Ok, conclusie: Geen tv voor jou. Andere kopenSnake_Eye schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:26:
[...]
Ik zie het hier wel in lichte mate op deze foto, zoals ik zei, witte randjes, en regelmatig donkere randjes om de personen.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 13:51
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
@FeaR heeft wel gelijk niet-prijs gerelateerde zaken horen hier thuis.FeaR schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:57:
[MBR]Wederom, dit topic is om prijzen te delen. Bespreken van hoe een TV te vervoeren is offtopic, dat kan in het algemene topic besproken worden. Ook het bespreken van welke winkel beter is valt meer onder Shop Reviews of desnoods het algemene OLED Topic.
@HoppyF @pdavie2311 @GorgeousMetal [/]
Waar het om ging is wel of niet verzenden.
Zelf ophalen kan uiteraard maar het is best lastig een 55 of 65 inch rechtop te vervoeren in een personenauto.
Meestal rekent een shop €30 voor verzenden soms is dit inclusief.
Een vervoerder is verzekerd voor transportschade, als je zelf een TV ophaalt is transportschade voor je eigen rekening.
Zelfs al is er geen transportschade en doet de TV het niet goed na het installeren is dit moeilijk aan te tonen of dit al zo was of toch door (eigen) transport is veroorzaakt.
Woon je dus erg dichtbij een winkel is ophalen wel te begrijpen.
[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 02-11-2019 15:35 ]
Precies, alleen blijf ik nu met deze TV zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:33:
[...]
Ok, conclusie: Geen tv voor jou. Andere kopen
Verwijderd
categorie: TelevisiesSnake_Eye schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:37:
[...]
Precies, alleen blijf ik nu met deze TV zitten.
Ik zie je anders in de prijzen-topic continue off-topic reagerenHoppyF schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:33:
[...]
@FeaR heeft wel gelijk niet-prijs gerelateerde zaken horen hier thuis.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, klopt.Hamazaki schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:20:
[...]
Ik zie je anders in de prijzen-topic continue off-topic reageren
Iemand had het over ophalen.
Ik reageerde daarop omdat dit weliswaar verzendkosten uitspaart en de netto prijs daarom lager kan zijn.
Dit betekent nog niet automatisch de beste deal vandaar mijn opmerking hierover.
Dus wel wat prijs gerelateerd maar tevens ook off-topic.
Wel te begrijpen want anders gaat de discussie al snel verder over de winkel, de locatie, wel of niet op voorraad, garantie erbij enz.
In feite zou elke post waar geen €€€ in voorkomt daar niet thuis mogen horen.
Voor degenen die hetzelfde willen als ik:mrmrmr schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 02:09:
Ik zoek een USB stick voor mijn OLED55C8 tv (2018) met grote capaciteit (>64GB). Deze tv heeft vermoedelijk USB 2.0 aansluitingen. Er zijn veel snelle USB sticks, maar de vraag is of die wel geschikt zijn. Een snelle 64GB Sandisk Extreme USB 3.0 stick doet het niet goed meer, want de opnames worden nu bijna altijd voortijdig afgebroken op willekeurige momenten. De foutmelding in de TV zegt niets nuttigs behalve dat de opname afgebroken is.
Een andere Sandisk Dual USB Drive 32GB doet het wel weer goed, maar die wordt niet meer gemaakt en is niet groot genoeg.
Vermoedelijk voldoet een USB drive die zonder haperen kan schrijven als USB 2.0 device. Dat hoeft niet eens zo snel te zijn, maar er mogen geen onderbrekingen c.q. wachttijden ontstaan. Veel op zich snelle USB 3.0 sticks kunnen naar 2.0 omschakelen, maar ik vraag me af of het dan niet trager wordt dan een snelle USB 2.0 stick.
De TV schrijft opnamen als bestanden van ~100MB weg samen met enkele kleine bestandjes. De TV draait de laatste versie van het OS.
Externe SSD's zijn voor mij eigenlijk alleen interessant als ze onder idle nauwelijks iets gebruiken. De meeste externe SSD's verbruiken teveel (>>0,5W) onder idle. Geen idee of LG ueberhaupt besparingsfuncties gebruikt in hun OS.
Welke 64 of 128GB USB stick werkt goed voor opnamens in deze LG TV?
Ik heb het zoeken naar USB sticks om ermee op te nemen opgegeven na veel onsuccesvolle pogingen het stabiel te laten werken, ik gebruik nu een SSD drive met een losse USB naar SATA interface. Daarmee kun je terwijl je iets afspeelt ook opnemen zonder problemen. Uiteindelijk is een externe SSD niet veel duurder dan een grote USB stick.
Die USB naar SATA interface had ik over door het chucken van een externe 2.5" 4TB Seagate drive. Deze gekoppeld aan een interne Samsung SATA SSD werkt goed.
Ik moet een C9 55 aan de muur gaan hangen. Is deze beugel een aanrader? Zou je een foto kunnen sturen van de voor- en zijkant? Ben benieuwd! Thnxpdavie2311 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:27:
Ander dingetje..Net de C9 65 aan de muur gehangen op de Vogels Thin 505...
Ik heb deze gebruikt voor een 55C9.
https://www.bol.com/nl/p/...ng/9000000010968019/?s2a=
Tv hangt erg strak tegen de muur.
https://www.bol.com/nl/p/...ng/9000000010968019/?s2a=
Tv hangt erg strak tegen de muur.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Vanaf 19 november wellicht nog een extra reden voor een Chromecast: Google Stadiapdavie2311 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:02:
Anders nog maar een chromekast erbij kopen..
Ik zit hier bij Ziggo in oud Multikabel-gebied (gemeente Haarlemmermeer). Daar betaal ik niets extra's voor een CI+. Ik moet alleen eenmalig zelf een CI+-module aanschaffen.thunder8 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:45:
CI+ werkt prima, had ik ook al op mijn vorige TV. Ik heb een hekel aan extra kastjes die je in principe niet nodig hebt. Als je zelf een geregistreerde smartcard over hebt, kan je de CI+ module zelf kopen. Dan betaal je per maand niets extra. Heb je dat niet, dan moet je via Ziggo de CI+ module gaan huren, dan krijg je de smartcard erbij. Helaas kan je tegenwoordig geen smartcards meer registreren, wat ik echt zonde vindt.
Ik weet wel van Ziggo gebruikers in oud UPC-gebied (Amsterdam), dat ze verplicht €2/maand moeten betalen. Die mogen/kunnen niet zelf de module aanschaffen.
Ik ben sinds kort ook bezig, maar ook ik krijg google assistant niet aan de praat.
ik heb ook LG opgebeld en werd mij een beetje onbeschoft vertelt dat het aan Google lag.
Het vreemde aan dit alles is dat als het aan Google ligt, hoe kan het dan zijn dat Google Assistant wel werkt op de LG WK7 Thinq smart speaker, en dus ook gewoon in het Nederlands.
ik heb ook LG opgebeld en werd mij een beetje onbeschoft vertelt dat het aan Google lag.
Het vreemde aan dit alles is dat als het aan Google ligt, hoe kan het dan zijn dat Google Assistant wel werkt op de LG WK7 Thinq smart speaker, en dus ook gewoon in het Nederlands.
