Ik heb pas 1x in de 15 jaar dat ik auto rijd de mistlampen pas écht nodig gehad (40k per jaar).nokiaan958GB schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:05:
Goedenavond,
Ik heb gisteren mijn dimlicht leds vervangen door Lumileds. Ik ben best tevreden over het resultaat. Op naar het volgende project
Nu zit ik rond te neuzen voor mijn H8 mistverlichting. Wat ik me in 1e instantie afvraag is wat de ideale lichtkleur voor mistlicht is. De meesten bieden 6000-6500K aan, een enkeling 3000K. Mijn gevoel zegt dat je liever wat geler licht zou willen.
Ik heb nu een prima setje HB3 leds over. Zijn deze eventueel om te bouwnen naar H8?
Dagelijks gebruik ik m'n mistlampen om op een lokale bochtige en slecht verlichte 60 weg (opweg naar de snelweg) de 'dode hoeken' van m'n slechte projector HIR2 lampen te niet te doen (komt niet door de LED lampen, was daarvoor ook al, slecht design waar iedereen met deze auto last van heeft). Eenmaal aangekomen op de 'fatsoenlijke' wegen, gaan ze weer uit. Ik ga dus gewoon voor de 6000K lampen.
De keer dat je écht minder dan 50M zicht hebt zijn zo dramatisch laag dat ik er geen rekening mee houd.