Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:14
Wren schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:57:
Inderdaad, als je ook maar een beetje twijfelt: dan niet doen en niet verder erover discusseren. Wil je immers overtuigd worden van het feit dat het niet voorkomt of wil je bevestigd krijgen dat het altijd gaat gebeuren?

Een reden waarom mensen hier het soms een vermoeiende discussie vinden is omdat er altijd iets kan zijn met elk type tv, of het nu led, plasma of oled is. met led kan je denken: heeft mijn tv wel of niet acceptabele backligt bleeding of blooming?
Mijn Panasonic plasma TV is inmiddels 12 jaar oud. En ik zie er heel lichte image retention op, wanneer ik de TV aan heb gezet zonder input signaal. Doordat ik vaak naar films in 2.35:1 formaat kijk zijn de zwarte balken onder en boven heel vaag zichtbaar. Maar zodra je beeld doorvoert zie je dat niet meer.

Bij plasma TV waren er destijds ook allerlei 'spookverhalen' over inbranden en ja, als je de TV de hele dag op een TV zender laat staan met het zenderlogo continu in beeld, en dat dagen achter elkaar, dan zal dat logo zeker inbranden. Maar bij normaal gevarieerd gebruik is dit niet iets waar ik me in ieder geval zorgen om maak.

Aan de andere kant, als je je zorgen maakt om hoe je kinderen met de TV omgaan overdag wanneer je niet thuis bent, dan is een LCD TV misschien op dit moment een betere optie voor je. (@Figo112 )

Overigens, als we het over type TV hebben, kunnen we het dan graag houden op het daadwerkelijke type, dus Plasma, LCD of OLED, en niet het soort backlight verlichting (CCFL of LED, bv) wat voor LCD gebruikt wordt. Het was een hele slimme marketing truc om LCD TV's met LED backlight als "LED TV" aan te duiden, maar het zijn en blijven LCD TV's. :P

• thunder8
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Als inbranden een issue is, kan je het best een schilderij kopen ipv een TV. Het maakt niet uit of het een Plasma, OLED of LCD is, als je maar lang genoeg dezelfde afbeelding laat staan met hoog contrastverschil, branden ze allemaal in. Bij ons op het werk hebben we een mengelmoes van technieken qua TV's waar de hele dag en elke dag een excelsheet zichtbaar is, in zwarte achtergrond met gele tekst en lijnen. ELKE TV heeft last van een ingebrand beeld. ;)

Dus maak je geen zorgen over inbranden en welke techniek, koop de TV die je graag wil. TV logo's kan je via de settings trouwens dimmen bij de C9, waardoor ze al minder fel zijn. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-11 11:57

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Haha blijft grappig dat dit altijd maar terug blijft keren. Ik heb een C7 sinds mei vorig jaar ik kijk echt heeeeel veel tv en series via diverse spelers en game er ook nog bij af en toe en heb nog 0, nada, nakkes last van inbranden. Ook heb ik een plasma gehad waarvan mensen zeiden dat die makkelijk inbranden en ja na 9 jaar is er uiteindelijk iets ingebrand, maar dat mag ook wel na 9 jaar.

En zoals hierboven beschreven op alle tv's brand er uiteindelijk wel iets in. Sterker nog ik heb een babyfoon nog geen jaar met lcd schermpje en je raad het al, ja daar zijn de balkjes die je altijd ziet ingebrand.

[ Voor 22% gewijzigd door S1NN3D op 01-11-2019 08:55 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 09:47

Puck

W32.Deadcode.A

Ah, het maandelijkse inbrand onderwerp wordt weer besproken. Heb al dik 3 jaar een B6, ik game, kijk urenlang game streams, films, series, tv. Nog steeds nergens last van. OLED Light gemiddeld op 50.

Arrived anxious, left bored

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:43
Puck schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:39:
Ah, het maandelijkse inbrand onderwerp wordt weer besproken. Heb al dik 3 jaar een B6, ik game, kijk urenlang game streams, films, series, tv. Nog steeds nergens last van. OLED Light gemiddeld op 50.
Het was dan ook wel weer een tijdje geleden he :)

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-11 18:28

..Christiaan..

..zwll..

Sinds maanden weer even de laatste berichten doorgenomen en er is idd niet veel verandert over het inbranden. Mijn kids spelen veel Fortnite en wij kijken regelmatig npo start (met dat gevaarlijk oranje logo) maar niks geen inbranden hoor. We hebben 'm nu een halfjaar. Wel de screensaver geactiveerd. Verder niks dan lof over mijn 55E8.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Laat je NIET beïnvloeden door indianen verhalen is eigenlijk het juiste antwoord.
Over ieder product vindt je wel iets dat iemand heeft meegemaakt.
Dit is geen maatstaf over de werkelijkheid.
De min of meer vaste lezers hier ergeren zich ook een beetje aan de iedere keer weer terugkomende opmerkingen hierover.
Daar kun je als nieuwkomer niets aan doen maar zo is het wel.
Ik begrijp je vraag en zorg wel maar er is weinig om je zorgen over te maken.

Stel je bent van plan een nieuwe auto te kopen, een VW golf 7.
Er zal altijd wel iemand zijn waarbij de motor in de soep is gedraaid of de versnellingsbak is vervangen binnen een paar maanden. Zijn alle VW golfjes dan slecht. Nee.
Zo maar een willekeurig voorbeeld.

Het staat je vrij om eens naar een QLED te gaan kijken.
Lees daar ook de ervaringen even door zou ik zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door S1NN3D op 01-11-2019 08:55 ]

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

BassieBulk schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:05:
[...]

Hier ook de Thin 505, die was iets dunner dan de 3305.
Stevig zat voor een 65C9.
Verschil is wel dat de Thin 505 geen slotje heeft.
Ik zit te denken om deze ook erbij te kopen! Werkt dat kantelen een beetje? Voor easy acces tot de poorten?
Hij borgt de TV dan nog wel goed bij dat kantelen?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21
pdavie2311 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:29:
Hmmm..Mijn 65C9 zit nog nieuw in doos ivm verbouwing! Vrijdag ga ik hem installeren zoals het nu lijkt, maar zijn er ook nog mensen tevreden hier over de 65C9? De laatste berichten zijn niet allemaal positief helaas.
Zeker! Sinds twee weken de 65C9 hangen en zeer tevreden mee! Geweldig beeld en geen issues.

• Suomi76
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-11 10:49
Ik heb nu ruim een half jaar de 65" C8. De overstap van de 50"plasma naar deze OLED is geweldig in mijn ervaring.

Beetje rommelen met de firmware en instellingen, maar er is ook wel zoveel meer in te stellen. Nu voelt alles goed naar mijn smaak. Naast veel series en films (daar toch voor gekocht) speel ik er ook veel op. In het begin vaak de HUD zoveel mogelijk uit, maar merk dat ik er steeds minder voorzichtig in ben.

Heb ook echt wel lange sessie er tussen zitten, en totaal geen afwijkingen in het scherm.

Vindt de logo's op TV iets wat mij meer kriebels geeft dan de HUD, al heb ik heb sowieso voor de experience vaker uit dan aan.

Heerlijk apparaat, geen merkbare afwijkingen, en heb behalve het instellen van de blacks geen overdreven tests gedaan.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Puck schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:39:
Same.Ook een B6. Ik kan game sessie hebben van zes uur (I have no life) en ik zie geen HUD ingebrand staan. Mijn OLED lampje staat voor normaal gebruik op 60 en voor HDR een stuk hoger.

En ik blijf het om de zoveel maanden herhalen: ga niet lopen stoeien met testbeelden voor uniformiteit. Ik zeg niet dat mijn scherm perfect is, maar vanaf de bank lijkt hij dat wel. Als ik de TV in een doka zet en ik ga 100% zwart en 100% wit beelden kijken zal ik ook vast wel iets zien en dan ga je je er aan storen. Het is net zoals een muggebult, pas zodra je weet dat hij er zit gaat hij jeuken.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Raziel schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:04:
[...]

Same.Ook een B6. Ik kan game sessie hebben van zes uur (I have no life) en ik zie geen HUD ingebrand staan. Mijn OLED lampje staat voor normaal gebruik op 60 en voor HDR een stuk hoger.

En ik blijf het om de zoveel maanden herhalen: ga niet lopen stoeien met testbeelden voor uniformiteit. Ik zeg niet dat mijn scherm perfect is, maar vanaf de bank lijkt hij dat wel. Als ik de TV in een doka zet en ik ga 100% zwart en 100% wit beelden kijken zal ik ook vast wel iets zien en dan ga je je er aan storen. Het is net zoals een muggebult, pas zodra je weet dat hij er zit gaat hij jeuken.
Mijn C7 is ook nog steeds prima in orde, geen inbranden (heb hem volgens mij nu 2 jaar). Gebruik hem veel en voor films en games.

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
pdavie2311 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:33:
Ik zit te denken om deze ook erbij te kopen! Werkt dat kantelen een beetje? Voor easy acces tot de poorten?
Ja prima. Ik heb wel een HDMI-, en coax-kabel met 90-graden connectors moeten kopen voor de aansluitingen aan de achterkant. Zoveel ruimte is er niet meer met zo'n dunne TV-beugel.
pdavie2311 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:33:
Hij borgt de TV dan nog wel goed bij dat kantelen?
Om de TV van de muur te halen moet je 1) kantelen, 2) omhoog tillen.
Dus als hij eenmaal gekanteld is, is hij niet meer geborgd. Maar de TV is best zwaar, dus na kantelen til je hem niet zomaar per ongeluk op.

• pdavie2311

pdavie2311

BassieBulk schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:51:
[...]

Ja prima. Ik heb wel een HDMI-, en coax-kabel met 90-graden connectors moeten kopen voor de aansluitingen aan de achterkant. Zoveel ruimte is er niet meer met zo'n dunne TV-beugel.

[...]

Om de TV van de muur te halen moet je 1) kantelen, 2) omhoog tillen.
Dus als hij eenmaal gekanteld is, is hij niet meer geborgd. Maar de TV is best zwaar, dus na kantelen til je hem niet zomaar per ongeluk op.
Thanx! Enige dat bij mij aan de achterkant in de tv zit, is de ethernetkabel..hdmi zit aan de zijkant, poort 1 en de coax zit in de mediabox next van Ziggo.. Dan moet het bij mij lukken zonder haakse aansluitingen denk ik...

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 10:39
pdavie2311 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

Thanx! Enige dat bij mij aan de achterkant in de tv zit, is de ethernetkabel..hdmi zit aan de zijkant, poort 1 en de coax zit in de mediabox next van Ziggo.. Dan moet het bij mij lukken zonder haakse aansluitingen denk ik...
Ik snap op zich wel dat je tv graag bedraad aansluit op internet, maar houd er rekening mee dat wifi over het algemeen sneller is bij deze tv's, want het ethernet poort is slechts 100Mbit. Is voor meeste toepassingen overigens wel voldoende.

• pdavie2311

pdavie2311

Powder Toastman schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:29:
[...]

Ik snap op zich wel dat je tv graag bedraad aansluit op internet, maar houd er rekening mee dat wifi over het algemeen sneller is bij deze tv's, want het ethernet poort is slechts 100Mbit. Is voor meeste toepassingen overigens wel voldoende.
Ok. Wist ik niet.. De mediabox next zit ook middels ethernet.. Hoewel het een smart tv is, denk ik dat alles toch gaat lopen via de Next box..Netflix, YouTube, terug kijken etc loopt allemaal via de box.. Of mis ik bepaalde smart tv mogelijkheden? Via mijn oude plasma regelde ik dat dmv een oude Apple TV...

pdavie2311 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:41:
[...]

Ok. Wist ik niet.. De mediabox next zit ook middels ethernet.. Hoewel het een smart tv is, denk ik dat alles toch gaat lopen via de Next box..Netflix, YouTube, terug kijken etc loopt allemaal via de box.. Of mis ik bepaalde smart tv mogelijkheden? Via mijn oude plasma regelde ik dat dmv een oude Apple TV...
Denk dat je beter de smartfuncties van de TV kunt gebruiken voor Netflix, YouTube, enz.
De Ziggo box voor live TV.
Verder kun je ook een mix doen van vast netwerk voor je Ziggo box en WiFi voor je TV.
Kwestie van uitproberen wat voor jou het beste werkt.

• Powder Toastman
pdavie2311 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:41:
[...]

Ik zou inderdaad ook aanraden voor Netflix e.d. de app op de tv te gebruiken. Als je Mediabox gebruikt, heb je voor zover ik weet geen HDR en Dolby Vision. Ook Dolby Atmos (bij bijv. Netflix) en bepaalde andere audioformaten heb je dan niet, als je daar weergave mogelijkheid voor hebt.

• BassieBulk
  • Niet online
En TV gewoon via CI+-module. Kan je ook gelijk opnemen en live pauzeren. ;)

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:29
Powder Toastman schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:29:
[...]

Is dit zo bij elke tv ?? Ik lees vaak 1 gbit.. Ik heb er geen kijk op..

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:51
BassieBulk schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:13:
En TV gewoon via CI+-module. Kan je ook gelijk opnemen en live pauzeren. ;)
Welke USB HDD gebruik je daar voor? Ik heb een USB stick en een (oude) usb HDD geprobeerd, maar beide zijn niet geschikt volgens de TV.

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-11 16:55
Stubby schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

Welke USB HDD gebruik je daar voor? Ik heb een USB stick en een (oude) usb HDD geprobeerd, maar beide zijn niet geschikt volgens de TV.
https://www.bol.com/nl/p/...tb/9200000042865289/?s2a=

https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000037267908/?s2a=

Je hebt sowieso een verlengkabel nodig, want het standaard snoertje is echt alleen handig voor in je laptop. Heb een aantal verlengkabels geprobeerd maar gezien een externe voeding ontbreekt werkte er een aantal niet. Zodoende kwam ik dus bij deze uit.

Als je hem aan je desktop wil hangen heb je er misschien wel 2 nodig.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 20:37
Heb nu ook de 65C9 waar ik erg blij mee ben :-) echter wel een probleem met mijn lg up970 die ik met audio uit hdmi op mijn onkyo receiver en de video op hdmi 3 op de tv.
Als ik een bluray film wil aanzetten springt de tv naar hdmi 2 van de onkyo receiver en als ik terug ga naar hdmi 3 heb ik wel beeld maar geen geluid en als ik de receiver dan zet op bluray player dan springt de tv automatisch terug naar hdmi 2.
Dit probleem had ik niet op de 55b6.
heb nu de audio hdmi uit de receiver gehaald en nu werkt het arc wel maar val regelmatig de audio even weg.
Iemand meer dit probleem gehad?

• Powder Toastman
belmonde schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:29:
[...]

Is dit zo bij elke tv ?? Ik lees vaak 1 gbit.. Ik heb er geen kijk op..
Bij iedere tv durf ik niet te zeggen, heb mij niet in alle modellen tv's verdiept. Maar sowieso doet LG 100Mbit poorten op de OLED's van de laatste jaren. Sony dacht ik ook.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ook al is wifi sneller. raad ik kabel alsnog aan. dit ivm steady-snelheid ipv schommelende verbinding. (spreek uit ervaring)

• Powder Toastman
Hamazaki schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:26:
ook al is wifi sneller. raad ik kabel alsnog aan. dit ivm steady-snelheid ipv schommelende verbinding. (spreek uit ervaring)
Ok, bedankt voor de info. Heb zelf gelukkig nog geen (merkbare) last gehad van buffering bij Netflix of anderszins gemerkt dat ik een schommelde verbinding heb, maar heb mijn C9 pas een week of 3, en Experiabox staat vlakbij tv, dus dat scheelt misschien.

Verwijderd

Powder Toastman schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:32:
[...]

Ok, bedankt voor de info. Heb zelf gelukkig nog geen (merkbare) last gehad van buffering bij Netflix of anderszins gemerkt dat ik een schommelde verbinding heb, maar heb mijn C9 pas een week of 3, en Experiabox staat vlakbij tv, dus dat scheelt misschien.
Wi-Fi hier op de C7 is stabiel en sneller dan de kabel.

• Farabi
  • Niet online
Netflix heeft er niet zoveel last van. ik gebruik iptv en bekijk wel eens 4K youtube filmpjes, daar kan wifi wel eens door de mand vallen. (vooral bij de laatste)

• thunder8

thunder8

Spyran schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:35:
[...]

https://www.bol.com/nl/p/...tb/9200000042865289/?s2a=

https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000037267908/?s2a=

Je hebt sowieso een verlengkabel nodig, want het standaard snoertje is echt alleen handig voor in je laptop. Heb een aantal verlengkabels geprobeerd maar gezien een externe voeding ontbreekt werkte er een aantal niet. Zodoende kwam ik dus bij deze uit.

Als je hem aan je desktop wil hangen heb je er misschien wel 2 nodig.
Ah eindelijk een antwoord op mijn vraag van vorige week. :9 Eens kijken binnenkort, want dat vind ik soms wel makkelijk even live te kunnen pauzeren. Denk alleen dat ik de schijf gewoon met dubbelzijdige tape achter de TV plak.

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-11 16:55
Ah ja, kan ook natuurlijk. Al zou ik hem dan voor de zekerheid wellicht nog liever op de achtergelegen muur tapen. Vind het toch al zo'n breekbaar geheel allemaal.

• Farabi
  • Niet online
achter op de tv-meubel plakken. zo had ik het ook gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 31-10-2019 16:34 ]

• ManfredZ0R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 07:53
thunder8 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

Ah eindelijk een antwoord op mijn vraag van vorige week. :9 Eens kijken binnenkort, want dat vind ik soms wel makkelijk even live te kunnen pauzeren. Denk alleen dat ik de schijf gewoon met dubbelzijdige tape achter de TV plak.
Je kan ook gewoon een nieuwe lange usb micro b kabel halen.
Hoef je niet met verleng stukken te gaan werken.

• Rody7
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-11-2023
Vraagjes... ik wil een externe schijf hdd 2,5 of ssd aan mijn oled E9 koppelen via usb met daarop foto,film e.d.
Ik veronderstel wanneer ik de tv aanzet de schijf automatisch mee aangaat.

1. Mag ik de tv gewoon uitschakelen wanneer ik de hdd of ssd niet gebruikt heb ?
2. Zolang ik de schijf niet gebruik blijft deze dan in slaapstand ? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een externe schijf automatisch in slaapstand gaat wanneer deze een tijdje niet gebruikt wordt.
3. Wanneer er constant een harde schijf of sdd aan de usb aangesloten is gaat dit ten koste van de levensduur van de TV ?
4. Kan de usb poort van mijn TV de meeste schijven aan ivm stroomverbruik ? Het zou om een 2,5 hdd 1TB of de samsung T5 1 TB gaan.
5. Wat raden jullie mij aan een hdd bvb WD , seagate, Toshiba e.d of de ssd van samsung of is dit een overkill als het alleen maar gaat om filmpjes of foto's te bekijken ( natuurlijk wel sneller, en vermoedelijk meer betrouwbaar, maar ook wel merkelijk duurder )

Bedankt op voorhand voor de respons en tips

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 21:33
Hamazaki schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:26:
Een andere optie is overigens om een 1Gbit usb-ethernetadapter aan te sluiten, dat lijkt ook te werken (zoeken in dit topic voor meer info.)

Ik gebruik zelf gewoon de 100Mbit-poort, die is voor alles wat ik wil doen ruim voldoende.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Is er iemand die al iets van LG heeft gehoord ivm de cashback het is ondertussen al bijna 2 weken sinds ik de brief heb opgestuurd?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

izzet3838 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:51:
Is er iemand die al iets van LG heeft gehoord ivm de cashback het is ondertussen al bijna 2 weken sinds ik de brief heb opgestuurd?
Vaak is het 8 tot 10 weken oid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• pdavie2311

pdavie2311

Ze zeggen dat ze je op de hoogte blijven houden van de ontwikkelingen..Niet dus? Vandaag alles op de post gedaan. Ook mijn doos stuk geknipt... :|

Edit..Vandaag ook de Vogel 505 Thin fit besteld..Komt morgen binnen. Zaterdag maar eens aan de muur hangen..Niet voor niks een buis in de muur gefreesd toen der tijd met de bouw van de woning.. :+

[ Voor 20% gewijzigd door pdavie2311 op 31-10-2019 21:59 ]

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11 10:33
Nee, hier ook al 2 weken geleden opgestuurd...

De betaling is 6 tot 8 weken maar ik had vernomen dat de goedkeuringsmail wel vroeger komt, en bij sommigen zelfs redelijk snel na het opsturen. Maar ik ben alvast blij dat ik de enige niet ben, de post kan namelijk ook dingen kwijtgeraken :)

• belmonde
Kabel of wifi ??

Ik las onderstaande via google search.. (gaat niet specifiek over tv,.. dus ook over invloed van muren) Copy :

Maar naast het gemak dat draadloos aanbiedt, als het gewoon op snelheid aankomt, krijgen we te maken met een discusie die heel wat tegenstellingen bloot legt. Wie is nu sneller: WiFi of netwerkkabels? Het antwoord is duidelijk: kabel. Ook al is WiFi het nieuwere protocol, spelen er toch een aantal factoren mee (we zullen er slechts enkele in dit artikel aanraken) die een invloed uitoefenen op welke verbinding sneller is. Het belangrijkste punt hier is misschien wel de saturatie van kanalen en het grote aantal standard verbindingen, die maken dat data transmissie snelheden minder stabiel en over het algemeen een stuk trager zijn.

• belmonde
Om zorgeloos Netflix te streamen in Ultra-HD kwaliteit op je televisie is 50 Mbit/s een goede internetsnelheid om via Wi-Fi te kijken. Sluit je je tv-box of tv aan via de ethernet kabel, dan volstaat 25 Mbit/s al. In principe kan je al vanaf 3 Mbit/s Netflix kijken, houdt er echter wel rekening mee dat het beeld dan niet zo duidelijk is. Daarom is minimaal 25 Mbit/s aan te raden.