Ik twijfel nog steeds tussen de Q90r en de C9. Mijn voorkeur ging aanvankelijk uit naar de samsung door de betere prestaties in een kamer met veel buitenlicht. Echter sinds ik veel films kijk op mijn nieuwe iPhone oled scherm geniet ik erg van het zwart. Dus gaat waarschijnlijk oled worden.
Twijfel nu alleen nog tussen 55 en 65 inch. Tussen tv en begin van de bank zit 2.80. Wat hebben jullie en waarom?
Twijfel nu alleen nog tussen 55 en 65 inch. Tussen tv en begin van de bank zit 2.80. Wat hebben jullie en waarom?
65 inch... waarom? Omdat kijkafstand overrated is in veel gevallen 😁giantgiantus schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:22:
Ik twijfel nog steeds tussen de Q90r en de C9. Mijn voorkeur ging aanvankelijk uit naar de samsung door de betere prestaties in een kamer met veel buitenlicht. Echter sinds ik veel films kijk op mijn nieuwe iPhone oled scherm geniet ik erg van het zwart. Dus gaat waarschijnlijk oled worden.
Groter (65 inch) is eigenlijk geen nadeel, tenzij je hem op de wc hangt.giantgiantus schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:22:
Als geld geen rol speelt dan is de 65 inch op die afstand gewoon prima. Ik zit zelf ook ongeveer op die afstand of zelfs dichterbij en na 2 weken ben je er al aan gewend.
En vinden jullie het niet een te groot zwart vlak in de kamer? Ik vind een tv niet heel erg mooi als die uit staat.
Ik zie het anders. Ik heb een 55 inch en zit op 3 meter. Reguliere uitzendingen zien er op die afstand toch echt minder scherp uit dan 4k. Nu wordt de scherpte niet echt minder als je het scherm nog groter maakt maar je beleeft het toch wel als onscherp (ik in ieder geval) en ja, de 55 inch is al een erg groot zwart vlak in de kamer. Als hij aan staat ben ik er erg blij mee maar wij denken wel aan een oplossing om hem overdag weg te werken.
https://www.mediacourant....logo-omroep-max-niet-aan/
Omroep MAX-baas Jan Slagter gaat niet in op het verzoek van de Publieke Omroep om zijn omroeplogo transparant te maken. Dat vertelt hij vandaag in het AD. De NPO wil de zenderlogo’s transparant maken om inbranden op oude plasma-tv’s te voorkomen, maar wil dat alle omroepen ook meedoen. “Ik snap de bezorgdheid van de NPO, maar er is geen urgentie“, vindt Slagter. “Ik begrijp dat inbranden vooral gebeurt bij oude plasmaschermen die niet meer worden verkocht.”
Dat vindt Slagter niet voldoende aanleiding geven om zijn logo aan te passen. “Lcd-schermen hebben er geen last van. Daarnaast kom ik weinig klachten tegen. Dus welk probleem moeten we nu eigenlijk oplossen?”
“Dat van MAX bestaat al uit veel wit, moet ik dan naar een ander logo? Ik laat me niet op kosten jagen.“
Belachelijk,in mijn vorige scherm was het omroep Max logo ook ingebrand. het kost ons geld. Ja MAX-baas Jan Slagter moet naar een andere logo. Het is niet alleen wit maar ook oranje wat schadelijk is.
RTL4, 5, 8 NPO zijn ook allemaal transparant gemaakt.
Tegenwoordig gaan alle merken over naar Oled schermen, zelfs Samsung. Toch tijd dat meer mensen via facebook of een mail sturen naar omroep max.
Omroep MAX-baas Jan Slagter gaat niet in op het verzoek van de Publieke Omroep om zijn omroeplogo transparant te maken. Dat vertelt hij vandaag in het AD. De NPO wil de zenderlogo’s transparant maken om inbranden op oude plasma-tv’s te voorkomen, maar wil dat alle omroepen ook meedoen. “Ik snap de bezorgdheid van de NPO, maar er is geen urgentie“, vindt Slagter. “Ik begrijp dat inbranden vooral gebeurt bij oude plasmaschermen die niet meer worden verkocht.”
Dat vindt Slagter niet voldoende aanleiding geven om zijn logo aan te passen. “Lcd-schermen hebben er geen last van. Daarnaast kom ik weinig klachten tegen. Dus welk probleem moeten we nu eigenlijk oplossen?”
“Dat van MAX bestaat al uit veel wit, moet ik dan naar een ander logo? Ik laat me niet op kosten jagen.“
Belachelijk,in mijn vorige scherm was het omroep Max logo ook ingebrand. het kost ons geld. Ja MAX-baas Jan Slagter moet naar een andere logo. Het is niet alleen wit maar ook oranje wat schadelijk is.
RTL4, 5, 8 NPO zijn ook allemaal transparant gemaakt.
Tegenwoordig gaan alle merken over naar Oled schermen, zelfs Samsung. Toch tijd dat meer mensen via facebook of een mail sturen naar omroep max.
[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 03-11-2019 16:24 ]
Hallo
Ik zou graag een oled tv kopen,s de lg oled55b9pla aan te raden ?Ik lees wel eens dat oled last van hebben van burn in,ook wil ik geen dode of kapotte pixels
.Is de lg oled 55 c9pla trouwens een nieuwer of ouder model ?
Ik heb wel wat opgezocht maar tis mij nog een beetje onduidelijk
.
danku:)
Ik zou graag een oled tv kopen,s de lg oled55b9pla aan te raden ?Ik lees wel eens dat oled last van hebben van burn in,ook wil ik geen dode of kapotte pixels
Ik heb wel wat opgezocht maar tis mij nog een beetje onduidelijk
@Snake_Eye, als NPO met de reden aangezet komt, inbranden op "oude" Plasma schermen (waarbij het kwaad dan toch al is geschied na al die jaren dunkt me), dan geloof ik goed dat ze deze reden terzijde schuiven?
Waarom het beestje niet bij naam noemen en die recente TV techniek aanhalen waarbij gebleken is dat zo'n fel oranje / rood logo in sommige gevallen wel degelijk kwaad doet of heeft gedaan?
Edit: WTF, vergeten om naar de datum bij het artikel te kijken, dit is van: Geplaatst op Wed 16 Jul 2014 om 11:04. Tja, dit komt uit een tijd dat er niet of nauwelijks een Oled scherm te bekennen was? Waarom plaats je dit nu?
Waarom het beestje niet bij naam noemen en die recente TV techniek aanhalen waarbij gebleken is dat zo'n fel oranje / rood logo in sommige gevallen wel degelijk kwaad doet of heeft gedaan?
Edit: WTF, vergeten om naar de datum bij het artikel te kijken, dit is van: Geplaatst op Wed 16 Jul 2014 om 11:04. Tja, dit komt uit een tijd dat er niet of nauwelijks een Oled scherm te bekennen was? Waarom plaats je dit nu?
[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 03-11-2019 16:51 ]
Testing, one, two ...
De NPO wilde al eerder de zenderlogo’s transparant maken om inbranden op oude plasma-tv’s te voorkomen, maar wil dat alle omroepen ook meedoen. Alleen omroep MAX-baas Jan Slagter gaat niet in op het verzoek van de Publieke Omroep om zijn omroeplogo transparant te maken. Dat vertelt hij in 2014 in het AD. Met als excuus, dat tegenwoordig alleen maar LCD's zijn en geen plasma worden verkocht. Maar nu is de nieuwe techniek Oled. Daarom moet omroep Max nogmaals verzocht worden zijn logo aan te passen. We hebben al mails gestuurd naar omroep max.hardware-lover schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:45:
@Snake_Eye, als NPO met de reden aangezet komt, inbranden op "oude" Plasma schermen (waarbij het kwaad dan toch al is geschied na al die jaren dunkt me), dan geloof ik goed dat ze deze reden terzijde schuiven?
NPO maakt hen eigen logo wel transparant. Maar omroep Max zenden hun programma uit via NL 1 (NPO)
En is niet transparant, maar oranje en wit. Ze zeggen we krijgen weinig klachten.
[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 03-11-2019 16:59 ]
En op het moment dat ie dat uitsprak klopte het ook? Er werden eigenlijk alleen nog maar LCD TV's geproduceerd op dat moment, het aandeel verkocht plasma's was vrijwel nihil op dat moment?Snake_Eye schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:55:
[...]
De NPO wilde al eerder de zenderlogo’s transparant maken om inbranden op oude plasma-tv’s te voorkomen, maar wil dat alle omroepen ook meedoen. Alleen omroep MAX-baas Jan Slagter gaat niet in op het verzoek van de Publieke Omroep om zijn omroeplogo transparant te maken. Dat vertelt hij in 2014 in het AD. Met als excuus, dat tegenwoordig alleen maar LCD's zijn en geen plasma worden verkocht. Maar nu is de nieuwe techniek Oled. Daarom moet omroep Max nogmaals verzocht worden zijn logo aan te passen. We hebben al mails gestuurd naar omroep max.
NPO maakt hen eigen logo wel transparant.
nieuws: Panasonic stopt al dit jaar met het maken van plasma-tv's
nieuws: LG stopt eind november als laatste fabrikant met plasma-tv's
Ik juich overigens de transparante logo's toe hoor, laat ik daar duidelijk over zijn. Door RTL is ook de nodige schade aangericht, maar daar is gelukkig (hoewel wat laat), ook een goede draai aan gegeven.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Gaan we nu de hele inbrand discussie weer opnieuw doen. Is al genoeg over gezegd. Als er mensen zijn die Max hierover willen contacteren dan weten ze de weg. Enne, wie kijkt er nu langer dan 1 minuut naar de omroep Max.Snake_Eye schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:55:
[...]
NPO maakt hen eigen logo wel transparant. Maar omroep Max zenden hun programma uit via NL 1 (NPO)
En is niet transparant, maar oranje en wit. Ze zeggen we krijgen weinig klachten.
De 9 slaat op modeljaar 2019. Of je de B of C pakt heeft te maken met wat specs, niet dat de een nieuwe of ouder is.daywalkerr schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:42:
Hallo
Ik zou graag een oled tv kopen,s de lg oled55b9pla aan te raden ?Ik lees wel eens dat oled last van hebben van burn in,ook wil ik geen dode of kapotte pixels.Is de lg oled 55 c9pla trouwens een nieuwer of ouder model ?
Ik heb wel wat opgezocht maar tis mij nog een beetje onduidelijk.
vanaf 19:01:daywalkerr schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:42:
Ik lees wel eens dat oled last van hebben van burn in
We investigated the risk of OLED burn-in by displaying varying content 20 hours a day on a brand new LG E8 OLED TV for more than 6 months.
We found no sign of permanent screenburn after putting on more than 3700 hours on our LG E8, confirming that OLED burn-in is extremely unlikely as long as you vary your content, and put the TV into standby rather than power off at the mains so that the normal compensation cycles can run to clear up image retention and reduce the risk of permanent screenburn.
Ik denk dat hij graag 24 uur per dag naar omroep max wil kijken en daarom bang is voor burnin.Resinman schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:45:
[...]
vanaf 19:01:
[YouTube: LG C9 OLED TV Review]
[YouTube: OLED Burn-In Test: No Screen Burn After 6 Months of Use, 20 Hours A Day]
We investigated the risk of OLED burn-in by displaying varying content 20 hours a day on a brand new LG E8 OLED TV for more than 6 months.
We found no sign of permanent screenburn after putting on more than 3700 hours on our LG E8, confirming that OLED burn-in is extremely unlikely as long as you vary your content, and put the TV into standby rather than power off at the mains so that the normal compensation cycles can run to clear up image retention and reduce the risk of permanent screenburn.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Vraagje,
Bij de specs van mijn oled55e9pla staat dat de usb poorten max. 500Ma aankunnen.
Ik zou een hdd WD my passport 1tb of ssd samsung T5 1tb willen aansluiten maar de ssd vermeld een stroomverbruik van 800Ma... gaat dit dus niet werken of is dit nadelig voor mijn toestel?
Van de WD passport heb ik voorlopig nog geen verbruik kunnen vinden.
Bij de specs van mijn oled55e9pla staat dat de usb poorten max. 500Ma aankunnen.
Ik zou een hdd WD my passport 1tb of ssd samsung T5 1tb willen aansluiten maar de ssd vermeld een stroomverbruik van 800Ma... gaat dit dus niet werken of is dit nadelig voor mijn toestel?
Oh ik dacht dat c nieuwer model was omdat c na b komt lolWren schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:23:
[...]
De 9 slaat op modeljaar 2019. Of je de B of C pakt heeft te maken met wat specs, niet dat de een nieuwe of ouder is.
ik raad je een usb-hub aan, maak ik zelf ook gebruik van. geen gezeik met voltage en iedere keer moeilijk om naar de usb-poort te reiken.Rody7 schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:55:
Vraagje,
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:04:
[...]
Gaan we nu de hele inbrand discussie weer opnieuw doen. Is al genoeg over gezegd. Als er mensen zijn die Max hierover willen contacteren dan weten ze de weg. Enne, wie kijkt er nu langer dan 1 minuut naar de omroep Max.
https://www.maxvandaag.nl...agboek-van-hendrik-groen/
Testing, one, two ...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:04:
[...]
Gaan we nu de hele inbrand discussie weer opnieuw doen. Is al genoeg over gezegd. Als er mensen zijn die Max hierover willen contacteren dan weten ze de weg. Enne, wie kijkt er nu langer dan 1 minuut naar de omroep Max.
Maar je weet het, vrijwel wekelijks komen deze onderwerpen wel aan de orde.
Even zoeken in het topic beantwoordt eigenlijk alle vragen al.
Ik vind wel dat alle omroepen gewoon transparante logo’s moeten gebruiken er is namelijk geen enkele reden om dit niet te doen.
Dit betekent geen hoge kosten voor de omroep want er hoeft echt geen nieuw logo ontworpen te worden.
Een bestaand logo wordt alleen transparant, dat is alles.
Dat omroep Max geen klachten krijgt ligt voor de hand, de doelgroep weet namelijk niet eens of ze wel een probleem hebben.
Uit die hoek hoeft je dus geen feedback te verwachten.
https://www.televizier.nl...rik-groen-blijft-populair
En nu even de kop uit het zand halen en realiteit onder ogen zien. Het is niet anders 🤡
Testing, one, two ...
Voor leken als ons maakt het niet uit, maar Ik snap het wel vanaf een commercieel punt. Een kleur geeft uiteindelijk een eigen karakter en herkenbaarheid aan een zender.HoppyF schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:19:
[...]
Inderdaad.
Maar je weet het, vrijwel wekelijks komen deze onderwerpen wel aan de orde.
Even zoeken in het topic beantwoordt eigenlijk alle vragen al.
Ik vind wel dat alle omroepen gewoon transparante logo’s moeten gebruiken er is namelijk geen enkele reden om dit niet te doen.
Dit betekent geen hoge kosten voor de omroep want er hoeft echt geen nieuw logo ontworpen te worden.
Een bestaand logo wordt alleen transparant, dat is alles.
Dat omroep Max geen klachten krijgt ligt voor de hand, de doelgroep weet namelijk niet eens of ze wel een probleem hebben.![]()
Uit die hoek hoeft je dus geen feedback te verwachten.
Je kan coca-cola ook niet opeens een witte kleur geven, omdat rood agressie uitstraalt.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een logo geeft inderdaad herkenbaarheid en een identiteit.Hamazaki schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:07:
[...]
Voor leken als ons maakt het niet uit, maar Ik snap het wel vanaf een commercieel punt. Een kleur geeft uiteindelijk een eigen karakter en herkenbaarheid aan een zender.
Je kan coca-cola ook niet opeens een witte kleur geven, omdat rood agressie uitstraalt.
Het logo mag ook wel getoond worden maar het hoeft te te leiden tot het verkloten van je TV.
De oplossing is zo simpel het transparant maken.
Als anderen het doen kan iedere omroep dit doen.
Kijkcijfers staan hier los van.
Omroep Max heeft ook best goede programma’s.
Het is ook goed dat je op de LG TV’s het logo kan laten dimmen.
Dat zwarte vlak heb je toch. Is het zwarte vlak van een 65” zoveel storender dan het vlak van een 55”?giantgiantus schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:18:
En vinden jullie het niet een te groot zwart vlak in de kamer? Ik vind een tv niet heel erg mooi als die uit staat.
Verwijderd
Ben je ook fan? Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Maar met dat kijkgedrag kan ik mij niet voorstellen dat het logo van Max ook maar een schijn van kans heeft tot inbranden. Mijn moeder van 88 dut er altijd lekker bij in en die heeft zelfs een 10 jaar oude plasma staan zonder ingebrand logo. Dat is het punt als ik zeg: wie kijkt er in hemelsnaam 24/7 naar Max..hardware-lover schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:49:
[...]
https://www.televizier.nl...rik-groen-blijft-populair
En nu even de kop uit het zand halen en realiteit onder ogen zien. Het is niet anders 🤡
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 22:11 ]
Geen hond kijkt 24/7 TV (mag ik hopen). Maar laten we niet alleen Omroep Max afrekenen op het prominente logo, ik zie ook een prachtig (permanent)rood rondje tijdens de uitzendingen van NOS? Niet ingebrand in de TV bedoel ik dan. Dat rondje zie ik wel permanent terug in onze oude plasma (staat bij mijn oudste zoon), en die kijkt zelden tot nooit NOS 😉.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:06:
[...]
Ben je ook fan? Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Maar met dat kijkgedrag kan ik mij niet voorstellen dat het logo van Max ook maar een schijn van kans heeft tot inbranden. Dat is het punt als ik zeg: wie kijkt er in hemelsnaam 24/7 naar Max..
Maar als ik het mag zeggen, alle logo's transparant, na enige minuten uitzending, kan ik onze huidige TV met een volledig "schoon" beeld doorschuiven naar het volgende gezinslid
Testing, one, two ...
Had op m'n plasma het npo1 logo een beetje ingebrand. Met OLED heb je daar helemaal geen last van. Er zit ook nog een logo-dim optie op LG's om het risico nog verder te verminderen.
Heb alleen even last gehad van ongelijkmatige slijtage doordat ik een tijd gele ondertiteling had ingesteld bij Netflix. Bij een egaal oranje vlak zag je dan een iets donkerder gebied waar de subs werden weergegeven. Heb toen 1x de handmatige pixel refresh functie gebruikt en toen was dat weg.
IMO is er geen enkele reden om van OLED af te zien vanwege vermeend inbranden of andere beeldschermproblemen. Zolang je maar de tv stand-by laat staan en je er voor zorgt dat er geen direct zonlicht op de tv schijnt.
Heb alleen even last gehad van ongelijkmatige slijtage doordat ik een tijd gele ondertiteling had ingesteld bij Netflix. Bij een egaal oranje vlak zag je dan een iets donkerder gebied waar de subs werden weergegeven. Heb toen 1x de handmatige pixel refresh functie gebruikt en toen was dat weg.
IMO is er geen enkele reden om van OLED af te zien vanwege vermeend inbranden of andere beeldschermproblemen. Zolang je maar de tv stand-by laat staan en je er voor zorgt dat er geen direct zonlicht op de tv schijnt.
_██_
(ಠ_ృ)
65" is echt wel een klap groter dan 55" vind ik. Vriend van me heeft een enorme woonkamer (formaat balzaal), maar zelfs daar denk ik 'wat is dat ding groot tov mijn 55 in mijn kleine woonkamer'. Neemt niet weg dat ik best een 65" zou willen voor films en gamen, maar het is wel echt een opzichtig vlak ja.Rallye schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:51:
[...]
Dat zwarte vlak heb je toch. Is het zwarte vlak van een 65” zoveel storender dan het vlak van een 55”?
je hebt ook een schilderij modus op de tv. misschien een tipRaziel schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:12:
[...]
65" is echt wel een klap groter dan 55" vind ik. Vriend van me heeft een enorme woonkamer (formaat balzaal), maar zelfs daar denk ik 'wat is dat ding groot tov mijn 55 in mijn kleine woonkamer'. Neemt niet weg dat ik best een 65" zou willen voor films en gamen, maar het is wel echt een opzichtig vlak ja.
Ik weet niet of je energierekening daar nou zo blij van wordt.Hamazaki schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:14:
je hebt ook een schilderij modus op de tv. misschien een tip
Mijn moeder.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:04:
[...]
RTL4 geeft even een minuut een oranje logo, daarna verandert het in transparant.Hamazaki schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:07:
[...]
Voor leken als ons maakt het niet uit, maar Ik snap het wel vanaf een commercieel punt. Een kleur geeft uiteindelijk een eigen karakter en herkenbaarheid aan een zender.
Zo ook met NPO enz. Dat kunnen ze toch ook doen.
Dat had ik op mijn E6 ook allemaal, maar bleef toch hinderlijk staan. het ging niet meer weg. En dan kunnen mensen wel zeggen alweer dat gezeur over inbranden. Ja het kan niet genoeg gezegd worden. Het is hinderlijk en heeft me toch geld gekost. Zo kan je net hetzelfde zeggen dat men weer zeurt over die ARC audio probleem. Ik zelf heb dat niet, maar kan me indenken dat het ook hinderlijk is. Mensen mogen dat best melden.Atomsk schreef op maandag 4 november 2019 @ 01:38:
Had op m'n plasma het npo1 logo een beetje ingebrand. Met OLED heb je daar helemaal geen last van. Er zit ook nog een logo-dim optie op LG's om het risico nog verder te verminderen.
[ Voor 54% gewijzigd door Snake_Eye op 04-11-2019 11:52 ]
waarom koop je dan een 'OLED' voor je moeder? dan moet je achteraf niet gaan klagen.
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 04-11-2019 11:51 ]
Dat wist ik niet. Waarom koop je dan een oled? De vraag verandert niet.
[ Voor 37% gewijzigd door S1NN3D op 04-11-2019 12:40 ]
Is niet voor mijn moeder, we wonen samen.Hamazaki schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:51:
[...]
waarom koop je dan een 'OLED' voor je moeder? dan moet je achteraf niet gaan klagen.
Omdat ik niet wist dat het inbranden kon. En als je Oled gewend bent wil je niet anders meer.Hamazaki schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:56:
[...]
Dat wist ik niet. Waarom koop je dan een oled? De vraag verandert niet.
Want LCD heb je slechte kijkhoeken, geen goede zwart waarden, zwart is grijs bij LCD. Dan ook nog blooming.
Kleuren zijn niet zoals ze moeten zijn.
Omdat Mijn Oled was ingebrand, en buiten garantie zat, en mijn zoveelste reparatie, kreeg ik van mediamarkt een Oled E9 de opvolger terug, met €500 bij betalen. Men zei dat deze schermen minder snel zouden inbranden. Maar heb nu vernomen dat er nog steeds logo's ingebrand zijn in de nieuwere Oled serie.
[ Voor 64% gewijzigd door Snake_Eye op 04-11-2019 12:53 ]
Zoveel - in theorie, en op oude OLEDs in praktijk - over geschreven en gerapporteerd.Snake_Eye schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:13:
[...]
Omdat ik niet wist dat het inbranden kon. En als je Oled gewend bent wil je niet anders meer.
Want LCD heb je slechte kijkhoeken, geen goede zwart waarden, zwart is grijs bij LCD. Dan ook nog blooming.
Kleuren zijn niet zoals ze moeten zijn.
Omdat Mijn Oled was ingebrand, en buiten garantie zat, en mijn zoveelste reparatie, kreeg ik van mediamarkt een Oled E9 de opvolger terug, met €500 bij betalen.
En als je de kans op inbranden - de kans! - tegenover alle andere nadelen van LCD zet, die je zelf al aangeeft?
Je hebt het product dat het beste bij je past De meeste plusjes in de juiste kolom, en dan nog steeds terug komen op dat ene minnetje?
Aanvulling als edit: geniet van je prachtige product - waar je naar alle waarschijnlijk meer maagzuur, oprispingen en andere problemen van krijgt dan uiteindelijk inbranden.
[ Voor 9% gewijzigd door Suomi76 op 04-11-2019 12:19 ]
Verwijderd
Alle tv schermen hebben kans op inbranden. De enige manier om dat volledig uit te sluiten is geen tv aanschaffen. Of aanschaffen en m niet aanzettenSnake_Eye schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:13:
[...]
Omdat ik niet wist dat het inbranden kon.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2019 12:28 ]
Verwijderd
Hoe gaat Oled om met hoge snelheid sporten?
Wij zijn beide liefhebbers van auto- en motorsport en willen wel graag vloeiende beelden.
En profiteer je met “normaal tv kijken” ook van de mooie diepe kleuren? Als in; het journaal, dans/zing programma’s e.d.?
Wij zijn beide liefhebbers van auto- en motorsport en willen wel graag vloeiende beelden.
En profiteer je met “normaal tv kijken” ook van de mooie diepe kleuren? Als in; het journaal, dans/zing programma’s e.d.?
Ha, LG-oled-eigenaren. Ik ontdekte na twee maanden gebruik van mijn 55 inch C8 dat ik nog een plastic sticker aan de achterkant had laten zitten die eraf kon, maar opeens viel ook het scherm me op. Wat zit daar nou voor plastic stickerachtige laag overheen? Kan die eraf? Ik probeerde dat - heel dom - en vond het nogal lastig gaan, dus nu twijfel ik en ben ik bang een hoekje te hebben verknald.
@Hamazaki
Nogmaals het verzoek om deze onzin achterwege te laten.
Nogmaals het verzoek om deze onzin achterwege te laten.
[ Voor 88% gewijzigd door S1NN3D op 04-11-2019 16:06 ]
is het zeg maar, een afgerond hoekje ?Ambling_Alp schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:23:
Ha, LG-oled-eigenaren. Ik ontdekte na twee maanden gebruik van mijn 55 inch C8 dat ik nog een plastic sticker aan de achterkant had laten zitten die eraf kon, maar opeens viel ook het scherm me op. Wat zit daar nou voor plastic stickerachtige laag overheen? Kan die eraf? Ik probeerde dat - heel dom - en vond het nogal lastig gaan, dus nu twijfel ik en ben ik bang een hoekje te hebben verknald.
Jup. Maar ik was door de achterkant in de war geraakt en dacht dat ik misschien iets had laten zitten. Maar ik realiseer me in al mijn OLED-onkunde dat dit dus een laagje plastic is dat erop hóórt. Dus ik heb het net met mijn domme hoofd verknald. Niet dat er veel schade is, maar ik heb nu per ongeluk een klein randje losgepeuterd rechtsbovenin.
ja,jammer,folie op de voorkant heeft vaak een rode sticker erin verwerkt.Ambling_Alp schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:40:
[...]
Jup. Maar ik was door de achterkant in de war geraakt en dacht dat ik misschien iets had laten zitten. Maar ik realiseer me in al mijn OLED-onkunde dat dit dus een laagje plastic is dat erop hóórt. Dus ik heb het net met mijn domme hoofd verknald. Niet dat er veel schade is, maar ik heb nu per ongeluk een klein randje losgepeuterd rechtsbovenin.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
ps.aan de onder/zijkant kunnen ook nog een paar kleine stukjes folie zitten
[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 04-11-2019 15:45 ]
Ik loop te zoeken naar screensaver instellingen of wallpapers voor mijn C9, maar kan het niet vinden. Ik vind sommige video's online, waar ze een soort van bureaublad hebben met de tijd en datum in beeld. Waar stel je dat in? En kun je kiezen voor een "vast schilderij" in galerijmodus? Of ivm statisch scherm niet toegestaan, dus deze optie is er niet?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Het was echt even een obsessief-compulsief momentje. En zo dom. En zonde. Baal een beetje. Niet dat je het van afstand ziet en aan de schermkwaliteit doet het niets af. Maar kinderlijk dom.pwh53 schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:43:
[...]
ja,jammer,folie op de voorkant heeft vaak een rode sticker erin verwerkt.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
ps.aan de onder/zijkant kunnen ook nog een paar kleine stukjes folie zitten
zou ik niet doen, je zegt het zelf al,statische beelden.pdavie2311 schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:45:
Ik loop te zoeken naar screensaver instellingen of wallpapers voor mijn C9, maar kan het niet vinden. Ik vind sommige video's online, waar ze een soort van bureaublad hebben met de tijd en datum in beeld. Waar stel je dat in? En kun je kiezen voor een "vast schilderij" in galerijmodus? Of ivm statisch scherm niet toegestaan, dus deze optie is er niet?
@pdavie2311 vastzetten kan sowieso niet (iets met in je eigen been schieten). anders krijgt de retour-afdeling het druk bij LG.
je hebt een soort app in de lg store. die moet je even downloaden om te selecteren/downloaden van wallpapers.
je hebt een soort app in de lg store. die moet je even downloaden om te selecteren/downloaden van wallpapers.
[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 04-11-2019 16:05 ]
Had al een beetje gekeken daar, maar vind niet wat ik bedoel..ik bedoel een soort bureaublad, net alsop een pc.. Als je dan op de homeknop drukt voor de apps etc, dat die achtergrond in beeld blijft...Hamazaki schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:02:
@pdavie2311 vastzetten kan sowieso niet (iets met in je eigen been schieten). anders krijgt de retour-afdeling het druk bij LG.
Verwijderd
In welke situatie heb je nu een aparte screensaver nodig> De ingebouwde van de C8 werkt prima. Bij de apps als ik die op pauze zet [Netflix i.e] is er na 2 minuten een zwart beeld met een steeds verspringende klok. Of een soort vuurwerk wat zich verplaatstpdavie2311 schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:45:
Ik loop te zoeken naar screensaver instellingen of wallpapers voor mijn C9, maar kan het niet vinden.
Via mijn randapparatuur hetzelfde. Dan tovert de randapparatuur een screensaver op het beeld.
En als ik langer dan 15 minuten geen tv kijk, gaat ie uit. [zet ik m uit]
ik heb een C9. ik zat een tijdje terug met die wallpapers daar te klooien. volgens mij was de benaming in de richting 'LG wallpaper' nog wat...als ik me niet vergis.pdavie2311 schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:32:
[...]
Had al een beetje gekeken daar, maar vind niet wat ik bedoel..ik bedoel een soort bureaublad, net alsop een pc.. Als je dan op de homeknop drukt voor de apps etc, dat die achtergrond in beeld blijft...
probeer eens de app 'landscape'. je kreeg via een wallpaper-app toegang tot alle wallpapers op je tv, maar het schiet me nog niet binnen. misschien moet ik even straks thuis kijken als ik tijd heb.
[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 04-11-2019 16:49 ]
Ik kreeg vandaag een update naar 05.10.35 op mijn C8. Nu kan ik er echt helemaal niks over vinden wat deze update doet. Las zelfs ergens dat het voor de B8 was.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Heb hier een lg55c8 en het is echt super vloeiend zowel f1 alsmede motogp dus dat zit wel snorVerwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:04:
[ Voor 14% gewijzigd door Migow op 04-11-2019 19:30 ]
Perfect wat mij betreft, op een C9.Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:04:
Absoluut.En profiteer je met “normaal tv kijken” ook van de mooie diepe kleuren? Als in; het journaal, dans/zing programma’s e.d.?
Nadeel van OLED is voor mij dat wanneer je de felheid (OLED light of Backlight op traditionele tv's) omlaag schroeft de verzadiging van de kleuren ook achteruit gaat. Aangezien ik in de winter meestal deze op 10 heb staan lever je wel in op de voordelen van OLED qua diepe kleuren. Maar goed in een verduisterde kamer naar een zonnebank kijken is ook geen optie 
En je moet kunnen leven met banding, clouding etc Maar daar hebben vrijwel alle tv's last van.
En je moet kunnen leven met banding, clouding etc Maar daar hebben vrijwel alle tv's last van.
Clouding op een oled? Wanneer heb jij daar last van? Is mij nog nooit opgevallen.Phusebox schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:20:
Nadeel van OLED is voor mij dat wanneer je de felheid (OLED light of Backlight op traditionele tv's) omlaag schroeft de verzadiging van de kleuren ook achteruit gaat. Aangezien ik in de winter meestal deze op 10 heb staan lever je wel in op de voordelen van OLED qua diepe kleuren. Maar goed in een verduisterde kamer naar een zonnebank kijken is ook geen optie
Via het service menu? Voor zover ik weet is 05.10.35 de laatste FW versie in de engineering mode, voor de C8.Phusebox schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:56:
Ik kreeg vandaag een update naar 05.10.35 op mijn C8. Nu kan ik er echt helemaal niks over vinden wat deze update doet. Las zelfs ergens dat het voor de B8 was.
Iemand enig idee?
Waarschijnlijk de verkeerde term, maar gewoon vlekken overal op donkergrijze achtergronden. Verticale banen, ene helft van het scherm veel lichter dan de andere en lichtvlekken in enkele hoeken. TV is 4 keer omgeruild en ze hadden het allemaal, dus nu maar gewoon mee leren leven. Stoort me nog elke keer als ik het zie.vinom schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:28:
[...]
Clouding op een oled? Wanneer heb jij daar last van? Is mij nog nooit opgevallen.
Nee gewoon OTA.Ruud2007 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:28:
[...]
Via het service menu? Voor zover ik weet is 05.10.35 de laatste FW versie in de engineering mode, voor de C8.
typisch LG , herken je miserie erinPhusebox schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:39:
[...]
Waarschijnlijk de verkeerde term, maar gewoon vlekken overal op donkergrijze achtergronden. Verticale banen, ene helft van het scherm veel lichter dan de andere en lichtvlekken in enkele hoeken. TV is 4 keer omgeruild en ze hadden het allemaal, dus nu maar gewoon mee leren leven. Stoort me nog elke keer als ik het zie.
[...]
Nee gewoon OTA.
nu heeft men de b8 klanten in de steek gelaten met hun macro block issue ondanks de belofte dat ze het gingen fixen. je moet de commentaren maar is lezen bij Vincent zijn laatste youtube video, mensen worden woest
[ Voor 7% gewijzigd door Light21M op 05-11-2019 07:52 ]
Verwijderd
Mag ik concluderen dat LG de ondersteuning van oleds op ongeveer 2 jaar houdt? Geldt dat ook voor updates en software?
Verwijderd
Waaruit concludeer je dat? Maar het is best een goede gok dat het 2 jaar is.Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:22:
Mag ik concluderen dat LG de ondersteuning van oleds op ongeveer 2 jaar houdt? Geldt dat ook voor updates en software?
Engineer mode is de laatste 05.20.03, WebOs : 4.1.3-5620 van enkele maanden geledenRuud2007 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:28:
[...]
Via het service menu? Voor zover ik weet is 05.10.35 de laatste FW versie in de engineering mode, voor de C8.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2019 08:58 ]
ga er maar vanuit, des te minder de teleurstelling straks.Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:22:
Leer er maar mee leven. Het geldt ook voor andere merken (Philips, Sony, Panasonic, Samsung).
het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze hdmi 2.1 functies blijven toevoegen. aan de andere kant, weet ik dat ze dit niet doen om je te forceren voor een nieuwe tv.
Er zijn 2 'lijnen' in de Engineering modes. De eerste is vaak gevolgd door een publieke release, de tweede lijkt een 'vastloper' te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:46:
[...]
Waaruit concludeer je dat? Maar het is best een goede gok dat het 2 jaar is.
[...]
Engineer mode is de laatste 05.20.03, WebOs : 4.1.3-5620 van enkele maanden geleden
There have been two Engineering branches:
5.10.00 -> 5.10.02 -> 5.10.03 -> 5.10.35
5.20.00 -> 5.20.02 -> 5.20.03
Er is ieder geval ook 05.10.20, dat is mijn huidige versie, maar die beschouw je dan wsch niet als "Engineering mode"Ruud2007 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:11:
[...]
Er zijn 2 'lijnen' in de Engineering modes. De eerste is vaak gevolgd door een publieke release, de tweede lijkt een 'vastloper' te zijn.
5.10.00 -> 5.10.02 -> 5.10.03 -> 05.10.20 -> 5.10.35
Maar ik ben de enige die deze update heeft dan?
Ja klopt, na 2 jaar waren de E6 panelen niet meer leverbaar. (misschien omdat 3D eruit is gegaan) Vandaar komt men met andere oplossing met de verkoper na de 2 jaar garantie, zoals andere TV met wat bijleggen.Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:22:
Als het een 2D paneel was geweest met de E6, weet ik niet of er andere oplossingen waren geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door Snake_Eye op 05-11-2019 13:19 ]
kan zijn dat het langzaam wordt uitgerold en dat jij er toevallig bij zit.Phusebox schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:13:
Maar ik ben de enige die deze update heeft dan?
Klopt, 5.10.20 is een publieke release. 5.10.35 zou weleens de volgende kunnen zijn.Cap schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:37:
[...]
Er is ieder geval ook 05.10.20, dat is mijn huidige versie, maar die beschouw je dan wsch niet als "Engineering mode"
5.10.00 -> 5.10.02 -> 5.10.03 -> 05.10.20 -> 5.10.35
Verwijderd
Laat maar lekker vastzitten dan...beeld is prima zo..Ruud2007 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:11:
[...]
Er zijn 2 'lijnen' in de Engineering modes. De eerste is vaak gevolgd door een publieke release, de tweede lijkt een 'vastloper' te zijn.
Hier komt ook een 55C9 in huis. Nu heb ik alleen een vraag over de aansluitingen aan de achterkant. Ik ga hem aan de muur hangen en ik zie allemaal muurbeugels die 15 tot 25 mm speling geven tussen de TV en de muur.
Kom je dan wel goed uit met de kabels(UTP/HDMI/SPDIF)? Zijn de I/O aansluitingen genoeg naar binnen gedrongen dat deze de ruimte hebben om weggewerkt te worden of worden ze tegen de muur gedrukt met als gevolg dat die kabels zo'n mooie curve mee krijgen
Kom je dan wel goed uit met de kabels(UTP/HDMI/SPDIF)? Zijn de I/O aansluitingen genoeg naar binnen gedrongen dat deze de ruimte hebben om weggewerkt te worden of worden ze tegen de muur gedrukt met als gevolg dat die kabels zo'n mooie curve mee krijgen
Dit gold echter niet voor ieder type 4k 3D Oled TV. Ik heb vorig jaar nog een nieuw 3D panel in de TV (model 2015) gekregen, sterker, het was zelfs een 2e nieuw panel want het eerste begaf het alweer binnen één week. Dat panel was nog in 2018 geproduceerd (stond op de verpakking), dus die max. 2 jaar gingen niet op voor ieder type 3D Oled.Snake_Eye schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:16:
[...]
Ja klopt, na 2 jaar waren de E6 panelen niet meer leverbaar. (misschien omdat 3D eruit is gegaan) Vandaar komt men met andere oplossing met de verkoper na de 2 jaar garantie, zoals andere TV met wat bijleggen.
Als het een 2D paneel was geweest met de E6, weet ik niet of er andere oplossingen waren geweest.
De beperkte support zal vooral in de vernieuwingen voor een bepaalde productlijn gelden, software_updates komen echter nog wel sporadisch, stellen echter vaak weinig voor (je merkt er niet heel veel van in de praktijk).
Testing, one, two ...
Ik heb voor mezelf even een tabelletje gemaakt om eea makkelijker te kunnen afwegen. Zoals het er nu naar uit ziet kan ik dus het beste nog een jaartje wachten tot de rest ook HDMI 2.1 heeft, tenzij er iets verandert (bv de BF prijs of een bug wordt gefixed).
Het zijn dus mijn persoonlijke eisen/wensen aan een tv, maar vraag me af of ik missschien nog belangrijke zaken gemist heb (e-arc niet genoemd, is de main 2.1 feature voor nu) . De 65" panel lottery zal voor alle merken spelen ga ik vanuit.
De project Scarlet xbox en/of de interne mediaplayer zal tzt via e-arc bij voorkeur via een hdmi-earc audioextractor middels PCM of bitstream teruggaan naar een hdmi 1.3 receiver (welke wel DTS-Mstr en True-HD support heeft).
Het zijn dus mijn persoonlijke eisen/wensen aan een tv, maar vraag me af of ik missschien nog belangrijke zaken gemist heb (e-arc niet genoemd, is de main 2.1 feature voor nu) . De 65" panel lottery zal voor alle merken spelen ga ik vanuit.
De project Scarlet xbox en/of de interne mediaplayer zal tzt via e-arc bij voorkeur via een hdmi-earc audioextractor middels PCM of bitstream teruggaan naar een hdmi 1.3 receiver (welke wel DTS-Mstr en True-HD support heeft).
[ Voor 3% gewijzigd door Bacspin op 05-11-2019 16:11 ]
Dat is wel vervelend met deze TV's als je ze graag wilt ophangen. Dan is het best een gekloot met de kabels of usb.Verxx schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:41:
Hier komt ook een 55C9 in huis. Nu heb ik alleen een vraag over de aansluitingen aan de achterkant. Ik ga hem aan de muur hangen en ik zie allemaal muurbeugels die 15 tot 25 mm speling geven tussen de TV en de muur.
Samsung heeft daar wel een mooie oplossing voor, er gaat maar 1 kabel de TV in. Aan de andere kant van de kabel zit een Connect Box.In deze slimme box zitten alle aansluitingen die ook op je TV zitten. Die je bijvoorbeeld onder in de kast kan opbergen. Het is dan makkelijker en toegankelijk met kabels en usb aan te sluiten.
Net afgelopen zaterdag de C9 opgehangen aan de muur. Advies is om haakse aansluitingen te gebruiken. Anders rust de tv op de kabels en komt hij niet recht aan de muur. In mijn geval komt alles in mijn Next box en die staat op het dressoir onder mijn tv. Presies zo uitgemeten dat de Next box net onder de zwevende tv past, hoogte vanaf het dressoir en je ziet geen kabel lopen.Verxx schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:41:
Nu heb ik sinds ongeveer een maandje een e9 in huis, en tot zover heel blij mee, nu heb ik een vraagje zou het mogelijk zijn om een subwoofer(al dan niet draadloos) aan te sluiten op de tv zodat deze samenwerkt met de ingebouwde "soundbar" op de e9?
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ik zit/zat met dezelfde vraag en krijg verschillende antwoorden. Volgens de plaatselijke Expert-winkel zou dat met een draadloze subwoofer moeten kunnen, volgens Kamera Express kan het niet. Ook op dit forum kreeg ik wisselende antwoorden, maar door een verbouwing heb ik het zelf nog niet kunnen testen. Ik wil over een tijdje proberen een draadloze en bedrade aub te lenen in m’n omgeving om het te testen. Maar dat zal denk ik pas begin volgend jaar worden...izzet3838 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:26:
Nu heb ik sinds ongeveer een maandje een e9 in huis, en tot zover heel blij mee, nu heb ik een vraagje zou het mogelijk zijn om een subwoofer(al dan niet draadloos) aan te sluiten op de tv zodat deze samenwerkt met de ingebouwde "soundbar" op de e9?
Mocht je al eerder een antwoord hebben, dan hou ik me aanbevolen
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De 2019 modellen hebben de WiSA standaard voor draadloze luidsprekers die WiSA ondersteunen.ralphwild81 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:24:
[...]
Ik zit/zat met dezelfde vraag en krijg verschillende antwoorden. Volgens de plaatselijke Expert-winkel zou dat met een draadloze subwoofer moeten kunnen, volgens Kamera Express kan het niet. Ook op dit forum kreeg ik wisselende antwoorden, maar door een verbouwing heb ik het zelf nog niet kunnen testen. Ik wil over een tijdje proberen een draadloze en bedrade aub te lenen in m’n omgeving om het te testen. Maar dat zal denk ik pas begin volgend jaar worden...
Dat zijn er nog niet heel veel maar ze bestaan wel.
Zoek maar eens op WiSA subwoofer.
Verwijderd
Welke tv's had je vergeleken? (Wat is die 2020)Bacspin schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:01:
Ik heb voor mezelf even een tabelletje gemaakt om eea makkelijker te kunnen afwegen. Zoals het er nu naar uit ziet kan ik dus het beste nog een jaartje wachten tot de rest ook HDMI 2.1 heeft, tenzij er iets verandert (bv de BF prijs of een bug wordt gefixed).
[Afbeelding]
Ok, ik zal mijn ervaringen en kennis hier delen, moest je het testen zou ik het fijn finden als jij je ervaringen ook kunt delen.ralphwild81 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:24:
[...]
Ik zit/zat met dezelfde vraag en krijg verschillende antwoorden. Volgens de plaatselijke Expert-winkel zou dat met een draadloze subwoofer moeten kunnen, volgens Kamera Express kan het niet. Ook op dit forum kreeg ik wisselende antwoorden, maar door een verbouwing heb ik het zelf nog niet kunnen testen. Ik wil over een tijdje proberen een draadloze en bedrade aub te lenen in m’n omgeving om het te testen. Maar dat zal denk ik pas begin volgend jaar worden...
En dan nog werkt zo’n WiSA sub alleen met een wisa soundbar erbij, niet los (voorzover ik heb kunnen vinden). Zit precies met hetzelfde (lees terug in deze thread), zou graag 2.1 hebben met maar 1 afstandsbediening. maar kan alleen met soundbar ertussen.izzet3838 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:34:
[...]
Leuk om te horen maar er zijn inderdaad zeer weinig opties, het enige wat ik kon vinden waren premium merken en de goedkoopste sub was €400, wat toch een stuk meer is dan ik wil uitgeven.
Dan zie ik niet meteen het voordeel in van wisa(in ons geval dan), ik wil geen aparte soundbar aangezien het geluid van de e9 mij perfect bevalt.JPDeckers schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:47:
[...]
En dan nog werkt zo’n WiSA sub alleen met een wisa soundbar erbij, niet los (voorzover ik heb kunnen vinden). Zit precies met hetzelfde (lees terug in deze thread), zou graag 2.1 hebben met maar 1 afstandsbediening. maar kan alleen met soundbar ertussen.
Echt jammer dat LG zelf niet gewoon met een sub komt voor de e series.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het aanbod is inderdaad nog niet zo groot.izzet3838 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:34:
[...]
Leuk om te horen maar er zijn inderdaad zeer weinig opties, het enige wat ik kon vinden waren premium merken en de goedkoopste sub was €400, wat toch een stuk meer is dan ik wil uitgeven.
Het is te hopen dat er meer WiSA geschikte luidsprekers komen anders heeft de WiSA standaard ook weinig nut.
Ik heb de E9 ook maar ik vind het geluid voor normaal TV kijken prima, geen andere speakers nodig of sub.izzet3838 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:07:
[...]
Dan zie ik niet meteen het voordeel in van wisa(in ons geval dan), ik wil geen aparte soundbar aangezien het geluid van de e9 mij perfect bevalt.
Echt jammer dat LG zelf niet gewoon met een sub komt voor de e series.
Alleen met films kijken laat ik dan wel het geluid via ARC naar receiver sturen, zodat ik geluid krijg over mijn speaker set. Vind je het geluid dan niet optimaal voor deze TV?
[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 06-11-2019 09:58 ]
Het geluid is zeker goed, maar een beetje bas zou de ervaring compleet maken(bij het kijken van films, ik heb geen aparte speakerset).Snake_Eye schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:57:
[...]
Ik heb de E9 ook maar ik vind het geluid voor normaal TV kijken prima, geen andere speakers nodig of sub.
Alleen met films kijken laat ik dan wel het geluid via ARC naar receiver sturen, zodat ik geluid krijg over mijn speaker set. Vind je het geluid dan niet optimaal voor deze TV?
Aangezien je geen vragen mag stellen in de zero tol topic dan maar hier,
Voor diegene die een c9 65 inch hebben, wat is jullie ervaringen tot nu toe ermee en kan iemand mij helpen met hem zo in te stellen dat de kans op inbranden kleiner wordt?
En waar kan ik hem momenteel het best bestellen (prijs kwaliteit verhouding)?
Ik lees dat 1999 momenteel het goedkoopst is maar zijn er nog dingen die je erbij kan krijgen (gratis beugel of garantie enz)?
Ik heb lang zitten twijfelen en het is veel geld maar ik ga denk ik voor een c9 65 inch. Ik wilde nog wachten tot black friday maar ben bang dat de cashback misschien stopt tegen die tijd (hoe was dit vorig jaar???)
Thanks.
Voor diegene die een c9 65 inch hebben, wat is jullie ervaringen tot nu toe ermee en kan iemand mij helpen met hem zo in te stellen dat de kans op inbranden kleiner wordt?
En waar kan ik hem momenteel het best bestellen (prijs kwaliteit verhouding)?
Ik lees dat 1999 momenteel het goedkoopst is maar zijn er nog dingen die je erbij kan krijgen (gratis beugel of garantie enz)?
Ik heb lang zitten twijfelen en het is veel geld maar ik ga denk ik voor een c9 65 inch. Ik wilde nog wachten tot black friday maar ben bang dat de cashback misschien stopt tegen die tijd (hoe was dit vorig jaar???)
Thanks.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.