Toon posts:

[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 33
Acties:

Acties:
  • +19Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:07

Angeloonie

Introductie

Battlegrounds is ontwikkeld in samenwerking met PLAYERUNKNOWN, ontwikkelaar van de bekende 'Battle Royale' game modes voor Arma 3 en H1Z1. Ontwikkeld voor PC op de Unreal Engine 4, zorgt Battlegrounds voor meeslepende shooter-based actie in een dynamische open wereld. Het spel is momenteel nog in early access.

Battlegrounds maakt het mogelijk voor 100 spelers een afgelegen eiland te bereiken voor een 'winner-takes-all' showdown, waar strategische gameplay net zo belangrijk is als shooting skills. Spelers proberen zo snel mogelijk wapens, munitie, attachments, medische benodigdheden, voetuigen en andere uitrusting bij elkaar te schrapen om zich klaar te maken voor het ultieme gevecht. Uiteindelijk zal het spel de speler forceren om zichzelf in een slinkende safe zone te bevinden, waar ze zullen vechten tot de dood. De laatste man, duo of squad die overblijft, heeft het spel gewonnen.

Algemene informatie

Officiële site
Ontwikkelaar: PLAYERUNKNOWN
Uitgever: Bluehole
Platform: PC, XBox One
Release datum: Vanaf 23 maart 2017 is het spel te koop via Steam, in early access. Begin juli 2017 is aangegeven dat het spel binnen 6-7 maanden uit early access komt.
Officiële sociale media: Facebook, Twitter, YouTube

Patch Notes

De meest recente patchnotes kun je hier terugvinden.
Belangrijkste recente aanpassingen :
- 14/09/2017: Leaderboards voor FPP beschikbaar. Nieuw weereffect: mist. Stalber-omgeving herontworpen. Nieuw wapen Mini-14 als spawn.
- 20/09/2017: Via Insert kun je je eigen positie snel markeren.
- 21/12/2017: Game is uit Early Access gegaan. Nieuwe woestijnmap Miramar toegevoegd met nieuwe wapens en voertuigen. Vaulting is ook toegevoegd. Killcam is toegevoegd.

Toekomstige content/features

Onderstaande content/features zitten nog niet in de game maar (lijken) er wel aan te komen, maar zoals altijd onder voorbehoud:
- 2 nieuwe maps - een sneeuwmap
- Uitgebreide character customization
- Replays
- Meer destructible objecten
- Meer wapens/voertuigen

Algemene info & statstracking:

Wiki
Forums
PUBG.op.gg stats
PUBG dmg stats om effect van gear te vergelijken

Guides, Tips & Tricks

Rules of Conduct - Doorlezen of mogelijk een ban riskeren
Megalist
Map Grids, Scopes & Zeroing
4 Phases

Tweakers quick tips

Maps
Map (incl. loot area's en vehicle spawns) gemaakt door onze eigen @ShatterNL
Interactieve map
Plane Path map - Door een lijn te trekken kun je zien welke locaties haalbaar zijn vanaf de planeroute.

Healing
Bandages - 10% heal t/m max 75% HP.
First Aid - heal t/m 75% HP
Med Kit - heal t/m 100% HP

Redbull/Painkillers/Adrenalineshot: Heal over time, kan boven 75% HP healen. Met een volle Boost bar heb je +6.2% movement speed.

Controls
- Door in een voertuig op Ctrl + [1-5] te drukken kun je van seat wisselen. Zo kun je bijvoorbeeld aan de passagierskant gaan zitten om daar uit te stappen of om al rijdend te schieten als je solo bent.
- In het vliegtuig kun je ook met Ctrl + [1-5] van stoel wisselen, maar alleen als ze leeg zijn. De kijkrichting vanuit je stoel is ook de positie waarin je uit het vliegtuig valt (dus kijkend naar zuid = vallen met je hoofd naar zuid).
- Met Red Dot en Holo sights kun je een klein beetje inzoomen door tijdens het scopen op Shift te drukken. Shift is tevens een "Hold Breath" functie in scopes.
- Met Q of E kun je tijdens het aimen over je shouder (dus RMB ingedrukt) van schouder wisselen.
- Met Q of E ingedrukt kun je tijdens het aimen ook leanen, om bijvoorbeeld om een hoekje te kijken.
- Gebruik van Bandage - First Aid - Medkit - Booster zit aan hotkeys (standaard bijv. 7-8-9-0) hiermee kun je sneller healen zonder dat je naar je inventory moet en daar extra clicks moet doen.
- Je kunt hoger springen door Jump+Crouch tegelijkertijd in te drukken (en zo goed als tegelijkertijd W-A-S-D om te bewegen) hiermee kun je over sommige obstakels heen komen (bijv. de iets hogere gaten in muren of op kistjes of over railingen. Ook in kerken kun je hiermee door de ramen springen. Oefen dit in de lobby door op de containers te jumpen.
- Met "Alt" ingedrukt kun je om je heen kijken zonder je character daar naar toe te draaien. Kan ook tijdens het rennen om achter je te kijken bijvoorbeeld.

Graphics instellingen
Let op: dit is geen garantie voor hoogste FPS (dat is per systeem anders) maar een goed uitgangspunt om verder te tweaken:
Screen Scale: 100
Anti-Aliasing: Ultra
Post-Processing: Very Low
Shadows: Low
Texture: Ultra
Effects: Ultra
Foliage: Very Low
View Distance: Ultra
MotionBlur: Off

Bluehole video weghalen
Je kunt de Bluehole animatie weghalen door simpelweg de file te deleten, deze staat in: "C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\PUBG\TslGame\Content\Movies\" (of waar je het spel ook geinstalleerd hebt)

FAQ

Q: Wat is een "Chicken Dinner"?
A: Wanneer je de sessie wint krijg je "Winner Winner Chicken Dinner" te zien. Iemand die zegt dat hij een Chicken Dinner heeft geeft aan dat hij gewonnen heeft. (of net zijn avondeten aan het eten is natuurlijk :+)

Toevoegingen?

Video's

Video's van tweakers
Duo chicken dinner:

Squad chicken dinner:

Auto's zijn ook wapens!

Compilatie van een paar chicken dinners:

Wat willekeurige momenten:

Opmerkingen, tips, correcties voor de TS? DM!

[Voor 107% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2018 21:58. Reden: Zo vrij geweest de header image te vervangen voor een werkende ;)]

• GeoffLx
  • Niet online
solot schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:06:
Dit is toch "gewoon" een H1Z1 king of the hill kopie? Of is de gameplay (insluiten van battleground) trager dan bij H1Z1?
Het is zeker geen kopie, solot. Ik persoonlijk ben helemaal niet van de KotK variant. Voor mij is dat te arcade, zonder geavanceerde shooting mechanics etc.. Battlegrounds is veel realistischer ingesteld, vergelijkbaar met de Arma 3 Battle Royale mod.

Dus ja, het concept is het zelfde, maar de uitwerking ervan en realisme zijn mijns inziens volledig anders.
Ik heb overigens ook veel bekende streamers en H1Z1 KotK spelers gevolgd, die nagenoeg allemaal aan hebben gegeven de voorkeur te geven aan Battlegrounds ten opzichte van H1Z1.

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-03 19:42

Irrival

"Dispel the Darkness"

Als ik de H1Z1 spelers moet geloven is PUBG zoals GeoffLx zegt een stuk realistischer en werkt het gewoon beter. H1Z1 is echt een arcade game en brengen de laatste gevechten toch een beetje dezelfde vibe met zich mee.

Dit schijnt in PUBG niet het geval te zijn.

Ik hoop alleen dat ze bij Bluehole leren van Day-Z en geen onnodige zaken gaan prioriteren zoals het planten van zaadjes xD. Ik hoop dat ze zich de kommende tijd bezig gaan houden met performance optimalisatie en het uitbreiden van wapens, kleren en drops in het algemeen.

[Voor 3% gewijzigd door Irrival op 22-03-2017 11:23]

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:17
@Irrival Ieder zijn eigen smaak ;)

Ik kan niet langer als 5 minuten naar een stream van Summit kijken.

Steam

• noaq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
Het spel is nog maar een jaar in ontwikkeling maar ze staan al verder dan sommige andere games...

Let op: voor diegenen die het spel gaan kopen. Het spel draait op dit moment enkel soepel op high end systemen. Niet verschieten als je geen 60 fps haalt... Optimalisatie wordt nu pas vanaf/in early access aangepakt. Verwacht u maar aan heel wat negatieve reviews op steam vanaf straks...

Maar gameplay zit goed :-)

[Voor 13% gewijzigd door noaq op 23-03-2017 14:32]

• Daradius
  • Laatst online: 08:53
noaq schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:29:
Het spel is nog maar een jaar in ontwikkeling maar ze staan al verder dan sommige andere games...

Let op: voor diegenen die het spel gaan kopen. Het spel draait op dit moment enkel soepel op high end systemen. Niet verschieten als je geen 60 fps haalt... Optimalisatie wordt nu pas vanaf/in early access aangepakt. Verwacht u maar aan heel wat negatieve reviews op steam vanaf straks...

gelukkig heb ik nog niet zo lang geleden een hele nieuwe pc gekocht :) maar thanks voor de melding.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 13:52
co2301 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:56:
Nou, net geprobeerd, heb een i5 4670k en een 7970, haal amper 20-30 fps op alle graphics instellingen.

Hapert en lagt zo erg dat het onspeelbaar is, helaas, keek erg uit naar​deze game.

Steam refund it is..
het is toch een beta/early acces? dan kan je dat verwachten. Helemaal met een 7970. Die optimalisaties komen er echt wel.

AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | RTX 3080TI | Fractal Design Define R6 | Gigabyte Aorus FI32U | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 lightspeed

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48
Jongens, jongens, wat matig. Net in een uurtje drie potjes gedaan, maar het is ab-so-luut niet de 30,- waard. Of het uiteindelijk bij een goed werkend spel het geld waard is voor de content die je krijgt vind ik alsnog te betwisten, maar in de huidige staat is het echt veel te veel.

De performance issues zijn niet te overzien. Ik heb een 4670K en 'n GTX1070 en ik word gedwongen om de instellingen op low te zetten. Wat heb je dan? Een spel dat er slechter uit ziet dan ArmA 2.

De pop-in is vervelend omdat het geen rustig beeld geeft, de besturing voelt houterig, je inventory voelt niet intuïtief aan, de positional audio klopt niet, het inscopen is vreemd, je kunt vaak niet eens over lage dingen springen en zo is er vast nog meer.

Ja, het is early access. Ik wéét het. Maar het gaat gewoon nergens over om hier voor 30,- te vragen. Want, wat is het nou eigenlijk? Één map (vrij inspiratieloos en niet natuurgetrouw aanvoelend, was ik nog vergeten) met één gamemode en zelfs dàt werkt nog niet lekker. Jat wat mij betreft de hele H1Z1/DayZ-boel bij elkaar en maak er gewoon wat van.

Dit heeft er alles weg van om een gevalletje DayZ Standalone te worden. Tot in de eeuwigheid in de betafase en nooit fatsoenlijk werkend. Dat gokje heeft me toen 30,- gekost, dat ga ik niet nog een keer doen. Refund, dus. Hadden jullie vast nog niet door ;)

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-01 14:43
Early access zou verboden moeten worden. Het is voor de developers een soort handige vrijwaring van alle kritiek die mensen erop kunnen hebben 'want early access'... DayZ zit al vier jaar in de early access en er is geen zicht op wanneer dit spel officieel uitkomt. Lekker makkelijk; de volle mep vangen maar verstoppen achter de early access status.

De pop-in maakte inderdaad al onmiddelijk duidelijk dat het hier om een Unreal Engine game ging. Het jammere is dat de Unreal Engine juist goed geoptimaliseerd kan worden. Er zijn spellen die op de U3/U4 Engine draaien, welke er veel mooier uitzien en ook nog eens beter lopen. Ik heb alleen een fatsoenlijke fps als ik alles op het allerlaagst zet met mijn GTX970 en dan ziet het er niet meer uit.

De map is in elkaar geklust zooitje en heeft totaal geen sfeer, wat ArmA en zelfs het abominabele WarZ veel beter deed.

Het kleiner worden van de zone gaat ook veel te snel. Tegen het einde van de game is het alleen nog maar rennen, rennen, rennen. Dit haalt het niet bij de spanning van de oude Battle Royale, waarbij deze fase een stuk langzamer ging. Daar werd veel taktischer gespeeld. Hier lijkt die laatste fase meer op een snelle deathmatch. Het 'bonzend hart' gevoel wat ik in Battle Royale wel had, heb ik hier niet beleefd. Misschien was dat echter omdat ik wist dat het spel toch niet zou blijven spelen.

30 euro. Wat een prijs voor zo'n product. Gelukkig zorgde Steam Refunds weer voor een mooie free full demo van dit spel.

BF1 Stats

Acties:
  • +1Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-03 22:53
noaq schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:29:

Las gisteren een blog van de dev dat ze er al 4 jaar mee bezig zijn?

edit: nvm, dat was werk aan arma
beebie121 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:01:
[...]

het is toch een beta/early acces? dan kan je dat verwachten. Helemaal met een 7970. Die optimalisaties komen er echt wel.
Hoezo helemaal met een 7970? Zit ver ruim boven de minimum specs..
tumtum100 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:14:
[...]

Koop dan ook niet blind een EA, heb geduld de optimalisatie komt wel. Heb gezien dat ze in de afgelopen patches al bezig zijn geweest met optimalisatie dus ik vertrouw ze wel :)
Ja eh, moet het toch testen, was te laat voor de beta. Overwatch en Battlefield 1 draaien als een zonnetje, ik snap wel dat dit nog geoptimaliseerd moet worden, maar dit was wel echt drama.

Op steam zie ik ook zat mensen voorbij komen met een 1070 waarbij het onspeelbaar is.

Dit voelt nu gewoon als ordinaire geldklopperij, ja ik snap dat het early access is, maar dit slaat werkelijk nergens op. Nja, claim bij steam ingediend, krijg een refund, jammer.

[Voor 21% gewijzigd door co2301 op 24-03-2017 07:45]

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat lastig om te kiezen voor wel of geen refund. 30 euro vind ik aan de hoge kant voor een spel met niet al te beste prestaties en het om een één of andere reden niet helemaal aanvoelt als een standalone game.

In de basis vind ik het een leuk spel, maar de tijd pushed best wel hard vind ik, en ik kom tijdens de eerste 10 games wel vaak bij anderen in de buurt. Het is natuurlijk mooi dat je dan snel moet zien te overleven, maar daardoor heb ik dat uur ook veel korte gamesessies gehad.

Om dat laatste denk ik dat het niet echt aanvoelt als volledig spel, omdat de tijd al snel pushed en je snel met korte sessies kan komen te zitten.

Al met al echt een leuk spel.. voor zover ik gespeeld heb, wil ik graag verder spelen.. maar ik zou persoonlijk een 'mod' willen zien (denk ik) waar de tijd veel minder een rol speelt en ik het persoonlijk ook wel mooi zou vinden als je niet vaak zo dicht bij elkaar terecht komt met veel mensen. Dat is misschien wel beter te regelen door op een ander moment uit je vliegtuig te springen.

PS. 15 of 20 euro was mooi geweest voor dit. Je ziet echt steeds meer early acces. Sommige echt voor heel lange tijd. Terwijl het overkomt alsof het spel 'gewoon' uitgebracht is, niet alsof je meedoet aan een soort testfase. Het is ook gek als je een early acces uit 2013 speelt bijvoorbeeld, en het nu 2017 is. Mensen hebben het dan over een game die in 2013 uitgekomen is..
Daradius schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:40:
Gister paar uurtjes gespeeld. heb zelf een GTX 1070 op 1440p, met medium heb ik toch een steady fps van 60. Vind de game zelf wel echt erg vet, lang naar uitgekeken en eindelijk weer een leuke br game. helaas hebben we nog niks kunnen winnnen :( 4x achter elkaar 3e geworden helaas.
Dan ben je toch ver gekomen. :P Ik zit in het begin nog veel te klooien met een wapen of (geen) bag. Maar eenmaal door het begin heen heb ik het spel wel echt kunnen spelen. 3 kills gemaakt (2 met een uzi) voor ik neergeknald. Dat was wel onverwachts.. ik had net iemand neergeknald die een tijdje om het schuurtje heen liep waar ik mij bevond. Toen ik diegene net neergeschoten had, kwam er ineens een ander persoon binnen wandelen. Kan dat een team zijn? Of zitten met met duo en five in een match met enkel mensen die dit ook doen?

Het is wel grappig.. ik sta een aantal keren rustig in een huis of schuur, toen er ineens een freak voor het raam verscheen met een gun. Dat beeld dat er iemand voor het raam staat.. Zoiets ken ik niet echt van andere shooters, dat je denkt van what the .... O-)

[Voor 44% gewijzigd door Luxicon op 25-03-2017 12:56]

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 21:56
Gisteren aangeschaft en van 0:00 tot 3:00 gespeeld op duo servers.
Het trekt wel zwaar aan mijn PC, i5 2500k @3,8ghz, 8gb 1333mhz & rx470 Nitro+.
Ik moet genoegen nemen met 60fps op ultra low...

Beste resultaat tot nu toe 2e, erg leuke game constant die early dayz airfield Buzz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03 21:29
Ollievssn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:00:
Ik hoorde vandaag van een streamer dat hij zijn settings van een reddit thread had, iets met competitive settings. Als je die guide volgt kan je meer FPS er uit persen.
Zo te zien deze: https://www.reddit.com/r/...ive_high_fps_settings_v3/

Gelijk maar even testen vanavond.

Vermaak mij prima, maar nog geen eerste geworden O-)
Ouwe hertijden herleven van de Dayz-mod!

Waar kan ik die dev-updates vinden voor de komende 6-maanden? Ben wel benieuwd!

...Nvm al gevonden ook op reddit!. 8)7

[Voor 3% gewijzigd door DeadKnight op 27-03-2017 16:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Foodie88
Ik snap werkelijk niet waarom jullie zo onverbreideld positief over dit spel zijn.

Het is net alsof de ervaringen met andere early access games (en misschien wel Dayz in het bijzonder) ons hebben afgestompt en veel milder hebben gemaakt dan voorheen. Lekker makkelijk voor de developer, waar is de extra effort voor nodig als iedereen het toch wel accepteert.

Ik lees hier te veel 'als', 'wanneer' en 'ik vertrouw erop dat'. 'De optimalisatie komt wel'. 'De problemen met de bugs worden wel opgelost'. Laten we vooral niet vergeten dat we hier met een indie dev te maken hebben die niet de capaciteit heeft om alles tegelijkertijd te doen en tevens niet vergeten dat DayZ goed verkocht en verkoopt terwijl ze de basis goed opzetten oversloegen en zich geen focussen op het toevoegen van onzin zoals hoedjes en jasjes. Wanneer het verkoopt, waarom zou je je dan gaan richten op dingen die niet direct de verkoop beïnvloeden?

Daarom is het zo belangrijk dat we kritisch blijven, niet meegaan in de stroom van early access beloften en juist zeggen: "Nee, ik ga dit spel niet in de huidige staat voor het volle pond kopen." Dan is er een potentiële verkoop mogelijk, maar alleen mits het spel beter wordt.

30 euro is veel te veel voor dit spel. Voor de huidige staat al helemaal maar zelfs al zouden alle issues weggewerkt worden, dan heb je alsnog een vrij gelimiteerd spel met één map en één gamemode.

Ik snap echt niet dat het doodnormaal is geworden om te betalen voor een product dat niet eens 'af' is. 'Af' is een relatieve term maar dit spel staat daar wel heel ver van af.

BF1 Stats

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jaap.
  • Laatst online: 16-03 14:20
Foodie88 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:48:
Ik snap werkelijk niet waarom jullie zo onverbreideld positief over dit spel zijn.

Het is net alsof de ervaringen met andere early access games (en misschien wel Dayz in het bijzonder) ons hebben afgestompt en veel milder hebben gemaakt dan voorheen. Lekker makkelijk voor de developer, waar is de extra effort voor nodig als iedereen het toch wel accepteert.

Ik lees hier te veel 'als', 'wanneer' en 'ik vertrouw erop dat'. 'De optimalisatie komt wel'. 'De problemen met de bugs worden wel opgelost'. Laten we vooral niet vergeten dat we hier met een indie dev te maken hebben die niet de capaciteit heeft om alles tegelijkertijd te doen en tevens niet vergeten dat DayZ goed verkocht en verkoopt terwijl ze de basis goed opzetten oversloegen en zich geen focussen op het toevoegen van onzin zoals hoedjes en jasjes. Wanneer het verkoopt, waarom zou je je dan gaan richten op dingen die niet direct de verkoop beïnvloeden?

Daarom is het zo belangrijk dat we kritisch blijven, niet meegaan in de stroom van early access beloften en juist zeggen: "Nee, ik ga dit spel niet in de huidige staat voor het volle pond kopen." Dan is er een potentiële verkoop mogelijk, maar alleen mits het spel beter wordt.

30 euro is veel te veel voor dit spel. Voor de huidige staat al helemaal maar zelfs al zouden alle issues weggewerkt worden, dan heb je alsnog een vrij gelimiteerd spel met één map en één gamemode.

Ik snap echt niet dat het doodnormaal is geworden om te betalen voor een product dat niet eens 'af' is. 'Af' is een relatieve term maar dit spel staat daar wel heel ver van af.
Wou jij voor iedereen (dus ook voor mij) bepalen of dit bedrag te veel of acceptabel is?

Ik heb na het bekijken van streams voor mezelf de afweging gemaakt: Lijkt het me wat? en zo ja: is het me 26 euro waard (want dat heb ik betaald)? Beide afwegingen heb ik met ja beantwoord en ik vermaak me prima. Dat de game wellicht links en rechts rammelt kan ik mee leven. Als jij dat niet kan, even goede vrienden, je kan 'm via Steam ook refunden. Maar volgens mij moet een ieder dat toch zelf weten?

Vooralsnog vermaak ik me prima met de game zoals deze nu is. Mocht de ontwikkelaar de flaws wel gaan fixen is dat alleen maar mooi meegenomen en wordt de game dus nog beter. Mochten ze hun woorden niet waar gaan maken dan heb ik me in ieder geval nu prima vermaakt. Dat het me 26 euro heeft gekost, ja prima, daar heb ik nu al een paar avonden plezier van. Als ik een middagje een terras pak is het in een keer weg. Wat mij betreft een acceptabel 'risico' dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb het gekocht omdat ik het in de closed beta erg leuk vond en ik het nog steeds erg graag wilde spelen.
En dat doe ik nu nog met veel plezier :) Ik weet geen betere reden om een game te kopen dan dat ik het leuk vind om te spelen.

Daarnaast heb ik ook vertrouwen in dit dev-team dat PU heeft verzameld door wat ze tot nu toe hebben laten zien. Voor mij is het dus wat dat betreft een acceptabel risico. Kijk anders eens naar wat streamers op Twitch en hoe graag ze het spelen, dat geeft een goed idee.

Mijn enige angst voor deze game zit in de tijd hoe lang het concept leuk blijft, maar met andere maps in de toekomst en modding moet dat ook goedkomen. Daarnaast hoop ik op een goed uitgewerkt ranking-systeem om het op lange termijn leuk te houden, zoals competitive-modes in andere games.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:28
Foodie88 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:48:

Ik snap werkelijk niet waar jij je zo druk om maakt...

30 euro, daarvoor heb ik al talloze uren plezier gehad met vrienden in de Duo en Squad modes. Early Access of niet, ik vermaak me kostelijk. En ja, er zijn hier en daar wat problemen, maar die vergeet ik weer als Discord ontploft als we ineens onder vuur liggen. :D

Ryzen 5600X-RTX3070 Gamebak // iPhone 13 Pro // HP zBook Studio G8
2021 Ford Fiesta ST-Line MHEV // 2017 BMW R1200R

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Foodie88
JapieTalent schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:10:
[...]

Wou jij voor iedereen (dus ook voor mij) bepalen of dit bedrag te veel of acceptabel is?

Ik heb na het bekijken van streams voor mezelf de afweging gemaakt: Lijkt het me wat? en zo ja: is het me 26 euro waard (want dat heb ik betaald)? Beide afwegingen heb ik met ja beantwoord en ik vermaak me prima. Dat de game wellicht links en rechts rammelt kan ik mee leven. Als jij dat niet kan, even goede vrienden, je kan 'm via Steam ook refunden. Maar volgens mij moet een ieder dat toch zelf weten?

Vooralsnog vermaak ik me prima met de game zoals deze nu is. Mocht de ontwikkelaar de flaws wel gaan fixen is dat alleen maar mooi meegenomen en wordt de game dus nog beter. Mochten ze hun woorden niet waar gaan maken dan heb ik me in ieder geval nu prima vermaakt. Dat het me 26 euro heeft gekost, ja prima, daar heb ik nu al een paar avonden plezier van. Als ik een middagje een terras pak is het in een keer weg. Wat mij betreft een acceptabel 'risico' dus.
Dat mag je vinden want dat is jouw mening. Ik vind echter wel dat, in vergelijking met de tijd voordat 'early access' bestond, men een stuk milder is geworden, eerder geneigd om dingen te accepteren. Ik zet early access hierboven tussen aanhalingstekens, omdat het uiteraard al wel bestond voor die tijd. Alleen toen was het nog cool genoeg om het gewoon een alpha te noemen.

Met die benadering, lijkt het opeens veel minder logisch om te accepteren dat je het volle pond of überhaupt voor een alpha betaalt. Als je een bedrijf inhuurt om een aanbouw aan je huis te maken, dan betaal je toch ook achteraf of gedeeltelijk vooraf en de rest wanneer je tevreden bent? Je vertrouwt dan toch ook niet blind op het bedrijf terwijl in hun voorwaarden staat dat je geen garantie hebt een een goed eindproduct? Om maar niet te spreken over het mogen verwachten van een duidelijke oplevertermijn.

Ik heb me destijds flink aan DayZ verkocht. Ook voor 30 gekocht. Ik heb het in totaal minder dan 10 uur gespeeld. Veel te veel problemen, veel te weinig duidelijkheid over hoe nu verder. Nu, vier jaar na dato, zijn we weliswaar wat verder gekomen maar zit het spel nog steeds in early access. Het geeft vier jaar mogen duren en we zijn er nog steeds niet. Hoewel DayZ misschien het meest sprekende voorbeeld is, is het niet het enige. Denk WarZ, H1Z1, Miscreated. Allemaal nooit echt datgene geworden wat het had moeten zijn maar wel voor het volle pond verkocht.

Anyway, ik heb mijn lesje geleerd. Ik ga geen enkel spel in early access meer kopen. Misschien even een uurtje spelen en dan refunden maar daar blijft het dan ook bij.

BF1 Stats

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jaap.
  • Laatst online: 16-03 14:20
Foodie88 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:35:
[...]

Dat mag je vinden want dat is jouw mening. Ik vind echter wel dat, in vergelijking met de tijd voordat 'early access' bestond, men een stuk milder is geworden, eerder geneigd om dingen te accepteren. Ik zet early access hierboven tussen aanhalingstekens, omdat het uiteraard al wel bestond voor die tijd. Alleen toen was het nog cool genoeg om het gewoon een alpha te noemen.

Met die benadering, lijkt het opeens veel minder logisch om te accepteren dat je het volle pond of überhaupt voor een alpha betaalt. Als je een bedrijf inhuurt om een aanbouw aan je huis te maken, dan betaal je toch ook achteraf of gedeeltelijk vooraf en de rest wanneer je tevreden bent? Je vertrouwt dan toch ook niet blind op het bedrijf terwijl in hun voorwaarden staat dat je geen garantie hebt een een goed eindproduct? Om maar niet te spreken over het mogen verwachten van een duidelijke oplevertermijn.

Ik heb me destijds flink aan DayZ verkocht. Ook voor 30 gekocht. Ik heb het in totaal minder dan 10 uur gespeeld. Veel te veel problemen, veel te weinig duidelijkheid over hoe nu verder. Nu, vier jaar na dato, zijn we weliswaar wat verder gekomen maar zit het spel nog steeds in early access. Het geeft vier jaar mogen duren en we zijn er nog steeds niet. Hoewel DayZ misschien het meest sprekende voorbeeld is, is het niet het enige. Denk WarZ, H1Z1, Miscreated. Allemaal nooit echt datgene geworden wat het had moeten zijn maar wel voor het volle pond verkocht.

Anyway, ik heb mijn lesje geleerd. Ik ga geen enkel spel in early access meer kopen. Misschien even een uurtje spelen en dan refunden maar daar blijft het dan ook bij.
Ik stoorde me vooral aan je manier van schrijven, alsof het vaststaande feiten waren. Een ieder moet lekker doen waar hij / zij zich goed bij voelt en als jij niet overtuigd bent van een game, moet je die vooral niet halen: de kans dat het jammer van je geld is, is dan vrij groot.

Je vergelijking met een aanbouw vind ik niet helemaal passend, maar ik snap je punt. Verschil is wel dat ik op dit moment al gebruik kan maken van het product en,het belangrijkste, er plezier uit haal. Dan is voor mij persoonlijk 26 euro een klein risico dat ik wel bereid ben te nemen. In het slechtste geval wordt het niet beter en heb ik slechts de lol gehad die ik nu heb. Works for me.

DayZ ken ik niet, alleen van naam maar nooit gespeeld, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je die ervaring nog in je geheugen hebt, dat je wat terughoudender bent. Sowieso speel ik slechts een handvol games, die qua genre ook nog compleet uiteenlopen, dus misschien ben ik ook niet de juiste persoon om advies van aan te nemen, maar wilde mijn 2 cents wel even delen :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Laten we nou ook niet in dit topic weer de discussie over early access voeren. Dat gegeven staat in principe los van deze specifieke game en het komt in zeer veel topics terug met steeds dezelfde argumenten en steeds langer wordende posts.

Het staat iedereen uiteraard vrij om deze game nu al wel of (nog) niet aan te schaffen of te refunden, maar laten we elkaar niet proberen te overtuigen. Dat gaat ook in dit topic niet lukken.

Graag inhoudelijk verder dus.

[Voor 15% gewijzigd door Grotman op 28-03-2017 14:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

@Grotman Je hebt helemaal gelijk!

Om meteen even iets anders te belichten: https://gfycat.com/PositiveDependableBluefintuna

Ik moest zo hard lachen toen ik dit zag. Had gisteren ook een moment waarbij ik samen met één enemy bij een boerderij was geland. Ik had een pistool gevonden en de keuze gemaakt om hem meteen te hunten. Na 2 minuten zag ik hem oversteken naar een reeds geloote huisje. Ik rende hem achterna en loosde alvast een schot (in de hoop dat het een headshot was). Tot mijn verbazing zag ik niemand meer in het huisje, maar spotte wel de achterdeur die open was. Kans gemist dacht ik zo.. Tot mijn verbazing zag ik dat de deur naar de badkamer dicht was. Ik doe de deur open.. staat meneer me daar met een sikkel op te wachten :9~ :9~

Kwam serieus niet meer bij van het lachen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
hexta schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:12:
Is het misschien een idee om een player lijst in de OP te zetten?
Zo ja;
Ingamenaam;
MonkeyStinos
Wellicht een idee om dat ergens op een pagina (Google Drive of iets dergelijks) bij te houden, zodat ik éénmalig een link in de OP kan plaatsen? :)

EDIT:
Ik heb een spelerslijst spreadsheet documentje aangemaakt en in de OP geplaatst!

[Voor 11% gewijzigd door GeoffLx op 28-03-2017 17:12]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 13:53

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:45
Het spel ziet er interessant uit, en ik ben zeker benieuwd wat de ontwikkelingen de komende maanden ons gaat brengen. Op dit moment houdt ik mijzelf nog bezig met H1Z1, ondanks de vele bugs. Zodra deze nieuwe game verder in de ontwikkeling is zal ik gaan overstappen.

De reden dat ik nu nog niet overstap is vanwege het hele "Early Access" gedoe. Ontwikkelaars doen er veel te lang over om een game volledig te releasen. Als je alleen al kijkt naar DayZ en H1Z1, dan schiet het geen ene meter op. Terwijl je kijkt hoe kort PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds in ontwikkeling is, dan gaat deze erg snel (hopelijk houden ze dit zo vol). Ook hoorde ik dat de developers goed luisteren naar de feedback van mensen, maar of dit waar is kan ik ook niet 100% zeggen.

Dus ik heb mijzelf eigenlijk afgezworen om niet zomaar een Early Access spel te halen. Tevens zijn veel mensen uitgekeken op de game als die dan eindelijk gereleased wordt. Een andere factor zijn toch wel de streamers waarbij ik gelijk moet denken aan de nieuwe Age of Conan game. Je zag elke streamer dit spel spelen, en hoeveel mensen streamen dit spel nu nog? Bijna geen enkele. Mensen worden als de gek gehyped voor zulke dingen terwijl de game echt minimale gameplay bevat.

Uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf beslissen :). Maar ik ben ook geen persoon die de kop in het zand steekt :P. Ik zeg al, zodra deze game goed genoeg is en de dingen zoals de performance zijn gefixed, dan ga ik het zeker overwegen. Toch vond ik de aanpak wel raar van de game, want toen de streamers speelden was de game al in "Closed Beta". Persoonlijk vindt ik een term waarbij ik denk dat de game bijna klaar is om gereleased te worden. Misschien nog een "Open Beta", maar that's it. Early Access op Steam doet mij juist weer denken aan spellen die in de Early Early Alpha zitten.

Guild Leader Bende van Ellende | NL Guild op Stormscale (Horde)

• Grotman
  • Niet online
Ebayzo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Ik had inderdaad begrepen dat de boosters je het laatste zetje geven. Weer wat geleerd dus, thanks.
Je hebt qua healing:
Bandages - Kleine heals t/m max 75% HP. Niet te veel van meenemen, niet efficiënt qua gewicht/ruimte in je backpack. Ik neem max 15 mee in het begin, later laat ik ze liggen
First Aid - Grote heals tot 75% van je health. Altijd meenemen als je kan.
Med Kit - Geeft je volle 100% HP, altijd meenemen dus.

Redbull/Painkillers geven je oa heal over time en ook boven de 75%. Deze werken dus ook goed als je een tijdelijk buiten de cirkel verblijft, bijv als je te laat de witte cirkel bereikt. Altijd meenemen.
Adrenalineshot: Geven je alle boosts die Redbulls en Painkillers je kunnen geven, maar droppen alleen in crates.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:04
Roydie13 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:37:
Zelf probeer ik te landen aan de outskirts van grotere steden. Als ik meteen wat goede gear vind dan blijf ik een beetje plakken tot de map kleiner wordt, maar als ik echt niks vind in de outskirts dan ren ik op de gok de grotere steden in waar je altijd wel gear kan vinden.

Hangt ook wel nog een beetje af of ik zin heb in 'action jackson' of er voor aim hoog te eindigen. Ten opzichte van H1Z1 zit je vrij snel in een nieuwe game, dus meestal zoek ik in het begin een beetje actie op voor de fun en daarna speel ik het wat meer op safe om ver te komen in de ranking!
Precies dit. Zin om fun te hebben? Jump lekker vroeg uit en volg de parachuutjes...
Zin om hoog te eindigen? Zoek een relatief oke stad/dorp (niet high tier dus) die verder op de vliegroute ligt.

Gisteren 1e geworden met mijn 4 man squad, begonnen ook lekker in een rustig dorpje met flink wat low tier gebouwen. Vervolgens als squad net voor blauwe lijn blijven. De eerste 15 min zijn dan wat saai omdat je voornamelijk aan het looten bent en er weinig actie is, maar zodra er 40 man over zijn en de cirkel begint kleiner te worden... dan merk je echt dat er flink wat spanning ontstaat. Non-stop aan het rondkijken om een nieuwe spot te vinden waar je even tijdelijk cover kan zoeken voordat je na 30 seconden weer moet herpositioneren ivm cirkel, erg tof.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:40

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

mwhoehahahaahaha zoals hij geluid maakt, zo voel ik mij vanbinnen als ik zoveel lui zie lopen en mijn teammates zijn deaud. :o :+

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• GeoffLx
  • Niet online
hexta schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:42:
Is het niet nodig om je steam naam in te vullen? volgens mij kan je enkel vrienden via steam adden.
Goed punt. Toegevoegd aan de lijst.
Ollievssn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:11:
[...]

@GeoffLx Dit is misschien wel handig om in de TS te zetten. Dat is informatie waar iedereen wat aan heeft _/-\o_

Edit: tag voor geoff toegevoegd
Zeker, zal van de week sowieso even een Informatie gedeelte aanmaken met handige tips en tricks. Daar zal ik dit aan toevoegen.

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Diigii schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:57:
Uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf beslissen :). Maar ik ben ook geen persoon die de kop in het zand steekt :P. Ik zeg al, zodra deze game goed genoeg is en de dingen zoals de performance zijn gefixed, dan ga ik het zeker overwegen. Toch vond ik de aanpak wel raar van de game, want toen de streamers speelden was de game al in "Closed Beta". Persoonlijk vindt ik een term waarbij ik denk dat de game bijna klaar is om gereleased te worden. Misschien nog een "Open Beta", maar that's it. Early Access op Steam doet mij juist weer denken aan spellen die in de Early Early Alpha zitten.
Hoe je het ook wilt bekijken: de game loopt acceptabel, ook voor jouw GPU. Updates zullen nu frequent komen, maar het is altijd afwachten hoe lang dat doorzet. Dat moet je allemaal op de 'bonus' nemen. Je betaald nu voor wat je nu krijgt, verder geen garanties.

Mij is dat het waard, en veel andere ook. Verder moet je het niet te veel vergelijken met h1z1, het is echt wel een andere feel op de ending na. Ending voelt een beetje hetzelfde wat spanning en dynamiek betreft voor mij.

• Ollievssn
hexta schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:22:
[...]

Al moet ik zeggen, ik zou toch denken dat je die kerel door de deuropening wel had moeten hebben.
jammer dat hij bijna geen kogels meer in zijn magazijn had omdat die allemaal in het kozijn zaten ;w

van de 5 kogels schoot hij er 2 raak op die in de deuropening

[Voor 9% gewijzigd door Ollievssn op 30-03-2017 09:28]

Steam

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03 15:46
Achja weer wat van geleerd voor de volgende keer :P
Rustig aan een stun grenade erin gooien die ik ook nog had.
Als ik dat had gedaan was het een stuk makkelijker om ze neer te halen, want dan had ik gewoon naar binnen kunnen rennen met full auto.

Steam: Ryada.

• Ollievssn
@Family Guy probeer anders deze guide even te volgen GUIDE

Steam

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03 15:46
beebie121 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:01:
[...]

klopt maar ik heb nog geen driver gezien die specifiek voor PUBG is :D

tuurlijk kan het aan drivers liggen hoor. Maar vind het op zich wel laag als het ook nog op very low staat.

maar ik zou die guide eens gebruiken. wellicht dat het helpt.

Ik ga vanavond weer los. Heb er weer zin in.
ik zal eens proberen wat filmpjes te maken en te uploaden. Lijkt me wel een keer leuk om te doen hehe.
Wat is aan te raden: alleen de gameplay opnemen of moet ik er dan ook tussen door lullen? meestal roep ik wel dingen als ik me weer kapotschrik omdat er vlakbij iemand staat/loopt/mij af knalt :D
Persoonlijk vind ik het met commentary altijd veel leuker, omdat je daarmee vooral de langzamere stukjes van de gameplay kan opvullen of omdat er ook wat grappigs kan gebeuren tijdens het lullen :P

Steam: Ryada.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bartkoopman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-12-2019
Ebayzo schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:53:
(Komt er vanavond nog iemand op Discord?)
Ik was vanaf een uurtje of 10 op Discord maar niet dat je daar iets aan hebt op dit moment....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke58
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04-2022
De game is echt heel goed, speel echt met een geweldige spanning. Tot nu toe alleen gespeeld. Maar heerlijk om met zo'n spanning te spelen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Luxicon
Yes! Eindelijk :)

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-02 17:07

Woohoo, deze keer wel aan het langste eind getrokken en 1e geworden in solo! *O* Had een screenshot gemaakt op m'n PC, maar dat was niet goed gegaan 8)7 Gelukkig ook foto gemaakt met mobiel haha.

Daarnaast ook nog een geweldig potje in Squad mode gespeeld vanavond, daar werden we 2e. Dat had niet eens gehoeven, maarja iets met spanning en lege magazine enzo :+ Heb die ronde wel 13 kills gemaakt, dus dat compenseert het nipte verlies dan wel weer.

Heerlijk spel dit, vind zowel de solo mode als de modes waar je met vrienden samen kan spelen erg leuk. Beide hebben echt een eigen manier van spelen en mogelijkheden qua aanpak.

[Voor 16% gewijzigd door The.Sticky op 04-04-2017 00:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Gisterenavond een paar hele leuk en hilarische potjes gespeeld. Wel 2 x door mijne eigen teammate gekilled, waarvoor dank MITCH! :D
Eén keer dat we uit de jeep hingen en hij me door mijn kop knalde, 2e keer knalde hij met de jeep tegen een rots en vloog ik door het raam.

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henri.77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-03 14:26
Family Guy schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:10:
[...]

haha de in-game rode gebieden moet je inderdaad mijden, alleen deze rode gebieden zijn juist héél aantrekkelijk >:)
Toch probeer ik die gebieden ook zo veel mogelijk uit de weg te gaan. Ik loot liever in alle rust en probeer dan rustig aan naar de cirkel toe te werken.

Af en toe probeer ik nog wel richting de gun range te gaan. Ligt vaak ook veel loot maar komen niet altijd veel mensen op af. Hangt wellicht ook een beetje van de baan van het vliegtuig af.

PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The.Sticky
henri.77 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:50:
[...]

Toch probeer ik die gebieden ook zo veel mogelijk uit de weg te gaan. Ik loot liever in alle rust en probeer dan rustig aan naar de cirkel toe te werken.

Af en toe probeer ik nog wel richting de gun range te gaan. Ligt vaak ook veel loot maar komen niet altijd veel mensen op af. Hangt wellicht ook een beetje van de baan van het vliegtuig af.
Ik wissel het een beetje af. Het is ook wel erg leuk om juist wel naar zulke gebieden te gaan, gauw een gun te regelen en dan op jacht naar andere spelers :) Heb je meteen actie haha!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luxicon
Daradius schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:55:
[...]

Heb zelf geen ide of er meer van die channels zijn, ik heb gewoon wat gezellige mensen van tweakers toegevoegd in me vriend list. Voeg me gerust toe. steam nickname is hetzelfde als hier op tweakers, het plaatje is ook hetzelfde :).
Thanks! Echt goede K/D ratio's zie ik. Ik mag wel eerst eens boven de 1.0 uit gaan komen. Meestal speel ik duo met iemand, die ook niet zo'n goede K/D heeft, dat ook wel leuk is eigenlijk :P
RaCio schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:14:
[...]

Bij de discord van de PUBattlegrounds subreddit kun je makkelijk goeie squads vinden. Bijna geen slechte ervaringen gehad daar.
Thanks, het zit helemaal vol daar!

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luxicon
Ebayzo schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:12:
Krijg hem momenteel alleen echt totaal niet soepel qua FPS. Kan niet wachten op de client optimalisaties.
Heb je de graphics inmiddels op low staan? Wat het beste werkt is alles op very low.. shadows low.. textures medium / high en draw distance zoals je wil.. zou ik ook high doen.

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luxicon
The.Sticky schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:37:
Vanavond een aantal mooie potjes gespeeld met volle squad van vrienden. Net het laatste potje onszelf beloond met de 1e plaats :D Hadden het echt perfect voor elkaar:

2 mensen met een Kar98 en 8x scope.
2 mensen (waaronder ik) met assault rifle en SMG om posities te bestormen.

Uiteindelijk is er van ons 1 gesneuveld in de allerkleinste cirkel en moesten we nog de laatst overgebleven zoeken, die zat ergens in een hoekje van een huis verstopt haha :) Geeft erg veel voldoening als je een ronde zo lekker tactisch kan uitspelen met een 1e plek als resultaat!
Netjes gedaan! Met squads ben ik nog niet zo goed bezig. Daar ben ik een stuk minder gefocust dan in solo, plus dat je te maken hebt met een team die van alles wil of niet duidelijk is. En daardoor anders speel dan solo. Dus daar ga ik regelmatig zomaar dood.. :P

Het is wel leuk zo.. eerst win ik rond de 120 potjes niet 1 match.. wel een aantal keren top 3, maar ik wist mij geen raad in dat kleine circeltje. Inmiddels ben ik wat rustiger op het laatst... al gaat m'n hard wel flink bonzen als er nog 1 iemand over is.. O-) Zo win er dus na lange tijd 1, vandaag heb ik twee wins binnen weten te slepen, of eigenlijk 1 gister, en 1 vandaag (vannacht).

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ollievssn
een PSA van de @puBattlegrounds twitter:

Steam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

Lipst3r schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:53:
Ik ben ook vaak wel in voor potje in de avonduren! ;)
Daradius schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:33:
[...]

:D en dan net als de vorige keer ff die ez wins binnen slepen (2/3 games waren wins right ? :P)
Vanzelfsprekend toch? 8)7

Zo te horen hebben we al een squadje O-)

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:00

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ebayzo schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:19:
[...]
Client performance verbetering? Merkbaar?
Vanwege m'n internetverbinding die stamt uit 1990 heb ik m'n pc thuis aangezet vanmorgen zodat ie vanavond klaar is met updaten 8)7

Ben wel benieuwd tho!

[Voor 3% gewijzigd door Family Guy op 06-04-2017 11:40]

Steam ID = Ackerfiets

• Grotman
  • Niet online
Family Guy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:31:
Ik merk nog niet veel verbeteringen met deze patch. wellicht t geluid dan...
Er is nog geen patch, die is teruggetrokken. Mensen die hem al hadden hebben nogmaals 2.4GB moeten downloaden om weer naar de vorige versie terug te gaan. Heb je de patch vanochtend niet gedownload, dan krijg je de update niet meer en dus ook de 'downgrade' niet.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Nee, vond hem juist soepel lopen. Niet verder gekomen dan #4 in duo. Moet nog even oefenen met mijn buddys.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:00

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Zag vanmorgen wel dat H1Z1 een update had van 8,2 gb. Die devs zullen wel wakker geworden zijn :w

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The.Sticky
WietKop schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:57:
Domme vraag, maar hoe zoom ik in of kijk ik gewoon via iron sights in 1st playet view?
Aimen via iron sight krijg je door enkel je rechter muisknop kort in te drukken, dus een klik voor toggle als het ware. Als je 'm ingedrukt houdt gaat ie op de manier zoomen zoals je nu waarschijnlijk al gewend bent.

Je kunt overigens zowel uit 3rd als 1st person view dat doen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
WietKop schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:11:
[...]

Op https://www.g2play.net/ heb ik het spel kunnen kopen voor 24 euro. Altijd eens vergelijken ipv het direct in Steam te kopen.
Je weet dat dat allemaal illegale keys zijn? Leuk dat je zegt 'altijd eens vergelijken', maar in principe zijn de enige legale keys keys die je koopt via Steam.

Kan met niet voorstellen dat dat met G2Play anders is.

"They basically are a grey market for keys. What often happens, especially to smaller studios, is that someone will buy lots of keys with stolen credit cards and sell those on sites like G2A. The credit card companies notice that there was a fraudulent purchase and revoke it, which will usually cost the game maker a fee, often around 20$ per transaction. The scammers already have the key they can sell. So they didn't even not get any money, they're paying extra if people buy their games from scammers via G2A et al. It's literally better for the game studio to just pirate a game than to buy from grey market resellers." - u/Cheet4h
Edit: These charge-backs cost the developer tons of money. When he says it's better to pirate games than to buy from G2A, he's right. G2A hurts developers more than it helps anyone.'

https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/wiki/keyresellers

[Voor 5% gewijzigd door Brogala op 09-04-2017 15:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Net 2 potjes gedaan. Eerst potje las ik iets van 'go to the place marked on your map'. Het enige wat echt duidelijk was was een rood klein rondje dus ik denk ik ga daar naar toe, blijkt dat juist de zone te zijn waar je niet wilt zitten :P Dom :F

Tweede potje ben ik i.p.v. op een random moment uit het vliegtuig te springen pas gesprongen toen ik bij een groot dorp was, daar heb ik 60 kogels en een M416 gevonden. Maar voordat ik daar ook maar mee kon knallen was ik al dood doordat ik als een retard m'n auto uitstapte terwijl hij nog ~40 km/h reed :') Nog te gewend aan BF4 zo te zien :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luxicon
Suppressors zijn superrelaxed ja. Als je die bijvoorbeeld op een M416 hebt, klinkt het superstil. Volgens mij klinkt de AK (voor mijn gevoel) nog wel aardig luid. Zo vaak vind ik ze niet, dusja.. Wat ik persoonlijk wel heel fijn vind, is een M416 met alle attachements + 4x scope en een SKS met 8x scope, met compressor daarop is je recoil ook erg goed te onder controle te houden.

Dat de midgame rustig is, vind ik wel meevallen opzich. Ik denk wel dat het zo is, dat je in de early game vaak met anderen te maken krijgt, vooral als je niet ver bij het vliegtuig vandaan springt naar populaire plaatsen (zijn er genoeg van, maar goed). Als daar eenmaal de 'rust' is (al weet je dat nooit natuurlijk), ben je denk ik bezig met looten, totdat de eerste cirkel gesloten is, of je je moet verplaatsen naar de safe zone.

Hierna begint volgens mij de midgame? Voor mij is dat vaak een moment om te verplaatsen, nog betere gear te zoeken, mensen te killen of juist proberen te vermijden. In ieder om de eindfase zo goed mogelijk voor te bereiden. Dit vind ik persoonlijk niet echt saai of camperachtig. Het kan wel zijn dat ik in een bepaald gebouw even camp en de omgeving in de gaten hou, om na de volgende cirkel weer te verplaatsen. Deze fase zou ik vooral tactisch noemen.

Het spel is inmiddels een miljoen keer verkocht, niet verkeerd. :P

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-02 13:06
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:56:
Heb m na veel overwegen ook maar gekocht

al een paar keer op discord gezeten maar telkens niemand online :(

Solo ben ik erg voorzichtig, blijf dan ook meestal wel in de top 10 maar het is nu nog vooral dingen proberen.

Vraag me wel altijd af waarom iedereen meteen springt? eerst dacht ik van wege die militairy basis maar vliegtuig vliegt dus ook wel eens anders......
Lijkt mij veel slimmer om eerst rustig gear te zoeken
Waarschijnlijk springen ze meteen om een auto te pakken en vervolgens naar de andere kant van de circle te rijden. In ieder geval, dat doe ik om relatief rustig te gearen in grote steden / gebouwen.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:28
beebie121 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:51:
[...]

is die update vandaag gekomen?

Wat me trouwens opvalt: ik vind helemaal geen kruisbogen en pijlen meer. Jullie nog wel?
Kruisboog is inderdaad uitgeschakeld/verwijderd.

Ryzen 5600X-RTX3070 Gamebak // iPhone 13 Pro // HP zBook Studio G8
2021 Ford Fiesta ST-Line MHEV // 2017 BMW R1200R

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-01 14:01
Gisteren voor eerste keer in DUO Winner winner chicken dinner. Wat een heerlijk spel is het ook! Vaak wel top 10 en paar keer #2 dus was wel top om keer 1ste te worden!

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:10
Dit gebeurde vanmorgen bij Richard Hammer in de stream. Zeer spectaculair

i5 10400F GTX 1660 Super

• oViechiel
Gaat lekker met de updates, weer eentje:

https://twitter.com/PUBATTLEGROUNDS/status/852432102972735488

Moet zeggen dat ik ook veel changes had in m'n config om meer FPS te krijgen. ReShade gebruik ik dan weer niet.

Ach, geduld is een schone zaak. Fijn om te zien dat er regelmatig patches zijn, nu hopen dat ze het ook volhouden.

Ohja, blijkbaar hebben ze ook een eSports manager aangenomen:

https://twitter.com/Panky/status/852435058799628288

Geen idee hoe ze dat in gaan vullen maar leek me grappig om te melden.

Wanbeleid is ook beleid.

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-03 12:30
Blijf het een lekker spel vinden.

Tips voor plekken met veel loot, zie deze map:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MiradeTV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-03-2019
beebie121 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:42:
[...]

HAHAHAHAHAHAHA ik speel weleens duo/squad met vrienden :)
Maar in single ben ik echt zo slecht.

Niet normaal.

Ik vraag me ook aldoor af: dan hoor/zie ik iemand langrennen. Moet ik dan blijven zitten en wachten tot degene naar boven/binnen komt of moet ik hem achterna gaan.
Maarja dan hoort hij mij ook volgens mij.

Is toch wel het dilemma waar ik mee zit.
Ik vind single juist makkelijker. Dan kan je tenminste veel stealthier te werk gaan.

Mijn eerste win trouwens :P!

http://plays.tv/video/58f397336ec18a4548/first-win-in-pubg-

Iemand die zin heeft om samen PBUG te spelen? Ik wil eventueel ook wel een kleine clique oprichten op discord!

MiradeTV#9058

Youtube | Overwatch stats | Mirade#21821 |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MiradeTV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• casparhorsch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-01 18:05
Iemand die samen zou willen spelen? M'n naam is Heisenberg81..

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MiradeTV
TWEEDE GAME VANDAAG GEWONNEN!!!!

Ik speelde samen met 2 andere medetweakers, en het was ons eerste rondje haha :P

1v3 gewonnen op het einde :)

http://plays.tv/video/58f...3/second-win-on-same-day-

[Voor 37% gewijzigd door MiradeTV op 16-04-2017 23:27]

Acties:
  • +5Henk 'm!
cptbuttlick schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:52:
gekocht maar spijt van.
Voor de match begint duurt me veel te lang
Jij hebt wel enorme haast dan als je niet 1 minuut de tijd hebt zodat 100 mensen in de game kunnen...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ShatterNL
  • Laatst online: 23-12-2022
eMKa schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:12:
Voor wie nog geen map / maps had, hier staan er een aantal samen: http://www.hdwallpaper.nu...legrounds-maps-loot-maps/

Ik gebruik vooral die laatste van ShatterNL (versie 0.4) en de military grade vond ik ook handig om snel te zien waar de beste loot te halen is.
Woohoo, dat is mijn map :P Hier is de originele source op imgur, dan heb je de keuze tussen 1tje met en 1tje zonder alle "% Vehicle Spawns". Die website hdwallpaper die lijkt alle mogelijke high-res images te pakken en ze daar te verzamelen, ook cool natuurlijk :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Th0rsten
  • Laatst online: 09-03 22:05
MiradeTV schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:23:
TWEEDE GAME VANDAAG GEWONNEN!!!!

Ik speelde samen met 2 andere medetweakers, en het was ons eerste rondje haha :P

1v3 gewonnen op het einde :)

http://plays.tv/video/58f...3/second-win-on-same-day-
Dat was een Episch gevecht MiradeTV :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:05

Dreanor

Joene

Holyshit, nieuwe wapens, nieuwe voertuigen, tons of bugfixes en meer ... Wat een sterke patch voor een Early acces game zeg. Zeker in vergelijking met H1Z1 of DayZ patches lol.

Map markers are now visible to all teammates
AWESOME!!! :D

You can now sprint when in the crouch stance
Cool!

The muzzle flash is now brighter than before and is now visible from a longer distance
Nice! Nu nog directional sound fixen, maar dit helpt alvast iets. :D

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:32
Gisteren voor het eerst in Squad en Duo gespeelt, erg leerzaam en ging best goed vond ik.
Redelijk wat kills, enkel moesten we wel even wennen.

Dit smaakt naar meer. d:)b

iRacing Profiel

• Ollievssn
overdoseh schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:38:
[...]

Dat gevoel heb ik ook :D. Ik zag in de patch notes dat er zelfs motoren (en dalijk ook met zijspannen) waren. Nog nooit een gezien... Maar voornamelijk ook het gevoel van schieten/aimen, en dit per gun. Het is niet net als bij andere games dat je continu aan het knallen bent. Sterker nog, liever schiet ik zo min mogelijk ivm het verraden van je positie. Hierdoor duurt het wel even voordat ik dat echt goed onder de knie heb.
Motoren worden ook toegevoegd in de patch, die zijn er dus nog niet.

Steam

• overdoseh
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03 16:56
Ollievssn schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:59:
[...]

Motoren worden ook toegevoegd in de patch, die zijn er dus nog niet.
Oh, vandaar. Excuse me ;)

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:18
Na een paar minuten krijg je een cirkel te zien. Dan begint er een countdown van 5 minuten tot hij begint te krimpen. Dit krimpen duurt de 1e keer ook weer iets van 5 minuten?(gokje :P ) En dit blijft zich herhalen alleen dan wordt de tijd tussen aftellen/krimpen steeds kleiner.

Is bij mij nu 1 keer gebeurd(in 50 potjes) dat ik op zo'n kansloze positie zat en geen auto kon vinden dat ik ben gaan lopen en toch niet gehaald. De 1e blauwe cirkel doet namelijk bijna geen damage dus dat kan je redelijk lang uithouden.

• FlyLight3r
Verxx schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:46:
De 1e blauwe cirkel doet namelijk bijna geen damage dus dat kan je redelijk lang uithouden.
Dit inderdaad. 2e gaat ook nog wel. Daarna gaat het wel sneller qua damage. Binnen elke cirkel komt de volgende kleine nieuwe cirkel. Deze hoeft niet perse in het midden te liggen. Dit is zover ik weet compleet random. Wat het wel erg leuk maakt omdat zo elk potje compleet anders is :)

• oViechiel
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:38:
De omschrijving van de game zegt dat de map 8x8km groot is en ik lees dat een potje gemiddeld 20-30 minuten duurt. Ik vraag me dan af hoe iedereen dan binnen behoorlijke tijd een wapen kan zoeken en binnen die cirkel moet zien te komen.
Komt het dan vaak voor dat je vroeg sterft omdat je toevallig aan de verkeerde kant van het eiland bent geland? Of heb je ruim de tijd tot de eerste verkleining en is het al snel duidelijk waar je moet wezen?
Na de eerste cirkel zijn er meestal iets van 50 - 60 over. Dat is na 5 min. ongeveer.

Niet iedereen heeft een wapen in het begin, in ieder geval niet zoals ze waarschijnlijk willen (Assault Rifle met minimaal een 4x scope).

Binnen die cirkel komen is niet zo bijzonder moeilijk (auto). Onopgemerkt binnen de cirkel komen wel.

De eerste cirkel krijg je binnen 30 seconden te zien nadat je uit het vliegtuig springt. Dus je weet vrij snel waar je moet zijn. En ja, dat kan aan de andere kant van het eiland zijn, of erger, achter een rivier.

Wanbeleid is ook beleid.

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Early Access - Month 1 - Patch Notes

Known issues
The motorbike leans slightly to the right when being driven straight.
The tires of the motorbike cannot be shot out at the moment
Non-English Players] There are some mistranslated in-game texts and they will be shown in English
Client Performance Improvements
Made some improvements to address the issue of FPS drops when opening the inventory UI
Reduced the load on the CPU through instance rendering so that the GPUs can function to their full capabilities
Made improvements to address the issue of FPS severely dropping when in the vicinity of Yasnaya, Polyana & Georgopol
Rendering performance on PCs with minimum system requirements has been improved
Graphic performance and quality on PCs with minimum system requirements has been improved
Server Performance Improvements
Performance improvements have been made with relation to the items spawned in the world
Content Updates
Added Vector SMG. A very powerful SMG most appropriate for short to mid-range combat that is spawned in the world
Added Motorbike w/ sidecar. A sidecar-less version will be added in a future update
Added a 2X Aimpoint scope
Added a Ballistic Mask
Added 3 new color variations for the Dacia
Added the crossbow back into the game
World
Adjusted the density of environmental elements to be identical across all graphic options
Adjusted object placement to address issues of characters getting stuck
Adjusted placement of trees that were spawning inside houses or above the terrain
Adjusted the frequency of thunder sound effects
UI
Revised certain system messages and item descriptions.
Added descriptions for attachments
The dead team-mate icon will now disappear after a certain time and distance when in team modes
Map markers are now visible to all teammates
Names of teammates now appear on the world map
Gameplay
Made improvements to the REVIVE state
- You are now able to move sideways and backwards
- The REVIVE timer will no longer decrease when a team mate is attempting to revive you
- When attempting to revive a team mate, the reviving timer icon will now also be visible to the player being revived
- Adjusted the character position slightly when in the REVIVE state
Made improvements to the Spectate system
- Made improvements to address the issue of characters shaking
- You are now able to open the world map when spectating
- You can now view the casting bar when the teammate you are spectating uses heal and/or boost items
You can no longer use heal and/or boost items when in water

Action/Gunplay
Combat Balance Adjustments
- Adjusted the overall balance on all attachments
- Adjusted the overall balance on Assault Rifles
- We will continue to balance all weapons and attachments throughout Early Access
Fixed the issue that caused cars to temporarily stop when their tires get shot out
You can now sprint when in the crouch stance
Fixed the issue of “Armed/Unarmed” state not being applied when there are delays in the server network
The blood hit effect size now varies according to the weapon caliber
You can now move when in aiming and/or scoping in the prone state
Fixed an issue with the sitting position of the character in the back-right seat of the UAZ
Fixed an issue with the position of the left hand when reloading the AWM
Fixed an issue where aiming from vehicles was not accurate
The positions of bullet hits are now the same for both yourself and the others
Fixed an issue that caused the hit box for the head to be slightly larger than the actual head
Adjusted the ragdoll physics for dead characters to be more natural
Fixed an issue that caused the character to use the wrong aim offset when using the freelook function while holding a grenade
Fixed an issue that caused the landing-from-a-high-altitude motion to seem awkward when holding a pistol
Improved the quality of zoomed-in scope views
Bolt actions are now triggered even after the final shot has been fired, so that you can starti re-firing as soon as reload is complete
Added swimming animations to go upwards and downwards
Fixed an issue that caused the reticle to appear even when in situations where you are not able to shoot
Your character now uses a different animation when in crouch stance while holding a melee weapon
Made improvements to the reload animations for the M249
Made improvements to the reload animations for the P1911
The muzzle flash is now brighter than before and is now visible from a longer distance
Sound
There are now sound effect differences for supersonic and non-supersonic bullet speeds
Made adjustments so that the sound of the bullet flying through air doesn’t play when shots are fired from a short distance from your character
You can now figure out what floor the opponents are at just by listening to their footsteps
Adjusted the firing sound of the SKS in mid to long range combat
Adjusted the volume of the footsteps
Miscellaneous
We have opened a test server to better manage our content and secure stability for our live environment updates
Additional in-game texts have been localized
Bug fixes
Fixed a bug that caused some buildings to not be visible at long distance
Fixed a bug that caused weapons to clip through walls
Fixed a bug that caused the icons for certain “pants” items to not appear correctly
Fixed a bug that caused the PLAYERUNKNOWN shoes to not render properly
Fixed a bug that caused the hit effects to play at random
Fixed a bug that caused bald characters to have hair
Fixed a bug that caused disconnects after 5 minutes into a match
Fixed a bug that caused a knocked out player to be ejected in front of a vehicle. If knocked out in a vehicle, you will now be ejected to the side

See you in-game,

PLAYERUNKNOWN

Stevig patch

Stadia: 7unkrat#5173

• unfor
  • Laatst online: 21-03 19:50
Gisteren en vandaag een paar uren gespeeld en heb de smaak te pakken.
Zojuist bijna mijn eerste potje gewonnen, helaas verknoeid op de laatste 1V1. :/

• Ithric
Eerste win vanavond met F3cuk in Duo, daarna nog wat potjes in Squad met 4 mensen op discord. d:)b :)F

iRacing Profiel

• RedBad9
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-08-2021
Patch heeft toch wel wat winst opgeleverd, dingen gaan nu zeker wat smoother!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:22:
Gister de game aangeschaft en wat een vette ervaring! Een stuk of 8 rondes gedaan en het hoogste als 11e geëindigd. De constante dreiging en spanning hebben me de hele avond op het puntje van m'n stoel gehouden en regelmatig een enorme adrenalinestoot gehad waarbij het hart in mijn keel zat. :D Geweldig, lang niet meer gehad bij een game!
Zeker omdat je ook geen muziek hoort, de spanning als je iemand hoort lopen. En ook als je vanuit het niets geraakt wordt, man dan ga ik half stuk, terwijl ik uit mijn stoel schiet.

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • +8Henk 'm!

• ShatterNL
  • Laatst online: 23-12-2022
Mochten mensen nog interesse hebben, mijn map (ShatterNL's PUBG Map) versie 0.5 heb ik gisteravond online gezet :) Deze is gemaakt op basis van mijn ervaring met het spel en super veel feedback van de PUBATTLEGROUNDS subreddit!

Hier het imgur album met de 3000x3000 versies: http://imgur.com/a/toyy9
Hieronder een copy paste van wat ik op Reddit en op het forum plaatste :P

Two versions: One map with 100% Vehicle Spawns only and one with all Vehicle Spawn % !

Bikes were added in today's patch, they have a chance to spawn on any of the "Vehicle Spawn %" markers.

You can also find this guide on Steam.

Or discuss it on the official Battlegrounds forum.

Clarification on the legend:
  • High % Loot (Red): High Risk, High Reward locations - Lots of players will go here if the airplane flies over or near it.
  • Medium % Loot (Yellow): Medium Risk, Medium Reward locations - Good for a squad of 3-4 players, but can vary based on RNG.
  • Low % Loot (Blue): Low Risk, Low Reward locations - Usually safe locations, but only has loot for 1-2 players, varies a lot based on RNG.
  • 100% Vehicle Spawns: Garages across the map that have ALWAYS have a car in them!
  • High % Gun Loot: Places where you'll find a guns >90% of the time.
  • Vehicle Spawn %: Possible locations where vehicles can spawn.
  • Boat Spawn %: Possible locations where boats can spawn.
Main map legend idea inspired by /u/Pvtjace

0.5 changes:
  • Added a small clarifications in the Legend
  • Added Extra Name: "Hay Farm" (South of Georgopol)
  • Added a lot more Vehicle Spawn % markers (Swamp Town, Villa)
  • Added a lot more Boat Spawn % markers, thanks for all the suggestions!
  • Adjusted locations of the "100% Vehicle Spawns" markers to be more precize. ()
  • Made the "High % Gun Loot" a bit opaque for better map visibility
  • Removed a couple of "High % Gun Loot" markers, High/Medium loot will still have high possibility of guns there, but the markers are only for >90% gun locations now.
  • Changed some "High % Gun Loot" marker sizes for the larger areas.
  • Checked out the Quarry, marked it Low % Loot (Blue).
Thanks for all your suggestions/feedback, as always, keep it coming so I can improve the map in the future!

[Voor 4% gewijzigd door ShatterNL op 21-04-2017 14:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unfor
Direct gebookmarked voor op de 2e monitor die map. d:)b

• unfor
Okay, voorzichtig op die motoren! :D

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-03 13:37
unfor schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:09:
Okay, voorzichtig op die motoren! :D

[video]
Zo'n hobbeltje hadden we vandaag ook, met z'n drieen op één motor. _O- Gelukkig reden we nog niet al te hard.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• unfor
Die range van shotguns! Damn :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:46
Heerlijke game! Lang geleden dat ik zoveel plezier heb gehad met een game :D Vandaag na een leuke intro besloten een filmpje te maken. Kon 't niet laten :+ Het richten is soms wel wat funky. Zeker wanneer je dicht bij een muur of raam staat. Dan wil 't nog wel eens mis gaan.

Disclaimer: ik ben niet goed ofzo, maar zitten wat leuke vuurgevechten in O-)

[Voor 15% gewijzigd door SomerenV op 23-04-2017 22:33]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oViechiel
DikkeBMW schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:18:
Ik zag in het bovenstaande filmpje met het aimen een soort longen naast de healthbar staan. Wat is hier precies mee, en hoe kun je verder inzoomen met de red dot :o
Shift inhouden, werkt (volgens mij) met alle scopes. Je moet er wel alleen voor stil staan.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-03 13:37
oViechiel schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:05:
[...]

Teach me, master.

Zonder gekheid. In dit spel is close quarter niet voor mij. Maar zal het is proberen met een UZI of Vector (overigens nog nauwelijks gezien).

Maar jullie mening dan voor CQC, shotgun of SMG?
Full auto SMG all the way. UMP en Vector kan je ook op iets langere afstand nog prima gebruiken.

- UMP met silencer en 4x scope is nog prima bruikbaar voor middellange afstand.
- Vector met extended mag en grip voor CQC / close range
- UZI voor CQC

Shotguns zijn best goed, als je direct iets raakt. De double barrel kan je op zich nog goed gebruiken vanwege de fire rate. De pumpaction heeft een te langzame reload tussen shells in. S12K is wel zeer goed mocht je er 1 vinden.

Gister in duo nog twee achter elkaar met de UZI afgeschoten, terwijl de 2e wist dat ik er aan kwam. ;w

[Voor 6% gewijzigd door wvdveer op 24-04-2017 11:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik speel nog niet zo lang, vandaag even een solo potje terwijl ik op wat mensen aan het wachten was om hun game af te maken.

Even een trap campen. De eerste kill was een verrassing, hoorde voetstappen dus bleef wachten. Daarna in korte tijd vrij veel kills gemaakt doordat iedereen op die loot boxes af kwam.

Uiteindelijk tweede geworden. Had wellicht kunnen winnen als ik op het einde een shotgun had gebruikt. Maar alsnog, voor mijn doen buitengewoon goed. Ik merk dat een AKM met 8x scope wel erg goed werkt voor mij :9

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FlyLight3r
sugarlee89 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:22:
[...]

Kun jij je achter een muur verstoppen of een boom irl en dan toch langs die boom kijken terwijl je verstopt blijft. Knap, ik zou bij t leger solliciteren. Kunnen ze stoppen met die dure camera oplossingen om rond te kijken. Vroeger een simpel spiegeltje.

Je hoeft in 1st person je helemaal niet volledig te laten zien.
Het is eerder vaak zo dat 1st person view gewoon niet realistisch is.

Vaak heb je gewoon dat je zou willen kijken vanuit oog hoogte. Zonder te veel weg te geven. Het point of view in shooters zit vaak verkeerd.

Net geland, kom ik gelijk twee anderen tegen.

Game eindigde met zes kills en een game crash :(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ithric
Ik heb gelukkig geen issues met crashes (niet meer dan daarvoor, deze week 1 maal en vorige week ook 1 maal).
Wel merkte ik het van andere waarmee ik speelde via Discord.

Gisteren weer enorm vermaakt, leuke potjes en de groep lijkt ook elke avond groter te worden op discord. :*)

Hoogtepunt:
Mijn teammate ging dood, nadat we 2 vs 2 in een stadje landen.
Andere team had 2 handguns en wij enkel handwapens.
Het was 2VS1 en toen de kogels van hun op waren heb ik ze beide agemaakt met een (soort) zeis
Vooral veel springen en bewegen en een beetje geluk.

Verder 1 maal #4 (in Duo) doordat we vanaf een kant kwamen waar niemand verwachte, helaas haalde ik de circle niet die op een berg zat. :o

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Ithric Ik heb ook 16GB ram, pagefile nu ook op 16GB gezet. Dus het zal niet aan resources liggen vermoed ik.

Voelde toch wel goed, winning kill maken in een duo game. Zat een sniper met een M24 achter die rots, had mij al een keer goed geraakt. Teammaat rent op hem af en ik geef covering fire. Maak een mooie headshot en gewonnen :D

We hadden goed onze positie gekozen gedurende deze match, paar squads simpel kunnen flanken en de grote drukke zones kunnen ontwijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:48
NickThissen schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:21:
Ik ga mijn potjes volgens mij maar eens opnemen ofzo want ik snap er niks meer van. Ik moet wel iets fout doen. Iemand komt op me af met een auto, ik sta achter een muurtje dus hij kan me niet aanrijden. Ik raak hem zeker 4 keer tijdens het rijden, hij knalt volle snelheid tegen het muurtje (auto vliegt over de kop) wat volgens mij ook flink damage doet, en nadat hij uitstapt raak ik hem nog eens 4 keer.

Hij draait zich om en schiet 1 keer en ik ben dood?!?!?!

Dit was op NA server. Als dit ook lag is dan ben ik er echt klaar mee, ik wacht wel tot het gefixed is. Toch niet speelbaar op deze manier?
Penalty omdat je niet op je eigen continent speelt.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-03 16:13

spartacusNLD

This is Sparta!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-03 16:21
Van het weekend ook mijn eerst solo overwinning gehaald:

Laatste paar minuten waren een combinatie van geluk, goede keuzes en stress XD

Duo nu aantal keer in de top drie gekomen maar gaat tot nu toe helaas nog fout aan het einde :( Ook genoeg potjes waar het snel voorbij was door domme actie :P

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-03 21:49

Pablo

Rito pls

dit weekend ook mijn eertse potjes gespeeld.
Man, wat een toffe games, solo is vet maar duo en squad ook !

Gisteren op solo bij de laatste 10, lekker aan het afwachten in de circel totdat ik mijn target zag aan komen.
ik had een x8 scope op een m16 (?) en schoot 4x raak. hij was wel heftig be armored kon ik zien.
t mocht helaas niet baten en werd met 1 headshot afgeknald... frusterend en zo veel adrenaline... prachting..... lang niet meer gehad met een game <3
ik voel een nieuwe verslaving aankomen

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 12:47

LordKnox

Opperbaas.

Gisteren ook de game gekocht en geinstalleerd. Twee potjes gespeeld die niet heel succesvol waren. Eerste potje land ik lekker afgelegen en kon dus rustig looten. Ik vind een auto en begin langzaam de cirkel in te rijden. Op een gegeven moment zie ik een mannetje achter een boom, dus ik denk "John Rambo stijl uit de auto springen en knallen maar". Helaas gaat dat in deze game niet lekker, want toen ik uit de auto sprong (die op volle snelheid reed) was ik direct dood. Okee, wijze les.

Tweede ronde deed ik het rustiger. In de top 30. Goede gear (voor mijn gevoel in ieder geval). Ik merk dat ik de cirkel vergeten was en ren snel naar de witte cirkel. Nog geen tegenstander tegen gekomen. Op een gegeven moment hoor ik voetstappen rechts van me. Ik hoor geweerschoten, duik achter een boom en pak m'n gun erbij. Ik zie rechts iemand lopen en mik langzaam. Tot ik links ook voetstappen hoorde en ik direct dood was :P

Dus. tl;dr. 2 potjes gespeeld. drie tegenstanders gevonden. 0 kills. top 50 en top 30.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik kan aanraden duo of squad te spelen met wat ervaren mensen. Dan leer je goed cover te gebruiken, acties te plannen en te letten op de cirkel :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unfor
Helemaal leuk als je die bug hebt dat je op random momenten ineens een "hit" krijgt terwijl je niet geraakt bent.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03 21:29
Dit is wel het niveau op een gemiddelde NA-server :D

Speel er zelf nu ook een aantal dagen op, merk idd nogal een niveau verschil tussen EU en NA.. :F
Pagina: 1 2 3 ... 33

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee