[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 23:25

Angeloonie

PUBG

Introductie

Battlegrounds is ontwikkeld in samenwerking met PLAYERUNKNOWN, ontwikkelaar van de bekende 'Battle Royale' game modes voor Arma 3 en H1Z1. Ontwikkeld voor PC op de Unreal Engine 4, zorgt Battlegrounds voor meeslepende shooter-based actie in een dynamische open wereld. Het spel is momenteel nog in early access.

Battlegrounds maakt het mogelijk voor 100 spelers een afgelegen eiland te bereiken voor een 'winner-takes-all' showdown, waar strategische gameplay net zo belangrijk is als shooting skills. Spelers proberen zo snel mogelijk wapens, munitie, attachments, medische benodigdheden, voetuigen en andere uitrusting bij elkaar te schrapen om zich klaar te maken voor het ultieme gevecht. Uiteindelijk zal het spel de speler forceren om zichzelf in een slinkende safe zone te bevinden, waar ze zullen vechten tot de dood. De laatste man, duo of squad die overblijft, heeft het spel gewonnen.

Algemene informatie

Officiële site
Ontwikkelaar: PLAYERUNKNOWN
Uitgever: Bluehole
Platform: PC, XBox One
Release datum: Vanaf 23 maart 2017 is het spel te koop via Steam, in early access. Begin juli 2017 is aangegeven dat het spel binnen 6-7 maanden uit early access komt.
Officiële sociale media: Facebook, Twitter, YouTube

Patch Notes

De meest recente patchnotes kun je hier terugvinden.
Belangrijkste recente aanpassingen :
- 14/09/2017: Leaderboards voor FPP beschikbaar. Nieuw weereffect: mist. Stalber-omgeving herontworpen. Nieuw wapen Mini-14 als spawn.
- 20/09/2017: Via Insert kun je je eigen positie snel markeren.
- 21/12/2017: Game is uit Early Access gegaan. Nieuwe woestijnmap Miramar toegevoegd met nieuwe wapens en voertuigen. Vaulting is ook toegevoegd. Killcam is toegevoegd.

Toekomstige content/features

Onderstaande content/features zitten nog niet in de game maar (lijken) er wel aan te komen, maar zoals altijd onder voorbehoud:
- 2 nieuwe maps - een sneeuwmap
- Uitgebreide character customization
- Replays
- Meer destructible objecten
- Meer wapens/voertuigen

Algemene info & statstracking:

Wiki
Forums
PUBG.op.gg stats
PUBG dmg stats om effect van gear te vergelijken

Guides, Tips & Tricks

Rules of Conduct - Doorlezen of mogelijk een ban riskeren
Megalist
Map Grids, Scopes & Zeroing
4 Phases

Tweakers quick tips

Maps
Map (incl. loot area's en vehicle spawns) gemaakt door onze eigen @ShatterNL
Interactieve map
Plane Path map - Door een lijn te trekken kun je zien welke locaties haalbaar zijn vanaf de planeroute.

Healing
Bandages - 10% heal t/m max 75% HP.
First Aid - heal t/m 75% HP
Med Kit - heal t/m 100% HP

Redbull/Painkillers/Adrenalineshot: Heal over time, kan boven 75% HP healen. Met een volle Boost bar heb je +6.2% movement speed.

Controls
- Door in een voertuig op Ctrl + [1-5] te drukken kun je van seat wisselen. Zo kun je bijvoorbeeld aan de passagierskant gaan zitten om daar uit te stappen of om al rijdend te schieten als je solo bent.
- In het vliegtuig kun je ook met Ctrl + [1-5] van stoel wisselen, maar alleen als ze leeg zijn. De kijkrichting vanuit je stoel is ook de positie waarin je uit het vliegtuig valt (dus kijkend naar zuid = vallen met je hoofd naar zuid).
- Met Red Dot en Holo sights kun je een klein beetje inzoomen door tijdens het scopen op Shift te drukken. Shift is tevens een "Hold Breath" functie in scopes.
- Met Q of E kun je tijdens het aimen over je shouder (dus RMB ingedrukt) van schouder wisselen.
- Met Q of E ingedrukt kun je tijdens het aimen ook leanen, om bijvoorbeeld om een hoekje te kijken.
- Gebruik van Bandage - First Aid - Medkit - Booster zit aan hotkeys (standaard bijv. 7-8-9-0) hiermee kun je sneller healen zonder dat je naar je inventory moet en daar extra clicks moet doen.
- Je kunt hoger springen door Jump+Crouch tegelijkertijd in te drukken (en zo goed als tegelijkertijd W-A-S-D om te bewegen) hiermee kun je over sommige obstakels heen komen (bijv. de iets hogere gaten in muren of op kistjes of over railingen. Ook in kerken kun je hiermee door de ramen springen. Oefen dit in de lobby door op de containers te jumpen.
- Met "Alt" ingedrukt kun je om je heen kijken zonder je character daar naar toe te draaien. Kan ook tijdens het rennen om achter je te kijken bijvoorbeeld.

Graphics instellingen
Let op: dit is geen garantie voor hoogste FPS (dat is per systeem anders) maar een goed uitgangspunt om verder te tweaken:
Screen Scale: 100
Anti-Aliasing: Ultra
Post-Processing: Very Low
Shadows: Low
Texture: Ultra
Effects: Ultra
Foliage: Very Low
View Distance: Ultra
MotionBlur: Off

Bluehole video weghalen
Je kunt de Bluehole animatie weghalen door simpelweg de file te deleten, deze staat in: "C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\PUBG\TslGame\Content\Movies\" (of waar je het spel ook geinstalleerd hebt)

FAQ

Q: Wat is een "Chicken Dinner"?
A: Wanneer je de sessie wint krijg je "Winner Winner Chicken Dinner" te zien. Iemand die zegt dat hij een Chicken Dinner heeft geeft aan dat hij gewonnen heeft. (of net zijn avondeten aan het eten is natuurlijk :+)

Toevoegingen?

Video's

Video's van tweakers
Duo chicken dinner:

Squad chicken dinner:

Auto's zijn ook wapens!

Compilatie van een paar chicken dinners:

Wat willekeurige momenten:

Opmerkingen, tips, correcties voor de TS? DM!

[ Voor 107% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2018 21:58 . Reden: Zo vrij geweest de header image te vervangen voor een werkende ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 04:50

Irrival

"Dispel the Darkness"

Thanks voor TS!

Ik was gisteren al aan het zoeken of er Tweakers zijn die gaan spelen. Ik ga deze zeker kopen morgen! Ik wou eerst ME:A gaan halen, maar toch eerst even de recensies afwachten :+

Helaas zat ik niet binnen de closed beta pool dus heb deze game dus voornamelijk gezien op Twitch. Moet zeggen dat het toch wel een aardige day-z vibe uitstraalt. En uit dat spel haalde ik echt veel adrenaline. Vooral als je naar helemaal naar het noorden liep (richting airfield).

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Irrival schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:54:
Thanks voor TS!

Ik was gisteren al aan het zoeken of er Tweakers zijn die gaan spelen. Ik ga deze zeker kopen morgen! Ik wou eerst ME:A gaan halen, maar toch eerst even de recensies afwachten :+

Helaas zat ik niet binnen de closed beta pool dus heb deze game dus voornamelijk gezien op Twitch. Moet zeggen dat het toch wel een aardige day-z vibe uitstraalt. En uit dat spel haalde ik echt veel adrenaline. Vooral als je naar helemaal naar het noorden liep (richting airfield).
Graag gedaan. ;)

Ik heb het spel inmiddels 3 weekenden lang gespeeld in de Closed Beta. Heb er denk ik al ruim 20 uurtjes inzitten. :$

Het spel geeft inderdaad die DayZ vibe. Het positieve (in mijn optiek dan) verschil is alleen dat de engine een stuk beter functioneert en je in deze setting veel meer actie mee maakt. Hier heb je eigenlijk continue dat DayZ airfield actie gevoel. Ook het looting aspect en het keihard balen als je dood gaat gevoel, komen erg overeen.

Ik vind het spel nu al fantastisch. Natuurlijk moet er nog een en ander gedaan worden aan optimalisatie (performance wise) en moet er nog genoeg content en functies worden toegevoegd. Maar ik vermaak me er voorlopig prima mee. Kijk al uit naar morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solot
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-04 21:02
Dit is toch "gewoon" een H1Z1 king of the hill kopie? Of is de gameplay (insluiten van battleground) trager dan bij H1Z1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
solot schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:06:
Dit is toch "gewoon" een H1Z1 king of the hill kopie? Of is de gameplay (insluiten van battleground) trager dan bij H1Z1?
Het is zeker geen kopie, solot. Ik persoonlijk ben helemaal niet van de KotK variant. Voor mij is dat te arcade, zonder geavanceerde shooting mechanics etc.. Battlegrounds is veel realistischer ingesteld, vergelijkbaar met de Arma 3 Battle Royale mod.

Dus ja, het concept is het zelfde, maar de uitwerking ervan en realisme zijn mijns inziens volledig anders.
Ik heb overigens ook veel bekende streamers en H1Z1 KotK spelers gevolgd, die nagenoeg allemaal aan hebben gegeven de voorkeur te geven aan Battlegrounds ten opzichte van H1Z1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-04 09:20
solot schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:06:
Heb het zelf niet gespeeld maar blijkbaar zit het tussen ARMA3 BR en H1Z1 KOTH in.

Bron (Panky is een PUBG partner)

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

Als ik de H1Z1 spelers moet geloven is PUBG zoals GeoffLx zegt een stuk realistischer en werkt het gewoon beter. H1Z1 is echt een arcade game en brengen de laatste gevechten toch een beetje dezelfde vibe met zich mee.

Dit schijnt in PUBG niet het geval te zijn.

Ik hoop alleen dat ze bij Bluehole leren van Day-Z en geen onnodige zaken gaan prioriteren zoals het planten van zaadjes xD. Ik hoop dat ze zich de kommende tijd bezig gaan houden met performance optimalisatie en het uitbreiden van wapens, kleren en drops in het algemeen.

[ Voor 3% gewijzigd door Irrival op 22-03-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb dit zelf met vele plezier gespeeld tijdens de closed beta. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van Battle Royal-games maar deze zit erg goed in elkaar. Ik ga hem in ieder geval halen, sowieso leuk voor tussendoor.

Hopelijk wordt de performance nog iets beter en wordt het her en der wat uitgebreid, maar het was al erg goed speelbaar pre-Early Access, dus dat belooft veel goeds.

Edit: Het heeft inderdaad een beetje de DayZ-feel van spanning, maar is verder niet te vergelijken. In DayZ speel je met veel geduld en is er geen tijdlimiet. In Battlegrounds wordt de cirkel steeds kleiner en moet je in beweging zijn. Confrontatie wordt steeds afgedwongen naar mate de game langer duurt.

[ Voor 54% gewijzigd door Grotman op 22-03-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik weet niet of dit spel wat voor mij is maar ik kijk met plezier altijd de stream van Sacriel als hij dit speelt.

Ook was PLAYERUNKOWN bij een gaming talkshow die ik volg (Dropped Frames). Daar gaf hij wel een leuk interview. Hij vertelde hoe het tot stand kwam, hoe de ontwikkeling verloopt met een team dat voor een deel in korea (dacht ik) zit.

Hier een linkje naar de VOD

[ Voor 22% gewijzigd door Ollievssn op 22-03-2017 11:30 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

Ollievssn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:24:
Ik weet niet of dit spel wat voor mij is maar ik kijk met plezier altijd de stream van Sacriel als hij dit speelt.

Ook was PlayerUnkown (de maker van het spel) bij een gaming talkshow die ik volg. Daar gaf hij wel een leuk interview. Hij vertelde hoe het tot stand kwam, hoe de ontwikkeling verloopt met een team dat voor een deel in korea (dacht ik) zit.

Hier een linkje naar de VOD
Ik keek altijd via de andere kant mee (Summit1G). Vind Sacriel soms een beetje te "elitist" :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ollievssn
@Irrival Ieder zijn eigen smaak ;)

Ik kan niet langer als 5 minuten naar een stream van Summit kijken.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Thanks! Zo even checken.
Irrival schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:30:
[...]

Ik keek altijd via de andere kant mee (Summit1G). Vind Sacriel soms een beetje te "elitist" :X
Haha, wat Sac betreft ben ik het met je eens. Summit is vaak weer wat te schreeuwerig, daarom kijk ik altijd naar BreaK ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GeoffLx op 22-03-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solot
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-04 21:02
GeoffLx schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:17:
[...]

Het is zeker geen kopie, solot. Ik persoonlijk ben helemaal niet van de KotK variant. Voor mij is dat te arcade, zonder geavanceerde shooting mechanics etc.. Battlegrounds is veel realistischer ingesteld, vergelijkbaar met de Arma 3 Battle Royale mod.

Dus ja, het concept is het zelfde, maar de uitwerking ervan en realisme zijn mijns inziens volledig anders.
Ik heb overigens ook veel bekende streamers en H1Z1 KotK spelers gevolgd, die nagenoeg allemaal aan hebben gegeven de voorkeur te geven aan Battlegrounds ten opzichte van H1Z1.
Toch maar is proberen dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
Aha, eindelijk een topic opgestart. Good job.

De basis is er. Enkel het spel nog wat optimaliseren en dan wordt deze game zeker een hit.

De eerst twee beta weekends waren voor mij alleszins onspeelbaar. (cpu 2500, gtx 1060, 16 gb ram) maar vanaf derde weekend hiel ik toch 70fps (out of town) en 40 fps (in town...) Weliswaar settings wat naar beneden gesteld...

- very low post
- very low foliage
- medium shadows

[ Voor 9% gewijzigd door noaq op 22-03-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
Kijk mooi inderdaad eindelijk een topic van dit spel, zat zelf al een tijdje te zoeken naar een topic maar nooit een gevonden :p.

Ik heb dit spel nu ook al 3 weken in closed beta weekenden gespeeld en ze zijn echt goed op weg qua optimalisatie van het spel en het fixen van bugs. Ieder weekend voelde het spel soepeler aan en had afgelopen weekend zoon 20 fps meer vergeleken met het eerste weekend met dezelfde settings.

Heb het spel gepreorderd en kreeg een mailde vandaag over de staat van early acces:
Players,

It’s almost here! After weeks of beta testing and tremendous support from our community, I’m thrilled to say that PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS (PUBG) will be launching onto Steam’s Early Access on 3/23 at 8 AM PDT / 4 PM CET!

During Early Access we will continue to give full transparency to our community and will use that time to make adjustments and additions based on their feedback. We plan to be in Early Access for less than six months as we implement and finalize the modding tools and ready a fully polished Battle Royale Experience.

I owe a lot to our players and community that have supported me and PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS throughout our Alpha and Beta tests. Without your feedback and encouragement, I don’t think I would be as excited as I am to head to Early Access!

Thank you again and I hope to see you in game.

Sincerely,
PLAYERUNKNOWN

PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS – Not just a game… This is Battle Royale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
Jammer genoeg zat ik ook niet in de closed bèta, vanavond in elk geval gelijk van steam af plukken!

Streams zagen er in elk geval zeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
We zijn inmiddels een paar uurtjes verwijderd van de Steam launch. :)

Zojuist nog een update gepost wat betreft Patch Notes:

http://steamcommunity.com...detail/646670849585346573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Laatst online: 08-05 13:50
*O* Nog een uur !!! *O* kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
GeoffLx schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:32:
[...]

Thanks! Zo even checken.

[...]

Haha, wat Sac betreft ben ik het met je eens. Summit is vaak weer wat te schreeuwerig, daarom kijk ik altijd naar BreaK ;)
Break ken ik niet. Ben zelf een Lirik sub, dus ben elke dag wel te vinden in zijn channel :P. kijk ook wel af en toe naar Summit (als lirik er niet is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Daradius schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Break ken ik niet. Ben zelf een Lirik sub, dus ben elke dag wel te vinden in zijn channel :P. kijk ook wel af en toe naar Summit (als lirik er niet is)
BreaK (ofwel Gaz) is eigenlijk het vaste maatje van Sacriel. Hier speelt hij al jaren lang samen mee, zo ook DayZ. Spelen samen erg tactisch en zijn volgens mij zelfs de #1 ranked Duo in PUBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
GeoffLx schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:22:
[...]

BreaK (ofwel Gaz) is eigenlijk het vaste maatje van Sacriel. Hier speelt hij al jaren lang samen mee, zo ook DayZ. Spelen samen erg tactisch en zijn volgens mij zelfs de #1 ranked Duo in PUBG.
ah nice, ff keer opzoeken dan op twitch. kan zelf niet langer dan 5 minuten naar sacriel kijken, dus miss is BreaK dan wat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:19

BioHazard

*\o/*

Heb alle beta weekends gespeeld, en ben aardig hooked. Straks maar even aanschaffen!

De studio doet op dit moment nog heel erg hun best, en ik hoop dat ze dit volhouden als het grote geld straks binnen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noaq
Het spel is nog maar een jaar in ontwikkeling maar ze staan al verder dan sommige andere games...

Let op: voor diegenen die het spel gaan kopen. Het spel draait op dit moment enkel soepel op high end systemen. Niet verschieten als je geen 60 fps haalt... Optimalisatie wordt nu pas vanaf/in early access aangepakt. Verwacht u maar aan heel wat negatieve reviews op steam vanaf straks...

Maar gameplay zit goed :-)

[ Voor 13% gewijzigd door noaq op 23-03-2017 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
noaq schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:29:
Het spel is nog maar een jaar in ontwikkeling maar ze staan al verder dan sommige andere games...

Let op: voor diegenen die het spel gaan kopen. Het spel draait op dit moment enkel soepel op high end systemen. Niet verschieten als je geen 60 fps haalt... Optimalisatie wordt nu pas vanaf/in early access aangepakt. Verwacht u maar aan heel wat negatieve reviews op steam vanaf straks...

gelukkig heb ik nog niet zo lang geleden een hele nieuwe pc gekocht :) maar thanks voor de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Zelfs op High end systemen moet momenteel de graphics settings naar beneden worden geschroefd om het een beetje soepel te spelen. Opzich natuurlijk niet heel vreemd, we moeten natuurlijk niet vergeten dat het een Early Access game is. Als je een 100% soepel werkend spel wilt hebben moet je wachten tot de full release. ;)

Desalniettemin vind ik dat ze al redelijk ver zijn voor een Early Access release. Daarnaast hebben ze ook aangegeven vanaf nu continue bezig te zijn met de server en client optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:45

Dhrax

Prog Lord

Je mag DayZ best noemen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

Daradius! Jou kom ik ook overal tegen :+

Ik ga vanavond de order plaatsen en BGs alvast op mijn systeem zetten. Kan zaterdag pas spelen :( dan heb ik echt zin om wat wins binnen te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Haha ! kom je inderdaad overal tegen :)

heb hem net gekocht, moet helaas nog anderhalf uur wachten tot ik klaar ben met werken :(. maja, vanavond lekker knallen. Voor de mensen die nog op zoek zijn naar meer spelers, voeg me gerust toe op steam. Mijn gamer tag is zoals op tweakers: Daradius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:23
Net aangeschaft. Ben heel benieuwd!! VInd DayZ eecht een meesterlijke sfeer hebben maar vaak te weinig actie.
Dit kan precies dat zijn wat ik zoek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
Roadmap dev: http://playbattlegrounds.com/news/64.pu

I now want to run through a timeline for optimization of our game. A lot of you have been asking about how and when we will optimize the game, so hopefully this post will give you a better idea of our plans over the coming months.
One important thing to note. Client optimization takes time, and will not be solved in one single patch. We will be working hard over the next 6 months to ensure all players enjoy smooth gameplay with no lag or FPS drops.

Initial Performance Improvements

Key Objectives
• To reduce the overload on the CPU, and make sure that the GPU performs to its full capability

Expected Results
• Frame rates will be stable even when in high-density areas
• Get higher frame rates across all graphic options

ETA: Apr. 14th (Expected to take roughly 5 weeks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 15:17
Nou, net geprobeerd, heb een i5 4670k en een 7970, haal amper 20-30 fps op alle graphics instellingen.

Hapert en lagt zo erg dat het onspeelbaar is, helaas, keek erg uit naar​deze game.

Steam refund it is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beebie121
co2301 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:56:
Nou, net geprobeerd, heb een i5 4670k en een 7970, haal amper 20-30 fps op alle graphics instellingen.

Hapert en lagt zo erg dat het onspeelbaar is, helaas, keek erg uit naar​deze game.

Steam refund it is..
het is toch een beta/early acces? dan kan je dat verwachten. Helemaal met een 7970. Die optimalisaties komen er echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
co2301 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:56:

Steam refund it is..
Koop dan ook niet blind een EA, heb geduld de optimalisatie komt wel. Heb gezien dat ze in de afgelopen patches al bezig zijn geweest met optimalisatie dus ik vertrouw ze wel :)

[ Voor 11% gewijzigd door tumtum100 op 23-03-2017 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46
Jongens, jongens, wat matig. Net in een uurtje drie potjes gedaan, maar het is ab-so-luut niet de 30,- waard. Of het uiteindelijk bij een goed werkend spel het geld waard is voor de content die je krijgt vind ik alsnog te betwisten, maar in de huidige staat is het echt veel te veel.

De performance issues zijn niet te overzien. Ik heb een 4670K en 'n GTX1070 en ik word gedwongen om de instellingen op low te zetten. Wat heb je dan? Een spel dat er slechter uit ziet dan ArmA 2.

De pop-in is vervelend omdat het geen rustig beeld geeft, de besturing voelt houterig, je inventory voelt niet intuïtief aan, de positional audio klopt niet, het inscopen is vreemd, je kunt vaak niet eens over lage dingen springen en zo is er vast nog meer.

Ja, het is early access. Ik wéét het. Maar het gaat gewoon nergens over om hier voor 30,- te vragen. Want, wat is het nou eigenlijk? Één map (vrij inspiratieloos en niet natuurgetrouw aanvoelend, was ik nog vergeten) met één gamemode en zelfs dàt werkt nog niet lekker. Jat wat mij betreft de hele H1Z1/DayZ-boel bij elkaar en maak er gewoon wat van.

Dit heeft er alles weg van om een gevalletje DayZ Standalone te worden. Tot in de eeuwigheid in de betafase en nooit fatsoenlijk werkend. Dat gokje heeft me toen 30,- gekost, dat ga ik niet nog een keer doen. Refund, dus. Hadden jullie vast nog niet door ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 22:50
Early access zou verboden moeten worden. Het is voor de developers een soort handige vrijwaring van alle kritiek die mensen erop kunnen hebben 'want early access'... DayZ zit al vier jaar in de early access en er is geen zicht op wanneer dit spel officieel uitkomt. Lekker makkelijk; de volle mep vangen maar verstoppen achter de early access status.

De pop-in maakte inderdaad al onmiddelijk duidelijk dat het hier om een Unreal Engine game ging. Het jammere is dat de Unreal Engine juist goed geoptimaliseerd kan worden. Er zijn spellen die op de U3/U4 Engine draaien, welke er veel mooier uitzien en ook nog eens beter lopen. Ik heb alleen een fatsoenlijke fps als ik alles op het allerlaagst zet met mijn GTX970 en dan ziet het er niet meer uit.

De map is in elkaar geklust zooitje en heeft totaal geen sfeer, wat ArmA en zelfs het abominabele WarZ veel beter deed.

Het kleiner worden van de zone gaat ook veel te snel. Tegen het einde van de game is het alleen nog maar rennen, rennen, rennen. Dit haalt het niet bij de spanning van de oude Battle Royale, waarbij deze fase een stuk langzamer ging. Daar werd veel taktischer gespeeld. Hier lijkt die laatste fase meer op een snelle deathmatch. Het 'bonzend hart' gevoel wat ik in Battle Royale wel had, heb ik hier niet beleefd. Misschien was dat echter omdat ik wist dat het spel toch niet zou blijven spelen.

30 euro. Wat een prijs voor zo'n product. Gelukkig zorgde Steam Refunds weer voor een mooie free full demo van dit spel.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
Laat textures op high/ultra staan.
AA high
Zet post processing & foliage op very low
shadows medium

dan heb je +70 fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 15:17

Las gisteren een blog van de dev dat ze er al 4 jaar mee bezig zijn?

edit: nvm, dat was werk aan arma
beebie121 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:01:
[...]

het is toch een beta/early acces? dan kan je dat verwachten. Helemaal met een 7970. Die optimalisaties komen er echt wel.
Hoezo helemaal met een 7970? Zit ver ruim boven de minimum specs..
tumtum100 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:14:
[...]

Koop dan ook niet blind een EA, heb geduld de optimalisatie komt wel. Heb gezien dat ze in de afgelopen patches al bezig zijn geweest met optimalisatie dus ik vertrouw ze wel :)
Ja eh, moet het toch testen, was te laat voor de beta. Overwatch en Battlefield 1 draaien als een zonnetje, ik snap wel dat dit nog geoptimaliseerd moet worden, maar dit was wel echt drama.

Op steam zie ik ook zat mensen voorbij komen met een 1070 waarbij het onspeelbaar is.

Dit voelt nu gewoon als ordinaire geldklopperij, ja ik snap dat het early access is, maar dit slaat werkelijk nergens op. Nja, claim bij steam ingediend, krijg een refund, jammer.

[ Voor 21% gewijzigd door co2301 op 24-03-2017 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
noaq schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:10:
Laat textures op high/ultra staan.
AA high
Zet post processing & foliage op very low
shadows medium

dan heb je +70 fps.
Wanneer je de AA op iets hogers dan low zet, krijg je een heel wazig beeld. Overigens had ik aan het begin vergelijkbare settings maar nog steeds geen goede performance. De GPU tikt de 100% niet aan en dat is ook een slecht teken. Betekent dat hij de rekenkracht niet vol benut.

Het is allemaal begonnen toen de term early access de kop op stak. Toen ArmA 3 in de alfafase zat, kon je het voor een fractie van de retailprijs op Steam kopen. Ik geloof helemaal aan het begin voor 20 of 25 euro. Het begon dus goedkoop en werd steeds duurder. Ik kocht hem toen het 35 euro kostte. Bij de Full release werd het 50 euro. Dat vind ik een nette regeling; je neemt genoegen met meer bugs en minder features maar je hoeft ook minder te betalen.

Met early access betaal je altijd het volle pond, ongeacht de staat. Het is zelfs zo dat Steam heeft gezegd dat je geen recht hebt op een refund wanneer de ontwikkeling aan een early access game gestaakt wordt! Oftewel, je koopt een spel voor de volle prijs, in de hoop dat het binnen een half jaar of een jaar echt leuk en speelbaar is maar die garantie (en de incentive voor de developers om er ook echt wat van te maken) is er niet! Wanneer ze het dan laten vallen (of zich niet houden aan afspraken en geplande features *kuch* Star Citizen *kuch*) heb jij de volle prijs betaald voor iets dat misschien minder dan de helft waard is.

Early access zou een manier moeten zijn voor de developers om echte spelers het spel in een vroege fase te laten testen. Het is echter een soort lekker-de-volledige-prijs-vangen-voor-een-spel-dat-nog-lang-niet-zover-is geworden.

Totdat dit soort malafide praktijken door Steam zullen worden aangepakt, blijf ik handig ge(mis)bruik maken van het Steam refund systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door Foodie88 op 24-03-2017 08:10 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
heb nog niet heel veel gespeeld maar mijn eerste indrukken zijn echt goed.
ja ik haal geen 60 fps ofzo. jammer dna. het is zeker goed speelbaar.

maar man man wat een sfeer. Ik denk als je dit in squad based speelt dat het echt een heerlijke game is.

Als dit goed geoptimaliseerd wordt dan kan je misschien spreken van een nieuwe klassieker.
Als hit reg etc goed wordt dan is dit volgens mij ook superleuk om te kijken als e-sport.
De spanning is er wel in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydie13
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-05 11:34
Als een H1Z1 speler kon ik het niet laten om ook deze game meteen even te proberen! Nog niet veel tijd gehad helaas, maar wel een paar potjes kunnen spelen. H1Z1 vind ik erg tof, omdat er een te gekke sfeer in de game hangt. Ik denk dat PUBG die sfeer minstens net zo goed neer zet, misschien zelfs wel beter! De gameplay is veel belovend, het voelt meer als een shooter dan H1Z1.

Uiteraard zijn er de bekende performance problemen, net zoals bijvoorbeeld ARK: Survival Evolved had. Ik heb goede hoop dat bij een game als PUBG hetzelfde traject gaat doorlopen en de perfomance over een tijdje een stuk soepeler is!

Ik ga 'm zeker vaker spelen en de ontwikkelingen in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Gister paar uurtjes gespeeld. heb zelf een GTX 1070 op 1440p, met medium heb ik toch een steady fps van 60. Vind de game zelf wel echt erg vet, lang naar uitgekeken en eindelijk weer een leuke br game. helaas hebben we nog niks kunnen winnnen :( 4x achter elkaar 3e geworden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

Daradius schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:40:
Gister paar uurtjes gespeeld. heb zelf een GTX 1070 op 1440p, met medium heb ik toch een steady fps van 60. Vind de game zelf wel echt erg vet, lang naar uitgekeken en eindelijk weer een leuke br game. helaas hebben we nog niks kunnen winnnen :( 4x achter elkaar 3e geworden helaas.
Dan moeten we vanavond of morgen toch maar eens gaan spelen _/-\o_

Gisteren voor de eerste keer opgestart en één solo match gespeeld. Godverdomme wat een spanning! Uiteindelijk 4de geworden, omdat ik in mijn rug werd geschoten tijdens de area transitie. Dat was wel even balen!

Over het algemeen wel tevreden over het spel, ondanks de performance issues toch wel goed vermaakt! Zelf heb ik een i5 4670K in combinatie met een GTX970 en heb los van de shadows alle settings op High. Ik haal gemiddeld de 60 fps makkelijk en maak vaak uitschieters naar 70/80 fps. Toch is dit sterk afhankelijk van de omgeving.

Voor mij is dit eigenlijk het eerste BR spel wat ik speel. Ik heb best wel een tijdje Day-Z gespeeld, maar daar was nog geen BR sausje overheen gegoten. Heb aardig wat met de settings moeten kloten, want sommigen acties moeten toch echt op mijn muis staan. Zo heb ik mijn inventory op Mouse button 5 gezet en de interact knop op mouse button 4. Maakt het een stuk makkelijker om een omgeving te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-07-2024
Heb er nu verscheidene filmpjes en streams (StoneMountain) van voorbij zien komen en ben best wel nieuwsgierig geworden. Maar wat ik me afvraag: wat houd je er aan over als je bijvoorbeeld in de top 3 / top 5 eindigt na een ronde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

The.Sticky schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:57:
Heb er nu verscheidene filmpjes en streams (StoneMountain) van voorbij zien komen en ben best wel nieuwsgierig geworden. Maar wat ik me afvraag: wat houd je er aan over als je bijvoorbeeld in de top 3 / top 5 eindigt na een ronde?
Alles wat ik nu weet zijn het credits en een positievere waardering voor je rang! Met credits kan je vervolgens kleren kopen voor je character :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Irrival schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:54:
[...]

Dan moeten we vanavond of morgen toch maar eens gaan spelen _/-\o_
Moeten we zeker doen ! wat is je steam naam ? dan voeg ik je gelijk toe als ik thuis ben. kunnen we dit weekend mooi ff wat br spelen als je online bent :). mijn steam is: Daradius, gebruik dezelfde foto als op tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat lastig om te kiezen voor wel of geen refund. 30 euro vind ik aan de hoge kant voor een spel met niet al te beste prestaties en het om een één of andere reden niet helemaal aanvoelt als een standalone game.

In de basis vind ik het een leuk spel, maar de tijd pushed best wel hard vind ik, en ik kom tijdens de eerste 10 games wel vaak bij anderen in de buurt. Het is natuurlijk mooi dat je dan snel moet zien te overleven, maar daardoor heb ik dat uur ook veel korte gamesessies gehad.

Om dat laatste denk ik dat het niet echt aanvoelt als volledig spel, omdat de tijd al snel pushed en je snel met korte sessies kan komen te zitten.

Al met al echt een leuk spel.. voor zover ik gespeeld heb, wil ik graag verder spelen.. maar ik zou persoonlijk een 'mod' willen zien (denk ik) waar de tijd veel minder een rol speelt en ik het persoonlijk ook wel mooi zou vinden als je niet vaak zo dicht bij elkaar terecht komt met veel mensen. Dat is misschien wel beter te regelen door op een ander moment uit je vliegtuig te springen.

PS. 15 of 20 euro was mooi geweest voor dit. Je ziet echt steeds meer early acces. Sommige echt voor heel lange tijd. Terwijl het overkomt alsof het spel 'gewoon' uitgebracht is, niet alsof je meedoet aan een soort testfase. Het is ook gek als je een early acces uit 2013 speelt bijvoorbeeld, en het nu 2017 is. Mensen hebben het dan over een game die in 2013 uitgekomen is..
Daradius schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:40:
Dan ben je toch ver gekomen. :P Ik zit in het begin nog veel te klooien met een wapen of (geen) bag. Maar eenmaal door het begin heen heb ik het spel wel echt kunnen spelen. 3 kills gemaakt (2 met een uzi) voor ik neergeknald. Dat was wel onverwachts.. ik had net iemand neergeknald die een tijdje om het schuurtje heen liep waar ik mij bevond. Toen ik diegene net neergeschoten had, kwam er ineens een ander persoon binnen wandelen. Kan dat een team zijn? Of zitten met met duo en five in een match met enkel mensen die dit ook doen?

Het is wel grappig.. ik sta een aantal keren rustig in een huis of schuur, toen er ineens een freak voor het raam verscheen met een gun. Dat beeld dat er iemand voor het raam staat.. Zoiets ken ik niet echt van andere shooters, dat je denkt van what the .... O-)

[ Voor 44% gewijzigd door Luxicon op 25-03-2017 12:56 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
9 kills maken en niet kunnen winnen, frustrerend :p
Al meermaals 2des geworden, maar eerste win blijft uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Trouwens, ik heb geen refund gedaan. Het was lastig om te besluiten na 2 uur, maar dat weerhield mij er niet van om verder te spelen. Net m'n 'beste' potje gehad, want ik was derde geworden. Puur sneaky spelen zonder 1 kill gemaakt te hebben. Hier heb ik alles op very low, textures op low en dan meestal wel 100 - 130 fps voor zover ik zie. Van de 25 potjes 1 x lag gehad, verder werkt de server prima hier.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OnDJoCp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cUv5MNT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HP65nv9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tFgE1Ea.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartkoopman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-12-2019
Gisteren het spel gekocht. Ondanks dat ik al een dergelijke BR game heb toch maar gedaan omdat er zoveel commotie om deze game heen was. 30 euro is toch wel pittig voor een tweede game van hetzelfde genre. Toch wel leuk speelbaar. Vind het alleen jammer dat er niemand in mijn kring dit spel speelt. Heeft iemand interesse om mij toe te voegen op Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
De servers zijn 'down'. Als je een tijdje wacht kom je er wel in.. ik had net een potje met 9 mensen. :) Wordt ik op het laatst ineens door een sniper door mijn hoofd geknald, toen waren er nog 3 mensen in leven. Overigens had ik geen lag, dus het lijkt echt puur te gaan om verbindingsproblemen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik vind het echt een hele gave game.
Heb er nu ongeveer 10 uur opzitten. zowel solo als duo als squad (van zowel met 3 man als met 4 man).
Met anderen is het echt wel veel leuker en ook tactischer. Je kunt worden geressed, je bent niet direct dood maar de ander dus ook niet.
ik vind het ook mooi dat je automatisch aanvullen van je squad kan uitvinken waardoor je bijvoorbeeld met zn 3 of 4en in een squad kan i.p.v. alleen maar full squads.

in mn eentje ben ik al een keer 3e geworden.

wat ik nog wel een beetje vervelend vind, maar goed dat zullen ze gaan patchen denk ik, is de lag. Dat is wel een vervelend dingetje.
Verder vind ik de wapen balance enzo eigenlijk wel heel erg goed gedaan.

Ik ben wel een fan hiervan.
Ik had nog nooit eerder een BR game gedaan. maar dit is op zich toch de ultieme e-sport game? een game duurt max iets van 45 minuten. spanning, actie.. tja.. maar misschien kijk ik het te roze aan.

Wat vinden jullie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:24
Gisteren aangeschaft en van 0:00 tot 3:00 gespeeld op duo servers.
Het trekt wel zwaar aan mijn PC, i5 2500k @3,8ghz, 8gb 1333mhz & rx470 Nitro+.
Ik moet genoegen nemen met 60fps op ultra low...

Beste resultaat tot nu toe 2e, erg leuke game constant die early dayz airfield Buzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:53

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb heel veel Hizzy KotK gespeeld en ook Arma 3 BR en deze zijn beide door PlayerUnknown gemaakt. Ik vind het een supervet principe voor een game.

Kan iemand die beide of 1 van beide intensief gespeeld heeft, uitleggen waarom ik deze game morgen(=payday) moet gaan kopen?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
beebie121 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:39:
ik vind het echt een hele gave game.
Heb er nu ongeveer 10 uur opzitten. zowel solo als duo als squad (van zowel met 3 man als met 4 man).
Met anderen is het echt wel veel leuker en ook tactischer. Je kunt worden geressed, je bent niet direct dood maar de ander dus ook niet.
ik vind het ook mooi dat je automatisch aanvullen van je squad kan uitvinken waardoor je bijvoorbeeld met zn 3 of 4en in een squad kan i.p.v. alleen maar full squads.

in mn eentje ben ik al een keer 3e geworden.

wat ik nog wel een beetje vervelend vind, maar goed dat zullen ze gaan patchen denk ik, is de lag. Dat is wel een vervelend dingetje.
Verder vind ik de wapen balance enzo eigenlijk wel heel erg goed gedaan.

Ik ben wel een fan hiervan.
Ik had nog nooit eerder een BR game gedaan. maar dit is op zich toch de ultieme e-sport game? een game duurt max iets van 45 minuten. spanning, actie.. tja.. maar misschien kijk ik het te roze aan.

Wat vinden jullie dan?
Hier denk ik er precies zo over. Al heb ik geen lag, heel soms misschien een korte fps drop die opvalt. Het is voor mij een erg leuk / uitdagend spel, waarbij ik steeds weer zin heb om een nieuwe match op te starten. Op een gegeven moment krijg je een beter beeld van de map en waar je in het begin (of later) goede loot kunt vinden. Vervolgens kun je allerlei manieren van aanpak verzinnen om jouw tactiek uit te laten werken. Dat is iets waar je denk ik steeds wat handiger in kunt worden. Er is op die manier erg veel mogelijk, ook qua wapens.

Het wordt dus tactischer als je meer kennis hebt van de map, en meer ervaring hebt met killen.

Wat vinden jullie van de tijd die je krijgt? Dus de snelheid waarmee de cirkel kleiner wordt? Het is denk ik prima, maar ergens mag het van mij iets langer duren. Dan krijg je wel dat mensen zich minder gehaast voelen, en daardoor uitgebreid loot kunnen vinden. Dat lijkt mij niet een voordeel. Het snel moeten anticiperen is ook een onderdeel van het spel, vind ik. Stel dat er minder loot aanwezig is, dan is het misschien een idee. Maar dan krijg je weer meer campers.. misschien dat het zoals nu toch goed is.

Trouwens, ik vind dit niet helemaal e-sport geschikt, omdat je niet van gelijkwaardigheid kunt spreken met een game als deze. Je bent afhankelijk van loot, en waar de cirkel terecht komt. Daarnaast kunnen er een hoop situaties zijn waar je vrij weinig wat aan kunt doen, hoe goed je ook bent. Iedereen kan neergeschoten worden als je je verplaatst. Zeker als je met 100 goede spelers in een map terecht komt, dan denk ik niet dat dit als e-sport goed gaat werken. Al is dit spel zeker competitief en uitdagend.
GabberPiet schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:27:
Gisteren aangeschaft en van 0:00 tot 3:00 gespeeld op duo servers.
Het trekt wel zwaar aan mijn PC, i5 2500k @3,8ghz, 8gb 1333mhz & rx470 Nitro+.
Ik moet genoegen nemen met 60fps op ultra low...

Beste resultaat tot nu toe 2e, erg leuke game constant die early dayz airfield Buzz.
Tja, de performance is voor iedereen niet al te best, als je hogere settings gebruikt. Ik heb wel met het volgende meer fps gekregen. -USEALLAVAILABLECORES -malloc=system

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Luxicon schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Wat vinden jullie van de tijd die je krijgt? Dus de snelheid waarmee de cirkel kleiner wordt? Het is denk ik prima, maar ergens mag het van mij iets langer duren. Dan krijg je wel dat mensen zich minder gehaast voelen, en daardoor uitgebreid loot kunnen vinden. Dat lijkt mij niet een voordeel. Het snel moeten anticiperen is ook een onderdeel van het spel, vind ik. Stel dat er minder loot aanwezig is, dan is het misschien een idee. Maar dan krijg je weer meer campers.. misschien dat het zoals nu toch goed is.

Trouwens, ik vind dit niet helemaal e-sport geschikt, omdat je niet van gelijkwaardigheid kunt spreken met een game als deze. Je bent afhankelijk van loot, en waar de cirkel terecht komt. Daarnaast kunnen er een hoop situaties zijn waar je vrij weinig wat aan kunt doen, hoe goed je ook bent. Iedereen kan neergeschoten worden als je je verplaatst. Zeker als je met 100 goede spelers in een map terecht komt, dan denk ik niet dat dit als e-sport goed gaat werken. Al is dit spel zeker competitief en uitdagend.
Ik vind de tijd prima op deze manier. Anders ben ik bang voor heel veel campers etc. Je moet zo wel in beweging blijven. En ik vind het ook fijn dat de game nu niet perse superlang duurt.

Ik vind het juist wel dat iedereen gelijkwaardig begint: met niks.
Overal kan je wel dingen vinden, van een dikke AR tot een kleine gun waarmee je iemand ook kan afmaken.
Ik heb nog nooit gehad dat ik binnen een minuut niet in ieder geval 1 wapen had.
Ik zou het wel een keer willen zien als de top100 tegen elkaar gaat in 1 map :) En ja dat zou ik zeker wel willen volgen op Twitch ofzo hehe.
Tuurlijk heb je geluk nodig, maar ook strategie en voorzichtigheid. Maar misschien heb ik het helemaal mis hoor.

Ik snap trouwens niks van die ratings enzo. hoezo heb ik een kill rating van 1,069 (ofzo) terwijl ik niet altijd iemand dood heb ik een game. Zou ik toch onder de 1 moeten zitten lijkt me.

nogmaals: ik vind dit echt wel een tegek spel.

@Techno Overlord Als ik de, soort van, reviews moet geloven is dit spel nu al meer af en minder cluncky dan de Arma3 mod of de KotH van H1Z1 verzie.
een goede mis van beide spellen/mods zeg maar.

dus ja, houd je van deze gamemode? dan zou ik hem zeker proberen.
je kan hem 2 uur halen op steam en als hij niet bevalt ga je hem refunden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Ik vermaak me er tot nu toe ook nog prima mee. Met iemand anders is wel leuker dan alleen, omdat je dan ook tactischer kunt spelen. Met 3 of 4 man nog niet geprobeerd.

Wat mij betreft een aanrader deze game, ook gezien de Dev-updates tot nu toe en de plannen voor de komende 6 maanden (daarna stop de early acces-periode en wordt hij final).

Je moet op dit moment alleen wel een goede pc hebben om goed speelbare fps te halen en er is nog soms lag. Dit heeft nu de hoogste prio om te fixen, maar kan nog wel een paar weken tot maanden duren voor het helemaal goed is. Op mijn I5 6600K / GTX 1070 loopt het in ieder geval prima en ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Laatst online: 23:00
Grotman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:43:
Je moet op dit moment alleen wel een goede pc hebben om goed speelbare fps te halen en er is nog soms lag. Dit heeft nu de hoogste prio om te fixen, maar kan nog wel een paar weken tot maanden duren voor het helemaal goed is. Op mijn I5 6600K / GTX 1070 loopt het in ieder geval prima en ziet het er goed uit.
Grappige is dat hoe lager ik (en enkele anderen waarmee ik speelde) de settings zette, hoe beter het er uit ging zien. Gevolg is dat ik nu 1920x1080 run met alles op very low en textures op ultra. 7700k met een 1060.
Afgezien van het inladen aan het begin van de match en af en toe het looten, loopt alles goed tot uitstekend.

Enorm leuke game, waarbij elk potje eigenlijk weer anders is. Weliswaar nog alpha, dus het kan eigenlijk alleen maar beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:28
een van de leukste games die ik heb gespeeld (en dat zijn er best wat), ondanks dat de game buggy is en niet soepel loopt. De gameplay is echter heel goed imho, de combinatie van items vinden en het constante gevaar van andere spelers is erg nice.

Vind wel dat de cirkels op het einde erg snel gaan, dat heeft voor en nadelen, maar iets langer zou wel een verbetering zijn imho. Nu wordt je supersnel in een heel klein gebied gedwongen als er nog 10-20 spelers over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
Ik hoorde vandaag van een streamer dat hij zijn settings van een reddit thread had, iets met competitive settings. Als je die guide volgt kan je meer FPS er uit persen.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKnight
Ollievssn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:00:
Ik hoorde vandaag van een streamer dat hij zijn settings van een reddit thread had, iets met competitive settings. Als je die guide volgt kan je meer FPS er uit persen.
Zo te zien deze: https://www.reddit.com/r/...ive_high_fps_settings_v3/

Gelijk maar even testen vanavond.

Vermaak mij prima, maar nog geen eerste geworden O-)
Ouwe hertijden herleven van de Dayz-mod!

Waar kan ik die dev-updates vinden voor de komende 6-maanden? Ben wel benieuwd!

...Nvm al gevonden ook op reddit!. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door DeadKnight op 27-03-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 12:20
bartkoopman schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:49:
Gisteren het spel gekocht. Ondanks dat ik al een dergelijke BR game heb toch maar gedaan omdat er zoveel commotie om deze game heen was. 30 euro is toch wel pittig voor een tweede game van hetzelfde genre. Toch wel leuk speelbaar. Vind het alleen jammer dat er niemand in mijn kring dit spel speelt. Heeft iemand interesse om mij toe te voegen op Steam?
Je bent altijd welkom om onze nederlandse Discord server te joinen (https://discord.gg/0ezBMpYOe80zlpeP -). Een aantal mensen (waaronder ik) zullen het regelmatig spelen :)

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:48
Ik amuseer me rot met de BF1 peeps waar ik veel mee speel :)

Thanks Cosmic voor de tip voor deze game. Beany, Johnny en Perlin zijn de andere squadleden.
Wat een sfeer.. We gingen zelfs fluisteren om te luisteren waar de voetstappen van kwamen!

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
Aah een PUBG topic, eindelijk. :D
Wat een hilarisch spel.
In mijn eentje heb ik echter veel minider zin om het te spelen, de lol zit er voor mij echt in als ik met anderen in een team speel.
Zijn hier nog mensen om te adden?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foodie88
Ik snap werkelijk niet waarom jullie zo onverbreideld positief over dit spel zijn.

Het is net alsof de ervaringen met andere early access games (en misschien wel Dayz in het bijzonder) ons hebben afgestompt en veel milder hebben gemaakt dan voorheen. Lekker makkelijk voor de developer, waar is de extra effort voor nodig als iedereen het toch wel accepteert.

Ik lees hier te veel 'als', 'wanneer' en 'ik vertrouw erop dat'. 'De optimalisatie komt wel'. 'De problemen met de bugs worden wel opgelost'. Laten we vooral niet vergeten dat we hier met een indie dev te maken hebben die niet de capaciteit heeft om alles tegelijkertijd te doen en tevens niet vergeten dat DayZ goed verkocht en verkoopt terwijl ze de basis goed opzetten oversloegen en zich geen focussen op het toevoegen van onzin zoals hoedjes en jasjes. Wanneer het verkoopt, waarom zou je je dan gaan richten op dingen die niet direct de verkoop beïnvloeden?

Daarom is het zo belangrijk dat we kritisch blijven, niet meegaan in de stroom van early access beloften en juist zeggen: "Nee, ik ga dit spel niet in de huidige staat voor het volle pond kopen." Dan is er een potentiële verkoop mogelijk, maar alleen mits het spel beter wordt.

30 euro is veel te veel voor dit spel. Voor de huidige staat al helemaal maar zelfs al zouden alle issues weggewerkt worden, dan heb je alsnog een vrij gelimiteerd spel met één map en één gamemode.

Ik snap echt niet dat het doodnormaal is geworden om te betalen voor een product dat niet eens 'af' is. 'Af' is een relatieve term maar dit spel staat daar wel heel ver van af.

BF1 Stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaap.
Foodie88 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:48:
Ik snap werkelijk niet waarom jullie zo onverbreideld positief over dit spel zijn.

Het is net alsof de ervaringen met andere early access games (en misschien wel Dayz in het bijzonder) ons hebben afgestompt en veel milder hebben gemaakt dan voorheen. Lekker makkelijk voor de developer, waar is de extra effort voor nodig als iedereen het toch wel accepteert.

Ik lees hier te veel 'als', 'wanneer' en 'ik vertrouw erop dat'. 'De optimalisatie komt wel'. 'De problemen met de bugs worden wel opgelost'. Laten we vooral niet vergeten dat we hier met een indie dev te maken hebben die niet de capaciteit heeft om alles tegelijkertijd te doen en tevens niet vergeten dat DayZ goed verkocht en verkoopt terwijl ze de basis goed opzetten oversloegen en zich geen focussen op het toevoegen van onzin zoals hoedjes en jasjes. Wanneer het verkoopt, waarom zou je je dan gaan richten op dingen die niet direct de verkoop beïnvloeden?

Daarom is het zo belangrijk dat we kritisch blijven, niet meegaan in de stroom van early access beloften en juist zeggen: "Nee, ik ga dit spel niet in de huidige staat voor het volle pond kopen." Dan is er een potentiële verkoop mogelijk, maar alleen mits het spel beter wordt.

30 euro is veel te veel voor dit spel. Voor de huidige staat al helemaal maar zelfs al zouden alle issues weggewerkt worden, dan heb je alsnog een vrij gelimiteerd spel met één map en één gamemode.

Ik snap echt niet dat het doodnormaal is geworden om te betalen voor een product dat niet eens 'af' is. 'Af' is een relatieve term maar dit spel staat daar wel heel ver van af.
Wou jij voor iedereen (dus ook voor mij) bepalen of dit bedrag te veel of acceptabel is?

Ik heb na het bekijken van streams voor mezelf de afweging gemaakt: Lijkt het me wat? en zo ja: is het me 26 euro waard (want dat heb ik betaald)? Beide afwegingen heb ik met ja beantwoord en ik vermaak me prima. Dat de game wellicht links en rechts rammelt kan ik mee leven. Als jij dat niet kan, even goede vrienden, je kan 'm via Steam ook refunden. Maar volgens mij moet een ieder dat toch zelf weten?

Vooralsnog vermaak ik me prima met de game zoals deze nu is. Mocht de ontwikkelaar de flaws wel gaan fixen is dat alleen maar mooi meegenomen en wordt de game dus nog beter. Mochten ze hun woorden niet waar gaan maken dan heb ik me in ieder geval nu prima vermaakt. Dat het me 26 euro heeft gekost, ja prima, daar heb ik nu al een paar avonden plezier van. Als ik een middagje een terras pak is het in een keer weg. Wat mij betreft een acceptabel 'risico' dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Ik heb het gekocht omdat ik het in de closed beta erg leuk vond en ik het nog steeds erg graag wilde spelen.
En dat doe ik nu nog met veel plezier :) Ik weet geen betere reden om een game te kopen dan dat ik het leuk vind om te spelen.

Daarnaast heb ik ook vertrouwen in dit dev-team dat PU heeft verzameld door wat ze tot nu toe hebben laten zien. Voor mij is het dus wat dat betreft een acceptabel risico. Kijk anders eens naar wat streamers op Twitch en hoe graag ze het spelen, dat geeft een goed idee.

Mijn enige angst voor deze game zit in de tijd hoe lang het concept leuk blijft, maar met andere maps in de toekomst en modding moet dat ook goedkomen. Daarnaast hoop ik op een goed uitgewerkt ranking-systeem om het op lange termijn leuk te houden, zoals competitive-modes in andere games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Foodie88 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:48:

Ik snap werkelijk niet waar jij je zo druk om maakt...

30 euro, daarvoor heb ik al talloze uren plezier gehad met vrienden in de Duo en Squad modes. Early Access of niet, ik vermaak me kostelijk. En ja, er zijn hier en daar wat problemen, maar die vergeet ik weer als Discord ontploft als we ineens onder vuur liggen. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foodie88
JapieTalent schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:10:
[...]

Wou jij voor iedereen (dus ook voor mij) bepalen of dit bedrag te veel of acceptabel is?

Ik heb na het bekijken van streams voor mezelf de afweging gemaakt: Lijkt het me wat? en zo ja: is het me 26 euro waard (want dat heb ik betaald)? Beide afwegingen heb ik met ja beantwoord en ik vermaak me prima. Dat de game wellicht links en rechts rammelt kan ik mee leven. Als jij dat niet kan, even goede vrienden, je kan 'm via Steam ook refunden. Maar volgens mij moet een ieder dat toch zelf weten?

Vooralsnog vermaak ik me prima met de game zoals deze nu is. Mocht de ontwikkelaar de flaws wel gaan fixen is dat alleen maar mooi meegenomen en wordt de game dus nog beter. Mochten ze hun woorden niet waar gaan maken dan heb ik me in ieder geval nu prima vermaakt. Dat het me 26 euro heeft gekost, ja prima, daar heb ik nu al een paar avonden plezier van. Als ik een middagje een terras pak is het in een keer weg. Wat mij betreft een acceptabel 'risico' dus.
Dat mag je vinden want dat is jouw mening. Ik vind echter wel dat, in vergelijking met de tijd voordat 'early access' bestond, men een stuk milder is geworden, eerder geneigd om dingen te accepteren. Ik zet early access hierboven tussen aanhalingstekens, omdat het uiteraard al wel bestond voor die tijd. Alleen toen was het nog cool genoeg om het gewoon een alpha te noemen.

Met die benadering, lijkt het opeens veel minder logisch om te accepteren dat je het volle pond of überhaupt voor een alpha betaalt. Als je een bedrijf inhuurt om een aanbouw aan je huis te maken, dan betaal je toch ook achteraf of gedeeltelijk vooraf en de rest wanneer je tevreden bent? Je vertrouwt dan toch ook niet blind op het bedrijf terwijl in hun voorwaarden staat dat je geen garantie hebt een een goed eindproduct? Om maar niet te spreken over het mogen verwachten van een duidelijke oplevertermijn.

Ik heb me destijds flink aan DayZ verkocht. Ook voor 30 gekocht. Ik heb het in totaal minder dan 10 uur gespeeld. Veel te veel problemen, veel te weinig duidelijkheid over hoe nu verder. Nu, vier jaar na dato, zijn we weliswaar wat verder gekomen maar zit het spel nog steeds in early access. Het geeft vier jaar mogen duren en we zijn er nog steeds niet. Hoewel DayZ misschien het meest sprekende voorbeeld is, is het niet het enige. Denk WarZ, H1Z1, Miscreated. Allemaal nooit echt datgene geworden wat het had moeten zijn maar wel voor het volle pond verkocht.

Anyway, ik heb mijn lesje geleerd. Ik ga geen enkel spel in early access meer kopen. Misschien even een uurtje spelen en dan refunden maar daar blijft het dan ook bij.

BF1 Stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaap.
Foodie88 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:35:
[...]

Dat mag je vinden want dat is jouw mening. Ik vind echter wel dat, in vergelijking met de tijd voordat 'early access' bestond, men een stuk milder is geworden, eerder geneigd om dingen te accepteren. Ik zet early access hierboven tussen aanhalingstekens, omdat het uiteraard al wel bestond voor die tijd. Alleen toen was het nog cool genoeg om het gewoon een alpha te noemen.

Met die benadering, lijkt het opeens veel minder logisch om te accepteren dat je het volle pond of überhaupt voor een alpha betaalt. Als je een bedrijf inhuurt om een aanbouw aan je huis te maken, dan betaal je toch ook achteraf of gedeeltelijk vooraf en de rest wanneer je tevreden bent? Je vertrouwt dan toch ook niet blind op het bedrijf terwijl in hun voorwaarden staat dat je geen garantie hebt een een goed eindproduct? Om maar niet te spreken over het mogen verwachten van een duidelijke oplevertermijn.

Ik heb me destijds flink aan DayZ verkocht. Ook voor 30 gekocht. Ik heb het in totaal minder dan 10 uur gespeeld. Veel te veel problemen, veel te weinig duidelijkheid over hoe nu verder. Nu, vier jaar na dato, zijn we weliswaar wat verder gekomen maar zit het spel nog steeds in early access. Het geeft vier jaar mogen duren en we zijn er nog steeds niet. Hoewel DayZ misschien het meest sprekende voorbeeld is, is het niet het enige. Denk WarZ, H1Z1, Miscreated. Allemaal nooit echt datgene geworden wat het had moeten zijn maar wel voor het volle pond verkocht.

Anyway, ik heb mijn lesje geleerd. Ik ga geen enkel spel in early access meer kopen. Misschien even een uurtje spelen en dan refunden maar daar blijft het dan ook bij.
Ik stoorde me vooral aan je manier van schrijven, alsof het vaststaande feiten waren. Een ieder moet lekker doen waar hij / zij zich goed bij voelt en als jij niet overtuigd bent van een game, moet je die vooral niet halen: de kans dat het jammer van je geld is, is dan vrij groot.

Je vergelijking met een aanbouw vind ik niet helemaal passend, maar ik snap je punt. Verschil is wel dat ik op dit moment al gebruik kan maken van het product en,het belangrijkste, er plezier uit haal. Dan is voor mij persoonlijk 26 euro een klein risico dat ik wel bereid ben te nemen. In het slechtste geval wordt het niet beter en heb ik slechts de lol gehad die ik nu heb. Works for me.

DayZ ken ik niet, alleen van naam maar nooit gespeeld, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je die ervaring nog in je geheugen hebt, dat je wat terughoudender bent. Sowieso speel ik slechts een handvol games, die qua genre ook nog compleet uiteenlopen, dus misschien ben ik ook niet de juiste persoon om advies van aan te nemen, maar wilde mijn 2 cents wel even delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb 'm gisteravond aangeschaft en een paar rondjes gespeeld. Paar framedrops meegemaakt (speel het op High), maar voor de rest daar nog niet echt grote problemen ontdekt. De kleine tijd dat ik gespeeld heb, smaakt voor mij in ieder geval wel naar meer!

Heb nu enkel de solo mode geprobeerd, maar je kunt dus ook met random mensen in een duo of squad mode gaan spelen?

Had gister overigens wel meteen een hard-way leermomentje: wapens die je oppakt staan standaard op single fire.. Ik had een Uzi en hoorde iemand lopen, dus ik hem opwachten tot ie om het hoekje komt, om vervolgens hard dood te gaan, omdat ie niet op full-auto stond :P

Vanavond maar eens wat uitgebreider de tijd er voor nemen om het spel uit te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

The.Sticky schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:15:
Ik heb 'm gisteravond aangeschaft en een paar rondjes gespeeld. Paar framedrops meegemaakt (speel het op High), maar voor de rest daar nog niet echt grote problemen ontdekt. De kleine tijd dat ik gespeeld heb, smaakt voor mij in ieder geval wel naar meer!

Heb nu enkel de solo mode geprobeerd, maar je kunt dus ook met random mensen in een duo of squad mode gaan spelen?

Had gister overigens wel meteen een hard-way leermomentje: wapens die je oppakt staan standaard op single fire.. Ik had een Uzi en hoorde iemand lopen, dus ik hem opwachten tot ie om het hoekje komt, om vervolgens hard dood te gaan, omdat ie niet op full-auto stond :P

Vanavond maar eens wat uitgebreider de tijd er voor nemen om het spel uit te vinden :)
Jup, je kan met zn tweeën spelen, of met 3-4 in Squads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
@Foodie88 Ik heb DayZ gespeeld (en nog steeds af en toe).
Ik heb daar ik geloof ik iets van 400 uur in zitten. En ja ik erger me nu ook meer aan fouten in de game en dat het zo langzaam gaat etc etc. En toch heb ik er zo ongelooflijk gave avonden en uren in zitten.
Echt een super ervaring!

de vergelijking met een huis (of wat anders dan ook wat zo veel mee rgeld kost) gaat volledig mank naar mijn idee omdat je risico loopt met 200.000 of risico loopt met 30...

ik heb het idee dat jij meer om het geld verlegen zit dna de gemiddelde persoon in dit topic, die het blijkbaar minder uit maakt dat de game nog niet perfect is (welke wel) maar wel zeeer goed speelbaar al is en alleen maar beter kan worden. Iets waar wij wel de €30 voor willen uitgeven. En het geeft niks hoor. Ik bedoel we kunnen allemaal maar 1x ons geld uit geven.

Heb je de game zelf ook al gespeeld?
Ik vind dit namelijk typisch een game waarbij gameplay het belangrijkste is en die geen gamebreaking bugs heeft (zoals DayZ toen had, en nog steeds een aantal heeft).
NIet alle early acces is slecht denk ik.

ik heb nu al 3 avonden onwijs veel plezier gehad.
Gister een keer 2e geworden in duo. Echt wat een spanning :D
Het jammere was dat ik hem nog neer had kunnen poppen ook, maar ik was eigenlijk te gespannen hahahaha.
hart in de keel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:24
Wat deze developer vanaf het eerste moment al beter heeft gedaan is gewoon een bestaande bewezen (unreal) engine gebruiken in plaats van alles van de grond af te bouwen.
Daarnaast ligt de focus veel meer op gameplay en belevenis van de actie, in plaats van op het planten van zaadjes zoals on dayz.

Het geleuter over early access is terecht maar kop op, dat doet tegenwoordig echt iedereen.
Als er een soort developers is waarvan ik het enigsinds accepteer dan is het juist van indie devs met relatieve nieuwe gamegenres.

Ik vond €30 in eerste instantie ook veel, kijkende naar hoeveel uur ik potentieel ga spelen tov aanschafwaarde. Maar daar ben ik in het veleden mee in de mist gegaan met games die het dubbele kosten dus van te voren weet je het nooit.

Ik heb de eerste dag streams gekeken, de tweede dag ervaringen van andere ingewonnen en uiteindelijk het spel aangeschaft.
Het is niet iets waar ik honderden uren in zal investeren maar het is gewoon een leuke afwisseling en gegarandeerd een paar avondjes spanning en plezier samen met wat game-buddy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

beebie121 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:40:
@Foodie88 knipperdeknip*

Het jammere was dat ik hem nog neer had kunnen poppen ook, maar ik was eigenlijk te gespannen hahahaha.
hart in de keel!!
Mijn inziens zijn dat DE momenten die het spel maken!

Ik heb ook wel vaak meegemaakt dat je de bosrand volgt zonder iemand te zien. Vervolgens wordt je door de border verplicht om een veld over te steken. Op dat moment ga je alle kritieke punten in beeld brengen (sniper towers, gunshots, huisjes binnen de circel, etc.. ). Eenmaal alles in beeld maak je de keuze en start je met rennen. Gespannen ren je over het veld..wetende dat je een doelwit bent voor mensen uit het oosten en het westen. Je hart gaat tekeer maar je blijft rennen, want je moet die border halen! Tot je grote verbazing ren je zonder kleerscheuren naar de overkant. Op dat moment valt de last weer van je schouders en kom je weer in een nieuwe situatie. Want hoe ga ik dit bos op een slimme manier doorkruisen 8)7

Dit spel.. simply amazing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
BioHazard schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:16:
[...]

Jup, je kan met zn tweeën spelen, of met 3-4 in Squads.
Dat kan ja. Het gaat hem er volgens mij om of je als solo, tegen teams kunt spelen. Dat is niet het geval. Iedereen gaat of solo, of duo, of 4/5.

Dit spel vind ik steeds leuker worden. Naarmate er meer kennis van wapens en de map aanwezig is. Aan de ene kant is dat een 'nadeel' betreft de map, want je weet dat mensen die daar ook heen gaan, weten wat ze doen (als die locatie ver van het vliegtuig vandaan is).

M'n instelling heb ik wel aangepast, meer op de omgeving letten, minder lang bezig zijn met loot. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

Luxicon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:56:
[...]
*knip*

M'n instelling heb ik wel aangepast, meer op de omgeving letten, minder lang bezig zijn met loot. :)
Ligt puur aan de startfase van de game tho ;) Zodra ik uit het vliegtuig spring en naar een stadje vlieg heb ik al meteen gespot waar mensen in de buurt landen. Mocht er niemand in mijn buurt landen dan gaat mijn aandacht volledig naar het looten.

Als ik wel zie dat er mensen in mijn stadje zijn geland, dan zoek ik als eerste naar een wapen. Als ik niets beters vind dan een pistool dan ga ik verder met looten. Vind ik in het eerste gebouw meteen een goed wapen (SCAR-L, M4, AK, M16) dan ga ik mensen rushen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
beebie121 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:40:
@Foodie88 Ik heb DayZ gespeeld (en nog steeds af en toe).
Ik heb daar ik geloof ik iets van 400 uur in zitten. En ja ik erger me nu ook meer aan fouten in de game en dat het zo langzaam gaat etc etc. En toch heb ik er zo ongelooflijk gave avonden en uren in zitten.
Echt een super ervaring!

de vergelijking met een huis (of wat anders dan ook wat zo veel mee rgeld kost) gaat volledig mank naar mijn idee omdat je risico loopt met 200.000 of risico loopt met 30...

ik heb het idee dat jij meer om het geld verlegen zit dna de gemiddelde persoon in dit topic, die het blijkbaar minder uit maakt dat de game nog niet perfect is (welke wel) maar wel zeeer goed speelbaar al is en alleen maar beter kan worden. Iets waar wij wel de €30 voor willen uitgeven. En het geeft niks hoor. Ik bedoel we kunnen allemaal maar 1x ons geld uit geven.

Heb je de game zelf ook al gespeeld?
Ik vind dit namelijk typisch een game waarbij gameplay het belangrijkste is en die geen gamebreaking bugs heeft (zoals DayZ toen had, en nog steeds een aantal heeft).
NIet alle early acces is slecht denk ik.

hart in de keel!!
Dat de waarde anders is, okay. Dat doet echter niets af aan de vergelijking. Volgens zijn er geen spellen die 200k kosten maar 30 Euro mag ik naar mijn mening meer verwachten dan wat je krijgt. Misschien zou een vergelijking met Star Citizen in jouw ogen treffender zijn, op het gebied van een hoop geld uitgeven aan iets wat nog niet af is.

En nee, ik zit niet om geld verlegen. Dat betekent echter niet dat ik geen keuzes mag maken aan wat ik mijn geld wel of niet waard vind. Tijd is ook een factor. Sinds ik student af ben, heb ik veel minder tijd om te gamen. Ik speel daarom het liefste spellen die ik leuk en goed vind.

Zeker heb ik het spel gespeeld. Ik vond het ondermaats en heb hem gerefund.
GabberPiet schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:50:
Wat deze developer vanaf het eerste moment al beter heeft gedaan is gewoon een bestaande bewezen (unreal) engine gebruiken in plaats van alles van de grond af te bouwen.
Daarnaast ligt de focus veel meer op gameplay en belevenis van de actie, in plaats van op het planten van zaadjes zoals on dayz.

Het geleuter over early access is terecht maar kop op, dat doet tegenwoordig echt iedereen.
Als er een soort developers is waarvan ik het enigsinds accepteer dan is het juist van indie devs met relatieve nieuwe gamegenres.

Ik vond €30 in eerste instantie ook veel, kijkende naar hoeveel uur ik potentieel ga spelen tov aanschafwaarde. Maar daar ben ik in het veleden mee in de mist gegaan met games die het dubbele kosten dus van te voren weet je het nooit.

Ik heb de eerste dag streams gekeken, de tweede dag ervaringen van andere ingewonnen en uiteindelijk het spel aangeschaft.
Het is niet iets waar ik honderden uren in zal investeren maar het is gewoon een leuke afwisseling en gegarandeerd een paar avondjes spanning en plezier samen met wat game-buddy's.
De keuze voor de Unreal engine maakt het alleen maar zuurder. Dat is inderdaad een bewezen engine die gemakkelijk te optimaliseren is. Maar waar komen de performance issues dan vandaan? Daar is toch iets niet goed gedaan.

Een focus op actie is prima. Ik vond tijdens mijn korte speelsessie het schieten al beter aanvoelen dan in DayZ.

Met je opmerking over early access ben ik het absoluut niet eens. Je moet je afvragen waarom iedereen het doet. Dat heeft te maken met het feit dat het de developer beschermt tegen kritiek. Dat vind ik kwalijk. Ik vind ook niet dat je hier kan spreken van een relatief nieuw genre. Kom op, dit soort spel is al sinds ArmA 2 in ontwikkeling! Het is niet alsof we hier iets volledig nieuws hebben uitgevonden. Daarom verbaast het me ook zo dat nog geen enkele developer die een survival / battle royale game heeft gemaakt, een goed product heeft afgeleverd.

BF1 Stats

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Laten we nou ook niet in dit topic weer de discussie over early access voeren. Dat gegeven staat in principe los van deze specifieke game en het komt in zeer veel topics terug met steeds dezelfde argumenten en steeds langer wordende posts.

Het staat iedereen uiteraard vrij om deze game nu al wel of (nog) niet aan te schaffen of te refunden, maar laten we elkaar niet proberen te overtuigen. Dat gaat ook in dit topic niet lukken.

Graag inhoudelijk verder dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Grotman op 28-03-2017 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

@Grotman Je hebt helemaal gelijk!

Om meteen even iets anders te belichten: https://gfycat.com/PositiveDependableBluefintuna

Ik moest zo hard lachen toen ik dit zag. Had gisteren ook een moment waarbij ik samen met één enemy bij een boerderij was geland. Ik had een pistool gevonden en de keuze gemaakt om hem meteen te hunten. Na 2 minuten zag ik hem oversteken naar een reeds geloote huisje. Ik rende hem achterna en loosde alvast een schot (in de hoop dat het een headshot was). Tot mijn verbazing zag ik niemand meer in het huisje, maar spotte wel de achterdeur die open was. Kans gemist dacht ik zo.. Tot mijn verbazing zag ik dat de deur naar de badkamer dicht was. Ik doe de deur open.. staat meneer me daar met een sikkel op te wachten :9~ :9~

Kwam serieus niet meer bij van het lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Is het misschien een idee om een player lijst in de OP te zetten?
Zo ja;
Ingamenaam;
MonkeyStinos

[ Voor 11% gewijzigd door hexta op 28-03-2017 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
hexta schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:12:
Is het misschien een idee om een player lijst in de OP te zetten?
Zo ja;
Ingamenaam;
MonkeyStinos
Wellicht een idee om dat ergens op een pagina (Google Drive of iets dergelijks) bij te houden, zodat ik éénmalig een link in de OP kan plaatsen? :)

EDIT:
Ik heb een spelerslijst spreadsheet documentje aangemaakt en in de OP geplaatst!

[ Voor 11% gewijzigd door GeoffLx op 28-03-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-05 14:55
Foodie88 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:06:
[...]

De keuze voor de Unreal engine maakt het alleen maar zuurder. Dat is inderdaad een bewezen engine die gemakkelijk te optimaliseren is. Maar waar komen de performance issues dan vandaan? Daar is toch iets niet goed gedaan.

Een focus op actie is prima. Ik vond tijdens mijn korte speelsessie het schieten al beter aanvoelen dan in DayZ.

Met je opmerking over early access ben ik het absoluut niet eens. Je moet je afvragen waarom iedereen het doet. Dat heeft te maken met het feit dat het de developer beschermt tegen kritiek. Dat vind ik kwalijk. Ik vind ook niet dat je hier kan spreken van een relatief nieuw genre. Kom op, dit soort spel is al sinds ArmA 2 in ontwikkeling! Het is niet alsof we hier iets volledig nieuws hebben uitgevonden. Daarom verbaast het me ook zo dat nog geen enkele developer die een survival / battle royale game heeft gemaakt, een goed product heeft afgeleverd.
Unreal engine is niet "gemakkelijk" te optimaliseren. Ik werk dagelijks voor mijn hobby in de Unreal engine en het is nog pittig lastig om compleet vrij van bugs/memleaks/slechte optimalisatie te blijven. De vrijheid die UE4 je geeft komt met het feit dat het niet 2 vingers in je neus is om een goed geoptimaliseerd spel af te leveren.
Persoonlijk vermoed ik dat het grootste deel van de optimalisatie issues uit de netcode/server replication komt. Want UE4 is niet echt gemaakt om servers van 100 man te draaien, de netcode die met ue4 word geleverd is voor 10v10 ongeveer maximaal gemaakt in een arena. Niet in een massive playground.

Ook weet ik niet of je het doorhad maar mss leuke info: 'PlayerUnknown' is de maker van de arma 2 mod. Hij had na het success ervan de rechten voor een br game aan sony verkocht (weet niet of het de rechten waren maar hij heeft iets aan sony verkocht) wat de creatie H1Z1 heeft opgeleverd. Maar hij wou zijn eigen game maken. Zie daar PUBG, zijn droom komt uit en wij halen er plezier uit.

Al dit terzijde vermaak ik mij al 3 dagen lang volledig met dit spel. Zelf 2x 8ste geworden in solo en in duo ben ik 12de geworden. Squad nog beter al een keer 4de. Gisteren helaas hadden we de safe zone verkeerd ingeschat en moesten we rennen, nou toen werden we keihard neergeschoten. Niks aan te doen behalve beter opletten. Enige klaagpunt vind ik is dat snipers nog niet compleet goed werken maar mss moet ik ze ook een zeroen. Probeerde iemand op ong 120m te raken. Maar ik misde volledig. Wss niet rekening gehouden met bullet drop.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Irrival schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Ligt puur aan de startfase van de game tho ;) Zodra ik uit het vliegtuig spring en naar een stadje vlieg heb ik al meteen gespot waar mensen in de buurt landen. Mocht er niemand in mijn buurt landen dan gaat mijn aandacht volledig naar het looten.

Als ik wel zie dat er mensen in mijn stadje zijn geland, dan zoek ik als eerste naar een wapen. Als ik niets beters vind dan een pistool dan ga ik verder met looten. Vind ik in het eerste gebouw meteen een goed wapen (SCAR-L, M4, AK, M16) dan ga ik mensen rushen. :X
Precies zoals jij zegt, zo start ik ook inmiddels. Dus bij het vinden van een goed wapen zou ik mensen opzoeken, als er iemand of meerdere in de zelfde buurt landde. Maar je kunt daarna, tot het einde aan toe, continu met loot bezig zijn, en niet al teveel met de omgeving. Dan heb je bij wijze van spreken vaak erg goede loot en er veel tijd in gestopt, om vervolgens uit het niets gekillt te worden, of dat je uberhaubt geen ervaring hebt met allerlei situaties.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:48
GeoffLx schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:42:
[...]

Wellicht een idee om dat ergens op een pagina (Google Drive of iets dergelijks) bij te houden, zodat ik éénmalig een link in de OP kan plaatsen? :)

EDIT:
Ik heb een spelerslijst spreadsheet documentje aangemaakt en in de OP geplaatst!
En hoe voeg ik mijn gegevens toe en save ik dat?

Moest jij het kunnen: kazzz is mijn naam ingame (Steam) om te zoeken (Belg, Vlaams Brabant :) )

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:15
Hi

Ik heb de closed beta gespeeld en heb de game direct gekocht zodra deze uitkwam. Volg al tijden Lirik op twitch en heb daarom veel contact met die community.

Heb tijdens closed beta 5 wins gepakt, en heb er nu 4. Gisteren ééntje met 11 kills!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Is het niet nodig om je steam naam in te vullen? volgens mij kan je enkel vrienden via steam adden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 09-04 16:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
PlayerUnknown's Battlegrounds earned over $11 million during its first weekend in Early Access
PC Gamer
Loopt storm met de early-acces!
55,486 In-Game
:F

Ben wel zeer benieuwd naar de eerste patch die begin april komt.

Ze zijn in elk geval wel lekker bezig, server-side patch is al uit.
PSA We've pushed an update to all servers to improve performance & reduce lag. These updates will continue on a daily basis!

[ Voor 27% gewijzigd door DeadKnight op 28-03-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
DeadKnight schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:30:
[...]

Loopt storm met de early-acces!

[...]

:F

Ben wel zeer benieuwd naar de eerste patch die begin april komt.

Ze zijn in elk geval wel lekker bezig, server-side patch is al uit.

[...]
Tja.. H1Z1 wordt nu veel gespeeld bijvoorbeeld, als je de piek bekijkt iedere dag ziet. Dat is eigenlijk pas zo sinds begin 2017.
http://steamcharts.com/app/433850

Battlegrounds heeft dus vanaf launch veel meer spelers, en daarnaast 1 van de meest gespeelde games op Steam. Niets mis mee toch? :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

Iemand die zometeen duo's wil spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Lekker, net 3e geworden. Ik had te weinig kogels voor m'n M416 met 8x. De laatste wist ik te zitten en zij mij nog niet. Ik had hun neer kunnen schieten. Wat dat betreft jammer uiteraard. Ik had alleen nog de SKS, maar zij waren te ver af.

PS. ik dacht dat dat een shotgun was, ik had dus gewoon een goede rifle achter de hand. En ik maar denken dat ik dichtbij ze moest komen. O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Luxicon op 28-03-2017 23:03 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
foutje.

[ Voor 96% gewijzigd door hexta op 29-03-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Gisteravond gekocht en twee potjes gedaan (solo en squad) maar ik vind het erg leuk! Moet wel even een duo maatje zoeken want dat maakt het wel wat makkelijker denk ik. Na de teleurstelling van DayZ speelt dit zoveel soepeler.

Wel nog even uitvinden hoe de grafische settings werken, want ultra...sjah...ziet er niet echt uit.

Klein filmpje van tweede potje

Kwam er gisteravond na wat lezen pas achter dat bandages e.d. niet boven de 75% werken. Verklaart een hoop (minuten bezig geweest met proberen te bandagen e.d.)

[ Voor 63% gewijzigd door Ebayzo op 29-03-2017 09:38 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
@Ebayzo Boven de 75% kan je boosters (redbull, painkillers of adrenaline shot) gebruiken om meer healt te krijgen

verder op wat voor machine speel je en hoeveel frames heb je over het algemeen?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 09:27
Het spel ziet er interessant uit, en ik ben zeker benieuwd wat de ontwikkelingen de komende maanden ons gaat brengen. Op dit moment houdt ik mijzelf nog bezig met H1Z1, ondanks de vele bugs. Zodra deze nieuwe game verder in de ontwikkeling is zal ik gaan overstappen.

De reden dat ik nu nog niet overstap is vanwege het hele "Early Access" gedoe. Ontwikkelaars doen er veel te lang over om een game volledig te releasen. Als je alleen al kijkt naar DayZ en H1Z1, dan schiet het geen ene meter op. Terwijl je kijkt hoe kort PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds in ontwikkeling is, dan gaat deze erg snel (hopelijk houden ze dit zo vol). Ook hoorde ik dat de developers goed luisteren naar de feedback van mensen, maar of dit waar is kan ik ook niet 100% zeggen.

Dus ik heb mijzelf eigenlijk afgezworen om niet zomaar een Early Access spel te halen. Tevens zijn veel mensen uitgekeken op de game als die dan eindelijk gereleased wordt. Een andere factor zijn toch wel de streamers waarbij ik gelijk moet denken aan de nieuwe Age of Conan game. Je zag elke streamer dit spel spelen, en hoeveel mensen streamen dit spel nu nog? Bijna geen enkele. Mensen worden als de gek gehyped voor zulke dingen terwijl de game echt minimale gameplay bevat.

Uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf beslissen :). Maar ik ben ook geen persoon die de kop in het zand steekt :P. Ik zeg al, zodra deze game goed genoeg is en de dingen zoals de performance zijn gefixed, dan ga ik het zeker overwegen. Toch vond ik de aanpak wel raar van de game, want toen de streamers speelden was de game al in "Closed Beta". Persoonlijk vindt ik een term waarbij ik denk dat de game bijna klaar is om gereleased te worden. Misschien nog een "Open Beta", maar that's it. Early Access op Steam doet mij juist weer denken aan spellen die in de Early Early Alpha zitten.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ollievssn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:41:
@Ebayzo Boven de 75% kan je boosters (redbull, painkillers of adrenaline shot) gebruiken om meer healt te krijgen

verder op wat voor machine speel je en hoeveel frames heb je over het algemeen?
I7-2600, GTX1070 en 8GB geheugen, uiteraard met SSD eronder.

Frames heb ik niet specifiek gechecked. Zal ik nog even doen. Had hem in filmpje volgens mij op de HIGH preset staan, maar voelde niet direct soepeler aan dan ULTRA. Ook grafisch zag ik in eerste instantie weinig verschil. Maar moet er nog even rustig voor gaan zitten.

Ik had inderdaad begrepen dat de boosters je het laatste zetje geven. Weer wat geleerd dus, thanks.

[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 29-03-2017 10:47 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
Ebayzo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:46:
[...]

I7-2600, GTX1070 en 8GB geheugen, uiteraard met SSD eronder.

Frames heb ik niet specifiek gechecked. Zal ik nog even doen. Had hem in filmpje volgens mij op de HIGH preset staan, maar voelde niet direct soepeler aan dan ULTRA. Ook grafisch zag ik in eerste instantie weinig verschil. Maar moet er nog even rustig voor gaan zitten.

Ik had inderdaad begrepen dat de boosters je het laatste zetje geven. Weer wat geleerd dus, thanks.
oke, dat is wel wat anders als die van mij maar ik denk dat ik mijn settings wat hoger zetten na aanleiding van jouw filmpje. Ik heb bijna alles wat lager gezet na aanleiding van een guide voor FPS eerder uit dit topic.

ik heb een i5-6600K, GTX970 en 16Gb. Speel hem niet vanaf mijn SSD maar dat ga ik denk ik wel even omzetten. Ik krijg na het gebruik van de settings in die guide minstens 140 fps. EDIT: daar klopt niks van 8)7 na later even goed te hebben gekeken heb ik bijna altijd 100 fps met uitschieters naar 130-140 en zelden een drop onder de 80

[ Voor 7% gewijzigd door Ollievssn op 30-03-2017 13:39 ]

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Ebayzo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Je hebt qua healing:
Bandages - Kleine heals t/m max 75% HP. Niet te veel van meenemen, niet efficiënt qua gewicht/ruimte in je backpack. Ik neem max 15 mee in het begin, later laat ik ze liggen
First Aid - Grote heals tot 75% van je health. Altijd meenemen als je kan.
Med Kit - Geeft je volle 100% HP, altijd meenemen dus.

Redbull/Painkillers geven je oa heal over time en ook boven de 75%. Deze werken dus ook goed als je een tijdelijk buiten de cirkel verblijft, bijv als je te laat de witte cirkel bereikt. Altijd meenemen.
Adrenalineshot: Geven je alle boosts die Redbulls en Painkillers je kunnen geven, maar droppen alleen in crates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
Grotman schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:06:
[...]

Je hebt qua healing:
Bandages - Kleine heals t/m max 75% HP. Niet te veel van meenemen, niet efficiënt qua gewicht/ruimte in je backpack. Ik neem max 15 mee in het begin, later laat ik ze liggen
First Aid - Grote heals tot 75% van je health. Altijd meenemen als je kan.
Med Kit - Geeft je volle 100% HP, altijd meenemen dus.

Redbull/Painkillers geven je oa heal over time en ook boven de 75%. Deze werken dus ook goed als je een tijdelijk buiten de cirkel verblijft, bijv als je te laat de witte cirkel bereikt. Altijd meenemen.
Adrenalineshot: Geven je alle boosts die Redbulls en Painkillers je kunnen geven, maar droppen alleen in crates.
@GeoffLx Dit is misschien wel handig om in de TS te zetten. Dat is informatie waar iedereen wat aan heeft _/-\o_

Edit: tag voor geoff toegevoegd

[ Voor 3% gewijzigd door Ollievssn op 29-03-2017 12:12 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Thanks, Totaal nog niet gelet ook op bagspace en gewicht. Moet even de tijd nemen (eind v.d. week) voor dit soort details :)

Default blanke hetero

Pagina: 1 2 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord