Nu heb ik inmiddels de nodige ervaring met LED H7 (niet altijd succesvol wegens de fysieke beperkingen van de inbouwruimte), LED HB4 als mistlamp (uitstekend bevallen), LED interieurverlichting (zowel in de plafondunits alsmede kofferbak en opbergvak; werkt al jaren prima) en LED knipperlichten (inclusief CANBUS belastingsweerstand; werkt al jaren prima).
Nu zoek ik echter vervanging voor de T10/W5W gloeilampjes die in de achterlichten zitten van mijn auto (2 x 2 stuks).
Uiteraard zijn er talloze advertenties/aanbieders op eBay, AE, BG, amazon, etc.
Die pochen allemaal met het feit dat ze veel méér licht geven dan de 5W gloeilampjes die er normaal inzitten.
Maar, dat wil ik helemaal niet. Ik zoek juist T10/W5W LED steeklampjes die ongeveer
evenveel licht geven als de oorspronkelijke gloeidraadlampjes. Want je wilt helemaal geen achterlichten die veel feller zijn dan normaal. Zeker niet omdat dan mogelijke verwarring met je remlichten kan ontstaan.
Voor zover ik kan vinden geeft een Philips/Osram T10 gloeilampje ergens tussen de 50-100 lumen aan licht.
M.a.w. ik zoek een LED uitvoering die
en ca. 50-100 lumen levert,
en geen CANBUS errors geeft.
Ik mis namelijk bij veel Chinese aanbieders de lichtopbrengst, zodat ik kan vergelijken met het ouderwetse gloeilampje.
Iemand een idee/tip qua aanbieder? Iemand ervaring met het vervangen van de T10/W5W achterlichten met een type/merk wat werkt in een Skoda met CANBUS check?
Oh ja, en ik bedoel niet de (semi-legale) überdure T10/W5W LED uitvoeringen van Osram of Philips zelf.
[
Voor 3% gewijzigd door
ehtweak op 27-05-2019 12:14
]