Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:16
Sinds gisteren ook de trotste bezitter van de C9.
Beeld is zeer goed te noemen, ook geen dode pixels of banding kunnen ontdekken.
Via YouTube HDR getest (krijg HDR logo rechts boven), super mooie plaatje echter dolby vision via netflix krijg ik geen HDR logo. Klopt dat?
Trouwens, ik mis de info knop op de afstandsbediening

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
daar moet je vooral niet komen met zulke dingen :) tenzij je een topic-warning wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 09-10-2019 14:37 ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
chulin schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:35:
Sinds gisteren ook de trotste bezitter van de C9.
Beeld is zeer goed te noemen, ook geen dode pixels of banding kunnen ontdekken.
Via YouTube HDR getest (krijg HDR logo rechts boven), super mooie plaatje echter dolby vision via netflix krijg ik geen HDR logo. Klopt dat?
Trouwens, ik mis de info knop op de afstandsbediening
dan moet je het dolby vision logo krijgen

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
* knip *
Waardebepaling en crossposten; is niet de bedoeling.

[ Voor 85% gewijzigd door S1NN3D op 09-10-2019 19:15 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Nee @Puck dat topic is alleen voor prijzen en aanbiedingen niet voor discussies over winkels.
Zelfs het noemen van cashback acties daar is al twijfelachtig.
Voor ervaringen met winkels en webshops bestaat het Shop review topic.
Bv deze https://tweakers.net/shop...mera-express/shopreviews/

Ik vind het echter wel relevant om hier ook wel eens ervaringen te melden.
Niet alles is zo zwart/wit.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 14:06

Puck

W32.Deadcode.A

HoppyF schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:41:
[...]

Nee @Puck dat topic is alleen voor prijzen en aanbiedingen niet voor discussies over winkels.

Ik doelde dan ook met name op de prijsdiscussies die hier nu ook plaatsvinden, en dat is uiteraard niet zo zwart wit, maar wel een slippery slope naar totale offtopic discussies (zoals je nu al merkt).

Daar draag ik nu zelf aan bij dus daar stop ik ook vast mee :+

Arrived anxious, left bored

• chulin
pwh53 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:39:
[...]

dan moet je het dolby vision logo krijgen
Zeer zeker niet gezien.
Ik ga nog een keer testen..... ben zo terug :)

• wimpie007
  • Laatst online: 13-11 12:58
HoppyF schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:48:
[...]

Echter, niet alles op Netflix is met Dolby Vision dus daar moet je ook wel rekening mee houden.
En je moet het duurste abbo hebben

• pwh53
chulin schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Zeer zeker niet gezien.
Ik ga nog een keer testen..... ben zo terug :)
gaat het geluid via de tv moet je ook het dolby atmos logo zien

• chulin
Bedankt heren, echter was mijn eigen fout.
Had een serie getest maar het was 4K, geen DV. Net de goede te pakken en idd DV en dolby Atmos logo’s te zien.
Ik ben ook een beetje aan het proberen met de beeldinstellingen. Voor SDR gebruik ik isf dark maar voor HDR ben ik nog niet helemaal uit. Any tips? Momenteel gebruik ik cinema home.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:01
eynickey schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:51:
De LG C9 schijnt geen PCM 5.1 over ARC te kunnen doen. Ik krijg alleen niet duidelijk wat dit precies inhoud. Betekent dit dat 5.1 in Netflix niet via ARC naar een reciever kan? Of speelt dit daar dan niet?
Netflix is Dolby Digital (evt. DD+), geen PCM. DD 5.1 kan dus gewoon naar de receiver, zou ik zeggen.

Verwijderd

chulin schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:14:
Bedankt heren, echter was mijn eigen fout.
Had een serie getest maar het was 4K, geen DV. Net de goede te pakken en idd DV en dolby Atmos logo’s te zien.
Ik ben ook een beetje aan het proberen met de beeldinstellingen. Voor SDR gebruik ik isf dark maar voor HDR ben ik nog niet helemaal uit. Any tips? Momenteel gebruik ik cinema home.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HoppyF schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:41:
[...]

Aangezien cashback een onderdeel van de prijs is, moet je dat gewoon kunnen melden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Jorgen schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:37:
[...]

Aangezien cashback een onderdeel van de prijs is, moet je dat gewoon kunnen melden.
Dat kan, en doet men daar ook gewoon. Geen enkel probleem.

/me stopt nu met off topic jibber jabber
Jorgen schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:37:
[...]

De prijs melden inclusief of exclusief cashback mag natuurlijk wel.
Ook mag er gemeld worden als er een nieuwe cashback actie is.
Wat niet mag is een hele discussie over insturen van de benodigde gegevens of dat je je geld terug hebt gekregen of juist nog geen geld hebt ontvangen.

De vraag is of je dit hier in het topic wel wilt maar het past hier beter als het om een LG cashback actie gaat.
Is het een Philips cashback actie dan in het Philips topic enz.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, het topic is van koers aan het raken; elkaar daarop aanspreken hoort daar ook bij. Graag on topic blijven.

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Sinds een aantal dagen de 65C8 in huis en idd wat een mooi beeld!
overwhelmed door alle mogelijkheden en info kom ik helaas nu achter een aantal dingen...

1) Google assistant werkt niet! en zal nooit werken? Mijn idee is om juist via de assistant en IFTTT allerlei mooie commando's te maken om bijv. Netflix, serie x te starten en dat de lampen dan in cinemamodus komt en mijn receiver (nog aan te schaffen) op de juiste stand staat.

2) Is het niet mogelijk om te upgraden naar Webos4.5?

3) Ik denk eraan om de Marantz NR1609 te kopen... Werkt Dolby Atmos via netflixapp en HDMI aansluiting dan gewoon? Iemand toevallig deze combi> wilde deze dus voornamelijk kopen vanwege Google assistant... Werkt de HDMI-CEC van de Marantz gewoon goed via de Magic Remote?

4) Bummer dat de stroomdraad niet los is te halen, nu loopt er een lelijk draadje langs de muur, want het kan niet door mijn "in de muur gefreesde koof". nu maar zelf een verlengsnoertje maken en stekker en aansluiting achter de tv wegwerken... iemand al gedaan?

Hoop dat er mensen zijn die vergelijkbare zaken zijn aangelopen...

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:12:
[...]

Ook met andere content of randapparatuur zoals een mediaplayer o.i.d.?

Naast het uitzetten van diverse beeldverbeteraars ook eens wat spelen met de andere settings: Helderheid, contrast etc. Doe dat dan bij ISF of Standaard

Mocht het dan nog zo heftig zijn. Terugbrengen een andere proberen en is het weer shit een QLed of zo kopen
Heb nu veel geprobeerd, eindelijk een goede instelling gevonden dat wat overeen komt met mijn vorige LG Oled. Ook sommige kabeluitzendingen beeldmatriaal nu beter. Maar het wordt eens tijd dat de omroepen wat betere kwaliteit beeldmateriaal uitzenden. Blu-ray, en UHD prima.

• Snake_Eye
ARC werkt prima, geen delay / lipsinc problemen. van usb beeldafspelen en audio via ARC naar receiver.
Maar ik heb wel Dolby Atmos uitgezet in de audio instellingen van TV.

• copywrong1982
  • Laatst online: 05-11 19:30
Hi all,

Sinds gisteren ook een LG 55C9 in huis, maar ik loop nu toch tegen een issue op. Ik probeer geluid van de tv via ARC door te sturen naar de AVR (marantz sr5008), maar ik krijg alleen maar stereo geluid. Niet allen het TV kijken via de CI+ module, maar ook de Netflix apps etc...Ik heb al alle mogelijke instellingen geprobeerd, HDMI ARC, Optisch en beide PCM, AUTO en Passtrough. In alle gevallen hoor ik geen enkel verschil en alleen maar stereo geluid. Erg frustrerend...Iemand een idee wat mis gaat?

Edit: Nevermind...Ik moest de reciever op Movie mode zetten en dan schakelt hij over naar DD. Al krijg ik HDMI ARC met geen mogelijkheid aan de gang. Ik ben aan het overwegen een nieuwe reciever aan te schaffen die Earc ondersteunt, maar ik hou mijn hart vast als dat net zo goed werkt als ARC.

[ Voor 22% gewijzigd door copywrong1982 op 09-10-2019 22:05 ]

• Danieldg
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-11 10:19
OmeRobbie schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:11:

4) Bummer dat de stroomdraad niet los is te halen, nu loopt er een lelijk draadje langs de muur, want het kan niet door mijn "in de muur gefreesde koof". nu maar zelf een verlengsnoertje maken en stekker en aansluiting achter de tv wegwerken... iemand al gedaan?

Hoop dat er mensen zijn die vergelijkbare zaken zijn aangelopen...
geen idee of het bij de c8 en c9 hetzelfde is maar ik had bij mijn c9 hetzelfde probleem. Uiteindelijk aan de achterkant een schroefje losgedraaid om bij een luikje te komen waarin je een stroom connector los kan trekken. Je bent er even mee bezig maar die connector past zeer waarschijnlijk wel door je koof.

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:50
Ahoud schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 00:07:
[...]

Jazeker; 65W7 icm Sonos Playbar/Sub/2xPlay:1.
Gebruik je de originele soundbar van LG dan niet meer? Is de audio ook te regelen via de LG remote of heb je een andere afstandsbediening daarvoor?

Nog meer Tweakers met een 65W7/W8/W9 met ander audio apparatuur naast de standaard LG soundbar?

Verwijderd

1) Google assistant werkt niet! en zal nooit werken?
2) Is het niet mogelijk om te upgraden naar Webos4.5?
Op welke LG hebben ze al WebOS 4.5?

Op mijn C8 in engineer mode FW 5.20.03 {laatste update maand of 2/3 geleden] En als WebOS 4.1.3

Waar zou eventueel die WebOS 4.5 vandaan moeten komen?

En Google Assistant op de C8 is denk ik welzeker een nogo
Snake_Eye schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:39:
[...]

Heb nu veel geprobeerd, eindelijk een goede instelling gevonden dat wat overeen komt met mijn vorige LG Oled. Ook sommige kabeluitzendingen beeldmatriaal nu beter. Maar het wordt eens tijd dat de omroepen wat betere kwaliteit beeldmateriaal uitzenden. Blu-ray, en UHD prima.
Goed dat je wat verbetering constateert. Nu gewoon even een tijdje kijken en wennen. Eventueel nog wat naar smaak finetunen in de settings.

En wat content betreft die er niet goed uitziet. Slechte content is slechte content en dat maakt zelfs een Oled niet beter. Durf zelfs te beweren dat slechte content pas goed zichtbaar wordt op een Oled

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2019 22:27 ]

Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:18:
[...]

Op welke LG hebben ze al WebOS 4.5?

Op mijn C8 in engineer mode FW 5.20.03 {laatste update maand of 2/3 geleden] En als WebOS 4.1.3

Waar zou eventueel die WebOS 4.5 vandaan moeten komen?

En Google Assistant op de C8 is denk ik welzeker een nogo

[...]

Goed dat je wat verbetering constateert. Nu gewoon even een tijdje kijken en wennen. Eventueel nog wat naar smaak finetunen in de settings.

En wat content betreft die er niet goed uitziet. Slechte content is slechte content en dat maakt zelfs een Oled niet beter. Durf zelfs te beweren dat slechte content pas goed zichtbaar wordt op een Oled
WebOS 4.5 draait op de 2019 modellen.
Volgens mij kun je dit nooit geïnstalleerd krijgen op oudere modellen.

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:29:
[...]

Ah..OK. Lijkt mij ook niet verstandig om eventueel geforceerd een niet voor de c8 gemaakte FW te forceren..Dan ben je dus afhankelijk van een upgrade voor de C8 als die er nog gaat komen. Afwachten en achterover leunen..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2019 23:55 ]

• pwh53
copywrong1982 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:35:
Hi all,

Sinds gisteren ook een LG 55C9 in huis, maar ik loop nu toch tegen een issue op. Ik probeer geluid van de tv via ARC door te sturen naar de AVR (marantz sr5008), maar ik krijg alleen maar stereo geluid. Niet allen het TV kijken via de CI+ module, maar ook de Netflix apps etc...Ik heb al alle mogelijke instellingen geprobeerd, HDMI ARC, Optisch en beide PCM, AUTO en Passtrough. In alle gevallen hoor ik geen enkel verschil en alleen maar stereo geluid. Erg frustrerend...Iemand een idee wat mis gaat?

Edit: Nevermind...Ik moest de reciever op Movie mode zetten en dan schakelt hij over naar DD. Al krijg ik HDMI ARC met geen mogelijkheid aan de gang. Ik ben aan het overwegen een nieuwe reciever aan te schaffen die Earc ondersteunt, maar ik hou mijn hart vast als dat net zo goed werkt als ARC.
probeer eens een andere hdmi-kabel.

• copywrong1982
pwh53 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 00:15:
[...]

probeer eens een andere hdmi-kabel.
Dat was ik niet van plan, ik heb hiervoor een gloednieuwe ru connected platte hdmi v2 van 40 euro aangeschaft, juist om dit soort gedoe te voorkomen (En in de toekomst earc te gebruiken). Heb namelijk geen zin om die c9 nog eens van de muur te halen. Kreeg het al benauwd bij het idee 😅
Tip voor volgende keer: eerst alles aansluiten en testen, dan pas aan de muur bevestigen. Hoe duur een kabel is geeft verder helaas weinig indicatie of deze zonder problemen gaat werken of niet, er zijn gevallen bekend waarbij een 1-euro kabeltje van de Action wel werkte en een dure niet. Daarom vooraf testen.

• pwh53
Cap schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:05:
Tip voor volgende keer: eerst alles aansluiten en testen, dan pas aan de muur bevestigen. Hoe duur een kabel is geeft verder helaas weinig indicatie of deze zonder problemen gaat werken of niet, er zijn gevallen bekend waarbij een 1-euro kabeltje van de Action wel werkte en een dure niet. Daarom vooraf testen.
copywrong1982 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:55:
[...]

Dat was ik niet van plan, ik heb hiervoor een gloednieuwe ru connected platte hdmi v2 van 40 euro aangeschaft, juist om dit soort gedoe te voorkomen (En in de toekomst earc te gebruiken). Heb namelijk geen zin om die c9 nog eens van de muur te halen. Kreeg het al benauwd bij het idee 😅
deze ging vorige maand retour,werkte niet goed.
https://www.amazon.de/Ult...1570687784&s=ce-de&sr=1-4
nu heb ik een kabel van 4 euro vd action,alles werkt.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11 14:57

Typhone

Who Dares Wins

3) Ik denk eraan om de Marantz NR1609 te kopen... Werkt Dolby Atmos via netflixapp en HDMI aansluiting dan gewoon? Iemand toevallig deze combi> wilde deze dus voornamelijk kopen vanwege Google assistant... Werkt de HDMI-CEC van de Marantz gewoon goed via de Magic Remote?
Ik heb een Marantz NR1609 i.c.m een ouder model maar Dolby Atmos + Netflixapp en HDMI werkt gewoon. Dus ik weet zeker dat het bij jou ook zal werken.

De HDMI-CEC werkt bij mij goed met Ziggo maar de magic remote gebruik ik nooit dus dat weet ik niet. Ik ga er vanuit (!) dat dit gewoon goed zal werken though!

• copywrong1982
pwh53 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:12:
[...]

[...]

deze ging vorige maand retour,werkte niet goed.
https://www.amazon.de/Ult...1570687784&s=ce-de&sr=1-4
nu heb ik een kabel van 4 euro vd action,alles werkt.
Ik ga het eens proberen, maar dat zou wel een heel slechte zaak zijn.

• pwh53
copywrong1982 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:24:
[...]

Ik ga het eens proberen, maar dat zou wel een heel slechte zaak zijn.
ik heb die kabels ook gekocht met hetzelfde idee,2 stuks zelfs 7,5 en 2 meter, nieuwe nvdia-driver,tv gereset,soundbar gereset,lukte gewoon niet,bleef groene strepen houden.

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:33
Hi all,

Lees dit voor de zekerheid nog even door voor je een nieuwe reciever haalt. Mij was/is nog niet helemaal duidelijk of de Netflix 5.1 hier ook onder valt en had het daarom hierboven gevraagd. Rallye gaf aan dat hij wel verwacht dat het werkt, maar wellicht toch niet? Lastig dit. Maarrrrr... er zou eind 2019 begin 2020 wel een update moeten komen die deze problemen verhelpt.
https://www.avsforum.com/...-c9-earc-info-thread.html
https://lgcommunity.us.co...ng-hdmi-earc-pass-through

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

eynickey schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:40:
[...]

Lees dit voor de zekerheid nog even door voor je een nieuwe reciever haalt. Mij was/is nog niet helemaal duidelijk of de Netflix 5.1 hier ook onder valt en had het daarom hierboven gevraagd. Rallye gaf aan dat hij wel verwacht dat het werkt, maar wellicht toch niet? Lastig dit. Maarrrrr... er zou eind 2019 begin 2020 wel een update moeten komen die deze problemen verhelpt.
Netflix 5.1 zou gewoon moeten werken over ARC (en eARC) aangezien dit compressed audio is en over dolby-digital(+) werkt (ja, ook Netflix' Atmos). Daar heb je dus geen eARC features voor nodig. Dat heb je enkele nodig voor HD audio wat Netflix (voorlopig) niet heeft.

Ik zou als allereerste echt een andere HDMI kabel proberen bij ARC problemen.

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:33
Puck schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:48:
[...]

Netflix 5.1 zou gewoon moeten werken over ARC (en eARC) aangezien dit compressed audio is en over dolby-digital(+) werkt. Daar heb je dus geen eARC features voor nodig. Dat heb je enkele nodig voor HD audio wat Netflix (voorlopig) niet heeft.

Ik zou als allereerste echt een andere HDMI kabel proberen bij ARC problemen.
Oké duidelijk. Thanx :)

• Slide84
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-10-2019
Hallo,
Ik heb gisteren een LG OLED55E8P aangeschaft.
Prima ding vindt ik tot nu.
Maar ik heb wat vragen m.b.t. koppelen andere apparatuur.
Ik heb de TV gekoppeld aan een ZIGGO NEXT en een Sony DAV-IS10 Home Theater.

Ik zou graag willen dat mijn Magic afstand bediening van de LG OLED leidend is. Ergo daar schakel je aan/uit, tussen zenders en regel je geluid. Dit lukt me niet, de NEXT is steeds leidend en vergeet dan de Sony of de TV mee te starten.
1. Het lijkt erop dat de afstand bediening van mijn Ziggo NEXT Leidend is. Kan ik de Magic van OLED leidend krijgen?

Ik heb alle verbonden via volgend schema. Doe ik iets niet goed???

HDMI NEXT naar HDMI OLED
Optisch LG OLED naar Optisch Sony Home Theater
HDMI Sony naar HDMI LG OLED.

Wat doe ik niet goed??

m.vr.gr.
Steven

• pwh53
Slide84 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:15:
Hallo,

Ik zou graag willen dat mijn Magic afstand bediening van de LG OLED leidend is. Ergo daar schakel je aan/uit, tussen zenders en regel je geluid. Dit lukt me niet, de NEXT is steeds leidend en vergeet dan de Sony of de TV mee te starten.
1. Het lijkt erop dat de afstand bediening van mijn Ziggo NEXT Leidend is. Kan ik de Magic van OLED leidend krijgen?

HDMI NEXT naar HDMI OLED

Wat doe ik niet goed??

m.vr.gr.
Steven
staat simplink (hdmi-cec) aan ? ,en volgens mij moet je ook hdmi 2 (arc) ingang gebruiken voor de next,optisch ondersteund geen simplink voor de sony.

• Snake_Eye
Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:18:
[...]

Cabel zag op de Oled65E6 toch wel beter uit, met name de gezichten veel meer gedetailleerd. Zoals met dokter Phil uitzending, zijn gezicht is nu bijna een egale vlek. Details ontbreken volledig in het gezicht.
Met mijn vorige TV zag ik ook meer ruis, bij deze TV nauwlijks tot niets, dus het lijkt alsof er een soort smoothness in de achtergrond draait.

[ Voor 53% gewijzigd door Snake_Eye op 07-11-2019 23:17 ]

• copywrong1982
eynickey schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:40:
[...]

Als dat inderdaad niet gaat werken dan heb ik niks aan een nieuwe receiver idd, behalve het feit dat ik mijn vero4k ook door de receiver heen kan gooien voor losless audio. Maar native LG apps (Netflix etc) gaan dan voorlopig toch niet meer opleveren dan DD of DTS. Dan ga ik liever voor een hdmi audio extractor zoals de HD Fury AVR key (die het signaal splitst van een hdmi poort naar 2: 1 x lossless audio, 1x beeld).Nog altijd goedkoper dan een nieuwe receiver.

[ Voor 3% gewijzigd door copywrong1982 op 10-10-2019 12:09 ]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-11 13:23
Hi all,

Wellicht ook effe spelen met de audio instellingen van de TV.
Hier heb ik wel wat opgeschreven hoe ik dus Atmos aan de praat heb gekregen.
Volgens mij moet 5.1 dan sowieso werken ;)

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:57:
Nog even navraag gedaan bij LG wat het verschil is tussen de OLED65C9PLA en OLED65C9MLB.
Antwoord LG: alleen de voet is verschillend.
Beiden modellen doen mee aan de cashback actie zowel de 55/65 inch.
wat is de voet van de 65C9 potverdorie zwaar trouwens, nog nooit zoiets gezien. maar goed, hij ligt geseald in de garage :9

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Snake_Eye schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:04:
[...]

Cabel zag op de Oled65E6 toch wel beter uit, met name de gezichten veel meer gedetailleerd. Zoals met dokter Phil uitzending, zijn gezicht is nu bijna een egale vlek. Details ontbreken volledig in het gezicht.
Met mijn vorige TV zag ik ook meer ruis, bij deze TV nauwlijks tot niets, dus het lijkt alsof er een soort smoothness in de achtergrond draait.
Heb je niet de Ziggo next aan je tv hangen? Precies die klachten heeft de next ook.

Verwijderd

stimpyrulez schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:52:
[...]

Wellicht ook effe spelen met de audio instellingen van de TV.
Hier heb ik wel wat opgeschreven hoe ik dus Atmos aan de praat heb gekregen.
Volgens mij moet 5.1 dan sowieso werken ;)
Nog bedankt stimpyrulez . Via deze stappen kon ik DOBLY ATMOS op mijn DENON AVR 4200X versterker krijgen van de Netflix (Peaky Blinders) en AMAZON Prime Video (Jack Ryan) apps.

• Slide84
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-10-2019
pwh53 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

staat simplink (hdmi-cec) aan ? ,en volgens mij moet je ook hdmi 2 (arc) ingang gebruiken voor de next,optisch ondersteund geen simplink voor de sony.
Volgens mij staat dit aan maar kan niet zo snel vinden waar ik het precies kan checken....

• copywrong1982
Slide84 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Volgens mij staat dit aan maar kan niet zo snel vinden waar ik het precies kan checken....
dit...ik weet dat ik simplink heb aangezet toen ik de reciever toevoegde op hdmi arc (hdmi2), maar waar ik achteraf in die settings kan komen? Volgens de website van LG onder general settings, maar ik heb die optie gewoon niet. Ik weet ook niet hoe ik de reciever opnieuw kan instellen vanuit de tv...

• pwh53
Slide84 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

algemene instellingen,op de next moet het ook aan staan,heeft waarschijnlijk een andere naam,anders een andere hdmi-kabel proberen.

• copywrong1982
pwh53 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:51:
[...]

algemene instellingen,op de next moet het ook aan staan,heeft waarschijnlijk een andere naam,anders een andere hdmi-kabel proberen.
onder algemeen heb ik alleen: taal, locatie, tijd en datum, timers, AI-service, Accountbeheer, Energiebeparende modus, Over deze tv en aanvullende instellingen (waar het ook niet onder zit).

• pwh53
copywrong1982 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:53:
[...]

onder algemeen heb ik alleen: taal, locatie, tijd en datum, timers, AI-service, Accountbeheer, Energiebeparende modus, Over deze tv en aanvullende instellingen (waar het ook niet onder zit).
ja ik zie het is veranderd bij de 9 serie
staat onder verbinding > apparaataansluiting > hdmi-apparaatinstelling
http://kr.eguide.lgappstv...5_e03/e_dut/settings.html

[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 10-10-2019 14:59 ]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Kan je trouwens ook een decoder koppelen aan de optie live tv kijken? Of moet je altijd naar bron en dan hdmi kanaal?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:37
G.Scholtens schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:04:
Kan je trouwens ook een decoder koppelen aan de optie live tv kijken? Of moet je altijd naar bron en dan hdmi kanaal?
Live tv is voor als je de kabel direct op de tv aansluit, als je een decoder gebruikt zal je wel een hdmi poort moeten kiezen.

• copywrong1982
pwh53 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:55:
[...]

ja ik zie het is veranderd bij de 9 serie
staat onder verbinding > apparaataansluiting > hdmi-apparaatinstelling
Ja daar kan ik nieuwe toevoegen, maar de bestaande koppeling aanpassen kan daar niet...

edit:
ah gevonden. Maar zelfs met alle opties aan...HDMI ARC werkt gewoon niet.

Uitgang HDMI ARC --> alle opties geprobeerd. Andere kabel geprobeerd, alle mogelijke instellingen op reciever geprobeerd. CEC werkt wel, want ik kan gewoon mijn AVR bedienen met de smart remote, maar geen geluid dus. Om gek van te worden. Draai nu maar op optisch.

[ Voor 29% gewijzigd door copywrong1982 op 10-10-2019 15:21 ]

• pwh53
copywrong1982 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:09:
[...]

Ja daar kan ik nieuwe toevoegen, maar de bestaande koppeling aanpassen kan daar niet...

edit:
ah gevonden. Maar zelfs met alle opties aan...HDMI ARC werkt gewoon niet.

Uitgang HDMI ARC --> alle opties geprobeerd. Andere kabel geprobeerd, alle mogelijke instellingen op reciever geprobeerd. CEC werkt wel, want ik kan gewoon mijn AVR bedienen met de smart remote, maar geen geluid dus. Om gek van te worden. Draai nu maar op optisch.
geluid > geluidsuitgang misschien kun je daar nog iets proberen

• JustVodka
  • Laatst online: 03-08 13:43
Hamazaki schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

wat is de voet van de 65C9 potverdorie zwaar trouwens, nog nooit zoiets gezien. maar goed, hij ligt geseald in de garage :9
Sealen.. goed plan was ik nog vergeten ligt nu ook in m'n (ietwat vochtige) garage.

En idd zwaar. Kastje waar hij opstond begon door te zakken.. dus maar snel aan de muur gehangen voor kastje het begaf.

• OmeRobbie
HoppyF schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:29:
[...]

Da's nou jammer, ik zie geen enkele reden waarom ze niet ook op 1 jaar oude modellen de nieuwere WebOS update doen... TV gaat toch langer mee dan een telefoon!?
OmeRobbie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:40:
[...]

Da's nou jammer, ik zie geen enkele reden waarom ze niet ook op 1 jaar oude modellen de nieuwere WebOS update doen... TV gaat toch langer mee dan een telefoon!?
Uhhh, ja, een TV heeft zeker een langere levensduur.
Dit staat alleen los van de versie WebOS, want waarom zou WebOS 4.0 niet zo lang meekunnen als 4.5?
Het gaat er om dat LG de firmware blijft updaten.
Ik weet alleen dat fabrikanten nog steeds niet verplicht worden een OS minimaal een aantal jaren te ondersteunen dat zou wel moeten.
Bij Windows bv krijg je ook jaren ondersteuning al houdt het wel een keertje op.

• OmeRobbie
Typhone schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Ik heb een Marantz NR1609 i.c.m een ouder model maar Dolby Atmos + Netflixapp en HDMI werkt gewoon. Dus ik weet zeker dat het bij jou ook zal werken.

De HDMI-CEC werkt bij mij goed met Ziggo maar de magic remote gebruik ik nooit dus dat weet ik niet. Ik ga er vanuit (!) dat dit gewoon goed zal werken though!
@Typhone Mag ik vragen waarom je de Magic remote niet gebruikt? ik ben best wel fan van dat ding.. werkt prima of werkt iets anders beter/makkelijker?
Ik denk er zelfs over na om een CI+ kaart erin te zetten, ben ik af van dat gekke KPN kastje en extra kabels (ik heb UTP-aansluiting in de PS4, TV en het KPN-kastje)

Tot slot... heb je Google Assistant al werkend geprobeerd te krijgen met de Marantz 1609?
Ik wil met IFTTT gewoon commando's maken als: zet op op "Disney+ cinemamode" en dat de tv dan zelf Disney+ opstart, de receiver aangaat en op de juiste geluidsinstelling gaat (en de juiste lampen dimmen maar dat werkt prima) Misschien dan toch gaan voor een ander model..

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11 14:57

Typhone

Who Dares Wins

OmeRobbie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:46:
[...]

@Typhone Mag ik vragen waarom je de Magic remote niet gebruikt? ik ben best wel fan van dat ding.. werkt prima of werkt iets anders beter/makkelijker?
Ik denk er zelfs over na om een CI+ kaart erin te zetten, ben ik af van dat gekke KPN kastje en extra kabels (ik heb UTP-aansluiting in de PS4, TV en het KPN-kastje)

Tot slot... heb je Google Assistant al werkend geprobeerd te krijgen met de Marantz 1609?
Ik wil met IFTTT gewoon commando's maken als: zet op op "Disney+ cinemamode" en dat de tv dan zelf Disney+ opstart, de receiver aangaat en op de juiste geluidsinstelling gaat (en de juiste lampen dimmen maar dat werkt prima) Misschien dan toch gaan voor een ander model..
Dat mag jij zeer zeker. Eigenlijk omdat we een Harmony in gebruik hebben die het eigenlijk prima doet. Heel soms gebruik ik hem wel eens maar dat is meer om snel aan of uit te zetten.

Google Assistant ken ik zelf niet aangezien ik in het andere ecosysteem zit ;) van Apple. Daar moet ik je dus het antwoord op schuldig blijven. Siri en dergelijke functies gebruik ik verder ook niet voor de bediening dus daar kan ik niet over meepraten.
Ik kijk veel tv en gebruik daarom voornamelijk de remote van de set top box, daar zitten dan toch weer toetsen op die op de Magic Remote niet voorhanden zijn. Voor de tv apps gebruik ik uiteraard de Magic Remote.

De belangrijkste reden om de Magic Remote niet te gebruiken zou voor mij zijn dat de hele tijd die kolere-cursor in beeld komt zodra dat ding maar een beetje beweegt. Bijvoorbeeld omdat er iemand op de bank ploft of per ongeluk tegen de remote aankomt. :X Gelukkig is die cursor uit te schakelen. :) :+

• NOTC
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-03-2022
net update 05.10.20 binnen gekregen.
Weet iemand wat daar nieuw in is?

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-11 13:17
Recent een LG OLED 65 inch C9 aangeschaft echter merk ik op dat er een dead subpixel aanwezig is. Wat zijn de ervaringen met hwt aanschaf van een OLED. Is de aanwezigheid van een deadpixel hoger in tegenstelling tot andere panelen zoals LCD/LED?

• pwh53
NOTC schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:52:
1. Improvement
1) Improved the issue of intermittent playback stop when playing 4K content of VUDU app.
zie website
https://www.lg.com/nl/ond...=OLED55C8PLA&superCateId=

• chulin
Elke keer als ik van tv kanaal veranderd krijg ik rechts onder in het beeld een rode rondje met aan?
Weet iemand wat dat betekent?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

chulin schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:47:
Elke keer als ik van tv kanaal veranderd krijg ik rechts onder in het beeld een rode rondje met aan?
Weet iemand wat dat betekent?
Dat het kanaal HbbTV ondersteund. Dat activeer je vervolgens met de rode knop.

• chulin
Ohhh, nooit van gehoord 🤪
Is het handig, en, kan ie uitgeschakeld worden?

Ps: gevonden en uit gedaan

[ Voor 16% gewijzigd door chulin op 10-10-2019 21:12 ]

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-11 13:21
Sinds gisteren eigenaar van de LGOLED55C9PLA en mijn eerste indruk is, wauw. Ik heb nog geen enkele tv met zulk gemak kunnen configureren inclusief mijn randapparatuur. Zoals mijn t-mobile decoder, de afstandsbediening die daar bij zit heb ik niet meer nodig omdat het gewoon werkt met de LG afstandsbediening. En ik ontdek iedere keer weer een feature die het gebruik eenvoudiger en of beter maakt:)!
Maar wel slecht beeld. ;)

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:37
cl0udrado schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:10:
Recent een LG OLED 65 inch C9 aangeschaft echter merk ik op dat er een dead subpixel aanwezig is. Wat zijn de ervaringen met hwt aanschaf van een OLED. Is de aanwezigheid van een deadpixel hoger in tegenstelling tot andere panelen zoals LCD/LED?
Nee, puur toeval.
cl0udrado schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:10:
Kan gebeuren.
Heb je bewust naar defecte pixels gezocht of valt deze op bij normaal gebruik?
Anders overleggen met de winkel waar je hem gekocht hebt, omruilen kan nu waarschijnlijk nog wel.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:01
Slide84 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:15:
Hallo,

HDMI NEXT naar HDMI OLED

Wat doe ik niet goed??

m.vr.gr.
Steven
Je laatste opmerking vind ik vreemd.

1) Waarom is je Sony met HDMI en via optisch aangesloten;
2) Als ik kijk op https://www.hifi.nl/recensie/3414/Sony-DAV-IS10.html dan heeft de de Sony geen HDMI.

Als de Sony niet via HDMI is aangesloten, zal hij nooit meedoen met het aan- en uitschakelen. Dat is namelijk voor behouden aan HDMI. De NEXT kan wel de TV bedienen. Mogelijk kan andersom ook, maar dat moet je dan instellen in zowel de TV als de NEXT.

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-11 17:23
Sinds gisteren een LG c9 maar heb een klein probleem namelijk als ik de tv aanzet komt die altijd op HDMI 2 arc te staan waar mijn soundbar aangesloten is.Mijn Vu+ sat-reciever is aangesloten op 1.Is het mogelijk dat die altijd op 1 aan blijft want hij start op 1 maar als mijn soundbar aan gaat (iets later) gaat die naar 2 en moet ik die terug handmatig naar 1 zetten.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rallye schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:56:
[...]
[knip]
2) Als ik kijk op https://www.hifi.nl/recensie/3414/Sony-DAV-IS10.html dan heeft de de Sony geen HDMI.

[knip]
Sony specificaties; https://www.sony.nl/elect...s/dav-is10/specifications

- Hoogwaardige videosignaaluitgang (HDMI) 720p/1080i voor DVD - 1

Testing, one, two ...

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Patrickccc schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:18:
Sinds gisteren een LG c9 maar heb een klein probleem namelijk als ik de tv aanzet komt die altijd op HDMI 2 arc te staan waar mijn soundbar aangesloten is.Mijn Vu+ sat-reciever is aangesloten op 1.Is het mogelijk dat die altijd op 1 aan blijft want hij start op 1 maar als mijn soundbar aan gaat (iets later) gaat die naar 2 en moet ik die terug handmatig naar 1 zetten.
De Vu ook op de soundbar zetten wellicht?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:02
Sinds gisteren de 55C9 binnen. Wilde eigenlijk de 65C9 hebben, maar met de achterlijke prijzen hier in Noorwegen voor een 65 inch (laagste is 3500eur) vond ik het dat niet waard.

Ik kom van een Panasonic 55VT60 plasma omdat ik veel waarde hecht aan goed contrast. De C9 bevalt uitstekend :) Heb expres niet naar dode pixels of uniformityproblemen gezocht. De boel goed ingesteld en gewoon kijken. Eindelijk eens goed contrast :) Ik zie dat ik wel iets moet inleveren qua motion smoothness, maar het is altijd wel wat en er is goed mee te leven.

Jammer dat mijn intel nuc nuc5ppyh niet meer dan 4k op 30hz ondersteud, maar aangezien alle content die ik kijk toch 1080p is heb ik hem in Windows en kodi gewoon op 1080p staan.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15

westergas

rikkie_pc

benchMarc schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:34:
Sinds gisteren de 55C9 binnen. Wilde eigenlijk de 65C9 hebben, maar met de achterlijke prijzen hier in Noorwegen voor een 65 inch (laagste is 3500eur) vond ik het dat niet waard.

Ik kom van een Panasonic 55VT60 plasma omdat ik veel waarde hecht aan goed contrast. De C9 bevalt uitstekend :) Heb expres niet naar dode pixels of uniformityproblemen gezocht. De boel goed ingesteld en gewoon kijken. Eindelijk eens goed contrast :) Ik zie dat ik wel iets moet inleveren qua motion smoothness, maar het is altijd wel wat en er is goed mee te leven.

Jammer dat mijn intel nuc nuc5ppyh niet meer dan 4k op 30hz ondersteud, maar aangezien alle content die ik kijk toch 1080p is heb ik hem in Windows en kodi gewoon op 1080p staan.
Aangezien je van plasma komt...hoe vind je 24p motion? Beetje te doen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

chulin schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:02:
Ohhh, nooit van gehoord 🤪
Is het handig, en, kan ie uitgeschakeld worden?

Ps: gevonden en uit gedaan
Nou, het is op mijn B6 zo traag dat ik het niet gebruik. Helaas is dit wel de enige manier om HBO te kijken (krijg ik gratis vanwege Vodafone + Ziggo) als je enkel CI+ module gebruikt.

Daarnaast kun je op diverse kanalen uitzendingen terugkijken. Idee is erg goed, maar het werkt naar mijn ervaring veel te traag om er echt plezier van te hebben. Ik heb het dan ook uitgeschakeld.

• Patrickccc
Jorgen schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:12:
[...]

De Vu ook op de soundbar zetten wellicht?
Zou in theorie moeten werken,het rare is tijdens het instellen apparaataansluiting heb je beeld eenmaal bevestigd geen beeld en geluid.

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 17:29
Heeft iemand hier de C9 65 inch laten kalibreren? Indien het geval, welke wordt er door jullie aangeraden? Heb zelf contact opgenomen met Dimitri Valkenburg, maar de communicatie laat erg te wensen over, erg late reacties en komt ongeïnteresseerd over.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:02
westergas schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:54:
[...]

Aangezien je van plasma komt...hoe vind je 24p motion? Beetje te doen?
Ik heb gisteren Avatar gekeken (was 2 uur in de settings aan het rommelen en eindelijk vond ik uit dat ik passthrough in de tv nog moest aanzetten om DTS te krijgen op mijn good ol' logitech z5500 set) omdat die film schermvullend is. Kon het niet laten om hem af te kijken en heb me in de hele film nog nergens aan gestoord om eerlijk te zijn. Merk wel dat 24p iets beter was op de plasma, maarja, heb 24p altijd een beetje crappy gevonden en nooit echt goed soepel genoeg. En die kunstmatige enhancers vind ik ook niks met alle artefacts die je dan weer krijgt. Voor mij is het in elk geval tot dusver niet storend geweest gisteren. Zal dit weekend eens meer content gaan kijken...

• westergas

westergas

rikkie_pc

IMWhizzle schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:50:
Heeft iemand hier de C9 65 inch laten kalibreren? Indien het geval, welke wordt er door jullie aangeraden? Heb zelf contact opgenomen met Dimitri Valkenburg, maar de communicatie laat erg te wensen over, erg late reacties en komt ongeïnteresseerd over.
Ik heb het destijds (10 jaar geleden alweer) laten doen door Frank en daar was ik tevreden over. Je kan je hier in schrijven voor een tour.

Verwijderd

nvm

[ Voor 161% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2019 11:01 ]

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil binnenkort dus een LG Oled aanschaffen.
icm met een Onkyo NR696 revceiver

Ik neem aan dat dat qua combi gewoon prima is?

Wel toch een vraag waar ik nog niet helemaal uitkom.
ik kan pas over een week of 2 a 3 bestellen.

de 65C9 is nu beschikbaar voor zo'n 2.100 en heeft de nieuwe alpha9 ge2 processor. Maar bij veel aanbieders is de prijs zo'n 700,- hoger.
De 65B9 is beetje zelfde prijs nu. en heeft zover ik kon inlezen de 'oude' processor?

Stel dat de prijs over 3 weken niet meer gelijk is en de C9 700,- duurder is dan de B9. Ga ik dat merken dan eigenlijk? Is de C9 een betere tv dan de B9?

(ik noem de prijsverschillen wel even, maar het gaat me dus vooral over het verschil tussen de 2 tv's)

• westergas

westergas

rikkie_pc

readytoflow schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:02:

de 65C9 is nu beschikbaar voor zo'n 2.100 en heeft de nieuwe alpha9 ge2 processor. Maar bij veel aanbieders is de prijs zo'n 700,- hoger.
De 65B9 is beetje zelfde prijs nu. en heeft zover ik kon inlezen de 'oude' processor?
Check hier even voor de prijzen, jouw info klopt niet helemaal :)

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Oh, en dit

https://www.rtings.com/tv...re/lg-c9-vs-lg-b9/802/915

[ Voor 7% gewijzigd door westergas op 11-10-2019 11:06 ]

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
En die Onkyo heeft volgens mij geen E-ARC, dus zou misschien een Denon X2600h of Yamaha RX-V485 overwegen

[ Voor 9% gewijzigd door Bacspin op 11-10-2019 11:26 ]

• Patrickccc
Probleem opgelost,VU+ opnieuw laten rebooten en alles werk perfect.Dus VU+ in HDMI 1 en soundbar in HDMI 2 ARC .

• Farabi
  • Niet online
readytoflow schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:02:

Stel dat de prijs over 3 weken niet meer gelijk is en de C9 700,- duurder is dan de B9. Ga ik dat merken dan eigenlijk? Is de C9 een betere tv dan de B9?
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/bf1487ecd691d7af8255732371ffbd6e/tenor.gif

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:28

Rio

Ik heb al een boek

NOTC schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:52:
Vreemd; kreeg hem gisteren OTA aangeboden (E8), even weggedrukt omdat ik iets aan het kijken was, nu kan hij geen update vinden. Blijft ondoorgrondelijk hoe dat werkt bij LG.

Ga hem er wel via USB op zetten, maar is raar dat dat blijkbaar nodig is.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rio schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Vreemd; kreeg hem gisteren OTA aangeboden (E8), even weggedrukt omdat ik iets aan het kijken was, nu kan hij geen update vinden. Blijft ondoorgrondelijk hoe dat werkt bij LG.

Ga hem er wel via USB op zetten, maar is raar dat dat blijkbaar nodig is.
Er wordt 1 specifiek iets opgelost in die update volgens de changelog, en dan ook nog iets waarvan ik me afvraag waarom de prio zo hoog ligt dat het een aparte release rechtvaardigt.

Oftewel, bespaar jezelf de moeite en wacht vrolijk totdat ie OTA weer een keer langs komt.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:28

Rio

Ik heb al een boek

rodie83 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:23:
[...]

Er wordt 1 specifiek iets opgelost in die update volgens de changelog, en dan ook nog iets waarvan ik me afvraag waarom de prio zo hoog ligt dat het een aparte release rechtvaardigt.

Oftewel, bespaar jezelf de moeite en wacht vrolijk totdat ie OTA weer een keer langs komt.
Te laat :*)

• chulin
Puck schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

Nou, het is op mijn B6 zo traag dat ik het niet gebruik. Helaas is dit wel de enige manier om HBO te kijken (krijg ik gratis vanwege Vodafone + Ziggo) als je enkel CI+ module gebruikt.

Daarnaast kun je op diverse kanalen uitzendingen terugkijken. Idee is erg goed, maar het werkt naar mijn ervaring veel te traag om er echt plezier van te hebben. Ik heb het dan ook uitgeschakeld.
Ik heb ook eventjes geprobeerd, erg traag. Uitgeschakeld wegens de irritante notificatie. Wie weet, misschien in de toekomst wordt beter, het idee is idd goed.

• Splayduke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 14:43
Werkt bij jullie NPO gemist op de C9?
Ik heb sinds twee dagen de 65C9 maar deze app heb ik nog niet werkend gekregen. Alles werkt totdat je op afspelen drukt, dan blijft er een play-teken in beeld staan met een draaiend icoontje.

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:42
Splayduke schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:37:
Werkt bij jullie NPO gemist op de C9?
Ik heb sinds twee dagen de 65C9 maar deze app heb ik nog niet werkend gekregen. Alles werkt totdat je op afspelen drukt, dan blijft er een play-teken in beeld staan met een draaiend icoontje.
Andere apps werken wel? Verwijder dan NPO en installeer opnieuw, hoort gewoon te werken.

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-11 23:16
Grappig, gisteren meldde mijn Oled65c8 een software update. Deze toen bewust niet geïnstalleerd om eerst maar eens de kat uit de boom te kijken. Nu ik controleer op updates zegt de tv dat er geen updates zijn...

Heeft LG de update wellicht teruggetrokken?

[ Voor 10% gewijzigd door Ljsvv op 11-10-2019 17:51 ]

Verwijderd

Ljsvv schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:32:
Grappig, gisteren meldde mijn Oled65c8 een software update. Deze toen bewust niet geïnstalleerd om eerst maar eens de kat uit de boom te kijk. Nu ik controleer op updates zegt de tv dat er geen updates zijn...

Heeft LG de update wellicht teruggetrokken?
Komt vanzelf wel weer

• Splayduke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 14:43
davidov schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:45:
[...]

Andere apps werken wel? Verwijder dan NPO en installeer opnieuw, hoort gewoon te werken.
Zojuist geprobeerd, nog steeds geen beeld. Andere apps werken wel, netflix/RTL bijvoorbeeld.

Verwijderd

Splayduke schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:47:
[...]

Zojuist geprobeerd, nog steeds geen beeld. Andere apps werken wel, netflix/RTL bijvoorbeeld.
NPO Gemist?! Dat is toch NPO Start ?! Bij NPO Start/ programmas kan ik rustig gemiste afleveringen bekijken [C8]

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:42
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:40:
[...]

NPO Gemist?! Dat is toch NPO Start ?! Bij NPO Start/ programmas kan ik rustig gemiste afleveringen bekijken [C8]
Oeh goeie, had niet gezien dat hij NPO Gemist noemde, dat is idd opgeheven en gaat niet meer werken, zou wel apart zijn dat een oude app op je TV terecht kwam maar ok.
Check of je wel de NPO Start app hebt, als die na herinstallatie ook niet werkt kan ik alleen nog een reset naar fabrieksinstellingen bedenken. (App opnieuw installeren en TV resetten is het enige dat je kan doen bij niet werkende apps, mits de problemen aan de app of software van de TV liggen natuurlijk)
Pagina: 1 ... 226 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.