Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

san1999der schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:26:
[...]

Heb ook geprobeerd led in halogeen mistlampen te zetten werkt niet alleen dimlicht en groot licht reflectie kun je met led lampen wisselen
Da's dus gewoon niet waar.
https://www.skodaforum.nl...d-mistlicht-ombouw.34644/
je kunt prima de halogeenlampen, in mijn geval HB4, in de mistlampunits vervangen door LED.
Werkt goed en geeft keurig een smak licht, in de breedte. En zeer zeker niet verblindend.
Bij de APK geen enkele opmerking hier over.

Vorige week werd ik nog aangehouden door de politie die vriendelijk vroeg of ik m'n mistlampen uit wilde doen, want ik reed inmiddels in de bebouwde kom. Kwam net van de B-wegen uit de polder, waar ik ze wel aan doe om alle konijnen en vossen af te schrikken. :+
Was vergeten ze uit te zetten. :o

De agenten zeiden alleen maar dat ze idd een smak licht gaven, dat ze niet verblindden, maar dat ze me er slechts op wezen dat er op dat moment geen dichte mist was en het niet toegestaan was om er mee te rijden.
Voor de rest wensten ze me een prettige avond. :)

Mooie Plaatjes   

• tjerkpolle
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17-02 16:58
Mark81 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:40:
[...]

Hey Tjerkpolle. Welk setje weerstanden heb je gekocht. Heb je een link voor mij? Ik ben op zoek naar nieuwe aangezien die van aliexpress (analoge oranje) suuuuper heet worden. Ik gebruikte ze voor mijn mistlampen en tijdens het monteren van het HXLG setje er achter kwam dat ze vastgesmolten waren aan de kunststof bodemplaat 8)7 8)7
ik heb ze van xenonlamp, kost wat, maar ze werken wel goed. Die Alie dingen werkten bij mij voor geen meter.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

D'r is niks mis mee met vermogensweerstanden die je ergens koopt. Ongeacht de bron nou conrad, amazon, AE, eBay, xenonlampie of whatever is.
D'r is wel wat mis als je zo'n vermogensweerstand foutief configureert c.q. gebruikt!

M.a.w. als het opgestookte vermogen weet, dan kies je een correcte waarde.
Dus als je 20Watt verbruikt, moet je geen 20W weerstand gebruiken, want dan wordt 'ie idd bloedheet. En vermogensweerstanden in van die metalen ribbel behuizingen zijn bedoeld als koelblok- c.q. bevestiging daarop.
Een bloedhete metalen weerstand op plastic achtergrond is geen goed idee. :N

Mocht nu de CANBUS check toch gaan zagen, dan zijn er een aantal mogelijkheden:

-of herprogrammering van de CANBUS lightcheck van je auto (mits mogelijk)

het fraaist is dat je parameters die de grenswaardes van defect/niet defect bepalen, wijzigt. Of je schakelt de controle helemaal uit. In nieuwere auto's bestaat soms de mogelijkheid om de LED variant te programmeren

- of met een extra vermogensweerstand, parallel aan de lampaansluiting. Zodanig dat het totaal opgenomen vermogen ongeveer gelijk is aan de oorspronkelijk waarde van de bestaande lamp

Eigenlijk is dit wel jammer, want de winst die je behaalt met het lagere energieverbruik van een LED versus de gloeilamp, doe je teniet, door het surplus met opzet in warmte om te zetten. :-(

Rekenvoorbeeld:
oorspronkelijke H7 halogeen ==> 55W
nieuwe H7 LED ==> 20W
Verschil 35W. Dit verschil moet je dan 'opstoken' in een vermogensweerstand.
Ok, dan halen we de Wet van Ohm er bij.

Boordspanning van een rijdende auto is meestal iets meer dan 13V.
Wil je 35W verbruiken bij 13V DC, dan hoort daar een stroom van ca. 35/13 = 2,7A bij.
Volgens de Wet van Ohm --> U/I = R --> 13/2,7 = 4,8 Ohm.
Meestal voldoet dan een 5,6 of 6,8 Ohm 50W vermogensweerstand (uit de E-12 reeks) wel.
Hier is het dus verstandig om voor een 50W exemplaar te kiezen, ondanks dat je 'slechts' 35W wegstookt. En dan nog zal 'ie best wel warm worden, die weerstand.

Mooie Plaatjes   

• daantje_1
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 19-02 21:46
Zelf ook maar even wat ledjes besteld voor m'n Polo, zal een update plaatsen wanneer ik ze geplaatst heb.

Volgende leds heb ik besteld:
Dimlicht (h7): link F2
Mistlampen (H8): link
Stadslicht (W5W): link
DRL's (T20): link

Ben benieuwd of extra weerstanden / canbus nog nodig is.

• san1999der
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-02 19:43
daantje_1 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:59:
Zelf ook maar even wat ledjes besteld voor m'n Polo, zal een update plaatsen wanneer ik ze geplaatst heb.

Grootlicht zou ik persoonlijke ook f2 setje doen om :)

En die mistlamp is hellaas de bekende cob setje die weinig licht geven en slecht lichtbeeld.

san1999der wijzigde deze reactie 23-12-2019 21:53 (5%)

• MiLo9
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 09-01 16:04
Graag jullie advies.. zal ik voor onderstaande F2 set gaan, of toch iets meer betalen voor iets uit een Philips doosje?

AIiExpres F2 H4 LED € 34,84
AIiExpres Philips H4 LED € 45,41

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:56
Ik zou persoonlijk en gezien de ervaringen met andere setjes met een ventilator er geen willen hebben. Ondanks dat de F2 setjes het erg goed lijken te doen. Ook heb je altijd iets van geluid ervan.

Die Philips set is gewoon erg goed en door meerderen al aangeraden, blijft koel, goede opbrengst en goed lichtbeeld. Dat zou mijn keuze zijn. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:26

13art

Moderator Mobile
MiLo9 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 02:01:
Graag jullie advies.. zal ik voor onderstaande F2 set gaan, of toch iets meer betalen voor iets uit een Philips doosje?

AIiExpres F2 H4 LED € 34,84
AIiExpres Philips H4 LED € 45,41
Eeuwige gedoe over de ventilator ;)
Heb zelf al een tijdje een fan, geen last van niet werkende fans. Ook bij Headlight revolution wordt gezegd dat je in principe prima een fan kan nemen. Onder de motorkap blijft het, als het goed is, allemaal redelijk schoon (uitzonderingen daar gelaten). Logisch ook want als je motorblok en alle electronica daar, constant onder het vuil en vocht zou komen zou het ook snel klaar zijn.

Voordeel van een fan is dat de lamp over het algemeen beter gekoeld wordt en hierdoor meer licht kan geven. Nadeel is een extra bewegend onderdeel wat theoretisch dus ook eerder stuk kan gaan.

Ik zou zeggen, hoe ziet het er onder je motorkap uit? Netjes en schoon? Kan je prima voor die F2 set gaan. Gezien die prijs zou ik er sowieso vanuit gaan dat het geen echt Philips setje is. Als Philips überhaupt al zelf led setjes maakt.

13art wijzigde deze reactie 27-12-2019 07:56 (25%)

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• Joopieboy
Zo ver ik weet en kon terug boven worden Lumileds onder licentie geproduceerd, Philips maakt zelf geen lampen alleen zie je hun naam wel op de lampen staan.

I7 9700K 5,1Ghz

• san1999der
F3s set binnen silver model was er hellaas niet dus maar weer zwarte de koelblok is groter en ventilator en stuk breder

https://tweakers.net/ext/f/K8zLsW9x98sy8iIWD9yc1Sk9/thumb.jpg

• Rob070
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 19-02 18:18
Ben heel erg benieuwd naar het F3s setje.
Komen ze in een lens of in een reflector?

Mijn f2 is aan 1 kant van de lamp doorgebrand! Heb de verkopen al een bericht gestuurd maar die is vast al Chinees nieuwjaar aan het vieren🤣

• san1999der
Rob070 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:24:

Mijn f2 is aan 1 kant van de lamp doorgebrand! Heb de verkopen al een bericht gestuurd maar die is vast al Chinees nieuwjaar aan het vieren🤣
Had eerst reflectie koplampen in men megane nu lens daar lever je wel in op licht opbrengst maar licht beeld is wel veel strakker:)

• 13art

13art

Moderator Mobile

Dat is snel of niet? Die van in nog totaal geen problemen mee.

• MiLo9
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 09-01 16:04
Joopieboy, l3art en Rob070, bedankt voor jullie reacties. Onder de motorkap is het netjes schoon, maar gezien de genoemde ervaringen toch de "Philips" besteld. Op Philips.nl vind je aardig wat auto LED verlichting terug, o.a. wat erg op de bestelde set lijkt. Ik neem de gok dat het imitatie is, in NL zijn die setjes snel meer dan €100 duurder.

@Rob070: hoe lang heeft de lamp het volgehouden? Doorgebrand als gevolg van defecte ventilator?

• Rob070
l3art schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:55:
[...]

Dat is snel of niet? Die van in nog totaal geen problemen mee.
Heb net even de andere kan nagekeken en die is ook kapot aan 1 kant.
Hoop dat de verkopen nog reageert 1 van deze dagen.

@MiLo9
In augustus heb ik ze besteld en denk 2 weken later gemonteerd!
Net deed de ventilator het nog gewoon maar weet niet of die na een tijdje uit valt.
Ik monteer nu maar even mijn oude leds tot ik iets anders heb.

Ik heb lens koplampen dus het was ook moeilijk te zien!
Nu heb ik wel ergens gelezen dat het beter is om eenzijdige leds te monteren die met alle lumen naar boven schijnen.
Zal even kijken of ik de site kan vinden dalijk.

Rob070 wijzigde deze reactie 27-12-2019 22:03 (17%)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Rob070 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:58:
[...]

Heb net even de andere kan nagekeken en die is ook kapot aan 1 kant.
Hoop dat de verkopen nog reageert 1 van deze dagen.
Hmmm ik zal morgen eens kijken bij mij. Het is me in ieder geval nog niet opgevallen. Heb ook lens koplampen.daf wordt er even uit halen dan om het te kunnen zien denk ik.

• Joopieboy
@Rob070 Let wel, dat verschilt per auto, per type koplamp, etc. Vandaar ook bij de betere leds dat je ze kunt draaien op de voet vanwege het lichtbeeld. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• Mark81
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13-02 06:20

Hier hetzelfde helaas. Ook aan één kant. Ze wilden me tegemoet komen met 7$ 😂

• Rob070
@Joopieboy
https://www.led-car-light...projector-headlight-bulb/
Ik denk dat zoiets wel beter werkt in mij koplamp en dat het in een reflector idd beter is dat je hem kan draaien.

@Mark81
Ben je daar akkoord mee gegaan?
Ik moet ook maar afwachten of ik nog iets hoor.
Ik wil eigenlijk geen nieuwe, die gaat misschien weer kapot.

• Mark81
Rob070 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:05:
@Joopieboy
https://www.led-car-light...projector-headlight-bulb/
Ik denk dat zoiets wel beter werkt in mij koplamp en dat het in een reflector idd beter is dat je hem kan draaien.

@Mark81
Ben je daar akkoord mee gegaan?
Ik moet ook maar afwachten of ik nog iets hoor.
Ik wil eigenlijk geen nieuwe, die gaat misschien weer kapot.
Nee ben zeker niet akkoord maar het lijkt erop neer te komen dat je weinig kan doen. Je bent volledig afhankelijk van de goodwill van de winkel. Je wil niet weten hoeveel berichten ik al heb gestuurd. Telkens vragen ze om foto's en video's die ik allang heb gestuurd. Vervolgens gaan ze steeds met een dollar omhoog in de hoop dat ik akkoord ga. Dit is het nadeel van shoppen op Aliexpress. Wellicht is niet elke winkel zo. Dat weet ik niet.
Ben benieuwd hoe het bij jou afloopt.

• Rob070
Mark81 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:09:
[...]

Nee ben zeker niet akkoord maar het lijkt erop neer te komen dat je weinig kan doen. Je bent volledig afhankelijk van de goodwill van de winkel. Je wil niet weten hoeveel berichten ik al heb gestuurd. Telkens vragen ze om foto's en video's die ik allang heb gestuurd. Vervolgens gaan ze steeds met een dollar omhoog in de hoop dat ik akkoord ga. Dit is het nadeel van shoppen op Aliexpress. Wellicht is niet elke winkel zo. Dat weet ik niet.
Ben benieuwd hoe het bij jou afloopt.
Ik ga ook proberen om zoveel mogelijk terug te krijgen! Anders schrijf ik overal een slechte review ofzo😆
Weet je nog de naam van winkel of verkoper waar je ze gekocht hebt?
Die van mij verkoopt ze ook niet meer dus wellicht had die meer problemen!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Welke winkel hebben jullie de F2's vandaan?
Zou het een fake F2 kunnen zijn? Mijn vrouw heeft nu de auto mee dus ik kan nog niet kijken of die van mij het nog goed doen. Maar garantie zit er sowieso niet meer op aangezien ik ze 28 december 2018 gekocht heb bij Oom Ali.

• Rob070
De mijne komen van good driver store!

• Mark81
de mijne van Drive Steady Store

• Mark81
ik wilde dat ik ze van I give warranty store had gekocht ...

Ik had graag gezien dat je alles in 1 post had gemeld ;)
Volgende keer graag je post aanpassen als je als laatste hebt gepost, dubbel posten is niet nodig.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 28-12-2019 18:27 (58%)

• Rob070
YouTube: AHARON AvantiLED LED plug and play headlight bulb (H1 / H4 / H7 LED)

Ook hier een eigen sticker opgeplakt denk ik en voor het dubbele doorverkopen!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb even gekeken maar die van mij werken nog gewoon aan beide kanten. Hier gekocht.

13art wijzigde deze reactie 28-12-2019 13:48 (30%)

• daantje_1
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 19-02 21:46
daantje_1 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:59:

Inmiddels het dim en stadslicht gemonteerd op de Polo, nog even wachten op de DRL's :). Wat vinden jullie van het lichtbeeld ? Lijkt mij verder goed zo, het is een reflector koplamp.

• Joopieboy
Dat is een meer dan prima lichtbeeld! :)
Mooie schijdingslijn, geen rare vlekken of andere dingen. Zo zouden er meer moeten rondrijden.

I7 9700K 5,1Ghz

• san1999der
daantje_1 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:54:
[...]

Inmiddels het dim en stadslicht gemonteerd op de Polo, nog even wachten op de DRL's :). Wat vinden jullie van het lichtbeeld ? Lijkt mij verder goed zo, het is een reflector koplamp.

[Afbeelding]
Perfect nog strakker dan men megane 2 met reflectie koplampen en daar was het al heel strak

Op dit moment f3s aan het installeren en wauw deze is stuk stiller dan de f3 geen gebrom wel is die iets minder compact

Hierbij link f3 en f3s naast elkaar https://photos.app.goo.gl/1zNWPbVTkExNRxjM6

Tot nu toe lijkt het licht ook egaler weer te geven als deze het tijdje volhoud ben ik tevreden

• Rob070
Ziet er bij allebei mooi uit!
@san1999der
Is dit nu echt de set die het meeste licht geeft?

• 13art

13art

Moderator Mobile
san1999der schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:47:
[...]

Perfect nog strakker dan men megane 2 met reflectie koplampen en daar was het al heel strak

Op dit moment f3s aan het installeren en wauw deze is stuk stiller dan de f3 geen gebrom wel is die iets minder compact

Hierbij link f3 en f3s naast elkaar https://photos.app.goo.gl/1zNWPbVTkExNRxjM6

Tot nu toe lijkt het licht ook egaler weer te geven als deze het tijdje volhoud ben ik tevreden
Ik zie niet echt een verschil. Jij wel?

• san1999der
l3art schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:19:
[...]

Ik zie niet echt een verschil. Jij wel?
De koel blok is bij de f3s grote en ventilator is een andere type aan de onderkant de chip is gelijk al is de licht opbrengst bij de f3s iets lager (waarschijnlijk om de levensduur te behouden)

• san1999der
Rob070 schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:38:
Ziet er bij allebei mooi uit!
@san1999der
Is dit nu echt de set die het meeste licht geeft?
In mijn geval wel omdat de f2 setje niet past in mijn nieuwe lens koplampen,

heb ook de m2 setje getest hellaas is bij deze toch wel zo dat die beter werkt in reflectie dan lens koplamp in mijn geval weinig licht

• Rob070
san1999der schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:32:
[...]

In mijn geval wel omdat de f2 setje niet past in mijn nieuwe lens koplampen,

heb ook de m2 setje getest hellaas is bij deze toch wel zo dat die beter werkt in reflectie dan lens koplamp in mijn geval weinig licht
Dat merk ik ook dat de meeste het toch beter doen in een reflector koplamp! Ga eens even kijken of ik het een keer kan vergelijken met een xenon set. Ik ben nog bezig met een retrofit van me oude koplamp maar daar moet weer h1 in.

