[F1 2017] Race 8 - GP van Baku Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste
Acties:
  • 81.110 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 11:07
Ik blijf het knap vinden hoe Vettel in het intervieuw dat ze gisteren bij Peptalk lieten zien kon ontwijken dat hij moedwillig tegen Hamilton aanreed. Wanneer MSNBC aan hem vroeg of het moedwillig ging refereerde hij naar hoe Hij tegen Hamilton aanreed vanachter door de 'breaktest' of het ging over hoe hij 'moedwillig' zijn hand opstak naar Hamilton om te laten weten dat hij daar niet gediend van was :+

Daar blijkt voor mij ook uit dat die kerel echt niet meer goed bij zijn hoofd is, with all due respect. 8)7

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
melantrix schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:49:
Daar blijkt voor mij ook uit dat die kerel echt niet meer goed bij zijn hoofd is, with all due respect. 8)7
Ik denk juist dat hij de politiek, die in de F1 behoorlijk aanwezig is, juist redelijk goed beheerst.
Sowieso moet je alle interviews maar met een korreltje zout nemen. Sommige vragen mogen niet gesteld worden, er moet een beetje meegepraat worden en journalisten proberen antwoorden uit te lokken en te sturen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Twynn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Ik denk juist dat hij de politiek, die in de F1 behoorlijk aanwezig is, juist redelijk goed beheerst.
Sowieso moet je alle interviews maar met een korreltje zout nemen. Sommige vragen mogen niet gesteld worden, er moet een beetje meegepraat worden en journalisten proberen antwoorden uit te lokken en te sturen.
inderdaad... the Shaggy houding (YouTube: SHAGGY - IT WASNT ME) is tijdens de rode vlag al besproken met Arrivabene, en Seb heeft zich er keurig aan gehouden... en het heeft effect gehad... een mooie stop-and-go-10-secs met een 4e plaats als resultaat, ipv een DSQ en misschien nog wel een straf voor de volgende race.... playing ignorant was de truuk.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

gambieter schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:19:
Sjon, Schumacher 1997 (en 1994) heat of the moment? Lamenielache. Net als Monaco 2006 (parkeren om Alonso de pole te ontnemen) gewoon bewustjes en geen rode waas.

Die pogingen tot geschiedsvervalsing voor Sint Michael zijn altijd lachwekkend. Schumacher wilde winnen en deed daar alles voor, inclusief anderen van de baan rossen.

Maar er zullen ook wel mensen blijven zeggen dat Senna in Japan 1990 gewoon probeerde in te halen en dat het een gewoon race-ongeluk was.
Precies waarom ik nooit fan van Schumi ben geweest. Te gemeen was hij. Hij ging te ver.

Over geschiedvervalsing....

Senna Prost crash 1990 had alles te maken met de crash van 1989 en de daaropvolgende politieke FIA beslissing, in her voordeel van Prost, onder leiding van Jean Marie Balestre natuurlijk. Die mag je niet los zien van elkaar en daarom was ik WEL fan van Senna. Die was niet gemeen en alles ontziend....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-10-2024

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Jasphur schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:22:
Krijgt VET nu trouwens ook niet een 10 place grid straf met zijn derde strafpunt?
Volgens mij zit hij nu op 9. en als je er 12 hebt wordt je een race geschorst.
hij heeft nog een buffertje dus :P

maar nog niks gehoord iig over een grid place straf :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Rdit schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:15:
[...]

Volgens mij zit hij nu op 9. en als je er 12 hebt wordt je een race geschorst.
hij heeft nog een buffertje dus :P

maar nog niks gehoord iig over een grid place straf :F
Maar die 9 heeft hij tot de volgende race, want dan vallen er 2 of 3 af (jaartje rond) dus het gaat echt niets worden die mogelijke schorsing op basis van punten op z'n licentie.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De discussie is volgens mij beslist. Villeneuve vind het acceptabel, dus het was niet acceptabel omdat Villeneuve alleen maar onzin uitkraamt. :P

https://www.motorsport.co...ku-villeneuve-923932/?s=1

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
RichardQG schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:57:

2. Hybride onderdelen
De huidige motor is een hybride en bestaat dus uit een conventioneel en een elektrisch deel. Mercedes heeft bijvoorbeeld vooral de energie recovery (ERS) erg goed onder controle en kan daarmee snel uit de bochten accelereren.
Honda is hier ook een goed voorbeeld. Ze hebben waarschijnlijk een "prima" conventionele motor (in ieder geval vorig jaar). Maar ze lopen vooral achter op het hybride gedeelte, vandaar dat de topsnelheid van de McLarens nog niet eens heel laag lag. De hybride onderdelen geven vooral bij lage snelheid een boost (bij het uitkomen op een recht stuk).
Eensch. Dat was ook heel mooi te zien toen ze met Sainz meekeken, camera naar achter gericht op Alonso. Bij het uitkomen van een bocht viel er onder acceleratie al snel een gat, maar naarmate de snelheid toenam, kwam Alonso steeds dichterbij en kwam er zelfs voorbij uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

albino71 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:58:
Precies waarom ik nooit fan van Schumi ben geweest. Te gemeen was hij. Hij ging te ver.

Over geschiedvervalsing....

Senna Prost crash 1990 had alles te maken met de crash van 1989 en de daaropvolgende politieke FIA beslissing, in her voordeel van Prost, onder leiding van Jean Marie Balestre natuurlijk. Die mag je niet los zien van elkaar en daarom was ik WEL fan van Senna. Die was niet gemeen en alles ontziend....
Senna had al aangekondigd dat als Prost voorlag in de eerste bocht, ze er beiden af zouden gaan. Alhoewel Balestre een rat was een Prost zeker bevoordeelde, was de klacht van Senna in 1990 niet terecht; het jaar daarvoor stond de pole ook aan de vieze kant.

Senna ging ook over lijken, hoor. Net als Alonso ook echt wel heeft geweten van Singapore 2008 maar de vermoorde onschuld speelt...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@gambieter Nietus! :+

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 11-06 20:34
Het is toch al lang duidelijk dat alle groten der aarde in de F1 klootzakjes zijn achter het stuur?

De lieverdjes zoals Barichello, Button, Webber, Bottas, etc. worden geen kampioen.. (Ok, Button heeft dikke mazzel gehad)

[ Voor 5% gewijzigd door Grimmie187 op 27-06-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 22:04
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:22:
De discussie is volgens mij beslist. Villeneuve vind het acceptabel, dus het was niet acceptabel omdat Villeneuve alleen maar onzin uitkraamt. :P

De messias Villeneuve heeft gesproken, daar moeten we het mee doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:20
Grimmie187 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:50:
Het is toch al lang duidelijk dat alle groten der aarde in de F1 klootzakjes zijn achter het stuur?

De lieverdjes zoals Barichello, Button, Webber, Bottas, etc. worden geen kampioen.. (Ok, Button heeft dikke mazzel gehad)
Daarom ben ik zo blij dat Max goed van zich afbijt, Ricciardo vind ik om diezelfde reden dan ook geen WK-materiaal, te lief. Het kwartje valt voor hem op dit moment de goede kant op maar uiteindelijk wordt hij door een 'klootzakje' afgetroefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-06 15:23
Bwoah, denk dat RIC ook wel hard van zich af kan bijten als WC in zicht is hoor haha.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 10:27
gambieter schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:19:
Maar er zullen ook wel mensen blijven zeggen dat Senna in Japan 1990 gewoon probeerde in te halen en dat het een gewoon race-ongeluk was.
Vertel dan het hele verhaal; Jammer dat je Senna zo wegzet, terwijl Prost 1 jaar eerder op exact dezelfde manier het kampioenschap won; Hij stuurt (veeeeel) te vroeg in bij de laatste chicane, terwijl Senna naast hem zat.

Senna vervolgde zelfs zijn weg nog, maar werd gediskwalificeerd omdat hij via de uitloopstrook het circuit weer op was gereden..... :/ . Hoezo kansloze politieke spelletjes :/ .

Maar dit topic gaat over Baku;

Vettel moet zijn emotie meer onder controle houden. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand bij Ferrari blij is om dit te zien. Hoe goed heer Vettel ook is; hij staat zo weer buiten als hij Ferrari zo wegzet.

[ Voor 18% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-06-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 10-06 11:13
Ik kan begrip opbrengen voor de reden waarom Vettel zo fel reageerde. Hyper geconcentreerd zijn, zeker aangezien ie met de vorige SC zat te slapen, en dan op zo'n domme manier tegen Hamilton oprijden. Het adrenaline gehalte zou ook wel redeiljk hoog zijn.
Maar kan absoluut geen begrip opbrengen voor de actie die door de adrenaline werd uitgevoerd. Voor hetzelfde geld barst er iets aan de ophanging wat dan definitief kan breken terwijl Hamilton aan 350km/u op het recht stuk zit.

Ook wel paar keer redelijk pissed geweest op circuit door bepaalde acties maar dat ging snel over toen ik besefte dat ik met mijn eigen, met zuurverdiende centjes betaalde, auto op weg was ;)

Las hier nog ergens iets van gevaarlijk situaties met Hamilton en zijn headrest. Dat was inderdaad gevaarlijk maar las hier dat iemand het gevaarlijk vond dat ie het met zijn hand probeerde op zijn plaats te krijgen waardoor ie dus maar met één hand aan het stuur zat. Daar wou ik nog even op zeggen dat er verschillende rijders in beeld waren die een hand los van het stuur hadden op het rechte stuk waaronder Ricciardo. Echt gevaarlijk kan het niet zijn. Niets zo gemakkelijk voor een auto als rechtdoor rijden (als alles goed uitgebalanceerd is)
Malt007 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:04:
[...]

Daarom ben ik zo blij dat Max goed van zich afbijt, Ricciardo vind ik om diezelfde reden dan ook geen WK-materiaal, te lief. Het kwartje valt voor hem op dit moment de goede kant op maar uiteindelijk wordt hij door een 'klootzakje' afgetroefd.
Hoezo wordt Ricciardo afgetroefd? Ricciardo 92 punten, Verstappen 45.
En op het einde van het jaar is dat wat telt. Het punten aantal
Dus Ricciardo doet gewoon hetzelfde als wat Stroll dit weekend gedaan heeft. Niets forceren, uit de problemen blijven en punten pakken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 10:27
Kenhas schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:11:
Dus Ricciardo doet gewoon hetzelfde als wat Stroll dit weekend gedaan heeft. Niets forceren, uit de problemen blijven en punten pakken
Als je elke sessie langzamer bent dan je teamgenoot, is dat wat er bij de teambazen blijft hangen. Ik denk dat onderstaande het perfect samenvat;

Verstappen haalt het maximale uit de auto, Ricciardo behaalt maximale resultaten.

Beetje Senna vs Prost. Iedereen ziet nu dat Max gewoon pech heeft. Daar hoef je geen f1 wizzkid voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27

[...]

Max wast hem al bijna ieder weekend in iedere sessie de oren. Ricciardo is nauwelijks sneller geweest dit jaar. Natuurlijk tellen de punten maar de verklaring dat dit door positief toedoen van Ricciardo (behoudend rijden) of negatief toedoen van Max (te wild rijden, kerbs pakken) komt is niet bevestigd en word door zowel Max als Redbull ontkend. Zou natuurlijk alsnog de reden kunnen zijn, maar zoals Max in dat interview gister aangaf: ik ben echt heel benieuwd wat hij dan precies fout zou doen. Expres 0.4sec slomer Q3 doen zodat je op P5-10 ergens start en de lap 1 chaos mist lijkt me ook niet iets dat Ricciardo expres doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Toewan schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:57:
[...]

De messias Villeneuve heeft gesproken, daar moeten we het mee doen. :)
Wie is Villeneuve? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04

Nibbz

Postmaster General

Ja, lekker veilig blijven rijden en punten pakken:

Senna quote

Nee doe mij maar iemand die er elke keer 110% voor gaat :)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ricciardo lag elke keer achter Verstappen toen hij uitviel, hij profiteert nu maar niet door eigen toe doen, puur geluk, net zoals het pech is dat Max de motorproblemen heeft. Vergeet niet dat Max ook nog maar een 19 jarig jochie is he.

Ik zeg niet dat hij geen goede coureur is maar meer het type Rosberg, profiteren als het nodig is. Vs. Hamilton is Rosberg op de baan zo goed als altijd afgetroefd, hij profiteerde vorig jaar volop van de pech van Hamilton. Hij is dus snel genoeg maar mist net dat extraatje in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Nibbz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:25:
[...]

Ja, lekker veilig blijven rijden en punten pakken:

Senna quote

Nee doe mij maar iemand die er elke keer 110% voor gaat :)
Het is juist de fijne balans tussen je hoofd gebruiken en risico's nemen wat een succesvolle coureur maakt. Dan kun je Senna wel quoten, maar bij hem was die balans vaak ook ver te zoeken.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Malt007 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Ricciardo lag elke keer achter Verstappen toen hij uitviel, hij profiteert nu maar niet door eigen toe doen, puur geluk, net zoals het pech is dat Max de motorproblemen heeft. Vergeet niet dat Max ook nog maar een 19 jarig jochie is he.

Ik zeg niet dat hij geen goede coureur is maar meer het type Rosberg, profiteren als het nodig is. Vs. Hamilton is Rosberg op de baan zo goed als altijd afgetroefd, hij profiteerde vorig jaar volop van de pech van Hamilton. Hij is dus snel genoeg maar mist net dat extraatje in mijn ogen.
Dat stuk van Rosberg en Hamilton klopt niet. Rosberg is geen WK geworden door alleen maar pech van Hamilton. En hij is helemaal niet altijd afgetroefd op de baan. Quali was het 12 - 9 voor Ham - Ros. In de races 10 - 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Zahariac schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:33:
[...]

Dat stuk van Rosberg en Hamilton klopt niet. Rosberg is geen WK geworden door alleen maar pech van Hamilton. En hij is helemaal niet altijd afgetroefd op de baan. Quali was het 12 - 9 voor Ham - Ros. In de races 10 - 9.
Doe hetzelfde ook even voor de jaren ervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Het mooie aan Rosberg was juist dat die altijd in mijn rijtje van lieverdjes stond, tot hij voor zijn laatste seizoen besloot een klootzakje te worden (Toto Wolff verklaarde laatst ook in een interview dat Rosberg een etter was tijdens zijn laatste seizoen). En prompt won hij de titel.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 10-06 11:13
Vind het quoten van Senna eigenlijk niet meer toepasselijk. De financiële belangen zijn de dag van vandaag dermate groot dat er met teveel rekening moet gehouden worden. Ieder punt minder gescoord is paar miljoen minder. Iedere crash is de dag van vandaag enorm duur.

Ik zeg niet dat ik het goed vind zoals het nu is. Het moet draaien om de coureur/team en niet om het geld. Maar dat is nu de realiteit.
Ricciardo heeft het team deze wedstrijd geld en publiciteit opgebracht en zelfs voor een "hip" team als Red Bull is dat belangrijk.

Om een andere quote te gebruiken : to finish first, first you have to finish

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ondanks dat ik zondag weer zat te schelden na de uitvalbeurt van Max, vind ik het wel geweldig dat hij er altijd voor gaat, zijn hart bij het racen ligt, hij totaal verkloot is als de auto weer kapot gaat en hij het zo lekker droog kan uitleggen in een interview.

Mede dankzij Max is de Formule 1 weer leuker, en net zoals bij het Nederlands elftal zijn we allemaal een soort van bondscoach die alles beter weten als er weer eens iets fout gaat bij Max.

Dat Max emotie losmaakt, betekend dat we om hem geven, of je nou fan bent van hem of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:58
Niets zo gemakkelijk voor een auto als rechtdoor rijden (als alles goed uitgebalanceerd is)
Vettel disagrees!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
Malt007 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:35:
[...]

Doe hetzelfde ook even voor de jaren ervoor.
Allemaal HAM - ROS:

2013

Q 11 - 8
R 7 - 8

2014

Q 7 - 12
R 10 - 4

2015

Q 12 - 7
R 10 - 6

Zo goed als altijd afgetroefd is dus gewoon niet waar. Totaal komt neer op:

Q 30 - 27
R 27 - 18

In quali zowat gelijk. In de race heeft Ham inderdaad het voordeel. Daar scoort hij 50% beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Zahariac schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:47:
[...]

Allemaal HAM - ROS:

2013

Q 11 - 8
R 7 - 8

2014

Q 7 - 12
R 10 - 4

2015

Q 12 - 7
R 10 - 6

Zo goed als altijd afgetroefd is dus gewoon niet waar. Totaal komt neer op:

Q 30 - 27
R 27 - 18

In quali zowat gelijk. In de race heeft Ham inderdaad het voordeel. Daar scoort hij 50% beter.
Niet volledig geanalyseerd maar fair enough, toch zie je dat Hamilton in de race waar de punten verdeeld worden sterker is.

Is ook een beetje het beeld wat er van iemand geschetst wordt in de media natuurlijk, lastig om daar volledig doorheen te prikken. Toch denk ik dat in 9 van de 10 kampioenschappen in een gelijke auto Hamilton zou winnen omdat hij net dat beetje extra heeft, net een beetje dat vieze wat vaak ook ontbreekt bij de gemiddelde Nederlander waardoor we verliezen van Portugezen bij voetbal. Ben er ook van overtuigt dat Max dit beetje extra wel heeft t.o.v. Ricciardo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:26
off topic: volgens dit lijstje maakt het nederlandse team toch echt ruimschoots meer overtredingen dan het portugese: http://www.uefa.com/world...foulscommitted/index.html :+

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pilskes schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:36:
[knip]
Mede dankzij Max is de Formule 1 weer leuker, en net zoals bij het Nederlands elftal zijn we allemaal een soort van bondscoach die alles beter weten als er weer eens iets fout gaat bij Max.

Dat Max emotie losmaakt, betekend dat we om hem geven, of je nou fan bent van hem of juist niet.
Nou, "leuker" is het voor mij niet geworden, wel flink emotioneler, met meer ups en downs, en ik wist dat dit zou gaan gebeuren nadat was aangekondigd dat Verstappen junior de Formule 1 in zou gaan. Ik kan er verschrikkelijk van genieten als ie een geweldig resultaat neerzet en heb daar daarna nog dagen plezier van, door alles maar zoveel mogelijk vanuit elke hoek opnieuw te bekijken en te beleven, en als het kan ook nog van ieder land die de race heeft uitgezonden. Taal maakt mij daarbij niet uit.

Dus van sommige races met goede resultaten heb ik, ik weet niet hoeveel uitzendingen bewaard, maar de laatste tijd is daar helaas de noodzaak niet toe. Ik kan mij nu dagen vervelend voelen als Verstappen vroegtijdig het veld heeft moet ruimen, zonder dat hij daar zelf iets aan kon doen. Voorafgaande aan de race had ik er al een vervelend gevoel bij, de vrije trainingen en de kwalificatie gaven aan dat het in de race opnieuw weer eens fout zou kunnen gaan en dat gebeurde helaas dan ook. Dus toen ie die ene ronde heel dicht achter Perez zat en het volgende shot bij het opgaan van dat lange rechte stuk er ineens tamelijk ver achter, toen zat ik al te vloeken en helaas werd mijn angst heel snel bevestigd.

De ene godver na de andere is hier de laatste tijd teveel in huis te horen geweest en dat moet maar eens afgelopen zijn. Het volgende race weekend moet alles maar weer eens meezitten, al is het alleen maar voor mijn omgeving!

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:24:
[...]
Nou, "leuker" is het voor mij niet geworden, wel flink emotioneler, met meer ups en downs, en ik wist dat dit zou gaan gebeuren nadat was aangekondigd dat Verstappen junior de Formule 1 in zou gaan. Ik kan er verschrikkelijk van genieten als ie een geweldig resultaat neerzet en heb daar daarna nog dagen plezier van, door alles maar zoveel mogelijk vanuit elke hoek opnieuw te bekijken en te beleven, en als het kan ook nog van ieder land die de race heeft uitgezonden. Taal maakt mij daarbij niet uit.

Dus van sommige races met goede resultaten heb ik, ik weet niet hoeveel uitzendingen bewaard, maar de laatste tijd is daar helaas de noodzaak niet toe. Ik kan mij nu dagen vervelend voelen als Verstappen vroegtijdig het veld heeft moet ruimen, zonder dat hij daar zelf iets aan kon doen. Voorafgaande aan de race had ik er al een vervelend gevoel bij, de vrije trainingen en de kwalificatie gaven aan dat het in de race opnieuw weer eens fout zou kunnen gaan en dat gebeurde helaas dan ook. Dus toen ie die ene ronde heel dicht achter Perez zat en het volgende shot bij het opgaan van dat lange rechte stuk er ineens tamelijk ver achter, toen zat ik al te vloeken en helaas werd mijn angst heel snel bevestigd.

De ene godver na de andere is hier de laatste tijd teveel in huis te horen geweest en dat moet maar eens afgelopen zijn. Het volgende race weekend moet alles maar weer eens meezitten, al is het alleen maar voor mijn omgeving!
:D

Ik kan mezelf hier ook wel in vinden helaas, op het werk de dag daarna merken ze dat ook wel bij mij. Je zit bijna met pijn aan je aars voor de TV te hopen dat hij weer niet uitvalt... eerst was ik er nog relaxt bij "volgende race komt het goed..." maar alweer 2x achter elkaar en 4x in de laatste 6 races :| ik denk dat ze bij RBR en Renault ook een beetje desperate worden met zoveel pech.

Zeker na zo'n goed seizoen als vorig jaar, ik heb ook een paar races bewaard van vorig jaar (Spanje, Maleisië en Brazilië) ... dit jaar nog niet gedaan :/

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 27-06-2017 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:33
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:29:
[...]

:D

Ik kan mezelf hier ook wel in vinden helaas, op het werk de dag daarna merken ze dat ook wel bij mij. Je zit bijna met pijn aan je aars voor de TV te hopen dat hij weer niet uitvalt... eerst was ik er nog relaxt bij "volgende race komt het goed..." maar alweer 2x achter elkaar en 4x in de laatste 6 races :| ik denk dat ze bij RBR en Renault ook een beetje desperate worden met zoveel pech.

Zeker na zo'n goed seizoen als vorig jaar, ik heb ook een paar races bewaard van vorig jaar (Spanje, Maleisië en Brazilië) ... dit jaar nog niet gedaan :/
Ik kijk met heel veel plezier naar Verstappen en baal er ook van als hij uitvalt, maar last heb ik er gelukkig niet van. Ik kan het redelijk relativeren :)
Neemt niet weg dat een podiumplek en zeker een eerste plaats wel iets bijzonders is wat dan wel een aantal dagen 'vreugde' / nagenieten teweeg brengt.

Wat betreft dit jaar zou je de race van China best op kunnen slaan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Racierox schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:48:
[...]

Ik kijk met heel veel plezier naar Verstappen en baal er ook van als hij uitvalt, maar last heb ik er gelukkig niet van. Ik kan het redelijk relativeren :)
Neemt niet weg dat een podiumplek en zeker een eerste plaats wel iets bijzonders is wat dan wel een aantal dagen 'vreugde' / nagenieten teweeg brengt.

Wat betreft dit jaar zou je de race van China best op kunnen slaan toch?
Naja ik kijk de race wel uit iig ;)

China kan idd, was wel enigszins leuk, misschien moet ik die ook maar op slaan ja.

Honda neemt dus 2x de spec 3 mee naar Oostenrijk:
http://www.gpupdate.net/n...ificatie-naar-oostenrijk/

En ze krijgen beide geen penalty (iig niet voor de ICE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:39
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:16:
Honda neemt dus 2x de spec 3 mee naar Oostenrijk:
http://www.gpupdate.net/n...ificatie-naar-oostenrijk/

En ze krijgen beide geen penalty (iig niet voor de ICE).
Bron van dat laatste? Naar wat ik begrijp mag je als je door de pool heen bent alleen de laatste motor meenemen naar de volgende race, op straffe van nieuwe penalties. Hoe ik het lees m.b.t. dat Alonso op vrijdag met de nieuwe motor heeft gereden en op zaterdag & zondag met de oude, zou ik zeggen dat alleen de oude motor straffenloos gebruikt mag worden.

Dit is dan natuurlijk gebaseerd op de maatregel tegen het aanvullen van de pool. Wat bv Hamilton in Spa vorig jaar heeft gedaan en daarvoor bij McLaren IIRC ook al vaker is gebeurd. Als je door de pool heen bent gewoon in 1 weekend met meerdere motoren rijden, een hele berg aan straffen krijgen (/plaatsen worden teruggezet) en voor de rest van het seizoen dan weer voldoende motoren hebben. Daarom dat ze vanaf dit jaar dus alleen de laatst gebruikte motor mogen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:50
hardware-lover schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:24:
[...]

Jullie lijken wel voetbalsupporters :o Ik heb dit momenteel bij Max en bij PSV. Af en toe zou ik willen dat het een knopje was dat ik uit kon zetten :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

210667

Malt007 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:28:
[...]

. Vergeet niet dat Max ook nog maar een 19 jarig jochie is he.
Laat in dat, dat 19-jarige jochie, dat jochie maar achterwege. Hij gedraagt zich meer als een volwassene die overal goed over nadenkt en handelt dan menig deelnemer in dit topic. Kunnen we nog een voorbeeld aan nemen, aan dat jochie... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:23:
[...]

Bron van dat laatste? Naar wat ik begrijp mag je als je door de pool heen bent alleen de laatste motor meenemen naar de volgende race, op straffe van nieuwe penalties. Hoe ik het lees m.b.t. dat Alonso op vrijdag met de nieuwe motor heeft gereden en op zaterdag & zondag met de oude, zou ik zeggen dat alleen de oude motor straffenloos gebruikt mag worden.

Dit is dan natuurlijk gebaseerd op de maatregel tegen het aanvullen van de pool. Wat bv Hamilton in Spa vorig jaar heeft gedaan en daarvoor bij McLaren IIRC ook al vaker is gebeurd. Als je door de pool heen bent gewoon in 1 weekend met meerdere motoren rijden, een hele berg aan straffen krijgen (/plaatsen worden teruggezet) en voor de rest van het seizoen dan weer voldoende motoren hebben. Daarom dat ze vanaf dit jaar dus alleen de laatst gebruikte motor mogen meenemen.
De spec 3 motor van Alonso in Baku was de 4e van hem, ze kregen alleen penalties voor de MGU-H en dergelijke. Daarna heeft Alonso nog penalties gekregen voor de 5e motor, dus de 4e (spec 3) motor mag gewoon gebruikt worden.
Vandoorne zit nog op 3x ICE, dus z'n 4e volgende race mag ook nog gewoon.

Onderaan:
https://maxf1.net/en/hond...-both-drivers-in-austria/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joster schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:29:
[...]
Jullie lijken wel voetbalsupporters :o Ik heb dit momenteel bij Max en bij PSV. Af en toe zou ik willen dat het een knopje was dat ik uit kon zetten :)
Verre van, ik heb maar weinig op met voetbal en al helemaal niet met sommige z.g. "supporters" wat die sport schijnbaar aantrekt. Vroeger zaten we hier steevast iedere race met zijn drieën de races te volgen, de ene als Mclaren fan (Häkkinen tijdperk), de andere als Ferrari fan (men weet wel voor welke rijder?). Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze elkaar wat aan wilde doen als de ene coureur, danwel de andere als eerste over de streep kwam.

Ik was altijd de meer neutrale kijker van ons drieën met, afhankelijk van het tijdperk, best wel een voorkeur, of soms wat meer een afkeer, van de ene of andere rijder. Ik zou willen dat ik het mij niet zo aan zou trekken, maar deze sport zit al zolang ingebakken dat dit er helaas niet meer in zal zitten ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:50
hardware-lover schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:06:
[...]

Verre van, ik heb maar weinig op met voetbal en al helemaal niet met sommige z.g. "supporters" wat die sport schijnbaar aantrekt. Vroeger zaten we hier steevast iedere race met zijn drieën de races te volgen, de ene als Mclaren fan (Häkkinen tijdperk), de andere als Ferrari fan (men weet wel voor welke rijder?). Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze elkaar wat aan wilde doen als de ene coureur, danwel de andere als eerste over de streep kwam.

Ik was altijd de meer neutrale kijker van ons drieën met, afhankelijk van het tijdperk, best wel een voorkeur, of soms wat meer een afkeer, van de ene of andere rijder. Ik zou willen dat ik het mij niet zo aan zou trekken, maar deze sport zit al zolang ingebakken dat dit er helaas niet meer in zal zitten ben ik bang.
Ik doelde eigenlijk meer op de intensiteit van het volgen, beelden opzoeken en opnieuw beleven, paar dagen euforisch zijn bij een uitstekend resultaat of oprecht down zijn bij een teleurstellend resultaat. Dat herken ik vanuit veel (gewone) voetbalsupporters (waar ik mezelf ook onder schaar) heel erg juist. Je zegt niet voor niets dat je je dagen vervelend kan voelen ;)

En geloof me, er zijn ook heel veel normale supporters die op een normale manier met hun club meeleven. Ik heb met Kopenhagen supporters bier gedronken in hun supportershome voor en na Kopenhagen - PSV, ik heb net Arsenal supporters carnaval gevierd in Eindhoven voor en na de wedstrijd, etc. Het kan wel, er zijn gewoon een paar debielen die het daar verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:30
Blijft leuk maar is inmiddels al 4x gepost in dit topic.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 23:22

epo

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:22:

Haha, ach ik vind het voor de verandering eens een verfrissend stuk van Villeneuve. Maar ik geef dan ook wel toe dat ik meer Vettel minded ben dan Hamilton >:) . Het blijft een vervelende actie maar het is gebeurd en er kan ook niks meer veranderd gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
epo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:21:
[...]

Haha, ach ik vind het voor de verandering eens een verfrissend stuk van Villeneuve. Maar ik geef dan ook wel toe dat ik meer Vettel minded ben dan Hamilton >:) . Het blijft een vervelende actie maar het is gebeurd en er kan ook niks meer veranderd gaan worden.
Ik ben ook meer Vettel dan Ham, maar kom op. Dit had gewoon een zwarte vlag, DSQ en/of meer strafpunten zodat hij de volgende race geschorst was. Overigens had dit ook gemoeten, en Ham ook, omdat de volgende de Red Bull ring is, en Max moet hier gewoon eens winnen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DDWH_XxWAAEzwwC.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DDWIG0bXsAEQil4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DDWIIMMW0AQSTFg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DDWIRUnXoAEsKDt.jpg
via @F1Photographer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 23:22

epo

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Ik ben ook meer Vettel dan Ham, maar kom op. Dit had gewoon een zwarte vlag, DSQ en/of meer strafpunten zodat hij de volgende race geschort was moeten zijn. Overigens had dit ook gemoeten, en Ham ook, omdat de volgende de Red Bull ring is, en Max moet hier gewoon eens winnen. :+
Haha je hebt een goed punt! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Kenhas schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:36:
Vind het quoten van Senna eigenlijk niet meer toepasselijk. De financiële belangen zijn de dag van vandaag dermate groot dat er met teveel rekening moet gehouden worden. Ieder punt minder gescoord is paar miljoen minder. Iedere crash is de dag van vandaag enorm duur.

Ik zeg niet dat ik het goed vind zoals het nu is. Het moet draaien om de coureur/team en niet om het geld. Maar dat is nu de realiteit.
Ricciardo heeft het team deze wedstrijd geld en publiciteit opgebracht en zelfs voor een "hip" team als Red Bull is dat belangrijk.

Om een andere quote te gebruiken : to finish first, first you have to finish
Als een coureur in de wagen stapt denkt hij echt niet na over de bankrekening van de teambaas hoor. Die jongens willen zo snel mogelijk hun rondjes draaien. Als ze een gat zien duiken ze erin. Ze staan er heus niet bij stil dat een crash of een kapotte vleugel veel geld kost. ;)

De enigen die aan het behoud van de wagen denken zijn de mensen in de pits die de motor e.d. in de gaten houden.
nachtnet schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:30:
[...]

Blijft leuk maar is inmiddels al 4x gepost in dit topic.. ;)
Ik had het alleen nog niet met beeld gezien. In deze context snap ik het wel dat Kimi een beetje over de rooie gaat. :)

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 27-06-2017 22:02 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Heb je van die eerste ook de hoge resolutie? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
@ArcticWolf U vraagt wij draaien.. (en resizen..)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DDWH_XxWAAEzwwC.jpg:large

Dit is even snel de grootste die ik online kon vinden, maar resize in paint (zie onder) werkt ook prima. :+ Of reverse image search.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l2eFoAh3O3oca3rDevBwtsRx/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 27-06-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Volgens Michael Schmidt (AMuS) is de FIA nog niet klaar met Vettel.
http://www.auto-motor-und...idschan-2017-3426455.html

Will Buxton noemt Schmidt een onvoorwaardelijk betrouwbare bron.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

nachtnet schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:50:

Nou ik mach toch hopen dat dit nog een staartje krijgt en dat het niet afgedaan is met die 10 sec stop and go penalty, dat was echt een blamage!
Alle punten kwijt raken zoals Schumi is gebeurd gaat mij ook weer te ver maar hij had op zijn minst een zwarte vlag hadden moeten krijgen, nu dat niet meer kan is een wedstrijd schorsing wel het minste.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 13:38

AzzKickah

06-CENSORED

En ik heb Will Buxton erg hoog zitten, dus het is waar :Y
ScrooLoose schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:03:
[...]

Nou ik mach toch hopen dat dit nog een staartje krijgt en dat het niet afgedaan is met die 10 sec stop and go penalty, dat was echt een blamage!
Alle punten kwijt raken zoals Schumi is gebeurd gaat mij ook weer te ver maar hij had op zijn minst een zwarte vlag hadden moeten krijgen, nu dat niet meer kan is een wedstrijd schorsing wel het minste.
Volledig eens. Dit kan en mag echt niet zonder 1 wedstrijd schorsing blijven. Belachelijk gedrag.

Wel om van te smullen :D

Hey enneh... 'mach'...?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19275059_1342092509238837_6475387442787587388_n.jpg?oh=4742ad6bcde5c716912ea6ce264d3c45&oe=59DD0A84

Ik moest lachen :')

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ik vond deze erg treffend
Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/xa67mfydz/Knipsel.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
epo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:21:
[...]

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Ik ben ook meer Vettel dan Ham, maar kom op. Dit had gewoon een zwarte vlag, DSQ en/of meer strafpunten zodat hij de volgende race geschorst was. Overigens had dit ook gemoeten, en Ham ook, omdat de volgende de Red Bull ring is, en Max moet hier gewoon eens winnen. :+
Het gedoe van afgelopen zondag buiten beschouwing, vind ik de 'strijd' geweldig.
Ik ben geen "rijder" / "team" fan, maar hou van de sport ansich.
Natuurlijk baal ik dat VES uitvalt, dat stukje Nederland zit er gewoon in, maar verder vind ik juist de strijd als in dit jaar geweldig.
Lang geleden dat het zo 'echt' was, in elke sector zijn er teams met elkaar in strijd.
Mercedes-AMG en Ferrari, met als plaaggeest de RedBulls, ForceIndia, WIlliams, Toro Rosso en Haas in de middenmoot, maar wel met relatief gevaar voor de RB's
Tel daar de onderlinge 'vete's' bij tussen diverse coureurs op en je hebt ( als onafhankelijke kijker ) een mooi seizoen.

VET komt dit jaar goed uit de verf, HAM voelt de druk om te presteren, wat ineens geen zekerheid is.
VES kampt met pech, maar speelt toch in de kijker, zelfs Skysport is ondertussen om over zijn talent.

* FreshMaker kijkt met veel plezier elke keer weer

( en ook de twitteraccounts zijn buiten über-positief ook erg grappig dit jaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 01:41:
[...]

[...]

Het gedoe van afgelopen zondag buiten beschouwing, vind ik de 'strijd' geweldig.
Ik ben geen "rijder" / "team" fan, maar hou van de sport ansich.
Natuurlijk baal ik dat VES uitvalt, dat stukje Nederland zit er gewoon in, maar verder vind ik juist de strijd als in dit jaar geweldig.
Zo voel ik dat ook eigenlijk. Ik vind het mooi als de strijd gelijkwaardig is en een tikkeltje onvoorspelbaar, zonder dat dat komt door mechanische pech, maar puur door omstandigheden die hectisch zijn. Afgelopen race was inderdaad genieten, ondanks dat Max (want ik ben ook Nederlander) uitviel :) Ik heb op zulke momenten wel medelijden met de "F1 fans" die uitschakelen zodra Max stilvalt. Die hebben een prachtige race gemist.
Lang geleden dat het zo 'echt' was, in elke sector zijn er teams met elkaar in strijd.
Mercedes-AMG en Ferrari, met als plaaggeest de RedBulls, ForceIndia, WIlliams, Toro Rosso en Haas in de middenmoot, maar wel met relatief gevaar voor de RB's
Tel daar de onderlinge 'vete's' bij tussen diverse coureurs op en je hebt ( als onafhankelijke kijker ) een mooi seizoen.
Vroeger had je dat veel meer in de tijd dat F1-coureurs "rockstars" waren en nog geen mediatraining kregen. Emotie moeten we zien en dat hebben we gekregen afgelopen zondag :)
VET komt dit jaar goed uit de verf, HAM voelt de druk om te presteren, wat ineens geen zekerheid is.
VES VER kampt met pech, maar speelt toch in de kijker, zelfs Skysport is ondertussen om over zijn talent.

* FreshMaker kijkt met veel plezier elke keer weer

( en ook de twitteraccounts zijn buiten über-positief ook erg grappig dit jaar )
Ik heb de wedstrijd gevolgd via Ziggo, wat zei Sky over VER dan?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Grrrrrene schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:36:
[...]Ik heb de wedstrijd gevolgd via Ziggo, wat zei Sky over VER dan?
Van deze keer weet ik het niet, maar in race's vorig jaar was hij de 'one-season-fly' die met veel geluk Barcelona gewonnen had, en door bravoure in beeld kwam.
Dit jaar bewonderen en analyseren ze zijn ronde's, de inhaalacties maar vooral zijn start's, en ondanks zijn pech spreken ze over hem als een echte coureur, één van de mannen die weer publiek trekt met zijn race's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-06 15:23
Ik moet hem nog even met geluid bekijken maar een analyse van het HAM VET verhaal.

https://www.formula1.com/..._Baku_clash_examined.html

vergeet hem niet op 4483kbps te zetten :D

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 28-06-2017 09:12 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

Als het dus blijft zoals het is, is Buxton betrouwbaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

FreshMaker schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 01:41:
[...]

[...]

VES kampt met pech, maar speelt toch in de kijker, zelfs Skysport is ondertussen om over zijn talent.
Is het niet handiger om de namen van de coureurs voluit te schrijven? Dat VER, VES, VET maakt het een beetje warrig allemaal. .. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
210667 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:17:
[...]

Kun je dit toelichten? Zit op een terminal zonder geluid. Heb dus alleen beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:12

Just_I

What did you just say?

FreshMaker schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:45:
[...]

Van deze keer weet ik het niet, maar in race's vorig jaar was hij de 'one-season-fly' die met veel geluk Barcelona gewonnen had, en door bravoure in beeld kwam.
Dit jaar bewonderen en analyseren ze zijn ronde's, de inhaalacties maar vooral zijn start's, en ondanks zijn pech spreken ze over hem als een echte coureur, één van de mannen die weer publiek trekt met zijn race's
Geluk dat HAM en ROS elkaar eraf tikten, ja. Maar een groot deel van de race heeft VER RAI achter zich moeten houden welke sneller was. Het was het inzicht van VER dat er voor zorgde dat hij RAI achter zich kon houden.

Zonder verder me in de discussie te mengen, even mijn twee centen of over het HAM VET incident:
- Safetycar gaat naar de pits
- HAM mag het tempo aanvoeren en rijd het tempo wat hij wil
- HAM gaat door de bocht en kiest het tempo wat hij wil
- VET anticipeert dat in tegenstelling to de vorige herstart HAM gelijk na de bocht ervandoor wil rijden danwel in een hoger tempo
- VET verhoogd zijn snelheid, HAM niet
- Botsing tussen HAM en VET
- VET word boos en denkt dat hij een brake test kreeg en wil verhaal halen
- VET gaat naast HAM rijden en gebaard met hand
- VET stuurt tegen HAM aan, de reden kan ik niet beoordelen (opzet, niet goed opletten op de stuur richting, te wild met handgebaren,...)

Dat zowel Vettel als Ferrari continu verwijzen maar het initiële contact (van de "brake test") en antwoorden over het tweede contact ontwijken doet mij er zeer aan denken dat ze bewust zijn van de situatie en wat mogelijk de consequenties kunnen zijn. Om die reden steken ze de kop in het zand en blijven wijzen op de "brake test" om erger te voorkomen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
210667 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:17:
[...]

:? Nee, als het blijft zoals het is heeft de FIA blijkbaar besloten Vettel niet voor de internationale raad te laten verschijnen. Buxton, noch AMuS heeft iets over de uitkomst gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:27:
[...]

:? Nee, als het blijft zoals het is heeft de FIA blijkbaar besloten Vettel niet voor de internationale raad te laten verschijnen. Buxton, noch AMuS heeft iets over de uitkomst gezegd.
Speculaas, speculaas....Zowel van Schmidt als van Buxton. Maar dat mag hoor...doen we hier ook.. ;)

Möglicherweise droht Vettel der Gang vor das Internationale Sportgericht der FIA.

De Televaag zou er van maken:

Vettel vor das Internationale Sportgericht?

[ Voor 17% gewijzigd door 210667 op 28-06-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Dan ben ik blij dat jij de bronnen hebt om te bevestigen dat dit speculaas is :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 13:54
FreshMaker schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:45:
Volgens mij toch niet bij Sky... die zijn al lyrisch over Max sinds zijn eerste seizoen in de F1 in 2015...

"Verstappen will be at a world championship-winning team before he is 20. He is showing all the hallmarks of a Senna, of a Schumacher". - Martin Brundle
En dit riep hij in de race van china 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:33:
Dan ben ik blij dat jij de bronnen hebt om te bevestigen dat dit speculaas is :?
Daar zijn geen bewijzen voor nodig. Men gebruikt ? en mogelijkerwijs. Dat is al genoeg om te kwalificeren dat het speculaties zijn. Want Vettel is nog niet opgeroepen om te verschijnen voor het 'gerechtshof'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48
Dat is toch genieten als je dit ziet:

Wat was het toch een heerlijke race om te zien! :*) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
210667 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:34:
[...]

Daar zijn geen bewijzen voor nodig. Men gebruikt ? en mogelijkerwijs. Dat is al genoeg om te kwalificeren dat het speculaties zijn. Want Vettel is nog niet opgeroepen om te verschijnen voor het 'gerechtshof'.
"...auto motor und sport hat erfahren, dass Todt darüber nachdenkt, Vettel vor das Sportgericht zu zitieren...".
Daar zit geen vraagteken of mogelijkerwijs in volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:42:
[...]

"...auto motor und sport hat erfahren, dass Todt darüber nachdenkt, Vettel vor das Sportgericht zu zitieren...".
Daar zit geen vraagteken of mogelijkerwijs in volgens mij.
Nee inderdaad, daar staat letterlijk dat het helemaal niet zeker is of de FIA wel of niet klaar is met Vettel. Pure speculatie dus dat de FIA nog niet klaar is met Vettel :) Ze denken na over vervolgstappen, dus dat ze het erbij laten is ook nog een optie.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
sky gossip over vettel en fia (eigenlijk gewoon een vertaalde versie van de duitse site)
op 9:34
http://www.skysports.com/...10034948/f1-gossip-column

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Misschien was het wel HAM die vilein tegen VET aan reed. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Grrrrrene schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:13:
[...]

Nee inderdaad, daar staat letterlijk dat het helemaal niet zeker is of de FIA wel of niet klaar is met Vettel. Pure speculatie dus dat de FIA nog niet klaar is met Vettel :) Ze denken na over vervolgstappen, dus dat ze het erbij laten is ook nog een optie.
Het feit dat ze vervolgstappen overwegen betekent toch juist dat ze nog niet klaar zijn met Vettel? Als ze wel klaar waren geweest was er nu niets meer te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:41:
[...]

Het feit dat ze vervolgstappen overwegen betekent toch juist dat ze nog niet klaar zijn met Vettel? Als ze wel klaar waren geweest was er nu niets meer te overwegen.
Ik denk eerder dat ze het overwegen vanwege de eindeloze lijst met kritiek op de beslissing.
Nog even een huishoudelijke mededeling. Ik heb het topic wat langer open gelaten vanwege dit gedoe, maar tenzij er nog wat bijzonders komt zal ik deze in de loop van de dag sluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Daar kan ik me inderdaad heel wat bij voorstellen. En voor alle duidelijkheid: als ik bedoel ze zijn nog niet klaar met Vettel heb ik het over het overwegen van vervolgstappen, niet over de eventuele uitkomst van deze overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:27
Yonix schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:38:
Dat is toch genieten als je dit ziet:

[video]

Wat was het toch een heerlijke race om te zien! :*) _/-\o_
Heerlijk die Sainz. Wat een droplul :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Boinkie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:21:
[...]
Heerlijk die Sainz. Wat een droplul :')
Qua spin ziet die er het zelfde uit als de spin van Verstappen in Abu Dhabi 2016 :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb het idee dat Vettel een stuurbeweging maakte om Hamilton te laten schrikken, maar dat iets te agressief deed waardoor hij hem per ongeluk raakte. Nog steeds een domme heethoofd actie, maar niet zo erg als bewust iemand een beuk geven, dat kan namelijk op geen enkele manier goed gaan.

Dat Hamilton met z'n snelheid speelde (niet gasgeven terwijl je achterligger er op rekent is imho ook een soort 'braketest') lijkt me niet meer dan logisch, die vrijheid had hij en moest hij gebruik van maken.
Maar ik irriteer me vervolgens mateloos aan zijn rol als ideale schoonzoon na de race. Senna trok tenminste z'n bek open, Hamilton komt vaak niet verder dan passief agressief gedrag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ondertussen zijn de Mclaren Honda's nu gewoon betrouwbaarder dan de RB's als je naar gereden rondjes kijkt. :')
https://www.motorsport.co...ge-mclaren-f1-2017-924077

Oh en zelfs Alonso heeft al meer rondjes gereden dan Max. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-06-2017 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:27
DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:31:
Ondertussen zijn de Mclaren Honda's nu gewoon betrouwbaarder dan de RB's als je naar gereden rondjes kijkt. :')
https://www.motorsport.co...ge-mclaren-f1-2017-924077
Denk dat als de Renault's ook op dat vermogen zouden draaien ze allemaal heel over de finish komen. Uiteindelijk zijn het de punten die tellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb voornamelijk het idee dat Renault z'n randzaken niet op orde heeft, de ICE, MGU-H/K etc kan nog wel in orde zijn maar als de leidingen (en zelfs de bougies in China :') ) en electronica niet orde zijn dan heb je nog weinig aan dat vermogen en bij Honda is het andersom... maar de spec 3 ziet er promising uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47

Chiron

Moderator Discord
Robertdj schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:27:
Heb het idee dat Vettel een stuurbeweging maakte om Hamilton te laten schrikken, maar dat iets te agressief deed waardoor hij hem per ongeluk raakte. Nog steeds een domme heethoofd actie, maar niet zo erg als bewust iemand een beuk geven, dat kan namelijk op geen enkele manier goed gaan.

Dat Hamilton met z'n snelheid speelde (niet gasgeven terwijl je achterligger er op rekent is imho ook een soort 'braketest') lijkt me niet meer dan logisch, die vrijheid had hij en moest hij gebruik van maken.
Maar ik irriteer me vervolgens mateloos aan zijn rol als ideale schoonzoon na de race. Senna trok tenminste z'n bek open, Hamilton komt vaak niet verder dan passief agressief gedrag.
Hamilton is een schijnheil met z'n gas los laten. Dan remt de auto al net zo hard af als een gewone personenauto als je op de rem trapt. Hij had ook gas kunnen geven of door kunnen rollen na die bocht met dezelfde snelheid, wetende dat Vettel vlak achter hem zat. (En dat weet ie, want zodra de safety car is afgelopen en de restart plaats vindt, moeten degenen achter je dichtbij zitten, anders zijn ze gezien).

En dat is eigenlijk ook gewoon heel erg logisch, op de baan zijn het allemaal klootzakken en hufters en gebruiken alles wat in hun macht ligt. Anders word je geen wereldkampioen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:35

Ik denk dat er iets over in zijn contract staat en hij dus zijn bek niet kan opentrekken zonder er mee in de problemen te raken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:33
Chiron schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:03:
[...]

Hamilton is een schijnheil met z'n gas los laten. Dan remt de auto al net zo hard af als een gewone personenauto als je op de rem trapt. Hij had ook gas kunnen geven of door kunnen rollen na die bocht met dezelfde snelheid, wetende dat Vettel vlak achter hem zat. (En dat weet ie, want zodra de safety car is afgelopen en de restart plaats vindt, moeten degenen achter je dichtbij zitten, anders zijn ze gezien).

En dat is eigenlijk ook gewoon heel erg logisch, op de baan zijn het allemaal klootzakken en hufters en gebruiken alles wat in hun macht ligt. Anders word je geen wereldkampioen :)
Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Wat betreft het afremmen; dit geldt natuurlijk alleen op snelheid vanwege de enorme drag. Remmen op lage snelheid op de motor/ MGU-K is niet zo extreem. Dat zie je op de onboards ook.

Verder lijkt deze data een brake check ook te ontkrachten: https://www.reddit.com/r/...ent_data_also_with_other/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 17:52
[...]

Als de data die nu beschikbaar is klopt was het snelheidsverschil maar iets van 10 km/h over een periode van iets minder dan een seconde. Dus zo hard afremmen is dat nu ook weer niet. Bedenkt ook dat er op deze snelheid geen drag is die de auto doet afremmen als een "personenauto bij volle pedaal druk". Dat geldt alleen voor veel hogere snelheden.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:35
[...]

Hamilton had geluk dat zn diffuser nog opgelapt kon worden naar de rode vlag, anders was hij sowieso stuk langzamer geweest.

Daarnaast had Vettel zomaar zn achterband kapot kunnen snijden met zn voorvleugel.

Beide scenario's zijn niet echt positief voor Hamilton, dus waarom zou hij dat risico nemen als hij al op P1 ligt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:45:
[...]
[knip]
[mbr] Nog even een huishoudelijke mededeling. Ik heb het topic wat langer open gelaten vanwege dit gedoe, maar tenzij er nog wat bijzonders komt zal ik deze in de loop van de dag sluiten. :) [/mbr]
Goh, ik krijg ineens een flashback momentje naar vrijdag 23 juni 2017 00:12 :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007

Hij deed het hetzelfde als bij de eerste SC, daarnaast kreeg hij een melding van het team dat hij rustig aan moest doen omdat hij anders de SC zou inhalen voor de pit entry en Vettel zat er gewoon te dicht op omdat hij bij de eerste herstart gewoon zat te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:21
PFF nog steeds gezever hierover? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:40:
[...]

Hij deed het hetzelfde als bij de eerste SC, daarnaast kreeg hij een melding van het team dat hij rustig aan moest doen omdat hij anders de SC zou inhalen voor de pit entry en Vettel zat er gewoon te dicht op omdat hij bij de eerste herstart gewoon zat te slapen.
Zou goed kunnen hoor. Mijn opmerking over Hamilton was ook vooral in het algemeen bedoelt. Of hij op dat moment nou wel of niet iets anders deed qua snelheid, hij had de vrijheid om daarmee te spelen. Daardoor kan je achterligger niet meer anticiperen maar moet hij reactief rijden waardoor hij altijd een fractie later is.
Of Hamilton nou wel of niet iets anders deed, Vettel dacht dat Hamilton zou versnellen en anticipeerde dus verkeerd. Overigens pure winst voor toekomstige situaties, Vettel kijkt voortaan wel uit wanneer hij bij een herstart achter Hamilton hangt.

Als het wel een 'brake test' zou zijn is het wel grappig, 2 acties bedoeld als intimidatie (Vettel z'n move lijkt mij een poging tot) die allebei eindigen in tranen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:07
Arjantje72 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:44:
PFF nog steeds gezever hierover? |:(
Troll, zeg dan niets.

On topic. Ik ben benieuwd of de FIArrari nog iets gaat doen tegen deze idioterie. Race schorsing zou volkomen terecht zijn. Op kartbanen krijg je hiervoor ook de zwarte vlag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Razorbite schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Troll, zeg dan niets.

On topic. Ik ben benieuwd of de FIArrari nog iets gaat doen tegen deze idioterie. Race schorsing zou volkomen terecht zijn. Op kartbanen krijg je hiervoor ook de zwarte vlag.
FIArrari _O-

Volgens mij steunen ze Mercedes tegenwoordig veel meer.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48

Wom

Dat is wel een term uit vervolgen tijden, lang geleden dat ik die voorbij heb zien komen.

Overigens, op die onboard beelden viel mij het stuurtje van Williams op. Die hebben het scherm losgekoppeld van het stuur zelf. Mooie oplossing vond ik dat. Kan zijn dat andere teams dat ook hebben hoor, maar viel me daar voor het eerste op.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/static/img/mgl/3600000/3660000/3662000/3662600/3662613/s8/f1-malaysian-gp-2015-williams-fw37-steering-wheel.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:09
Wom schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:00:
Dat is wel een term uit vervolgen tijden, lang geleden dat ik die voorbij heb zien komen.

Overigens, op die onboard beelden viel mij het stuurtje van Williams op. Die hebben het scherm losgekoppeld van het stuur zelf. Mooie oplossing vond ik dat. Kan zijn dat andere teams dat ook hebben hoor, maar viel me daar voor het eerste op.

[afbeelding]
Nope williams is de enige en dat is eigenlijk ook al tijden zo. Force india heeft ook iets met zijn stuurtje. Dat was 3d geprint ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Dit bedoelde ik met mijn uitspraak dat er meer 'leven' in de F! gekomen is de laatste anderhalf jaar.
Natuurlijk is het niet alleen VER, die bij de ziggocamera zijn mening geeft ( en nog steeds vooraf aangegeven wat wél en niet mag )
Maar hij is vaak duidelijker in zijn grieven naar anderen ( en zichzelf ) dan we in lange tijd gezien hebben.
De haantjes mogen weer wat losser, op deze trend komt er heus nog wel een mooie actie waarin er echt gevochten wordt ( met de auto's, op de baan :+ niet de vuisten )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DDWCKcyW0AAXdge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje. :)

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1