Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:40

Prosperot

Today is a gift...

Iemand al de scripts aangepast voor de BE88U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mad-dog schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 23:07:
[...]

Ik zie het probleem overigens niet zo. Dat script is zo uitgevoerd, draaien. Dat is echt in 10, waarna je er geen omkijken meer naar hebt. Met name snelle beelden wil je echt niet via de app kijken.
Check. Heb de scriptjes ook al lopen. Overigens heb ik achter die AX86 nog een drietal AX55 staan, als AI Mesh punten. Zijn allen bekabeld aangesloten. Ik an niet goed vinden of die dat iptv gebeuren ook goed ondersteunen, weet iemand daar toevallig het antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:43
rodie83 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:04:
[...]

Check. Heb de scriptjes ook al lopen. Overigens heb ik achter die AX86 nog een drietal AX55 staan, als AI Mesh punten. Zijn allen bekabeld aangesloten. Ik kan niet goed vinden of die dat iptv gebeuren ook goed ondersteunen, weet iemand daar toevallig het antwoord op?
Ja dat werkt gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• code-syl
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 24-04 20:25
Hoi hoi!

Ik wilde even Basho en leroy98ecker bedanken voor zijn hulp, eveneens xh3adshotx, duronbug, en NiGeLaToR.

Voor de ASUS GT-AXE15000 werken de scripts voor "ASUS GT-AX11000, ZenWiFi AX XT8 en GT-AX6000" op pagina 22 van de vernieuwde handleiding ook. IPTV werkt welletjes!

Verder op LAN > IPTV::

Select ISP Profile -> Manual Setting
Internet -> 6 0
LAN port 4 -> empty, 0
LAN port 3 -> empty, 0
Use DHCP routes -> RFC3442 & Microsoft
Multicast routing -> Enable
Default IGMP version -> IGMP v3
Enable Fast Leave -> Enable
UDP Proxy -> 0

Nu eindelijk mogelijk om dat ondingetje van KPN in de doos te doen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Scripts (en dus KPN TV) werken ook op de BE88U, enig aandachtspunt is dat je de 10G WAN poort moet gebruiken en in het wan0-connected script de volgende aanpassing moet doen:

/sbin/vconfig add eth0 4

ONT schakelt ook netjes naar blauw lampje (10G verbinding met de Asus)

[ Voor 22% gewijzigd door Prosperot op 15-04-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25

spaceboy

Op grote hoogte

Prosperot schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:05:
Scripts (en dus KPN TV) werken ook op de BE88U, enig aandachtspunt is dat je de 10G WAN poort moet gebruiken en in het wan0-connected script de volgende aanpassing moet doen:

/sbin/vconfig add eth0 4

ONT schakelt ook netjes naar blauw lampje (10G verbinding met de Asus)
Sorry dat ik waarschijnlijk een domme vraag stel, maar ik stap over een paar weken over van Ziggo naar KPN. Ik heb nu de Ziggo modem in bridge modem en doe alles met een Asus BE88U.

Nu ben ik me aan het inlezen hoe ik iets soortgelijks bij KPN kan gaan doen en ik vermoed de aanpak uit dit topic. (?) Mijn grote vraag: gaat dit over de scripts in de handleiding van de topicstart? Dan zou ik nu alvast Merlin kunnen gaan gebruiken als voorbereiding.

Alvast bedankt!

P.S. In de laatste handleiding die ik vind (https://drive.google.com/...VbJqSwLwHzaqP4R_SJGF/view) is er ook een sectie voor AX en AC routers. Is dat compatible met RE88U routers?

[ Voor 17% gewijzigd door spaceboy op 18-04-2025 11:45 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Ja. En die scripts uit de handleiding zorgen dat tv+ van KPN werkt. En daarvoor heb je dan weer Merlin nodig.

Neem je alleen internet af, dan heb je de scripts (en dus Merlin) niet nodig, maar mág wel. Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Prosperot op 20-04-2025 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Prosperot schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:11:
Ja. En die scripts uit de handleiding zorgen dat tv+ van KPN werkt. En daarvoor heb je dan weer Merlin nodig.

Neem je alleen internet af, dan heb je de scripts (en dus Merlin) niet nodig, maar mág wel. Suc6
Dank je. Ik heb inderdaad wel tv van KPN en heb Merlin al geïnstalleerd. Maar mijn vraag is eigenlijk vooral ook: die handleiding beschrijft AC- en AX-routers. De RT-BE88U is geen van beiden. Welke categorie is compatible, AC of AX? Of lees je amper die handleiding en gaat het puur om de scriptjes?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

BE lijkt het meest op de AX, een beeetje tweaker komt daar wel uit 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Prosperot schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:40:
BE lijkt het meest op de AX, een beeetje tweaker komt daar wel uit 😉
Top, ik vermoedde het al. Het gaat me lukken. Nog ff 4 weken geduld tot mijn abonnement ingaat. Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_wazo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 07:50
hoi,

het internet aan de praat gekregen door de handleiding te volgen maar de download snelheid blijft steken op 550 terwijl de upload handig tot de 900 gaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFAXLc6_FrXiVMKNRt1K7i5P3yM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NpcGmFrH8xx19V6txtPnYzZa.png?f=user_large

heb al proberen te zoeken door de instelling en het internet maar krijg niets gevonden wat dit kan verhelpen.
heeft iemand nog tips?

router + nodes:
RT-AX88U (r)
RT-AX52 (n)
RP-AX58 (n)
alle zonder merlin want gebruik alleen internet

instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghgSYc2hYo6apKhbm1oqJvN286Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TBrrRkTgxDYshAjQ8tXIyPUh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVmM93DhMPqWI5hPI0tKvLTu4co=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7xjf95NSm82X0fN57tEkwWEd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwbc_HWHbTWU3McLGrt4hDwywgc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GTiYXYOtzJprXm7yKebBBxMp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuvel
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-05 10:09
Testen met bekabelde laptop av/ fw etc. uitgeschakeld.
Speedtest app gebruiken (geen browser)
Router test is niet nauwkeurig.
Geen vpn.

Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Welke merlin gebruik je? En dubbelcheck je instellingen, een aantal.op je schermafdrukken zijn anders dan in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 10:17
Prosperot schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:11:

Welke van de scripts kan ik gebruiken voor de RT-BE88U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Ik heb de scripts voor de GT-AX6000 gebruikt met de eerder genoemde aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 15:14
Hoi,
Ik heb zelf 2-3 weken lang zitten klooien om de KPN Box 12 samen met de Asus RT-AX88U en een aantal mesh nodes werkend te krijgen. Naar mijn gevoel kwam dit door de laatste update van de KPN Box. Hiervoor had ik het systeem bijna twee jaar in AP-modus draaien; het was niet ideaal, maar goed genoeg.
Goed, deze methode werkte dus bijna niet meer. Er was continu uitval van het internet, behalve bij de hoogste beveiligingsinstellingen van de KPN Box, wat resulteerde in een zeer beperkt bereikbaar systeem.
Ik wilde meer flexibiliteit… en dat heb ik nu opgelost door deze post aandachtig te lezen en de handleiding te volgen.

Mijn set-up thuis ziet er nu zo uit, dit is inclusief KPN IPTV en rechstreekse bekabeling van de glasvezel op de WAN poort van de Asus RT-AX88U: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rF17N8piu_-D9slEPVh1JH16sxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJDMSoDqbdVUyWg9RyEUlsPp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_cSOqJlC27sqd6shXwIjyqCHdY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Fz2GL2Q1F9PHEXmsj8IXXX8F.png?f=user_large

Vraagjes:
1) Ik heb uiteindelijk een link gebruikt naar de handleiding die ergens gepost stond en ik kreeg de handleiding versie V5.6 (uit 2023). Is dit de meest recente versie? Of is er een nieuwere, indien ja? waarom wordt deze link gewoon niet in de begin post geupdate, want de link in de begin post is van 2020 (v4) en bevat oude informatie.
2) Verder zie ik dat sommige van ons net andere settings (RFC3442 met of zonder Microsoft) of andere passwords gebruiken als de handleiding, maakt het wat uit als het allemaal werkt?
3) De KPN IPTV heb ik via de Asus ZenWIFi bekabeld aangesloten, zonder een splitter. Maakt dit uit kwa beeldkwaliteit? Of moet ik de UTP kabel rechstreeks aansluiten op de Asus RT-AX88U? Het beeld ziet er goed uit, maar uiteraard als je goed kijken zie je wellicht blokjes...wat logisch is als je heel dicht op de tv zit :+ .
4)Werkt IPTV trouwens op multicasting als de password en username niet kloppen of krijg je dan unicasting?

Tot slot ben ik erg blij met het set-up, maar uiteraard wil ik het nog meer "optimizen" als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 15:14
dr_wazo schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:19:
hoi,

het internet aan de praat gekregen door de handleiding te volgen maar de download snelheid blijft steken op 550 terwijl de upload handig tot de 900 gaat

[Afbeelding]

heb al proberen te zoeken door de instelling en het internet maar krijg niets gevonden wat dit kan verhelpen.
heeft iemand nog tips?

router + nodes:
RT-AX88U (r)
RT-AX52 (n)
RP-AX58 (n)
alle zonder merlin want gebruik alleen internet

instellingen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook de Asus RT-AX88U, moet je bij DHCP-outes gebruikenn niet alleen RFC3442 gebruiken ipv RFC3342 & Microsoft? Verder heb ik volgens de handleiding MTU/MR 1500 gebruikt ipv 1492.
Ik gebruik ook een andere username en password: direct-adsl/kpn.

Uit handleiding V.5.6:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6IkBwRodGwfV0i0HchFZJjSOQo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GDKU4toNJ92Oz3CY2fnjfS0Z.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Sannieboy op 28-04-2025 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Klopt helemaal, handleiding volgen helpt.
Kan ook nog aan de gebruikte scrips liggen, maar dit is een goeie 1e stap
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Vernieuwde handleiding te vinden in: leroy98ecker in "[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken"