Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Maverick! schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:53:
[...]

Thanks!
Ik was al naar deze aan het kijken:
https://www.vogels.com/en...-wall-mounts?product=4015

Maar dat is hetzelfde idee zo te zien.

Nu aan het wachten op een aanbieding van Kamera Express. Als ik de 1999 aanbieding krijg, wat ik wel verwacht, wordt hij meteen besteld *O*

EDIT: en besteld bij KE voor 1999 plus 30 verzending en 59 voor de beugel :)
Hier ook de Thin 505, die was iets dunner dan de 3305.
Stevig zat voor een 65C9.
Verschil is wel dat de Thin 505 geen slotje heeft.
BassieBulk schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

Nee.
Mijn Sonos Beam voorheen op een Samsung 55D8000 aangesloten gehad.
De D8000 gaf zonder Beam een volume van 0 t/m 50 weer.
Met de Sonos aangesloten op ARC gaf deze een volume weer van 0-100, incl. een extra icoontje dat e.e.a. via de sounbar ging.
Zou kunnen omdat een beam wordt aangesloten via HDMI maar een Playbar via optisch.
De Playbar kan aan de TV dus niet terug melden op welke volume stand deze staat.
Zo heb ik het gezien bij een Samsung QLED maar bij een LG gaat het wellicht ook zo.
Zelf heb ik geen Sonos.

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 21:29
Ik heb nu een week of drie de 65 inch c9 in bezit, en volg al een tijdje dit topic, maar ik lees eigenlijk weinig over tinting hier, terwijl op andere forums waaronder die van LG zelf er toch veel mensen zijn die hier last van hebben. Dan heb ik het voornamelijk over de kleur wit die dan een gele tint heeft op bepaalde delen van het scherm, en dit is ook afhankelijk van de kijk hoek. Helaas heb ik dit euvel ook op mijn tv, maar ik twijfel nog of ik ermee terug ga naar de winkel, het is alleen bij spierwitte naar licht grijze content. Ik las al dat bijna elke Oled tv hier wel last van heeft. Zijn er hier meer mensen met dit probleem ?

Don't make me use myself on ya baby!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:38
Ik heb het minimaal maar ik moet er hard op focussen bij een volledig wit scherm. Bij normale content zie ik het niet. Heb meer last van banding. 55 inch C8.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
e6r6i6c schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:07:
Ik heb nu een week of drie de 65 inch c9 in bezit, en volg al een tijdje dit topic, maar ik lees eigenlijk weinig over tinting hier, terwijl op andere forums waaronder die van LG zelf er toch veel mensen zijn die hier last van hebben. Dan heb ik het voornamelijk over de kleur wit die dan een gele tint heeft op bepaalde delen van het scherm, en dit is ook afhankelijk van de kijk hoek. Helaas heb ik dit euvel ook op mijn tv, maar ik twijfel nog of ik ermee terug ga naar de winkel, het is alleen bij spierwitte naar licht grijze content. Ik las al dat bijna elke Oled tv hier wel last van heeft. Zijn er hier meer mensen met dit probleem ?
Yep, is normaal. Dit heb ik ook (65C9). Je kan het wel terugbrengen, maar je kan een ergere terugkrijgen. Als het niet zichtbaar is met normale content, gewoon houden. Oled schermen zonder tinting heb je gewoon niet, vooral met 65inch.

De meeste merken niet dat ze tinting hebben, vandaar dat er weinig over staat hier.

Ben allang blij dat ik geen banding of dode/stuck pixels heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 28-10-2019 15:19 ]

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57

GG85

.......

Vanavond met mijn C8 eens even aan de slag met HDR via HDMI icm al dan wel of geen PC Mode.

Begin me namelijk nogal te storen aan de banding die je krijgt als je in PC Mode via Windows 10 HDR aan zet. Je krijgt dan namelijk 8 bit HDR met dithering ipv "echte" 10 bit HDR wat banding veroorzaakt in HDR games (fele lichtbronnen, lucht etc).

In de basis is het probleem dat HDMI 2.0b geen 2160p, RGB 4:4:4 @10bit (HDR), 60Hz weer kan geven omdat de benodigde bandbreedte hiervoor boven de 18Gbps ligt.

Windows 10 schakelt dus ipv 10bit HDR over op RGB 8bit met Dithering. De C8 snapt dit alleen niet echt lekker waardoor je rare banding krijgt.

Oplossing zou kunnen zijn om naar YCbCr 4:2:2 of 4:2:0 te gaan in 10 of 12 bit maar dat werkt alleen goed als je ipv PC Mode je HDMI input op bijv Game Console zet. Probleem daar mee is dat je tekst dan door de 4:2:2 niet meer lekker wordt weergegeven wat opzich voor gamen niet zo een punt is maar wel voor desktop gebruik in SDR.
Mijn oplossing leek dus te zijn om input mode op Game Console te zetten en ipv RGB naar YCbCr 4:4:4 8bit te gaan voor SDR en naar 4:2:2 12bit voor HDR maar de C8 ondersteunt 4:4:4 (RGB of YCbCr) alleen in PC Mode waardoor tekst en in Game Console mode er alsnog beroerd uit ziet zelfs als stuur je 4:4:4 uit.

Nu moet ik dus elke keer als ik HDR games ga spelen mn Nvidia driver op YCbCr 4:2:2 12bit zetten en mn Input van PC Mode naar Game console en daarna in SDR weer terug.... Dat schiet ook niet op en Game Console heeft hogere input lag dan PC Mode.

Vanavond maar eens proberen of PC Mode RGB 4:4:4 12bit 2160p @30Hz wel werkt en daar geen banding optreed dan game ik wel op 30fps. Lijkt er alleen op dat de processing van PC Mode gewoon wat rot is.

Andere optie is een DP -> HDMI verloop gebruiken waardoor er misschien minder/geen banding optreed bij 8bit RGB HDR.

Mensen die hier ervaring mee hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door GG85 op 28-10-2019 15:46 ]

• Farabi
  • Niet online
@GG85 dat is een van de redenen waarom ik overgestapt ben naar console-gaming. Lekker 10bit HDR gamen zonder poespas. ik was dat gezeik van de pc zat.

• Jumpman
  • Laatst online: 00:07
GG85 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:44:
Vanavond met mijn C8 eens even aan de slag met HDR via HDMI icm al dan wel of geen PC Mode.

Begin me namelijk nogal te storen aan de banding die je krijgt als je in PC Mode via Windows 10 HDR aan zet. Je krijgt dan namelijk 8 bit HDR met dithering ipv "echte" 10 bit HDR wat banding veroorzaakt in HDR games (fele lichtbronnen, lucht etc).

In de basis is het probleem dat HDMI 2.0b geen 2160p, RGB 4:4:4 @10bit (HDR), 60Hz weer kan geven omdat de benodigde bandbreedte hiervoor boven de 18Gbps ligt.

Windows 10 schakelt dus ipv 10bit HDR over op RGB 8bit met Dithering. De C8 snapt dit alleen niet echt lekker waardoor je rare banding krijgt.

Oplossing zou kunnen zijn om naar YCbCr 4:2:2 of 4:2:0 te gaan in 10 of 12 bit maar dat werkt alleen goed als je ipv PC Mode je HDMI input op bijv Game Console zet. Probleem daar mee is dat je tekst dan door de 4:2:2 niet meer lekker wordt weergegeven wat opzich voor gamen niet zo een punt is maar wel voor desktop gebruik in SDR.
Mijn oplossing leek dus te zijn om input mode op Game Console te zetten en ipv RGB naar YCbCr 4:4:4 8bit te gaan voor SDR en naar 4:2:2 12bit voor HDR maar de C8 ondersteunt 4:4:4 (RGB of YCbCr) alleen in PC Mode waardoor tekst en in Game Console mode er alsnog beroerd uit ziet zelfs als stuur je 4:4:4 uit.

Nu moet ik dus elke keer als ik HDR games ga spelen mn Nvidia driver op YCbCr 4:2:2 12bit zetten en mn Input van PC Mode naar Game console en daarna in SDR weer terug.... Dat schiet ook niet op en Game Console heeft hogere input lag dan PC Mode.

Vanavond maar eens proberen of PC Mode RGB 4:4:4 12bit 2160p @30Hz wel werkt en daar geen banding optreed dan game ik wel op 30fps. Lijkt er alleen op dat de processing van PC Mode gewoon wat rot is.

Andere optie is een DP -> HDMI verloop gebruiken waardoor er misschien minder/geen banding optreed bij 8bit RGB HDR.

Die laatste optie, heeft mij met een goede kabel (Club 3D) ook al heel wat avonden gekost om goed werkend te krijgen. En toen nog een hele workaround. voordat je eindelijk kan starten met gamen. Want je krijgt dan weer te maken met andere problemen, bijvoorbeeld met een (2160p) HDCP handshake etc.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• GG85

GG85

.......

Jumpman schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:42:
[...]

Die laatste optie, heeft mij met een goede kabel (Club 3D) ook al heel wat avonden gekost om goed werkend te krijgen. En toen nog een hele workaround. voordat je eindelijk kan starten met gamen. Want je krijgt dan weer te maken met andere problemen, bijvoorbeeld met een (2160p) HDCP handshake etc.
Hmm, ik heb nu deze (https://www.delock.com/pr...ctive/62734/merkmale.html) besteld, we zullen zien.
Heb je nog tips?En wat was het uiteindelijke resultaat?

Edit: darn, zie net dat dit een DP1.2 converter is en je een 1.4 moet hebben voor HDR.

Deze dus?: https://www.bol.com/nl/p/...-hdr-2m/9200000101945963/

[ Voor 16% gewijzigd door GG85 op 28-10-2019 17:31 ]

• Jumpman
  • Laatst online: 00:07
GG85 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:06:
[...]

Hmm, ik heb nu deze (https://www.delock.com/pr...ctive/62734/merkmale.html) besteld, we zullen zien.
Heb je nog tips?En wat was het uiteindelijke resultaat?

Edit: darn, zie net dat dit een DP1.2 converter is en je een 1.4 moet hebben voor HDR.

Deze dus?: https://www.bol.com/nl/p/...-hdr-2m/9200000101945963/
Het resultaat was dat ik zoveel heb moeten aanpassen in het nVidia menu en de TV op een bepaalde volgorde moest aanzetten en instellingen moest veranderen. Ik heb een PlayStation 4 Pro gekocht en aangesloten op TV en mijn PC aangesloten op een ASUS 4K monitor.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• GG85

GG85

.......

GG85 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:44:

Update qua PC Mode RGB 4:4:4 12bit 2160p @30Hz: werkt helaas ook niet, netjes 12bit HDR maar nog steeds veel banding.
YCbCr 4:2:2 12bit en dan van PC mode naar elke andere mode werkt wel (zowel "HDMI" als "Game Console") alleen dan zijn desktop kleuren washed out...

Iemand de C8 + nVidia in YCbCr 4:4:4/4:2:2/4:2:2 goed gekregen?

Verwijderd

Mijn lg c8 past de wintertijd niet aan, hoe kan dit? Als ik naar tijd datum ga dan staat set automaticly gewoon aangevinkt en kan dit verder niet aanpassen. Hoe is dit op te lossen. Vorig jaar paste mijn tv dit gewoon aan.

• TheFrahes
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09-2023
BassieBulk schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

Nee.
Mijn Sonos Beam voorheen op een Samsung 55D8000 aangesloten gehad.
De D8000 gaf zonder Beam een volume van 0 t/m 50 weer.
Met de Sonos aangesloten op ARC gaf deze een volume weer van 0-100, incl. een extra icoontje dat e.e.a. via de sounbar ging.
Wijzigingen in de Sonos-app werden ook doorgegeven aan de TV.
Bij mijn Samsung zag ik op ARC ook getallen staan en ook gewoon de naam 'Sonos Soundbar'.

Bij de C9 zie ik alleen +/- en luidspreker icoontje. Blijkbaar toch moeilijker voor LG dan we dachten 8)7
Niet dat ik er echt wakker van lig, maar getalletje is toch fijner...

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 21:29
Hamazaki schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:14:
[...]

Yep, is normaal. Dit heb ik ook (65C9). Je kan het wel terugbrengen, maar je kan een ergere terugkrijgen. Als het niet zichtbaar is met normale content, gewoon houden. Oled schermen zonder tinting heb je gewoon niet, vooral met 65inch.

De meeste merken niet dat ze tinting hebben, vandaar dat er weinig over staat hier.

Ben allang blij dat ik geen banding of dode/stuck pixels heb.
Ja ik ben verder ook harstikke blij dat ik geen banding of dode pixels heb kunnen ontdekken.

Maar ik vind het toch wel ontzettend jammer dat Oled geweldig is kwa zwartwaarden, maar dat wit/grijs dus gewoon last heeft van een gele tint. Dat vind ik toch wel een slechte zaak.

Als ik recht voor het scherm zit, zie ik aan de rechter kant op witte tot lichtgrijze beelden een band die een gele tint geeft. Dit is ook af en toe in normale content te zien. Als ik haaks op het scherm ga zitten zie ik het niet.

Nou lees ik ook heel veel klachten over banding en dat het echt een lotterij is kwa hoe goed of slecht je paneel kan zijn, en daarom twijfel ik ook of ik deze moet houden. Maar om eerlijk te zijn vind ik het echt belachelijk dat dit soort problemen zo vaak voorkomen.

Hiervoor had ik een 55 inch samsung led, en ik vond het backlight bleeding minder storend dan wat ik nu ervaar, ik probeer me erover heen te zetten, maar ik merk dat ik er toch veel mee bezig ben, op forums lezen etc etc. Terwijl ik eigenlijk veel liever gewoon wil genieten van mijn nieuwe tv.

Don't make me use myself on ya baby!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
e6r6i6c schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

Ja ik ben verder ook harstikke blij dat ik geen banding of dode pixels heb kunnen ontdekken.

Maar ik vind het toch wel ontzettend jammer dat Oled geweldig is kwa zwartwaarden, maar dat wit/grijs dus gewoon last heeft van een gele tint. Dat vind ik toch wel een slechte zaak.

Als ik recht voor het scherm zit, zie ik aan de rechter kant op witte tot lichtgrijze beelden een band die een gele tint geeft. Dit is ook af en toe in normale content te zien. Als ik haaks op het scherm ga zitten zie ik het niet.

