Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 15:23
Light21M schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:05:
[...]

Ik wens u veel plezier met uw fictief oled toestel.
Als jullie macroblocking accepteren doe maar.

Koop u een B8 tv, en kom dan is terug na paar maanden dat je dat accepteert.

Hier de perfecte reactie minuut 15:00 : YouTube: LG 2018 OLED TV (B8, C8, E8) Near-Black "Flashing" Problem Analysed
Ik begrijp je frustratie, het is niet leuk als een product niet aan je verwachtingen voldoet. Maar om hier nu continue te klagen en iedereen die wel positief is of jouw post nuanceert weg te zetten als onvoldoende kritisch of fanboys gaat mij wat te ver. Zo gaan wij niet met elkaar om hier, toch?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

wimpie007 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:24:
Iemand al reactie van LG over de cashback? Al weken geleden de enveloppe opgestuurd maar niks gehoord nog ;-(
izzet3838 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:23:
Is er al iemand die iets heeft gehoord van LG ivm de cashback het begint nu wel heel lang te duren en ik begin bang te worden dat ze afkomen met we hebben uw brief niet ontvangen ofzo?
Gewoon even reageren op de registratiemail waar je stappen in staan wat je moet doen voor de cashback. Na een paar dagen krijg je dan een reactie of het goed ontvangen is of niet. Cashbacks duren bij alle fabrikanten flink wat weken. In mijn ogen had LG in ieder geval een bevestiging kunnen sturen van ontvangst van de stukken, scheelt een hoop vragen en mails van de klant uit. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
Nee, het duurt steeds maar kort, 5 a 10 sec. schat ik. Ik ga wel proberen het een keer vast te leggen

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
franksch schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:06:
Hallo, Ik ben niet nieuw op dit forum, maar wel in het tv deel.
Ik heb sinds 2 weken een LG C9 65 inch tv, erg tevreden over het beeld. Er valt mij wel iets raars op: Als er een reclame komt met veel geel op de achtergrond, bv kruidvat, praxis,jumbo, dan begint het gehele scherm te flikkeren, met een frequentie van zo'n 2 a 3 x per seconde. Als de " gele" reclame is afgelopen, dan stopt het.
Herkent iemand dit??

Franksch
YouTube: yellow screen test
andere beeldmodus proberen en/of wat spelen met de instellingen

Verwijderd

Light21M schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:57:
knip
Ik heb zoveel merken gekocht waar ik soms ook is iets mis had maar dat altijd netjes werd opgelost door de fabrikant maar LG is echt een uitzondering, wauw. qua technologie is OLED interessant maar niet met LG.
Je verhaal is erg duidelijk en helder. Je hebt je geld terug en kan een andere tv gaan kopen

Wat wil je nu verder bereiken en wat verwacht je van ons? Je frustraties zitten ook diep. Dat begrijp ik, maar wat je nu doet, constant de aandacht vragen gaat jou en ons echt niet verder helpen.
franksch schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:04:
[...]

Nee, het duurt steeds maar kort, 5 a 10 sec. schat ik. Ik ga wel proberen het een keer vast te leggen
Vraag is natuurlijk ook, is het altijd al geweest, is het plotseling ontstaan, is het gekomen nadat je in de instellingen bezig bent geweest, heb je al eens eens teruggezet naar fabrieksinstellingen, etc

Zou een defect kunnen zijn. Condensator op een printplaatje of zo. Als het bij alle settings zo is, het toch proberen vast te leggen en dan een serviceverzoek richting LG. LG is wat mijn persoonlijke ervaring betreft zeker meegaand.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2019 10:33 ]

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Als ik de cashback wil aanvragen en kamera Express invul staat er dat het geen deelnemende dealer is????

Suggesties?

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Verwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:22:
[...]

Je verhaal is erg duidelijk en helder. Je hebt je geld terug en kan een andere tv gaan kopen

Wat wil je nu verder bereiken en wat verwacht je van ons? Je frustraties zitten ook diep. Dat begrijp ik, maar wat je nu doet, constant de aandacht vragen gaat jou en ons echt niet verder helpen.
Modbreak:Deze discussie is inderdaad nu wel klaar. Ik heb net een paar reacties aangepast welke op de man waren en niet goed zijn voor de sfeer in dit topic.
@Light21M @HoppyF @Wren @ThoThoHeiJan.

200 fish found!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-11 22:26
ousselg schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:30:
Als ik de cashback wil aanvragen en kamera Express invul staat er dat het geen deelnemende dealer is????

Suggesties?
In de PDF lijst van deelnemende dealers https://promo.deskservices.nl/nl-nl/19-0407/download/participation_dealers.pdf staat 'Kamera-Express' bij. Misschien even copy-paste-en.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-11 17:51

Kasai

Legendary

Bij mijn C8 werkt voice recognition niet meer, als of de mic van mijn remote stuk is. Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad)?

Atlas#22744

Verwijderd

Kasai schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:48:
Bij mijn C8 werkt voice recognition niet meer, als of de mic van mijn remote stuk is. Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad)?
Nope niet ervaren. Maar ik gebruik dat ook niet. Is een optie om dat ding weer even te ontkoppelen en opnieuw te verbinden?

https://www.lg.com/nl/ond...2005-1429184971962-others

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
ousselg schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:03:
Super!

Ik zag een YouTube filmpje over instellingen maar die guy had oled light op 100 en brigthness op 50. Volgens mij is dat niet zo goed voor je paneel ???
Ik heb dit ook gewoon. Maar alleen voor Netflix. Als ik normaal TV kijk, staat ie op 85/50.

PSN: Mondaatje

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
thunder8 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:24:
[...]

[...]

Gewoon even reageren op de registratiemail waar je stappen in staan wat je moet doen voor de cashback. Na een paar dagen krijg je dan een reactie of het goed ontvangen is of niet. Cashbacks duren bij alle fabrikanten flink wat weken. In mijn ogen had LG in ieder geval een bevestiging kunnen sturen van ontvangst van de stukken, scheelt een hoop vragen en mails van de klant uit. ;)
Ik heb zelf gebeld of alle stukken goed aangekomen waren, en gelukkig konden ze me wel deze bevestiging geven, en kreeg ook te horen dat dat van mij in behandeling was. Deze zou in totaal 6 tot 8 weken duren zeiden ze.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Monda schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:47:
[...]

Ik heb dit ook gewoon. Maar alleen voor Netflix. Als ik normaal TV kijk, staat ie op 85/50.
Ook 's avonds met wat sfeerverlichting? Ik heb mijn B7 dan op 20 staan, anders is het echt veel te fel!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
donpablo80 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:00:
[...]

Ook 's avonds met wat sfeerverlichting? Ik heb mijn B7 dan op 20 staan, anders is het echt veel te fel!
Ja ook dan. Ik heb dat helemaal niet, dat het pijn doet aan m'n ogen of te fel is. Maar is het daadwerkelijk slecht voor de tv om oled lampje op 100 te hebben staan dan? Volgens mij valt 't allemaal wel mee.

