[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatyYe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 18:37
Gisteravond toch weer random drie kills met een auto.
YouTube: Triple kill with UAZ - PUBG - Squad FPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:26
Je had inderdaad wel een goede teamleider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
Mocht iemand zich vervelen vanavond, we proberen top 20 / 10 weer binnen te komen:

https://www.twitch.tv/mouzetc

Geen webcams, loterijen en andere ongein, dus t kan saai zijn ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Verschil is inderdaad niet zo heel groot, maar sinds ik zelf van 8GB naar 16GB ben gegaan is het vooral de minimale fps wat omhoog is gegaan. Niet zozeer alleen in pubg maar in meeste games die ik speel. Hoge fps is best wel fijn, maar als je 100 fps hebt en zodra je de hoek om komt een dikke dip krijgt. Dan is het dus nog steeds niet vloeiend gamen. Kort gezegd, min fps is net zo belangrijk als maximale fps wat je haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan kijk je naar framerate. Maar als je kijkt naar de mensen die issues hebben dat gebouwen soms niet laden is dat vrijwel altijd of slechts 8GB RAM of geen SSD.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boddieh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 10:04
Eerste FPP solo in de pocket! Eigenlijk alleen nog maar 3rd person gespeeld tot nu toe, dus wel een mooi momentje dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Tsurany schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:37:
[...]

Dan kijk je naar framerate. Maar als je kijkt naar de mensen die issues hebben dat gebouwen soms niet laden is dat vrijwel altijd of slechts 8GB RAM of geen SSD.
Daarnaast wellicht ook een groot verschil tussen een systeem welke nét op het randje zit of een systeem wat toch al soepel draait.

Heb zelf even goed compatible 3200 geheugen besteld voor mijn Ryzen. Merkte als ik mijn memory van 2133 naar 2800 clockte (waarbij hij wel enigzins stabiel draaide) mijn PUBG toch stukken soepeler liep. Toch nog even alles eruit persen dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Ebayzo op 19-09-2017 08:08 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 15:45
Tsurany schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:37:
[...]

Ik ga echt niet alle posts quoten die hier in de topic staan met de vermelding: "van 8GB naar 16GB upgraden en je problemen zijn van de baan" mbt slechte prestaties.
Het is altijd het antwoord geweest, soms eens met ssd erbij.
En het was het antwoord op alle problemen, zowel gebouwen inladen (alhoewel dar hierbij ook veel ssd aan toegevoegd werd) maar ook vooral fps issues.
Dit filmpje toont aan dat dit niet zo hoeft te zijn.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:03:
[...]

Ik ga echt niet alle posts quoten die hier in de topic staan met de vermelding: "van 8GB naar 16GB upgraden en je problemen zijn van de baan" mbt slechte prestaties.
En het was het antwoord op alle problemen, zowel gebouwen inladen (alhoewel dar hierbij ook veel ssd aan toegevoegd werd) maar ook vooral fps issues.
Dit filmpje toont aan dat je met een zeer snel systeem (snelle CPU, snel geheugen en snelle SSD) niet perse 16GB RAM nodig hebt voor een hoge framerate. Het zegt helemaal niks over de spelers die poblemen hebben met bijvoorbeeld textures die niet snel genoeg laden. Het is een veel te eenzijdig beeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

Nog even een squad gisteren in de pan gehakt, helaas was de rest al dood en kon ik alleen daarna nog 2 knocken met de auto voordat ik ook dood was :P

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 16:58
Red zones in deze game....waarom!? wat voegen ze toe ^^ Gisteren reden we naar randje circle en zagen een team richting circle rennen. Wij zochten mooie plek 2 auto's een eindje van elkaar geparkeerd en hadden ambush gemaakt om dat team in het open af te maken en te looten omdat we weinig ammo hadden. Uiteraard komt precies Red zone op dat moment dus besluiten maar te aborten en richting de auto's te gaan om de redzone te vermijden.

Eerste explosion knocked mij uit. 2de explosion vernietigd de 1ste auto, 3de explosion vernietigd de andere auto en je raad het al.... 4de explosion killed mijn DUO maat. 4 hits in echt 5 seconden raakte letterlijk alles van ons wat er stond... echt hoe dan game? Wat is die kans..

Ik snap ook echt niet wat die redzone voor meerwaarde heeft in deze game behalve dat er zwaar irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
kazzzdafke schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:03:
[...]

Gebouwen render heeft ook niets met FPS te maken. Ik speel deze game met gemiddeld 70-100 FPS op een redelijk systeem maar ik heb dus wel vaak last van gebouwen die early game niet renderen. Dat is een geheugen issue/ SSD issue en staat ook los van de FPS.

Zodra de gebouwen ingeladen zijn heb ik ook 0 problemen meer en speelt het gewoon vloeiend.

Er is in dit topic volgens mij ook nooit gesproken dat upgraden naar 16GB je FPS issues oplost, nee er is alleen gesproken dat render issues opgelost worden, want dat is het probleem niet zozeer de FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 18:39
jantje 2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:25:
Red zones in deze game....waarom!? wat voegen ze toe ^^ Gisteren reden we naar randje circle en zagen een team richting circle rennen. Wij zochten mooie plek 2 auto's een eindje van elkaar geparkeerd en hadden ambush gemaakt om dat team in het open af te maken en te looten omdat we weinig ammo hadden. Uiteraard komt precies Red zone op dat moment dus besluiten maar te aborten en richting de auto's te gaan om de redzone te vermijden.

Eerste explosion knocked mij uit. 2de explosion vernietigd de 1ste auto, 3de explosion vernietigd de andere auto en je raad het al.... 4de explosion killed mijn DUO maat. 4 hits in echt 5 seconden raakte letterlijk alles van ons wat er stond... echt hoe dan game? Wat is die kans..

Ik snap ook echt niet wat die redzone voor meerwaarde heeft in deze game behalve dat er zwaar irritant is.
ik heb nog nooit meegemaakt dat een auto kapot ging door red zone. Kan dit ook gebeuren met geparkeerde auto's?
Wel zuur.

Maar eigenlijk geef je zelf al een beetje een antwoord: de red zone kan dus ervoor zorgen dat je je tactiek op het laatst moet veranderen. Dat is, denk ik, een beetje het nut van de red zone.
Ik vind het wel een grappig iets om eerlijk te zijn.
Maar kan me voorstellen dat als dit overkomt wat je beschrijft dat je er wel klaar mee bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:07

Jorissie87

No diggity

beebie121 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:37:
[...]

ik heb nog nooit meegemaakt dat een auto kapot ging door red zone. Kan dit ook gebeuren met geparkeerde auto's?
Wel zuur.

Maar eigenlijk geef je zelf al een beetje een antwoord: de red zone kan dus ervoor zorgen dat je je tactiek op het laatst moet veranderen. Dat is, denk ik, een beetje het nut van de red zone.
Ik vind het wel een grappig iets om eerlijk te zijn.
Maar kan me voorstellen dat als dit overkomt wat je beschrijft dat je er wel klaar mee bent
Ik snap de bedoeling van de Red Circle wel maar het geeft het spel wel nog meer randomness. Persoonlijk ben ik pas 1x knocked gegaan door red maar ik snap je punt. 99 van de 100 keer wordt je geheel niet geraakt maar als je geraakt wordt ben je wel gelijk knocked/dood.

Imo zou het leuker zijn als er in plaats van bommen gas canisters gedropt worden waardoor er een soort van nieuwe blue circle(s?) ontstaat in de white circle. Dat er dan langzaam gas verspreid in een bepaald gebied waardoor iedereen in die circle langzaam health verliest en wat na een tijdje ook weer vervliegt. daarbij kun je eventueel nog toevoegen dat je in huizen met deuren dicht veiliger bent voor dit gas.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Red zones zijn irritant, vooral omdat je het gevoel hebt dat ze schijnbaar altijd in jouw nadeel zijn. De potjes dat je ze zelden tegen komt vergeet je vaak.
Ik vind het wel wat toevoegen, het is een kleine kans dat je ze tegen komt, maar dan moet je wel je tactiek aanpassen. Blijf ik doorlopen/zoek ik dekking of moet ik koers wijzigen om er zsm uit te komen? Dan nog is de kans niet heel erg groot dat je geraakt wordt in de red zone. In al die maanden PUBG is het mij 1x voorgekomen dat ik knocked-out ging in de red zone.

Met mijn vrienden inmiddels de tactiek aangepast van passief-laf-horden naar gecalculeerd-agressief-plunderen. We waren vaak vooral veel aan het horden, 250+ kogels per wapen, blijven zoeken naar een 8x scope, lvl 3 uitrusting of je favo wapen. Eindelijk die top-uitrusting bij elkaar en dan bij het laat binnen gaan van de cirkel afgeknald worden door onzichtbare vijanden. 9e en 0 kills.. boring. Nu snel looten, helm, vest, rugzakje en 1 smg/ar met wat kogels is voldoende. Liefst nog wat meds/stims erbij. Snel richting centrum van de cirkel, tenzij je er echt al middenin zit, dan loot je rustig verder. Anders ga je op pad en scharrel je onderweg wel voldoende bij elkaar, hetzij in huisjes onderweg en anders van anderen die je afschiet.
Mensen gezien nabij? Niet als angsthazen de andere kant op en in de foetushouding liggen wachten tot de nieuwe cirkel bekend is, maar er op af en maar zien of je ze kunt pakken. Ene keer met meer succes dan de andere. Maar de potjes waar je een paar heerlijke vuurgevechten hebt gehad en 20e wordt, zijn leuker dan de eerdere genoemde top 10, 0 kills en geen actie.

Nu alleen 1 vriend nog duidelijk zien te krijgen dat hij niet eindeloos naar die 8x scope op zoek moet. We hebben hem al een paar keer in de blauwe zone achtergelaten omdat hij “nog even dit kamertje door hoor, dan kom ik”. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
http://steamcommunity.com...etail/2888353806322845017

Players,

Today we look at what we have changed in our 26th weekly patch.

This patch will be deployed to the Test Servers on September 19th KST, and to the Live Servers if everything is stable.

Early Access – Week 26 – Patch Notes

UI/UX
Added the following feature to the Map Help section on the World Map: Marking your character's current position (Default key set to Insert)

Other
You may no longer modify ini files to set a key bind for multiple actions on the same key

Bug Fixes
Fixed a bug that enabled angled foregrip to attach to Tommy Gun
Fixed a graphic bug regarding building locations
Fixed an animation bug that appeared when a character used healing or boosting items in the driver's seat
Fixed a bug that did not cancel a player's reload if the character was knocked out during the reload
Fixed a bug where an uncooked grenade could explode if a character was knocked out while holding it
Fixed a graphic bug that would cause a black box texture to appear while scoped when Anti-Aliasing was set to Low or Very Low in the Settings

See you in-game,
The PUBG Development and Community Team

Vind dat gedoe van die crouch jump zo hard aanpakken wel een beetje overdreven. Er is ook al aangeven dat je bans kan krijgen voor het aanpassen van de ini file. (nog geen echte bans tot dusver echter)

Wacht lekker met dit soort actie's totdat vaulting in de game zit verwerkt.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:18:

Players,

This patch will be deployed to the Test Servers on September 19th KST, and to the Live Servers if everything is stable.

UI/UX
Added the following feature to the Map Help section on the World Map: Marking your character's current position (Default key set to Insert)

Other
You may no longer modify ini files to set a key bind for multiple actions on the same key

Bug Fixes
Fixed an animation bug that appeared when a character used healing or boosting items in the driver's seat
Fixed a bug that did not cancel a player's reload if the character was knocked out during the reload
Fixed a bug where an uncooked grenade could explode if a character was knocked out while holding it
Fixed a graphic bug that would cause a black box texture to appear while scoped when Anti-Aliasing was set to Low or Very Low in the Settings

See you in-game,

Vind dat gedoe van die crouch jump zo hard aanpakken wel een beetje overdreven. Er is ook al aangeven dat je bans kan krijgen voor het aanpassen van de ini file. (nog geen echte bans tot dusver echter)

Je kan nog steeds prima crouch jumpen, echter is het een "skill" om gewoon zelf 2 knoppen in te drukken.

Denk dat het gat te groot werd tussen mensen die dit "truukje" hadden toegepast, en de mensen die gewoon normaal speelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
1 keer voorgehad dat de gebouwen niet inladen. Heel mijn steam folder staat op een SSD en ik heb ook 16 Gb RAM. :)

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 19-09-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Vind het prima dat ze die binding truuk eruit slopen. Zo moeilijk is de crouch jump 'handmatig' nou ook weer niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gommpie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-01 09:13

Gommpie

Jos_de_Zwerver

BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:18:

Players,

UI/UX

Other

Bug Fixes

See you in-game,

Het is nog steeds mogelijk crouch jump te gebruiken met keybinds zonder de .ini aan te passen of een toetsenbord/muis macro te gebruiken.

1. Pas het tweede vakje van "Jump" aan naar Shift + Space Bar.
2. Laat alle knoppen los.
3. Pas het tweede vakje van "Crouch" aan naar Shift + Space Bar.
4. Laat Space Bar los, zorg dat je Shift ingedrukt houdt.
5. Klik op "Apply" (terwijl je shift ingedrukt hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ja of je klikt gewoon twee knoppen tegelijk in :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Gommpie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:38:
[...]

Het is nog steeds mogelijk crouch jump te gebruiken met keybinds zonder de .ini aan te passen of een toetsenbord/muis macro te gebruiken.

1. Pas het tweede vakje van "Jump" aan naar Shift + Space Bar.
2. Laat alle knoppen los.
3. Pas het tweede vakje van "Crouch" aan naar Shift + Space Bar.
4. Laat Space Bar los, zorg dat je Shift ingedrukt houdt.
5. Klik op "Apply" (terwijl je shift ingedrukt hebt).
Ja dat had ik zelf gepost hier. :P

BobbLeeSwaggr in "[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds"

maar volgens mij is dat met de vorige patch er ook uitgehaald.
Enige wat nog zou kunnen zijn externe tools zoals autohot key,

https://steamcommunity.com/app/578080/allnews/

''You may no longer set different features on a single key bind in the Options''

zag ook dat de binds bij mij er uit waren gehaald.
Of zijn ze nog steeds opnieuw in te stellen? Zelf niet geprobeerd meer na de patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 23:55
Bij mij stonden ze er na vorige patch gewoon nog in en werkte dit nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 13:28

Dhrax

Prog Lord

Prosac schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:01:
Red zones zijn irritant, vooral omdat je het gevoel hebt dat ze schijnbaar altijd in jouw nadeel zijn. De potjes dat je ze zelden tegen komt vergeet je vaak.
Ik vind het wel wat toevoegen, het is een kleine kans dat je ze tegen komt, maar dan moet je wel je tactiek aanpassen. Blijf ik doorlopen/zoek ik dekking of moet ik koers wijzigen om er zsm uit te komen? Dan nog is de kans niet heel erg groot dat je geraakt wordt in de red zone. In al die maanden PUBG is het mij 1x voorgekomen dat ik knocked-out ging in de red zone.

Met mijn vrienden inmiddels de tactiek aangepast van passief-laf-horden naar gecalculeerd-agressief-plunderen. We waren vaak vooral veel aan het horden, 250+ kogels per wapen, blijven zoeken naar een 8x scope, lvl 3 uitrusting of je favo wapen. Eindelijk die top-uitrusting bij elkaar en dan bij het laat binnen gaan van de cirkel afgeknald worden door onzichtbare vijanden. 9e en 0 kills.. boring. Nu snel looten, helm, vest, rugzakje en 1 smg/ar met wat kogels is voldoende. Liefst nog wat meds/stims erbij. Snel richting centrum van de cirkel, tenzij je er echt al middenin zit, dan loot je rustig verder. Anders ga je op pad en scharrel je onderweg wel voldoende bij elkaar, hetzij in huisjes onderweg en anders van anderen die je afschiet.
Mensen gezien nabij? Niet als angsthazen de andere kant op en in de foetushouding liggen wachten tot de nieuwe cirkel bekend is, maar er op af en maar zien of je ze kunt pakken. Ene keer met meer succes dan de andere. Maar de potjes waar je een paar heerlijke vuurgevechten hebt gehad en 20e wordt, zijn leuker dan de eerdere genoemde top 10, 0 kills en geen actie.

Nu alleen 1 vriend nog duidelijk zien te krijgen dat hij niet eindeloos naar die 8x scope op zoek moet. We hebben hem al een paar keer in de blauwe zone achtergelaten omdat hij “nog even dit kamertje door hoor, dan kom ik”. :P
Heel herkenbaar inderdaad ;)

Ik kies de laatste tijd ook steeds vaker om te droppen in drukkere gebieden en dan maar zien waar het schip strand. Het is in ieder geval een mooie manier om snel de actie op te zoeken en aim te oefenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
EliHiel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:58:
Bij mij stonden ze er na vorige patch gewoon nog in en werkte dit nog....
Ja blijkbaar diegene die de bind al ingame hadden staan, hadden dit ook nog na de patch.
Diegene die nog niets hadden, konden ze ook niet meer aanmaken, tenzij via ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
kazzzdafke schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:20:
[...]

Ja blijkbaar diegene die de bind al ingame hadden staan, hadden dit ook nog na de patch.
Diegene die nog niets hadden, konden ze ook niet meer aanmaken, tenzij via ini
Bij deze dat dit zo is, voor mij althans, aangezien ik sinds de patch geen aanpassingen heb gedaan en de methode (binding) altijd nog kan gebruiken. :)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Tsurany schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:16:
[...]

Dit filmpje toont aan dat je met een zeer snel systeem (snelle CPU, snel geheugen en snelle SSD) niet perse 16GB RAM nodig hebt voor een hoge framerate. Het zegt helemaal niks over de spelers die poblemen hebben met bijvoorbeeld textures die niet snel genoeg laden. Het is een veel te eenzijdig beeld.
Die 16GB heb je ook niet nodig... het spel gebruikt niet zo veel intern geheugen. Het probleem is dat veel mensen "die problemen hebben" vaak in het bezit zijn van (wat) oude(re) hardware en vaak niet meer dan 8GB in hun pc hebben. Dan is een standaard antwoord "je moet upgraden naar 16GB" zo gemaakt. Net als de opmerking dat upgraden naar een SSD tegenwoordig ook al "een standaard" oplossing is. Natuurlijk wil ik ook niet zonder maar beide maken je pc (CPU en GPU) niet "sneller"!

Ik heb ook heel af en toe dat de gebouwen niet geladen zijn. Dan ben ik in bezit van en snelle Samsung M.2, genoeg en snel geheugen (16GB-3200) en ook mijn CPU (R7 1700x) is meer dan ruim voldoende.

In het verleden kreeg ik af en toe video memory foutmeldingen terwijl mijn videokaart 8GB heeft (de meldingen hadden het steeds over 2-3 GB). Achteraf heeft het vrij geven van mijn swap geheugen, en deze door Windows laten beheren, geholpen.

