Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
jadjong schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:39:
Vouw je die opstaande rand van de klem toch opzij?
Ja, zat ik al aan te denken. Het is echter een leaseauto, dus wil niet teveel onomkeerbare 'schade' aanrichten (al valt zo'n klemmetje ook wel weer mee ;)). Ik zal es kijken.

Heb ze nu even als grootlicht gemonteerd (is een ander systeem zonder clipje) en ze zijn iig wel goed fel! (stuk feller dan die hlxg lampen die ik erin had)

Palomar wijzigde deze reactie 23-03-2019 21:21 (5%)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:50

l3art

Moderator Mobile
Palomar schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:34:
Zie hier een foto met waar het om gaat:

https://imgshare.io/image/20190323-151445.J2AwV

Dat clipje zit in de weg...
Dat is inderdaad erg krap en lastig om de klem er weer in te zetten als de lamp al in de socket zit. Verbuigen is dan denk ik inderdaad de enige optie.

Te koop AKG Y50BT koptelefoon en een Feiyu Tech G4S gimbal

• FutureCow
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:05

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Hier een andere vraag mbt de klem. In mijn auto klemt de stroomconnector van de lamp hem op zijn plek. Dat gaat dus niet meer lukken als de stroom connector niet meer in de lamp zit. Hoe kun je dan de lamp vast zetten?
Verder heb ik geen ruimte meer achter het F2 koelblok, de kap achter op de lamp zit er precies tegenaan, fan kan nog wel draaien. Kan de warmte dan wel genoeg weg? Of gaat de kap smelten?

Vakmanschap is meesterschap

• Palomar
  • Niet online
l3art schreef op zondag 24 maart 2019 @ 06:41:
[...]

Dat is inderdaad erg krap en lastig om de klem er weer in te zetten als de lamp al in de socket zit. Verbuigen is dan denk ik inderdaad de enige optie.
Verbuigen vind ik toch een beetje tricky, want als ik hem sloop schijnt het best lastig te zijn om een zo'n nieuw veertje te krijgen (lees berichten dat iemand een geheel nieuwe koplampunit moest kopen, omdat dat veertje kwijt was :X). Kwam wel deze site tegen waar iemand die veertjes los verkoopt: http://www.wiewilmijkopen.nl . Dat veertje lijkt compacter qua hoogte dan die in mijn auto, maar vraagt ie 10 euro per stuk voor 8)7

• Palomar
  • Niet online
FutureCow schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:50:
Hier een andere vraag mbt de klem. In mijn auto klemt de stroomconnector van de lamp hem op zijn plek. Dat gaat dus niet meer lukken als de stroom connector niet meer in de lamp zit. Hoe kun je dan de lamp vast zetten?
misschien geldt hier ook wel dat een foto meer zegt dat duizend woorden ;) Ik heb iig geen idee wat je precies bedoelt ;)

Palomar wijzigde deze reactie 24-03-2019 21:20 (17%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Palomar schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:19:
[...]

misschien geldt hier ook wel dat een foto meer zegt dat duizend woorden ;) Ik heb iig geen idee wat je precies bedoelt ;)
Met een combinatie van ducktape en tyraps moet je een heel eind kunnen komen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
l3art schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:22:
[...]

Met een combinatie van ducktape en tyraps moet je een heel eind kunnen komen ;)
Vind verlichting toch iets wat ook veilig en betrouwbaar moet zijn ;)

Heb (voor mijn probleem) toch nog wat verder zitten googlen (op klemveer h7, borgveer h7 etc.) en kwam uit bij een onderdelenzaak van een heel ander merk dan mijn auto, maar die veertjes lijken me redelijk universeel en deze hebben niet zo'n verhoging waar de ledlamp nu tegenaan komt. Gaat volgens mij wel passen. Waren maar 1,50 per stuk (maar wel weer 7 euro verzendkosten, maar ja doe dan maar ;)).

Palomar wijzigde deze reactie 24-03-2019 21:35 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:54
Palomar schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:32:
[...]

Vind verlichting toch iets wat ook veilig en betrouwbaar moet zijn ;)

Heb (voor mijn probleem) toch nog wat verder zitten googlen (op klemveer h7, borgveer h7 etc.) en kwam uit bij een onderdelenzaak van een heel ander merk dan mijn auto, maar die veertjes lijken me redelijk universeel en deze hebben niet zo'n verhoging waar de ledlamp nu tegenaan komt. Gaat volgens mij wel passen. Waren maar 1,50 per stuk (maar wel weer 7 euro verzendkosten, maar ja doe dan maar ;)).
Bel/mail ze en zeg dat je enkel het veertje wilt hebben. Leg uit dat de verzendkosten overbodig zijn en dat het ook per post mag.
Zo heb ik ooit iets van een klein bedrijfje opgestuurd gekregen voor m'n motor. Kon niet stuk en makkelijk in een bubbeltjesenvelop.

• Palomar
  • Niet online
Heb inmiddels de klemveertjes binnen en de F2-lampen gemonteerd als dimlicht. Hele verbetering tov. die HLXG-lampjes. Veel feller en dmv. het draaisysteem is de richting waarop de leds schijnen te verstellen (leds schijnen nu naar links/rechts itt boven/beneden wat die HLXG deed). Ben best tevreden over het lichtbeeld. Ik zie duidelijk een lichtbundel op de straat gericht. Bij de HLXG's zag ik maar een zwakke verlichting op de weg en werden verkeersborden juist heel fel verlicht, wat al aangeeft dat ze alle kanten op schenen. Ook als ik nu voor de auto sta heb ik niet het idee dat ze fel in mijn ogen schijnen. Maw. eerste indruk is goed.

Alleen nog even kijken hoe ik het doe met dat losse kastje dat eraan zit. Heb die nu weggemoffeld in de lichtunit en ze zitten wat geklemd tussen de stugge kabel die er al aan zit, maar dat is misschien op de lange termijn niet een degelijke oplossing. Heb echter ook weinig ruimte om ze netjes ergens met tie-wraps vast te zetten.

• gehaktstaaf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-05 00:45
Ik zie iedereen hier heel positief over die F2 led's, dus ook best interesse in gekregen. Echter rijd ik in een Peugeot 208, waarin veel led lampen niet passen ivm de breedte van de lichtarmatuur.
Met veel zoeken krijg ik de breedte van de lichtarmatuur niet gevonden, niet 100% zeker in ieder geval. Heeft iemand hier de beschikking over de F2 led's in H7, en in de mogelijkheid om de breedte van de armatuur voor mij op te meten?

• FutureCow
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:05

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Via ali:

Vakmanschap is meesterschap

• gehaktstaaf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-05 00:45
Dank! Zo'n scherp plaatje kreeg ik niet gevonden, alleen zo'n grote overzichtskaart waar alle varianten op staan, met onleesbare tekst.
Anyway, 15mm gaat niet passen helaas. Volgens mij is de max in een 208 ergens tussen de 13,5 en 14mm. Dus we zoeken nog even verder.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23:31
Kun je bij een 208 geen originele LED koplampen krijgen? Of is dat geen optie bij deze Franse leeuw?

• Palomar
  • Niet online
XiaomiGlobal schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:44:
Kun je bij een 208 geen originele LED koplampen krijgen? Of is dat geen optie bij deze Franse leeuw?
Vast wel, maar ws kun je die niet achteraf inbouwen. Bij mijn Seat Leon kan dat ook niet. Heb de auto vorig jaar besteld en om het leasebedrag binnen de perken te houden heb ik geen ledlampen gekozen (kostte 1100 euro, voor dat bedrag heb ik andere opties gekozen). Achteraf wel spijt van dat ik geen ledlampen heb genomen, want mijn vorige leaseauto had dat wel een het verschil is toch wel erg groot. Daarom nu maar proberen met China lampjes ;)

Wbt de F2 lampen. Gisteren weer een stuk in het donker gereden en het lichtbeeld en -opbrengst is erg goed. Zelfs zo goed dat als ik mijn halogeen grootlicht erbij aanzet ik dit nauwelijks opmerk (alleen een beetje in de verte het gele halogeen schijnsel).

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:01
Klinkt goed met die F2 leds, ben alleen zoals altijd huiverig voor die ventilator om eerlijk te zijn. :P

Bv die X3 leds heb ik nu voor iemand besteld en die heeft dan geen ventilator. Vind ik persoonlijker een wat fijner idee. Ook gezien de ervaringen met andere setjes en de vaak slechte kwaliteit van ervan.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:39:
Klinkt goed met die F2 leds, ben alleen zoals altijd huiverig voor die ventilator om eerlijk te zijn. :P

Bv die X3 leds heb ik nu voor iemand besteld en die heeft dan geen ventilator. Vind ik persoonlijker een wat fijner idee. Ook gezien de ervaringen met andere setjes en de vaak slechte kwaliteit van ervan.
Tja kijk onder de motorkap hoe snel het daar vies wordt. Wordt het snel vies, geen ventilator nemen, blijf het netjes schoon kan je naar mijn mening prima een set met ventilator nemen. Als ik het altijd een goed idee om (voor zover mogelijk) na te gaan wat voor kwaliteit een setje is.

• Palomar
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:06:
[...]

Tja kijk onder de motorkap hoe snel het daar vies wordt. Wordt het snel vies, geen ventilator nemen, blijf het netjes schoon kan je naar mijn mening prima een set met ventilator nemen. Als ik het altijd een goed idee om (voor zover mogelijk) na te gaan wat voor kwaliteit een setje is.
Bij mijn auto zit de lamp afgesloten achter een plastic kap. Kan niks bij komen. Enige is dat er dan ook weinig verse lucht bij kan, wat niet goed is qua warmte. Maar we zullen zien.. de fan maak ik me dan niet zo druk om. In een computer zitten ook zulke fans en die blijven het over het algemeen ook gewoon jarenlang doen.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Palomar schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:42:
[...]
...In een computer zitten ook zulke fans en die blijven het over het algemeen ook gewoon jarenlang doen.
LOL.

Je PC staat (vrijwel altijd) in je huis. Op een redelijke constante temperatuur.
Onder de motorkap van een auto kan het vriezen, kan het dooien, stuift regelmatig de zoute pekel in de rondte. In de zomer is het zo heet onder motorkap dat je er een eitje kunt bakken. Nog afgezien van alle stormwinden met het nodige vuil die daar rondwervelen...
Ja, echt vergelijkbaar met fans op je CPU. :+ Nog afgezien van het gedender over een kasseienweg.

BTW: in mijn auto passen helaas die aftermarket H7 LEDs ook niet in de grootlicht- en dimlicht projector koplampunits. Gewoonweg te weinig inbouwruimte. Laat staan dat ik zo'n unit met een fan kwijt kan/wil, onder een afgesloten, al dan niet vergrote, rubberen afdekkap.

HB4 mistlampen was geen probleem:
https://www.skodaforum.nl...d-mistlicht-ombouw.34644/

H7 helaas wel een probleem, past gewoon niet: :-(
https://www.skodaforum.nl...-grootlicht-ombouw.35018/

ehtweak wijzigde deze reactie 30-03-2019 14:05 (10%)

Mooie Plaatjes   

• Joopieboy
l3art schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:06:
[...]

Gedeeltelijk eens, helaas blijkt alleen dat de kwaliteit van die fans nogal slecht is. Maar ook in een afgesloten ruimte heeft het nul zin want koelen kunnen ze niet echt ...

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:38:
[...]

Gedeeltelijk eens, helaas blijkt alleen dat de kwaliteit van die fans nogal slecht is. Maar ook in een afgesloten ruimte heeft het nul zin want koelen kunnen ze niet echt ...
Lijkt me beter om er van te maken "helaas blijkt alleen dat de kwaliteit van de fans regelmatig nogal slecht is".
Ik geloof er namelijk niet veel van, dat bij alle sets de fan kwaliteit slecht is.

Verder ben ik het er mee eens dat een fan achter een afdekdop niet goed kan koelen.

• Joopieboy
Ja ik ga mij niet druk lopen maken om de 100% correcte zinsopbouw hoor. :P Of ze gaan na een week stuk, na 3 maanden of een jaar. Ik heb mijn setje inmiddels al 3 jaar erin zitten zonder gedoe. :Y

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:23
Hier werken ze ook nog prima.
Zowel dimlicht als mistlicht voorzien.

Ohja, vandaag voor het eerst met VCDS de lamp error weggewerkt. :)

• Palomar
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:56:
[...]

LOL.

Je PC staat (vrijwel altijd) in je huis. Op een redelijke constante temperatuur.
Onder de motorkap van een auto kan het vriezen, kan het dooien, stuift regelmatig de zoute pekel in de rondte. In de zomer is het zo heet onder motorkap dat je er een eitje kunt bakken. Nog afgezien van alle stormwinden met het nodige vuil die daar rondwervelen...
Ja, echt vergelijkbaar met fans op je CPU. :+ Nog afgezien van het gedender over een kasseienweg.

BTW: in mijn auto passen helaas die aftermarket H7 LEDs ook niet in de grootlicht- en dimlicht projector koplampunits. Gewoonweg te weinig inbouwruimte. Laat staan dat ik zo'n unit met een fan kwijt kan/wil, onder een afgesloten, al dan niet vergrote, rubberen afdekkap.

HB4 mistlampen was geen probleem:

H7 helaas wel een probleem, past gewoon niet: :-(
https://www.skodaforum.nl...-grootlicht-ombouw.35018/
Misschien is het bij jouw auto zo, maar bij die van mij bungelen de lampen echt niet los in de motorruimte zodat er direct pekel en stof in waaien. Als ik de beschermkap eraf haal is alles in de binnenkant van de lichtunit als nieuw.
En externe temperaturen heb je gelijk in, maar een cpu of gpu wordt ook > 80 graden.

Maar goed, er zullen zien hoe lang het het uithoudt ;) vermoed dat het ventilatortje an sich niet het probleem wordt, maar eerder het gebrek aan luchttoevoer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:57
l3art schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Lijkt me beter om er van te maken "helaas blijkt alleen dat de kwaliteit van de fans regelmatig nogal slecht is".
Ik geloof er namelijk niet veel van, dat bij alle sets de fan kwaliteit slecht is.

Verder ben ik het er mee eens dat een fan achter een afdekdop niet goed kan koelen.
Het zal minder koelen wanneer je hem niet in de motor ruimte hebt,
Maar de functie van de fan is meer om de directe hitte bij de led lampen weg te halen.
Normaal heb je in de lamp ook een +-55w halogeen lamp waarvan de hitte weg moet (Voorbeeld). Die directe warmte bij de leds wil je juist weg hebben.
Zelf ga ik hem vanwege stof/ vuil hem ook rechtstreeks in de lamp proberen te plaatsen.

• XiaomiGlobal
Uiteindelijk zijn het allemaal oplossingen waarbij je enigszins concessies dient te doen: wil je een setje zonder koelfans, dan kom je vaak uit bij LED lampen die minder helder zijn. Zoals die setjes van HLXG met koelvinnen, die waren best aardig maar niet helder genoeg.

Een ander probleem is, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Iedere leverancier claimt dat zij de beste aftermarket LED Lampen heeft. Waarvan er nauwelijks betrouwbare recensies van te vinden zijn... dus dan kom je al gauw bij die F2 lampen uit, want die worden ook via amazon.com verkocht en door Headlight Revolution onder een andere naam. Dat is wel met meer setjes het geval, maar het blijft lastig.

Zo heb ik ook dat setje uitgeprobeerd wat bij Bulbfacts als best value geprezen werd: schijnbaar kijken ze niet echt naar kwaliteit, want de afwerking van de lampen liet nogal zijn wensen over. De plaatsing van het schildje, of LED chips is cruciaal bij deze lampen. Als het schildje of LED chips verkeerd geplaatst wordt, dan heb je al een afwijking in je lichtbeeld.