PSN: Mondaatje

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-11 06:43
Monda schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:21:
[...]

Ja ook dan. Ik heb dat helemaal niet, dat het pijn doet aan m'n ogen of te fel is. Maar is het daadwerkelijk slecht voor de tv om oled lampje op 100 te hebben staan dan? Volgens mij valt 't allemaal wel mee.
Nou ja, slecht? Heb mijn lampje op 70 max staan in een zonovergoten kamer overdag, s'avonds op 40. In sdr dan.

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
Nee, het is me nog niet gelukt om het vast te leggen, maar ik ga het proberen

• ousselg
Bedankt voor alle tips, iemand idee hoe ik om mkoey gaan moet huds van voetbal wedstrijden. Vaak zie je een logo van de zender, stand en teams boven aan en die veranderen niet. Kan het kwaad om 45 min naar zelfde beeld te kijken? Iemand ervaring hiermee? Ik heb logo diming op hoog gezet maar weet niet of dit voldoende is.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ousselg schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:41:
Bedankt voor alle tips, iemand idee hoe ik om mkoey gaan moet huds van voetbal wedstrijden. Vaak zie je een logo van de zender, stand en teams boven aan en die veranderen niet. Kan het kwaad om 45 min naar zelfde beeld te kijken? Iemand ervaring hiermee? Ik heb logo diming op hoog gezet maar weet niet of dit voldoende is.
Genoeg voor wat? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

ousselg schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:41:
Drie kwartier ergens naar kijken valt onder normaal kijkgedrag.
Geen probleem dus ook al staat er een logo of iets anders.
Logo dimming geldt uiteraard alleen voor een logo op de daarvoor bestemde plaats en niet om andere min of meer statische elementen die langdurig in het beeld staan.

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-11 17:51

Kasai

Legendary

Verwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:02:
[...]

Nope niet ervaren. Maar ik gebruik dat ook niet. Is een optie om dat ding weer even te ontkoppelen en opnieuw te verbinden?

https://www.lg.com/nl/ond...2005-1429184971962-others
Heb ik geprobeerd, helaas helpt het niet :(

Atlas#22744

• ousselg
HoppyF schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:58:
[...]

Drie kwartier ergens naar kijken valt onder normaal kijkgedrag.
Geen probleem dus ook al staat er een logo of iets anders.
Logo dimming geldt uiteraard alleen voor een logo op de daarvoor bestemde plaats en niet om andere min of meer statische elementen die langdurig in het beeld staan.
Top dan weet ik dat ook. Heeft iemand best practices hoe je het beste met oled tv's kan om gaan om de longevity te verlengen.

Hoe lang kijken voor je pauze neemt?
Max hoogte oled lampje?
Max hoogte brightness?

Enz

Verwijderd

Kasai schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:15:
[...]

Heb ik geprobeerd, helaas helpt het niet :(
Dan zal dat wel defect zijn. Doe een serviceverzoek indienen bij LG of mail ze even. Leg uit wat het probleem is. Dat je alles hebt gedaan om het euvel te verhelpen, fabrieksinstellingen, batterijen verwisseld, de remote schoongemaakt. Als je dat op een nette vriendelijke manier doet, misschien dat ze dan genegen zijn een nieuwe op te sturen. Zo niet, dan vraag je of je een nieuwe zou kunnen bestellen. Niet geschoten is altijd mis.

Anders zit er niets anders op dan dit:

https://www.directsale.nl...0YKAI3EAQYAiABEgLjM_D_BwE

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2019 10:47 ]

ousselg schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:40:
[...]

Top dan weet ik dat ook. Heeft iemand best practices hoe je het beste met oled tv's kan om gaan om de longevity te verlengen.

Hoe lang kijken voor je pauze neemt?
Max hoogte oled lampje?
Max hoogte brightness?

Enz
Pauze nemen is niet nodig.
Je kunt rustig uren achter elkaar naar een favorite TV zender kijken.
De inhoud is immers wisselend.
De instelling die je kunt gebruiken als richtlijn staan hier.
Bv C9: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 21:38
Ik heb sinds kort (denk sinds de laatste fw update, maar ben er niet zeker van) het volgende probleem met mijn 65C8. Wanneer er lang een donkere scene speelt dan gaat de helderheid naar beneden. Heb dit tot nu toe allen gezien bij een Dolby Vision serie in Netflix. Wanneer ik dan vooruit of achteruit spoel en er iets helders in beeld is (bijvoorbeeld de navigeer beeldjes van Netflix onderaan), gaat de helderheid weer omhoog. Het is niet iets wat in een sprong omlaag gaat, maar het gaat geleidelijk Op een bepaald moment denk je, wat is dit donker. Heb er foto's van gemaakt (uiteraard met fototoestel op manual belichting) om zeker te weten dat het klopte wat ik zag.

Ik moet het nog uittesten met ander beeldmateriaal, maar weet iemand zo of er een instelling verkeerd staat?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:35

Puck

W32.Deadcode.A

Huit schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:31:
Ik heb sinds kort (denk sinds de laatste fw update, maar ben er niet zeker van) het volgende probleem met mijn 65C8. Wanneer er lang een donkere scene speelt dan gaat de helderheid naar beneden. Heb dit tot nu toe allen gezien bij een Dolby Vision serie in Netflix. Wanneer ik dan vooruit of achteruit spoel en er iets helders in beeld is (bijvoorbeeld de navigeer beeldjes van Netflix onderaan), gaat de helderheid weer omhoog. Het is niet iets wat in een sprong omlaag gaat, maar het gaat geleidelijk Op een bepaald moment denk je, wat is dit donker. Heb er foto's van gemaakt (uiteraard met fototoestel op manual belichting) om zeker te weten dat het klopte wat ik zag.

Ik moet het nog uittesten met ander beeldmateriaal, maar weet iemand zo of er een instelling verkeerd staat?
Is het enkel bij een donkere scene of is die scene toevallig ook redelijk statisch? In dat laatste geval is het waarschijnlijk ASBL. https://www.avsforum.com/...-off-asbl-lg-oled-tv.html

Arrived anxious, left bored

• Huit
  • Laatst online: 14-11 21:38
Puck schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:57:
[...]

Is het enkel bij een donkere scene of is die scene toevallig ook redelijk statisch? In dat laatste geval is het waarschijnlijk ASBL. https://www.avsforum.com/...-off-asbl-lg-oled-tv.html
Tsja, wat is redelijk statisch... Er zijn wel camera angle wisselingen, maar over het geheel genomen blijft het redelijk hetzelfde het beeld. Het is bij S2E7 van The Kominsky Method vanaf 11:28. Ik ga je tip in ieder geval proberen, dank daarvoor.

Update: Dank je! Via service menu probleem opgelost :)

[ Voor 4% gewijzigd door Huit op 10-11-2019 13:25 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:45
wat ik niet begrijp aan de afstandbediening is dat glimmend plastiek aan de onderkant het zit na een maand al vol met krassen en het voelt aan alsof het uit mijn hand gaat glijden vroeger hadden de duurdere oleds een andere(in mijn ogen veel mooiere) afstandsbediening jammer dat lg hiermee is gestopt.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Verwijderd

izzet3838 schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:23:
wat ik niet begrijp aan de afstandbediening is dat glimmend plastiek aan de onderkant het zit na een maand al vol met krassen en het voelt aan alsof het uit mijn hand gaat glijden vroeger hadden de duurdere oleds een andere(in mijn ogen veel mooiere) afstandsbediening jammer dat lg hiermee is gestopt.
Helemaal met je eens..het is in en intriest. 8)7

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De zilver-zwarte uitvoering bedoel je? Die heeft weliswaar een lekker rubberachtige onderzijde maar niet over het geheel daarvan. Het bovenste gedeelte (van de onderkant), is nog steeds zwart glanzend kunststof, dus krassen doet ie daar nog steeds verwacht ik. Ik heb er destijds een gekocht, maar die werkte niet (100%) met mijn WebOS2 TV ;(

Deze uitvoering?
Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/LG_E7_small_5.jpg

Testing, one, two ...

• Snake_Eye
Hoi, ik wil toch even melden wat de NPO aangeeft over de omroepen met hun niet transparate logo, die de uitzendings tijd krijgen.
De NPO geven de oled techniek de schuld, en ziet het logo inbrand probleem niet als hun probleem.
belachelijk. aso's

antwoord is:

"Hartelijk dank voor uw terugkoppeling. Toch raad ik u aan om hierover contact op te nemen met de fabrikant van uw televisie. Zij zijn verantwoordelijk voor de al dan niet correct werkende techniek van het toestel. "
Een simpel aanpassing van logo willen ze niet.
We hebben nu thuis de knoop doorgehakt en besloten niet meer naar deze zenders te kijken met een niet transparante logo, met rood en oranje. (zoals omroep max) :r

[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 10-11-2019 14:05 ]

Samsung heeft een mooie afstandsbediening van aluminum.
Krast niet.
Ok, je hebt er verder ook weinig aan maar hij ziet er wèl mooi uit. :P

Samsung remote

• Snake_Eye
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:26:
[...]

Helemaal met je eens..het is in en intriest. 8)7
Ik ben er ook mee eens, de afstandbediening ziet eruit alsof het van een budget TV is. De E6V had een mooie afstandsbediening. Ik heb dan ook nog een Logitech Harmony

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Snake_Eye schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:00:
Hoi, ik wil toch even melden wat de NPO aangeeft over de omroepen met hun niet transparate logo, die de uitzendings tijd krijgen.
De NPO geven de oled techniek de schuld, en ziet het logo inbrand probleem niet als hun probleem.
belachelijk. aso's

antwoord is:

"Hartelijk dank voor uw terugkoppeling. Toch raad ik u aan om hierover contact op te nemen met de fabrikant van uw televisie. Zij zijn verantwoordelijk voor de al dan niet correct werkende techniek van het toestel. "
Een simpel aanpassing van logo willen ze niet.
We hebben nu thuis de knoop doorgehakt en besloten niet meer naar deze zenders te kijken met een niet transparante logo, met rood en oranje. (zoals omroep max) :r
Mooi, case closed.

• G.Bergmans
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06-2024
Heb een probleem met (Summit) WISA Transmitter USB stick. Wie kan mij helpen?

Wat heb ik:

LG OLED C9.
OPPO UHD 203. op HDMI arc2 TV.
Ziggo Next. HDMI 1
ATV 4K. HDMI 3
AudioQuest kabels
B&O Beolab 20 voor
B&O Beolab 17 achter

In ‘configuratie menu’ van TV is de instelling WISA 5.1. Achter luidsprekers is surround.
De aangeboden weergave van Dolby surround speelt correct, ja zelfs van een UHD blu-ray met Dolby True HD (Atmos 7.1 in de opstelling 5.1).
Alles waar Dolby voor staat speeld goed af.

Maar DTS HD Master Audio 5.1 op een blu-ray hoor je achter niets. 2 kanaals Stereo wel.

In de Oppo is het audioformaat LPCM deze gecodeerd het signaal pad naar de TV.
Daar kan ik kiezen tussen PCM of Bitstream.

Alle mogelijke keuzes heb ik uit geprobeerd maar geen achter geluid.
Wie kan mij daarin helpen dat dit wel werkt.
Heel veel dank daarvoor.

PS. Ik zal dit ook plaatsen in “Wisa audiotechniek en Luidsprekers".
Nou, nee.
Zo lang niet alle omroepen hun logo’s transparant hebben gemaakt blijft dit maar doorzeuren.
Ok, LG heeft de logo dimming functie al bestaan maar in feite is dat geen oplossing voor de logo’s maar een tijdelijke workaround.
Formeel en juridisch gezien zal de NPO dit wellicht ook niet af kunnen dwingen bij de omroepen.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:16:
[...]

Nou, nee.
Zo lang niet alle omroepen hun logo’s transparant hebben gemaakt blijft dit maar doorzeuren.
Ok, LG heeft de logo dimming functie al bestaan maar in feite is dat geen oplossing voor de logo’s maar een tijdelijke workaround.
Formeel en juridisch gezien zal de NPO dit wellicht ook niet af kunnen dwingen bij de omroepen.
Ik bedoelde dat geklaag hier in dit topic telkens.

• izzet3838
Hamazaki schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:38:
[...]

Zijn er dan mensen die logo's ingebrand hebben? bij mijn weten wou dit niet moeten gebeuren tenzij je altijd dezelfde zender kijkt, of heb ik het mis?

Los daarvan als je logo dimming op hoog zet heeft die dan false positives of doet die perfect zijn job, en werkt het dan ook in apps zoals youtube?

Verwijderd

izzet3838 schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:44:
[...]

Zijn er dan mensen die logo's ingebrand hebben? bij mijn weten wou dit niet moeten gebeuren tenzij je altijd dezelfde zender kijkt, of heb ik het mis?

Los daarvan als je logo dimming op hoog zet heeft die dan false positives of doet die perfect zijn job, en werkt het dan ook in apps zoals youtube?
A false positive? Wat moet ik daaronder verstaan?

Maar goed..over burn in verwijs ik naar dit en ga dan verder met mijn hoofd schudden..

https://www.cnet.com/news...in-what-you-need-to-know/

All things considered, however, burn-in shouldn't be a problem for most people. That's why we at CNET continue to recommend OLED-based TVs, phones and other devices in our reviews. From all of the evidence we've seen, burn-in is typically caused by leaving a single, static image element, like a channel logo, on-screen for a very long time, repeatedly. That's an issue if you keep MAX,Fox News, ESPN or MSNBC on-screen for multiple hours every day and don't watch enough other programming, for example. But as long as you vary what's displayed, chances are you'll never experience burn-in.
izzet3838 schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:44:
[...]

Daar gaat het niet om.
Je wilt gewoon voorkomen dat het kan gebeuren ook al is de kans daarop bij LG gering omdat er ook nog eens een logo dimming functie in zit.
Bij andere OLED merken zoals Philips, Panasonic, Sony e.d. weet ik niet of ze wel zo’n dimming functie kennen.
Maar ook al is dan wel zo wil je nog steeds transparante logo’s zien van alle omroepen en niet bij de één wel en bij de ander niet. Trek gewoon één lijn. Klaar.

• izzet3838
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:16:
[...]

A false positive? Wat moet ik daaronder verstaan?
Dat die bijvoorbeeld dingen die geen logo's zijn aanziet als logo en ook dimt.

Ik heb dat artikel ook gelezen maar omdat bovenstaanda tweaker aangaf een bepaalde zender niet meer te kijken omdat ze hun logo niet aanpassen dacht ik dat het artikel misschien toch niet volledig accuraat is.

Verwijderd

izzet3838 schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:39:
[...]

Dat die bijvoorbeeld dingen die geen logo's zijn aanziet als logo en ook dimt.

Ik heb dat artikel ook gelezen maar omdat bovenstaanda tweaker aangaf een bepaalde zender niet meer te kijken omdat ze hun logo niet aanpassen dacht ik dat het artikel misschien toch niet volledig accuraat is.
Dat is gewoon een pixelshift die je helemaal niet ziet, of er nu een logo zit of niet.

En ja, er zijn angstige mensen....en zelfs angstige tweakers

Helderder dan dit wordt het echt niet..

burn-in is typically caused by leaving a single, static image element, like a channel logo, on-screen for a very long time, repeatedly.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2019 17:34 ]

• Snake_Eye
HoppyF schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:31:
[...]

Daar gaat het niet om.
Je wilt gewoon voorkomen dat het kan gebeuren ook al is de kans daarop bij LG gering omdat er ook nog eens een logo dimming functie in zit.
Bij andere OLED merken zoals Philips, Panasonic, Sony e.d. weet ik niet of ze wel zo’n dimming functie kennen.
Maar ook al is dan wel zo wil je nog steeds transparante logo’s zien van alle omroepen en niet bij de één wel en bij de ander niet. Trek gewoon één lijn. Klaar.
Bij philips wordt zelfs overdag tijdens het kijken panelrefress uitgevoerd (als je een langere tijd zoals 10 uur TV kijkt), (mijn oom krijgt al eerder met zijn philips Oled naar standby overgaat voor panel refresh) dan krijg je een melding dat de Tv afgesloten moet worden voor panelrefresh, doe je niks dan wordt binnen 2 minuten je Tv op standby gezet om het paneel op te frissen, daarna gaat schakeld de Oled zich weer automatisch aan Afbeeldingslocatie: https://philips-tvconsumercare.ihelpu.nl/Privatedata/HTMLEditor/Files/OLED_burn-in_recovery_prompt1(quality_bump).jpg Philips adviseerde niet langer dan 20 minuten naar het beeld met dezelfde logo te kijken. Omdat je dan al retentie krijgt. Maar je moet het zo bekijken als je 2 uur omroep max per dag kijkt, dan word op die plek waar de logo zichtbaar is steeds dezelfde pixels de kleur getoond, tel deze uren bij elkaar op voor deze gedurende 2 jaar. Deze uren zorgen dan een slijtage voor kleur oranje, voor deze locatie waar de omroep max logo bevind. Door deze slijtage ga je een donkere kleur zien, dat heet definitieve retentie (inbranding)
Hamazaki schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:38:
[...]

Dat geklaag is terecht. Kleine moeite voor de omroep om logo transparant te maken, om al die trouble dat Tv's naar de klote gaan.

[LG OLED] Ervaringen & Discussie, geen kippesoep ervaring & discussie.
Oled Inbranding ervaring / discussie / vragen, horen dus in dit topic lijkt mij tenminste, net zoals de terugkomende backcash of ARC discussie / problemen met OIed.

Het grootste probleem van Oled is dus het inbranden, vandaar dat dit steeds terug komt hier, ook op andere forums.
Waarom ik hiermee terugkwam, was om de reactie van de Nederlandse omroep hierover te plaatsen.

[ Voor 33% gewijzigd door Snake_Eye op 10-11-2019 18:55 ]

• izzet3838
Snake_Eye schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:48:
[...]

Philips adviseerde niet langer dan 20 minuten naar het beeld met dezelfde logo te kijken. Omdat je dan al retentie krijgt. Maar je moet het zo bekijken als je 2 uur omroep max per dag kijkt, dan word op die plek waar de logo zichtbaar is steeds dezelfde pixels de kleur getoond, tel deze uren bij elkaar op voor 2 jaar. Deze uren zorgen dan een slijtage voor kleur oranje, voor deze locatie waar de omroep max logo bevind. Door deze slijtage ga je een donkere kleur zien, dat heet definitieve retentie (inbranding)
Dus als ik voetbal kijk mag dat max 20 minuten 8)7

Los daarvan klopt je theorie maar hebben alle zenders in nl dan een oranje logo(woon in be)?

Zijn er geen zenders met bijvoorbeeld ook blauwe logo's ofzo?

• Snake_Eye
izzet3838 schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:04:
[...]

Dus als ik voetbal kijk mag dat max 20 minuten 8)7

Los daarvan klopt je theorie maar hebben alle zenders in nl dan een oranje logo(woon in be)?

Zijn er geen zenders met bijvoorbeeld ook blauwe logo's ofzo?
20 minuten non stop zeiden ze, voor begin van gewone retentie.
Jawel Veronica heeft een blauwe logo.

NPO heeft zelf een oranje met wit logo en deze veranderd na een maar minuten naar een geheel witte transparante logo.

Dit hebben ze zelf gedaan door klachten van inbrandende logo's, ze hadden in 2014 iedere omroep gevraagd hun logo's ook transparant te maken. NPO is de NL omroep, ze verlenen de omroepen zendtijd op hun zenders.
RTL4, heeft even in het begin een oranje logo, deze veranderd na een korte tijd in transparant wit. Dit hebben ze gedaan omdat er veel klachten binnen kwamen met inbranding van dit logo.

RTL 5 heeft in het begin een rode logo, deze veranderd ook na een korte tijd in transparant wit.

RTL 8 heeft in het begin een paart/roze logo, deze veranderd ook na een korte tijd in transparant wit.

NOS heeft wit met rode logo, deze blijft niet transparant, daarom heeft een tweaker op dit topic ook al vermeld dat de rode letter O ingebrand was.

Omroep max heeft een niet transparant veel oranje en wit logo. Deze was bij mij ingebrand.

BNN heeft rood met wit niet transparant logo.

enz

Ik heb ergens een artikel gelezen dat de meeste inbrandingen te zien zijn als de Oled Tv 2 jaar oud is. (dat is overigens ook mijn ervaring )

[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 10-11-2019 19:05 ]

Verwijderd

@ThoThoHeiJan
* knip *
Nee, deze onzin hoeft hier niet.

[ Voor 89% gewijzigd door S1NN3D op 11-11-2019 09:30 ]

• Snake_Eye
* knip *

Oled Inbranding ervaring / discussie / vragen, horen dus in dit topic lijkt mij tenminste, net zoals de terugkomende backcash of ARC discussie / problemen met OIed.

Het grootste probleem van Oled is dus het inbranden, vandaar dat dit steeds terug komt hier, ook op andere forums.
Waarom ik hiermee terugkwam, was om de reactie van de Nederlandse omroep hierover te plaatsen.

[ Voor 85% gewijzigd door S1NN3D op 11-11-2019 09:31 ]

Verwijderd

Snake_Eye schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:41:
[...]

Man man man......

Die discussie is al ruim 2 jaar aanwezig in dit topic. Kan je gewoon opzoeken. Alles wat er over te zeggen valt is al tig keer gezegd. Inbranden is per saldo bij normaal kijkgedrag uitgesloten. * knip * Een tandje minder mag wel.

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 11-11-2019 09:35 ]

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:06:
[...]

Man man man......

Die discussie is al ruim 2 jaar aanwezig in dit topic. Kan je gewoon opzoeken. Alles wat er over te zeggen valt is al tig keer gezegd. Inbranden is per saldo bij normaal kijkgedrag uitgesloten.* knip * Een tandje minder mag wel.

[LG OLED] Ervaringen & Discussie
Ik denk dat we het hier wel bij kunnen laten en bij volgende opmerkingen over inbranden, burnin, retentie enz. naar jouw post kunnen verwijzen.
Het punt blijft ook terugkomen omdat er nieuwe lezers bijkomen of potentiële OLED kopers die niet de moeite hebben genomen om de zoekfunctie in de topic even te gaan gebruiken.
Ze zien de voorgaande discussies dus over het hoofd.
Dat is geen opzet maar onwetendheid.

[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 11-11-2019 09:36 ]

• Farabi
  • Niet online
Snake_Eye schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:41:
[...]

* knip *

Wie zegt dat je er niet over mag praten? we zeggen alleen dat dit onderwerp al talloze keren hier is besproken. Trouwens hoeveel mensen hebben burning-in gehad vanaf de C7 hier? Je maakt van een muis een olifant. je bent telkens paniekerig bezig door mailtjes te sturen naar omroepen e.d.

Ik zou het burning-in onderwerp op AVforums discussieren, als daar beter volk loopt volgens jou. waarschijnlijk heb je daar meer aanhang.

Mocht je keer echte inbranding hebben met je tv, dan is dat het melden waard hier. Tot dan blijft het een ‘potentiële’ als als als als... (eindeloze discussie, eindeloze filosofie)

[ Voor 21% gewijzigd door S1NN3D op 11-11-2019 09:44 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Net als vorige week in S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" nogmaals het verzoek om het inbrand onderwerp zo veel mogelijk te laten voor wat het is. Dit is al tot in den treure tig keer aan bod gekomen. Als iemand er over begint, gewoon niet op reageren. Dan bloed het het snelste dood. Wie er iets over weten/lezen kan de zoekfunctie gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 22-01-2021 11:47 ]

• PetrCech_3
  • Laatst online: 11-11 06:30
Ik heb de LG OLED55C9PLA gekocht. Nu ben ik qua beeld-instellingen hier op het forum gaan zoeken en kom ik eigenlijk op 2 sites uit:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings
https://www.flatpanelshd....=showfull&id=1559035462#3

Er zitten tussen beide sites een aantal verschillen qua instellingen. Zeggen jullie: probeer het gewoon zelf en kijk wat je het fijnste vind (snap ik volledig, zo'n reactie...), of is er iemand die al ervaring heeft met de instellingen van één van de twee sites en zegt: Niet klooien, gewoon deze doen!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tweakers,

over 2 dagen ga ik een OLED55C9PLA aanschaffen bij K.A.
Nu moet hij zo plat mogelijk aan mijn muur komen te hangen.

Kunnen jullie, met jullie ervaringen, mij mogelijk adviseren welke beugel het platst en gunstig qua prijs is?

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

PetrCech_3 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:06:
Ik heb de LG OLED55C9PLA gekocht. Nu ben ik qua beeld-instellingen hier op het forum gaan zoeken en kom ik eigenlijk op 2 sites uit:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings
https://www.flatpanelshd....=showfull&id=1559035462#3

Er zitten tussen beide sites een aantal verschillen qua instellingen. Zeggen jullie: probeer het gewoon zelf en kijk wat je het fijnste vind (snap ik volledig, zo'n reactie...), of is er iemand die al ervaring heeft met de instellingen van één van de twee sites en zegt: Niet klooien, gewoon deze doen!
Uiteindelijk bepaal jezelf welke instelling je wil. ik heb zelf met mijn c8 rting aangehouden en kijken wat het doet. ik kijk voornamelijk in een wat donkere setting thuis dus heb ik bijvoorbeeld oled light ook wat minder.
maar merkte dat hij met dolby vision op 100 stond dus dat ook wat terug geschroeft.
Maar ook per input heb je weer andere instellingen wat handig kan zijn. ik zou zeggen neem een bepaalde instelling over. kijk wat het doet en speel er een beetje mee.(Tweaken) In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop. ;)

• izzet3838
Allewijn schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:12:
Tweakers,

over 2 dagen ga ik een OLED55C9PLA aanschaffen bij K.A.
Nu moet hij zo plat mogelijk aan mijn muur komen te hangen.

Kunnen jullie, met jullie ervaringen, mij mogelijk adviseren welke beugel het platst en gunstig qua prijs is?
Wil je hem draaien is de voet van LG geen slechte optie je hebt dunnere maar die zijn flink duurder.
Zelf heb ik mijn 55e9 opgehangen met vogels thin 405, het probleen is dat de onderkant van de tv vrij dik is dus je tv staat nog steeds vrij ver van de muur, voor de rest heeft deze beugel GEEN klik systeem, om hem los te halen zet je de onderkant van de tv in een lichte hoek en til je hem omhoog, de tv is dan wel weer zwaar genoeg kinderen gaan hem er niet af krijgen ofzo.

Je betaalt wel flink wat meer voor een klein beetje(dat die echt tegen de muur staat).

je kunt perfect voor 20-25€ op amazon.de een muurbeugel kopen maar deze is echt plat tegen de muur.

Foto van de achterkant van mijn tv:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XZCdrn2/IMG-20191111-112306.jpg

• Allewijn
  • Niet online
@izzet3838 dankjewel voor je snelle reactie.
De tv hoeft niet te bewegen, dus echt zo plat als kan op de muur.
Is de vogels thin 405 dan dus de PLATSTE voor een OLED55C9PLA?

