[F1 2017] Race 6 - GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 57.489 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:51
Op ESPN lees ik dat Button een grid penalty gekregen heeft voor de crash met Wehrlein voor de volgende F1 race waar hij aan mee doet.

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:17
FastFred schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:45:
Op ESPN lees ik dat Button een grid penalty gekregen heeft voor de crash met Wehrlein voor de volgende F1 race waar hij aan mee doet.

_O-
Dat is hier ook al voorbij gekomen. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Rivanov Ben Indy aan het kijken nu, had de ESPN app geinstalleerd voor onboards en zag het voorbij komen, maar op GPupdate etc. nog niet gezien. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Erapaz schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:38:
[...]

"een f1 contract is waarde op papier niet waard" - 😉

Ok, te makkelijk. Ik denk dat er wel een soort van prestatieclausules zijn. Vergeet niet dat Max hot property was en kon kiezen tussen meerdere teams. Over geld hoefde hij niet te onderhandelen, het doel is altijd geweest om WDC te worden. Daarvoor moet je de mogelijkheid hebben om op het juiste moment in het juiste team te zitten.
precies. ik kan me dus niet zo voorstellen dat mercedes en ferrari nu geen interesse meer hebben in verstappen. maar goed, wie weet wordt de update van renault een killerupdate en wordt max vanaf 2018 met red bull een aantal keren wdc. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 23:08
nachtnet schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:01:
BUT 3 plaatsen Gridstraf + 2 Penalty points.. Erg benieuwd wanneer hij die 3 plaatsen straf moet uitzitten.. :+
Stel hij mag volgend jaar weer voor Mclaren rijden (het was toch soort van een sabbatical?) dan krijgt hij die straf in Australie gewoon :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:33
soulcrusher schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:29:
[...]

Stel hij mag volgend jaar weer voor Mclaren rijden (het was toch soort van een sabbatical?) dan krijgt hij die straf in Australie gewoon :9
Straffen zijn per seizoen m.u.v. Licentie-penaltypoints (die zijn 12 maanden geldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als Verstappen wijs is volgt hij het voorbeeld van Alonso. Lekker racen in de indy ipv de toeristische route rijden in een F1 wagen. Die Indy500 heeft echt veel meer met racen te maken! (alleen zegt het wel wat over het niveau als een Alonso gewoon met de top mee kan doen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
...

[ Voor 100% gewijzigd door nachtnet op 28-05-2017 20:39 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max hoort gewoon in de F1 terecht. Hij is pas 19 en rijdt al voor een topteam, en won al een race. Kom op, als er iemand is die ooit een gooi gaat doen naar de records van Schumacher dan is hij het wel. Hij heeft de jaren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11

Mystikal

It never hurts to help!

De Tweet van Ferrari is ook veel zeggend...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• soulcrusher
Mystikal schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:27:
Ah ja, dé tweet

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ankona schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:32:
Als Verstappen wijs is volgt hij het voorbeeld van Alonso. Lekker racen in de indy
Laat Max maar lekker zijn eigen plan trekken ipv het desastreuze plan van ALO de afgelopen decennia ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Humma Kavula op 28-05-2017 22:15 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:10
Humma Kavula schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:44:
[...]

Nou beter van niet, Alonso wederom met motorproblemen uit de Indy. Laat Max maar lekker zijn eigen plan trekken ipv het desastreuze plan van ALO de afgelopen decennia ;)
Nouja iig 2 x kampioen, moet het Max nog zien doen (en ja, aan de skills zal het niet liggen) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Snowdog schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:48:
Nouja iig 2 x kampioen, moet het Max nog zien doen (en ja, aan de skills zal het niet liggen) ....
Ik twijfel niet aan de capaciteiten van ALO maar na zijn 2x WK ( 10 jaar geleden) zijn zijn keuzes qua team niet al te best geweest, financieel wel maar niet voor zijn reputatie ( als in winnen )
Dus daarom: laat Max zijn eigen pad maar maken ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Humma Kavula schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:52:
[...]

Ik twijfel niet aan de capaciteiten van ALO maar na zijn 2x WK ( 10 jaar geleden) zijn zijn keuzes qua team niet al te best geweest, financieel wel maar niet voor zijn reputatie ( als in winnen )
Dus daarom: laat Max zijn eigen pad maar maken ;)
Daarin moet je ook gewoon een beetje geluk hebben. Vorig jaar dacht iedereen nog dat Vettel eenzelfde slechte keuze had gemaakt, dit jaar is het allemaal anders. En McLaren is met Honda iig een fabrieksteam, dat het allemaal zo brak is uitgevallen was vooraf ook moeilijk te voorspellen. Het had zomaar anders kunnen lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Welke? O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Snowdog schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:02:
Daarin moet je ook gewoon een beetje geluk hebben.
En daarom zeg ik ook, laat Max maar zijn eigen pad bewandelen ipv het ALO pad van de afgelopen decennia.
Geluk is een hele grote factor en dat zat/zit ALO niet mee de afgelopen 10 jaar.
max schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:11:
Kunnen we s.v.p. de Indy comments in dit topic achterwege laten, ik (en met mij waarschijnlijk anderen) wil straks om 23u de samenvatting kijken aangezien ik geen Ziggo Racing heb.

Thanks!
Sorry mate! Veel plezier zometeen O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Humma Kavula op 28-05-2017 22:14 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kunnen we s.v.p. de Indy comments in dit topic achterwege laten, ik (en met mij waarschijnlijk anderen) wil straks om 23u de samenvatting kijken aangezien ik geen Ziggo Racing heb.

Thanks!

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:53

sjaool

Every life should have 9 cats

max schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:11:

Thanks!
Ze zenden de race dan weer compleet uit hoor. Is geen samenvatting.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DA79sodUQAA4Cuf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:15
Omg.. Alonso.. Indy.. Honda....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
jammer dat Red Bull die snelste pitstop niet bij hun andere rijder hadden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-06 07:59
BasvanS schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:39:
Omg.. Alonso.. Indy.. Honda....
Sneu ja, maar dat heeft weinig met Monaco te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
P.O. Box schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:41:
[...]

jammer dat Red Bull die snelste pitstop niet bij hun andere rijder hadden :'(
Dan nog had de undercut niet gewerkt, vrees ik. Het is jammer, maar ergens is het ook wel fair om te zeggen dat niemand had verwacht dat de overcut zou werken en een undercut niet. Mercedes reageerde niet voor niets direct met Bottas en Ferrari daarna direct met Raikkonen. Alle drie de topteams dachten dat de undercut zou werken, maar blijkbaar boden de ultrasofts zelfs na 30+ rondjes nog meer grip dan gloednieuwe supersofts. Heel eerlijk: ik had dat ook niet verwacht, wie dat vooraf allemaal wel wist kan een leuke baan zoeken bij Ferrari/Mercedes/Red Bull ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:59
Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:47:
[...]

Dan nog had de undercut niet gewerkt, vrees ik. Het is jammer, maar ergens is het ook wel fair om te zeggen dat niemand had verwacht dat de overcut zou werken en een undercut niet. Mercedes reageerde niet voor niets direct met Bottas en Ferrari daarna direct met Raikkonen. Alle drie de topteams dachten dat de undercut zou werken, maar blijkbaar boden de ultrasofts zelfs na 30+ rondjes nog meer grip dan gloednieuwe supersofts. Heel eerlijk: ik had dat ook niet verwacht, wie dat vooraf allemaal wel wist kan een leuke baan zoeken bij Ferrari/Mercedes/Red Bull ;)
Zie mezelf absoluut niet als wannabee-strategist bij een F1-team, maar wat Red Bull gisteren presteerde grenst simpelweg aan wanprestatie. En datzelfde geldt voor de reactie van Mercedes.

Afgezien van de hele undercut/overcut (on-)mogelijkeden kon iedereen bedenken dat Verstappen achter Sainz terecht zou komen. Het 'treintje' Bottas was grofweg 0,5s per ronde sneller dan Sainz, dus een pitstop waarna Verstappen 4 seconden achter Sainz weer op de baan komt (op een baan waar niet in te halen is) was nou niet bepaald het meest briljante idee dat ze bij Red Bull ooit bedacht hebben.

Maar niet alleen Red Bull, maar ook Mercedes gaat niet vrijuit. Want bovenstaande hadden zij ook kunnen bedenken dus waarin hebben ze in hemelsnaam Bottas naar binnen gehaald 8)7 ?

Ze hadden zich gewoon op Ricciardo moeten focussen, die ging notabene gelijk met Sainz naar de pits. Hadden ze dat gedaan, dan was de kans vrij groot geweest dat Bottas voor beide Red Bulls had kunnen blijven.

Over de race verder maar niet te veel woorden vuilmaken lijkt me. Heb hier gelezen dat er 1 geslaagde inhaalmanoeuvre op de baan was voor positie, de overige positiewisselingen kwamen hetzij door pitstops, hetzij eindigden in een uitvalbeurt voor één van de betrokkenen.

Coureurs die op een ronde moeten worden gezet moeten hun wagens zo ongeveer parkeren omdat het snellere verkeer niet binnen een seconde van de voorganger kan rijden. Maar een seconde op Monaco is zo ongeveer 1,5 straatlengte zodat het continu lijkt dat men niet dicht genoeg erachter zit voor blauwe vlaggen.

We wisten het al, maar het wordt alleen maar weer versterkt: Monaco is een optocht waarbij enkel rijders-fouten en idiote strategische beslissingen de uitslag beïnvloeden. En beide hebben we gisteren genoeg gezien.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:22
alexbl69 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:37:
[...]

Zie mezelf absoluut niet als wannabee-strategist bij een F1-team, maar wat Red Bull gisteren presteerde grenst simpelweg aan wanprestatie. En datzelfde geldt voor de reactie van Mercedes.

Afgezien van de hele undercut/overcut (on-)mogelijkeden kon iedereen bedenken dat Verstappen achter Sainz terecht zou komen. Het 'treintje' Bottas was grofweg 0,5s per ronde sneller dan Sainz, dus een pitstop waarna Verstappen 4 seconden achter Sainz weer op de baan komt (op een baan waar niet in te halen is) was nou niet bepaald het meest briljante idee dat ze bij Red Bull ooit bedacht hebben.

Maar niet alleen Red Bull, maar ook Mercedes gaat niet vrijuit. Want bovenstaande hadden zij ook kunnen bedenken dus waarin hebben ze in hemelsnaam Bottas naar binnen gehaald 8)7 ?

Ze hadden zich gewoon op Ricciardo moeten focussen, die ging notabene gelijk met Sainz naar de pits. Hadden ze dat gedaan, dan was de kans vrij groot geweest dat Bottas voor beide Red Bulls had kunnen blijven.

Over de race verder maar niet te veel woorden vuilmaken lijkt me. Heb hier gelezen dat er 1 geslaagde inhaalmanoeuvre op de baan was voor positie, de overige positiewisselingen kwamen hetzij door pitstops, hetzij eindigden in een uitvalbeurt voor één van de betrokkenen.

Wagens die op een ronde moeten worden gezet moeten hun wagens zo ongeveer parkeren omdat het snellere verkeer niet binnen een seconde van de voorganger kan rijden. Maar een seconde op Monaco is zo ongeveer 1,5 straatlengte zodat het continu lijkt dat men niet dicht genoeg erachter zit voor blauwe vlaggen.

We wisten het al, maar het wordt alleen maar weer versterkt: Monaco is een optocht waarbij enkel rijders-fouten en idiote strategische beslissingen de uitslag beïnvloeden. En beide hebben we gisteren genoeg gezien.
Eens! Regelrechte blunder van RB die gelukkig voor hen nog goed uitpakte. Ze hadden moeten wachten tot BOT in verkeer kwam, dan werkt deze truc perfect op monaco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:47
Mooi verhaal man. Zet de tweet er dan ook bij dan weet men tenminste ook wat je bedoeld 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:59

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Die Parce Ferme vond ik wel een leuke om te lezen, word nog best veel aangepast

Jsunnyreports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Resultaat onderzoek Perez - Kvyat

Fact
Car 11 collided with car 26 in turn 18.

Offence
Involved in an incident as defined by Article 38.1 of the FIA Formula One Sporting Regulations
Decision
10 Second Time Penalty imposed after the race in accordance with Article 38.3 (10 seconds added to elapsed race time) (2 penalty points awarded, 5 points in total for the 12 month period)

Reason
The Stewards heard from Sergio Perez, the driver of car 11, Daniil Kvyat , the driver of car 26 and the team representatives and reviewed multiple angles of video evidence. The stewards concluded that although KVY and PER were racing for position, and that KVY could have yielded more at the second apex of Turn 18, PER was Predominantly to Blame under Art. 38.2.a for an incident that forced KVY to retire. Consistent with previous decisions, the Stewards determined that as PER was still running at the end, the penalty applied will be the same as if we had issued it during the race, and ordered that 10 seconds be added to PER elapsed race time, along with two penalty points.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Lekker handige beslissing. Probeert er iemand een risicootje te nemen door in Monaco in te halen, krijg je van de stewards direct het deksel op de neus.

Tip aan de coureurs: ga in het vervolg kwalificeren en vervolgens op zondag lekker klaverjassen met z'n allen. Eenieder die gisteren geprobeerd heeft z'n positie te verbeteren is daarvoor afgestraft; hetzij door een debiele teamstrategie, hetzij door een crash, hetzij door een straf van de stewards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:19

vliegnerd

Nintendo fan.

Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:47:
[...]

Dan nog had de undercut niet gewerkt, vrees ik. Het is jammer, maar ergens is het ook wel fair om te zeggen dat niemand had verwacht dat de overcut zou werken en een undercut niet.
Het Sky F1 commentaar voor en tijdens de race was duidelijk: De undercut gaat niet werken, de strategie moet overcut zijn. HAM zat ook op een strategie "zo lang mogelijk doorrijden".

Bij Sky waren ze het er behoorlijk over eens: De "strategie" van Ferrari om de undercut van BOT/VER te pareren was een handige truc om VET/RAI legaal te laten wisselen, zonder verboden team order. RAI kon gewoon blijven rijden en was dan nog voor BOT/VER op de baan teruggekomen.

RBR deed het slim: VER opofferen voor het team belang. Maar of dat bewust ging?

[ Voor 4% gewijzigd door vliegnerd op 29-05-2017 10:22 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-06 22:59
Ik begreep niet waarom Verstappen zo neerbuigend naar het team reageerde op de radio toen ze vroegen naar zijn pace ten opzichte van Bottas voor de stops. Waarschijnlijk vroegen ze hetzelfde aan Ricciardo en antwoordde hij dat hij veel sneller kon en gingen ze met hem voor de overcut ipv Verstappen. Dit is wel een leermomentje voor Max, gewoon altijd kalm blijven op de radio en zien waar de kansen liggen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

vliegnerd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:20:
...

Ik vermoed van wel, als ze RIC binnen hadden gehaald had Merc BOT waarschijnlijk niet binnen gehaald om RIC te coveren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:46
Tja, aan de andere kant, als er in 1 van de rondjes direct na de pitstop van Max een SC situatie was ontstaan was hij de enige uit de top 10 die niet meer had hoeven pitten, was 't veld vast wat in elkaar geschoven voordat mensen konden pitten en had die misschien wel op kop gereden.

Helemaal een monaco is toch wel een beetje gokken wat dat betreft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:25
Lasmibalsingh schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:23:
[..] gewoon altijd kalm blijven op de radio en zien waar de kansen liggen.
Juist ja... Ik weet niet of je zelf wel eens geracet hebt? Maar als je bloed fanatiek in een race zit en men gaat tijdens het racen allemaal vragen stellen of vreemde beslissingen maken dan kan dat een behoorlijke deuk in je fanatisme slaan. Om dan rustig te blijven over de radio is vrij lastig me dunkt.

Zelfs onze IceMan heeft het er moeilijk mee als men van Ferrari weer eens in zijn oren gaan zitten blaten. Wie herinnert zich niet de legendarische "Leave me alone, I know what I'm doing". En Kimi is buiten dat toch echt wel de rust zelve.

Ik kan het Verstappen toch echt niet kwalijk nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door DonJunior op 29-05-2017 10:38 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:22
[...]

Bij Sky waren ze het er behoorlijk over eens: De "strategie" van Ferrari om de undercut van BOT/VER te pareren was een handige truc om VET/RAI legaal te laten wisselen, zonder verboden team order. RAI kon gewoon blijven rijden en was dan nog voor BOT/VER op de baan teruggekomen.
Team orders zijn al een tijdje niet meer verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
[...]
... zonder verboden team order. ...
Wat is er dan juist verboden aan team orders ?
alexbl69 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:14:
Lekker handige beslissing. Probeert er iemand een risicootje te nemen door in Monaco in te halen, krijg je van de stewards direct het deksel op de neus.
Er is volgens mij toch een verschil tussen een risico nemen en iemand torpederen

[ Voor 46% gewijzigd door Kenhas op 29-05-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
[...]

Het Sky F1 commentaar voor en tijdens de race was duidelijk: De undercut gaat niet werken, de strategie moet overcut zijn. HAM zat ook op een strategie "zo lang mogelijk doorrijden".

Teamorders zijn tegenwoordig gewoon toegestaan. Denk dat het meer zo werd gedaan om de rust binnen het team te bewaren en te doen alsof het bad luck was en beide rijders nog een gelijke behandeling krijgen binnen het team.

edit: oops nummer zoveel, had de rest nog niet gezien :P

[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 29-05-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Snowdog schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:56:
[...]

Teamorders zijn tegenwoordig gewoon toegestaan. Denk dat het meer zo werd gedaan om de rust binnen het team te bewaren en te doen alsof het bad luck was en beide rijders nog een gelijke behandeling krijgen binnen het team.

edit: oops nummer zoveel, had de rest nog niet gezien :P
Wieweet, en nogmaals ik had het Kimi best gegund.

Ik denk dat de verklaring echter een stuk simpeler is: toen Kimi na zijn stop (toegegeven hij kwam ongelukkig achter Button uit) eenmaal vrije lucht had reed hij mid 1.16's, toen Vettel vrije lucht had voor zijn stop reed hij lage 1.15..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

alexbl69 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:14:

Tip aan de coureurs: ga in het vervolg kwalificeren en vervolgens op zondag lekker klaverjassen met z'n allen. Eenieder die gisteren geprobeerd heeft z'n positie te verbeteren is daarvoor afgestraft; hetzij door een debiele teamstrategie, hetzij door een crash, hetzij door een straf van de stewards.
Tja... Binnendoor inhalen in Rascasse :S. Ik weet niet wat Perez verwachtte...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

UltraSub schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:58:
[...]

Jezus wat een k*t interview weer... pffff... 8)7
Uiteraard is het aan jou om het als een kut-interview te kwalificeren. Waar ik dan altijd wel benieuwd naar ben is wat je dan had willen horen en welke vragen jij zou hebben gesteld.? Je hebt als interviewer zo'n 150 seconden voor vraag en antwoord. Lijkt mij niet echt genoeg tijd voor een diepte-interview.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:45
Grimmie187 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Team orders zijn al een tijdje niet meer verboden?
Voor zover ik weet mogen team orders, tenzij het om de leiding in de race gaat met het doel om de andere coureur te laten winnen (om akkefietjes als de bekende teamorder Barrichello en Schumacher in uit mijn hoofd Oostenrijk te voorkomen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Grimmie187 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:01:
[...]

Wieweet, en nogmaals ik had het Kimi best gegund.

Ik denk dat de verklaring echter een stuk simpeler is: toen Kimi na zijn stop (toegegeven hij kwam ongelukkig achter Button uit) eenmaal vrije lucht had reed hij mid 1.16's, toen Vettel vrije lucht had voor zijn stop reed hij lage 1.15..
Yea, ik denk ook wel dat Vettel veel sneller was, maar hij was er nooit voorbij gekomen als hij moest inhalen en zelfs als ze samen (in opeenvolgende rondes) naar binnen zouden gaan, zou er een reeele kans zijn dat Kimi nog eerst zou liggen. En ik geloof niet dat de banden van Kimi al op waren (zie ook Vettel/Ric). Dit was dus gewoon een stukje makkelijker denk ik :P

Als ik Ferrari was had ik het overigens ook zo gedaan (dat is Vettel voor Kimi zetten), die paar punten kunnen er uiteindelijk voor zorgen dat hij kampioen wordt. Jammer voor Kimi dus, maar die staat toch al te ver achter en was (/is dit seizoen) de langzamere van de twee. Zou het hem verder ook wel enorm gunnen, want vind Kimi wel een goeie gozer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Dennism schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:09:
[...]

Voor zover ik weet mogen team orders, tenzij het om de leiding in de race gaat met het doel om de andere coureur te laten winnen (om akkefietjes als de bekende teamorder Barrichello en Schumacher in uit mijn hoofd Oostenrijk te voorkomen).
Zelfs dat mag. Herinnert iemand zich Multi 21 met Webber en Vettel nog enkele jaren geleden? Dat was ook gewoon een teamorder (die Vettel negeerde).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
soulcrusher schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:19:
[...]

Zelfs dat mag. Herinnert iemand zich Multi 21 met Webber en Vettel nog enkele jaren geleden? Dat was ook gewoon een teamorder (die Vettel negeerde).
Volgens mij werd die juist "vermomd" onder het code woord "Multi 21" omdat dat soort Teamorders niet mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
[...]

Team orders were banned in 2003 after the incident between Rubens Barrichello and Michael Schumacher in the previous season. The FIA rule stated that,”Team Orders that could influence the outcome of a race” were banned. But teams did turn to team orders by using coded messages over the radio to let their drivers know.

This rule however, was removed after 2010 with the FIA saying there’s no way to properly define team orders and the rule wasn’t quite working. From then on there have not been any rules against team orders in the regulations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ah die aanpassing kende ik niet :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
210667 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Uiteraard is het aan jou om het als een kut-interview te kwalificeren. Waar ik dan altijd wel benieuwd naar ben is wat je dan had willen horen en welke vragen jij zou hebben gesteld.? Je hebt als interviewer zo'n 150 seconden voor vraag en antwoord. Lijkt mij niet echt genoeg tijd voor een diepte-interview.
Wat me zo irriteert is de manier van vragen stellen. Het zijn geen vragen, het zijn stellingen met als doel iemand woorden in de mond te leggen. En het joviale, het fancy gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003

vliegnerd

Nintendo fan.

[...]

Voor zover ik weet mogen team orders, tenzij het om de leiding in de race gaat met het doel om de andere coureur te laten winnen
Precies dit. Ten RAI zeggen "ga aan de kant voor VET" mocht in dit geval dus echt niet.

Tijdens de race was dit ook onderwerp van gesprek in het Sky F1 commentaar: "Dit is een manier om VET te laten winnen, zonder team order".

[ Voor 17% gewijzigd door vliegnerd op 29-05-2017 11:36 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Kenhas schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:53:
[...]
Er is volgens mij toch een verschil tussen een risico nemen en iemand torpederen
Vond dit geen torpederen. Er wordt in die bocht wel vaker ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-06 22:22
alexbl69 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Vond dit geen torpederen. Er wordt in die bocht wel vaker ingehaald.
Daar was ruimte voor een halve auto, niet meer. Dat Perez na dat incident ook nog liep te zeiken op de radio was helemaal kansloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kimi heeft wel eens letterlijk gezged in een interview, dat hij niet weet wat door hem op twitter/facebook enzzz gepost wordt omdat hij dat niet zelf doet maar de public relations collega`s dat voor hem/in naam van hem doen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Maandag na een weekeinde vol motorsport:
Leesvoer: MotorsportMonday - Issue 217 +65min

Afbeeldingslocatie: https://www.motorsportmonday.com/ckfinder/userfiles/images/May/May-1/COVER-UK.jpg

er is ook een US edition met meer NASCAR etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-06 22:59
DonJunior schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Juist ja... Ik weet niet of je zelf wel eens geracet hebt? Maar als je bloed fanatiek in een race zit en men gaat tijdens het racen allemaal vragen stellen of vreemde beslissingen maken dan kan dat een behoorlijke deuk in je fanatisme slaan. Om dan rustig te blijven over de radio is vrij lastig me dunkt.

Zelfs onze IceMan heeft het er moeilijk mee als men van Ferrari weer eens in zijn oren gaan zitten blaten. Wie herinnert zich niet de legendarische "Leave me alone, I know what I'm doing". En Kimi is buiten dat toch echt wel de rust zelve.

Ik kan het Verstappen toch echt niet kwalijk nemen.
Ja ik heb wel eens geracet. Je redenatie klopt van geen kant. Kimi liet zich niet kennen op de radio in tegenstelling tot verstappen die nieteens een normale vraag kon beantwoorden die van invloed was op de te gebruiken strategie. *knip*. Kimi reageerde in abu dhabi op onzinnige informatie van degene achter hem en hij werd in 2013 niet betaald door lotus. Hij ontving het pas het seizoen erna toen hij al bij Ferrari zat. Daarom was hij in dat jaar kortaf in het radioverkeer. Eerst even alle feiten op een rijtje.

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 29-05-2017 12:59 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:08:
[...]

Ja ik heb wel eens geracet. Je redenatie klopt van geen kant. Kimi liet zich niet kennen op de radio in tegenstelling tot verstappen die nieteens een normale vraag kon beantwoorden die van invloed was op de te gebruiken strategie.
Welke vraag was dat als ik vragen mag? De enige radiocommunicatie van VER die ik heb gehoor was:
“Verstappen: “Did Daniel stop.”
“Yes Max. Daniel has jumped us both.”
“What a *** *** disaster.”
*knip*

Edit: Ah, het gaat om zijn pace t.o.v. Bottas? Ik dacht dat hij daar heel helder over was: hij werd enorm opgehouden.

[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 29-05-2017 13:00 . Reden: quote verwijderd, dus opmerking op quote ook ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Grrrrrene schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:29:
[...]

Welke vraag was dat als ik vragen mag? De enige radiocommunicatie van VER die ik heb gehoor was:

[...]

[...]

*knip*
Ik denk dat het gaat over de communicatie die er eerder was. Er werd aan VER gevraagd hoe het zat met zijn rondetijden en tempo. Hij reageerde kortaf van dat kunnen jullie toch zelf ook zien.

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 29-05-2017 13:00 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zahariac schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Ik denk dat het gaat over de communicatie die er eerder was. Er werd aan VER gevraagd hoe het zat met zijn rondetijden en tempo. Hij reageerde kortaf van dat kunnen jullie toch zelf ook zien.
Ja, maar dat was toch ook duidelijk? Als je rondenlang binnen een seconde kunt blijven, afzakken en weer terug kunt komen, word je duidelijk opgehouden. Ik snap niet dat de team dat moest vragen :) Wat dat betreft lag zijn reactie wel in lijn met die van Bottas:
Mercedes: “If you’re comfortable, strat six.”
Bottas: “Does it look comfortable?”
Wat dat betreft eens met @DonJunior : Als je onnozele vragen gaat stellen aan je coureur, kun je dit soort reacties in the heat of the moment verwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 29-05-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:15
Zahariac schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Hu ik dacht juist dat aan Max gevraagd werd wat de afstand tot Bottas was, een vraag die eigenlijk maar 1 kant kan beantwoorden: de mensen op de pit.. Echt zo van ja uh dat zie je zelf toch? xd (volgens mij reageerde hij ook met een antwoord wat hierop leek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:36:
[...]

Hu ik dacht juist dat aan Max gevraagd werd wat de afstand tot Bottas was, een vraag die eigenlijk maar 1 kant kan beantwoorden: de mensen op de pit.. Echt zo van ja uh dat zie je zelf toch? xd (volgens mij reageerde hij ook met een antwoord wat hierop leek).
Ik weet het ook niet meer precies. Was volgens mij inderdaad iets in de trant van hoe is jouw pace ten opzichte van die van Bottas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zahariac schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:42:
[...]
Ik weet het ook niet meer precies. Was volgens mij inderdaad iets in de trant van hoe is jouw pace ten opzichte van die van Bottas.
Precies.

"how is our pace relative to Bottas Max?", gevolgd door; "well..., you can see that, no?"

(bij Channel4 houden ze tenminste meteen hun mond als er een radioboodschap wordt aangekondigd).

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2017 14:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Weet het ook niet meer precies hoe het gevraagd is (in de transcripts staat het niet), maar het team zal ongetwijfeld hebben willen weten of hij harder kon dan Bottas. Als ze dan vragen wat zijn afstand is tot Bottas (dat was het volgens mij wel) is dat inderdaad geen al te handige vraagstelling, zodat een enigszins geërgerd antwoord van Verstappen niet onlogisch was.

Maar ze hebben er daarna ongetwijfeld weer contact over gehad (wat dus niet is uitgezonden), omdat ze naar aanleiding van die info Max naar binnen hebben getrokken in de hoop hem voor Bottas te krijgen. Alleen niet zo heel snugger dat hij dan vlak achter de nog langzamer rijdende Sainz weer de baan op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:25
Achja, achteraf is het allemaal zo makkelijk. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Red Bull dit met opzet gedaan heeft. Ik zei nog tegen een vriend dat het valt of staat met de afstand naar Sainz. Op dat moment dacht ik dat de juiste tactiek was om te stoppen op het moment dat de afstand naar Sainz groot genoeg was, zodat Max alleen een plaats aan Ricciardo zou verliezen en met de undercut verder naar voren zou kunnen.

Wat dat betreft was de actie dom, want het was inderdaad duidelijk dat hij niet voor Sainz zou komen.
Maar ik had niet verwacht dat de pace op nieuwe SS trager zou zijn dan de oude US (los van het verkeer was de pace matig).
Red Bull had het hele weekend nog niet op de SS gereden, misschien hadden ze toch een extra setje mee moeten nemen.
Omdat Mercedes en Ferrari ook ging coveren, denk ik dat niemand verwacht had dat de oude US nog zoveel pace had en dus is het gewoon dikke pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Was de pitstop feilloos verlopen voor Verstappen dan had ie in ieder geval vóór Bottas gezeten en niet nét erachter.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Dennism schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:23:
Ah die aanpassing kende ik niet :)
Olav ook niet, dus je hoeft niet beschaamd te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 23-06 09:17
Racierox schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:50:
Achja, achteraf is het allemaal zo makkelijk. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Red Bull dit met opzet gedaan heeft.
Ik heb juist het idee dat ze dat wel degelijk met opzet hebben gedaan.. De vraag was alleen maar of de pitstop ook mercedes zou triggeren om Bottas binnen te halen zodat Sainz juist de boel een beetje ophield. En in het belang van het team is die P3 natuurlijk toch wat meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

UltraSub schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:30:
[...]

Wat me zo irriteert is de manier van vragen stellen. Het zijn geen vragen, het zijn stellingen met als doel iemand woorden in de mond te leggen. En het joviale, het fancy gedrag.
De manier van interviewen bevalt je dus niet. Dan nogmaals de vraag: "Hoe zou jij het dan doen in 150 seconden"?

Wat en hoe zou jij Verstappen hebben gevraagd.

Een stelling deponeren en dan op antwoorden wachten is vrij normaal in interviewtechnieken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-06 18:47
210667 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:48:
[...]

De manier van interviewen bevalt je dus niet. Dan nogmaals de vraag: "Hoe zou jij het dan doen in 150 seconden"?

Wat en hoe zou jij Verstappen hebben gevraagd.

Een stelling deponeren en dan op antwoorden wachten is vrij normaal in interviewtechnieken.
Kijk je wel eens de interviews van buitenlandse media? Het geeft al vrij veel aan dat VER bij deze zenders prima en rustig antwoord, en bij Ziggo toch vaak zenuwachtig en soms wat geïrriteerd overkomt.
Jack heeft ideeën in zijn hoofd en legt die voor bij VER, "zou jij niet kunnen doorrijden" "laten ze RIC maar lekker binnenhalen dikke lul ( 8)7 )). Prima dat ze dat zo doen, en natuurlijk verwacht ik van Ziggo geen Sky kwaliteit/reporters etc., maar ik vind dit erg kinderachtig en kijk daarom ook eigenlijk nooit meer beeldmateriaal van Ziggo.

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

yorkick schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:57:
[...]

Kijk je wel eens de interviews van buitenlandse media? Het geeft al vrij veel aan dat VER bij deze zenders prima en rustig antwoord, en bij Ziggo toch vaak zenuwachtig en soms wat geïrriteerd overkomt.

Ben in de gelukkige omstandigheid dat ik hier een schotel op het dak heb staan. Ik kijk dus best veel naar andere zenders die interviews hebben met deze en gene. Alleen het Italiaans is niet zo goed bij mij. Die skip ik dus meestal. Max zenuwachtig bij Ziggo?! Dan zie jij meer dan ik en ik geloof ook dat dat gewoon onzin is. Max en zenuwachtig is tegenstrijdig aan elkaar Over de kwaliteit van de naar ik meen door jou bewierrookte UK reporters kan ik ook nog wel wat opmerkingen over maken. Dat zijn meestal vragen waar ik zelfs een antwoord op kan geven. Zijn vragen waar je het doorsnee standaard riedeltje van de coureurs kan verwachten

Jack heeft ideeën in zijn hoofd en legt die voor bij VER, "zou jij niet kunnen doorrijden" "laten ze RIC maar lekker binnenhalen dikke lul ( 8)7 )). Prima dat ze dat zo doen,

Dat zijn toch echt goede interessante binnenkomers?! Niets mis mee. Verstappen antwoordde daar dan ook navenant op.

en natuurlijk verwacht ik van Ziggo geen Sky kwaliteit/reporters etc., maar ik vind dit erg kinderachtig en kijk daarom ook eigenlijk nooit meer beeldmateriaal van Ziggo.

Al eerder gezegd. Die duurbetaalde kwaliteitreporters stellen ook vaak vragen waarvan ik denk...Nah, jij verdient je geld ook wel erg makkelijk

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rivanov
De fan-tas-tische opening van Channel 4.

[Vimeo: https://vimeo.com/219395504]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:30:
De fan-tas-tische opening van Channel 4.

[video]
Eddie Jordan op een waterfiets 8)7 Is dat trouwens echt zijn jacht? Damn!

Edit: Ja dus :D

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 29-05-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Jack heeft ideeën in zijn hoofd en legt die voor bij VER, "zou jij niet kunnen doorrijden" "laten ze RIC maar lekker binnenhalen dikke lul ( 8)7 )). Prima dat ze dat zo doen, en natuurlijk verwacht ik van Ziggo geen Sky kwaliteit/reporters etc., maar ik vind dit erg kinderachtig en kijk daarom ook eigenlijk nooit meer beeldmateriaal van Ziggo.
Mwaaah, buitenlands ging ook aardig erin bij Raikonen, meteen de vraag 'how does it feel to be 2nd driver'?

Goed, komt hij natuurlijk met z'n iconische 'mwaaaaah' :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 13:30
Grrrrrene schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:34:
[...]

Eddie Jordan op een waterfiets 8)7 Is dat trouwens echt zijn jacht? Damn!

Edit: Ja dus :D
Betere vraag is, is het zijn eigen waterfiets? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Dit wil ik ook wel weten eigenlijk haha.

https://twitter.com/brodie18121996/status/868825489426624512

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
[...]

Wat @yorkick zegt. Amen.
Plooij doet dit ook bij andere coureurs. Laatst viel me op bij HAM dat die echt iets dacht als flikker op met je domme vragen man. Terwijl de interviewers van Sky/C4/NBC een rustig en normaal antwoord kregen, dus het was niet dat hij ergens over geïrriteerd was en niemand te woord stond.

Plooij heeft een extreem kinderachtige en slechte manier van interviewen. Wat ik wel eens terug lees hier, dat hij daardoor meer los krijgt dan anderen, geloof ik niks van. Maar dat zie je pas als je alle interviews bekijkt, en niet alleen die van ziggo. Die komen doorgaans allemaal uit dezelfde tijd en locatie en je ziet gewoon dat coureurs Plooij ook soms zat zijn en dat het averechts werkt.
Ik vond Kalff vroeger ook soms irritant, maar laat die in godsnaam terug komen en schop Plooij eruit.

Nee, dit is niet weer een rant op commentaar van Ziggo inclusief Mol. Mol mist regelmatig wat en maakt soms behoorlijke missers. Daarnaast is hij erg erg oranje gekleurd. Maar hij is alleen, heeft geen sidekick (dat zouden ze echt moeten doen!) en ik kan het hem allemaal vergeven.

[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 29-05-2017 19:30 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-06 18:47
Enige wat ik me kan voorstellen is dat na de SC situatie hij na de eerste bochten de remmen al weer behoorlijk om temperatuur had, maar de koeling ervan nog niet (mede doordat het hele veld weer compact was en hij ergens achteraan reed)? Zal hoogstwaarschijnlijk gewoon een mechanisch probleem zijn geweest, al klonk hij inderdaad wel erg nerveus over de radio.

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
UltraSub schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:29:
[...]

Wat @yorkick zegt. Amen.
Plooij doet dit ook bij andere coureurs. Laatst viel me op bij HAM dat die echt iets dacht als flikker op met je domme vragen man. Terwijl de interviewers van Sky/C4/NBC een rustig en normaal antwoord kregen, dus het was niet dat hij ergens over geïrriteerd was en niemand te woord stond.

Plooij heeft een extreem kinderachtige en slechte manier van interviewen. Wat ik wel eens terug lees hier, dat hij daardoor meer los krijgt dan anderen, geloof ik niks van. Maar dat zie je pas als je alle interviews bekijkt, en niet alleen die van ziggo. Die komen doorgaans allemaal uit dezelfde tijd en locatie en je ziet gewoon dat coureurs Plooij ook soms zat zijn en dat het averechts werkt.
Ik vond Kalff vroeger ook soms irritant, maar laat die in godsnaam terug komen en schop Plooij eruit.

Nee, dit is niet weer een rant op commentaar van Ziggo inclusief Mol. Mol mist regelmatig wat en maakt soms behoorlijke missers. Daarnaast is hij erg erg oranje gekleurd. Maar hij is alleen, heeft geen sidekick (dat zouden ze echt moeten doen!) en ik kan het hem allemaal vergeven.
Plooij zal ongetwijfeld een hele aardige vent zijn, maar ik persoonlijk vind dit format waardeloos en tenenkrommend. Afgezien van zijn beroerde interviews vind ik zijn 'bijdragen' tijdens de race alleen maar storend.

Het niveau en het overzicht zou enorm omhoog gaan als er in plaats van Plooij een side-kick naast Olav komt. Want wat hij moet doen is simpelweg niet te doen. Het én alles in de gaten moeten houden én dat ook nog eens in een samenhangend verhaal gieten is simpelweg niet te doen in je eentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:29:
[...]

Ik vind dat Ziggo, gezien het succes van F1 in NL, ook echt wat moet doen aan hun team. Niets ten nadele van Olav Mol, maar hij kan gewoon niet op tegen de teams zoals Sky en Channel 4 ze sturen. En hij is al wat ouder, dus het is ook wel logisch dat Will Buxton wellicht een beter overzicht heeft (hoe groot is het team van NBC SN eigenlijk? Het lijkt een one-man-show).

Ik heb niet zoveel met Jack Plooij, ik vind hem inderdaad wat irritant, te hip, etc, maar dat is een persoonlijke mening over hem. In dit geval in Monaco werkt Max ook totaal niet mee om een normaal antwoord te geven. Je merkt dat hij gaandeweg de interviews (en Ziggo krijgt het eerste interview) beter grip krijgt op zijn emoties, waardoor de betere reacties later pas komen. Dan heb je als Ziggo-zijnde de scoop, maar wat heb je daaraan als het vechten tegen de emoties (tranen?) is en het antwoord daardoor vrij waardeloos is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 19:46

Wom

Zijn vraag aan het team voor hulp ging door merg en been. De hulpeloosheid wat dat uitstraalde vond ik veelzeggend.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
@Wom zeker. Hopelijk (voor hem), horen we dit soort wanhoopskreten niet meer.

Even inhaken op het Ziggocommentaar. Hoewel mijn favo zender SKY is, ga Ziggo daar nou niet mee vergelijken. Afgezien van het grotere budget heeft SKY veel meer geschiedis in huis in de vorm van hun presentatoren. Dat hebben wij nu ook met onze NL F1 coureurs maar die hebben een wat minder indrukwekkend verleden en zijn wat minder lang actief geweest op de F1 paddock na hun carierre dan de Britten. Had bij toeval Doornbos actiever bezig geweest met de contacten in de F1 en RedBull, dan hadden zij (Olav en Doornbos) een gouden duo kunnen zijn op de baan. Zet er 2 enthousiaste talentjes ala Ted bij en klaar. Echter is dit niet het geval en moet Ziggo roeien met de riemen die ze nu hebben. En gezien F1 nu pas wat groter begint te worden in Nederland doen ze het mijn inziens zo heel slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ik vind Jenny Gow, Suzy Perry, Lee McKenzie en die van Formule E, Nicky nogwat, anders ook allemaal veel beter dan de Nederlandse presentatoren. Terwijl ze allemaal geen F1 ervaring hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik denk dat we het over het algemeen wel eens zijn over Jack, het is 99% van de tijd tenenkrommend.

Ik moest wel hardop lachen toen Jack tijdens de race (!) een hele lijst met bizar nutteloze feitjes begon op te ratelen (afgelegde meters, aantal banden, etc.), toen hoorde je zelfs de irritatie in Olav zijn stem of hij wel helemaal lekker was.. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:15

AzzKickah

06-CENSORED

Grimmie187 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:53:
Ik denk dat we het over het algemeen wel eens zijn over Jack, het is 99% van de tijd tenenkrommend.

Ik moest wel hardop lachen toen Jack tijdens de race (!) een hele lijst met bizar nutteloze feitjes begon op te ratelen (afgelegde meters, aantal banden, etc.), toen hoorde je zelfs de irritatie in Olav zijn stem of hij wel helemaal lekker was.. _O-
Is daar een fragment van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
AzzKickah schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:11:
[...]

Is daar een fragment van?
Zou ik even terug moeten zoeken, het zit niet in de Ziggo samenvatting iig. Het was ergens in het begin van de race en het gesprek eindigde met Olav die aan Jack vroeg hoeveel mooie dames er rondliepen in Monaco omdat dat misschien wel interressante informatie zou zijn :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Was wel in ronde 49 hoor.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Verder eens met @Jasphur . Sky is de defacto standaard F1 broadcast, aangezien F1.com hun race commentaar gebruikt in samenvattingen. Ze hebben een race coureur en oke commentaar naast elkaar, een enthiousiaste pit reporter en de hele show (montage e.d.) eigenlijk compleet.

Channel 4 vond ik afgelopen weekend ook niet gek. Ze hebben Coulthard op commentaar, en Chandok in de pits. Beide met race ervaring en dus weten ze wel hoe F1 werkt.

Eigenlijk zouden Ziggo Sport zo'n persoon op locatie moeten hebben, maarja.. zo te zien kluisteren ze zichzelf liever vast aan een studio met wat publiek en/of "F1 Cafe". Ik zie daar zelf niet zoveel meerwaarde in. Bovendien kost het ws ook flink meer om een gozer zoals Doornbos op reis te sturen, en de vraag is of hij dat ook wel wil/kan. Afreizen naar alle practice sessions kost veel tijd..

Ws is dit het beste wat ze kunnen gegeven hun middelen. Aan je zelf de keuze welke show je kijkt.

[ Voor 90% gewijzigd door Hans1990 op 29-05-2017 23:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 10:44

p0st

Dutch Reefer

Nog een mooi plaatje als afsluiting dan :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qpp3zx2.jpg

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 16:03
Hans1990 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:51:
Was wel in ronde 49 hoor.

***members only***

Verder eens met @Jasphur . Sky is de defacto standaard F1 broadcast, aangezien F1.com hun race commentaar gebruikt in samenvattingen. Ze hebben een race coureur en oke commentaar naast elkaar, een enthiousiaste pit reporter en de hele show (montage e.d.) eigenlijk compleet.

Channel 4 vond ik afgelopen weekend ook niet gek. Ze hebben Coulthard op commentaar, en Chandok in de pits. Beide met race ervaring en dus weten ze wel hoe F1 werkt.

Eigenlijk zouden Ziggo Sport zo'n persoon op locatie moeten hebben, maarja.. zo te zien kluisteren ze zichzelf liever vast aan een studio met wat publiek en/of "F1 Cafe". Ik zie daar zelf niet zoveel meerwaarde in. Bovendien kost het ws ook flink meer om een gozer zoals Doornbos op reis te sturen, en de vraag is of hij dat ook wel wil/kan. Afreizen naar alle practice sessions kost veel tijd..

Ws is dit het beste wat ze kunnen gegeven hun middelen. Aan je zelf de keuze welke show je kijkt.
Maar is het nodig om iemand als Doornbos naar iedere practice te sturen? Ik kan me voorstellen dat het al zou helpen als hij, bijvoorbeeld, op zondag Olav ondersteund en aan het einde van de race richting de pit gaat voor interviews met de coureurs (evt. met quali). Dan hoef je Doornbos niet het hele weekend op pad te sturen, maar heb je wel betere beelden en interviews van de race.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

Grimmie187 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:53:

Geeft wel meteen aan hoe boeiend de race was... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:57:
[...]

Maar is het nodig om iemand als Doornbos naar iedere practice te sturen? Ik kan me voorstellen dat het al zou helpen als hij, bijvoorbeeld, op zondag Olav ondersteund en aan het einde van de race richting de pit gaat voor interviews met de coureurs (evt. met quali). Dan hoef je Doornbos niet het hele weekend op pad te sturen, maar heb je wel betere beelden en interviews van de race.
Geen idee of je Indy 500 hebt gekeken, maar commentaar van Doornbos was daar regelmatig niet om aan te horen. Ja, makkelijk vanuit je schermpje namen op de lezen, maar hoevaak hij met z'n 'weetjes' kwam om even te laten zien hoeveel hij weet van heel die indy's. weet (terwijl zijn tijd dit nog aparte champcars was).

Zou ik eerder een Coronel pakken, desnoods beide, 1 in pit, andere roaming.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:56:
[...]

Geen idee of je Indy 500 hebt gekeken, maar commentaar van Doornbos was daar regelmatig niet om aan te horen. Ja, makkelijk vanuit je schermpje namen op de lezen, maar hoevaak hij met z'n 'weetjes' kwam om even te laten zien hoeveel hij weet van heel die indy's. weet (terwijl zijn tijd dit nog aparte champcars was).

Doornbos heeft volgens mij ook de 'echte' indy500 gedaan, daarnaast heeft hij twee seizoenen in de oude champcar serie gereden, toen het inderdaad nog gescheiden was.
Coronel raced zelf nog actief, die kun je niet strikken als pitreporter denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Tleilaxu op 30-05-2017 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

haha de gebroeders Coronel. Dat word een feest op de paddock!
"Hej je wagen is 5 races oud! Je verzekering kan omlaag".

En zit Coronel niet onder de duim van RTL? Beide heren.

Volgens de Wiki is Doornbos inderdaad een ex-Indy 500 rijder
Wikipedia: Robert Doornbos

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 30-05-2017 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:38
[...]

De manier waarop Doornbos vertelt kan een "kenner" tegen het hoofd stoten en wellicht arrogant overkomen. Maar hij vertelt heel vaak zaken (ook bij de Indy) wat veel kijkers gewoon echt niet weten. Hij legt het vaak nog goed uit ook. Ook die anderhalve Ziggo studio aflevering die ik heb gezien; hij vertelt over procedures, manieren van werken binnen het team, gevoel van een coureur etc. Dat is iets wat niet veel mensen kunnen vertellen en weten. F1 rijden is anders dan de ClioCup natuurlijk :+ .

Het is vaak wel iets van: In mijn tijd was het.......... Dus de manier waarop kan wel wat anders, maar informatieve dingen brengen die voor velen onbekend zijn, is helemaal niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

StealthyPeanut schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:28:
[...]

Het is vaak wel iets van: In mijn tijd blahhhhhhh. Dus de manier waarop kan anders,
Wat jammer nu weer. Je was net zo goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
StealthyPeanut schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:28:
[...]

De manier waarop Doornbos vertelt kan een "kenner" tegen het hoofd stoten en wellicht arrogant overkomen. Maar hij vertelt heel vaak zaken (ook bij de Indy) wat veel kijkers gewoon echt niet weten. Hij legt het vaak nog goed uit ook. Ook die anderhalve Ziggo studio aflevering die ik heb gezien; hij vertelt over procedures, manieren van werken binnen het team, gevoel van een coureur etc. Dat is iets wat niet veel mensen kunnen vertellen en weten. F1 rijden is anders dan de ClioCup natuurlijk :+ .

Het is vaak wel iets van: In mijn tijd blahhhhhhh. Dus de manier waarop kan anders, maar informatieve dingen brengen die voor velen onbekend zijn, is helemaal niks mis mee.
Ik vind hem niet bepaald slecht maar hoe vaak ik wel niet heb gehoord van Doornbos dat je bij de Indy een switch hebt om het gewicht van rechtsachter naar links voor kan verplaatsen. :+ Het kwam op mij op het gegeven moment een beetje over van, ik weet een paar dingen heeeel goed en de rest niet, dus vertel ik maar wat ik weet :9

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:38
210667 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:48:
[...]

Wat jammer nu weer. Je was net zo goed bezig.
Iets liever weggezet voor je O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
De mensen bij Ziggo sport zijn allemaal niet om aan te horen. Ten eerste die mensen in de studio. Rob en Robert die als een soort VI inside met elkaar botsen, het is zo treurig dat het lachen me al een tijdje vergaan is.

Die 2 worden dan aangevuld met een gast of expert en dat is me een partijtje dieptriest. Deze keer zat die Brandsteder erbij en mijne liebe wat erg! "goh, er zit een plankje onder die auto", ja dude, al jaaaaaren. En als er dan een expert bij zit zoals een Coronel (die ik op zich hoog heb zitten), dan moet er op de een of andere manier in elke zin het woordje "Max" zitten. Vaak met "kan het beter" of "is zo'n koele kikker" er achter. Het F1 café is de ultieme uiting daarvan, een stukje tv waarbij het gemiddelde SBS6 publiek wegzapt vanwege de inhoudsloosheid.

Met de rechten die Ziggo heeft, met de mogelijkheden en het geld wat ze ervoor neer willen leggen kan dit zo gigantisch veel beter en mooier. Waar is de tijd dat Olav nog de technische details besprak, waar zijn de tijden dat er onderlinge verschillen besproken werden en waarom sommige rijders op bepaalde plekken wel tijd wonnen en waar niet. Diepte, detail, journalistieke waarde. Dat kan, zelfs met 3 man op het circuit en evenveel op de bank in de studio.

Allereerst Rob weg, in een kast en nooit meer opendoen. Zet daar iemand met kennis en een verhaal neer en niet iemand die alleen maar in elke zin "Max" kan zeggen. Vul dit aan met Doornbos en geef hem een meer technische rol, gebruik z'n kennis en misschien contacten. Neem geen experts of gasten meer mee, maar geef dat geld uit voor iemand naast Olav zodat hij niet 10-tallen fouten per race maakt. Ik snap dat Olav niet alles kan zien omdat hij op meerdere schermen moet kijken, maar het is soms wel te erg voor woorden en dat is niet nodig, kost je alleen iemand die op de achtergrond mee kijkt en corrigeerd waar nodig. Jack kritischer maken, meer diepte geven. Leuk dat je jezelf als fan neerzet en niet als journalist, maar dat is een slap excuses om geen diepgang te hebben en jezelf alleen maar een mooie baan te geven naast je tandarts gebeuren.

Met een paar aapassingen maak je het zo veel beter imho.. (en nee, ik heb geen Sky, anders had ik geen Ziggo gekeken)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14

Martinspire

Awesomeness

Ik zal maar weer even een topic benadrukken waar al dat TV/Ziggo geneuzel terecht kan: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

En ranten of feedback sturen kun je hier doen: http://bit.ly/2qvBtJr

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 30-05-2017 12:48 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
kak, sorry Martinspire.. had de titel van dat topic wel gelezen maar heb onder "kwaliteit" de brakheid van de illegale streams verstaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Goed, voordat het nog onvriendelijker wordt, hang ik hier maar een slotje aan. Totdat het Canada-topic open gaat kunnen we in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 terecht, en voor het bespreken van de verschillende uitzendingen en commentators kun je terecht in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?.

[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 30-05-2017 16:16 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 en Alonso zijn Indy500 race zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1