Bacspin schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:37:
Tja, dit wordt nu toch wel een dingetje. Ik heb de pegels klaar staan op de rekening, de WAF is zo goed als overtuigd van 65", maar behalve de panel loterij wil ik gewoon een werkende e-ARC hebben.
Balen dat ik als ik de C9 zou overslaan ik weer een jaar moet wachten op de C10 voor een nette prijs, verwacht namelijk niet dat de hoge Cashbacks van de C8 weer terug komen.
Ik wil gewoon de nieuwe X-box volgend jaar met VRR aansluiten en ook een 4k media wil ik met alle soorten audio afspelen, het liefst met interne speler (maar die schijnt dus geen losse .srt subs te ondersteunen. Dus de Xbox (en evt een losse mediaplayer) wil ik aan de tv kunnen aansluiten zodat niet altijd de receiver aan hoeft en ik waarschijnlijk met een hdfury kastje de e-arc als normaal audio device er naar toe kan sturen, scheelt me ook weer 800.- voor een nieuwe receiver.
Als de door LG beloofde audio update de komende weken nu zou uitkomen en/of BF een flinke deal te maken is, bedenk ik me misschien, anders met tegenzin nog een jaar afwachten. (Geeft me ook nog wat extra tijd om de bijna kleuter met zijn tengeltjes van het scherm te leren afblijven)
En zoals B-Bandit ook al zij, ben ik een beetje huiverig omdat ik van een Pana plasma af kom, met prima motion en beeldkwaliteit. Ja, groter en iets zwarter is mooi, maar het verschil zal niet zo groot zijn als dat je vanaf een lcd komt..
Tav de eARC even een update. Heb vanochtend wat rondgezocht op internet en volgende gevonden.
DTS-HD, Dolby True HD en Dolby Atmos worden over eARC wel volledig doorgestuurd naar je receiver. Enkel PCM (ongecomprimeerd) doet hij momenteel enkel 2.0. Wel lees je op internet dat LG ergens volgend jaar voor enkele modellen met een update komt, maar het blijft afwachten.
Dat maakt voor mij de zaken anders. Hoe zeer ik ook van gamen houd, vind ik PCM vs Dolby/DTS daar minder belangrijk dan bij films. En films hebben altijd wel 1 van bovengenoemde ondersteunde tracks. Kortom, enkel gamen kom je dus iets 'tekort'. Als je een 4K bluray kijkt op je PS5 straks, zou dat volgens mij goed moeten gaan.
Ik sluit me aan bij dawai0.
@
dawai0 de grap vind ik dat als je een receiver hebt die eARC ondersteunt, je 9 van de 10 keer het juist niet nodig hebt omdat je dan inderdaad als het goed is ook een receiver hebt met fatsoenlijke 4k passthrough. De oude receivers hebben vaak een crippled 4k passthrough waardoor je je apparatuur rechtstreeks op de tv moet aansluiten en dan heb je eARC nodig die je "oude" receiver niet heeft

en oud is hier nagenoeg alles <2017.
Voor wat betreft beeldkwaliteit. Het is wel echt een flinke stap als je HDR content kijkt. Maar met name dan dus. Het is echt even de vraag hoeveel je dat doet en gaat doen.
Ik heb gewacht met het kopen van een OLED totdat er in elk geval fatsoenlijke HDR acceptatie was. LG voldoet daar al ruim een jaar aan. Samsung zonder Dolby Vision support is ontzettend jammer.
Kwa prijs, de 65C9 zit nu op € 1830 na CB. Lijkt mij wel de bodem voor nu komende tijd. <€1600 zal hij toch niet gaan denk ik. €1830 of €1600 vind ik niet zo spannend. Zeker als ik voor mezelf kijk dat ik nog een nieuwe receiver moet kopen (a €500).
[
Voor 7% gewijzigd door
B-Bandit op 21-10-2019 11:14
]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q