Mag ik jou vragen hoe veel centimeter hij totaal nu bij jou van de muur hangt? Dus vanaf muur tot voorzijde scherm gemeten?
Mijn huidige Philips 55plf70008 hangt 5cm van de muur (tot voorzijde scherm) en de OLED55C9PLA komt hier dus voor in de plaats...

En kan hij überhaupt eigenlijk wel volledig plat tegen de muur?
Want bij mij moet de antennekabel er in (ik gebruik een ziggo smartcard).

Volgens mij hebben ze de antenne aansluiting aan de achterkant ipv haaks (zoals hdmi) gedaan, wat stom.... :?

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_1920x1080/522741/6/lg-oled55c9pla.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Allewijn op 11-11-2019 11:37 ]

• izzet3838
izzet3838 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:30:
[...]

Wil je hem draaien is de voet van LG geen slechte optie je hebt dunnere maar die zijn flink duurder.
Zelf heb ik mijn 55e9 opgehangen met vogels thin 405, het probleen is dat de onderkant van de tv vrij dik is dus je tv staat nog steeds vrij ver van de muur, voor de rest heeft deze beugel GEEN klik systeem, om hem los te halen zet je de onderkant van de tv in een lichte hoek en til je hem omhoog, de tv is dan wel weer zwaar genoeg kinderen gaan hem er niet af krijgen ofzo.

Je betaalt wel flink wat meer voor een klein beetje(dat die echt tegen de muur staat).

je kunt perfect voor 20-25€ op amazon.de een muurbeugel kopen maar deze is echt plat tegen de muur.

Foto van de achterkant van mijn tv:

[Afbeelding]
edit: Gebruik niet de waterpas in de doos, ook niet bij andere beugels, heb vaak gehad dat deze lichtjes fout zitten.

• izzet3838
Allewijn schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:34:

Mag ik jou vragen hoe veel centimeter hij totaal nu bij jou van de muur hangt? Dus vanaf muur tot voorzijde scherm gemeten?
Mijn huidige Philips 55plf70008 hangt 5cm van de muur (tot voorzijde scherm) en de OLED55C9PLA komt hier dus voor in de plaats...
Bedoel je de bovenkant of onderkant?

• Allewijn
  • Niet online
izzet3838 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:36:
[...]

Bedoel je de bovenkant of onderkant?
Boven en onderkant moeten toch gelijk zijn? Hij hangt toch volledig recht aan de muur?
Dus de afstand vanaf de muur tot aan (de voorzijde) van het scherm gemeten bedoel ik (en dat zou voor boven- of onderkant gelijk moeten zijn natuurlijk).

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06
Allewijn schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:34:

En kan hij überhaupt eigenlijk wel volledig plat tegen de muur?
Want bij mij moet de antennekabel er in (ik gebruik een ziggo smartcard).

Volgens mij hebben ze de antenne aansluiting aan de achterkant ipv haaks (zoals hdmi) gedaan, wat stom.... :?

[Afbeelding]
Bij PlatteTV heb ik er de 'just mounts jm600sf' beugel bij gekocht (voor de 65c9). Afgelopen weekend opgehangen en hij kan volgens mij niet veel platter tegen de muur zonder dat ik een uitsparing in de muur moet maken voor mijn ethernet-aansluiting.

Afstand van muur tot scherm zou ik vanavond na moeten meten...
izzet3838 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:34:
[...]

edit: Gebruik niet de waterpas in de doos, ook niet bij andere beugels, heb vaak gehad dat deze lichtjes fout zitten.
Goeie tip! Bleek bij mij ook het geval...

[ Voor 10% gewijzigd door karazz op 11-11-2019 11:41 ]

• izzet3838
karazz schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:40:
[...]

Bij PlatteTV heb ik er de 'just mounts jm600sf' beugel bij gekocht (voor de 65c9). Afgelopen weekend opgehangen en hij kan volgens mij niet veel platter tegen de muur zonder dat ik een uitsparing in de muur moet maken voor mijn ethernet-aansluiting.

Afstand van muur tot scherm zou ik vanavond na moeten meten...

[...]

Goeie tip! Bleek bij mij ook het geval...
Die is 18mm de vogel was 15mm als ik me niet vergis

• izzet3838
Allewijn schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:39:
[...]

Boven en onderkant moeten toch gelijk zijn? Hij hangt toch volledig recht aan de muur?
Dus de afstand vanaf de muur tot aan (de voorzijde) van het scherm gemeten bedoel ik (en dat zou voor boven- of onderkant gelijk moeten zijn natuurlijk).
dat bedoel ik niet zoals je op mijn foto ziet is de onderkant van de tv dik waardoor de voorkant van je tv toch vrij ver van je muur staat dus het effect van de lg w serie ga je niet krijgen.

Volgens coolblue waar ik hem heb besteld zou die op 15mm van de muur moeten staan ik krijg mijn vinger er niet eens tussen dus heb eigenlijk geen idee hoe ik het zou kunnen meten.

https://www.coolblue.be/n...323/vogel-s-thin-405.html

[ Voor 4% gewijzigd door izzet3838 op 11-11-2019 11:45 ]

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06
izzet3838 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:41:
[...]

Die is 18mm de vogel was 15mm als ik me niet vergis
Klopt inderdaad, maar zoals je in je eerste post aan gaf zoek je een beugel die ook gunstig qua prijs is, dat is iets wat ik niet voor jou kan bepalen en zodoende is deze wellicht ook interessant voor je.

Daarnaast zul je ook eerder uitdagingen hebben met je kabels wanneer je platter tegen de muur aan zit... Ook iets waar je zelf al van aangaf daar bang voor te zijn
De dikte van een C9 is 4,7cm.
Tel daar de dunste muurbeugel bij op en je hebt de afstand tot de muur.
Meestal zijn dunne muurbeugels tussen de 15-25mm.

Goedkope muurbeugel?
(heb er zelf geen ervaring mee...)
https://www.onlinekabelsh...schermen-tot-70-inch-vast

Verder haakse connectoren gebruiken.

• izzet3838
Allewijn schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:39:
[...]

bij nader inzien past mijn vinger er net tussen😁

heb een foto vanaf de bovenkant bijgevoegd zodat je een beter idee hebt.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PzrN26s/IMG-20191111-115201.jpg

• Snake_Eye
Had vroeger ook een beugel voor een Tv veel gaten in de muur, daarna kwam er een andere Tv die paste niet op deze beugel, andere beugel gekocht weer andere gaten moeten boren, nu heb ik zelf besloten geen TV meer op te hangen men kan wel blijven boren. Hopelijk dat LG toch een keer voor die mensen die het wel willen ophangen een connect box maken dat ze beter erbij kunnen met de aansluitingen.

[ Voor 199% gewijzigd door Snake_Eye op 11-11-2019 12:28 ]

• izzet3838
Snake_Eye schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:22:
Had vroeger ook een beugel voor een Tv veel gaten in de muur, daarna kwam er een andere Tv die paste niet op deze beugel, andere beugel gekocht weer andere gaten moeten boren, nu heb ik zelf besloten geen TV meer op te hangen men kan wel blijven boren. Hopelijk dat LG toch een keer voor die mensen die het wel willen ophangen een connect box maken dat ze beter erbij kunnen met de aansluitingen.
Die hebben ze :) de soundbar op de w series, ze hebben de technologie maar wachten waarscheinlijk tot een jaar dat er minder/geen revolutie is om zo de upgrade toch noemenswaardig te maken.

• izzet3838
Ik gebruik vaak de usb aansluiting (gewoon 1) nu is mijn vraag het is te veel moeite de deksel aan de zijkant er steeds vanaf te halen(tv hangt aan muur), nu dacht ik om een haakse usb extender te kopen en via de aansluiting aan de achterkant in het kanaal in de muur en zo naar mijn kast te gaan, nu heb ik hiervoor geen kabel kunnen vinden die lang genoeg is(1.5 meter maar heb liever 2 voor de zekerheid), ik zou een korte haakse extender kunnen kopen en daaraan een lange usb extender kabel kunnen vastmaken maar zou ik dan problemen krijgen met het afspelen van videos via hdd/usb?

• Allewijn
  • Niet online
izzet3838 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:54:
[...]

[Afbeelding]
Dankjewel voor de foto en de genomen moeite/tijd! Gewaardeerd.
Hij hangt keurig strak zie ik.
Zit er bij jou ook nog een antennekabel aan de achterzijde op?
Of gebruik jij een losse decoder (zoals de Ziggo Horizon oid)?

• izzet3838
Allewijn schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:51:
[...]

Dankjewel voor de foto en de genomen moeite/tijd! Gewaardeerd.
Hij hangt keurig strak zie ik.
Zit er bij jou ook nog een antennekabel aan de achterzijde op?
Of gebruik jij een losse decoder (zoals de Ziggo Horizon oid)?
Heb geen coax hangen aan de tv maar als je een haakse aansluiting gebruikt denk ik niet dat je een probleem zult hebben, maar je kunt het best natuurlijk altijd uitrekenen.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:54
franksch schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:06:
Hallo, Ik ben niet nieuw op dit forum, maar wel in het tv deel.
Ik heb sinds 2 weken een LG C9 65 inch tv, erg tevreden over het beeld. Er valt mij wel iets raars op: Als er een reclame komt met veel geel op de achtergrond, bv kruidvat, praxis,jumbo, dan begint het gehele scherm te flikkeren, met een frequentie van zo'n 2 a 3 x per seconde. Als de " gele" reclame is afgelopen, dan stopt het.
Herkent iemand dit??

Franksch
Geen idee of dit iets soortgelijks is, maar wellicht een poging waard.
Bij mijn vorige tv, een Panasonic plasma, had ik in het begin last van dat rood "te rood" was en alle rode balken / vlakken flikkerden / knipperden, bijvoorbeeld bij (toentertijd) Pauw en Witteman.
Na lang zoeken kwam ik er toen achter dat het zat in de coax kabel van mijn toenmalige Humax STB 5050c naar de muur. Toen een iets betere kwaliteit kabel ertussen gedaan, met ferriet ontstoorders, en probleem was verholpen. Dus weet niet of dit een mogelijkheid is, misschien gebruik je wel überhaupt geen coax kabel voor tv kijken...
Voor de liefhebbers een lange (1 uur!) video over de LG OLED techniek en andere zaken.
Voor een deel marketing geklets maar ook wel informatief voor mensen die nog niet alles weten.
Leuk is altijd wel de energiebesparing tov de Samsung QLED.
(toch een paar tientjes op jaarbasis).

Wel even omschakelen in de Duitse taal ... 😯
YouTube: Alles über die OLED Technologie - die neuen OLED 2019 Modelle von LG...

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:09:
Voor de liefhebbers een lange (1 uur!) video over de LG OLED techniek en andere zaken.
Voor een deel marketing geklets maar ook wel informatief voor mensen die nog niet alles weten.
Inderdaad, eine Werbevideo soll mann ja nicht für ernsthaft nehmen.. 8)
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:31:
[...]

Inderdaad, eine Werbevideo soll mann ja nicht für ernsthaft nehmen.. 8)
Ja, je moet een beetje door de reclame heen prikken.
Video is vooral leuk voor nieuwe kopers die nog niet precies weten wat een LG OLED doet en kan en er meer over willen weten.
Niet echt bedoeld voor de LG eigenaren hier die het allemaal wel weten.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik gebruik steeds minder vaak mijn Apple TV (4K) met mijn LG oled tv.
Netflix via de LG is prima.

1 ding vind ik uiterst irritant ; bij 4K Netflix materiaal is de ondertiteling onwijs (wit) fel.
De ondertiteling bij Netflix via de Apple TV is veel prettiger.

Kan ik de felheid van de ondertiteling in Netflix via de LG veranderen?

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:52

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:21:

1 ding vind ik uiterst irritant ; bij 4K Netflix materiaal is de ondertiteling onwijs (wit) fel.

Hey Geert! Jij ook een LG OLED? Welke heb je, de C9?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Gewoon hier: https://www.netflix.com/SubtitlePreferences

• _Bailey_
  • Niet online
Ja die kende ik al. Maar toch is er nog steeds een behoorlijk verschil in felheid ondertiteling in Netflix, LG vs. Apple TV.
Maar bedankt in ieder geval voor 't meedenken uiteraard.

@pdavie2311 hey! nee ik heb de B8 geloof ik.
Prima ding

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 11-11-2019 21:42 ]

Verwijderd

Is best wel wit.. :*)

Je kan wat proberen in de settings. Zelf doe ik hier Cinema/Bioscoop. Belangrijkste setting:

Oled: 80
Contrast: 85
Helderheid: 48
Gamma: 2.2
Witbalans: warm 1

Dynamische settings allemaal off

Kijk eens of het dan beter wordt. Zelf vind ik het nu goed te doen.

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:48:
[...]

Is best wel wit.. :*)

Je kan wat proberen in de settings. Zelf doe ik hier Cinema/Bioscoop. Belangrijkste setting:

Oled: 80
Contrast: 85
Helderheid: 48
Gamma: 2.2
Witbalans: warm 1

Dynamische settings allemaal off

Kijk eens of het dan beter wordt. Zelf vind ik het nu goed te doen.
top! _/-\o_

bedankt voor de settings.
Vanavond eens mee aan de gang gaan...

Verwijderd

Geert1976 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:08:
[...]

top! _/-\o_

bedankt voor de settings.
Vanavond eens mee aan de gang gaan...
Is best wel basic. Je kan daar in ieder geval even mee aan de gang. Dit is dan alleen voor Netflix of eventueel een mediaplayer. Test dan eens met Lost in Space of met Roma, deze laatste is zwart/wit en daar kan je verschillen duidelijk mee zien

• ralphtjejoker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-11 17:43
Zijn die ondertitels (ook de gewone ondertiteling op bijv rtl7 of veronica tijdens films) een inbrandgevaar?

Nog een korte vraag: kan de 55c9 inzoomen? Bij de 8 serie kon je door een druk op de knop rechtsonder op de afstandbediening zoomen. Bij de c9 schijnt die knop er niet meer te zijn...

• Vulcan750
  • Laatst online: 23:15
Ondertiteling is zo wisselend, dat gaat heus niet inbranden. Na bijna 4 jaar oled gebruik heb ik trouwens nog geen enkel spoortje van inbranden. Bij een beetje verstandig gebruik is inbranden vrijwel een non-issue.

[ Voor 28% gewijzigd door Vulcan750 op 12-11-2019 10:34 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
* knip *
Nee, post dan niets.

[ Voor 70% gewijzigd door S1NN3D op 13-11-2019 07:54 ]

ralphtjejoker schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:15:
Zijn die ondertitels (ook de gewone ondertiteling op bijv rtl7 of veronica tijdens films) een inbrandgevaar?

Nog een korte vraag: kan de 55c9 inzoomen? Bij de 8 serie kon je door een druk op de knop rechtsonder op de afstandbediening zoomen. Bij de c9 schijnt die knop er niet meer te zijn...
Kort antwoord:

Nee.

Nee.
izzet3838 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:54:
[...]

[Afbeelding]
Even mijn cheap-ass 10 euro no-name beugel (jaartal 2012) volgens hetzelfde kantelprincipe erbij gehaald ter vergelijk. Daar heeft eerst een zware plasma aan gehangen, nu een OLED C8.

Die beugels, dat is allemaal echt geen rocket science hoor, een plat stukje staal tussen muur en tv met een paar gaten erin voor de bouten. Het wordt pas interessant als je de tv bij dagelijks gebruik een stuk van de muur moet kunnen trekken en draaien, dat stelt totaal andere eisen aan de beugel ivm de krachten die er dan op komen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PzrN26s/IMG-20191111-115201.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/13nksF3L/IMG-3453.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 12-11-2019 11:11 ]

• ralphtjejoker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-11 17:43
Haha kort maar krachtig!
Dank voor de antwoorden mensen!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 18:32
Iemand anders die ook geen Dolby geluid aan de praat krijgt bij Disney+?

Dolby Vision werkt sinds de laatste update wel, maar geluidskwaliteit is echt ruk en alleen maar stereo.

Gaat om de Disney+ app op de B8.

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 16:12

Trackerfire

BTC HODLER

dubbeldekkert schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:22:
Iemand anders die ook geen Dolby geluid aan de praat krijgt bij Disney+?

Dolby Vision werkt sinds de laatste update wel, maar geluidskwaliteit is echt ruk en alleen maar stereo.

Gaat om de Disney+ app op de B8.
Ze lijken 't nog niet door te geven. Hier zowel op LG C7 als Shield Pro 2019 alleen stereo.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 18:32
Trackerfire schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:29:
[...]

Ze lijken 't nog niet door te geven. Hier zowel op LG C7 als Shield Pro 2019 alleen stereo.
Zojuist getest op m'n One X en die doet wel gewoon netjes een Atmos spoor. Beeld kwaliteit lijkt daar ook iets beter dan de native LG app.

Nu ondersteund de TV natuurlijk geen e-Arc, dus weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 22:27

Het is te vel in HDR materiaal, het heeft niks met resolutie te maken. Ik dacht dat je in Netflix zelf ook wat kon aanpassen. Ondertitels in semi-transparant zetten, acht ik. Even googlen, er zijn veel topics over.

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 21:43
Ik heb vandaag de dag een Samsung 55" aan de muur hangen met een Vogels muurbeugel (Vogel's Thin 305). Ik ben nu voornemens de LG C9 65" te kopen.

Nu vroeg ik me af, omdat de Vesa bevestiging van de LG lager ligt, betekend dit dan ook dat de TV in verhouding dan hoger op de muur komt? Iemand die dit weet?

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 00:28
Svennos1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:32:
Ik heb vandaag de dag een Samsung 55" aan de muur hangen met een Vogels muurbeugel (Vogel's Thin 305). Ik ben nu voornemens de LG C9 65" te kopen.

Nu vroeg ik me af, omdat de Vesa bevestiging van de LG lager ligt, betekend dit dan ook dat de TV in verhouding dan hoger op de muur komt? Iemand die dit weet?
Je zou het kunnen nameten, ik heb mijn beugel 15cm naar beneden moeten hangen om op dezelfde hoogte te blijven.

• Svennos1
Equazor_ schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:52:
[...]

Je zou het kunnen nameten, ik heb mijn beugel 15cm naar beneden moeten hangen om op dezelfde hoogte te blijven.
Ik hoop nml dat de LG in verhouding hoger uitkomt. 1) Ik van 55" naar 65" ga. 2) Omdat ik nu een Sonos Playbar 6 cm onder de huidige tv heb hangen.

Met een beetje geluk hoef ik dan nml niks te verhangen :)

Het volgende dilemma is de korte netsnoer. 1,5 meter ... wie verzint het! ;(

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Svennos1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:29:
[...]Het volgende dilemma is de korte netsnoer. 1,5 meter ... wie verzint het! ;(
Is volgens mij gewoon een 8-stekker, koop online een langere, kost bijna niks :)

• Svennos1
midego schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:51:
[...]
Is volgens mij gewoon een 8-stekker, koop online een langere, kost bijna niks :)
Nee helaas, was het maar waar, is een vaste stekker ..... zie wel wat DIY video op Internet om hem te vervangen ....

• izzet3838
midego schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:51:
[...]
Is helaas een vaste stekker, waarom dat is vraag ik me ook af en ben er gefrusteerd om, heb ook het klepje opengemaakt waar die naar binnen gaat het de hoop dat die daar los zou kunnen maar ging helaas ook niet.

izzet3838 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:49:
[...]

Is helaas een vaste stekker, waarom dat is vraag ik me ook af en ben er gefrusteerd om, heb ook het klepje opengemaakt waar die naar binnen gaat het de hoop dat die daar los zou kunnen maar ging helaas ook niet.
Kan best, je moet er alleen wat moeite voor doen.
Is hier ook al vaker uitgelegd.
Blijft weliswaar vreemd dat LG nog steeds zulke korte netsnoeren meelevert want erg praktisch is dit niet.
Elke reviewer heeft er ook wel een opmerking over gemaakt.

• Vulcan750
  • Laatst online: 23:15
Svennos1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:32:

De beugels die achter op de tv geplaatst moeten worden kan je toch in hoogte verstellen? Zou in principe moeten kunnen. Ik heb mijn LG 55E6v Oled tv op dezelfde (vrij standaard) tvbeugel hangen als daarvoor een 47" tv. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:32

Gotiniens

Fairly odd Tim

Toen ik zojuist mijn C8 aanzette kreeg ik een melding dat Disney+ beschikbaar was in de app store. Kan ik dat soort meldingen uitzetten?
Pagina: 1 ... 235 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.