Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20
Cyw00d schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:49:
Waar gaan jullie de TRÅDFRI Draadloos plug-in stopcontact allemaal voor gebruiken?

Ik kom niet verder dan lampen schakelen, maar dan doe ik daar liever lampjes in die ik kan schakelen. TV, Koffiezetapparaat etc is allemaal al te schakelen via Home Assistant.
Heb wel een draadloos stopcontact van een ander merk. En die gebruiken we voor de electrische deken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Waar gaan jullie de TRÅDFRI Draadloos plug-in stopcontact allemaal voor gebruiken?

Ik kom niet verder dan lampen schakelen, maar dan doe ik daar liever lampjes in die ik kan schakelen. TV, Koffiezetapparaat etc is allemaal al te schakelen via Home Assistant.
Niet alle armaturen kan je een lamp in stoppen die zelf kan schakelen of er zitten gewoon te veel lampen in.

Ik heb een armatuur aan de muur met 4 lampen er in en een met 2 halogeen lampjes. Dan kan ik beter één schakelaar gebruiken dan 4 lampen er in stoppen. Ook gebruik ik de schakelaars (nu nog sonoff) om meerdere lampen tegelijk aan/uit te kunnen zetten.

Maar goed, verder dan lampen kom ik zelf ook niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-10 20:38

Onder de keukenkastjes heb ik oude IKEA keuken led balken met 230v stopcontacten. Die installatie zit met een stekker vast achter het de koelkast en schakelde ik af met de Ansluta afstandsbediening. Dit zit nu op een Tradfri plug.

De Ledberg ledstrip onder het bed zit op een plug.

Ik had in eerste instantie ook het plan om de wasmachine en droger slim te maken met zo'n plug. Maar omdat ze geen vermogen/verbruik kunnen uitlezen weet je dan niet waarneer ze klaar zijn. Dus daar gaan Z-Wave Neo Coolcam Smart Outlets tussen.

Oh en onze 4 PAX kasten met geintergreerde verlichting krijgt een tradfri driver, zelfde geldt voor de Besta.

[ Voor 5% gewijzigd door Zandpad op 02-10-2018 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:54

Ik wil 't gaan gebruiken voor m'n koffiezetapparaat en TV. Heb nog geen smart plugs omdat ik ze te duur vind; deze van de IKEA zijn keurig geprijsd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34

Ik heb 2 grote staande lampen met in beide 6 e14 lampen.
Ik vind het te duur om 12 smart lampen te kopen, en heb ook geen behoefte om iedere lamp individueel te kunnen schakelen.
1 smartplug met een verdeelstekker is dan een stuk goedkoper en praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:21
Thanks, ik zie vooral lichtschakelen dus als optie en dan ook lampen die geen mogleijkheid hebben om slim te maken op een andere goedkope manier.

Ik zelf bedacht me nog dat ik tuinverlichting wil kunnen schakelen, dus dat is ook een goede toepassing.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Sec zijn het Osram pluggen die ik ervoor gebruik maar het principe is hetzelfde;
- 1 plug schakelt tv/receiver etc in woonkamer (geen sluipgebruik)
- 1 plug schakelt tv/receiver etc in werkkamer (geen sluipgebruik)
- 1 plug schakelt afstandsbedienbare garagedeur uit als het alarm 'AwayFromHome' aan staat (zodat garagedeur dan niet te openen is, alarm via Domoticz)
- 1 plug schakelt de floodlight in de tuin op zonsondergang (en vervangt daarmee dus een tijdschakelaar)

Alles wordt overigens via een Hue Bridge aangestuurd, maar dat is natuurlijk hetzelfde principe allemaal als Trädfri :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-10 21:59

Voor verlichting en ook voor de kerstboom lijkt het me ideaal.
Hoop dat ze er nog zijn in Delft, dan ga ik er komend weekend eentje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:04
Ik zie dat de draadloze stopcontacten inmiddels ook in de Portuguese IKEA (online) zijn beland. Wel opvallen het prijsverschil tussen PT en NLD.
Zonder schakelaar maar €1 goedkoper dan met, maar wél €4 duurder dan in NLD...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fbeGdp5.png
Overigens zijn de overige prijzen (bewegingsdetector, gateway, AB) wel gelijk. Zie hier

[ Voor 12% gewijzigd door jassie256 op 02-10-2018 14:45 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/...d_blind_motion_sensor_v2/
IKEA started testing the new firmare - available here Version_info.json.

Among the usual devices (some with the upgraded firmware) you can find the new devices:

Connected Blind (inside of firmware called KADRILJ roller, E1752-140)

Motion sensor 2 (E1525 - according to this number, it's the same existing sensor, but probably with v2 firmware)

Signal repeater (E1746)

sy5882 bulb white-spectrum (there is also sy5882 driver) (inside of firmware TRADFRI bulb E12 WS2 opal 600lm)

Also Tradfri gateway has version 1.7.19.
Kwam dit tegen op reddit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 07:03

De elektrische deken en de kerstverlichting die buiten hangt (stekker binnen).

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnuke
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-05-2024

Ben wel benieuwd hoe je je koffiezetapparaat en home Assistant dan hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:21
elnuke schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:57:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je je koffiezetapparaat en home Assistant dan hebt aangesloten?
Ik heb deze die via bleutooth te besturen is (raspbery pi w):
pricewatch: Krups Nespresso Expert & Milk XN6018

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBK001
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-09 21:20
Kan iemand aangeven hoe de Tradfri hub te koppelen aan Google Home? Als ik de app start op een Android toestel (Oneplus 2 en Samsung S9) en aangeef te willen koppelen dan kom ik niet verder. In Google Home worden de devices niet zichtbaar terwijl ze in de Tradfri app zelf wel werken. Ik kan geen documentatie voor e.e.a. vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Waar ik die van een ander merk al voor gebruikte is voor verwarming van de slaapkamer, voor heet water in de badkamer, voor een paar filament-LED-lampen, voor een draadloze printer en voor een bewakingscamera.

Ik wil er ook gaan gebruiken voor de aanrechtverlichting (zolang die nog halogeen is) en volgend jaar zomer voor een muggenverjager, dus als ik toevallig bij Ikea ben komend weekend, ga ik er zeker 2 kopen.

Als Tweaker zou ik ze misschien willen gebruiken om de homeserver te kunnen resetten buitenshuis, maar die van mij is nog nooit vastgelopen dus dat hoeft niet.

(Overigens hebben alle schakeldozen die ik al heb een aan/uit-knopje op de schakeldoos zelf en die knopjes gebruik ik ook regelmatig)

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
TBK001 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:25:
Kan iemand aangeven hoe de Tradfri hub te koppelen aan Google Home? Als ik de app start op een Android toestel (Oneplus 2 en Samsung S9) en aangeef te willen koppelen dan kom ik niet verder. In Google Home worden de devices niet zichtbaar terwijl ze in de Tradfri app zelf wel werken. Ik kan geen documentatie voor e.e.a. vinden.
Je koppelt niet met de Google Home app maar met Google Assistent.

Tradfri app, instellingen, integration, Google Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBK001
Ik zeg het verkeerd, ik bedoelde assistent. Vanuit de tradfri app wordt dit niet gestart om te koppelen wanneer ik de knop indruk. Ik zie ook nergens de optie bij assistent om te koppelen.
Tuktop schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:39:
[...]

Je koppelt niet met de Google Home app maar met Google Assistent.

Tradfri app, instellingen, integration, Google Assistant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

Interessante vondst! De vermeldingen van de raamverduistering en repeater zijn goede vooruitzichten.

Het hogere versienummer zal wel de firmware-update voor HomeKit zijn. Ook goed nieuws. Helaas voor de dimmer geen firmware update, dus die zal nog wel niet in HomeKit zichtbaar worden.

Naast dat de motion sensor er met twee firmware versies in staat komt ook de LED driver er ogenschijnlijk meerdere keren in voor. De LED driver die ik thuis heb staat volgens de app op v 1.2.245. In deze feed zijn er drie vermeldingen voor 'driver' met 2x een lager versienummer: 1.2.217. De derde staat op 2.0.019. Benieuwd hoe dat zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Ik ga ze gebruiken ter vervanging van mijn Sonoffs. Die zijn onbetrouwbaar (verbinding), en ik heb op anderhalf jaar tijd al een paar stuks uitval die niet meer aan de praat te krijgen zijn.

Koffiezet, kerstverlichting auto aan bij schemerdonker, elektrische garagepoort 's nachts/bij afwezigheid uitschakelen, automatisch schakelen van ventilatie, elektrisch kacheltje in de garage schakelen bij vriestemperaturen, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
TBK001 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:38:
Ik zeg het verkeerd, ik bedoelde assistent. Vanuit de tradfri app wordt dit niet gestart om te koppelen wanneer ik de knop indruk. Ik zie ook nergens de optie bij assistent om te koppelen.

[...]
Ik heb de Hub momenteel niet aangesloten (gebruik 'm enkel voor firmware updates) dus kan het niet testen, maar dat is de manier waarop het zou moeten. Anders even contact opnemen met IKEA?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 15:20
Tuktop schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:34:
[...]

Ik heb de Hub momenteel niet aangesloten (gebruik 'm enkel voor firmware updates) dus kan het niet testen, maar dat is de manier waarop het zou moeten. Anders even contact opnemen met IKEA?
De NL-versie van Google Assistant ondersteund geen 'Home Control' en 'Routines' dus je zult moeten beginnen met je telefoon in te stellen op Engels.
Bij mij opende de Tradfri-App ook Google Assistant niet, maar heb zelf vanuit Google Assistant de koppeling gemaakt:
- Google Assistant openen
- Rechtsboven op het kompasje drukken
- Nu opent een scherm 'Explore' en daar druk je rechtsboven op de 3 puntjes en kies je 'Settings'
- Onder 'Home Control' -> 'Manage Accounts' kun je de koppeling met Tradfri maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t-h
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

Goed nieuws! De HomeKit update voor de stekkers en de motion sensor lijkt rap dichterbij te komen en wordt rond deze week verwacht. Na navraag bij IKEA Support de volgende reactie gekregen:
IKEA schreef
(...) verwachten wij de beschikbaarheid en de update rond deze week. Wat betreft de beweging sensor en de TRÅDFRI draadloos plug-in stopcontact heb ik goed nieuws 🎉 Die zijn compatibel met de HomeKit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 07:03
t-h schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:36:
Goed nieuws! De HomeKit update voor de stekkers en de motion sensor lijkt rap dichterbij te komen en wordt rond deze week verwacht. Na navraag bij IKEA Support de volgende reactie gekregen:

[...]
Oeh, daar word ik blij van!!!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Sinds gisteravond herkent Google Home mijn Ikea apparaten niet meer. Even unlinken en opnieuw linken zou je denken, maar nee... dat lukt niet meer. Als ik de Ikea toevoeg in de Google Home app, kom ik in het Google Dashboard terecht ipv de melding Account Linked. Wat nu? Heeft overigens altijd goed gedaan.

Wat ik verder heb gedaan:
- Hub opnieuw gestart
- Ander Google Account gepakt die geen domain bij google heeft, daar krijg ik wel netjes Account Linked, maar erna een generieke Error.

Google server kapot?

[ Voor 25% gewijzigd door Don3k op 03-10-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartexx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2021
Heb wat van de Tradfri stekkerdozen weten te bemachtigen ^^ is het iemand al gelukt deze te koppelen met philips hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBK001
Yes, dit is hem. 😁 Super, dankjewel ik ben er blij mee. 😁
mbuurman schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:57:
[...]

De NL-versie van Google Assistant ondersteund geen 'Home Control' en 'Routines' dus je zult moeten beginnen met je telefoon in te stellen op Engels.
Bij mij opende de Tradfri-App ook Google Assistant niet, maar heb zelf vanuit Google Assistant de koppeling gemaakt:
- Google Assistant openen
- Rechtsboven op het kompasje drukken
- Nu opent een scherm 'Explore' en daar druk je rechtsboven op de 3 puntjes en kies je 'Settings'
- Onder 'Home Control' -> 'Manage Accounts' kun je de koppeling met Tradfri maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Wartexx schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:50:
Heb wat van de Tradfri stekkerdozen weten te bemachtigen ^^ is het iemand al gelukt deze te koppelen met philips hue?
Niet dat ik weet, grootste kans heb je denk ik via TouchLink; zo heb ik mijn Osram pluggen ook gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:06
eergisteren langs geweest om even wat spullen bij ikea te halen en zag de stopcontact schakelaars, kunnen die zonder een bridge aan homekit/hue gekoppeld worden of moet je daar een bridge voor hebben ?

de andere led lampen welke ik heb gehaald waren zonder problemen te koppelen aan hue maar een stopcontact schakelaar leek me niet echt in het hue systeem te werken?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AjDuLion schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:48:
eergisteren langs geweest om even wat spullen bij ikea te halen en zag de stopcontact schakelaars, kunnen die zonder een bridge aan homekit/hue gekoppeld worden of moet je daar een bridge voor hebben ?

de andere led lampen welke ik heb gehaald waren zonder problemen te koppelen aan hue maar een stopcontact schakelaar leek me niet echt in het hue systeem te werken?
Deze vraag werd hierboven toch ook al gesteld? Er zijn nog geen berichten dat het gelukt is.
Ongetwijfeld zal, net als destijds bij de Trådfri lampen, eerst een firmware update nodig zijn. Maar dan heb je wel een Trådfri gateway nodig. Indien je de stekkers direct aan de Hue bridge zou willen koppelen, zou ik adviseren om pas over een tijdje de stekkers te kopen (een nieuwe batch, waar waarschijnlijk dan al de nieuwe firmware op zit). Of je moet iemand in de buurt hebben die voor jou de stekkers wil updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:10
Wat zou het voordeel van een Tradfri lamp zijn ten opzichte van YEELIGHT Smart light v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
meesje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:48:
[...]

Deze vraag werd hierboven toch ook al gesteld? Er zijn nog geen berichten dat het gelukt is.
Ongetwijfeld zal, net als destijds bij de Trådfri lampen, eerst een firmware update nodig zijn. Maar dan heb je wel een Trådfri gateway nodig. Indien je de stekkers direct aan de Hue bridge zou willen koppelen, zou ik adviseren om pas over een tijdje de stekkers te kopen (een nieuwe batch, waar waarschijnlijk dan al de nieuwe firmware op zit). Of je moet iemand in de buurt hebben die voor jou de stekkers wil updaten.
ik had dus het issue dat mijn lampen niet gefirmware update waren :+

terug gebracht naar ikea uitgelegd, dingen zijn omgeruild (ze vonden het zelf ook wel stom dat ik dan voor 37 euro een bridge moest kopen die ik daarna niet meer zou gebruiken)

hulde aan ikea voor deze actie + medewerker die er zelf mee kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AjDuLion schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:00:
[...]

ik had dus het issue dat mijn lampen niet gefirmware update waren :+

terug gebracht naar ikea uitgelegd, dingen zijn omgeruild (ze vonden het zelf ook wel stom dat ik dan voor 37 euro een bridge moest kopen die ik daarna niet meer zou gebruiken)

hulde aan ikea voor deze actie + medewerker die er zelf mee kwam.
inderdaad goede service. Het is trouwens nog wel de vraag of er een firmware update gaat komen waarbij de stekkers direct aan Hue gekoppeld kunnen worden. Dat is geen 100% zekerheid. Dus een klein risico als je ze al in huis hebt. Daarentegen je kunt (als family lid) ze altijd nog binnen 365 dagen retourneren. ;)
De HomeKit update komt er wel aan, maar dat is voor de gateway en niet voor de stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
meesje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

inderdaad goede service. Het is trouwens nog wel de vraag of er een firmware update gaat komen waarbij de stekkers direct aan Hue gekoppeld kunnen worden. Dat is geen 100% zekerheid. Dus een klein risico als je ze al in huis hebt. Daarentegen je kunt (als family lid) ze altijd nog binnen 365 dagen retourneren. ;)
De HomeKit update komt er wel aan, maar dat is voor de gateway en niet voor de stekkers.
als dat het geval is zal ik alsnog een bridge halen voor 9,99 om elektrische apparaten tot 3500Watt te schakelen zie je eigenlijk nergens voor die prijs en ik heb nog zat kleine spullen wat ik daarmee zou willen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AjDuLion schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:24:
[...]

als dat het geval is zal ik alsnog een bridge halen voor 9,99 om elektrische apparaten tot 3500Watt te schakelen zie je eigenlijk nergens voor die prijs en ik heb nog zat kleine spullen wat ik daarmee zou willen schakelen.
Zonder punten en komma's las ik je opmerking eerst dat je een bridge ging halen voor 9,99 euro. :-)
De stekkers kunnen dan inderdaad redelijk wat vermogen aan. Dat durf ik niet aan met mijn Xiaomi Smart sockets. Daar heb ik alleen muurlampje aan gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

0xygen500 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:54:
Wat zou het voordeel van een Tradfri lamp zijn ten opzichte van YEELIGHT Smart light v2?
2 voor de hand liggende:

het verschil tussen Zigbee en WiFi
Zigbee lampen zijn alleen te benaderen door of via je bridge, terwijl WiFi lampen allemaal stuk voor stuk via je lokale netwerk te benaderen zijn. Als je ze niet blokkeert in je router, kan elke lamp zelfs verbinding zoeken met internet en dit is een behoorlijk veiligheidsrisico.

Service en garantie
Een Tradfri lamp kan je in een fysieke winkel gaan halen en als dat ooit nodig is in geval van garantie/problemen daar ook gaan omruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Losse stekkers staan nu eindelijk op de Ikea-site. Voorraad is dus nu te checken.

https://m2.ikea.com/nl/nl...-in-stopcontact-90356166/

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10 13:59
Cyw00d schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:01:
[...]

Die moet ik hebben!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:49
Ik hoop dat de Tradfri stekkers in te toekomst via een software update ook nog de mogelijkheid krijgen om te dienen als dimmer. Is er iemand die daar wellicht al iets van gehoord heeft / over gelezen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:59
@Chalk

Ik hoor vooral dat relais klikken als je 'm in- of uitschakelt.
Daarom denk ik niet dat de hardware aanwezig is om te kunnen dimmen.

Ik heb er ook nog nooit iets over gelezen; bovendien denk ik dat Ikea dan liever heeft dat je de lampen koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:01

Tjark

DON'T PANIC

Chalk schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:08:
Ik hoop dat de Tradfri stekkers in te toekomst via een software update ook nog de mogelijkheid krijgen om te dienen als dimmer. Is er iemand die daar wellicht al iets van gehoord heeft / over gelezen heeft?
lijkt me sterk, zie ook bv remmuz' antwoord een stuk terug:
remmuz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:36:
[...]
Het zou ook niet best zijn als de plug ook als dimmer werkt. Straks sluit iemand daar zijn hele multimedia systeem op aan en dan ga je de boel proberen te dimmen. Plof, rook, einde oefening.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:49
Tjark schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

lijkt me sterk, zie ook bv remmuz' antwoord een stuk terug:

[...]
In die situatie klinkt het inderdaad wel als een reden om het niet te doen. Wellicht een apparte uitvoering lanceren dan?
RudolfR schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:18:
@Chalk

Ik hoor vooral dat relais klikken als je 'm in- of uitschakelt.
Daarom denk ik niet dat de hardware aanwezig is om te kunnen dimmen.

Ik heb er ook nog nooit iets over gelezen; bovendien denk ik dat Ikea dan liever heeft dat je de lampen koopt.
Tja, ik heb 3 filament led lampen die ik kan dimmen. Die heeft de Ikea niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 21:58

LDVC

Let's get it over with

[...]

Op Reddit is er door een (geverifieerder) IKEA medewerker gereageerd:

"Hi!
I have some news on this subject: Unfortunately, Hue doesn't support the TRÅDFRI Control Outlet device type. There's nothing we can do to change this since it's up to Philips developers to make changes in their Bridge so that it accepts our Control Outlets.
/Oscar IKEA TRÅDFRI Team "

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LDVC schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:06:
[...]

"Hi!
I have some news on this subject: Unfortunately, Hue doesn't support the TRÅDFRI Control Outlet device type. There's nothing we can do to change this since it's up to Philips developers to make changes in their Bridge so that it accepts our Control Outlets.
Dat biedt dus weinig hoop voor degene die de stekker direct aan de Hue bridge willen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Em_
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-10-2024

Em_

Hue doet wel meer gekke dingen. Mijn Hue bridge overleed gisteren na een firmware update. Philips gebeld, maar de firmware versie (1809121051) zou helemaal niet moeten bestaan, of in ieder geval niet naar klanten uitgerold. Ik was de eerste die belde.

Ik hoop dat de Tradfri update waar we op zitten te wachten wat robuuster is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 13:11
Em_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:27:
Hue doet wel meer gekke dingen. Mijn Hue bridge overleed gisteren na een firmware update. Philips gebeld, maar de firmware versie (1809121051) zou helemaal niet moeten bestaan, of in ieder geval niet naar klanten uitgerold. Ik was de eerste die belde.

Ik hoop dat de Tradfri update waar we op zitten te wachten wat robuuster is...
Die firmware heb ik ook, niets mis mee hier.

Overigens voor alle Hue hub-eigenaren zou ik gewoon deze stekkerplug kopen, paar eurotjes meer en die werkt tenminste: https://www.amazon.de/gp/...?smid=A3JWKAKR8XB7XF&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Laatst online: 16-10 20:20
kweenie schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

Die firmware heb ik ook, niets mis mee hier.

Overigens voor alle Hue hub-eigenaren zou ik gewoon deze stekkerplug kopen, paar eurotjes meer en die werkt tenminste: https://www.amazon.de/gp/...?smid=A3JWKAKR8XB7XF&th=1
Zal een dergelijke Zigbee stekker ook als versterker/repeater werken van het Tradfri netwerk of moet hij hiervoor op dezelfde hub aangesloten zijn? Dat is namelijk de reden dat ik graag een aantal Ikea stekkers wil gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

iRob schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:52:
[...]
Zal een dergelijke Zigbee stekker ook als versterker/repeater werken van het Tradfri netwerk of moet hij hiervoor op dezelfde hub aangesloten zijn? Dat is namelijk de reden dat ik graag een aantal Ikea stekkers wil gaan aanschaffen.
Lijkt me wel dat je hem gekoppeld moet hebben, anders zou hij bijvoorbeeld ook repeaten voor je buren.

Maar let op: niet alle Zigbee apparaten willen/kunnen zomaar repeaten voor alle andere merken. Ik had bijvoorbeeld een Innr ledstrip in mijn Tradfri netwerk maar die deed het alleen vlakbij de hub, niet via een Ikea lamp. Een Philips Hue lamp deed het wel midden tussen de Ikea lampen.

Misschien heb je als repeater meer aan een lamp. bijvoorbeeld de 1000lm E27 of de GU10 WW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
LDVC schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:06:

"Hi!
Bedankt voor de crosspost; ik heb zojuist de hoop op Tradfri plugs + HUE (op korte termijn) opgegeven en inderdaad 5x de Osram Smart+ plug op Amazon.de besteld. Ze zijn momenteel maar 13,50 per stuk en gratis verzending bij 2 of meer, dus wat scheelt 't :) En ze hebben ook nog eens een aan/uit-schakelaar op de plug zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 23:11
Goed nieuws voor gebruikers van Domoticz en voor gebruikers van Homebridge i.c.m. Domoticz: zojuist is de IKEA-Tradfri-plugin voor Domoticz compatible geworden met de IKEA Trådfri stekkers. Dit betekent dat je ze kunt bedienen via Domoticz en de status er ook van kunt aflezen. Maar nog mooier: het werkt nu ook met HomeKit wanneer je Homebridge gebruikt en deze koppelt aan Domoticz.

De IKEA-Tradfri-plugin, development branch (compatible met Domoticz beta): https://github.com/moroen...i-plugin/tree/development
En hier pytradfri (6.0.1 of hoger nodig, git heeft voorkeur boven pip3): https://github.com/ggravlingen/pytradfri

Dit zal ons tweakers vast wel aanspreken... enjoy!

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans van Eijsden schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 03:51:
Goed nieuws voor gebruikers van Domoticz en voor gebruikers van Homebridge i.c.m. Domoticz: zojuist is de IKEA-Tradfri-plugin voor Domoticz compatible geworden met de IKEA Trådfri stekkers. Dit betekent dat je ze kunt bedienen via Domoticz en de status er ook van kunt aflezen. Maar nog mooier: het werkt nu ook met HomeKit wanneer je Homebridge gebruikt en deze koppelt aan Domoticz.

De IKEA-Tradfri-plugin, development branch (compatible met Domoticz beta): https://github.com/moroen...i-plugin/tree/development
En hier pytradfri (6.0.1 of hoger nodig, git heeft voorkeur boven pip3): https://github.com/ggravlingen/pytradfri

Dit zal ons tweakers vast wel aanspreken... enjoy!
Je hebt hiervoor toch nog steeds een tradfri gateway nodig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:04:
[...]

Je hebt hiervoor toch nog steeds een tradfri gateway nodig, toch?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vermoeden had ik al. Indien je alleen HomeKit support wil hebben, dan kun je toch beter gewoon even wachten tot de firmware update is uitgerold (ipv extra knutselen via domoticz, en de edomoticz homebridge plugin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:29

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje; heb ik nou een Apple TV nodig om de verbindingshub te koppelen aan HomeKit of kan dat ook direct via de smartphone?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_art015
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-10 21:00
DeNachtwacht schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:26:
Vraagje; heb ik nou een Apple TV nodig om de verbindingshub te koppelen aan HomeKit of kan dat ook direct via de smartphone?
Nee, je hebt alleen een Apple TV of iPad nodig als je homekit vanaf buitenshuis wilt bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:26:
Ter aanvulling op @b_art015 zijn reactie, zie:
meesje in "Apple HomeKit"

Copy/paste:
Een Apple TV gen.3 kun je alleen gebruiken als hub voor op afstand benaderen van je HomeKit apparaten. Deze versie werkt niet als hub voor je automations (b.v. dat bij het openen van de voordeur na zonsondergang de lampen in de woonkamer aan gaan). Daarvoor heb je een Apple TV 4(K), iPad of HomePod nodig. Een iPad als hub is leuk om mee te beginnen (als je die al hebt), maar een HomePod of ATV4(K) als hub is wel aan te raden.

Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT207057

Als u automatiseringen en gebruikersbevoegdheden wilt wijzigen of voor HomeKit geschikte camera's op afstand wilt streamen, hebt u een HomePod, een Apple TV 4K of Apple TV (4e generatie) met de nieuwste versie van tvOS, of een iPad met de nieuwste versie van iOS nodig.

Om uw HomeKit-accessoires op afstand te kunnen bedienen, hebt u een HomePod, een Apple TV 4K, Apple TV (4e generatie), Apple TV (3e generatie) of iPad nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 14-10 23:11
meesje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:12:
[...]

Dat vermoeden had ik al. Indien je alleen HomeKit support wil hebben, dan kun je toch beter gewoon even wachten tot de firmware update is uitgerold (ipv extra knutselen via domoticz, en de edomoticz homebridge plugin)?
Natuurlijk kan dat. 😉 Maar als Tweaker vind ik het juist leuk om zelf te knutselen, IKEA heeft bovendien nooit een specifieke datum gegeven voor de uitrolling van HomeKit, dus in onzekerheid blijven vind ik ook niet wat. En de plugin voor Domoticz en pytradfri updaten was een kleine moeite voor me, want het draaide toch al.. en veel plezier gehad aan het knutselen 😄

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans van Eijsden schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:24:
[...]

Natuurlijk kan dat. 😉 Maar als Tweaker vind ik het juist leuk om zelf te knutselen, IKEA heeft bovendien nooit een specifieke datum gegeven voor de uitrolling van HomeKit, dus in onzekerheid blijven vind ik ook niet wat. En de plugin voor Domoticz en pytradfri updaten was een kleine moeite voor me, want het draaide toch al.. en veel plezier gehad aan het knutselen 😄
Het knutselen houdt voor mij op bij homekit en homebridge. Om nog een ander platform als domoticz of home assistant er aan te koppelen vind ik te ver gaan. Maar inderdaad ieder z’n ding (en hobby) hoor. Ik heb me ook lang verzet tegen homebridge, maar het maakt homekit net iets leuker en betaalbaarder. Indien een homebridge produkt op een gegeven moment vervangen kan worden door een dedicated HK compatible exemplaar (moet nog wel een beetje betaalbaar zijn natuurlijk ;)), dan ga ik wel vervangen. Zie b.v. de Aqara homekit hub. Wanneer deze in EU komt dan gaat deze (deels) mijn Xiaomi gateway vervangen.

Je hebt gelijk dat er geen 100% zekerheid is, maar de verpakkingen zijn wel al vast bedrukt met het HomeKit logo. Het is nu nog de vraag van wanneer. Volgens mij heb je een grotere uitdaging als je gehoopt had om de stekkers, net als de lampen, direct te kunnen koppelen met de Hue bridge. Daarover had ik ergens gelezen dat Ikea naar Philips verwijst.

In ieder geval top dat je het bericht gedeeld hebt van hoe je nu de tradfri stekkers in domoticz en homebridge te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 06-10-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Even een omgekeerde vraag ten opzichte van veel anderen. Is een Philips Hue-compatible lamp te koppelen aan de Trädfri-hub? Ik heb een oude Living Colours die in principe te koppelen is met een Hue hub, maar ik wil eigenlijk in het Ikea-systeem. Eigenlijk voornamelijk vanwege de stopcontacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

meesje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:58:
[...]

Ter aanvulling op @b_art015 zijn reactie, zie:
meesje in "Apple HomeKit"

Copy/paste:
Een Apple TV gen.3 kun je alleen gebruiken als hub voor op afstand benaderen van je HomeKit apparaten. Deze versie werkt niet als hub voor je automations (b.v. dat bij het openen van de voordeur na zonsondergang de lampen in de woonkamer aan gaan). Daarvoor heb je een Apple TV 4(K), iPad of HomePod nodig. Een iPad als hub is leuk om mee te beginnen (als je die al hebt), maar een HomePod of ATV4(K) als hub is wel aan te raden.

Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT207057

Als u automatiseringen en gebruikersbevoegdheden wilt wijzigen of voor HomeKit geschikte camera's op afstand wilt streamen, hebt u een HomePod, een Apple TV 4K of Apple TV (4e generatie) met de nieuwste versie van tvOS, of een iPad met de nieuwste versie van iOS nodig.

Om uw HomeKit-accessoires op afstand te kunnen bedienen, hebt u een HomePod, een Apple TV 4K, Apple TV (4e generatie), Apple TV (3e generatie) of iPad nodig.
Thanks. Dus feitelijk is het zo dat je via de iPhone gewoon al direct alles aan- en uit kan zetten, wil je automatische ITTT commando's doen dan heb je een Apple TV 4K (of HomePod nodig). Of ben ik dan te kort door de bocht?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:04:
[...]
Thanks. Dus feitelijk is het zo dat je via de iPhone gewoon al direct alles aan- en uit kan zetten, wil je automatische ITTT commando's doen dan heb je een Apple TV 4K (of HomePod nodig). Of ben ik dan te kort door de bocht?
Voor IFTTT is een Trådfri bridge al voldoende. Indien je automations wil inregelen in HomeKit, dan is een hub als ATV4(K) of HomePod (ook iPad, maar werkt wel minder fijn) nodig. Een automation is bijvoorbeeld: lichten aan bij deur open na zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

meesje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:33:
[...]

Voor IFTTT is een Trådfri bridge al voldoende. Indien je automations wil inregelen in HomeKit, dan is een hub als ATV4(K) of HomePod (ook iPad, maar werkt wel minder fijn) nodig. Een automation is bijvoorbeeld: lichten aan bij deur open na zonsondergang.
Ik zit inderdaad te denken dat dat nu wel mooi begint te werken allemaal. Maar misschien gewoon eens met de Tradfri lampen zelf beginnen en als dat een beetje werkt misschien later zo'n Apple TV voor de automation. Uiteindelijk heb ik alleen wat lampjes dus automation goed instellen is eigenlijk ingewikkelder dan het licht handmatig aan/uitdoen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
mr_obb schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:34:
Even een omgekeerde vraag ten opzichte van veel anderen. Is een Philips Hue-compatible lamp te koppelen aan de Trädfri-hub? Ik heb een oude Living Colours die in principe te koppelen is met een Hue hub, maar ik wil eigenlijk in het Ikea-systeem. Eigenlijk voornamelijk vanwege de stopcontacten.
Helaas dat zal niet gaan, LivingColors zijn van het pre-ZLL tijdperk en maken gebruik van SmartLink (Philips specifieke variant van ZigBee), het werkt alleen samen met Philips Hue (alleen via omweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ongetwijfeld is de vraag al eens voorbij gekomen, maar ik kan het zo snel niet vinden.
Heb je een Tradfri afstandsbediening nodig om de nieuwe stekkers te koppelen aan de Tradfri bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:34
meesje schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:59:
Ongetwijfeld is de vraag al eens voorbij gekomen, maar ik kan het zo snel niet vinden.
Heb je een Tradfri afstandsbediening nodig om de nieuwe stekkers te koppelen aan de Tradfri bridge?
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:29
zeker? Zie eerder in dit forum, voor de lampen geldt dit ook niet. Nu is het wel zo dat je ze dan alleen op een andere manier kan bedienen (lees HomeAssistant.io bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-04 08:59
Heeft iemand al de nieuwe Ikea TRÅDFRI power plug aan de HUE bridge gekoppeld? Gaat dit, en kan je de plug dan vanuit de HUE app bedienen? Kan het verbruik uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22
BasXcore schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:33:
Heeft iemand al de nieuwe Ikea TRÅDFRI power plug aan de HUE bridge gekoppeld? Gaat dit, en kan je de plug dan vanuit de HUE app bedienen? Kan het verbruik uitlezen?
verbruik lezen kun je er sowieso al niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan (nog?) niet. Het laatste bericht daarover is dat Ikea naar Philips wijst.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 07-10-2018 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

I
Beide een nee helaas. Niet te koppelen met Hue en geen gebruik. Dat laatste met name omdat dat niet in de Zigbee standaard zit. Ik kan je de Osram Lightify plugs wel aanbevelen. Deze werken wél met Hue (via TouchLink), echter uiteraard ook zonder verbruik meting.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 07-10-2018 21:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Beetje off topic maar ik kwam nog een 'smart home' product tegen van IKEA https://www.ikea.com/nl/n.../?query=ROTHULT+Slim+slot een slim slot.

[ Voor 16% gewijzigd door SPX420 op 07-10-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:22
Tomba schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:37:
I
[...]

Beide een nee helaas. Niet te koppelen met Hue en geen gebruik. Dat laatste met name omdat dat niet in de Zigbee standaard zit. Ik kan je de Osram Lightify plugs wel aanbevelen. Deze werken wél met Hue (via TouchLink), echter uiteraard ook zonder verbruik meting.
Vreemd dat op het doosje van de plug wel het zigbee logo staat en op de doos van de lampen (gu10 iig) niet.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

puntje013 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 06:59:
[...]

Vreemd dat op het doosje van de plug wel het zigbee logo staat en op de doos van de lampen (gu10 iig) niet.
Idd vreemd van de GU10 want die is wel degelijk net als de plug ook gewoon Zigbee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:49
Zigbee is dan ook een verzamelnaam van een heleboel protocollen met verschillende toepassingen.
Dat ergens een Zigbee logo op staat zegt dus niet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
meesje schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:59:
[...]

Dat kan (nog?) niet. Het laatste bericht daarover is dat Ikea naar Philips wijst.
Waarschijnlijk komt dit omdat de Ikea power plug volgens ZigBee 3.0 protocol werkt en de Hue Bride zit nog op ZLL.

Philips heeft naar eigen zeggen wel een update gemaakt waarbij de Hue Bridges met ZigBee 3.0 lampen overweg kan, maar waarschijnlijk valt de Ikea Plug niet onder wat Philips verstaat onder lampen.

Ik verwacht niet dat het ondersteunen van ZigBee 3.0 power plugs hoog op de agenda staat bij Philips, zeker niet omdat ze deze zelf niet verkopen, hopelijk wordt het door een (over) ijverige software engineer bij Philips alsnog gefixed in de nabije toekomst, anders ben ik ben bang dat we moeten wachten dat Philips een update van hun Hue Bridge (3.0?) uitbrengt waarbij deze volledig ZigBee 3.0 ondersteund.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Volgens de voorraadinformatie op de website op dit moment alleen verkrijgbaar in Eindhoven en Hengelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
aawe mwan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:59:
[...]

Volgens de voorraadinformatie op de website op dit moment alleen verkrijgbaar in Eindhoven en Hengelo.
Als ik het goed begrijp vanuit de handleiding werkt het niet met ZigBee maar met NFC!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
  • Laatst online: 29-05 01:29
[...]

Het ligt er helemaal aan.

De smartplugs zijn Zigbee 3.0, ipv ZLL. Ik weet niet hoe Hue daarmee om kan gaan.

De zoek opdracht:
https://www.zigbee.org/zi...earch=ikea&view_30_page=1

De on/off plug:
https://www.zigbee.org/zi...5b7fc7ebf5ba177bb9272a48/

Dus, de vraag is eerder: doet Philips Hue Zigbee 3.0 ondersteunen? Voor mij verder niet zo relevant. (Oh, ik zie dat @LDVC al iets heeft terug gekregen van Philips Support hierover. Nu ja, ZLL vs. ZigBee 3.0 zal het probleem wel zijn).

Wat dan wel weer goed is: de ikea bridge praat dus ook zigbee 3.0 \o/

Oh, nog een linkje gevonden, met betrekking tot Hue en zigbee 3.0:
https://developers.meethue.com/zigbee3

Het zou er mogelijkerwijs op zich wel aan moeten kunnen komen, als de timeline daar enigszins klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
cavey schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:09:
[...]

Het ligt er helemaal aan.

De smartplugs zijn Zigbee 3.0, ipv ZLL. Ik weet niet hoe Hue daarmee om kan gaan.

De zoek opdracht:
https://www.zigbee.org/zi...earch=ikea&view_30_page=1

De on/off plug:
https://www.zigbee.org/zi...5b7fc7ebf5ba177bb9272a48/

Dus, de vraag is eerder: doet Philips Hue Zigbee 3.0 ondersteunen? Voor mij verder niet zo relevant. (Oh, ik zie dat @LDVC al iets heeft terug gekregen van Philips Support hierover. Nu ja, ZLL vs. ZigBee 3.0 zal het probleem wel zijn).

Wat dan wel weer goed is: de ikea bridge praat dus ook zigbee 3.0 \o/

Oh, nog een linkje gevonden, met betrekking tot Hue en zigbee 3.0:
https://developers.meethue.com/zigbee3

Het zou er mogelijkerwijs op zich wel aan moeten kunnen komen, als de timeline daar enigszins klopt.
Zo ver ik weet, moeten tegenwoordig alle "nieuwe" producten ZigBee 3.0 gecertificeerd worden, alleen voor bestaande ZLL producten (dit kan ook een generice radio module zijn, met bijvoorbeeld een color light implementatie) wordt bij een software "upgrade" nog een nieuw ZLL certificaat gegeven.

Dus het is een kwestie van tijd dat zowel Ikea Tradfri en Philips Hue, voor hun (voledig) nieuwe producten op ZigBee 3.0 zitten. Voordeel is dat ZigBee 3.0 afdwingt dat je op zo genaamde "Base Device" nivo interoperable bent. Voor meer info, check www.zigbee.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rshn
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-03 23:59
Is het mogelijk om de tradfri kleurlampen tegelijk van kleur te laten veranderen met philips hue kleurlampen met de hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Rshn schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:56:
Is het mogelijk om de tradfri kleurlampen tegelijk van kleur te laten veranderen met philips hue kleurlampen met de hue app?
Als ze in het Hue netwerk zitten zou dat gewoon moeten werken, als je ze vanuit de app van kleur veranderd!

Zover ik weet waren er wel problemen Hue scene’s, blijkt dat Tradfri niet tegelijk de kleur en dim level kan aanpassen, ik weet niet of dit inmiddels is opgelost (ik gebruik alleen dimbare Tradfri lampen met Hue systeem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Erik1971 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:09:
[...]

Als ze in het Hue netwerk zitten zou dat gewoon moeten werken, als je ze vanuit de app van kleur veranderd!

Zover ik weet waren er wel problemen Hue scene’s, blijkt dat Tradfri niet tegelijk de kleur en dim level kan aanpassen, ik weet niet of dit inmiddels is opgelost (ik gebruik alleen dimbare Tradfri lampen met Hue systeem)
Naar mijn weten is dat nog niet opgelost. Ik zal dat vanavond even testen. Maar dat was idd het probleem. Moet je dus twee keer de zelfde scène kiezen om kleur en brightness gezet te krijgen. (edit: wat typos gecorrigeerd)

Edit: OK ik heb het vanmorgen geprobeerd. Brightness en wittint (dus zal hetzelfde zijn met kleur) kan voor de Ikea lampen niet in 1 actie worden aangepast met de Hue hub. Je moet de scène dus 2 keer kiezen. Mijn Ikea spots draaien firmware 1.2.217 ik weet niet of dat de laatste is.

[ Voor 19% gewijzigd door BarryS op 11-10-2018 09:47 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:53

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Erik1971 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:09:
[...]

Bij mij werkt dat inderdaad niet. Maar ik heb ook al een eeuw geen firmware updates meer gedaan op de lampen.

Ik had van het weekend dat zo'n E14 lamp op de slaapkamer ff op volle sterkte ging knipperen om 4 uur snachts. Echt heel fijn :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 12:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

powersockets doen het in HA 0.80 (beta) nu wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Psycho_Mantis schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:30:
[...]
Ik had van het weekend dat zo'n E14 lamp op de slaapkamer ff op volle sterkte ging knipperen om 4 uur snachts. Echt heel fijn :(
Dat had ik een paar dagen geleden ook ineens, enkel met de E14 lamp, niet met de verschillende GU10 of E27 lampen. Ongeveer 1x per seconde en dan de om en om koud en warm wit. Heel vaag... gelukkig was het bij mij in de keuken en niet in de slaapkamer, maar toch een heel vaag probleem.

Gebruik je de Tradfri gateway, of 'n andere zoals Hue?

[ Voor 15% gewijzigd door Tuktop op 10-10-2018 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:53

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Tuktop schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:14:
[...]

Dat had ik een paar dagen geleden ook ineens, enkel met de E14 lamp, niet met de verschillende GU10 of E27 lampen. Ongeveer 1x per seconde en dan de om en om koud en warm wit. Heel vaag... gelukkig was het bij mij in de keuken en niet in de slaapkamer, maar toch een heel vaag probleem.

Gebruik je de Tradfri gateway, of 'n andere zoals Hue?
Ik gebruik de Philips Hue Bridge. Heb wel een Tradfri gateway liggen, maar heb die nog nooit 24 uur stabiel kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Psycho_Mantis schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:21:
maar heb die nog nooit 24 uur stabiel kunnen gebruiken.
Die problemen zijn met de laatste 2 firmware updates opgelost.
Werkt bij mij nu al lange tijd probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wka
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-03-2022

wka

Als ik de powerplug koppel met de (bijgeleverde) 2-knops afstandsbediening verschijnt de plug niet in de app. Wanneer ik koppel met een andere AB wordt de plug toegevoegd in de app. Doe ik iets verkeerd of is de AB defect (schakelen doet hij wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Arjan A

Cenosillicafoob

wka schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:19:
Als ik de powerplug koppel met de (bijgeleverde) 2-knops afstandsbediening verschijnt de plug niet in de app. Wanneer ik koppel met een andere AB wordt de plug toegevoegd in de app. Doe ik iets verkeerd of is de AB defect (schakelen doet hij wel).
Heb je de 2-knops afstandsbediening wel bij de hub aangemeld?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:07

Louw Post

Cerenas

Heb je de 2-knops afstandsbediening nodig voor het koppelen van de powerplug? Dacht eraan om deze er ook los bij te halen. Kan het eventueel met de afstandsbediening die je bij de 980lm krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wka
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-03-2022

wka

Dank voor de snelle respons. nee, ik heb de 2-knops niet bij de hub aangemeld. De gebruiksaanw. zegt hier niets over. Hoe ging dat aanmelden ook alweer. Bij hub houden en koppelknopje op de AB langer dan 10 sec indrukken? Dat werkte bij niet. Ik voel me weer beginner shame...

Cerenas: het kan met de ronde AB en de bewegingsmelder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:46
Zo, ik heb project Ikea Tradfri verlichting voorlopig afgerond. Zojuist bij Ikea Breda een bewegingssenor meegenomen voor in de badkamer omdat je in mijn woning langs 2 kanten de badkamer in kan lopen terwijl ik maar aan 1 kant een lichtknop heb. Met 12 lampen, 2 draadloze dimmers , 1 bewegingssensor en een afstandsbediening is het voorlopig klaar. Volgend project is om met drivers verlichting in de kledingkast te bouwen maar dat is iets voor in de toekomst, evenals mooie tuinverlichting waar Ikea hopelijk nog een keer mee gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiny Disco schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:31:
Zo, ik heb project Ikea Tradfri verlichting voorlopig afgerond. Zojuist bij Ikea Breda een bewegingssenor meegenomen voor in de badkamer omdat je in mijn woning langs 2 kanten de badkamer in kan lopen terwijl ik maar aan 1 kant een lichtknop heb. Met 12 lampen, 2 draadloze dimmers , 1 bewegingssensor en een afstandsbediening is het voorlopig klaar. Volgend project is om met drivers verlichting in de kledingkast te bouwen maar dat is iets voor in de toekomst, evenals mooie tuinverlichting waar Ikea hopelijk nog een keer mee gaat komen
Nice, ik heb hier 18 lampen, 2 bewegingsmelders, 1 driver en 3 afstandsbediening (die ik nooit gebruik). Van het weekend wil ik inbouw spots boven de voordeur gaan monteren en daar komen ook weer GU10 Trådfr’s in.

Ik wil eigenlijk steeds meer gaan automatiseren en zoveel mogelijk op spraak doen. Weet alleen nog helemaal wat de volgende stap gaat worden :9~

[ Voor 0% gewijzigd door Toppe op 11-10-2018 16:24 . Reden: Typo’s ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:46
De Tradfri rolgordijnen misschien? Die moeten begin volgend jaar in de winkel liggen.

Ik wil nog wel wat ligtstrips gaan leggen en dan met kleuren gaan spelen. In de woonkamer heb ik 2 kleuren E27 en 2 White ambiance E14 lampen. Een strip achter het tv meubel en achter de bank lijkt me wel iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiny Disco schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:32:
De Tradfri rolgordijnen misschien? Die moeten begin volgend jaar in de winkel liggen.

Ik wil nog wel wat ligtstrips gaan leggen en dan met kleuren gaan spelen. In de woonkamer heb ik 2 kleuren E27 en 2 White ambiance E14 lampen. Een strip achter het tv meubel en achter de bank lijkt me wel iets
Ja de rolgordijnen komen er wel, alleen kom ik niet gunstig uit qua maat. Toevallig gister zitten kijken naar een jaloezie en dan zelf de moter er in maken en zojuist naar elektrische gordijnrails. Maar €280 is best pittig.

Een flexibele ledstrip is leuk, maar dan wil ik de LEDBERG (703.596.94) maar die is nog niet via Trådfri te bedienen, en dat wil ik dus juist wel..

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CollisionNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10 13:59
Louw Post schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:56:
Heb je de 2-knops afstandsbediening nodig voor het koppelen van de powerplug? Dacht eraan om deze er ook los bij te halen. Kan het eventueel met de afstandsbediening die je bij de 980lm krijgt?
Het maakt niet uit welke je gebruikt. Ik heb zowel de draaiknop en remote gebruikt om te koppelen. Daarna via de Tradfri App gesleept naar een andere kamer en dan blijft het netjes werken. Dus ja die afstandbediening werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyw00d schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:01:
[...]

Ik wil dat ook. Ik heb de expert & Milk met Bluetooth maar kan niet echt vinden hoe dat moet....

Help!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
De android Home app is geüpdate

Hoeft de bediening niet meer via assistent (stem).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sGwFGZC7T2fF0GJZjPOb3QsJ/medium.png

Helaas lijken er geen widgets toegevoegd voor op het home screen.

[ Voor 94% gewijzigd door frickY op 12-10-2018 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:07

Louw Post

Cerenas

Gisteravond lang bezig geweest om mijn Tradfri proberen te linken met mijn Google Home Mini, via de Home app. Dit topic ook doorgespit, taal op Engels gezet, proberen te linken via Tradfri app, via de Home app en de Assistance app. Wat bij mij de oplossing leek te zijn was om die webpagina's die openen bij het linken te openen in Edge (rechtsbovenin heb je dan opties en kun je kiezen om het in de browser te openen, wat bij mij Edge by default is, voor de meeste wss Chrome). Door dat te doen kon de webpagina redirecten terug naar de app, wat voorheen niet lukte op een of andere manier (misschien komt dat ook door Edge), maar ik hoefde de taal ook uiteindelijk niet te veranderen naar Engels, gewoon op Nederlands dus.

Eerste set-up voor mij met 3 3-kleuren E27 lampen, remote en hub, ben blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

frickY schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:22:
De android Home app is geüpdate
Hoeft de bediening niet meer via assistent (stem).
Dank voor de tip, gelijk geupdate en de Tradfri hub aangezet en eindelijk werkt het nu.

Technisch mooi dat ze zoveel verschillende merken hubs hebben kunnen integreren in het systeem, zelfs de Chinese hub die ik speciaal voor Zigbee-HA gekocht had, doet het.

Maar wat een ongelofelijk slechte userinterface. En lampen reageren langzaam. Bruikbaar is het nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 17:21
De vernieuwde Google Home app maakt het ook mogelijk om je lampen te schakelen buiten huis.

Wat me enigszins verbaasde omdat ik dacht dat de Tradfri gateway helemaal geen connectie had met de buiten wereld. Via homekit moet je volgensmij ook een iPad of apple Tv in je netwerk hebben voordat het buitenhuis werkt?

EDIT: Direct na het posten bedacht ik me dat updates natuurlijk ook gewoon binnenkomen. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door bloblub op 12-10-2018 13:08 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)