Helaas niet zo sterk. Echter voor je koplamp heb je een type goedkeuring voor een bepaalde lamp. Als je daar een LED lamp in stopt, voldoe je er niet meer aan en kan je een boete krijgen. Als de politie je tegenkomt kunnen ze je vrij simpel bekeuren, zie hieronder. En dan loop je het risico dat je het ter plekke mag oplossen.Palomar schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:55:
Ik heb ook wel eenw zitten kijken naar LED verlichting voor mijn 2018 seat leon (nieuw besteld, maar vond 1100 euro voor ledkoplampen wat te gortig). Echter van wat ik ervan begrijp mogen er niet eens andere lampen dan gloeilampen in een koplamp ontworpen voor gloeilampen. Hoe sterk wordt hierop gehandhaafd? Want ik wil eigenlijk niet het risico lopen dat ik 's avonds wordt staande gehouden en niet verder mag rijden vanwege dit.
Artikel 5.2.64 Verbod van verblindende lichten
1. Personenauto’s mogen, met uitzondering van grote lichten, niet zijn voorzien van verblindende lichten.
Wijze van keuren: Visuele controle. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
Ook zie ik soms auto's rijden van een model dat nooit met led verlichting is geleverd en welke erg fel/verblindend zijn. Het licht schijnt alle kanten op. Is dat altijd het resultaat van after market ledlampen? Want dan begrijp ik ook wel dat het niet mag en dat je kunt worden staande gehouden. Ik vind het erg hinderlijk.

Maar je vat precies samen waarom ik er zo tegen ben. Je vindt de goede manier te duur (type goedkeuring, goed afgesteld etc etc), en dan zijn er mensen (ik zeg niet specifiek jij
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR