Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17:20

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Bij mijn Giulietta geven ze een hele lichte storing. 't Is net alsof de ontvangst net iets minder is, maar wanneer je naar een zender luistert met goed ontvangst zal je er weinig van merken.
l3art schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:15:
Heb mijn led lampen er nog nooit uitgehaald voor een apk. Totaal geen gezeur mee gehad. Ze kijken alleen naar het lichtbeeld en de kleur van de verlichting.

Overigens is dat niet het enige correcte lichtbeeld.
Dit kan ook nog:
[Afbeelding]
Ik had mijn HLXG H7 LED lampen ook net voordat mijn auto voor APK moest, ingebouwd en er ook gewoon in gelaten. Ze hebben alleen de lampen afgesteld en verder was alles ok. Volgens mij als het lichtbeeld maar goed is maken ze er niet echt zo'n probleem van. Dit was trouwens bij een Profile keuringsstation dat in beheer is van een Ford dealer.

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-11 15:00
Heb mijn led lampen er nog nooit uitgehaald voor een apk. Totaal geen gezeur mee gehad. Ze kijken alleen naar het lichtbeeld en de kleur van de verlichting.

Dit kan ook nog:
[Afbeelding]
Dat beeld heb ik. Overigens bij een grote beurt nog afgesteld door de dealer met de F2 units er in. Ze hebben er niks over gezegd. :)

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Nu online

Dit kan ook nog:
[Afbeelding]
Ik vertrouw het gewoon voor geen meter: want ik geef ze niet de opdracht om mijn interieur filter te vervangen, anders had ik dat wel gecommuniceerd. En wat doen ze! Ze vervangen hem zonder mijn toestemming en nu zit ik met dubbele kosten. ( Had immers al eentje klaar liggen )

Het risico kon ik gewoon niet nemen, want de APK zou over vier dagen verlopen. En aangezien ik niet bij ze in de werkplaats kom, kan ik ze ook niet uitleggen dat de LED lampen zelf ook nog afgesteld kunnen worden.

Als ik naar een onafhankelijk keuringsstation was geweest, dan had ik ze wel laten zitten: dan kun je er ook bij blijven en de keurmeester zal je roepen, mocht er iets mis zijn. Bij de Suzuki dealer werd ik niet eens gebeld, die vervangen het gewoon zonder toestemming. Was daar wel een beetje pissig om en eerlijk gezegd nog steeds wel...

• meintje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:28
XiaomiGlobal schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:18:
[...]

Ik vertrouw het gewoon voor geen meter: want ik geef ze niet de opdracht om mijn interieur filter te vervangen, anders had ik dat wel gecommuniceerd. En wat doen ze! Ze vervangen hem zonder mijn toestemming en nu zit ik met dubbele kosten. ( Had immers al eentje klaar liggen )

Het risico kon ik gewoon niet nemen, want de APK zou over vier dagen verlopen. En aangezien ik niet bij ze in de werkplaats kom, kan ik ze ook niet uitleggen dat de LED lampen zelf ook nog afgesteld kunnen worden.

Als ik naar een onafhankelijk keuringsstation was geweest, dan had ik ze wel laten zitten: dan kun je er ook bij blijven en de keurmeester zal je roepen, mocht er iets mis zijn. Bij de Suzuki dealer werd ik niet eens gebeld, die vervangen het gewoon zonder toestemming. Was daar wel een beetje pissig om en eerlijk gezegd nog steeds wel...
Hoezo is een interieurfilter APK afkeur? Dan halen ze dat filter er toch lekker uit als de auto alleen voor een APK komt ipv kleine/grote beurt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Nu online
meintje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:22:
[...]

Hoezo is een interieurfilter APK afkeur? Dan halen ze dat filter er toch lekker uit als de auto alleen voor een APK komt ipv kleine/grote beurt?
Niet, dat is mijn hele punt: ze kijken verder dan alleen APK en het zal mij niks verbazen, als een ijverige monteur die lampen eruit trekt en dan twee gewone Halogeenlampen erin zet. Ik heb mijn auto namelijk gebracht voor onderhoud en APK. Maar ik heb ze nooit toestemming gegeven om die interieur filter te vervangen.

Tig mails heb ik met ze uitgewisseld, om precies aan te geven wat gedaan moest worden. Dus ja ik vertrouw het voor geen meter en dat is juist de reden, waarom ik de lampen vlak voor de APK eruit gehaald heb. Ik heb autisme en voor mij zijn eventuele felle discussies extra lastig, daarom dat ik het ook gelaten heb voor wat het is. Was maar € 27 en een aparte APK was duurdere geweest.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:55

l3art

Moderator Mobile
Hmmm typisch. Volgende keer goede afspraken maken dat ze bellen, ook voor kleine bedragen.

Als je overigens je auto instuurt voor (een) ondehoud(sbeurt) dan kan ik me ook wel weer voorstellen dat ze dit gewoon doen. Je geeft ten slotte opdracht voor een onderhoudsbeurt en daar hoort het vervangen van een interieurfilter bij.

Jammer alleen dat zo'n filter weer geen effect heeft op hoe goed je lampje het doen ;-) moet toch iets zeggen om het een beetje on topic te houden

Te koop Kobo Aura One

• AcIDeR
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-11 09:32
Hallo,

Ik heb een (voorloper) VW Golf van 08-2018, met de volgende lamphouder:

https://imgur.com/gallery/t1vIeRt

Ik krijg echter niet gevonden of dit nu een golf 7 of 7,5 is?
En of dezelfde fittinghouder in het 2019 model zit?

• Rob070
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15-11 22:52
Je kan deze lamphouder met een dremel aanpassen! Dat heb ik ook gedaan met die van een polo 6r. Ik had toen led lampen met een koelblok.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 15:01
Ik zou je aanraden om gewoon de juiste adapter te kopen, de originele lamphouder aanpassen is echt zonde omdat je hem dan nooit meer origineel kan maken!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 20:11
Vandaag de F2 H11 setjes geplaatst op mijn Mazda CX-5. Ik ben wel tevreden over de kleur en het lichtbeeld!
Ook grappig om de auto city brake radar te zien op de eerste foto :)

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.f3f84c4dAuuNqU

bramv82 wijzigde deze reactie 20-05-2019 08:49 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:27
AcIDeR schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:47:
Hallo,

Ik heb een (voorloper) VW Golf van 08-2018, met de volgende lamphouder:

[Afbeelding]

Ik krijg echter niet gevonden of dit nu een golf 7 of 7,5 is?
En of dezelfde fittinghouder in het 2019 model zit?
Een Golf uit 2018 is een Golf 7,5. Kan me niet voorstellen dat in een Golf uit 2019 ineens een andere fitting zit.

Heb zelf een Golf 7 en zit ook te kijken naar led lampen. Op Aliexpress is er natuurlijk veel keuze, maar dan moet ik weer met adapters gaan werken en de reviews zijn nogal wisselend.

Op Ebay ben ik wel plug&play kits tegengekomen:

https://www.ebay.co.uk/it...GOLF-MK6-MK7/312614684261

https://www.ebay.co.uk/it...EE-PLUG-PLAY/312275601677

Wel jammer dat ik ze op Aliexpress niet kan vinden.

• BadEendTerror
In een Peugeot 208 geven de HLXG h7 mini lampen met Lumiled geen storing op de radio.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
BadEendTerror schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:55:
In een Peugeot 208 geven de HLXG h7 mini lampen met Lumiled geen storing op de radio.
Nieuw model 208, met projector koplampen? Is er genoeg ruimte voor het koelblok en hoe vind je het verschil met de halogeen pitjes?

Ik heb eerder lumileds gekocht en daarvan bleek de diameter van de kop te dik. Peugeot houdt zich niet aan de standaard van 15mm, maar deze passen dus wel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nu heb ik inmiddels de nodige ervaring met LED H7 (niet altijd succesvol wegens de fysieke beperkingen van de inbouwruimte), LED HB4 als mistlamp (uitstekend bevallen), LED interieurverlichting (zowel in de plafondunits alsmede kofferbak en opbergvak; werkt al jaren prima) en LED knipperlichten (inclusief CANBUS belastingsweerstand; werkt al jaren prima).

Nu zoek ik echter vervanging voor de T10/W5W gloeilampjes die in de achterlichten zitten van mijn auto (2 x 2 stuks).
Uiteraard zijn er talloze advertenties/aanbieders op eBay, AE, BG, amazon, etc.
Die pochen allemaal met het feit dat ze veel méér licht geven dan de 5W gloeilampjes die er normaal inzitten.
Maar, dat wil ik helemaal niet. Ik zoek juist T10/W5W LED steeklampjes die ongeveer evenveel licht geven als de oorspronkelijke gloeidraadlampjes. Want je wilt helemaal geen achterlichten die veel feller zijn dan normaal. Zeker niet omdat dan mogelijke verwarring met je remlichten kan ontstaan.

Voor zover ik kan vinden geeft een Philips/Osram T10 gloeilampje ergens tussen de 50-100 lumen aan licht.
M.a.w. ik zoek een LED uitvoering die en ca. 50-100 lumen levert, en geen CANBUS errors geeft.
Ik mis namelijk bij veel Chinese aanbieders de lichtopbrengst, zodat ik kan vergelijken met het ouderwetse gloeilampje.

Iemand een idee/tip qua aanbieder? Iemand ervaring met het vervangen van de T10/W5W achterlichten met een type/merk wat werkt in een Skoda met CANBUS check?

Oh ja, en ik bedoel niet de (semi-legale) überdure T10/W5W LED uitvoeringen van Osram of Philips zelf. ;)

ehtweak wijzigde deze reactie 27-05-2019 12:14 (3%)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Nu online
Ik zou het wat betreft andere verlichting van de auto, mooi bij traditionele halogeen houden. Bij de koplampen is het op uitzonderingen na plug en play, maar de andere verlichting is niet direct zo makkelijk te vervangen.

Daarnaast is mijn grootste zorg eigenlijk de duurzaamheid: je hebt niks aan die LED lampen, wanneer ze minder lang mee blijken te gaan dan klassieke halogeenlampen.

Uiteraard heb ik ook dit soort lampen voorbij zien komen en met de Peugeot 205 heb ik zelfs de dashboard verlichting met LED proberen te vervangen, maar geen een lampje werkte. Vandaar dat ik mij er niet aan waag. Bij de LED koplampen setjes, zit tenminste een chip die zorgt dat de stroom omgezet wordt. Zodat je geen storingen of andere problemen krijgt.

Bij de andere verlichting, zijn het puur LED lampjes waar i.p.v. de gloeidraad een LED chip zit. Ik betwijfel of zo'n klein lampje, dan ook de stroom omzet of hoe je dat zou moeten benoemen? Ik zou er dus niet mee gaan klooien, al ben ik natuurlijk wel benieuwd naar je eventuele ervaringen.

Daarnaast is LED natuurlijk veel feller dan traditionele halogeen verlichting, wat goed is voor koplampen. Maar minder fijn bij de achterlampen, als je er bij het stoplicht als achterligger achter staat.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 27-05-2019 11:24 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@XiaomiGlobal Zoals gezegd:
Ik heb prima functionerende HB4 LED mistlampen.

Al jarenlange prima functionerende LED interieurverlichting (opbergvakje + dubbele plafondunits):

Al jarenlang prima functionerende LED knipperlichten:

Al jarenlang prima functionerende LED kofferbakverlichting. :Y

Er is niks mis mee, als je weet wat je zoekt en wat je doet. En ik weet wat ik zoek; alleen vertellen veel Chinezen er niet altijd/vrijwel nooit bij wat de juiste specificaties zijn... O-)

Een aantal jaar geleden had ik een goede leverancier van dit soort LEDjes in Duitsland gevonden (hypercolor.de). Alleen die levert alleen nog maar interieurverlichting. Dit omdat ze geen discussies met de Duitse keuringsinstanties meer wilden hebben...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BadEendTerror
@JPS
208 met projector koplampen van voor de facelift, maar dat maakt denk ik niks uit.
De HLXG mini lamp heeft een kop van 13.5 mm en past wel, helaas is er te weinig ruimte voor de ventilator en de driver, daarom moet je er een grotere afdekkap op zetten.
En zelfs dan past de driver er nog niet in, maar dat is niet zo erg.
Het licht is veel beter als met halogeen, heb hier geen foto van.

Kijk maar eens op de volgende link, daar staat een voorbeeld van een 208 met led lampen.
https://peugeot-meeting.n....php?f=78&t=3328&start=40

BadEendTerror wijzigde deze reactie 27-05-2019 13:33 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
@ehtweak
Je ziet inderdaad vaak dat mensen die hun achterlichten vervangen door LED veel te felle verlichting hebben, vooral bij de kentekenverlichting. Dat is zeer irritant, dus ik herken je probleem!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Niet online
BadEendTerror schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:30:
@JPS
208 met projector koplampen van voor de facelift, maar dat maakt denk ik niks uit.
De HLXG mini lamp heeft een kop van 13.5 mm en past wel, helaas is er te weinig ruimte voor de ventilator en de driver, daarom moet je er een grotere afdekkap op zetten.
Ja 13,5mm zag ik, moet idd goed gaan. Ik zet er een nieuwe rubberen deksel op om de fan passend te krijgen, maar had het liefst passieve koeling gehad. Driver laat ik buiten het armatuur.
Het licht is veel beter als met halogeen, heb hier geen foto van.
Fijn te weten, dan ga ik ze bestellen.
Kijk maar eens op de volgende link, daar staat een voorbeeld van een 208 met led lampen.
https://peugeot-meeting.n....php?f=78&t=3328&start=40
Dat topic is me bekend, zie daar ook mijn berichten en foto's van het diameter probleem :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:03
ehtweak schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:02:
Nu zoek ik echter vervanging voor de T10/W5W gloeilampjes die in de achterlichten zitten van mijn auto (2 x 2 stuks).
Uiteraard zijn er talloze advertenties/aanbieders op eBay, AE, BG, amazon, etc.
Die pochen allemaal met het feit dat ze veel méér licht geven dan de 5W gloeilampjes die er normaal inzitten.
Maar, dat wil ik helemaal niet. Ik zoek juist T10/W5W LED steeklampjes die ongeveer evenveel licht geven als de oorspronkelijke gloeidraadlampjes. Want je wilt helemaal geen achterlichten die veel feller zijn dan normaal. Zeker niet omdat dan mogelijke verwarring met je remlichten kan ontstaan.

Voor zover ik kan vinden geeft een Philips/Osram T10 gloeilampje ergens tussen de 50-100 lumen aan licht.
M.a.w. ik zoek een LED uitvoering die en ca. 50-100 lumen levert, en geen CANBUS errors geeft.
Ik mis namelijk bij veel Chinese aanbieders de lichtopbrengst, zodat ik kan vergelijken met het ouderwetse gloeilampje.

Iemand een idee/tip qua aanbieder? Iemand ervaring met het vervangen van de T10/W5W achterlichten met een type/merk wat werkt in een Skoda met CANBUS check?

Oh ja, en ik bedoel niet de (semi-legale) überdure T10/W5W LED uitvoeringen van Osram of Philips zelf. ;)
€ 11 39%OFF | Philips LED W5W T10 11961ULW Ultinon LED 6000K Cool Blue White Light Turn Signal Lamps Interior Light Stylish Driving, Pair
https://s.click.aliexpress.com/e/6P4kMngwB

Ik heb deze toen gekocht.
Vond de prijs toen meevallen.
Maar ze zijn wel van Philips.
Edit: volgens mij voldoen deze niet aan canbus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Niet online
@BadEendTerror , welke leverancier en lichttemperatuur heb je zelf voor de HLXG H7 lampen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BadEendTerror

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Niet online
Dank. Ik zat aanvankelijk aan 4300K te denken, dat beviel me prima voor een Xenon set op een andere auto. Alles daarboven was al snel een sjonnie uitstraling.

Voor LED zal dat iets anders liggen, maar wat is dan de optimale lichttemperatuur voor het beste lichtrendement met een 'normale' uitstraling, 5000k of 6500k?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18-11 22:58
Led 6-6500K is spierwit :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
Ik zal vanavond of morgen een foto plaatsen met het lichtbeeld.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 28-05-2019 16:33 (215%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Niet online
En wat voor waardeoordeel heb je daar zelf bij? Is dat fijn voor goed zicht? Is het ordinair of juist chique?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Nu online
Ik denk dat je dat zelf gewoon moet ervaren: zelf vind ik het heldere witte licht wel rustgevend, in de zin van je hebt er in het donker goed zicht mee hebt. Grootlicht vind ik dan helemaal geweldig, want merk je pas echt hoeveel licht die twee kleine LED Chips geven. Al praat ik wel over het F2 setje, maar de meeste setjes geven wit licht. Alleen met slechte weersomstandigheden heb je meer aan geel licht dan witlicht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
Wit licht is heel aangenaam omdat dat goed reflecteert. Of dat ordinair of juist chique is is heel persoonlijk.
De foto van de mazda op de vorige pagina geeft een goed beeld van hoe dat eruitziet..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy
JPS schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:14:
[...]

En wat voor waardeoordeel heb je daar zelf bij? Is dat fijn voor goed zicht? Is het ordinair of juist chique?
Ik vind het zelf het fijnste, vooral ook vanwege de kleurenzweem die je bij een lagere kleurtemperatuur krijgt (dat geligere) zeg maar. Alleen met regen lijkt het weg te vallen en in de schemer is het minder aanwezig heb ik het idee. En sorry dat ik vanmiddag iets minder uitgebreid reageerde, iets met werk enzo. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:51
Mijn auto kwam feilloos door apk met led (f2) verlichting zelf knipperlichten, achterlichten etc gewoon prima😁

Ook technisch alles goed Megane 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Als het lichtbeeld maar goed is. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BadEendTerror
https://tweakers.net/ext/f/eZNUb2Jg36zIjMgjFCL40t4Y/thumb.jpg

Foto van dichtbij, lichtbeeld klopt niet schijnbaar zitten ze er toch niet goed verticaal in.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 28-05-2019 23:44 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
Is dat halogeen of led? Indien led: lampen verdraaien in de socket, dan krijg je wel het lichtbeeld wat je zou moeten hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BadEendTerror
led, is niet mijn auto maar heb doorgegeven aan de eigenaar van de auto dat de lampen niet goed zitten.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 28-05-2019 23:12 (94%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:22
BadEendTerror schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:50:
@ehtweak
Je ziet inderdaad vaak dat mensen die hun achterlichten vervangen door LED veel te felle verlichting hebben, vooral bij de kentekenverlichting. Dat is zeer irritant, dus ik herken je probleem!
Klopt. Gelukkig bij VAG met VCDS aan te passen. De helderheid :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Marsjee De helderheid aan te passen van de achterlichten van een Skoda van bijna 10 jaar oud?
Ik ben benieuwd... :/

BTW: ik zoek nog steeds T10/W5W LEDs (nee, niet die überdure Philips LEDjes) die niet zoveel licht geven als alle adverteerders aangeven ('superbright', 'very high output', etc). Ik wil juist ongeveer evenveel licht als het ordinaire gloeilampje van 5W (ca 50-100 lumen).
Oh ja, en het liefst in één keer zonder CANBUS geneuzel (heb geen zin er nog een dikke belastingsweerstand aan parallel te zetten).

Mooie Plaatjes   

• BadEendTerror
Halogeen W5W lamp geeft ongeveer 50 lumen en is 5 watt. Dus dan moet je een LED hebben met minder watt om aan hetzelfde aantal lumen te komen. Philips W5W led heeft met 0.8 watt 50 lumen, dat is dus vergelijkbaar met een halogeen lamp.
Als het aantal lumen ontbreekt maar wel is vemeld hoeveel watt en welke type LED is gebruikt kan je zelf uitrekenen hoeveel lumen ze geven.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 08-06-2019 00:24 (70%)

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:26
Wat raad men hier aan voor een H7 set met canbus? Wilde eigenlijk max 2/3 tientjes uitgeven.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
NoFearCreations schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:32:
Wat raad men hier aan voor een H7 set met canbus? Wilde eigenlijk max 2/3 tientjes uitgeven.
F2 leds hier met canbus kabel erbij wel 40-45€ door de extra canbus kabel super setje gebriuk ze al tijdje apk proof met heldere koplampen ;)

https://s.click.aliexpress.com/e/fCdRrSC

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb via eBay maar eens wat T10/W5W LEDjes besteld. Diegene uitgezocht die 'claimen' CANBUS error free te zijn en ca 1,5W verbruiken (voor zover die getallen kloppen).
Alle 'superbright' en 'high output' modellen heb ik met opzet overgeslagen. ;)

Nu ff afwachten of ze daadwerkelijk geen 'lampje kapot' melding geven en of ze niet teveel licht leveren in vergelijking met de standaard T10/W5W 5W gloeilampjes.
Volgens eBay komen ze uit de UK, dus zou het er redelijk snel moeten zijn. Zodra ze binnen zijn en gemonteerd, zal ik wat laten weten.

[to be continued]

Mooie Plaatjes   

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:03
san1999der schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:34:
[...]

F2 leds hier met canbus kabel erbij wel 40-45€ door de extra canbus kabel super setje gebriuk ze al tijdje apk proof met heldere koplampen ;)

https://s.click.aliexpress.com/e/fCdRrSC
Hier gebruik ik ze zonder canbus kabels maar mijn auto is een week terug ook door de APK gekomen zonder opmerkingen hierover.
Bij mij waren het lens koplampen.
Zit flink veel licht in deze lampen :)

• san1999der
thespeed schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:11:
[...]

Hier gebruik ik ze zonder canbus kabels maar mijn auto is een week terug ook door de APK gekomen zonder opmerkingen hierover.
Bij mij waren het lens koplampen.
Zit flink veel licht in deze lampen :)
Ik heb reflector koplampen waren geen opmerkingen zit wel te twijfelen om lens koplampen te nemen voor minder licht wat onnodig naar zijkanten gaat

Een paar leestekens zouden hier welkom zijn.

PWM wijzigde deze reactie 11-06-2019 13:58 (5%)

• BadEendTerror
Ik heb nu 2 auto's met lens koplampen en 1 auto met reflector koplamp gezien met LED en bij alle 3 was het lichtbeeld het beste met de lamp verticaal.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

BadEendTerror wijzigde deze reactie 20-06-2019 11:09 (5%)

• Joopieboy
Wisselt te erg om er een zinnig antwoord op te kunnen geven... Philips schrijft idd verticaal voor, alleen ik heb bij verschillende auto's ook telkens een andere positie van de lamp in de voet moeten geven...

• BadEendTerror
Niet alleen Philips schrijft dit voor en een gewone halogeenlamp moet er ook zo in.
Voor de volledigheid het ging om een H7 en H1 lamp bij de auto's die ik bedoel.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 20-06-2019 15:53 (32%)

• Joopieboy
Een gewone halogeenlamp heeft geen richting, die heeft een gloeidraad erdoorheen lopen:

Hij heeft wel een vaste richting met het voetje.

Een led lamp heeft dus 2 rijen met leds die een richting op schijnen:

Die moeten dus wel gericht worden. :)

• BadEendTerror
Gloeidraad zit ook verticaal. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Nu online
Bij H4 moet je ze 100% zeker weten verticaal in de koplampbehuizing plaatsen, want die schildjes zitten er niet voor niks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
Goed nieuws een opvolger van de F2 is in aantocht genaamd F3,

Deze zijn kleiner maar krachtiger door heatpipe
Zie verschillen hellaas nog niet massa productie,,

[url=https://tweakers.net/ext/f/iF6ONHPeBjGIdoPjnK7CZk9T/full.jpg]https://tweakers.net/ext/f/iF6ONHPeBjGIdoPjnK7CZk9T/thumb.jpg[/url ook H1 en h7,h4 etc

san1999der wijzigde deze reactie 21-06-2019 14:31 (3%)

• san1999der
Hier nog beetje info, zodra echt voor consumenten te bestellen is zal ik dit zeker aangeven voor nu vooral bulk inkoop sites hellaas.

• san1999der
Hier nog de heatpipe zogenaamd met vloeistof 😅

Update
Inmiddels de Nieuwe F3 besteld in de maten H1 en H7 ;)

san1999der wijzigde deze reactie 21-06-2019 15:28 (38%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Wel vreemd dat de nieuwe versie minder lumen geeft dan de vorige versie.

4500 vs 6000

https://www.cn360led.com/...-led-headlight-bulbs.html VS https://www.cn360led.com/...2-led-headlight-bulb.html

@san1999der Beter pas je elke keer je bericht aan in plaats elke keer een nieuw bericht te posten.

l3art wijzigde deze reactie 21-06-2019 12:56 (18%)

Te koop Kobo Aura One

• san1999der
Real lumens f2 had kwa echte lumens +-3500 geen 6000 dat hebben xenon lampen niet eens van 35 watt 😂

• l3art

l3art

Moderator Mobile
san1999der schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:57:
[...]

Real lumens f2 had kwa echte lumens +-3500 geen 6000 dat hebben xenon lampen niet eens van 35 watt 😂
Die getallen daar spelen ze altijd mee in het 'altijd mooier' China. Maar goed van de F3 is het ook maar afwachten wat het in het echt is. Al zetten ze er daar wel 'real lumen' achter. Maar daar zou ik nog altijd niet mijn hand voor in het vuur durven steken.

De F2 kwamen volgens Bulbfacts uit op 7680 lumen per kit (3840 per lamp dus).

l3art wijzigde deze reactie 21-06-2019 13:02 (7%)

Te koop Kobo Aura One

• san1999der
l3art schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:59:
[...]

Nee die getallen spelen ze altijd mee in het 'altijd mooier' China. Maar goed van de F3 is het ook maar afwachten wat het in het echt is. Al zetten ze er daar wel 'real lumen' achter. Maar daar zou ik nog altijd niet mijn hand voor in het vuur durven steken.
Klopt maarja 4500 lumens is best realistisch bij 45watt vermogen.
En lucht gekoeld en heatpipe kan dit genoeg koelen,
Ik bestel sowieso als de h1 uit is hellaas is die nu nog in test fase volgens verkoper 🤷

• san1999der
l3art schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:59:
[...]

Die getallen daar spelen ze altijd mee in het 'altijd mooier' China. Maar goed van de F3 is het ook maar afwachten wat het in het echt is. Al zetten ze er daar wel 'real lumen' achter. Maar daar zou ik nog altijd niet mijn hand voor in het vuur durven steken.

De F2 kwamen volgens Bulbfacts uit op 7680 lumen per kit (3840 per lamp dus).
Hou rekening mee dat dit dus eerste 10minuten is daarna schroeft die vermogen beetje naar beneden ivm warmte gebeurt bij elk setje

De volgende keer mag je de EDIT knop gebruiken

PWM wijzigde deze reactie 24-06-2019 18:35 (4%)

• BadEendTerror
Ik vind de afmetingen van die LED lamp nog vrij fors.

• san1999der
BadEendTerror schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:00:
Ik vind de afmetingen van die LED lamp nog vrij fors.
Vergelijken de f2 wel stukje kleiner

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De T10/W5W LEDjes zijn binnen.
ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"

Het past op zich prima in mijn auto. Ik heb de rode uitvoering genomen, aangezien ze toch bestemd zijn voor de achterlichten (en die zijn rood).
De lichtopbrengst is idd vrijwel gelijkwaardig aan het originele 5W gloeilampje. Moet vanavond in het donker nog ff kijken of ze niet te fel zijn.

Zoals ik al verwachtte; ze zijn niet 100% CANBUS probleemloos.
In mijn auto zitten er aan iedere kant twee van die lampjes ( 2 x 2 = 4 in totaal). Ze zijn overigens wel parallel, per twee, aangesloten.
Als ik er 1 gloeilampje uithaal begint de auto te zeuren dat er een lamp kapot is (terecht). Als ik één van de gloeilampjes vervang door een LED uitvoering, is het nog steeds ok.
Maar zodra ik beide gloeilampjes vervang door een LED module, dan blijft 'ie de melding geven dat er een lamp kapot. M.a.w. het opgenomen vermogen is te gering om goedgekeurd te worden. ;)

Ok, dan nog maar ff twee belastingsweerstanden van 30 ohm/10Watt bestellen. Om de ouderwetse gloeilamp te 'faken'. Ik heb inbouwruimte genoeg, dus ik kan er zo een stevige keramische weerstand aan parallel zetten. 5W uitvoering zou in principe voldoende moeten zijn, maar een 10W kan net wat beter z'n warmte kwijt en zal wat minder heet worden.

Hier een vergelijk tussen de bestelde T10/W5W LED en het oorspronkelijke gloeilampje:

Ik had er vier besteld:

voor in totaal € 6,30 inclusief verzendkosten vanuit de UK (via eBay).

Mooie Plaatjes   

• XiaomiGlobal
  • Nu online
san1999der schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:48:
Goed nieuws een opvolger van de F2 is in aantocht genaamd F3,

Deze zijn kleiner maar krachtiger door heatpipe
Zie verschillen hellaas nog niet massa productie,,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[url=https://tweakers.net/ext/f/iF6ONHPeBjGIdoPjnK7CZk9T/full.jpg][Afbeelding][/url ook H1 en h7,h4 etc
Is nog maar afwachten of ze ook echt beter zijn: ik hou het wel bij de F2, want ze zijn toch redelijk aan de prijs en zolang het werkt zie ik geen reden om up te graden naar de F3. Waarvan ik betwijfel of het wel echt de opvolger is? Maja even afwachten wat Headlight Revolution doet :+

• san1999der
XiaomiGlobal schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:35:
[...]

Is nog maar afwachten of ze ook echt beter zijn: ik hou het wel bij de F2, want ze zijn toch redelijk aan de prijs en zolang het werkt zie ik geen reden om up te graden naar de F3. Waarvan ik betwijfel of het wel echt de opvolger is? Maja even afwachten wat Headlight Revolution doet :+
Achja heb ze besteld puur omdat prijs gelijk is via alibaba.
zal langer duren ivm dat het op order geproduceerd word op dit moment nog beetje nieuw product,
kosten set h7 en h1 met over the air shipping omgerekend 58€ best okay kijken of deze minder donkere vlekken in lichtbeeld toont in men Megane 2...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-11 15:00
Leuk, ben benieuwd. Ik ben erg blij met de F2'tjes. Denk dat ik weer bij de F4 over ga :D.
Als iemand een voor en na kan maken (f2 naar f3), lees ik graag mee! Ik stapte laatst op een heldere avond in m'n auto en stond weer versteld alsof het de eerste keer was; wat een bak licht. Heerlijk!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
ixl85 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:27:
Leuk, ben benieuwd. Ik ben erg blij met de F2'tjes. Denk dat ik weer bij de F4 over ga :D.
Als iemand een voor en na kan maken (f2 naar f3), lees ik graag mee! Ik stapte laatst op een heldere avond in m'n auto en stond weer versteld alsof het de eerste keer was; wat een bak licht. Heerlijk!
Heb ze besteld bij fabrikant verwacht ze hopelijk binnen 2 weken (worden nu nog op order gemaakt) heb geluk dat de h1 ook beschikbaar is want die was eerst nog in test fase

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-10 05:05

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Recent (3/4 maanden nu) mijn Kia Stonic voorzien van LED.

