"When you grow up your heart dies"
Denk je? De complete achterwielophanging is eraf geklapt en linksvoor ook.d0s schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:33:
En weer P1. Ik weet het, iets met Q3 mode etc. Maar dit is toch wel heel bemoedigend? Zeker met de wetenschap dat de racepace doorgaans wel goed zit.
Met een beetje pech nieuwe versnellingsbak. Zonde Max!

Zijwaardse kracht? Die ophangen is natuurlijk niet gemaakt om zoveel kracht van zij te krijgen.Martin0 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:35:
[...]
Of hij dacht mijn setup is zo goed, mijn monteurs/engineers hebben nog niks te doen gehad, bezorg ze ff wat werk.
Zuur om te zien, maar wel raar dat de rechter ophanging ook breekt.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Mijn eerste idee was een probleem met de ophanging. Vond dat hij zo plotseling van richting veranderde.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Auto ligt bijna in tweeën, valt wel mee dus 😜alwaysleft schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:33:
Neem aan dat er niks aan de hand is. Zo hard was de klap ook weer niet.
Testing, one, two ...
Oef, toch veel schade van zo'n kleine hit.
Ook rechtsachter staat flink scheef nadat hij de muur heeft geraakt

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk eerder dat hij op de limiet wilde gaan, maar er net overheen ging, en daardoor twijfelde. Anders was ie makkelijk rechtdoor geschoten.Wom schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:36:
[afbeelding]
Mijn eerste idee was een probleem met de ophanging. Vond dat hij zo plotseling van richting veranderde.
Nee, hij verremt zich, stuurt in, merkt dat hij het niet haalt en wil de 'exit' insturen, vervolgens overstuur en klaarWom schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:36:
[afbeelding]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Die komt zondag wel als zijn auto er mee kaptsjaool schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:34:
Ach, dit zal geen diepe deuk in zijn zelfvertrouwen maken.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hij krijgt zo'n dreun aan de linkerkant dat het rechter achterwiel er niet meer recht onder staat.sjaool schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:33:
Linker zijkant is kapot. Bak lijkt mij niet zo'n probleem.
Dat wordt gegarandeerd een bakwissel want deze is over de houdbaarheidsdatum

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Zal wel meevallen. Max had goede racepace. Vergelijkbaar met Mercedes. Geeft de burger moed.
Als de boel al kapot was voordat hij de muur raakte (anders zou hij de bocht ook gewoon gehaald hebben), is natuurlijk een beetje meer impact de oorzaak dat het er behoorlijk gehavend uitziet.YakuzA schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:36:
[...]
Oef, toch veel schade van zo'n kleine hit.
Ook rechtsachter staat flink scheef nadat hij de muur heeft geraakt
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Wil jij gewoon even niks zeggen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Filmpje met commentaar + onboard: https://streamable.com/v2yuz
[ Voor 21% gewijzigd door Fresh op 23-06-2017 16:42 ]

Kan me niet voorstellen dat je zo'n krom gebogen auto nog kan repararen. Ze zullen natuurlijk de onderdelen die goed zijn overzetten ivm regelementen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Een beetje een slingshot idee.Chiron schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:40:
Oh die zijwaartse klap ging ook niet echt zachtzinnig trouwens
[afbeelding]
Reserve auto?loekf2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:40:
Dat wordt reserve auto uit de truck halen en tweaken de hele nacht ?
Kan me niet voorstellen dat je zo'n krom gebogen auto nog kan repararen. Ze zullen natuurlijk de onderdelen die goed zijn overzetten ivm regelementen.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Die van Perez was nog meer kaput en reed ook weer. Ik denk voorvleugel, achtervleugel, ophanging achter, misschien de vloer.loekf2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:40:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niks buigt alles breekt, this hoofdzakelijk carbonfiber en je hebt breekbouten missc (maar dat laaste weet ik niet zeker)loekf2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:40:
[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 23-06-2017 16:43 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ondanks dat die meer kapot was, verwacht ik dat de klap van Max intern wel het een en ander heeft scheef gezet. Zie het een beetje als een hersenschudding. Weinig schade aan de buitenkant, maar van binnen klopt er even iets niet.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:42:
[...]
Die van Perez was nog meer kaput en reed ook weer. Ik denk voorvleugel, achtervleugel, ophanging achter, misschien de vloer.
[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 23-06-2017 16:43 ]
Ze hebben alleen een reserve chassis, en losse onderdelen, ze hebben geen reserve auto in de vrachtwagen staan.loekf2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:40:
Tevens krijg je een carbon onderdeel niet krom gebogen, dat scheurt hoogstens
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
No Worries
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Valt mee hoor. Het chassis is alleen de monocoque waar de coureur in zit. Aan de voorkant zit daar de wielophanging aan. De crash wordt opgevangen door de neus. Aan de achterkant zit volgens mij de tank in de monocoque, de motor en de bak zit ertegenaan geschroefd.loekf2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:40:
Dus het is pas mis als de motor een zodanige douw geeft aan de monocoque dat deze scheurt. Nu is het de bak die de klap mocht opvangen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Daar wordt ik zo moe van roddel tv is dat bah. Of werken ze bij de Telegraafsjaool schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:45:
Sky F1 is weer lekker aan het speculeren over Max zijn positie binnen het Red Bull team met Kravitz en Herbert.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 23-06-2017 16:46 ]
ScarbTech
https://twitter.com/scarbstech/status/878260377187827712
https://twitter.com/scarbstech/status/878255051260792832
En omdat F1 erg leuk is om te volgen op Twitter
Check de reactie van SFI op een bericht van F1
https://twitter.com/f1/status/878243336426987526
[ Voor 49% gewijzigd door Jasphur op 23-06-2017 16:52 ]
RBR rijdt dit weekend met minimale downforce, dus ff of over de grens is breakout.
Dat heb ik ook zitten bekijken, maar de vraag is een beetje of dit wel een bak uit het hybride tijdperk is, waar je mogelijk een elektromotor kunt inzetten. De regels verplichten natuurlijk wel een versnelling achteruit (f1.com)Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:49:
Even weer inhaken op de reverse op een F1 wagen.
ScarbTech
https://twitter.com/scarbstech/status/878260377187827712
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 23-06-2017 16:54 ]
https://twitter.com/scarbstech
Verstappen's right rear broke as the upper wishbone is near straight-through left to right. Impact on left pushed the right off

oeps dubbel post
[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 23-06-2017 16:55 ]
Wat zeiden ze?sjaool schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:45:
Sky F1 is weer lekker aan het speculeren over Max zijn positie binnen het Red Bull team met Kravitz en Herbert.
Was me nog nooit opgevallen dat er 4 sponsordingen op de binnenkant van de achtervleugel stonden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Das allemaal red Bull propagandaYakuzA schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:59:
[...]
Was me nog nooit opgevallen dat er 4 sponsordingen op de binnenkant van de achtervleugel stonden.
Maar nog niet op het niveau van Vettel en Hamilton. Dus vechten om plek 3 dit weekend!
Grid penalty omdat versnellingsbak stuk ? Ze kunnen ook toch een oudere bak er in zitten ? Volgens mij alleen als 100% nieuw => penalty.Woudloper schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:00:
Lijkt op een grid penalty voor VER helaas. Zou jammer zijn, nu hij zo goed bezig is op de eerste dag.
Ferrari zit ook qua turbo's op de limiet volgens mij. Keertje vervangen is penalty.
Als het een oudere versnellingsbak is (wat 90% kans is) dan is het sowieso geen probleem.loekf2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:07:
[...]
Grid penalty omdat versnellingsbak stuk ? Ze kunnen ook toch een oudere bak er in zitten ? Volgens mij alleen als 100% nieuw => penalty.
Ferrari zit ook qua turbo's op de limiet volgens mij. Keertje vervangen is penalty.
Dit inderdaad

Zeg dan ook even wat ze zeiden, of post gewoon nietOp Sky zeiden ze blablabla..

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 23-06-2017 17:17 ]
De gebruikelijke dingen dat Max en Jos ontevreden zouden zijn en verder aan het kijken waren. Pure speculatie.
Max na FP2.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_WcYl2G7vKs]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WF2Ukh0xUtA]
[ Voor 30% gewijzigd door sjaool op 23-06-2017 17:24 ]
Deze grid straf-regel geldt volgens mij alleen vanaf VT3.Woudloper schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:00:
Lijkt op een grid penalty voor VER helaas. Zou jammer zijn, nu hij zo goed bezig is op de eerste dag.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 23-06-2017 17:29 ]
Hij zegt ook in het interview hierboven dat het geen race-parts waren, m.a.w. de versnellingsbak was maar een practice-exemplaar. Geen gridstraf dus.Lasmibalsingh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:24:
[...]
Deze grid straf-regel geldt volgens mij alleen vanaf VT3.
Bij SKY zeiden ze dat max zijn long runs rond de 1:46.7 lagen. bij vettel zeiden ze 1:46.6alwaysleft schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:29:
Vettel zat trouwens in de 46'ers op Soft, Max in de 47'ers qua racestint. Dus qua racepace is de Ferrari zoals verwacht sneller.
Hoeveel brandstof ze hadden weten we natuurlijk niet.
Ik verwacht wel dat beidde ferrari's in de race iets sneller zullen zijn.
Maar toch mooi dat max er zo goed bij zit.
https://f1manager.info/ranking/4605
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Aha. TopnieuwsMikeyMan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:16:
http://m.gpupdate.net/nl/...otor-scheelt-0-2-seconde/
Vreemde communicatie van Renault
Vond de Renault motor al goed mee komen
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Tsja. Volgensmij werd er gespeculeerd over een "nieuwe" motor. Dat klinkt dus als een nieuw concept, of echt een flink gewijzigde motor. Daarvan heeft Renault gezegd dat die er in 2018 komt. Nu hebben ze dus kleine verbeteringen aan de huidige motor gedaan (finetunen dus) en dat levert ze nu winst op. Wat er aan de hand is is an zich dus niet zo gek, hoogstens dat (onbedoeld) ongeveer elke nieuwssite er iets anders van heeft gemaakt.MikeyMan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:16:
Ik denk dat je het in die zin moet zien als "komt er een nieuwe motor, die onder het token systeem niet mogelijk was?" => "Nee, pas in 2018". + "Komen er steeds updates van de motor die hem iets beter maken, zoals onder het token systeem ook gebeurde" => "Ja". In die zin dus ook wat in het artikel staat. Vorig jaar hebben ze 1x een vrij grote update gedaan waarmee ze een deel van het gat naar Mercedes wisten te dichten. Maar zo'n soort update hoeven we dit jaar dus niet te verwachten.
Aldus VettelFrom a driver's point of view it is a bit tricky. You have the walls very close to you and they all look the same...
Had ik niet verwacht. Maar is nu wel duidelijk dus.quote: Olav MolMax gesproken. Bij de crash is de versnellingsbak volledig in 2 gebroken. Heeft geen gevolgen vd rest van t weekend. Vanaf Vt3 geldt dat pas.
Anoniem: 926911
Ben al dat Renault/RBR gezeur van motoren wel zat. Is meer een publiciteitsstunt elke keer als wat anders heb ik het idee van.alwaysleft schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:29:
[...]
Aha. Topnieuws![]()
![]()
Vond de Renault motor al goed mee komen
Voor de rest jammer van de crash van Max maar voor de rest leuke vrije trainingen.
Hoezo Baku een saai circuit?Jasphur schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:47:
Volgens F1.com waren er meer dan 100 gele vlag momenten vandaag. Jeetje.
Laat het zondag ook maar zo'n chaos zijn.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Was de GP2 race vorig jaar niet één grote chaos? Toen viel het spektakel bij de F1 race wat tegenNaboo schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:11:
[...]
Hoezo Baku een saai circuit?
Laat het zondag ook maar zo'n chaos zijn.
Klopt. Dus wie weet wat zondag brengt. Maar goed. Vorig jaar was de eerste GP op dit circuit. ik denk dat ze toen ook wat voorzichtiger reden. Maar met die lange rechte stukken en haakse bochten is het gewoon lastig inhalen. Denk dat diegene met de grootste stalen ballen en daar het laatst mee durft te remmen in een bocht om zo via de binnenkant iemand in te halen, gaat winnen. Anders optochtje ala Monaco. Het circuit is super voor de coureurs. Maar voor de kijkers. HmmmVos schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:41:
[...]
Was de GP2 race vorig jaar niet één grote chaos? Toen viel het spektakel bij de F1 race wat tegen.
Komt het rechter voorwiel nou los?
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 23-06-2017 20:06 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Mwah veel coureurs hadden er moeite mee vandaag hoor. FP2 waren alle coureurs echt de grenzen aan het opzoeken gezien de gele vlaggen. Straks in de race ligt er meer rubber op de baan en wordt er minder op de limiet gereden. Ik denk dan ook dat Max dat wel overleeft. Net als Monaco dit jaarSpotmatic schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:23:
Nu ik Max gezien heb denk ik wel dat hij in de race ook in de muur eindigt. Dat is de aard van het beestje. Hoewel ik fan van hem ben zal ik daarna natuurlijk wel gewoon de race afkijken. Want ik ben ook een beetje fan van elke rijder op de grid. Soms fan in positieve, dan weer negatieve zin.
Ik denk eerder dat ze 2 teams hebben en 1 team van de huidige motor nog wel progressie lijkt te boeken maar nooit zoveel gaat halen als dat er nu nodig is (niet die hele seconde maar bv 0,5). Ze zijn gewoon bij het huidige ontwerp tot de max gekomen van wat er mogelijk lijkt (daar er waarschijnlijk iets toch niet zoveel marge heeft als dat ze vooraf dachten). Nieuwe ontwerp gaat ook niet goed dus of die is helemaal gescrapped of die is terug naar de tekentafel. In ieder geval was waarschijnlijk bij de eerste wintertest wel duidelijk dat de motor toch niet dat bracht wat ze hoopten en was al vrij snel duidelijk dat ook de eerste upgrade niet groot zou zijn omdat de huidige motor gewoon nog niet betrouwbaar was (en dus meer tijd nodig had). Dan ook maar begonnen met iets anders dan een grote upgrade van de huidige motor omdat die gewoon niet bracht wat ze wilden.RobertMe schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:48:
[...]
Tsja. Volgensmij werd er gespeculeerd over een "nieuwe" motor. Dat klinkt dus als een nieuw concept, of echt een flink gewijzigde motor. Daarvan heeft Renault gezegd dat die er in 2018 komt. Nu hebben ze dus kleine verbeteringen aan de huidige motor gedaan (finetunen dus) en dat levert ze nu winst op. Wat er aan de hand is is an zich dus niet zo gek, hoogstens dat (onbedoeld) ongeveer elke nieuwssite er iets anders van heeft gemaakt.
Ik denk dat je het in die zin moet zien als "komt er een nieuwe motor, die onder het token systeem niet mogelijk was?" => "Nee, pas in 2018". + "Komen er steeds updates van de motor die hem iets beter maken, zoals onder het token systeem ook gebeurde" => "Ja". In die zin dus ook wat in het artikel staat. Vorig jaar hebben ze 1x een vrij grote update gedaan waarmee ze een deel van het gat naar Mercedes wisten te dichten. Maar zo'n soort update hoeven we dit jaar dus niet te verwachten.
Het is allemaal niet zo heel lastig te beredeneren. Het gaat gewoon niet zoals ze hoopten en dachten.
Mwoah. Hangt er vanaf waar ie rijdt waarschijnlijk. Moet ie veel pushen dan wel. Kan ie cruisen omdat er toch weinig te winnen valt, dan niet.Spotmatic schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:23:
Nu ik Max gezien heb denk ik wel dat hij in de race ook in de muur eindigt. Dat is de aard van het beestje. Hoewel ik fan van hem ben zal ik daarna natuurlijk wel gewoon de race afkijken. Want ik ben ook een beetje fan van elke rijder op de grid. Soms fan in positieve, dan weer negatieve zin.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ja zie hoe Hulkenberg en Palmer vooraan staanMikeyMan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:16:
Ik denk meer dat de updates van Newey met de verbeterde windtunnel goed werken.
Renault heeft upgrade meegenomen naar Baku
Mogelijk dat het tijd wordt voor een mediacursus voor de mensen bij Renault. Vandaag liet Cyril Abiteboul namens het team weten dat de langverwachte upgrade WEL is meegenomen naar Azerbeidzjan.
Na afloop van de trainingen liet Abiteboul weten dat hij dit bewust niet gemeld had, omdat hij bang was dat de verwachtingen te hooggespannen zouden zijn. De nieuwe krachtbron levert echter twee tienden tijdwinst per ronde op.
“Er waren speculaties en de verwachtingen waren torenhoog. Mensen dachten dat we nogmaals zo’n stap als vorig jaar konden maken. Dat onze upgrade zeer groot zou zijn qua performance.”
“De stap die we met deze motor hebben gezet is kleiner, maar de power unit is wel verbeterd. We blijven werken aan onze motoren en hebben dit weekend een nieuwe versie beschikbaar. Deze levert twee tienden per ronde aan tijdwinst op.”
Volgens Abiteboul zal hij hiermee de headlines niet halen. “Het zal geen wereldnieuws zijn, maar ik wilde de situatie helder hebben.”
Juist op het circuit van Baku, met een recht stuk van ruim twee kilometer, is motorvermogen erg belangrijk. De upgrade komt voor Red Bull dan ook op het juiste moment.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Deze curb was toch vorig jaar al verlegd om de snelheid er wat uit te halen?Edd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:49:
[...]
Ik denk dat ze de eerste curb nog wel gaan aanpassen en iets meer naar binnen leggen.
Dan hebben ze iets meer ruimte.
Als het goed is kan ALO zonder extra straf een 2e nieuwe motor pakken. de 1e nieuwe mag dan nooit meer gebruikt worden.. (bron: regelwijzigingen 2017)pinda powerrr schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:06:
En dat was al de nieuwe motor![]()
![]()
Alonso moet in Canada starten, als het zo doorgaat
During any single event, if a driver introduces more than one of a power unit element that is subject to a grid penalty, only the last element fitted may be used at subsequent events without further penalty.
nachtnet jr. vroeg mij terecht tijdens FP2 wanneer de HAAS kwam.. Ik heb ze niet (of weinig) in beeld gezien. (2e deel van fp2 zijn we buiten gaan ballen..)
[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 23-06-2017 22:47 ]
Dat zou kunnen.. Maar de auto's zijn dit jaar natuurlijk wel breder, misschien dat ze daar te weinig rekening mee hebben gehouden.nachtnet schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:44:
[...]
Deze curb was toch vorig jaar al verlegd om de snelheid er wat uit te halen?
Aan de andere kant is het de 18 andere coureurs wel gelukt om uit die muur te blijven. Misschien moeten ze gewoon wat beter opletten
Het valt mij nu pas ook op dat GRO in FP2 op de laatste plaats staat. Je zag ze ook alleen maar in de herhaling als ze een gele vlag hadden veroorzaakt. Voor de rest reden ze wel een beetje kleurloos mee.nachtnet jr. vroeg mij terecht tijdens FP2 wanneer de HAAS kwam.. Ik heb ze niet (of weinig) in beeld gezien. (2e deel van fp2 zijn we buiten gaan ballen..)
-
Maar de versnellingsbak was stuk, niet de motor of enige motor-component.nachtnet schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:44:
[...]
Als het goed is kan ALO zonder extra straf een 2e nieuwe motor pakken. de 1e nieuwe mag dan nooit meer gebruikt worden.. (bron: regelwijzigingen 2017)
I think so, yahJasphur schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:56:
[...]
[afbeelding]
Basement Bios ---- Exo-S
MikeyMan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:16:
Vanmiddag gewoon 5 en 6 met gepaste afstand op Ferrari en Merc. Natuurlijk kan er een betere kwalificatie komen doordat iemand crashed of in verkeer komt in Q3, maar pas vanmiddag gaan de anderen echt op het gas.Uitgerekend op een circuit waar motorvermogen heel belangrijk is, gezien het extreem lange rechte stuk richting start/finish, maakt Red Bull Racing voorlopig een uitstekende indruk. Max Verstappen was in de eerste en tweede vrije training de snelste
Inderdaad..PWM schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 08:51:
[...]
[...]
Vanmiddag gewoon 5 en 6 met gepaste afstand op Ferrari en Merc. Natuurlijk kan er een betere kwalificatie komen doordat iemand crashed of in verkeer komt in Q3, maar pas vanmiddag gaan de anderen echt op het gas.
Iedereen met beide beentjes weer terug op de grond.
Grand Prix van baku van vorig jaar was een saaie pot met alleen in de vrije trainingen en de quali wat leuke momenten en waarom zou daar nu verandering in komen. Redbull komt teveel power te kort zeker in deze draak van een circuit.
Merc 1 Ferrari 2 Redbull 3 Roze olifant 4
Ha bij Lewis zie je het beterJasphur schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:56:
[...]
Klopt. Dus wie weet wat zondag brengt. Maar goed. Vorig jaar was de eerste GP op dit circuit. ik denk dat ze toen ook wat voorzichtiger reden. Maar met die lange rechte stukken en haakse bochten is het gewoon lastig inhalen. Denk dat diegene met de grootste stalen ballen en daar het laatst mee durft te remmen in een bocht om zo via de binnenkant iemand in te halen, gaat winnen. Anders optochtje ala Monaco. Het circuit is super voor de coureurs. Maar voor de kijkers. Hmmm
[afbeelding]
[afbeelding]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=c-6tl7kkEgs]
Ik zeg tweede startrij voor tenminste één Red Bull net als vorig jaar
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IrcwKhZp65w]
Voorzichtige voorspelling:
1) Vettel
2) Hamilton
3) Bottas
4) Verstappen
5) Raikkonen
6) Ricciardo
Mwah....zou ik in mee kunnen gaan.alwaysleft schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:28:
Ben toch wel heel erg benieuwd naar de kwali.
Voorzichtige voorspelling:
1) Vettel
2) Hamilton
3) Bottas
4) Verstappen
5) Raikkonen
6) Ricciardo
Wat ik me afvraag. Of het chassis en/of afstelling van de wagen nou eronder lijdt zoals als zo'n crash is gebeurd. Er wordt van alles vervangen aan die auto. Die zal toch zeker totaal anders aanvoelen als Max dan weer het circuit op gaat. Ik kan me voorstellen dat dit ook weer tijd kost om het gevoel in die auto weer te krijgen zoals in de eerdere vrije trainingen.....
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Hmm waarom zou de auto anders aan moeten voelen? Het is niet dat ze niks noteren en dus niet weten met welke chassis/afstellingen Max (of elke andere coureur die gisteren de muur gezien heeft) reed. De onderdelen zullen gewoon 100% identiek (of juist verbetert) teruggeplaatst worden, maar dan nieuw.koli-man schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:33:
[...]
Mwah....zou ik in mee kunnen gaan.
Wat ik me afvraag. Of het chassis en/of afstelling van de wagen nou eronder lijdt zoals als zo'n crash is gebeurd. Er wordt van alles vervangen aan die auto. Die zal toch zeker totaal anders aanvoelen als Max dan weer het circuit op gaat. Ik kan me voorstellen dat dit ook weer tijd kost om het gevoel in die auto weer te krijgen zoals in de eerdere vrije trainingen.....
Dus nee, de auto zal zeker niet totaal anders aanvoelen vandaag.
Wat ik begrepen heb wordt de wagen iedere grand prix opnieuw opgebouwd dus wat dat gevoel betreft zou ik mij geen al te grote zorgen maken. Ik hoop dat Max voor een verrassing kan zorgen.koli-man schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:33:
[...]
Mwah....zou ik in mee kunnen gaan.
sjaool schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:42:
[...]
..
Wat ik begrepen heb wordt de wagen iedere grand prix opnieuw opgebouwd dus wat dat gevoel betreft zou ik mij geen al te grote zorgen maken. ...
Ach, he wat fijn toch.LopendeVogel schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:41:
[...]
.....Dus nee, de auto zal zeker niet totaal anders aanvoelen vandaag....
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Haha je kan beter met de gedachten die jij hebt de kwali in gaan (als kijker zijne), kan het alleen maar beter wordenkoli-man schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:49:
[...]
[...]
Ach, he wat fijn toch.![]()
Geeft me toch een gerust gevoel.

Lijkt vlakker dan voorheen.
[ Voor 3% gewijzigd door Lasmibalsingh op 24-06-2017 10:28 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Omdat coureurs dit toch echt regelmatig roepen bij een auto die herbouwt is na een crash, maar ook bijv. wanneer ze in de loop van het seizoen een nieuwe auto krijgen. Ook al zijn die wagens 100% gelijk tot op de millimeter. Het kan natuurlijk goed zijn dat dit tussen de oren van de coureur zit, maar toch hoor je het vrij regelmatig.LopendeVogel schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:41:
[...]
Hmm waarom zou de auto anders aan moeten voelen? Het is niet dat ze niks noteren en dus niet weten met welke chassis/afstellingen Max (of elke andere coureur die gisteren de muur gezien heeft) reed. De onderdelen zullen gewoon 100% identiek (of juist verbetert) teruggeplaatst worden, maar dan nieuw.
Dus nee, de auto zal zeker niet totaal anders aanvoelen vandaag.
Goeie crash hoor op dit punt in de F2, verbeterde curbs of niet. Kunnen de marshals oefenen voor straksLasmibalsingh schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 10:28:
Ze hebben de curbs bij bocht 8 aangepast, F2 race:
[afbeelding]
Die race had dan ook een lekker einde... Mooie opstopping bij het kasteel waardoor er een rode vlag werd veroorzaakt.Lasmibalsingh schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 10:28:
Ze hebben de curbs bij bocht 8 aangepast, F2 race:
[afbeelding]
Hahahaxinix03 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 06:34:
Oorzaak uitglijders van Vettel en Massa is ook bekend.
[afbeelding]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=t10WHvpMqmY]
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1