Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ousselg schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:47:
En waar kan ik hem momenteel het best bestellen (prijs kwaliteit verhouding)?
Ik lees dat 1999 momenteel het goedkoopst is maar zijn er nog dingen die je erbij kan krijgen (gratis beugel of garantie enz)?
Kamera express/smits arnhem. niet wachten. goedkoper dan €1799 ga je hem niet krijgen. (cashback)

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 06-11-2019 11:52 ]

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Hamazaki schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:51:
[...]

Kamera express/smits arnhem. niet wachten. goedkoper dan €1799 ga je hem niet krijgen. (cashback)
Ja ik vind de prijs best net zeker voor wat je krijgt en met de cashback actie. Echter wil ik weten of mensen nog andere dingen erbij bestellen (ik wil hem graag ophangen dus muur beugel maar heb ook dingen over garantie gelezen).

Kan ik gewoon bellen voor een offerte of emailen? Waar heb je groter kans?

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:43

kan iemand mij helpen met hem zo in te stellen dat de kans op inbranden kleiner wordt?
Normaal gebruiken, dus niet urenlang een statisch beeld vertonen. Na uitschakelen toestel in standbye laten staan -dus niet de stroom er afhalen- zodat hij de refresh cyclus kan draaien. OLED light bij SDR materiaal niet op 100, maar op een normaal niveau. Niet langdurig aan direct zonlicht blootstellen.

• Farabi
  • Niet online
ousselg schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:55:
[...]

Ja ik vind de prijs best net zeker voor wat je krijgt en met de cashback actie. Echter wil ik weten of mensen nog andere dingen erbij bestellen (ik wil hem graag ophangen dus muur beugel maar heb ook dingen over garantie gelezen).

Kan ik gewoon bellen voor een offerte of emailen? Waar heb je groter kans?
bellen.

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-11 19:30

Insidious

Professionele amateur

Verxx schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:41:
Hier komt ook een 55C9 in huis. Nu heb ik alleen een vraag over de aansluitingen aan de achterkant. Ik ga hem aan de muur hangen en ik zie allemaal muurbeugels die 15 tot 25 mm speling geven tussen de TV en de muur.

Kom je dan wel goed uit met de kabels(UTP/HDMI/SPDIF)? Zijn de I/O aansluitingen genoeg naar binnen gedrongen dat deze de ruimte hebben om weggewerkt te worden of worden ze tegen de muur gedrukt met als gevolg dat die kabels zo'n mooie curve mee krijgen :P
Haakse netwerkkabel en haaks verloopje voor coax. Dan moet het goed gaan, anders past het inderdaad niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Insidious op 06-11-2019 12:33 . Reden: Typo ]

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-11 18:28

..Christiaan..

..zwll..

Voor diegene die een c9 65 inch hebben, wat is jullie ervaringen tot nu toe ermee en kan iemand mij helpen met hem zo in te stellen dat de kans op inbranden kleiner wordt?
Waar wil je 'm voor gebruiken? Zenderlogo's zijn eigenlijk alleen irritant mbt inbranden. de meeste zenders hebben tegenwoordig (gelukkig) om die reden een logo in grijstinten, maar de npo start app vindt het nog steeds nodig om feloranje te gebruiken. Als je urenlang via de app kijkt loop je daar dus een (klein) risico. Als je je tv standby laat (altijd, dus ook als je op vakantie bent) verklein je de kans ivm de pixel refresh. Je kunt deze zelf ook starten btw.
Gamen met bijv een landkaart in je bovenhoek die niet beweegt kan het ook veroorzaken. Mijn kids spelen best veel Fortnite, Fifa en Overwatch, maar nooit langer dan 1 à 1,5 uur aaneengesloten.

Succes met je aankoop :)

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-11 14:25
Gebruiken jullie ongeveer de settings die ze hier weergeven? (lg c9 65")
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings

Energy saving volledig af en OLED light op ..?
Bij mij staat alles voorlopig nog vrij standaard.

Als ik netflix met Dolby vision zijn de ondertitels veel te fel lichtgevend dus heb ik transparante ondertitels ingesteld in netflix (had ik hier gelezen denk ik). Is ook niet ideaal maarja..

Ook heb ik last van coil whine (soort piepend geluid) enkel als er witte of heel fel gekleurde beelden getoond worden. Komt vaak voor blijkbaar als ik even google, jammer.

Als ik een half uurtje moet zoeken in deze thread om deze info te vinden laat het maar weten :)

[ Voor 14% gewijzigd door gvrsnor op 06-11-2019 15:36 ]

• ousselg
..Christiaan.. schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:16:
[...]

Waar wil je 'm voor gebruiken? Zenderlogo's zijn eigenlijk alleen irritant mbt inbranden. de meeste zenders hebben tegenwoordig (gelukkig) om die reden een logo in grijstinten, maar de npo start app vindt het nog steeds nodig om feloranje te gebruiken. Als je urenlang via de app kijkt loop je daar dus een (klein) risico. Als je je tv standby laat (altijd, dus ook als je op vakantie bent) verklein je de kans ivm de pixel refresh. Je kunt deze zelf ook starten btw.
Gamen met bijv een landkaart in je bovenhoek die niet beweegt kan het ook veroorzaken. Mijn kids spelen best veel Fortnite, Fifa en Overwatch, maar nooit langer dan 1 à 1,5 uur aaneengesloten.

Succes met je aankoop :)
Beetje game, tv kijken en streaming diensten (youtube, netflix enz).

• Farabi
  • Niet online
trouwens, ik merkte een aantal weken geleden dat dolby vision de meeste helderheid geeft met de instelling 'standaard'. de beeldmodi 'levendig' daarbij gelaten, die hoor je sowieso nooit te gebruiken. (C9)

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 09:23
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn C8. Vorig jaar gekocht, maar het probleem kan ik maar niet oplossen. Ik kan ook niet op internet vinden dat iemand anders dit probleem heeft, misschien weet ik niet goed hoe ik hier op moet zoeken. Misschien dat iemand die deze topic volgt mij op weg kan helpen. Coolblue weet ook van niets (waar de tv vandaan komt).

