Ah. Dan ben ik dus niet de enige. Ik heb me al suf lopen zoeken in de settings van de LG en Sonos...EnigmaNL schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:06:
Via de NVIDIA Shield heb ik HDR en Dolby Digital 5.0 via Disney+, via de TV app (LG C7) heb ik Dolby Vision en Dolby Digital 2.0. Dit is heel vreemd want via de Netflix app kan ik Vision + Atmos krijgen...
Onlangs gesproken met Plattetv.nl over de https://tweakers.net/pric...lg-oled65c9pla-zwart.html.
Hun de vraag gesteld of er wat van de prijs af kan omdat hij bij Plasmatelevisie te koop is voor €2.000,-.
Nu geven ze aan dat hun een officiele dealer zijn en dat je bij niet officiele dealers(tevens de bedrijven die niet onder de cashback vallen) vaak een buitenlands model ontvangt en niet onder de nederlandse garantiewet valt.
Nu is naar mijn weten gewoon het europesche recht van toepassing. Als ik online lees worden buitenlandse modelen via een verborgen menu wel is omgezet naar een nederlandse setting (localset wijziging) en dit kan dan problemen geven voor de garantie. Mij lijkt dat het modelnummer dan ook geen LG OLED65C9PLA, maar iets anders is.
Hier het artikel over waar ik naar refereer https://www.totaaltv.nl/n...anschaf-nieuwe-televisie/.
Hun de vraag gesteld of er wat van de prijs af kan omdat hij bij Plasmatelevisie te koop is voor €2.000,-.
Nu geven ze aan dat hun een officiele dealer zijn en dat je bij niet officiele dealers(tevens de bedrijven die niet onder de cashback vallen) vaak een buitenlands model ontvangt en niet onder de nederlandse garantiewet valt.
Nu is naar mijn weten gewoon het europesche recht van toepassing. Als ik online lees worden buitenlandse modelen via een verborgen menu wel is omgezet naar een nederlandse setting (localset wijziging) en dit kan dan problemen geven voor de garantie. Mij lijkt dat het modelnummer dan ook geen LG OLED65C9PLA, maar iets anders is.
Hier het artikel over waar ik naar refereer https://www.totaaltv.nl/n...anschaf-nieuwe-televisie/.
Verwijderd
Zou het toch voor de zekerheid even proberen met die Next. Mocht het aan de Next liggen dan zou je ook lipsync probleem moeten hebben. Met bitstream of pass through bedoel ik een setting in de AV waarbij het geluid 1 op 1 wordt doorgestuurd. Bij mijn Onkyo 676 heet dat direct sound of pure. De AV doet dan niet aan het omzetten van het signaalDellmorte schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:30:
[...]
Zal hem is direct op de tv aansluiten. Maar hier heb ik opzich niets aan want als ik interne speakers gebruik van de tv is het probleem weg. en als ik hem direct op de tv doe kan ik ook de boxen niet gebruiken, dus dan heeft dit geen zin.
Klopt de out van de AV zit in HDMI 2 ARC van de tv.
Wat bedoel je met de pass trough en/of bitstream setting? De lg C8 kan via passtrough wel werken met mijn av de Yamaha rx 2080. Of begrijp ik je verkeerd?
Op de tv heb je de setting ook staan op HDMI-ARC en DTV automatisch? Dat zal wel neem ik aan. Probeer de Next ander ook eens op een andere HDMI-in poort van de AV te zetten. Weet niet welke opties je hebt, bij mij gebruik ik voor de stb de HDMI poort cable/sat. Ik ga er hierbij vanuit dat alle HDMI-in poorten op je AV ook ARC doen
Allemaal misschien wat basaal of vergezochte opties, maar ik probeer mee te denken..
Om het nog gekker te maken: via de Ziggo Next heb ik netjes 5.1 (over ARC). Via de TV app Netflix heb ik 5.1 (over ARC). TV app Disney Dolby Digital 2.0Dellmorte schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:33:
[...]
Ja en die next box snap ik ook nog wel, maar dat de apps van de tv ook niet werken maakt het nog gekker. Dit betekend dat het dus niet alleen aan de box ligt maar de ARC van de tv zelf ook ruk is.
Haha ja die dolby atmos is niet heel bijzonder op de tv, maja wat je zegt geeft goed geluid voor een tv.
Dan moet het toch haast wel een de app liggen?
via de netflix app heb ik wel dolby atmos. Disney heb ik alleen eerste dagen geprobeerd en toen werkte niets nogTheFrahes schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:47:
[...]
Om het nog gekker te maken: via de Ziggo Next heb ik netjes 5.1 (over ARC). Via de TV app Netflix heb ik 5.1 (over ARC). TV app Disney Dolby Digital 2.0TV speaker Dolby Atmos. Maar ik geloof echt niet dat dit de 'echte' dolby atmos is!
Dan moet het toch haast wel een de app liggen?
Is er trouwens al iemand die wat in het remote service menu (in-start) gedaan heeft? Backlight instellingen o.i.d.? Ik heb wel op de HDMI poorten (EDID) alles passthrough op AC3 gezet via dit menu.
Verwijderd
Volgens mij was er allang en ook in dit topic geconcludeerd dat dat een Disney+ app probleem op WebOS is en verder weinig te maken met de tv zelf
Jij hebt dan zeker het 4K abonnement van Netflix? Ik heb nog de HD variant, dus geen dolby atmos. Maar dat maakt niet uit, want sonos ondersteunt alleen 5.1 DD. Ik zit er wel aan te denken om ook over te stappen, al is het alleen al voor het beeld. Ik heb natuurlijk niet voor niets een 4K OLED aangeschaftDellmorte schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:51:
[...]
via de netflix app heb ik wel dolby atmos. Disney heb ik alleen eerste dagen geprobeerd en toen werkte niets nog
Verwijderd
Alleen dit extra gedaan:TheFrahes schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:52:
Is er trouwens al iemand die wat in het remote service menu (in-start) gedaan heeft? Backlight instellingen o.i.d.? Ik heb wel op de HDMI poorten (EDID) alles passthrough op AC3 gezet via dit menu.
https://www.avsforum.com/...-off-asbl-lg-oled-tv.html
Ik heb het volgende geprobeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:46:
[...]
Zou het toch voor de zekerheid even proberen met die Next. Mocht het aan de Next liggen dan zou je ook lipsync probleem moeten hebben. Met bitstream of pass through bedoel ik een setting in de AV waarbij het geluid 1 op 1 wordt doorgestuurd. Bij mijn Onkyo 676 heet dat direct sound of pure. De AV doet dan niet aan het omzetten van het signaal
Op de tv heb je de setting ook staan op HDMI-ARC en DTV automatisch? Dat zal wel neem ik aan. Probeer de Next ander ook eens op een andere HDMI-in poort van de AV te zetten. Weet niet welke opties je hebt, bij mij gebruik ik voor de stb de HDMI poort cable/sat. Ik ga er hierbij vanuit dat alle HDMI-in poorten op je AV ook ARC doen
Allemaal misschien wat basaal of vergezochte opties, maar ik probeer mee te denken..
next in de receiver en dan via hdmi out van de receiver naar HDMI 1 in de televisie. Dit is een aansluiting zonder ARC. Ook dit geen een lip sync probleem.
mediabox next in de receiver en dan naar HDMI 1 of HDMI 2(ARC). Vervolgens dan de interne luidsprekers gebruikt en dan is er geen lip sync probleem
NEtflix via interne speakers en of YouTube ook geen lip sync probleem
Heb mediabox op een ander kanaal van de receiver aangesloten en ook dit maakt niet uit. evengoed het lip sync probleem.
En dan de pc op de receiver en dan via receiver out naar hdmi 2 arc aansluiting geeft geen lipsync probleem.
Als ik mijn next box aansluit in de hdmi 2 van de receiver(STB aansluiting) dan komt deze automatisch op de STB. Doe ik hem in een ander dan moet ik het juiste kanaal aangeven maar dan geeft die nog wel aan dat het een STB verbinding is.
Als ik het zo beoordeel moet het aan de ARC liggen en aan de next box. ik denk dat ze beide een eigen probleem hebben. Dit zal verklaren waarom de PC er geen last van heeft. En de reden dan de next box zonder arc niet goed werkt zal dan aan het probleem liggen waar ze nog een fix voor proberen te vinden.
En dan blijf ik bij het mysterie dat het voorheen allemaal goed werkte
Ja, je hebt gelijk. Ik zit het net in het Disney+ forum te lezen dat iedereen het als ruk ervaart.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:53:
Volgens mij was er allang en ook in dit topic geconcludeerd dat dat een Disney+ app probleem op WebOS is en verder weinig te maken met de tv zelf
Moet wel veranderen anders zeg ik het weer op!
Best een serieus probleem zoals ik het lees ja.Dellmorte schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:00:
[...]
Ik heb het volgende geprobeerd.
next in de receiver en dan via hdmi out van de receiver naar HDMI 1 in de televisie. Dit is een aansluiting zonder ARC. Ook dit geen een lip sync probleem.
mediabox next in de receiver en dan naar HDMI 1 of HDMI 2(ARC). Vervolgens dan de interne luidsprekers gebruikt en dan is er geen lip sync probleem
NEtflix via interne speakers en of YouTube ook geen lip sync probleem
Heb mediabox op een ander kanaal van de receiver aangesloten en ook dit maakt niet uit. evengoed het lip sync probleem.
En dan de pc op de receiver en dan via receiver out naar hdmi 2 arc aansluiting geeft geen lipsync probleem.
Als ik mijn next box aansluit in de hdmi 2 van de receiver(STB aansluiting) dan komt deze automatisch op de STB. Doe ik hem in een ander dan moet ik het juiste kanaal aangeven maar dan geeft die nog wel aan dat het een STB verbinding is.
Als ik het zo beoordeel moet het aan de ARC liggen en aan de next box. ik denk dat ze beide een eigen probleem hebben. Dit zal verklaren waarom de PC er geen last van heeft. En de reden dan de next box zonder arc niet goed werkt zal dan aan het probleem liggen waar ze nog een fix voor proberen te vinden.
Ik zie ook niet zo snel een oplossing. Neem aan dat alle firmware up-to-date is...(Next, Receiver en LG)
ziet er goed uit hoor. maar ik niets is te vergelijken met een originele uhd bluray. Of een untoched m2ts uhd bluray. Beeld is veel mooier dan netflix 4k en het geluid is ook geweldig.TheFrahes schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:55:
[...]
Jij hebt dan zeker het 4K abonnement van Netflix? Ik heb nog de HD variant, dus geen dolby atmos. Maar dat maakt niet uit, want sonos ondersteunt alleen 5.1 DD. Ik zit er wel aan te denken om ook over te stappen, al is het alleen al voor het beeld. Ik heb natuurlijk niet voor niets een 4K OLED aangeschaft
Heb na jaren eindelijk de stap gemaakt naar een volledige 9.1 opstelling van Q acoustics. Wat een genot om naar te luisteren.(ik dwaal wat off topic sorry)
Dellmorte schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:03:
[...]
ziet er goed uit hoor. maar ik niets is te vergelijken met een originele uhd bluray. Of een untoched m2ts uhd bluray. Beeld is veel mooier dan netflix 4k en het geluid is ook geweldig.
Heb na jaren eindelijk de stap gemaakt naar een volledige 9.1 opstelling van Q acoustics. Wat een genot om naar te luisteren.(ik dwaal wat off topic sorry)
Ik ben erg blij met mijn Sonos opstelling. Heb genoeg aan een 5.1 opstelling. Ik ben gelukkig minder audiofiel geworden, scheelt een hoop centen!
Klopt alles up to date en alles al is naar fabrieksinstellingen gewijzigd.TheFrahes schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:03:
[...]
Best een serieus probleem zoals ik het lees ja.
Ik zie ook niet zo snel een oplossing. Neem aan dat alle firmware up-to-date is...(Next, Receiver en LG)
Nu nog even een kleine aanvulling. Mijn vader heeft onlangs op mijn aanraden de yahama rx 3080 gekocht in combinatie met de LG c9 en die heeft geen problemen met de apps op de tv. Ook geen probleem met de box van KPN(maar dit is natuurlijk een ander apparaat). Maar toch apart dat zijn apps wel synchroon lopen(zoals ik voorheen ook had).
Het laatste wat ik me kan bedenken is dat er een update is geweest en dat vader lief dit nog niet heeft gedaan en het probleem daarna ook gaat ontstaan. Maar dit heb ik nog niet kunnen controleren. Het is niet van toepassing om hem even te vragen dit te controleren want daar gaat die niet uitkomen.
LG dit ook aangegeven maar die geven zelfs aan dat hun het probleem niet bekend is. Nou sorry maar daar geloof ik niks van.
Ook worden de updates vaak automatisch toegepast naar mijn weten. Want krijg vaak de melding de update is geïnstalleerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Dellmorte op 15-11-2019 16:08 ]
Verwijderd
Zoals anderen ook te kennen geven ARC is nog lang niet overal perfect. Dat het voorheen goed werkte neem ik onmiddellijk aan. Is er een update geweest van de Next die niet helemaal goed heeft uitgepakt. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Ook gezien het feit dat er in het Next topic hier veel aandacht aan wordt geschonkenDellmorte schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:00:
[...]
Klop topic daar gelezen en wacht de update daar nog even af. Kwam nog wel een artikel tegen over eARC. Nu dacht ik misschien dat dit beter zou werken met lip sync.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:08:
[...]
Zoals anderen ook te kennen geven ARC is nog lang niet overal perfect. Dat het voorheen goed werkte neem ik onmiddellijk aan. Is er een update geweest van de Next die niet helemaal goed heeft uitgepakt. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Ook gezien het feit dat er in het Next topic hier veel aandacht aan wordt geschonken
https://www.whathifi.com/...erything-you-need-to-know
Nu spreken ze in de gele tabel over dat lip sync bij ARC optional is en bij eARC mandatory is. Dit lijkt mij een aparte verandering want dan zou het dus nu ineens verplicht moeten zijn? of ik vertaal het verkeerd kan ook.
Ook dacht misschien dat de opties ARC fallback en AUDIO EDID misschien een positief effect zouden hebben. Maar dit is me nog niet duidelijk.
Hoe zet je de lichtsensor in de C9 aan of uit?
Ik heb ondertussen een voor mij fijne beeldinstelling gedaan waardoor de oled perfect beeld geeft.
Alleen zou hij 's avonds nog net est minder fel mogen.
Dat kan met twee beeldmodussen zoals ISF licht en ISF donker, maar elke dag schakelen vind ik (mijn vrouw!) niet zo prettig.
Kan de lichtsensor hier wat in betekenen en zo ja, waar zet ik die aan/uit?
Ik heb ondertussen een voor mij fijne beeldinstelling gedaan waardoor de oled perfect beeld geeft.
Dat kan met twee beeldmodussen zoals ISF licht en ISF donker, maar elke dag schakelen vind ik (mijn vrouw!) niet zo prettig.
Hoewel het persoonlijk is, zou je jouw settings willen delen? Ik ben er ook nog steeds niet uit, na 2 weken...;-)Allewijn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:08:
Hoe zet je de lichtsensor in de C9 aan of uit?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:13
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
eARC heeft inderdaad een lipsync functie.Dellmorte schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:34:
[...]
Klop topic daar gelezen en wacht de update daar nog even af. Kwam nog wel een artikel tegen over eARC. Nu dacht ik misschien dat dit beter zou werken met lip sync.
https://www.whathifi.com/...erything-you-need-to-know
Nu spreken ze in de gele tabel over dat lip sync bij ARC optional is en bij eARC mandatory is. Dit lijkt mij een aparte verandering want dan zou het dus nu ineens verplicht moeten zijn? of ik vertaal het verkeerd kan ook.
Ook dacht misschien dat de opties ARC fallback en AUDIO EDID misschien een positief effect zouden hebben. Maar dit is me nog niet duidelijk.
Echter, je receiver moet dan ook eARC ondersteunen anders werkt het niet.
Ben hier ook benieuwd naar, heb hem nu een maand en ben er ook niet over uit. Zou graag willen weten wat de beste instellingen zijn voor het meest accurate plaatje. Ik laat hem binnenkort wel kalibreren, nadat hij 200 uur gespeeld heeft.pdavie2311 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:59:
[...]
Hoewel het persoonlijk is, zou je jouw settings willen delen? Ik ben er ook nog steeds niet uit, na 2 weken...;-)
Bespaar je de 200 euro. Het verschil zal je niet zien. Ik heb met Calman ondertussen 6 C9's doorgemeten, maar allemaal zat de max afwijking onder een Delta E waarde van 3 (dus niet zichtbaar voor het menselijk oog) Op eentje na, die had een max afwijking van 3,2. En daarvan vermoed ik eigenlijk ook dat het eerder aan mijn meter ligt dan aan de tv.IMWhizzle schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:54:
[...]
Ben hier ook benieuwd naar, heb hem nu een maand en ben er ook niet over uit. Zou graag willen weten wat de beste instellingen zijn voor het meest accurate plaatje. Ik laat hem binnenkort wel kalibreren, nadat hij 200 uur gespeeld heeft.
En eigenlijk geld dit voor vrijwel alle oled tv's vanaf 2018.
Gebruik de instellingen van Rtings en geef het geld uit aan goede bluray speler of films om van te genieten.
Je kan dit ook steeds teruglezen bij oled reviews van Tweakers zelf.
En ik kan dit dus ook bevestigen.
[ Voor 5% gewijzigd door JustVodka op 16-11-2019 11:27 ]
Bedankt voor jouw reactie. Dat is zeker goed nieuws. Ik vind de gele gloed echter niet zo zijn. Heb jij tips om deze enigzins weg te krijgen? RTINGS gebruikt ook de CMS, ik heb begrepen dat dit zorgt voor artifacts. Kun jij dit bevestigen?JustVodka schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:25:
[...]
Bespaar je de 200 euro. Het verschil zal je niet zien. Ik heb met Calman ondertussen 6 C9's doorgemeten, maar allemaal zat de max afwijking onder een Delta E waarde van 3 (dus niet zichtbaar voor het menselijk oog) Op eentje na, die had een max afwijking van 3,2. En daarvan vermoed ik eigenlijk ook dat het eerder aan mijn meter ligt dan aan de tv.
En eigenlijk geld dit voor vrijwel alle oled tv's vanaf 2018.
Gebruik de instellingen van Rtings en geef het geld uit aan goede bluray speler of films om van te genieten.
Je kan dit ook steeds teruglezen bij oled reviews van Tweakers zelf.
En ik kan dit dus ook bevestigen.
warm2 veranderen naar warm1IMWhizzle schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:57:
[...]
Bedankt voor jouw reactie. Dat is zeker goed nieuws. Ik vind de gele gloed echter niet zo zijn. Heb jij tips om deze enigzins weg te krijgen? RTINGS gebruikt ook de CMS, ik heb begrepen dat dit zorgt voor artifacts. Kun jij dit bevestigen?
Dank je. Geldt dit ook voor HDR en Dolby Vision?
Jep! Persoonlijk vind ik bij Netflix kijken warm2 het mooiste maar bij gewoon tv (CI module) kijken warm1.IMWhizzle schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:43:
[...]
Voor de meest nauwkeurige kleuren moet je dat dus niet doen. Warm1 is veel te blauw.
De standaard instelling out of de box zijn bij vrijwel alle tv’s altijd te blauw. Want dat ziet er lekker fris uit in een winkel onder tl licht
Van standaard naar bv isf dark op warm2 komt in het begin inderdaad geel over, dat komt door de gewenning aan het blauwe beeld. Ik zou zeggen geef warm2 een paar dagen de kans.
Als je het niet fijn vind kijken, stel de tv in wat je zelf het beste vind, daar zijn al die opties voor.
Maar goed voor nauwkeurige weergave de rtings settings op warm2.
En dat geld idd ook voor hdr/dolby vision.
[ Voor 3% gewijzigd door JustVodka op 16-11-2019 14:48 ]
homecinema-modus is dan prettiger,maar vooral doen wat jij mooi vind.IMWhizzle schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:43:
[...]
Welke instellingen raad jij aan voor SDR, HDR en DV? Kan nergens een complete lijst vinden, behalve RTINGS die ook hun witbalans heeft gepubliceerd inclusief CMS. Is het wel verstandig om dat over te nemen?JustVodka schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:46:
[...]
Voor de meest nauwkeurige kleuren moet je dat dus niet doen. Warm1 is veel te blauw.
De standaard instelling out of de box zijn bij vrijwel alle tv’s altijd te blauw. Want dat ziet er lekker fris uit in een winkel onder tl licht
Van standaard naar bv isf dark op warm2 komt in het begin inderdaad geel over, dat komt door de gewenning aan het blauwe beeld. Ik zou zeggen geef warm2 een paar dagen de kans.
Als je het niet fijn vind kijken, stel de tv in wat je zelf het beste vind, daar zijn al die opties voor.
Maar goed voor nauwkeurige weergave de rtings settings op warm2.
En dat geld idd ook voor hdr/dolby vision.
Verwijderd
Het is allemaal persoonlijk. Niemand kan jou de perfecte setting voor jouw toestel geven.IMWhizzle schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:56:
[...]
Welke instellingen raad jij aan voor SDR, HDR en DV? Kan nergens een complete lijst vinden, behalve RTINGS die ook hun witbalans heeft gepubliceerd inclusief CMS. Is het wel verstandig om dat over te nemen?
Verwijderd in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2019 16:21 ]
Ik ben op zoek naar referentie beeld. Daar is een standaard voor. Content zien zoals de regisseur het bedoeld heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:20:
[...]
Het is allemaal persoonlijk. Niemand kan jou de perfecte setting voor jouw toestel geven.
Verwijderd
Dat is een UHD Bluray. En iedere regisseur geeft 'kleur' aan zijn eigen content. Referentie is in mijn optiek een professionele kalibratie. Dat is wat ze op sites doen zoals Rtings en HDTV doenIMWhizzle schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:25:
[...]
Content zien zoals de regisseur het bedoeld heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2019 18:19 ]
Waarom zetten ze trouwens de scherpte helemaal op “ 0 “ ? Bij RTings..
Is het normaal dat wanneer ik sommige films/series bijv. the flash kijk op netflix ik mijn volume op 50-60 moet zetten om het op een degelijk volume te krijgen terwijl bij normale tv 20-25 voldoende is(e9)
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Hallo mensen,
Wat is jullie setting mbt logo luminantie?
Ik heb een c9 en heb logo luminantie op hoog ingesteld. (Eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat ik tussen logo luminantie op hoog en laag geen verschil zie of merk).
Ik heb het op hoog staan omdat ik al die klote zenderlogos zoals ziggo sport, fox (oranje logo), veronica (fel blauw logo) of rtl7 (geel logo) zo min mogelijk de kans te geven om in te branden.
Waar hebben jullie de logo luminantie op staan? En wat doen jullie tegen die zenderlogos? Inzoomen zodat de logos buiten beeld vallen gaat bij de c9 helaas niet.
Verder heb ik mijn oled lampje op 39 staan, kontrast op 80 en helderheid op 50.
Is dit in orde? Ik ben tevreden met het beeld op deze manier...(isf dark room als picturesetting)
Bedankt alvast!
Ik heb een c9 en heb logo luminantie op hoog ingesteld. (Eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat ik tussen logo luminantie op hoog en laag geen verschil zie of merk).
Ik heb het op hoog staan omdat ik al die klote zenderlogos zoals ziggo sport, fox (oranje logo), veronica (fel blauw logo) of rtl7 (geel logo) zo min mogelijk de kans te geven om in te branden.
Waar hebben jullie de logo luminantie op staan? En wat doen jullie tegen die zenderlogos? Inzoomen zodat de logos buiten beeld vallen gaat bij de c9 helaas niet.
Is dit in orde? Ik ben tevreden met het beeld op deze manier...(isf dark room als picturesetting)
Bedankt alvast!
Verwijderd
Omdat randverscherping niet nodig is?! Anders stuur ze een mail en vraag waarom.pdavie2311 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:19:
Ja dat kan..hangt af van de stream die er in de content zitizzet3838 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:20:
Is het normaal dat wanneer ik sommige films/series bijv. the flash kijk op netflix ik mijn volume op 50-60 moet zetten om het op een degelijk volume te krijgen terwijl bij normale tv 20-25 voldoende is(e9)
Hoogralphtjejoker schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:23:
Hallo mensen,
Bedankt alvast!
Over logo's en inbranden staat er meer dan genoeg in het topic. Gebruik de zoekoptie bovenaan
Van een Tweaker mag je zelf wel wat onderzoek verwachten zie ik regelmatig als mod staan
Is dit in orde? Ik ben tevreden met het beeld op deze manier
Als je tevreden bent, dan is het toch prima?!
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:37:
[...]
Omdat randverscherping niet nodig is?! Anders stuur ze een mail en vraag waarom.
[...]
Ik dacht dat dit een forum was om vragen en tips te delen? Niet iedereen is zo LG onderlegd als jij hoor..
[...]
Omdat randverscherping niet nodig is?! Anders stuur ze een mail en vraag waarom.
[...]
Ik dacht dat dit een forum was om vragen en tips te delen? Niet iedereen is zo LG onderlegd als jij hoor..
Verwijderd
Je vraag was: waarom zet Rtings het op 0pdavie2311 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:41:
Hoe moeten wij dat nu weten. Vandaar mijn advies.
Ok..het kwam anders over, excuus..Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:11:
[...]
Je vraag was: waarom zet Rtings het op 0
Hoe moeten wij dat nu weten. Vandaar mijn advies.
Heb 't ook geprobeerd, maar vind het beeld bij normaal tv kijken enorm wazig en blurry dan. (kpn itv).pdavie2311 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:19:
PSN: Mondaatje
Zou de witbalans niet overnemen, maar op default laten staan. De gegeven waarden zijn paneelafhankelijk. Je kunt de instellingen van een gekalibreerde TV ook niet zomaar overnemen.IMWhizzle schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:56:
[...]
Welke instellingen raad jij aan voor SDR, HDR en DV? Kan nergens een complete lijst vinden, behalve RTINGS die ook hun witbalans heeft gepubliceerd inclusief CMS. Is het wel verstandig om dat over te nemen?
Dus toch maar laten kalibreren dan. Met hun witbalans instellingen raak ik de gelige en rode gloed kwijt en ziet het er bijna perfect uit.Ruud2007 schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:12:
[...]
Zou de witbalans niet overnemen, maar op default laten staan. De gegeven waarden zijn paneelafhankelijk. Je kunt de instellingen van een gekalibreerde TV ook niet zomaar overnemen.
Verwijderd
Als het er bijna perfect uit ziet, dan zou ik die 200 euro voor het kalibreren gewoon in mijn zak houden.IMWhizzle schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:08:
[...]
Dus toch maar laten kalibreren dan. Met hun witbalans instellingen raak ik de gelige en rode gloed kwijt en ziet het er bijna perfect uit.
Hoog!ralphtjejoker schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:23:
Hallo mensen,
Bedankt alvast!
Je ziet bijv. bij rtl dat het oranje logo grijs wordt. En andere stilstaande balken bijv. bij het nieuws worden doffer. Weinig kans op inbranden dus!
Ehm, dat RTL logo wordt tegenwoordig vanzelf grijs na enige tijd?TheFrahes schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:13:
[...]
Hoog!
Je ziet bijv. bij rtl dat het oranje logo grijs wordt. [knip]
Testing, one, two ...
als er een gele gloed is, komt dat meestal omdat Witbalansinstellingen op warm 2 staat. Dat zou ik zelf al nooit zo instellen.IMWhizzle schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:08:
[...]
Dus toch maar laten kalibreren dan. Met hun witbalans instellingen raak ik de gelige en rode gloed kwijt en ziet het er bijna perfect uit.
Rtings dat moet je niet als het perfecte instelling zien. iedereen heeft er een andere mening over. 0 zou ik zeker nooit gebruiken, Als laagste zeker altijd 10 instellen.pdavie2311 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:19:
Witbalansinstellingen van Rtings heb ik ook geprobeerd, en dat zag er niet uit. Zo zeggen ze ook (rtings.)voor iedere paneel is het weer anders.
Ze zijn bedoeld als referentie en mogen niet worden gekopieerd, omdat de kalibratiewaarden per afzonderlijke eenheid variëren, zelfs voor hetzelfde model en dezelfde grootte als de tv die we hebben beoordeeld vanwege productietoleranties. Als u een slechtere beeldkwaliteit krijgt, stelt u ze gewoon opnieuw in op de standaardwaarden.
[ Voor 19% gewijzigd door Snake_Eye op 17-11-2019 13:45 ]
Klopt wordt transparant wit. Dat doet RTL4 zelf.hardware-lover schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:55:
[...]
Ehm, dat RTL logo wordt tegenwoordig vanzelf grijs na enige tijd?
[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 17-11-2019 13:58 ]
Ik ben destijds goed getipt met deze dus ik stel deze vraag even hier. De kabels werken dus perfect ...echter wil ik mijn PS4 Pro gaan verbannen naar de meterkast omdat hij enorm blaast. Hiervoor heb ik in het verleden HDMI extenders over Ethernet gebruikt maar die is niet 4K compatible. Nu was ik deze aan het overwegen: https://www.netwerkproduc...080p-60m-over-networ.html.Verwijderd schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:20:
[...]
https://www.amazon.de/gp/...itle_o05_s00?ie=UTF8&th=1
Ben je meteen klaar voor 8K
3 meter maar je kan ook je bron dichter bij de tv zetten. Scheelt een hoop geld
Mijn vraag aan jullie: gaat 4K + HDR hier een probleem zijn? Ik kan het niet goed lezen uit de specificaties en de website van de fabrikant is er ook niet duidelijk over. https://www.digitus.info/...video-extenders/ds-55204/
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Maar bij rtl7 zie ik geen verschil. 2 voerbalwedstrijden achtermekaar zijn toch rap 3.5 uur aan een stuk dat logo. Ook veronica met dat felle blauwe logo zie ik geen verschil.
Wel heb ik gemerkt gisteren dat het rtl4 logo na 1 minuut ofzo grijswit word, maar dat was op mijn qled ook zo, dus dat komt dan niet door de c9 logo luminantie
Wel heb ik gemerkt gisteren dat het rtl4 logo na 1 minuut ofzo grijswit word, maar dat was op mijn qled ook zo, dus dat komt dan niet door de c9 logo luminantie
@ralphtjejoker, ook RTL7 = grijs en transparant? Op dit moment tenminste wel. Idem voor de andere RTL kanalen, en andere commerciële tegenhangers ook. Maar waar gaat dit nu weer naartoe? Dat hele logo verhaal is ook al -tig keer ter sprake gekomen in dit topic (zoeken maar).
@ThoThoHeiJan, ik laat me niet tot dat soort zinloze discussies verleiden. Ik zou het echter prettig vinden indien men eens wat vaker die (handige) topic zoekoptie zou gebruiken. En dan niet enkel in dit topic.
@ThoThoHeiJan, ik laat me niet tot dat soort zinloze discussies verleiden. Ik zou het echter prettig vinden indien men eens wat vaker die (handige) topic zoekoptie zou gebruiken. En dan niet enkel in dit topic.
[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 17-11-2019 21:07 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Irritatie gaat dit weer worden. Nog twee post en we krijgen dit weer te zien:hardware-lover schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:19:
Maar waar gaat dit nu weer naartoe? Dat hele logo verhaal is ook al -tig keer ter sprake gekomen in dit topic
S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Verwijderd
Als ik het zo bekijk zou dat moeten gaan lukken Alleen geen 4K@120Hz. [PSP4 ?!]Spam schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:11:
[...]
Ik ben destijds goed getipt met deze dus ik stel deze vraag even hier. De kabels werken dus perfect ...echter wil ik mijn PS4 Pro gaan verbannen naar de meterkast omdat hij enorm blaast. Hiervoor heb ik in het verleden HDMI extenders over Ethernet gebruikt maar die is niet 4K compatible. Nu was ik deze aan het overwegen: https://www.netwerkproduc...080p-60m-over-networ.html.
Mijn vraag aan jullie: gaat 4K + HDR hier een probleem zijn? Ik kan het niet goed lezen uit de specificaties en de website van de fabrikant is er ook niet duidelijk over. https://www.digitus.info/...video-extenders/ds-55204/
Resolutions: 4K (60Hz), 4K (30Hz), 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
Kan je niet een deal maken met de verkoper dat als het niet werkt die extender weer terug te sturen en je geld terug. Heb zelf wel goede ervaringen op dat terrein als je het netjes in een mail formuleert voor je het aanschaft en er bij uitlegt wat je er exact mee wil gaan doen
Is er ook een controller extender dan?Spam schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:11:
[...]
Ik ben destijds goed getipt met deze dus ik stel deze vraag even hier. De kabels werken dus perfect ...echter wil ik mijn PS4 Pro gaan verbannen naar de meterkast omdat hij enorm blaast. Hiervoor heb ik in het verleden HDMI extenders over Ethernet gebruikt maar die is niet 4K compatible. Nu was ik deze aan het overwegen: https://www.netwerkproduc...080p-60m-over-networ.html.
Ik heb twee Verschillende Bluetooth koptelefoons (Oneaudio DJ en A9) gekocht voor mijn 55C8 maar bij allebei hapert het geluid, waar ze prima werken op andere bronnen. Ik heb de BT van mijn Bluesound Node 2 die onder mijn LG staat al uitgeschakeld maar helaas zonder beter resultaat. Mijn receiver die ernaast staat heeft geen BT en geen WIFI dus die kan weinige storing veroorzaken. I
lk lees weinig issues hierover op internet maar zou ik dit probleem met een BT dongle in de usb poort kunnen oplossen?
lk lees weinig issues hierover op internet maar zou ik dit probleem met een BT dongle in de usb poort kunnen oplossen?
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
https://www.lg.com/us/sup...-CT10000020-1387209695776DaydreamBelieve schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:20:
Iemand dit al eens gezien? Komt net een blauwe lijn opzetten op mijn oled65c9pla. Blijft aanwezig na spanning en alle apparatuur eraf. Heb een reset gedaan helpt ook niet. Morgen de leverancier maar even bellen valt gelukkig nog onder garantie.
[Afbeelding: Lg oled65c9pla]
Kijkende op Reddit etc. Dit komt wel eens voor en is een rijd van dode pixels of een falent logic c.q inputboard.
Gevalletje garantie. Je hebt gewoon pech
Yep. Op ons hagelnieuwe (2e) panel, enkele dagen na plaatsing. Dus een week later opnieuw vervangen.DaydreamBelieve schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:20:
Iemand dit al eens gezien? Komt net een blauwe lijn opzetten op mijn oled65c9pla. Blijft aanwezig na spanning en alle apparatuur eraf. Heb een reset gedaan helpt ook niet. Morgen de leverancier maar even bellen valt gelukkig nog onder garantie.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Foto van maken en meteen via de LG site aanmelden. Even registreren. Die stap naar de leverancier is een vertragende niet echt nodige tussenstapDaydreamBelieve schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:20:
Ik heb een 65" C9 en het valt me op dat de ingebouwde AirpPay het vaker niet dan wel doet .... Als ik bv via de Ziggo Go App will casten dan reageert de TV wel direct maar zie ik een eeuwig draaiende cirkel. Ik heb er toevallig ook een Apple TV aan hangen en als ik hier naar cast dan werkt het direct ..... Meer mensen dit probleem?
Nee meterkast is nog net dicht genoeg voor bluetooth verbinding..
Dat dacht ik ook maar de chat + audio via de controller viel constant weg. PS4 stond in de MK <1 mtr verder met een normaal binnenmuurtje ertussen.Spam schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:23:
[...]
Nee meterkast is nog net dicht genoeg voor bluetooth verbinding..
Ik heb het zwz via webwinkel besteld dus het kan retour als het niet werkt. Vooralsnog zie ik geen noodzaak aan 120fps aangezien mijn tv dat niet eens ondersteund (LG OLED 55B8S). Ik laat wel weten of het luktVerwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:51:
[...]
Als ik het zo bekijk zou dat moeten gaan lukken Alleen geen 4K@120Hz. [PSP4 ?!]
Resolutions: 4K (60Hz), 4K (30Hz), 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i
Kan je niet een deal maken met de verkoper dat als het niet werkt die extender weer terug te sturen en je geld terug. Heb zelf wel goede ervaringen op dat terrein als je het netjes in een mail formuleert voor je het aanschaft en er bij uitlegt wat je er exact mee wil gaan doen
Ook ik heb dit probleem met een Oneaudio koptelefoon in combinatie met mijn 55e8. Hij doet het probleemloos met andere apparaten maar met de tv hapert het geluid, en, heel gek, vaak doet hij het ook gewoon goed.-Stef- schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:11:
Ik heb twee Verschillende Bluetooth koptelefoons (Oneaudio DJ en A9) gekocht voor mijn 55C8 maar bij allebei hapert het geluid, waar ze prima werken op andere bronnen.
Heb ik af en toe ook. Even weer ontkoppelen en daarna weer koppelen via je Apple device en daarna doet hij het vaak wel.Svennos1 schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:05:
Ik heb een 65" C9 en het valt me op dat de ingebouwde AirpPay het vaker niet dan wel doet .... Als ik bv via de Ziggo Go App will casten dan reageert de TV wel direct maar zie ik een eeuwig draaiende cirkel. Ik heb er toevallig ook een Apple TV aan hangen en als ik hier naar cast dan werkt het direct ..... Meer mensen dit probleem?
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dat is een goede tip inderdaadVerwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:07:
[...]
Foto van maken en meteen via de LG site aanmelden. Even registreren. Die stap naar de leverancier is een vertragende niet echt nodige tussenstap
Verwijderd
Kan zijn dat er eerst iemand langskomt om de klacht te bekijken. Dat was in ieder geval de 1ste keer bij mij zo. Heeft de man onderdelen bij zich, dan wordt het waarschijnlijk meteen hersteld.DaydreamBelieve schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:35:
[...]
vanmorgen gebeld en er komt een monteur langs.
Goed om te weten, dan zoek ik het in de combinatie LG/Oneaudio. Ik zal eens een dongle kopen, kijken of dat het probleem oplost.echtp schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:49:
[...]
Ook ik heb dit probleem met een Oneaudio koptelefoon in combinatie met mijn 55e8. Hij doet het probleemloos met andere apparaten maar met de tv hapert het geluid, en, heel gek, vaak doet hij het ook gewoon goed.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Misschien een beetje off topic. * knip *
@PetrCech_3
Nee, dit is niet een beetje off topic maar volstrekt off topic en gaan we hier dus niet bespreken.
@PetrCech_3
Nee, dit is niet een beetje off topic maar volstrekt off topic en gaan we hier dus niet bespreken.
[ Voor 74% gewijzigd door S1NN3D op 18-11-2019 21:49 ]
Maar, zou dat gaan werken?? Twijfelachtig lijkt mij, laat je het weten?-Stef- schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:53:
[...]
Goed om te weten, dan zoek ik het in de combinatie LG/Oneaudio. Ik zal eens een dongle kopen, kijken of dat het probleem oplost.
Sinds een week heb ik nu ook de LG 55C9 in de woonkamer staan.
Ik heb nog even zitten twijfelen of ik zou wachten op een Black Friday aanbieding, maar ik zag dat de huidige cashback actie tot 22-11-2019 afloopt.
Ik kom van een 10 jaar oude LG LCD tv af.. wat een verademing zeg!
Vooral het geluid wat uit de tv komt is verrassend te noemen. Echter ga ik nog wel opzoek naar een soundbar, puur om nog wat meer beleving te krijgen tijdens films en muziek.
Zodra je 4k beeldmateriaal afspeelt, man man, schitterend beeld
Ik heb nog even zitten twijfelen of ik zou wachten op een Black Friday aanbieding, maar ik zag dat de huidige cashback actie tot 22-11-2019 afloopt.
Vooral het geluid wat uit de tv komt is verrassend te noemen. Echter ga ik nog wel opzoek naar een soundbar, puur om nog wat meer beleving te krijgen tijdens films en muziek.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
De cashback schijnt wel verlengd te worden tot 2-12, maar dat bericht van HoppyF is weggemodereerd.
Als de 65 onder de 1700 komt na CB wordt het lastig, maar verwacht toch dat ik de BF maar weer een jaar voorbij laat gaan
, ik wil eerst zeker weten dat de HDMI 2.1 features ook echt werken, met name de e-arc en de audio delay. Misschien wordt het gefixed, maar misschien ook niet, aangezien het delay issue al jaren speelt.
Over een jaar zijn de Next gen consoles er, dan weten we zeker of en hoe alles werkt.
Als de 65 onder de 1700 komt na CB wordt het lastig, maar verwacht toch dat ik de BF maar weer een jaar voorbij laat gaan
Over een jaar zijn de Next gen consoles er, dan weten we zeker of en hoe alles werkt.
Had ik ook. Openschroeven met perslucht helemaal schoonblazen en dan is hij weer superstil.Spam schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:11:
[...]
Experience is what you get when you don't get what you want.....
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Top!AMDFreak schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:22:
Sinds een week heb ik nu ook de LG 55C9 in de woonkamer staan.
Wellicht is een LG soundbar iets voor je en worden deze met BF nog flink wat goedkoper.
De huidige cashback actie wordt verlengd tot 2 december.
(bron: https://www.coolblue.nl/d...6/cashback_lg_oled_nl.pdf)
Genoeg voor de BF en CM aanbiedingen als deze er al mochten komen.
De prijzen zijn nu ook wel prima.
Ja, zit al een beetje te kijken voor een LG soundbar, blijft moeilijk om een keuze te maken.
Ik heb de LG SK8, LG SL8YG en de LG SK6F in het vizier, maar het schil is elke keer wel weer € 100,- erbij
Ik gokte zelf dat met BF de C9 niet goedkoper zal zijn dan 1299,- (excl CB).
Ik heb de LG SK8, LG SL8YG en de LG SK6F in het vizier, maar het schil is elke keer wel weer € 100,- erbij
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Ja, zit al een beetje te kijken voor een LG soundbar, blijft moeilijk om een keuze te maken.
Ik zou eens gaan kijken en luister naar de soundbar van B&O. Kost beetje meer. Maar heeft vele voordelen.
Ik zou eens gaan kijken en luister naar de soundbar van B&O. Kost beetje meer. Maar heeft vele voordelen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Misschien de SL9YG in de gaten houden.AMDFreak schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:59:
Past wel prima bij een 55C9.
Andere merken kan ook, net wat je voorkeur is.
Soundbars zijn wel artikelen die met BF kunnen scoren.
Iemand ervaring met de draaibare beugel Mywal (ook wel Mywall) OL30 speciaal voor OLED's? Ik ben toch genoodzaakt mijn 65C9 op te hangen, m'n Samsung Q90R soundbar staat nu erg ver naar voren en voor het beeld met de tv op de voet.
Ook gekeken naar de Vogels Thin 546, maar die is bijna 4 maal zo duur. Kan van de Mywal nergens (gebruikers) reviews vinden. Iemand die iets weet over deze beugel?
Ook gekeken naar de Vogels Thin 546, maar die is bijna 4 maal zo duur. Kan van de Mywal nergens (gebruikers) reviews vinden. Iemand die iets weet over deze beugel?
Een paar dagen geleden release 5.10.35 binnen gehad via de auto-update... tot nu toe geen verschil gemerkt.
Tv vooral niet willen draaien. Gewoon zo strak mogelijk tegen de muur. En lekker met rust laten daarna.Powder Toastman schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:53:
Iemand ervaring met de draaibare beugel Mywal (ook wel Mywall) OL30 speciaal voor OLED's? Ik ben toch genoodzaakt mijn 65C9 op te hangen, m'n Samsung Q90R soundbar staat nu erg ver naar voren en voor het beeld met de tv op de voet.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Wat zijn jullie motion settings bij snelle beelden zoals voetbal en tennis? Alles uit?
PSN: Mondaatje
Verwijderd
Over het algemeen houdt men dit aan, maar is niet zaligmakend:Monda schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:00:
Wat zijn jullie motion settings bij snelle beelden zoals voetbal en tennis? Alles uit?
Bij Instellingen beeldmodus: Motion Eyecare uit [als dat al wat betekent.] TruMotion op gebruiker en dan Dejudder op 3, De-Blur op 10. Motion Pro uit. Dat werkt op de C8 prima.
ff ontopic
Update: de HDMI Extender werkt perfect met HDR
Update: de HDMI Extender werkt perfect met HDR
[ Voor 82% gewijzigd door Michael Knight op 20-11-2019 11:43 ]
Daarvoor hebben we Spielerij
[ Voor 88% gewijzigd door Michael Knight op 20-11-2019 11:41 ]
Wij hebben nu nog een Samsung TV, de KS7000. Interface is af en toe traag (of reageert niet) maar verder doet hij het nog goed. Beeldkwaliteit is voor ons prima. Maar overal lees ik dat OLED zoveel beter is. Helemaal als je echt veel 4K HDR films bekijkt (wat wij doen - naast een hoop HD - series). Ook gebruiken we een Xbox One.
De prijzen van LG televisies worden steeds betaalbaarder; 1300/1400 voor een LG C9 bv. De vraag is alleen of het het geld waard is als onze huidige tv het verder nog gewoon doet. Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van de sprong naar een C9. Iemand anders die die sprong heeft gemaakt?
We hebben daarnaast een Sonos Beam als soundbar. Met arc (of iets dergelijks) aangesloten op huidige tv, kan ook gewoon bij de LG gok ik?
De prijzen van LG televisies worden steeds betaalbaarder; 1300/1400 voor een LG C9 bv. De vraag is alleen of het het geld waard is als onze huidige tv het verder nog gewoon doet. Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van de sprong naar een C9. Iemand anders die die sprong heeft gemaakt?
We hebben daarnaast een Sonos Beam als soundbar. Met arc (of iets dergelijks) aangesloten op huidige tv, kan ook gewoon bij de LG gok ik?
Het hangt natuurlijk af van je verwachtingen en van wat je gewoon bent(een normale gebruiker zal minder merken dan iemand die bijvoorbeeld videobewerking doet) voor het kijken van het journaal en dagelijkse programma's zal het verschil wel meevallen denk ik, als je veel films kijkt kun je wel verschil zien donkere scenes zijn gewoon beter contrast is veel beter enz. nu heb je wel een high end lcd van ong 3 jaar oud dus als je geen expert bent in videokwaliteit zul je behalve films niet super veel verschil zien denk ik, maar als je toch al een 2de tv nodig hebt ofzo zou ik gewoon lekker een oled nemen.Alwayshappyz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:03:
Wij hebben nu nog een Samsung TV, de KS7000. Interface is af en toe traag (of reageert niet) maar verder doet hij het nog goed. Beeldkwaliteit is voor ons prima. Maar overal lees ik dat OLED zoveel beter is. Helemaal als je echt veel 4K HDR films bekijkt (wat wij doen - naast een hoop HD - series). Ook gebruiken we een Xbox One.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
dan niet kopen.Alwayshappyz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:03:
Wij hebben nu nog een Samsung TV, de KS7000. Interface is af en toe traag (of reageert niet) maar verder doet hij het nog goed. Beeldkwaliteit is voor ons prima.
Dankzij de aanschaf van een HWQ90R van Samsung met maar twee HDMI ingangen vandaag ook maar de C9 besteld ter vervanging van de C7. HDMI 2.1 is toch wel nodig om Atmos te krijgen via eARC. Omdat de ATV een Shield TV naast zich krijgt, ook weer voor dat Atmos (welke de ATV maar matig doorgeeft, bijvoorbeeld niet voor Plex) heb ik meer HDMI nodig.
Zwaar tevreden (nog steeds) over de C7, die naar de zolder verhuist samen met een XONE, ben benieuwd...
Zwaar tevreden (nog steeds) over de C7, die naar de zolder verhuist samen met een XONE, ben benieuwd...
Dit topic gaat over de tv`s niet over speaker setups en een totaal andere discussie over de liefde voor die speakers..
[ Voor 85% gewijzigd door Michael Knight op 20-11-2019 11:45 ]
mijn bericht even weggehaald.
[ Voor 95% gewijzigd door Snake_Eye op 20-11-2019 11:56 ]
Zijn er hier mensen die gebruik maken van de Homekit en Airplay mogelijkheden? Ben benieuwd of ik straks Siri kan vragen de tv aan te zetten, of ik wil "Say Yes To The Dress" zien? Mooi zou ook zijn als het geluid van de soundbar (via CEC) zachter en harder kan via de Siri.
Ik heb sinds een paar dagen een 55" C9 in huis en ben elke dag nog érg veel met Trumotion aan het klooien...Monda schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:00:
Ik had dit niet verwacht van een top 2019 toestel!
Mijn 6 jaar oude Philips had altijd al last van artefacts bij het inschakelen van het soap opera affect/Trumotion (heette daar PerfectNaturalMotion), en ik had de hoop dat deze dikke nieuwe C9 met snelle processor dat niet had.
Nou mooi wel dus!
Ik wil graag Trumotion aan zetten, want het vloeiende bevalt mij wel en als het uit staat gaan sommige dingen wel flink hakkerig.
Maar als het aan staat krijg je erg vaak artifacts / fouten.
Zowel bij vloeiend, helder als bij gebruiker met verschillende geteste waardes.
Ik merk ook dat het het ergste is bij gewoon tv kijken, wat ik doe via een ci+ module met ziggo.
Bij betere kwaliteit materiaal, zoals bij 4k hdr demos, lijkt TruMotion veel beter zijn werk te doen, zonder artifacts.
Ik weet dus nog steeds niet of ik het aan of uit moet zetten, of bij sommige bronnen wel en andere niet oid...
Ik baal er wel van. Had gewoon super soepel moeten zijn zonder artifacts.
Test bijv maar eens deze 24p judder test via YouTube op je LG OLED tv:
YouTube: 24p de-judder/de-blur motion [4K TEST]
Met TruMotion uit om te janken.
Met TruMotion op vloeiend beweegt het zoals je zou willen. Alleen dan dus fouten/artofacts in real life scenarios.
En tik op Google maar in LG Oled artifacts en je ziet op reddit, avsforums, etc ernstig veel klachten.
Ik weet dus ook nog niet waar ik qua instelling allround blij mee zal zijn...
En hier nog een serie judder test filmpjes.
Hier zie je 6x dezelfde clip, maar dan in 24, 25, 30, 50 en 60hz.
En als je die dus test op je tv, zie je dat met Trumotion aan hij ernstig de fout in gaat bij alle hertzen, behalve bij 60hz volgens mij?!?
YouTube: Test videos TV + Monitors
En als je die dus test op je tv, zie je dat met Trumotion aan hij ernstig de fout in gaat bij alle hertzen, behalve bij 60hz volgens mij?!?
YouTube: Test videos TV + Monitors
Verwijderd
Die 60Hz kan wel kloppen. Kijk maar eens op dit lijstje. Daar zie je dat bij bepaalde freq de C8 en C9 judderloos zijn bij 24p content.Allewijn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:39:
En hier nog een serie judder test filmpjes.
https://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p
Moet je eerlijk zeggen dat ik het weinig tot niet zie. Zeker niet bij Netflix o.i.d. Zeker ook niet als ik films speel via mijn Dune. Bij reguliere uitzendingen zie ik wel regelmatig bij NCG 'stotter'. Komt denk ik dan doordat de content 50i is. Dan ontstaan de problemen.
Of je het echt helemaal weg gaat krijgen waag ik te betwijfelen. Misschien moeten de content makers gewoon een afstappen van die 24p. Het probleem lijkt mij dan opgelost
Hebben sommige mensen hier misschien de C9 icm een Sonos Beam soundbar? Ben wat research aan t doen naar de C9, maar ik kom veel lip sync issues tegen icm Arc (soundbar op die manier aansluiten). Momenteel gebruik ik de Beam op die manier (soundbar aangesloten op tv via arc en dus niet aangesloten op alle individuele apparaten als Xbox en 4K speler), zou dat op een LG ook weer willen doen. De Beam heeft een instelling bij app die lip sync evt kan fixen, maar dat is ook geen zekerheid. Of zijn die issues outdated?
Weet iemand wanneer de update voor Europa verschijnt voor de 9 serie waardoor Nvidia G-sync ondersteund gaat worden? Ik weet momenteel alleen dat hij dit jaar komt en dat Noord-Amerika deze al heeft.
En heb jij in de praktijk dus TruMotion aan of uit staan en indien aan, in welke stand?Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:52:
[...]
Die 60Hz kan wel kloppen. Kijk maar eens op dit lijstje. Daar zie je dat bij bepaalde freq de C8 en C9 judderloos zijn bij 24p content.
https://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p
Moet je eerlijk zeggen dat ik het weinig tot niet zie. Zeker niet bij Netflix o.i.d. Zeker ook niet als ik films speel via mijn Dune. Bij reguliere uitzendingen zie ik wel regelmatig bij NCG 'stotter'. Komt denk ik dan doordat de content 50i is. Dan ontstaan de problemen.
Of je het echt helemaal weg gaat krijgen waag ik te betwijfelen. Misschien moeten de content makers gewoon een afstappen van die 24p. Het probleem lijkt mij dan opgelost
Net nu Kingman 2 op Veronica aan het kijken en dat is écht niet fraai met Trumotion aan.
Echt veel foutjes/artifacts continue.
Hoe kan dat toch....
Ik heb De-judder op 3 en De-blur op 10, dit geeft voor mij de beste resultaten zonder artefacts. Hoger moet je ook niet willen vanwege het soap opera effect wat er echt niet uitziet.Allewijn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:55:
[...]
En heb jij in de praktijk dus TruMotion aan of uit staan en indien aan, in welke stand?
Net nu Kingman 2 op Veronica aan het kijken en dat is écht niet fraai met Trumotion aan.
Echt veel foutjes/artifacts continue.
Hoe kan dat toch....
Ik krijg het niet meer voor elkaar om vanaf m'n mobiel een YouTube video te casten naar m'n C8. Sinds kort heb ik software versie 05.10.35, durf niet te zeggen of het hier mee te maken heeft. Maar het heeft altijd wel goed gewerkt.
Mijn oneplus 5t ziet de C8 nog wel in de lijst van cast apparaten staan maar blijft hangen op "connecting" maar bij de oneplus 7 pro van mijn vriendin staat ie niet eens in de lijst van beschikbare apparaten.
Iemand enig idee voor een fix?
Mijn oneplus 5t ziet de C8 nog wel in de lijst van cast apparaten staan maar blijft hangen op "connecting" maar bij de oneplus 7 pro van mijn vriendin staat ie niet eens in de lijst van beschikbare apparaten.
Iemand enig idee voor een fix?
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.