Okay ik praat dan over H4 lampen en wellicht is dat nog lastiger dan H7 lampen, aangezien die geen schildje nodig hebben? Maar mijn hele punt is: het blijft lastig, ook wat betreft regelgeving. Voor de APK maakt het geen ene f*ck uit zolang het lichtbeeld klopt., Al is dit ook afhankelijk van de keurmeester.... als die een paar tientjes wilt bijverdienen ben je alsnog de l*l. Net zoals met standaard afgekeurde ruitenwissers :(

Kan mij goed voorstellen, dat de Suzuki dealer zegt dat de LED lampen niet mogen: dus ondanks mijn voornemen om ze bij de APK keuring erin te laten zitten, gaan ze er toch tijdelijk eruit voor de keuring. Heb namelijk geen zin in een discussie met de dealer, terwijl ik weet dat het lichtbeeld in-principe goed is.

( In eerste instantie wou ik mijn auto bij een onafhankelijk keuringsstation laten keuren, waarbij je gratis voor een herkeuring terug kunt komen. Maar dat kost € 40 terwijl, de Suzuki dealer het gratis doet bij de onderhoudsbeurt.

Al kijk ik ook ernaar of mijn licht niet bij andere naar binnen schijnt, als ik vlak achter een auto sta bij het stoplicht. Is ook een goede indicatie, dat je het licht iets lager dient te zetten als de auto beladen is. Zelf denk ik overigens niet dat de LED lampen duurzamer zijn dan de gewone Halogeenlampen, maar als het donker is dan ben ik echt blij met dat heldere licht _/-\o_

Maar als het bij mijn auto een optie was, dan had ik er gewoon originele LED lampen in laten zetten: alleen het is geen optie, alleen de dagrijverlichting is LED. De rest van de verlichting is nog klassiek halogeen :+ Overigens is originele LED verlichting meestal wel duur helaas....

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 31-03-2019 13:18 (4%)

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 16:06
Suzuki dealer kan hem ook niet afkeuren op LED lampen als het lichtbeeld gewoon goed is. Dit is namelijk het enige wat telt voor de APK.

• Palomar
  • Niet online
Wat gebeurt er eigenlijk als zo'n led-lamp oververhit raakt? Bijv. als de fan ermee stopt? Zit er een thermische beveiliging in dat ie uit gaat? Of gaat ie zwakker branden? Of doet ie het gewoon niet meer? Of vliegt ie in de fik? Heeft iemand dat wel eens getest?

[edit] vond dit stukje
If the fan stops working, the sophisticated thermal management system inside the bulb will dim the headlight until it is safe to use.
https://sbxparts.com/cont...-LED-Headlight-Bulbs.html (voor de F2 leds).
Lijkt me dus wel redelijk veilig.

Palomar wijzigde deze reactie 01-04-2019 10:42 (36%)

• BadEendTerror
LED lamp kan niet heel goed tegen hitte dus zal dan kapot gaan. Sommige LED lampen schakelen dan terug in vermogen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ha, Chinezen en beweringen dat zaken als technische specs en veiligheidsvoorzieningen op orde zijn...
Ja hoor, echt waar. O-)

Neem dat soort beweringen altijd met een flink pak zout. Net zoals de maximale lichtoutput, de thermische beveiliging, e.d.
Je zou eerst eens moeten beginnen met de maximale fysieke specificaties van de kale LED chips (als je de precieze fabrikant al kunt achterhalen). Daar zie je vaak wat de maximale junctietemperatuur is. En dan vergelijken met de gemeten waardes, als je zo'n kant en klare unit langdurig inschakelt. :|

Zoals hier b.v:
ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"

Mooie Plaatjes   

• Joopieboy
Vaak zie je ook verkleuring rondom de leds en de opbrengst die minder wordt, tot ze een keer helemaal stoppen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb het F2 setje er toch maar weer uitgehaald. Viel me op dat een van de 2 een veel harder fangeluid maakte (geen idee of ie dan eerder sneuvelt). Dat icm wat hierboven genoemd wordt dat dergelijke ledlampen eigenlijk al te heet worden en beveiliging van Chinese producten ook met een korreltje zout moet worden genomen vond ik dat toch een risico. Heb een leaseauto en wil niet dat er schade ontstaat hierdoor.

Heb ze nog wel in gebruik, maar dan als grootlicht. Gebruik ik toch weinig en vrijwel nooit lang achter elkaar, dus risico vind ik te overzien. Geeft nl. wel een lekkere bak licht :)

Ik hou dit topic wel in de gaten en ben benieuwd naar ervaringen met andere lampen. Hoop eigenlijk dat er nog eens (H7) ledlampen beschikbaar komen die goedgekeurd zijn voor gebruik (en verkoop) in Nederland, maar die hoop zal wel tevergeefs zijn... Of lampen die simpelweg niet zo heet worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
Als je goedgekeurde wilt hebben, moet je de originele van Philips kopen. Maar dan moet je wel flink bukken voor de prijs...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Joopieboy schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:32:
Als je goedgekeurde wilt hebben, moet je de originele van Philips kopen. Maar dan moet je wel flink bukken voor de prijs...
Die van Philips hebben toch ook geen E-Keurmerk? Maar ik maak mij echt totaal niet meer druk om de verlichting van de auto, want het is gewoon goed nu met dat F2 setje :)

De ventilators hoor ik enkel als de motor uit staat: ik heb setjes gehad, daarvan hoorde ik het gezoem van de ventilators zelfs als de motor aan stond :(
Palomar schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:51:
Heb een leaseauto en wil niet dat er schade ontstaat hierdoor.
Klooien met een leaseauto lijkt mij ook niet zo verstandig :+

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 07-04-2019 22:51 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
XiaomiGlobal schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:49:
[...]

Die van Philips hebben toch ook geen E-Keurmerk? Maar ik maak mij echt totaal niet meer druk om de verlichting van de auto, want het is gewoon goed nu met dat F2 setje :)

De ventilators hoor ik enkel als de motor uit staat: ik heb setjes gehad, daarvan hoorde ik het gezoem van de ventilators zelfs als de motor aan stond :(
Deze hebben volgens mij gewoon een keur hoor:
https://www.bol.com/nl/p/...imlicht/9200000097045561/

En dat je ze al zo erg hoort is geen goed teken in mijn ogen (of oren)...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Joopieboy schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:52:
[...]

Deze hebben volgens mij gewoon een keur hoor:
Nope; niet dus.
"Dit product is niet bestemd voor de openbare weg vanwege een EU verordening"

zegt wederverkoper (= xenonlamp) zelf.

The product is not yet compliant with all local regulations. For Europe, the LED retrofit light is specially designed and intended for off-road use only.
bron: https://www.automotiveinn...-treme-ultinon-led-gen-2/

ehtweak wijzigde deze reactie 07-04-2019 23:21 (31%)

Mooie Plaatjes   

• Palomar
  • Niet online
XiaomiGlobal schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:49:
[...]

Het viel mij op als ik voor het stoplicht stond (met motor aan) dat er duidelijk een gezoem hoorbaar was. Bij de ene lamp hoorde ik niks en de andere wel. Zelfs als ik ze net ingeschakeld had en ze dus niet heet waren. Kennelijk is er dan met die ene iets aan de hand. Kan dan wel weer een nieuw setje bestellen, maar vind dat met die ventilatortjes in een afgesloten ruimte toch niet echt een lekker idee.
[...]

Klooien met een leaseauto lijkt mij ook niet zo verstandig :+
Ik vind dit eigenlijk nog wel enigszins onder normale gebruikershandelingen vallen, net als een 12V sigarettenaansteker aansluiten of de autoradio vervangen. Het is alleen zo zuur als zo'n apparaat en daarmee de hele of gedeelte van de auto affikt en dat jij daarvoor aansprakelijk wordt gesteld omdat je geen goedgekeurd apparaat hebt gebruikt. Dat geldt eigenlijk voor alle China-spullen van Ali Express e.d. Ik koop ook nooit telefoonopladers of andere apparaten die iets doen met 230V, omdat je nooit weet of het wel veilig is. Een autolamp vond ik dan nog wel te overzien qua risico, echter als ik al weet dat er iets misschien niet goed is vanwege die lawaaiige fan dan neem ik toch niet het risico.

• XiaomiGlobal
Palomar schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:38:
[...]

Het viel mij op als ik voor het stoplicht stond (met motor aan) dat er duidelijk een gezoem hoorbaar was. Bij de ene lamp hoorde ik niks en de andere wel. Zelfs als ik ze net ingeschakeld had en ze dus niet heet waren. Kennelijk is er dan met die ene iets aan de hand. Kan dan wel weer een nieuw setje bestellen, maar vind dat met die ventilatortjes in een afgesloten ruimte toch niet echt een lekker idee.
In een afgesloten ruimte kan zo'n ventilator waarschijnlijk ook niet optimaal koelen. Als je echt een probleem hebt met een van de lampen, zou ik eens contact opnemen met de verkoper. Kan altijd dat je een maandagmorgen model hebt ;)

[...]
Ik vind dit eigenlijk nog wel enigszins onder normale gebruikershandelingen vallen, net als een 12V sigarettenaansteker aansluiten of de autoradio vervangen. Het is alleen zo zuur als zo'n apparaat en daarmee de hele of gedeelte van de auto affikt en dat jij daarvoor aansprakelijk wordt gesteld omdat je geen goedgekeurd apparaat hebt gebruikt. Dat geldt eigenlijk voor alle China-spullen van Ali Express e.d. Ik koop ook nooit telefoonopladers of andere apparaten die iets doen met 230V, omdat je nooit weet of het wel veilig is. Een autolamp vond ik dan nog wel te overzien qua risico, echter als ik al weet dat er iets misschien niet goed is vanwege die lawaaiige fan dan neem ik toch niet het risico.
Ik denk dat het er een beetje aan ligt of de aanpassingen makkelijk ongedaan te maken zijn: wat bij deze LED lampen het geval is, maar bij een leaseauto zou ik juist niks aanpassen. Als het je eigen auto is, dan kun je eigen doen en laten wat je wilt :+

Soms zou ik trouwens ook wel willen gaan Private Leasen, maar daar rij ik te veel km's voor. Maar het idee dat je niet zorgen hoeft te maken over enige problemen, dat vind ik juist een voordeel. Want ik erger blauw en geel, dat je als auto eigenaar al gauw uitgeknepen word bij de garage.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
LED lampen die achteraf gemonteerd worden hebben in heel Europa geen E keur, simpelweg omdat dit niet toegestaan is vanuit Europese regelgeving. Een LED voor dimlicht word ongeveer 40 graden minder warm als een soortgelijke halogeen lamp in een auto, dus over de hitte hoef je je geen zorgen te maken.

@XiaomiGlobal Hoezo rij je daar te weinig km voor? Juist als je weinig km rijd is private lease gunstig.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 08-04-2019 13:14 (7%)

• XiaomiGlobal
BadEendTerror schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:04:
LED lampen die achteraf gemonteerd worden hebben in heel Europa geen E keur, simpelweg omdat dit niet toegestaan is vanuit Europese regelgeving. Een LED voor dimlicht word ongeveer 40 graden minder warm als een soortgelijke halogeen lamp in een auto, dus over de hitte hoef je je geen zorgen te maken.

@XiaomiGlobal Hoezo rij je daar te weinig km voor? Juist als je weinig km rijd is private lease gunstig.
Vandaar dat ik ze er dus uit haal voor de APK keuring: want eigenlijk mogen ze niet eens in de auto zitten, want geen E-Keurmerk. Daar kijken ze alleen in-principe niet naar bij de APK, omdat het vooral om het lichtbeeld gaat.

Maar het gaat mij juist om een discussie te vermijden: het mag eigenlijk niet, maar als je een goed setje kiest dan kun je er niet veel verkeerd mee doen. Heb zelf trouwens de LED lampen voor de zekerheid met de hoogte regelbaar, een klein beetje omlaag gezet.

In de media werd trouwens weer eens gesproken over felle LED verlichting bij nieuwe auto's: dat zou veelal voor verblinding zorgen bij andere automobilisten.

Ik bedoelde dat ik juist teveel km's voor Private Lease rij. Schijnbaar heb ik mij vertikt :+

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:21
BadEendTerror schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:04:

Een LED lamp zit meestal tussen de 60 en 100 graden, waar je bij halogeen eerder aan 200 tot 300 moet denken. Het probleem met de LED lamp is dan ook niet dat het armatuur te heet wordt, maar dat de diodes zelf te heet worden, aangezien je deze ideaal kouder dan 100 wilt hebben, en stuk gaan. In zo'n gesloten koplampunit is dat een probleem. Idealiter heb je er eentje zonder fan, waarbij het koelblok in de motorruimte hangt.

• Palomar
  • Niet online
Pyramiden schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:13:
[...]

Een LED lamp zit meestal tussen de 60 en 100 graden, waar je bij halogeen eerder aan 200 tot 300 moet denken. Het probleem met de LED lamp is dan ook niet dat het armatuur te heet wordt, maar dat de diodes zelf te heet worden, aangezien je deze ideaal kouder dan 100 wilt hebben, en stuk gaan. In zo'n gesloten koplampunit is dat een probleem. Idealiter heb je er eentje zonder fan, waarbij het koelblok in de motorruimte hangt.
wat bij die F2-lamp ook nog zo is, is dat er een omvormer-kastje bij zit met bekabeling. Dat kon ik niet goed wegwerken, behalve het in de lichtunit 'proppen' en het luikje van de lichtunit snel weer dicht doen. Dat komt de airflow niet ten goede en vraag ik mij af of die plastic componenten van dat omvormer-kastje en de kabels er wel tegen kunnen om constant tegen een koelblok van 100 graden te liggen. Als dat smelt krijg je in het ergste geval wel kortsluiting.

Al met al een aantal redenen waarom ik ze er toch maar weer uit heb gehaald...

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:21
Palomar schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:09:
[...]

wat bij die F2-lamp ook nog zo is, is dat er een omvormer-kastje bij zit met bekabeling. Dat kon ik niet goed wegwerken, behalve het in de lichtunit 'proppen' en het luikje van de lichtunit snel weer dicht doen. Dat komt de airflow niet ten goede en vraag ik mij af of die plastic componenten van dat omvormer-kastje en de kabels er wel tegen kunnen om constant tegen een koelblok van 100 graden te liggen. Als dat smelt krijg je in het ergste geval wel kortsluiting.

Al met al een aantal redenen waarom ik ze er toch maar weer uit heb gehaald...
Ja, zo'n omvormer zit er altijd bij. Je zou misschien die kappen achterop je armatuur kunnen modificeren, maar het hangt er heel erg vanaf hoe diep de lamp het armatuur in gaat.
Bij mij zit het zo, met dat doosje ge-tie-wrapped, wat eigenlijk wel ideaal is:

Ik rij er nu al weer een jaartje vrolijk en naar volle tevredenheid mee rond. Zijn de huidige modellen beter dan deze oude?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ixl85
Pyramiden schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:25:
[...]

Ja, zo'n omvormer zit er altijd bij. Je zou misschien die kappen achterop je armatuur kunnen modificeren, maar het hangt er heel erg vanaf hoe diep de lamp het armatuur in gaat.
Bij mij zit het zo, met dat doosje ge-tie-wrapped, wat eigenlijk wel ideaal is:
[Afbeelding]

Ik rij er nu al weer een jaartje vrolijk en naar volle tevredenheid mee rond. Zijn de huidige modellen beter dan deze oude?
Neen, dat is niet altijd waar.
Ik heb LED lampen met exact de zelfde LEDS als de voorgaande unit met geintergreede driver welke werken op een Toyota Auris 2013 met goed lichtbeeld:
https://s.click.aliexpress.com/e/2j60hPVJN
@Pyramiden

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Pyramiden schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:25:
[...]
Niet perse, maar het is wel een feit dat er in een jaar tijd betere modellen op de markt zijn gekomen. De genoemde F2 LED is momenteel zo'n beetje het beste model wat ook via AliExpress makkelijk te verkrijgen is.

Kijk maar voor de grap naar Headlight Revolution, die verkopen die F2 setjes als Supernova V.4 en volgens hun is dit het beste wat ze momenteel verkopen. Wat mij betreft is dit setje ook het makkelijkste te installeren, in vergelijking met al die andere setjes.

Enige nadeel blijft wel: ze hebben een driver, maar dat hebben veel oude setjes ja ook. Dus daar moet je natuurlijk wel weer plaats voor hebben. Ik ben in iedere geval blij, dat ik uiteindelijk toch voor een duurder setje gekozen heb :)

Consumenten rechten in Amerika zijn trouwens wel echt ruk: in Nederland zou je zo'n setje gewoon terug mogen sturen en krijg je geld terug. Maar bij Headlight Revolution zeggen ze, als je niet tevreden bent verkoop het dan zelf maar door :X

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 09-04-2019 10:14 (10%)

• ixl85
M'n F2 HIR2 9012 lampen zijn binnen! Ze zien er erg mooi uit. De kwaliteit is hoog. Nog niet de kans gehad om ze er in te doen.

Btw; ik heb 6 a 7 weken met een lamp gereden waarvan de fan niet werkte. De seller stuurde netjes een nieuwe op. Echter was er -niks- te merken aan deze lamp. Hij was net zo bright als de andere.
Het was wel winter, dus wellicht maakt dat iets uit. Een omgevings temp van -5 tot +5 is natuurlijk wat anders dan in de zomer (avond temp van ~20 tot 25).

• thespeed
Zelf rijd ik nu ook een paar weken rond met de SkyJoyce F2 leds.
Je kunt duidelijk merken dat ik meer licht heb op de auto.
Ze zijn nu gemonteerd op een Honda Civic Sport uit 2005 met lens koplampen.
Op de eerste foto heb ik voor het monteren van de Led lampen stukjes tape geplaatst toen de originele halogeen lampen er nog in zaten.
Je kunt zien dat de lijn bij de beide koplampen nog steeds op dezelfde plek zitten.
Bij de rechter koplamp zie je een plek waar iets meer licht zit.
In deze koplamp ziet een scheur in de lens van de koplamp. (valt bijna niet op als je naar de auto kijkt maar wel zonde)

Het lichtbeeld lijkt me verder goed.

Let op de tweede foto is in Duitsland dus houd daar rekening mee als je paaltjes gaat tellen ;)

thespeed wijzigde deze reactie 10-04-2019 21:23 (6%)

• ixl85
Zo, net de F2 lampen er in gezet.
Pfffff... Ik dacht dat het niet ging lukken.
Mijn voorgaande LED lampen (zie review in topic) hadden een plastic 9012 ring. Dat koste wat duwen en draaien om ze er in te krijgen, maar niks speciaals.
Deze units hadden een aluminium ring. Wellicht net een fractie dikker. De eerste koplamp (links) besloot ik wat te helpen met wd40. Na de WD ging hij na de 3e keer zonder slag of stoot.
Nou, dat beloofde wat voor lamp 2!
Eerst zonder WD40. Niks. Toen met. Niks. De tijd verstreek en ik kreeg er geen beweging in.
De uitstekende punten op de ring hebben een rand van 90 graden. Ik was het beu, dus besloot om met een klein vijltje een mooie hoek er in te vijlen. Na wat poetsen en wd40 lukte het dan toch.

Resultaat, foto's volgen:
De lamp is dikker dan de vorige leds. Je ziet nu, als je door je haartjes van je ogen kijkt, beter de cut off points van de lampen als je direct naar de lamp kijkt. Er zit dus een 'blinde streep' in het midden. Deze was bij de vorige led kleiner.

In de auto: Het lijkt alsof ik veel meer licht heb dan met de voorgaande set. Echter is de sterkte minder uniform door de blinde streep. Deze is bij alle twee de lampen aanwezig. De lampen kruisen elkaar hier en daar, dus het geeft een wat vlekkiger beeld.
Is dat erg? Ik denk het niet. Gezien de lampen sterker zijn, en je toch niet op deze vlekken let als je rijdt (de weg en omgeving verschillen toch ook in kleur en lichten en donkere tonen).

M'n eerste proefrit is helaas pas vrijdag als het al licht is. Baal er van dat ik niet vroeg op moet.

De drivers zijn overigens groter en de draden langer. Het past in een Toyota Auris uit 2013, maar zie wel dat dit snel een probleem kan worden voor kleinere behuizingen.

• Palomar
  • Niet online
Viel mij idd ook op dat de lichtbundel minder uniform is. In parkeergarages zag ik op de zijmuur en plafond ook wel duidelijk ' lichtdruppels' geprojecteerd worden, wat denk ik aangeeft dat er wel wat strooilicht is (of dat moet met halogeen ook zo zijn, maar minder opvallend door de lagere intensiteit).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-05 22:32
X3 LED H7 zijn binnen! Voor de facelift Fiat 500 lampen zijn er geen aparte beugeltjes nodig, echter wel andere afdekkappen. De lampen steken te ver uit jammergenoeg. Als de gelegenheid er is zal ik wat foto's maken van het lichtbeeld.

Ik heb ze hier besteld.

pretpik wijzigde deze reactie 12-04-2019 21:36 (71%)

PSN: pretpikkie

• ixl85
pretpik schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:25:
X3 LED H7 zijn binnen! Voor de facelift Fiat 500 lampen zijn er geen aparte beugeltjes nodig, echter wel andere afdekkappen. De lampen steken te ver uit jammergenoeg. Als de gelegenheid er is zal ik wat foto's maken van het lichtbeeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Foto's doennutnie B)

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-05 22:32
Sorry :+

PSN: pretpikkie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
pretpik schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:25:

Ik heb ze hier besteld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Vooral dat ze geen fans en omvormerkastjes hebben. Kon het toch niet laten en heb ook een setje besteld ;)

• BadEendTerror
Zowel de breedte als lengte van die lamp zijn vrij fors, er zijn tegenwoordig zat lampen die een stuk compacter zijn. Is ook iets om op te letten voor de aanschaf aangezien er vaak weinig ruimte is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ixl85
Zo. De oude Ali leds (review hier ergens in het topic), welke zogenaamd Philips Z ES zouden moeten zijn (waren ze niet) vervangen door de F2 leds.
Wat een verschil! Zie hier in de parkeergarage van m'n werk. Bovenste oude leds, onderste de F2:

Zoals ik de vorige keer al aangaf zijn de F2 lampen wat dikker waardoor ze een wat minder uniform lichtbeeld geven. Ze hebben 'katogen' doordat er een streepje in het midden zit waar geen licht schijnt. Echter zie je dit niet tijdens het rijden.

• Rob070
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 20:42
Goedendag,

Ik heb ook hier en daar wat getest met led verlichting H7 maar tot nu toe weinig suc6.

Heeft iemand al de katana leds geprobeerd van Amazon?
Of de zdatt van ome Ali, die heeft wel goede reviews.

Alvast bedankt,

Groet Rob

• Palomar
  • Niet online
Die katana lijken wel erg op F2?

Ik vind het ook wel verwarrend dat er zoveel keus is en dat iedereen weer wat anders adviseert. Er is nog niet echt eenduidige een setje aan te wijzen met beste prijs/kwaliteit-verhouding. De prijs van die Chinese exemplaren leent zich er natuurlijk ook wel voor om gewoon wat te proberen. Heb zelf tot nu toe geprobeerd:

- HLXG H7 leds. Zonder fan en vrij compact. Gaven in mijn reflector koplampen echter weinig licht op de weg en schenen dus ws. alle kanten op. Ws. omdat ze niet afstelbaar zijn en de leds in mijn lichtunit naar boven/beneden schijnen, terwijl links/rechts volgens mij beter is.

- F2 H7 leds. Met fan en vrij groot. Moest een andere clipje gebruiken in mijn koplamp om de lamp vast te klemmen, omdat de originele tegen het koelblok aan kwam. Deze lamp is wel afstelbaar en kan hem zo draaien dat de leds naar links/rechts schijnen. Gaven prima lichtbeeld (op de weg en niet naar boven) en ook veel feller dan halogeen. Heb ze er weer uitgehaald, omdat ik de fans niet helemaal vertrouw en omdat er een apart omvormerkastje in de draad zit nam het allemaal wel erg veel ruimte in en kon ik het niet netjes wegwerken. Gebruik ze nu als grootlicht, waarbij het minder uitmaakt dat ze minder gekoeld worden, omdat ik dat niet vaak gebruik.

Heb nu X3 leds in bestelling staan (zie hierboven, nav. de post van @pretpik ). Het koelblok is wel wat groter, maar ik schat in dat het net gaat passen.

• BadEendTerror
De HLXG H7 heb je ook in lumiled uitvoering, die zijn wel verstelbaar.

• Rob070
De katana lijken idd op de f2 en op de duurdere alla lighting! Ik heb een setje gehad van een nl webshop, die bijna 100 euro kosten maar minder fel waren dan een setje van aliexpress

Had wel een site gevonden, weet niet meer of het hier was of ergens anders.
https://www.bulbfacts.com/led-kits/chart/
Hier hebben ze led getest in een reflector en projector, misschien wel interessant om te bekijken.

Is de X3 ook geschikt voor canbus?

Groet
Rob

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19-05 20:45
Inmiddels 2 setjes gehad als test.
Maar nu onderstaande set er in zitten.
Dit is echt de beste tot nu toe.
Iddiaal met instaleren ivm uitneembare ring.
Lichtbeel is echt de beste tot nu toe.
Plus geen light warning waar ik voorheen met cancelers moest werken in de opel astra 2018.
Dikke aanrader dus deze set in h7.

€ 21,09 61%OFF | Zdatt 2 Pcs Super Brgiht Auto Led Licht H1 H7 Led Lamp H8 H9 H11 9005 HB3 Koplampen Canbus 100 W 12000LM 12 V Automobiles
https://s.click.aliexpress.com/e/1HMLqyv

• Rob070
Ik zat nu net te twijfelen tussen die en de f2!
Die zdatt heeft heel veel goede reviews en dat spreekt me wel aan! En de light warming lijkt me ook net iets beter weg te werken.
Kun je een foto posten met het lichtbeeld?

Alvast bedankt

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Iemand een advies voor een goede bay15D (21/5) led replacement?
de huidige goedkope peertjes van uit China gaan elke keer toch kapot.. ondanks ze gewoon al "DC" aangeboden krijgen..

nu ook weer.. gewone licht stuk.. remlicht doet t "gelukkig" nog wel

nou gok ik dat mn spanning niet super netjes afgevlakt wordt, en misschien ook bij hogere toerentallen wel eens wat hoog oploopt...

SMSfreakie wijzigde deze reactie 29-04-2019 21:23 (21%)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:01
Sinds afgelopen weekend zit onderstaande setje in mijn Megane II (HLXG Lumileds 4300K). Ik heb het setje al sinds Januari liggen, toen las ik veel goede verhalen er over.
https://nl.aliexpress.com...ips-Auto/32963998837.html

Nu ze er in zitten is dit het resultaat. Ten opzichten van de xenon set die er in zat vind ik het verschil niet bijster groot. Wat wel duidelijk is is dat ik de lampjes nog even moet draaien. Nu klopt het lichtbeeld niet.

Komende tijd eens aanzien hoe het bevalt. Ik rijd niet veel meer in het donker dus is nu lastig te testen.

Edit:
Om de leds er in te krijgen moest ik wel de dop van de koplampbehuizing aanpassen. De ventilators staken te ver uit.

Op deze foto is dat te zien. Het gat in de dop was gemaakt omdat ik hetzelfde probleem had met mijn xenon setje (ook Aliexpress). Hier had ik een rubberen 'hoedje' op gezet om zo ruimte te krijgen voor de bedrading van de xenon lamp. Zoals bij alle aftermarket xenon setjes zit de ballast buiten de koplamp. In het hoedje zat dus ook de draaddoorvoer naar binnen/buiten.
Maargoed, met de led's paste dat hoedje dus ook niet, zoals je ziet moet het gat nog groter zijn om de ventilator te laten passen.

Zo gezegd zo gedaan. Ik heb een paar PVC eindkappen (80mm) gehaald bij de bouwmarkt en die op de dop gelijmd. De dop heb ik eerst helemaal open gedremelt zodat de kap er mooi in paste.

perslucht wijzigde deze reactie 30-04-2019 19:54 (50%)
Reden: Extra foto's

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BadEendTerror
De led lamp moet verticaal gemonteerd worden, dus zodat de ledjes naar links en rechts schijnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perslucht
@BadEendTerror Daarnet even op de tast geprobeerd de lamp te draaien. Bij een Megane II is dat helaas niet zo makkelijk.
Ik draai de lamp eigenlijk alleen uit de bajonet fitting, ik zie nog even geen andere manier om de lamp te draaien.
Zoals je ziet op de foto's wijst het nokje van de lamp naar het noordwesten. De lamp zit standaard dus ook in die hoek. Komend weekend maar weer eens de hele unit er uit halen en van dichtbij bekijken.

• XiaomiGlobal
Toch triest he: op Facebook kom je steeds vaker de goedkoopste, van goedkoopste LED setjes tegen en allemaal met COB Chips. Ik vind het toch enigszins verontrustend, omdat de gemiddelde automobilist het geen zak kan interesseren dat ze met hun verlichting andere automobilisten verblinden. Ik was dus zo aardig om de verkoper erop te wijzen, dat hij of zij beter een duurder setje kon kopen omdat ze hiermee andere zou verblinden.

Vervolgens krijg je als argument, dat ze iedere ochtend in het donker op de weg zijn en er niemand heeft geseind met zijn verlichting: sorry hoor, maar tegenwoordig begrijp echt bijna niemand waar seinen goed voor is. En het lijkt wel langzamerhand normaal te worden om elkaar in het verkeer te verblinden, zolang je zelf maar het idee hebt dat je eigen zicht er beter op geworden is.

Een grote wildgroei dus met die LED setjes: wij informeren elkaar, wat goed is en wat niet goed is. Daar ben ik zelf op de harde manier achter gekomen. Maar de gemiddelde consument denkt tegenwoordig enkel nog maar met zijn portemonnee :( En als het dan om een handeltje gaat, dan koopt men natuurlijk setjes in voor € 10 per stuk omdat dan voor € 20 aan de onwetende Facebook gebruiker kan verkopen. Meestal staat er bij de advertentie, dat ze de verkeerde lamp gekocht hebben 8)7

PS de verkoper was niet blij met mijn goed bedoelde advies _O-

• l3art

l3art

Moderator Mobile
perslucht schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:46:
@BadEendTerror Daarnet even op de tast geprobeerd de lamp te draaien. Bij een Megane II is dat helaas niet zo makkelijk.
Ik draai de lamp eigenlijk alleen uit de bajonet fitting, ik zie nog even geen andere manier om de lamp te draaien.
Zoals je ziet op de foto's wijst het nokje van de lamp naar het noordwesten. De lamp zit standaard dus ook in die hoek. Komend weekend maar weer eens de hele unit er uit halen en van dichtbij bekijken.
Is er geen mogelijkheid om met een inbussleutel de basis los te schroeven waardoor deze te draaien is?

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-05 13:26

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

XiaomiGlobal schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:50:
Toch triest he: op Facebook kom je steeds vaker de goedkoopste, van goedkoopste LED setjes tegen en allemaal met COB Chips. Ik vind het toch enigszins verontrustend, omdat de gemiddelde automobilist het geen zak kan interesseren dat ze met hun verlichting andere automobilisten verblinden. Ik was dus zo aardig om de verkoper erop te wijzen, dat hij of zij beter een duurder setje kon kopen omdat ze hiermee andere zou verblinden.

...
Zo werkt het. De gemiddelde koper van deze setjes weet niet dat autolampen aan een bepaald patroon moeten voldoen en zit daar inderdaad niet mee.
Koplampen moeten veel licht geven en een uitlaat moet [insert disease here]-hard zijn. Bij de eerstvolgende APK lopen ze daar wel tegenaan, alleen leren ze daarna helaas de truuk om door de volgende APK te komen zonder gedoe.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Rob070

Vervolgens krijg je als argument, dat ze iedere ochtend in het donker op de weg zijn en er niemand heeft geseind met zijn verlichting: sorry hoor, maar tegenwoordig begrijp echt bijna niemand waar seinen goed voor is. En het lijkt wel langzamerhand normaal te worden om elkaar in het verkeer te verblinden, zolang je zelf maar het idee hebt dat je eigen zicht er beter op geworden is.

Een grote wildgroei dus met die LED setjes: wij informeren elkaar, wat goed is en wat niet goed is. Daar ben ik zelf op de harde manier achter gekomen. Maar de gemiddelde consument denkt tegenwoordig enkel nog maar met zijn portemonnee :( En als het dan om een handeltje gaat, dan koopt men natuurlijk setjes in voor € 10 per stuk omdat dan voor € 20 aan de onwetende Facebook gebruiker kan verkopen. Meestal staat er bij de advertentie, dat ze de verkeerde lamp gekocht hebben 8)7

PS de verkoper was niet blij met mijn goed bedoelde advies _O-
De meeste van deze led lampen zijn kunnen alleen in combi met lenzen en soms is dat zelfs een drama.
Reflector koplampen zijn niet gemaakt voor xenon of led, gewoonweg omdat je veel strooilicht hebt. Vooral de heldere koplampen.
Met halogeen heb je ook strooilicht maar verblind niet en als led 3x zo fel is dan verblind dit wel natuurlijk!

De meeste verkopen van led zetten er ook bij in kleine lettertjes: niet geschikt voor de openbare weg🙈

Maar ik denk dat de meeste mensen net zoals ik op zoek zijn naar een setje voor weinig die toch goed presteren.
Om nou gelijk 200 euro voor een hilox set te betalen terwijl die ook in China worden gemaakt neer te leggen😂

• XiaomiGlobal
Rob070 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:37:
[...]
Om nou gelijk 200 euro voor een hilox set te betalen terwijl die ook in China worden gemaakt neer te leggen😂
Ja dat is een ander uiterste inderdaad: maar voor dat F2 setje heb ik net iets van € 35 voor betaald, terwijl ze bij Headlight Revolution $ 179 kosten en dan mag je ze niet eens retourneren.

• Rob070
Ben je tevreden over de f2 led tot nu toe?

• XiaomiGlobal
Yep heel tevreden over hoor: het is echt een fijn setje en werkt ook goed met reflector koplampen. Je merkt echt wel dat het licht veel helderder is dan de halogeenlampen. Maar ook het lichtbeeld klopt en dat is ook erg belangrijk, want anders zou je andere bestuurders inderdaad verblinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob070
Dan ga ik die ook bestellen 1 van deze dagen! Ik hoop dat ze ook goed werken in een lens koplamp.
Had jij die nou van skyjoice?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ixl85
Rob070 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:03:
Dan ga ik die ook bestellen 1 van deze dagen! Ik hoop dat ze ook goed werken in een lens koplamp.
Had jij die nou van skyjoice?
Dat doen ze, check m'n post een aantal berichten naar boven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb weken geleden zo'n x3 setje besteld, maar zie nu op AliExpress dat de shipping gecanceld is :? Toch nadeel van zo ver weg bestellen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob070
Wel je geld terug gehad🙈😫
ixl85 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:07:
[...]

Dat doen ze, check m'n post een aantal berichten naar boven.
Zie het idd, wat een verschil!
Welke led had je eerst gemonteerd op de 1e foto?

Rob070 wijzigde deze reactie 03-05-2019 08:58 (80%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ixl85
Rob070 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:54:
Wel je geld terug gehad🙈😫

[...]

Zie het idd, wat een verschil!
Welke led had je eerst gemonteerd op de 1e foto?
ixl85 in "LED Verlichting auto+motor"
:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
perslucht schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:46:
De lamp is 90 graden te draaien geloof ik maar dat lukt alleen als hij niet gemonteerd is. Er zit een schroefje op die je dan los moet draaien.
Ik heb de K6F led van Eklight in een Corsa E met reflector koplamp gemonteerd en die geeft echt veel licht. Maar gezien de testresultaten van Bulbfacts verbaast me dat niet.
https://www.bulbfacts.com...toled-led-kit-review.html

Lichtbeeld is zeer goed.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 05-05-2019 13:37 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• perslucht
@BadEendTerror
Het lichtbeeld is nu in orde.

Aangezien de lampen niet in een hoek van 45 graden te draaien zijn heb ik de adapterplaat van de lampen maar aangepast.

Nu staan de led's dus netjes naar links en rechts gericht. Je zien op de bovenste foto wel wat strooilicht. Ik hoop dat dat niet hinderlijk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BadEendTerror
Lichtbeeld is prima zo, is sowieso apk waardig. Kon de lamp standaard helemaal niet gedraaid worden of maar zeer beperkt?

BadEendTerror wijzigde deze reactie 05-05-2019 19:32 (75%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob070
BadEendTerror schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:22:
[...]

De lamp is 90 graden te draaien geloof ik maar dat lukt alleen als hij niet gemonteerd is. Er zit een schroefje op die je dan los moet draaien.
Ik heb de K6F led van Eklight in een Corsa E met reflector koplamp gemonteerd en die geeft echt veel licht. Maar gezien de testresultaten van Bulbfacts verbaast me dat niet.
https://www.bulbfacts.com...toled-led-kit-review.html

Lichtbeeld is zeer goed.
Deze lijken wel erg op de hilox xtr black🤣
Hoe de lichtopbrengst is weet ik natuurlijk niet maar het ziet er wel goed uit! En voor de helft goedkoper

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Zoals zo vaak gezegd zegt de merknaam helaas erg weinig, iedere chinees plakt er een eigen stickertje over en als dat bij een webshop gebeurd gaat daar vaak ook de prijs bij omhoog. :)

Wel leuk zo om de ervaringen te horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Rob070 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:45:
[...]

Deze lijken wel erg op de hilox xtr black🤣
Hoe de lichtopbrengst is weet ik natuurlijk niet maar het ziet er wel goed uit! En voor de helft goedkoper
Hij lijkt er op maar dat is hem denk ik niet. Bij hilox hebben ze het over het aanpassen van het vermogen bij een storing van de ventilator, hier wordt bij die Ali set niet over gesproken. Lijkt me dat ze dat wel doen als dat er op zou zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perslucht
@BadEendTerror Nee dat was niet mogelijk. Er zit een uitsparing in de voetplaat waar de nokjes precies in horen te vallen. Je kan het ook een beetje zien op de foto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BadEendTerror
Dat is wel vreemd, want in principe zou het zo moeten zijn dat alle led lampen met lumiled in meer of mindere mate te draaien zouden zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:19

AlexanderB

I void warranties!

tegenwoordig begrijp echt bijna niemand waar seinen goed voor is. En het lijkt wel langzamerhand normaal te worden om elkaar in het verkeer te verblinden, zolang je zelf maar het idee hebt dat je eigen zicht er beter op geworden is.
Had laatst wat vreemds, werd door een tegenligger (met van die vieze blauwe xenon) geseind.
Geen idee waarom, want ik heb gewoon halogeen peertjes in de originele reflectorbehuizingen, en ze staan niet overdreven hoog afgesteld (eerder te laag dan te hoog).

Zelf seinen naar verblindende lampen ben ik grotendeels mee gestopt, 1: omdat het dr zo veel zijn, kan bezig blijven en 2: omdat ik, zeker toen ik 420w aan grootlicht op de auto had zitten, nogal wat collateral damage zou maken bij auto's voor wie dat seintje niet bedoeld was.
Misschien moet ik zo'n draaibaar spotlicht hebben, of een lompe zaklamp? :+

[edit:] @alesandro_46 ja, precies dat ja.

"Since there is no ending quote mark, everything after this is part of my quote. -Randal Munroe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:34
AlexanderB schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Had laatst wat vreemds, werd door een tegenligger (met van die vieze blauwe xenon) geseind.
Geen idee waarom, want ik heb gewoon halogeen peertjes in de originele reflectorbehuizingen, en ze staan niet overdreven hoog afgesteld (eerder te laag dan te hoog).

Zelf seinen naar verblindende lampen ben ik grotendeels mee gestopt, 1: omdat het dr zo veel zijn, kan bezig blijven en 2: omdat ik, zeker toen ik 420w aan grootlicht op de auto had zitten, nogal wat collateral damage zou maken bij auto's voor wie dat seintje niet bedoeld was.
Misschien moet ik zo'n draaibaar spotlicht hebben, of een lompe zaklamp? :+
Zoiets? :+
http://www.policecars.us/east_hartford3.JPG
Proven concept, toch?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• BadEendTerror
Zijn er op Aliexpress of soortgelijke sites al led lampen te koop die Lumileds Altilon leds hebben?
(nieuwste generatie lumiled, zitten in de gen2 led lampen van Philips)

BadEendTerror wijzigde deze reactie 09-05-2019 10:36 (18%)

• BadEendTerror
Ik heb de HLXG H7 met lumileds besteld, die komt in een Peugeot 208 met lens koplampen.
Ben benieuwd hoe deze het doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
@perslucht Geven de lampen storing op de radio?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perslucht
@BadEendTerror Ik zal er eens op letten. Geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15-05 11:09
Voor mist lampen Mégane2 deze novsights gekozen zien er prima uit

Foto via link kan geen foto's bij bericht plaatsen

https://photos.app.goo.gl/3VJWH7S6hScnL9cu8

Gebruik als dim en grootlicht f2 leds blijven prima na half jaar wel neemt helderheid beetje af naar halfuurtje maar niet te veel blijft superhelder

• BadEendTerror
Dat de helderheid afneemt zegt wel wat over de kwaliteit.

@Rob070 Als een lamp een stuk feller is betekent dat niet dat hij ook gelijk meer strooilicht geeft!

BadEendTerror wijzigde deze reactie 11-05-2019 20:17 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob070
Ik snap dat het geen verschil maakt maar ik bedoelde er meer mee te zeggen dat veel koplampen al strooilicht hebben. Zoals die van mijn polo erg veel hebben naar opzij en naar boven maar dit valt niet erg op met halogeen!
Met een fellere lamp valt dit meer op dus vandaar dat ik het zei😎

Acties:
  • +1Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

databeestje

Von PrutsHausen

Mijn halogeen pitjes waren na 9 jaar en 130k km op en inmiddels vervangen, al was het wel een klusje om er een nieuw bolletje in te krijgen. Nu ik weet hoe je een koplamp van een i-MiEV uit moet bouwen zit ik er aan te denken om een setje LED lampen erin te zetten, gaat mijn range misschien ook nog omhoog ;)

Ik zag de HLXG Lumileds Z ES en dat deze er ook in 4300k zijn, wat ik persoonlijk een prettiger kleur vindt.

Is dit een type dat anderen hier al meer gebruikt hebben, ik zie namelijk meer meldingen van de Lumileds, zijn deze Z ES dan dezelfde soort?

Als dit lekker werkt bestel ik nog zeker een setje H4 voor de Suzuki Swift, deze branden met vrij grote regelmaat door. Ik begrijp overigens dat zeker met een mindere accu deze vrij vaak gaan in de 2005-2010 Swift.

De tip van @XiaomiGlobal met betrekking tot de rubbers is hier ook van toepassing, ik denk namelijk dat deze dezelfde zijn :)

4800Wp zonnepanelen installatie | Back and Forth ESS Controller

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Die rubbers heb ik trouwens nooit nodig gehad, bij geen enkel setje. Dus ik zou wachten met die bestellen: want grote kans dat het gewoon past met de originele rubbers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thespeed
BadEendTerror schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:39:
Dat de helderheid afneemt zegt wel wat over de kwaliteit.

@Rob070 Als een lamp een stuk feller is betekent dat niet dat hij ook gelijk meer strooilicht geeft!
Dit zou misschien ook nog door te weinig koeling kunnen komen.
De helderheid wordt aangepast wanneer ze te warm worden. Althans dat heb ik een keer bij de F2 leds zien staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Zo ik heb de F2 LED Koplampen er ook weer ingezet: ze zijn er even uit geweest vanwege de APK keuring bij de Suzuki dealer. Bij de APK zijn wel de koplampen afgesteld, maar dat had ik al verwacht.

Achteraf gezien ben ik blij dat ik gekozen heb om de LED lampen ervoor de APK keuring eruit te halen. Het blijft namelijk een grijs gebied en ik had simpelweg geen zin in discussie met de Suzuki dealer. Waar ik trouwens wel een discussie mee had over de interieur filter.... welke zonder mijn toestemming vervangen was en volgens hun had ik de verkeerde filter erin gemonteerd.

Het was inderdaad niet de interieur filter van Suzuki, maar van een Frans merk welke ik via Mister-Auto besteld had. Deze deed zijn werk ook gewoon prima, alleen inderdaad niet oem. Juist vanwege dit soort gezeik, heb ik de LED lampen eruit gehaald.

Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij of zij doet: maar als je niet naar een onafhankelijk keuringsstation gaat, dan lijkt het mij verstandig om de LED lampen er gewoon uit te halen. Anders kun je nog weleens een discussie met de dealer/stealer krijgen, of ze vervangen gewoon je LED lampen omdat ze van mening zijn dat het de verkeerde lampen zijn :(

Heb net wel even in het donker de LED lampen weer afgesteld: dat doe je gewoon door lichtjes aan de lamp te draaien.

Het lichtbeeld moet dan ongeveer zo uit zien, als dat het geval is dan zit het wel goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Heb mijn led lampen er nog nooit uitgehaald voor een apk. Totaal geen gezeur mee gehad. Ze kijken alleen naar het lichtbeeld en de kleur van de verlichting.

Overigens is dat niet het enige correcte lichtbeeld.
Dit kan ook nog:

l3art wijzigde deze reactie 15-05-2019 08:35 (30%)

• ixl85
l3art schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:15:
Heb mijn led lampen er nog nooit uitgehaald voor een apk. Totaal geen gezeur mee gehad. Ze kijken alleen naar het lichtbeeld en de kleur van de verlichting.
Dat lijkt me toch ook.
Er zijn zo veel auto's met: verschillende lichtkleuren, lamptypes, projectors. Het lijkt me niet dat ze de behuizing gaan openmaken om te kijken of de lamp wel oem is.

• perslucht
Tot nu toe geen storingen gehoord eigenlijk.
Morgen weer APK voor de megane, ben benieuwd of ze wat zeggen over de lampjes.
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True