Ik gebruik de LG Magic Remote van de tv, deze is gekoppeld aan de televisie zodat je de cursor functie kan gebruiken. Ook geconfigureerd zodat je de KPN box kan gebruiken om te zappen.

Het probleem is dat als je de volume wilt aanpassen met 2 klikjes, dat de knop (virtueel) regelmatig blijft hangen en van stand 10 naar stand 50 gaat. Andersom ook, als je van volume stand 15 naar 12 wilt gaan, blijft de knop regelmatig hangen en gaat ie helemaal naar 0.
Dit fenomeen komt ook voor als de pijltjes toetsen gebruikt om door een menu heen te gaan.

Dit is in apps zoals Netflix, Disney+ maar ook als je de Set-op box van KPN gebruikt om gewoon tv te kijken.

Ik gebruikte het woord virtueel voor het beschrijven van de knop hangen. Want de knop blijft niet fysiek hangen. Ik heb Coolblue maanden geleden dit probleem beschreven en zij stelden voor om de afstandsbediening om te wisselen voor een nieuwe, ze wisten het anders ook niet. Dit is gedaan. Maanden werkte het goed, tot ik bedacht dat de cursor functie mistte. Ik moest de afstandsbediening natuurlijk opnieuw koppelen met de tv. Toen dit was gedaan was het probleem van het hangen van de knoppen weer terug. Hierdoor denk ik dat het door software komt, dus virtueel. Want beide afstandsbedieningen hebben het probleem, en alleen als ze gekoppeld zijn met de televisie.

Ik denk dat het dan ook door de televisie komt. Maar om die even te laten vervangen is weer veel gedoe. Ik wil eerst kijken of ik het probleem niet makkelijk kan oplossen.
De televisie is al terug gezet naar fabrieksinstellingen en het probleem is er nog.

Als de afstandsbediening niet gekoppeld is, werkt deze dan met infra-rood?
En als deze wel gekoppeld is werkt deze dan met bluetooth?

Ik zit zo'n 4 meter van de televisie af, de televisie hangt aan de muur, en uiteraard staat er zeer weinig tot niets tussen tv en de bank om het signaal te blokkeren.

Is er iemand die een soortgelijke situatie heeft mee gemaakt? Wat was de oplossing? Wat was de oorzaak?
Of heeft iemand advies waar ik verder naar kan zoeken voor een oplossing op het internet. Zoektermen als 'lg magic remote freezes' of 'lg magic remote button hangs', 'lg magic remote turns volume up suddenly' helpen mij niet en brengen mij alleen naar instructies naar hoe ik mijn afstandsbediening moet koppelen als er problemen zijn. Dit advies heeft natuurlijk niet geholpen.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:44
Op mijn c9 heb ik het probleem met ARC dat het geluid weg valt tijden serie of film kijken en als ik volume harder of zachter wil zetten. Ben er inmiddels achter dat dit probleem bij Netflix app ligt aangezien het bij disney+ wel normaal werkt. Iemand meer dit probleem?

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:37
Hmmm, ik haal uit je post de volgende info:
- Het speelt op alle bronnen (zowel TV als apps) dus het moet aan de TV óf remote liggen
- Opnieuw koppelen remote hielp niet. Nieuwe remote hielp ook niet (want problemen kwamen terug na opnieuw koppelen nieuwe remote). Remote kan dus uitgesloten worden.
- TV is ook al gereset. Je kan nog een reset proberen, 1 op de 100x lukt met een 2e reset wat met een 1e reset niet is gelukt, maar hoogst waarschijnlijk is het geen software probleem.

Als de software van je TV ook up to date is, dan zou ik LG inschakelen. Je hebt dan alles al gedaan wat je zou kunnen doen, als je dit zo aan LG laat weten dan gaan ze wrschnlk een monteur voor je inschakelen.

Overigens: meeste functies van de remote gaan gewoon over infrarood, alleen voor de pointer is bluetooth nodig dacht ik.

• ousselg
@Homecinema Heb je verzendkosten betaald voor je C9?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:12
andere vraag, heb je dit probleem ook als je decoder niet (softwarematig) is gekoppeld aan de tv?

Verwijderd

gvrsnor schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:19:

Als ik een half uurtje moet zoeken in deze thread om deze info te vinden laat het maar weten :)
Mooie is dat er daarvoor een zoekoptie is bovenaan de pagina. Dus een half uurtje is wel erg zwaar aangezet. 10 seconden en je bent er
@Fitzer
Gaat het volume ook daadwerkelijk met grote sprongen naar boven of naar beneden?
Ik weet het niet zeker maar mogelijk is er sprake van interferentie van het infraroodsignaal waardoor de TV (de infrarood ontvanger) stapjes mist en in één keer doorschiet.
Is er meer infrarood apparatuur in de buurt die dit zou kunnen veroorzaken?
Is dit allemaal niet het geval dan moet het probleem wel in de TV zelf zitten.
Een storingsmelding bij LG is dan de volgende stap.
Hopelijk is de fout goed te reproduceren en kun je het de monteur ook laten zien.

• Homecinema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 18:31
@ousselg Ja ik heb 50 euro moeten betalen omdat het "speciaal transport" is (waarde en grootte).

Dit gaat via Apeldoornse Pakket Service.

Kleine note indien je bij Smits bedtelt, hier heb ik overheen gelezen: Het kan erg lang duren voordat APS bezorgt. Ze houden 5 dagen levertijd aan omdat ze "routes door heel Nederland" plannen.

Ik heb de TV eergisteren (12:00) besteld, hij staat in het systeem van APS (T&T) maar staat nog steeds op "order wordt in behandeling genomen". Heb een mailtje gestuurd met wanneer ik de tv ongeveer kan verwachten maar hier wordt niet op gereageerd.

Edit: De tv zelf afhalen is natuurlijk ook een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Homecinema op 06-11-2019 16:49 ]

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:42:
@Fitzer

Gaat het volume ook daadwerkelijk met grote sprongen naar boven of naar beneden?
Ik weet het niet zeker maar mogelijk is er sprake van interferentie van het infraroodsignaal waardoor de TV (de infrarood ontvanger) stapjes mist en in één keer doorschiet.
Zoiets zat ik ook aan te denken. Dat de KPN stb en de LG remote toch beide het volume proberen te regelen en daarbij interfereren. Hoe je dat zou kunnen gaan uitsluiten. zou ik niet weten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2019 16:52 ]

• Fitzer
davidov schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:00:
[...]

Hmmm, ik haal uit je post de volgende info:
- Het speelt op alle bronnen (zowel TV als apps) dus het moet aan de TV óf remote liggen
- Opnieuw koppelen remote hielp niet. Nieuwe remote hielp ook niet (want problemen kwamen terug na opnieuw koppelen nieuwe remote). Remote kan dus uitgesloten worden.
- TV is ook al gereset. Je kan nog een reset proberen, 1 op de 100x lukt met een 2e reset wat met een 1e reset niet is gelukt, maar hoogst waarschijnlijk is het geen software probleem.

Als de software van je TV ook up to date is, dan zou ik LG inschakelen. Je hebt dan alles al gedaan wat je zou kunnen doen, als je dit zo aan LG laat weten dan gaan ze wrschnlk een monteur voor je inschakelen.

Overigens: meeste functies van de remote gaan gewoon over infrarood, alleen voor de pointer is bluetooth nodig dacht ik.
Alles is up-to-date.
Wren schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:04:
[...]

andere vraag, heb je dit probleem ook als je decoder niet (softwarematig) is gekoppeld aan de tv?
Dan zou je een functionaliteit van de televisie, in dit geval de afstandsbediening, missen. Ik zal dat nog even kunnen controleren.
HoppyF schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:42:
@Fitzer
Is er meer infrarood apparatuur in de buurt die dit zou kunnen veroorzaken?
Is dit allemaal niet het geval dan moet het probleem wel in de TV zelf zitten.
Een storingsmelding bij LG is dan de volgende stap.
Hopelijk is de fout goed te reproduceren en kun je het de monteur ook laten zien.
Het gaat in een stroom naar boven of beneden. Het slaat geen standen over, je ziet het echt verspringen van 10, naar 11, 12, 13, etc. tot 50 bijvoorbeeld. En het probleem speelt zich alleen voor als de LG Magic Remote is gekoppeld aan de televisie. Als ik de Remote ontkoppel is het probleem er niet.
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:51:
[...]

Zoiets zat ik ook aan te denken. Dat de KPN stb en de LG remote toch beide het volume proberen te regelen en daarbij interfereren. Hoe je dat zou kunnen gaan uitsluiten. zou ik niet weten
Ik gebruik of de KPN afstandsbediening, of anders de LG Magic Remote. Niet beide tegelijk. Dus er zend maar 1 tegelijk een signaal.

• Wren
Fitzer schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:25:
[...]

[...]

Dan zou je een functionaliteit van de televisie, in dit geval de afstandsbediening, missen. Ik zal dat nog even kunnen controleren.

[...]

[...]
Ja maar het is bedoeld om uit te vinden wat deze verstoring veroorzaakt, De tv of de decoder.

Verwijderd

Fitzer schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:25:
[...]

Ik gebruik of de KPN afstandsbediening, of anders de LG Magic Remote. Niet beide tegelijk. Dus er zend maar 1 tegelijk een signaal.
Wat ik bedoel is dat de remote zowel de STB als de TV tegelijk aanstuurt en daardoor er een conflict is.

Misschien een optie om de LG remote eens te ontkoppelen van de tv en weer opnieuw te koppelen.?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2019 18:50 ]

@Fitzer
Ok, dus het volume gaat niet bv van 10 opeens naar 20 maar loopt dus heel snel op via 11,12, enz.?
Dit zou betekenen dat de afstandsbediening te snel commando’s doorstuurt dan wel de TV dit zelf doet omdat de infrarood ontvanger dit verkeerd doorgeeft.
Blijft vreemd maar zoiets zou het kunnen zijn.

• ousselg
Ik ben bezig met een offerte bij KE.

Hoop op 1999 voor de c9 65 inch, 50 euro voor vogel 505 en 30 verzendkosten.

Hoor nog terug van ze.
ousselg schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:34:
Ik ben bezig met een offerte bij KE.

Hoop op 1999 voor de c9 65 inch, 50 euro voor vogel 505 en 30 verzendkosten.

Hoor nog terug van ze.
Degelijke prijzen kun je ook vinden in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
topic.
Afwijkende prijzen of een betere deal kun je daar melden.
Vragen en discussies horen hier maar niet specifiek over prijzen alleen.
Wat betreft de IR interferentie discussie: de Magic Remote werkt toch niet via IR maar via RF? Bij gebruik van een andere AB zou het wel gelden.

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:45
Cap schreef op donderdag 7 november 2019 @ 00:34:
Wat betreft de IR interferentie discussie: de Magic Remote werkt toch niet via IR maar via RF? Bij gebruik van een andere AB zou het wel gelden.
Als het goed is werkt de Magic remote voor de (LG)TV met RF en voor andere apparaten die je koppelt via IR. Bij mij werkt de Next nu prima via de magic remote.

• Nadser
Ik heb een vraagje.

Je moet een OLED nemen als je echt zwart wil hebben op je tv. Ik ben gisteren een serie aan het kijken op Netflix (Dolby Vision), boven en beneden een zwarte balk. Prima en echt zwart.
De serie begint en bij de intro beelden zijn wat zwarte beelden met een logo van producers etc. Daar valt me op dat de balken een stuk zwarter zijn dan de achtergrond van het logo, dat zou dan toch ook echt zwart moeten zijn?

Komt dit jullie bekend voor? Is dit een instelling? Ik heb voor DV de standaard instellingen aan staan.

• Fitzer
Wren schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:42:
Ja maar het is bedoeld om uit te vinden wat deze verstoring veroorzaakt, De tv of de decoder.
Het lijkt de tv te zijn, want als de decoder niet aangesloten is blijft het probleem bestaan.
HoppyF schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:05:
@Fitzer
Ok, dus het volume gaat niet bv van 10 opeens naar 20 maar loopt dus heel snel op via 11,12, enz.?
Dit zou betekenen dat de afstandsbediening te snel commando’s doorstuurt dan wel de TV dit zelf doet omdat de infrarood ontvanger dit verkeerd doorgeeft.
Blijft vreemd maar zoiets zou het kunnen zijn.
Het is inderdaad vreemd, en gaat inderdaad in stapsgewijs van 10 naar 50. Maar het gebeurt dus ook wanneer je in Netflix naar beneden klikt op de pijltjes toets, om van Recently Added naar Continue Watching te gaan.Dan slaat ie door en blijft ie een aantal keer extra naar beneden gaan, terwijl de toets maar één keer ingedrukt is.

Coolblue is al gecontacteerd, ik ga om een monteur vragen van hun, en anders via LG. In ieder geval eerst via de winkel waar de tv vandaan komt. Bedankt voor het mee denken!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11 00:02
Heb mijn 55C9 nu bijna een maand en bevalt prima, maar over één ding ben ik toch wel wat minder tevreden en dat is de black crush die ik ervaar. Heb de settings op isf expert (dark room) staan, maar moet de brightness toch wel op 60 krikken om bepaalde details niet verloren te laten gaan. 60 is zo'n beetje de grens waarbij zwart (als in pixel uit zwart) nog niet wordt aangeraakt.
Heb toch al wel een aantal films gehad waarbij teveel donkere kleuren gewoon wegvallen tot zwart en daardoor details verloren gaan. Het valt niet zo op bij films die zich hoofdzakelijk in daglicht afspelen.

Is dit panelafhankelijk of ervaren meer mensen dit zo?

• Farabi
  • Niet online
Nadser schreef op donderdag 7 november 2019 @ 01:02:
Ik heb een vraagje.

Je moet een OLED nemen als je echt zwart wil hebben op je tv. Ik ben gisteren een serie aan het kijken op Netflix (Dolby Vision), boven en beneden een zwarte balk. Prima en echt zwart.
De serie begint en bij de intro beelden zijn wat zwarte beelden met een logo van producers etc. Daar valt me op dat de balken een stuk zwarter zijn dan de achtergrond van het logo, dat zou dan toch ook echt zwart moeten zijn?

Komt dit jullie bekend voor? Is dit een instelling? Ik heb voor DV de standaard instellingen aan staan.
nee, als je iets grijzig ziet, dan heeft het met de bron te maken. zodra iets zwart is, wordt deze ook echt als zwart weergegeven..
@Nadser zo heb ik het inderdaad ook begrepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 07-11-2019 08:57 ]

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:28
benchMarc schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:15:
Heb mijn 55C9 nu bijna een maand en bevalt prima, maar over één ding ben ik toch wel wat minder tevreden en dat is de black crush die ik ervaar. Heb de settings op isf expert (dark room) staan, maar moet de brightness toch wel op 60 krikken om bepaalde details niet verloren te laten gaan. 60 is zo'n beetje de grens waarbij zwart (als in pixel uit zwart) nog niet wordt aangeraakt.
Heb toch al wel een aantal films gehad waarbij teveel donkere kleuren gewoon wegvallen tot zwart en daardoor details verloren gaan. Het valt niet zo op bij films die zich hoofdzakelijk in daglicht afspelen.

Ik ervaar dit met mijn C8 ook, je kan beter OLED light hoger zetten of je gamma aanpassen, van je helderheid hoger zetten word alles te flets.
Je leest ook overal dat je de helderheid rond de 50/52 moet laten staan.(op de C8)

Verwijderd

Heb mijn 55C9 nu bijna een maand en bevalt prima, maar over één ding ben ik toch wel wat minder tevreden en dat is de black crush die ik ervaar. Heb de settings op isf expert (dark room) staan, maar moet de brightness toch wel op 60 krikken om bepaalde details niet verloren te laten gaan.
Merk dit als ik content afspeel via mijn Dune. Deze staat zo ingesteld dat de video output staat op Maximale Kleurdiepte EDID. Voorkeur kleurdiepte Maximum staat op maximum en chroma subsampling voor 4k50p/60 8-bit is 4:4:4. Als ik dan een film afspeel en ik check dan krijg ik i.e. afhankelijk van de EDIT als modus: 4K 2160p 23.976hz [10 bit 4:4:4 BT709]

Even een lang verhaal om uit te leggen hoe ik het interpreteer. Als ik nu de zwartwaarde op hoog zet, krijg ik meer details in het zwart en in de kleuren zonder dat het flets wordt. Als ik weer reguliere content ga bekijken dan gaat de zwartwaarde weer op laag. Misschien is het een optie om eens te kijken hoe dat bevalt. Bij zwartwaarde hoog kan ik de helderheid keurig tussen de 48 en 50 houden. Dit alles op een C8

• ousselg
Ik heb een C9 65 inch besteld bij KE,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de cashback het beste kan indienen?
Ik las een tijd terug iets met serienummer van je tv doos knippen en je tv doos niet weggooien voor het geval hij retour moet.

De aanvraag aan sich is via de LG site neem ik gewoon:?

Super Excited voor mijn TV.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:37
Je kan hier de promo vinden https://promo.deskservices.nl/nl/19-0407
Vanochtend zelf ingevuld, zit heel duidelijk een SN op een sticker op de doos. De promo op de website geeft ook duidelijk aan waar je dit kan vinden

[ Voor 19% gewijzigd door sbmuc op 07-11-2019 11:41 ]

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:21
Ik heb geantwoord op de mail van LG of ze de stukken hebben ontvangen,hun antwoord was ja.
Zodoende heb ik altijd een stok achter de deur.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:35

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:15:
[...]

Merk dit als ik content afspeel via mijn Dune. Deze staat zo ingesteld dat de video output staat op Maximale Kleurdiepte EDID. Voorkeur kleurdiepte Maximum staat op maximum en chroma subsampling voor 4k50p/60 8-bit is 4:4:4. Als ik dan een film afspeel en ik check dan krijg ik i.e. afhankelijk van de EDIT als modus: 4K 2160p 23.976hz [10 bit 4:4:4 BT709]

Even een lang verhaal om uit te leggen hoe ik het interpreteer. Als ik nu de zwartwaarde op hoog zet, krijg ik meer details in het zwart en in de kleuren zonder dat het flets wordt. Als ik weer reguliere content ga bekijken dan gaat de zwartwaarde weer op laag. Misschien is het een optie om eens te kijken hoe dat bevalt. Bij zwartwaarde hoog kan ik de helderheid keurig tussen de 48 en 50 houden. Dit alles op een C8
Het is indedaad al zo vaak benoemd in dit topic: zwartwaarde MOET je correct instellen afhankelijk van wat je apparaat uitstuurt. Dit is dus geen optie die je naar eigen voorkeur instelt.

RGB 4:4:4: Zwartwaarde Hoog
Anders: Laag

Anders krijg je black crush of raised blacks en dat is waarschijnlijk wat @benchMarc ervaart.

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Puck schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:57:
[...]

Het is indedaad al zo vaak benoemd in dit topic: zwartwaarde MOET je correct instellen afhankelijk van wat je apparaat uitstuurt. Dit is dus geen optie die je naar eigen voorkeur instelt.
Exact. Dus per content en hardware de zwartwaarde instellen. En/of , had ik begrepen, HDMI deepcolor uitzetten?

• Interceptor101
  • Laatst online: 13:02
Vanmorgen een update ontvangen: 05.10.35
Leuk, maar echt helemaal niets over te vinden op internet.
Komt dat wel vaker voor?
Normaal let ik er niet op, maar had een vrije dag en meende eens te gaan kijken hoe of wat......niet dus.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Interceptor101 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:33:
Komt dat wel vaker voor?
Normaal let ik er niet op, maar had een vrije dag en meende eens te gaan kijken hoe of wat......niet dus.
Ervan uitgaande dat je de 8 serie bedoeld is het niet in je opgekomen om gewoon even op de site van LG zelf te kijken? ...
1. Improvement
1) fix the abnormal termination in Disney+ App
De release notes zijn overigens wel altijd erg karig en bevatten helaas waarschijnlijk niet alles.

Verwijderd

Puck schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:08:
[...]

Ervan uitgaande dat je de 8 serie bedoeld is het niet in je opgekomen om gewoon even op

De release notes zijn overigens wel altijd erg karig en bevatten helaas waarschijnlijk niet alles.
C8 staat er niet bij, maar als die versie er ook is voor de C8 dan zal het ook wel met die Disney app te maken hebben. [aanname]

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48

GG85

.......

Hoe staat je OLED lampje? Als die relatief laag staat (Dark Room default) en je gaat in een verlichte woonkamer zitten kijken of overdag dan zie je inderdaad niet veel.
Black crush heb je pas als je in een totaal verduisterde kamer nog steeds details niet kan zien.

• GG85

GG85

.......

Nadser schreef op donderdag 7 november 2019 @ 01:02:
Ik heb een vraagje.

Goed dat je er ieg achter bent dat de zwarte balke leidend zijn om te kijken of je raised blacks of crush hebt.
Helaas zijn idd een heel aantal series en films qua mastering niet helemaal optimaal en is (wat je zou verwachten als) zwart niet echt zwart. Helaas niets aan te doen want dat is nu eenmaal de kwaliteit van je bronmateriaal.

Zelfs de Dunkirk 4k blueray (wat echt de ultieme reference kwaliteit is) heeft in en aftiteling waarbij het zwart een beetje ruist.

• Interceptor101
Puck schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:08:
[...]

Ervan uitgaande dat je de 8 serie bedoeld is het niet in je opgekomen om gewoon even op de site van LG zelf te kijken? ...

[...]

Daar ben ik als eerste gaan kijken zelfs. Staat er niet op hoor: 05.10.20 is de laatste.
Beetje raar dat je het op die manier vraagt.
"Is het wel eens bij je op gekomen dat ik nog net slim genoeg ben om dat als eerste te doen, of begin je zonder enige gedachtengang gewoon op aannames af"? ;)

• Farabi
  • Niet online
opeens springt de elektriciteit hier uit, niet ideaal met een oled :*) . Tv stond uit dus zal er waarschijnlijk niks geks gebeuren.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Interceptor101 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:06:
[...]

Daar ben ik als eerste gaan kijken zelfs. Staat er niet op hoor: 05.10.20 is de laatste.
Beetje raar dat je het op die manier vraagt.
"Is het wel eens bij je op gekomen dat ik nog net slim genoeg ben om dat als eerste te doen, of begin je zonder enige gedachtengang gewoon op aannames af"? ;)
Mijn antwoord was dan ook gebaseerd op een aanname omdat er niet bij stond welk model bedoelt werd ;)

Volgens mij hebben alle 8 modellen dezelfde firmware? Not sure...

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 07-11-2019 15:02 ]

• Nadser
GG85 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:27:
[...]

Goed dat je er ieg achter bent dat de zwarte balke leidend zijn om te kijken of je raised blacks of crush hebt.
Helaas zijn idd een heel aantal series en films qua mastering niet helemaal optimaal en is (wat je zou verwachten als) zwart niet echt zwart. Helaas niets aan te doen want dat is nu eenmaal de kwaliteit van je bronmateriaal.

Zelfs de Dunkirk 4k blueray (wat echt de ultieme reference kwaliteit is) heeft in en aftiteling waarbij het zwart een beetje ruist.
Ik bedankt voor de info, hier kan ik mee leven. :)

• hvdpol
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-06-2024
Hallo, ik heb gisteren een OLED55E9 binnengekregen (wow, zo mooi!) en zie dat ik om programma's op te nemen een usb stick kan aansluiten.

Nu lees ik hierover in de handleiding niets wat betreft minimale eisen. Kan ik een willekeurige 128 of 256GB usb stick kopen? Heeft iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

hvdpol schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:58:

Nu lees ik hierover in de handleiding niets wat betreft minimale eisen. Kan ik een willekeurige 128 of 256GB usb stick kopen? Heeft iemand ervaring hiermee?
Dit is eerder gepost. Misschien heb je wat aan dat advies:

BassieBulk in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Zelf gebruik ik ook een portabel SSD voor opnemen [256GB]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 17:06 ]

• benchMarc
GG85 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:23:
[...]

Hoe staat je OLED lampje? Als die relatief laag staat (Dark Room default) en je gaat in een verlichte woonkamer zitten kijken of overdag dan zie je inderdaad niet veel.
Black crush heb je pas als je in een totaal verduisterde kamer nog steeds details niet kan zien.
Wat is een oled-lampje? Ik zat overigens in een volledig verduisterde kamer te kijken.

• GG85

GG85

.......

benchMarc schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:40:
[...]
Wat is een oled-lampje? Ik zat overigens in een volledig verduisterde kamer te kijken.
"OLED LIGHT" instelling

Verwijderd

Misschien een overbodige vraag, maar ben je enigzins bekend met de instellingen op de tv en wat die doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 19:50 ]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
waar vind ik de disney+ app op mijn c7? vind die nergens, wel BE televisie geen NL

• Spp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01 19:10

Spp

Heeft iemand een idee of er een Apple TV + app komt in de LG store?
Ik heb een c8

Verwijderd

lapino schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:39:
waar vind ik de disney+ app op mijn c7? vind die nergens, wel BE televisie geen NL
Als Disney+ bsb is in Belgie gok ik.

https://www.disneyplusinb...-komt-disney-naar-belgie/
Spp schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:41:
Heeft iemand een idee of er een Apple TV + app komt in de LG store?
Ik heb een c8
https://www.apple.com/nl/apple-tv-app/devices/

Of de C8 Airplay ondersteuning gaat krijgen is twijfelachtig
HoppyF schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:57:
[...]

Slecht in het Nederlands vertaald naar OLED lampje.
Zijn wel de lampjes die het licht doen schijnen.. 8)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 21:05 ]

• benchMarc
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:48:
[...]

Misschien een overbodige vraag, maar ben je enigzins bekend met de instellingen op de tv en wat die doen?
Ja, maar ik heb mijn TV op engels staan en niet op Nederlands. Vele malen makkelijker wanneer je iets op internet probeert te zoeken mbt een bepaalde instelling. Nu begrijp ik dat de setting "oled lampje" hetzelfde is als "oled light" in het Engels. Wat een belabberde vertaling...

/edit:
Ok, heb dezelfde film nu rechtstreeks vanuit de TV-player bekeken ipv Kodi en helemaal geen crushing blacks. Er is dus iets in of mijn intel NUC of in Kodi dat deze black crush veroorzaakt. Ligt dus niet aan de tv. Ik ga weer even verder rommelen.
/edit2: Ah, Use Limited Colour Range (16-255) aanzetten in kodi zorgt ervoor dat het er wel normaal uit ziet.

[ Voor 26% gewijzigd door benchMarc op 07-11-2019 22:08 ]

Verwijderd

Zonder lamp geen licht... :)

Use Limited Colour Range

Chroma subsampling dus kennelijk op 4:4:4 dat betekent dus de zwartwaarde in de tv setting op hoog zetten of kleurbereik beperken. Dat is wat mij bekend is.

https://www.homecinemamag...ma-subsampling-uitgelegd/

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 23:07 ]

• Snake_Eye
  • Laatst online: 12-11 00:26
Snake_Eye schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:04:
[...]

Cabel zag op de Oled65E6 toch wel beter uit, met name de gezichten veel meer gedetailleerd. Zoals met dokter Phil uitzending, zijn gezicht is nu bijna een egale vlek. Details ontbreken volledig in het gezicht.
Met mijn vorige TV zag ik ook meer ruis, bij deze TV nauwlijks tot niets, dus het lijkt alsof er een soort smoothness in de achtergrond draait.
de consumentenbond heeft hier ook een melding van gemaakt.

Minpuntje is dat gezichten er soms wat vlak uitzien doordat de tv huidskleuren net niet goed weergeeft.
https://www.consumentenbond.nl/tv/lg-oled65c9pla#no3

Hier is ook iemand die dezelfde ervaring had als die van mij. dat zijn vorige TV beter uitzag dan zijn nieuwe LG OLED65B8S
https://www.avforums.com/...ue.2254037/#post-27517254
Hi All,

I bought the above television a few weeks ago from RS. I also upgraded to Sky Q at the same time. My whole house was renovated so all TV and Sky boxes are hard wired.

Problem is that I am not impressed at all with the picture. Firstly, the HD picture when watching something like Sky Sports is, in my opinion, nowhere near as good as it was on my old television using the old Sky Plus HD box. If i switch to UHD picture, it is a good picture but no better than the old HD picture I used to get. Same thing when watching UHD content on Netflix. One thing I have noticed is that the focus image is sharp but the background can be quite blurry. Additionally, if watching a wide angle of a football match, nothing is that clear, it almost looks like SD content. Only when they focus on one player does it become sharp.

Having spent all this money on an OLED television, I was expecting a more 'Wow' picture. Am I missing something, should i be doing something differently? Is it related to the size of the screen?

Any help much appreciated.

Thanks

[ Voor 158% gewijzigd door Snake_Eye op 07-11-2019 23:57 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 16:12
Interceptor101 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:33:
Komt dat wel vaker voor?
Of je zoekt even in dit topic en ziet dat ik dit al gemeld had en niemand iets zinnigs weet :+

Correctie: blijkbaar officieel een Disney+ app fix... maar goed of dat het enige is? Ik wacht altijd maar met updaten

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 08-11-2019 08:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Interceptor101
Phusebox schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:24:
[...]

Of je zoekt even in dit topic en ziet dat ik dit al gemeld had en niemand iets zinnigs weet :+
Ja, dat is ook zo. Maar ik had even tijd nodig voor die 935 pagina's.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Als je zoekt op "05.10.35" krijg je maar 1 pagina hoor, en nog een kleintje ook...

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Heeft iemand hier de 65" LG C9 bij Kamera Express gekocht en ontvangen en kan die mij vertellen of het wel of geen retour/refurbished TV was? In hun outlet staat die voor €2099, via mail bieden ze 'm aan voor €1999.. Voor dat geld wil ik wel een nieuw toestel hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door EnzymeNL op 08-11-2019 14:14 ]

PSN ID: Enzyme-NL

• Snake_Eye
  • Laatst online: 12-11 00:26
Heeft iemand dit al gelezen https://www.zdnet.com/goo...rn-in-and-market-squeeze/

Dit is niet zo best voor LG

• wimpie007
  • Laatst online: 14-11 17:12
EnzymeNL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:10:
Heeft iemand hier de 65" LG C9 bij Kamera Express gekocht en ontvangen en kan die mij vertellen of het wel of geen retour/refurbished TV was? In hun outlet staat die voor €2099, via mail bieden ze 'm aan voor €1999.. Voor dat geld wil ik wel een nieuw toestel hebben.
Je krijgt gewoon een nieuwe voor 1999

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:22
EnzymeNL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:10:
Zat er folie op je scherm?
Ik kwam er pas achter toen ie aan de muur hing (dus zo strak zat die erop).
Denk als dat zo is dat je wel kan aannemen dat die nieuw is.

Ik heb hem nu een paar weken en ook voor 1999.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ben je nu overal "oude" berichten vandaan aan het toveren? :+

May 15, 2019

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Niet online
niet ons (consument) probleem. als een ander merk een betere technologie neerzet, stappen we weer lekker over.

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Heb 'm nog niet besteld. Nadat ik de offerte had aangevraagd zag ik hun outlet prijzen pas en toen begon ik mij dat af te vragen.

PSN ID: Enzyme-NL

Verwijderd

Ben je nu echt steeds op zoek naar dit soort berichten en hebt de drang omdat hier dan te posten. Het mag natuurlijk, maar ik denk dat jouw frustraties zorgelijk beginnen te worden. Het burn-in verhaal is al zo uitgemolken dat er echt niets meer aan toe te voegen is wat van belang is

• wimpie007
  • Laatst online: 14-11 17:12
Iemand al reactie van LG over de cashback? Al weken geleden de enveloppe opgestuurd maar niks gehoord nog ;-(

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:35
wimpie007 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:24:
Iemand al reactie van LG over de cashback? Al weken geleden de enveloppe opgestuurd maar niks gehoord nog ;-(
Goede vraag, hier ook nog niets gehoord

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:44
Na problemen met arc met netflix en mijn uhd blurayspeler op mijn 65c9 lg maar de vraag gesteld en vandaag reactie terug.

-Wij adviseren u om de Netflix app te verwijderen en opnieuw te downloaden. Wanneer dit niet helpt kunt u contact opnemen met de uitgever van Netflix.
Aangezien andere apps wel werken ligt het probleem niet aan uw tv.

-Wat betreft de Blue-Ray en Onkyo Receiver, er zijn geen 2 HDMI kabels nodig, 1 HDMI kabel is voldoend naar de Onkyo Receiver voor beeld en geluid.

Nu lijkt het probleem dat audio wegvalt tijdens afspelen van films en series te zijn opgelost. Wel is het probleem nog aanwezig van volume harder/zachter zetten dat de audio wegvalt wat ik niet had op mijn 55b6.
En de reactie van de uhd bluray speler slaat nergens op, aangezien mijn onkyo slechts 4k @30fps ondersteund en geen dv/hdr10/eARC...wel heb ik een omslachtige oplossing voor de lg uhd bluray speler zodat ik van het dubbele beeld af ben. Tijdens afspelen de hdmi stekker eruit en erin dan doet ie normaal...tenzij ik op stop druk en weer op play.

Verwijderd

chulin schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:33:
[...]

Goede vraag, hier ook nog niets gehoord
wimpie007 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:24:
Ga uit van 8 tot 10 weken. Alles eerder is winst.. :*)
Mocht je nu echt nerveus worden schrijf dan een mailtje of ze de bescheiden hebben ontvangen

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2019 17:17 ]

• chulin
I see...
In principe heb ik geen haast toch ben ik benieuwd naar .....
Hebben ze alles gekregen? Voor de zekerheid heb ik foto’s gemaakt 🤪

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:41
Is er al iemand die iets heeft gehoord van LG ivm de cashback het begint nu wel heel lang te duren en ik begin bang te worden dat ze afkomen met we hebben uw brief niet ontvangen ofzo?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Verwijderd

izzet3838 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:23:
Is er al iemand die iets heeft gehoord van LG ivm de cashback het begint nu wel heel lang te duren en ik begin bang te worden dat ze afkomen met we hebben uw brief niet ontvangen ofzo?
Serieus?!

Verwijderd in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2019 17:32 ]

• chulin
Wat bedoel je?

Verwijderd

Was voor @izzet3838

En nogmaals, mocht je nerveus worden stuur ze een mail met de vraag of ze het hebben ontvangen

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2019 17:34 ]

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-11 18:45
mediamarkt gaat me terugbetalen gezien LG niet helpt ivm het macroblocking verhaal met de b8 series. ze geven dit uit eigen beweging aan dat het te lang duurt, ik moet zeggen kudos aan mediamarkt, jammer dat LG de klanten zo in de steek laat

• Wren
Light21M schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:38:
mediamarkt gaat me terugbetalen gezien LG niet helpt ivm het macroblocking verhaal met de b8 series. ze geven dit uit eigen beweging aan dat het te lang duurt, ik moet zeggen kudos aan mediamarkt, jammer dat LG de klanten zo in de steek laat
Fijn, succes met een ander merk!

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Heb je dat ook zwart op wit dan van de MM?

Dat lijkt me wel zo handig namelijk gezien de situatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Prostie34 op 08-11-2019 17:55 ]

• Light21M
Prostie34 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:54:
Heb je dat ook zwart op wit dan van de MM?

Dat lijkt me wel handig namelijk.
ik heb de mail net gekregen, krijg het bedrag volledig terug

• Light21M
Wren schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:48:
[...]

Ik heb hier een sony staan die teminste voor het geld deftiger werkt ja

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Moet wel opmerken dat dit netjes is van MM.

• Light21M
Prostie34 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:00:
Moet wel opmerken dat dit netjes is van MM.
Inderdaad, tenminste zijn er nog deftige partijen in de wereld, ik spreek dan wel over mediamarkt België.

Ongelofelijk hoe LG zwijgt in alle talen en de reviewers ook over het probleem met de macroblocking met de B8 2018 series, dit is echt wel een groot probleem, en de laatste firmware heeft black crush gelijk bij de C8.

Bij de C8 series lossen ze het op en de B8 series zwijgen ze in alle talen over en vermijden ze alle commentaar.

• ousselg
Kan iemand mij een site sturen die de best practices instellingen van de c9 heeft?

Dat hij op standby moet, beeld instellingen, energy saving aan, quick start enz

[ Voor 10% gewijzigd door ousselg op 08-11-2019 18:33 ]

• chulin

• ousselg
Super!

Ik zag een YouTube filmpje over instellingen maar die guy had oled light op 100 en brigthness op 50. Volgens mij is dat niet zo goed voor je paneel ???
Wren schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:48:
[...]

*Knip*, niet op de man spelen.

Wel soepel van MM dan je geld terug hebben betaald, dat hoeft men niet te doen.
Hoewel ik me de actie wel kan voorstellen om van het gezeur af te zijn.
Nu hoeven ze er geen tijd meer aan te besteden.

[ Voor 23% gewijzigd door Zeehond op 09-11-2019 14:13 ]

• Light21M
HoppyF schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:58:
[...]

Moet we de collega Tweakers van merk “X” vast gaan waarschuwen dat @Light21M eraan komt in hun topic?
Er is immers nooit iets goed aan welke TV dan ook.
Perfecte TV’s bestaan niet ongeacht het merk of de techniek.

Wel soepel van MM dan je geld terug hebben betaald, dat hoeft men niet te doen.
Hoewel ik me de actie wel kan voorstellen om van het gezeur af te zijn.
Nu hoeven ze er geen tijd meer aan te besteden.
Ik wens u veel plezier met uw fictief oled toestel.
Als jullie macroblocking accepteren doe maar.

Koop u een B8 tv, en kom dan is terug na paar maanden dat je dat accepteert.

Hier de perfecte reactie minuut 15:00 : YouTube: LG 2018 OLED TV (B8, C8, E8) Near-Black "Flashing" Problem Analysed

[ Voor 17% gewijzigd door Light21M op 08-11-2019 21:09 ]

Verwijderd

Light21M schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:05:
[...]

Ik wens u veel plezier met uw fictief oled toestel.
Als jullie macroblocking accepteren doe maar.

Koop u een B8 tv, en kom dan is terug na paar maanden dat je dat accepteert
Ik mag hopen en wensen voor je dat je het nu allemaal hebt afgerond er klaar mee bent. Dat je je helemaal op je gemak gaat voelen met je nieuwe niet Oled, althans LG, en dat je dit hoofdstuk verder gewoon kunt afsluiten. Dan kunnen we nu verder en overgaan tot de orde van de dag... ;w
Verwijderd schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:10:
[...]

Ik mag hopen en wensen voor je dat je het nu allemaal hebt afgerond er klaar mee bent. Dat je je helemaal op je gemak gaat voelen met je nieuwe niet Oled, althans LG, en dat je dit hoofdstuk verder gewoon kunt afsluiten. Dan kunnen we nu verder en overgaan tot de orde van de dag... ;w
Nou, na ruim twee en half jaar LG TV’s wisselen is blijkbaar de keuze nu op een andere fabrikant gevallen.
(zie dit: Light21M in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie")
Ik hoop voor @Light21M dat de eerste de beste aanschaf van merk X een succes zal zijn.
Garanties zijn er echter niet.

• Wren
*Knip* niet op de man spelen

[ Voor 91% gewijzigd door Zeehond op 09-11-2019 14:11 ]

• Light21M
Grappig als ik over LG praat dat een probleem is dat ze hadden beloofd op te lossen maar niet deden dat jullie als ambassadeurs van LG dit staalhard ontkennen dat dit eigen is aan het hebben van een niet perfecte tv terwijl dit een gekend software probleem is dat ze weigeren op te lossen en dan gaan jullie het op de man spelen bravo!

*Knip* niet op de man spelen

Ik heb vroeger 2 LG tv's gehad zonder issues, LCD welliswaar maar met LG en hun OLED panelen is het gewoon iets wat teveel kinderziektes heeft.

- Burn in risico
- Vertical banding
- Horizontal banding
- Tinting (gele, rode, paarse, groene vlekken)
- Macroblocking en flitsen
- Vignetting en reverse vignetting

Ik zoek geen perfecte tv maar ik zoek wel ééntje die tenminste niet gehandicapped is in het bekijken van beelden.

Macroblocking heb ik ook niet om gevraagd! Zij leveren dat en ik constateer, ik heb gewoon gevraagd dat op te lossen maarja, de 2019 modellen zijn uit dus waarom nog research in de 2018 modellen steken.

Ik heb zoveel merken gekocht waar ik soms ook is iets mis had maar dat altijd netjes werd opgelost door de fabrikant maar LG is echt een uitzondering, wauw. qua technologie is OLED interessant maar niet met LG.

[ Voor 120% gewijzigd door Zeehond op 09-11-2019 14:21 ]

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo, Ik ben niet nieuw op dit forum, maar wel in het tv deel.
Ik heb sinds 2 weken een LG C9 65 inch tv, erg tevreden over het beeld. Er valt mij wel iets raars op: Als er een reclame komt met veel geel op de achtergrond, bv kruidvat, praxis,jumbo, dan begint het gehele scherm te flikkeren, met een frequentie van zo'n 2 a 3 x per seconde. Als de " gele" reclame is afgelopen, dan stopt het.
Herkent iemand dit??

Franksch

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je daar een filmpje van?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Farabi
  • Niet online
@Light21M ga je straks voor qled? welke nieuwe tv heb je op het oog?

• Light21M
Hamazaki schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:59:
@Light21M ga je straks voor qled? welke nieuwe tv heb je op het oog?
Ik wacht wel even.

MicroLED als het ooit er komt.

Ik heb nu nog een Sony LCD tv als spare, die kan even dienen. Geen issues mee voor veel minder geld.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:08
@Light21M ik heb de discussie niet zo goed gevolgd, maar ik vraag me wel af waarom LG volhoud dat dit een softwareprobleem is.
Ik hen hier een tv staan die van die geen van die issues heeft. Het klinkt voor mij gewoon als een slecht paneel. Dat ze dat dan softwarematig willen fixen is leuk, maar zou ik geen boodschap aan hebben.
Alleen jammer dat het altijd zo lastig is een bedrijf als dat over te halen een nieuw product op te sturen. (Zo heb ik hier een aantal musicflow producten staan van LG vol met issues waarvan ze geen van allen willen oplossen op welke manier dan ook)
Pagina: 1 ... 234 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.