Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-04 14:30
Ik speel ook gewoon nog met veel plezier. Solo of duo FPP met een maat.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• MRTNbos
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-04 09:27
JohnnyV76 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:08:
Nieuw seizoen maar akelig stil hier. Is iedereen naar COD MW toe? Ik speel nog vrij regelmatig en haal er nog veel plezier uit. Merk wel dat het op bepaalde tijden wat lastiger is om snel een game vol te krijgen en dan nog zitten er vaak veel Chinezen. Vikendi is al helemaal moeilijk vol te krijgen en dat is juist mijn favoriete map. Benieuwd of er toch nog meer tweakers wel eens spelen.
Ik speel ook regelmatig, maar herken jou beeld totaal niet. Ik speel wel alleen FPP (solo/duo/squad), speel jij wellicht TPP?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Speel het de laatste paar weken wat minder, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik 't gewoon druk heb met andere dingen. En dat m'n vaste medespelers ook niet iedere avond tijd hebben.

Maar de keren dat ik 't nieuwe seizoen gespeeld heb, had ik niet het idee dat het heel rustig was.

• Prosac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 03-04 21:34
JohnnyV76 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:08:
Nieuw seizoen maar akelig stil hier. Is iedereen naar COD MW toe? Ik speel nog vrij regelmatig en haal er nog veel plezier uit. Merk wel dat het op bepaalde tijden wat lastiger is om snel een game vol te krijgen en dan nog zitten er vaak veel Chinezen. Vikendi is al helemaal moeilijk vol te krijgen en dat is juist mijn favoriete map. Benieuwd of er toch nog meer tweakers wel eens spelen.
Ja, naar MW toe. En mijn squad wil voornamelijk PUBG Lite spelen en daar heb ik weer wat minder mee. Hoewel het oppakken van wapens in het begin, de hitregistratie en dsync daar stukken beter zijn, trek ik de stroperigheid en matige graphics slecht.
In gewone PUBG teveel frustratie door met name dood gaan door mensen die je niet zag of "one shot kills" die in de deathcam compleet logisch blijken te zijn omdat je bij hen toch vol in beeld was of zij wel al een heel magazijn op je leegden.
Afgelopen seizoen heel veel gespeeld, nu even stapje terug. Krijg vanzelf wel weer zin.

• Nutellaah
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:38

Nutellaah

IT-Manager

Hier spelen we ook heel wat minder. Dit weekend nog een lan met de vrienden gehad, maar ook weer bij het spelen van PUBG errors met het connecten naar servers, disconnects of problemen bij het runnen van de game. Bij COD MW of andere games nauwelijks problemen. Jammer :(

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

• MurtnR
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 03-04 21:39
Aanstaand weekend starten de PUBG Global Champinonship.

Wie gaan er kijken, wat zijn jullie favorieten? Ikzelf ben erg benieuwd hoe de Europese teams het gaan doen ten opzichte van de Koreaanse teams.

• ScreamGT
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11:24
Ik ben voorlopig even klaar met PUBG.

Iedere start up zie ik minimaal 2 namen voorbij komen met 'we got em - perm ban'. Dit zijn dan ook vaak de XiaoLoo typetjes die de laatste maanden de servers overspoelen. Werkelijk geen reet meer aan wetende dat 9 van de 10 toch cheats gebruiken -_-

• Prosac
Ik ben er eigenlijk ook wel ff klaar mee. Vermaak me te goed met MW en stiekem is samen spelen in Lite ook wel leuker, ik kijk wel door de gebreken van Lite heen (ik zei maandag nog wat anders, maar het samen gamen met vrienden is te leuk). De Dsync problematiek van de originele versie en het idee dat ik inmiddels bij alleen maar pro’s ingedeeld wordt, helpen niet mee.
Ik ben een casual gamer en wil lol hebben in een spelletje. Als dat inhoudt dat ik bij elke drukke landing in het nadeel ben omdat de game het wapens oppakken niet registreert, of dat ik bij de eerste blik op een tegenstander ge-one-shot wordt (terwijl dat uit de deathcam niet blijkt), heb ik er geen lol aan. Spelers die vrijwel elke kogel raak lijken te schieten, zodat je auto binnen 5 seconden kapot is, etc.
Elke keer als ik twijfel aan mijn eigen kunsten, blijkt dat uit de andere games die ik speel niet. ;)
Heb ook het idee dat dit sinds de laatste patch zo is, daarvoor ook wel die ergernis, maar niet zo extreem als de laatste weken.
Hoor meer mensen die afhaken en richting MW gaan of Apex, omdat ze daar gewoon minder het gevoel hebben door de game genaaid te worden. ;)

[Voor 3% gewijzigd door Prosac op 07-11-2019 14:41]

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14:08
Breakskins omegalul :-D

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Asateo
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 09-01 23:54
Prosac schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:39:
Ik ben er eigenlijk ook wel ff klaar mee. Vermaak me te goed met MW en stiekem is samen spelen in Lite ook wel leuker, ik kijk wel door de gebreken van Lite heen (ik zei maandag nog wat anders, maar het samen gamen met vrienden is te leuk). De Dsync problematiek van de originele versie en het idee dat ik inmiddels bij alleen maar pro’s ingedeeld wordt, helpen niet mee.
Ik ben een casual gamer en wil lol hebben in een spelletje. Als dat inhoudt dat ik bij elke drukke landing in het nadeel ben omdat de game het wapens oppakken niet registreert, of dat ik bij de eerste blik op een tegenstander ge-one-shot wordt (terwijl dat uit de deathcam niet blijkt), heb ik er geen lol aan. Spelers die vrijwel elke kogel raak lijken te schieten, zodat je auto binnen 5 seconden kapot is, etc.
Elke keer als ik twijfel aan mijn eigen kunsten, blijkt dat uit de andere games die ik speel niet. ;)
Heb ook het idee dat dit sinds de laatste patch zo is, daarvoor ook wel die ergernis, maar niet zo extreem als de laatste weken.
Hoor meer mensen die afhaken en richting MW gaan of Apex, omdat ze daar gewoon minder het gevoel hebben door de game genaaid te worden. ;)
De propblematieken die je aanhaalt zijn van een jaar of twee terug.
Ik speel dit spel dagelijks en oppakken wapens, dsync enz. is al lang geen probleem meer.

Als je liever MW of Apex speelt, is dat goed, maar problemen in het spel zijn er bijna niet meer.

• Prosac
Asateo schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:27:
[...]

Ik speel dit spel dagelijks en oppakken wapens, dsync enz. is al lang geen probleem meer.

Als je liever MW of Apex speelt, is dat goed, maar problemen in het spel zijn er bijna niet meer.
Vreemd, ik ervaar het namelijk nog wel.

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:31

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

[...]

Nou, of je weet niet goed wat de Dsync inhoud maar er zijn zat problemen.
Random crashes, kogels die niet aankomen, Headshot op level 1 helm met kar98 en geen knock.
Ik merk ze dagelijks, wekelijks.

• Asateo
ApC_IcE schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:37:
[...]

Random crashes, kogels die niet aankomen, Headshot op level 1 helm met kar98 en geen knock.
Prosac schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:00:
[...]

Vreemd, ik ervaar het namelijk nog wel.
Dat is inderdaad gek. Ik had vroeger erg veel problemen, maar tegenwoordig zo goed als niets meer. En crashen kan ik me misschien een enkele keer de laatste maanden herinneren, tegenover vroeger waar het schering en inslag was.

• Korkss
  • Laatst online: 14:08
Asateo schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:57:
[...]

[...]

Dat is inderdaad gek. Ik had vroeger erg veel problemen, maar tegenwoordig zo goed als niets meer. En crashen kan ik me misschien een enkele keer de laatste maanden herinneren, tegenover vroeger waar het schering en inslag was.
Game loopt hier ook gewoon prima. Na wat uitstapjes (call of duty, planet zoo, apex legends) ben ik weer terug op pubg. Ik vind pubg toch het leukst, beste gunfights, spanning etc.

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• MRTNbos
ApC_IcE schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:37:
[...]
Ik herken hier helemaal niets van.
- Random crashes: vroeger wel gehad, voor zover mijn geheugen het toelaat het afgelopen jaar totaal niet gehad.
- Kogels die niet aankomen: komt totaal niet bekend voor. Schiet je niet gewoon mis?!
- Headshot met Kar98 op lvl1 helm: komt totaal niet bekend voor. Schiet je niet toevallig in de nek of bovenkant torso?!

Al met al krijg ik de indruk dat dit meer met jou te maken heeft dan met de game. Of de game moet bij verschillende spelers totaal anders spelen...

• Nemm
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-04 13:04
Ik kan mij ook niet meer vinden in de boven genoemde problemen. Ze hebben al lange tijd de meeste problemen opgepakt en verbeterd. De game draait gewoon lekker soepel, en kogels etc komen gewoon aan.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03-04 15:19
[...]

De problemen waren twee jaar geleden erger, maar die zijn er nog zeker wel.

Dikke maand geleden weer een paar pogingen gedaan om pubg te spelen en dezelfde problemen zijn nog steeds, misschien minder vaak, maar het gebeurt nog steeds te vaak, zeker bij hotdrops. Ik vertrouw nog steeds niet 100% dat wat je ziet ook daadwerkelijk gebeurt.

Mensen die later landen, maar toch eerder een wapen opgepakt hebben en doorgeladen, ook al land je op een gun. Je komt weer een kamertje binnen waar je eerder ook geweest bent en daar liggen opeens wapens die daar 100% zeker niet lagen. Of de klassieke: 'wou jij die M4 niet joh?' 'welke m4? daar lag helemaal geen m4!?!'

De deathcam is ook nog steeds regelmatig behoorlijk anders dan hoe we het zelf ervoeren. Als het geen technisch probleem is, dan wordt iemand wel weer door een overduidelijke cheater te grazen genomen en is diegene er weer weken klaar mee.

Het is een beetje een ritueel aan het worden. Na lange tijd pakken we het weer op en spelen het tot dat iemand er weer verschrikkelijk klaar mee is omdat veel van de basis zooi nog steeds niet goed werkt en na een paar maanden gaan we weer eens kijken hoe het er voor staat. :)

• Asateo
Wat ik wel herken is de deathcam. Het klopt dat de aim daar niet correct is. Je kan er niet op zien of iemand je 'headshot'. Het gaat eerder om het algemene beeld dan waar de crosshair op welk moment is.

Alhoewel ik meestal solo speel, mocht iemand eens zin hebben om te duo'en of zelfs team. Men steam naam is dezelfde als hier.

[Voor 42% gewijzigd door Asateo op 26-11-2019 20:29]

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:23
Jammer dat PC compleet verneukt is door cheaters momenteel...
Deze chinezen kwamen we in de volgende game ook weer tegen, dus dan is de lol er gauw af.
Met zijn 2'en slachtten ze ff de hele server af.

https://streamable.com/ll1zl

Dit zijn dan nog de overduidelijke cheaters, maar hoeveel cheaters heb je wel niet die het proberen te verstoppen door niet te aimbotten maar "alleen" ESP / wallhack gebruiken.. :r

Blijkbaar kunnen ze niks tegen cheaters doen, mijn reports leveren ook al weken geen bans meer op.
Blokkeer dan op de een of andere manier de chinezen, dan heb je iig 99% van de cheats verholpen.

[Voor 47% gewijzigd door unfor op 22-12-2019 14:02]

Steam - Warzone - PUBG

• KeesFluitman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:16
unfor schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:58:
Jammer dat PC compleet verneukt is door cheaters momenteel...
Deze chinezen kwamen we in de volgende game ook weer tegen, dus dan is de lol er gauw af.
Met zijn 2'en slachtten ze ff de hele server af.

https://streamable.com/ll1zl

Dit zijn dan nog de overduidelijke cheaters, maar hoeveel cheaters heb je wel niet die het proberen te verstoppen door niet te aimbotten maar "alleen" ESP / wallhack gebruiken.. :r

Blijkbaar kunnen ze niks tegen cheaters doen, mijn reports leveren ook al weken geen bans meer op.
Blokkeer dan op de een of andere manier de chinezen, dan heb je iig 99% van de cheats verholpen.
Ik zie dit zo zelden. Enige probleem vind ik de audio. Voetstappen, plotseling is iemand close. Etc

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:23
KeesFluitman schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:49:
[...]

Ik zie dit zo zelden. Enige probleem vind ik de audio. Voetstappen, plotseling is iemand close. Etc
En de volgende dag weer een leuke muurkijker, kerel slachtte uiteraard het hele team af:

https://streamable.com/w3ghh

Dat jij het zelden ziet zegt niets over het aantal cheaters dat je treft, heel veel mensen zullen nooit door hebben dat ze gekilled zijn door een cheater omdat ze de killcam niet checken.
Overigens deelde ik die mening tot zo'n 2 weken geleden, ineens een giga influx van cheaters. Blijkbaar een nieuwe hack release ofzo.v

[Voor 27% gewijzigd door unfor op 23-12-2019 20:34]

Steam - Warzone - PUBG

• KeesFluitman
unfor schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:01:
[...]

En de volgende dag weer een leuke muurkijker, kerel slachtte uiteraard het hele team af:

Dat jij het zelden ziet zegt niets over het aantal cheaters dat je treft, heel veel mensen zullen nooit door hebben dat ze gekilled zijn door een cheater omdat ze de killcam niet checken.
Overigens deelde ik die mening tot zo'n 2 weken geleden, ineens een giga influx van cheaters. Blijkbaar een nieuwe hack release ofzo.v
Ja die is redelijk obvious.

• gotfurrr
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01:51
unfor schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:01:
[...]

er is ook nog een andere optie natuurlijk ,luiheid. ik ben gewoon te lui om elke deathcam/replay te kijken om te zien of ik gekilled ben door een cheater, tenzij het een 100% duidelijke cheater is. (met 100% duidelijk bedoel ik bijvoorbeeld iemand die na een knock, kruipend op ren snelheid weg "rent" :D ja, dat is een ding en ik vond het eigenlijk wel geinig).

999/1000 keer ga ik dood op een manier die mogelijk is, omdat ik als een bot zonder hardcover ga zitten knallen, te lang peak, passief een angle probeer te houden (kan niet in pubg) of te lang stil sta/zit tijdens het schieten waardoor een 3d party me in mn helm schiet met een bolt action. eigenlijk ook luiheid.

je zou de tijd die je investeert in hacker analyse moeten stoppen in zelfreflectie, jaja. nou. poeh.maar dat betekent dus dat bijv in die ene clip jullie niet als team pushen, maar die gast waarschijnlijk 4x een 1v1 geven (aanname ja). maar jij ziet dan daar iemand die wallhack heeft, terwijl dat helemaal niet boeiend is voor je eigen pubg ontwikkeling :+

er zit statistisch gezien in elke game van pubg een cheater geloof ik, en idd de echte ragehackers zijn zeer irritant, maar de slimme hackers zullen voor een kill zorgen die lijkt alsof het een hele goede speler is. Ik bedoel, wat als die ene gast die jullie team wiped opeens een undercover Ubah blijkt te zijn, dan zouden die kills er hetzelfde uit zien voor jullie. dus.

