Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Vulcan750 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:19:
[...]

Klopt niet, een licht (met een druppeltje afwasmiddel ) afwassopje is zeker niet zuur maar mild. De z.g. citroen is puur een luchtje en geen echt cirroen extract. Natuurlijk niet puur gebruiken, het liefst alleen lauw water. Maar als er vette kinderhandjes op staan dan is een microvezeldoekje met een mild afwassopje het veiligste wat je kan gebruiken. Voorkomen is natuurlijk het beste! O-)
Ik zei ook sommige afwasmiddelen niet alle afwasmiddelen bevatten citroen.
Afwasmiddel met een citroen luchtje is onschuldig.
ralphwild81 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:55:
[...]

Volgens de site van LG hebben de C9 en E9 dezelfde aansluitingen, dus dit zou dan ook voor de E9 gelden?

Een subwoofer heb ik nog niet (luister nu op 2.0), dus daar heb ik nog vrije keuze in. Zou ik dan een actieve of een passieve subwoofer moeten aansluiten?
E9 zal ook wel een audio uitgang hebben.
Je hebt zeker een actieve subwoofer nodig met filters die de lage tonen uitfilteren.
Dit omdat er gewoon audio binnenkomt over het gehele bereik (zeg maar 20-20.000Hz).
Omdat het onzeker is wat het uitgangsniveau is van de TV heb je op de subwoofer ook een regeling nodig die het geluid wat binnenkomt versterkt of verzwakt.
Alleen een volume regelaar op de subwoofer is dus onvoldoende.
Beetje off topic maar een TV als deze heeft geen speciale subwoofer uitgang het is een gewone audio uitgang.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Moet ik buiten de beeldinstelling ‘spel’, ook de hdmi-poort op ‘game-console’ zetten om maximaal gebruik te maken van de gamemode?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hamazaki schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:28:
Moet ik buiten de beeldinstelling ‘spel’, ook de hdmi-poort op ‘game-console’ zetten om maximaal gebruik te maken van de gamemode?
Voor zover ik kon bepalen veranderde dat alleen het icoontje van de HDMI poort zodat je hem in de lijst sneller kan kiezen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Farabi
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:35:
[...]

Voor zover ik kon bepalen veranderde dat alleen het icoontje van de HDMI poort zodat je hem in de lijst sneller kan kiezen.
Dat vraag ik me dus af, ik weet het niet zeker.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47

Puck

W32.Deadcode.A

HoppyF schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:25:

Brillendoosjes of vloeistof tast de coating niet aan anders zou je er je bril ook niet mee schoon mogen maken.
Je mag uiteraard je bril schoonmaken met alles wat je wilt. En dat het zo verkocht wordt betekend niet dat het ook goed is. Ja, brillendoekjes zijn door hun toevoeging van alcohol heel effectief in het ontvetten (van glazen), maar dit kan wel degelijk de coating aantasten.

Simpelweg een klein druppeltje onvettende zeep (zonder zuren) op een licht vochtige zachte doek is voldoende (degene die jij al benoemde). Daarna afnemen met een droge zachte doek / keukenpapier.

Eens dus qua zeep, maar pas echt wel op met vochtige brillendoekjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 18-10-2019 00:25 ]

Arrived anxious, left bored

Een OLED-paneel coating is natuurlijk helemaal niet noodzakelijkerwijs van dezelfde compositie als een brillenglas. Niet verwonderlijk, zeker niet als je bedenkt dat ook het basismateriaal van het OLED-paneel en een brillenglas verschilt.

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Hamazaki schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:28:
Wat Yakuza zegt...

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 20:54
Hamazaki schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:01:
[...]

Graag zelfs, zolang het inhoudelijk blijft.

[...]

dus omdat ik geen tijd heb om naar een youtube filmpje te kijken, heb ik geen recht op een goede televisie. beredeneren is niet je sterkste punt merk ik 7(8)7
Als jij in mijn vraag een redenatie aantreft kun je ook wel redeneren dat je lange tenen hebt. Maar voor de goede orde, ik zal er niet meer op gaan staan.
Monda schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Hm... Ik heb m'n C9 een paar keer met schermreiniger wat ik nog had van Philips, schoon gemaakt. Hoop niet dat ik permanente schade heb aangebracht.
Toch voorzichtigheid is geboden, ik heb een mooie poetsvlek op mn scherm. Zie je overigens allen als het toestel niet aanstaat
Puck schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:19:
[...]

...... Daarna afnemen met een droge zachte doek / keukenpapier.

Eens dus qua zeep, maar pas echt wel op met vochtige brillendoekjes.
Keukenpapier bevat houtvezels. Goed om te ontvetten, af te raden voor brillenglazen evenals zakdoekjes. Ik zou m'n scherm er niet mee schuren schoonmaken

[ Voor 18% gewijzigd door Pjotr22 op 18-10-2019 07:11 . Reden: extra gratis reactie ]

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:10
ralphwild81 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:55:
[...]
Een subwoofer heb ik nog niet (luister nu op 2.0), dus daar heb ik nog vrije keuze in. Zou ik dan een actieve of een passieve subwoofer moeten aansluiten?
Heb hier ook naar gezocht, maar, volgens mij is een goede integratie met een losse subwoofer niet echt mogelijk... In het ideale geval gaat je volume van je subwoofer mee met je tv volume, echter, de digital out etc worden niet gestuurd qua volume, dat moet je aangesloten installatie doen. En dan heb je al snel 2 remotes nodig, 1 voor je sub en 1 voor je tv volume. Eventueel met een infrarood oog doorlussen werkt niet, omdat de volumes snel out-of-sync zullen gaan lopen.

Voorheen op m'n ef950v had ik een losse LG soundbar en subwoofer, die reageerden/meewerkten met de magic remote (LG symlink ofzoiets), werkte alle dus met 1 remote. Zoiets wil ik terug.

Zie wel een oplossing, maar beetje overkill: goedkoopste soundbar die met de LG volumeregeling samenwerkt , met goede externe subwoofer erbij, dan op deze soundbar de eigen speakers onklaar maken.

Maar hoor graag een betere oplossing :)

• ralphwild81
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-06 08:17
JPDeckers schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:09:
[...]

Heb hier ook naar gezocht, maar, volgens mij is een goede integratie met een losse subwoofer niet echt mogelijk... In het ideale geval gaat je volume van je subwoofer mee met je tv volume, echter, de digital out etc worden niet gestuurd qua volume, dat moet je aangesloten installatie doen. En dan heb je al snel 2 remotes nodig, 1 voor je sub en 1 voor je tv volume. Eventueel met een infrarood oog doorlussen werkt niet, omdat de volumes snel out-of-sync zullen gaan lopen.
Hmm, jammer... Ik was daar al een beetje bang voor. Ik zal bij de KE nog eens vragen of zij een oplossing weten als ik m'n tv daar ga halen.
Zie wel een oplossing, maar beetje overkill: goedkoopste soundbar die met de LG volumeregeling samenwerkt , met goede externe subwoofer erbij, dan op deze soundbar de eigen speakers onklaar maken.
Dat lijkt me ook een beetje too much. Dan zal het bij mij toch eerder een C9 worden i.p.v. een E9 en dan de audio toch maar stereo (evt met uitbreiding van een subwoofer, dus 2.1)...
Maar hoor graag een betere oplossing :)
Ik ook! :P

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Zie niet of je ook alleen een losse sub er aan kunt knopen, maar WiSa zou toch misschien een mooie optie kunnen zijn?
https://www.homecinemamag...ady-voor-draadloze-audio/

• JPDeckers
  • Laatst online: 16:10
Bacspin schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:08:
Zie niet of je ook alleen een losse sub er aan kunt knopen, maar WiSa zou toch misschien een mooie optie kunnen zijn?
https://www.homecinemamag...ady-voor-draadloze-audio/
Klopt, maar de WiSa oplossingen so far zijn ook altijd met tussenliggende soundbar die de sub aanstuurt :(

• ralphwild81
Hmm, WiSa klinkt wel als een potentiele oplossing, maar ik lees er nog weinig (goede) gebruikerservaringen over, ook niet in het WiSa-topic hier op het forum. In theorie zou het moeten kunnen, de E9 heeft een ingebouwde soundbar, blijft de vraag of die een sub kan aansturen...

En een snelle zoektocht leert dat een sub met WiSa ondersteuning al snel 800 euro kost (Harman Kardon). Dat is nog wel pittig..

• Bacspin
Niet heel duur voor een echte sub (en niet zo'n spaanplaat kistje die je bij een soundbar krijst), en de HK techniek zit ook in de tv speakers, dus zou misschien nog best mooi matchen ook qua geluid (is voor sub vaak niet zo'n probleem).

• ralphwild81
Lees net dit:

But when that same LG TV is connected to a WiSA set of speakers via a WiSA transmitter, it will only support 2.0 or 5.1 configurations — neither of which are considered optimal for getting the full Dolby Atmos surround-sound experience.

2.1 lijkt dus niet te werken met een LG televisie...

Bron: https://www.digitaltrends.../wisa-wireless-explained/
ralphwild81 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:00:
[...]

Hmm, jammer... Ik was daar al een beetje bang voor. Ik zal bij de KE nog eens vragen of zij een oplossing weten als ik m'n tv daar ga halen.

[...]

Dat lijkt me ook een beetje too much. Dan zal het bij mij toch eerder een C9 worden i.p.v. een E9 en dan de audio toch maar stereo (evt met uitbreiding van een subwoofer, dus 2.1)...