Let op dat dit de snelheid is die de tv-box of televisie zelf moet kunnen halen. Dit is niet altijd hetzelfde als de snelheid in je internet abonnement. Wil je er zeker van zijn dat je geen gedoe krijgt, kies dan voor minimaal 50 Mbit/s. https://www.providers.nl/...-ik-nodig-om-te-streamen/

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 17:12
Vraagje: Met Dolby Vision of HDR branden de ondertitels mijn ogen kapot. Hoe krijg je die minder fel zonder dat het beeld in zijn geheel minder fel wordt?

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
Als je je inlogt op de website van netflix kun je bij instellingen de ondertiteling aanpassen. Het kan transparant en je kan de kleur wijzigen.

• haste
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-08 12:39
Er wordt een LG OLED55B7V model uit 2017 voor €995,- aangeboden, nieuw toestel, alleen de doos is open geweest zegt de aanbieder, 1 jaar garantie via hun.

Ik lees enorm veel goede reviews rondom dit model, maar uiteraard zijn de meeste reviews al 1 tot 1,5 jaar oud. Het zou een TV zijn voor mijn ouders die wel graag OLED willen, maar het normaal te prijzig vinden. Wat is jullie mening, is dit model het nog waard om €995,- aan uit te geven?

Verwijderd

haste schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 05:49:
Er wordt een LG OLED55B7V model uit 2017 voor €995,- aangeboden, nieuw toestel, alleen de doos is open geweest zegt de aanbieder, 1 jaar garantie via hun.

Ik lees enorm veel goede reviews rondom dit model, maar uiteraard zijn de meeste reviews al 1 tot 1,5 jaar oud. Het zou een TV zijn voor mijn ouders die wel graag OLED willen, maar het normaal te prijzig vinden. Wat is jullie mening, is dit model het nog waard om €995,- aan uit te geven?
Ik heb de 55B8 voor 100 euro minder dan dat gekocht. Ongeveer een maand geleden. Weet niet of die nog ergens te koop is, maar ik heb hem bij Kamera Express gekocht.

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
G-Sync ondersteuning voor de 2019 modellen aangekondigd

• haste
Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:28:
[...]

Ik heb de 55B8 voor 100 euro minder dan dat gekocht. Ongeveer een maand geleden. Weet niet of die nog ergens te koop is, maar ik heb hem bij Kamera Express gekocht.
Dus voor 899? Dat is wel echt heel goedkoop. Volledig nieuw met 2 jaar garantie?

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:50
haste schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:44:
[...]

Dus voor 899? Dat is wel echt heel goedkoop. Volledig nieuw met 2 jaar garantie?
https://www.smitsarnhem.nl/televisies/oled/55b8

bellen en zeggen bcc heeft hem voor 999.
https://www.bcc.nl/beeld-...am7rm3loOev4aAjgcEALw_wcB

ik heb nog de 55B6 en ik kijk nog steeds elke dag met plezier tv.

[ Voor 6% gewijzigd door Rohit op 01-11-2019 12:34 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Wetz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-07 11:41
Afgelopen week na 10 jaar, een Pioneer Kuro (50" en HD-ready 720p) vervangen voor een 77C9; hopelijk gaat deze ook 10 jaar mee :)
Bij plaatsing aan de wand op een Vogel's Thin beugel, bleek er een soort kunststof cilinder van 2 à 3 cm dik aan de stroomkabel van de C9 te zitten, welke helaas ten alle tijde tussen de TV en de wand terecht komt.

De geleverde Vogel's Thin zit dusdanig dicht op de muur dat die verdikking in de stroomkabel klem zit, waardoor de TV aan de rechter onderzijde van de muur komt. De HDMI aansluitingen zitten dan weer aan de linkerkant van de TV en in principe zou je de kabels (links en rechts) naar het midden van de TV moeten geleiden; vind dit niet echt handig.
Het zou mooier zijn wanneer de stroomkabel en de primaire HDMI aansluiting onderaan in het midden van de TV waren geplaatst. Daarnaast is het probleem met die dikke cilinder in de stroomkabel i.c.m. een "Thin" beugel niet op te lossen. (Zou graag een foto willen toevoegen ter verduidelijking, maar zie dat dit alleen via een URL kan, waar ik niet mee werk).

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Maar hoe is het beeld en de motion? Ik zit met een schuin oog ook op marktplaats te kijken naar een 55" 3D plasma of 60" Kuro, omdat ik huiverig ben voor de oled-bewegingsscherpte/schokken.

Zelf zou ik juist geen te platte beugel willen, zodat de tv wat los lijkt te komen van de muur en iets meer boven het meubel hangt ipv er achter.

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
De Motion is bij de 2019 modellen zeker wel verbeterd en geen reden om Oled over te slaan.
Wetz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:02:
Afgelopen week na 10 jaar, een Pioneer Kuro (50" en HD-ready 720p) vervangen voor een 77C9; hopelijk gaat deze ook 10 jaar mee :)
Bij plaatsing aan de wand op een Vogel's Thin beugel, bleek er een soort kunststof cilinder van 2 à 3 cm dik aan de stroomkabel van de C9 te zitten, welke helaas ten alle tijde tussen de TV en de wand terecht komt.

De geleverde Vogel's Thin zit dusdanig dicht op de muur dat die verdikking in de stroomkabel klem zit, waardoor de TV aan de rechter onderzijde van de muur komt. De HDMI aansluitingen zitten dan weer aan de linkerkant van de TV en in principe zou je de kabels (links en rechts) naar het midden van de TV moeten geleiden; vind dit niet echt handig.
Het zou mooier zijn wanneer de stroomkabel en de primaire HDMI aansluiting onderaan in het midden van de TV waren geplaatst. Daarnaast is het probleem met die dikke cilinder in de stroomkabel i.c.m. een "Thin" beugel niet op te lossen. (Zou graag een foto willen toevoegen ter verduidelijking, maar zie dat dit alleen via een URL kan, waar ik niet mee werk).
Mooie stap vooruit lijkt me!
Wel erg groot verschil van 50 naar 77 inch.
Zit je zo ver van je TV af?

De dikke bult in de kabel is vermoedelijk een ferriet kern welke zorgt voor ontstoring.
Je kunt foto’s hier zonder url plaatsen.
Gewoon via het Fotoalbum. Klik rechts boven op je profiel kies dan fotoalbum.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15

westergas

rikkie_pc

Bacspin schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:08:
Maar hoe is het beeld en de motion? Ik zit met een schuin oog ook op marktplaats te kijken naar een 55" 3D plasma of 60" Kuro, omdat ik huiverig ben voor de oled-bewegingsscherpte/schokken.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de bevindingen van @Wetz
60" Kuro heb ik ook naar zitten kijken om dezelfde redenen. Mijn 50" LX-5090 doet 24p motion zo smooth.
Prostie34 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:51:
De Motion is bij de 2019 modellen zeker wel verbeterd en geen reden om Oled over te slaan.
Hoe zou dat verbeterd moeten zijn tov (bijvoorbeeld) de 2018 modellen dan? Kan nergens vinden dat er in de loop der jaren iets aan is veranderd. Heb niet het idee dat LG dat hoog op hun prioriteit heeft staan.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

belmonde schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:13:
Kabel of wifi ??

Ik las onderstaande via google search.. (gaat niet specifiek over tv,.. dus ook over invloed van muren) Copy :

Maar naast het gemak dat draadloos aanbiedt, als het gewoon op snelheid aankomt, krijgen we te maken met een discusie die heel wat tegenstellingen bloot legt. Wie is nu sneller: WiFi of netwerkkabels? Het antwoord is duidelijk: kabel. Ook al is WiFi het nieuwere protocol, spelen er toch een aantal factoren mee (we zullen er slechts enkele in dit artikel aanraken) die een invloed uitoefenen op welke verbinding sneller is. Het belangrijkste punt hier is misschien wel de saturatie van kanalen en het grote aantal standard verbindingen, die maken dat data transmissie snelheden minder stabiel en over het algemeen een stuk trager zijn.
Stel; ik heb 200mbit abbo met de router naast mijn tv. Dan zou ik (in theorie) met wifi in de buurt van die 200mbit kunnen komen, maar met kabel max 100mbit ivm de ethernet poort die niet sneller door kan laten. Dan is wifi toch sneller?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 16:22
Sneller: waarschijnlijk doorgaans wel
Stabieler: nee

Hoe dan ook, de situatie kunnen wij niet voor je bepalen, die zul je zelf moeten testen. Ben jij tevreden met je wifi-verbinding, gebruik je die. Ben je daar niet tevreden mee, prik je er een kabeltje tussen...

• Wetz
Bacspin schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:08:
Vind het beeld geweldig, maar dat komt denk in eerste instantie ook door de grootte van het scherm. Heb eigenlijk nog te weinig kritisch gekeken, omdat de TV pas sinds kort in gebruik is.

• Wetz
HoppyF schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:59:
[...]
Wel erg groot verschil van 50 naar 77 inch.
Zit je zo ver van je TV af?
De dikke bult in de kabel is vermoedelijk een ferriet kern welke zorgt voor ontstoring.
Je kunt foto’s hier zonder url plaatsen.
Gewoon via het Fotoalbum. Klik rechts boven op je profiel kies dan fotoalbum.
Zit ongeveer 3,40m van de Oled; het is nu meer een soort bioscoop ervaring (Home Theater).
V.w.b. die vermoedelijke ferriet kern; die had ik liever niet in de kabel gehad en zeker niet direct achter het paneel zelf, want die drukt de TV nu naar voren. Ben benieuwd of elke LG Oled die op die plek in de strromkabel heeft, want dat beprekt het gebruik van "thin" beugels behoorlijk.
Dank voor de tip fotoalbum ipv URL, helaas staat die bij mij nog niet op actief:
"Het fotoalbum is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma"

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

karazz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:34:
Sneller: waarschijnlijk doorgaans wel
Stabieler: nee

Hoe dan ook, de situatie kunnen wij niet voor je bepalen, die zul je zelf moeten testen. Ben jij tevreden met je wifi-verbinding, gebruik je die. Ben je daar niet tevreden mee, prik je er een kabeltje tussen...
Was alleen ter illustatie.Ik heb 'm aan de kabel omdat mijn internetabbo max 100mbit is, maar tegenwoordig kun je met een goede router prima een snelle stabiele wifi verbinding leggen zolang er geen (gewapende) betonnen muren tussen router en tv staan.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wetz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:10:
[...]
[knip]
Dank voor de tip fotoalbum ipv URL, helaas staat die bij mij nog niet op actief:
Kosten in karma/halfjaar
Fotoalbum: 200

Daar zit je nu al boven?

Testing, one, two ...

• BassieBulk
  • Niet online
V.w.b. die vermoedelijke ferriet kern; die had ik liever niet in de kabel gehad en zeker niet direct achter het paneel zelf, want die drukt de TV nu naar voren. Ben benieuwd of elke LG Oled die op die plek in de strromkabel heeft, want dat beprekt het gebruik van "thin" beugels behoorlijk.
Ik heb de 65", die heeft dat niet. Maar die heeft wel een klepje waarachter je het snoer eenvoudig kunt veranderen. Zie:
https://tweakers.net/revi...-aansluitingen.html#snoer

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 16:22
..Christiaan.. schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:24:
[...]

Was alleen ter illustatie.Ik heb 'm aan de kabel omdat mijn internetabbo max 100mbit is, maar tegenwoordig kun je met een goede router prima een snelle stabiele wifi verbinding leggen zolang er geen (gewapende) betonnen muren tussen router en tv staan.
Helaas is niet alleen een tussen staande muur een mogelijke verstoring. Er zijn tegenwoordig tal van verstoringen mogelijk op het wifi signaal.

Maargoed, zoals ik al zei, de situatie is per persoon (zelfs per hoek van de kamer) verschillend... ;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

..Christiaan.. schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:24:
[...]

Was alleen ter illustatie.Ik heb 'm aan de kabel omdat mijn internetabbo max 100mbit is,
Ook bij een trage internetverbinding kan het wenselijk zijn om alsnog de wifi te gebruiken. Als je namelijk binnen je eigen netwerk dingen van hoge kwaliteit gaat streamen loop je bij een mooie 4K hdr film erg snel tegen problemen aan via het kabeltje, omdat de bitrate van de film vaak boven de 100Mbit/s uitkomt.

Dat geldt natuurlijk niet bij een zwaar gecomprimeerde 4k stream van Netflix, maar wel als je met blu-ray materiaal aan de slag gaat.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

haste schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:44:
[...]

888 euro inclusief 5 jaar garantie en volledig nieuw :)
[...]

Zit ongeveer 3,40m van de Oled; het is nu meer een soort bioscoop ervaring (Home Theater).
Ok, die afstand is niet zo heel erg groot maar het kan wel.
Naar mijn weten zit er geen ferriet kern of iets dergelijks in het snoer bij 55/65 inch.
Het fotoalbum hoeft je niet te gebruiken je kunt ook elders foto’s plaatsen en de link in je bericht hier zetten.

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:16
Vraagje wij hebben gister een Lg 55b9 gekocht. Beeld is zeker een vooruitgang alleen mijn vrouw en ik moeten wennen aan de wit tinten. Het lijkt allemaal een beetje meer RAL 9001 ipv stralend wit. Welke instellingen kan in dan het beste veranderen? Ook gaat de tv als ik Netflix kijk automatisch naar Dolby Vision. Is dit beter dan hdr? Of eigenlijk hetzelfde alvast bedankt!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
vangoghnl schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:13:
Vraagje wij hebben gister een Lg 55b9 gekocht. Beeld is zeker een vooruitgang alleen mijn vrouw en ik moeten wennen aan de wit tinten. Het lijkt allemaal een beetje meer RAL 9001 ipv stralend wit. Welke instellingen kan in dan het beste veranderen? Ook gaat de tv als ik Netflix kijk automatisch naar Dolby Vision. Is dit beter dan hdr? Of eigenlijk hetzelfde alvast bedankt!
warm2 veranderen naar warm1,scheelt al een heel stuk.
Dolby Vision is HDR alleen dan nòg beter.
Mocht je de ondertiteling bij Netflix te wit vinden dan kun je dit bij je account informatie op de Netflix website aanpassen.
Om precies te zijn deze link: https://www.netflix.com/SubtitlePreferences

• Jumpman
  • Laatst online: 00:07
haste schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 05:49:

Voor die € 200,00 verschil zou ik een hele nieuwe C9 kopen, dan heb je ook meteen HDMI 2.1.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Farabi
  • Niet online
Gizz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:33:
[...]

omdat de bitrate van de film vaak boven de 100Mbit/s uitkomt.
volgens mij halen originele 4k uhd's dat getal nooit. het schommelt een beetje tot 90mbit max.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hamazaki schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:42:
[...]
volgens mij halen originele 4k uhd's dat getal nooit. het schommelt een beetje tot 90mbit max.
Nah...? De eerste die ik controleer: Maximale totale bitrate: 109Mb/s

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:48:
[...]

Nah...? De eerste die ik controleer: Maximale totale bitrate: 109Mb/s
Welke is dat als ik vragen mag? En welke minuut?
Jumpman schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:47:
[...]

Voor die € 200,00 verschil zou ik een hele nieuwe C9 kopen, dan heb je ook meteen HDMI 2.1.
@Jumpman je haalt vaak dit als argument, wanneer mensen een nieuwe tv willen kopen. Maar de vele interesseert dat niet. Vooral niet om een bedrag als €200 te rechtvaardigen.

[ Voor 47% gewijzigd door Farabi op 01-11-2019 22:54 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Hamazaki Leeuwen koning [geen flapoor]
bron: mediainfo

Edit: dat betreft dus de maximale bitrate, aangezien deze variabel is. Dus schommelen rond de 90Mbit kan dan aardig kloppen.

[ Voor 101% gewijzigd door hardware-lover op 01-11-2019 22:56 ]

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:53:
@Hamazaki Leeuwen koning [geen flapoor]
bron: mediainfo

Edit: dat betreft dus de maximale bitrate, aangezien deze variabel is. Dus schommelen rond de 90Mbit kan dan aardig kloppen.
Oke, ff checken een keer. 100mbit+ is ongekend. Aardig, als dit gehaald is.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 01-11-2019 22:58 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hamazaki schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:56:
[...]
Oke, ff checken een keer. 100mbit+ is ongekend. Aardig, als dit gehaald is.
Het is beslist geen uitzondering voor een UHD100 disc.

Testing, one, two ...

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 01:06
Ik kwam er een aantal dagen geleden achter dat alles wat je via de Xbox one X afspeelt een veel beter beeld geeft met betere diepte perceptie en daarbij scherpte dan direct via de tv. Misschien handig om eens te proberen als je alles altijd direct via de tv kijkt. Het zal vast met de kracht van de xbox te maken hebben, aangezien ik met een andere goedkopere mediaspeler geen verschil zie tov direct via de tv.

Ik heb het op 2 oled tv's getest. Een LG en een Panasonic. Bij beide is het direct via de tv minder dan via de xbox.

Je kan Netflix etc dus beter kijken via de xbox (of goede pc).

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:35

CeesKees

I rest my Kees

JSTPS schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:11:
Ik kwam er een aantal dagen geleden achter dat alles wat je via de Xbox one X afspeelt een veel beter beeld geeft met betere diepte perceptie en daarbij scherpte dan direct via de tv. Misschien handig om eens te proberen als je alles altijd direct via de tv kijkt. Het zal vast met de kracht van de xbox te maken hebben, aangezien ik met een andere goedkopere mediaspeler geen verschil zie tov direct via de tv.

Ik heb het op 2 oled tv's getest. Een LG en een Panasonic. Bij beide is het direct via de tv minder dan via de xbox.

Je kan Netflix etc dus beter kijken via de xbox (of goede pc).
Of de image settings zo aanpassen bij Netflix app dat ze er gelijk uitzien.

Blijkbaar is de HDMI ingang beter afgesteld qua beeld.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 01:06
CeesKees schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:14:
[...]

Of de image settings zo aanpassen bij Netflix app dat ze er gelijk uitzien.

Blijkbaar is de HDMI ingang beter afgesteld qua beeld.
Alles is precies gelijk. Wel testen he voordat je comment! ;)

• Jumpman
Hamazaki schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:52:
[...]

Welke is dat als ik vragen mag? En welke minuut?

[...]

@Jumpman je haalt vaak dit als argument, wanneer mensen een nieuwe tv willen kopen. Maar de vele interesseert dat niet. Vooral niet om een bedrag als €200 te rechtvaardigen.
Als men het niet interesseert, kunnen ze dat zelf bepalen. Maar als je volgend jaar een nieuwe console, nVidia Shield of Intel NUC gaat kopen, dan baal je wel, dat je de voordelen niet hebt van HDMI 2.1. Sowieso als je een langere tijd met je TV wilt doen.

• Farabi
  • Niet online
Jumpman schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:20:
[...]

Als men het niet interesseert, kunnen ze dat zelf bepalen. Maar als je volgend jaar een nieuwe console, nVidia Shield of Intel NUC gaat kopen, dan baal je wel, dat je de voordelen niet hebt van HDMI 2.1. Sowieso als je een langere tijd met je TV wilt doen.
ik ben benieuwd wat die termen de meeste oled-gebruikers zeggen :), wees er maar niet te happig op de functies van hdmi 2.1. zolang je tv 4K 60HZ kan zit je ruim goed. hdmi 2.1 wordt nog lange tijd overkill.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
Hamazaki schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:40:
[...]

ik ben benieuwd wat die termen de meeste oled-gebruikers zeggen :), wees er maar niet te happig op de functies van hdmi 2.1. zolang je tv 4K 60HZ kan zit je ruim goed. hdmi 2.1 wordt nog lange tijd overkill.
Ik heb deze tv (C9) gekocht voor de komende 7 tot 10 jaar. Met mijn vorige 11 jaar gedaan. Mag hopen dat er binnen doe tijd fatsoenlijke hdmi 2.1 functies zijn ;)
Daarnaast ben ik als gamer, zeer blij met de lage input lag.

PSN: Mondaatje

• Farabi
  • Niet online
Monda schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:51:
[...]

Ik heb deze tv (C9) gekocht voor de komende 7 tot 10 jaar. Met mijn vorige 11 jaar gedaan. Mag hopen dat er binnen doe tijd fatsoenlijke hdmi 2.1 functies zijn ;)
Daarnaast ben ik als gamer, zeer blij met de lage input lag.
was ook geen (directe) vraag richting tweakers gericht eigenlijk :)

maar reken er maar op dat er over 3 jaar functies gaan komen op hdmi 2.1 tv's die jij niet ondersteund gaat krijgen. ze zijn niet dom in het tv-wereldje.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 02-11-2019 00:18 ]

• haste
Jumpman schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:47:
[...]

Dat heb ik uiteindelijk gedaan. De C9 aangeschaft voor 200 euro meer :)

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
Hamazaki schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:12:
[...]

was ook geen (directe) vraag richting tweakers gericht eigenlijk :)

maar reken er maar op dat er over 3 jaar functies gaan komen op hdmi 2.1 tv's die jij niet ondersteund gaat krijgen. ze zijn niet dom in het tv-wereldje.
Ben benieuwd! Op dit moment is dat iig niet zo mbt ontwikkelingen op het gebied van hdmi. Ik verwacht dat het komende jaar functies gaan worden toegevoegd. Ik begreep dat dit softwarematig werkt.
Denk eerder dat er gewoon weer nieuwere en betere tv's komen met wellicht ook andere beeldtechnieken. Maar dat de functies die nu bekend zijn van hdmi 2.1 in ieder geval worden toegevoegd/geactiveerd.
Weet niet wat jij nog meer voor verwachtingen hebt van hdmi 2.1 qua functies?

PSN: Mondaatje

• pdavie2311

pdavie2311

RobertMe schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:58:
[...]

Netflix? Die gebruik je toch gewoon via de (native) TV app. Daarvoor is geen extra apparaat nodig. Daarnaast wil je Netflix waarschijnlijk sowieso op de TV zelf gebruiken omdat je dan ook Ultra HD en HDR/Dolby Vision ondersteuning hebt. Via een extern apparaat heb je dat waarschijnlijk niet.

Qua TV kijken durf ik niet te zeggen. Heb zelf een CI+ module erin zitten, maar geen idee of dat 'het beste' is. Maar ik kijk toch zelden TV en scheelt nu apparaten en afstandsbedieningen.
Ook ik zit hiermee in twijfel..Heb sinds 3 dagen de C965 hangen met de Next Box van Ziggo..Puur voor het feit dit "het beste" beeld zou geven ivm CI+...Enige waar ik de Next Box als extra voor gebruik is TV Replay..Rest gebruik ik de LG voor alle apps en extra's..Zit immers ook op de tv...Maar de Next Box kost wel 30,- euro per maand meer aan abbo. Als dit alleen voor TV Replay is, gezien het qua beeldkwaliteit niet uitmaakt, ga ik toch een CI+ gebruiken. Voordeel van CI+ is dat ik maar 1 afstandsbediening heb en dus alleen de tv aan de muur heb hangen. Geen kastje meer.

Heb via PB ook al veel hulp gehad omtrent deze kwestie van BassieBulk en die zegt ook: Via de kabel geeft Ziggo een digitale 1080i-stream door. Die toont de LG ook gewoon. De LG zal intern upscalen naar 4K, de Next doet dat zelf en geeft 4K door aan de TV via HDMI. Zou niet zoveel uit moeten maken.

Kortom: Kan ik mijzelf 30,- euro per maand besparen, CI+ erin en vervolgens wel optimaal genieten van de beeldkwaliteit van mijn LG? Ja, 4k ondersteund de Next Box, maar tv zend dit nog niet uit..(de reguliere zenders niet)....

Edit..En ik merkt dat bij Netflix er 2 zwarte balken boven en onder zitten. Geen full screen. Nu vind ik op de site van LG het volgende: https://www.lg.com/hk_en/...picture-size-aspect-ratio

Maar ik kan de optie 16:9 full screen niet vinden? Alleen 16:9 of origineel. Ook nog zoomen, maar dat is niks...

[ Voor 9% gewijzigd door pdavie2311 op 02-11-2019 07:58 ]

• thunder8

thunder8

Voor TV Replay zijn er genoeg andere opties. Heb je een iPad, dan kan je via de Ziggo app wel casten via Airplay. Bij Android is een Chromecast een optie lijkt me. Opnemen kan ook met een HDD gekoppeld aan je TV.

CI+ werkt prima, had ik ook al op mijn vorige TV. Ik heb een hekel aan extra kastjes die je in principe niet nodig hebt. Als je zelf een geregistreerde smartcard over hebt, kan je de CI+ module zelf kopen. Dan betaal je per maand niets extra. Heb je dat niet, dan moet je via Ziggo de CI+ module gaan huren, dan krijg je de smartcard erbij. Helaas kan je tegenwoordig geen smartcards meer registreren, wat ik echt zonde vindt.

• pdavie2311

pdavie2311

OK.. Probeer het dan gewoon met ci+ eerst.. Mochten de zenders ooit eens in 4k gaan uitzenden, kan er altijd nog een Box komen..Ipads in huis, geen probleem om te streamen. Anders nog maar een chromekast erbij kopen..

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:28
pdavie2311 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 07:36:
[...]

Edit..En ik merkt dat bij Netflix er 2 zwarte balken boven en onder zitten. Geen full screen. Nu vind ik op de site van LG het volgende: https://www.lg.com/hk_en/...picture-size-aspect-ratio

Maar ik kan de optie 16:9 full screen niet vinden? Alleen 16:9 of origineel. Ook nog zoomen, maar dat is niks...
Volgens mij heeft dat niets te maken met de TV, netflix heeft gewoon diverse series die zwarte balken hebben, ik heb het ook op beide tv's
Als je dat fullscreen probeert te krijgen ga je het beeld uitrekken en dat wil je niet.

• Wetz
Bij het uitzetten van de Energiesparing werd het beeld bij mij veel feller en wit ook echt wit. Deze heb ik nu op Minimum gezet.
Gisteravond ook een beetje gekeken hoe het menu in elkaar stak en ik moet zeggen dat de hoeveelheid Beeldmodus (10x) en instellingen per modus aanzienlijk zijn.
Van wat ik begreep schakelt de TV bij HDR en (Dolby Vision?) materiaal automatisch naar bepaalde instellingen/Beeldmodus; dat heb ik nog niet uitgetest.

De site Rtings.com heeft een uitgebreide toelichting op de instellingen, maar als basis heb ik voor regulier TV kijken deze instellingen van Homecinemamagazine uitgeprobeerd en de eerste indruk is goed: https://www.homecinemamag...9-serie-ultra-hd-oled-tv/

Algemeen
Beeldmodus: Bioscoop
Instelling beeldverhouding: Origineel / Scannen: Aan
Energiebesparing: Uit
AI Beeld: Aan
OLED Lampje: 80
Contrast: 85
Helderheid: 50
Scherpte: 10
Kleur: 50
Tint: 0

Geavanceerde bediening
Dynamisch Contrast: Uit
Dynamische tonemapping: Uit/Aan
Superresolutie: Laag
Kleurbereik: Auto
Gamma: 2.2 / BT.1886
Witbalans: Warm2
Maximale Helderheid: Uit
Kleurenfilter: Uit

Beeld Opties
Ruisonderdrukking: Laag*
MPEG ruisonderdrukking: Laag*
Soepele Gradatie: Laag
Zwartniveau: Automatisch
Echte Bioscoop: Aan
Motion Eye Care: Uit
TruMotion: Helder (of aangepast)

Belangrijkste instellingen:
  • De Bioscoop instelling levert de beste start. De ISF-presets zijn een alternatief voor wie dag en nacht-versies wenst.
  • Dynamische Tonemapping toont aanzienlijk beter witdetail, ten kost van een tikje helderheid, je kunt het geactiveerd laten.
  • Het effect van Superresolution en AI Beeld is erg beperkt. Je kunt het veilig geactiveerd laten.
  • Ruisonderdrukking en MPEG ruisonderdrukking activeer je best als je start van een slechte bron (oude dvd’s of lage kwaliteit YouTube).
  • TruMotion: Helder gaf de beste resultaten. Zet het niet uit, dan verlies je te veel detail. Wie een persoonlijke instelling kiest, kan deblur tussen 8 en 10 zetten, en dejudder tussen 7 en 9.

• pdavie2311

pdavie2311

Wetz schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:39:
[...]

Bij het uitzetten van de Energiesparing werd het beeld bij mij veel feller en wit ook echt wit. Deze heb ik nu op Minimum gezet.
Gisteravond ook een beetje gekeken hoe het menu in elkaar stak en ik moet zeggen dat de hoeveelheid Beeldmodus (10x) en instellingen per modus aanzienlijk zijn.
Van wat ik begreep schakelt de TV bij HDR en (Dolby Vision?) materiaal automatisch naar bepaalde instellingen/Beeldmodus; dat heb ik nog niet uitgetest.

De site Rtings.com heeft een uitgebreide toelichting op de instellingen, maar als basis heb ik voor regulier TV kijken deze instellingen van Homecinemamagazine uitgeprobeerd en de eerste indruk is goed: https://www.homecinemamag...9-serie-ultra-hd-oled-tv/

Algemeen

Geavanceerde bediening

Beeld Opties

• De Bioscoop instelling levert de beste start. De ISF-presets zijn een alternatief voor wie dag en nacht-versies wenst.
  • Dynamische Tonemapping toont aanzienlijk beter witdetail, ten kost van een tikje helderheid, je kunt het geactiveerd laten.
  • Het effect van Superresolution en AI Beeld is erg beperkt. Je kunt het veilig geactiveerd laten.
  • Ruisonderdrukking en MPEG ruisonderdrukking activeer je best als je start van een slechte bron (oude dvd’s of lage kwaliteit YouTube).
  • TruMotion: Helder gaf de beste resultaten. Zet het niet uit, dan verlies je te veel detail. Wie een persoonlijke instelling kiest, kan deblur tussen 8 en 10 zetten, en dejudder tussen 7 en 9.
Ik kom met deze settings niet bij de witbalans?
Deze kan ik niet aanklikken..

• Wetz
pdavie2311 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:11:
[...]
Ik kom met deze settings niet bij de witbalans?
Deze kan ik niet aanklikken..
Niet? Beeldmodus > Geavanceerde bediening > Witbalans
Op Rtings een toelichting onderaan het artikel (LG E9), inclusief een waarschuwing deze instellingen niet 1 op 1 over te nemen. https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e9-oled/settings

They are provided for reference, and should not be copied as the calibration values vary per individual unit even for the same model and same size as the TV we reviewed due to manufacturing tolerances. If you want to try them you will need to enter all values shown, as all of them are active at the same time. If you end up with worse picture quality, simply reset them to the default values.

• pdavie2311

pdavie2311

Ik zie witbalans wel staan maar deze is niet vetgedrukt om te selecteren... Deze settings had ik zelf al bijna zo staan. Alleen scherpte stond bij mij op 25...

• Jumpman
Hamazaki schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:40:
[...]

Zeker geen overkill hoor de Sony PlayStation 4 Pro zit met Uncharted 4 A Thief's End op 260p 60fps 10bit RGB met HDR bijvoorbeeld al op de maximale bandbreedte van HDMI 2.0. Volgens jaar gaat het echt los, zeker met VRR en de eerder genoemde devices.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 02-11-2019 10:51 ]

• Farabi
  • Niet online
Jumpman schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:50:
[...]

Zeker geen overkill hoor de Sony PlayStation 4 Pro zit met Uncharted 4 A Thief's End op 260p 60fps 10bit RGB met HDR bijvoorbeeld al op de maximale bandbreedte van HDMI 2.0. Volgens jaar gaat het echt los, zeker met VRR en de eerder genoemde devices.
VRR in een AAA-game zie ik niet gebeuren. Misschien in een megaman-spelletje.

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-11 13:23
Feit is gewoon dat de C9 en E9 veel meer future proof zijn dan eerdere versies. Met name i.c.m. PS5 en nieuwe Xbox straks zal het danzkij HDMI 2.1 (VRR en ALLM) echt een verschil maken.

[ Voor 3% gewijzigd door ZeroY85 op 02-11-2019 11:28 ]

Verwijderd

pdavie2311 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:32:
Ik zie witbalans wel staan maar deze is niet vetgedrukt om te selecteren... Deze settings had ik zelf al bijna zo staan. Alleen scherpte stond bij mij op 25...
Voor zover mij bekend op de C8 is die optie bij 'standaard' er niet. Wel bij Bioscoop/cinema en zeker bij de ISF's. Bij andere beeld instellingen heb ik niet gekeken. Gebruik hoofdzakelijk de ISF's en Cinema/Bioscoop

• pdavie2311

pdavie2311

Ander dingetje..Net de C9 65 aan de muur gehangen op de Vogels Thin 505...Ik heb de hdmi poort aan de zijkant gekozen voor mijn Next Box, alleen als ik de apps in ga op de LG en dan kies om terug te gaan naar Tv/Ziggo, lukt dat niet omdat deze staat ingesteld op hdmi poort 1..Ik moet nu via het thuisdashboard van de LG terug en dan hdmi 3 kiezen, waar de Next box aan hangt..Kan ik dit via settings aanpassen in de tv? Of moet de Box echt achterin de tv komen en niet aan de zijkant. Zo verplichten ze jou min of meer om altijd poort 1 te kiezen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pdavie2311 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:27:
Ander dingetje..Net de C9 65 aan de muur gehangen op de Vogels Thin 505...Ik heb de hdmi poort aan de zijkant gekozen voor mijn Next Box, alleen als ik de apps in ga op de LG en dan kies om terug te gaan naar Tv/Ziggo, lukt dat niet omdat deze staat ingesteld op hdmi poort 1..Ik moet nu via het thuisdashboard van de LG terug en dan hdmi 3 kiezen, waar de Next box aan hangt..Kan ik dit via settings aanpassen in de tv? Of moet de Box echt achterin de tv komen en niet aan de zijkant. Zo verplichten ze jou min of meer om altijd poort 1 te kiezen?
HDMI poort 1 zit toch aan de zijkant, niet achterzijde, bij dit model TV?

Edit: via de "source" toets op de afstandsbediening kan je toch ook meteen naar de gewenste ingang schakelen?

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 02-11-2019 15:57 ]

Testing, one, two ...

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
Wetz schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:39:
[...]

Algemeen

Geavanceerde bediening

Beeld Opties

Op die site homecinemamagazine kun je het in lichte mate zien, wat ik bedoelde aan de randenverscherping edge enhancement dat LG toebrengt (dit kan je niet uitzetten) met een screenshot zien. En ook depth enhancement. waardoor de achterste gedeelte meer geblurt wordt.

Zo lijkt het net of iemand de acteurs uitgeknipt zijn, en bij elkaar geplakt zijn in een andere achtergrond.

Afbeeldingslocatie: https://www.homecinemamagazine.nl/wp-content/uploads/2019/04/LG-OLED65C9-beeld2-770x450.jpg

Waarom zet iedereen die Maximale Helderheid op Uit?
Dan zie je zo veel minder details, en alles meer blurry.

Ik heb deze op minimaal gezet, dan is het wit ook witter, en zie je ook meer details in het gezicht enz. Met Maximale Helderheid op Uit lijkt alles meer grauw en dvd kwaliteit.

Ruisonderdrukking en mpeg noisreduction gooi ik al meteen naar uit.

Warm2 is veelte geel. Daarvan krijg je ook minder kleur en details te zien.
AI Beeld moet je gewoon uit zetten, omdat het de natuurlijke grain verneukt.

[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 02-11-2019 16:11 ]

Verwijderd

Snake_Eye schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:54:
[...]

Zo lijkkt het net of iemand de acteurs uitgeknipt zijn, en bij elkaar geplakt zijn in een andere achtergrond.
Is dat niet gewoon de 'scherpte' aanpassen. Op de C8 staat als info bij scherpte:

De scherpte van de randen aanpassen. Hoe hoger de waarde, hoe duidelijker en scherper het beeld zal zijn.

Vooralsnog herken ik dus echt niet wat jij waarneemt. Ook niet op de foto

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:23:
[...]

Is dat niet gewoon de 'scherpte' aanpassen. Op de C8 staat als info bij scherpte:

De scherpte van de randen aanpassen. Hoe hoger de waarde, hoe duidelijker en scherper het beeld zal zijn.

Vooralsnog herken ik dus echt niet wat jij waarneemt. Ook niet op de foto
Ik zie het hier wel in lichte mate op deze foto, zoals ik zei, eerst een donkere randjes met daarbuitenom witte randjes, om de personen. Standaard staat het op 10 maar dan zie je het nog. LG directeur erkent het ook randenverscherping edge enhancement dat LG toebrengt (dit kan je niet uitzetten)

En met bewegend beeld zie je het meer. Ik zelf heb al 4 Oled schermen gehad, mijn vorige hadden hier geen last van. Dit is typisch deze laatste techniek.

[ Voor 20% gewijzigd door Snake_Eye op 02-11-2019 15:43 ]

Pagina: 1 ... 232 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.