• ScreamGT
Ik speel nu sinds enkele dagen team first person, en dit bevalt verdomd goed!

1. Ik zit niet meer met yin pin en Chuang in de server. Werkelijk geen enkele China n1 speler tegengekomen

2. Nog geen enkele encounter gehad waarbij ik vraagtekens zet.

• KOOIN
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:53
Hallo PUBG'ers!

Ik speel PUBG nu al ruim 2 jaar op de PC en doe dat nog steeds met plezier.

Ik heb een PC met 16 GB werkgeheugen, een i5 9400F en een Radeon RX-580. Ik speel op medium/high settings met 1080p. Nu wil ik echter graag naar 1440p gaan met liever hoge settings. Ik heb mijn oog laten vallen op een MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X. Gaat het hiermee lukken PUGB op lekkere hoge settings en 1440p te spelen met goede fps?

• MRTNbos
KOOIN schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:28:
Hallo PUBG'ers!

Ik speel PUBG nu al ruim 2 jaar op de PC en doe dat nog steeds met plezier.

Ik heb een PC met 16 GB werkgeheugen, een i5 9400F en een Radeon RX-580. Ik speel op medium/high settings met 1080p. Nu wil ik echter graag naar 1440p gaan met liever hoge settings. Ik heb mijn oog laten vallen op een MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X. Gaat het hiermee lukken PUGB op lekkere hoge settings en 1440p te spelen met goede fps?
Kwa videokaart zal dit wel lukken (al zal het eerder medium worden gok ik). Je CPU kan wel een probleem worden. Je hebt nu een 6-core zonder HT, en PUBG lust best een flinke slok van je CPU!

Een bekende van me had eerst een 4-core CPU (i5) en had redelijk wat issues met PUBG (geheugen en GPU waren al high-end!). Niet permanent, maar meer stutters etc. Z'n CPU bleek op 100% te draaien tijdens PUBG. Alleen het upgraden van de CPU heeft alle problemen opgelost (speelt ook op 1440p).

• MRTNbos
De laatste tijd heb ik met enige regelmaat in en potje (vaak 1x per potje) last dat de FPS dropt naar 2 ofzo. Dit duurt ongeveer 10seconden...daarvoor en daarna gaat het allemaal weer vlekkeloos (70-140 fps). Dit heb ik eerder nooit echt ervaren, zijn er mensen die dit bekend voorkomt? (En een idee hebben hoe dit te verhelpen is?)

• KOOIN
Ai, da's balen voor mij want deze processor heb ik nog niet zo lang. Welke processor zou jij dan wel aanraden? Ik heb een ASRock B365M Pro4 moederbord, een 1151 socket. Wellicht een Intel Core i7-8700?

Wellicht kan ik de core snelheid van mijn huidige processor wat hoger zetten in de BIOS.
MRTNbos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:12:
[...]

Kwa videokaart zal dit wel lukken (al zal het eerder medium worden gok ik). Je CPU kan wel een probleem worden. Je hebt nu een 6-core zonder HT, en PUBG lust best een flinke slok van je CPU!

Een bekende van me had eerst een 4-core CPU (i5) en had redelijk wat issues met PUBG (geheugen en GPU waren al high-end!). Niet permanent, maar meer stutters etc. Z'n CPU bleek op 100% te draaien tijdens PUBG. Alleen het upgraden van de CPU heeft alle problemen opgelost (speelt ook op 1440p).

[Voor 7% gewijzigd door KOOIN op 06-01-2020 12:55]

• MRTNbos
KOOIN schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:43:
Ai, da's balen voor mij want deze processor heb ik nog niet zo lang. Welke processor zou jij dan wel aanraden? Ik heb een ASRock B365M Pro4 moederbord, een 1151 socket. Wellicht een Intel Core i7-8700?

Wellicht kan ik de core snelheid van mijn huidige processor wat hoger zetten in de BIOS.

[...]
Ik zou beginnen met de GPU upgraden, en dan zien wat er gebeurt. Dan kun je altijd nog de afweging maken om je CPU te upgraden. Mijn eerste insteek zou zijn om dan naar de i9-9900K te gaan, maar dat ligt uiteraard ook helemaal aan je portomonee!

• cmegens
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 03-04 12:40
MRTNbos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:46:
[...]

Ik zou beginnen met de GPU upgraden, en dan zien wat er gebeurt. Dan kun je altijd nog de afweging maken om je CPU te upgraden. Mijn eerste insteek zou zijn om dan naar de i9-9900K te gaan, maar dat ligt uiteraard ook helemaal aan je portomonee!
En aan je voeding, koeler en kast!

• Bieren89
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 02-04 12:14
Is er eigelijk nog veel volk op de xbox die het spelen?

En hoe draait het op de one s?

• KOOIN
MRTNbos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:46:
[...]

Goed idee.

De i9-9900 is echt iets te ver boven mijn budget inderdaad ;) Dat heb ik er niet voor over.

• CrazyOne
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:40
MRTNbos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:13:
De laatste tijd heb ik met enige regelmaat in en potje (vaak 1x per potje) last dat de FPS dropt naar 2 ofzo. Dit duurt ongeveer 10seconden...daarvoor en daarna gaat het allemaal weer vlekkeloos (70-140 fps). Dit heb ik eerder nooit echt ervaren, zijn er mensen die dit bekend voorkomt? (En een idee hebben hoe dit te verhelpen is?)
Jep, heb last van hetzelfde, bij mij duurt het wel iets korter, maar zwaar irritant idd.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:11

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Bieren89 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:47:

Ik speel het een aantal malen per week op de One S, draait prima. De beeldkwaliteit op de One X schijnt beter te zijn, maar ik heb geen vergelijk. Matchmaking is ook geen probleem, altijd binnen een paar seconden weer in een lobby als ik wederom ben afgeknald :p

You've mistaken me for someone who really cares.

• Bieren89
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 02-04 12:14
janvanduschoten schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:46:
[...]

Ik speel het een aantal malen per week op de One S, draait prima. De beeldkwaliteit op de One X schijnt beter te zijn, maar ik heb geen vergelijk. Matchmaking is ook geen probleem, altijd binnen een paar seconden weer in een lobby als ik wederom ben afgeknald :p
A ok merci toch ook maar is proberen dan :)

• KeesFluitman
Ik heb ook af en toe een dikke vastloper. Vroeger nooit gehad.

• Nemm
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-04 13:04
Ik ervaar dit ook sinds +- een maand. Heb beeld blijft gewoon een paar seconden hangen. Ik durf niet exact te zeggen of dit sinds een update is, want in december heb ik niet heel veel gespeeld. Echter gister avond had ik het ook weer 2 keer.

Gezien de rest van de reacties hier zullen ze wel weer iets hebben toegevoegd/gesloopt wat dit veroorzaakt (op wellicht bepaalde hardware?).

[Voor 9% gewijzigd door Nemm op 09-01-2020 13:47]

• JohnnyV76
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 03-04 10:15
Is er al iets bekend over Season 6? Kan er niet echt wat over vinden.... wat ik vind gaat over mobile maar ik speel op PC. Heb deze week lvl100 gehaald in de surivior pass dus toe aan een nieuw seizoen :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Dat komt meestal pas enige tijd nadat het huidige seizoen afgelopen is.

Wel hoop ik dat er heel wat meer levels bij komen. Voor seizoen 5 eindig ik nu rond level 145 en vooral de eerste 80 gingen erg snel met alle challenges.

• BobbyDgtl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 31-03 16:28
Nieuwe map bij start volgend seizoen op 22/01!
2x2 map met 64 spelers. Destructable gebouwen door de black zone (opvolger van red zone).

Ben benieuwd! 64 man op een map die 1/4e is van Sanhok, gaat een clusterf*ck van jewelste zijn!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 03-04 14:33
Valt wel mee denk ik. Sanhok is 4x4, maar qua effectieve grootte zonder het water en de rivieren is het maar een 3x3 dus heel veel kleiner zal het niet zijn vermoed ik (al zal het van de hoeveelheid water op de nieuwe map afhangen).

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 03-04 22:08
Bieren89 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:47:

Draait goed op de one s en speel het meerdere keren per week met een kameraad en nog een andere bekende. Gamertag is Meneer icy als je nog mensen zoekt.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11:34

Oxigeon

En zo is dat!

Meneer iCy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:45:
[...]

Draait goed op de one s en speel het meerdere keren per week met een kameraad en nog een andere bekende. Gamertag is Meneer icy als je nog mensen zoekt.
Volgens mij is alles cross platform geworden. Dus PS4 en XBOX Spelen op dezelfde servers. Of PC erbij zit weet ik eerlijk gezegd niet. Denk dat ik hem de komende dagen ook nog maar eens ga aanslingen op mijn ps4. Beetje inkomen voor het nieuwe seizoen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Heyman
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 03-04 10:34
UnderAVoidSky schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:23:
Valt wel mee denk ik. Sanhok is 4x4, maar qua effectieve grootte zonder het water en de rivieren is het maar een 3x3 dus heel veel kleiner zal het niet zijn vermoed ik (al zal het van de hoeveelheid water op de nieuwe map afhangen).
Ansich is de nieuwe map dan nog steeds 2x zo klein (3x3 = 9km2 vs 2x2 = 4km2 oppervlak). Weliswaar met ook een stuk minder spelers. Maar verwacht dat het redelijk action packed gaat zijn.

• UnderAVoidSky
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 03-04 14:33
Heyman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:32:
[...]

Ansich is de nieuwe map dan nog steeds 2x zo klein (3x3 = 9km2 vs 2x2 = 4km2 oppervlak). Weliswaar met ook een stuk minder spelers. Maar verwacht dat het redelijk action packed gaat zijn.
Klopt, zeker als het artikel op de eerste pagina lees en ze praten over de toevoeging van plakbommen en de "black wall" dan zal het de bedoeling zijn om veel actie te creëren.

Het enige wat ik zou willen is dat ze de trofeeën zouden fixen op PS4, ijdele hoop vrees ik.

• JohnnyV76
Wat me nou overkomt... speel een potje met 2 vrienden en tijdens t eerste potje crashed mijn videodriver. Ik heb nog wel beeld maar t is vaag en donker. Game herstart maar opnieuw de rare video crash dus ik herstart mijn pc helemaal en join weer. 2 potjes later ineens een melding dat mijn account gebanned is van steam. Heb een bloedhekel aan cheaters dus zou dat nooit gebruiken dus ik denk dat het door de gpu crash kwam en het spel het zag alsof er met de bestanden geknoeid werd oid. Permanent ban maar volkomen onterecht dus hoop dat ze t nog wel kunnen fixen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• JohnnyV76
Ban vandaag weer verwijderd gelukkig. Ben toch benieuwd wat er nou precies de oorzaak van was maar geen bericht verder van bluehole.Ben allang blij!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

De afgelopen dagen ben ik met een vriend weer behoorlijk wat uurtjes aan het spelen op de ps4. Je merkt toch dat de game een stuk soepeler loopt dan pak hem beet een half jaar geleden. Alles ziet er wat beter uit enzo. En loopt gewoon niet meer zo stug.

Volgende week komt dan eindelijk ook het nieuwe seizoen naar de ps4. Vandaar dat we weer een beetje begonnen waren.

We bakken er echt nog vrij weinig van. Af en toe pakken we eens een kill mee. Maken nog veel foutjes. Ene keer zien we de cirkel te laat aankomen waardoor die ons killt.

En ik zelf maak fouten door gewoon painkillers ofzo te nemen terwijl ik buiten de cirkel sprint om erin te komen. Je dat werkt dus niet. Sprinten en painkillers/medkit gebruiken gaat niet samen.

Als er nog meer noobs zijn of mensen die nog een noob in hun team willen op de ps4 mogen me altijd toevoegen.

• EliHiel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 03-04 10:14
Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met de performantie op Karakin?

Erangel, Sanhok en Miramar draaien nog steeds zoals vroeger, maar op Karakin lijkt alles stroperiger te gaan.... FPS al gecheckt en heb niet bepaald merkbare drops en ook network debug even opgezet en geen last van package loss etc (wat ook op de andere maps voelbaar had moeten zijn natuurlijk)….

• Sharkware
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03-04 14:03
Heeft iemand het filmpje van WackyJacky gezien mbt. de lag compensation voordat het offline gehaald werd? Ik helaas niet en kon zo snel ook geen mirror vinden (enige mirror die ik vond was ook al offline gehaald).

Ben wel benieuwd naar de meningen hierover. Mijn mening, op basis van wat ik in Reddit heb kunnen lezen, is eigenlijk simpel: Als je over een langere periode een hoge (150+?) ping hebt dan heb je op die server niets te zoeken. Dat mensen daardoor niet met vrienden in andere continenten kunnen spelen is dan jammer voor ze. Dat er continenten zijn waar ze deze pings niet eens halen is een probleem van Bluehole, moeten ze daar ook maar servers neerzetten. Dat de matchmaking daardoor wat langer duurt... jammer dan.

Alternatief, lage ping is altijd in het voordeel ten opzichte van hoge ping (dus minder lag compensation inbouwen). Maar geen idee of dat een beetje te doen is netwerk code technisch.

• PatRamon
  • Laatst online: 03-04 19:31
Sharkware schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:40:
Heeft iemand het filmpje van WackyJacky gezien mbt. de lag compensation voordat het offline gehaald werd? Ik helaas niet en kon zo snel ook geen mirror vinden (enige mirror die ik vond was ook al offline gehaald).

Ben wel benieuwd naar de meningen hierover. Mijn mening, op basis van wat ik in Reddit heb kunnen lezen, is eigenlijk simpel: Als je over een langere periode een hoge (150+?) ping hebt dan heb je op die server niets te zoeken. Dat mensen daardoor niet met vrienden in andere continenten kunnen spelen is dan jammer voor ze. Dat er continenten zijn waar ze deze pings niet eens halen is een probleem van Bluehole, moeten ze daar ook maar servers neerzetten. Dat de matchmaking daardoor wat langer duurt... jammer dan.

Alternatief, lage ping is altijd in het voordeel ten opzichte van hoge ping (dus minder lag compensation inbouwen). Maar geen idee of dat een beetje te doen is netwerk code technisch.

Kan best zijn dat die weer offline is na een aantal uur.
Wordt veel opnieuw geüpload maar gelijk weer verwijderd

[Voor 4% gewijzigd door PatRamon op 29-01-2020 13:56]

**

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Jaren na introductie dacht ik het ook maar eens te gaan spelen. Het survivaldeel gaat prima, is ook niet heel moeilijk...maar de gevechten...absoluut kansloos. In het beste geval zie ik de vijand en kan ik een paar kogels laten raken. Zijn er specifieke tips hiervoor?

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Saturnus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:47:
Jaren na introductie dacht ik het ook maar eens te gaan spelen. Het survivaldeel gaat prima, is ook niet heel moeilijk...maar de gevechten...absoluut kansloos. In het beste geval zie ik de vijand en kan ik een paar kogels laten raken. Zijn er specifieke tips hiervoor?
Ik heb dit ook. Kleine 100 matches ofzo gespeeld. Ooit 1x een Chicken dinner gehad bij de duo's.

Er is maar 1 tip heb ik het idee. Spelen spelen en nog eens spelen.

• cmegens
Oxigeon schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:46:
[...]

Ik heb dit ook. Kleine 100 matches ofzo gespeeld. Ooit 1x een Chicken dinner gehad bij de duo's.

Er is maar 1 tip heb ik het idee. Spelen spelen en nog eens spelen.
Youtube.. er zijn een aantal goede tutorials, maar het helpt ook om naar goede streamers te kijken en goed te kijken hoe zij spelen.

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 02-04 22:21
Saturnus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:47:
Belangrijkste tips wat mij betreft:
- Pixelpeaken (dus zo min mogelijk van jezelf laten zien bij peaken)
- Veel bewegen, maar dan ook echt veel. Niet 10x op dezelfde plek peaken.
- Hotdroppen en veel close combat oefenen.
- Streamers (hieronder genoemd): kaymind, chocotaco en hun vrienden. En voorzichtig kleine dingetjes overnemen, zoals looproutes, snelkoppelingen etc. Denk niet dat je zoals hen kan rondrennen en met een 6x spray iemand op 100m kan neerschieten met je non-attachment beryl, anders stelde je deze vraag niet :P .
- Zet je geluid op 999 dB.
- Probeer bij droppen in de gaten te houden waar de meesten terecht komen in je nabije omgeving.
- Oefenen, oefenen, oefenen, en als je daar de tijd niet voor hebt, accepteren dat anderen dat mogelijk wel hebben. Ik heb nauwelijks nog tijd voor PUBG, haal zelden een WWCD (zeg 1 per 3/4 maanden), en speel vooral voor de kills.

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
@Oxigeon
@cmegens
@floriz87
Dank voor de reacties, Floris voor de uitgebreide.

Heb denk ik een uur of 100 Wackyjacky101 livestream erop zitten voordat ik begon. Dus wel wat geleerd om toe te passen, maar het meeste is niet bruikbaar omdat het te moeilijk is voor een noob, zoals inderdaad long range komen de kogels niet eens in de buurt.
floriz87 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:59:
[...]

Belangrijkste tips wat mij betreft:
- Pixelpeaken (dus zo min mogelijk van jezelf laten zien bij peaken)
- Veel bewegen, maar dan ook echt veel. Niet 10x op dezelfde plek peaken.
Maakt het raak schieten wel extra moeilijk.
- Hotdroppen en veel close combat oefenen.
Betekent dit om express op een plek te komen waar velen heen gaan?
- Streamers (hieronder genoemd): kaymind, chocotaco en hun vrienden. En voorzichtig kleine dingetjes overnemen, zoals looproutes, snelkoppelingen etc. Denk niet dat je zoals hen kan rondrennen en met een 6x spray iemand op 100m kan neerschieten met je non-attachment beryl, anders stelde je deze vraag niet :P .
- Zet je geluid op 999 dB.
Gebruik net als Wackyjack101 de software SoundLock, maar moet nog tunen. Vreemd genoeg is het heel moeilijk te horen waar mensen zich bevinden. Ik zag dit bij een vriend ook en dacht dat hij zijn geluidsinstellingen verkeerd had want hij keek steeds exact de verkeerde kant op... Blijk ik ook te doen soms.
- Probeer bij droppen in de gaten te houden waar de meesten terecht komen in je nabije omgeving.
- Oefenen, oefenen, oefenen, en als je daar de tijd niet voor hebt, accepteren dat anderen dat mogelijk wel hebben. Ik heb nauwelijks nog tijd voor PUBG, haal zelden een WWCD (zeg 1 per 3/4 maanden), en speel vooral voor de kills.

• cmegens
Saturnus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:18:
@Oxigeon
@cmegens
@floriz87

Gebruik net als Wackyjack101 de software SoundLock, maar moet nog tunen. Vreemd genoeg is het heel moeilijk te horen waar mensen zich bevinden. Ik zag dit bij een vriend ook en dacht dat hij zijn geluidsinstellingen verkeerd had want hij keek steeds exact de verkeerde kant op... Blijk ik ook te doen soms.

[...]
Ik ben zelf niet heel kapot van wackyjacky. Zijn uitzoekdata video's zijn informatief, maar qua speler is hij niet bijzonder. De gamesense van bijvoorbeeld Chocotaco is velen malen beter. Dan merk je ook dat de gunplay zeker belangrijk is om onder de knie te krijgen, maar nog belangrijker is positioneren. Daar zijn waar je de meeste kans hebt, vanwaar je altijd kunt schuilen, maar ook vijanden kunt pushen.

Qua geluid: ga geen gekke trucjes uithalen. En dan bedoel ik ook helemaal niks. Pak een goede koptelefoon (de meesten hebben goede ervaringen qua horen van tegenspelers met de HypercloudX 2) en zet alle trucjes uit, dus gewoon stereo en niet te hard, niet te zacht. 7.1 trucjes zeker uit zetten!

verder inderdaad wat hier boven gezegd wordt: oefenen doe je door te hotdroppen, dus springen op drukke plekken (hacienda, school, de grote steden zoals Georgopol, Pecado, Bootcamp, Paradise, etc. Wat ook helpt is goede medespelers zoeken via de verschillende nederlandse discord servers....

[Voor 10% gewijzigd door cmegens op 29-01-2020 23:07]

• Stab
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 29-02 21:30
Helaas zijn op 1 na al mijn gestopt met het spelen van PUBG. Ik vind DUO toch het leukst om te doen.

Zijn er hier nog mensen die ook wel een extra steam-vriend kunnen gebruiken om af en toe PUBG mee te spelen?

Ik ben geen slechte speler, houd wel van actie, maar naarmate er minder spelers overblijven neem ik het ook serieuzer en ga ik voor de kip. Speel het liefste de kleine maps omdat ik schieten leuker vind dan het lopen achter de blauwe cirkel. Oh ja, ik ben 34 jaar. Vind het niet erg om met wat jongere mensen te spelen hoor maar als je 17 bent dan is het denk ik beter om leeftijdsgenoten te zoeken :)

Dus, wie zin heeft:
STEAM ID: arnoldsuckanegger

[Voor 13% gewijzigd door Stab op 04-02-2020 20:03]

• gotfurrr
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01:51
Saturnus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:18:
@Oxigeon
@cmegens
@floriz87
Dank voor de reacties, Floris voor de uitgebreide.

Heb denk ik een uur of 100 Wackyjacky101 livestream erop zitten voordat ik begon. Dus wel wat geleerd om toe te passen, maar het meeste is niet bruikbaar omdat het te moeilijk is voor een noob, zoals inderdaad long range komen de kogels niet eens in de buurt.

[...]

Maakt het raak schieten wel extra moeilijk.

[...]

Betekent dit om express op een plek te komen waar velen heen gaan?

[...]

[...]
ga niet hotdroppen, ookal roept iedereen dat, je leert er als complete noob alleen van dat je binnen 2 seconden weer back to lobby kan klikken.

zet je settings goed, alles op very low en scope sense op een waarde waarbij je comfortabel kan bewegen , een auto kan tracken en dat je ook nog precies kan schieten. kijk wat handige keybinds zijn (bijv shift + w instellen als seat 1 in auto, dat soort dingen)

De meest beginners hebben hun sensitivity echt bizar hoog staan, wat op zich niet verkeerd hoeft te zijn uiteraard, maar er zijn grenzen :+

als complete beginner kan je gewoon het best kijken naar hoe de pro's hun sense ongeveer hebben staan.
de meeste hebben waardes rond de 30 inmiddels (800 dpi), met wat uitschieters naar boven richting de 50 en naar onderen richting de 20. kies dan iets in die range, dan weet je dat het wel ongeveer goed moet zitten en pas het dan aan nav je ervaringen ingame.

800dpi en 60sense zal vast wel werken voor een aantal spelers, maar in principe niet voor jou als complete beginner.

ga daarna in training mode en ga schieten met de guns, gunplay kun je voor een groot gedeelte leren in training mode. ga daarna warmode spelen. training mode + warmode = oneindig veel efficienter om gunplay te leren dan te hotdroppen.

rest is allemaal ervaring, spelen, uren maken en leren van je fouten.

• DeBers
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 03-04 11:59
Ik speel de laatste tijd best wat met randoms. Wat mij opvalt is dat ik opvallend vaak gematched wordt met turken en nog verder naar het oosten.
Is dit normaal?
Waar zijn die pubg servers in godsnaam? Of heb ik iets verkeerd staan, waardoor het spel denkt dat ik oost europees ben?

• Stab
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 29-02 21:30
DeBers schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:12:
Ik speel de laatste tijd best wat met randoms. Wat mij opvalt is dat ik opvallend vaak gematched wordt met turken en nog verder naar het oosten.
Is dit normaal?
Waar zijn die pubg servers in godsnaam? Of heb ik iets verkeerd staan, waardoor het spel denkt dat ik oost europees ben?
Heb ik ook (last van).

• TheJason
  • Laatst online: 03-04 23:19
Is dit normaal?
Ik herken dit ook helaas. Nog geen oplossing voor gevonden behalve gelijk leaven en opnieuw beginnen.
Is dit normaal?
Servers staan of in Europa of in Azië. En dan is de verbinding van Turkije naar Europa beter dan naar Azië dus komen ze "bij ons" terecht.

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Nu online

steveman

"Be curious"

Een tijd niet gespeeld, maar die nieuwe map vind ik best leuk :)

Grappig ook die sticky bombs, laatst op een dak beland, een dude beneden rond aan het sneaken met wel een wapen. Ik had 2 van die stickies, op goed geluk van het dak gooien...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DAMAGE
  • Laatst online: 02-04 20:44

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Jup! Ik kwam gister ook nog een turkse dude (pro???) tegen maar het liep niet zo goed af voor 'm :')

Kom ze trouwens in CSGO ook heel veel tegen.

[Twitch: https://www.twitch.tv/videos/550005690?t=02h51m39s]
Is dit normaal?

[Voor 4% gewijzigd door DAMAGE op 11-02-2020 15:04]

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i9 9900K @ 5ghz | ASUS Maximus XI HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | XPG SX8200 Pro 2TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Team Deathmatch is nu live op de test server. Best geinig. Spawns zijn best wel gaar zie ik, maar dat tweaken ze vast nog wel. Is wel een leuke mode als warmup voor een potje PUBG. Denk dat ik dit wel regelmatig ff ga spelen voor de lulz en als warmup.

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i9 9900K @ 5ghz | ASUS Maximus XI HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | XPG SX8200 Pro 2TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• JohnnyV76
Gisteravond een lollig duo potje waar we uiteindelijk nog wonnen ook. Op t randje van de zone een flare gun gevonden dus maar eens een BRDM2 gecalled want we hadden beiden al een lvl3 vest. We tuffen langzaam de zone in en spotten een ander duo in de heuvels. Rij er op eentje af maar die kon rond een steen lopen dus kon hem niet plat rijden. Zijn maatje was niet in de buurt dus mijn maatje springt uit het voertuig en maait hem neer. Nu wordt er op de BRDM2 geschoten van best dichtbij dus we rijden weer een stukje verder tot mijn maatje zegt... hee volgens mij zit ie in dat bosje. Hij springt er uit... ratataata... yep daar lag ie.

Zone wordt kleiner dus wij tuffen weer rustig naar het midden. Staat een klein houten huisje op ons pad en ineens zien we binnen wat bewegen. "Blokkeer de deur!!" roept mijn maatje dus ik parkeer de BRDM2 tegen de deur aan. Hij springt eruit en gooit een granaat door het kleine raampje naar binnen. Ik zie de 2 nog in paniek rond springen maar na een doffe dreun is mijn maatje weer 2 kills rijker. LOL!

Even later gaat mijn buddy toch dood en moet ik zelf verder. Rij met de BRDM2 de kleine cirkel in, overleef een flank in mijn rug dankzij mijn pan met nog een halve milimeter op de lifebar. Heal weer op en aan de andere kant van de kleine cirkel zie ik een ghillie in gevecht met 2 anderen. Leg aan met mijn KAR, BAM!...sjit.... mis... nog een keer.... KILL.... end of match!

Een van de leukere potjes! :)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Deathmatch zou voor mij de ultieme training zijn om te oefenen met schieten. Zolang het op close combat aankomt verlies ik vrijwel alles.

• ScreamGT
Ik begin eindelijk recoil met AR's onder controle te krijgen. En dan over afstanden van 20 tot 40 meter, close was ik al een tijdje best goed in. Mag ook wel na 700 uur :+

• Bloodhoundje
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:44
ScreamGT schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:30:
Ik begin eindelijk recoil met AR's onder controle te krijgen. En dan over afstanden van 20 tot 40 meter, close was ik al een tijdje best goed in. Mag ook wel na 700 uur :+
Is dat met of zonder compensator op de AR? Ik heb ze op het moment allemaal onder controle zonder compensator met uitzondering van de Beryl, dat ding is gewoon niet onder controle te krijgen op full auto :') .

Zit hier op 2285 uur pubg _O- . Vaste game geworden met een groep vrienden :) .

• floriz87
Speel nooit overdag, maar vanmiddag toch een gedaan: wordt de servercapaciteit dan naar beneden gehaald ofzo? Ik heb zelden last van desync, maar nu is het een grote hel. Na 6x dood door desync of lag was het wel weer leuk geweest :/ .

• cmegens
Het kan natuurlijk zijn dat je met players van verder weg wordt gematched, gezien er wellicht minder mensen online zijn. Heb je naar je ping en packet loss gekeken? Niks aan het downloaden op de achtergrond of elders in huis?

• floriz87
cmegens schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:18:
Het kan natuurlijk zijn dat je met players van verder weg wordt gematched, gezien er wellicht minder mensen online zijn. Heb je naar je ping en packet loss gekeken? Niks aan het downloaden op de achtergrond of elders in huis?
Nee, niet in PUBG zelf gekeken, kwam echter geen melding in beeld (die rode blokjes die je soms links in beeld hebt). Was niks aan het downloaden, en op speedtest.net had ik een ping van 11ms en d/l en u/l waren iets van 30mbit.

Misschien dan dat je inderdaad met spelers van verderweg gematched wordt, was wel gewoon op EU servers.

• JohnnyV76
Gister even een rondje team deathmatch geprobeerd maar wat een ellende zeg. Een groot camp fest. Wellicht lag het aan de map, volgens mij was het erangel met de vliegtuigen op de grond, maar ik vind die map niet geschikt voor tdm. Heb ooit in Battlefield (2,3,4) nog wel wat potjes tdm gespeeld maar daar heb je veel meer cover. Ik snap dat ze met 8vs8 geen grote map kunnen doen maar dit is gewoon te klein met veel te weinig cover. Voor mensen die niet zo goed zijn en willen oefenen met t schieten van bepaalde wapens... success! Je zal veel aan t respawnen zijn :)

• MRTNbos
Ik heb gisteren ook een potje TDM gedaan, en dit beviel me juist prima! Ik had als map Stalber. Voldoende cover, maar ook voldoende plek voor een push etc.

Het feit dat de spawnpoints niet vast staan, maar gekozen worden daar waar je team is zorgt ervoor dat je geen vaste thuisbasis hebt. Je moet dus altijd op je hoede zijn dat je ook van "achteren" beschoten kan worden.
Grootste probleem met TDM is de spawn protection. Iemand kan voor je neus spawnen en jou doodschieten zonder dat je iets terug kan doen omdat spawn protection actief blijft zelfs tijdens bewegen en schieten.

• JohnnyV76
Spawnprotection is er ook voor een reden. Gespawnraped worden zonder een stap te kunnen zetten is ook niet leuk al hangt deze mening vooral af van "which end of the barrel" je staat zeg maar :)

De spanning en de tactiek waarom ik PUBG speel is er helemaal niet in TDM. Wellicht goed om je trigger skills te verbeteren maar verder vond ik er in ieder geval niet veel aan. Zonde van mijn spaarzame vrije tijd :)
Als je in de battle royale modus (duo) een gevecht hebt met een ander duo (en dan wint) door tactiek, sluipen, flanken, nade gooien, ophealen, weglokken enz enz. dan geeft me dat veel meer voldoening dan dat ik met een KAR in een bosje ga liggen en wat kills maak door mensen die wat verderop rennen af te knallen.

Ik zal wel de verkeerde verwachting gehad hebben voor TDM. Had iets meer teamwork en tactiek verwacht ipv dat de helft van je team zit te campen en de andere helft rond rend als een kip zonder kop :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik vind dat TDM juist wel vet omdat je nu eindelijk een manier hebt om aan je skills te werken qua mechanics en shooting mechanics buiten de normale game om. En het is allemaal wat faster paced zodat je echt wat doelgerichter met wapens kunt schieten en oefenen. Zeker voor nieuwe spelers wel handig en wellicht helpt ze dat om de game wat sneller op te pakken.

Lijkt mij duidelijk dat iedereen PUBG speelt voor de BR mode en dat zal altijd de main game blijven. TDM is dan ook geen bedreiging voor de regular mode denk ik. Moest net gewoon 4 min wachten voor een potje TDM. zegt genoeg.

• steveman
  • Nu online

steveman

"Be curious"

Uhm, zit er nou een hoop verschil in foliage rendering :? Ik dacht dat ik goed verstopt zat, en de deathcam gerendered vanaf mijn systeem doet ook zo vermoeden.

Maar mijn beoogde doelwit had er een geheel eigen kijk op :-(

Ik had foliage al op low staan. Maar viewdistance op ultra, al lijkt die laatste instelling op deze afstand geen verschil te maken.

[Voor 15% gewijzigd door steveman op 24-02-2020 12:28]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03-04 15:19
steveman schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:26:
Uhm, zit er nou een hoop verschil in foliage rendering :? Ik dacht dat ik goed verstopt zat, en de deathcam gerendered vanaf mijn systeem doet ook zo vermoeden.

Maar mijn beoogde doelwit had er een geheel eigen kijk op :-(

[YouTube: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS bushy don't help me 2020 02 23 20 28 34 29 DVR]

Ik had foliage al op low staan. Maar viewdistance op ultra, al lijkt die laatste instelling op deze afstand geen verschil te maken.
Zo herkenbaar en mijn frustratie nummer 1 met dit spel, het wordt nog steeds niet op elke client hetzelfde gerenderd. :/

• ScreamGT
Holy shit zeg. Geen idee wat ze gedaan hebben, maar continue last van frame drops. Van 60 naar 33, met soms zelfs stutters van 2 seconden. Niet te doen dit. Alsof je continue met 0,5 sec vertraging aan het spelen bent.

• civillian1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 03-04 10:10
ScreamGT schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:36:
Holy shit zeg. Geen idee wat ze gedaan hebben, maar continue last van frame drops. Van 60 naar 33, met soms zelfs stutters van 2 seconden. Niet te doen dit. Alsof je continue met 0,5 sec vertraging aan het spelen bent.
ja dat probleem heb ik ook. ZWAAR.

mijn kameraad zegt hier geen last van te hebben maar ik lees hier zoveel over dat ik dat straf vind.

Ik twijfel er ook zwaar aan of het aan mijn hardware ligt of niet... Ik heb pas een hele nieuwe pc gekocht (ryzen 7 2700x 8-core; radeon RX 5700xt; 16gb ram...) die dit spel perfect zou moeten kunnen draaien. En het ook perfect kan draaien. ik zit zonder problemen op 60fps (heb ik gecapt) terwijl alles op Ultra staat.

MAAR... die stutters... je begint vanalles te denken: zit de koeler van mijn cpu wel goed? is er iets mis met de videokaart? zit mijn RAM Wel goed? Misschien is het mijn harde schijf (die ondertussen wel een jaar of 5 is, die heb ik niet vervangen)

het zou helpen als ik zeker wist dat het niet aan PUBG ligt lol

• ScreamGT
civillian1 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:57:
[...]

ja dat probleem heb ik ook. ZWAAR.

mijn kameraad zegt hier geen last van te hebben maar ik lees hier zoveel over dat ik dat straf vind.

Ik twijfel er ook zwaar aan of het aan mijn hardware ligt of niet... Ik heb pas een hele nieuwe pc gekocht (ryzen 7 2700x 8-core; radeon RX 5700xt; 16gb ram...) die dit spel perfect zou moeten kunnen draaien. En het ook perfect kan draaien. ik zit zonder problemen op 60fps (heb ik gecapt) terwijl alles op Ultra staat.

MAAR... die stutters... je begint vanalles te denken: zit de koeler van mijn cpu wel goed? is er iets mis met de videokaart? zit mijn RAM Wel goed? Misschien is het mijn harde schijf (die ondertussen wel een jaar of 5 is, die heb ik niet vervangen)

het zou helpen als ik zeker wist dat het niet aan PUBG ligt lol
Hier een i5 met een 1070GTX en 16GB ram. Alles geïnstalleerd op een SSD. Het spel speelde tot een week geleden prima! Geen enkele stutter, maar nu is het werkelijk dra-ma-tisch. Dacht eerst ook dat mijn CPU of videokaart misschien te heet werd, maar dan zou ik bij die laatste wel artifacts oid zien. Temp van de CPU hangt rond de 55c en de GPU op de 73c. Prima dus... écht heel ruk.

[Voor 8% gewijzigd door ScreamGT op 24-02-2020 22:32]

• steveman
  • Nu online

steveman

"Be curious"

Rond 21u nog wat potjes gedaan, geen last gehad van performance.

• floriz87
Net 3 potjes gedaan, liep eigenlijk zeldzaam goed (gezien server issues afgelopen weken). Zelfs een 6kill WWCD :9 .
civillian1 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:57:

Hele grote groepen hebben nergens last van, daar lees je enkel niets van omdat niet iedereen elke dag post dat het spel prima draait. Je hoort doorgaans enkel van de mensen die problemen hebben.

• ebbersww
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 07-03 16:38
Het probleem zit hem in de laatste patch die gekomen is. speel zelf op een i9 9900K met een 2080Ti en m2 ssd zelfs ik merk dat ik stotters en dergelijke heb terwijl me game normaal altijd vloeiend draaide.

• JohnnyV76
Even afkloppen maar gelukkig geen last van stutters. In het verleden diverse keren wel na een patch gekke stutters waar degene met wie ik speelde dan weer geen last van had. Een poosje later was dat weer weg... waarschijnlijk weer na een update. Afgelopen weekend heel veel gespeeld maar geen klachten gelukkig. (9700K @5ghz all cores met 2070S) Altijd lastig als de een het wel heeft en de ander niet. Ik weet nog wel dat ik destijds na een processor upgrade van 6600K naar deze enorm veel verbetering zag wat ik niet van een processor verwachtte... dit zal nog ergens in dit topic te vinden zijn denk ik.

• steveman
  • Nu online

steveman

"Be curious"

Hey uh... Where's the kaboom? There's supposed to be an Earth shattering kaboom?!

Kun je geworpen C4 veilig oppakken of zo :?

• MRTNbos
Recent heb ik mijn videokaart ge-upgrade naar een 2070S, maar in performance merk ik minder dan verwacht. Ik heb het idee dat de processor een behoorlijk aandeel levert in de totale PUBG ervaring.

Momenteel speel ik met een 2600K (OC naar 4,4 GHz). Hebben meer mensen deze ervaring?
MRTNbos schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:03:
Recent heb ik mijn videokaart ge-upgrade naar een 2070S, maar in performance merk ik minder dan verwacht. Ik heb het idee dat de processor een behoorlijk aandeel levert in de totale PUBG ervaring.

Momenteel speel ik met een 2600K (OC naar 4,4 GHz). Hebben meer mensen deze ervaring?
Jazeker, snellere CPU helpt enorm. Kijk eens naar CPU en GPU usage, gok dat je een aantal cores op de 100% continue hebt zitten terwijl je GPU niet maximaal belast wordt.

• MRTNbos
Tsurany schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Jazeker, snellere CPU helpt enorm. Kijk eens naar CPU en GPU usage, gok dat je een aantal cores op de 100% continue hebt zitten terwijl je GPU niet maximaal belast wordt.
Kzal het eens in de gaten houden...dan maar even sparen voor een 3700X-setup. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRTNbos
Vikendi V2 review door wackyjacky:

Ik verwacht dat de physics m.b.t. de trein nog wel wat patches zullen krijgen.

• ScreamGT
MRTNbos schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:49:
[...]

Kzal het eens in de gaten houden...dan maar even sparen voor een 3700X-setup. ;)
Ik sta op het punt een Ryzen 5 3600 te kopen :) Naar mijn weten heb je daar meer dan voldoende aan.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:10
ScreamGT schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Ik sta op het punt een Ryzen 5 3600 te kopen :) Naar mijn weten heb je daar meer dan voldoende aan.
Hier een Ryzen 3700x, die liep in februari ook niet echt bepaald soepel met PUBG. Is inmiddels weer een stuk beter.
Zo blijkt baar; je kan er ijzer tegen aan gooien wat je wilt, terwijl vaak de software ook nog wel wat optimaliseerbaar is. Laatste tijd geen framedrops meer, draait behoorlijk consistent.
Ryzen 5 3600 lijkt me indd meer dan voldoende, als je doel alleen gamen is.

Picobello B.V.

• MRTNbos
Gisteren even gekeken, en mijn CPU (2600K) loopt inderdaad op zijn tandvlees (95-100%) tijdens PUBG.

En als ik dan toch moet investeren, dan is mijn persoonlijke voorkeur om nog net een stapje verder te gaan (3700X vs 3600). O.a. omdat ik ook nog wel eens wat met video's rommel.

• KhaZ
  • Laatst online: 11:40

KhaZ

Alfa Romeo

MRTNbos schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:43:
Gisteren even gekeken, en mijn CPU (2600K) loopt inderdaad op zijn tandvlees (95-100%) tijdens PUBG.

En als ik dan toch moet investeren, dan is mijn persoonlijke voorkeur om nog net een stapje verder te gaan (3700X vs 3600). O.a. omdat ik ook nog wel eens wat met video's rommel.
Heb ook de upgrade gedaan van Intel i5 2500k (OC op 4.4ghz) naar AMD 3700X, geen seconde spijt van gehad, aanrader! Nu met een paar settings op medium/low continue 144 fps. Héél groot verschil, ik zat altijd rond de 70-80, inclusief dips naar 40 in sommige gevechten. Dat is onspeelbaar / dan ga je dus dood.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• MRTNbos
KhaZ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Heb ook de upgrade gedaan van Intel i5 2500k (OC op 4.4ghz) naar AMD 3700X, geen seconde spijt van gehad, aanrader! Nu met een paar settings op medium/low continue 144 fps. Héél groot verschil, ik zat altijd rond de 70-80, inclusief dips naar 40 in sommige gevechten. Dat is onspeelbaar / dan ga je dus dood.
Goed om je ervaring te horen!
Hiervoor speelde ik met mijn 2600K (OC 4,4GHz) i.c.m. een GTX 1060 6GB, en alhoewel ik de algehele kwaliteit wat naar beneden moest schroeven heb ik het idee dat het wel meer spoeler speelde. Mogelijk dat een limiet op je CPU een meer negatieve impact op PUBG heeft dan een limiet op je GPU.

• KhaZ
  • Laatst online: 11:40

KhaZ

Alfa Romeo

MRTNbos schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:12:
[...]

Goed om je ervaring te horen!
Hiervoor speelde ik met mijn 2600K (OC 4,4GHz) i.c.m. een GTX 1060 6GB, en alhoewel ik de algehele kwaliteit wat naar beneden moest schroeven heb ik het idee dat het wel meer spoeler speelde. Mogelijk dat een limiet op je CPU een meer negatieve impact op PUBG heeft dan een limiet op je GPU.
Als je CPU nu op 100% zit dan is het duidelijk.. dan moet die eerst vervangen worden. GPU wordt pas echt belangrijk wanneer je op een hogere resolutie dan 1080p wilt spelen, of per se op meer dan 100 fps wilt spelen.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• ScreamGT
KhaZ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Ik heb zelf net een update gedaan van een i5 4670k naar een Ryzen 5 3600. Wil alleen de 1070GTX nog vervangen om weer een tijd vooruit te kunnen. Ben benieuwd hoe dit zich vertaald naar PUBG. Vanavond maar eens kijken :)
Pagina: 1 ... 137 138 139 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True