Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deep learning benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:53:
[...]

Het zou extreem onlogisch zijn om niet je meeste sterke hardware gebruiken voor een demonstratie aan aandeelhouders. en we hebben het hier over een verschil van 10 % ongeveer.
Ten eerste, bovenop het platform (na de ladder) zit de 1080Ti op ongeveer 63-64FPS, de Vega kaart op zo'n 62FPS. Dat is nog geen 3% verschil...geen 10%.

Verder.. in de 1080Ti video die ik linkte werd een i7 7700K gebruikt. Ik gok dat AMD in haar eigen demo systeem gewoon een 1800X heeft zitten die in gaming net iets trager is dan een 7700K. Niet veel op 4K, maar toch iets.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13
Deepbench

Nvidia P100 133sec
Vega 88sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
wouterg00 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:58:
En wat moet dit grafiekje nou weer voorstellen dan?
Nevermind duidelijk nu
Dat is tegen een 10,6 Tflop GPU van Nvidia. En ze zijn 34% sneller, dat is heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beam me up scotty Raja !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
"fast edition" maar dat wordt dus niet voor gamers.. misschien heeft deze 16GB HBM2?

Confirmed:
13Tflops fp32
25 Tflops fp16
16GB HBM2

In Juni
Wel een lelijke blower koeler weer

[ Voor 40% gewijzigd door wouterg00 op 17-05-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 14:12
Godsamme, dus nog geen gaming vega in juni.. alleen de frontier edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het moet onderhand duidelijk zijn dat gamen 2de viool speelt in gpu land :)

Dit is een amd "gp100" lijkt het op. Waarschijnlijk geen 7k :)

[ Voor 30% gewijzigd door maratropa op 17-05-2017 00:07 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Frontier is dus de blauwe Vega.

Nu nog rood en zilver/wit.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup wij krijgen de afdankertjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

maratropa schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:05:
Het moet onderhand duidelijk zijn dat gamen 2de viool speelt in gpu land :)
Idd, ik wou dat ik gewoon was gaan pitten...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
edward2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:06:
[...]

Idd, ik wou dat ik gewoon was gaan pitten...
Het is een mooi moment om te gaan pitten :). Maar het is wel leuk om zo iets mee te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 17-05-2017 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Amazigh_N_Ariff schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:06:
[...]

Het is een mooi moment om te gaan pitten :)
Idd, heb er wel slaap van gekregen :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:54:
[...]

ja als dummy, hier hebben we het over benchmarks..
Geen benchmarks idd, maar het was zeker niet bedoeld als dummy ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
In Deepbench laat AMD anders wel zien dat ze per TFlop netzoveel kunnen als Nvidia en mischien wel meer, als dat ook voor Games zo is, dan zou dat heel ver boven verwachting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:00:
[...]

Ten eerste, bovenop het platform (na de ladder) zit de 1080Ti op ongeveer 63-64FPS, de Vega kaart op zo'n 62FPS. Dat is nog geen 3% verschil...geen 10%.

Verder.. in de 1080Ti video die ik linkte werd een i7 7700K gebruikt. Ik gok dat AMD in haar eigen demo systeem gewoon een 1800X heeft zitten die in gaming net iets trager is dan een 7700K. Niet veel op 4K, maar toch iets.
we weten niet eens op welke settings Vega draaide, mischien was alles niet eens op Ultra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
iTiamo schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:15:
Hmmm... Ik zit er dus aan te denken om mijn GTX 1080 te retourneren, dat kan nog voor 8 juni. Maar heb geen zin om maanden zonder GPU te zitten.

Anders tweedehands GPUtje kopen op V&A voor de tussentijd?
Gewoon die 1080 lekker houden. Kan nog wel even duren voordat er een Vega (gaming edition) uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia founders edition... FE

AMD Frontier Edition ... FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Moi_in_actie schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:45:
[...]

Even snel op Youtube gekeken, een GTX 1080Ti lijkt gelijk of net wat sneller te zijn daar (paar FPS):
[video]

Maar goed, daar loopt geen ventje bovenaan de trap en een paar seconden aan gameplay heb je niet veel aan.
Ja, die 1080Ti loopt op 1962mhz, zegt dus ook helemaal niks.
Gewoon wachten. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DaniëlWW2 is een vrij normale boostclock met goeie koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
13 teraflops F32 is meer dan laatste keer met 12.5 teraflops.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2017/05/AMD-Radeon-Vega-Frontier-vs-Radeon-Fury-X.jpg

@Verwijderd je hebt gelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 17-05-2017 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Hij zei wel niks over VRAM pooling terwijl dat hier wel een dingetje zou zijn.. zou dat er dan niet opzitten..? Of bewaren ze het..

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 17-05-2017 00:24 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stond nog wel een ~ tekentje voor.. kan ook een afgerond getal zijn dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:20:
@DaniëlWW2 is een vrij normale boostclock met goeie koeler
Met een OC van een paar honderd mhz ja. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:25:
[...]

Met een OC van een paar honderd mhz ja. ;)
hoe bedoel je ?

Nvidia heeft geen vaste clocks hij boost gewoon naar hogere clocks waar dat kan met goeie koeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:31:
[...]

hoe bedoel je ?

Nvidia heeft geen vaste clocks hij boost gewoon naar hogere clocks waar dat kan met goeie koeling..
Dat heet gewoon automatisch overclocken met nvidia's gpuboost.

Baseclock, boostclock en alles boven de boostclock is gewoon een overclock hoe je het ook maar wil zien.

Kwam nog wel is vaker bij '' reviewers '' voor, reference amd gpu's of met geluk een aftermarket gpu maar alsnog niet hoger dan boostclock want amd heeft niet zoiets als gpu boost als nvidia.

Nvidia vaak dan een aftermarket gpu maar heel soms dan ook een reference alleen de nvidia gpu gaat boven de boostclock dus een overclock.

Word er gezegd '' maar ik overclock het niet doet nvidia software automatisch dus dan mag het voor de review :+ ''

Dus heb je een amd gpu die er nog wel 10-25% meer performance kan hebben en een nvidia gpu die mischien nog een paar 1-3% performance meer kan hebben voordat die zichzelf helemaal moet throtlen om zichzelf niet te beschadigen. ( hoewel overclocken op het randje wel degelijk je gpu een kortere levensduur geeft )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 01:15:
[...]

Word er gezegd '' maar ik overclock het niet doet nvidia software automatisch dus dan mag het voor de review :+ ''
Dat is toch ook vrij logisch 8)7
dat is gewoon hoe het product presteerd als je hem koopt.

Bij de buren doen ze ook een duurtest om dit te testen, daar komen ze op ongeveer 1920mhz dus 40mhz lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 01:15:
[...]
Dus heb je een amd gpu die er nog wel 10-25% meer performance kan hebben en een nvidia gpu die mischien nog een paar 1-3% performance meer kan hebben voordat die zichzelf helemaal moet throtlen om zichzelf niet te beschadigen. ( hoewel overclocken op het randje wel degelijk je gpu een kortere levensduur geeft )
Behalve dan dat het eerder andersom is ;). De Pascal kaarten klokken nog wel een stukje verder dan de standaard boostclock. Polaris valt relatief juist tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar 100 mhz bij amd of nvidia geeft niet dezelfde performance gain, 100 mhz bij een amd gpu geeft heel wat meer performance dan bij een nvidia :)

Maar het is niet vrij logisch want de specs van de gpu kloppen dan niet meer.

Ja leuk als er op de doos staat max bevoorbeeld 150 watt maar dus omdat je gpu automatisch overclocked word gebruik je nu 250+ watt voor 10-20% performance gain, alleen ja reviewers zeggen dan alsnog 150 watt :)

Teveel mensen kijken naar '' hoger cijfer is dus beter '' maar verschillende architecturen kun je niet zo makkelijk vergelijken.

Als je een goede review wilt doen en dus wel de nvidia gpu zichzelf automatisch laten overklokken tot bijna de max zul je dus ook de amd gpu moeten overklokken tot bijna de max.

Want als je 1 gpu op ze (bijna) ''full potential'' laat draaien moet je voor een eerlijke vergelijking dat ook doen voor de andere gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dan neem je toch gewoon de overclock resultaten uit beide reviews en dan weet je het toch? Vooral alles zo verdraaien zodat het voor je eigen gewenste uitkomst klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht heb zelf meerdere amd+nvidia gpu's en vind het gewoon jammer dat veel reviews ( komt laatste tijd wel wat verbeteringen in ) niet helemaal een goede picture geven.

Vipeax zou je mischien je standpunt iets verder kunnen uitleggen, want beide reviews, verdraaien en eigen gewenste uitkomst?

Maar Vega ziet er met de info wat er beschikbaar is redelijk goed uit, alleen het word alsnog de vraag of er genoeg beschikbaar zal zijn. |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2017 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
vragen vragen..

http://pro.radeon.com/en-us/vega-frontier-edition/

ik zie dat ze ook wat specviewperf deelscores op de site gezet hebben, en vergelijken met een titanXP..

dat is interessant, want een titanxp heeft geen pro drivers, en scoort dus helemaal niet zo goed in specviewperf. Een Quadro P6000 doet zo 50%+ meer in spec.

Aangezien ze dit ook moeten weten lijkt het me dat deze gpu niet veel duurder gaat worden dan een titanXP. ?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De grote vraag nu is, betekend het dat Vega pas uitkomt na de Frontier Edition of wordt de "gamer" Vega pas aangekondigd op ComputeX?

Het is mij om het even, ik ben in Juni weer "schuld vrij" (kleine persoonlijke lening), dus dan pas heb ik weer bestedingsvermogen. Gaat direct naar een Vega (als de prijs/fps kwaliteit goed is) en een UltraWide FreeSync scherm ^^

[ Voor 46% gewijzigd door MrVegeta op 17-05-2017 09:58 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Officieel: eerste AMD Radeon Vega videokaart verschijnt eind juni

Als je de titel leest, dan is er technisch gezien een videokaart aangekondigd uit de Vega serie voor het einde van Q2. Dus als AMD ervoor kiest om de consumentenkaarten uit te brengen per Q3 (maand mag je zelf kiezen), dan is er geen woord gelogen.

Andere scenario: Bij de ComputeX worden de Radeon kaarten voor consumers aangekondigd en aantal van die kaarten liggen meteen in de winkel (ala Ryzen). Dus we zullen nog even moeten wachten.

Als het eerste scenario daadwerkelijk uitkomt, dan heb ik voor mijn gevoel lang genoeg gewacht en dan koop ik zelf een 1070 of een 1080 GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
De aankondigingen van AMD (gisteren) waren speciaal voor de financiële analysen en aandeelhouders. Tijdens de presentatie hebben ze 90% van de tijd gesproken over hun verwachte groei en nieuwe markten etc. om zo het aandeeltje AMD verder omhoog te pushen.
Een van de markten waar ze de komende jaren (en dit jaar nog) de meeste groei verwachten is Deep Learning/Datacenter oplossingen. Het zou vreemd zijn als ze na die uitspraken dan als grote aankondiging de RX Vega (consumenten) kaart hadden aangekondigd.

Zoals @Robkazoe ook al aangeeft is de kans reëel dat ze op ComputeX de consumenten Vega (RX) aankondigen om hem na Juni ook uit te gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gelogen niet, voor de gek gehouden wel.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik snap de teleurstelling niet zo goed.

De Titan XP wordt ook door NVidia beschreven als een kaart die eigenlijk niet bedoeld is voor gamers.

Toch wordt dit gezien door de consument als de ultieme gamerkaart (de koeler even buiten beschouwing gelaten, elke zichzelf respecterende Titan XP koper plakt er waterblok op). Het zou zomaar kunnen dat deze Vega in dezelfde niche gaat vallen, met een iets geknepen chip eronder voor een veel lagere prijs.

Dus eigenlijk meer een GP102 tegenhanger dan een GP100 tegenhanger.

[ Voor 7% gewijzigd door Blaat op 17-05-2017 10:58 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:31:
[...]

hoe bedoel je ?

Als je powerlimieten verhoogt of/en voltage. Dat is dus ook overclocking. ;)

De dag erna. Ik verwachte niet veel, maar wel iets. Er komst dus in ieder geval een GPU, eind juni, en deze is meer professioneel gericht. Voor de rest weten we nog steeds helemaal niks. Krijgen we überhaupt een consumenten GPU in Q2? Aantal SKU's? Namen? Prijzen? Clocks? Ik ga Computex afwachten, en anders koop ik als toch iets meer high end gerichte consument, een RX580. Ja, het ging om de financiën, maar dan kan je ook laten zien wat je allemaal gaat leveren de komende twee maanden. Kom op, dit is overduidelijk. Daarom ga ik twijfelen of we uberhaupt een consumenten Vega gaan zien voor juni, of zelfs juli...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Blaat schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:57:
Ik snap de teleurstelling niet zo goed.

De Titan XP wordt ook door NVidia beschreven als een kaart die eigenlijk niet bedoeld is voor gamers.

Toch wordt dit gezien door de consument als de ultieme gamerkaart (de koeler even buiten beschouwing gelaten, elke zichzelf respecterende Titan XP koper plakt er waterblok op). Het zou zomaar kunnen dat deze Vega in dezelfde niche gaat vallen, met een iets geknepen chip eronder voor een veel lagere prijs.

Dus eigenlijk meer een GP102 tegenhanger dan een GP100 tegenhanger.
idd dit is niet echt een radeon pro maar een titan xp tegenhanger met veel compute en geen echte pro drivers (lijkt het)

nvidia market de titan wel voor gamen en vr naast compute zie ik op hun site

ik denk trouwens dat de meeste titan xp's gewoon de reference cooler houden hoor, weinig productiviteit georienteerde machines waar ze wc op zetten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
he Radeon Vega Frontier Edition graphics card is going to empower the pioneers creating the next generation of gaming experiences, but it does beg one question: Can you game on a Radeon Vega Frontier Edition? The answer is yes, absolutely. But because this graphics card is optimized for professional use cases (and priced accordingly), if gaming is your primary reason for buying a GPU, I’d suggest waiting just a little while longer for the lower-priced, gaming-optimized Radeon RX Vega graphics card. You’ll be glad you did.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Als hij er maar ná de vakantie is. Juli + Augustus moet je heel andere dingen zoals vakantie houden ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
maratropa schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:09:
vragen vragen..

ik zie dat ze ook wat specviewperf deelscores op de site gezet hebben, en vergelijken met een titanXP..

dat is interessant, want een titanxp heeft geen pro drivers, en scoort dus helemaal niet zo goed in specviewperf. Een Quadro P6000 doet zo 50%+ meer in spec.

Aangezien ze dit ook moeten weten lijkt het me dat deze gpu niet veel duurder gaat worden dan een titanXP. ?
Deze Vega heeft ook geen pro drivers, want Polaris met pro drivers haalt hier 111. (Zonder pro drivers haalt hij 74)
Note: een 700dollar WX7100 (met pro drivers) presteert in deze workloads better dan Titan Xp. Zoveel invloed hebben die drivers dus.

EDIT:
Ik verwawcht dat deze Vega FE 4 stacks HBM heeft en dat de Vega Game 2 stacks HMB heeft, waarbij ze nog wat extra watt kunnen toevoegen aan de turbo.

[ Voor 25% gewijzigd door Toettoetdaan op 17-05-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Toettoetdaan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Deze Vega heeft ook geen pro drivers, want Polaris met pro drivers haalt hier 111. (Zonder pro drivers haalt hij 74)
Note: een 700dollar WX7100 (met pro drivers) presteert in deze workloads better dan Titan Xp. Zoveel invloed hebben die drivers dus.

EDIT:

[...]

Ik verwawcht dat deze Vega FE 4 stacks HBM heeft en dat de Vega Game 2 stacks HMB heeft, waarbij ze nog wat extra watt kunnen toevoegen aan de turbo.
idd. ik moet zeggen dat de hele presentatie en focus op pro workloads impliceerde dat het om een pro gpu ging. Ook is het ergens raar om een pro opengl benchmark te pakken dan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:55
Toettoetdaan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:44:
[...]

EDIT:

[...]

Uit het artikel blijkt ook wel dat dit niet PRO versie is

Today we’re announcing the first of several Vega architecture-based products to roll out this summer, and soon we’ll be launching Radeon Instinct, Radeon Pro, and Radeon RX flavors of Vega. But today’s Vega is just a little different. Let me tell you why.

En ook een kleine teaser over dat de game versie het wachten waard is. De demo's die getoond zijn van Sniper elite zijn dus ook niet representatief. Het zal mij persoonlijk dus niet verbazen als ze op computex dus een kaart presenteren welke de 1080TI klopt.

The Radeon Vega Frontier Edition graphics card is going to empower the pioneers creating the next generation of gaming experiences, but it does beg one question: Can you game on a Radeon Vega Frontier Edition? The answer is yes, absolutely. But because this graphics card is optimized for professional use cases (and priced accordingly), if gaming is your primary reason for buying a GPU, I’d suggest waiting just a little while longer for the lower-priced, gaming-optimized Radeon RX Vega graphics card. You’ll be glad you did.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
maratropa schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:02:
[...]

idd. ik moet zeggen dat de hele presentatie en focus op pro workloads impliceerde dat het om een pro gpu ging. Ook is het ergens raar om een pro opengl benchmark te pakken dan.
Ik denk dat ze vooral Fury X hiermee wilde vergeten in deze workloads, Fury X presteert in deze benches namelijk slechter dan een RX480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjs021
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 15:22
Afkomstig van reddit waar wordt verwezen naar een Pro Radeon artikel wordt het volgende door Raja aangegeven:

"if gaming is your primary reason for buying a GPU, I’d suggest waiting just a little while longer for the lower-priced, gaming-optimized Radeon RX Vega graphics card. You’ll be glad you did."

Hopelijk tijdens Computex wat meer concrete informatie waar we daadwerkelijk wat mee kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Jammer dat er toch niet wat concrete informatie over RX Vega is vrijgekomen. Ik had al zo'n vermoeden.. Het zal wel de 30/ 31ste worden..

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 17-05-2017 12:48 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
Toettoetdaan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:04:
[...]

Maar voor ons is nog niet alles duidelijk ;)
Is het sneller dan wat ze hadden? En gebruiken zo nog die L4 cache?
Allemaal NDA, heb al teveel bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hier komen nog wel eens wat leuke leaks voorbij, hoewel Onna soms wel erg positief/pro AMD is:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=408618&page=51
Hmm some new VEGA "Hype News" Hits my inBOX
Grain of salt as always.

So:

$399 -> Better than 1080
$499 -> Better than 1080Ti/Titan
$599 -> Best until Big Volta GDDR6

VI.5 ....

Today is AMD Financial Analyst Day 2017.
-> http://webcastevents.com/events/amd/...ive/player.htm

UPD. 1
Confirmed by Mr. Papermaster
Raja K. will give us runing VEGA Demo !!!!

UPD. 2
Sniper Elite 4 PC 1440p

Vega will pack min. 40% more perf. than Fury-X (Base Vega)
So:
Fury-X 71FPS Average
and
VEGA ~100FPS Average (IMO it will have ~125FPS)

and 4K
VEGA ~71-80FPS

UPD. 3

57-80FPS in RoT Tomb Raider

So we have almost 3x Fury-X performance

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Dat laatste komt toch niet helemaal overeen met wat er gisteren zichtbaar was. 4K Sniper Elite kwam rond de 60 frames uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Paprika schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:16:
[...]

Dat Vega lineup bericht is gewoon een herkauwing van die "leak" op Reddit.
En weer komt ie langs... Daarnaast gaven ze zelf gisteren al aan dat ze hogere marges willen draaien op hun GPU producten. Dan hoef je geen Titan XP killer voor $599 te verwachten.

Wat een onzin leak...

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 17-05-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:08:
Dat laatste komt toch niet helemaal overeen met wat er gisteren zichtbaar was. 4K Sniper Elite kwam rond de 60 frames uit.
ietsjes hoger dacht ik 65 fps gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
Een koe heeft vier magen maar een AMD fan heeft er honderden. We doen graag een enkele gerucht vele malen herkauwen :P .

Maar voor mij was de Tomb Raider bench heel interessant. Ze kennen dus met 2GB+ HBCC de spel laten spelen als of deze 8GB Vram heeft. Volgens mij hebben ze een NVME SSD gebruikt als Vram via HBCC.

[ Voor 9% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 17-05-2017 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:39:
[...]

Al tijdje samples van beschikbaar maar niet spannend
De samples zijn niet spannend?
Het minst spannende zou het zijn als de volle Vega de 1080 Ti evenaart (gemiddeld) en de kleine Vega tussen de GTX 1070 en de GTX 1080 uit zou komen.
Paprika schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:10:
[...]

En weer komt ie langs... Daarnaast gaven ze zelf gisteren al aan dat ze hogere marges willen draaien op hun GPU producten.
Leuk voor AMD maar voor een kaart die tussen de GTX 1070 en de GTX 1080 ligt kan je niet meer vragen dan wat de GTX 1070 kost. :)
Uiteindelijk is AMD gewoon afhankelijk van hoe het presteert en zal AMD meer moeten leveren voor dezelfde prijs aangezien ze een jaar later komen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Robkazoe schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:08:
Nee, dat was minimaal 60, maar zat ook 80 tussen. Wat? Heb je veel benchmark filmpjes gezien de afgelopen tijd. :+

Ondertussen weten we nog helemaal niks, nada, noppes. Komt Vega 10 eigenlijk wel uit als Gaming GPU of toch Vega 11, over een paar maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Sniper en die zooi zijn leuk maar die blijven ze maar gebruiken omdat het AMD favored games zijn. Als ze zegge 60 FPS daar betekent dat 40-50 bij de meeste andere om ff kort door de bocht te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door The Chosen One op 17-05-2017 14:37 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:37:
Sniper en die zooi zijn leuk maar die blijven ze maar gebruiken omdat het AMD favored games zijn. Als ze zegge 60 FPS daar betekent dat 40-50 bij de meeste andere om ff kort door de bocht te zijn.
tja en de rest van de games zijn nividia favored. Steeds meer games werken zamen met AMD en ze kunnen mischien het voordeel van de overheersing in de console wereld uitbuiten.

dus waarom zou deze benchmark er minder toe doen dan een hmm project cars bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Precies omdat er zoveel games nvidia favored zijn vind ik dat dus belangrijk. Redelijke nobrainer, ik speel meer dan alleen "AMD games".

En leuk dat er maybe meer games komen die AMD favored zijn maar 1. die komen nog en 2. ik games die gewoon goed draaien, niet omdat ze favored zijn.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
De consoles met AMD GPUs zijn alweer bijna bejaard. Ik zou niet echt vasthouden aan de hoop voor andere resultaten in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:37:
Uiteraard zal de marketingafdeling van AMD altijd het meest gunstige resultaat laten zijn, dat lijkt me niet meer dan logisch. Meer objectieve metingen kun je t.z.t. van (goede) reviews verwachten, maar uiteraard niet van een marketingafdeling. Dat is domweg hun werk niet, dat is het nooit bij marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En nog steeds weten we echt helemaal niks concreets hé, maar gaat het er wel over wat Vega nu wel, en niet kan qua prestaties. Dit is bijna tot een kunst verheven door AMD zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:56
Wil iemand me even wakker maken als er in december eindelijk RX Vega beschikbaar komen...? |:(

30/31 mei krijgen we vast weer een voorbijrazende hypetrain, maar eerlijk, mochten ze dan eindelijk iets laten zien wat op een RX Vega lijkt.. hadden ze gisteren toch wel een kleine hint gegeven?

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 17-05-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
The Source schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:51:
[...]

Allemaal NDA, heb al teveel bevestigd.
Haha :P Toch al bedankt!
Ik heb al ontdeugende gedachtest over de volgende Macbook refresh, Intel moet toch iets doen im die niet te verliezen aan de komend AMD APU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:52:
[...]

De samples zijn niet spannend?
Het minst spannende zou het zijn als de volle Vega de 1080 Ti evenaart (gemiddeld) en de kleine Vega tussen de GTX 1070 en de GTX 1080 uit zou komen.
euh,... wij hebben het over integrated AMD graphics op Intel CPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41
The Source schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:29:
[...]

In wat voor vorm gaat dat op de Intel cpu's komen? Is de deal alleen voor de patenten of komt er ook echt een Radeon igp? Het tweede kan best leuk zijn aangezien Intel zover ik weet altijd een betere geheugen controller had en minder last heeft van een geheugen bandbreedte limitatie.

Als het alleen om de patenten gaan dan is het inderdaad niets speciaals.

Kon het Vega filmpje van Sniper Elite niet zo snel terug vinden, maar was het meer dan 60fps? Ben benieuwd welke kaart ze testen want Sniper Elite is volgens mij een AMD titel, dat is ook terug te zien als je kijkt naar de Fuxy X performance en die van de GTX980Ti, het helpt natuurlijk dat de Fury X geen DX11 bottleneck heeft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Paprika schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:13:
De consoles met AMD GPUs zijn alweer bijna bejaard. Ik zou niet echt vasthouden aan de hoop voor andere resultaten in de toekomst.
De volgende staat wel te wachten. XBOX Scorpio

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Sp3ci3s8472
Het verhaal is dat Intel hun cpu aanlevert en AMD er vervolgens de gpu aan vastplakt (of omgekeerd) zodat de IP niet gedeeld wordt

Verder interessant plaatje:
https://techreport.com/bl...ier-edition-graphics-card
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JgrljxOHYfS4AUPUG2bRAW8y/full.jpg

Kaarten met MSRP > USD200 maken slechts 15% van het Volume. Dit is toch behoorlijk lager dan ik dacht.

[ Voor 54% gewijzigd door Help!!!! op 17-05-2017 18:54 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Paprika schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:10:
[...]

En weer komt ie langs... Daarnaast gaven ze zelf gisteren al aan dat ze hogere marges willen draaien op hun GPU producten. Dan hoef je geen Titan XP killer voor $599 te verwachten.

Wat een onzin leak...
Ja of het is juist, (de prijs) en komt van verschillende bronnen.
Maar tegelijkertijd lijkt mij <1080TI perf. voor de $499-variant zéér onwaarschijnlijk, zoniet onmogelijk.

Sniper Elite 4 doet het erg goed op Radeons, maar het is de vraag of dat bij Vega ook nog het geval is, aangezien misschien een bottleneck weggenomen is voor andere games. Maar verder zijn er teveel variabelen onbekend voor een vergelijk.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:29:
[...]

Ok, dat had ik gemist. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat dat spannend is. De AMD-APU's worden prachtig voor laptops en Apple-computertjes; laag vermogen, goede graphics en goed geprijst. Dat zou wel eens een 'geheim' wapen van AMD kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Heeft iemand eigenlijk een verklaring waarom het bijna onmogelijk is geworden een RX580 te kopen of zijn dit de cryptominers weer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:53:
Heeft iemand eigenlijk een verklaring waarom het bijna onmogelijk is geworden een RX580 te kopen of zijn dit de cryptominers weer? :P
dat ben ik. Dankzij die belachelijke Nvidia 30% prijsstijging in de afgelopen week 200mio winst gemaakt, die ben ik nu aan het uitgeven aan rx580s. :+ Anders geen verklaring, anders dan dat ze aardig lijken te verkopen (afgaande op de aantallen bij mindfactory.de vergeleken met de rx 480s).

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet maar de 580 is een prima kaart in vergelijking met de 480, mede omdat ze deze keer niet de koeling hebben verpest (bij sommige bedrijven in ieder geval).
Anderzijds lijkt mij een 1 jaar oude kaart (grotendeels) niet zo interessant voor die mensen die graag iets meer willen dan een Polaris-kaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackCurry
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-08 11:22
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe kaart (Geforce GTX 760) en het viel mij ook al op, bijna bij alle webwinkels uitverkocht.

Game PC>>>>FreeNAS (Supermicro X11SSH-F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:27:
Ik weet het niet maar de 580 is een prima kaart in vergelijking met de 480, mede omdat ze deze keer niet de koeling hebben verpest (bij sommige bedrijven in ieder geval).
Anderzijds lijkt mij een 1 jaar oude kaart (grotendeels) niet zo interessant voor die mensen die graag iets meer willen dan een Polaris-kaart.
Wat mij betreft is die kaart wel wat ouder :

- R9 290/290X
- R9 390/390X
- RX480
- RX580

Allemaal één pot nat wat betreft de performance en ondertussen al 4 jaar lang of zo ?!

Wordt echt tijd voor wat nieuws :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:37:
Kaarten met MSRP > USD200 maken slechts 15% van het Volume. Dit is toch behoorlijk lager dan ik dacht.
Nee dat staat er niet, de top-end markt bestaat uit minder dan 15% van de gehele markt, maar de marge die je daar kunt halen is wel 2/3 van de totale marge. Grootste winst kun je dus halen in de high-end, onder de 200 euro is de marge per verkocht product stukken lager maar de omzet veel groter.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Je bent ook zijn wijsneus af en toe. Op elke slak zout leggen. Denk dat het voor iedereen duidelijk is dat het "<" teken is weggevallen in die post.

In dat kader: er staat niet 2/3 vd margin maar 'over 2/3 vd margin"

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 17-05-2017 20:43 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Pikkemans schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:03:
Godsamme, dus nog geen gaming vega in juni.. alleen de frontier edition
Dat schiet ook door mijn gedachten. Ik ben benieuwd wat ze daarover te vertellen hebben de 30ste.
Het wordt nVidia zo wel erg gemakkelijk "gemaakt" in dit segment als er straks "weer" maanden voorbij gaan zonder Vega... :/

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:40:
Je bent ook zijn wijsneus af en toe. Op elke slak zout leggen. Denk dat het voor iedereen duidelijk is dat het "<" teken is weggevallen in die post.

In dat kader: er staat niet 2/3 vd margin maar 'over 2/3 vd margin"
En waar heb je het over?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

edward2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:02:
Dat schiet ook door mijn gedachten. Ik ben benieuwd wat ze daarover te vertellen hebben de 30ste.
Het wordt nVidia zo wel erg gemakkelijk "gemaakt" in dit segment als er straks "weer" maanden voorbij gaan zonder Vega... :/
Tenzij Vega afdoende blijkt te zijn om het op te nemen tegen Volta. Dat zou dus betekenen dat AMD met GPU's komt die tenminste de Volta opvolgers van de GTX1070/1080 en 1080Ti kunnen matchen. Betwijfel om dat gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vega refresh op 14+nm begin 2018 zou er nog wel in kunnen zitten maar of dat veel verschil gaat maken....

Zal eerder vega 20 zijn en Navi die concureren met Volta. Zou navi weer een soort polaris idee zijn ? (Midrange chips)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:34:
Vega refresh op 14+nm begin 2018 zou er nog wel in kunnen zitten maar of dat veel verschil gaat maken....

Zal eerder vega 20 zijn en Navi die concureren met Volta. Zou navi weer een soort polaris idee zijn ? (Midrange chips)
Volgens Nerdtechgasm zou Navi een compleet schaalbare architectuur zijn, met de mogelijkheid van meerdere chips op een interposer die als een GPU wordt herkent door een API. Daar had hij het over bij zijn Volta behandeling. Zo zou je Nvidia echt kunnen aanvallen, want dan kan AMD ook enorme GPU's maken, zonder de risico's die ze niet kunnen nemen.

YouTube: Volta: Poor Vega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:05:
[...]

Volgens Nerdtechgasm zou Navi een compleet schaalbare architectuur zijn, met de mogelijkheid van meerdere chips op een interposer die als een GPU wordt herkent door een API. Daar had hij het over bij zijn Volta behandeling. Zo zou je Nvidia echt kunnen aanvallen, want dan kan AMD ook enorme GPU's maken, zonder de risico's die ze niet kunnen nemen.

dat snap ik dat (scalability) stond ook op de slides maar meer dan dat is er ook niet bekend, schaalbaar kan dus veel invullingen hebben.

Meerdere chips (gpu's) klinkt enorm driver afhankelijk in mijn oren ...

Zelf denk ik meer aan de invulling van GCN, de limiet van 64 cu's enz.. dat daar de schaalbaarheid in komt.
Vega heeft dezelfde invulling als fiji dus 4096 max verdeeld in 4 blokken etc, zal wel een limiet van GCN zijn dus als ze daar schaalbaarheid in brengen zoals nvidia dat ook bij elke generatie kan (extre cores toevoegen) zal dat al een leuke verbetering kunnen zijn voor AMD

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:05:
[...]

herkend ;)
Het zou me niet verbazen als dat de schaalbaarheid is waar ze het over hebben.
Polaris: lowend tot midrange
Vega: midrange tot highend
Navi: heel het spectrum.
Het lijkt me voor de hand liggend. Het zou voor AMD heel erg goed helpen omdat je minder yieldprobleempjes hebt aangezien relatief kleine stukjes volstaan zolang de schalingfactor zeer hoog Als AMD dit wil bereiken dan zou het ideaal gesproken een of andere controller moeten gebruiken die alle taken voor de GPU verdeelt over de verschillende GPU-kernen zodat het naar buiten toe (naar de API toe) 1 GPU kan lijken. Immers zal het ook voor DX11 en OpenGL goed moeten presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
Ik haat Miners!!! Kijk bij 4.00 minuten voor de belangrijke deel.
https://www.reddit.com/r/...ompany_is_using_a_lot_of/

[ Voor 43% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 17-05-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Waarom zou je mensen haten die kaarten inzitten voor een ander doel dan jij? De een gebruikt zijn kaarten voor ontspanning, de ander om er geld mee te verdienen. Niets mis mee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat je zit te muggeziften.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
http://images.anandtech.c...h_press_deck_final-11.png
https://i.imgur.com/M11pUGX.jpg

Grote PCB voor een HBM(2) kaart.

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 18-05-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
Dennism schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:11:
[...]

Waarom zou je mensen haten die kaarten inzitten voor een ander doel dan jij? De een gebruikt zijn kaarten voor ontspanning, de ander om er geld mee te verdienen. Niets mis mee toch?
Consumer GPU's zijn bedoeld voor consumenten en niet voor bedrijven. Er is een grens van iemand die 6 stuks koopt voor zijn mining rig en iemand die gehele markten opkoopt een gigantische mining farm's.

Volgens geruchten heeft Hynix problemen met het produceren van genoeg HBM2 chips, dus VEGA markt zal de eerste paar maanden drama zijn voor consumenten. Dus als ik een VEGA wil moet ik pre-orderen en een hoofdprijs betalen, of wachten tot dat AMD meer productie verhoogd en de miners verzadigd zijn. De miners hadden AMD en de markt hard genaaid met de R9 290(X).

https://www.reddit.com/r/...cards_sell_out_to_miners/
https://www.reddit.com/r/...is_is_so_good_for_miners/

[ Voor 6% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 18-05-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Amazigh_N_Ariff schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:44:
[...]

De miners hadden AMD en de markt hard genaaid met de R9 290(X).
hoe is/was AMD genaaid wanneer de gpu's als hete broodjes verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Amazigh_N_Ariff schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:44:
[...]

Consumer GPU's zijn bedoeld voor consumenten en niet voor bedrijven. Er is een grens van iemand die 6 stuks koopt voor zijn mining rig en iemand die gehele markten opkoopt een gigantische mining farm's.

Volgens geruchten heeft Hynix problemen met het produceren van genoeg HBM2 chips, dus VEGA markt zal de eerste paar maanden drama zijn voor consumenten. Dus als ik een VEGA wil moet ik pre-orderen en een hoofdprijs betalen, of wachten tot dat AMD meer productie verhoogd en de miners verzadigd zijn. De miners hadden AMD en de markt hard genaaid met de R9 290(X).

https://www.reddit.com/r/...cards_sell_out_to_miners/
https://www.reddit.com/r/...is_is_so_good_for_miners/
Dat hangt natuurlijk volledig van je business af. Voor bepaalde zaken wil je inderdaad zakelijke GPU's (Cad / CAM werk, machine learning en andere datacenter gerelateerde zaken e.d.).

Het is echter onzin dat je zakelijk geen op consumenten gerichte GPU's zou mogen kopen wanneer deze het beste aansluiten bij jouw business. Ik ken er iig geen wet voor die dat zou bepalen.

Miners gaan enkel voor het hoogste ROI (wat logisch is), en als dit een consumentenkaart is die op dat moment het beste rendement levert zullen ze die kiezen, is het een custom made Asic gaan ze daarvoor en als straks de Vega FE het beste ROI levert zullen ze inderdaad daar voor gaan. Ik weet echter niet of je daar direct bang voor hoeft te zijn, in mijn beperkte ervaring met miners zijn het in de regel niet de high end kaarten die de beste ROI leveren, en zijn deze dus ook vaak niet interessant voor miners. Just de midden segment kaarten zijn vaak interessant omdat de price/performace ratio daar vaak het gunstigst is en je niet de high end premium betaald.

Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod en als AMD schijnbaar niet aan de vraag kan voldoen moet je daar de klacht neerleggen als je daardoor schijnbaar een premium moet betalen bij een preorder, niet bij de miners die voor hun business gewoon de verstandigste beslissing nemen op dat moment. Ik verwacht ook eigenlijk niet dat AMD er wakker van ligt of ze hun kaarten nu aan gamers verkopen of aan miners of zelfs aan andere soorten gebruikers, zolang ze de kaarten maar verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Damic schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:26:
[...]
De volgende staat wel te wachten. XBOX Scorpio
En hoezo zal het nu anders lopen dan de afgelopen jaren? De overlap met de GPUs in de videokaarten wordt nog kleiner ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op reddit heerst er echt een gekke sfeer, tal van mensen die boos zijn op AMD dat Vega zo lang duurt, en dat Vega kopen geen zin heeft omdat Volta er al aan komt....

AMD krijgt niet het voordeel van de twijfel (die ze zelf gecreëerd hebben).

mijn verwachting zijn inmiddels ook naar beneden bijgesteld, ik verwacht geen nieuwe prestatie koning meer maar net als Fiji prestaties net onder de ti versies, niet dat dat heel slecht is maar wel laat.

Heb je een freesysnc monitor dan heb je eventueel nog een goeie reden heb je dat niet .. waarom zou je dan vega kopen als je op maximale prestaties uit bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:26:
[...]

Volgens mij zeg ik echt iets heel anders, maar wat jij wil. :z
Je zal het weer eens niet beter weten. :) :O

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
bluebear schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:59:
[...]

hoe is/was AMD genaaid wanneer de gpu's als hete broodjes verkocht worden?
De GPU's uit miner farms worden weer in een verzadigd markt gezet wanneer deze niet meer rendabel zijn. Dit maakt geen gezonde marktwerking. Op de korte termijn is het goed voor de consument maar op de lange termijn slecht voor AMD.
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:47:
Op reddit heerst er echt een gekke sfeer, tal van mensen die boos zijn op AMD dat Vega zo lang duurt, en dat Vega kopen geen zin heeft omdat Volta er al aan komt....

mijn verwachting zijn inmiddels ook naar benden bijgesteld, ik verwacht geen nieuwe prstair koning meer maar net als Fiji prestaties net onder de ti versies niet dat dat heel slecht is maar wel laat. Heb je een freesysnc monitor dan heb je eventueel nog een goeie reden heb je dat niet .. waarom zou je dan vega kopen als je op maximale prestaties uit bent ?
Ach, de meltdown op /r/AMD was te verwachten, het(we) zijn allemaal AMD fanboys die niet krijgen wat ze(we) graag willen.

https://www.reddit.com/r/...es_group_at_amd_and_were/ <-- Raja wil nog zelfs een AMA doen 8)7 , ik heb het gevoel dat deze niet goed zal aflopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de popcorn ook al klaarstaan. Hij kan eigenlijk ook niets anders dan gewoon zeggen "vega will be launched/announced at computex" iets anders zal het verkeerde keelgat in gaan.

Maar dit hadden zei eigenlijk al moeten doen bij de financial day, ook al is het minder van belang voor aandeelhouders ze weten heus wel dat er veel meer mensen meekijken.

Ze spelen het gewoon niet slim en geven te weinig informatie waardoor mensen geen reden zien om langer te wachten op vega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik snap eigenlijk sowieso dat fanboi gedrag daar niet echt. Iets dat me regelmatig de AMD reddit (maar ook andere) direct weer laat verlaten, terwijl er soms toch echt wel goede informatie staat.

Een product komt wanneer het komt en om nu virtueel te gaan rellen omdat er (nog) geen aankondiging is, is toch ook wel vrij simpel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Tja, veel mensen die in die budget range 'shoppen' zijn al heel lang aan 't wachten (eerst mikte veel geruchten op Q4 2016, toen Q1 2017, toen H1 2017 (al was dit al lang bekend natuurlijk)) en veel ongeduldige mensen beginnen inmiddels te beseffen dat ze meer dan een jaar zullen hebben gewacht en zelfs nu durft AMD niets los te laten. Meestal als je iets te melden hebt laat je dat ook wel horen. NVIDIA zal al lang weten wat eraan zit te komen (beide merken gebruiken op veel vlakken dezelfde partners, leveranciers, fabrikanten etc) en die zullen vast niet allemaal even stil zijn, dus voor de concurrentie hoef je het niet te doen. Inmiddels lijkt H1 ook al niet meer te slagen (voor consumenten) en dan is het dus officieel meer dan 14 maanden...

AMD heeft ooit een goede gok genomen met de stap naar GDDR5, waardoor ze met een relatief goedkope bus konden concurreren met de 512- en 448-bit bussen van de GTX 200 reeks, maar met HBM2 lijkt die keuze juist negatieve gevolgen te hebben (door het gebrek aan aantallen).

[ Voor 23% gewijzigd door Paprika op 18-05-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:47:

mijn verwachting zijn inmiddels ook naar beneden bijgesteld, ik verwacht geen nieuwe prestatie koning meer maar net als Fiji prestaties net onder de ti versies, niet dat dat heel slecht is maar wel laat.

Heb je een freesysnc monitor dan heb je eventueel nog een goeie reden heb je dat niet .. waarom zou je dan vega kopen als je op maximale prestaties uit bent ?
En begrijpelijk wat mij betreft, het is zeer teleurstellend, zo niet irritant, dat AMD, terwijl nVidia inmiddels al 3 high end gaming SKU's heeft gereleased, nog steeds niks concreets heeft aangekondigd in het gaming segment en eerst met een zakelijke kaart komt, terwijl die high end consumenten/gaming kaart zo hard "nodig" is in gaming land. Ze geven het zo wéér uit handen aan nVdia,.. Bah :r

Uiteraard snap ik de keuze van het verdienmodel, maar wees gelijk duidelijk. Nu is altijd de veronderstelling
geweest dat de gaming Vega ook voor voor H1 gepland stond ipv de zakelijke markt

[ Voor 12% gewijzigd door edward2 op 18-05-2017 12:56 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

edward2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:46:
[...]

En begrijpelijk wat mij betreft, het is zeer teleurstellend, zo niet irritant, dat AMD, terwijl nVidia inmiddels al 3 high end gaming SKU's heeft gereleased, nog steeds niks concreets heeft aangekondigd in het gaming segment en eerst met een zakelijke kaart komt, terwijl die high end consumenten/gaming kaart zo hard "nodig" is in gaming land. Ze geven het zo wéér uit handen aan nVdia,.. Bah :r
Het marktaandel van de zakelijke kant ligt waarschijnlijk een stuk hoger dan die van de gamers. En je weet nog niet of AMD eerst met de Frontier kaart komt. Het kan zo zijn dat op Computex de gamer Vega wordt aangekondigd in juni :). Nog even afwachten.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste