Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 17:29
Hamazaki schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:28:
[...]

nog updates? ga je hem houden? ik ben benieuwd hoe het met de service van KE nu zit.
Ik ga hem houden. In echte content zijn de imperfecties niet te zien, ook niet in uitdagende scenes, zoals de Marco Polo serie van Netflix, seizoen 1 aflevering 3, timestap 14-16 minuten. Ook zit ik nog niet aan de 100 uur, en heb ik in een dag gezien hoeveel verandering er plaatsvindt. Na 4 uur achtereenvolgens gespeeld te hebben doet hij een compensation cycle.

Ik moet niet klagen, maar genieten.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:40:
Hier nog wat “negatieve” punten over de C9.
Oordeel: valt wel mee....
YouTube: LG C9 OLED the WORST things about it !
(blijft een apart figuur die reviewer)
zou je het kunnen samenvatten? ik vind dit soort filmpjes wel interessant, maar ben nooit in de gelegenheid om het helemaal te bekijken.

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Gewoon een goede review maar iedere TV heeft wel wat. Er is altijd wel iets negatiefs te vinden ongeacht het merk/type.
Hamazaki schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:43:
[...]

zou je het kunnen samenvatten? ik vind dit soort filmpjes wel interessant, maar ben nooit in de gelegenheid om het helemaal te bekijken.
Reviewer Paul zegt:

Aan/uit knop zit nu onderaan i.p.v. een soort joystick aan de zijkant.
Zoomen van het scherm werkt anders.
Cursor kun je alleen in grootte wijzigen niet de cursor zelf.
Het inbranden kàn in extreme gevallen nogmaals voorkomen.
Scherm is erg dun en daardoor wat kwetsbaar.
Mogelijk een bug met snel vooruit en achteruit spoelen bij Amazon video’s.
Afstandsbediening voelt wat goedkoop aan vwb uitvoering, is rond dus valt snel van de stoel of bank, en geen achtergrondverlichting.
Meldingen bij het aanzetten over software updates die beschikbaar zijn kunnen niet uitgezet worden.
Gaten van de VESA mount zitten vrij laag.
Grootste nadeel vond de reviewer toch wel dat hij de geleende TV moest retourneren.
Sponsor wil deze terug na een paar weken.
Reviewer heeft zelf een B8 en is zeer tevreden over de OLED’s!

Verwijderd

Kan iemand die zijn C8 in engineer mode heeft staan even kijken wat hij/zij heeft bij: System3/ NSU server

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:34
Reviewer paul had 2 groepjes dode pixels op zijn c9 na enige/korte tijd !!
@ThoThoHeiJan "Origin". Tip: altijd vooraf even een fotootje maken van de pagina's maken die je gaat aanpassen. :)

• RJ-NL
  • Laatst online: 13-11 08:11
Op mijn LG C9 heb ik een Sonos Beam aangesloten d.m.v. HDMI ARC. De bediening van het geluid werkt alleen geeft de TV niet aan op wat voor niveau het volume staat. Ik zie enkel + en/of - oplichten wanneer ik het geluid bedien. Bij mijn vorige Sony TV zag ik wel het niveau van het volume. Ik lees dat meerdere mensen hier "last" van hebben en dat dit ligt aan de HDMI CEC implementatie van LG, alleen kan ik geen duidelijk antwoord van LG hierop vinden. Hebben meer mensen hier last van en is dit aan te passen?

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 20:54
Hamazaki schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:43:
[...]

Zou je mijn baas willen bellen dat ik een halve dag werk, ik heb nooit tijd voor een hele dag 8)7

• Farabi
  • Niet online
Pjotr22 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:43:
[...]

Zou je mijn baas willen bellen dat ik een halve dag werk, ik heb nooit tijd voor een hele dag 8)7
Dat wil ik wel voor je doen als je zijn nummer geeft via pm. Laten we hier niet off-topic gaan. Meest kromme vergelijking ooit overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 16-10-2019 08:37 ]

Verwijderd

Cap schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:28:
@ThoThoHeiJan "Origin". Tip: altijd vooraf even een fotootje maken van de pagina's maken die je gaat aanpassen. :)
:*)

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11 21:21
RJ-NL schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:35:
Op mijn LG C9 heb ik een Sonos Beam aangesloten d.m.v. HDMI ARC. De bediening van het geluid werkt alleen geeft de TV niet aan op wat voor niveau het volume staat. Ik zie enkel + en/of - oplichten wanneer ik het geluid bedien. Bij mijn vorige Sony TV zag ik wel het niveau van het volume. Ik lees dat meerdere mensen hier "last" van hebben en dat dit ligt aan de HDMI CEC implementatie van LG, alleen kan ik geen duidelijk antwoord van LG hierop vinden. Hebben meer mensen hier last van en is dit aan te passen?
Ik vermoed dat je dit niet kan aanpassen, op de slaapkamer staat een Bluesound Flex 2i met een samsung smart tv, ook hierop zie ik alleen maar + of - tekens en geen volume indicatie.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe TV en ik had mijn keuze al een beetje naar de Sony 65XG9505 gelegd. Echter door verder te zoeken kom ik dus nu ook de 65" LG C9 tegen die qua prijs toch redelijk in buurt komt. Voordeel van de LG vind ik dan wel de meer toekomstbestendige HDMI standaard, of ik nu beter OLED of LED kan kopen, daar twijfel ik nog over. Kijk voornamelijk TV en game ook nog redelijk veel met een PS4Pro. Geluid vind ik niet zo interessant, want ik heb het geluid altijd via een mijn versterker en 7.1 surroundset lopen. Ook daar zal ik in de nabije toekomst naar een nieuwe receiver upgraden voor de nieuwe standaarden.

Vraag is nu eigenlijk: Is bij mijn kijkgedrag een OLED of LED beter? Kamer is bijna altijd verduisterd, want de TV hangt zo, dat altijd de buitenwereld erin reflecteert als ik de gordijnen open heb.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 13:30
Even een vraagje, ik heb een E7 en woon sinds kort net over de grens in Belgie.
Nu wil ik NPO dingen terug kijken maar kan nergens de App vinden.
Ligt dit omdat ik nu in belgie woon?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
joey1990 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:38:
Even een vraagje, ik heb een E7 en woon sinds kort net over de grens in Belgie.
Nu wil ik NPO dingen terug kijken maar kan nergens de App vinden.
Ligt dit omdat ik nu in belgie woon?
Dat kan kloppen, je kan de locatieservices veranderen naar Nederland waardoor je NPO weer kan krijgen (je kan dan wel weer BE specifieke apps gaan missen).

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:46
thunder8 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:38:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe TV en ik had mijn keuze al een beetje naar de Sony 65XG9505 gelegd. Echter door verder te zoeken kom ik dus nu ook de 65" LG C9 tegen die qua prijs toch redelijk in buurt komt. Voordeel van de LG vind ik dan wel de meer toekomstbestendige HDMI standaard, of ik nu beter OLED of LED kan kopen, daar twijfel ik nog over. Kijk voornamelijk TV en game ook nog redelijk veel met een PS4Pro. Geluid vind ik niet zo interessant, want ik heb het geluid altijd via een mijn versterker en 7.1 surroundset lopen. Ook daar zal ik in de nabije toekomst naar een nieuwe receiver upgraden voor de nieuwe standaarden.

Vraag is nu eigenlijk: Is bij mijn kijkgedrag een OLED of LED beter? Kamer is bijna altijd verduisterd, want de TV hangt zo, dat altijd de buitenwereld erin reflecteert als ik de gordijnen open heb.
Zonder enige twijfel OLED. Betere kleuren, veel beter paneel. Toekomstgericht en betere lichtopbrengst. LED is bijna oldskool.

• Zilvermeeuw
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11 12:01
Geluid lijk je al beter te hebben. Waarom dan ook geen beter beeld?
Dus: OLED.

• RJ-NL
  • Laatst online: 13-11 08:11
Flexiilex schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:02:
[...]

Ik vermoed dat je dit niet kan aanpassen, op de slaapkamer staat een Bluesound Flex 2i met een samsung smart tv, ook hierop zie ik alleen maar + of - tekens en geen volume indicatie.
Daar was ik al bang voor. Wellicht dat LG dit in de toekomst nog oplost d.m.v. een software update maar die kans acht ik klein.

• Farabi
  • Niet online

Als je deze vraag bij de qled topic stelt, krijg je weer andere antwoorden. De mensen die jou onafhankelijk advies kunnen geven zijn degene die van een high-end LCD naar OLED zijn gestapt en andersom. Ik weet niet hoeveel het er zijn in dit topic. Ik was er een van, je kan me berichten terugzoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 16-10-2019 09:59 ]

• joey1990
Wren schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Dat kan kloppen, je kan de locatieservices veranderen naar Nederland waardoor je NPO weer kan krijgen (je kan dan wel weer BE specifieke apps gaan missen).
Top! bedankt voor je reactie! Even een noob vraag omdat ik er niet heel veel verstand van heb, waar kan ik dit wijzigen?

• Wren
  • Nu online
joey1990 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:56:
[...]

Top! bedankt voor je reactie! Even een noob vraag omdat ik er niet heel veel verstand van heb, waar kan ik dit wijzigen?
Uit mijn hoofd bij instellingen-->Algemeen--> Locatie/land

• joey1990
Wren schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:57:
[...]

Uit mijn hoofd bij instellingen-->Algemeen--> Locatie/land
Thanks! :*)

• thunder8

thunder8

Hamazaki schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:55:
[...]

Als je deze vraag bij de qled topic stelt, krijg je weer andere antwoorden. De mensen die jou onafhankelijk advies kunnen geven zijn degene die van een high-end LCD naar OLED zijn gestapt en andersom. Ik weet niet hoeveel het er zijn in dit topic. Ik was er een van, je kan me berichten terugzoeken.
Ik ben zelf niet zo'n fan van Samsung, vanwege de vaak overdreven verzadiging van de kleuren. Daarnaast heb ik deze TV's via Rtings.com al naast elkaar gezet en deze 2 waar mijn keuze op valt, komen toch wel erg goed uit de tests. Ik weet dat de adviezen lang niet altijd onafhankelijk zijn, maar was wel benieuwd naar de meningen alhier.

• Farabi
  • Niet online
thunder8 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:37:
[...]

Ik ben zelf niet zo'n fan van Samsung, vanwege de vaak overdreven verzadiging van de kleuren. Daarnaast heb ik deze TV's via Rtings.com al naast elkaar gezet en deze 2 waar mijn keuze op valt, komen toch wel erg goed uit de tests. Ik weet dat de adviezen lang niet altijd onafhankelijk zijn, maar was wel benieuwd naar de meningen alhier.
Mijn mening: het is technisch onmogelijk dat een LCD paneel beter is dan een OLED.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:28
Als het goed is krijg ik vandaag mijn 55E9 binnen, zijn er instellingen/tips van dingen die ik meteen moet doen als ik de tv aanzet?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Farabi
  • Niet online
izzet3838 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:47:
Als het goed is krijg ik vandaag mijn 55E9 binnen, zijn er instellingen/tips van dingen die ik meteen moet doen als ik de tv aanzet?
Ja, alle beeldverbeteraars uitzetten.

• Speed®
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 12:57
izzet3838 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:47:
Goede vraag. Ik sta ook op het punt om de C9 aan te schaffen en vraag mij ook af wat het beste is om te doen. In het verleden heb ik vaak plasma schermen gehad en die liet ik altijd ongeveer 4 dagen inspelen. Zijn dat soort dingen ook aan te raden met een OLED? En is er bijvoorbeeld een goede manier om te kijken of je scherm ook echt goed is/zo min mogelijk fouten bevat. Dat soort zaken.

Thnx in advance ;-)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Speed® schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:06:
[...]

Goede vraag. Ik sta ook op het punt om de C9 aan te schaffen en vraag mij ook af wat het beste is om te doen. In het verleden heb ik vaak plasma schermen gehad en die liet ik altijd ongeveer 4 dagen inspelen. Zijn dat soort dingen ook aan te raden met een OLED? En is er bijvoorbeeld een goede manier om te kijken of je scherm ook echt goed is/zo min mogelijk fouten bevat. Dat soort zaken.

Thnx in advance ;-)
Niet doen, lees maar eens in het topic.
Sommige mensen hebben 36 TV's geruild omdat ze met een bepaalde waarde naar de TV gaan kijken. Ruilen net zo lang tot ze een PERFECT scherm hebben wat zowat onmogelijk is.

Als je niets ziet na enkele dagen TV kijken is het een prima paneel. ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Farabi
  • Niet online
er is niks mis mee om een klein testje te doen op extreme banding & tinting. beter nu achterkomen dan over 8 weken. er zit af en toe echt troep tussen hoor. ik raad het iig wel aan. als je snel niks geks ziet, zit je goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 16-10-2019 11:30 ]

• Speed®
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 12:57
Famous schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

Als je niets ziet na enkele dagen TV kijken is het een prima paneel. ;)
Goed punt, thnx

Hamazaki; heb even gegoogled op extreme banding and tinting en kwam een goede youtube vid tegen, ga dat toch doen als ik hem heb, thnx!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Speed® schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:32:
[...]

Goed punt, thnx

Hamazaki; heb even gegoogled op extreme banding and tinting en kwam een goede youtube vid tegen, ga dat toch doen als ik hem heb, thnx!
als je zo'n extreme test gaat doen,gegarandeerd dat je wat ziet,kijk eerst een paar dagen,in een beeldmodus die jij mooi vind,eventueel met kleine aanpassingen.kijk een ster-reclameblok met oledlampje op 100,genoeg felle kleuren en wit,zie je dan niets,zit je wel goed.valt je wel wat op,dan zou ik pas met testbeelden beginnen.

• izzet3838
pwh53 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:53:
[...]

als je zo'n extreme test gaat doen,gegarandeerd dat je wat ziet,kijk eerst een paar dagen,in een beeldmodus die jij mooi vind,eventueel met kleine aanpassingen.kijk een ster-reclameblok met oledlampje op 100,genoeg felle kleuren en wit,zie je dan niets,zit je wel goed.valt je wel wat op,dan zou ik pas met testbeelden beginnen.
Idd ga de tv zelf eerst een weekje ofzo gebruiken en daarna wat tests doen, als je out of the box meteen tests gaat doen zul je sowieso wat vinden.

• Farabi
  • Niet online
mijn opinie waarom hij dit direct moet doen: met de tijd ga je kritischer kijken, er kunnen bepaalde (snelle) scenes voorbij komen die je nu niet gaat krijgen. anyway mocht je het andersom doen bekijk sneeuw en voetbalbeelden en speel een potje fifa/pes met de camera ingezoomd (bandingtest) als je een console hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 16-10-2019 12:02 ]

• pwh53
izzet3838 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:55:
[...]

Idd ga de tv zelf eerst een weekje ofzo gebruiken en daarna wat tests doen, als je out of the box meteen tests gaat doen zul je sowieso wat vinden.
warm2 veranderen in warm1,(beeldmodus, staat bij de meeste standaard op warm2),maar blijft persoonlijk.veel plezier met je nieuwe tv.

• izzet3838
pwh53 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:10:
[...]

warm2 veranderen in warm1,(beeldmodus, staat bij de meeste standaard op warm2),maar blijft persoonlijk.veel plezier met je nieuwe tv.
Dankjewel, dankzij een aantal tweakers hier een E9 kunnen krijgen die binnen mijn budget viel bij deze ook mijn dank aan hun, zojuist bericht gehad van thuis dat de tv geleverd is, kom helaas pas 's avonds thuis :/

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-11 00:51
RJ-NL schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:35:
Dit klopt, een LG in combinatie met een soundbar geeft nooit het volumeniveau weer op het scherm van de tv.
Ik heb een B8 in combinatie met een LG sky9 soundbar, je ziet inderdaad alleen de + en - oplichten.
Het volumeniveau als cijfer komt op het scherm van mijn soundbar, maar vermits jouw Sonos Beam geen scherm heeft, gaat dit bij jou niet lukken.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Is het echt interessant om een C8 ipv een B8 te kopen voor 200 euro meer?

Ik kan de 55B8 voor 1100 euro vinden, en de C8 voor 1300.

Volgens de site van LG scheelt het niet veel... https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/b8-vs-c8

Maar zijn er nog Tweakers argumenten die mij over de streep kunnen trekken?

FreeReef.nl

• Farabi
  • Niet online
World Citizen schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:46:
Nee, als je puur voor het paneel wil gaan, is de goedkoopste oled altijd de beste keus.

• World Citizen
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Hamazaki schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:49:
[...]

Nee, als je puur voor het paneel wil gaan, is de goedkoopste oled altijd de beste keus.
Ik gebruik hem enkel als paneel met HDMI aansluiting (in mijn geval een PC).
Ik maak nooit gebruik van de software apps ed in de TV.
Speakers gebruik ik niet, en de AB enkel voor uit en aan.
HDR vind ik wel interessant, maar gelijktijdig HDR en HFR ga ik niet echt op zoeken. Dat zou voor mij die 200 euro niet verantwoorden.

Dus dank... volgens mij moet ik inderdaad de B hebben.

FreeReef.nl

• pwh53
World Citizen schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:52:
[...]

Ik gebruik hem enkel als paneel met HDMI aansluiting (in mijn geval een PC).
Ik maak nooit gebruik van de software apps ed in de TV.
Speakers gebruik ik niet, en de AB enkel voor uit en aan.
HDR vind ik wel interessant, maar gelijktijdig HDR en HFR ga ik niet echt op zoeken. Dat zou voor mij die 200 euro niet verantwoorden.

Dus dank... volgens mij moet ik inderdaad de B hebben.
World Citizen schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:46:

Ik kan de 55B8 voor 1100 euro vinden, en de C8 voor 1300.

Volgens de site van LG scheelt het niet veel... https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/b8-vs-c8

Maar zijn er nog Tweakers argumenten die mij over de streep kunnen trekken?
hier al gekeken ?
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
met jouw budget heb je een 9-serie met hdmi 2.1

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
pwh53 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:10:
[...]

Het is inderdaad persoonlijk.
Echter warm2 isf-dark voor SDR en warm2 Cinema voor HDR zijn de meest nauwkeurige.

Maar je moet doen wat je het fijnste vind kijken.

• World Citizen
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

pwh53 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:13:
[...]

[...]

hier al gekeken ?
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
met jouw budget heb je een 9-serie met hdmi 2.1
Mailtje is de deur uit ;)
Alvast bedankt, en zeker als het ook iets op gaat leveren :D

FreeReef.nl

• izzet3838
World Citizen schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:26:
[...]

Mailtje is de deur uit ;)
Alvast bedankt, en zeker als het ook iets op gaat leveren :D
heb voor 1400 een E9 kunnen krijgen, de c9 was voor 1330 te krijgen.

• JustVodka
Jeej nog langer wachten op de cashback!
Beste xxxxx,

Je hebt deelgenomen aan onze LG OLED promotie (19-0190) waarbij je een cashback ontvangt.
Je registratienummer is xxxxxx.

Vanwege het grote succes van deze actie is de uitbetaling van de cashback helaas vertraagd, waardoor je deze nog niet hebt ontvangen.
Graag bieden we onze excuses aan voor deze vertraging.

Wij vragen je nog een beetje extra geduld; je zal je cashback binnen enkele weken ontvangen (verwachting begin november).

We wensen je veel plezier met je LG OLED.

Met vriendelijke groet,
LG Electronics Benelux

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
JustVodka schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:33:

[...]
Komt vanzelf!

Ik hoop dat je er geen boterham minder om hoeft te eten ;)

• pwh53
samsung oled-hulp 8)7
https://www.homecinemamag...-je-oled-tv-ingebrand-is/

Toch wil Samsung jou als oled tv-eigenaar graag helpen, door je te laten controleren of jouw oled tv last heeft van inbranden.

[ Voor 37% gewijzigd door pwh53 op 16-10-2019 16:07 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

[...]
Niet aan denken, dan krijg je opeens van een raar bedrag je cashback :+
Weet je niet eens meer waar het van is/was.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Wren
  • Nu online

[...]
' Graag bieden we onze excuses aan voor deze vertraging'

Oh, dat doen ze dus graag :)

• Farabi
  • Niet online
pwh53 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:05:
samsung oled-hulp 8)7

Toch wil Samsung jou als oled tv-eigenaar graag helpen, door je te laten controleren of jouw oled tv last heeft van inbranden.
Afbeeldingslocatie: https://reactiongifs.me/wp-content/uploads/2013/09/jon-stewart-confused-what.gif

• JustVodka
Thodekroo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:39:
[...]

Komt vanzelf!

Ik hoop dat je er geen boterham minder om hoeft te eten ;)
Voor de rente hoef je het ook niet te doen, dus ik zie het deze eeuw wel ergens verschijnen. (misschien wordt inflatie tegen die termijn wel een probleem) ;)

• Farabi
  • Niet online
Hoe lang duurt een handmatige pixel refresh op de C9?

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:55
Hamazaki schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:57:
+/- een uur, tv gaat vanzelf aan en geeft melding als het klaar is meen ik te herinneren

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
davidov schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:18:
[...]

+/- een uur, tv gaat vanzelf aan en geeft melding als het klaar is meen ik te herinneren
Inderdaad, je kunt het ook andersom doen dacht ik, uitzetten en dan start hij de refresher en gaat de tv daarna weer uit ipv aan (even goed lezen bij de info van elke mogelijkheid)

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
@Danieldg heb je toevallig een foto hoe je dat hebt gedaan? En is dat dan een std connector die je dan door de koof heen laat lopen den weer in het klepje doet en de tv ophang?
Danieldg schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:47:
[...]

geen idee of het bij de c8 en c9 hetzelfde is maar ik had bij mijn c9 hetzelfde probleem. Uiteindelijk aan de achterkant een schroefje losgedraaid om bij een luikje te komen waarin je een stroom connector los kan trekken. Je bent er even mee bezig maar die connector past zeer waarschijnlijk wel door je koof.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
OmeRobbie schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:28:
@Danieldg heb je toevallig een foto hoe je dat hebt gedaan? En is dat dan een std connector die je dan door de koof heen laat lopen den weer in het klepje doet en de tv ophang?

[...]
Je kan ook een stekkerdoos achter je tv leggen. Stekker eraf, kabel door de koof en dan stekker er weer op zetten. Op deze manier heb ik het ook gedaan en hoef je niet met de kabel van je tv te rommelen.

https://imgshare.io/image...2017401479852525069.jb2lw

[ Voor 6% gewijzigd door donpablo80 op 16-10-2019 20:07 ]

• thunder8

thunder8

Beslissing is gevallen en morgen ga ik de bestelling definitief maken voor de 65C9. Moet alleen nog een CI+ module voor Ziggo erbij kopen, interactief, voor fZiggo gebied (oud en nieuw Ziggo dus). Kan ik eender kopen die beschikbaar is of is er bij LG nog een module die de voorkeur geniet?

• izzet3838
iemand die weet of het mogelijk is om ervoor te zorgen dat de tv de app doe openstond bij het opstarten gewoon open blijft houden, het lijkt erop dat dit enkel het geval is bij de netflix app.

• izzet3838
HoppyF schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:00:
[...]

QuickStart en eco uitzetten.
Verder de folie op de voor- èn achterkant verwijderen (als er folie op zit uiteraard...).
eventjes een vraagje waarom moet ik quickstart uit zetten?

• 418O2
  • Laatst online: 11:59
izzet3838 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:15:
[...]

eventjes een vraagje waarom moet ik quickstart uit zetten?
Omdat dat allerhande problemen met oa wifi kan veroorzaken
418O2 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:20:
[...]

Omdat dat allerhande problemen met oa wifi kan veroorzaken
Inderdaad, dat wilde ik net gaan schrijven!
Het is verstandig Wifi te gebruiken omdat de doorvoersnelheid hoger ligt dan de vaste netwerkaansluiting.
Deze is immers 100Mbits.
Hoeft geen probleem te zijn omdat vrijwel alles binnen die grens valt.
Maar goed Wifi kan snel genoeg.
pwh53 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:05:
samsung oled-hulp 8)7

Samsung is al een tijdje van het padje af. |:(
Al jaren bestoken ze (vooral LG) met onzinverhalen over inbranden van OLED.
Voorheen hadden ze de pik op plasma TV’s van Pioneer en Panasonic en nu moet LG het ontgelden.

De geloofwaardigheid van Samsung komt echter flink onder druk te staan omdat Samsung zelf aangekondigd heeft OLED panelen te gaan produceren.
Hoe wil men deze laster strategie dan volhouden?
nieuws: Samsung begint over paar jaar met productie 65"-oledschermen

Ik snap het werkelijk niet.
Wat ik nog minder begrijp is dat consumenten zich zo laten misleiden.

Het enige fatsoenlijke product van Samsung zijn SSD’s en wat geheugen chips.

• pwh53
izzet3838 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:13:
iemand die weet of het mogelijk is om ervoor te zorgen dat de tv de app doe openstond bij het opstarten gewoon open blijft houden, het lijkt erop dat dit enkel het geval is bij de netflix app.
beter van niet,daarom moet quickstart ook uit,anders lopen de meeste apps en wifi om de paar weken vast.

• henry299
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01-2024
Mijn broer en ik hebben allebei de 65c8 maar als hij de tv aanzet verschijnt er altijd een soort pop up menu HDMI 1 met een x erboven. Dit verdwijnt vanzelf of je kunt het wegklikken met de remote. Maar weet iemand hoe je dit uit kan zetten? Bij mij verschijnt het niet. We zijn al in de instellingen gedoken maar kunnen het niet vinden. Iemand enig idee?

• Danieldg
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-11 10:19
OmeRobbie schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:28:

[...]
Helaas geen foto van genomen. Ik heb de connector inderdaad via de koof naar beneden gebracht. Dit alles heb ik wel pas achteraf gedaan (van te voren niet over nagedacht :+ ), maar gelukkig heb ik een Vogel’s Next die je van de muur kan bewegen.

Het heeft me al met al trouwens nog geen 5 mins gekost.

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
OK, ik heb de tv nog gewoon hangen.. eerst een receiver als HDMI-hun zodat ik zo min mogelijk kabeltjes door de koof hoef te geleiden... dan haal ik alles eraf en in ergste geval maak ik een verlengsnoer die ik verstop achter het scherm. zou net moeten passen... denk ik...
Danieldg schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:01:
[...]

Helaas geen foto van genomen. Ik heb de connector inderdaad via de koof naar beneden gebracht. Dit alles heb ik wel pas achteraf gedaan (van te voren niet over nagedacht :+ ), maar gelukkig heb ik een Vogel’s Next die je van de muur kan bewegen.

Het heeft me al met al trouwens nog geen 5 mins gekost.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:31
Hamazaki schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:57:
Voer deze enkel uit als je issues hebt want het kan banding verergeren.

• Farabi
  • Niet online
Light21M schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:14:
[...]

Voer deze enkel uit als je issues hebt want het kan banding verergeren.
Heb geen issues, wilde weten of het even lang als op de C7 duurde. Veroorzaakt het banding ja? Is dat algemeen bekend? Of eigen ervaring? Nooit eerder gehoord.

• Puck
  • Laatst online: 09:47

Puck

W32.Deadcode.A

Hamazaki schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:34:
[...]

Heb geen issues, wilde weten of het even lang als op de C7 duurde. Veroorzaakt het banding ja? Is dat algemeen bekend? Of eigen ervaring? Nooit eerder gehoord.
Naar mijn weten veroorzaakt het niet zozeer banding, maar het slijt wel de pixels sneller, omdat deze intensief worden gereset door de procedure.

Arrived anxious, left bored

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:31
Puck schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:51:
[...]

Naar mijn weten veroorzaakt het niet zozeer banding, maar het slijt wel de pixels sneller, omdat deze intensief worden gereset door de procedure.
Het zorgt ervoor dat banding scherpere randen krijgt, dus niet te vaak uitvoeren believe me.
Ik heb dat tot nu toe niet gemerkt maar zal er eens extra op letten, heb regelmatig een handmatige refresh gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 17-10-2019 00:21 ]

• Farabi
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 00:21:
Ik heb dat tot nu toe niet gemerkt maar zal er eens extra op letten, heb regelmatig een handmatige refresh gedaan.
Waarom zou je dat regelmatig doen?

• Pjotr22
Hamazaki schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:58:
[...]

...... Meest kromme vergelijking ooit overigens.
Dank je, was precies de bedoeling. En idd nu weer on topic en geen forumleden samenvattingen vragen van filmpjes vanwege tijdtekort

• Farabi
  • Niet online
Pjotr22 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 06:58:
[...]
weer on topic en geen forumleden samenvattingen vragen van filmpjes vanwege tijdtekort
Hoezo is dat offtopic? Door mijn vraag heeft hij alle minpunten van de LG C9 netjes opgenoemd, want we zitten in een LG TOPIC.

Jij denkt dat iedereen in de gelegenheid is om een filmpje van 25min te bekijken? En niemand van die post gebruik maakte? Waarom maak je je zo druk om, terwijl hoppy er geen probleem van maakt? 8)7

Laten we geen kromme vergelijkingen doen over je baas en werk wat totaal irrelevant is in dit topic en weer verder gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 17-10-2019 08:04 ]

• Pjotr22
Op een forum mag je op elkaar reageren. Als je het niet kan hebben dat iemand iets van je post vindt, dan kan ik daar weinig aan doen. In ieder geval mijn verontschuldigingen als ik je op de een of andere manier beledigd heb.
Wel een vraagje; wat doe je met een grote dure televisie als je geen tijd hebt om naar video te kijken? Ik Vraag me dat gewoon oprecht af, ik wil je met deze vraag op geen enkele manier beledigen of schofferen.

• pwh53
henry299 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:48:
Mijn broer en ik hebben allebei de 65c8 maar als hij de tv aanzet verschijnt er altijd een soort pop up menu HDMI 1 met een x erboven. Dit verdwijnt vanzelf of je kunt het wegklikken met de remote. Maar weet iemand hoe je dit uit kan zetten? Bij mij verschijnt het niet. We zijn al in de instellingen gedoken maar kunnen het niet vinden. Iemand enig idee?
gebruiken jullie beide hetzelfde apparaat op hdmi 1 ?
ik krijg die melding ook op mijn tv (c7) als ik hem aan zet, hdmi 2,is ook de enigste die aangesloten is .paar seconden later is het weg.ik denk als je op die x klikt,die hdmi aansluiting dan uitschakelt,of bij de instelling, alle ingangen daar kun je hdmi aanpassen.

• Farabi
  • Niet online
Pjotr22 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:51:
Op een forum mag je op elkaar reageren. Als je het niet kan hebben dat iemand iets van je post vindt, dan kan ik daar weinig aan doen.
Graag zelfs, zolang het inhoudelijk blijft.
Pjotr22 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:51:
Wel een vraagje; wat doe je met een grote dure televisie als je geen tijd hebt om naar video te kijken?
dus omdat ik geen tijd heb om naar een youtube filmpje te kijken, heb ik geen recht op een goede televisie. beredeneren is niet je sterkste punt merk ik 7(8)7

• TrueGamer
  • Laatst online: 11-11 22:32
Als jullie de keus hebben tussen de volgende schermen, welke zouden jullie dan kiezen:

55C7V
55B8
55B8SLC

Gewoon de goedkoopste of gaan voor de 55C8 (OUTLET MODEL) ?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:42
Ik zou sowieso geen outlet model nemen, met OLED lijkt me dat niet echt gewenst.

• izzet3838
TrueGamer schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:06:
Als jullie de keus hebben tussen de volgende schermen, welke zouden jullie dan kiezen:

55C7V
55B8
55B8SLC

Eventjes een vraagje hoe zijn de prijzen, hoeveel wil je uitgeven, en hoeveel uur per dag kijk je tv?

• TrueGamer
  • Laatst online: 11-11 22:32
izzet3838 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:10:
[...]

Eventjes een vraagje hoe zijn de prijzen, hoeveel wil je uitgeven, en hoeveel uur per dag kijk je tv?
Prijzen zijn zo goed als gelijk, budget +- 1000 euro, tv staat gemiddeld denk ik 4 uur aan per dag.
dutchgio schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:09:
Ik zou sowieso geen outlet model nemen, met OLED lijkt me dat niet echt gewenst.
Nee lijkt me idd ook twijfelachtig kwa inbranden etc.

• izzet3838
TrueGamer schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:14:
[...]

Prijzen zijn zo goed als gelijk, budget +- 1000 euro, tv staat gemiddeld denk ik 4 uur aan per dag.

[...]

Nee lijkt me idd ook twijfelachtig kwa inbranden etc.
stuur eventjes een mail naar kamera express met een beetje geduld en moeite kun je een mooie prijs krijgen, hou er ook rekening mee dat de 2019 modellen cashback hebben in jou geval zullen ze werschijnlijk wel net buiten je budget liggen(je kunt al een c9 krijgen voor €1230), probeer eens voor een c8 of b9 zou ik zeggen, persoonlijk zou ik een niet te oud model nemen, als kamera expres geen optie is kun je apollo en platte tv ook proberen, daar zul je wel moeten onderhandelen en krijg je niet meteen hun laagste prijs.

• Kingp!n
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-11 15:17
TrueGamer schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:06:

55C7V
55B8
55B8SLC

Een vriend van mij heeft onlangs een B8 (55 inch) gehaald voor € 888 bij Kamera Express. Je kunt met hen bellen of mailen. Indien je belt, maken zij een terugbelafspraak aan en krijg je telefonisch een aanbod. Is wel ongeveer 2 weken geleden, maar als ik deze forum volg, zie ik dat Kamera Express de scherpe prijzen kan blijven hanteren (voorlopig).

Een outlet TV is inderdaad niet aan te raden. Ik heb ooit een Samsung (topmodel Full HD) gehaald bij een outlet store. Bij thuiskomst bleek er veel vlekken in het scherm te zitten (kleuren waren ook niet egaal) en kon hier destijds geen beroep doen op een garantieclaim. Bij OLED is de kans op inbranden groter bij Outletmodellen, aangezien het voor demo-doeleinden kan zijn gebruikt (denkt aan winkeldemo's met vaste logo's in het beeld wat urenlang achter elkaar draait).

[ Voor 11% gewijzigd door Kingp!n op 17-10-2019 13:06 ]

• izzet3838
snelle vraag mag je het display afvegen met raamreiniger, of moet je water of een speciaal product gebruiken?

• Ered
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11 22:02
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de E9 en C9? Is het de 120 euro verschil waard? Ben zelf niet van plan om een soundbar aan te schaffen namelijk.

• izzet3838
Ered schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:44:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de E9 en C9? Is het de 120 euro verschil waard? Ben zelf niet van plan om een soundbar aan te schaffen namelijk.
De e9 heeft glas van voor(ander design), en een ingebouwde "soundbar", de geluidskwaliteit is goes ivm een normale tv, maar je mist wel een subwoofer ivm een tv met soundbar, als je geen soundbar wilt aankopen en toch goede geluidskwaliteit zou het de €120 waard zijn denk ik.

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-11 11:57

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

izzet3838 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:40:
snelle vraag mag je het display afvegen met raamreiniger, of moet je water of een speciaal product gebruiken?
Ik zou in ieder geval niets gebruiken dat bijtende eigenschappen heeft, trust me I learned it the hard way met een oude tv.

Ik gebruik nu gewoon een heel klein beetje water op een microvezel doekje. Daar krijg je de meeste smurrie wel mee weg.

• pwh53
izzet3838 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:40:
uit de handleiding.
• Reinigen Spuit
geen water of andere vloeistoffen direct op de tv. Gebruik
nooit glasreiniger, luchtverfrisser, insecticide, smeermiddel,
was (auto, industrieel), schurende middelen, thinner, benzeen,
alcohol enz. Deze kunnen de TV en het scherm beschadigen. Dit
kan leiden tot elektrische schokken of schade aan het product

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MaakmeGek schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:09:
[...]
Ik zou in ieder geval niets gebruiken dat bijtende eigenschappen heeft, trust me I learned it the hard way met een oude tv.

Ik gebruik nu gewoon een heel klein beetje water op een microvezel doekje. Daar krijg je de meeste smurrie wel mee weg.
Same, maar gewoon microvezel zonder water.
Geen kinderen die er vingers op drukken hier, dus meestal is het alleen stof of kattenharen.
henry299 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:48:
Hangt allemaal af van welke apparaten je het aangesloten, welke daarvan aanstaan en welke mogelijk HDMI CEC aan hebben staan.

Midden onderin komt hij hier als de tv ziet dat er op een ander dan huidig HDMI kanaal input wordt aangeboden.
Rechts bovenin komt ie bij mij als het een apparaat is met HDMI CEC aan.
( op 65E8)

[ Voor 44% gewijzigd door YakuzA op 17-10-2019 18:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• izzet3838
pwh53 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:54:
[...]

uit de handleiding.
• Reinigen Spuit
geen water of andere vloeistoffen direct op de tv. Gebruik
nooit glasreiniger, luchtverfrisser, insecticide, smeermiddel,
was (auto, industrieel), schurende middelen, thinner, benzeen,
alcohol enz. Deze kunnen de TV en het scherm beschadigen. Dit
kan leiden tot elektrische schokken of schade aan het product
Zou handig zijn als ze ook zouden zeggen wat we WEL mogen gebruiken😁

izzet3838 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:57:
[...]

Zou handig zijn als ze ook zouden zeggen wat we WEL mogen gebruiken😁
Iets met vloeistof spuiten inderdaad schade veroorzaken.
Doe je wat vloeistof op een microvezel doekje of ander zacht niet pluizend doekje dan is er weinig aan de hand.
De vloeistof moet uiteraard wel geschikt zijn om het scherm mee schoon te maken.
Wat bv kan is speciale vloeistof waarmee je ook brillenglazen mag schoonmaken.
Brillenglazen zijn vaak voorzien van een coating die je niet mag beschadigen.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:24
In het uiterste geval: een 100% schoon microvezeldoekje, gedrenkt in een lauwwarm afwasmiddelsopje en goed uitgewrongen. Daarna met hetzelfde doekje met schoon water uitgespoelde en uitgewrongen na lappen. Nooit andere middelen gebruiken, ook geen brillenvloeistof e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Vulcan750 op 17-10-2019 19:18 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:43
Oled moet je altijd met een microvezel doek schoonmaken met eventueel wat lauw water. Nooit met schoonmaakmiddelen. Ook niet met speciale tv reinigers!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
zwembroek schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:18:
Oled moet je altijd met een microvezel doek schoonmaken met eventueel wat lauw water. Nooit met schoonmaakmiddelen. Ook niet met speciale tv reinigers!
Hm... Ik heb m'n C9 een paar keer met schermreiniger wat ik nog had van Philips, schoon gemaakt. Hoop niet dat ik permanente schade heb aangebracht.

PSN: Mondaatje

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:43
Monda schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Hm... Ik heb m'n C9 een paar keer met schermreiniger wat ik nog had van Philips, schoon gemaakt. Hoop niet dat ik permanente schade heb aangebracht.
Meestal kan het geen kwaad als je een of twee keer zo'n middel gebruikt. Het is hetzelfde als bij die vochtige brillendoekjes. Een paar keer zon doekje gebruiken kan geen kwaad. Maar uiteindelijk tast het wel je coating aan. En uiteraard met het ene middel zal het iets sneller gaan dan met het andere.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• ralphwild81
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-06 08:17
Met de huidige scherpe prijzen bij KE zit ik er hard over te denken om een LG 55inch C9 of E9 aan te schaffen. Waar ik nog mee zit, en waar ik niks over kan vinden online, is hoe het zit met de mogelijkheid om een subwoofer aan te sluiten. Ik heb bij de MM de E9 gezien en gehoord, en ik vond 'm best aardig klinken maar miste wel wat bass. Dolby Atmos, alhoewel uit een soundbar nooit zo goed als echt surround, vond ik wel een leuk effect. Het klinkt in ieder geval een stuk meer als surround dan de stereo opstelling die ik nu gebruik.

Nu mijn vraag: kan ik op de C9 of E9 een subwoofer aansluiten met behoud van Dolby Atmos? (en zonder tussenkomst van mijn A/V-receiver, want die ondersteunt geen Dolby Atmos)

En is het dan ook nog mogelijk om eenvoudig te schakelen naar stereo via mijn receiver voor content die meer op muziek dan op surround gericht is, zoals wanneer mijn vrouw The Voice wil kijken?
zwembroek schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:05:
[...]

Meestal kan het geen kwaad als je een of twee keer zo'n middel gebruikt. Het is hetzelfde als bij die vochtige brillendoekjes. Een paar keer zon doekje gebruiken kan geen kwaad. Maar uiteindelijk tast het wel je coating aan. En uiteraard met het ene middel zal het iets sneller gaan dan met het andere.
Brillendoosjes of vloeistof tast de coating niet aan anders zou je er je bril ook niet mee schoon mogen maken.
Dit betekent nog niet automatisch dat je iedere dag je scherm ermee moet schoonmaken.
Een afwasmiddel zou ik zeker ontraden omdat in sommige soorten afwas citroen zit en dat is flink zuur.
Beetje opletten dus wat je gebruikt.
ralphwild81 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:06:
Met de huidige scherpe prijzen bij KE zit ik er hard over te denken om een LG 55inch C9 of E9 aan te schaffen. Waar ik nog mee zit, en waar ik niks over kan vinden online, is hoe het zit met de mogelijkheid om een subwoofer aan te sluiten. Ik heb bij de MM de E9 gezien en gehoord, en ik vond 'm best aardig klinken maar miste wel wat bass. Dolby Atmos, alhoewel uit een soundbar nooit zo goed als echt surround, vond ik wel een leuk effect. Het klinkt in ieder geval een stuk meer als surround dan de stereo opstelling die ik nu gebruik.

Nu mijn vraag: kan ik op de C9 of E9 een subwoofer aansluiten met behoud van Dolby Atmos? (en zonder tussenkomst van mijn A/V-receiver, want die ondersteunt geen Dolby Atmos)

En is het dan ook nog mogelijk om eenvoudig te schakelen naar stereo via mijn receiver voor content die meer op muziek dan op surround gericht is, zoals wanneer mijn vrouw The Voice wil kijken?
Een C9 heeft wel een audio uitgang.
Je zou hier een subwoofer op kunnen aansluiten.
Hangt er waarschijnlijk wel vanaf wat voor subwoofer je hebt.
Er zijn subwoofers waarbij je het niveau kunt regelen en die gewoon audio in kunnen verwerken en zelf de lage tonen eruit filteren. Zie de handleiding van je subwoofer.

[ Voor 46% gewijzigd door HoppyF op 17-10-2019 20:33 ]

• ralphwild81
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-06 08:17
HoppyF schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:25:

Een C9 heeft wel een audio uitgang.
Je zou hier een subwoofer op kunnen aansluiten.
Hangt er waarschijnlijk wel vanaf wat voor subwoofer je hebt.
Er zijn subwoofers waarbij je het niveau kunt regelen en die gewoon audio in kunnen verwerken en zelf de lage tonen eruit filteren. Zie de handleiding van je subwoofer.
Volgens de site van LG hebben de C9 en E9 dezelfde aansluitingen, dus dit zou dan ook voor de E9 gelden?

Een subwoofer heb ik nog niet (luister nu op 2.0), dus daar heb ik nog vrije keuze in. Zou ik dan een actieve of een passieve subwoofer moeten aansluiten?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:24
HoppyF schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:25:
[...]

Brillendoosjes of vloeistof tast de coating niet aan anders zou je er je bril ook niet mee schoon mogen maken.
Dit betekent nog niet automatisch dat je iedere dag je scherm ermee moet schoonmaken.
Een afwasmiddel zou ik zeker ontraden omdat in sommige soorten afwas citroen zit en dat is flink zuur.
Beetje opletten dus wat je gebruikt.
Klopt niet, een licht (met een druppeltje afwasmiddel ) afwassopje is zeker niet zuur maar mild. De z.g. citroen is puur een luchtje en geen echt cirroen extract. Natuurlijk niet puur gebruiken, het liefst alleen lauw water. Maar als er vette kinderhandjes op staan dan is een microvezeldoekje met een mild afwassopje het veiligste wat je kan gebruiken. Voorkomen is natuurlijk het beste! O-)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1 ... 228 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.