Mijn teleurstelling was vandaag zo groot dat ik toch maar een 1080ti heb gekocht ter vervanging van mijn fury x. Mocht de RX Vega ooit komen dan gaat de 1080ti weer weg.edward2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:02:
[...]
Dat schiet ook door mijn gedachten. Ik ben benieuwd wat ze daarover te vertellen hebben de 30ste.
Het wordt nVidia zo wel erg gemakkelijk "gemaakt" in dit segment als er straks "weer" maanden voorbij gaan zonder Vega...
Het is allemaal verklaarbaar en te motiveren, maar dat maakt het er niet minder teleurstellender op.MrVegeta schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:53:
[...]
Het marktaandel van de zakelijke kant ligt waarschijnlijk een stuk hoger dan die van de gamers. En je weet nog niet of AMD eerst met de Frontier kaart komt. Het kan zo zijn dat op Computex de gamer Vega wordt aangekondigd in juni. Nog even afwachten.
Ik hoop op een klein wondertje tijdens computex, maar hou inmiddels rekening met een deceptie..
Niet op voorraad.
Dit is ook echt niet hoe je een GPU lijn moet uitbrengen. Constant Q2 zeggen, met helemaal niks komen, en dan opeens, ja de eerste GPU, niet eens de eerste RX komt de laatste dag van Q2. Voor de RX moet je nog langer wachten. Zeker als je de steam hardware servey eens bekijkt, dan zie je nog opvallend veel mensen met een 79xx GPU, ook nog R9 200/380/390, en heel veel verouderde GTX GPU's. Dan kan je GTX1060/RX580 gaan, of veel meer betalen voor een GTX1070/80. De markt zit nu potdicht op prijs, en op gebrek aan beter, afhankelijk van wat je hebt.
Ook gaan de Sandy Bridge CPU's langzaam aan vervangen worden voor wat snellers, en dan pak je meestal ook een GPU mee. Moeten ze er wel zijn, AMD...
Ook gaan de Sandy Bridge CPU's langzaam aan vervangen worden voor wat snellers, en dan pak je meestal ook een GPU mee. Moeten ze er wel zijn, AMD...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
edward2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:59:
[...]
Het is allemaal verklaarbaar en te motiveren, maar dat maakt het er niet minder teleurstellender op.
Ik hoop op een klein wondertje tijdens computex, maar hou inmiddels rekening met een deceptie..
Het is ook nog niet uitgesloten dat de RX Vega niet in Juni wordt gelaunched. Hopelijk was het gewoon niet de juiste setting om te announcen.Nu is altijd de veronderstelling geweest dat de gaming Vega ook voor voor H1 gepland stond ipv de zakelijke markt
Hebben ze dat gezegd?DaniëlWW2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:01:
Voor de RX moet je nog langer wachten.
[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 18-05-2017 13:02 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Alleen heeft AMD een klein budget en een beperkt aantal medewerkers, ze kunnen niet zomaar even het proces met een paar maanden versnellen. Wat je AMD wel mag verwijten - desda het gerucht klopt - is dat ze er niet meer helder over communiceren. Geef aan dat je niet weet of dat je Q2 haalt en dat met Q3 rekening moet worden gehouden.DaniëlWW2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:01:
Dit is ook echt niet hoe je een GPU lijn moet uitbrengen. Constant Q2 zeggen, met helemaal niks komen, en dan opeens, ja de eerste GPU, niet eens de eerste RX komt de laatste dag van Q2. Voor de RX moet je nog langer wachten. Zeker als je de steam hardware servey eens bekijkt, dan zie je nog opvallend veel mensen met een 79xx GPU, ook nog R9 200/380/390, en heel veel verouderde GTX GPU's. Dan kan je GTX1060/RX580 gaan, of veel meer betalen voor een GTX1070/80. De markt zit nu potdicht op prijs, en op gebrek aan beter, afhankelijk van wat je hebt.
Kijk ze kunnen natuurlijk altijd nog een paper lauch doen als ze echt de volumes niet kunnen halen, maar daar zal de consument ook niet tevreden van worden en hetgeen dat de consument normaliter zou moeten doen in een geval als dit, stemmen met de portemonnee en dan maar een product van de concurrent kopen zal ik dit geval ook niet lekker liggen waardoor het ook niet echt een optie is voor velen.
Als HBM2 echt het issue is, hadden ze misschien niet vol moeten inzitten op HBM2 je ziet in het groene kamp dat het niet vereist is voor goede tot zeer goede prestaties en pas vol voor HBM2 moeten gaan wanneer de beschikbaarheid er ook is. Maar goed dat is natuurlijk "achteraf" gepraat, want deze chip designs zijn natuurlijk al een jaar of wat geleden opgemaakt.
Als HBM2 echt het issue is, hadden ze misschien niet vol moeten inzitten op HBM2 je ziet in het groene kamp dat het niet vereist is voor goede tot zeer goede prestaties en pas vol voor HBM2 moeten gaan wanneer de beschikbaarheid er ook is. Maar goed dat is natuurlijk "achteraf" gepraat, want deze chip designs zijn natuurlijk al een jaar of wat geleden opgemaakt.
Ik denk dat je aardig getroost bent met die kaart, en als vega komt en tegen valt je hem gewoon houd.Pikkemans schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:53:
[...]
Mijn teleurstelling was vandaag zo groot dat ik toch maar een 1080ti heb gekocht ter vervanging van mijn fury x. Mocht de RX Vega ooit komen dan gaat de 1080ti weer weg.
I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.
Verwijderd
Je gaat alleen wel 200 euro extra mogen besteden aan een G-Sync monitor.Tjm De Groot schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:18:
[...]
Ik denk dat je aardig getroost bent met die kaart, en als vega komt en tegen valt je hem gewoon houd.
Voor de monitoren waar ik nu een beetje naar zit te kijken valt dat reuze mee:Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:26:
[...]
Je gaat alleen wel 200 euro extra mogen besteden aan een G-Sync monitor.
pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart
pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Het is sterk geïmpliceerd gezien eind juni voor de eerste Vega en dit.MrVegeta schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:02:
Hebben ze dat gezegd?
Paprika in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 140"
Ondertussen kan ik niet meer alt tabben uit games waar het nog kon onder W10. De game crashed dan, na een paar seconde te hangen, en heel kort artifacts op het scgerm. Denk dat het langzaam voorbij is voor mijn 7950. Echt, FFS AMD, ik wil geen RX580 kopen maar een Vega.
[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-05-2017 16:30 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
DaniëlWW2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:28:
[...]
Het is sterk geïmpliceerd gezien eind juni voor de eerste Vega en dit.
Paprika in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 140"
Ondertussen kan ik niet meer alt tabben uit games waar het nog kon onder W10. De game crashed dan, na een paar seconde te hangen, en heel kort artifacts op het scgerm. Denk dat het langzaam voorbij is voor mijn 7950. Echt, FFS AMD, ik wil geen RX580 kopen maar een Vega.![]()
Tja, dat lijkt er inderdaad op dat de RX Vega na de FE komt. Dan zal het juli worden. Dat is wel behoorlijke sneaky AMD. Heb je zoveel goodwill opgebouwd en dan toch de RX uitbrengen in de 2e helft.The Radeon Vega Frontier Edition graphics card is going to empower the pioneers creating the next generation of gaming experiences, but it does beg one question: Can you game on a Radeon Vega Frontier Edition? The answer is yes, absolutely. But because this graphics card is optimized for professional use cases (and priced accordingly), if gaming is your primary reason for buying a GPU, I’d suggest waiting just a little while longer for the lower-priced, gaming-optimized Radeon RX Vega graphics card. You’ll be glad you did.
Gelukkig maakt het voor mij niet zoveel uit want ik heb dan pas bestedingsruimte (en een 290X) maar voor anderen is dit inderdaad erg zuur.
Hopelijk komt AMD dan met goed nieuws op Computex over prijs/performance/release.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het suggereert helemaal niets.
"I’d suggest waiting just a little while longer."
Het kan zijn dat de Vega consumentenkaarten nog langer op zich laten wachten tot na de RX Vega FE is uitgebracht. Het kan ook zo zijn dat hij bedoelt: Wacht even tot Computex, dan laten we meer los over de mainstream en high end consumer kaarten met welke snelheden, prijskaartjes en releasedatums.
Nogmaals, communicatie is brak en we weten veel te weinig. Dat ben ik met jullie allemaal wel eens. Maar het zou zo maar kunnen dat ze op de Computex de boel aankondigen en in juni al de eerste kaarten gaan verkopen. Het lijkt mij sterk (meestal zijn er al eerste vrij nauwkeurige lekken over aantal gigabytes, megahertzen enz) maar ik geef ze nog twee weken het voordeel van de twijfel.
"I’d suggest waiting just a little while longer."
Het kan zijn dat de Vega consumentenkaarten nog langer op zich laten wachten tot na de RX Vega FE is uitgebracht. Het kan ook zo zijn dat hij bedoelt: Wacht even tot Computex, dan laten we meer los over de mainstream en high end consumer kaarten met welke snelheden, prijskaartjes en releasedatums.
Nogmaals, communicatie is brak en we weten veel te weinig. Dat ben ik met jullie allemaal wel eens. Maar het zou zo maar kunnen dat ze op de Computex de boel aankondigen en in juni al de eerste kaarten gaan verkopen. Het lijkt mij sterk (meestal zijn er al eerste vrij nauwkeurige lekken over aantal gigabytes, megahertzen enz) maar ik geef ze nog twee weken het voordeel van de twijfel.
Niet iedereen koopt gelijk een nieuwe monitor bij elke videokaart aankoopVerwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:26:
Je gaat alleen wel 200 euro extra mogen besteden aan een G-Sync monitor.
Als Surround Gaming niet zo irritant werkte dan zou ik dat ook doen denk ik. Hoewel sinds Crimson ook Eyefinity soms een crime isPikkemans schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:53:
Mijn teleurstelling was vandaag zo groot dat ik toch maar een 1080ti heb gekocht ter vervanging van mijn fury x. Mocht de RX Vega ooit komen dan gaat de 1080ti weer weg.

Dit VEGA gedoe begint veel te lang te duren... not cool!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Er komt wat dan?Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:11:
hopelijk weten we vanavond iets meer, rond een uur of 10 dacht ik.
Verwijderd
AMA op reddit met Raja, gezien de sfeer daar zullen er wat brandende vragen komen.
https://www.reddit.com/r/...es_group_at_amd_and_were/
https://www.reddit.com/r/...es_group_at_amd_and_were/
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 20:26 ]
En veel ontwijkende antwoorden. Verwacht echt helemaal niks daarvan. ;p
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik ook niet, misschien zoiets;The Chosen One schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:30:
En veel ontwijkende antwoorden. Verwacht echt helemaal niks daarvan. ;p
Frontier Edition also in military green and.... "RX Vega is still on track!" (but we can't talk about unannounced products)

Niet op voorraad.
Haha, ook een Tweakers forum in meltdown
. Gewoon rustig wachtig tot Computex. Als dan nog niks is dan ga ik heeel heeel misschien Nvidia overwegen
. Dus binnenkort gaat er weer een nieuwe HypeTrain rijden en jullie zijn allemaal uitgenodigd.
https://videocardz.com/69...ss-conference-on-may-31st
Is mogelijke al ergens vermeld maar dit from the source Hynix HBM2 is Q2 2017
https://www.skhynix.com/s...a/fileDownload.do?seq=421
Samsung praat helemaal niet over HBM2. Terwijl ze are in januari 2016 in productie zijn.
http://www.samsung.com/se...oducts/dram/graphic-dram/
http://www.samsung.com/semiconductor/insights/news/24587
Some indepth HMB2 info:
https://semiengineering.com/hbm2-its-all-about-the-phy/
https://www.esilicon.com/...design-today-20160329.pdf
https://www.esilicon.com/company/resources/whitepapers/
Of te wel HMB2 is heel moeilijk te temmen. Dus het is een gigantische gok geweest van AMD.
https://videocardz.com/69...ss-conference-on-may-31st
Is mogelijke al ergens vermeld maar dit from the source Hynix HBM2 is Q2 2017

https://www.skhynix.com/s...a/fileDownload.do?seq=421
Samsung praat helemaal niet over HBM2. Terwijl ze are in januari 2016 in productie zijn.
http://www.samsung.com/se...oducts/dram/graphic-dram/
http://www.samsung.com/semiconductor/insights/news/24587
Some indepth HMB2 info:
https://semiengineering.com/hbm2-its-all-about-the-phy/
https://www.esilicon.com/...design-today-20160329.pdf
https://www.esilicon.com/company/resources/whitepapers/
Of te wel HMB2 is heel moeilijk te temmen. Dus het is een gigantische gok geweest van AMD.

[ Voor 15% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 18-05-2017 21:10 ]
Komen er dan zoveel spellen uit die de moeite van het onmiddelijk-moeten-spelen waard zijn?
Ik heb laatst een beetje een inhaalslag gemaakt door de 'best of' lijstjes van de afgelopen 5 jaar te doorlopen, maar i.h.a. word ik niet echt vrolijk van de inventiviteit van moderne ontwikkelstudio's, al dan niet vanwege de macht van hun bonentellende eigenaars.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Ik ga dat HBM2 verhaal maar eens lezen dan. Ben toch wel benieuwd.
Ondertussen krijg ik wat hangers van een halve seconde bij het menu van CiV 6, met de bekende crashsound, ingame lijken er een paar frames geskipped te worden. Nee, mijn 7950 is denk ik klaar, heb dus informatie nodig, en snel. Ik koop zo nog echt een RX580, en verkoop die over een halfjaar. Misschien niet eens een heel gek idee.
Ondertussen krijg ik wat hangers van een halve seconde bij het menu van CiV 6, met de bekende crashsound, ingame lijken er een paar frames geskipped te worden. Nee, mijn 7950 is denk ik klaar, heb dus informatie nodig, en snel. Ik koop zo nog echt een RX580, en verkoop die over een halfjaar. Misschien niet eens een heel gek idee.
Verwijderd
Kan ook niet echt zeggen dat HBM voor de consument veel heeft opgeleverd. De concurrent heeft al bewezen dat het niet nodig is.
Het enige interessante van afgelopen dinsdag was anders wel de geheugencontroller van Vega. Ik denk dat de keuze voor HBM2 niet gaat om een minimale oplossing, gewoon afdoende opslagruimte en bandbreedte hebben. Nee, volgens mij gaat dit om minimale framerates verbeteren, en dan is het opeens heel erg interessant.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:14:
Kan ook niet echt zeggen dat HBM voor de consument veel heeft opgeleverd. De concurrent heeft al bewezen dat het niet nodig is.
Verwijderd
En? Niet nu, dan misschien 1 of 2 jaar later. Je weet het niet. Er gaat eindelijk een hoop verbetering komen bij de monitors: 4k + HDR + goede refresh rate en misschien ook nog wel een keer OLED (of zo je wil met 1440p i.p.v. 4k).nero355 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:45:
[...]
Niet iedereen koopt gelijk een nieuwe monitor bij elke videokaart aankoop
Wil je vast zitten in een ecosysteem waarbij je geen adaptive sync hebt tenzij je veel betaalt? Ik liever niet maar ieder zijn keuze.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 22:08 ]
Als ik het me goed herinner, was nog steeds een beetje ziek, maakte de HBM2 het mogelijk om extra frames alvast te renderen met extra rekenkracht van de GPU. Zo zou je zeer stabiele frames moeten kunnen krijgen. Dat en de enorme acces naar virtuele opslag.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:07:
Dus de lage latency omdat de chips zo dicht op de gpu zitten bedoel je ?
Ik kijk er ook tegenop om de Nvidia software te gebruiken en vind het stom dat Nvidia niet een simpele implementatie als adaptieve-sync optioneel ondersteund voor freesync monitoren. Maar ik ga zeker geen gsync monitor aanschaffen nu. Er mag nog wel iets van mijn vakantiegeld overblijven...nero355 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:45:
[...]
Niet iedereen koopt gelijk een nieuwe monitor bij elke videokaart aankoop
[...]
Als Surround Gaming niet zo irritant werkte dan zou ik dat ook doen denk ik. Hoewel sinds Crimson ook Eyefinity soms een crime is
Dit VEGA gedoe begint veel te lang te duren... not cool!
Verwijderd
Een aantal leuke antwoorden 

*************************************************************************************************************
*************************************************************************************************************
Hi Raja /u/gfxchiptweeter
Awesome tech with the HBCC, one thing i want to ask about it is if its needed for it to be cooded for each new game to function? Like DX 11 Crossfire profiles? Or does it work by itself no matter game/program and do not require extra cooding?
Also how is you view on the future and Radeon tech in the high end, do you belive that AMD in maybe 5-10 years will still be competetive in the enthusiast market?
*************************************************************************************************************To realize the full potential of HBCC, yes we will need to see content from game developers use larger datasets. But we have seen some interesting gains even on current software, particularly in min frame rates. Part of the goal of launching Radeon Vega Frontier edition, is to help speed up that process.
Why the official Frontier page shows renders of the card with 2x8pin connectors and the one you were holding at the presentation has 1x8 + 1x6 connectors?
*************************************************************************************************************I grabbed an engineering board from the lab on the way to the Sunnyvale auditorium, and that boards works well with a 6 and an 8 pin. We decided to put two 8 pin connectors in the production boards to give our Frontier users extra headroom
Good afternoon Raja!
My first question for you is what is your vision with Vega? What do you see Vega excelling in? Specifically in the consumer market. Do you see people using Vega similar to how its predecessor (Fiji) was used? Where both the Fury X and Nano excelled in m-ITX builds. Do you see Vega continuing that?
My other question would be what is the difference between the Blue and Gold variants of the Frontier Edition. Do they share a similar TDP and clock speed with the Gold edition merely being more quiet due to it’s liquid cooling? Or is there something more separating the two apart?
And that’s it, thanks for taking the time to read, Ryan - TitanicFreak
*************************************************************************************************************Primary vision with Vega was to establish our next generation architecture that is capable of dealing with large data-sets (tera, peta,exa etc)
From a gaming perspective we wanted to build a product that tackles the challenging 4K@60Hz for AAA gaming...
Like Fiji Vega will excel in small form factors etc due to HBM2 advantages
Yes - the gold version may have more thermal headroom that could help in some scenarios
Will the consumer RX version be as fast at the Frontier version?
*************************************************************************************************************Consumer RX will be much better optimized for all the top gaming titles and flavors of RX Vega will actually be faster than Frontier version!
*************************************************************************************************************Is there a difference in performance/clock speed between the water and the air cooled version or is one just quieter/cooler? A: There will be a slight difference in clock speeds, and therefore performance as well.
Betekend dit dan ook gelijk 16gB HBM 2 voor Rx vega1: Frontier edition employs 2 stacks of HBM2
We’ll be showing Radeon RX Vega off at Computex, but it won't be on store shelves that week
*************************************************************************************************************The good news is that unlike HBM1, HBM2 is offered from multiple memory vendors – including Samsung and Hynix – and production is ramping to meet the level of demand that we believe Radeon Vega products will see in the market
*************************************************************************************************************Vega is both a new GPU architecture and also completely new SOC architecture. It's our first InfinityFabric GPU as well
Het laatse woord is dus nog niet gezegd !RX will be fully optimized gaming drivers, as well as a few other goodies that I can't tell you about just yet....But you will like FE too, if you can't wait:)
The new geometry pipeline in Vega was designed for higher throughput per clock cycle, through a combination of better load balancing between the engines and new primitive shaders for faster culling. As a programmer you shouldn't need to do anything special to take advantage of these improvements, but you're most likely to see the effects when rendering geometrically complex scenes that can really push the capabilities of the hardware.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 23:57 ]
Verwijderd
Het klinkt misschien gek, maar dat is precies het nieuws waar ik op hoopte. Echt nieuws mag AMD niet via reddit geven dus dat zat er sowieso niet in, maar we hebben nu wel eindelijk duidelijkheid. RX Vega zal op Computex aangekondigd worden. Dat het geen same-day launch wordt is jammer, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Verder: juni duurt langer dan 1 week, dus hiermee is een launch voor juni nog niet uitgesloten.We’ll be showing Radeon RX Vega off at Computex, but it won't be on store shelves that week
Juli is wat mij betreft ook geen ramp. Jammer dat ze hun belofte niet waar maken, maar liever wat langer wachten op een goede kaart dan op tijd een overhaast product waar allerlei problemen mee zijn en die nog niet fatsoenlijk ondersteunt wordt door de drivers (dat laatste is sowieso vaak al een punt).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 23:44 ]
Want?jeroen079 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:38:
Hij wordt wel een stuk beter als de 1080Ti gelukkig.
Verwijderd
Aan de ene kant has ik nu liever een paperlaunch gehad zodat je als koper in iedergeval de beslissing kunt maken of je voor vega gaat of niet. Hopelijk wordt Vega bij computex wel inhoudelijk getoond dus niet alleen het doosje...Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:41:
[...]
Juli is wat mij betreft ook geen ramp. Jammer dat ze hun belofte niet waar maken, maar liever wat langer wachten op een goede kaart dan op tijd een overhaast product waar allerlei problemen mee zijn en die nog niet fatsoenlijk ondersteunt wordt door de drivers (dat laatste is sowieso vaak al een punt).
Heb je ook de live stream gezien?Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:41:
[...]
Het klinkt misschien gek, maar dat is precies het nieuws waar ik op hoopte. We hebben nu eindelijk duidelijkheid: RX Vega zal op Computex aangekondigd worden. Dat het geen same-day launch wordt is jammer, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Verder: juni duurt langer dan 1 week, dus hiermee is een launch voor juni nog niet uitgesloten.
Vega architectuur verbetert zichzelf (even makkelijk gezegd) het wordt steeds beter, waarbij je bij de concurrent (1080Ti) volgend jaar alweer een nieuwe moet kopen zit je met Vega nog perfect. (4K ultra)
What things does the RX Vega have over the Radeon Vega FE that would make it worth the extra wait?
Free T-shirt?RX will be fully optimized gaming drivers, as well as a few other goodies that I can't tell you about just yet....But you will like FE too, if you can't wait:)
Want? Volg je het nieuws wel? Wat je in de live stream zag was de Vega FE , voor de zakelijke markt. Die deed in SE4 avg 70FPS op 4K ultra, 1080 TI 68FPS.
De gaming kaart Vega wordt een stuk beter zoals je net zag bij Raja. ( vergeleken met de FE kaart)
Je kunt die vraag beter aan jezelf stellen...jeroen079 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:49:
[...]
Want? Volg je het nieuws wel? Wat je in de live stream zag was de Vega FE , voor de zakelijke markt. Die deed in SE4 avg 70FPS op 4K ultra, 1080 TI 68FPS.
De gaming kaart Vega wordt een stuk beter zoals je net zag bij Raja. ( vergeleken met de FE kaart)
Raja beantwoord deze vragen zelf
Hoe dan ook, heel nobel van AMD
!
[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 18-05-2017 23:56 ]
Niet op voorraad.
Schijnbaar niet anders had je het wel geweten.Paprika schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:51:
[...]
Je kunt die vraag beter aan jezelf stellen...
Of hebben we weer te maken met de zoveelste N..... F..boy?
Altijd maar dat Nvidia vs Intel, AMD vs Nvidia, Intel vs AMD, word je gek van.
[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 20-05-2017 08:58 ]
Jij gaat op 1 benchmark af waar het verschil 2 fps is. Wat duizenden redenen kan hebben..jeroen079 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:56:
[...]
Schijnbaar niet anders had je het wel geweten.
Verwijderd
maar 1 benchmark van 10 seconden, de 1080ti is overclocked en in mijn ogen deed de Vega kaart het 3 a 4 fps minder dan de ti kaart maar de Rx vega kaart sneller is dan de frontier editie dan zitten ze dus net boven een overgeclockte 1080ti.jeroen079 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:56:
[...]
Jeroen, voor die vergelijking zijn er nog teveel onbekende factoren (platform, gamesettings, drivers, welke Vega SKU etc..)
Maar die HBC-controler is wel een ding die het verschil kan maken dat is mede ook de reden voor HBM2 (?)
Maar die HBC-controler is wel een ding die het verschil kan maken dat is mede ook de reden voor HBM2 (?)
[ Voor 14% gewijzigd door edward2 op 19-05-2017 00:01 ]
Niet op voorraad.
HBC-controler zal weinig doen als er genoeg Vram is.edward2 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:00:
Jeroen, voor die vergelijking zijn er nog teveel onbekende factoren. Maar die HBC-controler is wel een ding die het verschil kan maken dat is mede ook de reden voor HBM2 (?)
Je hebt juist minder vram nodig vergeleken met GDDR5x. Omdat het veel efficiënter werkt.Amazigh_N_Ariff schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:00:
[...]
HBC-controler zal weinig doen als er genoeg Vram is.
Klopt, het wordt alleen maar beteredward2 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:00:
Jeroen, voor die vergelijking zijn er nog teveel onbekende factoren (platform, gamesettings, drivers, welke Vega SKU etc..)
We weten ook de core clock niet.
Maar gaan alle zaken in een scene die de perf. kunnen vertragen in het Vram (mits V-ram toereikend is)? De latency is igg veel lager tov sys. ram.Amazigh_N_Ariff schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:00:
[...]
HBC-controler zal weinig doen als er genoeg Vram is.
[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 19-05-2017 00:06 ]
Niet op voorraad.
Ik weet niet of je het al door hebt, maar er is een reden waarom je overal op Tweakers weggemodereerd wordt, zowel op je (nieuws)reacties door andere Tweakers als je forumberichten door moderators. Je gooit met informatie alsof het feiten zijn terwijl je ze terplekke verzint. Dit gaat van release-data tot prijzen tot schijnbaar de FPS nu in Sniper Elite. Het enige moment in de hele demo waarop die FPS uberhaupt boven die van de GTX 1080Ti komt is op het moment dat 'de speler' letterlijk met zijn neus tegen een muur aankijkt...jeroen079 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:56:
[...]
Noem me gerust een fanboy. Kan er ook niets aan doen dat AMD jaren al heel wat jaren niet de 'top' CPU had (een 3770K is een stukje eerder uitgekomen dan Ryzen) en dat Pascal inmiddels alweer een jaar oud is... Ik heb inderdaad geen AMD Sempron 2600+, AMD 3800+ en Opteron 170 gehad (of een HD4870, HD5870, 2x HD6970...).
[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 20-05-2017 09:01 ]
Verwijderd
En dat was het alweer.
Ik ben in iedergeval blij dat we nu echt naar computex kunnen uitkijken en voor de rest weten we een paar interessante dingetjes alvast zoals;
Een RX vega die sneller is dan de frontier versie.
De gewaterkoelde versie zal hoger geclockt worden. ( bied dus hoop voor 3r party luchtkoelers en overclocken)
Mogelijk een RX versie met 16Gb geheugen.
AMD ziet Sk Hynix en Samsung samen als aanlever punten voor HBM2
Infinity fabric speelt ook een rol in Vega
Betere load balancing en primitive shader culling zorgen voor een verbeterde polygon throughput.
Ik ben in iedergeval blij dat we nu echt naar computex kunnen uitkijken en voor de rest weten we een paar interessante dingetjes alvast zoals;
De gewaterkoelde versie zal hoger geclockt worden. ( bied dus hoop voor 3r party luchtkoelers en overclocken)
Betere load balancing en primitive shader culling zorgen voor een verbeterde polygon throughput.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2017 00:15 ]
Lol op je teentje getrapt?Paprika schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:06:
[...]
Ik weet niet of je het al door hebt, maar er is een reden waarom je overal op Tweakers weggemodereerd wordt, zowel op je reacties door andere Tweakers als je forumberichten door moderators. Je gooit met informatie alsof het feiten zijn terwijl je ze terplekke verzint. Dit gaat van release-data tot prijzen tot schijnbaar de FPS nu in Sniper Elite. Het enige moment in de hele demo waarop die FPS uberhaupt boven die van de GTX 1080Ti komt is op het moment dat 'de speler' letterlijk met zijn neus tegen een muur aankijkt...
Waar heb ik het over release data? Waar heb ik het over prijzen? FPS staat note bene op YouTube van AMD zelf vergelijk die met de 1080Ti OC.
Nu zit jezelf dingen te verzinnen maat.
Het wordt dus een goed en zeer concurrerend product.Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:06:
En dat was het alweer.
ben in iedergeval blij dat we nu echt naar computex kunnen uitkijken en voor de rest weten we een paar interessante dingetjes alvast zoals;
Verwijderd
zonder benchmarks moet je dit allemaal als marketing praat zien natuurlijk.jeroen079 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:13:
[...]
Het wordt dus een goed en zeer concurrerend product.
Enchantress in 'nieuws: Zotac introduceert GTX 1080 Ti ArcticStorm met waterkoe...jeroen079 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:09:
[...]
Lol op je teentje getrapt?
Waar heb ik het over release data? Waar heb ik het over prijzen? FPS staat note bene op YouTube van AMD zelf.
Nu zit jezelf dingen te verzinnen maat.
Ik vergeet niet snel berichten. Succes met het vinden van een bron die al 'meer dan 1 jaar' geleden bekend maakte dat het Q2 2017 zou worden.
Niet alles kan je onder marketing praat gooien.Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:15:
[...]
zonder benchmarks moet je dit allemaal als marketing praat zien natuurlijk.
Je weet dat Q2 2017 van AMD zelf is he?Paprika schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:15:
[...]
Enchantress in 'nieuws: Zotac introduceert GTX 1080 Ti ArcticStorm met waterkoe...
Ik vergeet niet snel berichten. Succes met het vinden van een bron die al 'meer dan 1 jaar' geleden bekend maakte dat het Q2 2017 zou worden.
http://hexus.net/media/up...d54-9d23-7d2425d6c133.jpg
For now, while AMD's lines is that RX Vega products "are expected to ship in the second quarter of 2017." So, that generally means between April 1 and June 30.
http://www.techradar.com/...erything-you-need-to-know
[ Voor 15% gewijzigd door Enchantress op 19-05-2017 00:22 ]
Lees je eigen statement eens en kijk dan naar dat bericht wat het over "dit quarter" heeft...
Of:
Of:
Of:Performance/watt? 1: 99% kijkt niet naar de wattage dat is een illusie die sommige mensen hebben. 2: als er al een verschil is is dat maximaal 10/30 watt dus nihil, verwaarloosbaar, onbelangrijk.
Als dit over Vega gaat is het gelijk verkrijgbaar.
[ Voor 61% gewijzigd door Paprika op 19-05-2017 00:21 ]
Haha die wattage ging nog geeneens over Vega.Paprika schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:20:
Lees je eigen statement eens en kijk dan naar dat bericht wat het over "dit quarter" heeft...
Of:
[...]
Of:
[...]
En over dat die gelijk verkrijgbaar was, heb je ook mijn bericht daaronder gelezen? Moet je die ook posten hier.
"Geen bron is speculatie"
Ik ben alles behalve een fanboy, ik wil altijd het beste. Dat is nu al jaren voor processoren Intel. Ik heb gewacht op Ryzen, en ondanks dat het helemaal niet zo verkeerd is sluit het kwa snelheid niet aan bij wat ik wil (muziek maken heeft veel single core performance nodig).
Ik heb ook al jaren Nvidia videokaarten, die waren gewoon altijd het beste. Ik heb AMD 290x's gehad, gtx 780, 980, 1070. Momenteel zit ik met een gtx 980 te wachten op de nieuwe AMD kaart. Ik hoop dat ze er mee kunnen overtuigen en inderdaad een beter product neer gaan zetten dan wat Nvidia heeft. Ik ben echter bang dat het net onder dat niveau zit. Wat eigenlijk al jaren het verhaal is met AMD
Make us happy AMD, you'll get my money
Ik heb ook al jaren Nvidia videokaarten, die waren gewoon altijd het beste. Ik heb AMD 290x's gehad, gtx 780, 980, 1070. Momenteel zit ik met een gtx 980 te wachten op de nieuwe AMD kaart. Ik hoop dat ze er mee kunnen overtuigen en inderdaad een beter product neer gaan zetten dan wat Nvidia heeft. Ik ben echter bang dat het net onder dat niveau zit. Wat eigenlijk al jaren het verhaal is met AMD
Make us happy AMD, you'll get my money

jeroen079 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:56:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 20-05-2017 09:03 ]
Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9
Belangrijk voor nu is dat er nieuwe drivers zijn http://support.amd.com/en...17.5.2-Release-Notes.aspx
Support For Prey®
Support For Prey®
- Up to 4.5% performance improvement measured on Radeon RX 580 8GB graphics when compared to Radeon Software Crimson ReLive edition 17.5.1(1)
- NieR™: Automata may experience a random hang or application crash after short periods of gameplay.
- Forza™ Horizon 3 may experience very long map/launch load times.
- The primary display adapter may sometimes appear disabled in Radeon Settings while driving a display from the linked adapter in Multi GPU system configurations.
- Radeon RX 550 series graphics products may experience a system hang when entering sleep or hibernate modes.
[ Voor 68% gewijzigd door winwiz op 19-05-2017 05:55 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
rare jongens bij intel, eerst ontkennen dat ze een overeenkomst met radeon aangaan maar nu is het weer bevestigd? https://factschronicle.co...e-amds-graphics-2411.html
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Als ik de reacties hier lees vraag ik mijzelf af of ik de enige ben die kijkt naar prijs/prestatieverhouding?
Het zal mij een zorg zijn wie er sneller is Nvidia of AMD als ik maar het meeste waar voor mijn geld krijg.
Maar misschien ben ik een uitzondering.
Persoonlijk denk ik dat het alleen maar goed is als er meer concurrentie is op de markt.
Het zal mij een zorg zijn wie er sneller is Nvidia of AMD als ik maar het meeste waar voor mijn geld krijg.
Persoonlijk denk ik dat het alleen maar goed is als er meer concurrentie is op de markt.
[ Voor 23% gewijzigd door KraveN op 19-05-2017 10:59 ]
Dat weten we pas als de producten verkrijgbaar zijn. Zolang dat niet is, zal je weinig zinnige discussie kunnen houden over prijs/prestatie.
Als je wil vergelijken met Vega moet het inderdaad eerst beschikbaar zijn. Maar als je nu iets nodig hebt kijk je wat er voor het budget beschikbaar is met de beste performance.Phuncz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:06:
Dat weten we pas als de producten verkrijgbaar zijn. Zolang dat niet is, zal je weinig zinnige discussie kunnen houden over prijs/prestatie.
Tot het zover is, kun je ook weinig zinnige discussies houden over gewoon prestaties, maar ondertussen zijn we toch al een paar honderd posts verder.Phuncz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:06:
Iedereen wil meer concurrentie maar de prijs/prestatieverhouding is altijd gerelateerd aan je eigen wensen. Een RX 470 biedt de beste performance per dollar op dit moment, maar dat betekent niet dat ik met 40 FPS op 1440p met een 165Hz scherm tevreden ga zijnKraveN schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:58:
Als ik de reacties hier lees vraag ik mijzelf af of ik de enige ben die kijkt naar prijs/prestatieverhouding?
Ze bevestigen helemaal niets. Geen bronnen of wat dan ook, die site ziet er uit als clickbait materiaalaminam schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:34:
rare jongens bij intel, eerst ontkennen dat ze een overeenkomst met radeon aangaan maar nu is het weer bevestigd? https://factschronicle.co...e-amds-graphics-2411.html
Ze hadden het ontkend maar toen er gevraagd werd of er echt niets was werd er niet op gereageerd.Werelds schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:24:
[...]
Ze bevestigen helemaal niets. Geen bronnen of wat dan ook, die site ziet er uit als clickbait materiaal
http://www.barrons.com/ar...ics-technology-1495064908
I asked Intel if the company has any further detail on whether it has definitely decided not to license technology from AMD. The company said no further detail would be provided
En? Er is dus nog helemaal niets bevestigd.jeroen079 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:34:
Ze hadden het ontkend maar toen er gevraagd werd of er echt niets was werd er niet op gereageerd.
http://www.barrons.com/ar...ics-technology-1495064908
I asked Intel if the company has any further detail on whether it has definitely decided not to license technology from AMD. The company said no further detail would be provided
Het feit dat Intel verder geen commentaar wil geven bevestigt nog niets. Het bevestigt niet eens dat Intel wellicht met AMD in onderhandeling is. Het bevestigt alleen dat ze nog bezig zijn met onderhandelingen in z'n algemeen. Dat kan echter ook met IT of Nvidia zijn.
Zeg ik dat dan?Werelds schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:05:
[...]
En? Er is dus nog helemaal niets bevestigd.
Het feit dat Intel verder geen commentaar wil geven bevestigt nog niets. Het bevestigt niet eens dat Intel wellicht met AMD in onderhandeling is. Het bevestigt alleen dat ze nog bezig zijn met onderhandelingen in z'n algemeen. Dat kan echter ook met IT of Nvidia zijn.
Ze bevestigen niets maar ontkennen ook niets. Dat is wat ik zei.
Verwijderd
We weten nu eigenlijk ook dat wij de HBM situatie helemaal niet kunnen inschatten aangezien de frontier kaart 2x 8gb stacks gebruikt. Tot nu toe wisten we nog niets eens dat deze geproduceerd werden geloof ik.
Verwijderd
Bovendien is de FPS op zichzelf staand geen zaligmakende maat, de deviatie t.o.v. het gemiddelde is minstens zo belangrijk. Pas als je de gemiddelde FPS, de 1%, de 0,1% en het liefst ook de 0,01% weet dan wordt het enigszins interessant maar dit zou aangevuld moeten worden met een framerenderplot of een vermelding van de framerendertijd voor de traagst gerenderde frames.Paprika schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:06:
Het enige moment in de hele demo waarop die FPS uberhaupt boven die van de GTX 1080Ti komt is op het moment dat 'de speler' letterlijk met zijn neus tegen een muur aankijkt...
Rond de jaarwisseling werd dit bekend als ik me niet vergis. Nu is het helaas de vraag of dat dit nog wel gehaald zou worden, het lijkt erop dat Q3 meer realistisch is als je kijkt naar de niet-referentiekaarten, de leverbaarheid en cuts maar we zullen het wel zien. Hopelijk weten we over een kleine 2 weken wanneer AMD met welke kaarten komt. Ik voorspel alvast dat AMD wat nieuws over de architectuur gaat delen aangezien een van de medewerkers eerder in een interview (RedGamingTech) aangaf dat ze slechts ongeveer de helft hadden geopenbaard.Paprika schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:15:
Succes met het vinden van een bron die al 'meer dan 1 jaar' geleden bekend maakte dat het Q2 2017 zou worden.
In die mate is de stroomrekening wel relevant dat je de extra 'stroom'kosten mag optellen bij de aanschafprijs. Maar inderdaad, als het vermogen hoger ligt dan heeft dat een aantal forse nadelen: warmte en dus herrie (of meer extreme koeling vereist), in het algemeen correleert het aardig met de diesize wat voor AMD inhoudt dat het meer kosten moet maken om een equivalent presterende kaart voor DX11 te leveren. Ik verwacht dat het allemaal meevalt als je de Vega-kaartjes downvolt, zoals bij Polaris en Fury.Paprika schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:17: Zo is de stroomrekening niet relevant, maar ik wil ook weer geen 350W kaart in mijn kast, want er komt toch behoorlijk wat warmte bij kijken.
Iedereen hier kijkt naar de prijs/prestatieverhouding alleen hebben sommige mensen een ruimer beeld van "prestatie" (FreeSync, Chill, longevity, moderne API's) dan wat de meeste mensen hebben omdat ze meer kennis hebben van de technologie en houden zij ook met meer factoren rekening zoals dat de die nog veel slechter gaat worden als straks enkel Nvidia overblijft.KraveN schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:58:
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2017 13:29 ]
Je bedoelt Mantel dat nooit wat is geworden net als Microsofts eigen DirectX 12 dat zelfs niet echt geweldig te noemen is op het moment en Vulkan ook niet echt van de grond komtVerwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:56:
Iedereen hier kijkt naar de prijs/prestatieverhouding alleen hebben sommige mensen een ruimer beeld van "prestatie" (FreeSync, Chill, longevity, moderne API's) dan wat de meeste mensen hebben omdat ze meer kennis hebben van de technologie en houden zij ook met meer factoren rekening zoals dat de die nog veel slechter gaat worden als straks enkel Nvidia overblijft.
Hetzelfde verhaal horen we ook al jaren over games dat steeds beter zou worden in het ondersteunen van multithreading, maar ondertussen zit mijn 6 core CPU uit zijn neus te vreten de helft van de tijd tijdens het gamen...
Wat er over een paar jaar gebeurt kan me echt niks schelen : Ik wil de snelste videokaart op dit moment voor zo weinig mogelijk €€€
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Mantle was een proof of concept dat vervolgens Vulkan is geworden. Vulkan heeft ten opzichte van DX12 meer tijd nodig om opgenomen en gebruikt te worden, er zit immers geen commerciële organisatie achter. Wel blijft Vulkan nog steeds interessante ontwikkelingen doormaken.nero355 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:56:
[...]
Je bedoelt Mantel Mantle dat nooit wat is geworden net als Microsofts eigen DirectX 12 dat zelfs niet echt geweldig te noemen is op het moment en Vulkan ook niet echt van de grond komt
Hetzelfde verhaal horen we ook al jaren over games dat steeds beter zou worden in het ondersteunen van multithreading, maar ondertussen zit mijn 6 core CPU uit zijn neus te vreten de helft van de tijd tijdens het gamen...
Wat er over een paar jaar gebeurt kan me echt niks schelen : Ik wil de snelste videokaart op dit moment voor zo weinig mogelijk €€€
Wat betreft multithreading; welke games speel jij? De meerderheid van nieuwere games weet aardig goed gebruik te maken van 6 tot 8 cores. Als je alleen Minecraft en CSGO speelt heb je niet zoveel aan die 6 cores.
En wat betreft de videokaart; wat wil je nou? De snelste of voor zo weinig mogelijk?
Op het moment eigenlijk alleen GTA V Online, maar zo door de tijd heen ook veel Battlefield 3 gespeeld bijvoorbeeld en nooit echt het idee gehad dat mijn CPU helemaal werd gebruikt.r100 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:34:
Wat betreft multithreading; welke games speel jij? De meerderheid van nieuwere games weet aardig goed gebruik te maken van 6 tot 8 cores. Als je alleen Minecraft en CSGO speelt heb je niet zoveel aan die 6 cores.
Dat krijg ik alleen voor elkaar als ik wat met Adobe Premiere Pro ga rommelen
Beiden natuurlijk! /greedyness FTW!!!En wat betreft de videokaart; wat wil je nou? De snelste of voor zo weinig mogelijk?
Hou er aub rekening mee dat als AMD zegt dat ze RX Vega in Juni gaan verschepen het nog 1.5maand kan duren voor ze er zijn. Want betekent dit dat ze de GPUs naar fabrikanten zoals ons gaan versturen, wij die kaart nog moeten bakken, of bedoelen ze dat de kaarten in de winkels liggen. Dat is een groot verschil.
Overigens verwacht ik dat AMD volgende week hier de kaart enkel op hun eigen booth zullen tonen, wij zullen wel geen examplaar krijgen anders weten ze al wat wij gaan draaien
Naar mijn mening is HBM2 een groot nadeel voor AMD, ze hadden beter ook een GDDR5 versie kunnen maken. Nu zijn ze afhankelijk van supply en daarnaast is de prijs ook enorm hoog. Ja snel is het wel maar als je geen volume kunt leveren dan heb je er weinig aan. Daarom zullen ze nu ook starten met een nice product voor de professionele markt zodat ze er niet veel van hoeven te verkopen.
Overigens verwacht ik dat AMD volgende week hier de kaart enkel op hun eigen booth zullen tonen, wij zullen wel geen examplaar krijgen anders weten ze al wat wij gaan draaien
Naar mijn mening is HBM2 een groot nadeel voor AMD, ze hadden beter ook een GDDR5 versie kunnen maken. Nu zijn ze afhankelijk van supply en daarnaast is de prijs ook enorm hoog. Ja snel is het wel maar als je geen volume kunt leveren dan heb je er weinig aan. Daarom zullen ze nu ook starten met een nice product voor de professionele markt zodat ze er niet veel van hoeven te verkopen.
[ Voor 11% gewijzigd door The Source op 20-05-2017 10:48 ]
Verwijderd
Mantle is geen API, het is de basis van zowel Vulkan als DX12, MS kopiëerde dat en verwerkte het in DX.nero355 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:56:
[...]
Je bedoelt Mantel dat nooit wat is geworden net als Microsofts eigen DirectX 12 dat zelfs niet echt geweldig te noemen is op het moment en Vulkan ook niet echt van de grond komt
Het is je reinste onzin om te stellen dat het niets is geworden. Doom draait uitstekend onder Vulkan als je empirische evidentie wil. Echter moet je daar überhaupt niet naar kijken. De huidige DX12-spellen zijn niet vanaf het begin ontwikkeld voor DX12, ze zijn gepatcht voor DX12 nadat ze voor DX11 werden ontwikkeld. Heel de code is dus aangepast aan DX11, ze hebben slechts wat kleine tweaks gedaan. Waarom het ID wel lukte om dit goed te doen voor Vulkan? Omdat ze verdomd goede programmeurs hebben. Verder is het natuurlijk dom om te stellen dat het niets is geworden omdat het aantal spellen wat momenteel succesvol DX12 of Vulkan gebruikt laag is, wie zoiets roept begrijpt echt niet wat er komt kijken bij het ontwikkkelen van een spel. Het ontwikkelen van een spel kost gemiddeld een jaar of 4. Vulkan is sinds iets meer dan 1 jaar beschikbaar, DX12 sinds iets meer dan 2 jaar.
Wanneer spellen vanaf het begin voor DX12 of Vulkan worden ontwikkeld zal je een veel groter verschil zien, een kwestie van tijd. Tegelijkertijd zal je het nadeel zien bij DX12 en Vulkan dat AMD en Nvidia minder fouten van developers kunnen opvangen, wat ze nu steeds doen via de drivers. Multi-GPU-ondersteuning zal van de developers moeten komen, daar kunnen AMD en Nvidia niet bij helpen zo gauw DX12 en Vulkan worden gebruikt.
De sprong van single core naar dual core en van dual core naar quadcore ging best snel vanaf het moment dat de dual core en quadcore betaalbaar werden. Niemand kan voorspellen dat een hexacore de nieuwe quadcore wordt maar er zijn wel degelijk aanwijzingen dat de quadcore het binnen een paar jaar niet trekt: de zeer hoge load bij quadcore CPU's, het zeer betaalbaar worden van de hexacore en de octacore, de moderne API's en het voor de hand liggen dat zelfs consoles (PS5, de volgende generatie - dus niet Scorpio - XBox) binnenkort een hexacore krijgen.Hetzelfde verhaal horen we ook al jaren over games dat steeds beter zou worden in het ondersteunen van multithreading, maar ondertussen zit mijn 6 core CPU uit zijn neus te vreten de helft van de tijd tijdens het gamen...
Als jij je geld wil verspillen dan moet jij dat weten, ik kijk liever tot 6 jaar in de toekomst.Wat er over een paar jaar gebeurt kan me echt niks schelen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2017 19:57 ]
De huidige XBO's en PS4's en zelfs Scorpio hebben al een octocore hoorVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:37:
[...]
...en het voor de hand liggen dat zelfs consoles (PS5, de volgende generat
ie - dus niet Scorpio - XBox) binnenkort een hexacore krijgen.
[...]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
Ik meende dat er al een 3rd party vendor was die nieuwe producten lijn ging tonen en het lijkt me stug dat dat een nieuwe reeks polaris reeks zou zijn....The Source schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:47:
Hou er aub rekening mee dat als AMD zegt dat ze RX Vega in Juni gaan verschepen het nog 1.5maand kan duren voor ze er zijn. Want betekent dit dat ze de GPUs naar fabrikanten zoals ons gaan versturen, wij die kaart nog moeten bakken, of bedoelen ze dat de kaarten in de winkels liggen. Dat is een groot verschil.
En zo is het circeltje weer rond:NitroX infinity schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:53:
[...]
De huidige XBO's en PS4's en zelfs Scorpio hebben al een octocore hoor
Paprika schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:13:
De consoles met AMD GPUs zijn alweer bijna bejaard. Ik zou niet echt vasthouden aan de hoop voor andere resultaten in de toekomst.
PS: Ik zou zelf nu geen quad core meer kopen, maar dat heeft veel meer (factor xx) met mijn multi-tasken dan met mijn gaming interesses te maken.
[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 20-05-2017 14:15 ]
Verwijderd
Ik zou voor gaming ook geen quadcore meer kopen. Een hexacore kan je nog doen maar ook daarvan weet ik niet of dat je er over 6 jaar nog blij mee gaat zijn. We zullen het wel zien. Het blijft altijd een gok maar de hexacore is nu m.i. wel duidelijk de ondergrens als je longevity belangrijk vindt.
Alleen gaat MS het natuurlijk niet de X2 noemen want MS heeft om de een of andere vreemde reden een hekel aan een logische nummering.
Daar valt over te discussiëren, ik wijd er niet over uit aangezien ik vermoed dat de mensen de argumenten wel kennen. Een Zen hexacore zou een flinke upgrade zijn, voor nu is het nog wat te duur maar het lijkt me best haalbaar voor de PS5 en de X2.NitroX infinity schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:53:
[...]
De huidige XBO's en PS4's en zelfs Scorpio hebben al een octocore hoor
Alleen gaat MS het natuurlijk niet de X2 noemen want MS heeft om de een of andere vreemde reden een hekel aan een logische nummering.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2017 14:31 ]
Nee, daar valt niks over te discussiëren. Het is gewoon een octacore voor zowel de XBONE als de PS4.
Verder is Mantle ook gewoon een API, alleen wel eentje die lange tijd AMD only was, en dus ook niet van de grond kwam. Vulkan is de doorontwikkeling via de Kronos Group.
Ook zijn Vulkan en DX12 fundamenteel anders dan bijvoorbeeld van DX10 naar DX11. Dat was een natuurlijke evolutie met meer features. DX12 en Vulkan zijn een andere, veel efficiëntere API's omdat we tegen een grens aanlopen wat een enkele CPU core, of een GPU afhankelijk van een CPU core aankan. Wil je nu een grafisch indrukwekkende game produceren, dan loop je tegen de limiet aan. Dat is het moment waar een overstap naar DX12/Vulkan een logische word. Ontwerpcycli voor games gaan ook steeds meer richting de drie jaar. Vulkan is 2015, DX12 is 2014. De titels zal je dus op zijn vroegst in het najaar zien, maar waarschijnlijk pas volgend jaar. Daarna gaat het snel. Als het eerste schaap over de dam is. Het eerste schaap lijkt DICE te zijn geweest met BF1, maar bijvoorbeeld ook Firaxis met CiV 6. Wat je in het bijzonder kan doen met Vulkan heeft id software laten zien met de nieuwste Doom.
Verder is Mantle ook gewoon een API, alleen wel eentje die lange tijd AMD only was, en dus ook niet van de grond kwam. Vulkan is de doorontwikkeling via de Kronos Group.
Ook zijn Vulkan en DX12 fundamenteel anders dan bijvoorbeeld van DX10 naar DX11. Dat was een natuurlijke evolutie met meer features. DX12 en Vulkan zijn een andere, veel efficiëntere API's omdat we tegen een grens aanlopen wat een enkele CPU core, of een GPU afhankelijk van een CPU core aankan. Wil je nu een grafisch indrukwekkende game produceren, dan loop je tegen de limiet aan. Dat is het moment waar een overstap naar DX12/Vulkan een logische word. Ontwerpcycli voor games gaan ook steeds meer richting de drie jaar. Vulkan is 2015, DX12 is 2014. De titels zal je dus op zijn vroegst in het najaar zien, maar waarschijnlijk pas volgend jaar. Daarna gaat het snel. Als het eerste schaap over de dam is. Het eerste schaap lijkt DICE te zijn geweest met BF1, maar bijvoorbeeld ook Firaxis met CiV 6. Wat je in het bijzonder kan doen met Vulkan heeft id software laten zien met de nieuwste Doom.
De nieuwe cryteck engine krijgt volledige vulkan support, dat worden mooie tijden voor games en AMD.
https://www.cryengine.com/roadmap
Kan maar dan dood sample en betwijfel of die vendor ook NV verkoopt. Want NV zal er alles aan doen (frustreren) om te zorgen dat er geen Vega getoond wordt op booths van NV partners. Niet dat ze bang zijn, maar ze houden nu eenmaal van concurrenten uitsluiten en alles te besluiten en hun eigen richting op de dwingen. Daar kan ik je veel voorbeelden van geven... maar ik hou het netjesVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:13:
[...]
Ik meende dat er al een 3rd party vendor was die nieuwe producten lijn ging tonen en het lijkt me stug dat dat een nieuwe reeks polaris reeks zou zijn....
Ik zag ook dat Intel heeft ontkent dat ze met AMD een licentie deal hebben gesloten en dat klopt. Maar daarmee is niet gezegd dat de AMD GPU op Intel CPU er niet komt
Apart, MCM taferelen? Interposer met AMD GPU en HBM geheugen zodat Intel daarnaast zelf nog een CPU kan plakken? GPU en HBM van AMD, interposer door AMD en Intel samen en de CPU van Intel. Hoeven ze ook niet direct bij elkaar in de keuken te kijken?The Source schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:18:
[...]
Woord spelletje als je gewoon de GPU en het geheugen van AMD koopt. < daar zitten veel hints in.
Lijkt me niet. Het is of een quadcore met acht threads of een octacore met zestien threads. Natuurlijk kan Sony of Microsoft vragen aan AMD om een SoC opmaat te maken voor hun console met zes Zen cores ofwel twee Zen CCX'en met elk drie cores. Het lijkt me dat AMD dan gewoon zegt: 'joh! Doe niet zo moeilijk! Hier heb je twee CCX'en met elk 4 cores en 8 threads.' Alle moeite om z'n CCX te modificeren naar een triple core is het imo niet waard om er vervolgens 11mm2 per CCX aan die size mee te besparen. Laat staan om een veel complexere enkele CCX met zes Zen cores te ontwerpenVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:37:
Voor de hand liggen dat zelfs consoles (PS5, de volgende generat
ie - dus niet Scorpio - XBox) binnenkort een hexacore krijgen.

AMD heeft die CCX'en niet voor niets zo ontwikkeld. Die kan zo opgenomen worden in een SoC ontwerp voor bijvoorbeeld een console. Voor hetzelfde geld blijft het bij één CCX en dus vier cores acht threads. Zen cores zijn aanzienlijk sneller dan Puma+ cores. Dus het nut van 8 cores en 16 threads is misschien wat overkill, nu, maar later? Kunnen developers ook rekening houden met die vervelende CCX to CCX latency

Het zou ook kunnen dat de console bouwers, logisch ook, de Zen CPUs flink onderclocken t.o.v. wat we op desktops hebben gezien. Die Puma en Puma+ cores liepen ook niet hoger dan hun desktop SoC equivalenten. De AMD Athlon 5350 loopt op 2,05 GHz. Ja het is een quadcore en ja de PS4 Pro gaat daar met 0,08GHz overheen en de Scorpio gaat daar met 0,250GHz overheen maar die AMD Athlon 5350 is wel min of meer een mobile SoC.
Het is trouwens nog niet helemaal duidelijk welke CPU architectuur er is gebruikt in de nieuwe Xbox Scorpio SoC.
Daarnaast heeft een Zen CCX meer L3 cache dan een een octacore Puma+ überhaupt L1 en L2 cache heeft.
http://www.tweaktown.com/...pu-heres-proof/index.html
Dit daarentegen is een bron die de noodzaak voor het hebben van een veel krachtigere CPU onderbouwt.
[ Voor 23% gewijzigd door madmaxnl op 20-05-2017 16:44 ]
Misschien is dat ook de reden dat Radeon Technologies Group nu een beetje gescheiden van AMD is, kan "Intel met Radeon GPU" gezegd worden ipv. "Intel met AMD GPU". Alhoewel ik me afvraag of ook maar 1% van de gebruikers weet dat de Intel IGP technieken van Nvidia zijn. Er wordt niet echt mee geslingerd.The Source schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:18:
[...]
Ik zag ook dat Intel heeft ontkent dat ze met AMD een licentie deal hebben gesloten en dat klopt. Maar daarmee is niet gezegd dat de AMD GPU op Intel CPU er niet komtWoord spelletje als je gewoon de GPU en het geheugen van AMD koopt. < daar zitten veel hints in.
Wat je met je hints bedoelt zou ik interpreteren dat Intel de kans krijgt om HBM2 in te kopen voor de iGPU. Dat zou voor bv. Apple interessant zijn, waar ze nogal hard leunen voor de Macbooks op de duurdere CPU en iGPU.
http://www.anandtech.com/...ulkan-3dmark-api-overheadjeroen079 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:42:
De nieuwe cryteck engine krijgt volledige vulkan support, dat worden mooie tijden voor games en AMD.
Hier wat meer info over de achterliggende designkeuzes: YouTube: AMD vs NV Drivers: A Brief History and Understanding Scheduling &..., met ook een suggestie waarom Nvidia drivers momenteel niet goed omgaan met Ryzen CPUs (heeft te maken met ccx).
[ Voor 16% gewijzigd door foppe-jan op 20-05-2017 18:38 ]
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:37:
Wanneer spellen vanaf het begin voor DX12 of Vulkan worden ontwikkeld zal je een veel groter verschil zien, een kwestie van tijd.
Niemand kan voorspellen dat een hexacore de nieuwe quadcore wordt maar er zijn wel degelijk aanwijzingen dat de quadcore het binnen een paar jaar niet trekt
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:28:
Ik zou voor gaming ook geen quadcore meer kopen. Een hexacore kan je nog doen maar ook daarvan weet ik niet of dat je er over 6 jaar nog blij mee gaat zijn. We zullen het wel zien. Het blijft altijd een gok maar de hexacore is nu m.i. wel duidelijk de ondergrens als je longevity belangrijk vindt.
Ik zie een patroonAls jij je geld wil verspillen dan moet jij dat weten, ik kijk liever tot 6 jaar in de toekomst.
En dat is juist waar ik me zo aan erger bij AMD in het algemeen op het moment : Wachten, wachten, wachten en maar hopen dat hun voorspellingen uitkomen... daar heb ik geen zin

Zo'n 6 jaar gok heb ik al een keer genomen en er is weinig van uitgekomen : pricewatch: Intel Core i7-3930K Tray
Geen miskoop, maar we zijn nu 5 jaar verder en die 2 extra cores doen niet veel over het algemeen
Bedenk wel dat een deel van de reden waarom die voorspellingen slechts ten dele uit zijn gekomen is omdat NV nogal een stevige vinger in de dev-pap heeft via GameWorks, en ze er geen baat bij hebben om wegbewegen van dx11, plus dat Bulldozer relatief zoog, en Intel weinig threads/cores leverde, waardoor het grootste deel van de spellen geen/weinig baat had bij multithreading (want iedereen met geld kocht Intel), wat ook betekende dat NV er geen baat bij had haar drivers te optimaliseren voor multicore CPUs. Daar zal nu verandering in kunnen komen, al was het maar omdat er nu druk op NV zal worden uitgeoefend door NV-kaarten-bezittende Ryzen-eigenaars; terwijl ontwikkelaars ondertussen al jaren meer ervaring hebben met ontwikkelen voor multicore CPUs (via console markt). Daarom lijkt het me ondertussen een stuk realistischer om te verwachten dat die omslag eindelijk, en relatief snel, zal komen, nu AMD eindelijk een kwalitatief hoogwaardige, concurrerende CPU aanbiedt.nero355 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:35:
En dat is juist waar ik me zo aan erger bij AMD in het algemeen op het moment : Wachten, wachten, wachten en maar hopen dat hun voorspellingen uitkomen... daar heb ik geen zinin en ik gok dat je dat aan de gemiddelde consument ook niet echt kan verkopen!
Zo'n 6 jaar gok heb ik al een keer genomen en er is weinig van uitgekomen : pricewatch: Intel Core i7-3930K Tray
Geen miskoop, maar we zijn nu 5 jaar verder en die 2 extra cores doen niet veel over het algemeen
Met de benchmark wel, in game is er wel een aardig verschil.
http://www.guru3d.com/art..._red_devil_review,16.html
Ja maar overhead is niet het probleem. AMD drivers hebben ook "meer overhead" zoals je vast wel weet.
Nee, het probleem is dat ware utilisatie van de hardware, mogelijk aantal draw calls, gewoon veel beter gaat bij GCN en DX12/Vulkan dan Pascal, of DX11 en GCN. Nu nog de GPU om dit echt te maximaliseren, en de game om het te demonstreren. Zijn we dus weer terug bij Vega, waar AMD gewoon verder inzet op DX12/Vulkan. Dan iets van BF1 4k benchmarks of CiV 6, in ieder geval een DX12/Vulkan titel.
Qua omslagpunt voor CPU's. Eigenlijk zijn wel nu al een of twee jaar "te laat" als je vergelijkt met E8400 vs Q6600 of daarvoor. We hebben nu al meerdere games die er goed gebruik van kunnen maken, terwijl het in bijvoorbeeld 2008 eigenlijk om GTA 4 ging, en dat was het wel. Oke, twee jaar later werd de E8400 al uit het water geblazen, en dat zie ik nu ook wel gebeuren.
Qua GPU blijft de vraag wanneer de inzet op DX12 is ingezet en hoe lang de cyclus van de game is. AMD lijkt sterk te geloven, en te hinten dat de DX12 bom dit jaar wel eens kan vallen. Zou mooi zijn, maar niet gegarandeerd. AMD hoeft eigenlijk ook alleen maar op DX11 te matchen met Pascal @ release, dan loopt het op termijn wel los. De uitzondering zal Ubisoft zijn, want die vragen tegenwoordig voor elke titel een zak met geld van Nvidia. Ubisoft games zuigen gelukkig toch meestal.
Qua nu vs 5 jaar. Natuurlijk moet het nu presteren, klaar, einde discussie. Dat doet AMD spul nu ook tussen Polaris en Ryzen, waardoor de discussie op het moment zinloos is. Zeker alle GCN GPU's hebben een oneerlijk slechte reputatie, want ze blijven maar gaan, nu al helemaal met een DX12/Vulkan titel. Heb je nu een R9 290X dan zit je nog steeds behoorlijk goed. Met een GTX780Ti, laat staan de GTX780 kan je het wel vergeten. Nvidia heeft de ondersteuning allang gedroppped. Dat is een gigantische bonus voor AMD, maar het blijft een bonus, en is niet de hoofdzaak. Nee, dat is nu presteren. Voor de mainstream markt, tja, als mensen enigszins kritisch kijken nu, dan kan je eigenlijk niet om een AMD only systeem heen. Of je nu een R5 1500X en een RX570 of R5 1600 en RX580 pakt, het is beter dan de tegenhangers van Intel en Nvidia.
[ Voor 60% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-05-2017 19:30 ]
Bij Intel en nVidia moet je ongeveer even lang wachten waarschijnlijk, ontwikkel termijn ligt denk ik niet extreem ver uit elkaar. Als je nu bij Intel of nVidia op de roadmap kijkt staan er ook genoeg producten waar je op kunt wachten. Alleen AMD is veel populairder bij discussies en daar wordt ook veel meer onzin van verspreid. Zoals bijvoorbeeld Vega in oktober vorig jaar en ja dan duurt het nog lang. Maar als je nu van oktober dit jaar uitgaat dan valt het mee.nero355 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:35:
Wachten, wachten, wachten en maar hopen dat hun voorspellingen uitkomen...
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dat bedoelde ik eigenlijk niet en dat ik al veel te lang op VEGA wacht is inderdaad mijn eigen schuld-The_Mask- schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:08:
Bij Intel en nVidia moet je ongeveer even lang wachten waarschijnlijk, ontwikkel termijn ligt denk ik niet extreem ver uit elkaar. Als je nu bij Intel of nVidia op de roadmap kijkt staan er ook genoeg producten waar je op kunt wachten. Alleen AMD is veel populairder bij discussies en daar wordt ook veel meer onzin van verspreid. Zoals bijvoorbeeld Vega in oktober vorig jaar en ja dan duurt het nog lang. Maar als je nu van oktober dit jaar uitgaat dan valt het mee.Is dus maar net hoe je er naar kijkt, producten kunnen niet eerder komen dan dat ze af zijn en alles goed geproduceerd kan worden. Gaming Volta videokaarten duren ook nog wel even en de eerste Intel CPU's komen ook pas dit jaar na zo'n 6 jaar van totaal niks interessants.
Ik bedoelde meer hoe AMD hun producten positioneert of hoe in ieder geval mensen AMD produkten elke keer verdedigen : "Ja straks als alles multithreaded wordt dan is produkt X of Y van AMD helemaal fantastisch!"
Dat is leuk voor AMD, maar als consument heb je daar NU helemaal NIKS aan dus beste mensen wees eens eerlijk en geef gewoon toe dat een bepaald produkt beter had gekund of in ieder geval verbeterpunten heeft
Het perfecte product zal nooit bestaan, dat weet iedereen wel denk ik.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Maar juist dit jaar geld het wel degelijk dat AMD beter is. Vorig jaar, qua CPU absoluut niet, qua GPU een beetje. Ik qoute mezelf even van net.nero355 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:26:
[...]
Dat bedoelde ik eigenlijk niet en dat ik al veel te lang op VEGA wacht is inderdaad mijn eigen schuld
Ik bedoelde meer hoe AMD hun producten positioneert of hoe in ieder geval mensen AMD produkten elke keer verdedigen : "Ja straks als alles multithreaded wordt dan is produkt X of Y van AMD helemaal fantastisch!"
Dat is leuk voor AMD, maar als consument heb je daar NU helemaal NIKS aan dus beste mensen wees eens eerlijk en geef gewoon toe dat een bepaald produkt beter had gekund of in ieder geval verbeterpunten heeft
Vega, mochten ze ooit nog uitkomen, kan die laatste stap zetten. Ik denk ook niet dat ze bedoeld zijn als reactie op Pascal, maar een voorzet op Volta. Moeten ze wel presteren.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:06:
Qua nu vs 5 jaar. Natuurlijk moet het nu presteren, klaar, einde discussie. Dat doet AMD spul nu ook tussen Polaris en Ryzen, waardoor de discussie op het moment zinloos is. Zeker alle GCN GPU's hebben een oneerlijk slechte reputatie, want ze blijven maar gaan, nu al helemaal met een DX12/Vulkan titel. Heb je nu een R9 290X dan zit je nog steeds behoorlijk goed. Met een GTX780Ti, laat staan de GTX780 kan je het wel vergeten. Nvidia heeft de ondersteuning allang gedroppped. Dat is een gigantische bonus voor AMD, maar het blijft een bonus, en is niet de hoofdzaak. Nee, dat is nu presteren. Voor de mainstream markt, tja, als mensen enigszins kritisch kijken nu, dan kan je eigenlijk niet om een AMD only systeem heen. Of je nu een R5 1500X en een RX570 of R5 1600 en RX580 pakt, het is beter dan de tegenhangers van Intel en Nvidia.
Tja, het punt dat de meeste mensen negeerden is dat Intel het grootste deel v/d markt in handen had, en dat het dus problemen/klachten zou hebben opgeleverd om te gaan optimaliseren voor multicore/MT CPUs, omdat te veel mensen daar niet/nauwelijks over beschikten, en dat je markt dus verkleint. Dat kan nu veel makkelijker veranderen, aangenomen dat de verkoopcijfers laten zien dat dit goed wordt ontvangen.nero355 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:26:
[...]
Dat bedoelde ik eigenlijk niet en dat ik al veel te lang op VEGA wacht is inderdaad mijn eigen schuld
Ja, het is vooruitlopen op de zaken, maar waarom zou je dat niet willen? Het zal alleen maar voordelen hebben, en welk argument is er nu nog om voor Intel te gaan met haar kunstmatig zwak gehouden (SMT-loze) producten omdat ze daardoor meer konden verdienen?
[ Voor 10% gewijzigd door foppe-jan op 20-05-2017 19:57 ]