Waarom is het wijs om daarop te wachten?Speed® schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:34:
[...]
Dat zou ik niet doen. Wacht tot er receivers zijn die HDMI 2.1 ondersteunen. Die worden rond de zomer van 2020 verwacht.
Omdat het in mijn ogen echt zonde is om nu een nieuwe receiver te kopen. HDMI2,1 biedt oa 4k/120hz ( 48gbps) en met het oog op bijvoorbeeld de nieuwe consoles die ook HDMI2.1 ondersteunen is het wel zo prettig als jou receiver de volledige pijnlijn kan gebruiken of doorgeven.
Ik kan verkeerd zijn maar het enige dat HDMI 2.1 receivers van 2020 extra zullen bieden tov receivers van 2018/2019 die wel al eARC en ALLM aanbieden (zoals bij denon bvb), is meer bandbreedte voor 4K@120fps, 8K en QMS. Dingen waarvoor er amper content is en zal zijn de komende jaren?
Met de huidige receivers kan je dus perfect de features eARC + ALLM + 4K@60fps coveren.
Vandaar dat ik niet gewacht heb in combinatie met de C9 LG TV om een X3500H te halen, ook al heb ik in principe geen eARC nodig gezien alle hdmi routering via de receiver gebeurt.
Met de huidige receivers kan je dus perfect de features eARC + ALLM + 4K@60fps coveren.
Vandaar dat ik niet gewacht heb in combinatie met de C9 LG TV om een X3500H te halen, ook al heb ik in principe geen eARC nodig gezien alle hdmi routering via de receiver gebeurt.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 19:23
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Op dit moment kun je toch alle HDMI 2.1 features nog niet gebruiken omdat er nog maar weinig devices zijn die dit ondersteunen. Dit gaat veranderen en daarmee komen er ook AVR’s met 2.1.
De bugs die LG nu nog in de C9/E9 zitten zullen tegen die tijd ook wel opgelost zijn.
LG loopt gewoon vóór tov de concurrentie, op zich prima want je kunt nu dus al een TV kopen die op de toekomst is voorbereid.
HDMI 2.1 is vooral gericht op 120hz en 8k. Die 120hz kan misschien een dingetje zijn met de ps5, maar dat zal loslopen. Deze generatie komen we met moeite voorbij de 30fps icm 4k en ben allang blij als straks 4k @30fps+ kan gebeuren.Speed® schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:34:
[...]
Dat zou ik niet doen. Wacht tot er receivers zijn die HDMI 2.1 ondersteunen. Die worden rond de zomer van 2020 verwacht.
Anywho, zelf wacht ik inderdaad nog een klein jaartje voordat ik een nieuwe receiver koop. Al was het maar om de huidige modellen tegen een iets leuker prijsje op de kop te tikken. En daarnaast is tzt meer bekend over de ps5 en kan ik voor mijzelf beter inschatten of het nodig is voor mijn doelen.
Maar om nu af te raden een receiver te kopen gaat me net iets te ver. Belangrijkste met deze tv lijkt mij ondersteuning voor 4k60z, HDR alle formaten en eARC. Dat zit er op de 2018 en 2019 modellen ook al. Op het AVS forum staan specifieke modellen waarvan eARC getest is. En tav die gebrekkige implementatie, dat ligt bij LG, daar zal ook een 2020 receiver niets aan veranderen.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Hoe zit dat als je een lg c8 hebt. Die heeft geen e-arc en geen hdmi 2.1. Nu wil ik graag een nieuwe receiver omdat de mijne kapot is. Wachten op een volledige hdmi 2.1 receiver kan misschien nog lang duren, of nu een nieuwe halen de Denon X4500H bijv.. als er een goede black friday deal komt.
Probleem is dat je nu precies tussen de hdmi 2.1 tijdperk in zit en ik al een c8 heb. Kan natuurlijk wel even wachten wat voor specs de 4600 heeft. ik kijk voornamelijk films (4k blu ray)en series via de interne apps met daarnaast een ziggo next. Maar ben nog wel aan het kijken voor een shield tv om dolby atmos te gaan inzetten via de receiver. Volgens mij ga je de komende jaren nooit boven de 4k60hz zitten met normale content die er echt toe doen.
Probleem is dat je nu precies tussen de hdmi 2.1 tijdperk in zit en ik al een c8 heb. Kan natuurlijk wel even wachten wat voor specs de 4600 heeft. ik kijk voornamelijk films (4k blu ray)en series via de interne apps met daarnaast een ziggo next. Maar ben nog wel aan het kijken voor een shield tv om dolby atmos te gaan inzetten via de receiver. Volgens mij ga je de komende jaren nooit boven de 4k60hz zitten met normale content die er echt toe doen.
The magic word = HDCP2.2, en dat heeft deze receiver niet. Als ie al 4k pass-trough zou ondersteunen dan gaat dit tot maximaal 4k@30Hz, zonder HDR ondersteuning, daar wordt men meestal ook niet vrolijk van.Juronymous schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:37:
[...]
Er is verder weinig info over te vinden helaas, dus met zekerheid durf ik het ook niet te zeggen. Echter, Onkyo promoot deze receiver als geschikt voor 3D weergave, wat betekent dat er minimaal HDMI 1.4 poorten op zitten en die zouden wel 4K moeten kunnen doorgeven. Bron
@karazz, pass-trough heeft idd niet rechtstreeks iets met upscale mogelijkheden van de receiver vandoen. Het een staat los van het ander.
Testing, one, two ...
Het gaat niet alleen om 120Hz. Vanaf 2.1 heb je bv ook VRR (dus freesync/Gsync compatible). Maar goed die afweging moet een ieder voor zich maken. HDMI2.0 gaat maar tot 18Gpbps en HDMI2.1 gaat tot 48Gbps.B-Bandit schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:58:
[...]
HDMI 2.1 is vooral gericht op 120hz en 8k. Die 120hz kan misschien een dingetje zijn met de ps5, maar dat zal loslopen. Deze generatie komen we met moeite voorbij de 30fps icm 4k en ben allang blij als straks 4k @30fps+ kan gebeuren.
Ik verwacht dat het volgend jaar alleen nog maar de high-end receivers zullen zijn die volledige hdmi 2.1 zullen hebben. Ik denk bij b.v. Denon vanaf de 4000 of 6000 serie en hoger en jaar daarna de 3000 en 2000.Speed® schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:34:
[...]
Maar wie weet komen Denon e.a. met een aangename verrassing?
Het nut zit hem dus met name in gaming en 8K uses. Die laatste kan je (imho) vergeten. Gaming is wel iets om rekening mee te houden ja.Speed® schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:08:
[...]
Het gaat niet alleen om 120Hz. Vanaf 2.1 heb je bv ook VRR (dus freesync/Gsync compatible). Maar goed die afweging moet een ieder voor zich maken. HDMI2.0 gaat maar tot 18Gpbps en HDMI2.1 gaat tot 48Gbps.
Als je niet gamed kan je met een huidige generatie receiver prima uit de voeten. Ook als je wel gamed loopt het naar mijn idee niet zo een vaart. Ik moet overigens nog maar zien dat alle receivers volgend jaar HDMI 2.1 ondersteunen...Benzed schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:18:
Hoe zit dat als je een lg c8 hebt. Die heeft geen e-arc en geen hdmi 2.1. Nu wil ik graag een nieuwe receiver omdat de mijne kapot is. Wachten op een volledige hdmi 2.1 receiver kan misschien nog lang duren, of nu een nieuwe halen de Denon X4500H bijv.. als er een goede black friday deal komt.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Volgend jaar komen eerst de Next-gen consoles uit en waarschijnlijk ook wel wat chinese mediaspelers met echte 2.1. Uiterlijk het jaar daarop zullen ook de overige mid/low-end avr's mee gaan.
Ik ga wel kijken wat BF brengt, als er echt nog flinke korting komt, koop ik misschien wel een "dom" paneel met het idee dat de nieuwe avr het gebrek of buggy e-arc wel op gaat losssen tzt. Dan is een Flips 8x4 ook nog wel een optie, ja, geen VRR maar wel ALLM. Als casual gamer ga ik VRR niet zozeer missen als echte HD-audio. Inputlag op de 8x4 schijnt toch ook op 15ms te zitten, kan er nog geen overtuigend antwoord op vinden, zou evt kunnen leven met 30ms. 4k60 met 4:4:4 is ook genoeg.
Ik ga wel kijken wat BF brengt, als er echt nog flinke korting komt, koop ik misschien wel een "dom" paneel met het idee dat de nieuwe avr het gebrek of buggy e-arc wel op gaat losssen tzt. Dan is een Flips 8x4 ook nog wel een optie, ja, geen VRR maar wel ALLM. Als casual gamer ga ik VRR niet zozeer missen als echte HD-audio. Inputlag op de 8x4 schijnt toch ook op 15ms te zitten, kan er nog geen overtuigend antwoord op vinden, zou evt kunnen leven met 30ms. 4k60 met 4:4:4 is ook genoeg.
Beste tweakers, ik ben aan het kijken voor een 65c9. Nou vraag ik me af of mijn otw420b muurbeugel wel geschikt is voor deze ivm het gewicht van de 65c9. Ik heb nu de 55b6 eraan hangen en volgens de pricewatch is de 65c9 34 kilo en het maximum draaggewicht van mijn muurbeugel 32 kilo. Iemand hier al ervaring mee? Daarnaast vraag ik me af of een tv via firmware update hdcp 2.3 kan krijgen.
Ik geloof dat de tv zonder voet amper 13 kilo is. Dus die gaat er makkelijk op. De tv's zijn de laatste jaren alleen maar lichter geworden. Mijn beugel was van origine voor een 40" van 20kg, maar inmiddels hangt er een 55" Sony aan van 15kg en ik had deze 65C9 van 13kg ook willen ophangen. Zou makkelijk gaan.dbz1985 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:36:
Beste tweakers, ik ben aan het kijken voor een 65c9. Nou vraag ik me af of mijn otw420b muurbeugel wel geschikt is voor deze ivm het gewicht van de 65c9. Ik heb nu de 55b6 eraan hangen en volgens de pricewatch is de 65c9 34 kilo en het maximum draaggewicht van mijn muurbeugel 32 kilo. Iemand hier al ervaring mee? Daarnaast vraag ik me af of een tv via firmware update hdcp 2.3 kan krijgen.
Let wel, de montagegaten liggen laag. Oftewel, je tv hangt al snel heel hoog. Ik ga dus toch een nieuwe beugel kopen of mijn oude verplaatsen.
Thx voor de snelle reactie. Voor mij maakt het niet uit als de tv wat hoger hangt.B-Bandit schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:44:
[...]
Ik geloof dat de tv zonder voet amper 13 kilo is. Dus die gaat er makkelijk op. De tv's zijn de laatste jaren alleen maar lichter geworden. Mijn beugel was van origine voor een 40" van 20kg, maar inmiddels hangt er een 55" Sony aan van 15kg en ik had deze 65C9 van 13kg ook willen ophangen. Zou makkelijk gaan.
Let wel, de montagegaten liggen laag. Oftewel, je tv hangt al snel heel hoog. Ik ga dus toch een nieuwe beugel kopen of mijn oude verplaatsen.
De 65 inch is toch wel 25kg lees ik op meerdere site specs (incl voet inderdaad 34kg).B-Bandit schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:44:
[...]
Ik geloof dat de tv zonder voet amper 13 kilo is. Dus die gaat er makkelijk op. De tv's zijn de laatste jaren alleen maar lichter geworden. Mijn beugel was van origine voor een 40" van 20kg, maar inmiddels hangt er een 55" Sony aan van 15kg en ik had deze 65C9 van 13kg ook willen ophangen. Zou makkelijk gaan.
Hier is hij opgehangen aan de muurbeugel die ik origineel voor de UE46D8000 (2011) gebruikte: pricewatch: EFW 8305 Superflat, maar tegenwoordig zijn er wel betere te vinden denk ik.
Ik heb de beugel niet verplaatst maar de montage anders gedaan (de bevestigingsrails van de tv namelijk naar boven opgeschoven op de nieuwe tv). Zo hangt hij niet veel hoger.
Je hebt gelijk, crap. Weet niet waar die sites de info vandaan hebben. Wellicht de 55" versie. Excuus @dbz1985dawai0 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:06:
[...]
De 65 inch is toch wel 25kg lees ik op meerdere site specs (incl voet inderdaad 34kg).
Hier is hij opgehangen aan de muurbeugel die ik origineel voor de UE46D8000 (2011) gebruikte: pricewatch: EFW 8305 Superflat, maar tegenwoordig zijn er wel betere te vinden denk ik.
Ik heb de beugel niet verplaatst maar de montage anders gedaan (de bevestigingsrails van de tv namelijk naar boven opgeschoven op de nieuwe tv). Zo hangt hij niet veel hoger.
Wel last van, geen oplossing. Geluid via de ingebouwde speaker geeft niveau weer, via de HDMI-ARC poort alleen een +/-. Op m'n vorige Samsung TV zag je wel een niveau, en een plaatje dat het om het volume via de ARC-poort ging.RJ-NL schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:35:
Op mijn LG C9 heb ik een Sonos Beam aangesloten d.m.v. HDMI ARC. De bediening van het geluid werkt alleen geeft de TV niet aan op wat voor niveau het volume staat. Ik zie enkel + en/of - oplichten wanneer ik het geluid bedien. Bij mijn vorige Sony TV zag ik wel het niveau van het volume. Ik lees dat meerdere mensen hier "last" van hebben en dat dit ligt aan de HDMI CEC implementatie van LG, alleen kan ik geen duidelijk antwoord van LG hierop vinden. Hebben meer mensen hier last van en is dit aan te passen?
- Zijn de Amazon en Rakuten-knoppen aan te passen?
- Welke USB-sticks zijn compatible voor Live Playback? Ik kan met mijn sticks alleen opnemen.
Bij live pauzeren zegt de TV: "Dit opslagapparaat kan niet worden gebruikt voor Live Playback. Selecteer een ander apparaat." - In de lijst met AV-apparaten en in de Thuisdashboard staan ook mijn Sonos-speakers. Zijn die weg te halen? Mijn HDMI-inputs staan helemaal achteraan in die lijst...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Voor de liefhebbers een test van Paul met een C9.
Aantal weken gebruikt en de testen herhaald, te zien in deze video.
Conclusie:
Niks aan de hand eigenlijk.
YouTube: LG C9 OLED burn in and vertical banding test
Aantal weken gebruikt en de testen herhaald, te zien in deze video.
Conclusie:
Niks aan de hand eigenlijk.
YouTube: LG C9 OLED burn in and vertical banding test
Hoe ver zitten jullie eigenlijk van de TV en welk formaat hebben jullie? Ik twijfel erg tussen de LG OLED C9 55 inch en de 65 inch. Ik heb nu een Sony 4K 55 inch VA en zit er 2,4 meter vanaf en dat is echt ideaal voor 4K materiaal. Maar als ik een andere opstelling in de woonkamer doe zit ik er 4,5 meter vanaf. Maar ja, € 500,00 meer betalen?
Verder heeft mijn (redelijk recente) Sony Android en daar gebruiken we KODI erg veel (zeker de kinderen), voor de LG zou dat weer een losse media speler betekenen. De Sony OLED's vind ik mooi, maar daar € 1200,00 is het maximale wat ik over heb voor een nieuwe TV.
Verder heeft mijn (redelijk recente) Sony Android en daar gebruiken we KODI erg veel (zeker de kinderen), voor de LG zou dat weer een losse media speler betekenen. De Sony OLED's vind ik mooi, maar daar € 1200,00 is het maximale wat ik over heb voor een nieuwe TV.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
65 inch!! Een tv kan imho nooit groot genoeg zijn, 55 inch krijg je spijt van - als je twijfelt. Als je een 65 inch hebt hangen, went dat erg snel en vind je die zelfs gauw genoeg "klein"/gewoontjes. 65 inch is een prachtige maat. Ik heb de laatste jaren 65 inch gehad en mijn volgende wordt op zeker 75+ inch.Jumpman schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:47:
Hoe ver zitten jullie eigenlijk van de TV en welk formaat hebben jullie? Ik twijfel erg tussen de LG OLED C9 55 inch en de 65 inch. Ik heb nu een Sony 4K 55 inch VA en zit er 2,4 meter vanaf en dat is echt ideaal voor 4K materiaal. Maar als ik een andere opstelling in de woonkamer doe zit ik er 4,5 meter vanaf. Maar ja, € 500,00 meer betalen?
Whole lot of stars ***
Waarom twijfel je dan over een 65inch oled? Dat valt sowieso niet onder je budget.Jumpman schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:47:
€1200,00 is het maximale wat ik over heb voor een nieuwe TV.
Zou eerder. Zeggen 77” als je bijna 2x zover weg gaat zitten. 65 C9 is 600,- meer bdw.
En in anders nieuws: Wtf? Eerst roept LG support dat ze multichannel pcm ergens halverwege 2020 pas gaan fixen en ff later is het bericht weer weg..
https://lgcommunity.us.co...dmi-earc-pass-through/p12
En in anders nieuws: Wtf? Eerst roept LG support dat ze multichannel pcm ergens halverwege 2020 pas gaan fixen en ff later is het bericht weer weg..
Sorry, € 1200,00 voor een 55 inch formaat, 65 inch ben ik bereid meer te betalen.Hamazaki schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:07:
[...]
Waarom twijfel je dan over een 65inch oled? Dat valt sowieso niet onder je budget.
Bericht is gewoon als “Best Answer” aangemerkt en helemaal naar boven geplaatst op de eerste commentpagina. Dus we zullen zien. Wel vreemd dat het nog driekwart jaar nodig heeft.II This Game II schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:08:
Zou eerder. Zeggen 77” als je bijna 2x zover weg gaat zitten. 65 C9 is 600,- meer bdw.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ongeveer 4,5m is een stuk verder dan 2,4m.Jumpman schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:47:
Je komt dan al gauw terecht op 65 inch.
Zie ook deze tool en uitleg.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
ik zou niet op die tools letten. een liefhebber weet dat een tv-scherm zo groot mogelijk moet zijn voor de totale kijk-ervaring. Ga tot waar je budget reikt. groter is beter? JA!
Ik ken de website inderdaad. Ik laat mij misschien ook teveel leiden door de huidige prijzen en de HDMI 2.1 wat ik een must vind nu. Ik heb een goede recente TV, dus updaten is een luxe. Het gaat mij dan echt alleen om de zwartwaarden en de HDMI 2.1 voor volgend jaar. OLED is momenteel echt het mooiste beeld. Dan volgend jaar maar een 65 inch.HoppyF schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:55:
[...]
Ongeveer 4,5m is een stuk verder dan 2,4m.
Je komt dan al gauw terecht op 65 inch.
Zie ook deze tool en uitleg.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
Hallo allemaal,
De 55C9PLA is nu te koop voor €1340 - €1399. Met €100 cashback is dat dus rond de €1200. De 55C8 is bijv. bij Platte TV €1347. Is dat niet vreemd? Marketing dingetje misschien? Je zou verwachten dat de C8 hierdoor in prijs daalt, maar dat gebeurd niet.
Op het forum lees ik dat de verschillen tussen de C8 en 9 niet zo heel groot zijn (2de gen a9 processor, eARC).
Zou graag jullie advies hierin willen.
Dan nog iets anders. Heeft iemand hier al ervaring met de Oled en Sonos Beam?
Ik heb geen receiver meer dus alles wordt op de HDMI poorten van de tv aangesloten.
Nu las ik dat je in het service menu de HDMI poorten vast kunt zetten op DD, zodat mijn Ziggo Next en Medi8er ook standaard 5.1 door de Sonos Beam komen.
Ik hoor het graag!
Groet!
De 55C9PLA is nu te koop voor €1340 - €1399. Met €100 cashback is dat dus rond de €1200. De 55C8 is bijv. bij Platte TV €1347. Is dat niet vreemd? Marketing dingetje misschien? Je zou verwachten dat de C8 hierdoor in prijs daalt, maar dat gebeurd niet.
Op het forum lees ik dat de verschillen tussen de C8 en 9 niet zo heel groot zijn (2de gen a9 processor, eARC).
Ik heb geen receiver meer dus alles wordt op de HDMI poorten van de tv aangesloten.
Nu las ik dat je in het service menu de HDMI poorten vast kunt zetten op DD, zodat mijn Ziggo Next en Medi8er ook standaard 5.1 door de Sonos Beam komen.
Ik hoor het graag!
Groet!
De reden dat de C9 goedkoper is, is omdat er deze nog in productie is en deze nog massaal van de band rolt, productielijn is waarschijnlijk nu al wel terugverdiend.
Een Sonos Beam gaat nooit echt 5.1,geluid geven zoals bedoeld, dan moet je echt voor een 5.1 set gaan. Verder is het allemaal prima aan te sluiten, volgens mij.
Een Sonos Beam gaat nooit echt 5.1,geluid geven zoals bedoeld, dan moet je echt voor een 5.1 set gaan. Verder is het allemaal prima aan te sluiten, volgens mij.
120Hz ondersteuning, maar dat vind ik net zo boeiend als eARC (totaal niet).TheFrahes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 00:55:
Pixel indeling is ook anders in de 9 serie panelen. Zou kunnen dat men wat minder last heeft van retentie/inbranden maar dat is nooit bewezen.
[ Voor 10% gewijzigd door westergas op 23-10-2019 08:38 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
de tv is pas 6 maanden uit. dit weet je pas over een aantal jaar. (bij normaal gebruik)westergas schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:37:
[...]
120Hz ondersteuning, maar dat vind ik net zo boeiend als eARC (totaal niet).
Zou kunnen dat men wat minder last heeft van retentie/inbranden maar dat is nooit bewezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 23-10-2019 08:40 ]
Zag net dat voor m'n C9 nieuwe een firmware (04.70.05) aangeboden werd. Geen idee wat er is aangepast overigens.
Edit: na de update, waren de voorwaarden mbt privacy, aangepast waar ik wel of niet toestemming voor kon geven, de software voor de afstandsbediening geüpdate en kreeg ik de melding dat er updates waren voor bepaalde apps.
Edit: na de update, waren de voorwaarden mbt privacy, aangepast waar ik wel of niet toestemming voor kon geven, de software voor de afstandsbediening geüpdate en kreeg ik de melding dat er updates waren voor bepaalde apps.
[ Voor 50% gewijzigd door Monda op 23-10-2019 11:37 ]
PSN: Mondaatje
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als je nog een goede TV hebt is het vervangen nu niet nodig.Jumpman schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 00:13:
[...]
Ik ken de website inderdaad. Ik laat mij misschien ook teveel leiden door de huidige prijzen en de HDMI 2.1 wat ik een must vind nu. Ik heb een goede recente TV, dus updaten is een luxe. Het gaat mij dan echt alleen om de zwartwaarden en de HDMI 2.1 voor volgend jaar. OLED is momenteel echt het mooiste beeld. Dan volgend jaar maar een 65 inch.
Volgend jaar zullen de modellen ook weer HDMI 2.1 hebben, dat blijft wel zo.
De verwachting is wel dat de prijzen volgend jaar niet veel zullen verschillen met dit jaar.
De straatprijzen dus ook niet. Blijft wel wat onzeker want er is nog niets gepresenteerd.
Wel is het bekend dat LG te veel heeft geproduceerd en er dus aanbod genoeg blijft.
Dit zet de prijzen onder druk vandaar ook de cashback acties en toch relatief lage prijzen.
De tool om de kijkafstand te bepalen is geen “moeten” maar een indicatie.
Groter is beter wordt vaak gezegd en in zekere zin is dit ook wel zo.
Ik vraag me wel eens af wat de gemiddelde consument nu thuis heeft staan.
Leuk voor Tweakers om eens een poll te houden wat er thuis staat en wat de verhouding OLED/LCD is.
Hier staat een samenvatting: https://www.avsforum.com/...re-more.html#post58227640Monda schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:30:
Zag net dat voor m'n C9 nieuwe een firmware (04.70.05) aangeboden werd. Geen idee wat er is aangepast overigens.
04.70.05 - see below - delivered on 18 Oct 2019
Improved delay time of HDMI ARC audio output ignition when TV off / on (also in 03.60.45)
Magic Remote major response (04.70.05)
Apply TV voice recognition function using mobile LG TV plus app
Apply voice assistant function in Netflix app
Amazon Alexa enhancements
Home dashboard enhancements
Heeft iemand hier voor mij nog een antwoord op toevallig?TheFrahes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 00:55:
Ik hoor het graag!
Groet!
Ik kan die prijzen niet vinden. Los daarvan, hou er rekening mee dat alleen LG partner winkels de cashback aanbieden, dit zijn meestal niet de goedkoopste webwinkels.TheFrahes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 00:55:
Hallo allemaal,
Ik hoor het graag!
Groet!
Ja dat kan bij mijn C8 wel. Bij geluid -> DTV audio instelling. kun je verschillende audio formaten kiezen. ik heb hem zelf op automatisch.TheFrahes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:29:
[...]
Heeft iemand hier voor mij nog een antwoord op toevallig?
Nee, die prijzen vind je niet in de winkels. En ja, dat zijn wel officiële LG dealers.CaDje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:43:
[...]
Ik kan die prijzen niet vinden. Los daarvan, hou er rekening mee dat alleen LG partner winkels de cashback aanbieden, dit zijn meestal niet de goedkoopste webwinkels.
Iets verder kijken dan dit topic lang is:
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Bedankt Benzed. Geldt dit dan voor elke HDMI poort? Ik snap dat je ze stuk voor stuk zo moet configureren uiteraard.Benzed schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:52:
[...]
Ja dat kan bij mijn C8 wel. Bij geluid -> DTV audio instelling. kun je verschillende audio formaten kiezen. ik heb hem zelf op automatisch.
En kan dit in het gewone menu of moet dit in het service menu?
[ Voor 7% gewijzigd door TheFrahes op 23-10-2019 14:02 ]
Ja gewoon in het normale menu je kan dan met hdmi -arc nog kiezen tussen PCM of automatisch. of dat per hdmi ingang apart ingesteld kan worden weet ik niet.TheFrahes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:01:
[...]
Bedankt Benzed. Geldt dit dan voor elke HDMI poort? Ik snap dat je ze stuk voor stuk zo moet configureren uiteraard.
En kan dit in het gewone menu of moet dit in het service menu?
1. Voor zover ik weet nietBassieBulk schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:57:
[...]
Wel last van, geen oplossing. Geluid via de ingebouwde speaker geeft niveau weer, via de HDMI-ARC poort alleen een +/-. Op m'n vorige Samsung TV zag je wel een niveau, en een plaatje dat het om het volume via de ARC-poort ging.
- Zijn de Amazon en Rakuten-knoppen aan te passen?
- Welke USB-sticks zijn compatible voor Live Playback? Ik kan met mijn sticks alleen opnemen.
Bij live pauzeren zegt de TV: "Dit opslagapparaat kan niet worden gebruikt voor Live Playback. Selecteer een ander apparaat."- In de lijst met AV-apparaten en in de Thuisdashboard staan ook mijn Sonos-speakers. Zijn die weg te halen? Mijn HDMI-inputs staan helemaal achteraan in die lijst...
2. OpnemenLive Playback kan niet op een stick, maar alleen op een usb-harddisk, niemand weet waarom, maar dat hebben ze er bij LG hard geprogrammeerd.
3. Je kunt knopppen op het thuisdashboard verschuiven en weghalen als je in de edit-modus zit, zo uit mijn hoofd kom je daar door het wieltje eventjes ingedrukt te houden.
edit: fix in punt 2
stick van max.32 gb,geformatteerd via de tv moet werken.FrankRicard schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:23:
[...]
1. Voor zover ik weet niet
2. Opnemen kan niet op een stick, maar alleen op een usb-harddisk, niemand weet waarom, maar dat hebben ze er bij LG hard geprogrammeerd.
3. Je kunt knopppen op het thuisdashboard verschuiven en weghalen als je in de edit-modus zit, zo uit mijn hoofd kom je daar door het wieltje eventjes ingedrukt te houden.
Om in het service menu te komen, kun je de harmony remote gebruiken.
Je voegt dan een ouder type als TV toe en dan zou het moeten werken.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en ben op internet maar 1 type tegengekomen "LG 50PM670T or any other model". Hier op het forum ben ik nog geen typenummer tegengekomen.
Welke type voegen jullie harmony gebruikers toe als ik vragen mag?
Je voegt dan een ouder type als TV toe en dan zou het moeten werken.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en ben op internet maar 1 type tegengekomen "LG 50PM670T or any other model". Hier op het forum ben ik nog geen typenummer tegengekomen.
Merkte wel gelijk dat de afstandsbediening sneller "reageerde" op input.eynickey schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:54:
[...]
Hier staat een samenvatting: https://www.avsforum.com/...re-more.html#post58227640
04.70.05 - see below - delivered on 18 Oct 2019
Improved delay time of HDMI ARC audio output ignition when TV off / on (also in 03.60.45)
Magic Remote major response (04.70.05)
Apply TV voice recognition function using mobile LG TV plus app
Apply voice assistant function in Netflix app
Amazon Alexa enhancements
Home dashboard enhancements
PSN: Mondaatje
updatje voor schermbeveliging (vuurwerkje) op hdmi-poorten zou ook fijn zijn ipv alleen apps.
Allerlei USB-sticks geprobeerd.
Gewoon opnemen werkt dan wel, maar live pauzeren (Live Playback) werkt niet.
Bij live pauzeren zegt de TV: "Dit opslagapparaat kan niet worden gebruikt voor Live Playback. Selecteer een ander apparaat."
Bij mij werkte deze (oude) externe USB HDD wel voor Live Playback:
pricewatch: Samsung S2 Portable 1TB Zwart
En deze externe SSD ook:
pricewatch: Intenso Premium 128GB Grijs
Gewoon opnemen werkt dan wel, maar live pauzeren (Live Playback) werkt niet.
Bij live pauzeren zegt de TV: "Dit opslagapparaat kan niet worden gebruikt voor Live Playback. Selecteer een ander apparaat."
Bij mij werkte deze (oude) externe USB HDD wel voor Live Playback:
pricewatch: Samsung S2 Portable 1TB Zwart
En deze externe SSD ook:
pricewatch: Intenso Premium 128GB Grijs
[ Voor 16% gewijzigd door BassieBulk op 23-10-2019 17:19 ]
Verwijderd
LG 26LE5300-UETheFrahes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:13:
Om in het service menu te komen, kun je de harmony remote gebruiken.
El-Vidas, Kijoo.CaDje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:43:
[...]
Ik kan die prijzen niet vinden. Los daarvan, hou er rekening mee dat alleen LG partner winkels de cashback aanbieden, dit zijn meestal niet de goedkoopste webwinkels.
LG kijkt alleen maar naar het serienummer voor zover ik weet. Bij de C9 krijg je tot eind november 100 euro terug.
Levert de TV genoeg power om een HDD zonder voeding van genoeg stroom te voorzien? Wil inderdaad ook nog een HDD plaatsen voor opnemen en live view. Kon er in de documentatie bijzonder weinig over vinden.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ja dat werkt prima (B7)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Bij mijn C9 is dat ook geen probleem.
Ik bedoelde Live Playback, opnemen werkt inderdaad welpwh53 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:36:
[...]
stick van max.32 gb,geformatteerd via de tv moet werken.
Sinds kort heb in een Sonos Beam icm een lg 55c8 aangesloten via HDMI ARC.TheFrahes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:29:
[...]
Heeft iemand hier voor mij nog een antwoord op toevallig?
Werkt over het algemeen goed. Wel is het zo dat er bij externe apparaten (vb ps4 naar tv naar sonos beam) vertraging optreedt bij DD
audio signalen. Op PCM werkt het allemaal zonder vertraging.
Mijn ps4 en decoder van Orange zijn dus beiden ingesteld op pcm
Bedankt voor je feedback!maarten08 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:55:
[...]
Sinds kort heb in een Sonos Beam icm een lg 55c8 aangesloten via HDMI ARC.
Werkt over het algemeen goed. Wel is het zo dat er bij externe apparaten (vb ps4 naar tv naar sonos beam) vertraging optreedt bij DD
audio signalen. Op PCM werkt het allemaal zonder vertraging.
Mijn ps4 en decoder van Orange zijn dus beiden ingesteld op pcm
Is dat niet op te lossen via de sonos app zelf. Daar kun je toch de vertraging regelen?
Heb jij dit in het service menu aangepast of de normale instellingen?
De vertraging ligt bij LG zelf en is voorlopig niet op te lossen. Het is hopen op een firmware die dit oplost. Op de officiële LG fora vind je er ook een aantal topics over.TheFrahes schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:09:
[...]
Bedankt voor je feedback!
Is dat niet op te lossen via de sonos app zelf. Daar kun je toch de vertraging regelen?
Heb jij dit in het service menu aangepast of de normale instellingen?
Sonos zelf kan hier niets aan veranderen als het signaal te laat vertrekt bij de tv.
Op de tv zelf heb ik niets aangepast, enkel in m'n toestellen die via HDMI gekoppeld zijn.
Bij apps op de tv (netflix) is er geen vertraging, enkel bij toestellen die via HDMI verbonden zijn en DD gebruiken voor audio.
[ Voor 8% gewijzigd door maarten08 op 24-10-2019 20:12 ]
Eindelijk besloten (mede door dit topic) de LG 65C9 te gaan bestellen.
Wie heeft er goede ervaringen met een bepaalde wallmount? De TV komt plat op de muur.
Wie heeft er goede ervaringen met een bepaalde wallmount? De TV komt plat op de muur.
Ikzelf heb de 65C9 hangen aan een Vogel's WALL 3305 muurbeugel en deze bevalt goedMaverick! schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:31:
Eindelijk besloten (mede door dit topic) de LG 65C9 te gaan bestellen.
Thanks!RJ-NL schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:35:
[...]
Ikzelf heb de 65C9 hangen aan een Vogel's WALL 3305 muurbeugel en deze bevalt goed
Ik was al naar deze aan het kijken:
https://www.vogels.com/en...-wall-mounts?product=4015
Maar dat is hetzelfde idee zo te zien.
Nu aan het wachten op een aanbieding van Kamera Express. Als ik de 1999 aanbieding krijg, wat ik wel verwacht, wordt hij meteen besteld
EDIT: en besteld bij KE voor 1999 plus 30 verzending en 59 voor de beugel
[ Voor 7% gewijzigd door Ronster op 25-10-2019 10:36 ]
Ik ben van plan om het keihard in de TV op AC3 te zetten zoals hier beschreven.maarten08 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:10:
[...]
De vertraging ligt bij LG zelf en is voorlopig niet op te lossen. Het is hopen op een firmware die dit oplost. Op de officiële LG fora vind je er ook een aantal topics over.
Sonos zelf kan hier niets aan veranderen als het signaal te laat vertrekt bij de tv.
Op de tv zelf heb ik niets aangepast, enkel in m'n toestellen die via HDMI gekoppeld zijn.
Bij apps op de tv (netflix) is er geen vertraging, enkel bij toestellen die via HDMI verbonden zijn en DD gebruiken voor audio.
Ik heb zelf de C9 besteld, hopelijk is de vertraging daar in de firmware aangepast.
Ik heb een 65C8 en kijk tv via een Orange decoder (België), maar merk regelmatig dat bepaalde scenes wel héél donker uitvallen. Gisteren was toevallig Prometheus op tv en viel me op dat hier soms helft van het scherm gewoon niets te zien meer was. Hierbij een voorbeeld, waar het verschil tussen "zwartwaarde laag en hoog" wel groot is. Ik vraag me nu af wat de beste instelling is. Bij lage zwartwaarde is het scherm wel heel donker en merk ik gewoon dat bepaalde stukken van de scenes soms volledig wegvallen. Bij hoge zwartwaarde komen deze wel terug, maar merk ik precies toch ook dat zwart eerder naar een grijze tint gaat (kan ik me inbeelden). Op de Digicorder kan ik geen instellingen vinden die hier enige veranderingen in kunnen brengen. Bedenkingen hierbij?
Hoge zwartwaarden, gezicht wel zichtbaar
https://ibb.co/C6NBNVR
Lage zwartwaarden, gezicht niet meer zichtbaar
https://ibb.co/dJWQSCd
[ Voor 13% gewijzigd door MetalD op 25-10-2019 12:52 ]
Zwartwaarde moest sowieso laag tenzij je RGB 4:4:4 uitstuurt (wat enkel bij consoles / computers toegevoegde waarde heeft). Vervolgens kun je je brightness op het oog afstellen met een simpele video calibratie. Genoeg over te vinden in dit topic als je de zoekfunctie gebruikt.MetalD schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:48:
Ik heb een 65C8 en kijk tv via een Orange decoder (België), maar merk regelmatig dat bepaalde scenes wel héél donker uitvallen. Gisteren was toevallig Prometheus op tv en viel me op dat hier soms helft van het scherm gewoon niets te zien meer was. Hierbij een voorbeeld, waar het verschil tussen "zwartwaarde laag en hoog" wel groot is. Ik vraag me nu af wat de beste instelling is. Bij lage zwartwaarde is het scherm wel heel donker en merk ik gewoon dat bepaalde stukken van de scenes soms volledig wegvallen. Bij hoge zwartwaarde komen deze wel terug, maar merk ik precies toch ook dat zwart eerder naar een grijze tint gaat (kan ik me inbeelden). Op de Digicorder kan ik geen instellingen vinden die hier enige veranderingen in kunnen brengen. Bedenkingen hierbij?
Zie Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Overigens heb ik geen idee of je decoder wellicht nog gekke dingen doet, dus ik zou ook zeker content via andere media bekijken of het probleem zich daar ook voordoet. Let wel: elke input heeft zijn eigen settings.
[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 25-10-2019 14:10 ]
Arrived anxious, left bored
Eerder al gevraagd, is het bekend wanneer de Apple TV + app beschikbaar wordt voor webOS?
Sinds 2 dagen gelukkige eigenaar van een 65c9.
Audio aangevuld met sonos playbar, sub en play 1.
De afstandsbediening werkt op het volume van de sonos maar krijg helaas geen volume niveau op het beeld te zien. Met mijn lichte OCD is het fijn om de apparatuur steeds op hetzelfde volume te zetten en dat kan ik nu nergens terug zien.
Kan iemand mij vertellen of dat in te stellen is?
Tevens spelen de films in de Disneyplus app helaas niet af. Hij geeft aan “er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw. Ga naar ons Help Center op help.disneyplus.com als het probleem zich blijft voordoen. (Geen foutcode), error cause: drmLicenseRequestFailed”
Ik heb de nieuwste software op de c9 staan.
De afstandsbediening werkt op het volume van de sonos maar krijg helaas geen volume niveau op het beeld te zien. Met mijn lichte OCD is het fijn om de apparatuur steeds op hetzelfde volume te zetten en dat kan ik nu nergens terug zien.
Tevens spelen de films in de Disneyplus app helaas niet af. Hij geeft aan “er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw. Ga naar ons Help Center op help.disneyplus.com als het probleem zich blijft voordoen. (Geen foutcode), error cause: drmLicenseRequestFailed”
Verwijderd
Dit zal wel aan Disney liggen. Is nog in beta fase, dus moet je niet teveel van verwachten.Ztevan1 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:57:
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Die plus/min zonder waarde heb ik ook gezien bij iemand anders met een Samsung QLED en een Sonos playbar. Zal dus niet iets zijn wat de TV zelf doet.Ztevan1 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:57:
Het is wel vreemd dat er niet gewoon een getal staat.
De TV terugzetten naar fabrieksinstellingen en Sonos een nieuwe AB toewijzen.
Verwijderd
Vraagje namens mijn ouders; is het standaard geluid van de C9 een beetje te doen?
Ze stellen geen heel hoge eisen, voornamelijk gesprekken in praatprogramma’s moeten goed hoorbaar zijn.
Ze stellen geen heel hoge eisen, voornamelijk gesprekken in praatprogramma’s moeten goed hoorbaar zijn.
Dat zit bij elke tv goed.Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:37:
voornamelijk gesprekken in praatprogramma’s moeten goed hoorbaar zijn.
Alle LG WebOS TV's tonen enkel een +/- als je via HDMI-CEC/ARC het geluid aanstuurt (en de volume die in feite door een ander apparaat bepaald wordt). Bij bepaalde andere TV's blijkbaar ook.HoppyF schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:11:
[...]
Die plus/min zonder waarde heb ik ook gezien bij iemand anders met een Samsung QLED en een Sonos playbar. Zal dus niet iets zijn wat de TV zelf doet.
Het is wel vreemd dat er niet gewoon een getal staat.
Arrived anxious, left bored
Ik was echt verrast door het geluid van de C8, zeer fijn om te gebruiken naast de receiver met full setup.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Er zit ook wel enige logica achter de volume regeling.Puck schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:50:
[...]
Alle LG WebOS TV's tonen enkel een +/- als je via HDMI-CEC/ARC het geluid aanstuurt (en de volume die in feite door een ander apparaat bepaald wordt). Bij bepaalde andere TV's blijkbaar ook.
Plus en min geven geen getal weer omdat het volume van de Sonos geregeld wordt en de TV niet “weet” welke waarde daar aan toegekend moet worden.
Is het bv tussen de 0-20 of 0-50, of 0-100?
Dat is onbekend.
2014 samsung lcd via hdmi aan magnat soundbase, maar die laat netjes het volume 40-70 zien met sounddeck in beeld, terwijl de interne speakers van 0-20 gaan.
Is er iets met de C9 waardoor 23,976hz niet in fullscreen op 1080p kan worden afgespeeld? Ik heb een NUC5PPYH heb voorheen op mijn Panasonic VT60 alles in 1080p afgespeeld met de optie "adjust display refresh rate" zodat de TV de frequentie van de film aanneemt. Alles gaat goed (25hz, 29,970hz, 50hz etc) behalve wanneer een film in 23,976hz moet afspelen. Op het moment dat een film in 23,976hz afspeelt wordt het scherm niet meer fullscreen maar zie ik een klein scherm (wat eruit ziet als 1080p op een 4K resolutie waarbij niet gescaled wordt). /Edit: net even gekeken naar het HDMI kanaal op de TV en idd hij staat op 2160p bij films op 23,976hz).
Windows staat ingesteld op 1080p 60hz.
De NUC al met een compleet schone Windows 10 install gedaan maar helpt helemaal niks. Ook allerlei drivers geprobeerd. Ik lees helemaal nergens iets over iemand die dit probleem heeft.
Nevermind... Linux erop plus kodi en alles werkt als een trein. Duidelijk iets in Windows 10 + deze NUC waar het fout gaat in 1080p op 23,976hz.
Windows staat ingesteld op 1080p 60hz.
De NUC al met een compleet schone Windows 10 install gedaan maar helpt helemaal niks. Ook allerlei drivers geprobeerd. Ik lees helemaal nergens iets over iemand die dit probleem heeft.
Nevermind... Linux erop plus kodi en alles werkt als een trein. Duidelijk iets in Windows 10 + deze NUC waar het fout gaat in 1080p op 23,976hz.
[ Voor 13% gewijzigd door benchMarc op 26-10-2019 18:58 ]
Ik heb een LG soundbar met een klein schermpje van voor, hierop komt het volume aangeduid als een cijfer. Sonos heeft geen scherm dus het enigste wat jij ziet is een + of - op uw tv-scherm. Verkeerd merk gekozenZtevan1 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:57:
Even de volgende melding hierop, ik heb ontdekt dat er randenverscherping (Edge enhancement) toegepast wordt bijvoorbeeld om een persoon, waardoor de achtergronden daardoor waziger lijken te zijn. De randeverscherping geeft een onnatuurlijke look, waardoor gezichten ook minder scherp lijken te zijn. Bij achtergronden wordt er geen Edge enhancement gezien. Met de E6 kon je randenverscherping aan en uit zetten. Nu is het aan zonder dat je het uit kan zetten. .Als de scherpte zelfs tot 0 wordt gezet, haalt het niets uit. Binnen de randen wordt het dan ook onscherp, en dat wordt dan te wazig in verhouding met de randen.Snake_Eye schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:55:
Ik zet het ook maar hier neer
Hallo, vanaf het eerste moment zag ik dat er iets aan de hand was, met de beeldverwerking van de Oled 9 serie. Ik zag dat het probeerde kleine details naar voren te halen en wat wazige delen verder waziger te maken. Zoals veel het geval is met achtergronden. Dit waarschijnlijk om een diepte werking te vormen.
