Dat was gisteren toch ook al een dingetje in de FP's? Rick van Ziggo was daarover aan het kletsen in ieder geval.albino71 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:13:
Bij de beelden van bovenaf (F2 crash) leek de put in de weg ook wel van invloed te zijn....
Morgen ook graag
Wel uiteraard nadat Max er doorheen is
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
De achterkant van de wagen pakte net een puntje van de curb mee waardoor deze wegsprong.albino71 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:13:
Bij de beelden van bovenaf (F2 crash) leek de put in de weg ook wel van invloed te zijn....
"When you grow up your heart dies"
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Is er een limiet aan rode vlaggen eigenlijk? Zo van bij 4 rode vlaggen is het wel goed zo. We kappen er meesjaool schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:25:
Als het in die bocht fout gaat en er zijn twee wagens bij betrokken... yep. Ik denk dat we dan een rode vlag en een herstart krijgen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
https://www.motorsport.co...mclaren-vandoorne-922309/
Ze stonden al achteraan maar man man man..
-------------------------------------------
En korter, hier kan je goed de oude en nieuwe zien.Lasmibalsingh schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 10:28:
Ze hebben de curbs bij bocht 8 aangepast, F2 race:
[afbeelding]
Lijkt vlakker dan voorheen.

Beetje jammer eigenlijk want dat gaf best wat spektakel
[ Voor 57% gewijzigd door Humma Kavula op 24-06-2017 11:31 ]
Ik denk het wel. Het interessante zal zijn dat er in Q bijna gegarandeerd een ongeluk gaat gebeuren, door een coureur die op p17 of p11 dreigt te eindigen. Dus vooral tijdens Q2 en Q3 zullen de teams het risico niet lopen om eerst een rustig rondje neer te zetten en daarna pas te pushen. Als je dat zou doen kun je zomaar ineens uitgeschakeld zijn als iemand op een later moment z'n auto in de muur parkeert en er geen tijd meer is om een goede rondetijd te noteren.Jasphur schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:23:
Pom pom pommmmm word het toch nog iet wat spannend?
Ik verwacht stress bij de teams
Edit: Oh, het ging om zondag? Ook daar zal er vast iets misgaan bij het kasteel, al zou ik het heel jammer als de uitslag van de race beïnvloed wordt door geluk/ongeluk bij de pitstops en een SC-situatie.
[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2017 11:33 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Geen idee. Volgens mij niet. Het lijkt mij afhankelijk van de gereden tijd en de tijdslimiet die er aan een gp zit. Uiteindelijk is deze tijd gewoon op en wordt er afgevlagd. Zie de F2 die is ook voortijdig afgevlagd omdat er nog maar een paar minuten gereden hoefde te worden.Jasphur schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:27:
[...]
Is er een limiet aan rode vlaggen eigenlijk? Zo van bij 4 rode vlaggen is het wel goed zo. We kappen er mee
Maar goed ik ken de regels ook niet uit mijn hoofd.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 24-06-2017 11:33 ]
Er zit een tijdslimiet van 4 uur vanaf de racestart op. Dus er is redelijk veel speelruimte voor rode vlaggen.sjaool schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:32:
[...]
Geen idee. Volgens mij niet. Het lijkt mij afhankelijk van de gereden tijd en de tijdslimiet die er aan een gp zit. Uiteindelijk is deze tijd gewoon op en wordt er afgevlagd. Zie de F2 die is ook voortijdig afgevlagd omdat er nog maar een paar minuten gereden hoefde te worden.
Maar goed ik ken de regels ook niet uit mijn hoofd.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Deze POV geeft toch opeens een ander beeld van de curbstone:Humma Kavula schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:27:
Alonso krijgt tot 40 plaatsen grid straf en Vandoorne 30..![]()
https://www.motorsport.co...mclaren-vandoorne-922309/
Ze stonden al achteraan maar man man man..
-------------------------------------------
[...]
En korter, hier kan je goed de oude en nieuwe zien.
[afbeelding]
Beetje jammer eigenlijk want dat gaf best wat spektakel

Een soort van camouflage-curb
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Wauw echt raar om dit zo te maken. Kan me niet voorstellen dat ze dit zo laten. Of krijgen we volgend jaar ook gewoon verkeersdrempels op de track?Lasmibalsingh schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:44:
[...]
Deze POV geeft toch opeens een ander beeld van de curbstone:
[afbeelding]
Een soort van camouflage-curb
Always look on the bright side of life.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Met de vlam in de pijp....
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Hoezo uurtje extra? De Q is gewoon over 2 uur na de FP3? (Dus FP3 om 12:00 uur & de Q om 15:00 uur)sjaool schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:09:
Het is maar goed dat ze een uurtje extra de tijd hebben om die wagen weer op orde te krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 24-06-2017 12:10 ]
FP3 is nog maar net begonnen.Ryur schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:10:
[...]
Hoezo uurtje extra? De Q is gewoon over 2 uur na de FP3?
Alleen de rest van de tijd van FP3 zal hij niet meerijdenRyur schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:10:
[...]
Hoezo uurtje extra? De Q is gewoon over 2 uur na de FP3?
Voordat de auto in de pit is, is het denk ik al halverwege/einde van de sessie. Staat op een rotplek om hem dan naar de pit te krijgen
[ Voor 6% gewijzigd door Cranzai op 24-06-2017 12:12 ]

-
Inderdaad, ze komen erg onzeker en amateuristisch over. Lijkt me geen fijn idee om vervolgens daar te moeten rijden als je dat gepruts ziet..Edd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:13:
Zo te zien hebben ze al moeite om het brandje te blussen. Dus voordat die auto terug in de pits is, is het wel 14:55 denk ik
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
*We thought Azerbaijan was the land of fire, not car on fire?
#AzerbaijanGP #FP3
/Einde t.v.p.
Dat is wel vaker zo tegenwoordig, helaas.zetje01 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:29:
Het lijkt me dat hier (Baku) de wedstrijd grotendeels vandaag bij Q3 wordt beslist.
/Einde t.v.p.
TinusTegengas schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:18:
Renault op twitter
*We thought Azerbaijan was the land of fire, not car on fire?
#AzerbaijanGP #FP3

Meh in de F2 toch behoorlijk wat (goede en falende) inhaalacties gezien hoorzetje01 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:29:
Het lijkt me dat hier (Baku) de wedstrijd grotendeels vandaag bij Q3 wordt beslist.
/Einde t.v.p.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Zijn ook met de long runs bezigsjaool schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:29:
Red Bull verstopt zich een beetje lijkt het wel. Ik zie al mensen die zeggen dat ze zich op de long runs concentreren.
Dat hadden ze toch al gedaan? Sessie t.o.v. sessie bekeken natuurlijk. FP3 vorig jaar was een 1:44.3 en FP2 een 1:44.2, daar is Max en de halve grid al onder gegaan gisterenJackson6 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:36:
Zullen ze de tijd van vorig jaar verbeteren? Ze missen wel echt een flink stuk aan top speed vergeleken vorig jaar hoor..
[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2017 12:39 ]
Ja maar ik bedoel de Q3 tijd.Grrrrrene schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:38:
[...]
Dat hadden ze toch al gedaan? Sessie t.o.v. sessie bekeken natuurlijk. FP3 vorig jaar was een 1:44.3 en FP2 een 1:44.2, daar is Max en de halve grid al onder gegaan
Gedaan, ze zijn net naar buitenzetje01 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:37:
Kan iemand effe RBR appen en zeggen dat ze nog 20 minuten hebben?
Lijkt me wel. Max zat daar gisteren maar een paar tienden boven, dus die gaat er echt wel aan
We have a fight on our hands
Top, bedankt!
(ze zaten vast weer te kaarten...)
[ Voor 9% gewijzigd door zetje01 op 24-06-2017 12:44 ]

[ Voor 5% gewijzigd door DutchCrownNL op 24-06-2017 12:42 ]
Ik denk dat we nog wel naar lage 1:42'ers gaan of misschien wel 1:41.9's ofzo.alwaysleft schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:40:
Snelste ronde tot nu toe dit weekend door Hamilton.
We have a fight on our hands
En weer motorproblemen voor Max

Nog steeds problemen motor Max.
Zodra hij tegen de limiter aan loopt hoort hij iets vreemds volgens mijsjaool schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:43:
Max riep iets over de limiter.
Iets over een raar geluid in de motor als die (bijna) in de limiter looptsjaool schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:43:
Max riep iets over de limiter.
Denk het ook. Hoge 1.42.Grrrrrene schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:42:
[...]
Ik denk dat we nog wel naar lage 1:42'ers gaan of misschien wel 1:41.9's ofzo.
En weer motorproblemen voor Max
Edit: daar is de eerste 1:43.0 al voor Bottas, hoewel dat met een tow van Max was.
[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2017 12:46 ]
Laten we hopen dat het in de software zit en dat het met een stekkertje aan de auto straks in de pits is opgelost.KleineJoop schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:46:
Lijkt opgelost met switchen naar andere (engine-mode?) code.
De illusie dat de rest Merc kan bijhouden, ze gooien standje hoger en gaan nu echte tijden rijden.alwaysleft schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:46:
1.43.057 Bottas.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De tijden die ze nu rijden halen ze niet in de wedstrijd. Kwalificatiemodus zouden ze moeten verbieden.SinergyX schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:48:
[...]
De illusie dat de rest Merc kan bijhouden, ze gooien standje hoger en gaan nu echte tijden rijden.
RAI rijdt net de snelste tijdSinergyX schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:48:
[...]
De illusie dat de rest Merc kan bijhouden, ze gooien standje hoger en gaan nu echte tijden rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2017 12:50 ]
FTFY
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Wat nu weer.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik verstond: "The pass failed'.DutchCrownNL schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:50:
Hoorde ik nou "clutch failed"?
Geen idee dus...
Wat een pech.
Och, het is nog geen Alonso
[ Voor 32% gewijzigd door alwaysleft op 24-06-2017 12:53 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Morgen???sjaool schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:52:
Slechte generale... morgen hopelijk niks aan de hand.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nouja, hoe krijg je hem weg bij je team is denk ik eerder het verhaal. Iedereen ziet wel dat hij het kan, maar het materiaal laat hem in de steek. Maar goed, dat is RIC ook geregeld gebeurd in de VT en dan gaat het in de race prima. Even afwachten dus, al hoop ik dat hij er met Q weer bij is. Dus laten we het hopen dat het makkelijk op te lossen is.alwaysleft schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:52:
Hoe help je een talent wat Max is om zeep? Zo....
Hoeft niet toch? Als er iets lijkt kapot te gaan aan de auto zet de auto zichzelf toch ook uit?
Dus hopen dat er iets uit te lezen valt.
Punt is dat er waarschijnlijk nu wel wat vervangen moet worden.caspervc schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:53:
Beter nu stuk dan straks in de race toch?
Dus maybe gridstraf?
Ja, met de kwalificatie rijdt hij wel weer hoor. Als hij morgen tijdens de race maar heel blijft.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Voor het zelfde geval was het een veiligheidsswitch in de motor.
Straks in de Q zal hij weer vrolijk rijden
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1