hoeverre mogelijk met de ingebouwde "soundbar"), nu kreeg ik dat geluid ook op films en bij netflix maar op normale was dat eerst niet het geval.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

:(

Start zojuist de YT app op en heb opeens (zonder update) een mega advertentie bovenaan staan.
Nu vind ik de advertentiegehalte sowieso hoog op een tv maar dit..

Betreft een C7.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• ousselg
Ik heb een aparte issue, heb btas gedownload maar krijg geen subs te zien, staan wel aan in de instellingen en via VLC wel aan te zetten maar op mijn lg is de sub knop greyed out. Iemand hier ervaring mee ?

• Monda
Yep. Gaat helemaal goed komen...
Heb net telefonisch contact gehad. Werd vriendelijk te woord gestaan en er ze hebben gelijk een dossier aangemaakt. Echter wel de standaard procedures zoals pixel refresh en terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dat laatste zal naar mij weten niets doen mbt kapotte pixels, maar heb gezegd een handmatige pixel refresh uit te gaan voeren. Deze draait nu als het goed is (heb gekozen voor nu starten). Begreep dat de tv zelf aangaat als ie klaar is.

Als dit niet geholpen heeft, waar ik vanuit ga, kan ik weer bellen en gaan ze kijken of het panel eventueel vervangen kan worden.

Edit:
Zie 't nog steeds. Maar het vreemde is dat ik die 2 pixels alleen in 1 bepaalde scène gezien heb (tot nu toe).

Dacht eerst dat 't misschien in de scène zat, maar op de tablet zie ik het niet.
Kan iemand voor de zekerheid checken op z'n oled scherm?

Netflix
Peaky Blinders, seizoen 5 aflevering 5, vanaf minuut 46 en 37 sec. In 't gezicht van Tommy vanaf de zijkant.

Kan 't dat ik de dode pixels alleen in deze scene zie en niet met een pixel test?

[ Voor 27% gewijzigd door Monda op 14-11-2019 20:34 ]

Verwijderd

Monda schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:00:
[...]

Edit:
Zie 't nog steeds. Maar het vreemde is dat ik die 2 pixels alleen in 1 bepaalde scène gezien heb (tot nu toe).

Dacht eerst dat 't misschien in de scène zat, maar op de tablet zie ik het niet.
Kan iemand voor de zekerheid checken op z'n oled scherm?

Netflix
Peaky Blinders, seizoen 5 aflevering 5, vanaf minuut 46 en 37 sec. In 't gezicht van Tommy vanaf de zijkant.

Kan 't dat ik de dode pixels alleen in deze scene zie en niet met een pixel test?
Ik zie daar aan de linkerzijde ook twee witte pixels zo'n 20 tot 30 centimeter uit elkaar verticaal..als je verder bent is het weg. Toevallig zat ik net via mijn mediaplayer te kijken naar Underground en zag op enig moment ook een witte pixel. Later was die tijdens het afspelen weer weg. Lijkt mij een failure in de content.

Als je Netflix op pauze zet krijg je een zwart scherm. Zie je dan ook pixels? [ niet dat vuurwerk] Zo neen, dan heb je geen defecte/luie pixels maar zit dat in de content. Die defecte/luie/stuck pixels moeten namelijk altijd zichtbaar zijn...

Op een klein scherm zoals tablet of telefoon zal het sowieso minder goed zichtbaar zijn.

Geweldige serie trouwens.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2019 20:56 ]

• Allewijn
  • Niet online
Ik las trouwens hier dat sommigen kennelijk wekelijks handmatig de pixel refresher starten.

Uit onderstaande omschrijving lijkt mij dit niet wijs!

The short refresh performed during stand-by every 4 hours of use, simply pulses voltages across the OLEDs to remove any image retention that may have happened during those last four hours, so the screen is clean next time you switch it on.

The hour long refresh that can be done manually (or runs automatically every 2000 hours), recalibrate’s the brightness of your panel back to its optimum by measuring voltages and effectively “burning down” ones that are unusually high, to get an even field across the panel - it can then up the voltage back to full brightness without danger of blowing up the ones that were high. It does this in vertical batches, which is what causes the banding, and why the bands ‘move’ overtime. It is the most dangerous thing (to picture quality) the panel does, as it can be influenced by many outside factors such as room temperature or power cuts, but is a necessary evil as otherwise, over months the panel would just get dimmer and dimmer. It also shortens the lifespan of the panel. This is why you should not be using this function repeatedly.

• Monda
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:52:
[...]

Ik zie daar aan de linkerzijde ook twee witte pixels zo'n 20 tot 30 centimeter uit elkaar verticaal..als je verder bent is het weg. Toevallig zat ik net via mijn mediaplayer te kijken naar Underground en zag op enig moment ook een witte pixel. Later was die tijdens het afspelen weer weg. Lijkt mij een failure in de content.

Als je Netflix op pauze zet krijg je een zwart scherm. Zie je dan ook pixels? [ niet dat vuurwerk] Zo neen, dan heb je geen defecte/luie pixels maar zit dat in de content. Die defecte/luie/stuck pixels moeten namelijk altijd zichtbaar zijn...

Op een klein scherm zoals tablet of telefoon zal het sowieso minder goed zichtbaar zijn.

Geweldige serie trouwens.. :)
Ja precies! Bizar 7(8)7

Ik heb m op pauze gezet. De pixels zij dan nog wel zichtbaar, maar minder goed. Je ziet namelijk nog de scène, maar dan met een wat donkerdere layer eroverheen zeg maar.
Maar als jij 't ook precies daar ziet, lijkt het me idd een fout in content. Dankjewel voor 't checken! Dan kan ik m'n dossier laten sluiten door LG. Heb nog steeds 3 a 4 defecte/luie/stuck pixels, maar die zie ik dus alleen van een halve meter afstand bij een kleuren test.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Het begon nog enigszins LG gerelateerd maar ontspoorde uiteindelijk dus net even een stel posts over Youtube (Premium) en aanverwante off-topic bijdragen verwijderd. Genoeg daarover dus.

• ousselg
Nog een poging, ik zie wel de subs via VLC maar niet op de lg. Het zijn embedded subs dus geen losse srt bestanden of wat dan ook. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Monda schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:37:
[...]

Ja precies! Bizar 7(8)7

Ik heb m op pauze gezet. De pixels zij dan nog wel zichtbaar, maar minder goed. Je ziet namelijk nog de scène, maar dan met een wat donkerdere layer eroverheen zeg maar.
Maar als jij 't ook precies daar ziet, lijkt het me idd een fout in content. Dankjewel voor 't checken! Dan kan ik m'n dossier laten sluiten door LG. Heb nog steeds 3 a 4 defecte/luie/stuck pixels, maar die zie ik dus alleen van een halve meter afstand bij een kleuren test.
Ik bedoel met op pauze zetten echt wachten tot de screenprotector aan gaat. Dan heb je een zwart beeld met wat vuurwerk erin. Als je die pixels dan niet ziet is je scherm goed. Die 3 a 4 pixels die je op kijkafstand niet ziet, zou ik toch even aanmelden. Het is misschien niet onaanvaardbaar, maar wel irritant op enig moment. Je weet namelijk dat ze er zitten en dan ga je er ook op letten. Probeer daar toch een goede foto van te maken en wacht de reactie van LG af.

Niet geschoten is altijd mis
ousselg schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:53:
Nog een poging, ik zie wel de subs via VLC maar niet op de lg. Het zijn embedded subs dus geen losse srt bestanden of wat dan ook. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Kennelijk is de build-in player niet in staat dat te herkennen. Je zou dan voor de content met ingebakken subs er een apart ondertiteling bestand bij moeten zetten. Een .srt. Dat .srt bestand moet dan exact dezelfde bestandsnaam hebben als de film/aflevering en in dezelfde directory staan . Veel van de subs kan je vinden op opensubtitles.org.

Dat is denk de snelste en makkelijkste oplossing

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2019 11:04 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Trackerfire schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:29:
[...]

Ze lijken 't nog niet door te geven. Hier zowel op LG C7 als Shield Pro 2019 alleen stereo.
M'n Disney+ abo is inmiddels afgelopen, maar ik had op m'n LG C8 Dolby Digital en 4k Dolby Vision. Het geluid was echter matig: weinig surround effect en vrijwel geen subwoofer kanaal. Op m'n (oude) shield had ik Dolby Digital+ (zonder Atmos helaas) en 4k beeld zonder HDR of Dolby Vision. Geluid was hier een stuk beter qua surround beleving.

Maar goed, hier is zelf niets aan te doen qua instellingen, behalve dat je je receiver geen conversie moet laten doen naar pseudo-surround oid.

_██_
(ಠ_ృ)

• FlameDB
Monda schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:37:
[...]

Ja precies! Bizar 7(8)7

Heb ik ook voorgehad met Stranger things seizoen 3. De ingebouwde netflix app speelt deze af met dolby vision. In 1 scène had ik een witte opflikkerende pixel. Paniek alom. Op dezelfde tv via de shield, enkel in HDR10, was het niet te zien.

Kan dus zeker liggen aan bepaalde content en de manier waarop deze verwerkt wordt en op het scherm wordt weergegeven.

Gouden tip: indien je de 3 a 4 andere subpixels niet ziet vanop kijkafstand en je tinting en vertical banding zit goed met het paneel, zéker NIET wisselen en een ander paneel aanvragen.

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 23:14
ousselg schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:53:
Bij mij werken interne subs in een mkv via de interne mediaspeler zolang het utf8 bestanden zijn. Pgs werkt niet. Een los srt bestand werkt ook.

• Dellmorte
  • Laatst online: 25-10 20:44
Beste Tweakers,

Sinds een week ervaren wij Lip Sync problemen. De audio loopt achter op de video. Ik denk zelf dat de audio zo'n 1000/2000ms achter loopt op de video.

Ik maak gebruik van de Yamaha RX-A2080 in combinatie met de LG OLED65C8PLA Zwart.

Alles is aangesloten met Club 3D HDMI 2.0 Premium High Speed 4K60Hz UHD kabel 3 meter kabels.

Mijn HTPC en Mediabox Next(van Ziggo) staan aangesloten op de receiver. Via de HDMI out van de receiver gaat de HDMI kabel in de televisie zijn ARC aansluiting.

Nu heb ik geen Lip Sync problemen met het afspelen via de pc. Of dit nou is met DVDfab of de Netflx app van windows, allemaal geen problemen.

Nu hebben de Mediabox Next en al de apps van de televisie een Lip Sync probleem.

In de receiver staat Lip Sync op automatisch voor alle ingangen. Het aanpassen naar manual heeft geen zin want ik kan hier alleen de audio vertragen en niet versnellen.

Lip Sync op de televisie inschakelen haalt ook niets uit. Ook de gegeven optie bypass doet niets.

Het wel of niet gebruiken van Dolby Atmos maakt ook geen verschil. Ook het uitschakelen van dolby bij de Next box haalt niets uit.

Ook gesproken met LG, maar die geven aan hier niets aan te kunnen doen. Er word aangegeven dat de receiver en televisie niet goed met elkaar communiceren. Dat ik hier sinds een week nooit last van heb gehad hebben ze geen verklaring voor.

Ik lees hier online heel veel over, maar deze problemen bestonden al voordat ik ze zelf ging ervaren.

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-11 11:57

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Dellmorte schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:57:
Beste Tweakers,

...
Nu hebben de Mediabox Next en al de apps van de televisie een Lip Sync probleem.
...
Het probleem ligt als het goed is bij de Mediabox Next van Ziggo. Ze zijn al een tijdje bezig met firmware verbeteringen om dit op te lossen. Afgelopen dinsdag heb je als het goed is een update gehad 4.19AV die hier dus misschien mee te maken heeft gehad. Dus je kan beter de Mediabox Next topic in de gaten houden of en wanneer er weer een update komt voor de Mediabox Next en of dit dan het probleem oplost.

Maar waarom de apps op je tv een lip sync probleem hebben is wel apart, je kan proberen om de tv even spanningsloos te maken door stekker eruit te halen om te kijken of dat het probleem fixt met de apps. Of kijken in je receiver of je misschien daar nog lip sync settings aan heb staan die je hebt geprobeerd om de sync problemen met de Mediabox Next te compenseren.

[ Voor 24% gewijzigd door MaakmeGek op 15-11-2019 14:27 ]

• Dellmorte
MaakmeGek schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:21:
[...]

Het probleem ligt als het goed is bij de Mediabox Next van Ziggo. Ze zijn al een tijdje bezig met firmware verbeteringen om dit op te lossen. Afgelopen dinsdag heb je als het goed is een update gehad 4.19AV die hier dus misschien mee te maken heeft gehad. Dus je kan beter de Mediabox Next topic in de gaten houden of en wanneer er weer een update komt voor de Mediabox Next en of dit dan het probleem oplost.

Maar waarom de apps op je tv een lip sync probleem hebben is wel apart, je kan proberen om de tv even spanningsloos te maken door stekker eruit te halen om te kijken of dat het probleem fixt met de apps. Of kijken in je receiver of je misschien daar nog lip sync settings aan heb staan die je hebt geprobeerd om de sync problemen met de Mediabox Next te compenseren.
Nergens staat lipsync aan. Deze optie zit op de tv, receiver en de mediabox next. Heb van alles geprobeerd. Aan of uit geen verschil. ook zelf corrigeren gaat niet omdat je alleen de audio kan vertragen en niet versnellen. Dit kan trouwens op geen van de 3 apparaten. En ook zie je bij vertragen een maximum van 500ms.

Televisie al naar de fabrieksinstellingen geplaats en ook geen resultaat. De functie uitgeschakeld die er voor zorgt dat alles tegelijk aan of uit gaat, ook dit geen positief resultaat.

Het zou door de ARC moeten komen, maar ik zie niet hoe ik de audio op een andere manier van mijn tv naar de stereo moet laten gaan en dit dan met intact houden van de mogelijkheid tot dolby atmos.

Alles bezit de meest recente update.

Verwijderd

Dellmorte schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:38:
[...]

Het zou door de ARC moeten komen, maar ik zie niet hoe ik de audio op een andere manier van mijn tv naar de stereo moet laten gaan en dit dan met intact houden van de mogelijkheid tot dolby atmos.

Alles bezit de meest recente update.
Ervaar je hetzelfde als je de Next meteen aansluit op de tv en niet via de AV laat lopen. Misschien overbodige vraag. Zit de HDMI out van de AV ook op de HDMI 2 in van je tv? Want dat is volgens mij de enige aansluiting op de tv [C8] die ARC doet?!

Is er op je AV trouwens een setting voor geluid. Daar bedoel ik mee: pass through en/of bitstream?

Soortgelijke problemen:
ARC werkt niet van LG-tv naar Denon-reciever

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2019 15:29 ]

• Dellmorte
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:51:
[...]

Ervaar je hetzelfde als je de Next meteen aansluit op de tv en niet via de AV laat lopen. Misschien overbodige vraag. Zit de HDMI out van de AV ook op de HDMI 2 in van je tv? Want dat is volgens mij de enige aansluiting op de tv [C8] die ARC doet?!

Is er op je AV trouwens een setting voor geluid. Daar bedoel ik mee: pass through en/of bitstream?
Zal hem is direct op de tv aansluiten. Maar hier heb ik opzich niets aan want als ik interne speakers gebruik van de tv is het probleem weg. en als ik hem direct op de tv doe kan ik ook de boxen niet gebruiken, dus dan heeft dit geen zin.

Klopt de out van de AV zit in HDMI 2 ARC van de tv.

Wat bedoel je met de pass trough en/of bitstream setting? De lg C8 kan via passtrough wel werken met mijn av de Yamaha rx 2080. Of begrijp ik je verkeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door Dellmorte op 15-11-2019 15:31 ]

• TheFrahes
Snake_Eye schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:03:
[...]
Speel je het geluid af via ARC? Hier kan je ook over wisselende ervaringen met Disney + lezen dat mensen ook alleen stereo hebben, maar sommige ook 5.1
Ja klopt, via ARC. Ik dacht eerst dat het er aan lag dat ze nog niet 'live' waren dus hoopte dat het per 12 november opgelost zou zijn, maar niets is minder waar helaas. :-(
Het rare is wel dat als ik het via de TV speaker doe, ik wel Dolby Atmos heb (voor zover dat kan via zo'n speaker). Klinkt trouwens niet slecht voor een TV speaker :D

• Dellmorte
TheFrahes schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:30:
[...]

Ja klopt, via ARC. Ik dacht eerst dat het er aan lag dat ze nog niet 'live' waren dus hoopte dat het per 12 november opgelost zou zijn, maar niets is minder waar helaas. :-(
Het rare is wel dat als ik het via de TV speaker doe, ik wel Dolby Atmos heb (voor zover dat kan via zo'n speaker). Klinkt trouwens niet slecht voor een TV speaker :D
Ja en die next box snap ik ook nog wel, maar dat de apps van de tv ook niet werken maakt het nog gekker. Dit betekend dat het dus niet alleen aan de box ligt maar de ARC van de tv zelf ook ruk is.

Haha ja die dolby atmos is niet heel bijzonder op de tv, maja wat je zegt geeft goed geluid voor een tv.
Pagina: 1 ... 236 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.