Uiteindelijk zijn het allemaal oplossingen waarbij je enigszins concessies dient te doen: wil je een setje zonder koelfans, dan kom je vaak uit bij LED lampen die minder helder zijn. Zoals die setjes van HLXG met koelvinnen, die waren best aardig maar niet helder genoeg.
Een ander probleem is, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Iedere leverancier claimt dat zij de beste aftermarket LED Lampen heeft. Waarvan er nauwelijks betrouwbare recensies van te vinden zijn... dus dan kom je al gauw bij die F2 lampen uit, want die worden ook via amazon.com verkocht en door Headlight Revolution onder een andere naam. Dat is wel met meer setjes het geval, maar het blijft lastig.
Zo heb ik ook dat setje uitgeprobeerd wat bij Bulbfacts als best value geprezen werd: schijnbaar kijken ze niet echt naar kwaliteit, want de afwerking van de lampen liet nogal zijn wensen over. De plaatsing van het schildje, of LED chips is cruciaal bij deze lampen. Als het schildje of LED chips verkeerd geplaatst wordt, dan heb je al een afwijking in je lichtbeeld.
Okay ik praat dan over H4 lampen en wellicht is dat nog lastiger dan H7 lampen, aangezien die geen schildje nodig hebben? Maar mijn hele punt is: het blijft lastig, ook wat betreft regelgeving. Voor de APK maakt het geen ene f*ck uit zolang het lichtbeeld klopt., Al is dit ook afhankelijk van de keurmeester.... als die een paar tientjes wilt bijverdienen ben je alsnog de l*l. Net zoals met standaard afgekeurde ruitenwissers
Kan mij goed voorstellen, dat de Suzuki dealer zegt dat de LED lampen niet mogen: dus ondanks mijn voornemen om ze bij de APK keuring erin te laten zitten, gaan ze er toch tijdelijk eruit voor de keuring. Heb namelijk geen zin in een discussie met de dealer, terwijl ik weet dat het lichtbeeld in-principe goed is.
( In eerste instantie wou ik mijn auto bij een onafhankelijk keuringsstation laten keuren, waarbij je gratis voor een herkeuring terug kunt komen. Maar dat kost € 40 terwijl, de Suzuki dealer het gratis doet bij de onderhoudsbeurt.
Al kijk ik ook ernaar of mijn licht niet bij andere naar binnen schijnt, als ik vlak achter een auto sta bij het stoplicht. Is ook een goede indicatie, dat je het licht iets lager dient te zetten als de auto beladen is. Zelf denk ik overigens niet dat de LED lampen duurzamer zijn dan de gewone Halogeenlampen, maar als het donker is dan ben ik echt blij met dat heldere licht
Maar als het bij mijn auto een optie was, dan had ik er gewoon originele LED lampen in laten zetten: alleen het is geen optie, alleen de dagrijverlichting is LED. De rest van de verlichting is nog klassiek halogeen

Overigens is originele LED verlichting meestal wel duur helaas....
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 31-03-2019 13:18
]