Tsurany schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:46:
[...]
Ik zie je punt wel, je negeert echter meer dan de helft van mijn posts waar ik duidelijk uitleg dat de recoil in PUBG absoluut niet random is. CS:GO gebruikt spray patterns, PUBG gebruikt parameter based recoil. Beiden zijn vrijwel volledig voorspelbaar.
Kijk eens naar deze video: [
video]
Zie je hoe effectief de no recoil macro's zijn? De enige manier waarop de macro's zo effectief kunnen zijn is wanneer recoil een (vrijwel) standaard patroon volgt. Je ziet duidelijk dat de schoten op de muur met de UMP + macro ontzettend dicht bij elkaar gegroepeerd zijn, dat is enkel mogelijk met voorspelbare recoil.
het komt omdat wij het over 2 verschillende dingen hebben, jij hebt het over skill based omgaan met de wapens en recoil die de game je geeft. daar ben ik het mee eens dat dat ook voor een skillgap zorgt.
Waar ik het over heb is dat ik zou willen dat recoil bewust te compenseren is, dat is nu niet zo en dat noem ik random. Natuurlijk werkt er van alles en nog wat binnen een standaard afwijking waardoor het niet als echt random te definieeren is.
Ik gaf CSGO als voorbeeld incl een filmpje waarbij heel duidelijk is dat dit zorgt voor een skillgap. Ik zeg niet dat het csgo 1 op 1 geimplementeerd moet worden, alleen dat ik iets wil dat easy to learn is en hard to master (woohoo, nieuwe slogan, heb het slechts 10000 keer getikt in afgelopen uur

)
met bewust compenseren bedoel ik dat je een heel magazijn bewust full auto zou moeten kunnen aimen. En inderdaad dat zou echt supermoeilijk moeten zijn om uit te voeren.
in je filmpje zie je bijvoorbeeld bij de scar L recoil compensatie dat het lijkt alsof recoil weg is. dat is niet zo, dit is op extreem korte afstand gemaakt en de groupering is echt SUPER brak. Op iets langere afstand is de groupering al helemaal brak en als we praten over 50 meter dan is de groupering al helemaal onbruikbaar.
Als je dat scar l voorbeeld ziet, dan zou een csgo pro die 40 bullets in dezelfde bullethole kunnen plaatsen op die afstand (is echt extreem close). en zoiets zou ik ook wel willen zien in pubg, super moeilijk om uit te voeren - maar wel te leren.
edit: natuurlijk is met een script de recoil te minimaliseren in pubg ,je weet wat de standaard deviatie is van bepaalde parameters van een gun, en die kan je natuurlijk redelijk gemiddeld houden met een script. maar het is verre van perfect, je ziet ook dat het niet zo perfect is als sommige CS no recoil scripts. eigenlijk zou je dus de recoil juist wel met een script moeten kunnen compenseren.
[
Voor 7% gewijzigd door
gotfurrr op 20-09-2017 13:57
]