Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste
Acties:

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 12:17
@san1999der
https://images.philips.co...al-001?$jpglarge$&wid=960

De led die jij laat zien zijn toch echt andere, kijk maar eens op de link!

Hoe meer watt hoe meer licht, maar het is juist de kunst om uit zo min mogelijk Watt zoveel mogelijk licht te halen. Dus sommige fabrikanten maken zich het wel heel makkelijk. Als de led lampen evenveel verbruiken als halogeen is het enige voordeel dat ze veel meer licht geven, maar verlies je het voordeel van het lagere verbruik. Af fabriek led verlichting verbruikt altijd minder als halogeen.

[Voor 81% gewijzigd door BadEendTerror op 05-02-2020 11:04]

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar dat twijfelachtige verschil tussen al dan niet 'echte' ZES LEDs is al eerder ter sprake gekomen:

ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"

Dus tja; wat is echt? :?

[Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 05-02-2020 11:03]

Mooie Plaatjes   

• BadEendTerror
De lampen zijn van Philips zelf, dus ik neem aan dat ze geen namaak gebruiken!
Ik bedoel uiteraard de originele Philips Ultinon lampen.

[Voor 27% gewijzigd door BadEendTerror op 05-02-2020 16:02]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar ja, in hoeverre is Lumileds nou nog een echte Philips onderneming: :?
Wikipedia: Lumileds

En als je 'Philips' spullen op AE koopt, is het ook maar de vraag of het echt Philips onderdelen zijn.
Voor zover je überhaupt van 'echt' of 'nep' kunt spreken... ;)

Het maakt mij niet uit welk merk er nou al dan niet opgeplakt is. Het gaat mij om de lichtopbrengst/-kleur/CRI-waarde, de pasmaat, compatibiliteit versus originele H[x] halogeen qua lichtbundel en de levensduur.

Daarom is het zo jammer dat het toch blijkbaar heel erg lastig is om aan al die eisen te voldoen. Met daarboven de enorme chaos aan types/beweringen die je vindt als je gaat shoppen voor dit soort LED/Halogeen vervanglampen. :-(

Nog afgezien van mogelijke wettelijke/APK issues.

[Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 05-02-2020 11:11]

Mooie Plaatjes   

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020
Philips heeft geen ondernemingen, leds worden onder licentie geproduceerd.
Is wel een van de betere technieken die er zijn. En om 'zeker' te weten of je een echte of een neppert hebt is zat over te vinden zoals jij ook al aangaf. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• san1999der
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 04-06 17:56
BadEendTerror schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:57:
@san1999der
https://images.philips.co...al-001?$jpglarge$&wid=960

De led die jij laat zien zijn toch echt andere, kijk maar eens op de link!

Hoe meer watt hoe meer licht, maar het is juist de kunst om uit zo min mogelijk Watt zoveel mogelijk licht te halen. Dus sommige fabrikanten maken zich het wel heel makkelijk. Als de led lampen evenveel verbruiken als halogeen is het enige voordeel dat ze veel meer licht geven, maar verlies je het voordeel van het lagere verbruik. Af fabriek led verlichting verbruikt altijd minder als halogeen.
Tsja maar bij de goedkope phillips led setje zit geen lumiled op want die zien er gewoon totaal anders uit

• BadEendTerror
Ja dat klopt inderdaad,maar ik doelde op de originele philips ultinon, Was dus een miscommunicatie.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:15:
Kreeg van de week mijn bestelde setje Safego M2 (H7 variant) binnen: https://nl.aliexpress.com...de-4287-b06b-d97f40a36071

Valt me op hoe compact dit setje is. En er zit geen los kastje nog tussen. Hij past iig makkelijk in mijn lichtunits. Lichtbeeld lijkt op het eerste gezicht goed, al heb ik er nog niet mee in het donker gereden. Kom ik nog op terug dus.
...en vandaag ging de eerste al kapot ;)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Palomar schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:13:
[...]

Goed spul. ;w :N

Mooie Plaatjes   

• san1999der
Palomar schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:13:
[...]

Toevallig bij mij ook gebeurt me de m2 van safego heel vreemd want van andere verkoper werkt wel beter waarschijnlijk kwaliteit minder bij safego

• Palomar
  • Niet online
san1999der schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:37:
[...]

Toevallig bij mij ook gebeurt me de m2 van safego heel vreemd want van andere verkoper werkt wel beter waarschijnlijk kwaliteit minder bij safego
zou dat dan echt een andere lamp zijn? Is het niet alleen een ander doosje?

Zou ze op zich wel opnieuw willen bestellen, want ze zijn lekker compact om in te bouwen, goed lichtbeeld en niet overdreven fel.

Alleen deze hebben dus geen losse driver unit. Ik weet niet precies wat zo'n driver doet, maar kan de afwezigheid daarvan ervoor zorgen dat ze zo snel kapot gaan? mijn auto heeft bijv. een start stop systeem. Bij het starten zie ik de lampen altijd even kort onderbreken. Zou dat een stroompiek kunnen veroorzaken waardoor ze sneller kapot gaan?

• Joopieboy
Palomar schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:53:
[...]

Zou ze op zich wel opnieuw willen bestellen, want ze zijn lekker compact om in te bouwen, goed lichtbeeld en niet overdreven fel.

Alleen deze hebben dus geen losse driver unit. Ik weet niet precies wat zo'n driver doet, maar kan de afwezigheid daarvan ervoor zorgen dat ze zo snel kapot gaan? mijn auto heeft bijv. een start stop systeem. Bij het starten zie ik de lampen altijd even kort onderbreken. Zou dat een stroompiek kunnen veroorzaken waardoor ze sneller kapot gaan?
Als je even moeite had gedaan dan had je kunnen opzoeken dat de elektrische aansturing (stroomregeling) in die driver zit. En die heb je eigenlijk wel nodig, want zoveel ruimte voor een goeie schakeling heb je niet in een led lamp. :)

Als je met de inbouwruimte zit, even zoeken op Philips Lumileds, dan krijg je een versie met blauwe koelflappen. Die werken erg fijn en zijn goed in te bouwen. :)

• san1999der
Palomar schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:53:
[...]

Je kunt ook de m4 proberen deze zijn zonder ventilator en heel compact zonder losse kabel

• san1999der
Joopieboy schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:18:
[...]

Als je even moeite had gedaan dan had je kunnen opzoeken dat de elektrische aansturing (stroomregeling) in die driver zit. En die heb je eigenlijk wel nodig, want zoveel ruimte voor een goeie schakeling heb je niet in een led lamp. :)

Als je met de inbouwruimte zit, even zoeken op Philips Lumileds, dan krijg je een versie met blauwe koelflappen. Die werken erg fijn en zijn goed in te bouwen. :)
Nogmaals de led die deze heeft zijn geen lumileds

Hierbij foto van de verschil in beide leds

Lumiled
https://tweakers.net/ext/f/fEFOnJQBm6j9hgg5jhTOL6ub/thumb.jpg

En de phillips met blauwe flappen

https://tweakers.net/ext/f/lV0YkrgC8uDlwjUAk8TWAYhY/thumb.jpg

Ook zijn die goedkopere Philips (alsnog best duur plusminus50euro) heel blauw kwa licht ,
en is dit setje alweer paar jaar te koop

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik heb de mistlampjes nu ook voorzien van die lumi-led lampjes met blauwe vleugels. Daarvoor had ik standaard led lampjes erin zitten. Ook wel met cree led, maar deze Philips hebben een extra kastje ertussen en nu komt me daar een bak licht uit die mistlampen! Nee, verschil is echt duidelijk zichtbaar.

Trouwens die blauwe flapjes, worden die erg warm? Ik bedoel, is het erg als er een kabeltje tegenaan komt. Dat zal er niet van smelten lijkt me, toch?

Ik heb trouwens nog een setje HIR2 LED lampjes liggen uit m'n oude auto. Mocht iemand interesse hebben.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Palomar
  • Niet online
san1999der schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:59:
[...]

Je kunt ook de m4 proberen deze zijn zonder ventilator en heel compact zonder losse kabel
ok thanks, ik heb eerste die Philips die Joopie hierboven noemt besteld, want die had ik al langer op het oog (alleen qua prijs wel wat hoog, maar wellicht vertaalt dat zich in kwaliteit ;))

• Joopieboy
san1999der schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:04:
[...]

Nogmaals de led die deze heeft zijn geen lumileds

Hierbij foto van de verschil in beide leds

Lumiled
[Afbeelding]

En de phillips met blauwe flappen

[Afbeelding]

Ook zijn die goedkopere Philips (alsnog best duur plusminus50euro) heel blauw kwa licht ,
en is dit setje alweer paar jaar te koop
Klopt maar ze zijn wel te vinden onder de naam en de prestaties en levensduur is meer dan prima. :) Meerderen die ik ken hebben die nu in gebruik.

• tandarts
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
pretpik schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:25:
X3 LED H7 zijn binnen! Voor de facelift Fiat 500 lampen zijn er geen aparte beugeltjes nodig, echter wel andere afdekkappen. De lampen steken te ver uit jammergenoeg. Als de gelegenheid er is zal ik wat foto's maken van het lichtbeeld.

Ik heb ze hier besteld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben wel benieuwd hoe de lampen bevallen in de fiat 500.
Geven ze geen foutmelding? En hoe is het lichtbeeld?

• Palomar
  • Niet online
Die X3 heb ik ook ooit besteld, maar wat een koelblokken zitten daarop. Die pasten iig niet in de koplampbehuizing van mijn auto. Althans, bij het monteren komt het koelblok tegen de opening van de koplampunit, zodat ie niet verder kan worden gedrukt.

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:03
Ansich is er niets mis met de behuizing van de 500, alleen vind ik van de X3 de lichtopbrengst gelijkwaardig aan de gewone halogeen H7. Waarschijnlijk doordat deze passief gekoeld wordt, kan er minder stroom richting de ledjes gestuurd worden.

Wel heb ik andere afdekkappen moeten kopen, de originele paste niet meer.

Op termijn wil ik dus nog andere LED's er in gaan zetten, het lichtbeeld zelf is prima vind ik zelf.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Palomar
  • Niet online
Zelfde heb ik bij de M2 lampjes die ik eerst had (waarvan er een al vrij snel kapot is gegaan). Toen ik de halogeen er weer in had (Philips racing vision) viel me op dat die eigenlijk net zo fel waren op het wegdek (en mss nog wel iets feller/beter verspreid lichtbeeld...).

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-05 14:08
Ook voor gratis producten is het niet de bedoeling dit op het forum te plaatsen. Hiervoor is Vraag & Aanbod bedoeld.

[Voor 80% gewijzigd door deepbass909 op 12-02-2020 11:03]

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:20
In plaats van het wiel (of licht ;-)) opnieuw uit te vinden, heeft iemand een advies welke LED lampen ik het beste kan plaatsen in Yaris 2018 met projectorkoplampen.

• daantje_1
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 12-06 10:53
Goedenavond,

Iemand die kan bevestigen of die philips lampen wat meer "blauwig" uitstralen tov de F2 lampjes ?

[Voor 7% gewijzigd door daantje_1 op 09-02-2020 21:12]

• Knoetie
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 07-06 21:31
*knip* verkoop of gratis producten gaan via V&A, niet het forum.

[Voor 86% gewijzigd door deepbass909 op 12-02-2020 11:03]

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Ik zit ook te denken aan LED koplampen in m'n auto en al heel wat websites bekeken. Maar de Philips X-tremeUltinon vind ik wel het overwegen waard.

https://www.philips.nl/c-...eultinon-led-koplamp-auto

Ze geven slechts 1760 lumen per lamp, toch nog wel zo'n twee keer zoveel als halogeen, maar met veel meer lumen is de kans dat je een ander verblindt alleen maar veel groter. Veel belangrijker vind ik dat een LED-lamp heel erg lang mee gaat zodat je niet volgens de wet van Murphy een lamp moet vervangen op een moment dat het slecht uitkomt.

Veel verkopers zijn er niet, o.a. de Engelse Amazon, die levert niet aan Nederland, maar daar staan wel veel reviews van gebruikers.

https://www.amazon.co.uk/...&reviewerType=all_reviews

• san1999der
easyriider schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:32:
Ik zit ook te denken aan LED koplampen in m'n auto en al heel wat websites bekeken. Maar de Philips X-tremeUltinon vind ik wel het overwegen waard.

Ze geven slechts 1760 lumen per lamp, toch nog wel zo'n twee keer zoveel als halogeen, maar met veel meer lumen is de kans dat je een ander verblindt alleen maar veel groter. Veel belangrijker vind ik dat een LED-lamp heel erg lang mee gaat zodat je niet volgens de wet van Murphy een lamp moet vervangen op een moment dat het slecht uitkomt.

Veel verkopers zijn er niet, o.a. de Engelse Amazon, die levert niet aan Nederland, maar daar staan wel veel reviews van gebruikers.

[Afbeelding]
Meer lumens verblind niet andere dit is een verkeerd beeld wat wel kan verblinden zijn doffe koplampen of slecht geplaatste leds,

Ook raad ik altijd aan om bij installatie van led de koplampen opnieuw te laten afstellen,

Phillips is best prima maar duur , mijn voorkeur f2/F3s setje

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:08
Nou, mijn setje HLXG is ook binnen. Helaas zit de bulb er bij mij net iets gedraaid in.

Nu kan je de led lamp wel een stukje draaien in H7 bevestiging waar hij in zit, maar dit is net niet genoeg.

Dat wordt dremelen. :+

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09-06 09:47
ik heb het eerst gevraagd in een verkeer topic, maar werd hiernaar toe verwezen;
Sinds een paar dagen heb ik deze
https://nl.aliexpress.com...21-84847a0be669-0https:// led lampen in mijn Toyota Yaris (uit 2001) geplaatst, alleen het probleem wat ik daarmee gekregen heb is dat mijn radiozenders nu storen wanneer ik de verlichting aanzet. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de gebruikte led driver vermoed ik? Kan ik dit op een bepaalde manier oplossen? Iemand een idee hierover?

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
@vwtune; In een Amazon review van de hierboven vermelde Philips lampen staat:
The only significant downside of these LEDs is related to the fans though. While running the LEDs, the radio is altered by electromagnetic interference induced by the running cooling fans.

• vwtune
easyriider schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:51:
@vwtune; In een Amazon review van de hierboven vermelde Philips lampen staat:

[...]
Oke, hmm, maar hoe los ik dat op? I kzou ze graag wel willen blijven gebruiken namelijk.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

vwtune schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:45:
[...]

Oke, hmm, maar hoe los ik dat op? I kzou ze graag wel willen blijven gebruiken namelijk.
Zoals al eerder aangegeven...

Een setje ferrietkralen deed, in mijn geval, de storing op de radio verdwijnen:

[Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 05-03-2020 09:01]

Mooie Plaatjes   

• vwtune
ehtweak schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:00:
[...]

Zoals al eerder aangegeven...

Een setje ferrietkralen deed, in mijn geval, de storing op de radio verdwijnen:
Ik heb ze besteld, hopelijk werken ze, 1 zo een ferrietkraal achter of voor de led driver plaatsen? of 1 aan beide kanten?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

vwtune schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:44:
[...]
... 1 zo een ferrietkraal achter of voor de led driver plaatsen? of 1 aan beide kanten?
Dat zal ff avonturen/experimenteren worden...
Logisch gezien zou je zeggen, tussen de LED driver en de voedingsdraden richting de auto.
Aan de andere kant, is het lastig te zeggen waar de elektromagnetische storing precies veroorzaakt wordt...
In de LED driver zelf? Is die afgeschermd in een metalen behuizing?
In de draden tussen LED driver en lampvoet?
In de lampvoet waar ook nog de nodige elektronika + mogelijke ventilator zit?

Geen idee... :?

De LED driver unit zit vaak ingegoten:

lastig te zien of er überhaupt fatsoenlijke ontstoring is gebruikt...

Mooie Plaatjes   

• san1999der
vwtune schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:06:
ik heb het eerst gevraagd in een verkeer topic, maar werd hiernaar toe verwezen;
Sinds een paar dagen heb ik deze
https://nl.aliexpress.com...21-84847a0be669-0https:// led lampen in mijn Toyota Yaris (uit 2001) geplaatst, alleen het probleem wat ik daarmee gekregen heb is dat mijn radiozenders nu storen wanneer ik de verlichting aanzet. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de gebruikte led driver vermoed ik? Kan ik dit op een bepaalde manier oplossen? Iemand een idee hierover?
Dit Zijn COB leds zeer slechte koop setje zoals de f2/f3s of goedkopere m3/m4

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:44

13art

Moderator Mobile
san1999der schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:33:
[...]

Dit Zijn COB leds zeer slechte koop setje zoals de f2/f3s of goedkopere m3/m4
Wat bedoel je precies? Zonder leestekens is deze zin wat lastig te begrijpen en op meerdere manieren te interpreteren.

...

• Palomar
  • Niet online
Ik heb laatst die Philips ledlampen met koelflappen ontvangen. De fitting (het ronde plaatje waar de lamp doorheen steekt en waar de klem van de koplamp kan klemmen) kan eraf met 3 kleine inbusjes. Ik kan dat plaatje dan monteren, de klem van de koplampbevestiging dichtmaken en dan de lamp erin steken. Echter krijg ik die 3 kleine inbusjes dan nooit meer aangedraaid, omdat ik daar niet bij kan.

Meer mensen deze lamp besteld en hoe heb je deze geinstalleerd? De lamp in zijn geheel (dus met fitting/plaatje) erin steken kan niet, omdat de klem van de koplamp er dan niet omheen kan.

(misschien allemaal wat cryptisch omschreven, maar ik denk dat iemand die dit eerder heeft gedaan weet wat ik bedoel ;)).

Bij lampen van andere merken is dit geen probleem, want daarmee kan ik de lamp in het plaatje draaien ipv. met inbusjes vastmaken.

[Voor 29% gewijzigd door Palomar op 10-03-2020 15:00]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

easyriider schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:32:

[Afbeelding]
Er staat op de doos: "Not for use on public road"

Lijkt me niet de bedoeling deze in je auto te stoppen als je ermee op de openbare weg wilt gaan rijden ivm verblinding.

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 14:07

servies

Veni Vidi Servici

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:02:
[...]

Er staat op de doos: "Not for use on public road"

Lijkt me niet de bedoeling deze in je auto te stoppen als je ermee op de openbare weg wilt gaan rijden ivm verblinding.
En dat staat op alle Hx LEDS, waarbij je voor de x een willekeurig nummer kunt invullen.
Dat heeft meer te maken met een wetgeving die enorm achterloopt op de techniek/realiteit. En ja, het zal voor een aantal van die LED lampen terecht zijn, maar er zijn er ook die een goed lichtbeeld hebben.

• BadEendTerror
Is inderdaad achterhaald, zolang het lichtbeeld goed is is er niks aan de hand.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:26

LankHoar

Professionele amateur

Momenteel heb ik nog ouderwetse H4 lampjes in mijn Harley uit 2002 zitten, en vind dat er echt weinig licht van af komt. Hoe kom ik er makkelijk achter was goed past op mijn motor aan LED verlichting? Ik zou het liefst direct voor ZES gaan omdat het gewoon het beste is, en bijkomend "probleem" is dat ik ze alleen per setje van 2 zie. Ik hoop eerder van motor te wisselen dan van LED lamp :)

Zou bijvoorbeeld dit setje passen? https://www.autodilyjimo....u-12v-24v-12000lm--p21850

Volgens mij is de prijs van omgerekend 48 euro behoorlijk schappelijk. Het is een CZ winkel, omdat ik in CZ woon. Is 12000 lumen niet overkill? Anderzijds heb ik op de motor maar 1 lamp, dus wellicht handig?

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Palomar schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:57:
Ik heb laatst die Philips ledlampen met koelflappen ontvangen. De fitting (het ronde plaatje waar de lamp doorheen steekt en waar de klem van de koplamp kan klemmen) kan eraf met 3 kleine inbusjes. Ik kan dat plaatje dan monteren, de klem van de koplampbevestiging dichtmaken en dan de lamp erin steken. Echter krijg ik die 3 kleine inbusjes dan nooit meer aangedraaid, omdat ik daar niet bij kan.

Meer mensen deze lamp besteld en hoe heb je deze geinstalleerd? De lamp in zijn geheel (dus met fitting/plaatje) erin steken kan niet, omdat de klem van de koplamp er dan niet omheen kan.

(misschien allemaal wat cryptisch omschreven, maar ik denk dat iemand die dit eerder heeft gedaan weet wat ik bedoel ;)).

Bij lampen van andere merken is dit geen probleem, want daarmee kan ik de lamp in het plaatje draaien ipv. met inbusjes vastmaken.
Ik heb wel eens de klemmetjes zelf losgemaakt, lamp er in, en daarna de klem er weer in gezet. Was wat prutsen, maar op die manier kon het geheel er wel in en vast geklemd worden.

...

• Joopieboy
Palomar schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:57:

Klinkt als een creatieve manier om 'het probleem' te omzeilen. Dat veertje van de koplamp buigt wel. Kabel ertussendoor en koelflap voor koelflap erdoor trekken en dan heb je ruimte en beweging zat om hem erin te drukken. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 27-05 11:11

Plato112

Da is toch nie normaal!

Voor mijn Kia Pro_cee'd GT heb, mede met hulp van dit topic, inmiddels meerdere LED's in bestelling staan.
Mijn dimlicht is af fabriek al Xenon, dus daar geen LED's.

Grootlicht H7: Philips passief gekoeld
Achteruitrijlicht T15 W16W 921: Auxito geval benieuwd hoe deze het doet
Kentekenverlichting T10 W5W: Philips 4000K
Interieurverlichting Festoon C5W 30mm: Philips 4000K

Nu zit ik nog met één ding: mijn mistlampen aan de voorkant (achter is af fabriek LED). Hier zou ik graag gele lampen in zetten i.v.m. contrast bij slechte omstandigheden (mist, sneeuw, hevige regen). Heeft iemand hier suggesties voor? Ik heb hier een H8 fitting voor (al geloof ik dat H11 voor LED's zo goed als hetzelfde is?)

Ik kan zelf weinig ervaringen/reviews vinden. Wel heb ik de onderstaande lampjes gevonden.Zie ik iets over het hoofd of zit ik gewoon in een niche te vissen?

[Voor 0% gewijzigd door Plato112 op 05-04-2020 00:05. Reden: typo]

Speed limits are like herpes.

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
LankHoar schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:58:
Momenteel heb ik nog ouderwetse H4 lampjes in mijn Harley uit 2002 zitten, en vind dat er echt weinig licht van af komt. Hoe kom ik er makkelijk achter was goed past op mijn motor aan LED verlichting? Ik zou het liefst direct voor ZES gaan omdat het gewoon het beste is, en bijkomend "probleem" is dat ik ze alleen per setje van 2 zie. Ik hoop eerder van motor te wisselen dan van LED lamp :)

Zou bijvoorbeeld dit setje passen? https://www.autodilyjimo....u-12v-24v-12000lm--p21850

Volgens mij is de prijs van omgerekend 48 euro behoorlijk schappelijk. Het is een CZ winkel, omdat ik in CZ woon. Is 12000 lumen niet overkill? Anderzijds heb ik op de motor maar 1 lamp, dus wellicht handig?
Voor mijn moto ook wel benieuwd naar H4 LED vervanger. Lees even mee!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:26

LankHoar

Professionele amateur

DoubleYouPee schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:19:
[...]

Voor mijn moto ook wel benieuwd naar H4 LED vervanger. Lees even mee!
Ik heb het nog niet verder opgepakt omdat ik niet zo goed weet wat wijsheid is. Volgende week breng ik mijn motor weg voor een beurt, wellicht dan eens met de monteur babbelen hierover. Ondertussen is advies hier uiteraard ook welkom :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:50
Ook ik heb sinds kort die passieve nep philips uit China gehaald, hiervoor had ik de welbekende F2 set. Die F2's hebben het maar een half jaar gedaan voordat de eerste er mee stopte. Één van de nadelen die ik ondervond bij de installatie van de F2 set in mijn Mazda MX5 was dat om ruimte te hebben voor de ventilator, de voedingskabel er in een hoek van 90 graden in moest; deze zat wat bekneld in de projector. Daarnaast hebben de originele H7 lampen een adapter om deze juist in de projector te plaatsen.

Door de ventilator en kabel kon er ook niets gefabriceerd worden waarmee de lamp wel goed zat, wellicht blijkt wanneer ik de lampen verwijder dat dit ook de doodsoorzaak is geweest. Dat zal ik tegen die tijd ook hier rapporteren uiteraard.

Dit vermoeden was voor mij de reden om de philips te kopen, daar loopt de kabel netjes naar achteren waar normaliter de H7 connector zit. Toen ik de nieuwe set in de hand had, zag ik ook direct de mogelijkheid om de 'stelplaat' te kunnen verwijderen om daar achter een adapter plaat te kunnen monteren. Een uurtje tweaken in Solidworks leverde dit model op:

Helaas heb ik geen ervaring met 3D printen, dus ik ben nu op zoek naar een 3D-printshop die dit voor mij kan printen tegen een redelijk tarief. Ik zag online al bedragen die hoger lagen dan de prijs van de LEDs, daarvoor kan ik het ook uit aluminium fabriceren :/

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:00
De meeste print materialen (PETG, PLA, ABS) kunnen niet al te best tegen hitte.
Denk dat je met ABS de beste kans hebt dat het goed gaat.
Ik zou wel een prototype voor je kunnen printen? (Ik kan alleen PLA printen, geen andere materialen)
Ik schat dat het 20 cent aan materiaal kost...

Je hebt het over de 'neppe philips' , Ik heb net een set besteld op Ali, hoe groot is de kans dat ze nep zijn?
(of zijn alle Philips sets op Ali nep?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rmanen

Prototype is binnen! Helaas heeft een van de pootjes PostNL niet overleefd, die zal ik wat dikker maken. Verder nog wat kleine aanpassingen en dan laat ik hem in ABS printen.

Ik noem ze nep omdat:
1. Philips dit model nooit heeft gemaakt
2. De authenticity sticker die op de doos staat niet op die van Philips lijkt
3. De website+code waar je deze kan controleren vrij duidelijk namaak is zonder browser slotje.
Overigens hebben ze wel echt hun best gedaan daarop.

Dit zegt natuurlijk nog niets over de uiteindelijke kwaliteit 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JurreFCT
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Mochten er mensen zijn met interesse in de K6F ledjes, kan er een aantal bestellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rmanen
Afgelopen weekend heb ik de blauwe koelflap LEDs in de Mazda kunnen monteren, de 3D geprinte adapters werkten echt geweldig. :D Nu is het hopen dat de ABS niet smelt, maar in de testopstelling ging het goed.

Daarna de F2 LEDs grondig bekeken, bij beiden was de ventilator al vastgelopen. Wat opviel is dat 1 het nog wel gewoon deed, wellicht thermisch gethrottled. Bij nadere inspectie van de kapotte was goed te zien dat de LED aan 1 kant volledig gebarsten was, en aan de andere kant zat er een skidmark op de PCB. Duidelijk oververhit dus.

Nu maar hopen dat deze het langer overleven, bij de MX5 moeten de wielen en wielkasten van de wagen af om een lampje te wisselen. 8)7

• JER00N
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Voor mijn oude Honda-motor uit 1985 ben ik op zoek naar een LED-vervanger voor de H4-koplamp.

Wat vooral belangrijk is is dat de LED-lamp een laag vermogen heeft (20W bijvoorbeeld), dit omdat ik misschien de motor om wil bouwen naar injectie en daar extra vermogen voor nodig heb.

Wat is een passief gekoelde, laag vermogen LED-lamp die niet te ver naar binnen steekt? Bijv. iets met van die flappen? Mag ook best wat kosten.

• Rmanen
JER00N schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:18:
Voor mijn oude Honda-motor uit 1985 ben ik op zoek naar een LED-vervanger voor de H4-koplamp.

Wat vooral belangrijk is is dat de LED-lamp een laag vermogen heeft (20W bijvoorbeeld), dit omdat ik misschien de motor om wil bouwen naar injectie en daar extra vermogen voor nodig heb.

Wat is een passief gekoelde, laag vermogen LED-lamp die niet te ver naar binnen steekt? Bijv. iets met van die flappen? Mag ook best wat kosten.
Het model wat ik in mijn vorige post aanhaal heeft volgens de handelaar in de H4 versie een opgenomen vermogen van 17W, al zou ik me zeker niet blind staren op de specs die op Ali gepubliceerd worden.

Ik weet niet of de LEDriving HL H4 Gen2 van Osram passief is, maar die staat beschreven als compact, met opgenomen vermogen 15,4W. Als het wat mag kosten 8)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Rmanen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:58:
Afgelopen weekend heb ik de blauwe koelflap LEDs in de Mazda kunnen monteren, de 3D geprinte adapters werkten echt geweldig. :D Nu is het hopen dat de ABS niet smelt, maar in de testopstelling ging het goed.

Daarna de F2 LEDs grondig bekeken, bij beiden was de ventilator al vastgelopen. Wat opviel is dat 1 het nog wel gewoon deed, wellicht thermisch gethrottled. Bij nadere inspectie van de kapotte was goed te zien dat de LED aan 1 kant volledig gebarsten was, en aan de andere kant zat er een skidmark op de PCB. Duidelijk oververhit dus.
[Afbeelding]

Nu maar hopen dat deze het langer overleven, bij de MX5 moeten de wielen en wielkasten van de wagen af om een lampje te wisselen. 8)7
Is het erg vies onder jouw motorkap? Na meer dan een jaar doen die van mij het namelijk nog altijd prima. Moet wel zeggen dat het motorcompartiment bij mij erg schoon is. Daar komt dus niet veel vuil wat in de ventilator kan komen. Of, en dat zou me ook niet verbazen, er zijn veel fakes van de f2's op de markt.

...

• Rmanen
13art schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:57:
[...]

Is het erg vies onder jouw motorkap? Na meer dan een jaar doen die van mij het namelijk nog altijd prima. Moet wel zeggen dat het motorcompartiment bij mij erg schoon is. Daar komt dus niet veel vuil wat in de ventilator kan komen. Of, en dat zou me ook niet verbazen, er zijn veel fakes van de f2's op de markt.
Neen: het is er brandschoon, de koplampunits zitten ver weg van de motor en andere hete/vuile zaken en er zit een rubberen afdichtmanchet omheen. Ik heb de units ook besteld via de link die hier vaker is gedeeld, bij zelfde verkoper dus ook, in dezelfde gele doos. Daarom verwacht ik dat het echte waren.

Wellicht dat de fans slecht tegen vibratie kunnen, het is een stugge wagen. Daarnaast heb ik ook ongeveer 25k km ermee gereden in ongeveer 6 maanden, het zou me niets verbazen als anderen daar meer dan een jaar over doen.

[Voor 5% gewijzigd door Rmanen op 13-05-2020 14:47. Reden: Grammatica en leesbaarheid]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haha ja dat denk ik ook. Ik zit daar zelf aan op ongeveer jaarbasis. Zal vanmiddag eens kijken (voor zover dat makkelijk gaat) maar volgens mij doen bij mij beide ventilatoren het nog en beide kanten van de led lampen.

Er was eerder ook iemand die via die veel gedeelde link kapotte F2's had. Die van mij kwamen ergens anders vandaan. Dus misschien ligt het probleem bij die verkoper. Het blijft helaas vaak gissen met dit soort dingen.

...

• JER00N
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Rmanen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Het model wat ik in mijn vorige post aanhaal heeft volgens de handelaar in de H4 versie een opgenomen vermogen van 17W, al zou ik me zeker niet blind staren op de specs die op Ali gepubliceerd worden.
Welk merk/type is dat? Heb je vorige posts bekeken maar ik kan dat even niet vinden.

• Rmanen
JER00N schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Welk merk/type is dat? Heb je vorige posts bekeken maar ik kan dat even niet vinden.
Even bij Ali zoeken naar Philips H4 LED; dan moet je hem vinden.

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Rmanen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Ik weet niet of de LEDriving HL H4 Gen2 van Osram passief is, maar die staat beschreven als compact, met opgenomen vermogen 15,4W. Als het wat mag kosten 8)
Op ebay staan dezelfde en daar staat 25W per stuk :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb even snel gekeken maar beide F2's hebben nog draaiende ventilatoren

...

• DefLite
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-06 00:30

DefLite

Why so serious?

We hebben recent een paardentrailer gekocht, blijkt de verlichting (met name knipperlicht) slecht te werken, beide kanten knipperen als je richting aangeeft. Dit zijn led lampen, op andere auto geen probleem en andere aanhanger ook niet.

Lijkt dus aan de led lampen te liggen. Nu lijkt de makkelijkste oplossing om weerstanden te plaatsen. Alleen ik lees overal dat je dat per lamp moet doen wat nogal een gepruts gaat worden doordat er meerdere lichten zijn.

Toen kwam ik
tegen en zij sluiten simpelweg 2 weerstandjes op de massa aan en voila. Alleen op alle andere sites lees ik dat de weerstand op zowel de + als de - moet...
Kan ik gewoon doen zoals in de video met bijv https://www.onlinetrailerparts.nl/weerstand/a5107 ? Die bijna 5 euro per stuk goedkoper zijn?
Of eventueel een iets zwaardere weerstand.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@DefLite Of je gebruikt geschikte LED units, die je CANBUS check voor de gek houden (soms op elektronische wijze, soms door een ingebouwde extra belastingsweerstand).
Of, indien mogelijk, dient de CANBUS check/aansturing aangepast te worden; dit is uiteraard wel afhankelijk van de coderingsmogelijkheden van de auto/elektronika.

Of, de botte bijl methode, je plaats een belastingsweerstand, parallel aan de gebruikte lamp, zodanig dat verbruik van LED unit + verbruik van de belastingsweerstand tezamen, grofweg overeenkomen met de oorspronkelijk waarde van de gebruikte halogeen/gloeilampjes.

Zoals hier al eens uitgelegd:

[Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 13-05-2020 23:24]

Mooie Plaatjes   

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maar het probleem is toch niet de canbus waarschuwing? Het probleem is dat de lampen gaan branden wanneer de niet moeten branden.

@DefLite als je schrijft 'op een andere auto en aanhanger geen probleem' bedoel je neem ik aan dat met dezelfde ledlampen in een auto of andere aanhanger dat ze het dan wel goed doen?

Als dit het geval is, heb je al andere lampjes geprobeerd als knipperlicht in de aanhangwagen? En dan bij voorkeur geen led lampen? Lijkt mij dat het namelijk ook wat kan zijn in de aansturing, bijvoorbeeld defecte stekker.

...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

13art schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:22:
Maar het probleem is toch niet de canbus waarschuwing? Het probleem is dat de lampen gaan branden wanneer de niet moeten branden.
Idd, dat zou ook een andere oorzaak kunnen hebben. Maar meestal heeft het wel te maken met de, naar verhouding, geringere stroomafname van de LED units i.t.t. de originele lampen.

@DefLite Helemaal zeker weet je het natuurlijk pas als je weer ff de gloeilampen terugsteekt en kijkt of het probleem over is.
Soms zijn de LED units polariteitsgevoelig, dus omdraaien (mits mogelijk bij de gebruikte fitting) kan ook een mogelijke oplossing zijn.
het namelijk ook wat kan zijn in de aansturing, bijvoorbeeld defecte stekker.
En/of, ook dat is mogelijk.
Of een andere aansturing, bij een ander automodel.

[Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 14-05-2020 08:45]

Mooie Plaatjes   

• Joopieboy
Rmanen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:58:

[Afbeelding]

Leuk dat je dit allemaal deelt, ook duidelijk met foto's en verslag erbij. :)
Ventilator is een bekende zwakke plek helaas...

• DefLite
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-06 00:30

DefLite

Why so serious?

@ehtweak
De methode die jij omschrijft met 1 weerstand per lampje die snap ik, maar is relatief veel werk (meerder plekken weerstanden plaatsen en waterdicht verpakken).

Daarom vond ik de video zo interessant waar ze simpelweg een weerstand op beide massa kabels plaatsen. Alleen op internet kan ik daar verder niks over vinden helaas.

@13art
Mijn zin was inderdaad beetje onduidelijk, deze trailer met deze lampen heb ik werkend gezien op een VW busje, daarbij deed alles het goed.
Achter onze auto heb ik al meerdere aanhangers gehad zonder problemen, echter altijd met gloeilampen.

Helaas heb ik de oude lampen niet omdat we de paardentrailer zo gekocht hebben.

Heb ff opgezocht, en deze zitten erop.
https://dutch.alibaba.com...-trl006--60446801182.html
Lijkt er helaas niet op dat daar gloeilampen inpassen.

Over canbus aanpassen, heb ik zelf nog nooit gedaan en ik kon ook niet vinden of dat te doen is met onze auto (Ford Focus 2007).
De garage liet klinken alsof het best een boel tijd en dus geld zou kunnen gaan kosten.

[Voor 6% gewijzigd door DefLite op 14-05-2020 22:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:58
Ik heb op zoek naar een setje H4 LED lampen voor mijn motorfiets. Ik zie door de bomen alleen het bos niet meer..

Mijn oog viel eerst op de F2, maar de externe ballast is daar erg groot en ik ben bang dat die niet netjes gaat passen in de behuizing van mijn koplampen. Ik zie ook een aantal lampen die geen externe ballast hebben, is dat wat?

Ik hoor graag wat jullie suggesties zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
Die ballast heb je nodig voor de aansturing, en vaak valt dat qua grootte wel mee. Waar je de meeste last van gaat hebben zijn de grote koelblokken bij passieve lampen, daarvoor kun je een lamp met flappen nemen bv.

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:51
Iemand hier al ervaring met dit soort setjes? Ze worden steeds compacter...al zal dit wel weer 10x niks zijn, het spreek toch aan, 0 aanpassingen aan je voertuig :)

Zit te kijken naar H7's voor mijn BMW R1200RT, waarbij er praktisch geen ruimte is voor ventilators/koelblokken.

[Voor 16% gewijzigd door BlackLabel01 op 28-05-2020 13:19]

• Palomar
  • Niet online
BlackLabel01 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:15:
Iemand hier al ervaring met dit soort setjes? Ze worden steeds compacter...al zal dit wel weer 10x niks zijn, het spreek toch aan, 0 aanpassingen aan je voertuig :)

Zit te kijken naar H7's voor mijn BMW R1200RT, waarbij er praktisch geen ruimte is voor ventilators/koelblokken.
Geen ervaring mee en idd, het lijkt ideaal qua formaat, maar het lijkt me dat zoiets óf heel weinig licht geeft óf na een paar uur kapot is.

De wat gerenommeerdere modellen hebben allemaal koelblokken en/of fans en dat is niet voor niets. Of dat setje dat jij aangeeft moet al super high tech next gen zijn, maar daar is de prijs niet naar ;)

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:51
Palomar schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:35:
[...]

Geen ervaring mee en idd, het lijkt ideaal qua formaat, maar het lijkt me dat zoiets óf heel weinig licht geeft óf na een paar uur kapot is.

De wat gerenommeerdere modellen hebben allemaal koelblokken en/of fans en dat is niet voor niets. Of dat setje dat jij aangeeft moet al super high tech next gen zijn, maar daar is de prijs niet naar ;)
Eens...heb tóch een setje besteld, voor die 10 euro valt het altijd te proberen. Mocht het bevallen/niet bevallen/mijn motor afbranden, ik laat het hier weten :P

• EriksonErik
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22-05 14:07
Interessant topic! Ik wil graag in mijn Fiat 500 e.a. vervangen voor led, maar ik kreeg meteen een melding van: ''Check kentekenverlichting'' nadat ik het halogeen lampje voor een mooi Osram led-exemplaar vervangen had. Blijkbaar dus een canbus systeem in mijn Fiat 2018.

Dat mijn kentekenverlichting geen LED is, daar kan ik mee leven, maar ik heb naast de ring van de dagrijverlichting ook een W21/5W meebranden. Spuuglelijk, want de ring is mooi wit, maar dat lampje is dus geel. Nu zijn er kant en klare canbus lampen te koop, maar ik kreeg zojuist van een webshop te horen, dat de de kans op doorbranden van de kabelboom, storingen en/of brand mogelijk was. Ook was het verzekeringstechnisch niet verstandig i.v.m. uitkeren bij een ongeluk.

Klopt dit? Ik wil mijn zojuist aangeschafte auto niet laten afbranden en/of bij een ongeluk een groot probleem hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat een W21/5W er voor zou zorgen dat er niet uitgekeerd wordt door je zorgverzekering lijkt me onzin.

Dat er brand zou ontstaan door die canbus led lampjes lijkt me sterk. Het lampje zelf zal misschien sneller warm worden en daardoor minder lang mee gaan, maar dat je hele kabelboom daardoor in de fik vliegt geloof ik niet zo.

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EriksonErik
Oke top! Bedankt... Ja ik vind het wel heel spannend. Als ik mijn auto straks in vlammen zie opgaan, dan zal ik wel een traantje moeten laten. Wat zeg ik.. Flink moeten janken. Heb op Ali zojuist twee canbus lampjes W21/5W besteld, had veel goede recensies/bestellingen. Ben benieuwd!

Ik zou mijn H7 dimlicht graag voor LED vervangen van bijv. Philips. Nu heb ik helaas niet veel ruimte, maar ik zag op internet dat ze rubberen afdichthoezen verkopen, wellicht is dat een optie? Iemand hier ervaring mee? Mijn grootlicht is H1, als ik H7 dimlicht vervang voor LED en ik laat mijn grootlicht in halogeen H1, levert dat problemen op? Valt grootlicht dan naast LED H7 nog wel op?..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 17-06 20:51
Die verhalen over doorbranden van je bedrading of uitbranden van je auto zijn pure bangmakerij. Elke auto heeft een groot aantal zekeringen aan boord die ervoor zorgen dat bij kortsluiting niet je bedrading maar de zekering eruit gaat.

Een bekend issue met led lampen is dat de boordcomputer storing aangeeft; dit komt doordat een led lamp minder stroom nodig heeft dan de originele gloei- of halogeenlamp. De boordcomputer ziet dit en denkt dat de lamp defect is. Vaak wordt dit omzeilt door een extra weerstand waardoor het voordeel van minder stroom teniet wordt gedaan maar je hebt geen storingsmelding en wel de lichtopbrengst van led.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remmuz
EriksonErik schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:36:
Oke top! Bedankt... Ja ik vind het wel heel spannend. Als ik mijn auto straks in vlammen zie opgaan, dan zal ik wel een traantje moeten laten. Wat zeg ik.. Flink moeten janken. Heb op Ali zojuist twee canbus lampjes W21/5W besteld, had veel goede recensies/bestellingen. Ben benieuwd!

Ik zou mijn H7 dimlicht graag voor LED vervangen van bijv. Philips. Nu heb ik helaas niet veel ruimte, maar ik zag op internet dat ze rubberen afdichthoezen verkopen, wellicht is dat een optie? Iemand hier ervaring mee? Mijn grootlicht is H1, als ik H7 dimlicht vervang voor LED en ik laat mijn grootlicht in halogeen H1, levert dat problemen op? Valt grootlicht dan naast LED H7 nog wel op?..
Zou je hier je ervaring met de W21/5w kunnen delen?
Heb zelf ook een 500 dus ben benieuwd.

Ik heb de dimlichten al vervangen door Philips Lumileds (die met de blauwe flappen)
Ze passen precies in de koplamp behuizing, inclusief balast.
(Met de bestaande afdichtkappen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EriksonErik
Top doe ik! Ik heb de bestelde lampjes onder mijn bookmark staan, dus als ze binnen zijn (ik denk max. 3 weken) dan hoor je het meteen.

Ik twijfel tussen Osram, Philips of Hilox.....

Wat zijn jouw ervaringen met de Lumileds (blauwe flappen) in de behuizing met de lenskoplamp van Fiat? Gaan ze lang mee? Lichtbeeld goed? Strooilicht? Warm worden? Canbus adapter?
remmuz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:48:
[...]

Zou je hier je ervaring met de W21/5w kunnen delen?
Heb zelf ook een 500 dus ben benieuwd.

Ik heb de dimlichten al vervangen door Philips Lumileds (die met de blauwe flappen)
Ze passen precies in de koplamp behuizing, inclusief balast.
(Met de bestaande afdichtkappen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remmuz
EriksonErik schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:36:
Top doe ik! Ik heb de bestelde lampjes onder mijn bookmark staan, dus als ze binnen zijn (ik denk max. 3 weken) dan hoor je het meteen.

Ik twijfel tussen Osram, Philips of Hilox.....

Wat zijn jouw ervaringen met de Lumileds (blauwe flappen) in de behuizing met de lenskoplamp van Fiat? Gaan ze lang mee? Lichtbeeld goed? Strooilicht? Warm worden? Canbus adapter?

[...]
Ik heb de Philips Lumiled Ultinon Essential H7. Montage was vrij eenvoudig.
Ze zitten er pas een maand in en ze doen het nog ;)
Ik rij altijd met licht aan maar het is er nog niet van gekomen om in het donker te rijden.
Ik kan dus nog niet zeggen hoe het lichtbeeld is.
Heel warm worden ze niet. Ik heb het idee dat de koeling wel in orde is, zelfs met de standaard afdekkap.
Geen canbus errors.

mijn 500 is van 2016 (facelift model) met de projector koplampen en daar past de Led lamp dus gewoon in, inclusief balast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:28
Ik heb vorige week de Philips Lumileds H7 met de koelflappen besteld voor de Megane station uit 2019 met projectorlenzen. Ik ben benieuwd hoeveel meer licht dit gaat geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daantje_1
Heb even op bulbfacts zitten kijken, die Philips lampen hebben ze daar blijkbaar ook getest. Vergeleken met de F2 toch wel een aardig verschil, zie onderstaand tabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EriksonErik
@daantje_1 Handige website, kende ik niet! Ik twijfelde tussen de Osram Ledriving HL (met fan, maar ik wilde de versie zonder fan) of de Philips X-tremeUltinon Gen2... Volgens jouw website scoort de Philips beduidend hoger..Of zou ik met die Philips veel mensen verblinden?

Philips toch de betere keuze? Met +/- 100€ verschil?

[Voor 7% gewijzigd door EriksonErik op 07-07-2020 19:55]

• Rmanen
EriksonErik schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:54:
@daantje_1 Handige website, kende ik niet! Ik twijfelde tussen de Osram Ledriving HL (met fan, maar ik wilde de versie zonder fan) of de Philips X-tremeUltinon Gen2... Volgens jouw website scoort de Philips beduidend hoger..Of zou ik met die Philips veel mensen verblinden?

Verblinden is een kwestie van afstellen, als je lichtbeeld goed is zal dat niet gebeuren. Die twee die je aanhaalt zijn wel behoorlijke keuzes, denk niet dat er een 'slechte' tussen zit. Wel ook beide flink aan de prijs, als je al een leverancier kunt vinden?

• daantje_1
EriksonErik schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:54:

Vanwaar de keus om geen fan te nemen ? Ik zou gewoon via ali een F2 setje bestellen om uit te proberen. Met dit soort lampen zul je niet verblinden, mits correct geïnstalleerd en afgesteld. Waarom 200 euro neerleggen voor iets wat ook voor minder dan 50 kan ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
De nieuwe f6 lampen zijn hier te koop,

https://s.click.aliexpress.com/e/_d7k0Gby

Lijkt op een mix van de f2 en f3s ;)

Prijs 45-55€

[Voor 6% gewijzigd door san1999der op 09-07-2020 18:40]

• EriksonErik
Keuze voor Osram / Philips is toch meer merk getrouw? Minder kans op brand? .. Ik vind dat met electronica uit China toch altijd gevaarlijk.. Het wordt denk ik minder getest dan Osram / Philips? Eveneens heb ik wel eens gehoord van brandplekken in de koplamp?

De keuze om voor een passief gekoelde lamp is veiligheid. Mij lijkt het veiliger om geen fan te hebben, omdat de fan kan vastlopen / meer warmte kan afgeven?

Hmm of praat ik echt onzin / heb ik echt de verkeerde gedachten?

[Voor 7% gewijzigd door EriksonErik op 09-07-2020 20:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
EriksonErik schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:33:
Keuze voor Osram / Philips is toch meer merk getrouw? Minder kans op brand? .. Ik vind dat met electronica uit China toch altijd gevaarlijk.. Het wordt denk ik minder getest dan Osram / Philips? Eveneens heb ik wel eens gehoord van brandplekken in de koplamp?

De keuze om voor een passief gekoelde lamp is veiligheid. Mij lijkt het veiliger om geen fan te hebben, omdat de fan kan vastlopen / meer warmte kan afgeven?

Hmm of praat ik echt onzin / heb ik echt de verkeerde gedachten?
Osram en phillips zijn eigenlijk vooral duurde gemaakte sets kwalitatief niet veel beter vond ik en ook china productie;)

en eerlijk de f3s en waarschijnlijk de nieuwe f6 hebben meer wit licht dan Philips

want ik vind de f3s setje al top nu in men auto en als een van de weinige in h1 formaat

• EriksonErik
Als jullie zeggen dat het wel veilig is, dan durf ik de gok te nemen... Met F2 wordt er dan het merk ''Eurs'' bedoeld of Maxgtrs? De link die jij aanhaalt @san1999der Voor de F6... zijn dat de nieuwste? Dan is het wellicht handig, dat ik die bestel? Ook qua doorontwikkeling?

Zelfs vond ik dit compactere model.. : https://nl.aliexpress.com....8148356.1.39dd674dSWKIIg Ook van Maxgtrs. Ook nieuw?

Welke is dan verstandig om te doen?

[Voor 30% gewijzigd door EriksonErik op 10-07-2020 13:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
EriksonErik schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:10:
Als jullie zeggen dat het wel veilig is, dan durf ik de gok te nemen... Met F2 wordt er dan het merk ''Eurs'' bedoeld of Maxgtrs? De link die jij aanhaalt @san1999der Voor de F6... zijn dat de nieuwste? Dan is het wellicht handig, dat ik die bestel? Ook qua doorontwikkeling?

Zelfs vond ik dit compactere model.. : https://nl.aliexpress.com....8148356.1.39dd674dSWKIIg Ook van Maxgtrs. Ook nieuw?

Welke is dan verstandig om te doen?
Kwa licht opbrengst zijn de f6 het beste en stabieler dan de vorige model ze hebben de koeling verbeterd en iets dunner lamp gedeelte,

ook is het licht goed wit geen extreme blauwe of groene gloed ,

ik zou die set in de link checken maxgtrs is prima verkoper ( paypal aangeraden voor extra zekerheid)

Die jij mee stuurt raad ik af dat is een van de minder setjes en behoorlijk duur

Voor 15+-20€ kun je ook deze doen passief gekoeld iets minder fel wel stuk compacter
https://s.click.aliexpress.com/e/_d6yHuFm

[Voor 10% gewijzigd door san1999der op 10-07-2020 13:38]

• EriksonErik
Thanks! Ik ga zeer waarschijnlijk het setje F6 (via jouw link: https://s.click.aliexpress.com/e/_d7k0Gby) bestellen. Ik ben benieuwd. Hopelijk net zo goed / zoveel lichtopbrengst als Osram of Philips. Ik als als merkgek...heel benieuwd!
san1999der schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Kwa licht opbrengst zijn de f6 het beste en stabieler dan de vorige model ze hebben de koeling verbeterd en iets dunner lamp gedeelte,

ook is het licht goed wit geen extreme blauwe of groene gloed ,

ik zou die set in de link checken maxgtrs is prima verkoper ( paypal aangeraden voor extra zekerheid)

Die jij mee stuurt raad ik af dat is een van de minder setjes en behoorlijk duur

Voor 15+-20€ kun je ook deze doen passief gekoeld iets minder fel wel stuk compacter
https://s.click.aliexpress.com/e/_d6yHuFm

[Voor 7% gewijzigd door EriksonErik op 10-07-2020 14:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
EriksonErik schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:03:
Thanks! Ik ga zeer waarschijnlijk het setje F6 (via jouw link: https://s.click.aliexpress.com/e/_d7k0Gby) bestellen. Ik ben benieuwd. Hopelijk net zo goed / zoveel lichtopbrengst als Osram of Philips. Ik als als merkgek...heel benieuwd!

[...]
Sowieso meer licht phillips en osram gebruiken nog de phillips zes leds en minder vermogen en ook zijn ze al beetje oud ,

de chip op de f6 is de recentste led voor auto's en ik gebruik de voorganger f3s (chip zelfde wel iets compactere koeling )en deze zijn al top maar de f6 zijn weer iets verbeterd

• EriksonErik
san1999der schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Sowieso meer licht phillips en osram gebruiken nog de phillips zes leds en minder vermogen en ook zijn ze al beetje oud ,

de chip op de f6 is de recentste led voor auto's en ik gebruik de voorganger f3s (chip zelfde wel iets compactere koeling )en deze zijn al top maar de f6 zijn weer iets verbeterd
Zojuist besteld...Ben benieuwd! Ik houd jullie op de hoogte.. :)

Mocht iemand denken: Neeeee verkeerde keuze, ik kan nog annuleren 8)7

[Voor 6% gewijzigd door EriksonErik op 10-07-2020 17:14]

• EriksonErik
san1999der schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Twijfel is hier een beetje toegeslagen...Las op internet dat alles boven de 5500K in regen / slecht weer aanzienlijk slechter presteert dan standaard halogeen, het licht wat dus om 4300K zit.

Zou ik met dat F6 setje dan in de regen wel goed zicht hebben? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• san1999der
EriksonErik schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:53:
[...]

Twijfel is hier een beetje toegeslagen...Las op internet dat alles boven de 5500K in regen / slecht weer aanzienlijk slechter presteert dan standaard halogeen, het licht wat dus om 4300K zit.

Zou ik met dat F6 setje dan in de regen wel goed zicht hebben? :X
Zicht is prima met regen maar ook met halogeen word het altijd iets minder met regen

gelukkig is de licht output hoog en blijf je altijd wel wat zien;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14-06 19:14
EriksonErik schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Zojuist besteld...Ben benieuwd! Ik houd jullie op de hoogte.. :)

Mocht iemand denken: Neeeee verkeerde keuze, ik kan nog annuleren 8)7
Ik ben benieuwt of je het bevalt als je het binnen hebt.
Ik zit ook te denken om mijn H4 halogeen te vervangen naar LED. voor max rond de 50 euro.
Ik heb een Daihatsu Cuore, en avonds vind ik het dimbeeld matig, ik heb snel de neiging om op groot licht te zetten.
Die bulbfacts site is leuk, maar bijna geen enkele lamp is hier in NL te bestellen.
san1999der schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:38:
De nieuwe f6 lampen zijn hier te koop,

https://s.click.aliexpress.com/e/_d7k0Gby

Lijkt op een mix van de f2 en f3s ;)

Prijs 45-55€
Dit is ook een F6 set: https://www.aliexpress.com/item/32869157573.html
voor de helft van de prijs is dat hetzelfde als die MAXGTRS lampen?

Of heeft iemand advies voor een h4 lamenset voor max 50 euro?

PVoutput 1800WP 4 X Longi 450wp, Goodwe GW2000-XS | Dimstal 3.5KW Airco

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BadEendTerror
Veel vermogen is leuk, maar zorgt vrijwel altijd voor een (stuk) kortere levensduur omdat de lamp dan ook warmer word. En dat vind een LED niet leuk, Zijn er inmiddels al LED lampen op Ali te vinden die uitgerust zijn met Lumileds Altilon? (deze worden gebruikt voor af fabriek LED verlichting)

[Voor 32% gewijzigd door BadEendTerror op 12-07-2020 13:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EriksonErik
Qua warmte afvoer is dit wellicht voor elke LED lamp handig? Wanneer de ventilator zijn warmte naar buiten af kan afvoeren, dan is dit denk ik warmte technisch altijd beter voor een LED lamp? ..

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BadEendTerror
Ja, maar dan komt er ook stof en andere rotzooi naar binnen. De warmte in de koplamp laten circuleren is al voldoende.

• san1999der
Super Cow schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:10:
[...]

Ik ben benieuwt of je het bevalt als je het binnen hebt.
Ik zit ook te denken om mijn H4 halogeen te vervangen naar LED. voor max rond de 50 euro.
Ik heb een Daihatsu Cuore, en avonds vind ik het dimbeeld matig, ik heb snel de neiging om op groot licht te zetten.
Die bulbfacts site is leuk, maar bijna geen enkele lamp is hier in NL te bestellen.

[...]

Dit is ook een F6 set: https://www.aliexpress.com/item/32869157573.html
voor de helft van de prijs is dat hetzelfde als die MAXGTRS lampen?

Of heeft iemand advies voor een h4 lamenset voor max 50 euro?
Die f6 die jij deelt zijn geen f6 lampen ;)

• Palomar
  • Niet online
Strengere controles op koplampen bij apk moeten verblinding voorkomen - https://nos.nl/l/2340966

Even goed opletten dus volgend jaar ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Nu online
Palomar schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:07:
Strengere controles op koplampen bij apk moeten verblinding voorkomen - https://nos.nl/l/2340966

Even goed opletten dus volgend jaar ;)
Eindelijk!
Zouden Tesla Model 3's dan van de weg gehaald worden? :)

Dat stukje tekst over dat onderzoek gaat daar ongetwijfeld over...
Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True