Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• Dav-
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 26-04 17:26
Ik gebruik een RT-AC56U met [Fork] Asuswrt-Merlin 374.43 LTS releases (V37EA). WiFi is wat stabieler en ik vind de extra opties t.o.v. Merlin, zoals WiFi TX power wel fijn.

De guide werkte perfect voor mij - ik gebruik VOIP noch IPTV.
Bedankt voor de guide! Hij mag wel iets beknopter geschreven.

De experiabox ligt weer netjes in de kast :)

• KiefDelicious
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:02
Ola, Sinds jaren een Bridged configuratie gebruikt te hebben met KPN, ben ik nu ook over gestapt naar Routed IPTV met de ASUS RT-SC68U(nieuw aangeschaft) op basis van de handleiding in de TS. (dank daarvoor!).

Nu werkt alles goed (maar nog niet helemaal vlekkeloos). Ik heb inmiddels ook wat lopen spelen met amtm en Skynet, heel gaaf.

Echter heb ik dus nog een probleempje, waar ik niet echt uit komt. Ik heb 1 andere tweaker post in dit forum gevonden die hetzelfde probleem leek te hebben, alleen dus geen oplossing.

Ik heb 2 KPN STBs en 1 switch (voor internet) rechtstreeks aangesloten op de router (dus de STB's rechtstreeks op de router zonder tussenkomst van een switch). Ik heb een 500/500 verbinding, maar toch heb ik zodra ik op een client(wired/wireless) internet, filmpjes kijk e.d. haperingen in mijn IPTV signaal. Het is niet veel, en meestal alleen maar beeld, geluid loopt door. Echter wel storend. Daarnaast gebeurt het niet alleen bij linear kijken, maar ook bij terug kijken van opgenomen programma's.

Ik heb al QoS aangezet, maar dit lijkt niet/nauwelijks te helpen. Het mooiste zou zijn als ik gewoon de poorten op de router waar de STBs in zitten de hoogste prioriteit kan geven op al het verkeer dat hier doorheen loopt, maar geen idee of dat kan.

Ik kan mij herinneren dat ik op mijn oude router in bridged mode ook QoS zo moest instellen dat bepaald tv verkeer voorrang had.

Ik kom hier dus niet uit en ben erg benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

KiefDelicious wijzigde deze reactie 26-01-2019 16:17 (3%)

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:32

Wildfire

Joy to the world!

KiefDelicious schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:28:
Ola, Sinds jaren een Bridged configuratie gebruikt te hebben met KPN, ben ik nu ook over gestapt naar Routed IPTV met de ASUS RT-SC68U(nieuw aangeschaft) op basis van de handleiding in de TS. (dank daarvoor!).

Nu werkt alles goed (maar nog niet helemaal vlekkeloos). Ik heb inmiddels ook wat lopen spelen met amtm en Skynet, heel gaaf.

Echter heb ik dus nog een probleempje, waar ik niet echt uit komt. Ik heb 1 andere tweaker post in dit forum gevonden die hetzelfde probleem leek te hebben, alleen dus geen oplossing.

Ik heb 2 KPN STBs en 1 switch (voor internet) rechtstreeks aangesloten op de router (zo zat het ook bij mij in bridged mode op mijn oude router). Ik heb een 500/500 verbinding, maar toch heb ik zodra ik op een client internet, filmpjes kijk e.d. haperingen in mijn IPTV signaal. Het is niet veel, en meestal alleen maar beeld, geluid loopt door. Echter wel storend. Daarnaast gebeurt het niet alleen bij linear kijken, maar ook bij terug kijken van opgenomen programma's.

Ik heb al QoS aangezet, maar dit lijkt niet/nauwelijks te helpen. Het mooiste zou zijn als ik gewoon de poorten op de router waar de STBs in zitten de hoogste prioriteit kan geven op al het verkeer dat hier doorheen loopt, maar geen idee of dat kan.

Ik kan mij herinneren dat ik op mijn oude router in bridged mode ook QoS zo moest instellen dat bepaald tv verkeer voorrang had.

Heb je ergens nog een optie voor IGMP Snooping? Deze optie moet aan staan.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• KiefDelicious
Wildfire schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:33:
[...]

Heb je ergens nog een optie voor IGMP Snooping? Deze optie moet aan staan.
Uiteraard, die staat aan op de router en de switch (al gaat het multicast verkeer als het goed is niet door de switch, gezien er geen STB aan de switch hangt)

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:32

Wildfire

Joy to the world!

KiefDelicious schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:45:
[...]

Uiteraard, die staat aan op de router en de switch (al gaat het multicast verkeer als het goed is niet door de switch, gezien er geen STB aan de switch hangt)
Je zou verbaasd zijn hoe vaak de basics over het hoofd worden gezien, vandaar dat ik het toch maar even vroeg :P

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• dthy
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10-02 10:38
Hallo allemaal,

Na mening website en het forum te hebben doorgespit kom ik er nog steeds niet uit. Port forwarding wil het maar niet doen. Alles werkt verder perfect (Internet, IPTV & VOIP). Via alleen de GUI werkt het niet en ook niet via de GUI en een extra iptbales FORWARD rule.

iemand een idee??

• dthy
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10-02 10:38
dthy schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:17:
Hallo allemaal,

Na mening website en het forum te hebben doorgespit kom ik er nog steeds niet uit. Port forwarding wil het maar niet doen. Alles werkt verder perfect (Internet, IPTV & VOIP). Via alleen de GUI werkt het niet en ook niet via de GUI en een extra iptbales FORWARD rule.

iemand een idee??
Het is ondertussen gelukt na een factory reset.

• KiefDelicious

Ik heb 2 KPN STBs en 1 switch (voor internet) rechtstreeks aangesloten op de router (zo zat het ook bij mij in bridged mode op mijn oude router). Ik heb een 500/500 verbinding, maar toch heb ik zodra ik op een client internet, filmpjes kijk e.d. haperingen in mijn IPTV signaal. Het is niet veel, en meestal alleen maar beeld, geluid loopt door. Echter wel storend. Daarnaast gebeurt het niet alleen bij linear kijken, maar ook bij terug kijken van opgenomen programma's.

Niemand? (IGMP Snooping staat dus al aan) QoS werkt ook niet, en het is nu met name als ik via de STB programma's terug kijk steeds erger.

• itxs
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
@KiefDelicious , Is er verandering als je de STB's rechtstreeks op je Asus Router prikt?, krijg niet helemaal duidelijk of je nog een aparte switch voor je router hebt aangesloten. Kan zijn dat je switch IGMP niet lekker voor elkaar krijgt... Alleen kan ik dat nu niet helder uit je verhaal krijgen.

En met client bedoel je daar een "Device" me als in je Smartphone of je Computer? zo ja is dit wireless? Want dan moet je ook goed kijken of je IGMP op je wireless hebt aanstaan, (Is een aparte instelling).

Geen IGMP op wireless maakt je draadloos heel erg druk en vaak onwerkbaar traag..

Wellicht allemaal al goed ingesteld, maar je probleem is me niet helemaal duidelijk.

• KiefDelicious
itxs schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:21:
@KiefDelicious , Is er verandering als je de STB's rechtstreeks op je Asus Router prikt?, krijg niet helemaal duidelijk of je nog een aparte switch voor je router hebt aangesloten. Kan zijn dat je switch IGMP niet lekker voor elkaar krijgt... Alleen kan ik dat nu niet helder uit je verhaal krijgen.

En met client bedoel je daar een "Device" me als in je Smartphone of je Computer? zo ja is dit wireless? Want dan moet je ook goed kijken of je IGMP op je wireless hebt aanstaan, (Is een aparte instelling).

Geen IGMP op wireless maakt je draadloos heel erg druk en vaak onwerkbaar traag..

Wellicht allemaal al goed ingesteld, maar je probleem is me niet helemaal duidelijk.
Excuses ik dacht dat het duidelijk was dat ik 3 poorten op de router bezet heb. 2x rechtstreeks de STB's en 1x een switch (waar de rest van mijn netwerkapparatuur aan hangt, APs, IPCAMS, PC's etc. Op die switch heb ik ook IGMP snooping aanstaan (wat in theorie volgens mij niet zou hoeven gezien er geen STB aan deze switch hangt). Ik heb mijn orginele post ook iets aangepast, om het hopelijk nog duidelijker te maken ;)

• ffoppen
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 01-06 15:09
Hallo allemaal,

Ik heb internet, tv en bellen van Xs4all (KPN)
Ik had mijn Router (Asus RT-AC87U) in bridge mode staan. Dit werkte prima behalve dat ik geen gebruik kon maken van de optie "meer TV".

Vorige week kreeg ik echter een brief van Xs4all met het bericht dat ik mijn router in "routed" mode moet zetten omdat ik anders in Maart geen tv meer zou kunnen kijken.

Ik ben dus met de handleiding uit dit topic aan de slag gegaan en ik heb mijn telefoon en internet verbinding zonder problelem aan het werk gekregen. Maar helaas wil het met de IPTV niet lukken.

Ik vermoed dat het mis gaat met het script wat de IPTV regelt...

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

ALvast bedankt!

Groeten Floris.

#### Update####

Ik heb het inmiddels werkend, vreemd genoeg kwam de eerste keer dat ik via Putty het Router ID opvroeg de waarde 8t naar voren, na uiteindelijk wederom op een schone installatie te zijn begonnen kwam er 7t uit hiermee werkte het wel. :) Heb het nu draaien op Merlin 384.9.0.

ffoppen wijzigde deze reactie 18-02-2019 19:43 (68%)
Reden: Probleem opgelost.

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:23

Pazo

Miauw?

Woei! Mij is het ook gelukt. Ik zag er echt tegen op toen ik de brief van XS4all kreeg en op hun support pagina keek. Ik snapte daar echt weinig van. Dus met zoeken hier op het forum uiteindelijk op dit topic gestuit. Dus stappenplan gevolgd voor mijn ASUS AC88U en bam! werkt in 1x! Heb nu de optie 'Meer TV Apps' in het menu staan dus het werkt. Ben best blij :)
Bedankt @Basho @duronbug @NiGeLaToR @xh3adshotx ! Puik werk.

To the windooooow!

• Basho
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12-09 22:45
Pazo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:03:
Woei! Mij is het ook gelukt. Ik zag er echt tegen op toen ik de brief van XS4all kreeg en op hun support pagina keek. Ik snapte daar echt weinig van. Dus met zoeken hier op het forum uiteindelijk op dit topic gestuit. Dus stappenplan gevolgd voor mijn ASUS AC88U en bam! werkt in 1x! Heb nu de optie 'Meer TV Apps' in het menu staan dus het werkt. Ben best blij :)
Bedankt @Basho @duronbug @NiGeLaToR @xh3adshotx ! Puik werk.
Goed om te lezen dat de handleiding na 2 jaar nog werkt. Thanks voor je feedback :D

Meizu MX4 | Xiaomi | Earson | Gear S2 | Samsung S6 | HP Microserver | ASUS RT-AC87U | Routed IPTV/VOIP/Internet | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waspoeder
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Handleiding werkt nog perfect !
Nieuwbouw huis dus veel storing met beton en ijzer
Haal op me 500 mbit nu 626/803 ipv 480 ofzo :)

• MartiePL
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 19:21
Geweldige Handleiding.

Nu heb ik nog een vraagje. Ik maak namelijk nog gebruik van de vaste telefoon en moet dus mijn Experiabox nog gebruiken voor de telefoon. Nu is mijn vraag hoe ik mijn Expriabox V10a moet instellen nu mijn asus rt-ac87u de hoofdrouter is.

• KiefDelicious

Ik heb 2 KPN STBs en 1 switch (voor internet) rechtstreeks aangesloten op de router (dus de STB's rechtstreeks op de router zonder tussenkomst van een switch). Ik heb een 500/500 verbinding, maar toch heb ik zodra ik op een client(wired/wireless) internet, filmpjes kijk e.d. haperingen in mijn IPTV signaal. Het is niet veel, en meestal alleen maar beeld, geluid loopt door. Echter wel storend. Daarnaast gebeurt het niet alleen bij linear kijken, maar ook bij terug kijken van opgenomen programma's.

Vreemd, ik ben dus blijkbaar de enige die hier last van heeft? Helemaal niemand die mij verder kan helpen? Ik heb volgens mij zo'n beetje alles geprobeerd met de QoS instellingen. (en ja IGMP Snooping staat aan op de router)

• F4PX
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 16-09 00:20
@KiefDelicious Pin me er niet op vast maar ik denk dat je router het simpelweg niet aan kan. Het runnen van jffs scripts met vlan kost heel veel processorkracht, en dat heeft de 68U simpelweg niet.

Als je naast QoS ook nog AMTM draait met (AIprotection) Skynet, Diversion etc lopen de resources alleen maar terug.

Let maar is op je processor als je je IPTV aanzet, loopt ie dan tegen de 100?

F4PX wijzigde deze reactie 06-03-2019 10:46 (11%)

• KiefDelicious
F4PX schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:43:
@KiefDelicious Pin me er niet op vast maar ik denk dat je router het simpelweg niet aan kan. Het runnen van jffs scripts met vlan kost heel veel processorkracht, en dat heeft de 68U simpelweg niet.

Als je naast QoS ook nog AMTM draait met (AIprotection) Skynet, Diversion etc lopen de resources alleen maar terug.

Let maar is op je processor als je je IPTV aanzet, loopt ie dan tegen de 100?
mm, zo had ik het nog niet bekeken, gezien mijn oude draytek met een slomere single core processor hier geen enkele moeite mee had, op dit moment heb ik alle processen uitstaan (QoS, AIprotection, etc) welke limiteren dat ik HW acceleration kan gebruiken. Dus alleen skynet staat nu aan en dus ook HW acceleration is enabled, en heb hetzelfde probleem. Ik zal eens de processor in de gaten houden, maar als wat jij zegt echt het probleem is, heb ik dus een miskoop gedaan :(

• F4PX
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 16-09 00:20
Zoals ik al zei, pin me er niet op vast - maar het zou me niet verbazen als dat het probleem is. :/

• amvolleb
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 12:43
@KiefDelicious Ik heb zo te lezen hetzelfde probleem gehad met mijn Asus RT-AC68U. Overigens kon ik geen grote CPU belasting terugvinden. Ik kan je helaas ook niet verder helpen want ik ben er niet uitgekomen. Uiteindelijk heb ik de Asus vervangen door een Ubiquiti Edgerouter X en zijn de problemen verdwenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basho
MartiePL schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:01:
Geweldige Handleiding.

Nu heb ik nog een vraagje. Ik maak namelijk nog gebruik van de vaste telefoon en moet dus mijn Experiabox nog gebruiken voor de telefoon. Nu is mijn vraag hoe ik mijn Expriabox V10a moet instellen nu mijn asus rt-ac87u de hoofdrouter is.
Je sluit de Experiabox aan áchter je AC87U. Dit is op poort 1 of 4 (zie handleiding). Via hier loopt je telefonie gewoon nog :)

ps. de Experiabox V10a heb ik zelf niet in het bezit maar ik verwacht dat de procedure an sich hetzelfde is.

Meizu MX4 | Xiaomi | Earson | Gear S2 | Samsung S6 | HP Microserver | ASUS RT-AC87U | Routed IPTV/VOIP/Internet | Eigen KPN router topic

• KiefDelicious
amvolleb schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:36:
@KiefDelicious Ik heb zo te lezen hetzelfde probleem gehad met mijn Asus RT-AC68U. Overigens kon ik geen grote CPU belasting terugvinden. Ik kan je helaas ook niet verder helpen want ik ben er niet uitgekomen. Uiteindelijk heb ik de Asus vervangen door een Ubiquiti Edgerouter X en zijn de problemen verdwenen.
Dank voor je reactie, helaas niet hetgeen waar ik op hoopte, maar langzaam dus wel tot de conclusie ga komen. Erg jammer het is een mooi apparaat en dat het dan hier niet toe in staat is, misschien als meerdere mensen dit zelfde probleem hebben, dit issue opnemen in de handleiding uit de OP. Op basis van dit topic en de handleiding heb ik namelijk deze router gekocht, beetje zonde als nu blijkt dat die niet "goed" kan waarvoor ik hem gekocht heb en de handleiding voor dient.

• harmpie21
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:00
Goedenavond,

Weet iemand hoe ik deze logfiles kan fixen? Daarnaast loopt daardoor ook de iTV (4K vast).
Zappen werkt, maar na een x aantal min. komt de vastlopers helaas weer terug.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Mar 15 21:00:53 kernel: Dead loop on virtual device vlan4, fix it urgently!
Mar 15 21:00:54 kernel: Dead loop on virtual device vlan4, fix it urgently!

Asus RT-AC88U met firmware: 384.9 (Merlin).
Signature version: 2.114 Updated : 2019/03/15 20:46

Thanks alvast!! :)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• KiefDelicious
harmpie21 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:16:
Goedenavond,

Weet iemand hoe ik deze logfiles kan fixen? Daarnaast loopt daardoor ook de iTV (4K vast).
Zappen werkt, maar na een x aantal min. komt de vastlopers helaas weer terug.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Asus RT-AC88U met firmware: 384.9 (Merlin).
Signature version: 2.114 Updated : 2019/03/15 20:46

Thanks alvast!! :)
Ik had dit ook, volgens mij had ik het gefix met dit commando: tc qdisc add dev vlan4 root pfifo

moet je wel na elke reboot doen, meer info vind je op de snbforums

• KiefDelicious
amvolleb schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:36:
Het lijkt nu opgelost te zijn (ben voorzichtig). Ik heb de STBs een reset gegeven (uitzetten 1min, en bij aanzetten de powerknop indrukken, zie KPN forums). Voorlopig lijkt het te werken en we zien ineens ook weer alle opnames terug in de STB

• harmpie21
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:00
KiefDelicious schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:10:
[...]

Ik had dit ook, volgens mij had ik het gefix met dit commando: tc qdisc add dev vlan4 root pfifo

moet je wel na elke reboot doen, meer info vind je op de snbforums
Thanks! Denk dat je die command, via Putty hebt gedaan? :)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• KiefDelicious
harmpie21 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Thanks! Denk dat je die command, via Putty hebt gedaan? :)
Jep

• klen_ghost
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 04-09 18:31
Is er een vriendelijke tweaker die het rt ac68u model zonder de xperia box v10 heeft aangesloten en wel gewoon iptv kan kijken via dat lelijke kastje van hun ?
En daarbij wel goede snelheden haalt in.speedtest(s)
Zonder asus router zat ik.op +- 90 mbit Wi-Fi (dus via de xperia b v10 Wi-Fi)
En met router ertussen ( aansluit.methode xperia box lan 1 naar Wan van de asus) router heeft merlin firmware en stond op router setup.

Ik persoonlijk ben niet zo thuis in deze materie.
( heb deze router gekocht vanwege de hoge Wi-Fi snelheden icm devpn client/server mogelijkheden)

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Ik ga hier morgen ook mee aan de gang en voordat ik mijn halve netwerk sloop, zou ik even willen weten of de Asus router ook via een switch met de NTU verbonden kan worden?
Omdat ik de Asus ook voor wifi wil gebruiken hangt deze hoger dan de draad lang is en zou ik er een domme switch tussen willen zetten.

edit: Even getest met de Experiabox en dit werkt gewoon. :)

Fable wijzigde deze reactie 23-03-2019 22:45 (8%)

• marcvangend
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-07 13:31
Helaas, ondanks de prachtige handleiding _/-\o_ en behulpzame comments heb ik mijn setup nog niet werkend...

Ik heb sinds deze week glasvezel van Telfort (internet en TV, geen voip) en wil mijn Netgear R7000 (firmware Asuswrt-Merlin 384.10) daarop aansluiten. Verder heb ik geen ingewikkelde setup met switches oid; ik wil enkel de R7000 als router gebruiken voor alle draadloze en bekabelde devices, waaronder dus de STB van Telfort.

Na het lezen van diverse comments, zoals die van Stys (Stys in "[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken") kwam ik tot dezelfde stappen als bramv82 beschrijft (bramv82 in "[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken"). Ik heb alle instructies nog eens nagelopen. Ik heb dit geprobeerd met en zonder het gekloonde MAC adres van de EB. Ik heb kort gewacht, lang gewacht, alles herstart... Wat ik ook doe, de router krijgt geen IP adres toegewezen en meldt "Your ISP's DHCP is not working properly".

Als ik de EB weer aansluit, heeft deze binnen no-time een IP adres en werkt alles zoals zou moeten.

[UPDATE]
Bij verdere pogingen heb ik 2 keer iets opvallends gezien. Na eerst de EB lang (30-60 minuten) afgekoppeld te hebben, sloot ik de R7000 aan. In de logs van het modem zag ik dat er toen wel een WAN IP tot stand kwam, met een lease van 600s. In de logs was ook meteen zichtbaar dat de NTP zijn werk ging doen, omdat verdere log entries de juiste datum/tijd hadden. Er moet dus een echte internet verbinding geweest zijn. Desondanks konden aangesloten apparaten geen internet bereiken en liet de statuspagina van het modem nog steeds zien dat de DHCP niet goed werkte.
Misschien is dit een hint wat de oorzaak kan zijn?
[/UPDATE]

Alle hulp is welkom! Voor de volledigheid hieronder nog wat logs etc.
services-start:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
#!/bin/sh

logger "Starting services-start."

# Wait for internet to be up...
while true; do
if ping -q -c 1 -W 1 8.8.8.8 >/dev/null; then
break
else
sleep 1
fi
done

logger "Internet is up, routing vlan4..."

# Setup VLAN4 on the CPU as well so we can talk to it
robocfg vlan 4 ports "0t 5t"

# Add VLAN4 as a physical interface
vconfig add eth0 4

# Request an IP-address and setup static routes
udhcpc -i vlan4 --clientid-none -O msstaticroutes -O staticroutes -V IPTV_RG -s /jffs/scripts/vlan4.script -p /var/run/vlan4.pid -b -O33 -O249

# Restart IGMP proxy
sleep 20
/usr/bin/killall igmpproxy
sleep 1
/usr/sbin/igmpproxy /jffs/configs/igmpproxy.conf

Output van `robocfg show`:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Switch: enabled 
Port 0:  100FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 1:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 2:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 3: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:**:**:**:**:57
Port 4: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 20:**:**:**:**:0c
Port 5: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: e4:**:**:**:**:9d
Port 7:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 8:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
VLANs: BCM5301x enabled mac_check mac_hash
   1: vlan1: 1 2 3 4 5t
   2: vlan2: 0 5
  34: vlan34: 0t 5t
1045: vlan1045: 1 2t 3t 4 5t
1046: vlan1046: 0 2t 4t 5t 7 8u
1047: vlan1047: 0t 1t
1099: vlan1099: 1 2 3 4t 5t 7
1100: vlan1100: 0t 1t 2 3 5t 8u
1101: vlan1101: 4t
1102: vlan1102: 0t 1 2t 3 5t 7t 8u
1103: vlan1103: 0 7t

System log van een reboot (datum/tijd kloppen niet omdat de NTP server natuurlijk ook niet bereikt kan worden):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
May  5 07:11:29 rc_service: httpd 249:notify_rc reboot
May  5 07:11:30 dnsmasq[240]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:11:30 dnsmasq[240]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:11:30 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 9 for vlan34 mvlan_en 0
May  5 07:11:30 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 2 for vlan34 mvlan_en 0
May  5 07:11:30 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 13 for vlan34 mvlan_en 0
May  5 07:11:30 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 1 for vlan34 mvlan_en 0
May  5 07:11:30 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 4 for vlan34 mvlan_en 0
May  5 07:11:30 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 4 for vlan34 mvlan_en 0
May  5 07:11:31 iTunes: daemon is stopped
May  5 07:11:31 FTP_Server: daemon is stopped
May  5 07:11:31 Samba_Server: smb daemon is stopped
May  5 07:11:31 kernel: gro disabled
May  5 07:11:31 Timemachine: daemon is stopped
May  5 07:11:31 WEBDAV_Server: daemon is stopped
May  5 07:11:31 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_mbim
May  5 07:11:31 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ncm
May  5 07:11:31 kernel: usbcore: deregistering interface driver qmi_wwan
May  5 07:11:31 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_wdm
May  5 07:11:31 kernel: usbcore: deregistering interface driver rndis_host
May  5 07:11:31 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ether
May  5 07:11:31 kernel: usbcore: deregistering interface driver asix
May  5 07:11:31 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_acm
May  5 07:11:31 kernel: usbcore: deregistering interface driver usblp
May  5 07:11:32 A.QoS: set_qos_off, ret=65280
May  5 07:11:33 WEBDAV_Server: daemon is stopped
May  5 07:11:33 Mastiff: Got SIGTERM
May  5 07:11:33 Mastiff: Select error
May  5 07:11:34 NAT_Tunnel: AAE Service is stopped
May  5 07:11:34 NAT_Tunnel: AAE Service is stopped
May  5 07:11:34 iTunes: daemon is stopped
May  5 07:11:34 FTP_Server: daemon is stopped
May  5 07:11:34 Samba_Server: smb daemon is stopped
May  5 07:11:34 kernel: gro disabled
May  5 07:11:34 Timemachine: daemon is stopped
May  5 07:11:34 disk_monitor: Finish
May  5 07:11:34 snooper[267]: terminated with signal 15
May  5 07:11:34 dnsmasq[240]: exiting on receipt of SIGTERM
May  5 07:11:34 avahi-daemon[289]: Got SIGTERM, quitting.
May  5 07:11:34 avahi-daemon[289]: Leaving mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 192.168.1.1.
May  5 07:11:34 avahi-daemon[289]: Leaving mDNS multicast group on interface lo.IPv4 with address 127.0.0.1.
May  5 07:11:35 avahi-daemon[289]: avahi-daemon 0.7 exiting.
May  5 07:11:35 dropbear[753]: Exit (admin): Terminated by signal
May  5 07:11:35 dropbear[201]: Early exit: Terminated by signal
May  5 07:11:37 kernel: br0: port 3(eth2) entering forwarding state
May  5 07:11:37 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
May  5 07:11:37 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
May  5 07:11:37 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 9 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:11:37 kernel: device eth0 left promiscuous mode
May  5 07:11:37 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 2 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:11:37 kernel: device vlan1 left promiscuous mode
May  5 07:11:37 kernel: br0: port 1(vlan1) entering disabled state
May  5 07:11:37 kernel: device eth1 left promiscuous mode
May  5 07:11:37 kernel: br0: port 2(eth1) entering disabled state
May  5 07:11:37 kernel: device eth2 left promiscuous mode
May  5 07:11:37 kernel: br0: port 3(eth2) entering disabled state
May  5 07:11:37 kernel: Hooks already unregistered
May  5 07:11:37 kernel: Hooks already unregistered
May  5 07:11:37 kernel: Interface br0 doesn't exist
May  5 07:11:38 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 6 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:11:38 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 17 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:11:38 kernel: Interface br0 doesn't exist
May  5 07:11:38 FTP_Server: daemon is stopped
May  5 07:11:38 Samba_Server: smb daemon is stopped
May  5 07:11:38 Timemachine: daemon is stopped
May  5 07:04:59 syslogd started: BusyBox v1.25.1
May  5 07:04:59 kernel: klogd started: BusyBox v1.25.1 (2019-03-25 20:33:06 MSK)
May  5 07:04:59 kernel: Linux version 2.6.36.4brcmarm (root@ubuntu) (gcc version 4.5.3 (Buildroot 2012.02) ) #1 SMP PREEMPT Mon Mar 25 20:37:07 MSK 2019
May  5 07:04:59 kernel: CPU: ARMv7 Processor [413fc090] revision 0 (ARMv7), cr=10c53c7f
May  5 07:04:59 kernel: CPU: VIPT nonaliasing data cache, VIPT nonaliasing instruction cache
May  5 07:04:59 kernel: Machine: Northstar Prototype
May  5 07:04:59 kernel: Ignoring unrecognised tag 0x00000000
May  5 07:04:59 kernel: bootconsole [earlycon0] enabled
May  5 07:04:59 kernel: Memory policy: ECC disabled, Data cache writealloc
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE found at 19020000
May  5 07:04:59 kernel: PERCPU: Embedded 7 pages/cpu @c8215000 s5472 r8192 d15008 u65536
May  5 07:04:59 kernel: pcpu-alloc: s5472 r8192 d15008 u65536 alloc=16*4096
May  5 07:04:59 kernel: pcpu-alloc: [0] 0 [0] 1 
May  5 07:04:59 kernel: Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on.  Total pages: 60416
May  5 07:04:59 kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock2 console=ttyS0,115200 init=/sbin/preinit earlyprintk debug
May  5 07:04:59 kernel: PID hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: Dentry cache hash table entries: 32768 (order: 5, 131072 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: Inode-cache hash table entries: 16384 (order: 4, 65536 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: Memory: 128MB 128MB = 256MB total
May  5 07:04:59 kernel: Memory: 255504k/255504k available, 6640k reserved, 0K highmem
May  5 07:04:59 kernel: Virtual kernel memory layout:
May  5 07:04:59 kernel:     vector  : 0xffff0000 - 0xffff1000   (   4 kB)
May  5 07:04:59 kernel:     fixmap  : 0xfff00000 - 0xfffe0000   ( 896 kB)
May  5 07:04:59 kernel:     DMA     : 0xf7e00000 - 0xffe00000   ( 128 MB)
May  5 07:04:59 kernel:     vmalloc : 0xd0800000 - 0xf0000000   ( 504 MB)
May  5 07:04:59 kernel:     lowmem  : 0xc0000000 - 0xd0000000   ( 256 MB)
May  5 07:04:59 kernel:     modules : 0xbf000000 - 0xc0000000   (  16 MB)
May  5 07:04:59 kernel:       .init : 0xc0008000 - 0xc003d000   ( 212 kB)
May  5 07:04:59 kernel:       .text : 0xc003d000 - 0xc03aa000   (3508 kB)
May  5 07:04:59 kernel:       .data : 0xc03c2000 - 0xc03e52a0   ( 141 kB)
May  5 07:04:59 kernel: SLUB: Genslabs=11, HWalign=32, Order=0-3, MinObjects=0, CPUs=2, Nodes=1
May  5 07:04:59 kernel: Hierarchical RCU implementation.
May  5 07:04:59 kernel:     RCU-based detection of stalled CPUs is disabled.
May  5 07:04:59 kernel:     Verbose stalled-CPUs detection is disabled.
May  5 07:04:59 kernel: NR_IRQS:256
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE GIC init
May  5 07:04:59 kernel: External imprecise Data abort at addr=0x0, fsr=0x1c06 ignored.
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE Global Timer Clock 500000000Hz
May  5 07:04:59 kernel: Calibrating delay loop... 1998.84 BogoMIPS (lpj=9994240)
May  5 07:04:59 kernel: pid_max: default: 32768 minimum: 301
May  5 07:04:59 kernel: Mount-cache hash table entries: 512
May  5 07:04:59 kernel: CPU: Testing write buffer coherency: ok
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE Private timer setup CPU0
May  5 07:04:59 kernel: Calibrating local timer... 499.854MHz.
May  5 07:04:59 kernel: L310: cache controller enabled 16 ways, CACHE_ID 0x410000c8, AUX_CTRL 0x7a130000
May  5 07:04:59 kernel: CPU1: Booted secondary processor
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE Private timer setup CPU1
May  5 07:04:59 kernel: Brought up 2 CPUs
May  5 07:04:59 kernel: SMP: Total of 2 processors activated (3997.69 BogoMIPS).
May  5 07:04:59 kernel: devtmpfs: initialized
May  5 07:04:59 kernel: atomic64 test passed
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 16
May  5 07:04:59 kernel: Found a Mxic NAND flash:
May  5 07:04:59 kernel: Total size:  128MB
May  5 07:04:59 kernel: Block size:  128KB
May  5 07:04:59 kernel: Page Size:   2048B
May  5 07:04:59 kernel: OOB Size:    64B
May  5 07:04:59 kernel: Sector size: 512B
May  5 07:04:59 kernel: Spare size:  16B
May  5 07:04:59 kernel: ECC level:   8 (8-bit)
May  5 07:04:59 kernel: Device ID: 0xc2 0xf1 0x80 0x1d 0xc2 0xf1
May  5 07:04:59 kernel: CCA UART Clock Config: Sel=1 Ovr=1 Div=48
May  5 07:04:59 kernel: CCA UART Clock rate 125000000Hz
May  5 07:04:59 kernel: bio: create slab <bio-0> at 0
May  5 07:04:59 kernel: Switching to clocksource mpcore_gtimer
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 2
May  5 07:04:59 kernel: IP route cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: TCP established hash table entries: 8192 (order: 4, 65536 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: TCP bind hash table entries: 8192 (order: 4, 98304 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: TCP: Hash tables configured (established 8192 bind 8192)
May  5 07:04:59 kernel: TCP reno registered
May  5 07:04:59 kernel: UDP hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: UDP-Lite hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 1
May  5 07:04:59 kernel: PCI: no core
May  5 07:04:59 kernel: PCI: scanning bus 0
May  5 07:04:59 kernel: PCI: Fixing up bus 0
May  5 07:04:59 kernel: PCIE1 link=1
May  5 07:04:59 kernel: PCIE1 switching to GEN2
May  5 07:04:59 kernel: PCI: bus0: Fast back to back transfers disabled
May  5 07:04:59 kernel: PCI: Fixing up bus 1
May  5 07:04:59 kernel: PCI: bus1: Fast back to back transfers disabled
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x080fffff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit] (PCI address [0x8000000-0x8007fff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0: PCI bridge to [bus 01-01]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [io  disabled]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem 0x08000000-0x080fffff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem pref disabled]
May  5 07:04:59 kernel: PCIE2 link=1
May  5 07:04:59 kernel: PCIE2 switching to GEN2
May  5 07:04:59 kernel: PCIE2 link=1
May  5 07:04:59 kernel: PCI: Fixing up bus 2
May  5 07:04:59 kernel: PCI: bus2: Fast back to back transfers disabled
May  5 07:04:59 kernel: pci 0002:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x40000000-0x400fffff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0002:02:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x40000000-0x40007fff 64bit]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0002:02:00.0: BAR 0: set to [mem 0x40000000-0x40007fff 64bit] (PCI address [0x40000000-0x40007fff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0002:00:00.0: PCI bridge to [bus 02-02]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0002:00:00.0:   bridge window [io  disabled]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0002:00:00.0:   bridge window [mem 0x40000000-0x400fffff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0002:00:00.0:   bridge window [mem pref disabled]
May  5 07:04:59 kernel: PCIE3 link=0
May  5 07:04:59 kernel: VFS: Disk quotas dquot_6.5.2
May  5 07:04:59 kernel: Dquot-cache hash table entries: 1024 (order 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: squashfs: version 4.0 (2009/01/31) Phillip Lougher
May  5 07:04:59 kernel: fuse init (API version 7.15)
May  5 07:04:59 kernel: msgmni has been set to 499
May  5 07:04:59 kernel: io scheduler noop registered (default)
May  5 07:04:59 kernel: io scheduler deadline registered
May  5 07:04:59 kernel: io scheduler cfq registered
May  5 07:04:59 kernel: Serial: 8250/16550 driver, 2 ports, IRQ sharing disabled
May  5 07:04:59 kernel: serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0x18000300 (irq = 117) is a 16550
May  5 07:04:59 kernel: console [ttyS0] enabled, bootconsole disabled
May  5 07:04:59 kernel: serial8250.0: ttyS1 at MMIO 0x18000400 (irq = 117) is a 16550
May  5 07:04:59 kernel: brd: module loaded
May  5 07:04:59 kernel: loop: module loaded
May  5 07:04:59 kernel: pflash: found no supported devices
May  5 07:04:59 kernel: bcmsflash: found no supported devices
May  5 07:04:59 kernel: Boot partition size = 524288(0x80000)
May  5 07:04:59 kernel: lookup_nflash_rootfs_offset: offset = 0x200000
May  5 07:04:59 kernel: nflash: squash filesystem with lzma found at block 28
May  5 07:04:59 kernel: Creating 5 MTD partitions on "nflash":
May  5 07:04:59 kernel: 0x000000000000-0x000000080000 : "boot"
May  5 07:04:59 kernel: 0x000000080000-0x000000200000 : "nvram"
May  5 07:04:59 kernel: 0x000000200000-0x000002200000 : "linux"
May  5 07:04:59 kernel: 0x00000039daf4-0x000002200000 : "rootfs"
May  5 07:04:59 kernel: 0x000002200000-0x000002600000 : "board_data"
May  5 07:04:59 kernel: PPP generic driver version 2.4.2
May  5 07:04:59 kernel: PPP MPPE Compression module registered
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 24
May  5 07:04:59 kernel: PPTP driver version 0.8.5
May  5 07:04:59 kernel: Mirror/redirect action on
May  5 07:04:59 kernel: u32 classifier
May  5 07:04:59 kernel:     Performance counters on
May  5 07:04:59 kernel:     Actions configured
May  5 07:04:59 kernel: Netfilter messages via NETLINK v0.30.
May  5 07:04:59 kernel: nf_conntrack version 0.5.0 (3992 buckets, 15968 max)
May  5 07:04:59 kernel: xt_time: kernel timezone is -0000
May  5 07:04:59 kernel: ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
May  5 07:04:59 kernel: TCP cubic registered
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 10
May  5 07:04:59 kernel: ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 17
May  5 07:04:59 kernel: L2TP core driver, V2.0
May  5 07:04:59 kernel: PPPoL2TP kernel driver, V2.0
May  5 07:04:59 kernel: 802.1Q VLAN Support v1.8 Ben Greear <greearb@candelatech.com>
May  5 07:04:59 kernel: All bugs added by David S. Miller <davem@redhat.com>
May  5 07:04:59 kernel: Registering the dns_resolver key type
May  5 07:04:59 kernel: Northstar brcmnand NAND Flash Controller driver, Version 0.1 (c) Broadcom Inc. 2012
May  5 07:04:59 kernel: NAND device: Manufacturer ID: 0xc2, Chip ID: 0xf1 (Unknown NAND 128MiB 3,3V 8-bit)
May  5 07:04:59 kernel: Spare area=64 eccbytes 56, ecc bytes located at:
May  5 07:04:59 kernel:  2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
May  5 07:04:59 kernel: Available 7 bytes at (off,len):
May  5 07:04:59 kernel: (1,1) (16,2) (32,2) (48,2) (0,0) (0,0) (0,0) (0,0) 
May  5 07:04:59 kernel: Scanning device for bad blocks
May  5 07:04:59 kernel: Bad eraseblock 379 at 0x000002f60000
May  5 07:04:59 kernel: Options: NO_AUTOINCR,NO_READRDY,
May  5 07:04:59 kernel: Creating 2 MTD partitions on "brcmnand":
May  5 07:04:59 kernel: 0x000002600000-0x000007ec0000 : "brcmnand"
May  5 07:04:59 kernel: 0x000007ec0000-0x000008000000 : "asus"
May  5 07:04:59 kernel: VFS: Mounted root (squashfs filesystem) readonly on device 31:3.
May  5 07:04:59 kernel: devtmpfs: mounted
May  5 07:04:59 kernel: Freeing init memory: 212K
May  5 07:04:59 kernel: ctf: module license 'Proprietary' taints kernel.
May  5 07:04:59 kernel: Disabling lock debugging due to kernel taint
May  5 07:04:59 kernel: et_module_init: passivemode set to 0x0
May  5 07:04:59 kernel: et_module_init: txworkq set to 0x1
May  5 07:04:59 kernel: et_module_init: et_txq_thresh set to 0xce4
May  5 07:04:59 kernel: eth0: Broadcom BCM47XX 10/100/1000 Mbps Ethernet Controller 6.37.14.126 (r561982)
May  5 07:04:59 kernel: et_probe: mvlan vid[0]: 0
May  5 07:04:59 kernel: et_probe: mvlan vid[1]: 0
May  5 07:04:59 kernel: et_probe: mvlan en 0
May  5 07:04:59 kernel: dpsta_init: msglevel set to 0x1
May  5 07:04:59 kernel: wl_module_init: passivemode set to 0x0
May  5 07:04:59 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 6 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 17 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan34 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan34 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: Interface br0 doesn't exist
May  5 07:05:00 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 13 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:05:00 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 1 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:05:00 kernel: device vlan1 entered promiscuous mode
May  5 07:05:00 kernel: device eth0 entered promiscuous mode
May  5 07:05:00 kernel: device eth1 entered promiscuous mode
May  5 07:05:00 kernel: device eth2 entered promiscuous mode
May  5 07:05:00 kernel: br0: topology change detected, propagating
May  5 07:05:00 kernel: br0: port 3(eth2) entering forwarding state
May  5 07:05:00 kernel: br0: port 3(eth2) entering forwarding state
May  5 07:05:00 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
May  5 07:05:00 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
May  5 07:05:00 nat: apply redirect rules
May  5 07:05:01 dropbear[201]: Running in background
May  5 07:05:05 WAN_Connection: ISP's DHCP did not function properly.
May  5 07:05:10 custom_config: Appending content of /jffs/configs/dnsmasq.conf.add.
May  5 07:05:11 dnsmasq[239]: started, version 2.80-44-g608aa9f cachesize 1500
May  5 07:05:11 dnsmasq[239]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
May  5 07:05:11 dnsmasq-dhcp[239]: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
May  5 07:05:11 dnsmasq[239]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:05:11 R7000: start httpd:80
May  5 07:05:11 snooper[256]: started on vlan1@br0
May  5 07:05:11 NAT_Tunnel: AAE Service is stopped
May  5 07:05:11 AAE: AAE Service is started
May  5 07:05:11 avahi-daemon[282]: Found user 'nobody' (UID 65534) and group 'nobody' (GID 65534).
May  5 07:05:11 avahi-daemon[282]: Successfully dropped root privileges.
May  5 07:05:11 avahi-daemon[282]: avahi-daemon 0.7 starting up.
May  5 07:05:11 disk_monitor: be idle
May  5 07:05:11 hour_monitor: daemon is starting
May  5 07:05:11 hour_monitor: daemon terminates
May  5 07:05:11 jffs2: valid logs(1)
May  5 07:05:11 ERP: The model isn't under EU SKU!
May  5 07:05:12 avahi-daemon[282]: WARNING: No NSS support for mDNS detected, consider installing nss-mdns!
May  5 07:05:12 avahi-daemon[282]: No service file found in /tmp/avahi/services.
May  5 07:05:12 avahi-daemon[282]: Loading new alias name R7000.
May  5 07:05:12 avahi-daemon[282]: Joining mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 192.168.1.1.
May  5 07:05:12 avahi-daemon[282]: New relevant interface br0.IPv4 for mDNS.
May  5 07:05:12 avahi-daemon[282]: Joining mDNS multicast group on interface lo.IPv4 with address 127.0.0.1.
May  5 07:05:12 avahi-daemon[282]: New relevant interface lo.IPv4 for mDNS.
May  5 07:05:12 avahi-daemon[282]: Network interface enumeration completed.
May  5 07:05:12 avahi-daemon[282]: Registering new address record for 192.168.1.1 on br0.IPv4.
May  5 07:05:12 avahi-daemon[282]: Registering new address record for 127.0.0.1 on lo.IPv4.
May  5 07:05:12 lldpd[291]: could not open either /etc/os-release or /usr/lib/os-release
May  5 07:05:12 lldpd[291]: lsb_release information not available
May  5 07:05:12 lldpd[297]: created chroot directory /var/run/lldpd
May  5 07:05:12 lldpd[297]: protocol LLDP enabled
May  5 07:05:12 lldpd[297]: protocol CDPv1 disabled
May  5 07:05:12 lldpd[297]: protocol CDPv2 disabled
May  5 07:05:12 lldpd[297]: protocol SONMP disabled
May  5 07:05:12 lldpd[297]: protocol EDP disabled
May  5 07:05:12 lldpd[297]: protocol FDP disabled
May  5 07:05:12 lldpd[297]: libevent 2.0.21-stable initialized with epoll method
May  5 07:05:12 lldpd[297]: cannot get ethtool link information with GLINKSETTINGS (requires 4.9+): Operation not permitted
May  5 07:05:12 lldpd[297]: cannot get ethtool link information with GSET (requires 2.6.19+): Operation not permitted
May  5 07:05:12 lldpcli[292]: lldpd should resume operations
May  5 07:05:13 avahi-daemon[282]: Server startup complete. Host name is R7000-3e9d.local. Local service cookie is 1885137256.
May  5 07:05:13 avahi-daemon[282]: Alias name "R7000" successfully established.
May  5 07:05:13 httpd: Generating SSL certificate...
May  5 07:05:14 dnsmasq-dhcp[239]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.160 20:**:**:**:**:0c 
May  5 07:05:14 dnsmasq-dhcp[239]: DHCPACK(br0) 192.168.1.160 20:**:**:**:**:0c marc
May  5 07:05:14 custom_script: Running /jffs/scripts/services-start
May  5 07:05:14 admin: Starting services-start.
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver usbfs
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver hub
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new device driver usb
May  5 07:05:15 Mastiff: init
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_acm
May  5 07:05:15 kernel: cdc_acm: v0.26:USB Abstract Control Model driver for USB modems and ISDN adapters
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver asix
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ether
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver rndis_host
May  5 07:05:15 kernel: cdc_ncm: 14-Mar-2012
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ncm
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_wdm
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver qmi_wwan
May  5 07:05:15 kernel: cdc_mbim: loaded
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_mbim
May  5 07:05:15 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 8 for vlan34 mvlan_en 0
May  5 07:05:15 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 13 for vlan34 mvlan_en 0
May  5 07:05:15 kernel: et0: et_mvlan_netdev_event: event 1 for vlan34 mvlan_en 0
May  5 07:05:15 dnsmasq[239]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:05:15 lldpd[297]: custom TLV op replace oui f8:32:e4 subtype 3
May  5 07:05:15 lldpd[297]: custom TLV op replace oui f8:32:e4 subtype 2
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: xHCI Host Controller
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: new USB bus registered, assigned bus number 1
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: irq 112, io mem 0x18023000
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: Failed to enable MSI-X
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: failed to allocate MSI entry
May  5 07:05:16 kernel: usb usb1: No SuperSpeed endpoint companion for config 1  interface 0 altsetting 0 ep 129: using minimum values
May  5 07:05:16 kernel: hub 1-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:16 kernel: hub 1-0:1.0: 1 port detected
May  5 07:05:16 kernel: [xhci-hub] usb2mode:[0]
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: EHCI Host Controller
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: new USB bus registered, assigned bus number 2
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: irq 111, io mem 0x18021000
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: USB 0.0 started, EHCI 1.00
May  5 07:05:16 kernel: hub 2-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:16 kernel: hub 2-0:1.0: 2 ports detected
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd: USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: OHCI Host Controller
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: new USB bus registered, assigned bus number 3
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: irq 111, io mem 0x18022000
May  5 07:05:16 kernel: hub 3-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:16 kernel: hub 3-0:1.0: 2 ports detected
May  5 07:05:16 kernel: SCSI subsystem initialized
May  5 07:05:17 kernel: csw_retry 100
May  5 07:05:17 kernel: Initializing USB Mass Storage driver...
May  5 07:05:17 kernel: usbcore: registered new interface driver usb-storage
May  5 07:05:17 kernel: USB Mass Storage support registered.
May  5 07:05:17 kernel: Tuxera FAT 12/16/32 driver version 3015.1.29.5_1 [Flags: R/W MODULE].
May  5 07:05:17 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Jul 9 15:09:39 CST 2018 arm
May  5 07:05:17 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Mar 25 20:37:07 MSK 2019 armv7l
May  5 07:05:18 kernel: Tuxera NTFS driver 3018.6.22d [Flags: R/W MODULE].
May  5 07:05:18 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Jul 9 15:09:39 CST 2018 arm
May  5 07:05:18 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Mar 25 20:37:07 MSK 2019 armv7l
May  5 07:05:18 kernel: Tuxera HFS+ driver 3017.6.20
May  5 07:05:18 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Jul 9 15:09:39 CST 2018 arm
May  5 07:05:18 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Mar 25 20:37:07 MSK 2019 armv7l
May  5 07:05:18 kernel: usbcore: registered new interface driver usblp

marcvangend wijzigde deze reactie 29-03-2019 08:40 (2%)
Reden: code compacter maken d.m.v. [quote], aanvullende info

• killswitch
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-09 11:42

killswitch

killswitch+switch= death switc

ffoppen schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:20:

#### Update####

Ik heb het inmiddels werkend, vreemd genoeg kwam de eerste keer dat ik via Putty het Router ID opvroeg de waarde 8t naar voren, na uiteindelijk wederom op een schone installatie te zijn begonnen kwam er 7t uit hiermee werkte het wel. :) Heb het nu draaien op Merlin 384.9.0.
Afgelopen weekend hier mij experia v10a vervangen voor een Asus RT87u en had in eerste instantie geen succes. Wel internet maar de stb bleef op 85% steken bij het opstarten. Na het lezen van bovenstaande reactie cpu id opnieuw opgevraagd en dit bleek nu ook bij mij 7t te zijn in plaats van de eerdere 8t.
Script een update gegeven en alles werkte in 1 keer.

Misschien iets om op te nemen in de mogelijke problemen die mensen tegen kunnen komen.

Verder alle duimpjes omhoog voor de handleiding, fijn geschreven en makkelijk te volgen. :)

• Emphyrio
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-07 22:17
marcvangend schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 01:54:
Helaas, ondanks de prachtige handleiding _/-\o_ en behulpzame comments heb ik mijn setup nog niet werkend...
Hi Marc, heb je het nog aan de praat gekregen? Ik herken me 100% in jouw verhaal, heb het op een gegeven moment opgegeven. Mijn plan was nog om de internetverbinding een keer 24 uur offline te laten en dan de Asus router rechtstreeks aan te sluiten. Dit kwam ik nog ergens tegen als tip, om zo zeker te zijn dat de DHCP lease wordt vrijgegeven.

Ik heb mezelf er nog niet toe kunnen zetten, jij misschien? ;)

• marcvangend
Emphyrio, ik heb het nog niet aan de praat helaas. De tip van 24 uur afkoppelen heb ik ook elders gelezen, maar nog niet uitgeprobeerd want dan krijg ik natuurlijk protest van de gezinsleden. Ik ben wel van plan het te proberen als we binnenkort een weekendje weggaan. Als het resultaat oplevert, laat ik het weten.

• Emphyrio
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-07 22:17
marcvangend schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:17:
Emphyrio, ik heb het nog niet aan de praat helaas. De tip van 24 uur afkoppelen heb ik ook elders gelezen, maar nog niet uitgeprobeerd want dan krijg ik natuurlijk protest van de gezinsleden. Ik ben wel van plan het te proberen als we binnenkort een weekendje weggaan. Als het resultaat oplevert, laat ik het weten.
Kende je deze site? :
https://mvandek.nl/telfort-glasvezel-asus-rt-ac68u/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3SDoc
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-05 14:19
Hoi tweakers, als eerste bedankt voor de grandioze handleiding, hiermee was het flashen en instellen van mijn ASUS RT-N66U een fluitje van een cent.

Ik had deze Asus nog liggen, (had hem ooit eens aangeschaft om er Tomato op te flashen en om deze dan als VPN router in te zetten, was er echter nooit van gekomen door omstandigheden).

Handleiding is echt duidelijk, Putty kende ik al dat scheelt ook weer, en binnen 30 minuten was alles ingesteld. Mijn opstelling is als volgt:

Meterkast NTU - ASUS RT66N - Patchpanel de beide IPTV ontvangers op poort 3 en 4 aangesloten van de ASUS, poort 1 gaat naar de Switch van Netgear welke de diverse wandcontactdozen die op het patchpanel uitkomen voeden.

Nu vroeg ik mij alleen nog af of nu deze ASUS nu nog voor VPN kan gebruiken? Ik heb een account bij PIA en zou dit willen gebruiken om bijvoorbeeld mijn mediaspeler en een paar computers te beveiligen.

Mocht er iemand zijn die mij een richting kan wijzen hoe dit is in te stellen dan zou ik dankbaar zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcvangend
Nee, die was ik nog niet tegengekomen, waarschijnlijk omdat ik me vooral op de netgear richt. Maar ik zal toch eens kijken of het de ultieme tip bevat - dank!

• jensjens
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 26-08 00:11
Bedankt voor het maken van dit topic en de handleiding! Het is erg overzichtelijken lijkt bijna makkelijk. :P Helaas is het mij echter nog niet gelukt om alles aan de praat te krijgen.
Ik heb een Asus RT-AC87U met hierop de nieuwste versie van Marlin en een glasvezel abbo van KPN (zelfde setup als @Basho dus). Na de installatie van de firmware heb ik als eerst een factory reset gedaan om vervolgens de JFFS configuratie goed te zetten (eerste keer "Format JFFS partition at next boot" op YES gezet en gereboot):
https://tweakers.net/ext/f/NEzQhuKOcFSL1aG6533NoMI9/thumb.png
Vervolgens de scripts voor de 4 poorts routers met VOIP gedownload, aangepast en op de router gezet:
https://tweakers.net/ext/f/1bNloEQFURa5EGzmZuXMD0Tp/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/zUVWoKWQfkbxMXqL1Eggvtsx/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/wbpj1thk5z25SDFyy4ztGoKU/thumb.png
Zoals anderen ook hebben ervaren was het CPU adres eerst 8t en later 7t.

Daarna de IPTV aangepast:
https://tweakers.net/ext/f/jLsTtYDnWI6ItUTMUq9v0XCY/thumb.png

Als laatst het WAN MAC address in de experiabox 8 opgezocht en ingevoerd in de Merlin GUI samen met de andere WAN instellingen:
https://tweakers.net/ext/f/NRc0jW7tiF7BoGXau8OjGBul/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/06SU4cR0xLJdeJfjm4vXsEUz/thumb.png