[...]

Ik ook! :P
Nogmaals, de audio uitgang lijkt in volume geregeld te worden met de afstandsbediening.
De subwoofer gaat dan gewoon harder en zachter.
Punt is alleen om een actieve subwoofer te vinden, maar dat moet wel lukken.
Vraag anders ook advies aan de webshop.
Blijft toch wat lastig uitleggen zo.
Zie foto, ik bedoel de aansluiting links boven.

Achterkant

• Speed®
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 12:57
ralphwild81 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:51:

En een snelle zoektocht leert dat een sub met WiSa ondersteuning al snel 800 euro kost (Harman Kardon). Dat is nog wel pittig..
Dat hangt er maar net vanaf hoe je dat bekijkt. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk maar zo'n sub gaat makkelijk 20 jaar mee, mits je hem normaal gebruikt.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

HoppyF schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:13:
[...]

Nogmaals, de audio uitgang lijkt in volume geregeld te worden met de afstandsbediening.

[Afbeelding: Achterkant]
Werkt de rest dan wel als je hier een stekker in steekt? Normaal als je een headphone hier inplugt, dan gaat de rest vaak op mute. Daarnaast zal de output wel full-range zijn, dus zal je als je het puur voor een subwoofer gebruikt, toch moeten gaan filteren op alles boven de pak hem beet 200Hz. Dus je Sub zal naast versterking ook een ingebouwd filter moeten hebben. Als het werkt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Puck
  • Laatst online: 09:47

Puck

W32.Deadcode.A

Pjotr22 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:05:
Keukenpapier bevat houtvezels. Goed om te ontvetten, af te raden voor brillenglazen evenals zakdoekjes. Ik zou m'n scherm er niet mee schuren schoonmaken
Zo zie je maar weer. Opletten wat je wel en niet kunt gebruiken :) Thanks

Arrived anxious, left bored

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
Sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een 65C9.
Maar man man wat een fantastisch mooi beeld!
Hangend aan de muur op 3 meter vanaf mijn vaste positie maakt hij de bioscoopervaring helemaal compleet!
thunder8 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Werkt de rest dan wel als je hier een stekker in steekt? Normaal als je een headphone hier inplugt, dan gaat de rest vaak op mute. Daarnaast zal de output wel full-range zijn, dus zal je als je het puur voor een subwoofer gebruikt, toch moeten gaan filteren op alles boven de pak hem beet 200Hz. Dus je Sub zal naast versterking ook een ingebouwd filter moeten hebben. Als het werkt.
Dat had ik al uitgelegd in een eerdere reactie.
Blijft een kwestie van navragen of dit ook zo gaat werken als gedacht.
Ik heb dit ook niet getest.

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11 10:33
Markie001 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:29:
Sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een 65C9.
Maar man man wat een fantastisch mooi beeld!
Hangend aan de muur op 3 meter vanaf mijn vaste positie maakt hij de bioscoopervaring helemaal compleet!
Hier hetzelfde!

Bij KE een 65C9 besteld (aan de superprijs van 1999,-), opgehangen aan de muur en kijkafstand zo'n 3,5 meter. Samen met een nieuwe denon receiver + atmos boxen een echt complete ervaring!!
Ik kom van een 2011 Samsung UE46D8000 dus het verschil is groot, vooral zwart is zwart en niet meer grijs door edge-lit backlight bleeding...

Vertical banding lijkt goed mee te vallen, ik wil het ook niet teveel gaan opzoeken want met gewone content merk ik niks ongewoon. Eenmalig een pixel test en banding test gedaan, en ik vond niet echt iets verkeerd.

Nu nog de cashback aanvragen bij LG en nog 200,- terugkrijgen _/-\o_

• thunder8

thunder8

Welke Denon receiver heb je gekocht? Ik ben ook aan het kijken, alleen moet de spaarrekening eerst nog wel aangevuld worden. Heb nu nog een Onkyo 609, maar wil dus upgraden naar Atmos en HDMI 2.1.

Ik moet nog even wachten tot mijn 65C9 er is, duurt me al te lang. ;) Vooral na dit soort berichten.

• RJ-NL
  • Laatst online: 13-11 08:11
dawai0 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:33:
[...]

Hier hetzelfde!

Bij KE een 65C9 besteld (aan de superprijs van 1999,-), opgehangen aan de muur en kijkafstand zo'n 3,5 meter. Samen met een nieuwe denon receiver + atmos boxen een echt complete ervaring!!
Ik kom van een 2011 Samsung UE46D8000 dus het verschil is groot, vooral zwart is zwart en niet meer grijs door edge-lit backlight bleeding...

Vertical banding lijkt goed mee te vallen, ik wil het ook niet teveel gaan opzoeken want met gewone content merk ik niks ongewoon. Eenmalig een pixel test en banding test gedaan, en ik vond niet echt iets verkeerd.

Nu nog de cashback aanvragen bij LG en nog 200,- terugkrijgen _/-\o_
Goed om te horen! Mag ik vragen hoe je een pixel test en banding test hebt uitgevoerd? Zitten deze "ingebouwd" in de TV? :)

• Speed®
thunder8 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:36:
maar wil dus upgraden naar Atmos en HDMI 2.1.
Gaat helaas nog wel even duren voordat er receivers zijn die HDMI2.1 ondersteunen. Ze schijnen koelings-problemen met het moederbord te hebben oid.

Verwijderd

Welke Denon receiver heb je gekocht? Ik ben ook aan het kijken, alleen moet de spaarrekening eerst nog wel aangevuld worden. Heb nu nog een Onkyo 609, maar wil dus upgraden naar Atmos en HDMI 2.1.
Onkyo 696 heeft dat allemaal. En als je af komt van een 609 zou dat de mooie upgrade zijn... :*)

• Speed®
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Onkyo 696 heeft dat allemaal. En als je af komt van een 609 zou dat de mooie upgrade zijn... :*)
Deze ondersteund géén HDMI2.1 wel HDMI2.0b.

• thunder8

thunder8

Inderdaad. Echter was benieuwd naar de aanschaf van Dawai0, rest is redelijk offtopic. ;) Heb nog even de tijd rustig verder te zoeken. De 696 of de Denon X3600H zijn nu mooie keuzes, echter heb ik nog de tijd voor alternatieven. Back to LG. :)

Verwijderd

Speed® schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Deze ondersteund géén HDMI2.1 wel HDMI2.0b.
Dan ben ik niet juist geïnformeerd. Dan wordt het dus geen 696..

• Bacspin
Wat je tenminste wil is e-arc ondersteuning, bij Onkyo bv op de RZ830/840 of Yamaha RX-V685 of Denon 2600H. Voor mij zou deze ook ALLM en VRR moeten ondersteunen, dat weet je pas bijna zeker als ie volledig 2.1 is.

• dawai0

Ik moet nog even wachten tot mijn 65C9 er is, duurt me al te lang. ;) Vooral na dit soort berichten.
In augustus heb ik de AVR-X3500H gehaald die eARC (een hdmi 2.1 feature die ook op de LG zit) supporteert. Vooral vanwege einde-reeks en een heel stuk goedkoper dan de nieuwe (maar ook wel betere) AVR-X3600H die nu toch aan te raden is.

• dawai0
RJ-NL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:55:
[...]

Goed om te horen! Mag ik vragen hoe je een pixel test en banding test hebt uitgevoerd? Zitten deze "ingebouwd" in de TV? :)
youtube test filmpjes, weet niet of dat de goeie methode is

• RJ-NL
  • Laatst online: 13-11 08:11
dawai0 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

youtube test filmpjes, weet niet of dat de goeie methode is
Aha oké. Dan ga ik van het weekend even op onderzoek uit :)

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Iemand hier ervaring mee: https://www.gearbest.com/...l?wid=1433363#goodsDetail

Deze heeft HDMI 2.1 :)

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:25
Zijn we überhaupt al iets met HDMI 2.1? De PS5 zal dit wel ondersteunen maar voor de rest..

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:12
Volgens mij (ergens gelezen 🤪) komt de Apple TV + app voor webOS, klopt dat?
Trouwens, hier heel tevreden met de 55C9. Beeld is zeer goed te noemen, heb paar testen gedaan en geen dirty screen, kapotte pixels of rare banding kunnen ontdekken. In het begin vond ik de magic remote niet heel fijn maar inmiddels ben ik gewend.
Voor de prijs, 100% a no-brainer

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 16:28
gvrsnor schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:05:
Zijn we überhaupt al iets met HDMI 2.1? De PS5 zal dit wel ondersteunen maar voor de rest..
Dat niet, maar bijvoorbeeld de Xbox One X ondersteunt VRR en voordat ik een OLED aan ga schaffen, wil ik eerst mijn receiver updaten en die moet dan wel HDMI 2.1 hebben zodat ik zeker weet dat VRR er ook in zit.

Gamertag for Xbox: R0SSI

• thunder8

thunder8

pdavie2311 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:48:
[...]

Met alle respect! Dat is een groot verschil! Wel "gesealde" dozen neem ik aan? ;)
Ik denk dubbelgevouwen dozen met waterschade. :+ Laat het morgen wel weten. :)

• ralphwild81
HoppyF schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:13:
[...]

[Afbeelding: Achterkant]
Thanks, ik ga het zeker even navragen. Waarschijnlijk ga ik 'm zondag ophalen..

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:18
Kersverse eigenaar van een C9, superblij mee!
Heb ook meteen het toestel laten kalibreren, de blauw waarde zat behoorlijk naast het doel.

Wat ik me nu afvraag, in de kalibratie profielen staat AI Picture uit en ik durf het niet aan te zetten uit angst om m'n kalibratie te verklooien.

Kan iemand uitleggen wat dit precies is en of dit iets is wat je aan wilt hebben?

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:31
zojuist mail ontvangen van lg voor de cashback en man, wat voor een systeem is dat, je moet een stuk van de doos uitknippen de email, factuur afdrukken en met de post opsturen, je zou bijna denken dat ze het extre moeilijk maken zodat er mensen zijn die afhaken😂

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:00
joon schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:49:
Heb ook meteen het toestel laten kalibreren, de blauw waarde zat behoorlijk naast het doel.
Das snel, dacht dat het beter was om een paar honderd uur te wachten.

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-11 06:51
Dat is wel erg rap.....beter om hem eerst een korte tijd in te laten spelen
Waar en hoe laat je dat doen trouwens?
II This Game II schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:37:
[...]

Das snel, dacht dat het beter was om een paar honderd uur te wachten.

[ Voor 17% gewijzigd door angelico66 op 19-10-2019 09:42 ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:05
joon schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:49:

Wat ik me nu afvraag, in de kalibratie profielen staat AI Picture uit en ik durf het niet aan te zetten uit angst om m'n kalibratie te verklooien.

Kan iemand uitleggen wat dit precies is en of dit iets is wat je aan wilt hebben?
isf-kalibratie ? daar zijn wel even mee bezig en is ook prijzig,welke apparatuur hebben ze daar voor gebruikt ?
edit.zoals hier boven,tv moet volgens mij ook 100-200 branduren hebben voor kalibratie.

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 19-10-2019 10:18 ]

• joon
pwh53 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:16:
[...]

isf-kalibratie ? daar zijn wel even mee bezig en is ook prijzig,welke apparatuur hebben ze daar voor gebruikt ?
edit.zoals hier boven,tv moet volgens mij ook 100-200 branduren hebben voor kalibratie.
Okay, wist niet dat het toestel eerst gebruikt moest worden hiervoor.. ook niet echt vanzelfsprekend :/

Zou standaard €100 kosten, een collega van mij heeft 't voor niets gedaan.
Heb het rapport ook gekregen

Staan dingen in zoals:
Model: SpectraCal ‐ VideoForge Pro
Info: SpectraCal VideoForge Pro 115200 baud
CALIBRATION STANDARD
Nominal Signal Levels: True
Luminance Response Model: ITU_BT1886
Gamma: 1
Color space target: D65, HD BT.709
en hier een screenshot van voor en na.

Zal iig de kalibratieprofielen niet meer gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door joon op 19-10-2019 10:34 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 20:20
vosss schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:58:
[...]

Als de fabrikant niet het juiste gebruik duidelijk maakt aan de klant dan kunnen ze, in mijn optiek, zich ook niet beroepen op het feit dat de klant het product niet op de juiste manier gebruikt heeft. En al zeker niet omdat ze juist dat gebruik in latere modellen wèl verduidelijkt hebben.

[...]

Langere tijd is een rekbaar begrip. In de avond om 22:00 uur uitzetten en daags erna in de avond om 19:00 uur aanzetten vind ik langere tijd. Of jij of LG vindt van niet doet er niet zo heel veel toe. Mijn handleiding zegt nergens dat hetgeen ik gedaan heb niet mag en/of tot defecten kan leiden.

[...]

Ik heb niks hard gespeeld, ik heb gewoon mijn verhaal gedaan en kenbaar gemaakt dat ik ter goeder trouw de handleiding gevolgd heb en het zeer teleurstellend vind dat zowel de winkel als de reparateur zeggen dat ik pech heb gehad en dat ik graag zou zien dat mijn tv alsnog gemaakt gaat worden. Dat is niet hard spelen vind ik. Ik geef Coolblue de kans, die trekken hun handen er van af, ik geef CE repairs de kans, die zeggen we mogen niet repareren en nu geef ik LG Nederland de kans om het netjes op te lossen. :)
Goed, het heeft even geduurd voordat LG mijn situatie beoordeeld had, maar afgelopen week kreeg ik bericht dat ze CE Repairs opdracht hebben gegeven om de tv alsnog onder volledige garantie te repareren.

Daar ben ik vanzelfsprekend erg blij mee _/-\o_

Kan wel pas 6 november, eerder kon ik niet.

Dus ik denk dat LG het zelf ook wel door heeft gehad mbt die handleiding en het niet voor niks is dat bij latere modellen heel specifiek in de handleiding die zaken mbt pixelrefresher benoemt zijn.

Volgende TV wordt dus waarschijnlijk ook gewoon weer een LG, want over deze service ben ik toch wel te spreken, ook al heeft het lang geduurd. :)

Coolblue ben ik minder over te spreken; die zeiden al meteen we kunnen niks, neem maar contact op met de fabrikant. Later kreeg ik nog een mailtje van ze met hun popiejopietaal van we laten je niet in de kou staan en we gaan het opnemen met de fabrikant om coulanceregeling toe te passen etc. Daar heb ik niet meer op gereageerd omdat ik zelf al contact had met LG Nederland.

:)
vosss schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Goed, het heeft even geduurd voordat LG mijn situatie beoordeeld had, maar afgelopen week kreeg ik bericht dat ze CE Repairs opdracht hebben gegeven om de tv alsnog onder volledige garantie te repareren.

Daar ben ik vanzelfsprekend erg blij mee _/-\o_

Kan wel pas 6 november, eerder kon ik niet.

Dus ik denk dat LG het zelf ook wel door heeft gehad mbt die handleiding en het niet voor niks is dat bij latere modellen heel specifiek in de handleiding die zaken mbt pixelrefresher benoemt zijn.

Volgende TV wordt dus waarschijnlijk ook gewoon weer een LG, want over deze service ben ik toch wel te spreken, ook al heeft het lang geduurd. :)

Coolblue ben ik minder over te spreken; die zeiden al meteen we kunnen niks, neem maar contact op met de fabrikant. Later kreeg ik nog een mailtje van ze met hun popiejopietaal van we laten je niet in de kou staan en we gaan het opnemen met de fabrikant om coulanceregeling toe te passen etc. Daar heb ik niet meer op gereageerd omdat ik zelf al contact had met LG Nederland.

:)
Zo zie je maar dat LG zeer coulant omgaat met klachten die in feite niet door technisch falen van de TV zijn veroorzaakt. Het is vaker gemeld hier dat LG onder coulance een paneel vervangen heeft.
Nu kun je wel makkelijk roepen dat de gebruiksaanwijzing niet correct was, maar gebruiksaanwijzingen zijn niet uitputtend en kunnen onmogelijk alle situaties afvangen.
Een beetje gezond verstand van de gebruiker mag ook wel verlangd worden.

Coolblue maar ook andere winkels repareren zelden zelf dus verwijzen je al snel direct door naar LG.
Formeel moet je voor garantie bij je verkoper aankloppen maar in de praktijk kom je vaak al direct bij LG dan wel CE repair terecht.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
joon schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:31:
[...]
en hier een screenshot van voor en na.

Zal iig de kalibratieprofielen niet meer gebruiken.
Zulke delta errors zijn, op een normale preset, onmogelijk.

De tv zal wel op dynamisch of een andere brakke stand hebben gestaan.

Nickname does not reflect reality

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 20:20
HoppyF schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:33:
Nu kun je wel makkelijk roepen dat de gebruiksaanwijzing niet correct was, maar gebruiksaanwijzingen zijn niet uitputtend en kunnen onmogelijk alle situaties afvangen.
Een beetje gezond verstand van de gebruiker mag ook wel verlangd worden.
Zoals ik al eerder zei, ik vind het de normaalste zaak van de wereld om niet mijn hele mediahoek dag en nacht op standby te laten staan en dus ging die gewoon elke avond compleet van de stroom af.

De handleiding zei niet dat dat niet mocht. In de handleiding werd met geen woord gerept over pixel refresh in standby. De tv zelf gaf wel ooit zo een melding als ik hem uitschakelde en dan liet ik hem ook gewoon op standby staan die nacht.

Eerder al werd een vergelijking gemaakt met een hond drogen in je magnetron en nu zeg jij dat de handleiding onmogelijk alle situaties af kan vangen. Ja dat klopt, maar iets triviaals als een tv op standby zetten of de stekker eruit halen had er toch op zeker wel duidelijker in mogen staan.

En bij alle opvolgende modellen van de B6 staat dat er dan ook duidelijk in.

Dus LG wist dat de handleiding niet ok was en heeft deze daarom aangepast. Dus ja, ik zeg dat de handleiding het schuld is en dat heeft niets met gezond verstand van de gebruiker te maken. Als je niet weet dat OLED niet van de stroom af mag en het staat ook niet in de handleiding, dan is het echt de gebruiker niet te verwijten dat hij de tv wel van de stroom haalt.

Dat zou gewoon onder normaal gebruik moeten vallen.

Maargoed, maakt verder ook allemaal niet uit, LG heeft de handleidingen inmiddels aangepast en ik krijg een nieuw paneel erin :)

• joon
Brad Pitt schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

Zulke delta errors zijn, op een normale preset, onmogelijk.

De tv zal wel op dynamisch of een andere brakke stand hebben gestaan.
Was er niet bij dus dat weet ik helaas niet.

Wat kan ik nu het beste doen, een factory reset?

Heb hier helemaal geen kaas van gegeten en dacht dat ik er juist goed aan deed.

[ Voor 10% gewijzigd door joon op 19-10-2019 12:21 ]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
joon schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

Iemand die met SpectraCal een calibratie doet, zou je toch van moeten verwachten dat hij weet wat hij doet,
Ik zou eens even contact met hem opnemen, en kijken of hij een en ander kan verduidelijken.

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11 15:44
Het verbaast mij ook zulke afwijkingen.... In iedere review wordt de calibratie zo uit de doos geprezen. Maar dan moet je wel een normale stand kiezen.

• joon
echtp schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:31:
Het verbaast mij ook zulke afwijkingen.... In iedere review wordt de calibratie zo uit de doos geprezen. Maar dan moet je wel een normale stand kiezen.
ppeterr schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

Iemand die met SpectraCal een calibratie doet, zou je toch van moeten verwachten dat hij weet wat hij doet,
Ik zou eens even contact met hem opnemen, en kijken of hij een en ander kan verduidelijken.
Verklaart dit misschien iets?

Ik ga in ieder geval niet opnieuw sjouwen met deze TV, vond het all eng genoeg om deze in m'n eentje 3 hoog te tillen en te installeren, toch een behoorlijk grote/zware tv.

Heb het profiel nu op standaard gezet en heb enkel trumotion uitgezet.

• 418O2
  • Laatst online: 17:46
joon schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

[...]

Ik ga in ieder geval niet opnieuw sjouwen met deze TV, vond het all eng genoeg om deze in m'n eentje 3 hoog te tillen en te installeren, toch een behoorlijk grote/zware tv.

Ja, vivid is de overstuurde finding Nemo in de MediaMarkt mode. Die klopt van geen kant inderdaad

• ppeterr
@joon Volgens mij zie ik hier dat er een foutieve modus is geselecteerd om te calibreren, en tijdens het invoeren van de referentie settings ook nog eens geswitched is naar een andere modus.

Maar goed, ik zou niet al te veel waarde hechten aan wat je collega heeft doorgevoerd. En ik zou alles naar
de standaard instellingen resetten. Vervolgens lekker gaan kijken, en naar je eigen smaak eens een en ander instellen. Kom je daar niet uit, staan er genoeg instellingen vermeld in dit topic wat je dan wellicht op het goede pad brengt.

En even hem op de hoogte brengen, zodat hij er van weet. Of misschien dat hij het kan onderbouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 19-10-2019 13:32 ]

• joon
ppeterr schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:31:
@joon Volgens mij zie ik hier dat er een foutieve modus is geselecteerd om te calibreren, en tijdens het invoeren van de referentie settings ook nog eens geswitched is naar een andere modus.

Maar goed, ik zou niet al te veel waarde hechten aan wat je collega heeft doorgevoerd. En ik zou alles naar
de standaard instellingen resetten. Vervolgens lekker gaan kijken, en naar je eigen smaak eens een en ander instellen. Kom je daar niet uit, staan er genoeg instellingen vermeld in dit topic wat je dan wellicht op het goede pad brengt.

En even hem op de hoogte brengen, zodat hij er van weet. Of misschien dat hij het kan onderbouwen.
Thanks!

Ga ik doen.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:05
joon schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

[...]

joon schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

kalibratie op stand vivid/levendig slaat nergens op,factory reset is misschien wel beter voor tv en voor jou ;)
houd het bij standaard wat je al gedaan had,en kijk eerst een paar dagen,eventueel een paar kleine aanpassingen,maar vooral wat jij mooi vind.
isf dark/light voor overdag en avond kan ook.het verschilt ook per bron of je tv kijkt of een bluray of uhd.

• joon
pwh53 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:39:
[...]

[...]

kalibratie op stand vivid/levendig slaat nergens op,factory reset is misschien wel beter voor tv en voor jou ;)
houd het bij standaard wat je al gedaan had,en kijk eerst een paar dagen,eventueel een paar kleine aanpassingen,maar vooral wat jij mooi vind.
isf dark/light voor overdag en avond kan ook.het verschilt ook per bron of je tv kijkt of een bluray of uhd.
Thanks, heb inmiddels de profielen hersteld naar hun standaardwaarden.
Ik ga inderdaad een beetje experimenteren met de profielen en zie wel waar ik strand.

Gelukkig was ik er geen geld aan kwijt :+

Weet iemand trouwens waar AI Picture mode goed voor is?

• joon
Heb iets vreemds, ik voeg mijn Marantz receiver toe aan de magic remote.
Kan het volume aanpassen zonder problemen en tijdens het programmeren werkt het aan/uitzetten van de receiver prima.

Echter nadat ik de configuratie afrond krijg ik de receiver niet aan met de magic remote maar volume up/down werkt wel, mis ik iets?

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
Ik zet het ook maar hier neer

Hallo, vanaf het eerste moment zag ik dat er iets aan de hand was, met de beeldverwerking van de Oled 9 serie. Ik zag dat het probeerde kleine details naar voren te halen en wat wazige delen verder waziger te maken. Zoals veel het geval is met achtergronden. Dit waarschijnlijk om een diepte werking te vormen.
Dit doet zich voor met blu-ray, UHD en kabel uitzendingen. In elke modus. Soms maakt het een verkeerde keuze en zie je een onderwerp dat net iets meer contrast heeft accentueren, en dat iemand helemaal weggeblurd wordt. Dit was niet op een andere scherm te zien met hetzelfde beeldmatriaal. Details worden dan soms helemaal weggevaagd, en kan iemand gezicht een waas geven. Soms ook witte macroblokking.
Dit komt niet door het beeldmateriaal, omdat na terug kijken de macroblocking niet meer te zien was.

Soms ziet het eruit alsof iemand een persoon eruit is geknipt, en in een andere achtergrond heeft geplakt. Net slechte adobe bewerking. Alle beeldverbeteraars staan uit. Ook de ai modus.

Met voetballen wordt heel het veld blur

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Snake_Eye schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:55:
Ik zet het ook maar hier neer

Hallo, vanaf het eerste moment zag ik dat er iets aan de hand was, met de beeldverwerking van de Oled 9 serie. Ik zag dat het probeerde kleine details naar voren te halen en wat wazige delen verder waziger te maken. Zoals veel het geval is met achtergronden. Dit waarschijnlijk om een diepte werking te vormen.
Dit doet zich voor met blu-ray, UHD en kabel uitzendingen. In elke modus. Soms maakt het een verkeerde keuze en zie je een onderwerp dat net iets meer contrast heeft accentueren, en dat iemand helemaal weggeblurd wordt. Dit was niet op een andere scherm te zien met hetzelfde beeldmatriaal. Details worden dan soms helemaal weggevaagd, en kan iemand gezicht een waas geven. Soms ook witte macroblokking.
Dit komt niet door het beeldmateriaal, omdat na terug kijken de macroblocking niet meer te zien was.

Soms ziet het eruit alsof iemand een persoon eruit is geknipt, en in een andere achtergrond heeft geplakt. Net slechte adobe bewerking. Alle beeldverbeteraars staan uit. Ook de ai modus.

Met voetballen wordt heel het veld blur
Ik vraag me af of ik jou wel serieus moet nemen, voor je deze tv kocht had je al twijfels. Nu heb je er eindelijk een en dan twijfel je weer, vraag me af of je van te voren in de winkel wel goed gekeken heb. En zoals zo vaak hier al gemeld veranderd het beeld na 100 tot 200 uur .

[ Voor 9% gewijzigd door Gverboon op 20-10-2019 17:18 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Pff, er is weer de nodige off-topic onzin voorbij gekomen. Heb er een beetje de bezem doorheen gehaald om het ergste op te schonen. Graag on-topic blijven. Als moderators kunnen we anders al die topic-reports niet bijhouden. ;)

• B-Bandit
  • Laatst online: 14:54
Zo afgelopen weekend de 65C9 mogen installeren. Wat een bakbeest!

Eerste wat me opviel was hoe goed mijn vorige FHD tv wel niet was (maar die was ook €2000 in een tijd waar je ook voor €800 een gem tv kon oppikken). Dus ik was niet per se weggeblazen, maar nog steeds erg blij met de upgrade. Zeker de helderheid van het beeld valt erg op. HDR content maakt ie echt het verschil mee. Gelukkig staat er aardig wat content op Amazon prime, gelijk een reden om die te proberen (had al prime, maar keek nooit).

4k indrukwekkend, maar dat had ik wel verwacht. Web OS is echt veel beter dan ik had durven dromen! Het is dat ik ontzettend veel media vanaf mijn NAS kijk, anders had ik geen mediaspeler nodig gehad. De Netflix en Prime integratie is 1 van de beste die ik tot nu toe heb gezien.

Gisteren ook de PS4 aangesloten en met name God of War is prachtig. Had hem al 2x uitgespeeld, maar de derde keer komt eraan!

Grootste gemis is het geluid, maar dat is maar deels een euvel van de LG. Mijn 'oude' receiver ondersteunt slechts 4K @30Hz. Kortom ik moet mijn PS4 en mediaspeler rechtstreeks op de tv aansluiten voor het beste beeld. Hierdoor mis ik de DTS-HDMA en Dolby True HD van m'n media en de ongecomprimeerde PCM van m'n PS4. Nu goed, dat is bij elke 4K tv het geval, dus ik zal moeten kijken naar een nieuwe receiver die eARC ondersteunt. Daarentegen lees ik dat LG de eARC implementatie deels heeft laten liggen waardoor de apps van de TV slechts 2.0 doorgeven aan de receiver!

Al met al, mag ik weer even sparen voor een nieuwe receiver á €500 en de nieuwe Nvidia shield binnenkort.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• thunder8

thunder8

Ik heb mijn 65C9 ook zaterdag opgehangen en ben zeer blij met het beeld. Wat een upgrade van mijn Sony 46W5500. Had ook niet anders verwacht trouwens. :)

Geluid is inderdaad wel een dingetje. Ik heb een Onkyo TX-NR609 en ik was al voorbereid dat deze niet de beelden met 4K doorstuurd, dus de PS4Pro rechtstreeks op de TV aangesloten. Kreeg het eerst totaal niet voor elkaar om ARC werkende te krijgen, totdat ik ergens las dat dit alleen via HDMI2 op de TV lukt en natuurlijk had ik het andersom aangesloten. Naja dat was een snelle fix, dus geluid nu wel via ARC. Dan moet je alsnog in de TV settings aangeven dat je passthrough wil doen. Alleen met ARC ben ik nu wel beperkt tot Dolby Digital of DTS, geen TrueHD of DTS HD-MA. Voor de time being kan ik daar mee leven, want heb nog een htpc via de receiver staan die toch geen 4K kan uitsturen.

Uiteindelijk gelukt en ik ga over een paar maand ook een andere receiver kopen die met de nieuwe standaarden overweg kan, zoals Dolby Atmos. Hoop alleen wel dat eARC wel goed werkt, anders wordt het weer alles via de receiver naar de TV sturen. Naast de receiver ook de htpc vernieuwen dat die 4K aankan.

Zag trouwens dat Rakuten in het nederlands op de TV staat. Had ergens gelezen dat die geen service aanbieden binnen NL, maar dat is denk ik veranderd? Verder had ik gisteravond wel een issue met CI+ Interactief. Kreeg een iTV_003 foutmelding ondanks dat ik gewoon internet op de TV had. Zal wel aan Ziggo liggen.

• B-Bandit
thunder8 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:41:
Ik heb mijn 65C9 ook zaterdag opgehangen en ben zeer blij met het beeld. Wat een upgrade van mijn Sony 46W5500. Had ook niet anders verwacht trouwens. :)

Geluid is inderdaad wel een dingetje. Ik heb een Onkyo TX-NR609 en ik was al voorbereid dat deze niet de beelden met 4K doorstuurd, dus de PS4Pro rechtstreeks op de TV aangesloten. Kreeg het eerst totaal niet voor elkaar om ARC werkende te krijgen, totdat ik ergens las dat dit alleen via HDMI2 op de TV lukt en natuurlijk had ik het andersom aangesloten. Naja dat was een snelle fix, dus geluid nu wel via ARC. Dan moet je alsnog in de TV settings aangeven dat je passthrough wil doen. Alleen met ARC ben ik nu wel beperkt tot Dolby Digital of DTS, geen TrueHD of DTS HD-MA. Voor de time being kan ik daar mee leven, want heb nog een htpc via de receiver staan die toch geen 4K kan uitsturen.

Uiteindelijk gelukt en ik ga over een paar maand ook een andere receiver kopen die met de nieuwe standaarden overweg kan, zoals Dolby Atmos. Hoop alleen wel dat eARC wel goed werkt, anders wordt het weer alles via de receiver naar de TV sturen. Naast de receiver ook de htpc vernieuwen dat die 4K aankan.

Zag trouwens dat Rakuten in het nederlands op de TV staat. Had ergens gelezen dat die geen service aanbieden binnen NL, maar dat is denk ik veranderd? Verder had ik gisteravond wel een issue met CI+ Interactief. Kreeg een iTV_003 foutmelding ondanks dat ik gewoon internet op de TV had. Zal wel aan Ziggo liggen.
He mooi om te lezen dat je alles al rond hebt. Was zelf nog niet toegekomen aan ophangen. Dacht de oude muurbeugel te hergebruiken maar dan zou de tv echt veel te lang komen te hangen, dus dat wordt volgend weekend nieuwe gaten boren.

Ja dat van het geluid is wel een nieuwe vorm van armoede. Zit nu weer op het niveau van DVD :'( Omdat ik beneden ook een beamer heb hangen heb ik een receiver nodig met 2 HDMI outputs. Daardoor zit je ook al weer een prijsklasse hoger. Hij is amper 5 jaar oud, dus baal wel echt...deze tijd van nieuwe ontwikkelingen brengt ook wel de nodige investeringen met zich mee pff.

ARC deed het bij mij overigens zo moeizaam dat ik maar gewoon een optische kabel heb aangesloten. Voor de kwaliteit van het geluid maakt het toch niet uit.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Bacspin
Tja, dit wordt nu toch wel een dingetje. Ik heb de pegels klaar staan op de rekening, de WAF is zo goed als overtuigd van 65", maar behalve de panel loterij wil ik gewoon een werkende e-ARC hebben.
Balen dat ik als ik de C9 zou overslaan ik weer een jaar moet wachten op de C10 voor een nette prijs, verwacht namelijk niet dat de hoge Cashbacks van de C8 weer terug komen.

Ik wil gewoon de nieuwe X-box volgend jaar met VRR aansluiten en ook een 4k media wil ik met alle soorten audio afspelen, het liefst met interne speler (maar die schijnt dus geen losse .srt subs te ondersteunen. Dus de Xbox (en evt een losse mediaplayer) wil ik aan de tv kunnen aansluiten zodat niet altijd de receiver aan hoeft en ik waarschijnlijk met een hdfury kastje de e-arc als normaal audio device er naar toe kan sturen, scheelt me ook weer 800.- voor een nieuwe receiver.

Als de door LG beloofde audio update de komende weken nu zou uitkomen en/of BF een flinke deal te maken is, bedenk ik me misschien, anders met tegenzin nog een jaar afwachten. (Geeft me ook nog wat extra tijd om de bijna kleuter met zijn tengeltjes van het scherm te leren afblijven)

En zoals B-Bandit ook al zij, ben ik een beetje huiverig omdat ik van een Pana plasma af kom, met prima motion en beeldkwaliteit. Ja, groter en iets zwarter is mooi, maar het verschil zal niet zo groot zijn als dat je vanaf een lcd komt..

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:34
Bacspin schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:37:

En zoals B-Bandit ook al zij, ben ik een beetje huiverig omdat ik van een Pana plasma af kom, met prima motion en beeldkwaliteit. Ja, groter en iets zwarter is mooi, maar het verschil zal niet zo groot zijn als dat je vanaf een lcd komt..
Lastig inderdaad, zit in het zelfde schuitje, ben nog super blij met mijn Pana plasma. Wil alleen groter.

Ben er zelf dan ook nog niet uit wat ik ga doen, naast de motion issues is de scherm loterij ook een dingetje

• dawai0
B-Bandit schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:18: Daarentegen lees ik dat LG de eARC implementatie deels heeft laten liggen waardoor de apps van de TV slechts 2.0 doorgeven aan de receiver!
Dit is alvast niet zo in mijn geval.

Zelf heb ik eigenlijk eARC niet echt nodig gezien ik alles aansluit op mijn receiver (denon x3500h met eARC support) maar ik heb het dit weekend wel eens getest.

Er was slechts 1 file die geen geluid doorgaf via eARC door de mediaspeler van de tv (C9) zelf.
Ik dacht dat het DTS-HD Master Audio was, maar wat wel werkte: DTS, DTS-X, Dolby Digital en Atmos.
Misschien deze week nog een volledige test doen met nog meer formaten zoals TrueHD binnenkort.
Geteste files komen van https://kodi.wiki/view/Samples#HD_Audio_Test_Clips overigens.

Ik gebruik wel een redelijk recent aangekochte kabel omdat ik een 8j geleden gekochte hdmi kabel niet echt vertrouw hiervoor.

Voor de rest heb ik een nvidia shield & tv settop box direct aangesloten op de receiver dus ik heb eARC niet echt nodig maar ik vond het wel belangrijk bij mijn aankoop want je weet nooit dat je het nodig hebt :)

Er komt trouwens nog een firmware update begin 2020 lees ik op de LG forums voor "verdere" eARC support zoals multi-channel PCM.
Nog andere mensen met eARC ervaring op de C9?

[ Voor 3% gewijzigd door dawai0 op 21-10-2019 10:52 ]

• B-Bandit
Bacspin schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:37:
Tja, dit wordt nu toch wel een dingetje. Ik heb de pegels klaar staan op de rekening, de WAF is zo goed als overtuigd van 65", maar behalve de panel loterij wil ik gewoon een werkende e-ARC hebben.
Balen dat ik als ik de C9 zou overslaan ik weer een jaar moet wachten op de C10 voor een nette prijs, verwacht namelijk niet dat de hoge Cashbacks van de C8 weer terug komen.

Ik wil gewoon de nieuwe X-box volgend jaar met VRR aansluiten en ook een 4k media wil ik met alle soorten audio afspelen, het liefst met interne speler (maar die schijnt dus geen losse .srt subs te ondersteunen. Dus de Xbox (en evt een losse mediaplayer) wil ik aan de tv kunnen aansluiten zodat niet altijd de receiver aan hoeft en ik waarschijnlijk met een hdfury kastje de e-arc als normaal audio device er naar toe kan sturen, scheelt me ook weer 800.- voor een nieuwe receiver.

Als de door LG beloofde audio update de komende weken nu zou uitkomen en/of BF een flinke deal te maken is, bedenk ik me misschien, anders met tegenzin nog een jaar afwachten. (Geeft me ook nog wat extra tijd om de bijna kleuter met zijn tengeltjes van het scherm te leren afblijven)

Tav de eARC even een update. Heb vanochtend wat rondgezocht op internet en volgende gevonden.
DTS-HD, Dolby True HD en Dolby Atmos worden over eARC wel volledig doorgestuurd naar je receiver. Enkel PCM (ongecomprimeerd) doet hij momenteel enkel 2.0. Wel lees je op internet dat LG ergens volgend jaar voor enkele modellen met een update komt, maar het blijft afwachten.

Dat maakt voor mij de zaken anders. Hoe zeer ik ook van gamen houd, vind ik PCM vs Dolby/DTS daar minder belangrijk dan bij films. En films hebben altijd wel 1 van bovengenoemde ondersteunde tracks. Kortom, enkel gamen kom je dus iets 'tekort'. Als je een 4K bluray kijkt op je PS5 straks, zou dat volgens mij goed moeten gaan.

Ik sluit me aan bij dawai0.
@dawai0 de grap vind ik dat als je een receiver hebt die eARC ondersteunt, je 9 van de 10 keer het juist niet nodig hebt omdat je dan inderdaad als het goed is ook een receiver hebt met fatsoenlijke 4k passthrough. De oude receivers hebben vaak een crippled 4k passthrough waardoor je je apparatuur rechtstreeks op de tv moet aansluiten en dan heb je eARC nodig die je "oude" receiver niet heeft :+ en oud is hier nagenoeg alles <2017.

Voor wat betreft beeldkwaliteit. Het is wel echt een flinke stap als je HDR content kijkt. Maar met name dan dus. Het is echt even de vraag hoeveel je dat doet en gaat doen.

Ik heb gewacht met het kopen van een OLED totdat er in elk geval fatsoenlijke HDR acceptatie was. LG voldoet daar al ruim een jaar aan. Samsung zonder Dolby Vision support is ontzettend jammer.

Kwa prijs, de 65C9 zit nu op € 1830 na CB. Lijkt mij wel de bodem voor nu komende tijd. <€1600 zal hij toch niet gaan denk ik. €1830 of €1600 vind ik niet zo spannend. Zeker als ik voor mezelf kijk dat ik nog een nieuwe receiver moet kopen (a €500).

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 21-10-2019 11:14 ]

• Bacspin
Voor games ga ik met je mee, dat speelde ik tot voor kort ook op DTS (omdat daar bij stond bitstream, wat normaal betekend dat het originele geluid wordt doorgegeven en decoderen door de receiver wordt gedaan, maar bij de xbox is dat net anders). Kodi op de XB kan geen bitstream/passthrough doen, dus als ik de XB als mediaplayer wil gebruiken, moet ik die multichannel pcm laten uitsturen, en dat werkt nu niet en die audio update gaat dat waarschijnlijk of hopelijk fixen.
Zo ja, dan zal in januari de prijs ook wel weer richting de 1800 gaan en ik kan ik de CES aankodigingen voor de 2020 modellen wel afwachten.

Het totale extra prijs-plaatje wordt toch een beetje veel, naast nieuw scherm en console (2300) ook nog een avr (800), mediaplayer (200) en evt een hdfury extractor (150-300). Heb nog een classic One,dus dat hele 4K voegt voorlopig niks toe, behalve voor Netflix en het C2 Kodi doosje.

• B-Bandit
Bacspin schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:23:
Voor games ga ik met je mee, dat speelde ik tot voor kort ook op DTS (omdat daar bij stond bitstream, wat normaal betekend dat het originele geluid wordt doorgegeven en decoderen door de receiver wordt gedaan, maar bij de xbox is dat net anders). Kodi op de XB kan geen bitstream/passthrough doen, dus als ik de XB als mediaplayer wil gebruiken, moet ik die multichannel pcm laten uitsturen, en dat werkt nu niet en die audio update gaat dat waarschijnlijk of hopelijk fixen.
Zo ja, dan zal in januari de prijs ook wel weer richting de 1800 gaan en ik kan ik de CES aankodigingen voor de 2020 modellen wel afwachten.

Het totale extra prijs-plaatje wordt toch een beetje veel, naast nieuw scherm en console (2300) ook nog een avr (800), mediaplayer (200) en evt een hdfury extractor (150-300). Heb nog een classic One,dus dat hele 4K voegt voorlopig niks toe, behalve voor Netflix en het C2 Kodi doosje.
Ik ben het met je eens, behalve tav het kostenplaatje. Zoals ik hiernet richting dawai0 al stelde, als je een AVR hebt die eARC heeft, zal die over een fatsoenlijke 4k implementatie beschikken.

Kortom, in jouw geval heb je het dan over een nieuwe tv (€1800) en een nieuwe AVR (€800, dat is overigens wel heel erg high-end).

Op die (nieuwe) AVR kan je zowel je Xbox2020, maar voor nu ook je oude Xbone op aansluiten. Volgens mij mis je dan niks? En als je je AVR niet wilt vervangen, dan inderdaad de hdfury.

Voorlopig laat ik mijn setup voor wat het is. Ik overleef de Dolby 5.1 wel de komende tijd. Heb een groter probleem dat als ik met de PS4 op de beamer wil gamen of Blu-ray kijken dat ik dan de HDMI kabel moet wisselen van tv naar receiver (die weer naar beamer gaat).

Ik zou overigens voor de grap mijn oude tv moeten aansluiten om ff regulier beeld te vergelijken...in theorie kan het, scherm hangt namelijk nog en de LG staat er even voor...majah, tijd he...

[ Voor 5% gewijzigd door B-Bandit op 21-10-2019 11:49 ]

• dawai0
Kostenplaatje is inderdaad niet min.
Maar goed, ik kwam van een UE46D8000 + HT-D5500 (samsung home cinema set) van 2011.

LG C9 65 voor 1850,- na cashback (2 weken geleden gekocht)
AVR: denon x3500h voor 650,- (eindereeks gekocht in augustus omwille van eARC, nu kost de 3600h maar liefst > 1000 euro)
Nieuwe boxen (atmos enabled) heb ik niet teveel aan besteed (budget): 350,-
Nvidia shield had ik al, v1 van 2013 zelfs en voldoet nog altijd voor alle HD audio en 4K formaten vandaag, was toen rond 200,-

Als je dat allemaal ineens koopt is dat idd 3000 euro, nog altijd goedkoper dan de C9 adviesprijs in april dit jaar bij de voorstelling, maar goed het is de moeite...

• Bacspin
e-arc is slechts 1 van de features. Ik koop een tv voor the long haul, dus niet voor "slechts" 5-6 jaar. Dus ook 4k@120fps HFR zou op termijn moeten werken, dat hebben de 2.0 avr's met e-arc op dit moment nog niet. High-end begint pas ruim boven de 1000. (Mijn speakers hebben net iets meer stabiele power nodig om goed te spelen, mijn vorige 600eu trok het niet. Misschien tegenwoordig wel, maar dat is een andere discussie).
Heb een aantal blu-rays die ik met name voor de HD-audio heb en ik probeer ook het aantal apparaten terug te brengen en dat gaat niet als ik de tv alleen als stomme monitor kan gebruiken (wat vroeger prima was). Naast de Shield zijn er weinig goede Netflix-4K players (<250 euro), dus wil de eerste jaren wel graag het smart-deel van de tv gebruiken. De nieuwe shield tv die er aan zit te komen is wellicht intressant, upscaling naar 4k was de oude niet zo best in maar wil niet voor elke film de config moeten omgooien steeds. Heb nu nog een Dune 303d, die trekt alleen geen 4k of h265.
Geen zin om de BR-speler te vervangen door UHD speler als de XB-Next dat ook (bijna) net zo goed kan., een UHD speler met aparte hd-audio uitgang is duurder dan een XB en zal ik relatief erg weinig gebruiken.

Ideale plaatje is dus alleen tv, met Xbox eraan en die (evt via een audio extractor) naar de oude AVR terug. Dan kunnen de Dune en de BR speler naar de zolder voor de kids&retro game room.

(oh ja, ik heb ook Hue en ambilight had ik best graag gewild, maar vanwege geen hdmi 2.1 en de wat hogere latency en andere beeld-processing keuzes valt nu een Philips nog af, maar als die volgend jaar wel 2.1 hebben en vergelijkebare prijzen met LG, Pana zal wel te duur blijven, dan is dat ook nog een optie dan, ook vanwege ingebouwde Kodi).

[ Voor 10% gewijzigd door Bacspin op 21-10-2019 12:08 ]

• thunder8

thunder8

dawai0 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:59:
LG C9 65 voor 1850,- na cashback (2 weken geleden gekocht)
AVR: denon x3500h voor 650,- (eindereeks gekocht in augustus omwille van eARC, nu kost de 3600h maar liefst > 1000 euro)
Nieuwe boxen (atmos enabled) heb ik niet teveel aan besteed (budget): 350,-

Als je dat allemaal ineens koopt is dat idd 3000 euro, nog altijd goedkoper dan de C9 adviesprijs in april dit jaar bij de voorstelling, maar goed het is de moeite...
De 3600h is meer dan een kleine update. Meer kanalen, meer functies, gaat in de richting van een 4500h. De 3600h is momenteel mijn voorkeur update versterker, omdat mijn Boston Acoustics A25/A225C 7.1 set een wat sterkere receiver kunnen waarderen. Ben zelfs aan het kijken nog 2 A25 speakers op de kop te tikken 2de hands, om naar een 5.1.4 setup te gaan. Subwoofer is een Epik Legend 2x12" die meer dan genoeg is. :)

Affijn, terug naar de LG. Gisteren een aantal demo's van 4K 60fps HDR via youtube app afgespeeld, maar dat is echt wel likkebaarden. Dan zie je ook heel goed hoe diep zwart zwart kan zijn, waar mijn vorige TV toch echt wel donkergrijs was. Ook de integratie Apple werk goed, Youtube kan ik zoeken op mijn iPad Pro en naar de TV die dan zelf gaat spelen op die content. Werkt echt heel goed. Ook heb ik momenteel het voor elkaar dat mijn Onkyo receiver uit en aan gaat met de TV, volume gaat via de LG AB terwijl de versterker dan luider of zachter gaat. Over dit deel ben ik echt super tevreden. Nu nog de nieuwe audiostandaarden implementeren in mijn thuisbioscoop en dan kom ik voorlopig de deur niet meer uit. ;) O+

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
Gverboon schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:11:
[...]
Ik vraag me af of ik jou wel serieus moet nemen, voor je deze tv kocht had je al twijfels. Nu heb je er eindelijk een en dan twijfel je weer, vraag me af of je van te voren in de winkel wel goed gekeken heb. En zoals zo vaak hier al gemeld veranderd het beeld na 100 tot 200 uur .
Wat kan jij lullen. Ik had geen twijfels voor ik deze TV had. Misschien in je dromen. Iemand anders had het over flitsen. Ik maakte me zorgen daarover dat al deze toestellen deze problemen hadden. meer niet.
Beeld veranderd niet na zoveel uur dat is onzin.

[ Voor 3% gewijzigd door Snake_Eye op 21-10-2019 14:57 ]

• dawai0
thunder8 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

De 3600h is meer dan een kleine update. Meer kanalen, meer functies, gaat in de richting van een 4500h. De 3600h is momenteel mijn voorkeur update versterker, omdat mijn Boston Acoustics A25/A225C 7.1 set een wat sterkere receiver kunnen waarderen. Ben zelfs aan het kijken nog 2 A25 speakers op de kop te tikken 2de hands, om naar een 5.1.4 setup te gaan. Subwoofer is een Epik Legend 2x12" die meer dan genoeg is. :)

Affijn, terug naar de LG. Gisteren een aantal demo's van 4K 60fps HDR via youtube app afgespeeld, maar dat is echt wel likkebaarden. Dan zie je ook heel goed hoe diep zwart zwart kan zijn, waar mijn vorige TV toch echt wel donkergrijs was. Ook de integratie Apple werk goed, Youtube kan ik zoeken op mijn iPad Pro en naar de TV die dan zelf gaat spelen op die content. Werkt echt heel goed. Ook heb ik momenteel het voor elkaar dat mijn Onkyo receiver uit en aan gaat met de TV, volume gaat via de LG AB terwijl de versterker dan luider of zachter gaat. Over dit deel ben ik echt super tevreden. Nu nog de nieuwe audiostandaarden implementeren in mijn thuisbioscoop en dan kom ik voorlopig de deur niet meer uit. ;) O+
Klopt de X3600H heeft idd pak meer features dan de X3500H!

Ontopic: wat ik ook heb gemerkt en wel leuk feature is (dat mijn 2011 tv+receiver niet had) is dat als je echt wil, je zelfs met "HDMI ARC" gewoon geluid op de C9 krijgt, als de C9 detecteert dat de AVR afstaat. Netjes!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
Een tijdje terug een LG B8 tv gekocht via mediamarkt.be die het gekende macroblocking probleem heeft, gevraagd naar software fix kreeg ik telkens een gesloten dossier zonder uitleg.

Ondertussen via mediamarkt.be dossier lopen om te escaleren en nu kreeg ik vandaag een curieuze telefoon dat LG me niet kan helpen omdat het toestel zou aangekocht zijn geweest via LG littouwen.

Nu zegt LG dus dat mediamarkt maar een oplossing moet zoeken, dus op basis van een model zou je niet kunnen zien of het benelux is maar op basis van serienummer.

hmmm

Ik heb gevraagd dat LG dat verhaal op mail zet, ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Light21M op 21-10-2019 15:36 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
Light21M schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:35:
Een tijdje terug een LG B8 tv gekocht via mediamarkt.be die het gekende macroblocking probleem heeft, gevraagd naar software fix kreeg ik telkens een gesloten dossier zonder uitleg.

Ondertussen via mediamarkt.be dossier lopen om te escaleren en nu kreeg ik vandaag een curieuze telefoon dat LG me niet kan helpen omdat het toestel zou aangekocht zijn geweest via LG littouwen.

Nu zegt LG dus dat mediamarkt maar een oplossing moet zoeken, dus op basis van een model zou je niet kunnen zien of het benelux is maar op basis van serienummer.

hmmm

Hoe erg is het dat je +€1000 voor een tv betaald en niet wordt verder geholpen, al komt die tv uit Afrika het is tenslotte hun product, als ze je daar ook niet verder helpen zou ik testaankoop overwegen.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:23
izzet3838 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:42:
[...]

Hoe erg is het dat je +€1000 voor een tv betaald en niet wordt verder geholpen, al komt die tv uit Afrika het is tenslotte hun product, als ze je daar ook niet verder helpen zou ik testaankoop overwegen.
Inderdaad, De winkel waar je het product hebt gekocht moet je gewoon correct gaan helpen. Het is heel erg vreemd dat een keten als MM een tv in Litouwen zou hebben ingekocht, maar ook al zouden ze dat hebben gedaan dan nog moeten ze achter hun verkochte producten staan.
Light21M schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:35:

hmmm

Vreemd verhaal want de verkopende partij is de MediaMarkt (België) en verantwoordelijk voor de garantie afhandeling maar is bovendien ook een officiële LG Benelux dealer. Ze nemen ook deel aan de cashback acties.
Het zou om die reden wel heel raar zijn als de MediaMarkt een B8 zou verkopen die NIET door LG Benelux is geleverd maar via grijze import ergens anders vandaan is gekomen.
Het modelnummer zal best een OLED55B8PLA kunnen zijn, deze worden immers ook in andere landen dan de Benelux verkocht.
Het serienummer zal inderdaad wel door LG te achterhalen zijn ook al komt alles uit dezelfde fabriek in de EU.
Laat MediaMarkt dit maar eens verklaren.
B-Bandit schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:18:

4k indrukwekkend, maar dat had ik wel verwacht. Web OS is echt veel beter dan ik had durven dromen! Het is dat ik ontzettend veel media vanaf mijn NAS kijk, anders had ik geen mediaspeler nodig gehad. De Netflix en Prime integratie is 1 van de beste die ik tot nu toe heb gezien.
Dat kan toch ook prima via de ingebouwde mediaspeler van de tv, streamen via DLNA vanaf de NAS? Althans, dat doe ik altijd. Maar wellicht mis jij dan een feature die je nodig hebt.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:58
Mn 55c8 vertoont ineens een fel rode punt linksboven in de hoek, 30cm van links en 5cm van boven. Ik baal enorm! :(

Heb Foka al gemaild, gelukkig 5 jaar garantie. Maar valt dit wel onder garantie? ;(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Light21M
_Brake_ schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:05:
Mn 55c8 vertoont ineens een fel rode punt linksboven in de hoek, 30cm van links en 5cm van boven. Ik baal enorm! :(

Heb Foka al gemaild, gelukkig 5 jaar garantie. Maar valt dit wel onder garantie? ;(
pixel refresh al geprobeerd?

• _Brake_
Light21M schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:08:
[...]

pixel refresh al geprobeerd?
Nee, ga ik nu draaien. Ben wel benieuwd hoe het werkt, aangezien de TV uitgaat?

Heb vroeger met een plasma / lcd wel eens zo’n “pixel reanimeerder” gedraaid, die toonde heel snel afwisselende beelden.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Light21M
_Brake_ schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:11:
[...]

Nee, ga ik nu draaien. Ben wel benieuwd hoe het werkt, aangezien de TV uitgaat?

Heb vroeger met een plasma / lcd wel eens zo’n “pixel reanimeerder” gedraaid, die toonde heel snel afwisselende beelden.
Tv gaat uit na starten pixel refresh en na een klein uur gaat er een witte lijn over het beeld en schakelt hij zich uit als je die optie neemt.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:28

CeesKees

I rest my Kees

Cap schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:10:
[...]

Dat kan toch ook prima via de ingebouwde mediaspeler van de tv, streamen via DLNA vanaf de NAS? Althans, dat doe ik altijd. Maar wellicht mis jij dan een feature die je nodig hebt.
Dan mag je een flinke nas hebben staan wil je 4K kunnen transcoden via dlna.

Je kunt evt emby installeren op je nas en op de tv. Dan zou je ook zonder mediaspeler kunnen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• B-Bandit
Cap schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:10:
[...]

CeesKees schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:00:
[...]

Dan mag je een flinke nas hebben staan wil je 4K kunnen transcoden via dlna.

Je kunt evt emby installeren op je nas en op de tv. Dan zou je ook zonder mediaspeler kunnen.
Toevallig zat ik net wat aan te klooien met de DLNA optie. Mijn externe USB HDD had de geest gegeven dus ik moest wel via m'n nas. Nou dat werkt best prima!

Paar 4k films gedownload en gaat vlot. De interne mediaspeler is wel aardig zo op het eerste gezicht. Ondertiteling is wel een ding denk ik. Maar daar moet ik nog even mee experimenteren. Ingebouwde subs pakt hij in ieder geval uitstekend.

Grootste nadeel is dat ik niet van de DLNA optie houd. Vereist toch iets strakker onderhoud van je filmmappen. Maar het is te doen.

En ohja, volgens mij hoeft er niks getranscode te worden. Mocht dat wel nodig zijn, mijn nas ondersteunt toevallig 4k realtime transcode...niks bijzonders gewoon een qnap 853a. Regulier consumentenmodel.

[ Voor 8% gewijzigd door B-Bandit op 21-10-2019 23:12 ]

• _Brake_
Light21M schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:45:
[...]

Tv gaat uit na starten pixel refresh en na een klein uur gaat er een witte lijn over het beeld en schakelt hij zich uit als je die optie neemt.
Helaas! Net een foto van gemaakt en ingezoomd, het zijn zelfs 2 stuck pixels naast elkaar :'( :( :N

• JustVodka
  • Laatst online: 03-08 13:43
B-Bandit schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:10:

En ohja, volgens mij hoeft er niks getranscode te worden. Mocht dat wel nodig zijn, mijn nas ondersteunt toevallig 4k realtime transcode...niks bijzonders gewoon een qnap 853a. Regulier consumentenmodel.
Plex op de qnap en plex op de tv moet in jouw geval ook goed werken.
Speelt bij mij ook vrijwel alles af zonder reencoding.
Plex op LG is met 4k ook aanmerkelijk scherper dan de mijn nvidia shield met kodi/plex.
Maar helaas geen lossless audio van LG apps.

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:22
Goedemorgen allemaal,

Sinds afgelopen weekend ben ik ook een tevreden gebruiker van de 65C9. Ben nu alleen aan het puzzelen hoe ik alles het beste aan kan sluiten. Ik ben er nog niet achter of mijn onkyo tx nr414 aan 4k pass through doet. Ik heb er eigenlijk alleen een shield aan hangen en kan mijn shield ook rechtstreeks op mijn tv aansluiten en de versterker via de ARC aansturen. Maar gevoelsmatig klopt het beter om het via de receiver te doen.
Daarnaast heb ik een HDMI 2.1 kabel besteld om mijn shield op mijn tv aan te sluiten. Heb nog wel een aantal andere (oudere) HDMI kabels liggen, maar geen idee welke versies dit zijn. ARC werkt momenteel, dus de kabel die er tussen zit zou geschikt moeten zijn.

Bedankt alvast voor eventuele reacties/hulp

• Juronymous
  • Laatst online: 13-11 11:01
karazz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:26:
Ik ben er nog niet achter of mijn onkyo tx nr414 aan 4k pass through doet.
Nee.
Bron

• karazz
Die had ik gevonden inderdaad, wist dat hij niet doet upscalen. Maar pass-through wordt dan automatisch ook niet gedaan begrijp ik uit je antwoord?

• dawai0
Tot verdere inzichten gekomen hier dat eARC testen met de LG C9 webOS apps zelf eigenlijk waste of time is, gezien LG inderdaad geen losless hd audio voorziet op de eigen mediaspeler/apps.

Wat wel werkt is DTS:X & Dolby Atmos maar dan de versie gebaseerd op lossy audio en niet lossless/HD. Dat past blijkbaar nog net wel op het "oude" ARC kanaal...

Vanaf dat je DTS:X en Atmos via HD audio hebt, speelt de LG mediaspeler zelfs gewoon geen geluid.

Youtube app is zelfs dramatisch altijd stereo, eARC receiver of niet...
Maar zelfs op de shield (direct connected to receiver) is de youtube app stereo bij mij dus het is zeker niet enkel LG.

Om het dus goed te testen moet je eARC testen met hdmi sources (dus mediaspeler/blurayspeler aan tv hangen), wat ik in mijn setup toch niet doe gezien alles via receiver loopt.
TV hangt strak tegen de muur dus ik kan het ook niet vlug testen helaas.

Deze post vanop een forum somt het correct op dat LG maar "25%" van eARC voorlopig implementeert:

1. Pass through HD codecs from external sources (Blu-rays etc)
2. Pass through uncompressed LPCM from external sources (Apple TV, game consoles)
3. Play HD codecs from internal sources (Plex/Emby/etc where AVR can decode)
4. Play uncompressed LPCM audio from internal sources (Plex/Emby etc where the player needs to decode, e.g. multichannel AAC).

At the moment LG only implements 1 and not 2–4, so as far as I'm concerned it's only implemented 25% of eARC.

• Bacspin
Welk forum was dat? AVS? Begin er langzaamaan steeds meer tabak te krijgen van de stroperige info van LG en de lakse houding van de supportafdelingen. Dan volgend jaar maar een 55 pana, koop geen LG als er geen zekerheid is over de 2.1 marketing feature. Geen zin om betatester te zijn voor de C10. :(

• Juronymous
  • Laatst online: 13-11 11:01
karazz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:47:
[...]

Die had ik gevonden inderdaad, wist dat hij niet doet upscalen. Maar pass-through wordt dan automatisch ook niet gedaan begrijp ik uit je antwoord?
Er is verder weinig info over te vinden helaas, dus met zekerheid durf ik het ook niet te zeggen. Echter, Onkyo promoot deze receiver als geschikt voor 3D weergave, wat betekent dat er minimaal HDMI 1.4 poorten op zitten en die zouden wel 4K moeten kunnen doorgeven. Bron

• karazz
Juronymous schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:37:
[...]

Er is verder weinig info over te vinden helaas, dus met zekerheid durf ik het ook niet te zeggen. Echter, Onkyo promoot deze receiver als geschikt voor 3D weergave, wat betekent dat er minimaal HDMI 1.4 poorten op zitten en die zouden wel 4K moeten kunnen doorgeven. Bron
Dank voor de uitleg, motiveert in ieder geval tot verder uitzoeken. :)

• dawai0
Bacspin schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:00:
Welk forum was dat? AVS? Begin er langzaamaan steeds meer tabak te krijgen van de stroperige info van LG en de lakse houding van de supportafdelingen. Dan volgend jaar maar een 55 pana, koop geen LG als er geen zekerheid is over de 2.1 marketing feature. Geen zin om betatester te zijn voor de C10. :(
AVS heeft een goeie eARC thread maar ook gewoon op LG stond deze die ik gequote heb: https://lgcommunity.us.co...atmos-through-to-receiver

Blijft voor mij irrelevant eigenlijk met een 4K capable receiver en nvidia shield dat "alles" afspeelt (behalve dolby vision haha, maar dat komt eraan met de nieuwe).

Ik zou zeker deze fantastische C9 TV niet afraden bij zo'n setup waarbij je receiver de "hdmi switch" in huis is, want dan heb je geen last van alle eARC eigenaardigheden.

Verwijderd

_Brake_ schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:13:
[...]

Helaas! Net een foto van gemaakt en ingezoomd, het zijn zelfs 2 stuck pixels naast elkaar :'( :( :N
Maak bij LG een service verzoek aan. Stuur en duidelijke foto van de stuckpixel [geen ingezoomde] en LG zal beoordelen of het panel gaat worden vervangen. Dat gaat vrij rap.

https://www.lg.com/nl/ond...arantie/service-aanvragen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2019 10:19 ]

• B-Bandit
karazz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:26:
Goedemorgen allemaal,

Sinds afgelopen weekend ben ik ook een tevreden gebruiker van de 65C9. Ben nu alleen aan het puzzelen hoe ik alles het beste aan kan sluiten. Ik ben er nog niet achter of mijn onkyo tx nr414 aan 4k pass through doet. Ik heb er eigenlijk alleen een shield aan hangen en kan mijn shield ook rechtstreeks op mijn tv aansluiten en de versterker via de ARC aansturen. Maar gevoelsmatig klopt het beter om het via de receiver te doen.
Daarnaast heb ik een HDMI 2.1 kabel besteld om mijn shield op mijn tv aan te sluiten. Heb nog wel een aantal andere (oudere) HDMI kabels liggen, maar geen idee welke versies dit zijn. ARC werkt momenteel, dus de kabel die er tussen zit zou geschikt moeten zijn.

Bedankt alvast voor eventuele reacties/hulp
Wat voor apparaten heb je? Je receiver zal vergelijkbaar met mijn receiver (Yamaha RD V675) wel 4k doorgeven, maar enkel via HDMI 1.4....oftewel 4k @30hz.

Daar ga ik met mijn PS4 pro al mank. Want die stuurt ook 4k @60hz uit. Daarnaast, maar ik heb het niet getest, ondersteunt HDMI 1.4 geen HDR. Dat zit er pas vanaf 2.0a op. Kortom dan zou het zomaar kunnen zijn dat je het mooiste mist....

Samengevat, voor het beste beeld toch rechtstreeks aansluiten op de tv (en genoegen nemen met Dolby/dus 5.1 of een hdfury audio splitter per apparaat waarmee je de HD audio naar je receiver door zet) of een nieuwe receiver kopen met eARC en volwaardige 4k passthrough.

• Speed®
B-Bandit schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:55:
[...]

of een nieuwe receiver kopen met eARC en volwaardige 4k passthrough.
Dat zou ik niet doen. Wacht tot er receivers zijn die HDMI 2.1 ondersteunen. Die worden rond de zomer van 2020 verwacht.
Pagina: 1 ... 229 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.