Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Splayduke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 14:43
davidov schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:23:
[...]

Oeh goeie, had niet gezien dat hij NPO Gemist noemde, dat is idd opgeheven en gaat niet meer werken, zou wel apart zijn dat een oude app op je TV terecht kwam maar ok.
Ja ik bedoelde natuurlijk npo start!
Het werkt nog steeds niet. Dacht dat het misschien door mijn pihole (advertentie blokkeerder)kwam, maar ook met pihole disabled, geen beeld.
Het ding staat ongeveer op fabrieksinstellingen, heb er nog niks aan gedaan verder..

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:42
Splayduke schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:27:
[...]

Het ding staat ongeveer op fabrieksinstellingen, heb er nog niks aan gedaan verder..
Mja suf ik weet het, maar toch kan het helpen, zo'n reset.
Ik kan de reactie van LG wel raden namelijk; het is geen defect, enige opties zijn herinstalleer app, en/of doe reset. Als dat niet helpt: herhaling van zetten totdat het wel lukt :/

Tenzij er een storing is, maar https://allestoringen.nl/storing/npo/ geeft niet echt helderheid.
Vooral veel mensen die ongeacht de situatie automatisch denken dat het aan NPO ligt ("ligt er al 3 dagen uit" bijv terwijl dat niet zo was)

Verwijderd

davidov schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

Mja suf ik weet het, maar toch kan het helpen, zo'n reset.
Ik kan de reactie van LG wel raden namelijk; het is geen defect, enige opties zijn herinstalleer app, en/of doe reset. Als dat niet helpt: herhaling van zetten totdat het wel lukt :/

Tenzij er een storing is, maar https://allestoringen.nl/storing/npo/ geeft niet echt helderheid.
Vooral veel mensen die ongeacht de situatie automatisch denken dat het aan NPO ligt ("ligt er al 3 dagen uit" bijv terwijl dat niet zo was)
Heb net nog even wat bekeken en getest. Doet het dus hier op de C8 wel. Misschien is je tip een factory reset wel een goede... Moet je wel weer settings doen en apps instellen, maar dan weet je het zeker. De oude app staat hier trouwens niet meer bij de applicaties. Kijken of er een FW update is is ook nog een optie

Men zou ook nog even de NPOstart kunnen proberen via het web

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2019 21:49 ]

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-11 13:17
Het is al de 3e tv die het heeft...
HoppyF schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:25:
[...]

Kan gebeuren.
Heb je bewust naar defecte pixels gezocht of valt deze op bij normaal gebruik?
Anders overleggen met de winkel waar je hem gekocht hebt, omruilen kan nu waarschijnlijk nog wel.
Yep, bij ontvangst het scherm gecontroleerd voor dat geld wil je toch wel een perfect exemplaar. Jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door cl0udrado op 11-10-2019 22:13 ]

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:10
I stand corrected.

@Slide84 verwijst naar de afstandsbediening van de Next die leading zou zijn. Ik vraag mij echter af of het niet de HDMI CEC schakeling van de Next is die nu alles regelt. Je zou dus in de instellingen van de Next iets moeten vinden dat deze zich laat regelen door de TV, en in de TV dat hij zich niet laat regelen door de Next.

Ik vraag mij wel af of de Sony wel via CEC aan te zetten is, gezien de leeftijd van het ding. Via optisch aanzetten kan volgens mij niet, maar de HDMI is enkel als uitgang benoemd, vandaar dat je de TV weer via optisch teruglinkt naar de Sony.
Splayduke schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:37:
Werkt bij jullie NPO gemist op de C9?
Ik heb sinds twee dagen de 65C9 maar deze app heb ik nog niet werkend gekregen. Alles werkt totdat je op afspelen drukt, dan blijft er een play-teken in beeld staan met een draaiend icoontje.
Welk programma probeer je te kijken? Ik pakte het eerste uitgelichte programma wat groot in beeld kwam, Britse dramaserie Victoria. Werkt zonder problemen. NOS journaal: ook zonder problemen. Eerst krijg je inderdaad wel een paar reclames. Het lijkt toch alsof er iets bij jou de ads blokt, ik lees dat je met pi-hole bezig bent dus je bent aardig aan het tweaken geweest met je internet. Echt heel zeker weten dat alle shit op je modem, router, switch etc uit staat en je tv daar direct mee verbindt?

Probeer NPO start eens via je pc, werkt het daar wel?

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 11-10-2019 23:22 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:29
cl0udrado schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:48:
[...]

Het is al de 3e tv die het heeft...

[...]

Yep, bij ontvangst het scherm gecontroleerd voor dat geld wil je toch wel een perfect exemplaar. Jammer.
Dan heb je extreme pech, of je krijgt constant een defect exemplaar terug van de winkel waar jij het constant omruilt?

Verwijderd

Vraagje aan de panasonic kenners, is er nou veel verschil tussen de 55gzw954 en de 55gzw1004. Ik twijfel namelijk tussen deze 2 alleen je vind niet echt ergens de prijs verschillen en geen winkel heeft ze uitgepakt. Weet iemand ook gelijk waar ze uitgepakt staan in de buurt van Rdam Aub

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:08:
Vraagje aan de panasonic kenners, is er nou veel verschil tussen de 55gzw954 en de 55gzw1004. Ik twijfel namelijk tussen deze 2 alleen je vind niet echt ergens de prijs verschillen en geen winkel heeft ze uitgepakt. Weet iemand ook gelijk waar ze uitgepakt staan in de buurt van Rdam Aub
Ik zou dat eens hier vragen

[Panasonic OLED] Ervaringen & Discussie

• JustVodka
  • Laatst online: 03-08 13:43
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:08:
Alleen de voet is anders. Voet van 1004 heeft iets modernere look.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-11 14:14
Gisteren de 55inch C9 binnen gekregen en meteen opgehangen aan een beugel van Vogel’s. Wat lastiger is dan ik dacht of ik heb het me gewoon moeilijk gemaakt :/

Wat een schrikbarend mooi beeld! :9~

Heb snel alle kabels omgestoken vanuit de oude tv. Van de week eens alles op mijn gemakje installeren en waar nodig kabels vervangen (vanwege 4K?). Ook nog een wandje erachter timmeren om alle kabels weg te werken.

PSN: bollsie

Wren schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:40:
[...]

Dan heb je extreme pech, of je krijgt constant een defect exemplaar terug van de winkel waar jij het constant omruilt?
Men noemt het al snel "dode pixel" maar het hangt er een beetje vanaf wat precies de klacht is: een always-on stuck (sub)pixel of een dode (sub)pixel die dus geen licht geeft. Subpixel is al een stuk minder opvallend dan een hele pixel of een clustertje. En ik weet zeker dat er veel mensen zijn met een dode subpixel (LCD / OLED) die dat niet eens opmerken. Logisch want je moet werkelijk met je gezicht vlak op het beeld gaan zitten en naar een egale kleur gelijk aan die van de dode subpixel gaan kijken om het te zien. Niet iets wat veel mensen zullen doen laat staan zich aan storen.

Je kan natuurlijk een perfecte* tv willen en daarom voor elke pixelkleur een fullscreen testscherm opzetten om vervolgens minitieus het hele beeldschermoppervlak te scannen (heb ik ook gedaan, just for fun: resultaat 2 dode subpixels ergens rechtsboven bij ik weet niet meer welke kleur, ik dacht geel), maar je kan je ook afvragen hoe zinvol dat is. :P

*Perfect is ie sowieso al niet, er zal sprake zijn van non-uniformiteit, enige mate van banding, witbalans afwijkingen, kleurfouten, gammafouten, enzovoorts. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 12-10-2019 17:47 ]

• Wren
Cap schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:35:
[...]

Men noemt het al snel "dode pixel" maar het hangt er een beetje vanaf wat precies de klacht is: een always-on stuck (sub)pixel of een dode (sub)pixel die dus geen licht geeft. Subpixel is al een stuk minder opvallend dan een hele pixel of een clustertje. En ik weet zeker dat er veel mensen zijn met een dode subpixel (LCD / OLED) die dat niet eens opmerken. Logisch want je moet werkelijk met je gezicht vlak op het beeld gaan zitten en naar een egale kleur gelijk aan die van de dode subpixel gaan kijken om het te zien. Niet iets wat veel mensen zullen doen laat staan zich aan storen.
Dat kan inderdaad maar volgens de gebruiker heeft hij/zij de tv meerdere malen omgeruild bij de winkel. Dat betekent dat de winkel zijn/haar klacht ook waarneemt en meent dat de klacht onacceptabel is of dat deze de tv's omruilt uit service overweging, ook al zou het geen echt defect zijn (in dat geval, heel netjes en aardig van de winkel!).
Klopt! Ik gok op het laatste, gewoon een erg nette winkel icm met een kritische gebruiker. :) Tenzij het echt cluster(s) van dode pixels zijn natuurlijk die bij normaal kijken (afstand / content) zichtbaar zijn, dan is het inderdaad erg pech hebben. :)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:02
Ik krijg het niet voor elkaar om kraakhelder beed in 1080p te krijgen in Windows via hdmi uit mijn intel nuc5ppyh. Aangezien 4k met max 30hz kan ben ik maar naar 1080p op 120hz gegaan, maar alles in Windows ziet er een beetje blurry uit. Ben dus ook bang dat dit automatisch ook effect heeft op films die ik via Kodi kijk op hetzelfde systeem.

Heb dpi en alles op 100% gezet en cleartype etc uit (maar ook icons en alle plaatjes zijn een beetje blurry).

Is dit inherent aan een 4k tv die naar 1080p wordt gezet, of ben ik ergens iets vergeten?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb een usb stick aangesloten om daarop te kunnen opnemen.

Nu lijkt het dat geprogrammeerde opnames niet langer dan 4:30 mins opnemen.

Zou dit kunnen komen door fat/Ntfs formatting?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
CeesKees schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:52:
Ik heb een usb stick aangesloten om daarop te kunnen opnemen.

Nu lijkt het dat geprogrammeerde opnames niet langer dan 4:30 mins opnemen.

Zou dit kunnen komen door fat/Ntfs formatting?
je moet de stick formatteren via de tv

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

benchMarc schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:35:
Ik krijg het niet voor elkaar om kraakhelder beed in 1080p te krijgen in Windows via hdmi uit mijn intel nuc5ppyh. Aangezien 4k met max 30hz kan ben ik maar naar 1080p op 120hz gegaan, maar alles in Windows ziet er een beetje blurry uit. Ben dus ook bang dat dit automatisch ook effect heeft op films die ik via Kodi kijk op hetzelfde systeem.

Heb dpi en alles op 100% gezet en cleartype etc uit (maar ook icons en alle plaatjes zijn een beetje blurry).

Is dit inherent aan een 4k tv die naar 1080p wordt gezet, of ben ik ergens iets vergeten?
Ben bang dat het toch wat met je type NUC te maken heeft en zijn beperkingen agv de on board iGP. Met de juiste hardware, waarbij je de instelling 4k@60Hz kunt selecteren, zul je zien dat het stukken beter kan. Wil je in de toekomst ook nog wat met HDR/HEVC onder Windows willen doen dan is de minimale eis voor hardware daarvoor sowieso hoger dan van de NUC die je nu gebruikt.

Het zou best kunnen zijn dat Kodi toch naar je zin werkt met dat type NUC, maar zet je desktop en Kodi resolutie op 1080p@60Hz en laat Kodi de refreshrate voor video aanpassen al naargelang media. Ga niet met media aan de slag wat meer van het systeem vraagt, dat draait dan uit op een teleurstelling ben ik bang.

Testing, one, two ...

• benchMarc
hardware-lover schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:59:
[...]

Ben bang dat het toch wat met je type NUC te maken heeft en zijn beperkingen agv de on board iGP. Met de juiste hardware, waarbij je de instelling 4k@60Hz kunt selecteren, zul je zien dat het stukken beter kan. Wil je in de toekomst ook nog wat met HDR/HEVC onder Windows willen doen dan is de minimale eis voor hardware daarvoor sowieso hoger dan van de NUC die je nu gebruikt.

Het zou best kunnen zijn dat Kodi toch naar je zin werkt met dat type NUC, maar zet je desktop en Kodi resolutie op 1080p@60Hz en laat Kodi de refreshrate voor video aanpassen al naargelang media. Ga niet met media aan de slag wat meer van het systeem vraagt, dat draait dan uit op een teleurstelling ben ik bang.
Ik weet dat er een beperking op 4k zit en daarom heb ik hem nou juist op 1080p staan (zoals in de vorige post aangegeven) op mijn desktop en kodi, maar dan nog vind ik de tekst etc maar blurry over komen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

benchMarc schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:24:
[...]
Ik weet dat er een beperking op 4k zit en daarom heb ik hem nou juist op 1080p staan (zoals in de vorige post aangegeven) op mijn desktop en kodi, maar dan nog vind ik de tekst etc maar blurry over komen.
Het gaat vooral om de eerste regel van mijn reactie ;)

Testing, one, two ...

• benchMarc
hardware-lover schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:34:
[...]

Het gaat vooral om de eerste regel van mijn reactie ;)
Ok, dan begreep ik je misschien niet helemaal. Want: mijn nuc gebruikte ik ook op mijn panasonic VT60 op 1080p en dit was nooit een probleem. Waarom zou dat nu met 1080p dan wel zijn? De nuc zendt wederom 1080p uit zoals voorheen en de tv moet dit toch rechttrekken naar full screen, of denk ik verkeerd?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

benchMarc schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:42:
[...]
Ok, dan begreep ik je misschien niet helemaal. Want: mijn nuc gebruikte ik ook op mijn panasonic VT60 op 1080p en dit was nooit een probleem. Waarom zou dat nu met 1080p dan wel zijn? De nuc zendt wederom 1080p uit zoals voorheen en de tv moet dit toch rechttrekken naar full screen, of denk ik verkeerd?
Je nieuwe TV zal nu moeten upscalen van 1080 > 4k, dat zal niet helemaal optimaal uitpakken lijkt het? Je oude TV hoefde dat niet. Heb je ook al de "PC" instelling op je TV geprobeerd? Deep color e.d. uit? Hangt de NUC rechtstreeks aan de TV?

@benchMarc, dat was de instelling die ik adviseerde voor je NUC.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2019 20:54 ]

Testing, one, two ...

• benchMarc
hardware-lover schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:49:
[...]

Je nieuwe TV zal nu moeten upscalen van 1080 > 4k, dat zal niet helemaal optimaal uitpakken lijkt het? Je oude TV hoefde dat niet.
Dat is wat ik me dus afvraag, aangezien het aantal pixels in verhouding is zou ik zeggen dat het upscalen net zo scherp zou moeten zijn, maar dat alles alleen groter oogt.

Btw, je post heeft me wel aan het denken gezet en heb ipv 1080p 120hz eens 60hz geprobeerd. Dat ziet er meteen scherper uit. Niet dat dit nu optimaal is, maar wel al een stuk beter.

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:33
benchMarc schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:51:
[...]

Dat is wat ik me dus afvraag, aangezien het aantal pixels in verhouding is zou ik zeggen dat het upscalen net zo scherp zou moeten zijn, maar dat alles alleen groter oogt.

Btw, je post heeft me wel aan het denken gezet en heb ipv 1080p 120hz eens 60hz geprobeerd. Dat ziet er meteen scherper uit. Niet dat dit nu optimaal is, maar wel al een stuk beter.
Misschien iets te maken met chroma subsampling?
https://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling

Is op de tv soms een setting voor die je aan moet zetten om beeld van PC's optimaal weer te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door eynickey op 12-10-2019 22:28 ]

• benchMarc
hardware-lover schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:49:
[...]

Je nieuwe TV zal nu moeten upscalen van 1080 > 4k, dat zal niet helemaal optimaal uitpakken lijkt het? Je oude TV hoefde dat niet. Heb je ook al de "PC" instelling op je TV geprobeerd? Deep color e.d. uit? Hangt de NUC rechtstreeks aan de TV?

@benchMarc, dat was de instelling die ik adviseerde voor je NUC.
Waar zit die PC-instelling ergens? Heb me suf gezocht door alle menu's maar kan hem niet vinden.
eynickey schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:27:
[...]

Is op de tv soms een setting voor die je aan moet zetten om beeld van PC's optimaal weer te geven.
Volgens hen moet deep colour aan. Even geprobeerd maar maakt geen verschil.

• pwh53
benchMarc schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:35:
[...]
Waar zit die PC-instelling ergens? Heb me suf gezocht door alle menu's maar kan hem niet vinden.

[...]
Volgens hen moet deep colour aan. Even geprobeerd maar maakt geen verschil.
je moet de hdmi-aansluiting herbenoemen naar pc >alle aansluitingen

• benchMarc
pwh53 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:13:
[...]

je moet de hdmi-aansluiting herbenoemen naar pc >alle aansluitingen
Heb hdmi2 nu omgedoopt naar PC, maar maakt geen verschil helaas.

Ook even mijn fatsoenlijke laptop eraan gehangen en daar heb ik hetzelfde resultaat bij.

Misschien verwacht ik kraakheldere tekst op 1080p terwijl dat niet bestaat bij een 4k tv?

[ Voor 26% gewijzigd door benchMarc op 12-10-2019 23:46 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

eynickey schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:27:
[...]

Dat zou mogelijk wat uit kunnen maken bij PC's (ook NUC's) die er ook gebruik van kunnen maken, maar voor het type NUC wat nu ter sprake kwam zal het (zichtbaar) niets tot weinig toevoegen.

Testing, one, two ...

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

pwh53 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:09:
[...]

je moet de stick formatteren via de tv
Had had (en heeft) de tv gedaan.

Helaas stoppen alle opnames na ongeveer 4.5 minuten.

En het is een stick van 256GB. Daaraan kan het niet liggen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 22:52
Splayduke schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:37:
Werkt bij jullie NPO gemist op de C9?
Ik heb sinds twee dagen de 65C9 maar deze app heb ik nog niet werkend gekregen. Alles werkt totdat je op afspelen drukt, dan blijft er een play-teken in beeld staan met een draaiend icoontje.
Gebruik je NPO en pi hole dan moet je deze 1x uitzetten. Een programma starten. Daarna werkt de NPO app. Ook na het terug aanzetten van pi hole. Dit geld ook voor andere apparaten (iPhone etc.). Waarschijnlijk om je profiel op te bouwen of misschien je apparaat id te creëeren.

Ook als je een NPO abonnement hebt. Best wel dubieus eigenlijk.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:28
iemand met een e9 die mij kan vertellen hoe goed de ingebouwde soundbar is in vergelijking met een reguliere tv?
Ik wil een e9 maar die is niet op voorraad heb 4 dagen geleden opgevraagd wanneer die op voorraad zou komen en ze weten nog steeds niks(kamera express)?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• pwh53
CeesKees schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 09:00:
[...]

Had had (en heeft) de tv gedaan.

Helaas stoppen alle opnames na ongeveer 4.5 minuten.

En het is een stick van 256GB. Daaraan kan het niet liggen.
die stick is waarschijnlijk te groot.
http://kr.eguide.lgappstv...w4.5_e03/e_dut/share.html

• Speed®
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 12:57
Iemand enig idee hoe de G-Sync gaat werken op de C9 en E9 modellen van LG. Ik was altijd in de veronderstelling dat G-Sync via een aparte chip werkte.

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 09:12
Hallo tweakers,

Ik heb de LG C9 gekocht of beter gezegd in bestelling staan, en verwacht hem op dinsdag of woensdag. Nu zag ik dat er blijkbaar weinig ruimte zit tussen de tv en de voet en dat veel soundbars daarom het beeld gedeeltelijk blokkeren. Klopt dat inderdaad? En zou iemand een soundbar kunnen aanbevelen die wel onder de tv past? Ik hang de tv verder niet op dus hij moet er wel echt onder passen. Zit nu aan zon Sonos playbase te denken, hoewel die blijkbaar niet via HDMI aangesloten kan worden..

Daarnaast kom ik van een 1080p Samsung LCD tv dus wel een behoorlijke stap, zijn er nog tips & tricks die ik echt zou moeten weten??

[ Voor 11% gewijzigd door DoubleR op 13-10-2019 15:17 ]

Speed® schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:20:
Iemand enig idee hoe de G-Sync gaat werken op de C9 en E9 modellen van LG. Ik was altijd in de veronderstelling dat G-Sync via een aparte chip werkte.
Dit dus.
nieuws: Oledtelevisies van LG krijgen het G-Sync Compatible-certificaat
DoubleR schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:16:
Hallo tweakers,

Ik heb de LG C9 gekocht of beter gezegd in bestelling staan, en verwacht hem op dinsdag of woensdag. Nu zag ik dat er blijkbaar weinig ruimte zit tussen de tv en de voet en dat veel soundbars daarom het beeld gedeeltelijk blokkeren. Klopt dat inderdaad? En zou iemand een soundbar kunnen aanbevelen die wel onder de tv past? Ik hang de tv verder niet op dus hij moet er wel echt onder passen. Zit nu aan zon Sonos playbase te denken, hoewel die blijkbaar niet via HDMI aangesloten kan worden..

Daarnaast kom ik van een 1080p Samsung LCD tv dus wel een behoorlijke stap, zijn er nog tips & tricks die ik echt zou moeten weten??
Zal dan wel een dunne soundbar moeten worden...
Een Sonos Playbar is best groot, bovendien kun je deze inderdaad alleen met optical aansluiten niet met HDMI.

[ Voor 50% gewijzigd door HoppyF op 13-10-2019 15:38 ]

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-11 17:23
Ik gebruik mijn oudere Samsung HWJ7500 soundbar deze is wel curved maar het stoort mij niet (klinkt heel goed)en komt net een paar mm onder de bovenste rand vd bezel.Ik weet dat er ook toen rechte waren maar kan het model nr niet vinden.Nu zijn ze blijkbaar hoger geworden.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 11:43
DoubleR schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:16:
Hallo tweakers,

Ikzelf wil mijn (nog aan te schaffen) C9 niet aan de muur ophangen. En liep dus tegen hetzelfde probleem aan, mbv. mijn centre-speaker. Dit heb ik 'opgelost' door deze TV standaard te kopen:
Afbeeldingslocatie: https://img.artencraft.be/i/2914508_543x408.jpg
--> https://www.artencraft.nl...playbase-wstv-470281.html

Je bevestigt het scherm dus op dezelfde manier als bij een VESA muur-aansluiting. Alleen heeft de TV hierbij dan een (zware!) voet waarmee je de TV in hoogte kunt verstellen en ook (horizontaal) kunt kantelen. Daar past dan een (Sonos of ander merk) soundbar, of een centre-speaker onder zonder het beeld deels af te schermen.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:44
izzet3838 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:05:
iemand met een e9 die mij kan vertellen hoe goed de ingebouwde soundbar is in vergelijking met een reguliere tv?
Ik wil een e9 maar die is niet op voorraad heb 4 dagen geleden opgevraagd wanneer die op voorraad zou komen en ze weten nog steeds niks(kamera express)?
Had hiervoor de 55EF950 met soundboard, nu de E9 zonder.
Geluid met AI aan is prima, mis wel wat bass, maar, voor onze kijkwijze ok.
We zit er recht voor, zal schelen. Voldoende voor ons iig.

Mocht er ooit een lose sub komen die erbij past, zal ik het wel nog overwegen.

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-11 08:11
Ik sta ook op het punt om voor een LG C9 te gaan, alleen twijfel ik nog over het formaat. Momenteel heb ik een 55" Sony XE9005 TV en deze is eigenlijk groot genoeg. De afstand tot de TV is bijna 4 meter. Nu lees ik alleen dat veel mensen voor het 65" exemplaar van de LG C9 gaan. Daarop ben ik gaan twijfelen of dit ook geen optie is. Natuurlijk speelt de meerprijs een rol maar zijn er nog meer voor- of nadelen om voor de 65" te gaan i.p.v. de 55"?

Kortom wat raden jullie aan voor dit luxeprobleem :)

• izzet3838
RJ-NL schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:10:
Ik sta ook op het punt om voor een LG C9 te gaan, alleen twijfel ik nog over het formaat. Momenteel heb ik een 55" Sony XE9005 TV en deze is eigenlijk groot genoeg. De afstand tot de TV is bijna 4 meter. Nu lees ik alleen dat veel mensen voor het 65" exemplaar van de LG C9 gaan. Daarop ben ik gaan twijfelen of dit ook geen optie is. Natuurlijk speelt de meerprijs een rol maar zijn er nog meer voor- of nadelen om voor de 65" te gaan i.p.v. de 55"?

Wat voor een woonkamer heb je, open of gesloten, 4 meter is idd gepast voor een 65", maar een 55" zal in een gesloten woonkamer wat estetischer ogen denk ik, indien het een woonkamer met keuken ofzo is en je dus veel open ruimte hebt zou ik voor 65 gaan, algoewel moet je misschien ook rekening houden met het behoorlijke prijsverschil.

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023

Ga voor de 65 inch. De tv moet best lang meegaan en dat probleem had ik ook.

Woonkamer van 4.5 meter, had eerst een 47 inch toen meteen 65 inch wn nu 2 jaar later ben ik eraan gewend en kijk ik zelfs naar de 77 inch modellen 7(8)7

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• RJ-NL
izzet3838 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:18:
[...]

Wat voor een woonkamer heb je, open of gesloten, 4 meter is idd gepast voor een 65", maar een 55" zal in een gesloten woonkamer wat estetischer ogen denk ik, indien het een woonkamer met keuken ofzo is en je dus veel open ruimte hebt zou ik voor 65 gaan, algoewel moet je misschien ook rekening houden met het behoorlijke prijsverschil.
Een open woonkamer. De keuken zit in dezelfde ruimte. Daarom is 65" ook niet te groot denk ik ;)
said006 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:23:
[...]

Ga voor de 65 inch. De tv moet best lang meegaan en dat probleem had ik ook.

Woonkamer van 4.5 meter, had eerst een 47 inch toen meteen 65 inch wn nu 2 jaar later ben ik eraan gewend en kijk ik zelfs naar de 77 inch modellen 7(8)7
Dan ga ik toch voor de 65" denk ik. Met mijn huidige TV hoopte ik ook langer te doen maar met de opkomst van "betaalbare" OLED TV's gaat het toch kriebelen :P

• benchMarc
RJ-NL schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:32:
[...]

Een open woonkamer. De keuken zit in dezelfde ruimte. Daarom is 65" ook niet te groot denk ik ;)

[...]

Dan ga ik toch voor de 65" denk ik. Met mijn huidige TV hoopte ik ook langer te doen maar met de opkomst van "betaalbare" OLED TV's gaat het toch kriebelen :P
Zeker 65". Ik zit 3m van mijn scherm en heb een 55", maar ik had al meteen spijt dat ik geen 65" had gekocht, ware het niet dat de 65" hier in Noorwegen 1600eur duurder is dan de 55". Dat vond ik het gewoon niet waard.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om via arc toch geluid af te spelen terwijl de tv op standby staat? Ik heb een nuc met kodi, via hdmi naar de tv (arc) en via spdif naar mijn geluidset. Zodra de tv uit is ben ik ook mijn audio kwijt. Ik wil graag muziek kunnen afspelen zonder de tv aan te moeten hebben.

• Wren
benchMarc schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:37:
[...]

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om via arc toch geluid af te spelen terwijl de tv op standby staat? Ik heb een nuc met kodi, via hdmi naar de tv (arc) en via spdif naar mijn geluidset. Zodra de tv uit is ben ik ook mijn audio kwijt. Ik wil graag muziek kunnen afspelen zonder de tv aan te moeten hebben.
Dat kan niet, de tv moet altijd aanstaan. Wel kan je het scherm uitschakelen. Je kan ook de kabels rerouten zodat je nuc eerst is verbonden met je geluidsset.

• benchMarc
Wren schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:45:
[...]

Dat kan niet, de tv moet altijd aanstaan. Wel kan je het scherm uitschakelen. Je kan ook de kabels rerouten zodat je nuc eerst is verbonden met je geluidsset.
Dit heb ik eerder geprobeerd toen ik mijn VT60 scherm had, maar toen zat ik met 175ms vertraging op geluid dat ik in de kodi config moest aanpassen. Heb de screen off setting nu gevonden, thanks :) Maar even mijn logitech harmony programmeren voor een shortcut naar screen off.

Zo oud is je Sony toch niet?

Als je 4 meter van je TV afzit is de keuze van 65 inch logischer.
Zie ook dit artikel waarom.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:25

World Citizen

FreeReef.nl

Is er iemand die foto/video bewerking doet op deze TV's?

Ik haper om een 55" OLED te kopen gezien ik de betreffende TV als monitor voor mijn pc gebruik.

Ik zou normaal gesproken de goedkoopste LCD kopen als TV, maar omdat het dus een scherm is waarop ik ook wat photoshop en video bewerking doe, merk ik dat een "beter" scherm soms nodig is om dat goed te doen.

Maar, is een OLED wel handig als je wat niet professionele content maakt? Het is puur voor de fun en lol, dus niks zakelijks.

En dan is de upgrade van een 500 euro LCD naar een 1100 euro OLED nogal een stap.

Ik ben niet opzoek naar ervaringen over films. Ik kan dit dus denk ik ook enkel op Tweakers vragen :D

- Maar is er dus iemand die wel eens werkt met beeldmateriaal op deze TV's, en hoe bevalt dat?
- Is 55" op 50/60cm afstand te doen met die lichtopbrengst?

FreeReef.nl

• RJ-NL
HoppyF schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:57:
[...]

Zo oud is je Sony toch niet?

Als je 4 meter van je TV afzit is de keuze van 65 inch logischer.
Zie ook dit artikel waarom.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
Nee die is bijna twee jaar oud. Ik erger me alleen soms aan het traag werkende Android TV. De beeldkwaliteit van de Sony vind ik wel nog steeds erg goed. Maar tegen een OLED TV kan natuurlijk niks op :)

Inderdaad ja. Het zal daarom wel 65 inch worden, haha.

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik heb een noob vraagje:

Om 4K/DV films met TrueHD + Amost af te spelen van de tv naar de soundbar is eARC vereist in HMDI 2.1, toch?

hoe kunnen sommige mediaspelers met alleen HDMI 2.0 en ARC 4K/DV afspelen op de tv met uitvoer van TrueHD + Atmos naar de soundbar?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
donpablo80 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

Heb je niet de Ziggo next aan je tv hangen? Precies die klachten heeft de next ook.
blu-ray en UHD hebben ook regelmatig het probleem. Het de slechte techniek van LG
Nee ik heb een c+ module van ziggo.

[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 14-10-2019 01:03 ]

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
izzet3838 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:05:
perfect geluid, beter dan de E6V

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 17:29
Voor de kenners. Is dit een goed paneel of moet ik dit zsm om laten ruilen?

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191013/bcd578addb39c4359f4311aad83de7db.jpg
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191013/24104b5cabf2715eef2411f5a9565950.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door IMWhizzle op 14-10-2019 08:29 ]

• Farabi
  • Niet online
IMWhizzle schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:28:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
ziet er iets extremer uit dan normaal. merk je er iets van met normale content?

• IMWhizzle
Hamazaki schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

ziet er iets extremer uit dan normaal. merk je er iets van met normale content?
Ben er inderdaad pas naar gaan kijken toen ik een Netflix show zag waar de banding te zien was.

• Farabi
  • Niet online
IMWhizzle schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:49:
[...]

Ben er inderdaad pas naar gaan kijken toen ik een Netflix show zag waar de banding te zien was.
Is het een c9? 55 of 65inch?

• Puck
  • Laatst online: 09:47

Puck

W32.Deadcode.A

said006 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:34:
Ik heb een noob vraagje:

Om 4K/DV films met TrueHD + Amost af te spelen van de tv naar de soundbar is eARC vereist in HMDI 2.1, toch?

hoe kunnen sommige mediaspelers met alleen HDMI 2.0 en ARC 4K/DV afspelen op de tv met uitvoer van TrueHD + Atmos naar de soundbar?
Ik denk dat je HDMI (data 1 kant op) verward met (e)ARC (data 2 kanten op). Als jij externe apparaten op de soundbar aansluit kan deze het beeld weer doorgeven aan de TV. Dan moet je soundbar wel 4K/HDR/DV kunnen doorgeven.

Mediaspeler -> Soundbar/receiver -> TV

Als je apparaten aansluit op de TV dan kun je via (e)ARC het geluid ook weer terugsturen naar soundbar/receiver. Over ARC is dit echter gelimiteerd en heb je dus geen HD audio. Met eARC kan dit wel.

Soundbar/receiver <-> TV <- mediaspeler

Arrived anxious, left bored

• IMWhizzle
Hamazaki schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:52:
[...]

Is het een c9? 55 of 65inch?
Dit is een LG C9 65 inch. Net contact gehad met Kamera Express waar ik het toestel heb gekocht en die verwijzen mij door naar LG. Heb het toestel net een week. Dat kan toch niet lijkt mij? LG zal mij ongetwijfeld weer doorsturen naar de retailer.
Snake_Eye schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 01:05:
[...]
perfect geluid, beter dan de E6V
Nou, perfect... ;)

• Farabi
  • Niet online
IMWhizzle schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:49:
[...]

Dit is een LG C9 65 inch. Net contact gehad met Kamera Express waar ik het toestel heb gekocht en die verwijzen mij door naar LG. Heb het toestel net een week. Dat kan toch niet lijkt mij? LG zal mij ongetwijfeld weer doorsturen naar de retailer.
Op hun eigen website staat ruilen binnen 14 dagen als het goed is. maar hou er rekening mee dat je een ergere kan krijgen na omruil. 65inch oled panelen hebben meestal issues. Zie topics op internet.

Overigens, in jouw geval is het omruilen wel waard gok ik, want als dit al zo erg is op de foto, dan zal het met het blote oog stap verder gaan.

• Wren
IMWhizzle schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:49:
[...]

Kan je een foto laten zien waarbij het te zien is bij normale content?

• Farabi
  • Niet online
Zo zien we dat die 5 jaar garantie van KE een wassen neus is. Ze horen zijn product gewoon netjes te vervangen.

Dit zegt de website letterlijk:

Bent u niet tevreden over het door uw gekochte product? Geen probleem! Binnen 14 dagen na ontvangst van uw gekochte product, kunt u het product retour sturen!

[ Voor 47% gewijzigd door Farabi op 14-10-2019 10:09 ]

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Of omdat het via LG sneller verloopt en/of omdat ze momenteel geen voorraad hebben en dus niet kunnen omruilen, al zouden ze willen.

• Farabi
  • Niet online
Bacspin schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:22:
Of omdat het via LG sneller verloopt en/of omdat ze momenteel geen voorraad hebben en dus niet kunnen omruilen, al zouden ze willen.
Dan zeg je dat toch netjes? Het lijkt me sterk dat het zo is. Dit is gewoon het afschuiven van het probleem, hebben wel meerdere winkels een handje van.

• Wren
Bacspin schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:22:
Maar het zal niet sneller verlopen via LG :) Indien het een DOA is dan moet de winkel dat voor je aanmelden bij LG

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Nee, maar van een complete DOA verwacht je dat ze die, mits op voorraad (zag namelijk net dat de 65C9 is uitverkocht bij KE) direct omruilen en later met het LG-exemplaar weer hun gat opvullen.

In dit geval is het een later geconstateerd defect en we weten niet wat hem precies is verteld, behalve dat het neerkwam op LG laten komen. Anders kun je je toestel wel terugsturen en wachten tot er weer een lading binnenkomt met in de tussentijd helemaal geen tv.

Dit geeft mij wel weer wat twijfel of ik voor een 65" moet gaan, de waf is grotendeels mee, de spaarrekening staat klaar om geplunderd te worden, maar dit en de hdmi-audio issues geven helpen niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Bacspin op 14-10-2019 10:46 ]

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:31

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het probleem is dat je bij LG niet gaat geholpen worden want zij oordelen dat er geen issue is.

Hou er ook rekening mee dat omdat het een organisch paneel is de banding kan wegtrekken of verergeren.

Dit kan je niet oordelen binnen 14 dagen daar je minstens 100 uren de tv moet hebben gebruikt om te zien hoe het finaal zich zet, het probleem is dan weeral dat de winkels in hun termen aangeven dat je maximaal een paar uur moogt testen/gebruiken.

Ik geef u een tip, als je geen last hebt van tinting (geel of paars/rood). keep it.

• Farabi
  • Niet online
Light21M schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:52:
[...]
Ik geef u een tip, als je geen last hebt van tinting (geel of paars/rood). keep it.
Ik zou juist andersom zeggen. Waarschijnlijk hebben 95% van alle oled-schermen tinting. Alleen de extreme tinting die jij had was onacceptabel uiteraard.

Lichte tinting merk je voor de rest niet met normale content, maar extreme banding merk je vaak. Mensen die geen uniformiteit test doen op hun oledscherm, weten nog niet eens of ze tinting hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 14-10-2019 11:19 ]

• izzet3838
Hamazaki schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:16:
[...]

Ik zou juist andersom zeggen. Waarschijnlijk hebben 95% van alle oled-schermen tinting. Alleen de extreme tinting die jij had was onacceptabel uiteraard. Lichte tinting merk je voor de rest niet met normale content, maar extreme banding merk je vaak.
+1 ik vind het niet kunnen dat als je ca. €1500 betaald voor een tv en een van de duurste tv's op de markt koopt je zo een paneel krijgt, ze zouden het moeten vervangen vind ik, en moest ik dit meemaken zou ik het niet zomaar accepteren.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:00

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou deze zelf zonder twijfel retourneren!

Ik ben benieuwd wat de ervaringen met de 77 inch zijn. Ik wacht de 2020 modellen nog even af.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Light21M
[...]

Ik zou juist andersom zeggen. Waarschijnlijk hebben 95% van alle oled-schermen tinting. Alleen de extreme tinting die jij had was onacceptabel uiteraard.

Lichte tinting merk je voor de rest niet met normale content, maar extreme banding merk je vaak. Mensen die geen uniformiteit test doen op hun oledscherm, weten nog niet eens of ze tinting hebben.
Ik weet het maar banding kan zich nog normaliseren, tinting niet.

LG geeft formeel aan dat voor de prijs ze geen hoge kwaliteitscontrole op de panelen hoeven doen om deze problemen te vermijden dus het blijft gokken bij elke aankoop.

Het gedoe om telkens een 65 inch tv uit te pakken en terug in te pakken omdat LG zijn prul niet wilt nazien is frusterend en demotiverend.

[ Voor 9% gewijzigd door Light21M op 14-10-2019 11:55 ]

• Wren
Light21M schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

LG geeft formeel aan dat voor de prijs ze geen hoge kwaliteitscontrole op de panelen hoeven doen om deze problemen te vermijden dus het blijft gokken bij elke aankoop.
Link naar deze formele uitspraak van ze?

• Light21M
Wren schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:55:
[...]

Link naar deze formele uitspraak van ze?
Betreft: OLED65C8PLA

Uw reparatieverzoek met de vermelding over geel/witte banen en veranderende kleuren in het beeld van uw LG televisie is ontvangen. Het verzoek is nabeoordeling door LG technische ondersteuning afgewezen. Dit betreft geen defect van uw LG televisie:

“Beperkingen zijn inherent aan alle produkten, en de waarneming ervan door de consument is in belangrijke mate subjectief. Om de meeste consumenten de beste eigenschappen te bieden binnen hetgeen technisch en budgettair mogelijk is, zijn compromissen niet te vermijden. Zeker bij kleur is nooit uit te sluiten dat de kleurbenadering niet door álle consumenten op de zelfde manier ervaren wordt. Wij stellen vast dat uw waarnemingen niet overeenstemmen met de eigenschappen die van dit produkt verwacht mogen worden”

Mocht u willen reageren op deze e-mail dan kan dit via onderstaande contact informatie.

Uw Referentienummer: CNU190507806056

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Harry Reyme

• Light21M
[...]

Ik game graag op mijn TV, en waar de meeste waarschijnlijk gewoon films zien en het niet opvallen valt hij mij natuurlijk op als je witte of gele beelden hebt van nintendo switch of wipeout omega of het zand in shadow of the colossus dat oranje kleurt aan de zijkanten.

• Splayduke
Wobblier schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:10:
[...]

Gebruik je NPO en pi hole dan moet je deze 1x uitzetten. Een programma starten. Daarna werkt de NPO app. Ook na het terug aanzetten van pi hole. Dit geld ook voor andere apparaten (iPhone etc.). Waarschijnlijk om je profiel op te bouwen of misschien je apparaat id te creëeren.

Ook als je een NPO abonnement hebt. Best wel dubieus eigenlijk.
Dit zal ik eens proberen. Reset naar fabrieksinstellingen had geen effect. Wordt vervolgd!

• Wren
Light21M schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

Betreft: OLED65C8PLA

Uw reparatieverzoek met de vermelding over geel/witte banen en veranderende kleuren in het beeld van uw LG televisie is ontvangen. Het verzoek is nabeoordeling door LG technische ondersteuning afgewezen. Dit betreft geen defect van uw LG televisie:

“Beperkingen zijn inherent aan alle produkten, en de waarneming ervan door de consument is in belangrijke mate subjectief. Om de meeste consumenten de beste eigenschappen te bieden binnen hetgeen technisch en budgettair mogelijk is, zijn compromissen niet te vermijden. Zeker bij kleur is nooit uit te sluiten dat de kleurbenadering niet door álle consumenten op de zelfde manier ervaren wordt. Wij stellen vast dat uw waarnemingen niet overeenstemmen met de eigenschappen die van dit produkt verwacht mogen worden”

Mocht u willen reageren op deze e-mail dan kan dit via onderstaande contact informatie.

Uw Referentienummer: CNU190507806056

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Harry Reyme
Dat is wel een beetje hun woorden verdraaien. Ze dekken zichzelf in door te zeggen dat geen enkele tv die zij produceren op aarde perfect is en er altijd mensen zullen zijn die beeld/kleuren etc anders waarnemen. Zoals je weet zijn er superoled monitoren die gebruikt worden voor allerlei professionele doeleinden maar vervolgens ook 40k kosten, dat kostte die van jou niet.

• Light21M
Wren schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

Dat is wel een beetje hun woorden verdraaien. Ze dekken zichzelf in door te zeggen dat geen enkele tv die zij produceren op aarde perfect is en er altijd mensen zullen zijn die beeld/kleuren etc anders waarnemen. Zoals je weet zijn er superoled monitoren die gebruikt worden voor allerlei professionele doeleinden maar vervolgens ook 40k kosten, dat kostte die van jou niet.
Het gaat niet zozeer over de kleur calibratie maar over de gele verticale banen die kleur verschillen geven bij een uniform beeld, LG wijst dit af als non issue.

• Wren
Light21M schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Het gaat niet zozeer over de kleur calibratie maar over de gele verticale banen die kleur verschillen geven bij een uniform beeld, LG wijst dit af als non issue.
Ik had het ook niet perse over kleurcalibratie, vermoeiend als je elke keer alleen de woordjes die je welgevallen eruit pikt.

• JPDeckers
Ik had op mn E9 in het begin ook enorme banding. Echter, na 1 of 2 (softe) pixel refresh-cycles zie ik nu geen enkele banding meer.

Je hebt de tv toch wel al >10 uur gebruikt en laat hem ingeplugd ?

FYI, hij was dus zo, tweede avond in gebruik:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Lo1U5V.jpg

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 14:09
banding wijzigt inderdaad de eerste uren en kan zelfs achteraf nog wijzigen. Wacht dus minstens een paar auto pixel refreshes af en beoordeel dan opnieuw. En inderdaad, check zeker op tinting want imo irritanter probleem en verandert achteraf niet meer.

• izzet3838
FlameDB schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:41:
banding wijzigt inderdaad de eerste uren en kan zelfs achteraf nog wijzigen. Wacht dus minstens een paar auto pixel refreshes af en beoordeel dan opnieuw. En inderdaad, check zeker op tinting want imo irritanter probleem en verandert achteraf niet meer.
Wat bedoelen jullie juist met tinting, gele "vlekjes" op het scherm?

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Het is toch eigenlijk te schandalig voor woorden dat de Google Assistant nog steeds niet in Nederland (en een heleboel overige landen) ondersteund wordt =/

https://assistant.google....id/000000d26892b8a3?hl=en

Leuk is dat, koop je zo een beetje een van de 'beste' van LGs OLEDs destijds, maar support laat te wensen over =/ ..

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• FlameDB
izzet3838 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:55:
[...]

Wat bedoelen jullie juist met tinting, gele "vlekjes" op het scherm?
https://www.avforums.com/...-yellow-red-tint.2119862/

Ik raad je aan, als je het nog niet gezien hebt, het niet te gaan opzoeken ;)
Darkfreak schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:57:
Het is toch eigenlijk te schandalig voor woorden dat de Google Assistant nog steeds niet in Nederland (en een heleboel overige landen) ondersteund wordt =/

https://assistant.google....id/000000d26892b8a3?hl=en

Leuk is dat, koop je zo een beetje een van de 'beste' van LGs OLEDs destijds, maar support laat te wensen over =/ ..
Ligt niet aan de support maar aan het tijdig uitbrengen van de juiste firmware.
Laatste berichten waren nà september, ook al is dat vaag.
Dat is het nu al, dus....
https://nl.hardware.info/...beste-oled-van-dit-moment

• Light21M
JPDeckers schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:09:
[...]

Ik had op mn E9 in het begin ook enorme banding. Echter, na 1 of 2 (softe) pixel refresh-cycles zie ik nu geen enkele banding meer.

Je hebt de tv toch wel al >10 uur gebruikt en laat hem ingeplugd ?

FYI, hij was dus zo, tweede avond in gebruik:
[Afbeelding]
Dat ziet er crap uit, hoe is het resultaat nu?

[ Voor 5% gewijzigd door Light21M op 14-10-2019 14:01 ]

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 21:23

Hedva

Blobfish

Ik heb een LG OLED65C9PLA gekocht. Nu is er iets heel raars gebeurd met de afstandsbedieningen.
Nadat alles geïnstalleerd/gekoppeld was...

Met de LG Magic Remote kan ik alleen nog maar volume omhoog/omlaag doen.
Met de Ziggo afstandsbediening (Mediabox XL) kan ik alles doen; behalve volume omhoog/omlaag.

Nu weet ik dat er door de acties bij Kamera Express en Arnhem Smits (en cashback van LG) een hoop mensen zijn die dezelfde TV hebben gekocht. Ongetwijfeld zullen er daarvan een aantal ook Ziggo hebben met de Mediabox XL.

Hebben jullie hetzelfde probleem? Zo ja/nee hoe hebben jullie dit opgelost?
Is het gelukt om alles werkend te krijgen via de Magic Remote?
Is het gelukt om met de mediabox afstandsbediening de LG tv aan/uit te zetten?

• Farabi
  • Niet online
Ik speelde gisteren een spelletje op mijn PS3. Dit voelde veel soepeler aan als voorheen. kan dit te maken hebben met de verbeterde game-mode van de C9? misschien is het placebo-effect hoor, ik weet het niet :9

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-10 01:08
Ik zie bij Plasmavisie staan dat de LG C9 (topper in pricewatch momenteel) Steam Link ondersteunt zonder extra hardware. Ik kan alleen werkelijk geen nieuws vinden dat dit ooit is uitgebracht. Weet iemand meer?

• JPDeckers
Light21M schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:00:
[...]
Dat ziet er crap uit, hoe is het resultaat nu?
Quoting myself:
"Echter, na 1 of 2 (softe) pixel refresh-cycles zie ik nu geen enkele banding meer."

Nu dus mooi uniform, ook de x% slides.

• IMWhizzle
Net weer foto’s genomen. Ziet er gek genoeg beter uit. Compensation cycle geweest?

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191014/fbc4c5cf1ba8561cd644eaf5a8415d9e.jpgAfbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191014/0374f4c16cd2d33b2183c104ddd80241.jpgAfbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191014/12331517caffddfa2b87650270834715.jpg
Ziet er acceptabel uit. Wellicht nog wat films en voetbal kijken en dan pas oordelen? Die zwarte blob + lichtere zijkanten op de laatste foto van een 5% grey screen blijft gewoon, zoiets heb ik ook. Maar dat ga je bij echte content (vrijwel) nooit zien tenzij je je helderheid teveel opschroeft (oplichtende zijkanten bij een black screen).

[ Voor 60% gewijzigd door Cap op 14-10-2019 19:45 ]

• Splayduke
Splayduke schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

Dit zal ik eens proberen. Reset naar fabrieksinstellingen had geen effect. Wordt vervolgd!
Dit werkt, bedankt!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

HoppyF schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:27:
[...]

Ligt niet aan de support maar aan het tijdig uitbrengen van de juiste firmware.
Laatste berichten waren nà september, ook al is dat vaag.
Dat is het nu al, dus....
https://nl.hardware.info/...beste-oled-van-dit-moment
Hmmm, nog maar even wachten dan?
Hopen dat we niet achterwege blijven (Met 'we' bedoel ik Europa)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• FlameDB
IMWhizzle schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:51:
Net weer foto’s genomen. Ziet er gek genoeg beter uit. Compensation cycle geweest?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je vorige 5% was genomen in het donker en je had een 10% genomen.

Nu heb je een 20% grey genomen en een 5% maar bij daglicht, onmogelijk dus om goed te vergelijken. Nu, je tinting ziet er echt goed uit dus imo een keeper.

• IMWhizzle
FlameDB schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:41:
[...]

Nu heb je een 20% grey genomen en een 5% maar bij daglicht, onmogelijk dus om goed te vergelijken. Nu, je tinting ziet er echt goed uit dus imo een keeper.
Klopt, ik zal vanavond nieuwe foto’s maken en plaatsen.

• Zilvermeeuw
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11 12:01
zwembroek schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:27:
[...]

Ik zou deze zelf zonder twijfel retourneren!

Ik ben benieuwd wat de ervaringen met de 77 inch zijn. Ik wacht de 2020 modellen nog even af.
Ik heb de 77 inch, c8 van KE. Met de test videos (5% en 10%) is banding zichtbaar in een erg donkere kamer. Met een paar schemerlampen aan wordt de zichtbaarheid al minder. In donkere passages van films heb ik het nog NIET kunnen zien.

Ik heb ook 1 pixel, waar het rood niet van doet. Op 20cm afstand van de TV is dat zichtbaar met een volledig rood beeld. Op 1 meter afstand is het niet zichtbaar. Ook niet met bril.

Dus: ik ben zeer tevreden!
FlameDB schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:41:
[...]

Da's waar. En met foto's blijft het altijd moeilijk om de ernst van het verschijnsel te beoordelen en ook zeker afhankelijk van het omgevingslicht: bij mij ziet het er op de foto's altijd erger uit dan met het blote oog, maar het omgekeerde kan ook. Op de foto afgaande lijkt de banding geen probleem bij real life content, ik zie wat cyaan / magenta tinting maar ook dat lijkt binnen de perken. Wellicht is de iets lichtere hoek linksbeneden nog het meest zichtbaar met real life near-black content.
Zilvermeeuw schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

Ik heb de 77 inch, c8 van KE. Met de test videos (5% en 10%) is banding zichtbaar in een erg donkere kamer. Met een paar schemerlampen aan wordt de zichtbaarheid al minder. In donkere passages van films heb ik het nog NIET kunnen zien.

Ik heb ook 1 pixel, waar het rood niet van doet. Op 20cm afstand van de TV is dat zichtbaar met een volledig rood beeld. Op 1 meter afstand is het niet zichtbaar. Ook niet met bril.

Dus: ik ben zeer tevreden!
Dat is realisme. (y)

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 15-10-2019 12:09 ]

• Farabi
  • Niet online
IMWhizzle schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:49:
[...]

nog updates? ga je hem houden? ik ben benieuwd hoe het met de service van KE nu zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 15-10-2019 12:46 ]

• RJ-NL
Gisteren de C9 65 inch aangeschaft bij PlatteTV voor €1999. Ze gingen mee met de prijs van KE. Vanwege eventuele kapotte pixels heb ik extra garantie bijgekocht. Aan één kapotte pixel zou ik mij al irriteren :)

Ik moest wel een haakse coax kabel kopen omdat de kabel anders te ver naar achter stak en de muurbeugel dit niet toeliet. Bij mijn vorige TV zat de coax aansluiting naar onder gericht i.p.v. recht naar achter.

Installatie was een eitje en het beeld is prachtig! Ik moet nog wel even kijken of het paneel geen imperfecties bevat maar tot op heden is mij dit niet opgevallen.

• benchMarc
RJ-NL schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:37:
Gisteren de C9 65 inch aangeschaft bij PlatteTV voor €1999. Ze gingen mee met de prijs van KE. Vanwege eventuele kapotte pixels heb ik extra garantie bijgekocht. Aan één kapotte pixel zou ik mij al irriteren :)

Ik moest wel een haakse coax kabel kopen omdat de kabel anders te ver naar achter stak en de muurbeugel dit niet toeliet. Bij mijn vorige TV zat de coax aansluiting naar onder gericht i.p.v. recht naar achter.

Installatie was een eitje en het beeld is prachtig! Ik moet nog wel even kijken of het paneel geen imperfecties bevat maar tot op heden is mij dit niet opgevallen.
Congrats :) Heb zelf 1 dode pixel ontdekt toen ik een meter van mijn scherm zat en met de resoluties aan het klooien was in Windows. Helaas, maar het is geen ramp. Op 3 meter zie ik hem echt niet niet meer en al helemaal niet met gewone content en mijn ogen zijn heel erg goed. Ik stoor me er dus niet aan. Kan alleen maar aanbevelen om niet allerlei fancy mierenneuktests uit te voeren maar normale content te kijken en zien of er iets mankeert of niet.

• izzet3838
zojuist telefoon gehad van KE, en mijn e9 komt morgen nu wil ik deze aan de muur hangen, maar wil wel een beugel die kort tegen de muur hangt
https://www.coolblue.be/n...323/vogel-s-thin-405.html

iemand ervaringen met deze beugel?

Het probpeem is dat ik een kanaal in de muur heb en dat de kabel van de tv achter de tv moet plooien en dan via het kanaal in de meubel moet gaan, nu groeg ik mij af ofdat er genoeg plaats is voor de stroomkabel achter de tv te plooien.

Pagina: 1 ... 227 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.