Ik heb liever helemaal geen of anders maar een minimale swapfile want zo werkt(e) het al jaren zonder problemen... alleen heeft (inmiddels had ?) PUBG daar problemen mee. Snap alleen niet waarom het hebben van geen of een kleine swapfile een video memory error zou kunnen veroorzaken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Voor de mensen met de wat minder high end hardware. Dit schijnt ook goed te kunnen helpen
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=950745840

via een USB stick ReadyBoost activeren lijkt voor veel mensen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
NINjak schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:34:
[...]

Die 16GB heb je ook niet nodig... het spel gebruikt niet zo veel intern geheugen. Het probleem is dat veel mensen "die problemen hebben" vaak in het bezit zijn van (wat) oude(re) hardware en vaak niet meer dan 8GB in hun pc hebben. Dan is een standaard antwoord "je moet upgraden naar 16GB" zo gemaakt. Net als de opmerking dat upgraden naar een SSD tegenwoordig ook al "een standaard" oplossing is. Natuurlijk wil ik ook niet zonder maar beide maar ze maken je pc (CPU en GPU) niet "sneller".

Ik heb ook heel af en toe dat de gebouwen niet geladen zijn. Dan ben ik in bezit van en snelle Samsung M.2, genoeg en snel geheugen (16GB-3200) en ook mijn CPU (R7 1700x) is meer dan ruim voldoende.

In het verleden kreeg ik af en toe video memory foutmeldingen terwijl mijn videokaart 8GB heeft (de meldingen hadden het steeds over 2-3 GB). Achteraf heeft het vrij geven van mijn swap geheugen, en deze door Windows laten beheren, geholpen.

Ik heb liever helemaal geen of anders maar een minimale swapfile want zo werkt(e) het al jaren zonder problemen... alleen heeft (inmiddels had ?) PUBG daar problemen mee. Snap alleen niet waarom het hebben van geen of een kleine swapfile een video memory error zou kunnen veroorzaken. 8)7
Ik denk zelf eerder dat het een probleem van de game is en niet zozeer van de hardware.

Ik heb zelf een I7-2600k en GTX 970 wat voor deze game ruim voldoende moet zijn om dit minimaal op low tot medium te kunnen spelen zonder enkele problemen. Mijn geheugen is 8 GB en dit moet haast wel de bottleneck zijn. Maar wat ik dan niet begrijp is, is dat het probleem niet consistent is, soms werkt het 3 games achter elkaar en laadt alles al in de lucht in, dan laadt het pas in als ik net op de grond ben, en heel soms laad het pas na 5 minuten in. Dat zegt mij eerder dat de game niet goed geoptimaliseerd is. Want als het hardware related is zou het elke game consistent fout moeten gaan en niet per game verschillend.

Zodra de gebouwen ingeladen zijn, zijn alle problemen ook voorbij en loopt het spel perfect. Laatste patches hebben het ook al wel wat beter gemaakt wat eigenlijk ook aangeeft dat het grotendeels in de optimalisatie van de game zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 19:50
jantje 2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:53:
[...]

Ik denk zelf eerder dat het een probleem van de game is en niet zozeer van de hardware.

Ik heb zelf een I7-2600k en GTX 970 wat voor deze game ruim voldoende moet zijn om dit minimaal op low tot medium te kunnen spelen zonder enkele problemen. Mijn geheugen is 8 GB en dit moet haast wel de bottleneck zijn. Maar wat ik dan niet begrijp is, is dat het probleem niet consistent is, soms werkt het 3 games achter elkaar en laadt alles al in de lucht in, dan laadt het pas in als ik net op de grond ben, en heel soms laad het pas na 5 minuten in. Dat zegt mij eerder dat de game niet goed geoptimaliseerd is. Want als het hardware related is zou het elke game consistent fout moeten gaan en niet per game verschillend.

Zodra de gebouwen ingeladen zijn, zijn alle problemen ook voorbij en loopt het spel perfect. Laatste patches hebben het ook al wel wat beter gemaakt wat eigenlijk ook aangeeft dat het grotendeels in de optimalisatie van de game zit.
Dat de game niet geoptimaliseerd is en loopt als een vlag op een strontschuit is duidelijk inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NINjak
jantje 2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:53:
[...]

Ik denk dus ook dat PUBG (yep, nog steeds "Early Access") zelf grotendeels het probleem is. Al zijn er mensen die er meer problemen (het vaker) hebben dan anderen en dat kan natuurlijk deels wel hardware gerelateerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:05:

Serieus? :X Discord heeft er helemaal niks mee te maken. Puur toeval.

Simpele uitleg: Reshade werkt door zich voor te doen als een driver. De game stuurt alles naar de Reshade driver denkende dat dit de echte driver is. Reshade voert aanpassingen door en stuurt de data dan naar de echte driver.

Dit is echter "vreemd" gedrag en daardoor kan BattleEye reageren op elke .dll die ingeladen wordt door de game. Om dit te voorkomen wordt gebruik gemaakt van whitelisting, Reshade wordt dus expliciet toegestaan. Als BattleEye servers niet te bereiken zijn kan het whitelisten dus niet werken. En als BattleEye issues heeft met zijn whitelisting proces kan dit ook niet goed werken. Dan blokkeert BattleEye dus.

Dit is ook waarom soms opnieuw starten soms direct werkt, dan was er een hickup in de communicatie naar de server en is het bij een nieuwe poging wel gelukt.
@Tsurany
Vandaag nog maar eens de dxgi.dll block gehad. 2x geprobeerd, telkens de block.
Nu, met deze post ingedachte, toch maar Discord afgesloten. En plop, direct in PUBG! Dus serieus, een oproep aan iedereen: als je de error krijgt, via taakbeheel of rechtermuisknop op icoontje van discord EXIT doen, en probeer nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:10:
[...]

@Tsurany
Nu, met deze post ingedachte, toch maar Discord afgesloten. En plop, direct in PUBG! Dus serieus, een oproep aan iedereen: als je de error krijgt, via taakbeheel of rechtermuisknop op icoontje van discord EXIT doen, en probeer nog eens.
Jup, en hier ook het zelfde probleem.
Zeker 8x de crash.
Discord afgesloten en het spel laad. 8)7

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NINjak schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:34:
[...]

Die 16GB heb je ook niet nodig... het spel gebruikt niet zo veel intern geheugen. Het probleem is dat veel mensen "die problemen hebben" vaak in het bezit zijn van (wat) oude(re) hardware en vaak niet meer dan 8GB in hun pc hebben. Dan is een standaard antwoord "je moet upgraden naar 16GB" zo gemaakt. Net als de opmerking dat upgraden naar een SSD tegenwoordig ook al "een standaard" oplossing is. Natuurlijk wil ik ook niet zonder maar beide maken je pc (CPU en GPU) niet "sneller"!
Het is een standaard oplossing omdat het simpelweg de juiste oplossing is voor een aantal problemen. Een aantal mensen hebben een consistent probleem dat objecten te laat geladen worden. Dan hebben we het niet over incidenteel of eens per week maar over vrijwel elke match. Die zijn dan beter af met een upgrade van memory en storage.
Daarnaast moet je niet alleen kijken naar benchmarks, vergeet namelijk niet dat die in een onrealistisch scenario uitgevoerd worden waar geen enkel achtergrond programma actief is.

Daarnaast definieer jij een pc als een combinatie van CPU en GPU. Dat is gewoon onjuist. Als je het hebt over de snelheid van een pc dan heb je het over de combinatie van alle onderdelen die samen de pc vormen, niet over slechts twee van de componenten.
Bovendien laat het filmpje wel zien dat meer RAM ook een hogere framerate op kan leveren. En sneller RAM levert vaak ook een hogere framerate op. Dus het kan je framerate wel degelijk verhogen.
Ik mis de relevantie een beetje. Omdat jij er af en toe last van hebt is 16GB RAM en een SSD geen oplossing voor mensen die er vrijwel altijd last van hebben? :?
[...]

@Tsurany
Ik vind het erg vreemd dat hier helemaal niks over te vinden is op internet. Geen anderen die hetzelfde probleem hebben, geen generieke issues met de Discord overlay en Reshade. Bovendien ook door niemand te reproduceren behalve PatRamon.
Daarnaast hebben veel mensen die problemen hadden met de block van Reshade niet eens Discord aan staan. Dus ook vanuit dat aspect vind ik het ongeloofwaardig dat hier daadwerkelijk een correlatie ligt.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 19-09-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
[...]

@Tsurany
Afgelopen week heb ik het wel 7x geprobeerd en uiteindelijk maar eerst zonder de .dll (rename gedaan) opgestart, toen weer afgesloten, weer rename naar origineel en BAM het werkte weer.

Klinkt bijna als willekeur dus ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het aan Discord ligt :)
We kunnen zo over op TS hoor, mijn server staat nog steeds online en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Tsurany schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:13:
[...]

Het is een standaard oplossing omdat het simpelweg de juiste oplossing is voor een aantal problemen. Een aantal mensen hebben een consistent probleem dat objecten te laat geladen worden. Dan hebben we het niet over incidenteel of eens per week maar over vrijwel elke match. Die zijn dan beter af met een upgrade van memory en storage.
Daarnaast moet je niet alleen kijken naar benchmarks, vergeet namelijk niet dat die in een onrealistisch scenario uitgevoerd worden waar geen enkel achtergrond programma actief is.

Daarnaast definieer jij een pc als een combinatie van CPU en GPU. Dat is gewoon onjuist. Als je het hebt over de snelheid van een pc dan heb je het over de combinatie van alle onderdelen die samen de pc vormen, niet over slechts twee van de componenten.
Bovendien laat het filmpje wel zien dat meer RAM ook een hogere framerate op kan leveren. En sneller RAM levert vaak ook een hogere framerate op. Dus het kan je framerate wel degelijk verhogen.

[...]

Ik mis de relevantie een beetje. Omdat jij er af en toe last van hebt is 16GB RAM en een SSD geen oplossing voor mensen die er vrijwel altijd last van hebben? :?
Een server restarten is ook een "standaard oplossing" en dus geen oplossing!

Meer geheugen en een SSD maakt je pc niet sneller. In sommige situaties kan het lekkerder werken omdat bepaalde dingen sneller gaan maar je CPU en GPU worden er nog steeds niet sneller door. Dat bepaalde dingen niet (op tijd) geladen worden heeft niet veel met sneller of meer geheugen te maken.

Een "aantal" frames winnen met sneller geheugen is al langer bekend maar zorgen er nog steeds niet voor dat objecten wel of niet geladen worden!

Ik heb er dus heeeeeeeeeeeeel af en toe last van en mijn PC specs vallen RUIM binnen het aanbevolen van PUBG en de upgrades die door mensen worden aangeraden. Dan zou ik er dus geen last van moeten hebben en (nogmaals) heel soms gebeurt het toch. Denk gewoon dat het PUBG grotendeels zelf is en misschien wel in samenwerking met een (op dat moment) minder snelle internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@NINjak je blijft jezelf herhalen zonder fatsoenlijk in te gaan op mijn post. Prima, maar dan kan ik er ook niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NINjak schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:51:
[...]

Een server restarten is ook een "standaard oplossing" en dus geen oplossing!

Meer geheugen en een SSD maakt je pc niet sneller. In sommige situaties kan het lekkerder werken omdat bepaalde dingen sneller gaan maar je CPU en GPU worden er nog steeds niet sneller door. Dat bepaalde dingen niet (op tijd) geladen worden heeft niet veel met sneller of meer geheugen te maken.

Een "aantal" frames winnen met sneller geheugen is al langer bekend maar zorgen er nog steeds niet voor dat objecten wel of niet geladen worden!

Ik heb er dus heeeeeeeeeeeeel af en toe last van en mijn PC specs vallen RUIM binnen het aanbevolen van PUBG en de upgrades die door mensen worden aangeraden. Dan zou ik er dus geen last van moeten hebben en (nogmaals) heel soms gebeurt het toch. Denk gewoon dat het PUBG grotendeels zelf is en misschien wel in samenwerking met een (op dat moment) minder snelle internet verbinding.
Je kan blijven roepen hoe het je CPU en GPU niet sneller maakt, maar dat zegt ook helemaal niemand. Het is een early access game en de fouten in het niet kunnen laden van assets (en andere problemen) zijn gewoon al heel vaak gekoppeld aan weinig geheugen en geen SSD. Theorie is leuk, maar als de praktijk duidt op iets anders moet je toch ook dat even objectief kunnen bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke

Ik vind het erg vreemd dat hier helemaal niks over te vinden is op internet. Geen anderen die hetzelfde probleem hebben, geen generieke issues met de Discord overlay en Reshade. Bovendien ook door niemand te reproduceren behalve PatRamon.
Daarnaast hebben veel mensen die problemen hadden met de block van Reshade niet eens Discord aan staan. Dus ook vanuit dat aspect vind ik het ongeloofwaardig dat hier daadwerkelijk een correlatie ligt.
Daarom dat ik ook de vraag stel: als iemand een block krijgt, graag even de discord afsluiten en opnieuw opstarten.. Dan kunnen we mss iets ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
kazzzdafke schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:58:
[...]

Daarom dat ik ook de vraag stel: als iemand een block krijgt, graag even de discord afsluiten en opnieuw opstarten.. Dan kunnen we mss iets ontdekken?
Heb zelf altijd discord aanstaan als ik PUBG opstart en nooit problemen gehad. Wel heb ik de overlay van discord standaard niet geactiveerd, misschien dat het daar iets mee te maken zou kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
[...]
Al vaker last van.
Kan je wezenloos blijven restarten maar blijf de error houden.
En dit is niet de eerste keer de issue met discord (al vaker gedaan)
Maar of het met discord heeft te maken vraag ik me af, maar valt wel steeds meer op.
(overlay discord staat uit)

Was net ook puur toeval dat kazz en ik het zelfde euvel hadden

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Tsurany schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:55:
@NINjak je blijft jezelf herhalen zonder fatsoenlijk in te gaan op mijn post. Prima, maar dan kan ik er ook niks mee.
Op jouw post is ook niet fatsoenlijk (eerder helemaal niet) in te gaan. Zeker als je niet kan of wil begrijpen dat iemand (ik, in dit geval) veel meer dan die aangeraden upgrades ruim in zijn bezit heb er ook heeeeeeeeel af en toe (bijna nooit) last van heb.

De upgrade naar 16GB en een SSD is geen holygrail om het probleem van het niet laden van oblecten uit de wereld te helpen.

Een pc is idd. niet alleen een CPU en GPU maar die 2 "onderdelen" bepalen grotendeels wel wat je ermee wel of juist niet mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
NINjak schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:24:
[...]

Op jouw post is ook niet fatsoenlijk (eerder helemaal niet) in te gaan. Zeker als je niet kan of wil begrijpen dat iemand (ik, in dit geval) veel meer dan die aangeraden upgrades ruim in zijn bezit heb er ook heeeeeeeeel af en toe (bijna nooit) last van heb.

De upgrade naar 16GB en een SSD is geen holygrail om het probleem van het niet laden van oblecten uit de wereld te helpen.

Een pc is idd. niet alleen een CPU en GPU maar die 2 "onderdelen" bepalen grotendeels wel wat je ermee wel of juist niet mee kan doen.
Maar in 99% van de gevallen zal dat wel de oplossing zijn om het probleem 99% van de tijd te verhelpen ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:46
Ik heb met 16 gig ram en een ssd slechts 1 keer gehad dat de textures niet geladen waren.

Wat ik wel vaker heb is dat textures ver weg er raar uit zien, volgens mij komt dat door de viewdistance die is ingesteld voor je in het vliegtuig zit.

Ik vermoed dat textures van de map tijdens de lobby of net daarvoor worden geladen. Als er op dat moment niet genoeg geheugen vrij is om dat in 1 keer te doen, dan gaat het misschien mis.

Interessant zou zijn om te weten of je dit probleem nooit bij de 1e game hebt. Als dat het geval is dan zit er een memory leak in de game, als het in de 1e game ook voor komt dan is er iets anders kaput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
gotfurrr schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:51:
Ik heb met 16 gig ram en een ssd slechts 1 keer gehad dat de textures niet geladen waren.

Wat ik wel vaker heb is dat textures ver weg er raar uit zien, volgens mij komt dat door de viewdistance die is ingesteld voor je in het vliegtuig zit.

Ik vermoed dat textures van de map tijdens de lobby of net daarvoor worden geladen. Als er op dat moment niet genoeg geheugen vrij is om dat in 1 keer te doen, dan gaat het misschien mis.

Interessant zou zijn om te weten of je dit probleem nooit bij de 1e game hebt. Als dat het geval is dan zit er een memory leak in de game, als het in de 1e game ook voor komt dan is er iets anders kaput
Precies zoals je zegt begint hij volgens mij al in te laden in de lobby.

Ik zal er eens op letten bij de 1ste game van de week, maar vaak gaat het in het begin wel goed en is het vaak in de loop van de sessie dat het slechter gaat en dat er vaak 1 game tussen zit die echt bizar lang duurt vaak merk in het vliegtuig dan al dat het niet echt lekker loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
@jantje 2 dan zou je het kunnen voorkomen door na elke game de game te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NINjak schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:24:
[...]

Als je enkel uit je eigen ervaring blijft redeneren schiet het niet op. Het is zeker puur toeval dat iedereen die structureel problemen heeft met het niet laden van objecten slechts 8GB RAM en een HDD heeft?

Omdat jij heeeeel af en toe problemen hebt met 16GB en een SSD zal dat natuurlijk nooooit de oplossing kunnen zijn voor mensen die er structureel last van hebben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Tsurany schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:08:
[...]

Als je enkel uit je eigen ervaring blijft redeneren schiet het niet op. Het is zeker puur toeval dat iedereen die structureel problemen heeft met het niet laden van objecten slechts 8GB RAM en een HDD heeft?

Omdat jij heeeeel af en toe problemen hebt met 16GB en een SSD zal dat natuurlijk nooooit de oplossing kunnen zijn voor mensen die er structureel last van hebben... 8)7
Eindelijk, je heb hem door: het is KUNNEN ZIJN...

Niet "iedereen" die "maar" 8GB en/of "maar" een HDD hebben er geen last van. Net als iedereen die een SSD en/of 16GB hebben er nooit last van hebben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:42
Wat mij opvalt is dat ik bij de eerste game als 1 van de eerste in de lobby zit en en rustig een test wapen kan pakken. Alle spellen daarna kom ik met nog maar 20 seconden resterend in de lobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Welke manier van looten is nu het snelst? F, tab en slepen, tab en right click ... het zou niet uit moeten maken, maar met een ping van 20ms en 100fps grijp ik toch verdomd vaak mis als ik op drukke plekken land en moet vechten om een gun+ammo :( ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Cassius schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:34:
Welke manier van looten is nu het snelst? F, tab en slepen, tab en right click ... het zou niet uit moeten maken, maar met een ping van 20ms en 100fps grijp ik toch verdomd vaak mis als ik op drukke plekken land en moet vechten om een gun+ammo :( ...
In alle gevallen is looten met tab en slepen het snelst, maar vaak is 1 item oppakken handiger met f omdat je dan makkelijker kan doorlopen en ook nog iets van overzicht houdt.

Allees als het laggy is, dan is looten met tab en slepen niet altijd even betrouwbaar aangezien je dan soms items meerdere keren moet slepen. Volgens mij queued de game wel de acties als je in tab rechts klikt op de items, moet ik nog ff een keer checken. Dat betekent dat het laatste soms sneller kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
jopie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:25:
Wat mij opvalt is dat ik bij de eerste game als 1 van de eerste in de lobby zit en en rustig een test wapen kan pakken. Alle spellen daarna kom ik met nog maar 20 seconden resterend in de lobby.
Ik merk dit zelf vaak als ik met vrienden speel. Ik hoor vaak genoeg 'Regen, exit to lobby!!' terwijl ik zelf nog 5-10 seconden naar een laadscherm zit te staren. Zij hebben een i7, ikzelf een i5, maar ik weet niet of het hierdoor komt.

edit: verkeerd gelezen, geen nuttige reactie op jouw post.... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Jaded op 19-09-2017 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NINjak schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:15:
[...]

Eindelijk, je heb hem door: het is KUNNEN ZIJN...

Niet "iedereen" die "maar" 8GB en/of "maar" een HDD hebben er geen last van. Net als iedereen die een SSD en/of 16GB hebben er nooit last van hebben. |:(
Ik ben er helemaal klaar mee. Je weigert zelf fatsoenlijk te lezen en fatsoenlijk te reageren en gaat nu opeens uit de hoogte doen. Sneu.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gotfurrr
*pakt popcorn*

there can be only one, fight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Stop gewoon met 'helpen' als je denkt dat die ander je hulp toch niet accepteert. In zijn ogen help je hem niet, dus laat het dan gewoon. Het is sowieso een nutteloze discussie, het verschilt per persoon/configuratie wat de bron van de problemen is.

Het is een nog gedeeltelijk niet geoptimaliseerde game dus dan kun je dat hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-09 14:57
gotfurrr schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:43:
[...]

In alle gevallen is looten met tab en slepen het snelst, maar vaak is 1 item oppakken handiger met f omdat je dan makkelijker kan doorlopen en ook nog iets van overzicht houdt.
Niet helemaal waar. Looten vanaf een kistje is sneller met rechter muisknop. In andere gevallen is slepen inderdaad sneller.

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Grotman schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:09:
Stop gewoon met 'helpen' als je denkt dat die ander je hulp toch niet accepteert. In zijn ogen help je hem niet, dus laat het dan gewoon. Het is sowieso een nutteloze discussie, het verschilt per persoon/configuratie wat de bron van de problemen is.

Het is een nog gedeeltelijk niet geoptimaliseerde game dus dan kun je dat hebben :)
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar is dit nog wel helpen? Lijkt wel een 'wie heeft de langste piemel' wedstrijd.... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Hoe zat het ook alweer met first person en third person? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Gisteren sinds tijden weer eens hard gelachen.

Met Sputter in een duo, ik geloof op militairy. Samen op een motor met zijspan aangekomen bij een compound om te looten. Komt er een auto langs waar we op schieten, maar die vlucht weg. Waarop Sputter roept: "Snel, terug op de motor!" Dus ik zeg, "Waarom? Er ligt hier nog loot etc", "We gaan er achteraan!" was z'n reactie :D

Wat volgende was 5 minuten als gekken in de achtervolging, en die auto maar blijven weg scheuren. Leek bijna een over the top actiefilm inclusief drifts en jumps :D .

Helaas uiteindelijk niets geworden (goed verhaal, lekker kort), omdat mijn UMP op was... Maar toch tof, even niet al te serieus spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:01
pimskie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:06:
Gisteren sinds tijden weer eens hard gelachen.

(goed verhaal, lekker kort),
:9 having fun!

Gisteravond ook aantal potjes flink gelachen: 2 van onze squad pinned down.. ik zie een buggy, spring erin, rij om de vijanden heen en schiet ze in hun rug. Ik denk nog, da gaat nix worden, maar ze negeerden me volledig.

Later resterende squatm8 die onder water in de allerlaatste cirkel zit en een gast ambushed die niemand in het water verwacht had. Die schrok zich te pletter :+

Andere ronde: jump in een huis samen met een enemy, die pakt een revolver.. en ik erop stompen.. tot ie eindelijk geladen was.. ik weer hollen :+ idiote momenten :o

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Even een paar duo potjes met @mouzetc gedaan. Echt een dramatisch chaotische pot zat er tussen.

Cirkel op military wij met een boot vanaf pier town er heen. Rushen de compound op de kust er tegenover.
Zitten twee man in maar we gaan pushen! Coms down, Discord ligt plat! Midden in een vuurgevecht. Komt er ook nog een jeep met twee man naar binnen rijden, we killen ze beiden gelukkig. Jeep raakt Mouzetc wel en plet hem tegen wat stellingen die buiten stonden. Gelukkig enkel knocked maar zit wel vast. Ondertussen heb ik een van de twee bezetters gedood dus nog eentje over.

Ik rij snel die jeep weg en geef daarna covering fire. Mouzetc kan wegkomen en ik revive hem. Daarna de laatste afmaken, helaas knocked hij mij vanuit z'n gebouw, hij zit op de vliering verscholen.

Mouzetc kan mij reviven en op dat moment komt gelukkig coms weer online. Enkel sluipen er ook twee enemies een ander gebouw in. Ik knock er eentje met een headshot en terwijl ze reviven flanked Mouzetc. We killen er allebij eentje en ze zijn dood.

Ik mik snel een granaat de vliering in door het ronde raampje. Terwijl die laatste bezetter healed kies ik positie bij een raam die de trap op kijkt. zodra hij overeind komt kill ik hem. Ik kijk om me heen en zie opeens een loot crate staan recht naast dr compound, daarom was het zo druk :+

Even snel looten en dan verder. Hoor opeens voetstappen, komt er nog een duo dr compoind in. Ik schiet die persoon nog neer maar zijn maat mij weer. Ze rennen snel weg voor de cirkel waar ze weer opgewacht worden door iemand anders, die ze weten te killen. Mouzetc schiet er nog een in de rug maar wordt dan geinstantkilled door de Groza uit de loot crate.

Uiteindelijk zaten dus vijf duo's om dezelfde compound te vechten. Heerlijke chaos, helaas extra versterkt door Discord die plat ging :(

Mijn ideale combo is nu wel de Mini14 met Acog en een Scar-L met compensator, angled en red dot. Voor mij echt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:06
Het zat mij vanmiddag niet mee in de auto, eerst over de kop slaan, stap ik uit, besluit de Dacia dat hij toch verder wil gaan zonder mij ;w

Zie 2:18 voor Dacia moment.

Denk dat de Dacia die game chickendinner heeft gehaald :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Bloodhoundje op 19-09-2017 23:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Grotman schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:09:

Ik denk dat dit topic te klein is voor meerdere onderwerpen/discussies.
(al enig tijd bezig op dit forum topic)
Het zou mooi zijn als het in 3 delen verdeelt zou kunnen worden...

Voorbeeld: 3 Topic's (gewoon een idee, niet omdat het moet van 1 iemand maar gewoon een voorstel)

[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds
*Algemeen /Update's/Glitches/Maps/Models ect.
[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds - Algemeen problemen
*Problemen met FPS/Geheugen/Crashes ect.
[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds - Verhalen/Streaming/Cn
*Verhalen hoe je match hebt gespeeld met CDNN (chicken dinner) + Video's

Voor vandaag 20-09-17 staat er weer een nieuwe update. (Patch note 3 pagina's geleden)
Niet erg dat het verderop staat.
Maar er worden verhaaltjes gepost over chicken dinner hoe men zijn potje haalt, en er is zero quote/reactie op.
idem dito de vele youtube video's hoe iemand zijn chickendinner haalt of streams (Zelfde streamen + youtube online zetten) Hier is ook zero quote/reactie op
Idem dito voor pc problemen/fps elke week minimaal 5x dezelfde problemen of discussie's
(Ja ik heb er ook een paar post's in meegedaan)

Probeer hier bij een oplossing te bedenken om het veel gezelliger op het forum te krijgen dan de vele discussies.
Welicht dat er mensen zich geroepen voelen om die 2 extra topics aan te maken?
@GeoffLx @Angeloonie ?? (ivm beheer dit topic 1e post?)

*Dit zal vooral niet moeten overkomen als een haatdragend bericht of mensen in het diepe te drukken.
Als dat zo is betreur ik dat en hier bij mijn excuus.

**

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Ik heb de laatste paar reacties verwijderd, laten we nu normaal verder gaan aub en proberen elkaar wat minder af te zeiken :)

Wat betreft meerdere topics: Een extra topic over problemen kan sowieso in het Problemen en vragen subtopic. Nog meer topics wordt teveel voor nu denk ik persoonlijk.
@PatRamon Niemand houd je tegen om zelf op die filmpjes en verhalen te reageren toch?

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Grotman schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:39:
Ik heb de laatste paar reacties verwijderd, laten we nu normaal verder gaan aub en proberen elkaar wat minder af te zeiken :)

Wat betreft meerdere topics: Een extra topic over problemen kan sowieso in het Problemen en vragen subtopic. Nog meer topics wordt teveel voor nu denk ik persoonlijk.
Wellicht dat een splitsing tussen filmpjes/verhaaltjes en problemen/nieuws nog iets zou verbeteren. Punt is dat er al lang, veel discussies zijn die vaak langslepend zijn waarin beide/meerdere partijen niet goed lezen of totaal niet willen meegeven waardoor de discussie vastloopt maar wel voortsleept. Gebaseerd op de afgelopen paar berichten zijn er in ieder geval mensen die zich eraan storen en mensen die zich aangesproken voelen.

Het maakt het topic niet fijner om te volgen op die manier en hoewel het misschien niet dé manier was, is het jammer dat dat geluid in de kiem word gesmoord. Maarja, fun houden voor iedereen toch?

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

• kazzzdafke
8)7 8)7 De meeste (niet alle) controls zijn gereset... Dus Crouch Jump werk voor niemand meer.
Opgepast als je zoals mij bv. links op Q hebt gebined, die is ook weer naar A gevlogen, ook in vehicle

[ Voor 4% gewijzigd door kazzzdafke op 20-09-2017 09:51 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
wutwutwhat schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:44:
[...]

Wellicht dat een splitsing tussen filmpjes/verhaaltjes en problemen/nieuws nog iets zou verbeteren. Punt is dat er al lang, veel discussies zijn die vaak langslepend zijn waarin beide/meerdere partijen niet goed lezen of totaal niet willen meegeven waardoor de discussie vastloopt maar wel voortsleept. Gebaseerd op de afgelopen paar berichten zijn er in ieder geval mensen die zich eraan storen en mensen die zich aangesproken voelen.

Het maakt het topic niet fijner om te volgen op die manier en hoewel het misschien niet dé manier was, is het jammer dat dat geluid in de kiem word gesmoord. Maarja, fun houden voor iedereen toch?
Probleem is niet de splitsing, probleem is het gedrag van sommige. ;) Maar alsjeblieft geen splitsing. Moet ik op diverse plaatsen kijken voor PUBG gerelateerde nieuws en gesprekken. Doen we ook niet voor andere games. Dan moet het voor PUBG toch ook wel lukken?! :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

kazzzdafke schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:51:
8)7 8)7 De meeste (niet alle) controls zijn gereset... Dus Crouch Jump werk voor niemand meer.
Opgepast als je zoals mij bv. links op Q hebt gebined, die is ook weer naar A gevlogen, ook in vehicle
Bluehole is raar bezig. In plaats van crouch jump geheel te verwijderen doen ze hun best om het zo lastig mogelijk te maken, willen ze het skill based maken? Jammer dat er letterlijk tientallen macro programma's bestaan om dit alsnog te binden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Gewoon lekker de game spelen, ervaringen delen en niet tot op de mm alles willen discussiëren. Clips zijn altijd leuk, nieuwe info ook.

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

ChojinZ schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:53:
[...]

Probleem is niet de splitsing, probleem is het gedrag van sommige. ;) Maar alsjeblieft geen splitsing. Moet ik op diverse plaatsen kijken voor PUBG gerelateerde nieuws en gesprekken. Doen we ook niet voor andere games. Dan moet het voor PUBG toch ook wel lukken?! :)
Dat lijkt me wel. Wellicht is het een issue van sterkere persoonlijkheden in dit topic dan andere topics, daar kan ik niet over oordelen (also, geen sneer/op-de-man opmerking intended). Hoewel ik liever geen splitsing zie kan ik het nut er wel van inzien. Nieuws/gesprekken =/= filmpjes/verhaaltjes.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Splitsen van het topic echt niet aan beginnen. Dan krijg je discussies die in beide threads gehouden gaan worden en raakt de info alleen maar verspreid.

Eventueel kunnen we misschien een kleine banner voor bepaalde topics verzinnen oid.
Bijv. als je een verhaal wilt posten zoiets (let niet op kwaliteit, even voor het idee) erboven:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4oKFbSA.jpg

Ik noem maar wat. Zo kun je het onderscheid houden tussen discussies en verhalen/filmpjes. Maar meerdere topics zie ik in ieder geval niet zitten.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Point taken. Banner is een idee, alleen de vraag of 'nieuwelingen' dat oppakken. Na wat verder neuzen in de Spielerij sectie kom ik er ook op terug. Het werkt elders dus zou hier ook moeten werken. Fragmentatie werkt averechts en mods zullen er ook niet al te blij van worden.
Ook niets mis met discussies an sich, zolang ze maar niet zuur/zout worden. Zonder discussies gaat het ook zo'n eenheidsworst zijn.

• Grotman
  • Niet online
Laten we het inderdaad vooor nu even houden zoals het is. Mocht er toch een sterke behoefte ontstaan aan een andere opzet of meerdere topics, dan graag een verzoekje plaatsen in het Feedback-topic van Spielerij, dan kunnen we daar bespreken wat handig is.

Nu graag weer ontopic/inhoudelijk hier :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Tsurany op 20-09-2017 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
De update van deze week staat trouwens klaar.
Dus een dag eerder dan dat we gewend zijn.

Momenteel is er op reddit een Ask me Anything met PlayerUnkown.
Wellicht krijgen we dus leuke nieuwe info:
https://www.reddit.com/r/...v/iama_playerunknown_ama/

Dit is trouwens zijn profiel.
https://www.reddit.com/user/lazyink
Wel leuk om te zien op welke zaken hij gereageerd heeft.
Dan heb je meteen een beetje inzicht aan welke zaken er wordt gewerkt. (zover nog niet bekend)

• PatRamon
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:43:
@PatRamon Niemand houd je tegen om zelf op die filmpjes en verhalen te reageren toch?
PatRamon schreef op woensdag 20 september 2017 @ 01:44:
[...]
*Dit zal vooral niet moeten overkomen als een haatdragend bericht of mensen in het diepe te drukken.
Als dat zo is betreur ik dat en hier bij mijn excuus.

Angeloonie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:27:
Splitsen van het topic echt niet aan beginnen. Dan krijg je discussies die in beide threads gehouden gaan worden en raakt de info alleen maar verspreid.
Maakt wel netjes onderscheid tussen de discussie's of het trots zijn op iets wat je hebt gehaald.
Zo wordt het veel leuker voor de mensen die er zijn geinteresseerd in filmpjes verhalen. (in een apart topic)
*En komt er meer waardering naar die gene die zijn moeite er voor heeft gedaan
Zo wordt het veel makkelijker om iemand te helpen met pc problemen (in een apart topic)
En het algemene topic blijft wat centraler over echt Pubg dingen, zonder dat iemand wat post wat belangrijk is voor iedereen, terwijl er na een halve dag lappen text door scrollen met verhalen filmpjes/discussies/meningen/laatste wordt willen hebben.

BF1 Fora is ook verdeeld in 2 delen zo blijft het onderscheid netjes en duidelijk, maar wel met minder actieve mensen.
Hier zitten grotere aantallen op het topic en wordt alleen maar meer, en blijven we wekelijks deze discussie's/problemen houden

kazzzdafke schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:51:
Dit was natuurlijk te verwachten dat dit zou gebeuren..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XKvtpxGH7wWf2CwoyYNkFVBM/full.png
Hopla en je Crouch Jump werkt weer O-)

**

• SouLLeSSportal
Was macro's gebruiken niet tegen de regels? :>
Do not cheat: do not use third party programs, macros, client-side hacks, edited game files or anything else that may give you an unfair advantage in the game. This includes promoting or posting links to websites that provide or promote cheats or hacks
Triest om te zien dat bij de eerst 5 resultaten op google gewoon open en bloot no recoil macro's worden aangeboden voor pubg die niet detectable zijn etc. Zullen genoeg lui mee spelen waardoor je van die vage deaths krijgt, insta sks headshots door een raampje met lvl 2 of 3 helm met full health enz.

[ Voor 32% gewijzigd door SouLLeSSportal op 20-09-2017 11:43 ]

SouLLeSSportal schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:39:
Was macro's gebruiken niet tegen de regels? :>

[...]
Hangt er vanaf of het een "unfair advantage" geeft. In hoeverre is de advantage namelijk echt "unfair"? Ik vind het een lastige discussie, het is min of meer vergelijkbaar met recoil control macro's, iets wat normaal skill kost (crouch jump, recoil compenseren) wordt nu veranderd in iets wat een enkele druk op de knop kost. Dus uit dat oogpunt kan je het unfair noemen. Maar aan de andere kant, moet het in kunnen drukken van twee knoppen tegelijk als skill gezien worden? Of zou de skill meer het juist toepassen van crouch jump moeten zijn?

Wat Bluehole had moeten doen is of crouch jump voor iedereen mogelijk laten of het hele concept verwijderen. Het niet gebruiken van crouch jump geeft een te groot nadeel, je moet eigenlijk wel crouch jumpen. Dan kan je verwachten dat mensen macro's gaan gebruiken.

• SouLLeSSportal
Tsurany schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:44:
[...]

Hangt er vanaf of het een "unfair advantage" geeft. In hoeverre is de advantage namelijk echt "unfair"? Ik vind het een lastige discussie, het is min of meer vergelijkbaar met recoil control macro's, iets wat normaal skill kost (crouch jump, recoil compenseren) wordt nu veranderd in iets wat een enkele druk op de knop kost. Dus uit dat oogpunt kan je het unfair noemen. Maar aan de andere kant, moet het in kunnen drukken van twee knoppen tegelijk als skill gezien worden? Of zou de skill meer het juist toepassen van crouch jump moeten zijn?

Wat Bluehole had moeten doen is of crouch jump voor iedereen mogelijk laten of het hele concept verwijderen. Het niet gebruiken van crouch jump geeft een te groot nadeel, je moet eigenlijk wel crouch jumpen. Dan kan je verwachten dat mensen macro's gaan gebruiken.
crouch jump is niet zo erg nee, ben ik met je eens maar gaat om het principe van gebruik van macro's. Ik kon op zich ook meestal wel zonder de keybind het raam uit komen. Gelukkig is het een tijdelijk probleem totdat we vaulting hebben dus hier specifiek voor zal het wel loslopen. Veel erger vind ik die no recoil meuk. 1 op 1 heb je dan gewoon bijna nooit kans te winnen, ze pakken gewoon hoogste dps wapen en mits je enigzins capabel bent met richten heb je bijna altijd prijs.

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Tsurany schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:44:
[...]

Conform de regels is het gebruik van macro's tegen de regels. Dat is hoe het werkt met regels. Het is misschien een halfbakken implementatie, maar dat 'lossen ze dus op' door te stellen dat het gebruik van macro's verboden is. Het vervolgens wel doen is dus een breuk van die regels, of Bluehole het nu kan vaststellen of niet, je speelt eigenlijk gewoon vals.

SouLLeSSportal schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:48:
[...]

crouch jump is niet zo erg nee, ben ik met je eens maar gaat om het principe van gebruik van macro's. Ik kon op zich ook meestal wel zonder de keybind het raam uit komen. Gelukkig is het een tijdelijk probleem totdat we vaulting hebben dus hier specifiek voor zal het wel loslopen. Veel erger vind ik die no recoil meuk. 1 op 1 heb je dan gewoon bijna nooit kans te winnen, ze pakken gewoon hoogste dps wapen en mits je enigzins capabel bent met richten heb je bijna altijd prijs.
Eens, no recoil macro's kunnen echt de doodsteek zijn voor een game. Zeker op de hogere niveaus.
wutwutwhat schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:49:
[...]

Conform de regels is het gebruik van macro's tegen de regels. Dat is hoe het werkt met regels. Het is misschien een halfbakken implementatie, maar dat 'lossen ze dus op' door te stellen dat het gebruik van macro's verboden is. Het vervolgens wel doen is dus een breuk van die regels, of Bluehole het nu kan vaststellen of niet, je speelt eigenlijk gewoon vals.
Dat is dus het punt, de regels stellen dat je geen macro's mag gebruiken als het een "unfair advantage" geeft. Hetzelfde geld voor ini aanpassingen en externe programma's. Je moet dus echt de definitie van "unfair advantage" scherp hebben.

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Tsurany schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:50:
[...]

Eens, no recoil macro's kunnen echt de doodsteek zijn voor een game. Zeker op de hogere niveaus.

[...]

Dat is dus het punt, de regels stellen dat je geen macro's mag gebruiken als het een "unfair advantage" geeft. Hetzelfde geld voor ini aanpassingen en externe programma's. Je moet dus echt de definitie van "unfair advantage" scherp hebben.
Valide punt. Dan nog *denk ik* dat het voor crouch jump ook een unfair advantage geeft. Een macro zorgt ervoor dat je de jump ten alle tijde perfect maakt, waar je zonder macro in een stress situatie zelf nog wel eens een fuckup maakt.
Dit geldt echter voor iedere toepassing van macro's die ik kan verzinnen, aangezien je een handeling automatiseert waardoor je de kans op falen wegneemt.

Edit: wellicht handiger om de regel anders te formuleren dan.

[ Voor 3% gewijzigd door wutwutwhat op 20-09-2017 11:54 ]

• Bloodhoundje
SouLLeSSportal schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:48:
[...]

De simpelste fix tegen no recoil macro's is de spray pattern randomizen van de guns. Toen ik nog Counterstrike speelde waren de fixed patterns ook altijd een "issue". Ik leerde gewoon de pattern van een gun en kon met recoil onwijs recht blijven schieten. Echter is dit ook direct de zwakheid omdat hacks dit zonder moeite kunnen uitbuiten. De games waarin recoil echt random was waren daarom ook veel lastiger om in te sprayen.

Lijkt me geen lastige implementatie om spray patterns te randomizen :) .

• SouLLeSSportal
Bloodhoundje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:57:
[...]

De simpelste fix tegen no recoil macro's is de spray pattern randomizen van de guns. Toen ik nog Counterstrike speelde waren de fixed patterns ook altijd een "issue". Ik leerde gewoon de pattern van een gun en kon met recoil onwijs recht blijven schieten. Echter is dit ook direct de zwakheid omdat hacks dit zonder moeite kunnen uitbuiten. De games waarin recoil echt random was waren daarom ook veel lastiger om in te sprayen.

Zijn ze toch al in pubg? zit wel een soort van gelijke lijn in wat ze volgen, in de zin van akm naar linksboven maar er zit veel randomness in hoe die per spray gaat, soms ook zomaar naar rechts of veel meer of minder naar links.
compleet random ben ik absoluut geen fan van, dat haalt de hele skill van recoil compenseren naar H1Z1 niveau en dat wil denk ik niemand...

• Bloodhoundje
SouLLeSSportal schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:00:
[...]

Zijn ze toch al in pubg? zit wel een soort van gelijke lijn in wat ze volgen, in de zin van akm naar linksboven maar er zit veel randomness in hoe die per spray gaat, soms ook zomaar naar rechts of veel meer of minder naar links.
compleet random ben ik absoluut geen fan van, dat haalt de hele skill van recoil compenseren naar H1Z1 niveau en dat wil denk ik niemand...
Als er macro's geschreven kunnen worden die perfect recoil compenseren, dan is er dus geen random pattern aanwezig:
Zie na een korte google zoekopdracht:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8N0TUR6xWO4]

Je ziet hier duidelijk dat het dead on shots zijn, zelfs op long range uiterst betrouwbaar (en verklaard waarom ik soms mensen met een sks van 400m+ op full auto snelheid zie schieten en alles raken zonder dat de aim onder de recoil lijdt).

Ik begreep dat deze macro's ingeladen worden in de software van de muizen en dat dit dus een vaste pattern is die de muis volgt? Of zijn dit macro's die ingame worden ingeladen?

P.S.
Mochten jullie liever willen dat ik bovenstaande filmpje weer weghaal, laat het even weten. Denk zelf niet dat het uitmaakt omdat met 1 minuut googlen je op hetzelfde filmpje uitkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bloodhoundje op 20-09-2017 12:06 ]

• PatRamon
  • Niet online
Bloodhoundje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:05:
[...]

Als er macro's geschreven kunnen worden die perfect recoil compenseren, dan is er dus geen random pattern aanwezig:
[video]

Je ziet hier duidelijk dat het dead on shots zijn, zelfs op long range uiterst betrouwbaar (en verklaard waarom ik soms mensen met een sks van 400m+ op full auto snelheid zie schieten en alles raken zonder dat de aim onder de recoil lijdt).

Ik begreep dat deze macro's ingeladen worden in de software van de muizen en dat dit dus een vaste pattern is die de muis volgt? Of zijn dit macro's die ingame worden ingeladen?

P.S.
Mochten jullie liever willen dat ik bovenstaande filmpje weer weghaal, laat het even weten. Denk zelf niet dat het uitmaakt omdat met 1 minuut googlen je op hetzelfde filmpje uitkomt.
Antwoord op je vraag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kjalv9aAbwT7UeAVZgejEF8z/full.jpg
Na meer googelen kun je het gratis vinden, maar dit vind ik zelf cheaten (game hacken)

Een simpele Crouch Jump vind ik kunnen, maar recoil aanpassen totaal niet.

Edit--> @BobbLeeSwaggr Linkje weggehaald, even niet bij stilgestaan, enkel foto voorbeeld

[ Voor 9% gewijzigd door PatRamon op 20-09-2017 12:15 ]

**

• SouLLeSSportal
Ik weet niet hoe ze die dingen maken, ben helaas geen software maker ofzo :) Maar ik heb in ieder geval al een paar keer van die deaths gehad dat ik het vrijwel zeker weet dat die gene wel erg goed was, tot het punt dat ik shroud & Co dit never nooit na zie doen.

• BobbLeeSwaggr
Bloodhoundje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:05:
[...]

[video]

P.S.
Kwam deze ook al tegen. Is geen aparte software zijn volgens mij gewoon .amc. tekst bestanden per wapen als je veder kijkt op de site.

Dit is ook een beetje de reden waarom sommige games er voor kiezen random recoil to te passen. Maar juist de pro's zijn daar erg op tegen omdat je dan zelf ook moeilijk recoil kan compenseren.

Volgens mij is dit heeel moeilijk om tegen te gaan, Omdat je de input device heel makkelijk zonder de game folders op meerdere manieren kan invoeren. En de game zelf gewoon denkt dat het vanaf de muis/het keyboard komt.

-------------
edit:

p.s het is goed bedoeld maar het lijkt mij geen goed idee om links naar cheats sites te plaatsen hier.
Er zijn wellicht toch een paar lurkers die er gebruik van kunnen maken

elke promotie is slecht

[ Voor 7% gewijzigd door BobbLeeSwaggr op 20-09-2017 12:13 ]

• PatRamon
  • Niet online
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:11:
[...]

Kwam deze ook al tegen. Is geen aparte software zijn volgens mij gewoon .ahk bestanden per wapen als je veder kijkt op de site.

Dit is ook een beetje de reden waarom sommige games er voor kiezen random recoil to te passen. Maar juist de pro's zijn daar erg op tegen omdat je dan zelf ook moeilijk recoil kan compenseren.

Volgens mij is dit heeel moeilijk om tegen te gaan, Omdat je de input device heel makkelijk zonder de game folders op meerdere manieren kan invoeren. En de game zelf gewoon denkt dat het vanaf de muis/het keyboard komt.
Het is gewoon een script dat je zelf maakt per wapen.
Druk je op de knop ->> Action--> move down/up mm.

Zelf ook eens vroeger zo scriptje gemaakt voor RTCW ET maar gaat super veel werk ik zitten.

**

• Bloodhoundje
PatRamon schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:10:
[...]

Antwoord op je vraag:
[ url] KNIP [ url]
Na meer googelen kun je het gratis vinden, maar dit vind ik zelf cheaten (game hacken)

Een simpele Crouch Jump vind ik kunnen, maar recoil aanpassen totaal niet.
Crouch jump is in dit geval de "bandage-fix" vanwege het ontbreken van vaulting. Dus dit zou in de toekomst ook niet meer zo hard nodig zijn, daarom zie ik daar ook geen kwaad in op het moment. Ben het btw 100% met je eens dat no recoil scripts gewoon als hacken moeten worden aangemerkt. Heb een hekel aan cheaters/hackers (dat doe je maar in single player games :( ). Hoop daarom ook op een fix vanuit pubg om dit tegen te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Bloodhoundje op 20-09-2017 12:20 ]

• BobbLeeSwaggr
Bloodhoundje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:15:
[...]

Crouch jump is in dit geval de "bandage-fix" vanwege het ontbreken van vaulting. Dus dit zou in de toekomst ook niet meer zo hard nodig zijn, daarom zie ik daar ook geen kwaad in op het moment. Ben het btw 100% met je eens dat no recoil scripts gewoon als hacken moeten worden aangemerkt. Heb een hekel aan cheaters/hackers (dat doe je maar in single player games :( ). Hoop daarom ook op een fix vanuit pubg om dit tegen te gaan.
PlayerUnkown heeft net zelf gereageerd op de chrouch jump, waarom ze de key bind hebben weggehaald.

We didn't remove the action itself. You can still jump-crouch, but now it requires a mechanical skill rather than a simple keybind. In our opinion, having a keybind for this action gave players who were aware of it a distinct advantage over those that did not

Dus technisch gezien is dan het gebruik voor een macro hiervoor ''cheaten''

• Bloodhoundje
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:20:
[...]

PlayerUnkown heeft net zelf gereageerd op de chrouch jump, waarom ze de key bind hebben weggehaald.

We didn't remove the action itself. You can still jump-crouch, but now it requires a mechanical skill rather than a simple keybind. In our opinion, having a keybind for this action gave players who were aware of it a distinct advantage over those that did not

Erg jammer dat ze dit als "oplossing" hebben aangedragen. Het had een mooiere oplossing geweest als ze tijdelijk gewoon voor iedereen crouch jumping hadden ingeschakeld als de standaard manier van springen tot er vaulting was.

Oh well, de macro is uit de game configs gehaald bij iedereen heb ik begrepen. Ik heb ook zelf niet de behoefte om dat in mijn toetsenbord te programmeren :), de vaulting update komt vanzelf wel een keer kijken :) .

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:20:
[...]

wutwutwhat schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:53:
[...]

Valide punt. Dan nog *denk ik* dat het voor crouch jump ook een unfair advantage geeft. Een macro zorgt ervoor dat je de jump ten alle tijde perfect maakt, waar je zonder macro in een stress situatie zelf nog wel eens een fuckup maakt.

[...]
Dat bedoeld ik dus. Niet trollend bedoelt, maar kan iemand een voorbeeld geven van een macro die geen unfair advantage geeft maar wel gamespecifiek is? Omdat het om automatiseren gaat geeft het altijd wel een voordeel imho.

• SouLLeSSportal
wutwutwhat schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:25:
[...]

[...]

Dat bedoeld ik dus. Niet trollend bedoelt, maar kan iemand een voorbeeld geven van een macro die geen unfair advantage geeft maar wel gamespecifiek is? Omdat het om automatiseren gaat geeft het altijd wel een voordeel imho.
auto walk knop als die niet in een game zit.

• gotfurrr
volgens mij zijn norecoil scripts obv muis bewegingen juist een van de makkelijkste cheats om te detecteren, zo niet de makkelijkste.

Wat mij betreft maken ze de sprays juist niet totaal random, dus elk wapen een bepaald pattern, maar binnen dat pattern wel nog wat kleine random mogelijkheden. Dit gaat nooit gebeuren trouwens, maar nu is het gewoon echt te random imho.

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

SouLLeSSportal schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:27:
[...]

auto walk knop als die niet in een game zit.
Met 'gamespecifiek' bedoelde ik PUBG specifiek.

Edit: @gotfurrr Afhankelijk van platform. Er schijnen nogal wat issues te zijn met macro's voor bijvoorbeeld Logitech muizen. Daar ben je in staat middels een LUA script op driverniveau macro's uit te voeren, hetgeen detectie erg lastig maakt.

[ Voor 35% gewijzigd door wutwutwhat op 20-09-2017 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloodhoundje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:57:
[...]

Random spread/recoil is niet heel lastig maar wel redelijk onrealistisch. Een wapen zal altijd min of meer in vergelijkbare mate omhoog schieten, dat komt omdat de kracht op het wapen (en daarmee op het lichaam) elke keer hetzelfde is. Een random spray pattern zou dan heel onrealistisch zijn en het gevoel geven dat wapens onmogelijk onder controle te krijgen zijn.

Een voorspelbare recoil met slechts beperkte afwijkingen is het meest realistisch en vanuit gameplay oogpunt het meest wenselijk. Dat is namelijk de enige manier om wapen controle een echte vaardigheid te maken. De enige manier om onderscheid te maken tussen goede en slechte spelers als het op combat aan komt.
wutwutwhat schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:25:

Hold ADS kan hier een goed voorbeeld zijn.
gotfurrr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:27:
Wat mij betreft maken ze de sprays juist niet totaal random, dus elk wapen een bepaald pattern, maar binnen dat pattern wel nog wat kleine random mogelijkheden. Dit gaat nooit gebeuren trouwens, maar nu is het gewoon echt te random imho.
Dat is juist precies hoe het nu werkt. Horizontale recoil is random binnen bepaalde parameters en de verticale recoil is grotendeels voorspelbaar. Dat zie je ook heel goed in dat filmpje dat hierboven gepost werd, de macro kan de verticale recoil vrijwel volledig onder controle houden (voorspelbaarheid) maar de horizontale recoil kan niks aan gedaan worden. Je ziet echter dat de impact van horizontale recoil ook marginaal is.
SouLLeSSportal schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:10:
Ik weet niet hoe ze die dingen maken, ben helaas geen software maker ofzo :) Maar ik heb in ieder geval al een paar keer van die deaths gehad dat ik het vrijwel zeker weet dat die gene wel erg goed was, tot het punt dat ik shroud & Co dit never nooit na zie doen.
Die dingen zijn relatief simpel, hier onder een voorbeeldje. Ik heb wel de code even omgezet naar leesbare taal, anders wordt het wel heel makkelijk te copypasten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
MuisknopIngedrukt
start loop
DrukSchietenIn
Wacht
LaatSchietenLos
Wacht
Beweeg muis omlaag
tot MuisknopLosgelaten
end

Zo zie je dat zo'n script niks anders doet dan een loop uitvoeren van vuurknop indrukken en muis omlaag bewegen.

[ Voor 45% gewijzigd door Tsurany op 20-09-2017 12:43 ]

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Tsurany schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:32:
[...]

Random spread/recoil is niet heel lastig maar wel redelijk onrealistisch. Een wapen zal altijd min of meer in vergelijkbare mate omhoog schieten, dat komt omdat de kracht op het wapen (en daarmee op het lichaam) elke keer hetzelfde is. Een random spray pattern zou dan heel onrealistisch zijn en het gevoel geven dat wapens onmogelijk onder controle te krijgen zijn.

Een voorspelbare recoil met slechts beperkte afwijkingen is het meest realistisch en vanuit gameplay oogpunt het meest wenselijk. Dat is namelijk de enige manier om wapen controle een echte vaardigheid te maken. De enige manier om onderscheid te maken tussen goede en slechte spelers als het op combat aan komt.

[...]

Hold ADS kan hier een goed voorbeeld zijn.

[...]

Dat is juist precies hoe het nu werkt. Horizontale recoil is random binnen bepaalde parameters en de verticale recoil is grotendeels voorspelbaar. Dat zie je ook heel goed in dat filmpje dat hierboven gepost werd, de macro kan de verticale recoil vrijwel volledig onder controle houden (voorspelbaarheid) maar de horizontale recoil kan niks aan gedaan worden. Je ziet echter dat de impact van horizontale recoil ook marginaal is.
Juistem. Precies wat ik mis maar nooit aan heb gedacht om in een macro te proppen. Maar blijkbaar een van de weinige valide use cases. Scheelt in ieder geval dat het crouchjump verhaal nu duidelijk is :+

• gotfurrr
wutwutwhat schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:28:
[...]

Met 'gamespecifiek' bedoelde ik PUBG specifiek.

Edit: @gotfurrr Afhankelijk van platform. Er schijnen nogal wat issues te zijn met macro's voor bijvoorbeeld Logitech muizen. Daar ben je in staat middels een LUA script op driverniveau macro's uit te voeren, hetgeen detectie erg lastig maakt.
http://www.overclock.net/t/1635287/brachistochrone-aim

"The biggest takeaway of this post is that, no matter how fast and accurate your aim is, it is physically impossible to aim more quickly than a perfect triangular impulse."

Het kan niet anders dan dat er in goede anti cheats een soort detectie zit gebaseerd op bovenstaande info, of in ieder geval zou moeten zitten. Als je met een muis recoil compenseert dan doe je dat altijd met een afwijking in beweging, een standaard script maakt een perfecte lijn omhoog of omlaag. Alleen dat al is iets wat een goede AC zou moeten detecteren.

ik heb echt heel lang CSGO gespeeld op ESEA bijv, en recoil scripts heb ik daar nooit meegemaakt of mensen over horen lopen zeuren. Op de normale VAC servers natuurlijk wel...
Pagina: 1 ... 58 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord