Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt
Gewoon even een paar euro meer uitgeven, en deze halen:Raym09 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:36:
[...]
Ik dacht even hé dat is niet gek voor een leuke prijs en ze hebben H4 volgens de omschrijving, niet dusstaat niet bij de te selecteren sockets
https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2060353.m1438.l2649
Ga je ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven.
Of, als dat 2 tientjes te veel is:
https://www.ebay.com/itm/...:sFsAAOSwtZ5Z4Wsg&vxp=mtr
Helaas geen Lumileds, maar ook best goed imho.
Als jij het koelblok niet kwijt kan, heb je ook led met een soort koelstrips achterop.
Jup maar niet met die koelstrips achterop.Headshot_NL schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:51:
Morgen wil ik weer een nieuw setje kopen. Heb HIR2 9012 lampen nodig. Welke kan ik het beste kopen? Ik zoek ze fanless zoals mijn vorige en deze kwamen naar voren: https://nl.aliexpress.com...XEON-Car/32804061589.html
Heb lampen met een reflector mocht dat nog verschil maken. Dit zijn de Philips Luxeon leds? al dan niet fake? iemand ervaring met verkopers die de echte varianten verkopen?
Daar lijken idd neppe tussen te zitten ja, helaas.ehtweak schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:23:
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen alhier:
Er is regelmatig sprake van al dan niet fake Philips Z ES LEDs.
zoals hier:
http://www.ledoauto.com/b...ntial-danger-to-your-car/
en hier:
http://led-obzor.com/led/characteristics-of-led-philips-z-es
besproken wordt.
Nu heb ik mijn 1ste setje H7 LEDs binnengekregen. Deze worden verkocht als zijnde "Philips ZES (designed for auto)". Het staat zelfs in het foldertje wat in de doos zit.
Dit model:
[afbeelding]
Alleen wanneer ik de LEDs van dichtbij bekijk: (klik op de afbeeldingen voor vergrotingen)
de ene zijde:
[afbeelding]
en de andere zijde:
[afbeelding]
dan lijkt het wel alsof er op de ene kant echte en op de andere zijde neppe zitten.
Wat vinden/denken jullie?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nighteye A344?ehtweak schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:23:
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen alhier:
Er is regelmatig sprake van al dan niet fake Philips Z ES LEDs.
zoals hier:
en hier:
http://led-obzor.com/led/characteristics-of-led-philips-z-es
besproken wordt.
Nu heb ik mijn 1ste setje H7 LEDs binnengekregen. Deze worden verkocht als zijnde "Philips ZES (designed for auto)". Het staat zelfs in het foldertje wat in de doos zit.
Dit model:
[afbeelding]
Alleen wanneer ik de LEDs van dichtbij bekijk: (klik op de afbeeldingen voor vergrotingen)
de ene zijde:
[afbeelding]
en de andere zijde:
[afbeelding]
dan lijkt het wel alsof er op de ene kant echte en op de andere zijde neppe zitten.
Wat vinden/denken jullie?
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Ja. ??
Is dat wel of niet nou een goede? Want qua lichtopbrengst en degelijkheid oogt het tot nu toe best wel ok.
Wat ik zo vreemd vind, is dat er aan beide kanten, verschillende typen LED chips gebruikt zijn...
Ik blijf het lastig vinden. Om een type te vinden wat EN qua thermische eigenschappen, LED kwaliteit, fysieke afmetingen (het mot wel passen) en lichtbeeld, de juiste is...
Ik weet precies wat ik zoek, kan het alleen (nog) niet vinden.
[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 10-11-2017 20:58 ]
Geen idee maar ik had ze ook bij banggood gezien. Die nighteyes worden onder veel verschillende merknamen verkocht. Op motor-forum had iemand zo'n setje in Nederland bij een motordealer gekocht met een andere naam erop voor veel te veel geld, die dacht serieus dat die anders (beter) zouden zijn dan die van banggood.ehtweak schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:55:
[...]
Ja. ??
Is dat wel of niet nou een goede? Want qua lichtopbrengst en degelijkheid oogt het tot nu toe best wel ok.
Wat ik zo vreemd vind, is dat er aan beide kanten, verschillende typen LED chips gebruikt zijn...
Ik blijf het lastig vinden. Om een type te vinden wat EN qua thermische eigenschappen, LED kwaliteit, fysieke afmetingen (het mot wel passen) en lichtbeeld, de juiste is...
Ik weet precies wat ik zoek, kan het alleen (nog) niet vinden.
Op de site van banggood staat wel ZES LED, maar het woord Philips, Luxeon of Lumiled noemen ze er niet bij.
Die tekst is idd verdwenen.FlowDesign schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:13:
[...]
Op de site van banggood staat wel ZES LED, maar het woord Philips, Luxeon of Lumiled noemen ze er niet bij.

Maar in het handboekje wat in de doos zit, staat nadrukkelijk "Light source: PHILIPS ZES (designed for the auto)".
Ik heb al een claim ingediend bij BG, gebaseerd op 3 issues:
-het is geen originele Philip ZES. zoals wel geclaimd wordt. Bovendien verschillende typen LEDs aan weerszijden van de module.
-geen 30W/LED module, maar amper 20W.
-de hele voet wordt veels te heet. Gevaar voor smelten kabels/wat vlak in de buurt zit + levensduur ?
Ik heb nog geen daadwerkelijke ervaring met inbouw, want ik zit nog te wachten op de juiste metalen klemmetjes + grotere rubberen afdekkap.
https://nl.aliexpress.com...b7-4b27-b78b-72932c57b572
35% korting, wel jammer dat de reguliere prijs van 44 naar 52 dollar stijgt.
Vanochtend bericht gekregen van BG dat men het ten zeerste betreurd, etc, bla bla. En dat ze z.s.m. dit tot tevredenheid willen oplossen.
Ik ben benieuwd...
Overigens in het verleden ook wel eens een fout/defect/fake product gehad en dat werd iedere keer binnen no-time keurig afgehandeld. Maar nog niet eerder bij een, naar verhouding duur product.
Kreeg vanochtend trouwens m'n tweede bestelling van een andere set NightEye A344 9006/HB4 binnen. Die zijn bedoeld voor m'n mistlampen.
Maar ook hier weer; (half) fake! Ik zag meteen dat er verschillende typen LED chips gebruikt zijn voor beide zijden op het staafvormige gedeelte.
Dat klopt niet hoor wat je zegt. Ik heb dezelfde gisteren nml al in H7 besteld voor €40,22. Toen was de normale prijs ook al ongeveer €56 maar ik kreeg al 29% korting omdat ik met de mobile app bestelde (dan krijg je meer korting dan op de computer)Loei123 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:13:
Zojuist dit setje besteld:
https://nl.aliexpress.com...ith-Free/32547936209.html
35% korting, wel jammer dat de reguliere prijs van 44 naar 52 dollar stijgt.
Ik heb hem ook met mijn mobiel besteld, expres op de korting van 11-11 gewacht.FlowDesign schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:55:
[...]
Dat klopt niet hoor wat je zegt. Ik heb dezelfde gisteren nml al in H7 besteld voor €40,22. Toen was de normale prijs ook al ongeveer €56 maar ik kreeg al 29% korting omdat ik met de mobile app bestelde (dan krijg je meer korting dan op de computer)
Misschien noem ik de prijs niet helemaal goed, maar er is wel 8 of 10 dollar bij de normale prijs opgegaan.
Ik was nu 36 euro kwijt, volgens mij alsnog wel wat goedkoper dan anders.
Ben zeer benieuwd naar de lampen, ik zal hier nog wel uitgebreid foto's plaatsen.
Dat zou goed kunnen hoor, bedoel jij in vergelijking met wat langer geleden?Loei123 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:53:
maar er is wel 8 of 10 dollar bij de normale prijs opgegaan.
Ik ben ook zeer benieuwd of het was is en of er echte Lumiled Z ES chips opzitten. En of mijn Volvo helemaal gaat flippen van deze lampies of dat de canbus dinges die erbij zit goed genoeg is.
Toen ik gisteravond keek (browser niet de app) meende ik 44 dollar te zien voor de set, nu dus 52.FlowDesign schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:07:
[...]
Dat zou goed kunnen hoor, bedoel jij in vergelijking met wat langer geleden?![]()
Ik ben ook zeer benieuwd of het was is en of er echte Lumiled Z ES chips opzitten. En of mijn Volvo helemaal gaat flippen van deze lampies of dat de canbus dinges die erbij zit goed genoeg is.
Als het een beetje vergelijkbaar licht met xenon oplevert is het elke cent waard natuurlijk.
Dat bedoelde ik ook, toen je gisterenavond keek zag je, net als ik, de prijs met 29% mobile app kortingLoei123 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:09:
[...]
Toen ik gisteravond keek (browser niet de app) meende ik 44 dollar te zien voor de set, nu dus 52.
Als het een beetje vergelijkbaar licht met xenon oplevert is het elke cent waard natuurlijk.
Ik keek zelf via een laptop op de website, niet de app.FlowDesign schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:22:
[...]
Dat bedoelde ik ook, toen je gisterenavond keek zag je, net als ik, de prijs met 29% mobile app korting
Wat hij dan laat zien is de goedkoopste prijs die je met de app zou krijgen, en dan in het klein daaronder de website prijs?
Maakt verder ook niet uit.
Waar ga jij de lampen inzetten eigenlijk?
In een Volvo V40 D4. Zit nu dus H7 halogeen in.Loei123 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:30:
[...]
Ik keek zelf via een laptop op de website, niet de app.
Wat hij dan laat zien is de goedkoopste prijs die je met de app zou krijgen, en dan in het klein daaronder de website prijs?
Maakt verder ook niet uit.
Waar ga jij de lampen inzetten eigenlijk?
Voordeel van zo'n V40 is dat je heel de koplampunits er in een handomdraai helemaal uit hebt, dus je kunt lekker warm binnen klussen
Nadeel is dat alles ook in die koplampunit moet passen en dat het niet te warm moet worden als je niks kapot wilt maken. En dat Volvo nogal extreem schijnt te zijn in de lamp kapot registratie (canbus) en ook nog PWM gebruikt.
Verschil is natuurlijk lastig vast te leggen, maar zoiets dus:
Halogeen:

LED:

[ Voor 4% gewijzigd door Ophidian op 11-11-2017 19:48 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
In principe is de LED module eigenlijk hetzelfde, alleen de fitting/connector is anders.
En ook hier weer een mix van zo te zien echte Philips ZES LED chips versus imitatie.
Wat helemaal vreemd is, is dat één van de lampen aan beide zijden fake LED chips heeft, terwijl de andere lamp twee verschillende typen LED chips heeft, aan weerszijden.

Hoe vreemd!?
de ene kant:

de andere kant:

Uiteraard wederom om een refund/uitleg gevraagd.
Ja, ze geven wel een enorme hoeveelheid licht. Dat lijkt me op zich wel in orde.
Maar de specificaties kloppen gewoonweg niet. Er wordt keihard gelogen in de bijgevoegde handleiding.
Wederom het stroomverbruik. Amper 20W verbruik versus de geadverteerde 30W.
De voet met de koelribben wordt gewoon bloedheet; die kun je na een minuut of tien niet meer beetpakken.
Daarnaast heb ik mijn twijfels over de levensduur van die namaak Philips ZES LED chips. Zeker omdat de gehele module zo heet wordt; dat is funest voor de levensduur.
Ik zou er ook helemaal niet vanuit gaan dat die andere wel echt zijn, eerder beter nagemaakt dan die andere.ehtweak schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:09:
Had gisteren een setje NightEye A344 HB4 binnengekregen.
In principe is de LED module eigenlijk hetzelfde, alleen de fitting/connector is anders.
En ook hier weer een mix van zo te zien echte Philips ZES LED chips versus imitatie.![]()
Wat helemaal vreemd is, is dat één van de lampen aan beide zijden fake LED chips heeft, terwijl de andere lamp twee verschillende typen LED chips heeft, aan weerszijden.
Hoe vreemd!?
de ene kant:
[afbeelding]
de andere kant:
[afbeelding]
Uiteraard wederom om een refund/uitleg gevraagd.
Ja, ze geven wel een enorme hoeveelheid licht. Dat lijkt me op zich wel in orde.
Maar de specificaties kloppen gewoonweg niet. Er wordt keihard gelogen in de bijgevoegde handleiding.
Wederom het stroomverbruik. Amper 20W verbruik versus de geadverteerde 30W.
De voet met de koelribben wordt gewoon bloedheet; die kun je na een minuut of tien niet meer beetpakken.
Daarnaast heb ik mijn twijfels over de levensduur van die namaak Philips ZES LED chips. Zeker omdat de gehele module zo heet wordt; dat is funest voor de levensduur.
Misschien ben ik een (te?) kritische tweaker, maar als je een blok koelribben niet eens meer voorzichtig met je vingers kunt beetpakken, dan is dat in mijn ogen gewoon te heet c.q. een falende (thermisch) ontwerp.
En ik heb aardig vuurvaste vingers van het vele koken en hanteren van hete dingen.
En dit is dan ook nog in de vrije ruimte getest, gewoon liggend op een werkbureau. Maar als die LED module + koelribben in een afgesloten koplampunit zit, kan de warmte helemaal nergens heen.
Weinig convectie in een afgesloten ruimte van amper een paar dm3

Maar heeft één van jullie zijn/haar LED modules wel eens een uurtje aan b.v. een DC voeding gehangen en vervolgens gevoeld hoe heet ze worden? En gecheckt of de beweringen qua stroomopname juist zijn?
Want een fan in die voet is natuurlijk ook een lapmiddel. Nog afgezien van de levensduur daarvan. Dat fannetje gaat echt geen tigduizend uur mee, zoals men opgeeft voor de LED module.

Los daarvan, waar moet de warmte heen geblazen worden, als de gehele LED module in een afgesloten koplampunit zit?
Zou net zoiets zijn alsof je een goede CPU cooler op je processor monteert en dan vervolgens alle luchtopeningen van je PC behuizing dicht plakt. Hoe lang denk je dat dat goed gaat...

En die LED modules met flexibele gevlochten metalen koelbanden; heeft iemand daar ervaring mee?
LOL.FlowDesign schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:18:
[...]
Ik zou er ook helemaal niet vanuit gaan dat die andere wel echt zijn, eerder beter nagemaakt dan die andere.
Maar hoe check je dat dan? Want weet jij zeker dat modules die jij gekocht hebt, wel echt zijn dan?
[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 12-11-2017 12:32 ]
Ik ben heel benieuwd! Met of zonder fan?
Daadwerkelijke stroomopname? Mogelijke FM/DAB storing?
Stroomopname niet gemeten om eerlijk te zijn. In mijn motor natuurlijk geen last van radio storing.
Ik zou de gok ook niet nemen met mijn auto als ik van tevoren weet dat ze zo heet worden.ehtweak schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:28:
[...]
Maar als die LED module + koelribben in een afgesloten koplampunit zit, kan de warmte helemaal nergens heen.
Weinig convectie in een afgesloten ruimte van amper een paar dm3
Ik heb nog niks binnen, maar ik ga er sowieso niet vanuit dat ze echt zijn zelfs al zien ze er echt uit. Van de andere kant zou het natuurlijk best kunnen dat een producent van LED's per ledje helemaal niet zo extreem veel extra hoeft te betalen voor de licentiekosten en dat een prijsverschil van 20 Euro voor een setje lampen al voldoende is. Dus ja het is een gok met een setje van 40 Euro, maar het zou echt kunnen zijn.LOL.
Maar hoe check je dat dan? Want weet jij zeker dat modules die jij gekocht hebt, wel echt zijn dan?
Maar goed, die ik besteld heb hadden gewoon goede reviews en ik had gelezen dat ze niet warm worden, dus de gok maar genomen.
Daar ben ik ook fan van, die had ik ook besteld. Maar niet gekregen...Joopieboy schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:50:
Sorry dacht dat inmiddels wel duidelijk was, ben er nogal fan van.Ik gebruik Lumileds, ZES Luxeon, koelblok zonder fan.
Maar ff concreet, hoe weet je zeker dat er idd Philips Z ES LED chips inzitten?
Over welk merk/type hebben we het dan?
Want in je openingspost noem je allerlei soorten typen/modellen.
https://m.ebay.com/itm/G7...-Luxeon-ZES-/122629768904
Als ik dan ga zoeken en vergelijken en bijvoorbeeld ook via deze site:

Dan kan ik redelijk met zekerheid zeggen dat hier toch wel de echte chips op zitten. Je kan het ook wel herkennen aan de prijs, 40~50 euro is toch 2x zo duur als wat de meesten uitgeven en waar allerlei specs en gegevens bij worden geschreven waar dus idd weinig van klopt. Ook kun je aan het ontwerp wel een hoop zien.
Merk type kun je geen zak mee want iedere verkoper of chinees plakt er zijn eigen sticker op...
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 12-11-2017 13:12 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dat zijn dezelfde als die van Nighteye met COB LED'sOphidian schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:54:
Beide ledjes lijken niet op die ik heb. Heb zelf deze erin gezet. Geen idee of het was is. Voet was wel warm nadat ie aan gestaan had maar niet gereden. Geen idee hoe het is na een goede rit. Zie vanzelf wel hoe lang ze het volhouden.
https://banggood.app.link/6d9kueaV0H
Ehh? Die NightEye A344 zijn normaliter zoiets van 45 euro/set; m.a.w. ook niet echt goedkoop. En had ze besteld tijdens een aanbieding, vandaar de 15 euro lagere prijs. Maar goedkope zooi is het echt niet.Joopieboy schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:11:
Je kan het ook wel herkennen aan de prijs, 40~50 euro is toch 2x zo duur als wat de meesten uitgeven en waar allerlei specs en gegevens bij worden geschreven waar dus idd weinig van klopt. Ook kun je aan het ontwerp wel een hoop zien.
Ik verbaas me er juist zo over, want ze zien en voelen ontzettend degelijk aan. Het zit stevig in elkaar. Past allemaal keurig netjes. Is goed afgewerkt. Zelfs met allerlei afdichtingsringen erbij. En het koelelement zit keurig geborgd met een inbusboutje en de schroefdraad is voorzien van koelpasta voor betere thermische overdracht. Zelfs het dopje, bovenop de LED module heeft nog koelpasta in de schroefdraad zitten. M.a.w. ze hebben op diverse manieren geprobeerd om de warmte weg te krijgen van de LED chips. Maar blijkbaar niet goed genoeg.
Daarom vraag ik me echt af of dat zwarte, enigszins ovalen koelelement nou zoveel beter functioneert als die rode ronde ribbels bij het A344 model?
Die had ik idd ook gezien van NightEye.Ophidian schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:54:
Beide ledjes lijken niet op die ik heb. Heb zelf deze erin gezet. Geen idee of het was is. Voet was wel warm nadat ie aan gestaan had maar niet gereden. Geen idee hoe het is na een goede rit. Zie vanzelf wel hoe lang ze het volhouden.
Maar nadrukkelijk voor het 'NightEye A344' model gekozen omdat 'ie:
hogere lichtopbrengst zou hebben. 5000 versus 4000 lumen/lamp.
En een nieuwer koelblok idd koeler zou zijn... niet dus.
Ze waren zelfs duurder; m.a.w. zoals gewoonlijk zegt prijs ook weinig tot niks.
@Ophidian worden ze echt maar handwarm? Dat zou een enorm pluspunt zijn t.o.v. dat model wat ik binnen gekregen heb.

[ Voor 36% gewijzigd door ehtweak op 12-11-2017 14:27 ]
Ze zitten bij mij alleen in een rubber. De oorspronkelijke dust cover is weg, dus niet opgesloten zoals bij een auto.
Ah het zijn dus COB leds. Vandaar dat ze ook wel heet worden. Naja het lichtbeeld is erg goed. Zie wel hoe lang ze het volhouden.
[ Voor 22% gewijzigd door Ophidian op 12-11-2017 14:30 ]
Voor de zekerheid contact opgenomen met de verkoper om dit te bevestigen: "Yes real Philips ZES chips"
Nu afwachten of alle chips inderdaad echt zijn. Zo niet, refund, ik wil geen risico lopen.
https://nl.aliexpress.com...ight-Kit/32791814342.html
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
https://www.ebay.nl/itm/K...3ace7a:g:RfMAAOSwrblZntln
Ik wil nu voor mij vriendin ook een setje bestellen en het liefst moet het redelijk snel geleverd worden.
Eigenlijk tot mijn verbazing krijg ik de complete aankoopsom retour!
Verder geen vragen, geen discussie.
Ook opvallend, mijn hele probleembeschrijving met bewijsfoto's e.d. is weggehaald in mijn order/refund history. En het resultaat van de refund staat op 'No Result'. Terwijl ik een bevestiging kreeg dat het volledige bedrag naar mijn cc werd teruggeboekt...
Ze willen zeker niet dat het terug te zien is.
En als ik nu een review maak met detailfoto's van de fake LED chips en het foutief opgegeven stroomverbruik? Wat zou er dan gebeuren?

Oh wacht; dat kan niet eens meer! Ik zie dat de 'Review' link ook verwijderd is bij die order...
Ben benieuwd of ze m'n claim voor het tweede set ook zo vlot honoreren...
[ Voor 49% gewijzigd door ehtweak op 13-11-2017 10:09 ]
Ik heb dat ook weleens gehad bij Aliexpress, dat heel het dispute ineens niet meer zichtbaar was. Echter later was het ineens weer wel zichtbaar.ehtweak schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:48:
[update BG refund request]
Eigenlijk tot mijn verbazing krijg ik de complete aankoopsom retour!
Verder geen vragen, geen discussie.
Ook opvallend, mijn hele probleembeschrijving met bewijsfoto's e.d. is weggehaald in mijn order/refund history. En het resultaat van de refund staat op 'No Result'. Terwijl ik een bevestiging kreeg dat het volledige bedrag naar mijn cc werd teruggeboekt...![]()
Ze willen zeker niet dat het terug te zien is.
En als ik nu een review maak met detailfoto's van de fake LED chips en het foutief opgegeven stroomverbruik? Wat zou er dan gebeuren?![]()
Oh wacht; dat kan niet eens meer! Ik zie dat de 'Review' link ook verwijderd is bij die order...![]()
Ben benieuwd of ze m'n claim voor het tweede set ook zo vlot honoreren...
https://www.ebay.nl/itm/G...AYJZgsx5&autorefresh=true
Zojuist een voorstel gedaan van 37,50 dollar, eens zien of dat makkelijk geld verdiend is.
EDIT: Ik zie al wel dat het met H1 niet zo makkelijk is als de adapter op de originele lamp connector aansluiten en gaan... Toch maar even in verdiepen eerst.
[ Voor 16% gewijzigd door Loei123 op 13-11-2017 20:44 ]
Ben erg benieuwd naar je vindingen, keep us posted. Ik ben opzoek naar een H7 lamp. Had bij de zelfde verkoper de volgende gevonden:Headshot_NL schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:43:
Dit setje gekocht. Volgens de pagina echte ZES leds.
Voor de zekerheid contact opgenomen met de verkoper om dit te bevestigen: "Yes real Philips ZES chips"
Nu afwachten of alle chips inderdaad echt zijn. Zo niet, refund, ik wil geen risico lopen.
https://nl.aliexpress.com...ight-Kit/32791814342.html
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.8LYbbE
Ze zijn wel anders, maar weet niet precies wat het verschil is. Ook philips leds. Enig idee?
Voor die prijs krijg je waarschijnlijk namaak ZES chips.ixl85 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:53:
[...]
Ben erg benieuwd naar je vindingen, keep us posted. Ik ben opzoek naar een H7 lamp. Had bij de zelfde verkoper de volgende gevonden:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.8LYbbE
Ze zijn wel anders, maar weet niet precies wat het verschil is. Ook philips leds. Enig idee?
Ik heb zelf deze besteld in H7, zijn nog onderweg maar gaat vrij snel. Als je vanuit de mobile app besteld zijn ze nu voor 36 Euro te koop.
DMEX H4 H7 H8 H11 H16 9005 HB3 9006 HB4 9004 9007 Luxeon ZES Chip Canbus 50W 8000LM 6000K White 3000K Car LED HeadLight Bulb Kit
http://s.aliexpress.com/e6jYriIN
en idd, de tweede set is ook volledig gerefund! Zonder verder commentaar.

Nu had ik nog een extra verzoek gedaan, als reactie op hun "If you have any more questions be sure to contact us" en gevraagd hoe ik dan zeker wist of de technische specs correct zijn bij een productbeschrijving en/of waar ik een setje Hx LED headlights kan vinden wel met echte Philips Z ES chips, die voldoen aan de omschrijving...
En wat kreeg ik als antwoord?
"Sorry for any inconvenience caused.
We will check our stock and the description carefully in the future. If you have any further questions, please contact us."
M.a.w. geen concreet antwoord...

Zucht. Waarom toch? Waarom is het zo moeilijk om gewoon eerlijk antwoord te geven?
Er staat bij de productomschrijving nog steeds: "Light Source: ZES LED Chips"
BTW: ook bij de tweede claim is alle kritische info verdwenen en staat er "No Result" als uitkomst van de refund. Bovendien is de 'Review' button ook weg.
[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 14-11-2017 09:34 ]
Goed, dat zou kunnen natuurlijk. Maar dan doe ik een claim en krijg ik mijn geld wel weer terug. Ik zal detailfoto's maken en deze hier posten zodat de experts kunnen oordelenFlowDesign schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:55:
[...]
Voor die prijs krijg je waarschijnlijk namaak ZES chips.
Ik heb zelf deze besteld in H7, zijn nog onderweg maar gaat vrij snel. Als je vanuit de mobile app besteld zijn ze nu voor 36 Euro te koop.
DMEX H4 H7 H8 H11 H16 9005 HB3 9006 HB4 9004 9007 Luxeon ZES Chip Canbus 50W 8000LM 6000K White 3000K Car LED HeadLight Bulb Kit
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Kan zijn dat ze er dan een geel doorschijnend omhulsel bij doen, zie je wel vaker.Timorad schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:14:
Hier ook de DMEX H7 lampen besteld. Vond het alleen wel vreemd dat er ook 3000K lampen kunnen worden geselecteerd, dacht dat Luxeon alleen 6000K was?
Staan op mn wish list tot ik een update van je heb!FlowDesign schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:55:
[...]
Voor die prijs krijg je waarschijnlijk namaak ZES chips.
Ben erg benieuwd. Zou helemaal top zijn als je een voor/na foto kan maken (met de zelfde iso, sluitertijd en diafragma, zodat het verschil duidelijk is).
M'n motor heeft heel weinig ruimte om de koelelementen kwijt te kunnen. er is ook niet echt airflow. Weten jullie of de lampen dat wel aankunnen?
Kijk eens hier, dan zie je in de tabel dat de Luxeon Z ES leds er in allerlei kleuren zijn en dus ook in 3000K: https://www.lumileds.com/...gh-power-leds/luxeon-z-esTimorad schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:14:
Hier ook de DMEX H7 lampen besteld. Vond het alleen wel vreemd dat er ook 3000K lampen kunnen worden geselecteerd, dacht dat Luxeon alleen 6000K was?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Een setje H7 (voor in de projectorkoplamp - dimlicht) en een setje HB4 (voor in de mistlampunits in de bumper)
Na de klacht bij BG heb ik nu effectief twee 'gratis' setjes liggen.

Voordat ik daadwerkelijk een poging ga doen om ze echt te monteren en te zien of het lichtbeeld/-opbrengst en elektrisch gedrag in orde is, heb ik ze ff op de provisorische DIY testbank gelegd.
Het eerste wat ik eens wilde meten was hoe het nou zat met die warmte. Aangezien ik het koelblok, na ca. een kwartiertje al niet meer met m'n vingers kon beetpakken.
Heb nog een thermokoppel-module liggen die ik op m'n multimeter kan aansluiten.
Omgevingsomstandigheden:
-kamertemperatuur @ 19o Celsius
-windstil (ja, het is windstil in m'n knutselhok
-open montage; gewoon op een hittebestendige mat gelegd.
Het thermokoppel tussen de koelribben doorgestoken, vlak tegen de lampvoet zelf aan. Kwartier lang ingeschakeld en dan eens meten wat voor een temperatuur er geregistreerd wordt:
Na 15 minuten bij 13V @ 1,45A, meet ik 84o Celsius; m.a.w. behoorlijk heet.
Het thermokoppel aan de buitenzijde van die rode ronde ring van koelribben gestoken:
Na 15 minuten bij 13V @ 1,45A, meet ik 65o Celsius; nog steeds te heet om echt vast te houden.
De driver module zelf, wordt enigszins warm; daar meet ik 38o Celsius.
Nu vind ik zelf die 84o - 65o behoorlijk hoog; niet echt aan te raden om met je handen beet te pakken. Maar om te vergelijken met H7 halogeenlampje, met conventionele gloeidraad, heb ik die ook eens aan de DC voeding gehangen. En wat blijkt:
Na 15 minuten bij 13V @ 4A, meet ik maar liefst 120o Celsius, tegen de voet van de lamp aan!
M.a.w. niet beetpakken dus!
Indien er belangstelling voor is, kan ik ook nog wel wat verbruikswaardes melden. (?)
Maar tussen 60-80 graden of handwarm en nog net vast te houden zit wel veel verschil, alleen ik heb qua gevoel alleen het koelblok vastgehad, wat het led lampje binnenin doet, geen idee.
Dat op zich een (halogeen)gloeilamp behoorlijk heet wordt, is bekend. Je moest vroegâh ook geen gloeilamp, die al een poosje aanstond, ff proberen met je blote handen los te draaien.Joopieboy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:19:
...
Maar tussen 60-80 graden of handwarm en nog net vast te houden zit wel veel verschil, alleen ik heb qua gevoel alleen het koelblok vastgehad, wat het led lampje binnenin doet, geen idee.
Maar de hele constructie van een gloeilamp-wolfraamdraad-lampvoet-hittebestendig soldeer, e.d. is gebouwd op die hoge temperatuur.
Halfgeleiders daarentegen, LEDs dus, worden niet blij

Daarom moet je dus het spul hebben met het ontwerp en de leds van Philips wat gepatenteerd is en onder licentie gemaakt wordt. Dán weet je dat het goed is...ehtweak schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:26:
[...]
Dat op zich een (halogeen)gloeilamp behoorlijk heet wordt, is bekend. Je moest vroegâh ook geen gloeilamp, die al een poosje aanstond, ff proberen met je blote handen los te draaien.
Maar de hele constructie van een gloeilamp-wolfraamdraad-lampvoet-hittebestendig soldeer, e.d. is gebouwd op die hoge temperatuur.
Halfgeleiders daarentegen, LEDs dus, worden niet blijvan hoge bedrijfstemperaturen. Juist daarom zitten er koelvinnen/-blokken op high power halfgeleiders. Daarom vraag ik me af of het geheel van zo'n Hx autoLED constructie wel bestand is tegen die hoge bedrijfstemperaturen c.q. wat dat doet met de levensduur? Zeker in de afgesloten ruimte waarin het e.e.a. vaak gemonteerd zit.
Klote is, heb ergens een artikel gelezen/gevonden waarin dat hele gedoe beschreven stond. Die Philips leds zijn tot een bepaalde temperatuur gerated en ze hebben een bepaald werkgebied waarin ze zoveel uur meegaan. Ik meen zo tegen de 50 graden aan max. Kan alleen dat hele artikel nergens meer vinden...
https://www.philips.nl/c-...2.subcategory.p-grid-icon
geen LED koplampen kent.
Terwijl de buitenlandse Philips website die wel kent:
https://www.philips.com.a...on-led-car-headlight-bulb
https://icecat.nl/p/phili...b+12985BWX2-36273235.html
De nieuwste Philips Ultinon:
Maar als je de prijzen van die opzoekt, dan moet je wel heel diep in je buidel tasten...
En jup, nieuwe techniek, komt vanzelf beschikbaar en beter betaalbaar, jaar geleden wilde je ook geen Lumileds bestellen.
http://objects.icecat.biz...1508328569_3465_27327.pdf
en daarin staan wel goede richtlijnen om je LED lamp correct te monteren. Zelfs als 'ie niet van Philips is!

Ze hebben het nadrukkelijk over de uitlijning en het juiste lichtbeeld. Ook hier weer een inbusboutje waarmee je LED module kunt verdraaien t.o.v. de vatting. En tevens een afschroefbaar koelelement, net zoals bij die NightEye A344.
Als je het koelelement losschroeft:

zie je ook de nodige koelpasta zitten.
Ook het gaatje, waar het inbusboutje zit, om de LED unit te kunnen verdraaien, t.o.v. de voet, is zichtbaar.
Nog wat meetwaardes:
H7Halogeen 13V 4A |
H7LED 10V 1,85A |
H7LED 11V 1,8A |
H7LED 12V 1,6A |
H7LED 13V 1,5A |
H7LED 14V 1,4A |
H7LED 15V 1,3A |
H7LED 16V 1,2A |
De H7LED begint goed fel licht te geven vanaf ca. 10V. Bij 7V werkt 'ie niet, en bij 8V begint 'ie enigszins op te lichten.
Zoals je ziet regelt de driver module:

keurig het opgenomen vermogen op een constante waarde van ca. 19,5W.
intern valt er weinig te zien in zo'n module:

is helemaal ingegoten.
[ Voor 38% gewijzigd door ehtweak op 15-11-2017 20:38 ]
Op Ebay zag ik ze voor rond de 150 euro.ehtweak schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:53:
Wat een beetje opmerkelijk is, qua Philips LED verlichting voor de auto(koplampen), is dat de Nederlandse site van Philips:
https://www.philips.nl/c-...2.subcategory.p-grid-icon
geen LED koplampen kent.![]()
Terwijl de buitenlandse Philips website die wel kent:
https://www.philips.com.a...on-led-car-headlight-bulb
https://icecat.nl/p/phili...b+12985BWX2-36273235.html
Maar als je de prijzen van die opzoekt, dan moet je wel heel diep in je buidel tasten...
Wordt een beetje gek van elke keer de xenon lampen te moeten vervangen omdat er weer kleur verschil optreedt....
[ Voor 43% gewijzigd door tomdabom op 16-11-2017 00:39 ]
Dan kan ik iig alvast zeggen of het echte ZES LED's lijken te zijn.
Ik hoop dat de meegeleverde canbus unit goed genoeg is voor mijn Volvo, ben er een beetje bang voor van niet.
[ Voor 66% gewijzigd door FlowDesign op 16-11-2017 08:07 ]
Ik verwacht over een week of 2/3 een setje H1 LEDs te ontvangen:tomdabom schreef op donderdag 16 november 2017 @ 00:38:
Heeft er hier iemand ervaring met een H1 set met ZES leds of equivalent ?
Wordt een beetje gek van elke keer de xenon lampen te moeten vervangen omdat er weer kleur verschil optreedt....
https://www.ebay.nl/itm/G...ksid=p2057872.m2749.l2649
Dan kan ik je laten weten hoe dat bevalt.
Voor HID kits heb je wel PWM surpressos, ik verwacht niet dat dat in de canbus module van de LED lampen zit, zou er wel mee uitkijken,FlowDesign schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:41:
Als het meezit wordt vrijdag of zaterdag m'n H7 setje bezorgd
Dan kan ik iig alvast zeggen of het echte ZES LED's lijken te zijn.
Ik hoop dat de meegeleverde canbus unit goed genoeg is voor mijn Volvo, ben er een beetje bang voor van niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Loei123 op 16-11-2017 08:57 ]
[ Voor 176% gewijzigd door Loei123 op 16-11-2017 08:59 ]
Als ik het goed begrepen heb zou je dat bij Xenon nodig hebben omdat die niet goed met snel schakelen om kunnen gaan en omdat Xenon bij het opstarten veel stroom trekt.Loei123 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:55:
Voor HID kits heb je wel PWM surpressos, ik verwacht niet dat dat in de canbus module van de LED lampen zit, zou er wel mee uitkijken,
Een LED werkt wat dat betreft heel anders en zou in theorie goed om moeten kunnen gaan met PWM, als de LED maar niet gaat flikkeren, dat zou irritant zijn.
Als de LED er goed mee om kan gaan dan zou deze met PWM misschien ook wel minder warm worden. PWM is nml. ook bedacht om de halogeenlamp minder warm te laten worden en daarmee de levensduur te verlengen.
Waar ik me meer zorgen om maak is dat m'n Volvo gaat zeuren dat er een lamp kapot zou zijn
Dat los je op met:FlowDesign schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:12:
[...]
Waar ik me meer zorgen om maak is dat m'n Volvo gaat zeuren dat er een lamp kapot zou zijn
- of herprogrammering van de CANBUS lightcheck van je auto (mits mogelijk)
- [small]het fraaist is dat je parameters die de grenswaardes van defect/niet defect bepalen, wijzigt. Of je schakelt de controle helemaal uit. In nieuwere auto's bestaat soms de mogelijkheid om de LED variant te programmeren[/small]
- of met een extra vermogensweerstand, parallel aan de lampaansluiting. Zodanig dat het totaal opgenomen vermogen gelijk is aan de oorspronkelijk waarde van de bestaande lamp
- [small]Eigenlijk is dit wel jammer, want de winst die je behaalt met het lagere energieverbruik van een LED versus de gloeilamp, doe je teniet, door het surplus met opzet in warmte om te zetten. :-([/small]

Rekenvoorbeeld:
oorspronkelijke H7 halogeen ==> 55W
nieuwe H7 LED ==> 20W
Verschil 35W. Dit verschil moet je dan 'opstoken' in een vermogensweerstand.
Ok, dan halen we de Wet van Ohm er bij.
Boordspanning van een rijdende auto is meestal iets meer dan 13V.
Wil je 35W verbruiken bij 13V DC, dan hoort daar een stroom van ca. 35/13 = 2,7A bij.
Volgens de Wet van Ohm --> U/I = R --> 13/2,7 = 4,8 Ohm.
Meestal voldoet dan een 5,6 of 6,8 Ohm 50W vermogensweerstand (uit de E-12 reeks) wel.
Maar wacht ff af totdat je set binnen is. Want soms worden er wat elektronische 'grapjes' uitgehaald in die 'blackbox' driver modules, die de CANBUS lightcheck voor de gek houden...
[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 16-11-2017 10:47 ]
Alright, thanks. Ik hoor het graag van je!Loei123 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:55:
[...]
Ik verwacht over een week of 2/3 een setje H1 LEDs te ontvangen:
https://www.ebay.nl/itm/G...ksid=p2057872.m2749.l2649
Dan kan ik je laten weten hoe dat bevalt.
Ik heb zelf wel projectors in mijn auto zitten, dus weet niet in hoevere dat uitmaakt ivm high/low beam ?
[ Voor 10% gewijzigd door tomdabom op 16-11-2017 11:04 ]
Voor wat het waard is;FlowDesign schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:12:
[...]
Als ik het goed begrepen heb zou je dat bij Xenon nodig hebben omdat die niet goed met snel schakelen om kunnen gaan en omdat Xenon bij het opstarten veel stroom trekt.
Een LED werkt wat dat betreft heel anders en zou in theorie goed om moeten kunnen gaan met PWM, als de LED maar niet gaat flikkeren, dat zou irritant zijn.
Als de LED er goed mee om kan gaan dan zou deze met PWM misschien ook wel minder warm worden. PWM is nml. ook bedacht om de halogeenlamp minder warm te laten worden en daarmee de levensduur te verlengen.
M'n BMW motor heeft ook canbus. Heb de complete achterlicht unit vervangen voor een LED achterlicht. Het enige wat hier in zat om canbus ok te zijn, waren 1 of 2 weerstandjes. Werkt perfect. Nooit problemen gehad. Ik ga er van uit dat het gewoon gaat werken.
De lampen die ik heb besteld komen in een Fiat Bravo van 2010, ook met projectoren.Alright, thanks. Ik hoor het graag van je!
Ik heb zelf wel projectors in mijn auto zitten, dus weet niet in hoevere dat uitmaakt ivm high/low beam ?
De fiat heeft een aparte high beam, die zit niet achter de projecto.
Voo zover ik weet zitten er ook geen extra LEDs op de lampen die de high beam zouden verzorgen.
Op sommige foto's zie je LEDs met 2 LED streepjes aan elke zijde, de voorste zijn dan bijvoorbeeld low beam en de achterste high beam.
High en lowbeam is bij een H4 lamp, niet bij H1.tomdabom schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:02:
[...]
Alright, thanks. Ik hoor het graag van je!
Als jouw dimlicht in een projector zit en H1 is, dan heb je normaliter nog een andere lamp die niet achter de projector zit voor grootlicht.
Dat is ook exact het geval.[Als jouw dimlicht in een projector zit en H1 is, dan heb je normaliter nog een andere lamp die niet achter de projector zit voor grootlicht.
Ook bij mijn MiTo die H7 heeft.
Yep, dat weet ik. Alleen die link van @Loei123 staat ook bij het h1 setje high/low beam. Beetje raar vond ik het al.FlowDesign schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:09:
[...]
High en lowbeam is bij een H4 lamp, niet bij H1.
Als jouw dimlicht in een projector zit en H1 is, dan heb je normaliter nog een andere lamp die niet achter de projector zit voor grootlicht.
Waarschijnlijk omdat je ze ook als high beam in kunt zetten, als je daar ook H1 lampen in hebt.Yep, dat weet ik. Alleen die link van @Loei123 staat ook bij het h1 setje high/low beam. Beetje raar vond ik het al.
Edit: Zojuist bericht ontvangen dat mijn H7 LEDS in het land van bestemming zijn aangekomen, had ik 11 november besteld.
[ Voor 21% gewijzigd door Loei123 op 17-11-2017 07:38 ]
Ik denk dat de mijne in hetzelfde vliegtuig zatenLoei123 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:39:
[...]
Waarschijnlijk omdat je ze ook als high beam in kunt zetten, als je daar ook H1 lampen in hebt.
Edit: Zojuist bericht ontvangen dat mijn H7 LEDS in het land van bestemming zijn aangekomen, had ik 11 november besteld.
Ben erg benieuwd of het misschien morgen aan mijn deur belandt.Ik denk dat de mijne in hetzelfde vliegtuig zaten
Bij mij duurde het nog 3 werkdagen nadat ze gearriveerd waren in het land van bestemming.Loei123 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:22:
[...]
Ben erg benieuwd of het misschien morgen aan mijn deur belandt.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Ah das jammer, kan ik er morgen niet mee bezig.Bij mij duurde het nog 3 werkdagen nadat ze gearriveerd waren in het land van bestemming.
Edit: Volgens PostNL worden de lampen vandaag afgeleverd!
[ Voor 17% gewijzigd door Loei123 op 18-11-2017 10:23 ]
Ben bang dat de mijne niet meer vandaag komenLoei123 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:50:
[...]
Ah das jammer, kan ik er morgen niet mee bezig.
Edit: Volgens PostNL worden de lampen vandaag afgeleverd!
Geen statusupdate meer sinds gisterochtend dat ze door PostNL in ontvangst worden genomen.
Totaal niet de "China kwaliteit" die je zou verwachten voor dat geld.
Klinkt goed, ben erg benieuwd. De LED's zien er ook uit als echte ZES LED's?Loei123 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 19:46:
Ik zal morgen eens wat foto's posten, maar het is allemaal erg degelijk verpakt en gebouwd.
Totaal niet de "China kwaliteit" die je zou verwachten voor dat geld.
Vandaag een rondje op de Kawi gereden. Bij thuiskomst kon ik mijn vinger op het koelblok houden. Wel warmer dan handwarm, maar viel me erg mee. Blijkbaar worden ze goed gekoeld door de luchtstroom onderweg. Heb maximaal 60 gereden, met name binnendoorwegen namelijk. Verbaas me nog steeds van de hoeveelheid aan licht die er vanaf komt.[b]ehtweak schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:16
@Ophidian worden ze echt maar handwarm? Dat zou een enorm pluspunt zijn t.o.v. dat model wat ik binnen gekregen heb.
[afbeelding]
https://www.amazon.de/Phi...Chlampen-H7/dp/B0759M2X37
wel erg prijzig! Bijna 170 euro/set.
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 19-11-2017 10:19 ]
Een fatsoenlijke foto met mijn telefoon maken lukt niet en een fatsoenlijke camera heb ik niet.Klinkt goed, ben erg benieuwd. De LED's zien er ook uit als echte ZES LED's?
Voor wat ik heb gezien in dit topic, zijn het naar mijn oog echte ZES LED's.
Ik verwacht ze aankomende zaterdag in te bouwen, hoewel ik dit het liefst nog vandaag doe!
Heb ze vanochtend ook ontvangen en voor zover ik kan zien lijken ze iig hetzelfde als Z ES LED'sLoei123 schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:14:
[...]
Een fatsoenlijke foto met mijn telefoon maken lukt niet en een fatsoenlijke camera heb ik niet.
Voor wat ik heb gezien in dit topic, zijn het naar mijn oog echte ZES LED's.
Ik verwacht ze aankomende zaterdag in te bouwen, hoewel ik dit het liefst nog vandaag doe!

Kwaliteit ziet er idd goed uit. Bijbehorende canbus-kastje-ballast-dinges-geval is ook lekker klein
En zo te zien kun je deze met de meegeleverde adapter (in mijn geval voor H7) ook eenvoudig monteren met de originele metalen klem om de lamp op z'n plek te houden.

Ben wel benieuwd hoe dat met die koeling gaat en of ik de koelvinnen gewoon achter de afdicht dop van mijn lamp kan houden of dat ik ze daar misschien doorheen moet halen.Heb ze vanochtend ook ontvangen en voor zover ik kan zien lijken ze iig hetzelfde als Z ES LED's![]()
Kwaliteit ziet er idd goed uit. Bijbehorende canbus-kastje-ballast-dinges-geval is ook lekker klein![]()
En zo te zien kun je deze met de meegeleverde adapter (in mijn geval voor H7) ook eenvoudig monteren met de originele metalen klem om de lamp op z'n plek te houden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Daarom heb ik diepere doppen besteld. Want zodra je een gat maakt in die afdekdoppen, dan krijg je vuil/vocht wervelingen van onder de motorkap, je koplampbehuizing in...Loei123 schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:20:
[...]
Ben wel benieuwd hoe dat met die koeling gaat en of ik de koelvinnen gewoon achter de afdicht dop van mijn lamp kan houden of dat ik ze daar misschien doorheen moet halen.
Kijk voor de grap maar eens onder de motorkap, na een winter met veel strooizout. Of, nog erger, een ritje over de Autobahn van NL --> Alpen, met slecht weer.
En eenmaal zooi in je koplampbehuizing; die gaat er heel moeilijk ooit nog uit.
Die kon ik dus vrij makkelijk via ebay bestellen
Doppen van de koplampbehuizing zit ik aan te denken wel een gat in te maken, maar die vervolgens af te schermen met wat isolatietape of vloeibaar rubber.
[ Voor 27% gewijzigd door ThunderNet op 20-11-2017 15:42 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik hoor graag hoe ze bevallen, dan kan ik ze ook bestellen ik heb ze besteld voor mijn FocusFlowDesign schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:13:
[...]
Heb ze vanochtend ook ontvangen en voor zover ik kan zien lijken ze iig hetzelfde als Z ES LED's![]()
Kwaliteit ziet er idd goed uit. Bijbehorende canbus-kastje-ballast-dinges-geval is ook lekker klein![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 1% gewijzigd door BdK9001 op 20-11-2017 19:32 . Reden: geduld is moeilijk ]
Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt
Je moet die flapjes sowieso uitvouwen. Gezien de metingen die laatst gepost werden in dit topic en een halogeenlamp 120 graden wordt, durf ik het wel aan om deze lampen in een afgesloten koplampunit te plaatsen. Zoals ik het nu inschat heb ik voldoende ruimte voor deze lampen en koelflapjes en kan de originele afsluiting van de koplampunit er gewoon opLoei123 schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:20:
Ben wel benieuwd hoe dat met die koeling gaat en of ik de koelvinnen gewoon achter de afdicht dop van mijn lamp kan houden of dat ik ze daar misschien doorheen moet halen.
Bij die van jou werd dus niet zo'n metalen adapter meegeleverd?ThunderNet schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:22:
Vandaag poging gedaan tot monteren van m'n LED-H7 lampen... Maar dat gaat 'm dus nog niet worden helaas, geen storing op de can-bus, dat is wel fijn en er komt ook een bak licht uit van hier tot tokyo. Maar ik moet eerst adapterplaatjes maken voordat ik ze netjes in de behuizing kan draaien.
Die kon ik dus vrij makkelijk via ebay bestellen

Vloeibaar rubber of met een lijmpistool zou ik dan doen.Doppen van de koplampbehuizing zit ik aan te denken wel een gat in te maken, maar die vervolgens af te schermen met wat isolatietape of vloeibaar rubber.
Koplampen open laten is sowieso geen optie, afgezien van vuil kun je dan ook snel condens aan de binnenkant krijgen en dan krijg je een enorme bak strooilicht.
Ik denk dat ik eerst nog wel diepere doppen bestel voor achter de koplampen.Je moet die flapjes sowieso uitvouwen. Gezien de metingen die laatst gepost werden in dit topic en een halogeenlamp 120 graden wordt, durf ik het wel aan om deze lampen in een afgesloten koplampunit te plaatsen. Zoals ik het nu inschat heb ik voldoende ruimte voor deze lampen en koelflapjes en kan de originele afsluiting van de koplampunit er gewoon op
Morgen de diameter maar eens opmeten.
Edit: Zojuist kappen besteld.
Wordt het geheel alleen weer een week of 2 uitgesteld...

[ Voor 8% gewijzigd door Loei123 op 21-11-2017 09:00 ]
Jij hebt die DMEX lampjes besteld right?FlowDesign schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:13:
[...]
Heb ze vanochtend ook ontvangen en voor zover ik kan zien lijken ze iig hetzelfde als Z ES LED's![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
ik wil ze ook bestellen voor mijn Mercedes E-klasse (w212 pre facelift) van 2011, met projectorlampen. De eerste eigenaar vond het logisch om heel veel opties, behalve xenon aan te kruisen

Hoe lang duurde het voordat je ze hebt gekregen? En heb je ze al ingebouwd? Had al gelezen dat je een Volvo met projectorlampen had oid?
De reden om te kiezen voor DMEX: geen fan, en ik kan die koelvinnen netjes wegvouwen zodat de originele klep dichtkan. En het ziet er kwalitatief goed uit.
En als de lampjes niet bevallen / ploffen drop ik er gewoon weer H7 in.
Ik dacht ook andere users te zien die DMEX led koplampen hadden besteld, iemand die een review/ervaring kan schrijven. Hoe ziet de kleur eruit? Is het echt veel beter dan halogeen oid?
Als de koplampen bevallen wil ik ze ook bestellen voor mijn grootlicht.
Voor een V40 idd (bj 2014). Met gewone reflectors, geen lensprojectors.Roflmao schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:07:
[...]
Jij hebt die DMEX lampjes besteld right?
ik wil ze ook bestellen voor mijn Mercedes E-klasse (w212 pre facelift) van 2011, met projectorlampen. De eerste eigenaar vond het logisch om heel veel opties, behalve xenon aan te kruisen![]()
Hoe lang duurde het voordat je ze hebt gekregen? En heb je ze al ingebouwd? Had al gelezen dat je een Volvo met projectorlampen had oid?
De reden om te kiezen voor DMEX: geen fan, en ik kan die koelvinnen netjes wegvouwen zodat de originele klep dichtkan. En het ziet er kwalitatief goed uit.
Ik dacht ook andere users te zien die DMEX led koplampen hadden besteld, iemand die een review/ervaring kan schrijven. Hoe ziet de kleur eruit? Is het echt veel beter dan halogeen oid?
Heb ze nog niet ingebouwd vanwege het takkeweer
ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"
Wow; wat een (helder) licht. En keurig afgebakend, absoluut niet omhoog schijnend. Uiteraard de uitlijning van de LED unit gelijk gedraaid aan die van de halogeen HB4's. En in mijn Skoda is er in de bumper genoeg ruimte om die uitstekende koelvin + driver unit kwijt te kunnen.

(een foto van toen er nog gewoon HB4 halogeen in die rondjes in de bumper zaten)
Als ik voor de auto sta, zie ik wel duidelijk dat er helder witte LEDs in die bumper mist units zitten, maar het licht schijnt zeer zeker niet in je gezicht. Duidelijk richting de grond, de berm in. Gisteravond zag ik de wildspiegeltjes langs de polderwegen goed oplichten. Ook de konijnen/vossen/reeën waren goed te zien.
Geen last van lampje-kapot-CANBUS-meldingen, dus blijkbaar doen die blackbox driver units goed hun werk. Ondanks dat de vermogensopname slechts 20W is i.t.t. de 55W halogeen.
Naar aanleiding van de tips over die DMEX LEDs had ik via AE ook een setje H7 besteld voor in m'n projector koplampen. Die zitten nu, volgens de tracking, in het vliegtuig.
Maar dan heb ik ook nog diepere rubberen afdekdoppen en metalen H7 klemmetjes besteld via eBay. Anders kan ik ze nog niet vastzetten c.q. goed afsluiten.
Wanneer de DMEX H7 LEDs binnen zijn, zal ik die ook eerst ff op de werktafel leggen en de stroomopname/warmteproductie meten.
[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 21-11-2017 10:28 ]
Waarom heb je extra H7 klemmetjes besteld voor bij die DMEX lampen?ehtweak schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:23:
Heb afgelopen weekend die HB4 NightEye A344 mistlampen ingebouwd.
ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"
Wow; wat een (helder) licht. En keurig afgebakend, absoluut niet omhoog schijnend. Uiteraard de uitlijning van de LED unit gelijk gedraaid aan die van de halogeen HB4's. En in mijn Skoda is er in de bumper genoeg ruimte om die uitstekende koelvin + driver unit kwijt te kunnen.
[afbeelding]
(een foto van toen er nog gewoon HB4 halogeen in die rondjes in de bumper zaten)
Als ik voor de auto sta, zie ik wel duidelijk dat er helder witte LEDs in die bumper mist units zitten, maar het licht schijnt zeer zeker niet in je gezicht. Duidelijk richting de grond, de berm in. Gisteravond zag ik de wildspiegeltjes langs de polderwegen goed oplichten. Ook de konijnen/vossen/reeën waren goed te zien.![]()
Geen last van lampje-kapot-CANBUS-meldingen, dus blijkbaar doen die blackbox driver units goed hun werk. Ondanks dat de vermogensopname slechts 20W is i.t.t. de 55W halogeen.
Naar aanleiding van de tips over die DMEX LEDs had ik via AE ook een setje H7 besteld voor in m'n projector koplampen. Die zitten nu, volgens de tracking, in het vliegtuig.
Maar dan heb ik ook nog diepere rubberen afdekdoppen en metalen H7 klemmetjes besteld via eBay. Anders kan ik ze nog niet vastzetten c.q. goed afsluiten.
Wanneer de DMEX H7 LEDs binnen zijn, zal ik die ook eerst ff op de werktafel leggen en de stroomopname/warmteproductie meten.
Omdat in mijn auto de oorspronkelijke metalen klem vastzit aan de lampvoet/vrouwelijke steker.FlowDesign schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:51:
[...]
Waarom heb je extra H7 klemmetjes besteld voor bij die DMEX lampen?
Dat heb ik ook al gemerkt met de NightEye H7's, ze passen er wel in, maar zitten nergens aan vast c.q. je kunt ze helemaal niet vastzetten. Dat losse metalen klemmetje heb je nodig om de H7 lamp, d.m.v. een kwartslag draai, vast te zetten in de koplampbehuizing.

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 21-11-2017 10:58 ]
Hmmmm dan hoop ik niet dat ik dat ook heb. Zo goed had ik er nog niet naar gekekenehtweak schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:55:
[...]
Omdat in mijn auto de oorspronkelijke metalen klem vastzit aan de lampvoet/vrouwelijke steker.
Dat heb ik ook al gemerkt met de NightEye H7's, ze passen er wel in, maar zitten nergens aan vast c.q. je kunt ze helemaal niet vastzetten. Dat losse metalen klemmetje heb je nodig om de H7 lamp, d.m.v. een kwartslag draai, vast te zetten in de koplampbehuizing.
Bij weer andere auto's (zoals de mijne), moet je de lamp een kwart slag draaien en komt 'ie los uit de koplamp behuizing. Vervolgens haal de steker/lampvoet los van de lamp zelf, prikt de nieuwe lamp in het lampvoet/stekerblokje, geheel in de koplampbehuizing, kwart slag draaien en hij zit weer vast.
Een auto met kwart-slag-draaien-fitting:

Andere auto met beugeltje:
[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 21-11-2017 11:08 ]
Ik heb ze in H11 variant i.c.m. projectorlampen. Hele bak licht, nauwelijks warmte en een kleine ballast. Vind het zelf een dikke aanrader.Roflmao schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:07:
[...]
Jij hebt die DMEX lampjes besteld right?
ik wil ze ook bestellen voor mijn Mercedes E-klasse (w212 pre facelift) van 2011, met projectorlampen. De eerste eigenaar vond het logisch om heel veel opties, behalve xenon aan te kruisen![]()
Lichtkleur komt overeen met BMW 2 Active Tourer/ Toyota Prius of de gefacelifte Skoda Octavia, helder wit met een lichte blauwe gloed dus.
Zie mijn eerdere posts:
patrickkoning schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:09:
Vanmorgen is m'n setje led lampen binnen gekomen. Als ik ze ga plaatsen van het weekend zal ik daarvan ook wat foto's posten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
patrickkoning schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:17:
Ik heb ze dus ingebouwd vanmiddag en ik moet wel zeggen dat er een wereld van verschil in zit ten opzichte van normale halogeen lampen. Door de projectorlamp is alles mooi gelijkmatig verdeeld en een zogenoemde strakke 'cutoff'. Ik zal indien jullie dit willen nog foto's in het donker maken. Verkeersborden en andere reflecterende borden lichten echt heel goed op nu.
Inbouwen was in dit geval letterlijk de ene lamp er uit draaien, andere er in draaien, de ballast ergens met een tiewrap vastzetten en weer aansluiten. Bij elkaar nog geen 20 minuten bezig geweest.
[afbeelding]
[afbeelding]
Links LED, rechts halogeen
[afbeelding]
Klaar!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
De koelvinnen en de ballast worden handwarm, geen risico op schade dus. Houd er wel rekening mee dat de koelvinnen best scherp kunnen zijn. In het voorbeeld wat jij noemt zit de ballast rechtstreeks aan de led wat er ook voor zorgt dat je creatiever met ruimte om moet gaan. Houd er trouwens rekening mee dat Volvo er een erg strenge verlichtingscontrole op na houdt en je kans hebt dat je er nog een setje warning cancellers tussen kan gaan zetten. Voor de lichtopbrengst zou ik het zeker proberen.
patrickkoning schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:31:
@furian88 Hierbij wat foto's geprobeerd te maken in het donker.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door pretpik op 21-11-2017 12:11 ]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Heb jij een link van wat je hebt besteld? Ik moet ook mijn lamp vastdraaien.ehtweak schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:55:
[...]
Omdat in mijn auto de oorspronkelijke metalen klem vastzit aan de lampvoet/vrouwelijke steker.
[afbeelding]
https://nl.aliexpress.com...c240538c&rmStoreLevelAB=0
Kan ik deze gebruiken?
Flowdesign en patrickkoning thx voor de reacties.
Edit: ik heb gewoon die DMEX koplampen en de H7 brackets besteld. Had geen zin om te wachten.
Nu er donkere dagen zijn kan ik juist die lampen heel goed uittesten in de zomer heb ik er weinig aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Roflmao op 21-11-2017 17:17 ]
Ik weet niet wat voor een auto jij hebt en hoe jouw koplampbehuizing geconstrueerd is...Roflmao schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:41:
[...]
Heb jij een link van wat je hebt besteld? Ik moet ook mijn lamp vastdraaien.
https://nl.aliexpress.com...c240538c&rmStoreLevelAB=0
Kan ik deze gebruiken?
Maar die klemmetjes zijn voor amper 2 dollar/set op eBay te koop.
Zoek maar eens terug in dit topic, of zoek zelf op eBay op zoiets als "LED Convert Car Bulb Holder Adapter Base Retainer Clip H7" o.i.d.
Ik heb zelf 2 x 2 clips nodig; een setje voor de projector dimlichten en een ander setje voor de grootlicht reflectorbehuizing.
De opening met de rubberen dop zit niet recht achter de lamp maar ernaast, de opening is wijst met een hoek van ongeveer 150 graden (ruwe gok) naar de lamp.
Dus wie weet binnenkort een setje H1 LED lampen beschikbaar.
Holy shit wat zijn die dingen fel! Het is echt niet goed voor je ogen om rechtstreeks op zo'n LED te kijken
Verbazingwekkend genoeg geen storing van de canbus over kapotte lampen (behalve dan dat er 1 stadslichtje kapot is (ga ik ook maar ff ledjes voor bestellen). En PWM is dus ook geen probleem voor deze lampies
Montage ging ook vrij eenvoudig. Had verder niks extra's nodig. De koelflapjes heb ik naar binnen gebogen, originele afdekkap pastte er nog gemakkelijk op. De ballast zit ook gewoon in de koplampunit, dus alles is netjes weggewerkt.
Adapter voor de H7 fitting goed vastgezet door de 3 metalen klemmetjes een beetje naar binnen te buigen:

1 Halogeen en 1 LED

2 keer LED

Na een kort testritje merk ik helemaal niks van warmte. Als het goed is wordt het minder warm dan halogeen, dus prima zo.
Ik vind de kleur super, misschien nog wel beter dan de originele Xenon van m'n vorige V40.
Lichtbeeld is ook goed. De ledjes staan in principe horizontaal (dus schijnen naar links en rechts in de koplamp). Het linker licht moet volgens mij een klein tikje naar beneden om tegenliggers niet te verblinden, die zit een beetje op het randje.
Al met al super tevreden

In plaats van een led stadslicht zou ik overwegen om een "gewone" stadslicht erin te doen, maar dan wit van een bekend merk (Osram ofzo), dus zoeits:
https://www.xenonlamp.nl/...3GewPCEAQYASABEgI-wfD_BwE
Waarom? Die led stadslichten zien er uit als witte 'punten' google maar op foto's, ik heb het een paar keer real life gezien en ik vind het een beetje vreemd uitzien, alsof het zwak brandende dimlichten zijn. Misschien zijn er wel leds die niet zo branden, als je zoeits weet gelijk hier in de groep gooien dan ga ik het ook bestellen
[ Voor 3% gewijzigd door Roflmao op 22-11-2017 22:19 ]
Geen dankRoflmao schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:19:
FlowDesign, als eerste thx voor de update![]()
![]()
In plaats van een led stadslicht zou ik overwegen om een "gewone" stadslicht erin te doen, maar dan wit van een bekend merk (Osram ofzo), dus zoeits:
https://www.xenonlamp.nl/...3GewPCEAQYASABEgI-wfD_BwE
Waarom? Die led stadslichten zien er uit als witte 'punten' google maar op foto's, ik heb het een paar keer real life gezien en ik vind het een beetje vreemd uitzien, alsof het zwak brandende dimlichten zijn. Misschien zijn er wel leds die niet zo branden, als je zoeits weet gelijk hier in de groep gooien dan ga ik het ook bestellen
Ik lees net te laat je bericht. Wist niet dat die dingen inmiddels ook bestaan.
Had nml net T10/W5W COB LED's besteld:
Edit: bestel maar niks bij custommania.nl want 5 dagen later heb ik nog niks in huis. Telefoonnummer is ook nergens te vinden. Waardeloos.
Die jij bedoelt met die punten, zijn dat niet die oude types die idd zo'n heel zwak ouderwets ledje hebben dat recht naar voren schijnt?
Ik zag nml hier ongeveer dezelfde, met een voorbeeld van een V40 en dat ziet er prima uit:
https://www.led-voordeel....s-stadslicht-wit-1-setje/

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 27-11-2017 12:13 ]
Nice, heb ze ook besteld. Ben erg benieuwd wat het bij mij doet. heb nu nog gewoon halogeen, maar al wel erg goed licht. zal een paar plaatjes schieten als ik ze installeer.FlowDesign schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:48:
Zo. De DMEX LED's vandaag in m'n Volvo V40 gezet.
Holy shit wat zijn die dingen fel! Het is echt niet goed voor je ogen om rechtstreeks op zo'n LED te kijken
Nukezone FTW
Reflectors en vrij dicht op de muur (3 à 4 meter).meintje schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:38:
FlowDesign, heb jij reflectors of projectoren in jouw V40? Het lijkt op de foto alsof jij 2 enorme witte lichtvlekken op de muur schijnt. Alsof het licht niet goed wordt verspreid. Ik kan op de foto alleen niet goed zien hoe dicht jij bij de muur staat.
Als je goed kijkt op de foto met 1 LED en 1 Halogeen, dan zie je dat de halogeen ook een vlek heeft in het midden. Tevens zie je op beide foto's het lichtbeeld van de linker lamp weglopen naar linksonder, dat is goed.
Hier nog een foto zonder muur:

Wanneer je een setje deelt/showt, dan graag ook even merk en type vermelden en waar je deze vandaan hebt. Erg veel posts zijn namelijk vragen wat setje x of y exact is en deze vandaan komt.