Nou lees ik ook heel veel klachten over banding en dat het echt een lotterij is kwa hoe goed of slecht je paneel kan zijn, en daarom twijfel ik ook of ik deze moet houden. Maar om eerlijk te zijn vind ik het echt belachelijk dat dit soort problemen zo vaak voorkomen.

Hiervoor had ik een 55 inch samsung led, en ik vond het backlight bleeding minder storend dan wat ik nu ervaar, ik probeer me erover heen te zetten, maar ik merk dat ik er toch veel mee bezig ben, op forums lezen etc etc. Terwijl ik eigenlijk veel liever gewoon wil genieten van mijn nieuwe tv.
join the club, kben voorlopig niet meer happig een oled te kopen tot ze hun paneel in orde krijgen

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 11:34
Ik heb mijn OLED (LG C7) verkocht vanwege internationale verhuizing en heb hier ook een 'simpele' led terug gekocht.

De zelfde OLED (maar dan uit 2019) heeft weken in mijn winkelmandje gezeten maar heb het uit eindelijk toch niet gedaan, juist vanwege de paneel issues en de bij mij slechter wordende ghosting na 2 jaar tijd.

Ben nu voor deze gegaan: https://www.amazon.com/gp...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Zeker 900 dollar goedkoper dan een gelijke OLED van LG dus als hier wat mis mee is denk ik dat het me een stuk minder stoort.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:38
Liever de oled die ik nu heb dan een high end led tv. Backlight bleeding, clouding, mindere zwartwaardes, half scherm wat op licht bij witte ondertitels in HDR en ga zo naar nog maar even door. Geen enkele tv is nog perfect.

• Farabi
  • Niet online
vinom schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:45:
Liever de oled die ik nu heb dan een high end led tv. Backlight bleeding, clouding, mindere zwartwaardes, half scherm wat op licht bij witte ondertitels in HDR en ga zo naar nog maar even door. Geen enkele tv is nog perfect.
Dit, de ergernissen zijn veel groter op een lcd.
@ex87 op zich een prima onderbouwde keuze, gaan voor een weliswaar inferieure maar wel veel goedkopere tv ivm het beperktere afbreukrisico.

• Farabi
  • Niet online
ex87 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:34:
Ik heb mijn OLED (LG C7) verkocht vanwege internationale verhuizing en heb hier ook een 'simpele' led terug gekocht.

De zelfde OLED (maar dan uit 2019) heeft weken in mijn winkelmandje gezeten maar heb het uit eindelijk toch niet gedaan, juist vanwege de paneel issues en de bij mij slechter wordende ghosting na 2 jaar tijd.

Ben nu voor deze gegaan: https://www.amazon.com/gp...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Zeker 900 dollar goedkoper dan een gelijke OLED van LG dus als hier wat mis mee is denk ik dat het me een stuk minder stoort.
wanneer heb je deze vizio aangeschaft? wat kost de goedkoopste oled in het buitenland? aangezien je in NL voor €899 al een oled kon kopen destijds, ben ik wel benieuwd..

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:14
Verschillende mensen hebben nu eenmaal verschillende smaken en voorkeuren, en wat voor de één ideaal is zal voor een ander sub optimaal zijn.

Voor mij persoonlijk is OLED vooralsnog de opvolger van plasma-TV. En ik zit al jaren de prijsontwikkeling in de gaten te houden en te wachten tot ik mijn oude plasma-TV kan vervangen door een mooi OLED scherm. Die tijd is nu gekomen. :) Maar er zijn massa's mensen die helemaal tevreden zijn met hun LCD TV en de imperfecties van die technologie helemaal niet zien.

Maar dit specifieke topic is niet bestemd voor de discussie over OLED vs LCD. :)

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 15:03
Voor de mensen die upgraden naar een OLED, wat doen jullie met jullie oude LCD TV ? Ik zou graag nog dit jaar een nieuwe LG OLED halen maar vind het ook ergens zonde van mijn nog perfect werkende Philips LCD die nog geen 3jaar oud is. Naar de slaapkamer verhuizen is geen optie en als je het wil verkopen dan krijg je het waarschijnlijk niet aan de straatstenen kwijt.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31
jos707 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:34:
Voor de mensen die upgraden naar een OLED, wat doen jullie met jullie oude LCD TV ? Ik zou graag nog dit jaar een nieuwe LG OLED halen maar vind het ook ergens zonde van mijn nog perfect werkende Philips LCD die nog geen 3jaar oud is. Naar de slaapkamer verhuizen is geen optie en als je het wil verkopen dan krijg je het waarschijnlijk niet aan de straatstenen kwijt.
Met spul, zoals een LCD tv. Die een lage 2e hands marktwaarde heeft t.o.v. een aanschaf.
Daar maak ik soms iemand in mijn omgeving blij mee, dan geef ik het graag weg.

Of je zet het op marktplaats, voor een scherpe prijs.

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11 10:33
Ik hoop dat dit het juiste topic is om een vraag te stellen over de huidige LG cashback actie?

Na e-mail registratie en het opsturen van de nodige documenten 2 weken geleden al, heb ik nog niets ontvangen van LG dat confirmeert dat die documenten daar zijn aangekomen (ik weet dat de cashback zelf langer duurt, dus dat is geen probleem).

Is dat bij anderen hier ook het geval? Of zenden ze geen confirmatie mail over het ontvangen van de documenten?

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 14:09
e6r6i6c schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

Tinting is ook mijn grootste ergernis, ik heb het gehad op 4 vd 4 panelen, de laatste is de minst erge en nog erger ik me er aan (allemaal 65 inch voor alle duidelijkheid). Het is iets wat LG helemaal niet op orde heeft en zolang er geen serieuze concurrentie is ook niet veel aan zullen veranderen. De Samsung OLED panelen kunnen niet snel genoeg komen.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:19
dawai0 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:03:
Ik hoop dat dit het juiste topic is om een vraag te stellen over de huidige LG cashback actie?

Na e-mail registratie en het opsturen van de nodige documenten 2 weken geleden al, heb ik nog niets ontvangen van LG dat confirmeert dat die documenten daar zijn aangekomen (ik weet dat de cashback zelf langer duurt, dus dat is geen probleem).

Is dat bij anderen hier ook het geval? Of zenden ze geen confirmatie mail over het ontvangen van de documenten?
Heb je zelf al contact opgenomen met LG om dit na te vragen? Lijkt mij het meest logische...

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Wren schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:46:
[...]
Heb je zelf al contact opgenomen met LG om dit na te vragen? Lijkt mij het meest logische...
Zo onlogisch is deze vraag toch niet? Er zijn hier op dit topic veel "ervaringsdeskundigen". :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Farabi
  • Niet online
dawai0 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:03:

confirmeren doen ze niet (krom). ze hebben vorige week toevallig met mijn contact opgenomen, omdat ik mijn adres gegevens niet correct had ingevuld. (wat overigens niet zo was). dat was tegelijkertijd ook een bevestiging dat mijn post wel goed was aangekomen.

ik zou dus even mailen, je krijgt dezelfde dag nog antwoord terug. voor hetzelfde geldt dat je post nooit is aangekomen, dan heb je geen poot meer om op te staan na 5 december.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 29-10-2019 11:22 ]

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hmmm..Mijn 65C9 zit nog nieuw in doos ivm verbouwing! Vrijdag ga ik hem installeren zoals het nu lijkt, maar zijn er ook nog mensen tevreden hier over de 65C9? De laatste berichten zijn niet allemaal positief helaas.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Farabi
  • Niet online
pdavie2311 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:29:
De laatste berichten zijn niet allemaal positief helaas.
negatief? je bedoelt tinting? wat je op alle oled's hebt...