Bij het aansluiten heb ik eerst de EB8, Genexis NTU en Asus RT-AC87U van het stroom gehaald. De NTU heb ik aangesloten op de WAN poort van de Asus router. Fysieke poort 2 van de Asus is verbonden met de WAN van de EB8. M'n laptop is op een willekeurige andere poort aangesloten. Voor de rest is er niets anders aangesloten. Er komt geen verbinding tot stand met KPN. De log geeft het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
May  5 07:04:59 syslogd started: BusyBox v1.25.1
May  5 07:04:59 kernel: klogd started: BusyBox v1.25.1 (2019-05-17 23:32:19 EDT)
May  5 07:04:59 kernel: Linux version 2.6.36.4brcmarm (merlin@ubuntu-dev) (gcc version 4.5.3 (Buildroot 2012.02) ) #1 SMP PREEMPT Fri May 17 23:40:52 EDT 2019
May  5 07:04:59 kernel: CPU: ARMv7 Processor [413fc090] revision 0 (ARMv7), cr=10c53c7f
May  5 07:04:59 kernel: CPU: VIPT nonaliasing data cache, VIPT nonaliasing instruction cache
May  5 07:04:59 kernel: Machine: Northstar Prototype
May  5 07:04:59 kernel: Ignoring unrecognised tag 0x00000000
May  5 07:04:59 kernel: bootconsole [earlycon0] enabled
May  5 07:04:59 kernel: Memory policy: ECC disabled, Data cache writealloc
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE found at 19020000
May  5 07:04:59 kernel: PERCPU: Embedded 7 pages/cpu @c8215000 s5472 r8192 d15008 u65536
May  5 07:04:59 kernel: pcpu-alloc: s5472 r8192 d15008 u65536 alloc=16*4096
May  5 07:04:59 kernel: pcpu-alloc: [0] 0 [0] 1 
May  5 07:04:59 kernel: Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on.  Total pages: 60416
May  5 07:04:59 kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock2 console=ttyS0,115200 init=/sbin/preinit earlyprintk debug
May  5 07:04:59 kernel: PID hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: Dentry cache hash table entries: 32768 (order: 5, 131072 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: Inode-cache hash table entries: 16384 (order: 4, 65536 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: Memory: 128MB 128MB = 256MB total
May  5 07:04:59 kernel: Memory: 255464k/255464k available, 6680k reserved, 0K highmem
May  5 07:04:59 kernel: Virtual kernel memory layout:
May  5 07:04:59 kernel:     vector  : 0xffff0000 - 0xffff1000   (   4 kB)
May  5 07:04:59 kernel:     fixmap  : 0xfff00000 - 0xfffe0000   ( 896 kB)
May  5 07:04:59 kernel:     DMA     : 0xf7e00000 - 0xffe00000   ( 128 MB)
May  5 07:04:59 kernel:     vmalloc : 0xd0800000 - 0xf0000000   ( 504 MB)
May  5 07:04:59 kernel:     lowmem  : 0xc0000000 - 0xd0000000   ( 256 MB)
May  5 07:04:59 kernel:     modules : 0xbf000000 - 0xc0000000   (  16 MB)
May  5 07:04:59 kernel:       .init : 0xc0008000 - 0xc003d000   ( 212 kB)
May  5 07:04:59 kernel:       .text : 0xc003d000 - 0xc03af000   (3528 kB)
May  5 07:04:59 kernel:       .data : 0xc03c8000 - 0xc03eb2a0   ( 141 kB)
May  5 07:04:59 kernel: SLUB: Genslabs=11, HWalign=32, Order=0-3, MinObjects=0, CPUs=2, Nodes=1
May  5 07:04:59 kernel: * Invalid signature of oopsbuf: 14-A8-5A-71-05-9C-28-53 (len 118023552)
May  5 07:04:59 kernel: Hierarchical RCU implementation.
May  5 07:04:59 kernel:     RCU-based detection of stalled CPUs is disabled.
May  5 07:04:59 kernel:     Verbose stalled-CPUs detection is disabled.
May  5 07:04:59 kernel: NR_IRQS:256
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE GIC init
May  5 07:04:59 kernel: External imprecise Data abort at addr=0x0, fsr=0x1c06 ignored.
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE Global Timer Clock 500000000Hz
May  5 07:04:59 kernel: Calibrating delay loop... 1998.84 BogoMIPS (lpj=9994240)
May  5 07:04:59 kernel: pid_max: default: 32768 minimum: 301
May  5 07:04:59 kernel: Mount-cache hash table entries: 512
May  5 07:04:59 kernel: CPU: Testing write buffer coherency: ok
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE Private timer setup CPU0
May  5 07:04:59 kernel: Calibrating local timer... 499.848MHz.
May  5 07:04:59 kernel: L310: cache controller enabled 16 ways, CACHE_ID 0x410000c8, AUX_CTRL 0x7a130000
May  5 07:04:59 kernel: CPU1: Booted secondary processor
May  5 07:04:59 kernel: MPCORE Private timer setup CPU1
May  5 07:04:59 kernel: Brought up 2 CPUs
May  5 07:04:59 kernel: SMP: Total of 2 processors activated (3997.69 BogoMIPS).
May  5 07:04:59 kernel: devtmpfs: initialized
May  5 07:04:59 kernel: atomic64 test passed
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 16
May  5 07:04:59 kernel: Found a AMD NAND flash:
May  5 07:04:59 kernel: Total size:  128MB
May  5 07:04:59 kernel: Block size:  128KB
May  5 07:04:59 kernel: Page Size:   2048B
May  5 07:04:59 kernel: OOB Size:    64B
May  5 07:04:59 kernel: Sector size: 512B
May  5 07:04:59 kernel: Spare size:  16B
May  5 07:04:59 kernel: ECC level:   8 (8-bit)
May  5 07:04:59 kernel: Device ID: 0x 1 0xf1 0x80 0x1d 0x 1 0xf1
May  5 07:04:59 kernel: CCA UART Clock Config: Sel=1 Ovr=1 Div=48
May  5 07:04:59 kernel: CCA UART Clock rate 125000000Hz
May  5 07:04:59 kernel: bio: create slab <bio-0> at 0
May  5 07:04:59 kernel: Switching to clocksource mpcore_gtimer
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 2
May  5 07:04:59 kernel: IP route cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: TCP established hash table entries: 8192 (order: 4, 65536 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: TCP bind hash table entries: 8192 (order: 4, 98304 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: TCP: Hash tables configured (established 8192 bind 8192)
May  5 07:04:59 kernel: TCP reno registered
May  5 07:04:59 kernel: UDP hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: UDP-Lite hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 1
May  5 07:04:59 kernel: PCI: scanning bus 0
May  5 07:04:59 kernel: PCIE1 switching to GEN2
May  5 07:04:59 kernel: PCI: Fixing up bus 1
May  5 07:04:59 kernel: PCI: bus1: Fast back to back transfers disabled
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x080fffff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit] (PCI address [0x8000000-0x8007fff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0: PCI bridge to [bus 01-01]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [io  disabled]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem 0x08000000-0x080fffff]
May  5 07:04:59 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem pref disabled]
May  5 07:04:59 kernel: PCIE2 link=0
May  5 07:04:59 kernel: PCIE3 link=0
May  5 07:04:59 kernel: VFS: Disk quotas dquot_6.5.2
May  5 07:04:59 kernel: Dquot-cache hash table entries: 1024 (order 0, 4096 bytes)
May  5 07:04:59 kernel: squashfs: version 4.0 (2009/01/31) Phillip Lougher
May  5 07:04:59 kernel: fuse init (API version 7.15)
May  5 07:04:59 kernel: msgmni has been set to 498
May  5 07:04:59 kernel: io scheduler noop registered (default)
May  5 07:04:59 kernel: io scheduler deadline registered
May  5 07:04:59 kernel: io scheduler cfq registered
May  5 07:04:59 kernel: Serial: 8250/16550 driver, 2 ports, IRQ sharing disabled
May  5 07:04:59 kernel: serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0x18000300 (irq = 117) is a 16550
May  5 07:04:59 kernel: console [ttyS0] enabled, bootconsole disabled
May  5 07:04:59 kernel: serial8250.0: ttyS1 at MMIO 0x18000400 (irq = 117) is a 16550
May  5 07:04:59 kernel: brd: module loaded
May  5 07:04:59 kernel: loop: module loaded
May  5 07:04:59 kernel: pflash: found no supported devices
May  5 07:04:59 kernel: bcmsflash: found no supported devices
May  5 07:04:59 kernel: Boot partition size = 524288(0x80000)
May  5 07:04:59 kernel: lookup_nflash_rootfs_offset: offset = 0x200000
May  5 07:04:59 kernel: nflash: squash filesystem with lzma found at block 28
May  5 07:04:59 kernel: Creating 4 MTD partitions on "nflash":
May  5 07:04:59 kernel: 0x000000000000-0x000000080000 : "boot"
May  5 07:04:59 kernel: 0x000000080000-0x000000200000 : "nvram"
May  5 07:04:59 kernel: 0x000000200000-0x000004000000 : "linux"
May  5 07:04:59 kernel: 0x00000039fc14-0x000004000000 : "rootfs"
May  5 07:04:59 kernel: PPP generic driver version 2.4.2
May  5 07:04:59 kernel: PPP MPPE Compression module registered
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 24
May  5 07:04:59 kernel: PPTP driver version 0.8.5
May  5 07:04:59 kernel: Mirror/redirect action on
May  5 07:04:59 kernel: u32 classifier
May  5 07:04:59 kernel:     Performance counters on
May  5 07:04:59 kernel:     Actions configured
May  5 07:04:59 kernel: Netfilter messages via NETLINK v0.30.
May  5 07:04:59 kernel: nf_conntrack version 0.5.0 (3991 buckets, 15964 max)
May  5 07:04:59 kernel: ctnetlink v0.93: registering with nfnetlink.
May  5 07:04:59 kernel: xt_time: kernel timezone is -0000
May  5 07:04:59 kernel: ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
May  5 07:04:59 kernel: TCP cubic registered
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 10
May  5 07:04:59 kernel: ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
May  5 07:04:59 kernel: NET: Registered protocol family 17
May  5 07:04:59 kernel: L2TP core driver, V2.0
May  5 07:04:59 kernel: PPPoL2TP kernel driver, V2.0
May  5 07:04:59 kernel: 802.1Q VLAN Support v1.8 Ben Greear <greearb@candelatech.com>
May  5 07:04:59 kernel: All bugs added by David S. Miller <davem@redhat.com>
May  5 07:04:59 kernel: Registering the dns_resolver key type
May  5 07:04:59 kernel: Northstar brcmnand NAND Flash Controller driver, Version 0.1 (c) Broadcom Inc. 2012
May  5 07:04:59 kernel: NAND device: Manufacturer ID: 0x01, Chip ID: 0xf1 (AMD NAND 128MiB 3,3V 8-bit)
May  5 07:04:59 kernel: Spare area=64 eccbytes 56, ecc bytes located at:
May  5 07:04:59 kernel:  2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
May  5 07:04:59 kernel: Available 7 bytes at (off,len):
May  5 07:04:59 kernel: (1,1) (16,2) (32,2) (48,2) (0,0) (0,0) (0,0) (0,0) 
May  5 07:04:59 kernel: Scanning device for bad blocks
May  5 07:04:59 kernel: Options: NO_AUTOINCR,NO_READRDY,BBT_SCAN2NDPAGE,
May  5 07:04:59 kernel: Creating 2 MTD partitions on "brcmnand":
May  5 07:04:59 kernel: 0x000004000000-0x000007ec0000 : "brcmnand"
May  5 07:04:59 kernel: 0x000007ec0000-0x000008000000 : "asus"
May  5 07:04:59 kernel: VFS: Mounted root (squashfs filesystem) readonly on device 31:3.
May  5 07:04:59 kernel: devtmpfs: mounted
May  5 07:04:59 kernel: Freeing init memory: 212K
May  5 07:04:59 kernel: ctf: module license 'Proprietary' taints kernel.
May  5 07:04:59 kernel: Disabling lock debugging due to kernel taint
May  5 07:04:59 kernel: et_module_init: passivemode set to 0x0
May  5 07:04:59 kernel: et_module_init: txworkq set to 0x1
May  5 07:04:59 kernel: et_module_init: et_txq_thresh set to 0xce4
May  5 07:04:59 kernel: =================
May  5 07:04:59 kernel: robo chk regs:
May  5 07:04:59 kernel: ===================
May  5 07:04:59 kernel: (0x00,0x5d)Port 5 States Override: 0xfb
May  5 07:04:59 kernel: (0x00,0x5f)Port 7 States Override: 0xfb
May  5 07:04:59 kernel: (0x00,0x0e)Port 8 States Override: 0x0a
May  5 07:04:59 kernel: (0x00,0x08)Port 8 IMP Control Register: 0x00
May  5 07:04:59 kernel: (0x02,0x00) Global Management Config: 0x00
May  5 07:04:59 kernel: (0x02,0x00) 802.1Q VLAN Control 5: 0x00
May  5 07:04:59 kernel: (0x02,0x03) BRCM HDR Control Register: 0x00
May  5 07:04:59 kernel: (0x00,0x0b) Switch Mode Register: 0x06
May  5 07:04:59 kernel: eth0: Broadcom BCM47XX 10/100/1000 Mbps Ethernet Controller 6.37.14.126 (r561982)
May  5 07:04:59 kernel: et_probe: mvlan vid[0]: 0
May  5 07:04:59 kernel: et_probe: mvlan vid[1]: 0
May  5 07:04:59 kernel: et_probe: mvlan en 0
May  5 07:04:59 kernel: wl_module_init: passivemode set to 0x0
May  5 07:04:59 kernel: wl_module_init: igs set to 0x0
May  5 07:04:59 kernel: wl_module_init: txworkq set to 0x1
May  5 07:04:59 kernel: eth1: Broadcom BCM4360 802.11 Wireless Controller 6.37.14.126 (r561982)
May  5 07:04:59 kernel: JFFS2 version 2.2. (NAND) © 2001-2006 Red Hat, Inc.
May  5 07:04:59 kernel: jffs2_scan_inode_node(): CRC failed on node at 0x0008afe8: Read 0xffffffff, calculated 0x467b9372
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 6 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 17 for vlan2 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan6 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan6 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: Interface br0 doesn't exist
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 13 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 1 for vlan1 mvlan_en 0
May  5 07:04:59 kernel: device vlan1 entered promiscuous mode
May  5 07:04:59 kernel: device eth0 entered promiscuous mode
May  5 07:05:00 kernel: device eth1 entered promiscuous mode
May  5 07:05:00 nat: apply redirect rules
May  5 07:05:00 qcsapi: write qcsapi conf ok
May  5 07:05:05 WAN_Connection: Fail to connect with some issues.
May  5 07:05:10 dropbear[219]: Running in background
May  5 07:05:10 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:11 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:12 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:13 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:13 acsd: selected channel spec: 0x1003 (3)
May  5 07:05:13 acsd: Adjusted channel spec: 0x1003 (3)
May  5 07:05:13 acsd: selected DFS-exit channel spec: 0x1003 (3)
May  5 07:05:13 acsd: Adjusted channel spec: 0x1003 (3)
May  5 07:05:13 custom_config: Appending content of /jffs/configs/dnsmasq.conf.add.
May  5 07:05:13 dnsmasq[241]: started, version 2.80-53-g343b7b4 cachesize 1500
May  5 07:05:13 dnsmasq[241]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
May  5 07:05:13 dnsmasq-dhcp[241]: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
May  5 07:05:13 dnsmasq[241]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:05:13 RT-AC87U: start httpd:80
May  5 07:05:13 snooper[257]: started on vlan1@br0
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Found user 'nobody' (UID 65534) and group 'nobody' (GID 65534).
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Successfully dropped root privileges.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: avahi-daemon 0.7 starting up.
May  5 07:05:14 NAT_Tunnel: AAE Service is stopped
May  5 07:05:14 AAE: AAE Service is started
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: WARNING: No NSS support for mDNS detected, consider installing nss-mdns!
May  5 07:05:14 jffs2: valid logs(1)
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: No service file found in /tmp/avahi/services.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Loading new alias name RT-AC87U.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Joining mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 1.1.1.1.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: New relevant interface br0.IPv4 for mDNS.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Joining mDNS multicast group on interface lo.IPv4 with address 127.0.1.1.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: New relevant interface lo.IPv4 for mDNS.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Network interface enumeration completed.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Registering new address record for 1.1.1.1 on br0.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Registering new address record for 169.254.39.137 on br0.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Registering new address record for 192.168.1.1 on br0.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Registering new address record for 127.0.1.1 on lo.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[270]: Registering new address record for 127.0.0.1 on lo.IPv4.
May  5 07:05:14 disk_monitor: be idle
May  5 07:05:14 hour_monitor: daemon is starting
May  5 07:05:14 hour_monitor: daemon terminates
May  5 07:05:14 Mastiff: init
May  5 07:05:14 kernel: usbcore: registered new interface driver usbfs
May  5 07:05:14 kernel: usbcore: registered new interface driver hub
May  5 07:05:14 kernel: usbcore: registered new device driver usb
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_acm
May  5 07:05:15 kernel: cdc_acm: v0.26:USB Abstract Control Model driver for USB modems and ISDN adapters
May  5 07:05:15 avahi-daemon[270]: Server startup complete. Host name is RT-AC87U-3C20.local. Local service cookie is 1002111616.
May  5 07:05:15 avahi-daemon[270]: Alias name "RT-AC87U" successfully established.
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver asix
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ether
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver rndis_host
May  5 07:05:15 kernel: cdc_ncm: 14-Mar-2012
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ncm
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_wdm
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver qmi_wwan
May  5 07:05:15 wan: [wan0_hwaddr] == [<MAC ADDRESS OF ASUS RT-AC87U>]
May  5 07:05:15 kernel: cdc_mbim: loaded
May  5 07:05:15 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_mbim
May  5 07:05:15 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 8 for vlan6 mvlan_en 0
May  5 07:05:15 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 13 for vlan6 mvlan_en 0
May  5 07:05:15 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 1 for vlan6 mvlan_en 0
May  5 07:05:15 httpd: Generating SSL certificate...
May  5 07:05:15 pppd[340]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
May  5 07:05:15 pppd[340]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.7
May  5 07:05:15 pppd[352]: pppd 2.4.7 started by adminjens, uid 0
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: xHCI Host Controller
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: new USB bus registered, assigned bus number 1
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: irq 112, io mem 0x18023000
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: Failed to enable MSI-X
May  5 07:05:16 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: failed to allocate MSI entry
May  5 07:05:16 kernel: usb usb1: No SuperSpeed endpoint companion for config 1  interface 0 altsetting 0 ep 129: using minimum values
May  5 07:05:16 kernel: hub 1-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:16 kernel: hub 1-0:1.0: 1 port detected
May  5 07:05:16 kernel: [xhci-hub] usb2mode:[0]
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: EHCI Host Controller
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: new USB bus registered, assigned bus number 2
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: irq 111, io mem 0x18021000
May  5 07:05:16 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: USB 0.0 started, EHCI 1.00
May  5 07:05:16 kernel: hub 2-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:16 kernel: hub 2-0:1.0: 2 ports detected
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd: USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: OHCI Host Controller
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: new USB bus registered, assigned bus number 3
May  5 07:05:16 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: irq 111, io mem 0x18022000
May  5 07:05:16 kernel: hub 3-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:16 kernel: hub 3-0:1.0: 2 ports detected
May  5 07:05:17 kernel: SCSI subsystem initialized
May  5 07:05:17 kernel: csw_retry 100
May  5 07:05:17 kernel: Initializing USB Mass Storage driver...
May  5 07:05:17 kernel: usbcore: registered new interface driver usb-storage
May  5 07:05:17 kernel: USB Mass Storage support registered.
May  5 07:05:17 kernel: Tuxera FAT 12/16/32 driver version 3015.1.29.5_1 [Flags: R/W MODULE].
May  5 07:05:17 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Jul 9 15:09:39 CST 2018 arm
May  5 07:05:17 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Fri May 17 23:40:52 EDT 2019 armv7l
May  5 07:05:18 kernel: Tuxera NTFS driver 3018.6.22d [Flags: R/W MODULE].
May  5 07:05:18 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Fri May 17 23:40:52 EDT 2019 armv7l
May  5 07:05:18 kernel: Tuxera HFS+ driver 3017.6.20
May  5 07:05:18 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Fri May 17 23:40:52 EDT 2019 armv7l
May  5 07:05:18 kernel: usbcore: registered new interface driver usblp
May  5 07:05:27 rc_service: zcip 476:notify_rc start_firewall
May  5 07:05:27 custom_config: Using custom /jffs/configs/igmpproxy.conf config file.
May  5 07:05:27 dnsmasq[241]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:05:28 igmpproxy[479]: There must be at least 2 Vif's where one is upstream.
May  5 07:05:28 zcip_client: configured 169.254.147.81
May  5 07:05:28 nat: apply nat rules (/tmp/nat_rules__vlan6) error!
May  5 07:05:29 kernel: nf_conntrack_rtsp v0.6.21 loading
May  5 07:05:29 kernel: nf_nat_rtsp v0.6.21 loading
May  5 07:05:30 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:05:35 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:05:40 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:05:43 avahi-daemon[270]: Withdrawing address record for 1.1.1.1 on br0.
May  5 07:05:43 avahi-daemon[270]: Leaving mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 1.1.1.1.
May  5 07:05:43 avahi-daemon[270]: Joining mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 169.254.39.136.
May  5 07:05:43 qtn: bootcfg.tgz exists
May  5 07:05:45 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPDISCOVER(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00 
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPDISCOVER(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00
May  5 07:05:49 dnsmasq-dhcp[241]: DHCPACK(br0) 192.168.1.111 MA:CA:LA:PT:OP:00DESKTOP-U6R3MHQ
May  5 07:05:50 pppd[352]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:05:51 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:05:52 channel_scan: start scan[1]
May  5 07:05:52 channel_scan: complete
May  5 07:05:55 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:00 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:06 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:10 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:16 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:20 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:26 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:28 dropbear[576]: Child connection from 192.168.1.111:56915
May  5 07:06:30 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:35 dropbear[576]: Password auth succeeded for 'adminjens' from 192.168.1.111:56915
May  5 07:06:35 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:41 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:45 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:50 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:06:56 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:01 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:05 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:05 pppd[352]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:07:11 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:16 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:20 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:25 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:30 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:36 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:40 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:46 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:51 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:07:56 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:01 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:05 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:11 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:16 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:20 pppd[352]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:08:21 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:26 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:31 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:35 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:40 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:46 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:51 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:08:55 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:00 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:05 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:10 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:15 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:21 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:25 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:30 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:35 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:36 pppd[352]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:09:40 nat: apply redirect rules error!
May  5 07:09:45 nat: apply redirect rules error!

Hierin is te zien dat de scripts op de JFFS niet gestart worden. De rechten van de scripts staan wel goed (777 op dit moment) en in de GUI is het gebruiken van de scripts wel geactiveerd. Dit doet mij vermoeden dat de WAN interface uberhaupt niet gestart wordt? Ziet iemand anders wat er hier mis gaat?

jensjens wijzigde deze reactie 06-06-2019 00:09 (100%)
Reden: typo

iRacing Profiel

• jensjens
Nog een kleine update. Het is me nog steeds niet gelukt om de Asus aan de praat te krijgen. Ik heb ondertussen m'n laptop aan de WAN gehangen en geprobeerd daarmee verbinding te maken met KPN. Via Wireshark zie ik dat er wel een PADI verzonden wordt, maar er komt nooit een PADO terug (zie screenshot)
https://tweakers.net/ext/f/7gGIBZ8rBQYUQZ3iwlXvjsWn/thumb.png
Met de EBv8 werkt wel alles gewoon.

Weet iemand welke conclusies ik hieruit kan trekken?

iRacing Profiel

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jensjens schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:43:
Nog een kleine update. Het is me nog steeds niet gelukt om de Asus aan de praat te krijgen. Ik heb ondertussen m'n laptop aan de WAN gehangen en geprobeerd daarmee verbinding te maken met KPN. Via Wireshark zie ik dat er wel een PADI verzonden wordt, maar er komt nooit een PADO terug (zie screenshot)
[Afbeelding]
Met de EBv8 werkt wel alles gewoon.

Weet iemand welke conclusies ik hieruit kan trekken?
Stuur je het wel naar VLAN 6? Volgens mij niet, dan had er 802.1q Virtual LAN tussen ethernet en PPPoE gestaan. Of werkt de Genexis NTU anders?

|sWORDs| wijzigde deze reactie 13-06-2019 09:29 (8%)

V&A:24 Core Xeon E5 v4, 256GB ECC met dual 10Gbit upgradeset

• jensjens
|sWORDs| schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:23:
[...]

Stuur je het wel naar VLAN 6? Volgens mij niet, dan had er 802.1q Virtual LAN tussen ethernet en PPPoE gestaan. Of werkt de Genexis NTU anders?
Nee. Voor zover ik het begrijp moet ik toch eerst een PPPoE verbinding tot stand brengen en daarna pas onderscheid maken tussen de VLANs? Of is het andersom?

Buiten dit blijft het wel raar dat m'n Asus router het bericht "pppd[352]: Timeout waiting for PADO packets" krijgt. Dit suggereert ook dat er geen PADO vanuit KPN gestuurd wordt.

iRacing Profiel

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jensjens schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Nee. Voor zover ik het begrijp moet ik toch eerst een PPPoE verbinding tot stand brengen en daarna pas onderscheid maken tussen de VLANs? Of is het andersom?

Buiten dit blijft het wel raar dat m'n Asus router het bericht "pppd[352]: Timeout waiting for PADO packets" krijgt. Dit suggereert ook dat er geen PADO vanuit KPN gestuurd wordt.
Nee, PPPoE zit op VLAN6. 4 en 7 hebben geen PPPoE.

• WimV
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:43
jensjens schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Had ik ook, de router aangesloten bij mijn zoon ( ook KPN ) en werkt in een keer.
Daarna bij KPN op een andere kaart in de HUB aangesloten en werkte hier ook.

• jensjens
|sWORDs| schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:29:
[...]

Nee, PPPoE zit op VLAN6. 4 en 7 hebben geen PPPoE.
Ah, bedankt. Dat is wel goede informatie om te hebben bij het debuggen. ;)
Dat betekent dus ook dat er bij de Asus router iets mis kan zijn gegaan met het instellen van de VLANs. Staat er iets in de log wat een indicatie geeft over of de VLANs goed onderscheiden worden?

In de screenshot van de robocfg kan je zien dat de packets die met VLAN6 getagged zijn worden doorgestuurd van port 0 (WAN) naar port 7 (interne eth0).
Als je de screenshot van de GUI settings van IPTV bekijkt, zie je dat ik daar internet op VLAN6 heb gezet. Is dit genoeg of kan ik ergens anders nog aangeven dat internet op VLAN6 zit?

Voor de rest is in de log te zien op regel 204: WAN_Connection: Fail to connect with some issues.
Hier gaat dus iets fout, maar ik vind dit een redelijk nietszeggende error, want het is voor mij niet duidelijk wat er hier fout gaat.

iRacing Profiel

• jensjens
WimV schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:34:
[...]

Had ik ook, de router aangesloten bij mijn zoon ( ook KPN ) en werkt in een keer.
Daarna bij KPN op een andere kaart in de HUB aangesloten en werkte hier ook.
Wat bedoel je precies met "een andere kaart in de HUB"? Heeft KPN zelf in hun eigen netwerk iets veranderd voor je?
Ik was altijd in de veronderstelling dat KPN dit soort dingen niet doet, omdat je je eigen hardware gebruikt waarvan zij zeggen dat ze dat niet ondersteunen (in ieder geval niet zonder bridge modus van de EBv8). Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze dit toch voor je doen?

iRacing Profiel

• WimV
Ik heb een snelheid verhoging naar 500 mb aangevraagd, dat kon niet op mijn huidige kaart dus hebben ze me op een nieuwe kaart gezet.
Hierna werkte het naar behoren.
Een maand later weer mijn oude snelheid aangevraagd, ze laten je dan op de nieuwe kaart zitten en dat werkt hier nog steeds.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

WimV schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:47:
Ik heb een snelheid verhoging naar 500 mb aangevraagd, dat kon niet op mijn huidige kaart dus hebben ze me op een nieuwe kaart gezet.
Hierna werkte het naar behoren.
Een maand later weer mijn oude snelheid aangevraagd, ze laten je dan op de nieuwe kaart zitten en dat werkt hier nog steeds.
Ik snap ook niet waar je het met kaart en hub over hebt?
Bedoel je dat ze je naar GoF hebben gezet en je een andere NTU op je FTU hebt gekregen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WimV
Eerst een andere NTU, na meting bleek dat er in de centrale iets niet goed zat.

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 06:56
Bijna saai maar gisteren een RT-AC1900U gekocht, geconfigureerd en in één keer werken inclusief VOIP. Klein puntje voor de handleiding (maar dat kan ook aan mij liggen) wat misschien wat duidelijker kan is het VOIP gedeelte. Het gaat daar vooral om poort 2 en 3 maar wordt niet helemaal duidelijk waarom het om die poorten gaat. Ik had bijv de laptop in poort 1, geen telefonie op poort 2 maar uiteindelijk wel op poort 3.

Heb overigens de laatste versie draaien, 384.11_2

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jensjens
ninjazx9r98 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:07:
Bijna saai maar gisteren een RT-AC1900U gekocht, geconfigureerd en in één keer werken inclusief VOIP. Klein puntje voor de handleiding (maar dat kan ook aan mij liggen) wat misschien wat duidelijker kan is het VOIP gedeelte. Het gaat daar vooral om poort 2 en 3 maar wordt niet helemaal duidelijk waarom het om die poorten gaat. Ik had bijv de laptop in poort 1, geen telefonie op poort 2 maar uiteindelijk wel op poort 3.

Heb overigens de laatste versie draaien, 384.11_2
Volgens mij is poort 3 gewoon een arbitrair gekozen poort. Vervolgens worden alle frames die getagged zijn met VLAN 7 (=VOIP) doorgestuurd naar poort 3. (Zie wan-start)
Op je router zie je bij de 4 poorten een cijfer staan (1-4). Het vage is dat bij sommige modellen die cijfers niet overeen komen met de werkelijke poort. Hier ontstaat dus de verwarring.

Om een voorbeeld te geven, bij mij is het als volgt:
Cijfer op routerwerkelijke poort
15
23
32
41

In de handleiding wordt dus uitgelegd hoe je moet uitzoeken op welk cijfer je de EB moet aansluiten om je telefonie te kunnen blijven gebruiken.

iRacing Profiel

• jensjens
Aangezien m'n Asus router niet werkte heb ik mijn abonnement geupgrade naar een sneller glasvezel in de hoop dat m'n NTU ook vervangen zou worden. Enkele dagen geleden kwam de monteur langs en toen bleek dat de NTU die ik had al de nieuwste was. Oftewel, de NTU is niet vervangen. Mijn oude EBv8 is wel vervangen voor de v10A. Nadat de monteur weg was heb ik die meteen afgekoppeld en de Asus aangesloten, en wat blijkt: die werkt nu!
Het is mooi dat nu alles werkt, maar ik ben wel benieuwd naar waarom het eerst niet werkte en nu wel nadat de v10A een keer aangesloten is geweest. Heeft iemand een idee waarom dit zou kunnen zijn?

iRacing Profiel

jensjens schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:57:
Aangezien m'n Asus router niet werkte heb ik mijn abonnement geupgrade naar een sneller glasvezel in de hoop dat m'n NTU ook vervangen zou worden. Enkele dagen geleden kwam de monteur langs en toen bleek dat de NTU die ik had al de nieuwste was. Oftewel, de NTU is niet vervangen. Mijn oude EBv8 is wel vervangen voor de v10A. Nadat de monteur weg was heb ik die meteen afgekoppeld en de Asus aangesloten, en wat blijkt: die werkt nu!
Het is mooi dat nu alles werkt, maar ik ben wel benieuwd naar waarom het eerst niet werkte en nu wel nadat de v10A een keer aangesloten is geweest. Heeft iemand een idee waarom dit zou kunnen zijn?
Dat is vreemd.. al hoeft het één niet per se met het ander te maken hebben - misschien was een reboot van de Asus al genoeg?

Anyway, fijn dat het werkt! :)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• WimV
jensjens schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:57:
Monteur ook in de centrale geweest ?

• Toet3r
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 18:54

Toet3r

Hellooo Nurse!

Is het upberhaupt mogelijk om internet + iTV routed werkend te krijgen op een asus router met tomato firmware? Of heb je hier echt asus merlin firmware voor nodig?

Specs | Rockstar Social Club | Steam

• jensjens
NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 20:23:
[...]

Dat is vreemd.. al hoeft het één niet per se met het ander te maken hebben - misschien was een reboot van de Asus al genoeg?

Anyway, fijn dat het werkt! :)
De Asus heb ik denk ik wel 10 keer gereboot toen ik nog de EBv8 had. Ook heb ik toen een keer alles opnieuw ingesteld.
WimV schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:05:
[...]

Monteur ook in de centrale geweest ?
De monteur heeft alleen de EBv8 weggehaald en de EBv10A geplaatst. Misschien dat met het aanzetten van de v10A de access concentrator doorheeft dat ie op een ander protocol moet reageren???
Lijkt me wel raar want beide EB werken gewoon met PPPoE en dezelfde VLAN voor zover ik weet.

iRacing Profiel

• GrandMaster61
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 26-08 02:25
/tmp/home/root# robocfg show
Port 0: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 00:16:4d:89:df:5c
Port 1: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: a8:20:66:52:c1:10
Port 2: 100FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: a8:20:66:52:c1:10
Port 3: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 4: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 5: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 8c:2d:aa:3f:a9:e7
Port 7: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 9c:5c:8e:b9:1b:40
Port 8: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
1: vlan1: 1 2 3 5 7t
2: vlan2: 0 7
4: vlan4: 0t 7t
6: vlan6: 0t 7t
1045: vlan1045: 1 2 3t 4t 5t
1046: vlan1046: 2t 5 7t 8t
1047: vlan1047: 0 2t 8t
1099: vlan1099: 0t 2t 3t 5
1100: vlan1100: 2t 4t 5 7t
1101: vlan1101: 2t 3t 4 5t 7t 8u
1102: vlan1102: 2 5 7 8u
1103: vlan1103: 1t 3 5 8t

Dit geeft bij mij robocfg aan en de switch is een unmanaged switch achter de Asus RT-AC87U en geen experiabox aangesloten. Heb dus problemen met de switch aangezien die nu geen 1000FD doorgeeft maar 100 en mijn 5G geeft ook een langzamere verbinding.

Geen idee hoe ik dit zou moeten verhelpen? sowieso vreemd dat zelfs met de experiabox alleen ik de snelheid niet krijg via wifi op mobiel van 500/500 en de monteur met zijn mobiel wel. en hij krijgt zijn laptop niet op 500/500 terwijl hij bedraad is de experiabox V10a en ik wel op de Asus bedraad.
de iPhone 6s kan deze snelheden met gemak aan en heb het een paar keer gehad en bij Telfort haalde ik ook via wifi de beoogde snelheden op mobiel.

Update: het bleek aan de UTP kabel te liggen en niet aan de switch, nu alleen nog de wifi snelheid omhoog krijgen. Ik krijg deze nl. wel via de Wifi versterker waar de iTV op aan is gesloten maar niet op de asus RT-AC87U

Update inmiddels krijg ik dus draadloos via 5G de gewenste snelheid op mijn iPhone 6s, niet helemaal duidelijk wat ik exact gedaan heb maar maak morgen ff een backup van mijn jffs en instrllingen. Hier een screenshot van speedtest dus geen experia v10a en op poort Twee wel de wifi versterker middels UTP aangesloten en daarop de iptv aangesloten.https://www.dropbox.com/s/m0fkfcqzi2qlu37/Foto%2001-07-2019%2023%2054%2021.png?dl=0

GrandMaster61 wijzigde deze reactie 02-07-2019 00:07 (16%)
Reden: 1 probleem opgelost

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Basho
GrandMaster61 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 15:38:
/tmp/home/root# robocfg show
Port 0: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 00:16:4d:89:df:5c
Port 1: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: a8:20:66:52:c1:10
Port 2: 100FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: a8:20:66:52:c1:10
Port 3: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 4: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 5: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 8c:2d:aa:3f:a9:e7
Port 7: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 9c:5c:8e:b9:1b:40
Port 8: DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
1: vlan1: 1 2 3 5 7t
2: vlan2: 0 7
4: vlan4: 0t 7t
6: vlan6: 0t 7t
1045: vlan1045: 1 2 3t 4t 5t
1046: vlan1046: 2t 5 7t 8t
1047: vlan1047: 0 2t 8t
1099: vlan1099: 0t 2t 3t 5
1100: vlan1100: 2t 4t 5 7t
1101: vlan1101: 2t 3t 4 5t 7t 8u
1102: vlan1102: 2 5 7 8u
1103: vlan1103: 1t 3 5 8t

Dit geeft bij mij robocfg aan en de switch is een unmanaged switch achter de Asus RT-AC87U en geen experiabox aangesloten. Heb dus problemen met de switch aangezien die nu geen 1000FD doorgeeft maar 100 en mijn 5G geeft ook een langzamere verbinding.

Geen idee hoe ik dit zou moeten verhelpen? sowieso vreemd dat zelfs met de experiabox alleen ik de snelheid niet krijg via wifi op mobiel van 500/500 en de monteur met zijn mobiel wel. en hij krijgt zijn laptop niet op 500/500 terwijl hij bedraad is de experiabox V10a en ik wel op de Asus bedraad.
de iPhone 6s kan deze snelheden met gemak aan en heb het een paar keer gehad en bij Telfort haalde ik ook via wifi de beoogde snelheden op mobiel.

Update: het bleek aan de UTP kabel te liggen en niet aan de switch, nu alleen nog de wifi snelheid omhoog krijgen. Ik krijg deze nl. wel via de Wifi versterker waar de iTV op aan is gesloten maar niet op de asus RT-AC87U

Update inmiddels krijg ik dus draadloos via 5G de gewenste snelheid op mijn iPhone 6s, niet helemaal duidelijk wat ik exact gedaan heb maar maak morgen ff een backup van mijn jffs en instrllingen. Hier een screenshot van speedtest dus geen experia v10a en op poort Twee wel de wifi versterker middels UTP aangesloten en daarop de iptv aangesloten.[Afbeelding]
Het is dus inmiddels wel of niet opgelost? :)

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Damn... Even 3 weken op vakantie geweest en de stekker uit de tv-ontvanger getrokken. Nu geen beeld meer. De ontvanger start wel op en ik ze ook KPN menu. Maar beeld blijft zwart....

Gedaan tot nu
- Modem, router en tv-box herstar
- tv-box opnieuw geinstalleerd (software verwijderen en terug naar fabrieksinstellingen)

Iemand tips?? Wil eigenlijk niet alles opnieuw installeren, geen tijd voor.

Met experiabox ertussen werkt alles goed.... dat is niet de bedoeling?
Is er iets gewijzigd de afgelopen 3 weken?

Oplossing: Eerst de TV box 1/2 uurtje op de experiabox aansluiten, daarna werkt het geheel weer...

Cyberpope wijzigde deze reactie 13-07-2019 16:45 (20%)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 06:56
Heb de laatste week meerdere keren een 301 error gehad op de tv kastjes. Staat nog een melding bij mbt netwerk problemen. Spanning van de kastjes en opnieuw erop lost het probleem direct op maar is wel een beetje vreemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kan het zijn dat KPN een router blokkeerd? Ik heb een probleempje met de kabel tussen de NTU en de router gehad. Gok dat dit geen stabiele verbinding gaf... gok ik.. Kabel vervangen. Experia box werkt, maar mijn router krijgt 10 seconden een ip en verbinding en daarna krijg hij geen IP meer?

Cyberpope wijzigde deze reactie 14-07-2019 23:41 (9%)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dit is mijn log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
Jul 15 07:56:22 kernel: br0: port 1(vlan1) received tcn bpdu
Jul 15 07:56:22 kernel: br0: topology change detected, propagating
Jul 15 07:56:24 dnsmasq[253]: read /etc/hosts - 5 addresses
Jul 15 07:56:24 dnsmasq[253]: read /etc/hosts.dnsmasq - 16 addresses
Jul 15 07:56:24 dnsmasq[253]: using nameserver 195.121.1.66#53
Jul 15 07:56:24 dnsmasq[253]: using nameserver 195.121.1.34#53
Jul 15 07:56:24 dnsmasq[253]: using only locally-known addresses for domain lan
Jul 15 07:56:24 pppd[424]: Hangup (SIGHUP)
Jul 15 07:56:24 pppd[424]: Connect time 6.0 minutes.
Jul 15 07:56:24 pppd[424]: Sent 458092 bytes, received 1912379 bytes.
Jul 15 07:56:24 miniupnpd[1123]: Failed to get IP for interface ppp0
Jul 15 07:56:24 miniupnpd[1123]: SendNATPMPPublicAddressChangeNotification: cannot get public IP address, stopping
Jul 15 07:56:24 lldpd[326]: removal request for address of 195.190.228.37%13, but no knowledge of it
Jul 15 07:56:24 pppd[424]: Terminating on signal 15
Jul 15 07:56:25 pppd[424]: Terminating on signal 15
Jul 15 07:56:26 lldpd[326]: removal request for address of 169.254.178.36%10, but no knowledge of it
Jul 15 07:56:26 kernel: Interface ppp0 doesn't exist
Jul 15 07:56:26 ovpn-server1[1335]: event_wait : Interrupted system call (code=4)
Jul 15 07:56:26 ovpn-server1[1335]: Closing TUN/TAP interface
Jul 15 07:56:26 ovpn-server1[1335]: /usr/sbin/ip addr del dev tun21 10.8.0.1/24
Jul 15 07:56:27 lldpd[326]: removal request for address of 10.8.0.1%16, but no knowledge of it
Jul 15 07:56:27 ovpn-server1[1335]: updown.sh tun21 1500 1622 10.8.0.1 255.255.255.0 init
Jul 15 07:56:27 ovpn-server1[1335]: PLUGIN_CLOSE: /usr/lib/openvpn-plugin-auth-pam.so
Jul 15 07:56:27 ovpn-server1[1335]: SIGTERM[hard,] received, process exiting
Jul 15 07:56:27 kernel: Interface tap21 doesn't exist
Jul 15 07:56:27 kernel: Interface tun21 doesn't exist
Jul 15 07:56:28 kernel: gro disabled
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_mbim
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ncm
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver qmi_wwan
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_wdm
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver rndis_host
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ether
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver asix
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_acm
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver usblp
Jul 15 07:56:28 kernel: IDPfw: Exit IDPfw
Jul 15 07:56:28 kernel: mod epilog takes 0 jiffies
Jul 15 07:56:29 kernel: Exit chrdev /dev/idpfw with major 191
Jul 15 07:56:29 kernel: Exit chrdev /dev/detector with major 190
Jul 15 07:56:29 Mastiff: Got SIGTERM
Jul 15 07:56:29 Mastiff: Select error
Jul 15 07:56:30 kernel: gro disabled
Jul 15 07:56:30 miniupnpd[1123]: shutting down MiniUPnPd
Jul 15 07:56:30 snooper[291]: terminated with signal 15
Jul 15 07:56:31 dnsmasq[253]: exiting on receipt of SIGTERM
Jul 15 07:56:31 avahi-daemon[286]: Got SIGTERM, quitting.
Jul 15 07:56:31 avahi-daemon[286]: Leaving mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 192.168.2.38.
Jul 15 07:56:31 avahi-daemon[286]: Leaving mDNS multicast group on interface lo.IPv4 with address 127.0.1.1.
Jul 15 07:56:31 avahi-daemon[286]: avahi-daemon 0.7 exiting.
Jul 15 07:56:31 dropbear[216]: Early exit: Terminated by signal
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 4(wl0.1) entering forwarding state
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 3(eth2) entering forwarding state
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
Jul 15 07:56:33 kernel: device vlan1 left promiscuous mode
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 1(vlan1) entering disabled state
Jul 15 07:56:33 kernel: device eth1 left promiscuous mode
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 2(eth1) entering disabled state
Jul 15 07:56:33 kernel: device eth2 left promiscuous mode
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 3(eth2) entering disabled state
Jul 15 07:56:33 kernel: device wl0.1 left promiscuous mode
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 4(wl0.1) entering disabled state
Jul 15 07:56:34 kernel: Hooks already unregistered
Jul 15 07:56:34 kernel: Interface br0 doesn't exist
May  5 07:05:02 syslogd started: BusyBox v1.25.1
May  5 07:05:02 kernel: klogd started: BusyBox v1.25.1 (2019-06-21 17:22:37 EDT)
May  5 07:05:02 kernel: Linux version 2.6.36.4brcmarm (merlin@ubuntu-dev) (gcc version 4.5.3 (Buildroot 2012.02) ) #1 SMP PREEMPT Fri Jun 21 17:31:11 EDT 2019
May  5 07:05:02 kernel: CPU: ARMv7 Processor [413fc090] revision 0 (ARMv7), cr=10c53c7f
May  5 07:05:02 kernel: CPU: VIPT nonaliasing data cache, VIPT nonaliasing instruction cache
May  5 07:05:02 kernel: Machine: Northstar Prototype
May  5 07:05:02 kernel: Ignoring unrecognised tag 0x00000000
May  5 07:05:02 kernel: bootconsole [earlycon0] enabled
May  5 07:05:02 kernel: Memory policy: ECC disabled, Data cache writealloc
May  5 07:05:02 kernel: MPCORE found at 19020000
May  5 07:05:02 kernel: PERCPU: Embedded 7 pages/cpu @c8215000 s5472 r8192 d15008 u65536
May  5 07:05:02 kernel: pcpu-alloc: s5472 r8192 d15008 u65536 alloc=16*4096
May  5 07:05:02 kernel: pcpu-alloc: [0] 0 [0] 1 
May  5 07:05:02 kernel: Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on.  Total pages: 60416
May  5 07:05:02 kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock2 console=ttyS0,115200 init=/sbin/preinit earlyprintk debug
May  5 07:05:02 kernel: PID hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: Dentry cache hash table entries: 32768 (order: 5, 131072 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: Inode-cache hash table entries: 16384 (order: 4, 65536 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: Memory: 128MB 128MB = 256MB total
May  5 07:05:02 kernel: Memory: 255472k/255472k available, 6672k reserved, 0K highmem
May  5 07:05:02 kernel: Virtual kernel memory layout:
May  5 07:05:02 kernel:     vector  : 0xffff0000 - 0xffff1000   (   4 kB)
May  5 07:05:02 kernel:     fixmap  : 0xfff00000 - 0xfffe0000   ( 896 kB)
May  5 07:05:02 kernel:     DMA     : 0xf7e00000 - 0xffe00000   ( 128 MB)
May  5 07:05:02 kernel:     vmalloc : 0xd0800000 - 0xf0000000   ( 504 MB)
May  5 07:05:02 kernel:     lowmem  : 0xc0000000 - 0xd0000000   ( 256 MB)
May  5 07:05:02 kernel:     modules : 0xbf000000 - 0xc0000000   (  16 MB)
May  5 07:05:02 kernel:       .init : 0xc0008000 - 0xc003d000   ( 212 kB)
May  5 07:05:02 kernel:       .text : 0xc003d000 - 0xc03ae000   (3524 kB)
May  5 07:05:02 kernel:       .data : 0xc03c6000 - 0xc03e92e0   ( 141 kB)
May  5 07:05:02 kernel: SLUB: Genslabs=11, HWalign=32, Order=0-3, MinObjects=0, CPUs=2, Nodes=1
May  5 07:05:02 kernel: Hierarchical RCU implementation.
May  5 07:05:02 kernel:     RCU-based detection of stalled CPUs is disabled.
May  5 07:05:02 kernel:     Verbose stalled-CPUs detection is disabled.
May  5 07:05:02 kernel: NR_IRQS:256
May  5 07:05:02 kernel: MPCORE GIC init
May  5 07:05:02 kernel: External imprecise Data abort at addr=0x0, fsr=0x1c06 ignored.
May  5 07:05:02 kernel: MPCORE Global Timer Clock 400000000Hz
May  5 07:05:02 kernel: Calibrating delay loop... 1599.07 BogoMIPS (lpj=7995392)
May  5 07:05:02 kernel: pid_max: default: 32768 minimum: 301
May  5 07:05:02 kernel: Mount-cache hash table entries: 512
May  5 07:05:02 kernel: CPU: Testing write buffer coherency: ok
May  5 07:05:02 kernel: MPCORE Private timer setup CPU0
May  5 07:05:02 kernel: Calibrating local timer... 399.822MHz.
May  5 07:05:02 kernel: L310: cache controller enabled 16 ways, CACHE_ID 0x410000c8, AUX_CTRL 0x7a130000
May  5 07:05:02 kernel: CPU1: Booted secondary processor
May  5 07:05:02 kernel: MPCORE Private timer setup CPU1
May  5 07:05:02 kernel: Brought up 2 CPUs
May  5 07:05:02 kernel: SMP: Total of 2 processors activated (3194.88 BogoMIPS).
May  5 07:05:02 kernel: devtmpfs: initialized
May  5 07:05:02 kernel: atomic64 test passed
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 16
May  5 07:05:02 kernel: Found a AMD NAND flash:
May  5 07:05:02 kernel: Total size:  128MB
May  5 07:05:02 kernel: Block size:  128KB
May  5 07:05:02 kernel: Page Size:   2048B
May  5 07:05:02 kernel: OOB Size:    64B
May  5 07:05:02 kernel: Sector size: 512B
May  5 07:05:02 kernel: Spare size:  16B
May  5 07:05:02 kernel: ECC level:   8 (8-bit)
May  5 07:05:02 kernel: Device ID: 0x 1 0xf1 0x80 0x1d 0x 1 0xf1
May  5 07:05:02 kernel: CCA UART Clock Config: Sel=1 Ovr=1 Div=48
May  5 07:05:02 kernel: CCA UART Clock rate 100000000Hz
May  5 07:05:02 kernel: bio: create slab <bio-0> at 0
May  5 07:05:02 kernel: Switching to clocksource mpcore_gtimer
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 2
May  5 07:05:02 kernel: IP route cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: TCP established hash table entries: 8192 (order: 4, 65536 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: TCP bind hash table entries: 8192 (order: 4, 98304 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: TCP: Hash tables configured (established 8192 bind 8192)
May  5 07:05:02 kernel: TCP reno registered
May  5 07:05:02 kernel: UDP hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: UDP-Lite hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 1
May  5 07:05:02 kernel: PCI: no core
May  5 07:05:02 kernel: PCI: scanning bus 0
May  5 07:05:02 kernel: PCI: Fixing up bus 0
May  5 07:05:02 kernel: PCIE1 link=1
May  5 07:05:02 kernel: PCIE1 switching to GEN2
May  5 07:05:02 kernel: PCI: bus0: Fast back to back transfers disabled
May  5 07:05:02 kernel: PCI: Fixing up bus 1
May  5 07:05:02 kernel: PCI: bus1: Fast back to back transfers disabled
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x080fffff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit] (PCI address [0x8000000-0x8007fff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:00:00.0: PCI bridge to [bus 01-01]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [io  disabled]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem 0x08000000-0x080fffff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem pref disabled]
May  5 07:05:02 kernel: PCIE2 link=1
May  5 07:05:02 kernel: PCIE2 switching to GEN2
May  5 07:05:02 kernel: PCI: Fixing up bus 2
May  5 07:05:02 kernel: PCI: bus2: Fast back to back transfers disabled
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x40000000-0x400fffff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:02:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x40000000-0x40007fff 64bit]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:02:00.0: BAR 0: set to [mem 0x40000000-0x40007fff 64bit] (PCI address [0x40000000-0x40007fff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:00:00.0: PCI bridge to [bus 02-02]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:00:00.0:   bridge window [io  disabled]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:00:00.0:   bridge window [mem 0x40000000-0x400fffff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:00:00.0:   bridge window [mem pref disabled]
May  5 07:05:02 kernel: PCIE3 link=0
May  5 07:05:02 kernel: VFS: Disk quotas dquot_6.5.2
May  5 07:05:02 kernel: Dquot-cache hash table entries: 1024 (order 0, 4096 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: squashfs: version 4.0 (2009/01/31) Phillip Lougher
May  5 07:05:02 kernel: fuse init (API version 7.15)
May  5 07:05:02 kernel: msgmni has been set to 498
May  5 07:05:02 kernel: io scheduler noop registered (default)
May  5 07:05:02 kernel: io scheduler deadline registered
May  5 07:05:02 kernel: io scheduler cfq registered
May  5 07:05:02 kernel: Serial: 8250/16550 driver, 2 ports, IRQ sharing disabled
May  5 07:05:02 kernel: serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0x18000300 (irq = 117) is a 16550
May  5 07:05:02 kernel: console [ttyS0] enabled, bootconsole disabled
May  5 07:05:02 kernel: serial8250.0: ttyS1 at MMIO 0x18000400 (irq = 117) is a 16550
May  5 07:05:02 kernel: brd: module loaded
May  5 07:05:02 kernel: loop: module loaded
May  5 07:05:02 kernel: pflash: found no supported devices
May  5 07:05:02 kernel: bcmsflash: found no supported devices
May  5 07:05:02 kernel: Boot partition size = 524288(0x80000)
May  5 07:05:02 kernel: lookup_nflash_rootfs_offset: offset = 0x200000
May  5 07:05:02 kernel: nflash: squash filesystem with lzma found at block 28
May  5 07:05:02 kernel: Creating 4 MTD partitions on "nflash":
May  5 07:05:02 kernel: 0x000000000000-0x000000080000 : "boot"
May  5 07:05:02 kernel: 0x000000080000-0x000000200000 : "nvram"
May  5 07:05:02 kernel: 0x000000200000-0x000004000000 : "linux"
May  5 07:05:02 kernel: 0x00000039fb1c-0x000004000000 : "rootfs"
May  5 07:05:02 kernel: PPP generic driver version 2.4.2
May  5 07:05:02 kernel: PPP MPPE Compression module registered
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 24
May  5 07:05:02 kernel: PPTP driver version 0.8.5
May  5 07:05:02 kernel: Mirror/redirect action on
May  5 07:05:02 kernel: u32 classifier
May  5 07:05:02 kernel:     Performance counters on
May  5 07:05:02 kernel:     Actions configured
May  5 07:05:02 kernel: Netfilter messages via NETLINK v0.30.
May  5 07:05:02 kernel: nf_conntrack version 0.5.0 (3991 buckets, 15964 max)
May  5 07:05:02 kernel: ctnetlink v0.93: registering with nfnetlink.
May  5 07:05:02 kernel: xt_time: kernel timezone is -0000
May  5 07:05:02 kernel: ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
May  5 07:05:02 kernel: TCP cubic registered
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 10
May  5 07:05:02 kernel: ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 17
May  5 07:05:02 kernel: L2TP core driver, V2.0
May  5 07:05:02 kernel: PPPoL2TP kernel driver, V2.0
May  5 07:05:02 kernel: 802.1Q VLAN Support v1.8 Ben Greear <greearb@candelatech.com>
May  5 07:05:02 kernel: All bugs added by David S. Miller <davem@redhat.com>
May  5 07:05:02 kernel: Registering the dns_resolver key type
May  5 07:05:02 kernel: Northstar brcmnand NAND Flash Controller driver, Version 0.1 (c) Broadcom Inc. 2012
May  5 07:05:02 kernel: NAND device: Manufacturer ID: 0x01, Chip ID: 0xf1 (AMD NAND 128MiB 3,3V 8-bit)
May  5 07:05:02 kernel: Spare area=64 eccbytes 56, ecc bytes located at:
May  5 07:05:02 kernel:  2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
May  5 07:05:02 kernel: Available 7 bytes at (off,len):
May  5 07:05:02 kernel: (1,1) (16,2) (32,2) (48,2) (0,0) (0,0) (0,0) (0,0) 
May  5 07:05:02 kernel: Scanning device for bad blocks
May  5 07:05:02 kernel: Options: NO_AUTOINCR,NO_READRDY,BBT_SCAN2NDPAGE,
May  5 07:05:02 kernel: Creating 2 MTD partitions on "brcmnand":
May  5 07:05:02 kernel: 0x000004000000-0x000007ec0000 : "brcmnand"
May  5 07:05:02 kernel: 0x000007ec0000-0x000008000000 : "asus"
May  5 07:05:02 kernel: VFS: Mounted root (squashfs filesystem) readonly on device 31:3.
May  5 07:05:02 kernel: devtmpfs: mounted
May  5 07:05:02 kernel: Freeing init memory: 212K
May  5 07:05:02 kernel: emf: module license 'Proprietary' taints kernel.
May  5 07:05:02 kernel: Disabling lock debugging due to kernel taint
May  5 07:05:02 kernel: et_module_init: passivemode set to 0x0
May  5 07:05:02 kernel: et_module_init: txworkq set to 0x1
May  5 07:05:02 kernel: et_module_init: et_txq_thresh set to 0xce4
May  5 07:05:02 kernel: eth0: Broadcom BCM47XX 10/100/1000 Mbps Ethernet Controller 6.37.14.126 (r561982)
May  5 07:05:02 kernel: dpsta_init: msglevel set to 0x1
May  5 07:05:02 kernel: wl_module_init: passivemode set to 0x0
May  5 07:05:02 kernel: wl_module_init: igs set to 0x0
May  5 07:05:02 kernel: wl_module_init: txworkq set to 0x1
May  5 07:05:02 kernel: eth1: Broadcom BCM4360 802.11 Wireless Controller 6.37.14.126 (r561982)
May  5 07:05:02 kernel: eth2: Broadcom BCM4360 802.11 Wireless Controller 6.37.14.126 (r561982)
May  5 07:05:02 kernel: JFFS2 version 2.2. (NAND) © 2001-2006 Red Hat, Inc.
May  5 07:05:02 kernel: Interface br0 doesn't exist
May  5 07:05:02 kernel: device vlan1 entered promiscuous mode
May  5 07:05:02 kernel: device eth0 entered promiscuous mode
May  5 07:05:03 kernel: device eth1 entered promiscuous mode
May  5 07:05:03 kernel: device eth2 entered promiscuous mode
May  5 07:05:03 kernel: device wl0.1 entered promiscuous mode
May  5 07:05:03 kernel: br0: topology change detected, propagating
May  5 07:05:03 kernel: br0: port 4(wl0.1) entering forwarding state
May  5 07:05:03 kernel: br0: port 3(eth2) entering forwarding state
May  5 07:05:03 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
May  5 07:05:03 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
May  5 07:05:04 dropbear[213]: Running in background
May  5 07:05:05 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:06 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:07 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:07 kernel: br0: port 1(vlan1) received tcn bpdu
May  5 07:05:07 kernel: br0: topology change detected, propagating
May  5 07:05:07 acsd: selected channel spec: 0x100a (10)
May  5 07:05:07 acsd: Adjusted channel spec: 0x100a (10)
May  5 07:05:07 acsd: selected DFS-exit channel spec: 0x100a (10)
May  5 07:05:08 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:09 acsd: scan in progress ...
May  5 07:05:13 acsd: selected channel spec: 0xe27a (124/80)
May  5 07:05:13 acsd: Adjusted channel spec: 0xe27a (124/80)
May  5 07:05:13 acsd: selected DFS-exit channel spec: 0xe27a (124/80)
May  5 07:05:14 dnsmasq[253]: started, version 2.80-53-g343b7b4 cachesize 1500
May  5 07:05:14 dnsmasq[253]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
May  5 07:05:14 dnsmasq-dhcp[253]: DHCP, IP range 192.168.2.15 -- 192.168.2.254, lease time 1d
May  5 07:05:14 dnsmasq[253]: using only locally-known addresses for domain lan
May  5 07:05:14 dnsmasq[253]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:05:14 dnsmasq[253]: read /etc/hosts.dnsmasq - 16 addresses
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Found user 'nobody' (UID 65534) and group 'nobody' (GID 65534).
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Successfully dropped root privileges.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: avahi-daemon 0.7 starting up.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: WARNING: No NSS support for mDNS detected, consider installing nss-mdns!
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: No service file found in /tmp/avahi/services.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Loading new alias name RT-AC68U.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Joining mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 192.168.2.38.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: New relevant interface br0.IPv4 for mDNS.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Joining mDNS multicast group on interface lo.IPv4 with address 127.0.1.1.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: New relevant interface lo.IPv4 for mDNS.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Network interface enumeration completed.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Registering new address record for 192.168.2.38 on br0.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Registering new address record for 127.0.1.1 on lo.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Registering new address record for 127.0.0.1 on lo.IPv4.
May  5 07:05:14 snooper[284]: started on vlan1@br0
May  5 07:05:15 avahi-daemon[286]: Server startup complete. Host name is RT-AC68U-8A40.local. Local service cookie is 4111363319.
May  5 07:05:15 avahi-daemon[286]: Alias name "RT-AC68U" successfully established.
May  5 07:05:16 lldpd[322]: could not open either /etc/os-release or /usr/lib/os-release
May  5 07:05:16 lldpd[322]: lsb_release information not available
May  5 07:05:16 lldpd[326]: created chroot directory /var/run/lldpd
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol LLDP enabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol CDPv1 disabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol CDPv2 disabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol SONMP disabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol EDP disabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol FDP disabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: libevent 2.0.21-stable initialized with epoll method
May  5 07:05:16 lldpd[326]: cannot get ethtool link information with GLINKSETTINGS (requires 4.9+): Operation not permitted
May  5 07:05:16 lldpd[326]: cannot get ethtool link information with GSET (requires 2.6.19+): Operation not permitted
May  5 07:05:16 lldpcli[323]: lldpd should resume operations
May  5 07:05:18 kernel: Ebtables v2.0 registered
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver usbfs
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver hub
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new device driver usb
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_acm
May  5 07:05:19 kernel: cdc_acm: v0.26:USB Abstract Control Model driver for USB modems and ISDN adapters
May  5 07:05:19 Mastiff: init
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver asix
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ether
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver rndis_host
May  5 07:05:19 kernel: cdc_ncm: 14-Mar-2012
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ncm
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_wdm
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver qmi_wwan
May  5 07:05:19 kernel: cdc_mbim: loaded
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_mbim
May  5 07:05:20 pppd[415]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
May  5 07:05:20 pppd[415]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.7
May  5 07:05:20 pppd[418]: pppd 2.4.7 started by admin, uid 0
May  5 07:05:21 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: xHCI Host Controller
May  5 07:05:21 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: new USB bus registered, assigned bus number 1
May  5 07:05:21 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: irq 112, io mem 0x18023000
May  5 07:05:21 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: Failed to enable MSI-X
May  5 07:05:21 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: failed to allocate MSI entry
May  5 07:05:21 kernel: usb usb1: No SuperSpeed endpoint companion for config 1  interface 0 altsetting 0 ep 129: using minimum values
May  5 07:05:21 kernel: hub 1-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:21 kernel: hub 1-0:1.0: 1 port detected
May  5 07:05:21 kernel: [xhci-hub] usb2mode:[0]
May  5 07:05:21 kernel: ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver
May  5 07:05:21 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: EHCI Host Controller
May  5 07:05:21 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: new USB bus registered, assigned bus number 2
May  5 07:05:21 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: irq 111, io mem 0x18021000
May  5 07:05:21 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: USB 0.0 started, EHCI 1.00
May  5 07:05:21 kernel: hub 2-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:21 kernel: hub 2-0:1.0: 2 ports detected
May  5 07:05:21 kernel: ohci_hcd: USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver
May  5 07:05:21 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: OHCI Host Controller
May  5 07:05:21 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: new USB bus registered, assigned bus number 3
May  5 07:05:21 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: irq 111, io mem 0x18022000
May  5 07:05:21 kernel: hub 3-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:21 kernel: hub 3-0:1.0: 2 ports detected
May  5 07:05:21 kernel: SCSI subsystem initialized
May  5 07:05:21 kernel: csw_retry 100
May  5 07:05:21 kernel: Initializing USB Mass Storage driver...
May  5 07:05:21 kernel: usbcore: registered new interface driver usb-storage
May  5 07:05:21 kernel: USB Mass Storage support registered.
May  5 07:05:22 kernel: Tuxera FAT 12/16/32 driver version 3015.1.29.5_1 [Flags: R/W MODULE].
May  5 07:05:22 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Jul 9 15:09:39 CST 2018 arm
May  5 07:05:22 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Fri Jun 21 17:31:11 EDT 2019 armv7l
May  5 07:05:22 kernel: Tuxera NTFS driver 3018.6.22d [Flags: R/W MODULE].
May  5 07:05:22 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Jul 9 15:09:39 CST 2018 arm
May  5 07:05:22 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Fri Jun 21 17:31:11 EDT 2019 armv7l
May  5 07:05:23 kernel: Tuxera HFS+ driver 3017.6.20
May  5 07:05:23 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Jul 9 15:09:39 CST 2018 arm
May  5 07:05:23 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Fri Jun 21 17:31:11 EDT 2019 armv7l
May  5 07:05:23 kernel: usbcore: registered new interface driver usblp
May  5 07:05:27 lldpd[326]: custom TLV op replace oui f8:32:e4 subtype 3
May  5 07:05:27 lldpd[326]: custom TLV op replace oui f8:32:e4 subtype 2
May  5 07:05:30 dnsmasq[253]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:05:30 dnsmasq[253]: read /etc/hosts.dnsmasq - 16 addresses
May  5 07:05:30 dnsmasq[253]: using only locally-known addresses for domain lan
May  5 07:05:32 kernel: nf_conntrack_rtsp v0.6.21 loading
May  5 07:05:32 kernel: nf_nat_rtsp v0.6.21 loading
May  5 07:05:41 WLCEVENTD: eth1: Assoc 60:01:94:C7:8B:F3
May  5 07:05:44 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPDISCOVER(br0) 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:05:44 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPOFFER(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:05:44 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPOFFER(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:05:44 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:05:44 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 ESP_C78BF3
May  5 07:05:55 pppd[418]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:05:57 WLCEVENTD: eth1: Assoc 60:01:94:C7:8B:F3
May  5 07:05:57 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPDISCOVER(br0) 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:05:57 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPOFFER(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:05:57 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:05:57 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 ESP_C78BF3
May  5 07:06:13 WLCEVENTD: eth2: Assoc DC:66:72:EC:FD:9B
May  5 07:06:13 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPDISCOVER(br0) dc:66:72:ec:fd:9b 
May  5 07:06:13 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPOFFER(br0) 192.168.2.115 dc:66:72:ec:fd:9b 
May  5 07:06:13 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.115 dc:66:72:ec:fd:9b 
May  5 07:06:13 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.115 dc:66:72:ec:fd:9b Galaxy-Tab-A-2016
May  5 07:07:02 WLCEVENTD: eth1: Assoc 60:01:94:C7:8B:F3
May  5 07:07:02 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPDISCOVER(br0) 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:07:02 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPOFFER(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:07:02 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:07:02 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 ESP_C78BF3
May  5 07:07:10 pppd[418]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:07:28 WLCEVENTD: eth1: Assoc E4:F8:9C:D5:1D:21
May  5 07:07:28 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.111 e4:f8:9c:d5:1d:21 
May  5 07:07:28 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.111 e4:f8:9c:d5:1d:21 Lenovo5g
May  5 07:07:47 kernel: br0: port 1(vlan1) received tcn bpdu
May  5 07:07:47 kernel: br0: topology change detected, propagating
May  5 07:08:02 kernel: br0: port 1(vlan1) received tcn bpdu
May  5 07:08:02 kernel: br0: topology change detected, propagating
May  5 07:08:07 WLCEVENTD: eth1: Assoc 60:01:94:C7:8B:F3
May  5 07:08:07 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPDISCOVER(br0) 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:08:07 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPOFFER(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:08:07 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:08:07 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 ESP_C78BF3

Tot nu toe geprobeerd: diverse andere andere inlogs en fabrieksreset van de router en daarna settingen terug laden.

• GrandMaster61
Basho schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:19:
[...]

Nee helaas was dit van korte duur, heb nu via via een alternatieve firmware waarbij ik de transmitter voor 5g kan opkrikken. Ff eens uitproberen of dit helpt.

• GrandMaster61
Basho schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:19:
[...]

Vandaag opnieuw eens gestoeid met de Asus RT-AC87U en helemaal opnieuw begonnen volgens de handleiding: nu heb ik het volgende nog eens aangepast, mijn iPhone 6s heeft een vast IP adres gekregen in LAN/DHCP Server en handmatig toegekend.

In Draadloos/professioneel heb ik roaming ingeschakeld en Beacon interval op 150 gezet, en nu haal ik bijna volledig de volle 500/500 snelheid. Blijf dit nog een paar dagen testen om te kijken of het ook van blijvende aard is. Gebruik trouwens de laatste merlin versie 384.12

• frank3523
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:45
Super handleiding rt-ac68 router gekocht handleiding gevolgd en alles werkte gelijk de eerste keer.
Heb alleen de MTU size op 1500 gezet en niet zoals 1492 in de handleiding.

Kan de Experia V10a in de kast.

• GrandMaster61
Voor al diegene die een Asus router hebben en een slechte Wifi hebben en vooral op de 5G, raad ik aan om terug te grijpen naar een oudere merlin build en bij voorkeur de 378.55 https://sourceforge.net/projects/asuswrt-merlin/files/, deze heeft nog de oudere zendvermogen

• GrandMaster61
Cyberpope schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:06:
Dit is mijn log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
Jul 15 07:56:22 kernel: br0: port 1(vlan1) received tcn bpdu
Jul 15 07:56:22 kernel: br0: topology change detected, propagating
Jul 15 07:56:24 pppd[424]: Hangup (SIGHUP)
Jul 15 07:56:24 pppd[424]: Connect time 6.0 minutes.
Jul 15 07:56:24 pppd[424]: Sent 458092 bytes, received 1912379 bytes.
Jul 15 07:56:24 miniupnpd[1123]: Failed to get IP for interface ppp0
Jul 15 07:56:24 miniupnpd[1123]: SendNATPMPPublicAddressChangeNotification: cannot get public IP address, stopping
Jul 15 07:56:24 lldpd[326]: removal request for address of 195.190.228.37%13, but no knowledge of it
Jul 15 07:56:24 pppd[424]: Terminating on signal 15
Jul 15 07:56:25 pppd[424]: Terminating on signal 15
Jul 15 07:56:26 lldpd[326]: removal request for address of 169.254.178.36%10, but no knowledge of it
Jul 15 07:56:26 kernel: Interface ppp0 doesn't exist
Jul 15 07:56:26 ovpn-server1[1335]: event_wait : Interrupted system call (code=4)
Jul 15 07:56:26 ovpn-server1[1335]: Closing TUN/TAP interface
Jul 15 07:56:26 ovpn-server1[1335]: /usr/sbin/ip addr del dev tun21 10.8.0.1/24
Jul 15 07:56:27 lldpd[326]: removal request for address of 10.8.0.1%16, but no knowledge of it
Jul 15 07:56:27 ovpn-server1[1335]: updown.sh tun21 1500 1622 10.8.0.1 255.255.255.0 init
Jul 15 07:56:27 ovpn-server1[1335]: PLUGIN_CLOSE: /usr/lib/openvpn-plugin-auth-pam.so
Jul 15 07:56:27 ovpn-server1[1335]: SIGTERM[hard,] received, process exiting
Jul 15 07:56:27 kernel: Interface tap21 doesn't exist
Jul 15 07:56:27 kernel: Interface tun21 doesn't exist
Jul 15 07:56:28 kernel: gro disabled
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_mbim
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ncm
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver qmi_wwan
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_wdm
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver rndis_host
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ether
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver asix
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_acm
Jul 15 07:56:28 kernel: usbcore: deregistering interface driver usblp
Jul 15 07:56:28 kernel: mod epilog takes 0 jiffies
Jul 15 07:56:29 kernel: Exit chrdev /dev/idpfw with major 191
Jul 15 07:56:29 kernel: Exit chrdev /dev/detector with major 190
Jul 15 07:56:29 Mastiff: Select error
Jul 15 07:56:30 kernel: gro disabled
Jul 15 07:56:30 miniupnpd[1123]: shutting down MiniUPnPd
Jul 15 07:56:30 snooper[291]: terminated with signal 15
Jul 15 07:56:31 dnsmasq[253]: exiting on receipt of SIGTERM
Jul 15 07:56:31 avahi-daemon[286]: Got SIGTERM, quitting.
Jul 15 07:56:31 avahi-daemon[286]: Leaving mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 192.168.2.38.
Jul 15 07:56:31 avahi-daemon[286]: Leaving mDNS multicast group on interface lo.IPv4 with address 127.0.1.1.
Jul 15 07:56:31 avahi-daemon[286]: avahi-daemon 0.7 exiting.
Jul 15 07:56:31 dropbear[216]: Early exit: Terminated by signal
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 4(wl0.1) entering forwarding state
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 3(eth2) entering forwarding state
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
Jul 15 07:56:33 kernel: device vlan1 left promiscuous mode
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 1(vlan1) entering disabled state
Jul 15 07:56:33 kernel: device eth1 left promiscuous mode
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 2(eth1) entering disabled state
Jul 15 07:56:33 kernel: device eth2 left promiscuous mode
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 3(eth2) entering disabled state
Jul 15 07:56:33 kernel: device wl0.1 left promiscuous mode
Jul 15 07:56:33 kernel: br0: port 4(wl0.1) entering disabled state
May  5 07:05:02 syslogd started: BusyBox v1.25.1
May  5 07:05:02 kernel: klogd started: BusyBox v1.25.1 (2019-06-21 17:22:37 EDT)
May  5 07:05:02 kernel: Linux version 2.6.36.4brcmarm (merlin@ubuntu-dev) (gcc version 4.5.3 (Buildroot 2012.02) ) #1 SMP PREEMPT Fri Jun 21 17:31:11 EDT 2019
May  5 07:05:02 kernel: CPU: ARMv7 Processor [413fc090] revision 0 (ARMv7), cr=10c53c7f
May  5 07:05:02 kernel: CPU: VIPT nonaliasing data cache, VIPT nonaliasing instruction cache
May  5 07:05:02 kernel: Machine: Northstar Prototype
May  5 07:05:02 kernel: Ignoring unrecognised tag 0x00000000
May  5 07:05:02 kernel: bootconsole [earlycon0] enabled
May  5 07:05:02 kernel: Memory policy: ECC disabled, Data cache writealloc
May  5 07:05:02 kernel: MPCORE found at 19020000
May  5 07:05:02 kernel: PERCPU: Embedded 7 pages/cpu @c8215000 s5472 r8192 d15008 u65536
May  5 07:05:02 kernel: pcpu-alloc: s5472 r8192 d15008 u65536 alloc=16*4096
May  5 07:05:02 kernel: pcpu-alloc: [0] 0 [0] 1 
May  5 07:05:02 kernel: Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on.  Total pages: 60416
May  5 07:05:02 kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock2 console=ttyS0,115200 init=/sbin/preinit earlyprintk debug
May  5 07:05:02 kernel: PID hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: Dentry cache hash table entries: 32768 (order: 5, 131072 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: Inode-cache hash table entries: 16384 (order: 4, 65536 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: Memory: 128MB 128MB = 256MB total
May  5 07:05:02 kernel: Memory: 255472k/255472k available, 6672k reserved, 0K highmem
May  5 07:05:02 kernel: Virtual kernel memory layout:
May  5 07:05:02 kernel:     vector  : 0xffff0000 - 0xffff1000   (   4 kB)
May  5 07:05:02 kernel:     fixmap  : 0xfff00000 - 0xfffe0000   ( 896 kB)
May  5 07:05:02 kernel:     DMA     : 0xf7e00000 - 0xffe00000   ( 128 MB)
May  5 07:05:02 kernel:     vmalloc : 0xd0800000 - 0xf0000000   ( 504 MB)
May  5 07:05:02 kernel:     lowmem  : 0xc0000000 - 0xd0000000   ( 256 MB)
May  5 07:05:02 kernel:     modules : 0xbf000000 - 0xc0000000   (  16 MB)
May  5 07:05:02 kernel:       .init : 0xc0008000 - 0xc003d000   ( 212 kB)
May  5 07:05:02 kernel:       .text : 0xc003d000 - 0xc03ae000   (3524 kB)
May  5 07:05:02 kernel:       .data : 0xc03c6000 - 0xc03e92e0   ( 141 kB)
May  5 07:05:02 kernel: SLUB: Genslabs=11, HWalign=32, Order=0-3, MinObjects=0, CPUs=2, Nodes=1
May  5 07:05:02 kernel: Hierarchical RCU implementation.
May  5 07:05:02 kernel:     RCU-based detection of stalled CPUs is disabled.
May  5 07:05:02 kernel:     Verbose stalled-CPUs detection is disabled.
May  5 07:05:02 kernel: NR_IRQS:256
May  5 07:05:02 kernel: MPCORE GIC init
May  5 07:05:02 kernel: External imprecise Data abort at addr=0x0, fsr=0x1c06 ignored.
May  5 07:05:02 kernel: MPCORE Global Timer Clock 400000000Hz
May  5 07:05:02 kernel: Calibrating delay loop... 1599.07 BogoMIPS (lpj=7995392)
May  5 07:05:02 kernel: pid_max: default: 32768 minimum: 301
May  5 07:05:02 kernel: Mount-cache hash table entries: 512
May  5 07:05:02 kernel: CPU: Testing write buffer coherency: ok
May  5 07:05:02 kernel: MPCORE Private timer setup CPU0
May  5 07:05:02 kernel: Calibrating local timer... 399.822MHz.
May  5 07:05:02 kernel: L310: cache controller enabled 16 ways, CACHE_ID 0x410000c8, AUX_CTRL 0x7a130000
May  5 07:05:02 kernel: CPU1: Booted secondary processor
May  5 07:05:02 kernel: MPCORE Private timer setup CPU1
May  5 07:05:02 kernel: Brought up 2 CPUs
May  5 07:05:02 kernel: SMP: Total of 2 processors activated (3194.88 BogoMIPS).
May  5 07:05:02 kernel: devtmpfs: initialized
May  5 07:05:02 kernel: atomic64 test passed
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 16
May  5 07:05:02 kernel: Found a AMD NAND flash:
May  5 07:05:02 kernel: Total size:  128MB
May  5 07:05:02 kernel: Block size:  128KB
May  5 07:05:02 kernel: Page Size:   2048B
May  5 07:05:02 kernel: OOB Size:    64B
May  5 07:05:02 kernel: Sector size: 512B
May  5 07:05:02 kernel: Spare size:  16B
May  5 07:05:02 kernel: ECC level:   8 (8-bit)
May  5 07:05:02 kernel: Device ID: 0x 1 0xf1 0x80 0x1d 0x 1 0xf1
May  5 07:05:02 kernel: CCA UART Clock Config: Sel=1 Ovr=1 Div=48
May  5 07:05:02 kernel: CCA UART Clock rate 100000000Hz
May  5 07:05:02 kernel: bio: create slab <bio-0> at 0
May  5 07:05:02 kernel: Switching to clocksource mpcore_gtimer
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 2
May  5 07:05:02 kernel: IP route cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: TCP established hash table entries: 8192 (order: 4, 65536 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: TCP bind hash table entries: 8192 (order: 4, 98304 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: TCP: Hash tables configured (established 8192 bind 8192)
May  5 07:05:02 kernel: TCP reno registered
May  5 07:05:02 kernel: UDP hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: UDP-Lite hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 1
May  5 07:05:02 kernel: PCI: scanning bus 0
May  5 07:05:02 kernel: PCIE1 switching to GEN2
May  5 07:05:02 kernel: PCI: Fixing up bus 1
May  5 07:05:02 kernel: PCI: bus1: Fast back to back transfers disabled
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x080fffff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit] (PCI address [0x8000000-0x8007fff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:00:00.0: PCI bridge to [bus 01-01]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [io  disabled]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem 0x08000000-0x080fffff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem pref disabled]
May  5 07:05:02 kernel: PCIE2 switching to GEN2
May  5 07:05:02 kernel: PCI: Fixing up bus 2
May  5 07:05:02 kernel: PCI: bus2: Fast back to back transfers disabled
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x40000000-0x400fffff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:02:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x40000000-0x40007fff 64bit]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:02:00.0: BAR 0: set to [mem 0x40000000-0x40007fff 64bit] (PCI address [0x40000000-0x40007fff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:00:00.0: PCI bridge to [bus 02-02]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:00:00.0:   bridge window [io  disabled]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:00:00.0:   bridge window [mem 0x40000000-0x400fffff]
May  5 07:05:02 kernel: pci 0002:00:00.0:   bridge window [mem pref disabled]
May  5 07:05:02 kernel: PCIE3 link=0
May  5 07:05:02 kernel: VFS: Disk quotas dquot_6.5.2
May  5 07:05:02 kernel: Dquot-cache hash table entries: 1024 (order 0, 4096 bytes)
May  5 07:05:02 kernel: squashfs: version 4.0 (2009/01/31) Phillip Lougher
May  5 07:05:02 kernel: fuse init (API version 7.15)
May  5 07:05:02 kernel: msgmni has been set to 498
May  5 07:05:02 kernel: io scheduler noop registered (default)
May  5 07:05:02 kernel: io scheduler deadline registered
May  5 07:05:02 kernel: io scheduler cfq registered
May  5 07:05:02 kernel: Serial: 8250/16550 driver, 2 ports, IRQ sharing disabled
May  5 07:05:02 kernel: serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0x18000300 (irq = 117) is a 16550
May  5 07:05:02 kernel: console [ttyS0] enabled, bootconsole disabled
May  5 07:05:02 kernel: serial8250.0: ttyS1 at MMIO 0x18000400 (irq = 117) is a 16550
May  5 07:05:02 kernel: brd: module loaded
May  5 07:05:02 kernel: loop: module loaded
May  5 07:05:02 kernel: pflash: found no supported devices
May  5 07:05:02 kernel: bcmsflash: found no supported devices
May  5 07:05:02 kernel: Boot partition size = 524288(0x80000)
May  5 07:05:02 kernel: lookup_nflash_rootfs_offset: offset = 0x200000
May  5 07:05:02 kernel: nflash: squash filesystem with lzma found at block 28
May  5 07:05:02 kernel: Creating 4 MTD partitions on "nflash":
May  5 07:05:02 kernel: 0x000000000000-0x000000080000 : "boot"
May  5 07:05:02 kernel: 0x000000080000-0x000000200000 : "nvram"
May  5 07:05:02 kernel: 0x000000200000-0x000004000000 : "linux"
May  5 07:05:02 kernel: 0x00000039fb1c-0x000004000000 : "rootfs"
May  5 07:05:02 kernel: PPP generic driver version 2.4.2
May  5 07:05:02 kernel: PPP MPPE Compression module registered
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 24
May  5 07:05:02 kernel: PPTP driver version 0.8.5
May  5 07:05:02 kernel: Mirror/redirect action on
May  5 07:05:02 kernel: u32 classifier
May  5 07:05:02 kernel:     Performance counters on
May  5 07:05:02 kernel:     Actions configured
May  5 07:05:02 kernel: Netfilter messages via NETLINK v0.30.
May  5 07:05:02 kernel: nf_conntrack version 0.5.0 (3991 buckets, 15964 max)
May  5 07:05:02 kernel: ctnetlink v0.93: registering with nfnetlink.
May  5 07:05:02 kernel: xt_time: kernel timezone is -0000
May  5 07:05:02 kernel: ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
May  5 07:05:02 kernel: TCP cubic registered
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 10
May  5 07:05:02 kernel: ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
May  5 07:05:02 kernel: NET: Registered protocol family 17
May  5 07:05:02 kernel: L2TP core driver, V2.0
May  5 07:05:02 kernel: PPPoL2TP kernel driver, V2.0
May  5 07:05:02 kernel: 802.1Q VLAN Support v1.8 Ben Greear <greearb@candelatech.com>
May  5 07:05:02 kernel: All bugs added by David S. Miller <davem@redhat.com>
May  5 07:05:02 kernel: Registering the dns_resolver key type
May  5 07:05:02 kernel: Northstar brcmnand NAND Flash Controller driver, Version 0.1 (c) Broadcom Inc. 2012
May  5 07:05:02 kernel: NAND device: Manufacturer ID: 0x01, Chip ID: 0xf1 (AMD NAND 128MiB 3,3V 8-bit)
May  5 07:05:02 kernel: Spare area=64 eccbytes 56, ecc bytes located at:
May  5 07:05:02 kernel:  2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
May  5 07:05:02 kernel: Available 7 bytes at (off,len):
May  5 07:05:02 kernel: (1,1) (16,2) (32,2) (48,2) (0,0) (0,0) (0,0) (0,0) 
May  5 07:05:02 kernel: Scanning device for bad blocks
May  5 07:05:02 kernel: Options: NO_AUTOINCR,NO_READRDY,BBT_SCAN2NDPAGE,
May  5 07:05:02 kernel: Creating 2 MTD partitions on "brcmnand":
May  5 07:05:02 kernel: 0x000004000000-0x000007ec0000 : "brcmnand"
May  5 07:05:02 kernel: 0x000007ec0000-0x000008000000 : "asus"
May  5 07:05:02 kernel: VFS: Mounted root (squashfs filesystem) readonly on device 31:3.
May  5 07:05:02 kernel: devtmpfs: mounted
May  5 07:05:02 kernel: Freeing init memory: 212K
May  5 07:05:02 kernel: emf: module license 'Proprietary' taints kernel.
May  5 07:05:02 kernel: Disabling lock debugging due to kernel taint
May  5 07:05:02 kernel: et_module_init: passivemode set to 0x0
May  5 07:05:02 kernel: et_module_init: txworkq set to 0x1
May  5 07:05:02 kernel: et_module_init: et_txq_thresh set to 0xce4
May  5 07:05:02 kernel: eth0: Broadcom BCM47XX 10/100/1000 Mbps Ethernet Controller 6.37.14.126 (r561982)
May  5 07:05:02 kernel: dpsta_init: msglevel set to 0x1
May  5 07:05:02 kernel: wl_module_init: passivemode set to 0x0
May  5 07:05:02 kernel: wl_module_init: igs set to 0x0
May  5 07:05:02 kernel: wl_module_init: txworkq set to 0x1
May  5 07:05:02 kernel: eth1: Broadcom BCM4360 802.11 Wireless Controller 6.37.14.126 (r561982)
May  5 07:05:02 kernel: eth2: Broadcom BCM4360 802.11 Wireless Controller 6.37.14.126 (r561982)
May  5 07:05:02 kernel: JFFS2 version 2.2. (NAND) © 2001-2006 Red Hat, Inc.
May  5 07:05:02 kernel: Interface br0 doesn't exist
May  5 07:05:02 kernel: device vlan1 entered promiscuous mode
May  5 07:05:02 kernel: device eth0 entered promiscuous mode
May  5 07:05:03 kernel: device eth1 entered promiscuous mode
May  5 07:05:03 kernel: device eth2 entered promiscuous mode
May  5 07:05:03 kernel: device wl0.1 entered promiscuous mode
May  5 07:05:04 dropbear[213]: Running in background
May  5 07:05:07 kernel: br0: port 1(vlan1) received tcn bpdu
May  5 07:05:07 kernel: br0: topology change detected, propagating
May  5 07:05:07 acsd: selected DFS-exit channel spec: 0x100a (10)
May  5 07:05:13 acsd: selected DFS-exit channel spec: 0xe27a (124/80)
May  5 07:05:14 dnsmasq[253]: started, version 2.80-53-g343b7b4 cachesize 1500
May  5 07:05:14 dnsmasq[253]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
May  5 07:05:14 dnsmasq-dhcp[253]: DHCP, IP range 192.168.2.15 -- 192.168.2.254, lease time 1d
May  5 07:05:14 dnsmasq[253]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:05:14 dnsmasq[253]: read /etc/hosts.dnsmasq - 16 addresses
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Found user 'nobody' (UID 65534) and group 'nobody' (GID 65534).
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Successfully dropped root privileges.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: avahi-daemon 0.7 starting up.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: WARNING: No NSS support for mDNS detected, consider installing nss-mdns!
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: No service file found in /tmp/avahi/services.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Loading new alias name RT-AC68U.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Joining mDNS multicast group on interface br0.IPv4 with address 192.168.2.38.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: New relevant interface br0.IPv4 for mDNS.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Joining mDNS multicast group on interface lo.IPv4 with address 127.0.1.1.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: New relevant interface lo.IPv4 for mDNS.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Network interface enumeration completed.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Registering new address record for 192.168.2.38 on br0.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Registering new address record for 127.0.1.1 on lo.IPv4.
May  5 07:05:14 avahi-daemon[286]: Registering new address record for 127.0.0.1 on lo.IPv4.
May  5 07:05:14 snooper[284]: started on vlan1@br0
May  5 07:05:15 avahi-daemon[286]: Server startup complete. Host name is RT-AC68U-8A40.local. Local service cookie is 4111363319.
May  5 07:05:15 avahi-daemon[286]: Alias name "RT-AC68U" successfully established.
May  5 07:05:16 lldpd[322]: could not open either /etc/os-release or /usr/lib/os-release
May  5 07:05:16 lldpd[322]: lsb_release information not available
May  5 07:05:16 lldpd[326]: created chroot directory /var/run/lldpd
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol LLDP enabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol CDPv1 disabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol CDPv2 disabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol SONMP disabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol EDP disabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: protocol FDP disabled
May  5 07:05:16 lldpd[326]: libevent 2.0.21-stable initialized with epoll method
May  5 07:05:16 lldpd[326]: cannot get ethtool link information with GLINKSETTINGS (requires 4.9+): Operation not permitted
May  5 07:05:16 lldpd[326]: cannot get ethtool link information with GSET (requires 2.6.19+): Operation not permitted
May  5 07:05:16 lldpcli[323]: lldpd should resume operations
May  5 07:05:18 kernel: Ebtables v2.0 registered
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver usbfs
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver hub
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new device driver usb
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_acm
May  5 07:05:19 kernel: cdc_acm: v0.26:USB Abstract Control Model driver for USB modems and ISDN adapters
May  5 07:05:19 Mastiff: init
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver asix
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ether
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver rndis_host
May  5 07:05:19 kernel: cdc_ncm: 14-Mar-2012
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ncm
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_wdm
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver qmi_wwan
May  5 07:05:19 kernel: cdc_mbim: loaded
May  5 07:05:19 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_mbim
May  5 07:05:20 pppd[415]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
May  5 07:05:20 pppd[415]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.7
May  5 07:05:20 pppd[418]: pppd 2.4.7 started by admin, uid 0
May  5 07:05:21 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: xHCI Host Controller
May  5 07:05:21 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: new USB bus registered, assigned bus number 1
May  5 07:05:21 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: irq 112, io mem 0x18023000
May  5 07:05:21 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: Failed to enable MSI-X
May  5 07:05:21 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: failed to allocate MSI entry
May  5 07:05:21 kernel: usb usb1: No SuperSpeed endpoint companion for config 1  interface 0 altsetting 0 ep 129: using minimum values
May  5 07:05:21 kernel: hub 1-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:21 kernel: hub 1-0:1.0: 1 port detected
May  5 07:05:21 kernel: [xhci-hub] usb2mode:[0]
May  5 07:05:21 kernel: ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver
May  5 07:05:21 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: EHCI Host Controller
May  5 07:05:21 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: new USB bus registered, assigned bus number 2
May  5 07:05:21 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: irq 111, io mem 0x18021000
May  5 07:05:21 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: USB 0.0 started, EHCI 1.00
May  5 07:05:21 kernel: hub 2-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:21 kernel: hub 2-0:1.0: 2 ports detected
May  5 07:05:21 kernel: ohci_hcd: USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver
May  5 07:05:21 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: OHCI Host Controller
May  5 07:05:21 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: new USB bus registered, assigned bus number 3
May  5 07:05:21 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: irq 111, io mem 0x18022000
May  5 07:05:21 kernel: hub 3-0:1.0: USB hub found
May  5 07:05:21 kernel: hub 3-0:1.0: 2 ports detected
May  5 07:05:21 kernel: SCSI subsystem initialized
May  5 07:05:21 kernel: csw_retry 100
May  5 07:05:21 kernel: Initializing USB Mass Storage driver...
May  5 07:05:21 kernel: usbcore: registered new interface driver usb-storage
May  5 07:05:21 kernel: USB Mass Storage support registered.
May  5 07:05:22 kernel: Tuxera FAT 12/16/32 driver version 3015.1.29.5_1 [Flags: R/W MODULE].
May  5 07:05:22 kernel: Tuxera NTFS driver 3018.6.22d [Flags: R/W MODULE].
May  5 07:05:23 kernel: Tuxera HFS+ driver 3017.6.20
May  5 07:05:23 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Mon Jul 9 15:09:39 CST 2018 arm
May  5 07:05:23 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Fri Jun 21 17:31:11 EDT 2019 armv7l
May  5 07:05:23 kernel: usbcore: registered new interface driver usblp
May  5 07:05:30 dnsmasq[253]: read /etc/hosts - 5 addresses
May  5 07:05:30 dnsmasq[253]: read /etc/hosts.dnsmasq - 16 addresses
May  5 07:05:30 dnsmasq[253]: using only locally-known addresses for domain lan
May  5 07:05:32 kernel: nf_conntrack_rtsp v0.6.21 loading
May  5 07:05:32 kernel: nf_nat_rtsp v0.6.21 loading
May  5 07:05:41 WLCEVENTD: eth1: Assoc 60:01:94:C7:8B:F3
May  5 07:05:44 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:05:44 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 ESP_C78BF3
May  5 07:05:55 pppd[418]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:05:57 WLCEVENTD: eth1: Assoc 60:01:94:C7:8B:F3
May  5 07:05:57 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPDISCOVER(br0) 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:05:57 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPOFFER(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:05:57 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:05:57 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 ESP_C78BF3
May  5 07:06:13 WLCEVENTD: eth2: Assoc DC:66:72:EC:FD:9B
May  5 07:06:13 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPDISCOVER(br0) dc:66:72:ec:fd:9b 
May  5 07:06:13 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPOFFER(br0) 192.168.2.115 dc:66:72:ec:fd:9b 
May  5 07:06:13 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.115 dc:66:72:ec:fd:9b 
May  5 07:06:13 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.115 dc:66:72:ec:fd:9b Galaxy-Tab-A-2016
May  5 07:07:02 WLCEVENTD: eth1: Assoc 60:01:94:C7:8B:F3
May  5 07:07:02 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPDISCOVER(br0) 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:07:02 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPOFFER(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:07:02 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:07:02 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 ESP_C78BF3
May  5 07:07:10 pppd[418]: Timeout waiting for PADO packets
May  5 07:07:28 WLCEVENTD: eth1: Assoc E4:F8:9C:D5:1D:21
May  5 07:07:28 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.111 e4:f8:9c:d5:1d:21 
May  5 07:07:28 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.111 e4:f8:9c:d5:1d:21 Lenovo5g
May  5 07:07:47 kernel: br0: port 1(vlan1) received tcn bpdu
May  5 07:07:47 kernel: br0: topology change detected, propagating
May  5 07:08:02 kernel: br0: port 1(vlan1) received tcn bpdu
May  5 07:08:02 kernel: br0: topology change detected, propagating
May  5 07:08:07 WLCEVENTD: eth1: Assoc 60:01:94:C7:8B:F3
May  5 07:08:07 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPDISCOVER(br0) 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:08:07 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPOFFER(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:08:07 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 
May  5 07:08:07 dnsmasq-dhcp[253]: DHCPACK(br0) 192.168.2.251 60:01:94:c7:8b:f3 ESP_C78BF3

Tot nu toe geprobeerd: diverse andere andere inlogs en fabrieksreset van de router en daarna settingen terug laden.
In je logbestand mis ik de scrips en configs in je jffs/scripts en jffs/config, heb je deze wel via putty en winSCP geupload en een chmod a+rx gedaan???

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:42
In de loop van oktober trek ik mijn nieuwbouwhuisje voorzien van KPN glasvezel in. Ik heb al een Asus RT-AC86U in gebruik. Als ik dit topic doorzoek zie ik een bericht dat deze router geen robocfg heeft, en dus niet werkt met de handleiding.
Zijn hier inmiddels al oplossingen voor?

• R3M1
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15-09 18:08
Gevonden!

R3M1 wijzigde deze reactie 27-08-2019 11:55 (90%)

• Deeks
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 01-09 02:24
ragamuffin schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:59:
[...]

Yes, I was also looking into using a switch as described on http://netwerkje.com/eigen-router. Great that you had one. I unfortunately will have to buy it. Or just wait until someone smart figures out how to setup VLANs on RT-AC86U... Please let me know if you find a solution!
I ran into the same issue as previous posters...no robocfg. Found https://www.snbforums.com...c-86u-vlan-utility.55664/ has some info. Too complicated for me though

• joep1222
  • Laatst online: 17-09 22:21
Hebben meer het probleem dat de laatste tijd de tv van kpn erg stoort. Er is soms geen 2 seconden achter elkaar soepel lopend beeld.
De tv ontvanger geeft geen foutmeldingen.

In de Asus router zijn de laatste tijd geen instellingen veranderd, hier kan het dus niet aan liggen.

Via de experiabox werkt het overigens wel goed.

Toevoeging:
Als ik in mijn log kijk, als ik een tv ontvanger aanzet, wordt het logboek overspoeld met de volgende meldingen: received packet on eth2 with own address as source address.

Iemand hier bekend mee?

joep1222 wijzigde deze reactie 04-09-2019 22:09 (32%)

• jdj79
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-09 22:49
Ik heb nu een 200/200 glas abo, en ik overweeg de asus RT-87u aan te schaffen voor de vpn functionaliteit.
Ik vraag me alleen af of mijn verbinding dan nopg snel genoeg is.

Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de download en upload snelheid van de verbinding wordt zodra je de asus via openvpn verbinding laat werken?

• Arthion-nl
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 17-09 20:02
jdj79 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:42:
Ik heb nu een 200/200 glas abo, en ik overweeg de asus RT-87u aan te schaffen voor de vpn functionaliteit.
Ik vraag me alleen af of mijn verbinding dan nopg snel genoeg is.

Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de download en upload snelheid van de verbinding wordt zodra je de asus via openvpn verbinding laat werken?
Max haal je natuurlijk 200 maar je bent erg afhankelijk van je externe vpn provider.
Meerdere factoren spelen mee zoals:
-Max toegelaten snelheid van je vpn provider
-Locatie van de server
-Drukte van de server
-de eventuele cap van de server waar je van download.

• jdj79
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-09 22:49
Arthion-nl schreef op zondag 8 september 2019 @ 01:24:
[...]

Max haal je natuurlijk 200 maar je bent erg afhankelijk van je externe vpn provider.
Meerdere factoren spelen mee zoals:
-Max toegelaten snelheid van je vpn provider
-Locatie van de server
-Drukte van de server
-de eventuele cap van de server waar je van download.
Bedankt voor je antwoord maar ik begreep juist dat de router vaak de bottleneck is met openvpn.
Al het verkeer moet gedecrypt worden door de router en dat zou zorgen voor lagere snelheden. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
Router is zwaar de bottleneck dan inderdaad, ik denk dat je dan nog ergens tussen de 15 en 40Mbit zult halen

• joep1222
  • Laatst online: 17-09 22:21
Het probleem is opgelost.
https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301

Dit was de oorzaak.
joep1222 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:30:
Hebben meer het probleem dat de laatste tijd de tv van kpn erg stoort. Er is soms geen 2 seconden achter elkaar soepel lopend beeld.
De tv ontvanger geeft geen foutmeldingen.

In de Asus router zijn de laatste tijd geen instellingen veranderd, hier kan het dus niet aan liggen.

Via de experiabox werkt het overigens wel goed.

Toevoeging:
Als ik in mijn log kijk, als ik een tv ontvanger aanzet, wordt het logboek overspoeld met de volgende meldingen: received packet on eth2 with own address as source address.

Iemand hier bekend mee?
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True