Dit doet zich voor met blu-ray, UHD en kabel uitzendingen. In elke modus. Soms maakt het een verkeerde keuze en zie je een onderwerp dat net iets meer contrast heeft accentueren, en dat iemand helemaal weggeblurd wordt. Dit was niet op een andere scherm te zien met hetzelfde beeldmatriaal. Details worden dan soms helemaal weggevaagd, en kan iemand gezicht een waas geven. Soms ook witte macroblokking.
Dit komt niet door het beeldmateriaal, omdat na terug kijken de macroblocking niet meer te zien was.
Soms ziet het eruit alsof iemand een persoon eruit is geknipt, en in een andere achtergrond heeft geplakt. Net slechte adobe bewerking. Alle beeldverbeteraars staan uit. Ook de ai modus.
Met voetballen wordt heel het veld blur
Het is bij alle beeldmateriaal, Neflix, Blu-ray en UHD te zien.
Nergens zie je een optie (randen verscherpen staan) Vorige modellen hadden dat wel. Ik weet niet of het wel in het service menu zichtbaar is. Want ik wil dit graag uit hebben staan.
Zoals hier ook staat
https://www.cnet.com/news...ess-with-success-in-2018/Alpha 9 processor: LG makes a big deal out of its new image processor, which it calls Alpha 9. Said to improve noise reduction, sharpness, contrast and color (the latter with superior color mapping), it's available on every model except for the least-expensive B8. Beefier processing might sound cool, but LG's OLEDs are already so good that it's tough to image how much they'll improve -- assuming the processing helps rather than hurts the image.
I asked whether any of the processing could be disabled, and Tim Alessi, LG's Senior Director of Product Marketing replied: "If a user control exists in the UI for a particular attribute, i.e. - sharpness, the degree of sharpness can be adjusted. However, items like the frequency based edge enhancement or depth enhancement do not have user controls (and never have), they're just better ways of performing these functions."
[ Voor 33% gewijzigd door Snake_Eye op 27-10-2019 19:53 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Opvallend wel.Snake_Eye schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:25:
[...]
Even de volgende melding hierop, ik heb ontdekt dat er randenverscherping (Edge enhancement) toegepast wordt bijvoorbeeld om een persoon, waardoor de achtergronden daardoor waziger lijken te zijn. De randeverscherping geeft een onnatuurlijke look, waardoor gezichten ook minder scherp lijken te zijn. Bij achtergronden wordt er geen Edge enhancement gezien. Met de E6 kon je randenverscherping aan en uit zetten. Nu is het aan zonder dat je het uit kan zetten. .Als de scherpte zelfs tot 0 wordt gezet, haalt het niets uit. Binnen de randen wordt het dan ook onscherp, en dat wordt dan te wazig in verhouding met de randen.
Het is bij alle beeldmateriaal, Neflix, Blu-ray en UHD te zien.
Nergens zie je een optie (randen verscherpen staan) Vorige modellen hadden dat wel. Ik weet niet of het wel in het service menu zichtbaar is. Want ik wil dit graag uit hebben staan.
Zoals hier ook staat
[...]
https://www.cnet.com/news...ess-with-success-in-2018/
Ik heb hier niet eerder iemand over horen klagen.
Misschien had je het al gehoord maar er komt een “filmmakermodus” waarbij je allerlei kunstmatige video verbeteraars kunt uitzetten.
Zie ook dit artikel.
nieuws: LG en Panasonic komen met filmmakermodus die beeldinterpolatie op tv'...
Hdmi gaat uw probleem niet oplossen.Ztevan1 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:32:
[...]
Verkeerde merk denk ik niet. Wel oud type soundbar (2013) zonder HDMI. Dus geeft geen signaal terug aan de tv. Daar zit mijn probleem denk ik in.
Ik hoop dat een nieuw model grote soundbar van sonos wel HDMI en Bluetooth zal hebben.
Een tijdje terug was er iemand op dit forum met hetzelfde probleem als jij, geen vermelding van het volume als een cijfer.
Hij had een sonos beam met hdmi verbonden met zijn Lg oled.
Een Lg oled verbonden met een soundbar geeft nooit het geluidsvolume als een cijfer weer op het tv-scherm, dit is gewoon zo.
Mijn Lg soundbar geeft dit weer op een klein lcd-schermpje aan de voorkant.
Aangezien sonos producten zo geen schermpjes hebben, ga je met deze in combinatie met een Lg oled nooit het volume als cijfer kunnen zien.
Ik heb zelf lang getwijfeld tussen een sonos of Lg soundbar, uiteindelijk toch voor de Lg gegaan.
Sonos is mij gewoon te duur, zeker de subwoofer en ze zijn niet compatibel met dts en atmos.
Ik ben blij dat ik voor de Lg ben gegaan, in combinatie met de draadloze achterluidsprekers.
Ik open disney+ gewoon in de webbrowser, dan kun je wel inloggen en bijna alles afspelen. Sommige geven idd een foutmelding.[b]Ztevan1 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"Ztevan1 schreef op zaterdag 26 oktober 2019
Na de laatste software update werkt de disney+ app bij mij ook niet meer.
Ik vind het erg goed geluid voor zo'n platte TV, zelfs Bass te ontdekken hahaVerwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:37:
Vraagje namens mijn ouders; is het standaard geluid van de C9 een beetje te doen?
Pas op laag volume had ik zelfs een keer niet door dat het geluid uit mijn TV kwam ipv uit de speakers
Goedendag,
Ik mag me hier ook melden. C9 65inch aangeschaft. Heb mijn pakket bij Ziggo opgeschaald naar de Media Next box voor de beste beeldkwaliteit. Deze box komt vandaag binnen. Nog tips voor installatie van de tv? Zowel de tv als de box zit nog in verpakking. Eerst de tv installeren, zonder zenders zoeken en dan de box eraan hangen? Ik sluit de tv middels een ethernetkabel aan op internet. Tips zijn altijd welkom. Alvast bedankt.
Ik mag me hier ook melden. C9 65inch aangeschaft. Heb mijn pakket bij Ziggo opgeschaald naar de Media Next box voor de beste beeldkwaliteit. Deze box komt vandaag binnen. Nog tips voor installatie van de tv? Zowel de tv als de box zit nog in verpakking. Eerst de tv installeren, zonder zenders zoeken en dan de box eraan hangen? Ik sluit de tv middels een ethernetkabel aan op internet. Tips zijn altijd welkom. Alvast bedankt.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lijkt me meer iets voor het Ziggo topic.pdavie2311 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:26:
Goedendag,
De TV pakt alles wel wat er (via HDMI) binnen komt.
TV eco uitzetten, quick start uit en.... (eventueel aanwezige) folie verwijderen op voor- en achterkant.
Ja hier ook hetzelfde.Hamazaki schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:23:
ik heb wel bij mijn C9 dat het beeld soms vanzelf langzaam helderder wordt bij een witte achtergrond, als ik op mijn laptop zit. iemand opgevallen?
Als je daar de randverbeteraar en andere shit mee kan uitzetten zou fijn zijn.HoppyF schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:06:
[...]
Opvallend wel.
Ik heb hier niet eerder iemand over horen klagen.
Misschien had je het al gehoord maar er komt een “filmmakermodus” waarbij je allerlei kunstmatige video verbeteraars kunt uitzetten.
Zie ook dit artikel.
nieuws: LG en Panasonic komen met filmmakermodus die beeldinterpolatie op tv'...
Alhoewel, LG Directeur vermeld dat de processor deze zo renderd. dan weet ik niet of dat zo aangestuurd kan worden dat deze uitgezet kan worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 28-10-2019 14:18 ]
Thanx. Doelde niet op instellen van de box, meer op volgorde van aansluiten en instellen.HoppyF schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:13:
[...]
Lijkt me meer iets voor het Ziggo topic.
De TV pakt alles wel wat er (via HDMI) binnen komt.
TV eco uitzetten, quick start uit en.... (eventueel aanwezige) folie verwijderen op voor- en achterkant.
Ik doorloop dan gewoon het gehele instelmenu van de tv en koppel dan als laatst de box.. Ben benieuwd!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad, die volgorde.pdavie2311 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:29:
[...]
Thanx. Doelde niet op instellen van de box, meer op volgorde van aansluiten en instellen.
Ik doorloop dan gewoon het gehele instelmenu van de tv en koppel dan als laatst de box.. Ben benieuwd!
Ben benieuwd of je tevreden bent met de beeldkwaliteit!
Ik heb afgelopen weekend een aantal scenes van The Dark Knight op UHD bluray gekeken in 4K HDR op mijn LG OLED C8.
Mij viel al op dat de zwartwaarden niet erg diep waren. Nu lees ik dat eigenlijk overal bevestigd op fora, dit is niet zozeer een probleem. Daarnaast viel mij echter op dat bij de credits er een soort vlekken zichtbaar waren aan de zijkanten van de teksten, dit was in ieder geval zichtbaar in een donkere kamer. Het leek op noise / macroblocking.
Kan iemand mij vertellen of hij/zij dit herkend? Of is er iemand die hier wat meer verstand van heeft? Wat ik mij kan voorstellen is dat door de HDR en de al minder diepe zwartwaarden dit soort source problemen beter zichtbaar worden. De klachten over de niet diepe zwartwaarden van deze disc zijn meestal ook van OLED gebruikers.
Dit probleem is niet zichtbaar op de gewone Blu-Ray versie (SDR 1080p).
Wellicht van belang: Mijn 4K speler heeft een functie om signaal altijd door te sturen alszijnde Dolby Vision (DV) (soort conversie). Wanneer ik dit aanzet is het probleem niet zichtbaar. Opvallende verschillen in tv instellingen tussen de tv modi HDR en DV is dat bij HDR de "Oled Light" op 100 hoort te staan en dat dit bij DV 50 is. Misschien dat dit ook nog mee kan spelen?
Mij viel al op dat de zwartwaarden niet erg diep waren. Nu lees ik dat eigenlijk overal bevestigd op fora, dit is niet zozeer een probleem. Daarnaast viel mij echter op dat bij de credits er een soort vlekken zichtbaar waren aan de zijkanten van de teksten, dit was in ieder geval zichtbaar in een donkere kamer. Het leek op noise / macroblocking.
Kan iemand mij vertellen of hij/zij dit herkend? Of is er iemand die hier wat meer verstand van heeft? Wat ik mij kan voorstellen is dat door de HDR en de al minder diepe zwartwaarden dit soort source problemen beter zichtbaar worden. De klachten over de niet diepe zwartwaarden van deze disc zijn meestal ook van OLED gebruikers.
Dit probleem is niet zichtbaar op de gewone Blu-Ray versie (SDR 1080p).
Wellicht van belang: Mijn 4K speler heeft een functie om signaal altijd door te sturen alszijnde Dolby Vision (DV) (soort conversie). Wanneer ik dit aanzet is het probleem niet zichtbaar. Opvallende verschillen in tv instellingen tussen de tv modi HDR en DV is dat bij HDR de "Oled Light" op 100 hoort te staan en dat dit bij DV 50 is. Misschien dat dit ook nog mee kan spelen?
Ik ook. Kom van een Pana Plasma...HoppyF schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:34:
[...]
Inderdaad, die volgorde.
Ben benieuwd of je tevreden bent met de beeldkwaliteit!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hier ook nog een Pana plasma. (42 inch)
Ga deze wel vervangen voor een C9.
Dank voor je reactie. Ik lees inderdaad in reviews over de zwartwaarden. Alleen kon ik nergens iets terugvinden over de noise / macroblocking tijdens de credits. Ik maakte mij dus ietwat zorgen om mijn televisieHamazaki schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:42:
@mhulsie het ligt niet aan je tv, maar aan de transfer van de film.
Dit kan je zien als je blu-ray reviews leest van films.
oh, je hebt de C8 zie ik, die had wel macroblocking problemen. er is nog geen update voor eruit gebracht las ik laatst.mhulsie schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:56:
[...]
Dank voor je reactie. Ik lees inderdaad in reviews over de zwartwaarden. Alleen kon ik nergens iets terugvinden over de noise / macroblocking tijdens de credits. Ik maakte mij dus ietwat zorgen om mijn televisieMaar ik denk dat ik dan moet concluderen dat ook dit deel is van de transfer wat een OLED televisie zichtbaar maakt.
Oeps, oke. Ik was in de veronderstelling dat dit al lang en breed was opgelost.Hamazaki schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:58:
[...]
oh, je hebt de C8 zie ik, die had wel macroblocking problemen. er is nog geen update voor eruit gebracht las ik laatst.
Aangezien het mij in ieder geval nog nooit is opgevallen bij ander films.
[ Voor 10% gewijzigd door mhulsie op 28-10-2019 13:01 ]
Haha! Toevallig! Ik heb 50 inch. Deze gaat naar mijn dochters. Die gaan van een bolle beeldbuis naar een 50inch plasma.. Klein verschilletje maar.. ;-)HoppyF schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:53:
[...]
Voor de C8 en hoger is er wel al enige tijd geleden een update uitgebracht voor het macro blocking probleem, zo goed als volledig opgelost voor de meesten. De B8 zou blijkbaar nog achterlopen.
@mhulsie dan zal het waarschijnlijk aan de transfer van de film liggen...FlameDB schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:01:
Voor de C8 en hoger is er wel al enige tijd geleden een update uitgebracht voor het macro blocking probleem, zo goed als volledig opgelost voor de meesten. De B8 zou blijkbaar nog achterlopen.
Nee.HoppyF schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:17:
[...]
Er zit ook wel enige logica achter de volume regeling.
Plus en min geven geen getal weer omdat het volume van de Sonos geregeld wordt en de TV niet “weet” welke waarde daar aan toegekend moet worden.
Is het bv tussen de 0-20 of 0-50, of 0-100?
Dat is onbekend.
Mijn Sonos Beam voorheen op een Samsung 55D8000 aangesloten gehad.
De D8000 gaf zonder Beam een volume van 0 t/m 50 weer.
Met de Sonos aangesloten op ARC gaf deze een volume weer van 0-100, incl. een extra icoontje dat e.e.a. via de sounbar ging.
Wijzigingen in de Sonos-app werden ook doorgegeven aan de TV.
[ Voor 4% gewijzigd door BassieBulk op 28-10-2019 14:25 ]
Nothing to worry about.....HoppyF schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:53:
[...]
Vorige jaar werd mijn Kuro plasma vervangen door een Sony A9F. De Pioneer was een hele goede scherm maar de Sony is ff beter, zeker met de huidige 4K aanbod aan films en series. Inmiddels een tweede oled gekocht, 55C9, ook een super scherm, durf bijna te zeggen net (of bijna
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.