• pdavie2311

pdavie2311

Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:33:
[...]

negatief? je bedoelt tinting? wat je op alle oled's hebt...
Naja..Het is mijn eerste OLED en kom dus van een Plasma. Ik game niet op de tv en doe er voor de rest ook geen bijzondere dingen mee. Netflix, tv, voetbal kijken. Hoop dan achteraf geen spijt te krijgen van de C9 65...

• JoR87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 14:22
Heeft iemand enig idee wat de afmetingen zijn van de doos van de 55C9? Dan weet ik of ik de TV eventueel met m'n auto kan ophalen of toch moet laten bezorgen. :)

• Farabi
  • Niet online
JoR87 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:37:
Heeft iemand enig idee wat de afmetingen zijn van de doos van de 55C9? Dan weet ik of ik de TV eventueel met m'n auto kan ophalen of toch moet laten bezorgen. :)
kan je op de website van LG terugvinden.
pdavie2311 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:36:
[...]

Naja..Het is mijn eerste OLED en kom dus van een Plasma. Ik game niet op de tv en doe er voor de rest ook geen bijzondere dingen mee. Netflix, tv, voetbal kijken. Hoop dan achteraf geen spijt te krijgen van de C9 65...
het is de beste tv op de markt.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 10:39
Hmmm..Mijn 65C9 zit nog nieuw in doos ivm verbouwing! Vrijdag ga ik hem installeren zoals het nu lijkt, maar zijn er ook nog mensen tevreden hier over de 65C9? De laatste berichten zijn niet allemaal positief helaas.
Ja hoor, ik! Heb sinds een week of 3 een 65C9. Ben supertevreden. Heb geen gekke dingen gezien bij mijn scherm bij normaal gebruik. Geen rare banding of tinting bij voetbal op tv die mij opgevallen is. Ik kijk tv, Netflix en game erop met mijn Xbox One X.

Ik ga niet met testschermen o.i.d. op zoek naar dingen die ik bij normaal dagelijks gebruik niet zie, want zoals met zoveel dingen: once seen, it cannot be unseen.

• pdavie2311

pdavie2311

Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

[...]

het is de beste tv op de markt.
8) Kijk! Dat hoor ik graag! Ben benieuwd. Staat er zo'n tv in de woonkamer in de doos en kun je hem nog niet installeren door alle verf rommel....Wachten is erg, haha! :X

• JoR87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 14:22
Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:38:
[...]
Ah, ik keek met m'n neus, thanks! Voor degene die het ook ooit zou willen weten, 1345 x 810 x 207.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
Geen tinting hier. Ook geen banding. Alleen randen verscherpen staat in de achtergrond aan, dat je niet kan uitzetten. Ik vind het een onnatuurlijk plaatje.Zeer jammer, dat LG dit flikt, laat de mensen beslissen of ze randen verscherpen aan zetten of niet. Wil je wat scherper beeld dan worden de randen nog extra zichtbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 29-10-2019 12:05 ]

• Farabi
  • Niet online
Snake_Eye schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:04:
[...]

Geen tinting hier. Ook geen banding. Alleen randen verscherpen staat in de achtergrond aan, dat je niet kan uitzetten. Ik vind het een onnatuurlijk plaatje.Zeer jammer, dat LG dit flikt, laat de mensen beslissen of ze randen verscherpen aan zetten of niet. Wil je wat scherper beeld dan worden de randen nog extra zichtbaar.
dat wat jij ziet, gaat hij hoogstwaarschijnlijk niet zien. zoals jij geen tinting ziet op jouw scherm en een ander dat wel zal zien op datzelfde scherm.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

jos707 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:34:
Oude TV woonkamer naar slaapkamer, die uit de slaapkamer voor een fles Jack Daniels aan een bekende gedaan. Je weet dat een 2de hands TV tegenwoordig nul restwaarde heeft. Dat de jouwe 3 jaar oud is, gaat je ook niet helpen. Aan de andere kant snap ik ook niet helemaal dat je een TV die slechts 3 jaar oud is aan de kant wil doen. Die is nog redelijk recent. Als je persé wil overstappen, tja dan moet je incalculeren dat je huidige TV dus geen restwaarde heeft of zelf een ander doel voor de TV gaan zoeken. ;)
Ja hoor. Bevalt me uitstekend. Grootte ben ik ook al aan gewend. Komende van een "antieke" Sony is het een wereld van verschil. De perfecte TV bestaat (nog) niet, maar ik ben voor de komende jaren in ieder geval voorzien van een uitstekende TV.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Snake_Eye
Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:06:
[...]

dat wat jij ziet, gaat hij hoogstwaarschijnlijk niet zien. zoals jij geen tinting ziet op jouw scherm en een ander dat wel zal zien op datzelfde scherm.
jawel tinting, en banding valt me meteen op, dat had ik met mijn LG Oled E6 namelijk.

Ook Ai Zooi uitzeten in de 9 serie, dit doet meer kwaad dat beter. Ik heb gezien dat dit regelmatig de grain verstoord, Zet het bewegen van Grain regelmatig stil op de plek. Het zet ook een soort Digital Nois reduction in.

[ Voor 25% gewijzigd door Snake_Eye op 29-10-2019 12:23 ]

• Farabi
  • Niet online
Snake_Eye schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:19:
[...]

jawel tinting, en banding valt me meteen op, dat had ik met mijn LG Oled E6 namelijk.
dus je hebt een puur witte scherm zonder tinting bij 100% white op een 65inch oled?

• Snake_Eye
Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:24:
[...]

dus je hebt een puur witte scherm zonder tinting bij 100% white op een 65inch oled?
Klopt geen gelen vlekken, strepen / banden te zien in geheel wit. In het grijs ook geen donkere banding. Wat met mijn andere Oled wel het geval was.

• Farabi
  • Niet online
Snake_Eye schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

Klopt geen gelen vlekken, strepen / banden te zien in geheel wit. In het grijs ook geen donkere banding. Wat met mijn andere Oled wel het geval was.
Gefeliciteerd, dan ben je die 1% op de wereld.
Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Gefeliciteerd, dan ben je die 1% op de wereld.
Nou, dat lijkt me wat overdreven.
Vergeet ook niet dat er altijd wel iets zal niet wat niet perfect is.
Het heeft dus weinig zin allerlei test patronen en witte schermen af te gaan spelen om te zien of er wellicht iets afgeweken wordt van het perfecte beeld.
Wie kijkt er immers in de praktijk naar een volledig wit scherm? (of andere kleur...).

Perfectionisten bestaan, maar ik zou hen willen zeggen pak eens een High end LCD en doe de testen daar eens. Grote kans dat de TV heel snel retour gaat en je hiervoor een OLED in de plaats neemt.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:49:
[...]

Nou, dat lijkt me wat overdreven.
Vergeet ook niet dat er altijd wel iets zal niet wat niet perfect is.
Het heeft dus weinig zin allerlei test patronen en witte schermen af te gaan spelen om te zien of er wellicht iets afgeweken wordt van het perfecte beeld.
Wie kijkt er immers in de praktijk naar een volledig wit scherm? (of andere kleur...).

Perfectionisten bestaan, maar ik zou hen willen zeggen pak eens een High end LCD en doe de testen daar eens. Grote kans dat de TV heel snel retour gaat en je hiervoor een OLED in de plaats neemt.
Voor perfectionisten onder ons is dit interessant om te weten dat iemand geen tinting heeft op een witte scherm (volgens hem dan). Dat heb ik nog nooit gehoord op een 65inch. Dus vond het wel even interessant.

Ik zou bijna een foto willen zien in het donker, als dat niet teveel gevraagd is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 29-10-2019 12:54 ]

Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:51:
[...]

Voor perfectionisten onder ons is dit interessant om te weten dat iemand geen tinting heeft op een witte scherm (volgens hem dan). Dat heb ik nog nooit gehoord op een 65inch. Dus vond het wel even interessant.

Ik zou bijna een foto willen zien in het donker, als dat niet teveel gevraagd is :)
Misschien interessant om te weten maar je kunt er verder weinig mee.
Alleen als een paneel echt veel afwijkt heeft omruilen zin.
Verder begrijp ik de logica nog steeds niet waarom 65 inch meer last zouden hebben dan 55 inch.
Er is weliswaar meer beeldoppervlak maar of dat de reden is?
Panelen van 55 of 65 inch worden allemaal uit dezelfde “plakken” gesneden.

De perfectionisten die hopen dat Samsung straks perfecte OLED panelen gaat maken kunnen nog wel eens op een neus vallen. Ik acht de kans hierop klein tenzij Samsung gaat cherry picken en erg dure modellen gaat verkopen. Daar zit geen winst in dus ik verwacht dat ze toch echt ook mainstream gaan produceren en om die reden ook consessies moeten doen.

• Farabi
  • Niet online
[quote]HoppyF schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

Misschien interessant om te weten maar je kunt er verder weinig mee.
Alleen als een paneel echt veel afwijkt heeft omruilen zin.
Verder begrijp ik de logica nog steeds niet waarom 65 inch meer last zouden hebben dan 55 inch.
/quote]

tjah, ik weet het ook niet, maar op oled fora's is het overduidelijk te merken dat hoe groter een oled is, hoe meer problemen je hebt..

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 29-10-2019 13:07 ]

• Snake_Eye
Snake_Eye schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:04:
[...]

En vergeten te vermelden dat er ook een depth enhancement plaatvind in de achtergrond. Hierover had ik ook al eerder vermeld, terwijl ik het gedeelte hieronder toen nog niet had gelezen.Het lijkt alsof de achtergrond soms een waas krijgt. Of iets weg wordt geblurd.

"I asked whether any of the processing could be disabled, and Tim Alessi, LG's Senior Director of Product Marketing replied: "If a user control exists in the UI for a particular attribute, i.e. - sharpness, the degree of sharpness can be adjusted. However, items like the frequency based edge enhancement or depth enhancement do not have user controls (and never have), they're just better ways of performing these functions."
https://www.cnet.com/news...ess-with-success-in-2018/

vertaling:
Ik vroeg of een van de verwerkingen kon worden uitgeschakeld en Tim Alessi, Senior Director Product Marketing van LG, antwoordde: "Als er in een gebruikersinterface een gebruikerscontrole bestaat voor een bepaald kenmerk, dat wil zeggen - scherpte, kan de mate van scherpte worden aangepast. , items zoals de frequentiegerichte randverbetering of diepteverbetering hebben geen gebruikersbesturing (en hebben dat ook nooit)

Er wordt teveel met het origineel beeld gerommeld.

Verder wordt er steeds met de helderheid geknoeid door het systeem, er zijn al veel mensen die dit probleem hebben voorgelegd. Het lijkt wel op een Bug dat ook de 8 serie had.
Zie deze https://www.forbes.com/si...ed-response/#4c319c885fbc

Zomaar dimming zonder enige reden, en niet meer terug te krijgen naar de juiste helderheid. Of zomaar heel helder wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door Snake_Eye op 29-10-2019 14:56 ]

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09

EraZor

Don't mention the war

Ben benieuwd of iemand mijn ervaringen deelt:
Ik ben al een ruime tijd een zeer tevreden gebruiker van een 55"c7, maar wat me opvalt is dat bij geleidelijke kleurovergangen, een soort streepjespatroon optreedt. Alsof je naar 16 bit kleueren zit te kijken, ipv 32 bit, zeg maar. Je ziet dat bijvoorbeeld blauwe lucht, of grote gekleurde valkken in sterreclames bestaan uit allemaal banen van verschillende kleuren. Ik kom verschillende termen tegen, maar 'color banding' dekt de lading 't beste, denk ik.

Een beetje dit effect: (de 8 bit variant, ipv de 24bit dus)
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Colour_banding_example01.png

Uiteraard niet zo extreem als op dit voorbeeld, maar wel zichtbaar.

Ik begrijp dat bij een slechte bron ('normale' ziggo tv bijvoorbeeld) dit voor kan komen, maar ik zie 't werkelijk bij elke bron, op elke ingang. Dus ook bij UHD blu-rays en -rips. Extern afgespreeld, of met de interne speler. Is dat een limitatie van oled? Of is er iets anders aan de hand?

Ik gebruik eigenlijk gewoon de instellingen uit t topic (expert donkere kamer, warm 1 ipv 2 etc.)

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 14:09
EraZor schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:35:
Ik ben al een ruime tijd een zeer tevreden gebruiker van een 55"c7, maar wat me opvalt is dat bij geleidelijke kleurovergangen, een soort streepjespatroon optreedt. Alsof je naar 16 bit kleueren zit te kijken, ipv 32 bit, zeg maar. Je ziet dat bijvoorbeeld blauwe lucht, of grote gekleurde valkken in sterreclames bestaan uit allemaal banen van verschillende kleuren. Ik kom verschillende termen tegen, maar 'color banding' dekt de lading 't beste, denk ik.

Een beetje dit effect:
[Afbeelding]

Ik begrijp dat bij een slechte bron ('normale' ziggo tv bijvoorbeeld) dit voor kan komen, maar ik zie 't werkelijk bij elke bron, op elke ingang. Dus ook bij UHD blu-rays en -rips. Extern afgespreeld, of met de interne speler. Is dat een limitatie van oled? Of is er iets anders aan de hand?

Ik gebruik eigenlijk gewoon de instellingen uit t topic (expert donkere kamer, warm 1 ipv 2 etc.)
Spelen met de MPEG noise reduction als ik me niet vergis.

• Snake_Eye

[Afbeelding]

Jep hier ook E9 maar dat komt waarschijnlijk door het beelmatriaal zelf, op mijn samsung LCD TV is dat namelijk ook te zien.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

FlameDB schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Spelen met de MPEG noise reduction als ik me niet vergis.
Tsja, dat is idd een fix voor content van lage(re) kwaliteit, maar gaat ook ten koste van wat details. Even los van t feit of je dat gaat zien op normale kjkafstand, zou 't met UHD blu rays toch niet nodig moeten zijn? (of met rips van tegen de 80GB).

• Snake_Eye
EraZor schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:47:
[...]

Tsja, dat is idd een fix voor content van lage(re) kwaliteit, maar gaat ook ten koste van wat details. Even los van t feit of je dat gaat zien op normale kjkafstand, zou 't met UHD blu rays toch niet nodig moeten zijn? (of met rips van tegen de 80GB).
Nee met UHD blu-rays zou dit niet mogen optreden.

• Zilvermeeuw
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11 12:01
HoppyF schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:01:

Nee, de pixels van een 55 inch zijn kleiner.

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Er is toch wel een duidelijk verschil zichtbaar tussen de 55 en de 65inch maar dat is dan ook logisch. De eventuele vertraging judder etc. Is beter waarneembaar bij een 65inch.

Tevens speelt de kijkafstand hierin ook een belangrijke rol.

[ Voor 15% gewijzigd door Prostie34 op 29-10-2019 14:10 ]

Zilvermeeuw schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

Nee, de pixels van een 55 inch zijn kleiner.
Oeps, domme HoppyF! 8)7
Dat is ook zo.
Ik had gelezen over de grote “plakken” waar men 55 of 65 inch panelen uit snijdt maar die plakken zijn inderdaad verschillend. Geen mix van 55 en 65 dus...

• Snake_Eye

[Afbeelding]

Met blu-ray heb ik dat ook gezien. Schijnt iets van LG Oled te zijn, mensen hadden hier eerder klachten over.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 10:33

Mfpower

In dubio

Snake_Eye schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

Met blu-ray heb ik dat ook gezien. Schijnt iets van LG Oled te zijn, mensen hadden hier eerder klachten over.
Ik heb het (C8) alleen bij slechte bronnen. Het effect verdwijnt als je MPEG ruisonderdrukking op laag of auto zet. Misschien dat andere tv's dat standaard doen.

• TheFrahes
Klopt het dat de LG z'n beeldsetting weer automatisch terug zet naar "Eco"?
Ik had gisteren mijn beeldsetting op HDR gezet en vanmorgen stond dat ding weer terug op Eco.
Energiebesparing staat uit, dus dat kan het niet zijn. Iemand dit al eerder meegemaakt?
Ik weet ook dat je dit per HDMI ingang aanpast.

• Farabi
  • Niet online
TheFrahes schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:56:
Ik had gisteren mijn beeldsetting op HDR gezet en vanmorgen stond dat ding weer terug op Eco.
Energiebesparing staat uit, dus dat kan het niet zijn. Iemand dit al eerder meegemaakt?
nee, gaat iets bij jou verkeerd denk ik. de apps heeft ook een eigen beeldinstelling. gaat het toevallig daar mis?

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Mfpower schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Ik heb het (C8) alleen bij slechte bronnen. Het effect verdwijnt als je MPEG ruisonderdrukking op laag of auto zet. Misschien dat andere tv's dat standaard doen.
Wat versta jij onder 'slechte' bronnen? Normale TV via CI kaart? Netflix? of DVDs /SD tv?
Snake_Eye schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

Alleen met Blu-Ray? of in 't algemeen?

[ Voor 27% gewijzigd door EraZor op 29-10-2019 15:26 ]

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 10:39
TheFrahes schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:56:
Je hebt ook aparte settings voor HDR bron en SDR bron. Als je toevallig tv op HDR instelt als er ook HDR signaal is, en je kijkt daarna SDR, kan het zijn dat er weer Eco staat, dan moet je instelling ook aanpassen voor SDR.
Dacht ik tenminste, correct me if I'm wrong please.

• TheFrahes
Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

nee, gaat iets bij jou verkeerd denk ik. de apps heeft ook een eigen beeldinstelling. gaat het toevallig daar mis?
Nee, dit is keihard op de HDMI 1 ingang, waar mijn Ziggo Next in zit.

• TheFrahes
Powder Toastman schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:32:
[...]

Je hebt ook aparte settings voor HDR bron en SDR bron. Als je toevallig tv op HDR instelt als er ook HDR signaal is, en je kijkt daarna SDR, kan het zijn dat er weer Eco staat, dan moet je instelling ook aanpassen voor SDR.
Dacht ik tenminste, correct me if I'm wrong please.
Dit was op de hdmi ingang waar mijn Ziggo Next box in zit. Zou het kunnen zijn dat je een settop box niet in HDR kan laten staan ofzo?

• Mfpower

Mfpower

In dubio

EraZor schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

Wat versta jij onder 'slechte' bronnen? Normale TV via CI kaart? Netflix? of DVDs /SD tv?
Eigenlijk alles wat sterke compressie heeft, zoals streaming (netflix) maar ook low bitrate blu ray rips, of zelfs slechte blu rays. Ook tvrips van series hebben dit bijna standaard. Het laatste seizoen van GoT had dit echt enorm sterk.

Een goede bron kan een goede (H265) blu ray rip zijn; ik heb het idee dat het ook minder voorkomt bij 4K/DVstreaming via Netflix. Bij tv kijken valt het me minder op maar dan ben ik ook niet kritisch en doe het amper.

• Farabi
  • Niet online
mensen in dit topic zijn heel snel geneigd om de schuld op de tv af te schuiven ipv de bron :P

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 29-10-2019 15:48 ]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

@Hamazaki Ja klopt. De enige twee punten waar ik de tv de schuld van geef zijn de lip sync issues over HDMI met Dolby en black crush in Dolby Vision.

En beide irriteer ik me mateloos aan.

Verder is het eigenlijk altijd de bron :)

• Farabi
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:51:
@Hamazaki Ja klopt. De enige twee punten waar ik de tv de schuld van geef zijn de lip sync issues over HDMI met Dolby en black crush in Dolby Vision.

En beide irriteer ik me mateloos aan.

Verder is het eigenlijk altijd de bron :)
niet herkenbaar. is dat op de C9?

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:48:
mensen in dit topic zijn heel snel geneigd om de schuld op de tv af te schuiven ipv de bron :P
Ik schuif niks af hoor: ben gewoon benieuwd of anderen dat ook hebben. T is ook niet dat ik me er enorm aan stoor. Ik zie t vooral bij die grote oranje valkken van de Ziggo reclame en zo. Maar dat is idd zo gecomprimeerd als wat. T viel me alleen op dat je t nogal s ziet bij blu rays met schijnwerpers in t donker en zo. Ik zal s wat met die instellingen klooien.

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11 10:33
Hier in Belgie is content van providers proximus en telenet 1080i of 720p (onvoorstelbaar eigenlijk maar goed).

Na testen van beide instellingen vind ik weinig of zelfs geen verschil in picture quality, ook niet voor sport (motion heavy) uitzendingen bvb.

Wat zijn hier de ervaringen met interlaced video op de C9? Deinterlacing lijkt goed te werken op de C9 maar ik lees andere verhalen ergens anders.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[Afbeelding]

Ik ben hier toevallig ook mee aan het worstelen. Dit probleem treedt op als ik mijn Sony UBP-X800M2 via de receiver laat lopen met 1 HDMI kabel. Mijn receiver is de Denon X2500H.
Als ik de Sony met een extra HDMI kabel aan mijn C7 Oled aansluit (dus video direct naar de tv, audio via de receiver) dan heb ik géén problemen.
Nu zul je denken: zet alle snufjes voor HDMI op de receiver uit! Maar die stáán dus uit. HDMI staat op passthrough.
En nee, het is ook niet de kabel. Die zijn uitvoerig getest, en ik heb meerdere kabels gebruikt.

Voor nu is mijn situatie werkbaar, al gaat de audio soms out-of-sync. Dit is dan weer op te lossen door op pauze te drukken, en weer verder te kijken.

Als iemand de gouden tip heeft: graag! Ik kom er namelijk niet uit, en ik worstel hier al weken mee.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Geeft je receiver wel 4K video output door met de huidige settings?

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 11:34
Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:49:
[...]

wanneer heb je deze vizio aangeschaft? wat kost de goedkoopste oled in het buitenland? aangezien je in NL voor €899 al een oled kon kopen destijds, ben ik wel benieuwd..
Van de week. Ik zeg niet dat er niet een betaalbare OLED was geweest maar, de LG die ik wilde was 1349 dollar. Ik heb nu dus minder dan 500 dollar betaald.
Cap schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:27:
@ex87 op zich een prima onderbouwde keuze, gaan voor een weliswaar inferieure maar wel veel goedkopere tv ivm het beperktere afbreukrisico.
Oh zeker, ik ga mijn mooie OLED scherm zeker missen, ik had gelukkig een 'prima' paneel (op de ghosting na wat vrij standaard is bij OLED) maar op dit moment weer 1349 investeren en dan me weer gaan ergeren aan van alles en nog wat.. voor 500 dollar ga ik niet eens zoeken.

Waarschijnlijk als de LG 2020 lijn uit is ga ik weer is kijken naar een mooie OLED en gaat deze Vizio naar de slaapkamer.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 09:47

Puck

W32.Deadcode.A

[Afbeelding]

Omdat dat inherent is aan de 8bit content en dit meer opvalt op een grotere/kwalitatief goede TV. Zie bijvoorbeeld https://www.homecinemamag...-tvs-8-bit-10-bit-12-bit/

Arrived anxious, left bored

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-11 15:59
BassieBulk schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:05:
[...]

Hier ook de Thin 505, die was iets dunner dan de 3305.
Stevig zat voor een 65C9.
Verschil is wel dat de Thin 505 geen slotje heeft.
Thanks! Hij hangt inmiddels aan de Thin 505 :)
Viel me ook al op dat hij geen slotje had zoals de Vogels waaraan de mn vorige tv (Sony 65”) aan hing.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Hamazaki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:54:
[...]

niet herkenbaar. is dat op de C9?
C8 en beide problemen zijn ook uitvoerig besproken op de meer internationale fora. En het lijkt alsof LG er niets mee gaat doen. Lipsync speelt alleen maar als je input Dolby Digital is via HDMI en je vervolgens via ARC het geluid uitstuurt naar een receiver of soundbar.

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Wie is hier bekend met eARC op de C9?
Ik heb een externe sata docking station met een HD vol met UHD HDR matriaal en een Dune solo 4k.
Deze is aangesloten aan een Yamaha RX-V767 receiver, waarvan de preamp aansluitingen aangesloten zijn op een Rotel 995 voor de frontkanalen die is weer aangesloten is op een Rotel 990BX.
De 2 rear achter kanalen en center zijn aangesloten op een 6 kanaals Rotel RB-956AX die mono is gebridge tot 3 kanalen.
De 2 rear kanalen extra voor Dolby True HD and DTS-HD Master Audio worden versterkt door de Yamaha RX-V767.
Ik had eerst de externe sata docking station op mijn Dune aangesloten maar die gaf geen HDR door.
Nu is de externe sata docking station op de usb van mijn C9 aangesloten en speel ik deze films af met 4K HDR met de media speler van de C9.
Mijn receiver en mijn Rotel's kunnen dan niet mee doen als we een film kijken, wat ze niet zo leuk vinden (en ik ook niet) ;)
Ik begrijp dat de Receiver naar een ander huis moet zoeken (nog een liefhebber?) omdat hij geen eARC heeft.
Daarom heb ik mijn pijlen op de Yamaha AVENTAGE RX-A880 gericht.
Dit is voor mij de beste keus, omdat deze Dolby True HD and DTS-HD Master Audio kan verwerken en dat hij een preout heeft voor mijn Rotel's.
Nu mijn vraag; de C9 heeft ook eARC, maar als hij dat via zijn eigen media speler ook door geeft op dat HDMI kanaal met eARC?
En hoe is dit met lipsink (zoals ik boven lees)?

• 80000
  • Nu online

80000

mrox

Ik heb 3 weken geleden de C9 en een RX-A1080 aangesloten. eARC met de apps van de C9 (netflix en amazone prime) geven 5.1 door, ik zie de 5 speakers iconen oplichten.
C9 player heb ik niet getest, maar kan ik voor je testen, maar dat word pas van het weekend als ik weer thuis ben.

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:14
mongkut schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 02:45:
Nu mijn vraag; de C9 heeft ook eARC, maar als hij dat via zijn eigen media speler ook door geeft op dat HDMI kanaal met eARC?
En hoe is dit met lipsink (zoals ik boven lees)?
De interne mediaspeler (en andere apps) kunnen helaas geen gebruik maken van True-HD en DTS-HD en geven dit dan ook niet door via eARC.

Via een externe speler kan de TV het wel doorgeven maar dan is er inderdaad een lipsync probleem voor Dolby Digital or Dolby Digital Plus. PCM en DTS gaan wel goed. Schijnt in Q2 2020 overigens wel een fix voor te komen.

Voor meer leesvoer:
- AVSforum LG C9 consolidated info
- AVSforum LG C9 eARC info thread

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
80000 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:15:
Ik heb 3 weken geleden de C9 en een RX-A1080 aangesloten. eARC met de apps van de C9 (netflix en amazone prime) geven 5.1 door, ik zie de 5 speakers iconen oplichten.
C9 player heb ik niet getest, maar kan ik voor je testen, maar dat word pas van het weekend als ik weer thuis ben.
Dat is mooi dat je dat kan testen het aankomende weekend.
Je zegt dat je het getest hebt met Netnix en Amazon prime, hebben die geen HD geluid dan?
In principe moet dat ook kunnen lijkt me.
Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:56
HoppyF schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:13:
Er is al vaak over gesproken, de verschillen tussen OLED en QLED.
Deze gast heeft er een video over gemaakt met een vergelijking tussen een LG C9 en een Samsung (ook wel Samsuck genoemd... 😯).
Trek zelf de conclusie maar.
YouTube: Flagship OLED TV vs QLED TV: Better Color or Bigger & Brighter? |CB#27
Beetje vage video. Heel veel gelul en vergelijking van stills?

In de comments wordt geopperd dat de OLED op light 0 staat :X

PVO

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Ik wilde bijna de c9 kopen maar twijfel nu wel een beetje, omdat wat artikels heb gelezen over het inbranden van oled schermen. Hebben jullie hier ervaring mee? Maak ik me.terecht zorgen of komt het bijna nooit voor

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ow boy...

Testing, one, two ...

• 4tune
  • Laatst online: 01-11 17:09
Here we go...

• Figo112
Haha sorry jongens krijg je als je na 10 jaar dezelfde tv gebruikt te hebben opzoek moet naar iets nieuws..

• 4tune
  • Laatst online: 01-11 17:09
En het is niet in je opgekomen dit topic eerst eens door te lezen, zelfs als je dat vluchtig doet kom je het onderwerp inbranden om de klaverklap tegen.

Kort samengevat, maak je niet al te veel zorgen :)

• pdavie2311

pdavie2311

Zojuist dan eindelijk mijn 65C9 aangesloten..Wat een dun ding! ;-) Staat op de voet en het oogt allemaal zo fragiel. Hij staat op het dressoir en als je de la dicht doet, zie je het scherm bewegen op de voet..Ik ben die zware plasma gewend, die aan de muur hing, haha! Twijfel wel, om hem later wel aan de muur te hangen, net boven het dressoir, even aanzien nog! Eerste indruk, meer dan prima! Wel aan het kloten nog met de juiste afstelling/instellingen. Kleur/scherpte/contrast etc...Iemand die zijn instellingen wil delen? Tuurlijk is dit persoonlijk, maar geeft wellicht een goede basis...

S0epkip schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:42:
[...]

Beetje vage video. Heel veel gelul en vergelijking van stills?

In de comments wordt geopperd dat de OLED op light 0 staat :X
Is ook heel vaag!
Min of meer ter vermaak, ik neem dit ook niet erg serieus.
Deze gast wordt volgens mij betaald door Samsung want in andere video’s van hem brandt hij LG ook af.
Berichten als grote verliezen bij OLED’s e.d.
Maar goed, vrijheid van meningsuiting zullen we maar zeggen.
Hij noemt Samsung ook wel als “popping” color en oversaturated colors.
Iets wat de gemiddelde consument wellicht aantrekkelijk vindt.
Figo112 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:28:
Haha sorry jongens krijg je als je na 10 jaar dezelfde tv gebruikt te hebben opzoek moet naar iets nieuws..
Geen zorgen om inbranden bij de huidige OLED’s.
Bij normaal TV kijken en gamen is er niets aan de hand.
Wat is je oude TV? Plasma of LCD?

In dit topic is al veel besproken lees het nog maar eens rustig door.

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:29
pdavie2311 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:16:
Zojuist dan eindelijk mijn 65C9 aangesloten..Wat een dun ding! ;-) Staat op de voet en het oogt allemaal zo fragiel. Hij staat op het dressoir en als je de la dicht doet, zie je het scherm bewegen op de voet..Ik ben die zware plasma gewend, die aan de muur hing, haha! Twijfel wel, om hem later wel aan de muur te hangen, net boven het dressoir, even aanzien nog! Eerste indruk, meer dan prima! Wel aan het kloten nog met de juiste afstelling/instellingen. Kleur/scherpte/contrast etc...Iemand die zijn instellingen wil delen? Tuurlijk is dit persoonlijk, maar geeft wellicht een goede basis...
Kijk,... Dat bedoel ik.. Waarom moeten ze die oled tv's zo dun maken,.. omdat het kan (en lcd niet, of minder dun).. Marketing !!

Het is niet nodig. Het is niet mooier, want je kijkt er van voren op.. En bijna iedereen geilt op de dunheid.. !

• Wren
belmonde schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:37:
[...]

Kijk,... Dat bedoel ik.. Waarom moeten ze die oled tv's zo dun maken,.. omdat het kan (en lcd niet, of minder dun).. Marketing !!

Het is niet nodig. Het is niet mooier, want je kijkt er van voren op.. En bijna iedereen geilt op de dunheid.. !
Dus jij hebt liever dat ze er nog een extra kast omheen bouwen om de tv dikker te maken,want dun is niet nodig volgens jou :)

Mag natuurlijk,ieder zijn voorkeur.

• Figo112
HoppyF schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:21:
[...]

Geen zorgen om inbranden bij de huidige OLED’s.
Bij normaal TV kijken en gamen is er niets aan de hand.
Wat is je oude TV? Plasma of LCD?

In dit topic is al veel besproken lees het nog maar eens rustig door.
Hoi, ik heb het al een beetje doorgenomen maar toch kom ik weer af en toe berichten dat er bij sommigen enige vorm van inbranden zichtbaar is. Huidige is een bijna 10 jaar oude led die zo een beetje mishandeld is en het nog prima doet. Vooral kinderen die gaan er heel anders mee om en ik ben niet altijd thuis.

• Wren
Figo112 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:41:
[...]

Hoi, ik heb het al een beetje doorgenomen maar toch kom ik weer af en toe berichten dat er bij sommigen enige vorm van inbranden zichtbaar is. Huidige is een bijna 10 jaar oude led die zo een beetje mishandeld is en het nog prima doet. Vooral kinderen die gaan er heel anders mee om en ik ben niet altijd thuis.
Lekker niet doen dan, je leest her en der iets dus ben je er niet gerust op. Dan moet je het niet doen.

• Figo112
@Wren tja de vraag is of het allemaal opgeblazen is. Het is dat ik graag een oled wil maar wil geen omkijken naar. Een tv moet mij niet bezighouden met wel of niet inbranden. Ik zie bij ook in dit topic inbranden vam de c7 een voorloper van c9 en dan ga jeje afvragen of inbranden geen issue is.

• pdavie2311

pdavie2311

belmonde schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:37:
[...]

Maar ik vind het wel mooi hoor! Alleen dus even wennen, gezien de lompe plasma die er eerder hing zeg maar...

• Suomi76
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-11 10:49
@Figo112 Het probleem is dat als er al inbranden is op de 9-serie, hij nog te kort op de markt is dit met zekerheid te zeggen. Zelfde geld zelfs nog voor de 8-serie.

Dat is dus ook de reden waarom als deze discussie opkomt - en ieder keer weer- mensen de kriebels krijgen.

Want het antwoord van sommigen is ik heb het, van andere is ik heb het niet, en dat neemt nooit de twijfel weg bij iemand. Wil je de zekerheid, dan moet je het gewoon niet doen, het is niet anders.

• Wren
Suomi76 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:54:
@Figo112 Het probleem is dat als er al inbranden is op de 9-serie, hij nog te kort op de markt is dit met zekerheid te zeggen. Zelfde geld zelfs nog voor de 8-serie.

Dat is dus ook de reden waarom als deze discussie opkomt - en ieder keer weer- mensen de kriebels krijgen.

Want het antwoord van sommigen is ik heb het, van andere is ik heb het niet, en dat neemt nooit de twijfel weg bij iemand. Wil je de zekerheid, dan moet je het gewoon niet doen, het is niet anders.
Inderdaad, als je ook maar een beetje twijfelt: dan niet doen en niet verder erover discusseren. Wil je immers overtuigd worden van het feit dat het niet voorkomt of wil je bevestigd krijgen dat het altijd gaat gebeuren?

Een reden waarom mensen hier het soms een vermoeiende discussie vinden is omdat er altijd iets kan zijn met elk type tv, of het nu led, plasma of oled is. met led kan je denken: heeft mijn tv wel of niet acceptabele backligt bleeding of blooming?

• Figo112
@Suomi76 dank voor je bericht dit is precies wat ik zocht.
Pagina: 1 ... 231 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.