Zou je een keer een foto kunnen maken hoe het lichtbeeld op de weg is?

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 09-02 21:29
Reflector koplamp houd minder licht tegen, dus geeft deze altijd meer licht als een lens koplamp

• -Junkiexp-
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-02 12:11
Ik ben ook het kijken voor H4 lampen voor mijn Vivaro 2016.
Hier zitten de koplampen wat hoger dus dan is het nog belangrijker dat het geen strooilicht is lijkt mij.

Zit te denken aan dit setje zoals eerder aangeraden:

https://nl.aliexpress.com...t.0.0.45eb3c00Vpgc39&mp=1

Is het nog nuttig om voor Bi te gaan of is dat eigenlijk niet nodig?

Heb in de mistlampen bochtenverlichting H11, als ik daar een setje voor mee bestel gaat dat dan werken?
Want die doven langzaam uit, weet niet of dat gaat werken?

Moet ik daarnaast nog rekening houden met canbus of trekken de lampen genoeg om hier geen melding van te krijgen?

• 13art

13art

Moderator Mobile
-Junkiexp- schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:07:
Ik ben ook het kijken voor H4 lampen voor mijn Vivaro 2016.
Hier zitten de koplampen wat hoger dus dan is het nog belangrijker dat het geen strooilicht is lijkt mij.

Zit te denken aan dit setje zoals eerder aangeraden:

https://nl.aliexpress.com...t.0.0.45eb3c00Vpgc39&mp=1

Is het nog nuttig om voor Bi te gaan of is dat eigenlijk niet nodig?

Heb in de mistlampen bochtenverlichting H11, als ik daar een setje voor mee bestel gaat dat dan werken?
Want die doven langzaam uit, weet niet of dat gaat werken?

Moet ik daarnaast nog rekening houden met canbus of trekken de lampen genoeg om hier geen melding van te krijgen?
Als je groot licht wil hebben zal je toch voor Bi moeten gaan

• -Junkiexp-
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-02 12:11
l3art schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Als je groot licht wil hebben zal je toch voor Bi moeten gaan
Snap ik, maar is groot licht nog nodig met Led?
Want ik gebruik het nu ook amper, hooguit op donkere polderwegen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
-Junkiexp- schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:09:
[...]

Snap ik, maar is groot licht nog nodig met Led?
Want ik gebruik het nu ook amper, hooguit op donkere polderwegen.
Ik gebruik led ook op polderwegen. Led mag dan feller zijn maar het is niet opeens een vervanging van groot licht. Verwacht er in dat opzicht geen wonderen van.

Grootlicht straalt veel verder dan je dimlicht. Zou niet best zijn als led in de dimlicht net zo ver straalt als je grootlicht dan zou je iedereen verblinden.

En nog belangrijker, je auto moet voorzien zijn van grootlicht.
1.
Personenauto’s moeten zijn voorzien van:

A. twee grote lichten;

B. twee dimlichten , met dien verstande dat indien het voertuig is voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen en in gebruik is genomen na 31 december 2006, deze lichtbronnen moeten voldoen aan de daaromtrent in Aanvullende permanente eisen,
artikelen 115 en 117, gestelde eisen, alsmede voor de installatie daarvan;

C. twee stadslichten;

13art wijzigde deze reactie 08-01-2020 18:15 (52%)

• san1999der
Net te horen gekregen van fabrikant dat f5/f6 setjes in de zomer komen 🙈😄

• BadEendTerror
@san1999der
Slaan ze de F4 over?
Als ze weer alleen maar het vermogen gaan verhogen voorspelt dat niet veel goeds.

• BadEendTerror
dubbelpost, graag verwijderen!

BadEendTerror wijzigde deze reactie 09-01-2020 14:38 (86%)

• 13art

13art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:36:
@san1999der
Slaan ze de F4 over?
Als ze weer alleen maar het vermogen gaan verhogen voorspelt dat niet veel goeds.
Het getal 4 betekent toch iets slechts in China?

Edit:
Vier klinkt in verschillende Chinese talen, Japans, Koreaans en Vietnamees hetzelfde als het woord voor "dood" ('si' of 'shi') en wordt daarom vaak weggelaten bij het nummeren van verdiepingen. Er bestaat een heuse tetrafobie (angst voor het getal vier).

13art wijzigde deze reactie 09-01-2020 17:00 (31%)

• san1999der
De m4 setjes zijn binnen,

Ik zal deze in ford transit lens koplampen zetten

Hierbij linkje voor foto's

https://photos.app.goo.gl/LuKbyaZLdxDHUdut7

de led lampen zijn zeer compact 25 watt per lamp (led chip zelfde als f2/m2 led maar dan iets minder vermogen.

Gekocht voor collega's die standaard licht ook te weinig vinden;)

• sweebee
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16:36
Ik wil LED verlichting in mijn Fiat 500e zetten, volgens de handleiding zitten er HIR2LL lampen in.

Als goed is zijn dit 9012's?

Ik zie nu hier meerdere keren deze langs komen: https://nl.aliexpress.com...t.0.0.45eb3c00Vpgc39&mp=1

Zijn deze hiervoor geschikt? De fiat heeft 1 lamp voor zowel normaal als groot licht.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
san1999der schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:47:
De m4 setjes zijn binnen,

Ik zal deze in ford transit lens koplampen zetten

Hierbij linkje voor foto's

https://photos.app.goo.gl/LuKbyaZLdxDHUdut7

de led lampen zijn zeer compact 25 watt per lamp (led chip zelfde als f2/m2 led maar dan iets minder vermogen.

Gekocht voor collega's die standaard licht ook te weinig vinden;)
Waar heb je die M4 gekocht?

• san1999der
Palomar schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:31:
[...]

Waar heb je die M4 gekocht?
AliExpress

€ 10,94 55%OFF | CN360 2 Pcs H4 9003 HB2 Led Koplamp H7 H11 9005/HB3 9006/HB4 H8 H9 Auto Lamp mini Fanless 50 W 12 V 24 V 6500 K Auto Licht Fog Lamp
https://a.aliexpress.com/_dLuzP

• BadEendTerror
Reviews van die M4 zijn niet echt goed zo te zien. Maar komt waarschijnlijk omdat ze geen ventilator hebben.

• san1999der
BadEendTerror schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:29:
Reviews van die M4 zijn niet echt goed zo te zien. Maar komt waarschijnlijk omdat ze geen ventilator hebben.
Eerlijk gezegd verwachten veel dat er bak licht vanaf komt terwijl duidelijk op verpakking staat dat 1600lumen is,

wat neer komt op twee keer halogeen output van standaard halogeen

• Joopieboy
BadEendTerror schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:29:
Want, waarom zou dat nadelig zijn?
Als ik zo lees dan lijkt het erop dat het wel meevalt qua tevredenheid, alleen krijg je niet heel veel lichtopbrengst. Maar goed, voor het geld...

I7 9700K 5,1Ghz

• joshje
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:01
Het zijn inderdaad doorverkoop lampen.
Ik had voor de grap er een setje gekocht om te kijken. Het zijn precies dezelfde lampen als deze:
http://nl.aliexpress.com/...1602_4,searchweb201603_53

Zelfs het doosje is hetzelfde, daarnaast ontbreekt zelfs hun "eigen" sticker erop.

• Rob070
joshje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:35:
[...]

Het zijn inderdaad doorverkoop lampen.
Ik had voor de grap er een setje gekocht om te kijken. Het zijn precies dezelfde lampen als deze:
http://nl.aliexpress.com/...1602_4,searchweb201603_53

Zelfs het doosje is hetzelfde, daarnaast ontbreekt zelfs hun "eigen" sticker erop.
Dan zijn het zeker nog de gewone f3 en niet de fs3!
Nu is het voordeel wel dat je garantie hebt en mocht er iets gebeuren dan heb je snel weer een nieuwe set.

• joshje
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:01
Rob070 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:45:
[...]

Dan zijn het zeker nog de gewone f3 en niet de fs3!
Nu is het voordeel wel dat je garantie hebt en mocht er iets gebeuren dan heb je snel weer een nieuwe set.
Dat klopt maar ik stuur ze weer terug.
Ze passen niet goed in mijn fitting/adapters.
De kabel van de leds zit onder de ventilator waardoor hij tegen de adapter drukt.

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:36

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

san1999der schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 01:51:
[...]

Eerlijk gezegd verwachten veel dat er bak licht vanaf komt terwijl duidelijk op verpakking staat dat 1600lumen is,

wat neer komt op twee keer halogeen output van standaard halogeen
Ik heb de M4 ook besteld voor in mijn motor (H11 fitting), ben benieuwd! Eerst alleen dimlicht, misschien later grootlicht ook alsnog.

• san1999der
Even update over hoe de f3s setjes het doen vergelijken de f3,

De nieuwe f3s set is duidelijk beter doordacht ventilator is groter maar wel een stillere type hoor hem helemaal niet :).

Wel is mij opgevallen dat de licht opbrengst iets minder lijk f3 set kwam ik op 10000-11000 lux op een meter afstand bij de f3s 9000+- , wel komt het een stuk egaler eruit door men lens lampen ,

hoe het in reflectie eruit ziet kan ik niet zeggen wel gebruik ik de f3 set als groot licht waar 24000lux vanaf komt 🙈,
heel jammer dat lens lampen veel inleveren kwa opbrengst maar licht beeld wel bijna altijd top is
joshje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:15:
[...]

Dat klopt maar ik stuur ze weer terug.
Ze passen niet goed in mijn fitting/adapters.
De kabel van de leds zit onder de ventilator waardoor hij tegen de adapter drukt.

[Afbeelding]
Denk beste m3 of m4 setje met zo'n adapter

Dubbelposten is niet de bedoeling. Ik heb je posts samengevoegd.

Yorinn wijzigde deze reactie 15-01-2020 17:56 (32%)

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:24
Ben voor een Ford Fiesta met projector-units op zoek naar een setje LED's, en denk dat het de Philips Ultinon h7 gaat worden ivm beschikbare ruimte achter de lampunit (of eerder het gebrek daaraan). Nu lees ik hier en daar iets over adapters en fittingen, betekent dit dat het geen plug&play is? En welke adapter zou ik eventueel nodig hebben? Met het originele systeem draai je de baseplate van de lamp "vast" met ongeveer een kwart slag.

• san1999der
NLDViane schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:10:
Ben voor een Ford Fiesta met projector-units op zoek naar een setje LED's, en denk dat het de Philips Ultinon h7 gaat worden ivm beschikbare ruimte achter de lampunit (of eerder het gebrek daaraan). Nu lees ik hier en daar iets over adapters en fittingen, betekent dit dat het geen plug&play is? En welke adapter zou ik eventueel nodig hebben? Met het originele systeem draai je de baseplate van de lamp "vast" met ongeveer een kwart slag.
Ik zou geen phillips nemen deze type leds zijn sterk verouderd en werken vaak minder in projectie koplampen ,

• NLDViane
san1999der schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:43:
[...]

Ik zou geen phillips nemen deze type leds zijn sterk verouderd en werken vaak minder in projectie koplampen ,
Wat zou jij doen adviseren dan? Er is geen plek voor een grote vaste heatsink namelijk door de zekeringkast en koplampconstructie... zie 0:37 YouTube: How to replace the headlight bulbs on 2008-12 Ford Fiesta petrol and...

• Palomar
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje M2 van Safego: https://nl.aliexpress.com/item/32966294175.html . Die zijn erg compact en hebben een goed lichtbeeld. Niet zo fel als F2, maar feller dan halogeen.

Vind die F2's eerlijk gezegd ook te fel voor gewone koplampen. Ook al schijnen ze wel naar beneden, het oogt voor tegenliggers als een soort lichtexplosie. Ik heb f2's daarom als grootlicht, dan hebben ze ook echt nut.

Palomar wijzigde deze reactie 16-01-2020 12:22 (37%)

• Rob070
NLDViane schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:10:
Ik denk dat zoiets nodig hebt:
€ 1,47 30%OFF | Voor Ford Edge Mercedes Benz 2 stuks H7 LED Koplamp Lamp Adapter Retainer Houder Rvs Ondersteuning B/ c/ML Klasse Mayitr
https://a.aliexpress.com/_dtJju
Weet niet of het specifiek deze zijn Maar hier kan je wel verder mee!
Genoeg Nederlandse webshops die dit ook verkopen maar dan rond de 15 euro 8)7

Je kan ook je eigen klemmen aanpassen door het gat rond te maken zo dat de led erin past maar dan kan je ze niet meer gebruiken voor je halogeen lamp.

Rob070 wijzigde deze reactie 16-01-2020 13:37 (40%)

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
san1999der schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:43:
[...]

Verklaar je nader aub.

Bij mijn weten is Ultinon een nieuwere generatie van de ZES Lumileds van Philips.

Ik welk opzicht zijn ze verouderd?

• san1999der
nokiaan958GB schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:02:
[...]

Verklaar je nader aub.

Bij mijn weten is Ultinon een nieuwere generatie van de ZES Lumileds van Philips.

Ik welk opzicht zijn ze verouderd?
De zes phillips leds heb je alleen op de xtreme modellen en zelfs die zijn inmiddels alweer 5 jaar op de markt,

De g-xp led en de xd14 led zij nu de koplopers de xd14 word op setjes zoals de f2/m2/m4 gebruikt , de g-xp leds zitten op de nieuwe f3/f3s/x9 leds

Phillips is niet perse slecht het is alleen kwa licht opbrengst beetje achter nu

• BadEendTerror
De ultinon led is gewoon uitgerust met lumiled zes en de extreme ook. Maar die heeft een hogere lichtopbrengst.
De 2de generatie daarvan is voorzien van de lumiled altilon, die ook af fabriek door auto merken worden gebruikt.

In een eerdere reactie zei iemand die de philips ultinon heeft dat deze juist in een projector koplamp een heel goed lichtbeeld heeft en dat het licht mooi verdeeld is.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 19-01-2020 13:06 (3%)

• andyy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:03

Denk dat m'n F2 lamp dood aan het gaan is. Iemand dit eerder meegemaakt? Heb al contact opgenomen met de verkoper, ben benieuwd hoe ze met "garantie" omgaan.

• 13art

13art

Moderator Mobile
andyy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:42:
Denk dat m'n F2 lamp dood aan het gaan is. Iemand dit eerder meegemaakt? Heb al contact opgenomen met de verkoper, ben benieuwd hoe ze met "garantie" omgaan.
Hoop dat dit niet 'de goden verzoeken' wordt maar ik herken de verhalen hier van F2's die overlijden niet. Die van mij werken nog prima en zijn nu ruim een jaar oud.

Ik vraag me af in hoeverre de F2's ook zijn nagemaakt om verkocht te worden voor echte met als gevolg F2's die sneller kapot gaan.

• san1999der
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook gehad de kabel is bij de f2 niet heel sterk bij de lamp

De m2 en f3 set heb ik er geen last van gehad tot nu toe

• Maximus46
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 17-02 18:52
san1999der schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:47:
[...]

De zes phillips leds heb je alleen op de xtreme modellen en zelfs die zijn inmiddels alweer 5 jaar op de markt,

De g-xp led en de xd14 led zij nu de koplopers de xd14 word op setjes zoals de f2/m2/m4 gebruikt , de g-xp leds zitten op de nieuwe f3/f3s/x9 leds

Phillips is niet perse slecht het is alleen kwa licht opbrengst beetje achter nu
Interessant! Ik probeer mij een beetje in te lezen. Maar het is moeilijk. Waar heb je deze informatie vandaan? Wil mij er verder in verdiepen.

En nog een andere vraag. Wat gebruikt de M3 dan?

• BadEendTerror
san1999der schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Lumiled ZES heeft een even hoge of hogere lumen/watt opbrengst als de genoemde CREE led. De lumiled is ook specifiek bedoeld voor toepassingen in auto's, de Cree led niet.

• 13art

13art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:43:
[...]

Lumiled ZES heeft een even hoge of hogere lumen/watt opbrengst als de genoemde CREE led. De lumiled is ook specifiek bedoeld voor toepassingen in auto's, de Cree led niet.
Tja, maar als je kijkt naar de totale lichtopbengst, dan doen de laaste cree leds het toch echt beter dan de lumileds. Ze verbruiken naar verhouding dan misschien wat meer, maar goed het is de totale lichtopbrengst die telt. Het verbruik zal veelal nog altijd lager liggen dan dat van een halogeenlamp.

• BadEendTerror
Met meer watt geven ze inderdaad meer licht.
Ben benieuwd wanneer de nieuwe generatie Lumileds beschikbaar komen op Ali en dergelijke sites.

• andyy
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels heeft de lamp het begeven, de fan draaide nog wel toen ik de motorkap open deed om het te checken.
Enige dat de verkoper terug heeft gestuurd is "????", zal het nog even duidelijk proberen te maken maar verwacht niks.
Het was trouwens de tweede meest verkochte op Ali als je op F2 zoekt.
https://nl.aliexpress.com...1602_7,searchweb201603_53

• san1999der
Maximus46 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 04:42:
[...]

Interessant! Ik probeer mij een beetje in te lezen. Maar het is moeilijk. Waar heb je deze informatie vandaan? Wil mij er verder in verdiepen.

En nog een andere vraag. Wat gebruikt de M3 dan?
De m3 set gebruikt imitatie phillips hellaas vele lampen het lijkt heel erg op phillips maar het is imitatie/kloon

Daarom zijn led chips zoals de xd14 en xgp stuk vertrouwbare omdat deze op goedkopere setjes te krijgen zijn

• san1999der
BadEendTerror schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:43:
[...]

Lumiled zijn inderdaad wel voor auto's bedoeld alleen zij de xd en gxp cree chips (dus geen andere cree leds) meer samengevoegd ,

Bij Philips is het drie losse leds naast elkaar en bij de cree setjes zijn ze samen gezet onder een kapje ,

waardoor het licht meer uit een punt brand (dit is vooral voor reflectie koplampen beter lens koplampen maakt niet veel uit hoe groot de leds zijn).

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-02 11:32

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

welke leds zijn er nu verkrijgbaar met meer dan 6000 Lumen, zonder koelfan?
Heb nu al een tijdje deze

https://a.aliexpress.com/_UPNmw

Of heeft iemand een link naar een zilveren f3s set?
H7

sander817 wijzigde deze reactie 29-01-2020 10:18 (47%)

• Palomar
  • Niet online
andyy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:41:
[...]

Inmiddels heeft de lamp het begeven, de fan draaide nog wel toen ik de motorkap open deed om het te checken.
Enige dat de verkoper terug heeft gestuurd is "????", zal het nog even duidelijk proberen te maken maar verwacht niks.
Het was trouwens de tweede meest verkochte op Ali als je op F2 zoekt.
https://nl.aliexpress.com...1602_7,searchweb201603_53
mijn reactie bij het zien van die foto's was wel een beetje hetzelfde ;) Wat moet ik daarop precies zien? Ze werken toch gewoon of??

• andyy
Had weer een nieuwe foto gestuurd toen die ermee op hield. Ze hebben inmiddels gereageerd maar ze komen later pas met een reactie ivm het coronavirus zeiden ze :P

• Krize18
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:25
Tegenwoordig zijn er ook 360° leds te koop. Heeft hier iemand reeds ervaring mee? Ziet er op zich wel veelbelovend uit - in combinatie met een lenslamp. In een gewone reflector koplamp lijkt me dit niet goed...

Voorbeeld: HLGX U11
https://a.aliexpress.com/_su0xm9

Krize18 wijzigde deze reactie 29-01-2020 18:27 (22%)

• Rob070
Krize18 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:02:
Tegenwoordig zijn er ook 360° leds te koop. Heeft hier iemand reeds ervaring mee? Ziet er op zich wel veelbelovend uit.

Ik denk dat deze alleen goed werken in een projector. Op deze site hebben ze een soort vergelijking gedaan: https://www.led-car-light...-headlight-bulb-low-beam/
Handig voor de mensen met projectors

• Joopieboy
Tegenwoordig zijn er ook 360° leds te koop. Heeft hier iemand reeds ervaring mee? Ziet er op zich wel veelbelovend uit - in combinatie met een lenslamp. In een gewone reflector koplamp lijkt me dit niet goed...

Moet je niet willen in een gewone koplamp. Dan heb je een centraal lichtpunt nodig. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• san1999der

Niet doen ook in lens koplampen minder licht beeld en vaak kleinere leds met minder licht opbrengst

• Krize18
@Rob070 @Joopieboy @san1999der Ok, bedankt voor de tips! Gewoon de Hilox laten steken dan 😆

• Rob070
Krize18 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:26:
@Rob070 @Joopieboy @san1999der Ok, bedankt voor de tips! Gewoon de Hilox laten steken dan 😆
Ik denk dat je met de Hilox ook geen optimaal beeld krijgt in een lens, reflector wel! Welke fitting heb je eigenlijk?

• Krize18
Rob070 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat je met de Hilox ook geen optimaal beeld krijgt in een lens, reflector wel! Welke fitting heb je eigenlijk?
Inderdaad geen 100% egaal beeld, er zitten aan de voorkant een paar donkere en heel heldere plekken in. Ik heb een HIR2 fitting.

Edit:

Krize18 wijzigde deze reactie 30-01-2020 12:58 (11%)

• Rob070
Welke lampen zijn dit? Ze lijken wel goed fel op de foto!

Lijkt meer op xenon 8000k ofzo, net iets te blauw

Rob070 wijzigde deze reactie 30-01-2020 13:17 (31%)

• Joopieboy
F2 leds zijn erg goed, onder de noemer van Philips Lumileds krijg je fijne passief gekoelde leds, toch wel een aantal goeie keuze's. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• Krize18
@Rob070 Dit zijn de Hilox XTR's, de foto ziet er blauw uit, maar ze zijn mooi wit - 5700k. Felheid zal ook wel met de foto te maken hebben.

@Joopieboy Ben vooral op zoek naar lampen die iets egaler licht geven. Maar het kan ook zijn dat dit gewoon het lichtbeeld van m'n lampen is, dat weet ik helaas niet. Met de standaard halogeenlampen is het licht uiteraard veel minder fel - dus het lichtbeeld ook moeilijker te zien.

• Joopieboy
Beste lichtbeeld en grootste gemak heb ik gezien met de Philips Lumileds (die met die blauwe koelflappen).
Gister nog ingebouwd in de Punto van @Raym09. :Y

I7 9700K 5,1Ghz

• san1999der
Joopieboy schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:35:
Beste lichtbeeld en grootste gemak heb ik gezien met de Philips Lumileds (die met die blauwe koelflappen).
Gister nog ingebouwd in de Punto van @Raym09. :Y
Deze heeft dus geen lumileds zes hou hier rekening mee het gaat bij deze set om andere type leds van phillips (ook prima maar iets minder vermogen)

zes lumiled is de led anders kwa uiterlijk en bij echte phillips sets hebben deze dikke koelblok met ventilator

• BadEendTerror
@san1999der Welke type leds zijn dat dan?

• san1999der
Eerlijk gezegd is dat moelijk te vinden maar deze set heeft zelfde leds ,

https://tweakers.net/ext/f/dTxvUoQ4H3QjdRcdw6cPe1Gn/thumb.jpg

echt een type naam kan ik niet vinden

• san1999der
Beste mensen de F5 set is ook alweer voorbij gekomen,

Wattage 55watt ipv 45watt

6500k licht ipv 5700k(dus meer blauwig waarschijnlijk 🙄)

Helderheid is hellaas nog geen praktische lumens bekend,

En natuurlijk nieuwe design waarschijnlijk zal ik binnenkort ook maar bestellen als ze beschikbaar zijn ben benieuwd.

Ze lijken op een mix van f2,f3,f3s designs bij elkaar
🤗

Hierbij wat foto's

san1999der wijzigde deze reactie 03-02-2020 22:47 (4%)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

san1999der schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:46:
Beste mensen de F5 set is ook alweer voorbij gekomen,

Wattage 55watt ipv 45watt
Wat is dan nog het voordeel t.o.v. een halogeen lampje van een amper een paar euro? 8)7
Die verbruiken ook 55Watt en worden bloedheet.
M.a.w. een LED unit die 55Watt verstookt? Of het is het bekende Chinezen-kunnen-goed-overdrijven, of er is iets anders, qua elektronica, niet in orde... :|

Of ze geven het net zo snel op als een halogeenlampje; door het slechte thermische ontwerp!

Mooie Plaatjes   

• san1999der
ehtweak schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:56:
[...]

Wat is dan nog het voordeel t.o.v. een halogeen lampje van een amper een paar euro? 8)7
Die verbruiken ook 55Watt en worden bloedheet.
M.a.w. een LED unit die 55Watt verstookt? Of het is het bekende Chinezen-kunnen-goed-overdrijven, of er is iets anders, qua elektronica, niet in orde... :|

Of ze geven het net zo snel op als een halogeenlampje; door het slechte thermische ontwerp!
Tsja denk eerlijk gezegd dat vermogen ook niet klopt want led chip is zelfde als f3s die kan eigenlijk niet meer dan 45watt hebben,

achja moet zeggen dat de f3s echt top is kwa weinig geluid en goede licht bundel in lens koplampen

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:19

4x2

lộn xộn quá

ehtweak schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:56:
[...]
De hoeveelheid licht per watt ? :+
55W vs 25W zul je in het verbruik weinig van merken :p

Niks

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

4x2 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 06:41:
[...]

De hoeveelheid licht per watt ? :+
Goede vraag/opmerking!
Alleen, waar blijkt dat uit? De efficiency van de gebruikte LEDs... ?
Want die Chinezen zijn nogal creatief met het roepen van allerlei waardes. :X
55W vs 25W zul je in het verbruik weinig van merken :p
Het verbruik van brandstof? Idd, dan maak het weinig uit.
Maar als je kijkt naar het elektrisch verbruik c.q. de opgewekte warmte, maakt het wel degelijk uit.

Mooie Plaatjes   

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:19

4x2

lộn xộn quá

Ja, dan komt het er dus uiteindelijk op neer dat je 55W verbruikt (net zoals halogeen), maar een factor x meer lumen/lux/whatever produceert.

Even op voorwaarde dat het chinese gebazel ook klopt en het ding daadwerkelijk 55W in licht om probeert te zetten, maar die kans is natuurlijk niet zo groot, dat weet ik ook wel.

De 50W werklampen die hier ergens slingeren produceren die 50W door op 13V 2,1A te trekken, best knap :+

Niks

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

4x2 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:25:

De 50W werklampen die hier ergens slingeren produceren die 50W door op 13V 2,1A te trekken, best knap :+
8)7
Da's heel knap! ;w
P = U*I
13 x 2,1= 27,3Watt ?!?

M.a.w; jij hebt de ultieme gratis energiebron gevonden! _/-\o_
meer output dan input!

ehtweak wijzigde deze reactie 04-02-2020 10:40 (3%)

Mooie Plaatjes   

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19:12
Kan het niet gewoon zijn, dat ze eigenlijk bedoelen dat de lamp doet alsof hij een 55w lamp is? Oftewel: omdat er bij sommige auto's anders foutmeldingen gegeven worden. En dat het daadwerkelijke verbruik, van de LEDs veel lager is?

• NLDViane
Is dat niet het hele principe van het weerstandsblok wat aan de kabel slingert? LEDjes slurpen niet zo veel stroom (spanning blijft gelijk), en daarom is er een weerstand nodig om de auto te "foppen" (Kijk ik verbruik echt 55W dus ik ben niet kapot!) terwijl de lamp zelf slechts 20-30W verbruikt... P [in W] =U [in V] * I [in A] en gezien U gelijk blijft geldt I=U/R => P = U * (U/R)

NLDViane wijzigde deze reactie 04-02-2020 12:52 (17%)

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True