Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:06
nokiaan958GB schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:05:
Goedenavond,

Ik heb gisteren mijn dimlicht leds vervangen door Lumileds. Ik ben best tevreden over het resultaat. Op naar het volgende project :)

Nu zit ik rond te neuzen voor mijn H8 mistverlichting. Wat ik me in 1e instantie afvraag is wat de ideale lichtkleur voor mistlicht is. De meesten bieden 6000-6500K aan, een enkeling 3000K. Mijn gevoel zegt dat je liever wat geler licht zou willen.

Ik heb nu een prima setje HB3 leds over. Zijn deze eventueel om te bouwnen naar H8?
Ik heb pas 1x in de 15 jaar dat ik auto rijd de mistlampen pas écht nodig gehad (40k per jaar).
Dagelijks gebruik ik m'n mistlampen om op een lokale bochtige en slecht verlichte 60 weg (opweg naar de snelweg) de 'dode hoeken' van m'n slechte projector HIR2 lampen te niet te doen (komt niet door de LED lampen, was daarvoor ook al, slecht design waar iedereen met deze auto last van heeft). Eenmaal aangekomen op de 'fatsoenlijke' wegen, gaan ze weer uit. Ik ga dus gewoon voor de 6000K lampen.

De keer dat je écht minder dan 50M zicht hebt zijn zo dramatisch laag dat ik er geen rekening mee houd.

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Bedankt voor jullie meningen en informatie.

Het is lachwekkend zoals de marketing van de lampen is. De lampen in de link van @XiaomiGlobal zijn CSP chips, Chip Assembly Type: ZES . En zoals gebruikelijk een wattage (hier 72W) wat voor de hele set is en niet te controleren of de hoeveelheid lumen realistisch is 8)7

Het is waar dat mistverlichting niet erg vaak nodig is en ik rij bij normaal weer ook niet te showen met mislampen naast mijn dimlicht. Het is gewoon een gadget :)

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 12:29
nokiaan958GB schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:10:
Bedankt voor jullie meningen en informatie.

Het is lachwekkend zoals de marketing van de lampen is. De lampen in de link van @XiaomiGlobal zijn CSP chips, Chip Assembly Type: ZES . En zoals gebruikelijk een wattage (hier 72W) wat voor de hele set is en niet te controleren of de hoeveelheid lumen realistisch is 8)7
Met CSP bedoelen ze volgens mij vooral het soort LED Chip: de grootste fabrikant van CSP Chips zit in Seoul, maar schijnbaar produceert Cree ook CSP Chips en zelfs Lumileds heeft CSP Chips. Maar ZES of eigenlijk Z ES worden enkel door Lumileds geproduceerd, dus die kunnen niet van een andere fabrikant zijn. Wat betreft de Lumens: naar mijn gevoel zijn de Chinezen creatief met rekenen :X

Want als ik bij Headlight Revolution dan noemen ze 3600Lumen per lamp en 36W. Als je puur de LED Chips telt, dan heeft een H4 4x 1800lumen. Echter dimlicht en grootlicht kunnen niet tegelijkertijd gebruikt worden :+

Prijzen voor deze F2 lampen variëren trouwens nogal: bij Safego € 27,30 en SKYJOYCE € 31,95 en TUOYIKE Auto Parts Store € 42,26. Prijsverschil komt vooral vanwege de extra korting die je bij Safego en SKZJOYCE krijgt: maar Safego heeft wel hun eigen verpakking, terwijl SKYJOYCE de zelfde verpakking heeft als de Alla F2 op Amazon.

Zelf denk ik echter dat het allemaal dezelfde lampen zijn en ik heb de Safego verkoper het ook al gevraagd, die antwoordde bevestigd dat het dezelfde als andere F2 waren. Dus daar zijn ze definitief het goedkoopste.

• HardHertog
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22-04 19:37
Wat zijn op dit moment eigenlijk de beste prijs/kwaliteit led lampen? Ben namelijk op zoek naar H7 lampen voor in de auto.

Is zoiets bijvoorbeeld wat: https://s.click.aliexpress.com/e/6O2JqNS

Setje van Alie, of is zoiets totaal niet goed?

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:34
Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens en lees je wat in. ;)

• XiaomiGlobal
HardHertog schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:34:

Probeer het uit en je weet het ;)

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14-04 16:07

Spacecowboy

XBL: Biggmans

HardHertog schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:34:
Wat zijn op dit moment eigenlijk de beste prijs/kwaliteit led lampen? Ben namelijk op zoek naar H7 lampen voor in de auto.

Ik zou het risico niet nemen met een dergelijke set, maar gewoon Hilox of iets van dien aard open. Betaal je wat eer misschien, maar dan heb je ook fatsoenlijke klantenservice.

Daaraast ben ik erg te spreken over het lichtbeeld.

• XiaomiGlobal
Spacecowboy schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:32:
[...]

Ik zou het risico niet nemen met een dergelijke set, maar gewoon Hilox of iets van dien aard open. Betaal je wat eer misschien, maar dan heb je ook fatsoenlijke klantenservice.

Daaraast ben ik erg te spreken over hte lichtbeeld.
Ik ook niet: maar @Joopieboy heeft echt een punt hoor! Er wordt veel over verschillende setjes gesproken van AliExpress, dus daar is al van alles over te vinden. Zelf heb ik vier verschillende setjes al uitgeprobeerd in korte tijd, waarbij ik telkens mijn ervaringen gedeeld heb.

Zelf heb ik gisteren een F2 setje bij SkyJoyce gekocht: kost wel iets meer dan € 15 namelijk € 31,60 totaal. Maar afgaande op andere ervaringen en die van de Amerikanen, die zich uit laten melken door Amerikaanse webwinkels met slechte voorwaarden :+

Dan is dat toch echt wel het beste setje wat momenteel makkelijk verkrijgbaar is: het is basically gewoon de Supernova V.4 waar ze bij Headlight Revolution $ 169 voor durven te vragen _O-

En de kopers bescherming bij die partij is een wassen neus: als het setje niet bevalt, mag je het niet terug sturen. Maar moet je het zelf maar verkopen op eBay 8)7 In Nederland zou dit ondenkbaar zijn geweest.

Zelf trouwens bewust voor SkyJoyce gekozen i.p.v. Safego: heb toch liever de originele verpakking B) Nu wachten dat die Chinezen klaar zijn met feestvieren, dat duurt tot eind van de week officieel. Dan is de Golden Week weer ten einde.

• HardHertog
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22-04 19:37
Na wat lezen, lijkt me dat ik beter een paar euro meer kan uitgeven aan bijvoorbeeld:
Sefego, zodatt, novsight ect.
Enkele voorbeelden:
- https://s.click.aliexpress.com/e/cXvsmLRE
- https://s.click.aliexpress.com/e/bREkIq56
- https://s.click.aliexpress.com/e/c7ujzT2u

Iemand toevallig al een dergelijke set getest (icm canbus)?

Hoor graag welke ik het beste kan bestellen

HardHertog wijzigde deze reactie 05-02-2019 16:34 (30%)

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-04 12:56
Ik ben aan het kijken voor LED verlichting, al zeggen al die termen mij vrij weinig. Ik weet dat ik voor de Renault megane 3 een h7 fitting nodig heb? Ik heb dit setje op Ali gevonden.

Mijn vraag is of dit gaat passen in de renault megane 3, je wordt doodgegooid met allerlij termen maar het zegt mij allemaal vrij weinig.. Heb het topic doorgelezen maar kan vrij weinig informatie vinden over wat het allemaal betekend..

Freedom for everyone..

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Whisky wat wat betekent? :?
Helaas werkt m'n kristallen bol niet... ;)

En tja, je zult zelf ff moeten opzoeken welk type halogeen er in jouw auto zouden moeten (handleiding wellicht O-) ). En ieder begrip, wat mogelijk niet duidelijk is, kun je zo ff googlen.
Mocht je er dan nog niet uitkomen, kun je altijd een gerichte vraag stellen.

Belangrijkste vraagstuk is o.a: gaat het fysiek passen in jouw auto? (lees dit topic maar eens terug)

Mooie Plaatjes   

• ixl85
Whisky schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:37:
Ik ben aan het kijken voor LED verlichting, al zeggen al die termen mij vrij weinig. Ik weet dat ik voor de Renault megane 3 een h7 fitting nodig heb? Ik heb dit setje op Ali gevonden.

Mijn vraag is of dit gaat passen in de renault megane 3, je wordt doodgegooid met allerlij termen maar het zegt mij allemaal vrij weinig.. Heb het topic doorgelezen maar kan vrij weinig informatie vinden over wat het allemaal betekend..
Het is het zelfde als je user name. Koop er eentje na goed onderzoek en kijk of het bij je past. ;)
Google staat vol met reviews en de smaken van een ander. Zoek alleen al op mijn naam, en je hebt m'n ervaring met een van de setjes incl. fotos.
HardHertog schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:06:
Na wat lezen, lijkt me dat ik beter een paar euro meer kan uitgeven aan bijvoorbeeld:
Sefego, zodatt ect.
Bijvoorbeeld:
https://s.click.aliexpress.com/e/cXvsmLRE

Iemand toevallig al een dergelijke set getest (icm canbus)?
De meeste nieuwe LED drives werken met canbus. Geen LED driver, dan doet ie het niet, of niet goed.
It's a gamble, maar het is het waard.
M'n upgrade laat em soms nog schrikken "OW, staat m'n groot licht niet aan", omdat het witte licht de borden zo mooi verlicht. Het lichtbeeld is overigens identiek aan de halogeen, dus dat is het niet ;)

ixl85 wijzigde deze reactie 05-02-2019 16:08 (23%)

• XiaomiGlobal
Whisky schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:37:

Belangrijkste is om te controleren wat voor type lamp er nu in de auto zit: aan de hand daarvan kies je het type welke je nodig hebt. Als je dus H4 hebt, dan kies je voor een H4 setje etc.

Maar het is niet allemaal zo gecompliceerd: enige wat soms een beetje een gok kan zijn, is of de koelvinnen of ventilators wel passen. Want de LED setjes nemen meer ruimte in beslag dan een klassieke halogeenlamp.

En bij de meeste auto's zullen deze setjes geen foutmeldingen geven: al is dat niet bij iedere auto het geval. Vooral Duitse auto's schijnen lastig te zijn...

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Joopieboy
Handige tool om uit te vinden welke lampen en soorten fittingen je in je auto hebt, is de tool van Osram:
https://am-application.osram.info/en

• Whisky
Bedankt voor de tips! Ik heb wat verder onderzoek gedaan :p in de handleiding stond idd fitting H7.
Ik had nog een setje gezien op bol.com echter was deze rond de 50 euro. De monteur bij m'n lokale garage gaf als advies om dat setje bij Aliexpress te proberen gezien die van 50 euro ook niet zijn goedgekeurd voor op de weg dus is goedkoop beter dan duurkoop.

Freedom for everyone..

• Joopieboy
Dan geef ik alvast een paar voorzetjes geven, het zullen geen echte ZES leds zijn, dat vermogen zullen ze bij lange na niet hebben, kwaliteit van de fan durf ik te betwijfelen gezien ik deze in een soortgelijke uitvoering bij meerderen voorbij heb zien komen en kapot heb zien gaan. Dus lijkt mij niet de beste optie. :)

• XiaomiGlobal
Whisky schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:37:
De monteur bij m'n lokale garage gaf als advies om dat setje bij Aliexpress te proberen gezien die van 50 euro ook niet zijn goedgekeurd voor op de weg dus is goedkoop beter dan duurkoop.
Je monteur weet niet eens waar hij over praat waarschijnlijk: die zegt ook maar wat! In-principe hebben ze allemaal geen E-Keurmerk en dus ja, eigenlijk mag je ze niet in de auto monteren. Echter het draait vooral om het lichtbeeld en of je licht andere niet verblindt.

Dus dan ben je waarschijnlijk toch beter af met een duurder setje: ik kan het weten, want heb heel koppig drie setjes uitgeprobeerd waar nog niemand ervaring mee had. Daar waren er twee niet goed van en de laatste, stja daar zat gewoon een productiefout in een lamp. Alle setjes waren onder de € 22 totaal.

Was echter wel het beste lichtbeeld van alle setjes: zodoende nu toch de F2 besteld, na aanleiding van de ervaringen van @l3art. Als het licht geen goed lichtbeeld geeft en niet een flinke verbetering in de hoeveelheid licht, dan heeft het eigenlijk weinig zin.

Je hebt setjes zoals die van HLXG, die geven net iets meer licht dan halogeenlicht. Maar zo weinig dat je niet direct een verbetering merkt. Of zo'n COB Setje: wel leuk natuurlijk om wraak te nemen op SUVs die je steeds het licht uit de ogen schijnen, maar je licht schijnt zodanig hoog: dat het na het bijstellen naar onder, nog maar weinig bruikbaar is.

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:11
XiaomiGlobal schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:23:
[...]

Je monteur weet niet eens waar hij over praat waarschijnlijk: die zegt ook maar wat! In-principe hebben ze allemaal geen E-Keurmerk en dus ja, eigenlijk mag je ze niet in de auto monteren. Echter het draait vooral om het lichtbeeld en of je licht andere niet verblindt.

Dus dan ben je waarschijnlijk toch beter af met een duurder setje: ik kan het weten, want heb heel koppig drie setjes uitgeprobeerd waar nog niemand ervaring mee had. Daar waren er twee niet goed van en de laatste, stja daar zat gewoon een productiefout in een lamp. Alle setjes waren onder de € 22 totaal.

Was echter wel het beste lichtbeeld van alle setjes: zodoende nu toch de F2 besteld, na aanleiding van de ervaringen van @l3art. Als het licht geen goed lichtbeeld geeft en niet een flinke verbetering in de hoeveelheid licht, dan heeft het eigenlijk weinig zin.

Je hebt setjes zoals die van HLXG, die geven net iets meer licht dan halogeenlicht. Maar zo weinig dat je niet direct een verbetering merkt. Of zo'n COB Setje: wel leuk natuurlijk om wraak te nemen op SUVs die je steeds het licht uit de ogen schijnen, maar je licht schijnt zodanig hoog: dat het na het bijstellen naar onder, nog maar weinig bruikbaar is.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen wanneer je hem binnen hebt. Zelf moet ik de lampen van mijn auto nog een keer polijsten of vervangen en ik zit te twijfelen als ik er dan Led of Xenon in stop.
In mijn vorige auto had ik Xenon ingebouwd maar ik mis het vele licht eigenlijk best wel. Het enige nadeel wat ik had was dat de garage constant voor de apk de lampen moest wisselen vanwege slecht lichtbeeld. Maar nu heb ik lens koplampen dus zal het beter moeten gaan. Bij xenon kun je bij reflector koplampen best veel last van strooilicht hebben.

• XiaomiGlobal
thespeed schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:41:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen wanneer je hem binnen hebt. Zelf moet ik de lampen van mijn auto nog een keer polijsten of vervangen en ik zit te twijfelen als ik er dan Led of Xenon in stop.
In mijn vorige auto had ik Xenon ingebouwd maar ik mis het vele licht eigenlijk best wel. Het enige nadeel wat ik had was dat de garage constant voor de apk de lampen moest wisselen vanwege slecht lichtbeeld. Maar nu heb ik lens koplampen dus zal het beter moeten gaan. Bij xenon kun je bij reflector koplampen best veel last van strooilicht hebben.
Gaat nog wel even duren eer ik ze binnen heb: de verkoper heeft het setje al zogenaamd verzonden, maar in werkelijkheid gebeurd er niks. Had ik natuurlijk kunnen verwachten i.v.m. Chinees nieuwjaar jaar, alleen op deze manier ontnemen ze je de kans om de boel te annuleren :(

Zelf mag ik vanaf 18 maart met mijn auto naar de APK: ik ga altijd bij een onafhankelijk keuringsstation, dus ze doen daar enkel keuren. Het lijkt mij dus een goed idee om de LED lampen er dan in te zetten: zodat ik ook weet of ze door de APK keuring komen.

Ik heb het keuringsstation al gecontacteerd, of ze het licht doen bijstellen mocht het fout afgesteld zijn. En het antwoord was: in-principe is fout afgesteld licht afkeur, maar als extra service naar de klant doen ze het licht toch gratis afstellen.
Hallo, in principe is dit een afkeur punt. Bij COZA stellen wij als zijnde service de verlichting gratis bij. Maar stel er is echt iets kapot dan blijft het afkeur. Twijfel je hierover kom dan gerust even langs. M vr Gr COZA Autokeuringen
Als het dan toch afkeur is: dan heb ik de halogeenlampen gewoon in de kofferbak liggen. En je mag een 2e keer gratis terugkomen voor herkeuring :)

Het grappige is, dat tegen de tijd dat de lampen eindelijk bezorgd worden: ik zelf naar China vlieg :X Alleen het is letterlijk zeer lastig om dit spul lokaal te vinden, zodoende blijf ik trouw aan AliExpress :+

PS wat ik zo van Headlight Revolution en Bulbfacts gelezen heb over deze LED lampen, dan moeten ze zowel in reflector behuizingen en projectors een goed lichtbeeld geven. Dus dat belooft wel goeds, ervan uit gaande dat die op AliExpress hetzelfde zijn.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 10-02-2019 13:12 (5%)

• Geronimoos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-04 22:29
Ik rij sinds december rond met een setje Eklight K6F in projector behuizingen van een Octavia. Erg tevreden met de lichtopbrengst en het lichtbeeld. Van de week ook weer apk gekeurd, geen opmerkingen over de lampen/lichtbeeld.
Plaatje van het lichtbeeld, in de regen, dus de muur reflecteert wat meer.

Op bulbfacts is het dit setje: https://www.bulbfacts.com...toled-led-kit-review.html

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• ixl85
Gratis af te halen in Veghel of Hilversum:

Het gaat om een H16 EU mislamp setje (2 lampen).
https://www.aliexpress.co...54222&transAbTest=ae803_4

Ik had de H16 EU gekocht met het idee "Ik heb een Toyota die aan een land in Europa is geleverd, dus koop ik de H16 EU.".

Zo werkt het dus niet. Mijn auto is in JP ontworpen, dus heb ik de H16 JP nodig ;)
De lampjes zien er goed uit en ga ze opnieuw bestellen in de juiste form factor.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

SadisticPanda

Heet patatje :o

nokiaan958GB schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:05:
Goedenavond,

Ik heb gisteren mijn dimlicht leds vervangen door Lumileds. Ik ben best tevreden over het resultaat. Op naar het volgende project :)

Nu zit ik rond te neuzen voor mijn H8 mistverlichting. Wat ik me in 1e instantie afvraag is wat de ideale lichtkleur voor mistlicht is. De meesten bieden 6000-6500K aan, een enkeling 3000K. Mijn gevoel zegt dat je liever wat geler licht zou willen.

Ik heb nu een prima setje HB3 leds over. Zijn deze eventueel om te bouwnen naar H8?
Hoe geler, hoe beter :) (toch voor echte mist)

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 22-04 22:40
Is er hier iemand die een Corsa E heeft waar hij LED dimlicht in heeft gezet?
Zo ja welke adapter heb je dan gebruikt?
De betreffende lamphouder zie je hieronder.
Lamphouder Corsa E
Lamphouder Corsa E

BadEendTerror wijzigde deze reactie 02-03-2019 11:24 (166%)

• XiaomiGlobal
De F2 LED lampen zijn eindelijk binnen: direct naar de lokale parkeergarage gereden en geïnstalleerd, door eerst de oude verlichting te markeren met ducttape.

http://i65.tinypic.com/2r3h1mq.jpg

Precies dezelfde verpakking als o.a de F2 LED lampen die op Amazon verkocht worden. Alleen zelf heb ik ze bij SkyJoyce op AliExpress besteld.

http://i67.tinypic.com/16s68o.jpg

Lichtbeeld, nadat ik de lampen erin gezet had. Het lichtbeeld is aanpasbaar, door aan de lamp vanaf achter te draaien. Ook het installeren van deze lampen ging veel gemakkelijker, dan alle andere die ik getest heb.

Het maakt niet uit hoe je de lamp erin duwt, omdat je hem 360 graden kunt draaien. Dus het lijkt erop dat deze wel goed zijn: ik heb alleen nog niet in het donker gereden.

Overigens hoor ik de ventilators totaal niet en dat vind ik wel positief, omdat mij dit een doorn in het oog was bij andere setjes die gekoeld worden met ventilators.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 28-02-2019 18:22 (14%)

• Joopieboy
Beetje hetzelfde idee als de X3 leds, maar dan met ventilator.
Ben benieuwd of je het lichtbeeld nog beter krijgt, je hebt nu een enorme zweem erboven maar wel een nette lijn. :)

• XiaomiGlobal
Joopieboy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:47:
Beetje hetzelfde idee als de X3 leds, maar dan met ventilator.
Ben benieuwd of je het lichtbeeld nog beter krijgt, je hebt nu een enorme zweem erboven maar wel een nette lijn. :)
Even een bewerking van mijn laatste bericht: ik heb nog een paar tests uitgevoerd en dit is het beste lichtbeeld wat ik kan krijgen: zonder aan de afstelling van het licht te zitten. Dit is wat ik puur bereik door aan de lamp te draaien, een beter lichtbeeld weet ik niet te krijgen.

http://i68.tinypic.com/16a77v4.jpg

Mij lijkt het zo wel prima, maar wellicht dat de garage straks bij de onderhoudsbeurt en APK de boel beter af kan stellen? Als ik lees wat AMT over het lichtbeeld schrijft, dan lijkt het eigenlijk wel te kloppen nu.

http://i63.tinypic.com/i4370o.jpg
Dimlicht

http://i68.tinypic.com/2jfzms1.jpg
Grootlicht

Tot nu erg tevreden met het setje: heb er in het donker, in de regen mee proefgereden en dat was goed te doen. Morgen en in weekend nog een paar keer in het donker rijden en dan hopelijk ook op de Autobahn waar het helemaal donker is 8)

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 28-02-2019 22:19 (78%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whisky
Inmiddels m'n setje van 13 euro binnen.

Aankomend weekend even tijd nemen om ze in de Megane te plaatsen! Ben erg benieuwd of het wat is.

Freedom for everyone..

• Joopieboy
XiaomiGlobal schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:04:
[...]

Even een bewerking van mijn laatste bericht: ik heb nog een paar tests uitgevoerd en dit is het beste lichtbeeld wat ik kan krijgen: zonder aan de afstelling van het licht te zitten. Dit is wat ik puur bereik door aan de lamp te draaien, een beter lichtbeeld weet ik niet te krijgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mij lijkt het zo wel prima, maar wellicht dat de garage straks bij de onderhoudsbeurt en APK de boel beter af kan stellen? Als ik lees wat AMT over het lichtbeeld schrijft, dan lijkt het eigenlijk wel te kloppen nu.

[Afbeelding]
Dimlicht

[Afbeelding]
Grootlicht

Tot nu erg tevreden met het setje: heb er in het donker, in de regen mee proefgereden en dat was goed te doen. Morgen en in weekend nog een paar keer in het donker rijden en dan hopelijk ook op de Autobahn waar het helemaal donker is 8)
Ik denk dat dit met het type lampen wat jij hebt wel ongeveer het beste is wat je kunt krijgen. Als je het dan vergelijkt met die andere setjes die je had of het setje van @Geronimoos dan doe je het echt niet slecht. :)

Zou eigenlijk de output van mijn lampen wel eens willen vergelijken met zo een setje.

De Lumileds die ik heb beginnen inmiddels steeds duurder te worden en dit soort types zijn voor mijn dan 20 dollar te vinden inmiddels, en op papier lijken ze meer opbrengst te hebben. :)

Joopieboy wijzigde deze reactie 01-03-2019 09:24 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Joopieboy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Ik denk dat dit met het type lampen wat jij hebt wel ongeveer het beste is wat je kunt krijgen. Als je het dan vergelijkt met die andere setjes die je had of het setje van @Geronimoos dan doe je het echt niet slecht. :)

Zou eigenlijk de output van mijn lampen wel eens willen vergelijken met zo een setje.

De Lumileds die ik heb beginnen inmiddels steeds duurder te worden en dit soort types zijn voor mijn dan 20 dollar te vinden inmiddels, en op papier lijken ze meer opbrengst te hebben. :)
Ja mij lijkt dit ook echt de beste van alle setjes die ik uitgeprobeerd heb: maar ik heb er dan wel € 31,64 voor betaald, terwijl de andere setjes telkens onder de € 22 waren. Wel geen doaunekosten hoeven te betalen, stond $ 5 op als waarde 8)7.

http://i67.tinypic.com/25us3fk.jpg
Dit is het lichtbeeld van de halogeenlampen

Ik heb trouwens wel reflector koplampen en dat heeft het denk ik wel lastiger gemaakt, om een goed setje te vinden. Maar deze zijn echt goed en ook veel makkelijker te installeren _/-\o_

De hoeveelheid Lux kan ik later nog proberen te meten, dat doe ik dan met een app op de telefoon. Ben dat gisteren helemaal vergeten te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Douanekosten uit China heb je sowieso niet. En dat met reflectorkoplampen heb ik al vaker aangegeven, daardoor gaat het bij xenon ook zo vaak mis, en ook bij led setjes waarbij er ook geen centraal lichtpunt is zoals met halogeen wel. Je hebt bij xenon een buisje waar het licht uit komt, en bij leds dan vaak een smd of een Cree led ter grootte van nagel. :P Helemaal leuk worden de setjes die in driehoek staan.

Maar mooi om te horen dat je nu wat gevonden hebt, wil er zelf ook nog eens naar kijken. En vaak is het wel dat de betere setjes niet de euro knallers zijn.

Wat dus niet betekend dat een 'duur' merk via een Nederlandse shop of webshop ergens direct goed is, vaak is dat ook gewoon China knakenspul met een ander stickertje erop. :)

Je herkent de bouwwijze al snel wel om welke types het gaat.

Ik zou dit type van X3 nog wel eens willen proberen, die is wel fanless en zouden ook Lumileds moeten bevatten:

Joopieboy wijzigde deze reactie 01-03-2019 10:02 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23-04 12:35
Ik gebruik het volgende setje F2 leds die onder vele namen verkocht worden zoals supernova v4 video's: YouTube: [Review and Demo] Alla Lighting F2 H11 LED Headlight Bulb , YouTube: Supernova V.4 LED Headlight Bulb Review | Headlight Revolution al zijn ze al tijdje in omloop voor mij installatie (reflectie koplamp) komt deze beste eruit kwa ruimte in de behuizing al moet de drivers wel via geboord gaatje naar buiten (Mégane 2)

Foto lichtbeeld linkje https://photos.app.goo.gl/6ta7HV55TJVA2QFg6

Lichtbeeld goed heldere dan oem led van bijv. Renault

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:07

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Joopieboy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:58:
Douanekosten uit China heb je sowieso niet.
Wil niet OT gaan, maar bij elke zending duurder dan EUR 22,- loop je het risico dat je bij mag betalen. Vaak slipt je pakketje erdoor, ze kunnen die dagelijkse 68 zeecontainers boordevol CN meuk natuurlijk niet allemaal afzonderlijk beoordelen.
En de waarde die de Chinezen erop vermelden: de echte waarde kan gewoon geschat worden als men vermoed dat het wat creatief is ingevuld. Dat gebeurt ook, tenzij jij keihard kunt aantonen dat de waarde anders is. Een CN factuur wordt niet geaccepteerd (kreeg ooit een Wordfile van een Chinese verkoper zodat ik zelf een waarde kon invullen :) . Had geen trek om voor een paar euro het risico te lopen als fraudeur terecht te moeten staan)

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Joopieboy
Om daar even op in te haken, noem jij maar iemand die belasting heeft moeten betalen voor een pakketje uit China. Dat gebeurd gewoon niet omdat de waarde van 99% te laag is. Uit Japan, Amerika en dat soort landen heb je wel bijna altijd prijs.

Het bedrag is tegenwoordig 25 euro trouwens, maar idd.

Edit: niet veranderd

Joopieboy wijzigde deze reactie 01-03-2019 18:20 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Joopieboy Da's een mooie vraag voor een poll :)

Ik -en vrijwel iedereen die ik ken die wel eens serieus in China shopt- heb in het verleden meerdere keren via PostNL/DHL een brief gehad waarin vriendelijk doch dringend verzocht werd xx euri over te maken, of aan te tonen dat de waarde <22 euri is. Eerder werd het pakketje niet bezorgd. Vooral wat grotere en/of zwaardere artikelen zijn relatief vaak de sjaak. De kleine gele envelopjes gaan altijd keihard erdoor.

En volgens de site van de Belastingdienst, is het nog altijd EUR 22,-...

Joepla wijzigde deze reactie 01-03-2019 18:13 (4%)

• Joopieboy
Dat laatste is dan mijn vergissing, weet zo even niet wat dat dan was.

En zo lang als dat ik al online ben en uit China koop, of mensen ken heb ik dat nog nooit gehoord. :P

Kan natuurlijk zeker wel. :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 15:11

Maegrim

Lokführer

Joopieboy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:57:
Om daar even op in te haken, noem jij maar iemand die belasting heeft moeten betalen voor een pakketje uit China. Dat gebeurd gewoon niet omdat de waarde van 99% te laag is. Uit Japan, Amerika en dat soort landen heb je wel bijna altijd prijs.

Het bedrag is tegenwoordig 25 euro trouwens, maar idd.

Edit: niet veranderd
Ik op een set zijtassen, dat was een dure grap ;(

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
XiaomiGlobal schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:56:
De F2 LED lampen zijn eindelijk binnen: direct naar de lokale parkeergarage gereden en geïnstalleerd, door eerst de oude verlichting te markeren met ducttape.

[Afbeelding]

Precies dezelfde verpakking als o.a de F2 LED lampen die op Amazon verkocht worden. Alleen zelf heb ik ze bij SkyJoyce op AliExpress besteld.

[Afbeelding]

Lichtbeeld, nadat ik de lampen erin gezet had. Het lichtbeeld is aanpasbaar, door aan de lamp vanaf achter te draaien. Ook het installeren van deze lampen ging veel gemakkelijker, dan alle andere die ik getest heb.

Het maakt niet uit hoe je de lamp erin duwt, omdat je hem 360 graden kunt draaien. Dus het lijkt erop dat deze wel goed zijn: ik heb alleen nog niet in het donker gereden.

Overigens hoor ik de ventilators totaal niet en dat vind ik wel positief, omdat mij dit een doorn in het oog was bij andere setjes die gekoeld worden met ventilators.
Om ledverlichting in reflectorbehuizing nog 1 kans te geven heb ik die ook besteld (H7-versie voor in een seat leon uit 2018). Ben benieuwd :)

Hiervoor had ik een HLXG setje besteld. Hiermee had ik geen goed lichtbeeld. De weg werd nauwelijks verlicht (minder dan met de standaard halogeenlampen), terwijl ze wel heel fel waren en ik dus ws. mensen aan het verblinden was. Dit komt denk ik omdat de leds naar boven en beneden richten, terwijl naar links/rechts wordt aanbevolen wat ik her en der via google vind. Die lampen hadden alleen geen mogelijkheid om gedraaid te worden. Heb ze nu als grootlicht gemonteerd. Dan schijnen ze wel naar links/rechts en wordt de weg voor me goed verlicht.

Als tussenoplossing heb ik Philips H7 halogeen racing vision lampen gemonteerd. Die zijn wel duidelijk feller dan de standaard eco lampjes die in mijn auto zaten. Ik zie nu bijv. duidelijk in de verte nog de afbuigende lijn van de lampen. Hier ben ik best tevreden mee.

Toch is dit niet wat ik van mijn vorige auto gewend was (ook een seat leon, maar dan met af-fabriek led-verlichting), dus ik geef de H7-ledlampen nog een kans. Als referentie neem ik dan het lichtbeeld van die Philips H7 halogeenlampen. Als ik er minder goed mee zie en het lichtbeeld niet mooi afbuigt dan gaan ze er weer uit (of alleen als grootlicht, als ze feller zijn dan die HLXG's).

Los van dit alles ben ik de laatste tijd wat meer aan het letten op andere auto's met anders dan standaardverlichting. Wat me wel opvalt is dat het vnl. die oude Opel Astraatjes en Golfjes zijn met verlagingskitjes en stickertuning (oftewel: sjonniebakken), die zulk soort verlichting hebben. Ik weet nog niet of ik tot die categorie wil behoren :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Er bestaan geen 'altijd' oplossing voor de richting van de leds. Bij iedere auto heb ik ze wel anders moeten draaien.

Vergeet ook niet wat het effect van de grootte van de leds, de dikte van het stuk waar de leds opzit en alles heeft.

Opgegeven vermogen is vaak een Chinese term die totaal onrealistisch is, en zeker bij de goedkopere lampen heb je dankzij een laag rendement vrij veel warmte en minder lichtopbrengst. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Heb nu ook in het donker met de F2 LED lampen gereden en ben zeer tevreden: erg helder licht geeft het en duidelijk helderder, dan origineel halogeen. Lux output is ongeveer tussen de 5000 en 6000lux.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Palomar schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:02:
[...]
Los van dit alles ben ik de laatste tijd wat meer aan het letten op andere auto's met anders dan standaardverlichting. Wat me wel opvalt is dat het vnl. die oude Opel Astraatjes en Golfjes zijn met verlagingskitjes en stickertuning (oftewel: sjonniebakken), die zulk soort verlichting hebben. Ik weet nog niet of ik tot die categorie wil behoren :X
Juist in deze categorie zie ik vaak de lampen die alle kanten uitstralen en verblinden. Ook geldt hier vaak: hoe blauwer/paarser, hoe beter. Als niemand ziet dat je je lampjes hebt getuned, heeft het natuurlijk ook geen zin :)
Hoort bij de leeftijd/doelgroep denk ik dan maar. Ooit heb ik ook eens overwogen om mijn Golfje 2 aan de binnenkant rood met geel te spuiten, gelukkig kwam ik op tijd tot inzicht dat dat toch niet echt een goed idee was :P

Als je kwalitatief goede lampen koopt, zie je vrijwel geen verschil met af-fabriek lampen. Je hebt er zelf voordeel van en je tegenliggers worden niet verblind. Gewoon doen als je het van plan bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Vaak ook van die goedkope xenon zooi in oude koplampen, dat helpt echt niet mee nee. Led is mooi helder wit en bij idd goede lampen heb je geen problemen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Joopieboy Heb nog steeds veel pret van de door jou aangeraden Lumileds, zowel in de brommert als in de Ford Ka van het meisje.

In de Ka is het netjes monteren van de drivers wat lastig. Ze passen niet in/achterin de behuizing, waardoor de 12V en de LEDdraad heen en terug door de afdekkap moeten. Dat werkt wel, maar is niet echt goed af te dichten. Gisteren kwamen er 2 rubber afdekkapjes binnen van Ali. Die zijn een stuk boller waardoor ik eea in kan bouwen. Lukt dat niet, dan kan ik daar in ieder geval de bedrading netjes doorheen laten lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

XiaomiGlobal schreef op zondag 3 maart 2019 @ 00:05:
.... Lux output is ongeveer tussen de 5000 en 6000lux.
Lumen of Lux? :?
Lux is de verlichtingssterkte per vierkante meter. (m.a.w. op welke afstand gemeten?)
Lumen is een eenheid van de totale uitgestraalde hoeveelheid licht.

Het verschil tussen lux en lumen is dat lux rekening houdt met de oppervlakte waarover het licht wordt verspreid. Een lichtbron van 1000 lumen, verspreid over 1 m2, verlicht die vierkante meter met ruim 1000 lux. Maar als je diezelfde 1000 lumen verspreid over 10 m2 wordt het oppervlakte slechts met 100 lux verlicht.

En heb je dat zelf gemeten? Of geloof je de beweringen op de doosjes? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Ik heb dat soort afdekkapjes gelukkig niet nodig gehad: want i.t.t. de LED lampen zijn die toch nooit bezorgd geworden. Ook heb ik niet die drivers vastgemaakt, aangezien ze niet zo groot zijn en niet echt in de wegliggen.

Dus met H4 is het inbouwen best wel makkelijk, dat gaat zonder problemen.

@ehtweak ik heb dat zelf gemeten ;) Je telefoon bevat een Lichtsensor en met een Luxmeter app kun je het dan meten. Dat moet zich dan altijd even stabiliseren, maar uiteindelijk krijg je wel een bruikbare meting.

Dat was dus tussen de 5000Lux en 6000Lux, maar ik zou er niet veel waarde aan hechten. Is nogal een ruwe meting met zo'n app B) Is trouwens op ongeveer een meter afstand van de lamp gemeten.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 03-03-2019 10:04 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ok. Blijft de vraag; op wat voor een afstand tussen lichtbron en meetsensor?
Anders zegt het zo weinig... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joepla

Joepla

XiaomiGlobal schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:02:
Ik heb dat soort afdekkapjes gelukkig niet nodig gehad: want i.t.t. de LED lampen zijn die toch nooit bezorgd geworden. Ook heb ik niet die drivers vastgemaakt, aangezien ze niet zo groot zijn en niet echt in de wegliggen.

Dus met H4 is het inbouwen best wel makkelijk, dat gaat zonder problemen.
Het is niet zozeer het lamptype (H4/H7), maar de manier waarop de fabrikant van je voertuig heeft bedacht hoe de bedrading loopt. Bij mijn motor gaat de voeding van buitenaf door het rubber kapje. Makkelijk en vrijwel 1 op 1 te vervangen door LED.
Bij de auto zit alle bedrading in de koplampunit. Dus er gaan na aanpassing draden naar buiten (naar de driver) en weer terug naar binnen (naar de LED) tussen de afdekkapjes door. Dat is vragen om problemen, vooral in de winter met alle troep (pekel!) die onder je motorkap wervelt. Weet je zeker dat je de drivers niet wilt vastmaken? Het gaat er niet om dat ze in de wegliggen, maar niet tijdens het rijden bewegen/trillen. Meestal beter voor je elektronica + bedrading.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Joepla schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:54:
@Joopieboy Heb nog steeds veel pret van de door jou aangeraden Lumileds, zowel in de brommert als in de Ford Ka van het meisje.

In de Ka is het netjes monteren van de drivers wat lastig. Ze passen niet in/achterin de behuizing, waardoor de 12V en de LEDdraad heen en terug door de afdekkap moeten. Dat werkt wel, maar is niet echt goed af te dichten. Gisteren kwamen er 2 rubber afdekkapjes binnen van Ali. Die zijn een stuk boller waardoor ik eea in kan bouwen. Lukt dat niet, dan kan ik daar in ieder geval de bedrading netjes doorheen laten lopen.

[Afbeelding]
Dat is mooi! Daarom ben ik eigenlijk ook erg benieuwd naar de prestaties van de X3 leds zoals ik hierboven al aangaf. Lumileds 2, stuk efficiënter en qua lichtopbrengst vergelijkbaar of net iets beter, maar wel een compacter koelblok en wat makkelijker te verstellen. Die manier van verstellen zie ik overigens ook terug bij dat laatste setje van @XiaomiGlobal, dus dat geeft moed. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Joepla schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:20:
[...]
Weet je zeker dat je de drivers niet wilt vastmaken? Het gaat er niet om dat ze in de wegliggen, maar niet tijdens het rijden bewegen/trillen. Meestal beter voor je elektronica + bedrading.
Ik heb al tyrips in de auto liggen: maar het leek mij geen kwaad kunnen, als de drivers los lagen. Zo zwaar zijn die niet en ik wilde niet direct met tyrips aan de slag, voor het geval ik de lampen er toch weer uit zou halen.

Maar ik rij de komende twee weken niet auto, omdat ik naar Beijing vlieg om een paar AliExpress pakjes op te halen :+ Nee grapje, ik ga gewoon twee weken naar China en bezoek o.a Beijing en Hongkong 8)

Als ik terug kom, dan kan ik rustig kijken of ik de drivers ergens aan vast kan maken. Wilde ze namelijk niet direct aan bestaande bedrading vast maken, omdat ik bang was dat dit schade zou kunnen opleveren. Daarom heb ik ze loslaten liggen.

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23-04 21:44
Iemand die alsnog een setje K6F van EKlights af heeft kunnen nemen? Ze willen niet meer los verkopen heb ik het idee, niet naar NL geven ze aan

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
Ja dat kan, als je het laat bezorgen in België of Duitsland.
Als je daar niemand kent zou je ze via dit bedrijf kunnen laten bezorgen.
http://www.huifkarverzendservice.nl/

Je kan ze inmiddels ook bestellen via meerdere NL webshops bijvoorbeeld ook bij GM tuningparts.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 04-03-2019 19:42 (22%)

• Demiesehv
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 21-04 20:46
Zie echt door de bomen het bos niet meer.
Heb een opel astra 2017 model.
Heb er nu led lampen in zitten van het merk fastcar toen via ali besteld.
Maar vind steeds meer het licht tegen vallen.
Plus krijg steeds vaker canbus error.
En heb er nu dus cancelers tussen.
Liefste zou ik ivm de doppen een set hebben die met de canbus werkt.
Bij deze set passen de doppen niet meer.
Welke set kan ik nu het beste op ali bestellen.
Zdat nighteye of hlxg.
Of nog een betete tip.
Ik heb reviews gekeken en ze zeggen dat de nieuwe zdat heel erg op de hikari set lijkt die erg goed bevonden worf

Demiesehv wijzigde deze reactie 07-03-2019 23:25 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• XiaomiGlobal
De F2 LED lijken mij momenteel de beste keuze: deze worden ook door Headlight Revolution verkocht als Super Nova V.4 en het lijkt erop, dat deze voor zo'n beetje iedere auto geschikt zijn. Op Tweakers hebben o.a @l3art en ik zelf al goede ervaringen ermee.

Het is niet het goedkoopste setje: maar als je bedenkt dat zo'n setje van HLXG niet tot nauwelijks tot een verbetering leidt in de hoeveelheid licht, terwijl het lichtbeeld wel okay is. Dan kun je naar mijn mening beter wat meer geld uitgeven: want je mede-automobilisten zijn je dankbaar hoor :)

En bij Nighteye zou ik helemaal wegblijven: ik snap wel waarom die hun naam veranderd hebben naar Novsight, om te verdoezelen dat hun LED aftermarket Koplampen inferieur waren of zijn. Want een Novsight setje heb ik ookal geprobeerd en dat was absoluut niet beter, dan het goedkopere HLXG setje.

Het blijft trouwens wel lastig die aftermarket LED Koplampen: er worden er enorm veel aangeboden op AliExpress, waarvan zo'n beetje alle claimen dat ze beter dan de andere zijn. Maar ik vind het persoonlijk wel goed geweest: heb nu dat F2 setje en ben daar uitstekend tevreden mee.

Ik stapte afgelopen zaterdag na een concert in mijn auto in het donker, zette de koplampen aan en dacht: wow dit is echt heel helder licht, wat die nieuwe LED koplampen geven. Daarvoor had ik nog in de regen gereden en dat was eigenlijk ook wel okay, maar pas toen het droog was kon ik zien hoe helder het daadwerkelijk is.

Fijne van dat setje, is dat ze ook gemakkelijk te installeren zijn. Je hebt wel drivers, maar die kun je met tyrips vast maken of je laat ze los liggen. Dat is een beetje afhankelijk van je auto. In begin zag ik in iedere geval op tegen die drivers, maar eigenlijk vind ik het wel fijn: bij de setjes zonder, heb je namelijk altijd korte kabeltjes en dat is bij dit setje dus niet zo.

PS groetjes uit Hongkong 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Joopieboy
Ja precies, en als je fanless wilt zeker gezien de ervaringen met de goedkopere sets die zijn eigen opstoken door beperkte koeling of bij falende of vervuilde (goedkope) fans, dan zijn de setjes die verkocht worden onder de naam X3 (lumi)leds ook een goede overweging.

Bij deze wel opletten, want je hebt imitaties die verkocht worden onder dezelfde naam, en die kosten rond een tientje (de helft). Claimen hetzelfde te leveren als de 'echte' maar dat valt in het echt zwaar tegen.

Voordeel van de X3's is dat ze een compact koelblok hebben doordat deze Lumileds een stuk efficiënter zijn dan de versie die ik gebruik. En set waarbij je een erg goed lichtbeeld krijgt en die je ook makkelijk kunt verstellen.

Alweer wat beter (iets meer licht) dan de Lumileds zoals die ik alweer jaren gebruik en hier ook al velen heb aangeraden. :)

Basisregel is nog steeds eigenlijk, je moet een gecentreerd lichtpunt hebben die niet te groot is en overeen komt met gloeidraad in feite. Led element moet dus ook niet te dik zijn. Vaak zie je bij Cree of Cob leds dat je vrij veel oppervlakte hebt, soms zelfs 3 of 4 kanten en daardoor het lichtbeeld echt waardeloos is.

Plus dat soort goedkopere leds zijn veel minder efficiënt, leveren daardoor meer warmte en minder licht, maar zijn wel goedkoop... Iets wat je niet in je koplamp wilt.

Chineese specs kloppen ook nooit trouwens, ze hebben de neiging alles op te tellen en 'maximaal' van 2 lampjes en het liefst de H4 versie met groot en dimlicht tegelijk. :+

Merk kun je ook weinig mee, ander stickertje van een andere verkoper en je hebt een ander setje. Vaak wisselen ze ook nog van kleur en klaar. Zeker Nederlandse shops verkopen dit soort goedkope lampjes onder een 'eigen/bekende,' naam voor veel geld en dat zou dan goed moeten zijn... Beter is afgaan op positieve ervaringen zoals van mij, @XiaomiGlobal die laatst een hoop getest heeft of anderen hier in het topic.

Blijft natuurlijk lastig ook, de een vind het al geweldig als hij 'heel fel licht' heeft en maakt zich geen zorgen om zijn lichtbeeld. Terwijl een ander met reflector koplampen het maximale eruit wilt halen, en dat zou je eigenlijk moeten willen. :)

• Demiesehv
Niemand ervaring met de zdat die sprekend op de hikari set zou lijken.
Hoor en lees daar hele positieve verhalen over.
Anders maar een setje f2 bestellen

• Joopieboy
Lees mijn verhaal nu nog maar eens, dan weet je al waarom ik je die niet zou aanraden. ;)

• Demiesehv
Joopieboy weet niet waar je op doelt.

• Joopieboy
Als ik even kijken of Hikari H7 led of Zdat, dan zie ik een ledlamp met een grote COD led, dus geen gecentreerd lichtpunt (slecht voor het lichtbeeld) en ook een type die best wel warm wordt gezien het lage rendement en daarmee ook minder licht output. Kan best zijn dat die het nieuw best ok doet, maar veel van dit soort setjes hebben een nu niet bepaald geweldige ventilator. Met grote kans op falen in redelijk korte termijn.

• Demiesehv
Joopieboy als ik naar de f2 kijk h7 zie ik 1 led.
Qls ik de zdat bekijk zie ik exact hetzelfde.

€ 21,19 61%OFF | Zdatt 2 Pcs Super Brgiht Auto Led Licht H1 H7 Led Lamp H8 H9 H11 9005 HB3 Koplampen Canbus 100 W 12000LM 12 V Automobiles
https://s.click.aliexpress.com/e/1HMLqyv

• Joopieboy
Check, dan hebben we het allebei over een andere. In dat geval niks gezegd, en zelf geen ervaring mee. :)

• Demiesehv
Dan ga ik ze bestellen en testen

• FutureCow
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-04 15:26

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Wat zijn fysiek de verschillen tussen de F2, X3 en bijv de K6F? En verschil in lichtbeeld? Lux of kleur temperatuur verschil?

Vakmanschap is meesterschap

• Joopieboy
Qua basis ontwerp zijn het dezelfde lampen, op het feit na dat de X3 passief gekoeld is, maar dan met een andere kleur lampje en een ander merk erop. Lichtkleur is altijd hetzelfde bij LED, spierwit. En lichtbeeld weet ik inmiddels zelf van de X3 dat dat heel erg goed is.

Qua lichtopbrengst heb ik ze niet langs elkaar gehouden, maar specs geven aan 8000 VS 6000 voor respectievelijk actief gekoeld VS passief. En dat is ergens ook logisch.

Joopieboy wijzigde deze reactie 08-03-2019 20:02 (33%)

• BadEendTerror
De HLXG met lumiled geeft een prima licht met een lens lamp.
Dus om de HLXG gelijk af te raden lijkt me niet zo handig, het is wel zo dat de lichtopbrengst per auto verschillend kan zijn. Dit hangt van de bouw van koplamp af.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 09-03-2019 11:25 (18%)

• MartijnAbel
Ik heb een setje K6F besteld bij een NL webshop, maar het lijkt wel of zien ze er iets anders uit dan wat het hoort te zijn.

MartijnAbel wijzigde deze reactie 09-03-2019 16:32 (30%)

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Dat bevestigt toch weer mijn idee om gewoon lekker uit China te bestellen, de 'kwaliteit' die je dan zou kopen bij een Nederlandse shop ook doorgestoken kaart...

• MartijnAbel
Joopieboy schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:39:
Dat bevestigt toch weer mijn idee om gewoon lekker uit China te bestellen, de 'kwaliteit' die je dan zou kopen bij een Nederlandse shop ook doorgestoken kaart...
Eklight verscheept niet meer naar NL helaas.
Maar heb je het idee dat deze niet echt zijn dan?

• Joopieboy
Nogmaals merk zegt erg weinig bij die Chinese verkopers. Ze komen en gaan lijkt het wel, maar vaak aan het ontwerp kun je wel het een en ander herleiden. Zo bij deze kan ik niet zeggen dat ze mij bekend voorkomen nee...

• BadEendTerror
Dit zijn wel degelijk de K6F lampen van Eklight.
Kijk maar eens op hun site, zien er precies hetzelfde uit en type nr is ook gelijk.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de LED met CSP van Eklight het doen wat betreft lichtopbrengst.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 10-03-2019 14:33 (37%)

• MartijnAbel
BadEendTerror schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:14:
Dit zijn wel degelijk de K6F lampen van Eklight.
Kijk maar eens op hun site, zien er precies hetzelfde uit en type nr is ook gelijk.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de LED met CSP van Eklight het doen wat betreft lichtopbrengst.
Das goed nieuws dan :D Mijn twijfel zat hem in het andere alu uiterlijk bovenaan de lamp, namelijk meer afgeschuind dan wat ik zie bij EK op de website.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-04 22:29
@MartijnAbel je kan het nog even toetsen met de test van bulbfacts, deze is identiek aan de k6f.

https://www.bulbfacts.com...toled-led-kit-review.html

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• MartijnAbel
Geronimoos schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:19:
@MartijnAbel je kan het nog even toetsen met de test van bulbfacts, deze is identiek aan de k6f.

https://www.bulbfacts.com...toled-led-kit-review.html
Op dat plaatje zien ze er idd exact hetzelfde uit, goed nieuws dus. Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ixl85
Gisteren heb ik het volgende setje HIR2 9012 gekocht:
https://www.aliexpress.co...c77a24814a9894202813306d8

Het huidige setje wat ik heb is prima en werkt perfect. Ik ben echter toch benieuwd of er verschil zit in de verkopers, setjes, kleur, output, etc.
Was het nodig? Nee.
Is het leuk? Ja :)

M'n vriendin snapt er niks van, maar iedere ochtend als ik vertrek (0540) en het pikke donker is, heb ik er plezier van. Het is maar een gekke hobby, hehehehehe.

• MartijnAbel
MartijnAbel schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:22:
[...]

Op dat plaatje zien ze er idd exact hetzelfde uit, goed nieuws dus. Thanks!
Ook nog even navraag gedaan bij EKLight en die geven aan dat het een origineel K6F setje betreft.
Heb voor de Daihatsu even een setje HLXG besteld in H4, kijken of dat een beetje werkt in de reflectorkoplamp. Binnenkort toch voor de APK, kijken of het lichtbeeld een beetje netjes is

• Joopieboy
Ben benieuwd naar je ervaring met beide setjes. :)

Want jij hebt eerder toch ook leds gehad, maar dat was toch geen succes?

• MartijnAbel
Joopieboy schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:10:
Ben benieuwd naar je ervaring met beide setjes. :)

Want jij hebt eerder toch ook leds gehad, maar dat was toch geen succes?
Ik heb toen een setje over genomen van Johan, maar die hadden een heel slecht lichtbeeld in de nieuwe projectoren die ik heb.
Toevallig heeft iemand anders met een V50 ook die nieuwe projectoren, maar dan met een Hilox XTR Black setje. Dit zijn dezelfde lampen en dat zou wel een goed lichtbeeld moeten geven :D

• Palomar
  • Niet online
Ik heb die F2 lampen binnengekregen, maar ws heb ik een domme fout gemaakt door H1 aan te klikken ipv H7. Zie dat nu ook in de order bevestiging staan, dus zal ws geen fout zijn van Ali Express.

Anyways... Zou er een manier zijn om deze toch in mijn H7 lampen te kunnen plaatsen? Bijv. andere socket erop zetten? Of zou de positie van de led ook anders zijn? Bestel anders wel opnieuw H7, maar dan moet ik wel weer 3 weken wachten..

• XiaomiGlobal
Ik denk dat je pech hebt hoor: een H1 lamp past niet in de houder van H7 etc. Je kunt het wel proberen, maar dat is prutserij en dat iets wat je niet bij de koplampen wilt doen.

Beste kun je het H1 setje verkopen ( met verlies ) en dan wachten tot je het goede setje ontvangt.

• Joopieboy
Of kijken welke aansluiting je mistlampen hebben en ze daarvoor gebruiken. :)

• MartijnAbel
Palomar schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:41:
Ik heb die F2 lampen binnengekregen, maar ws heb ik een domme fout gemaakt door H1 aan te klikken ipv H7. Zie dat nu ook in de order bevestiging staan, dus zal ws geen fout zijn van Ali Express.

Anyways... Zou er een manier zijn om deze toch in mijn H7 lampen te kunnen plaatsen? Bijv. andere socket erop zetten? Of zou de positie van de led ook anders zijn? Bestel anders wel opnieuw H7, maar dan moet ik wel weer 3 weken wachten..
Vragen of de verkoper je 2 losse sockets/brackets wil verzenden al denk ik dat die kans klein is. Maar hé, nee heb je, ja kun je krijgen ;)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:05

l3art

Moderator Mobile
Palomar schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:41:

Ook al zal zou er een soort van verloop stekker/socket zijn dan zal je lichtbeeld denk ik anders worden omdat de led iets minder diep in de lampbehuizing zal steken. Deze verkopen en een H7 bestellen lijkt me de beste oplossing.

Te koop AKG Y50BT koptelefoon en een Feiyu Tech G4S gimbal

• Palomar
  • Niet online
l3art schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:54:
[...]

Ook al zal zou er een soort van verloop stekker/socket zijn dan zal je lichtbeeld denk ik anders worden omdat de led iets minder diep in de lampbehuizing zal steken. Deze verkopen en een H7 bestellen lijkt me de beste oplossing.
ja daar ben ik idd ook bang voor. Kan uit de afbeeldingen niet goed zien of er verschil is, maar dat is er vast wel.

• Palomar
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 06:28:
Of kijken welke aansluiting je mistlampen hebben en ze daarvoor gebruiken. :)
mijn auto heeft al af-fabriek led mistlampen, dus dat is ook niet nodig ;)

Bestel wel een setje nieuwe. Al weet ik zeker dat ik bij bestellen H7 had aangeklikt. Zal de bevestigingsmail nu even extra goed checken :P

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:17:
[...]

mijn auto heeft al af-fabriek led mistlampen, dus dat is ook niet nodig ;)

Bestel wel een setje nieuwe. Al weet ik zeker dat ik bij bestellen H7 had aangeklikt. Zal de bevestigingsmail nu even extra goed checken :P
Om hier nog even op terug te komen, ik heb net een nieuw setje besteld en H7 aangeklikt. Daarna moest ik op Ali Express inloggen en kon ik betalen. Maar socket type stond toen weer op H1, terwijl ik dat zeker weten niet had geselecteerd. Tipje voor de mensen ook bestellen, let hier goed op!!!

Mijn H1 setje heb is inmiddels verkocht aan een andere tweaker.

• BadEendTerror
Is dat ook zo als je eerst inlogt op ali en dan de bestelling doet?

• gehaktstaaf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-04 06:58
Eind december had ik ze al besteld (via Banggood), vandaag dan eindelijk binnen. De Nighteye A315 H7 versie. Waarom deze? Het is immers al een wat ouder type. Ik wilde persé passieve koeling, daarnaast moet de boel gemonteerd worden in een Peugeot 208 (met projectors). Over de 208 is in dit topic eerder ook al gesproken, maar de afmetingen van de behuizing voldoen niet aan de H7 standaard, waardoor veel LED's gewoon niet passen. Van dit type wist ik zeker dat het zou passen. Daarnaast heb ik eerder al Nighteye A344 (H4) gehad, en was daar prima tevreden over.

Afijn, direct ingebouwd en toen het donker was maar eens een rondje gemaakt. Lichtbeeld is heel keurig, al staan ze naar mijn idee nog wat laag. Moet ik nog even goed naar kijken.

Het verschil met halogeen is niet enorm. Oké, er komt best wat licht uit, maar op nat wegdek is +/- 6500K gewoon niet zo effectief. Als er nog eens een fabrikant komt met LED's met 4500 a 5000K dan sta ik vooraan in de rij.
Vooralsnog blijven deze gewoon zitten, icm de LED DRL ziet dit er gewoon een stuk beter uit, het stoort niet op de radio en bij droog weer is de lichtopbrengst toch merkbaar beter dan halogeen.

Edit: stop/start werkt ook gewoon prima met deze lampen. En geen dimmende lampen tijdens het weer aanslaan van de motor (zoals bij halogeen).

gehaktstaaf wijzigde deze reactie 16-03-2019 12:49 (4%)

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
Hier nu fabrieksaf adaptieve LED verlichting. Was het al met Xenon gewend, is eigenlijk vergelijkbaar qua intensiteit. Alleen de bochten in is het licht directer aan en uit.

En het testen als je ze de eerste keer weer aanzet oogt grappig :+ Vraag me alleen af of het ook nog nut heeft, maar er zal vast over nagedacht zijn. Geluid niet hard zetten, radio gaat opeens aan :9

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• XiaomiGlobal
gehaktstaaf schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:48:
Het verschil met halogeen is niet enorm. Oké, er komt best wat licht uit, maar op nat wegdek is +/- 6500K gewoon niet zo effectief. Als er nog eens een fabrikant komt met LED's met 4500 a 5000K dan sta ik vooraan in de rij.
Vooralsnog blijven deze gewoon zitten, icm de LED DRL ziet dit er gewoon een stuk beter uit, het stoort niet op de radio en bij droog weer is de lichtopbrengst toch merkbaar beter dan halogeen.

Edit: stop/start werkt ook gewoon prima met deze lampen. En geen dimmende lampen tijdens het weer aanslaan van de motor (zoals bij halogeen).
Eigenlijk heb je niet zoveel aan deze setjes: ze leveren net een kleine verbetering in de hoeveelheid licht, wat ook nog eens een placebo effect kan zijn. Omdat je immers een andere kleur licht hebt.

Dat je er dan dik drie maanden op hebt moeten wachten is extra zuur, want via AliExpress heb je die dingen binnen een week meestal binnen >:)

Bij de setjes die wel echt flink meer licht geven, zoals dat F2 setje ( wat vast niet in je Peugeot 208 past? ) merk je ook: dat het in de regen ook wel prima is. En setjes geler licht zijn er ook gewoon hoor ;)

• gehaktstaaf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-04 06:58
XiaomiGlobal schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:16:
[...]

Eigenlijk heb je niet zoveel aan deze setjes: ze leveren net een kleine verbetering in de hoeveelheid licht, wat ook nog eens een placebo effect kan zijn. Omdat je immers een andere kleur licht hebt.

Bij de setjes die wel echt flink meer licht geven, zoals dat F2 setje ( wat vast niet in je Peugeot 208 past? ) merk je ook: dat het in de regen ook wel prima is. En setjes geler licht zijn er ook gewoon hoor ;)
Zoals ik al zei inderdaad een kleine verbetering, al is het optische mij ook wel wat waard.
Die F2, is dat deze [url]1161amp-9jtBI9gIf6AFLNYCDskrcw1552769402391[/url] ? Ik zie een breedte van 15.3mm in H7, vraag het me af of dat gaat passen. Maar ga het wel even verder uitzoeken. Klinkt interessant!

• BadEendTerror
Volgens eigen zeggen van Eklight komen ze binnenkort met een LED lamp die 800% meer licht zou geven als een halogeenlamp, zie de foto hieronder. Ben benieuwd hoeveel iicht deze in werkelijkheid geeft.
Eklight V13

BadEendTerror wijzigde deze reactie 20-03-2019 13:47 (9%)

• MartijnAbel
BadEendTerror schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:46:
Volgens eigen zeggen van Eklight komen ze binnenkort met een LED lamp die 800% meer licht zou geven als een halogeenlamp, zie de foto hieronder. Ben benieuwd hoeveel iicht deze in werkelijkheid geeft.
[Afbeelding: Eklight V13]
Vraag me wel af wat voor led chips ze dan gebruiken. Ben wel benieuwd

• BadEendTerror
Ziet eruit als CSP leds.

• Palomar
  • Niet online
BadEendTerror schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:46:
[Afbeelding: Eklight V13]
claimen die chinese verkopers niet altijd dat hun product is 10000 times better than others ;)

• Palomar
  • Niet online
Ik heb die F2 H7 lampen nu binnengekregen. Even gepast, maar het koellichaam komt precies tegen het clipje waarmee de lamp vastgeklemd zit, waardoor die niet past. Die ik iets verkeerd, of past dit gewoon niet altijd? Lijkt me dat alle H7 lichtunits zo in elkaar zitten met een klemmetje op die plek??

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Palomar schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:21:
Ik heb die F2 H7 lampen nu binnengekregen. Even gepast, maar het koellichaam komt precies tegen het clipje waarmee de lamp vastgeklemd zit, waardoor die niet past. Die ik iets verkeerd, of past dit gewoon niet altijd? Lijkt me dat alle H7 lichtunits zo in elkaar zitten met een klemmetje op die plek??
Soms is het even pielen ja. Met mijn vorige auto moest ik het klemmetje helemaal los halen, de lamp er in doen, en dan het klemmetje er weer in zetten en de lamp vast klemmen. Net als bij jou omdat je anders niet langs het koelblok komt.

• Palomar
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:24:
[...]

Soms is het even pielen ja. Met mijn vorige auto moest ik het klemmetje helemaal los halen, de lamp er in doen, en dan het klemmetje er weer in zetten en de lamp vast klemmen. Net als bij jou omdat je anders niet langs het koelblok komt.
Maar bij mij is het iets anders. Ook al zou ik het op jouw genoemde manier doen, dan zit het klemmetje (dat achter het hoekje van de H7 fitting haakt) in de weg.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Palomar schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:37:
[...]

Maar bij mij is het iets anders. Ook al zou ik het op jouw genoemde manier doen, dan zit het klemmetje (dat achter het hoekje van de H7 fitting haakt) in de weg.
Op welke manier dan? Anders misschien even een foto maken? Is de base van het koelblok te dik voor de klem misschien?

l3art wijzigde deze reactie 22-03-2019 18:39 (7%)

• thespeed
  • Registratie: april 2005
Palomar schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:21:
Zonder foto even niet duidelijk wat je bedoelt .
De H7 adapter kun je als het goed is van de lamp afschuiven waardoor je die als eerste kunt monteren waarna je de lamp weer in deze adapter schuift.
Je hebt dat vast al gezien maar je weet het nooit met dat soort kleine dingen.

Bij mijn auto heb ik nog weer een speciale adapters nodig omdat ik de H1 adapter anders niet goed vastgeklemd krijg. Dus hopelijk zijn deze ook snel binnen zodat ik het in kan bouwen. :)
Kwam hier ook veel te laat achter terwijl ik er al achter had moeten komen toen ik zag dat mijn lampen in speciale adapters zaten.
Hopelijk passen de lampen goed bij jou.

thespeed wijzigde deze reactie 23-03-2019 11:00 (7%)

• Palomar
  • Niet online
thespeed schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:58:
[...]

Zonder foto even niet duidelijk wat je bedoelt .
De H7 adapter kun je als het goed is van de lamp afschuiven waardoor je die als eerste kunt monteren waarna je de lamp weer in deze adapter schuift.
Je hebt dat vast al gezien maar je weet het nooit met dat soort kleine dingen.

Bij mijn auto heb ik nog weer een speciale adapters nodig omdat ik de H1 adapter anders niet goed vastgeklemd krijg. Dus hopelijk zijn deze ook snel binnen zodat ik het in kan bouwen. :)
Kwam hier ook veel te laat achter terwijl ik er al achter had moeten komen toen ik zag dat mijn lampen in speciale adapters zaten.
Hopelijk passen de lampen goed bij jou.
Snap idd dat een foto handiger uitlegt, maar heb ik nog even niet voorhanden ;) ik heb idd de H7 adapter eraf gehaald. Die klem je dan vast in de lichtunit. Met dat klemmetje gaat het echter fout. Die steekt uit. Als ik de led-lamp er vervolgens in wil drukken kan ie niet helemaal erin vanwege dat uitstekende klemmetje....

Misschien nog niet helemaal duidelijk...? ;) Probeer dit weekend nog een poging te doen en zal dan foto's maken.

• Palomar
  • Niet online
Zie hier een foto met waar het om gaat:

https://imgshare.io/image/20190323-151445.J2AwV

Dat clipje zit in de weg...

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:57
Vouw je die opstaande rand van de klem toch opzij?
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True