Inmiddels heb ik twee setjes van die NighEye A344 LED lampen alhier liggen.
Een setje H7 (voor in de projectorkoplamp - dimlicht) en een setje HB4 (voor in de mistlampunits in de bumper)
Na de klacht bij BG heb ik nu effectief twee 'gratis' setjes liggen.

Voordat ik daadwerkelijk een poging ga doen om ze echt te monteren en te zien of het lichtbeeld/-opbrengst en elektrisch gedrag in orde is, heb ik ze ff op de provisorische DIY testbank gelegd.
Het eerste wat ik eens wilde meten was hoe het nou zat met die warmte. Aangezien ik het koelblok, na ca. een kwartiertje al niet meer met m'n vingers kon beetpakken.
Heb nog een thermokoppel-module liggen die ik op m'n multimeter kan aansluiten.
Omgevingsomstandigheden:
-kamertemperatuur @ 19
o Celsius
-windstil (ja, het is windstil in m'n knutselhok

)
-open montage; gewoon op een hittebestendige mat gelegd.
Het thermokoppel tussen de koelribben doorgestoken, vlak tegen de lampvoet zelf aan. Kwartier lang ingeschakeld en dan eens meten wat voor een temperatuur er geregistreerd wordt:
Na 15 minuten bij 13V @ 1,45A, meet ik 84
o Celsius; m.a.w. behoorlijk heet.
Het thermokoppel aan de buitenzijde van die rode ronde ring van koelribben gestoken:
Na 15 minuten bij 13V @ 1,45A, meet ik 65
o Celsius; nog steeds te heet om echt vast te houden.
De driver module zelf, wordt enigszins warm; daar meet ik 38
o Celsius.
Nu vind ik zelf die 84
o - 65
o behoorlijk hoog; niet echt aan te raden om met je handen beet te pakken. Maar om te vergelijken met H7 halogeenlampje, met conventionele gloeidraad, heb ik die ook eens aan de DC voeding gehangen. En wat blijkt:
Na 15 minuten bij 13V @ 4A, meet ik maar liefst 120
o Celsius, tegen de voet van de lamp aan!
M.a.w. niet beetpakken dus!
Indien er belangstelling voor is, kan ik ook nog wel wat verbruikswaardes melden. (?)