HB3: https://s.click.aliexpress.com/e/c5WyjQrW

H7 voor bochtlichten: https://s.click.aliexpress.com/e/cAIA2nkc

Erg tevreden over. Ook vrienden die mee rijden geven aan dat het goed verlicht in vergelijking met hun eigen Halogene/Xenon autolichten.

http://www.Twitter.com/Xmoo

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Xmoo Die link die je geeft voor de H7 vind ik heel opmerkelijk! :?

Dit zouden de eerste LED Hx vervangers zijn die zonder driver/voorschakel unit werken? En gewoon steker gelijk zijn aan originele Hx halogeen lampen, met minimaal dezelfde, of hogere lichtopbrengst?
Want waar zit de driver elektronica verstopt dan? En hoe doen ze dat met koeling?
CANBUS check?

Ik geloof het eigenlijk niet... :|

Ze geven aan dat ze '3030' LEDs gebruiken.
Welnu, als ik zo het datasheet bekijk:
http://www.edison-opto.com/files/doc/2014042411340581.pdf
dan is de geclaimde lichtopbrengst schier onmogelijk.

ehtweak wijzigde deze reactie 24-06-2019 17:22 (20%)

Mooie Plaatjes   

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-10 05:05

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

ehtweak schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:16:

Dit zouden de eerste LED Hx vervangers zijn die zonder driver/voorschakel unit werken? En gewoon steker gelijk zijn aan originele Hx halogeen lampen, met minimaal dezelfde, of hogere lichtopbrengst?
Want waar zit de driver elektronica verstopt dan? En hoe doen ze dat met koeling?
CANBUS check?

Zo ervaren ben ik niet in LED. Dus durf het jou niet zeggen.
Ik heb idd originele halogen lamp eruit gehaald en deze erin geduwd. Is voor als ik met mijn stuur draai (bochten neem), dus is niet hele tijd aan. Daarvoor leek het mij, dat hitte niet zo'n probleem zou moeten zijn.

http://www.Twitter.com/Xmoo

• san1999der
Xmoo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:14:
[...]

Zo ervaren ben ik niet in LED. Dus durf het jou niet zeggen.
Ik heb idd originele halogen lamp eruit gehaald en deze erin geduwd. Is voor als ik met mijn stuur draai (bochten neem), dus is niet hele tijd aan. Daarvoor leek het mij, dat hitte niet zo'n probleem zou moeten zijn.
Hellaas zijn die leds niet goed een setje als de F2's zijn stuk beter en kosten ongeveer maar 3-4 tientjes

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:36
ehtweak schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:06:
De T10/W5W LEDjes zijn binnen.

voor in totaal € 6,30 inclusief verzendkosten vanuit de UK (via eBay).
Heb je hier nog een linkje van?

Ben ook in de markt voor een HB4, 51watt wil ik vervangen voor LEDjes, tips welkom, is als dimlicht bedoeld voor een toyota

KDL wijzigde deze reactie 25-06-2019 00:29 (1%)
Reden: HB3 wordt HB4

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:36
Grazie mille

• BadEendTerror
@san1999der
Of de F2 een stuk beter is weet je helemaal niet. ;)

• san1999der
BadEendTerror schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:24:
@san1999der
Of de F2 een stuk beter is weet je helemaal niet. ;)
Slechte soort leds heb ik al tijdje uitgetest hellaas zijn er weinig setjes die goed zijn zoals de F2s of de kleinere M2 led variant

san1999der wijzigde deze reactie 25-06-2019 22:55 (9%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
san1999der schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:20:
[...]

Slechte soort leds ik al tijdje uitgetest weinig setjes die goed zijn zoals de F2s of M2 leds met compactere formaat
En nu in goed Nederlands?

Te koop Kobo Aura One

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@san1999der Zou je alsjeblieft je berichtjes kunnen herformuleren en van wat interpunctie willen voorzien? ;)
Ikke-niet-snap-touw-niet-aan-vast-kunnen-knopen.

Je probeert ongetwijfeld iets bij te dragen aan dit LED topic, maar kan helaas je proza niet correct decoderen.

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En, als aanvulling op:
ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"
de 30 Ohm/10W weerstanden waren ook binnen.

Omdat ik geen zin had om te wachten op wekenlange levering via AE/BG/eBay uit verweggistan, dan maar via amazon.de laten komen.
Binnen enkele dagen in huis, gewoon precies (!) hetzelfde setje als wanneer je rechtstreeks in China bestelt, maar wel wat duurder. Voor rond 7 euro had ik 5 weerstanden (had er slechts 2 nodig).
Zelfde setje rechtstreeks uit China is ca. de helft van dit bedrag.

Maar niet getreurd. Aan iedere weerstand ff twee draden gesoldeerd, alles keurig met krimpkous afgewerkt; zowel de draadaansluitingen zelf, alsmede de gehele (cement) weerstand in een forse krimpkous.
In de achterlichtunits van m'n Skoda Roomster verwerkt (ruimte zat), en voila; geen 'lampje kapot' melding meer. En als ik slechts 1 van de 4 T10/W5W LEDs los haal, krijg ik weer keurig een 'lampje kapot' indicatie. d:)b

Voordeel: als het goed is, nooit meer een achterlampje vervangen en ietsje minder stroomverbruik (deels wordt er wat energie alsnog nodeloos opgesoupeerd door de vermogensweerstanden).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
10W weerstand, je weet hopelijk wat jouw lampje verbruikte?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Joopieboy schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:00:
10W weerstand, je weet hopelijk wat jouw lampje verbruikte?
Ja!?
zie: ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"
Ik snap je vraag eigenlijk niet?

Kwestie van de Wet van Ohm gebruiken. :)
Bij ca. 13V boordspanning loopt er 13/30 = 0,4A door die weerstand.
Dan wordt er 13 x 0,4 = 5,6 Watt verstookt. M.a.w. een 10W weerstand zal niet al te warm worden...

Mooie Plaatjes   

• Joopieboy
Je mist het punt idd, waarom zou je naar led gaan (die qua ledjes en driver ook aantal watt (5-8W) verbruikt) als je dan hetzelfde verbruik of nagenoeg hetzelfde verbruik hebt als een gewoon halogeen lampje? :P

• BadEendTerror
Reageert sneller, beter zichtbaar en langere levensduur misschien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wie reageert sneller? En waarop dan? :?
Als het goed is, maakt dat geen verschil; achterlichten, van een bepaalde lichtsterkte/kleur, zijn even goed zichtbaar ongeacht de technische uitvoering van de lichtbron.
Dat wel! Daar ging het nou juist om!

Na de LED knipperlichten (al 8 jaar LED uitvoering), HB4 LED mistlampen en de LED binnenverlichting, waren nu de achterlichten van m'n auto aan de beurt.

De laatste paar maanden sneuvelden die kleine T10/W5W gloeilampjes al een paar keer. Nu zijn die niet zo duur, maar m'n reservevoorraad was op en werd het tijd om ze door een LED uitvoering te vervangen.
In iedere achterlichtunit van mijn auto zitten 2 x 2 T10/W5W 5W gloeilampjes. Lichtopbrengst ca. 50-80 lumen (volgens Philips/Osram)

Vandaar de vervanging door een LED alternatief.

Blijft toch jammer dat ondanks dat dit soort verlichtingsoplossingen al jaren beschikbaar is en je alleen maar voordelen hebt van de toepassing van LEDs (minder energieverbruik, veel langere levensduur), dat de autofabrikanten die nu pas schoorvoetend beginnen toe te passen.
Nog triester is het eigenlijk dat je dan vervolgens weer extra energie moet verkwisten (die vermaledijde belastingsweerstanden) om de niet zo slimme CANBUS check voor de gek te houden. 8)7

Mooie Plaatjes   

• BadEendTerror
LED lampen reageren sneller als halogeen, ze gaan sneller aan, dit is bijvoorbeeld fijn bij remlichten.
Bij de knipperlichten is de LED beter zichtbaar door de andere knipperfrequentie als die van halogeen.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 29-06-2019 14:40 (46%)

• BadEendTerror
Van mij mogen ze alle nieuwe auto's standaard uitrusten met LED voor en achter, geeft meer licht, veel langere levensduur en daardoor ook beter voor het milieu en de veiligheid.

• san1999der
BadEendTerror schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:31:
Van mij mogen ze alle nieuwe auto's standaard uitrusten met LED voor en achter, geeft meer licht, veel langere levensduur en daardoor ook beter voor het milieu en de veiligheid.
Mee eens Renault gaat nu die richting uit zelfs bij de instap clio V is er standaard led aanwezig behalve achter knipperlichten

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Denk dat de meeste fabrikanten dat voorlopig toch niet doen, want het is veel lucratiever om dat soort extra's als optie te verkopen. Bij mijn auto was het ook een optie van 1100 euro. Lekker cashen natuurlijk.

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
ehtweak schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:16:

CANBUS check?

Is dit 3030 led niet deze?
https://www.lumileds.com/...eon-3030-2d-datasheet-pdf

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@GAIAjohan Misschien... Maar ook hier weer is de lichtopbrengst van een individuele 3030 LED chip zowat gelijk aan die van die andere fabrikant.

LUXEON 3030 2D Line LEDs are tested with a 20ms monopulse of 120mA at a junction temperature, Tj, of 25°C. Forward voltage and luminous flux are binned at a Tj of 25°C, while color is hot targeted at a Tj of 85°C

M.a.w. dan is nog steeds de geclaimde hoeveelheid lichtopbrengst vrijwel onhaalbaar. :|

Waar blijft de hitte? Hoe is de aansturing? Kortom; het ziet er meer uit als een fantasieproduct. Bovendien staat er inmiddels bij de originele advertentie: "Sorry, dit artikel is niet langer beschikbaar!".
En als je de additionele feedback leest, wordt ook wel duidelijk waarom ze niet meer leverbaar zijn...
https://nl.aliexpress.com...fdhHIMr9&isOrigTitle=true

ehtweak wijzigde deze reactie 10-07-2019 22:58 (20%)

Mooie Plaatjes   

• BadEendTerror
san1999der schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:48:
[...]

Mee eens Renault gaat nu die richting uit zelfs bij de instap clio V is er standaard led aanwezig behalve achter knipperlichten
Dat is een mooie ontwikkeling, dat betekent dat op korte termijn alle nieuwe auto's deze standaard zullen krijgen.
Scheelt ook in brandstofverbruik, dus dat kan ook de reden zijn dat ze dat doen.

• san1999der
BadEendTerror schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:46:
[...]

Dat is een mooie ontwikkeling, dat betekent dat op korte termijn alle nieuwe auto's deze standaard zullen krijgen.
Scheelt ook in brandstofverbruik, dus dat kan ook de reden zijn dat ze dat doen.
Alleen is nog wel probleem dat de oem leds mimder goed gekoeld zijn men ouders hebben captur met led en na 10 min is licht opbrengst lager ivm warmte

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

BadEendTerror schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:46:
[...]

Alles led scheelt toch een Watt of 100 per auto wat altijd aanstaat, lijkt misschien niet veel maar doe het een miljoen keer en je hebt een serieuze besparing.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• iggimeister
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-10 09:12
Iemand toevallig een linkje naar een f3 set h7?
Lijkt me goed om hiervoor te kiezen voor in een Audi A3 2007 😊
Krijg wel wat gevonden op AliExpress voor 45 euro.
(€ 45,86 5% Off | 1 Set H4 F3 Auto LED Koplamp 9003 H7 H8 H9 H11 9005 9006 HB3/4 9012 HIR2 90 W 10000LM G-XP Chips Turbo Fan 6 K Front Lampen Lampen
https://s.click.aliexpress.com/e/bF3faWos

• san1999der
iggimeister schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 02:33:
Iemand toevallig een linkje naar een f3 set h7?
Lijkt me goed om hiervoor te kiezen voor in een Audi A3 2007 😊
Krijg wel wat gevonden op AliExpress voor 45 euro.
(€ 45,86 5% Off | 1 Set H4 F3 Auto LED Koplamp 9003 H7 H8 H9 H11 9005 9006 HB3/4 9012 HIR2 90 W 10000LM G-XP Chips Turbo Fan 6 K Front Lampen Lampen
https://s.click.aliexpress.com/e/bF3faWos
Hier linkje moest wel via email het bestellen en dan paypal gebruiken scheelt hun ook tijd maar eerste berichtje via alibaba gedan zetten er ook gerust lagere waarde op , scheelt +-20€ tegen over AliExpress

https://app.alibaba.com/d...e_detail&shareScene=buyer

Krijg ze hopelijk volgende week h1 heeft deze verkoper ook

san1999der wijzigde deze reactie 31-07-2019 16:19 (6%)

• iggimeister
Thanks!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
san1999der schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:17:
[...]

Hier linkje moest wel via email het bestellen en dan paypal gebruiken scheelt hun ook tijd maar eerste berichtje via alibaba gedan zetten er ook gerust lagere waarde op , scheelt +-20€ tegen over AliExpress

https://app.alibaba.com/d...e_detail&shareScene=buyer

Krijg ze hopelijk volgende week h1 heeft deze verkoper ook

[Afbeelding]
Maar jij hebt het email adres dus al. Is het niet makkelijker die dan te geven ipv een alibaba link?

Alhoewel, misschien handiger om dat via een pm even te geven ipv hier rechtstreeks in het forum te zetten.

Benieuwd naar je bevindingen. Heb jij ook de F2 zodat dit vergeleken kan worden met de F3?

Te koop Kobo Aura One

• san1999der
l3art schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:02:
[...]

Maar jij hebt het email adres dus al. Is het niet makkelijker die dan te geven ipv een alibaba link?

Alhoewel, misschien handiger om dat via een pm even te geven ipv hier rechtstreeks in het forum te zetten.

Benieuwd naar je bevindingen. Heb jij ook de F2 zodat dit vergeleken kan worden met de F3?
Heb nu de f2 inderdaad ,

benieuwd hoe f3 zullen wezen komen hopelijk volgende week.
De F2 zijn ook fijn alleen in het midden wat donker bij mij...

• markiedeweert
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-09 17:24
Ik heb een 2019 mazda 3 nu, in de middelste trim. Alles in de auto is led BEHALVE de dagrijverlichting. Daar ben ik nu mee aan het kloten om daar led in te maken. De standaard halogeen pitten zijn T20 met dubbele functie. Drl/stadslicht in een. Heb canbus leds besteld maar je raadt het al, foutmelding zodra hij in de dimlichtstand gaat.

Heb nu adapterkabels met weerstanden besteld. Hopelijk werken die, en zoniet dan maak ik er zelf wel weerstanden tussen die wel werken. Dan hoef ik in elk geval niet aan de bekabeling van de auto zelf te gaan zitten knoeien.

Echt onbegrijpelijk dat ze voor die drl/stadslicht halogeenpitten gebruikt hebben bij mazda.

MSI GS40 6QE-036NL -Iphone 6 128GB-Ipad Pro 128Gb 4G+WiFi

• iggimeister
markiedeweert schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 04:07:
Ik heb een 2019 mazda 3 nu, in de middelste trim. Alles in de auto is led BEHALVE de dagrijverlichting. Daar ben ik nu mee aan het kloten om daar led in te maken. De standaard halogeen pitten zijn T20 met dubbele functie. Drl/stadslicht in een. Heb canbus leds besteld maar je raadt het al, foutmelding zodra hij in de dimlichtstand gaat.

Heb nu adapterkabels met weerstanden besteld. Hopelijk werken die, en zoniet dan maak ik er zelf wel weerstanden tussen die wel werken. Dan hoef ik in elk geval niet aan de bekabeling van de auto zelf te gaan zitten knoeien.

Echt onbegrijpelijk dat ze voor die drl/stadslicht halogeenpitten gebruikt hebben bij mazda.
Erg benieuwd hoe je het uiteindelijk heb opgelost. Deze auto staat ook op mijn shortlist voor nieuwe lease auto volgend jaar :) ook in de middelste trim. Wel een erg mooie auto btw!

• markiedeweert
iggimeister schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

Erg benieuwd hoe je het uiteindelijk heb opgelost. Deze auto staat ook op mijn shortlist voor nieuwe lease auto volgend jaar :) ook in de middelste trim. Wel een erg mooie auto btw!
Het is opgelost met de canbus leds van hier: https://www.topledverlich...agrijverlichting-set.html

Had daar de weerstandkabels besteld, en dacht, ik bestel voor de zekerheid ook maar een extra set leds mee. En maar goed ook, want met de weerstandkabels werkten beide sets niet. De leds die ik meebesteld had werken echter probleemloos, zonder weerstandkabel ertussen.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
markiedeweert schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:11:
[...]

Het is opgelost met de canbus leds van hier: https://www.topledverlich...agrijverlichting-set.html

Had daar de weerstandkabels besteld, en dacht, ik bestel voor de zekerheid ook maar een extra set leds mee. En maar goed ook, want met de weerstandkabels werkten beide sets niet. De leds die ik meebesteld had werken echter probleemloos, zonder weerstandkabel ertussen.

[Afbeelding]
Die lijken wel verdacht veel op deze:
https://s.click.aliexpress.com/e/blPcnpkM

Te koop Kobo Aura One

• markiedeweert
Klopt. Zijn heel iets anders maar de kans is groot dat die ook werken. Alleen bij die van mij weet ik het zeker :)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
markiedeweert schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:47:
[...]

Klopt. Zijn heel iets anders maar de kans is groot dat die ook werken. Alleen bij die van mij weet ik het zeker :)
Grote kans inderdaad want het is wel één van de betere led merken op AliExpress. Ze bieden ook niet voor niks 2 jaar garantie.

Te koop Kobo Aura One

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True