[F1 2017] Race 8 - GP van Baku Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste
Acties:
  • 81.067 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:18
Chiron schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:03:
[...]

Hamilton is een schijnheil met z'n gas los laten. Dan remt de auto al net zo hard af als een gewone personenauto als je op de rem trapt. Hij had ook gas kunnen geven of door kunnen rollen na die bocht met dezelfde snelheid, wetende dat Vettel vlak achter hem zat. (En dat weet ie, want zodra de safety car is afgelopen en de restart plaats vindt, moeten degenen achter je dichtbij zitten, anders zijn ze gezien).

En dat is eigenlijk ook gewoon heel erg logisch, op de baan zijn het allemaal klootzakken en hufters en gebruiken alles wat in hun macht ligt. Anders word je geen wereldkampioen :)
Hamilton had geluk dat zn diffuser nog opgelapt kon worden naar de rode vlag, anders was hij sowieso stuk langzamer geweest.

Daarnaast had Vettel zomaar zn achterband kapot kunnen snijden met zn voorvleugel.

Beide scenario's zijn niet echt positief voor Hamilton, dus waarom zou hij dat risico nemen als hij al op P1 ligt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:45:
[...]
[knip]
[mbr] Nog even een huishoudelijke mededeling. Ik heb het topic wat langer open gelaten vanwege dit gedoe, maar tenzij er nog wat bijzonders komt zal ik deze in de loop van de dag sluiten. :) [/mbr]
Goh, ik krijg ineens een flashback momentje naar vrijdag 23 juni 2017 00:12 :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Robertdj schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:27:

Dat Hamilton met z'n snelheid speelde (niet gasgeven terwijl je achterligger er op rekent is imho ook een soort 'braketest') lijkt me niet meer dan logisch, die vrijheid had hij en moest hij gebruik van maken.
Hij deed het hetzelfde als bij de eerste SC, daarnaast kreeg hij een melding van het team dat hij rustig aan moest doen omdat hij anders de SC zou inhalen voor de pit entry en Vettel zat er gewoon te dicht op omdat hij bij de eerste herstart gewoon zat te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:23
PFF nog steeds gezever hierover? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:40:
[...]

Hij deed het hetzelfde als bij de eerste SC, daarnaast kreeg hij een melding van het team dat hij rustig aan moest doen omdat hij anders de SC zou inhalen voor de pit entry en Vettel zat er gewoon te dicht op omdat hij bij de eerste herstart gewoon zat te slapen.
Zou goed kunnen hoor. Mijn opmerking over Hamilton was ook vooral in het algemeen bedoelt. Of hij op dat moment nou wel of niet iets anders deed qua snelheid, hij had de vrijheid om daarmee te spelen. Daardoor kan je achterligger niet meer anticiperen maar moet hij reactief rijden waardoor hij altijd een fractie later is.
Of Hamilton nou wel of niet iets anders deed, Vettel dacht dat Hamilton zou versnellen en anticipeerde dus verkeerd. Overigens pure winst voor toekomstige situaties, Vettel kijkt voortaan wel uit wanneer hij bij een herstart achter Hamilton hangt.

Als het wel een 'brake test' zou zijn is het wel grappig, 2 acties bedoeld als intimidatie (Vettel z'n move lijkt mij een poging tot) die allebei eindigen in tranen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 15:34
Arjantje72 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:44:
PFF nog steeds gezever hierover? |:(
Troll, zeg dan niets.

On topic. Ik ben benieuwd of de FIArrari nog iets gaat doen tegen deze idioterie. Race schorsing zou volkomen terecht zijn. Op kartbanen krijg je hiervoor ook de zwarte vlag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Razorbite schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Troll, zeg dan niets.

On topic. Ik ben benieuwd of de FIArrari nog iets gaat doen tegen deze idioterie. Race schorsing zou volkomen terecht zijn. Op kartbanen krijg je hiervoor ook de zwarte vlag.
FIArrari _O-

Volgens mij steunen ze Mercedes tegenwoordig veel meer.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

Wom

Dat is wel een term uit vervolgen tijden, lang geleden dat ik die voorbij heb zien komen.

Overigens, op die onboard beelden viel mij het stuurtje van Williams op. Die hebben het scherm losgekoppeld van het stuur zelf. Mooie oplossing vond ik dat. Kan zijn dat andere teams dat ook hebben hoor, maar viel me daar voor het eerste op.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/static/img/mgl/3600000/3660000/3662000/3662600/3662613/s8/f1-malaysian-gp-2015-williams-fw37-steering-wheel.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:14
Wom schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:00:
Dat is wel een term uit vervolgen tijden, lang geleden dat ik die voorbij heb zien komen.

Overigens, op die onboard beelden viel mij het stuurtje van Williams op. Die hebben het scherm losgekoppeld van het stuur zelf. Mooie oplossing vond ik dat. Kan zijn dat andere teams dat ook hebben hoor, maar viel me daar voor het eerste op.

[afbeelding]
Nope williams is de enige en dat is eigenlijk ook al tijden zo. Force india heeft ook iets met zijn stuurtje. Dat was 3d geprint ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Robertdj schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:27:

Maar ik irriteer me vervolgens mateloos aan zijn rol als ideale schoonzoon na de race. Senna trok tenminste z'n bek open, Hamilton komt vaak niet verder dan passief agressief gedrag.
Dit bedoelde ik met mijn uitspraak dat er meer 'leven' in de F! gekomen is de laatste anderhalf jaar.
Natuurlijk is het niet alleen VER, die bij de ziggocamera zijn mening geeft ( en nog steeds vooraf aangegeven wat wél en niet mag )
Maar hij is vaak duidelijker in zijn grieven naar anderen ( en zichzelf ) dan we in lange tijd gezien hebben.
De haantjes mogen weer wat losser, op deze trend komt er heus nog wel een mooie actie waarin er echt gevochten wordt ( met de auto's, op de baan :+ niet de vuisten )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:36
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DDWCKcyW0AAXdge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1