Toon posts:

[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:

Acties:
  • +19Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 16:08

Angeloonie

Introductie

Battlegrounds is ontwikkeld in samenwerking met PLAYERUNKNOWN, ontwikkelaar van de bekende 'Battle Royale' game modes voor Arma 3 en H1Z1. Ontwikkeld voor PC op de Unreal Engine 4, zorgt Battlegrounds voor meeslepende shooter-based actie in een dynamische open wereld. Het spel is momenteel nog in early access.

Battlegrounds maakt het mogelijk voor 100 spelers een afgelegen eiland te bereiken voor een 'winner-takes-all' showdown, waar strategische gameplay net zo belangrijk is als shooting skills. Spelers proberen zo snel mogelijk wapens, munitie, attachments, medische benodigdheden, voetuigen en andere uitrusting bij elkaar te schrapen om zich klaar te maken voor het ultieme gevecht. Uiteindelijk zal het spel de speler forceren om zichzelf in een slinkende safe zone te bevinden, waar ze zullen vechten tot de dood. De laatste man, duo of squad die overblijft, heeft het spel gewonnen.

Algemene informatie

Officiële site
Ontwikkelaar: PLAYERUNKNOWN
Uitgever: Bluehole
Platform: PC, XBox One
Release datum: Vanaf 23 maart 2017 is het spel te koop via Steam, in early access. Begin juli 2017 is aangegeven dat het spel binnen 6-7 maanden uit early access komt.
Officiële sociale media: Facebook, Twitter, YouTube

Patch Notes

De meest recente patchnotes kun je hier terugvinden.
Belangrijkste recente aanpassingen :
- 14/09/2017: Leaderboards voor FPP beschikbaar. Nieuw weereffect: mist. Stalber-omgeving herontworpen. Nieuw wapen Mini-14 als spawn.
- 20/09/2017: Via Insert kun je je eigen positie snel markeren.
- 21/12/2017: Game is uit Early Access gegaan. Nieuwe woestijnmap Miramar toegevoegd met nieuwe wapens en voertuigen. Vaulting is ook toegevoegd. Killcam is toegevoegd.

Toekomstige content/features

Onderstaande content/features zitten nog niet in de game maar (lijken) er wel aan te komen, maar zoals altijd onder voorbehoud:
- 2 nieuwe maps - een sneeuwmap
- Uitgebreide character customization
- Replays
- Meer destructible objecten
- Meer wapens/voertuigen

Algemene info & statstracking:

Wiki
Forums
PUBG.op.gg stats
PUBG dmg stats om effect van gear te vergelijken

Guides, Tips & Tricks

Rules of Conduct - Doorlezen of mogelijk een ban riskeren
Megalist
Map Grids, Scopes & Zeroing
4 Phases

Tweakers quick tips

Maps
Map (incl. loot area's en vehicle spawns) gemaakt door onze eigen @ShatterNL
Interactieve map
Plane Path map - Door een lijn te trekken kun je zien welke locaties haalbaar zijn vanaf de planeroute.

Healing
Bandages - 10% heal t/m max 75% HP.
First Aid - heal t/m 75% HP
Med Kit - heal t/m 100% HP

Redbull/Painkillers/Adrenalineshot: Heal over time, kan boven 75% HP healen. Met een volle Boost bar heb je +6.2% movement speed.

Controls
- Door in een voertuig op Ctrl + [1-5] te drukken kun je van seat wisselen. Zo kun je bijvoorbeeld aan de passagierskant gaan zitten om daar uit te stappen of om al rijdend te schieten als je solo bent.
- In het vliegtuig kun je ook met Ctrl + [1-5] van stoel wisselen, maar alleen als ze leeg zijn. De kijkrichting vanuit je stoel is ook de positie waarin je uit het vliegtuig valt (dus kijkend naar zuid = vallen met je hoofd naar zuid).
- Met Red Dot en Holo sights kun je een klein beetje inzoomen door tijdens het scopen op Shift te drukken. Shift is tevens een "Hold Breath" functie in scopes.
- Met Q of E kun je tijdens het aimen over je shouder (dus RMB ingedrukt) van schouder wisselen.
- Met Q of E ingedrukt kun je tijdens het aimen ook leanen, om bijvoorbeeld om een hoekje te kijken.
- Gebruik van Bandage - First Aid - Medkit - Booster zit aan hotkeys (standaard bijv. 7-8-9-0) hiermee kun je sneller healen zonder dat je naar je inventory moet en daar extra clicks moet doen.
- Je kunt hoger springen door Jump+Crouch tegelijkertijd in te drukken (en zo goed als tegelijkertijd W-A-S-D om te bewegen) hiermee kun je over sommige obstakels heen komen (bijv. de iets hogere gaten in muren of op kistjes of over railingen. Ook in kerken kun je hiermee door de ramen springen. Oefen dit in de lobby door op de containers te jumpen.
- Met "Alt" ingedrukt kun je om je heen kijken zonder je character daar naar toe te draaien. Kan ook tijdens het rennen om achter je te kijken bijvoorbeeld.

Graphics instellingen
Let op: dit is geen garantie voor hoogste FPS (dat is per systeem anders) maar een goed uitgangspunt om verder te tweaken:
Screen Scale: 100
Anti-Aliasing: Ultra
Post-Processing: Very Low
Shadows: Low
Texture: Ultra
Effects: Ultra
Foliage: Very Low
View Distance: Ultra
MotionBlur: Off

Bluehole video weghalen
Je kunt de Bluehole animatie weghalen door simpelweg de file te deleten, deze staat in: "C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\PUBG\TslGame\Content\Movies\" (of waar je het spel ook geinstalleerd hebt)

FAQ

Q: Wat is een "Chicken Dinner"?
A: Wanneer je de sessie wint krijg je "Winner Winner Chicken Dinner" te zien. Iemand die zegt dat hij een Chicken Dinner heeft geeft aan dat hij gewonnen heeft. (of net zijn avondeten aan het eten is natuurlijk :+)

Toevoegingen?

Video's

Video's van tweakers
Duo chicken dinner:

Squad chicken dinner:

Auto's zijn ook wapens!

Compilatie van een paar chicken dinners:

Wat willekeurige momenten:

Opmerkingen, tips, correcties voor de TS? DM!

[Voor 107% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2018 21:58. Reden: Zo vrij geweest de header image te vervangen voor een werkende ;)]

• GeoffLx
  • Niet online
Irrival schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:54:
Thanks voor TS!

Ik was gisteren al aan het zoeken of er Tweakers zijn die gaan spelen. Ik ga deze zeker kopen morgen! Ik wou eerst ME:A gaan halen, maar toch eerst even de recensies afwachten :+

Helaas zat ik niet binnen de closed beta pool dus heb deze game dus voornamelijk gezien op Twitch. Moet zeggen dat het toch wel een aardige day-z vibe uitstraalt. En uit dat spel haalde ik echt veel adrenaline. Vooral als je naar helemaal naar het noorden liep (richting airfield).
Graag gedaan. ;)

Ik heb het spel inmiddels 3 weekenden lang gespeeld in de Closed Beta. Heb er denk ik al ruim 20 uurtjes inzitten. :$

Het spel geeft inderdaad die DayZ vibe. Het positieve (in mijn optiek dan) verschil is alleen dat de engine een stuk beter functioneert en je in deze setting veel meer actie mee maakt. Hier heb je eigenlijk continue dat DayZ airfield actie gevoel. Ook het looting aspect en het keihard balen als je dood gaat gevoel, komen erg overeen.

Ik vind het spel nu al fantastisch. Natuurlijk moet er nog een en ander gedaan worden aan optimalisatie (performance wise) en moet er nog genoeg content en functies worden toegevoegd. Maar ik vermaak me er voorlopig prima mee. Kijk al uit naar morgen!

• GeoffLx
  • Niet online
solot schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:06:
Dit is toch "gewoon" een H1Z1 king of the hill kopie? Of is de gameplay (insluiten van battleground) trager dan bij H1Z1?
Het is zeker geen kopie, solot. Ik persoonlijk ben helemaal niet van de KotK variant. Voor mij is dat te arcade, zonder geavanceerde shooting mechanics etc.. Battlegrounds is veel realistischer ingesteld, vergelijkbaar met de Arma 3 Battle Royale mod.

Dus ja, het concept is het zelfde, maar de uitwerking ervan en realisme zijn mijns inziens volledig anders.
Ik heb overigens ook veel bekende streamers en H1Z1 KotK spelers gevolgd, die nagenoeg allemaal aan hebben gegeven de voorkeur te geven aan Battlegrounds ten opzichte van H1Z1.

• GeoffLx
  • Niet online
Thanks! Zo even checken.
Irrival schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:30:
[...]

Ik keek altijd via de andere kant mee (Summit1G). Vind Sacriel soms een beetje te "elitist" :X
Haha, wat Sac betreft ben ik het met je eens. Summit is vaak weer wat te schreeuwerig, daarom kijk ik altijd naar BreaK ;)

[Voor 3% gewijzigd door GeoffLx op 22-03-2017 11:33]

• GeoffLx
  • Niet online
We zijn inmiddels een paar uurtjes verwijderd van de Steam launch. :)

Zojuist nog een update gepost wat betreft Patch Notes:

http://steamcommunity.com...detail/646670849585346573

• GeoffLx
  • Niet online
Daradius schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Break ken ik niet. Ben zelf een Lirik sub, dus ben elke dag wel te vinden in zijn channel :P. kijk ook wel af en toe naar Summit (als lirik er niet is)
BreaK (ofwel Gaz) is eigenlijk het vaste maatje van Sacriel. Hier speelt hij al jaren lang samen mee, zo ook DayZ. Spelen samen erg tactisch en zijn volgens mij zelfs de #1 ranked Duo in PUBG.

• GeoffLx
  • Niet online
Zelfs op High end systemen moet momenteel de graphics settings naar beneden worden geschroefd om het een beetje soepel te spelen. Opzich natuurlijk niet heel vreemd, we moeten natuurlijk niet vergeten dat het een Early Access game is. Als je een 100% soepel werkend spel wilt hebben moet je wachten tot de full release. ;)

Desalniettemin vind ik dat ze al redelijk ver zijn voor een Early Access release. Daarnaast hebben ze ook aangegeven vanaf nu continue bezig te zijn met de server en client optimalisatie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
hexta schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:12:
Is het misschien een idee om een player lijst in de OP te zetten?
Zo ja;
Ingamenaam;
MonkeyStinos
Wellicht een idee om dat ergens op een pagina (Google Drive of iets dergelijks) bij te houden, zodat ik éénmalig een link in de OP kan plaatsen? :)

EDIT:
Ik heb een spelerslijst spreadsheet documentje aangemaakt en in de OP geplaatst!

[Voor 11% gewijzigd door GeoffLx op 28-03-2017 17:12]

• GeoffLx
  • Niet online
hexta schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:42:
Is het niet nodig om je steam naam in te vullen? volgens mij kan je enkel vrienden via steam adden.
Goed punt. Toegevoegd aan de lijst.
Ollievssn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:11:
[...]

@GeoffLx Dit is misschien wel handig om in de TS te zetten. Dat is informatie waar iedereen wat aan heeft _/-\o_

Edit: tag voor geoff toegevoegd
Zeker, zal van de week sowieso even een Informatie gedeelte aanmaken met handige tips en tricks. Daar zal ik dit aan toevoegen.

• GeoffLx
  • Niet online
Ik heb in de OP wat interessante guides en informatie linkjes gezet. Voor degenen die het interessant vinden. :) Ook de informatieve post van Grotman over meds erbij gezet!
Luke58 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:32:
Heel veel mensen in dit topic hebben het over fps. Loopt de game niet helemaal soepel? Ik heb zelf een Asus STRIX R9380, iemand idee of het zin heeft om de game aan te schaffen. Maar aangezien de game in ontwikkeling is kan het toch ook nog verbeteren?
Klopt Luke, de game loopt nog niet volledig soepel. De game is inderdaad nog vol in ontwikkeling, en de developers verwachten de performance in April volledig op de rit te krijgen.

[Voor 61% gewijzigd door GeoffLx op 31-03-2017 11:00]

• GeoffLx
  • Niet online
ProCeela schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:42:
Ja met die meds begrijp ik nog niet zo goed , want ik heb al een paar keer gehad dat ik gewond was dus , maar ik kon helemaal niks met die first aid en med kits doen , als ik op Use klikte deed het niks ... hoe gebruiken jullie die meds dan ?
Wat Daradius eigenlijk al zegt: First Aid Kits en Bandages healen tot maximaal 75% health. Daarna moet je de rest geleidelijk laten aanvullen door gebruik van boosters (Painkillers & Energy Drink), die geven je onder andere steeds een klein beetje health erbij over een bepaalde tijd. Een Med Kit is het enige type medication dat in één keer de volledige 100% healt, maar die zou ik bewaren voor momenten dat je écht bijna dood bent.
Luke58 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Oke, denk je dat het met mijn videokaart op dit moment wel redelijk zal lopen?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, en de definitie van redelijk lopen is per persoon natuurlijk anders, maar ik denk dat het speelbaar is ja. De game gebruikt, afhankelijk van je settings, natuurlijk ook het een en ander aan CPU power.

Ikzelf heb een GTX1070, en haal in open stukken zo 150 fps, maar in de grotere steden ben ik blij met 30fps. Heel verschillend. Ik verwacht wel dat als de game zometeen volledig geoptimaliseerd is, dat jouw videokaart de game normaal zou kunnen draaien.

• GeoffLx
  • Niet online
oViechiel schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:45:
[...]

Daarnaast jullie mening over flashbangs? Zag laatst op een stream dat het mega random is.
Volledig random inderdaad. In het begin pakte ik ze nog regelmatig op. Nadat ik het idee kreeg dat ze niet lekker werkte heb ik ze een aantal keer op teammates uitgetest. De ene keer volledig blind voor 5-10 seconden. De ander keer helemaal niets.

Ik heb ze zelfs nog een keer in combat gebruikt op iemand die ik een huis zat. Mijn teammate en ik stonden buiten het huis. Ik gooide de flash naar binnen (bovenste verdieping) en het verblindde zelfs mijn teammate die beneden, buiten het huis stond. Ik pak ze voorlopig in ieder geval niet meer op. ;)

Wat betreft de shotgun/smg: het blijft een kwestie van voorkeur inderdaad. Als je shots echt spot on zijn, is de shotgun een echte killer. Persoonlijk gebruik ik een shotgun early game, en rock ik als ik eenmaal een AR heb, liever een SMG er naast. Zowel de UMP, Vector als de Uzi, shoulderen en sprayen werkt als een beest. Alleen merk ik dan toch van, als het extreem CQB is, word ik met mijn SMG toch vaak gesloopt door een enemy met een shotgun. Ook al reageer ik sneller en pomp ik 4/5 shots in hem, 1 close shot met een shotgun en het is einde Geoff.
djmelvee schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:29:
Hoevaak zijn jullie Winner Winner geweest? :)
Ik speel zelf voornamelijk Squad, met 3 of 4 man. Redelijk wisselende gasten, geen vast team. Ik heb momenteel 26 wins op mijn naam staan met Squads, maar ik heb zeker meer dan 100 potten gespeeld.

Solo heb ik hooguit 3 potten gespeeld, waarvan alle 3 in de top 10, maar geen winst helaas. Duo's heb ik minder dan 5 wins, maar ook minder dan 20 potten gespeeld.

[Voor 42% gewijzigd door GeoffLx op 24-04-2017 13:49]

• GeoffLx
  • Niet online
Ha Shatter, jij ook hier (ik ben Goofy, op jullie Discord ;))

Mooie map man, lekker bezig. Ik heb hem toegevoegd aan de OP. Ik zal proberen om hem in de OP ook up-to date-te houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Was even benieuwd: zijn de Discord en Teamspeak channels in de OP een beetje actief? Zie er weinig communicatie over namelijk. Als de channels echt dood zijn kan ik ze beter uit de OP halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Ollievssn schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:51:
[...]

De Discord is qua PUBG heel actief, elke avond kan je makkelijk in een squad terechtkomen.
Ithric schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:12:
[...]

Elke avond zie ik de laatste dagen wel 3 squads (soms vol, soms 3 mensen).
Dus kom gerust langs, meestal wordt er wel geschoven en zit je redelijk snel in een squad/duo.

Nieuw of veteran maakt de meeste niet uit, zolang we maar plezier hebben toch. 8)
Top, dan laat ik ze zeker in de OP staan. ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Toch nog een dinner met 4 man levend O+ (ik + @shroudster @An1mA @Protax)

Op het einde moesten ze door open veld waar ik naar kijk, 2 man van rechts gesniped en de laatste onder mijn crosshairs. Ging lekker! SKS is mijn favorite nu haha O+

[Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 16-05-2017 09:29]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik vind de game zo eigenlijk al best prima :P Afgezien van wat content toevoegen (als in: meer wapens) zou mijn grootste verbeterpunt de performance zijn.
Zelfs met alles op low soms nog dikke framedrops en dat terwijl de spelwereld echt geen fuck voorstelt, terwijl ik bijv. The Division en GR:Wildlands op Very High kan draaien :P (ja, veel groter team aan die games etc., maar kom op als je performance niet goed is dan is dat toch het eerste dat je gaat fixen ipv leaderboards oid toevoegen?)

[Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 16-05-2017 13:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Tips die solospelers misschien kunnen helpen:

- Drop waar een auto (of boot) staat (zie Tsurany in "[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds")
- Ga met de auto ergens naar een drop/stad waar het vliegtuig bij lange na niet in de buurt is geweest. (maar wat nog wel in de buurt van de cirkel is).
- Loot alles
- Ga naar de volgende locatie voor meer loot als je dat nodig hebt, anders zoek je een perfecte plek binnen de cirkel op.

Bijv. als het vliegtuig van Primorsk naar Mylta Power (ZO naar ZW) vliegt meteen naar Georgopol (NO) of Severny (N) rijden.

Dit werkt echt heel goed. Ik drop sowieso bijna nooit tegelijk met iemand als ik solo jump omdat ik voor de rustige locaties ga, dus op zich pak ik die auto pas veel later. Mocht dat wel zo zijn dan rijd ik dus meteen weg en kan ik daarna lekker probleemloos looten. Als het een beetje mee zit ben je dan in 1x klaar met looten en kun je volledig op de cirkel focussen en de beste spots uitzoeken. :)

Oh, en flash hiders/surpressors zijn win, zeker die laatste :+

[Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 19-05-2017 17:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Zethiel schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:01:
Wat zijn jullie favoriete startlocaties? Sinds dit weekend ben ik grote fan van de ruïnes naast Rozhok, ben meestal alleen daar en zodra ik klaar ben met looten en wachten op de volgende cirkel zijn er meestal nog maar rond de 50 spelers over.
Ik drop solo 9/10 keer op Bunker als het vliegtuig in de buurt is. Enkel wanneer hij er recht overheen vliegt pak ik hem niet omdat het dan erg druk is.

Gaat om de bunker hier in sector F-L: https://tweakers.net/ext/f/Q4WH1VqF8WN1NH1Actqp8xKE/full.jpg

Ik pak dan altijd de ingang helemaal linksonder (kleine gele stipje in het rode kader):

Je hebt daar namelijk maar 2 kanten waar ze vandaan kunnen komen (van buiten of van verder in de bunker, maar dat kan niet voordat je daar klaar bent met looten en dat is tevens via een lange zig-zag gang aan de ene kant, dus als er nog iemand komt hoor je hem al lang aankomen.)
Daarna gewoon de rest van de bunker looten. 3 grote kamers en nog 2 zijkamers met allemaal loot. Sinds ik hier drop ben ik steevast in de top 20 gefinished (meestal top 10). Van de week daar uit gelopen met een volledig gemodde silenced 8x scoped Kar, silenced UMP, lvl 3 Helm/Vest/Backpack, 2 medkits, 3 first aids en nog wat painkillers etc. Toen was ik 2e geworden (al had ik moeten winnen omdat ik gewoon dom deed ipv mijn overwicht te benutten).

De gear daar is echt insane tot nu toe. Alhoewel het lijkt alsof er in Squad games veel en veel minder goede loot ligt. Gisteren 2x gedropped maar beide keren erg karig, terwijl ik solo geen enkele keer zonder goed uitgeruste gear naar buiten liep.

Je moet echter wel goed op de cirkel letten want er spawnen bijna geen auto's in de buurt. Zit de cirkel helemaal links dan moet je echt zsm looten en meteen een vehicle zoeken, anders loop je later achter de feiten aan.

[Voor 28% gewijzigd door Angeloonie op 22-05-2017 13:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Echt wtf was die gast op 0:27 aan het doen? Heeft ie jou gewoon niet gezien?
Maar wel nice :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
unfor schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:46:
[...]

Jawel, hij schiet 5 maal op mij zelfs! Ik dacht dat het een shotgun was, maar tegen een KAR maak ik nog enigzins kans door als een malle heen en weer te strafen.
Ah heb geen geluid en zat op telefoon te kijken (work work), dacht dat hij een shotgun had idd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
beany schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:07:
Ze hebben iets gefixed in de maandelijkse patch: https://twitter.com/PUBAT...66621003350265857/video/1

Verklaart de 'huh? ik schoot toch raak???' :P
_O_ hele mooie fix!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
•Fixed a bug that caused vehicles to be spawned in garages consistantly. Vehicles should be spawned at a higher rate in garages, but not at 100%

Interesting.. Geen fixed carspawns meer dus. Dat gaat de early round gameplay aardig veranderen weer denk ik, gezien nu toch veel mensen direct voor een fixed carspawn jumpen.

Wordt ook weer een mapupdate voor @ShatterNL ;)

• GeoffLx
  • Niet online
Family Guy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:25:
[...]

Nog een tip: als je actie verwacht of weet dat je iemand gaat engagen en je hebt er voldoende: boosters pakken. Kunnen je tijdens de battle healing geven en net dat verschil tussen leven en dood bieden.

Bij de laatste cirkel pak ik ze altijd, omdat de Healing over Period langer duurt dan de game nog duurt.
Of daarvoor als je merkt aan een situatie dat je bijvoorbeeld tegen actie aan gaat lopen terwijl de cirkel in je rug begint te dringen. Je krijgt op den duur health terug op momenten dat je geen tijd hebt om te medden (vanwege actie of de cirkel), en je rent sneller als je volledig volgeboost bent, wat weer helpt met de cirkel. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Nee 117 is lekker jong :o

31 hier btw :+

Patch heeft performance bij mij wel iets verhoogd maar niet gigantisch veel, maar wat mij vooral opviel was dat er meer lag is. Items oppakken moest soms wel 3x voordat hij hem daadwerkelijk pakte.

[Voor 43% gewijzigd door Angeloonie op 26-05-2017 14:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Wat zijn überhaupt de mogelijkheden als je een Custom Server hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Pff wat willen ze dan nog voor variatie hebben? Alles wordt uiteindelijk een variant van kloten met wapens en cirkel :P

Kun je ook dingen als in/uitstappen disablen en teams forceren? (bijv. 1 tegen 99)?
Als dat soort dingen niet kan is het al mislukt.. dan ga je zo'n Fox Hunt nooit kunnen doen en een race-mode ook niet.

Als dat wel kan dan Death Race, 4 man in UAZ met Uzi's en dan racen en elkaar slopen :P

Of iets met extreem weer (nog veel erger dan de regen) of life drain als je niet beweegt oid. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
En de beste tip voor alle newbies: doe geen schoenen aan (behalve solo misschien).

Ok nog even toelichten: hierdoor klinken je voetstappen anders dan met schoenen aan. Als je dus in squad allemaal op blote voeten loopt en een tegenstander niet, dan hoor je direct dat het dus geen teammate is.

[Voor 58% gewijzigd door Angeloonie op 02-06-2017 13:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
DikkeBMW schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:21:
[...]

Jammer dat ze zeggen dat helmen en vest niet mee te nemen zijn. Dat mis ik nu wel. Vanmijpart nemen ze veel ruimte in beslag, maar ik vind het niet onlogisch dat dit zou kunnen. Zeker in de beginfase als je met een squad aan het looten bent.
Volstrekt logisch en ook de verklaring is logisch. Zit jij te wachten op tegenstanders die 4 helmen en 5 vests bij zich hebben en dus nauwelijk neer te krijgen zijn?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:04:
[...]

Zou inderdaad niet voor dit spel gaan upgraden gezien er nog vele optimalisaties moeten komen.
Stiekem toch aan het doen hier (van 3470 naar 7700K)

Kreeg gisteren een tip van @spartacusNLD om de graphics juist niet op Low te zetten maar op Ultra, omdat schijnbaar bij Low de CPU het doet ipv de GPU. Dus aangepast en nu én een mooiere game, én ineens veel meer FPS :D Waar ik voorheen tot max 60 ging en bij wat drukte soms naar 30 dook zit ik nu soms gewoon op 80 en dropt het nauwelijks onder de 50. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:15:
Nog wat super waardevolle tips die je vast niet allemaal al kende

- extra snel healen door bandages
- Snel naar beneden springen zonder val damage
- hud uitschakelen voor mikken op een vijand die je dode teamate loot
- uitleg over zwemmen duiken en omhoog
- liggen buiten de zone vermindert damage
- hoger springen door W, springen en Crouch
- items gebruiken als lokaas
- granaten gooien
- keybindings
- scoped blijven tijdens snipen
- items oprapen tijdens jumps
- uitleg over uit auto's stappen aan de bijrijder kant
- sneller weg rijden met auto's met shift + W + spatie
- uitleg over de map qua afstanden
- alle land voertuigen spawnen met de neus naar oost
- alle water voertuigen spawnen met de neus naar west.

- M249 heeft weinig recoil als je prone ligt
- sneller de game laden door de Bluehole animatie te verwijderen

[video]

En het topic op het BuG forum + de spelers voor als je mee wilt doen: alhier klikt men
Fixed that for you :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Is nadat dat filmpje gemaakt is aangepast :P

Makkelijkste om te onthouden is simpelweg dat voertuigen altijd aan de weg staan of in een garage. Ik heb volgens mij nog nooit een spawn gezien waarbij hij binnen 5 meter van een #random huis geparkeerd stond. :P
M.a.w.: staat een voertuig niet langs een weg of in een garage: opletten! :+

Gisteren nog een bizar einde van een goede pot.. Waren met 3 man over in de laatste 10 oid en lagen ergens in een graanveld plat. Er zat zo'n 30 meter tussen ons 3 in. De meest linker speler schoot op wat enemies die een stuk verderop (~150-200m) achter een boom zaten, maar op dezelfde hoogte.
Vervolgens worden de andere 2 spelers, die plat op hun buik in het graan lagen en niets deden met bizarre precisie bijna geoneshot. Hoe de f*ck kan dat.. Hoe zagen ze ons ooit? Kijk degene die schoot zat gecrouched dus die zie je wel ja, maar wij lagen helemaal plat ffs. En dus ook nog zeker 30 meter van elkaar af.

[Voor 36% gewijzigd door Angeloonie op 09-06-2017 13:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Je komt volgens mij in zowat iedere zone het beste weg met iets bruins.
Qua pants blijf ik bij de Combat Pants - Brown, en qua shirt loop ik momenteel met Long Sleeved T-shirt (Black). Maar ik denk dat ik naar een Dirty Tank-top (Grey) of Tank-top (Charcoal) switch. Zo zijn mijn armen wat lichter en dat blend weer een beetje zoals bruin/houtkleur.

Bloody Shirt komt bij mij als wit over en wit is de enige kleur die écht nergens kan zeg maar :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
gotfurrr schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:42:
De enige kleur die echt slecht is, is zwart. Verder wil je in principe een patroon in je kleuren hebben, dus bijvoorbeeld de camo pants.
Zie niet hoe zwart slecht is, enkel op de zandondergronden is hij misschien niet ideaal. In gebouwen werkt hij goed en ook op groene ondergrond en achter bomen of in de schaduw werkt hij. Wit daarintegen blend nergens mee. :P Qua shirts is het gewoon een beetje karig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
gotfurrr schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:22:
[...]

zwart is gewoon een hele slechte camo kleur in bosgebied/gras/zand. Kijk maar eens of er militaire camo is met zwart voor dit soort gebieden
In zand wel ja, in bos valt het best mee als je achter een boom zit of in de schaduw :) Daar wil je met wit niet zitten.

Maar goed, een echt ideale kleur is er niet helaas :/
Voluptas85 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:46:
Ik overweeg serieus om dit spel aan te schaffen, maar vroeg mij af in hoeverre deze game "casual friendly" is? In het verleden wel eerder shooters gespeeld (met name CS:Source en recentelijk Overwatch), maar niet van deze survival spellen. Is het meteen al leuk voor de meer casual speler of heeft het spel een steile leercurve?
Tsja leercurve is wel steil ja. 1 fout en je bent dood bij wijze van spreken. Je kunt ook niet ff rustig leren ofzo :P Maar je hebt vrij snel door hoe het werkt, 3-4 games zou voldoende moeten zijn om het door te krijgen, zeker als je via Discord in squad speelt.

[Voor 47% gewijzigd door Angeloonie op 09-06-2017 21:29]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
N.Uckerman schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:08:
[...]

Oke dankje, maar als ik de settings hoger zet trekt de pc t nog minder. Betekent dit nu dat mijn CPU te zwak is voor lage settings op dit moment, en mn GPU te zwak voor hoge settings?

Want ik snap dat mijn CPU het spel eigenlijk zou moeten aan kunnen, maar feit is dat mijn CPU op 95% draait met alles op ultra low..
Let overigens op: die guide is echt niet de waarheid. Daar geven ze zowat alles op Very Low aan als beste performance, terwijl dat dus echt niet zo is als de CPU de bottleneck is (wat bij mij met i3470/980GTX het geval was).

Ik had zelf alles op Low/Very Low staan, maar schommelde tussen 40-60 FPS. Vervolgens heb ik wat settings naar Ultra gezet en zit ik op 60-80 FPS. Puur omdat op Low/Very Low de CPU ipv de GPU het werk gaat doen. Nu is mijn CPU wat ontlast waardoor ik dus FPS winst heb én betere graphics.

Krijg binnenkort een 7700K dus verwacht dat het dan nog beter wordt, maar het is dus echt niet zo dat alles op Low/Very Low beter is dan Ultra, hangt puur af van waar je bottleneck zit.

Even opgezocht en dit zijn de settings waar ik nu mee speel en waarmee m'n CPU ontlast wordt:

[Voor 38% gewijzigd door Angeloonie op 12-06-2017 10:37]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
beebie121 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:19:
[...]

ik heb net dezelfde instellingen gebruikt maar ik haal nu ongeveer 50-60 fps. Heb volgens mij nog geen 80 gezien. Dit was wel met streaming en browsers op achtergrond. Maar zal dat zoveel impact hebben?
Geen idee maar ik zou zeggen probeer het eens zonder :P Browser boeit niet gok ik (doe ik ook) maar streamen zou best impact kunnen hebben ja.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Yonix schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:51:
[...]

Ik heb al best wat streams en reviews van het spel bekeken, want ik ga niet zomaar 30 euro betalen voor een 'Early Acces'. Ik begrijp dan ook best dat campen een onderdeel is van de gameplay, want het is immers een survival game. Echter, ik doelde meer op het soort speler dat een game kan verstoren/verpesten door - in dit geval - het spel 'kapot te campen'; heel de tijd op één locatie te blijven zitten en alleen te verplaatsen bij het kleiner worden van het speelveld.
Ja dat kan en ja dat is ook strategie.. Maar hij zal altijd moeten moven tenzij hij echt 100% geluk heeft met alle cirkels.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Finally.. 1e dinner sinds de reset :)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Korkss schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:05:
Lang geleden dat ik met een game zoveel plezier heb en weinig frustratie! Tuurlijk baal ik soms als ik gekilled word ofzo, maar binnen 1 minuut begin je weer opnieuw en ben ik alles vergeten wat eerder mis ging. Zeker mijn 30 euro waard dit!!
Weinig frustratie herken ik niet echt :P

Gisteren nog dood gegaan doordat ik uit mijn boot stapte die maar met 5km/h oid nog vaarde
|:(
Of doodgaan door 1 enkel schot terwijl je zelf 4 hits in iemand ramt. Of 30+ hits in iemand rammen en nog geen knocked out krijgen 8)7 Of met een motor over een niet-waarneembaar hobbeltje rijden waardoor je een frontflip maakt en dood gaat.. :')

:P Veel van dat soort irritante shit vaak. Maar goed het is ook nog EA..

[Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 13-06-2017 12:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Printscreen button stuk? :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
BenVenNL schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:01:
Je kunt gewoon niet boos worden op het spel zelf, dat is het mooie van de hele setup. Als je dood gaat is het jouw eigen fout, ben je onvoorzichtig geweest.
Minus de bugs en andere shit die de game soms bij je flikt :+

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Flamesz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:29:
Hebben ze de matchmaking voor duo er uit gehaald? Het is al een tijdje terug maar ik heb zeker een paar potjes met randoms gespeeld in duo via de matchmaking.

Als je voor wat voor reden dan ook in je eentje tegen duo's of squads wil kan je die gamemodes ook in je eentje joinen met auto matchmaking uit.
Matchmaking met Duo ken ik niet, heb nog nooit gehad dat we met een duo een 3e/4e man erbij kregen, enkel pas vanaf 3 man.

Edit: ah wacht, je kan in het menu links natuurlijk wel kiezen voor solo/duo/squad. Als je in duo zit en daar dus voor Squad kiest werkt het wel.

[Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 15-06-2017 12:05]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ollievssn schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:04:
[...]

Je kan als duo queuen in Squads dan krijg je max 2 mensen erbij
Yuh zie edit :+

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Dinner van gisterenavond :) Met @shroudster & Hemical & The_Marsmellow

Vanuit het oogpunt van @shroudster en vanaf 20:33 vanuit mijn (@Angeloonie) oogpunt.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ahh molotov.. My favorite suicide xD

De 2x dad ik dat ging gebruikt heb vloog hij niet netjes door het raamkozijn (zonder glas) maar besloot hij daar vlak voor al tegen de vensterrand ploffen.
Sindsdien geen molotov meer aangeraakt :+

[Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 16-06-2017 13:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
SouLLeSSportal schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:39:
[...]

top tip, gebruik eerst even pistol voor de ruit inschieten en dan granaatje er in. Als je het timed met teammate werkt dat vaak wel goed, en altijd even cooken zodat die gelijk ontploft als die op de grond ligt.
Vandaag last van lag als een malle, ook weer een geweldige hitreg, 2x kar98 vol op de borst, 2 hits met scar l op 100 meter ofzo, en meneer liep vrolijk verder. Bij mijn weten moet die al lang en breed down zijn dan. alle vier de schoten zag ik de bloedspray van een hit.
Zoals ik in m'n post al zei was de ruit er al uit :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
JulianI-Intel schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:57:
Beste tweakers,

Ik denk ik plaats het in dit topic.

Ik speel nu ook zoals velen Player Unkown's Battlegrounds.

Ik speel alles op ultra op 1440p.

Ik speel met een GTX 1080 i7 6700k en 16gb ram.

Ik heb soms 70 fps en soms ineens 34.. mijn vraag is hebben jullie ook zulke fps drops?

Dank.
Niet alles op Ultra zetten helpt.

Deze settings leveren mij de meeste FPS op:

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
kazzzdafke schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:14:
[...]

Zo heb ik ze ook, enkel post proc op high en screen scale op 120.
Waarom heb jij op low en 100?
Postprocessing is gewoon kut (bloom etc.), hou er niet van. Screenscale eerlijk gezegd niet geprobeerd.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ircghost schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:12:
[Mbr]Op basis van een TR heb ik in de TW toegevoegd dat mensen samen kunnen gamen via Discord. Het werd wat te vaak gevraagd in het topic, ondanks dat je er al bijna over struikelde als je een willekeurige post las :+ .[/]
<3

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
JulianI-Intel schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:01:
[...]

Bedankt zal het proberen!

Heb jij ook een i7 6700k en GTX 1080?
Had een i5 3470 tot vorige week vrijdag, nu een 7700K en GTX 980.
Met deze setup zit ik tussen de 90-110 FPS afhankelijk van de situatie. In de plane nog wel ~50 oid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:34:
Op Discord gebruiken we Discord... Volgens mij doet niemand wat met Teamspeak.

Misschien kan @GeoffLx die uit de OP halen?
Thanks voor de notificatie. Ik heb de TS uit de OP gehaald!

Heb overigens ook nog een extra Discord link onder de banner gezet. Zou nu toch wel duidelijk moeten zijn. ;)

[Voor 15% gewijzigd door GeoffLx op 19-06-2017 14:42]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
mgkoks86 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:26:
[...]

Voor zo'n fps zou ik een gat in de lucht springen, draai hier op 16GB, FX8350 en een GTX 1080TI op max 60 fps maar in de meeste gevallen rond de 20 FPS 8)7
En de settings die ik postte geprobeerd?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ouch :P Speel je ook nog 4k oid? Speel zelf 1920x1080

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
mgkoks86 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:39:
Ja ik heb een 4k scherm staan en ben al terug gegaan naar een 2k resolutie Angeloonie, @418O2 I know de CPU heeft zijn hoogtij dagen wel gehad. Alleen met de mooie dagen van afgelopen week, is het verleidelijk om een upgrade nog even uit te stellen tot na de zomer. En de ontwikkelingen van Amd en Intel af te wachten, maar het is wel erg verleidelijk om een nieuw setje aan te schaffen.
Resolutie nog wat terugschroeven? :P Gaat toch niet om de graphics in PUBG

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
UMP + Kar (met minimaal 4x scope) any day O+ UMP is goed genoeg voor mid-range en long-range liever een Kar dan SKS.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Lipst3r schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:27:
[video]

Gisteren heeft iemand mijn triple kill nog opgenomen! Heerlijk die M416 :D
Ziet er lekker vaag uit in de replay, die 2e/3e kill gaan dwars door de muur heen :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Toch sneu om Stalber zo nutteloos te zien :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Gisteren een redelijk aantal duo's gehad, ging erg lekker maar toch maar 1 win. Wel 2x 2e en volgens mij nog een paar keer top 10. :)

Iemand die weet hoe die laatste dood ging door een speler die al lang dood was (#5)? :P

(gok dat hij z'n nade of te lang aan het cooken was of dat hij hem verkeerd gooide, maar de speler die hem gedamaged heeft de kill kreeg)

Jammer dat de speedbump op 11:50 geen roadkill was _O-

Nog een super intens potje met @shroudster die aan het einde de boel oprolt :P

[Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 26-06-2017 09:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
IdieEasy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:30:
[...]

Overigens vindt ik het nog steeds een kleine WTF dat een utility belt echt +50 capacity lijkt te geven.
Waarom zou je hem dan niet dragen?
Is dat echt zo? Lijkt mij sterk namelijk. Ja dus :P Zit ook wel in de andere kolom in de inventory

[Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 27-06-2017 09:50]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
:(

In de bunkers, 7 alive, 4 man boven, wij zitten binnen... en dan wordt je dus 1e of 2e, toch?

[Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 29-06-2017 23:53]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ach sinds de update van gisteren is het oppakken van items sowieso sneller, ook buiten de inventory.

Al met al echt een top patch die veel dingen beter maakt (voor mij in ieder geval):
- Items buiten inventory oppakken is veel sneller.
- Reloaden kun je nu onderbreken om bijv. een deur te openen (ideaal voor shotty+R1985)
- Performance is weer verbeterd. Merk duidelijk verschil en bij mij is het vooral de movement die ineens een stuk vloeiender aanvoelt.
- Motorrijden is beter + het geluid van de motor klinkt nu goed.
- Deuren openen en instappen lijkt minder lag te hebben, tot nu toe was het iedere "F" raak. :) Zijn we van deze shit af:

[Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 30-06-2017 09:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
kazzzdafke schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:16:
Welk progje kan je ingame de belasting per cpu laten zien? En ook mss gpu?
MSI Afterburner met Rivatuner

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Deze settings leveren mij de meeste FPS op:

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ach, uiteindelijk ga je altijd dood door je eigen fouten (afgezien van de bugs/glitches soms). Kun je alleen maar van leren. Zoals @Tsurany al zei: je auto al eerder veilig stellen (of in ieder geval de fuel checken) bijv.

Ik ben zelf bijvoorbeeld erg fan van het parkeren van auto's ín de huizen met de garage (wel met de neus naar buiten natuurlijk). Liefst nog om het hoekje zodat hij nog minder zichtbaar is :P

Maar uiteindelijk maak je weer ergens een fout waardoor je dood gaat. Gisteren ook weer een paar potjes redelijk kansloos ten onder gegaan. En dan heb je een potje waarbij je verder komt en dan vergeet je achter je te blijven kijken waardoor je alsnog van achteren geraped wordt omdat de focus te veel vooruit ligt. Helaas ook al 9 dagen geen chicken dinner meer gezien ;(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Jorissie87 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:28:
2) Wanneer je op afstand op iemand schiet of met silencer (m.a.w. hij ziet jou nog niet) gaat die persoon waarschijnlijk z.s.m. op zoek naar cover. Wanneer hij achter een steen of boom zit kun je het beste op hem (die richting) blijven vuren. Anders weet die persoon dat hij veilig zit. Wanneer hij denkt dat hij nog in jouw zicht zit zal hij weer verplaatsen en mogelijk in jouw vizier :)
Die tip zie ik vaker maar snap ik dus niet. Die persoon die achter de boom/steen zit weet dus dat je hem niet kunt raken als je blijft schieten op hem maar hem dus niet raakt. Dus hij weet dat hij lekker kan blijven zitten. Dat heb ik zelf ook, als ik schoten blijf horen maar niet geraakt wordt vind ik het dikke prima en zit ik dus goed.

Ik stop vaak juist even met schieten (silenced) vlak voordat hij in cover gaat zodat hij misschien al denkt dat hij veilig is en dan juist aan de verkeerde kant van de boom/steen gaat zitten omdat hij denkt dat het schieten daarom is opgehouden.

[Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 14-07-2017 11:19]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
De randomness in de game is trouwens wel echt freaking irritant soms..

Eergisteren een game waar we met 4 man in Yasnaya zaten en letterlijk allemaal wel 2 of meer 4x scopes vonden. Gisteren zaten we tegen het einde met maximaal een 2x scope en een Kar/AWM.. Terwijl we flink wat plekken geloot hadden gewoon geen enkele 4x of 8x.

En dan heb ik het nog niet over huisjes waar 3x dezelfde shotgun in 1 kamer ligt of 3 helmen op elkaar :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
ScrooLoose schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:34:
Level 3 helm, full health en dan van uit het niets met 1 headshot gedood worden... kan dat :?
Zo ja wat heb je dan in vredesnaam aan een helm.
Normaal: Nee (muv AWM)

Met wat lag erbij: Ja :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Rappa1985 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Je bedoelt stabieler toch? Het is toch niet dat je opeens verder zoomt?

Vergeet ook page up/down voor zeroing niet.
Uhh jawel hoor, ook verder met Red Dot en Holo

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Nou maar wat ingame controls tips oplijsten dan voor mensen die het nog niet ontdekt hebben :)

- Door in een voertuig op Ctrl + [1-5] te drukken kun je van seat wisselen. Zo kun je bijvoorbeeld aan de passagierskant gaan zitten om daar uit te stappen of om al rijdend te schieten als je solo bent.
- Met Red Dot en Holo sights kun je een klein beetje inzoomen door tijdens het scopen op Shift te drukken.
- Met Q en E kun je tijdens het aimen over je shouder (dus RMB ingedrukt) van schouder wisselen.
- Gebruik van Bandage - First Aid - Medkit - Booster zit aan hotkeys (standaard bijv. 7-8-9-0) hiermee kun je sneller healen zonder dat je naar je inventory moet en daar extra clicks moet doen.
- Je kunt hoger springen door Jump+Crouch tegelijkertijd in te drukken (en zo goed als tegelijkertijd W-A-S-D om te bewegen) hiermee kun je over sommige obstakels heen komen (bijv. de iets hogere gaten in muren of op kistjes of over railingen.
- Met "Alt" ingedrukt kun je om je heen kijken zonder je character daar naar toe te draaien. Kan ook tijdens het rennen om achter je te kijken bijvoorbeeld.

Nog andere tips puur m.b.t. de wat meer "verborgen" controls? :P

[Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 18-07-2017 14:52]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Thanks @Crazy Harry aangepast :)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Wil best een nieuw topic maken en deze voorlopig onderhouden, maar is @GeoffLx het daar mee eens? :+

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
@Bloodhoundje Tsja op SSD zetten is sowieso altijd een goed idee. Check ook mijn favoriete instellingen een paar pagina's terug, je moet veel meer FPS kunnen halen.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
nvm

[Voor 97% gewijzigd door Angeloonie op 19-07-2017 11:48]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Crazy Harry schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:15:
[...]

Ben ik nou zo scheel dat ik die instellingen niet terug kan vinden? :X

Edit: Frontpage was het: Angeloonie in 'nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt servers voor firs...
Of:
Angeloonie in "[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds"

:+
Tsurany schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:27:
[...]

Ik had je op z'n minst afgestraft met een 9mm kogel in je enkels :+

Ach ik ben gisteren met een headshot van een Kar98K uit de boot gesniped terwijl ik nog luidkeels claimde dat ze ons toch niet konden raken. Zelfs de fameuze zin "They couldn't hit an elephant at this distance" heb ik nog geuit... gelukkig kon ik wel midden op de zeebodem gerevived worden 8)7
Dat laatste is mij echt een doorn in het oog.. Bijv. in Watertown, als je daar iemand knocked is de kans heel groot dat hij vrolijk onder water zit/gaat en je hem dus niet kunt killen en ze hem doodleuk weer reviven waarbij de reviver ook lekker onder water kan zitten.

Hoop echt dat ze daar iets aan doen, bijv. dat je knocked onderwater maar heel kort kunt ademen.
Neerschieten tot 1 meter onder water is wat mij betreft ook prima, als is het niet realistisch (zie hier)

[Voor 39% gewijzigd door Angeloonie op 19-07-2017 13:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:43:
[...]

Tekst? Boooooring!
[video]

Ze zouden vooral penetration toe moeten voegen voor de eerste 20cm voor alle wapens zodat je mensen die aan de oppervlakte zwemmen wel kan raken. Vervolgens enkel verdere penetration voor klein kaliber wapens tot ~2 meter. Wat met een hoek van een graad of 30 dus slechts een meter onderwater is voor de zwemmers. Reviven onderwater zou er wel uit mogen ja, slaat niet echt ergens op.
Nu je het zegt, dat lijk mij de makkelijkste oplossing: onder water reviven gewoon uitschakelen. :)
Crazy Harry schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Dat is meer dan een paar pagina's :o
Relatief gezien een paar :+ (50 posts per page hier)
bamboe schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:46:
Ze hebben gisteren eenstreamer (drDisrespect) gebanned, hij deed een erg lompe onnodige team kill omdat ze een plek te kort hadden met vervoer, ik vind het een goede zaak, ik zag het live gebeuren toen ik de stream van anthony keek en had iets van wtf doet hij nu dan weer.
Yup hadden we het gisteren over: Tsurany in "[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds"

Voor de lol heeft PU nog iemand die er om vroeg gevonden en gebanned _O-
https://twitter.com/Battl...status/887265797076271104

[Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 19-07-2017 13:58]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Zo dat was een nutteloze kutavond zeg. 1 4e (met 5 remaining) maar verder ging het nergens over :F

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
TS geupdate :Y) Toevoegingen, tips, correcties zijn uiteraard welkom!

[Voor 64% gewijzigd door Angeloonie op 20-07-2017 14:04]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik wil een wall of text voorkomen. :P Zie hoe lang jouw post is en hoe kort het lijstje met instellingen. Ik zeg ook niet voor niets dat het een basis is om te tweaken , vooralsnog lijkt een goed beginpunt omdat het bij veel mensen goede FPS lijkt op te leveren. Omdat ik liever niet grote lappen met tekst en uitleg in de TS wil (want hoe meer text hoe minder er gelezen wordt) laat ik dit lijstje staan, maar misschien heeft iemand ergens een linkje naar een post op Reddit oid met daarin de uitleg van alle settings? Dan zet ik die er bij mochten mensen meer info willen.
Ebayzo schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:21:
[mbr]Op de man reageren is nergens voor nodig [/]

--

@Tsurany

Topic staat vol met filmpjes (inclusief mij) maar de selectie was al wel te raden vooraf ;)

Het begint serieus een beetje een jeuk topic te worden.
Tsja, heb gewoon de laatste paar pagina's gepakt en daar random wat video's uitgeplukt. Als je nog een mooie hebt is hij welkom hoor. Heb totaal geen voorkeur (ik heb volgens mij misschien maar 1x met Tsurany gespeeld ofzo? :?)

Video's zijn gewoon om een indruk te geven van hoe een sessie ongeveer kan zijn. Dat kan dus in feite gewoon elke video zijn, dus dan pik ik er wat uit. Heb die van je random momenten er nu ook bij gezet.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
gotfurrr schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:50:
[...]

laat dan de tekst achter // weg, wat er nu staat is namelijk helemaal geen goed beginpunt.
Want?
Deze instellingen zijn door diverse tweakers overgenomen en tot nu toe heb ik enkel positief geluid gehoord, niemand heeft minder FPS gekregen (althans, dan hebben ze in ieder geval niets laten horen) en er zijn diverse anderen die nog hebben geprobeerd om te tweaken maar alsnog op dit lijstje uitkwamen. Zoals ik zeg: het is per systeem anders, maar een aardige basis (iig beter dan de standaard settings die velen nog gebruiken).

[Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 20-07-2017 14:54]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
gotfurrr schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:56:
[...]

je vraagt om feedback, die geef ik met toelichting(!!!), dus waarom je nu nog "want?" vraagt, vind ik opvallend.

je hoeft het niet eens te zijn met de feedback die ik je geef, maar het is gewoon een feit dat die instellingen die nu in het TS staan voor verbetering vatbaar zijn.

Dat je enkel positief geluid hebt gehoord is leuk, maar het kan natuurlijk altijd beter 8)
Probleem is alleen dat je niet verder komt dan "dit zijn niet de beste" en een alternatief lijstje, niet waarom die instellingen niet de beste zijn. Als ik jouw lijstje bekijk zitten daar ook instellingen tussen die bij lange na niet de beste zijn (bijv. textures op (very) low, wat weer CPU belasting oplevert). Ik wil best iets aanpassen maar van dit lijstje is gewoon bewezen dat het al snel flink wat FPS kan opleveren tov de standaard instellingen.

Kijk als 1 van de instellingen ipv Ultra op Low moet omdat dit dramatische FPS verbetering oplevert dan pas ik dit direct aan, maar omdat het ook per systeem weer anders is blijft het lastig (lees: onmogelijk) om hier een 100% kloppend lijstje van te maken. Daarom: een effectieve lijst voor veel spelers en dus een prima basis om aan te gaan sleutelen zonder dat je alle instellingen moet gaan uitzoeken.

Ik ben het met je eens dat een uitleg van de instellingen wel handig kan zijn, maar heb nog geen goed (en vooral: up to date) overzicht gevonden.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
gotfurrr schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:08:
[...]

ik weet niet waarom je nog om feedback vraagt dan |:( ik heb volgens mij volledige uitleg gegeven waarom je een bepaalde setting zou moeten kiezen als start.
Feedback is niet zeggen "het is niet goed, dit is beter", het is onderbouwd aangeven waarom iets niet goed is. Heb je dit lijstje instellingen zelf al eens geprobeerd eigenlijk? Ben benieuwd wat t.o.v. jouw lijstje het resultaat zou zijn bijvoorbeeld.
Ik zal vandaag of morgen wel eens jouw instellingen er in gooien en het effect bekijken.
textures op very low/low die voor extra cpu belasting zorgen? heb je dit gemeten? (ben er oprecht benieuwd naar)

Ik heb wel wat gemeten: zo gebruik ik bijvoorbeeld een gtx 970, een low/midrange kaart die prima pubg kan draaien, maar niet op ultra settings uiteraard

Zonder AA en voor de rest alles op very low en textures op low, draait de kaart rond de 80% belasting. Met AA draait de kaart op 100%. textures op ULTRA, icm AA op ultra, zorgt voor brakke frametimes vanwege het geheugen van de gtx 970.

Textures op ultra gaan ver over de 4 gig heen. Als je niet meer dan 4gig VRAM hebt, dan is de kans groot dat dit een negatief gevolg heeft.

CPU load (heb een 6700k) blijft met wat voor een textures dan ook, rond de 60-70% max per core. ik heb geen enkel verschil gemeten, maar wellicht dat jij een andere ervaring hebt.
Ik heb zelf een 980 met 4GB VRAM en een 7700K, en draai met deze settings tussen de 85 en 105 FPS. GPU zit niet op volle load (zowel mem als core) en CPU ook niet, een prima verdeling tussen CPU/GPU dus. Veel zaken die op Very Low/Low staan in PUBG worden dan door de CPU ipv de GPU overgenomen, want dus averechts kan werken als je CPU al hoge load heeft.

Ik heb nagenoeg alle instellingen aangepast en het verschil gemeten. Als ik bijv. de textures op iets anders dan Ultra gooi verlies ik (flink wat) FPS, zo'n 20% FPS en CPU load gaat omhoog.

Maar goed, aangezien jij hier geen zin meer in hebt ben ik er ook klaar mee. Het blijft een prima basis voor velen van ons, en er staat duidelijk bij dat het geen garantie voor beste FPS is en ook per PC anders is. Een 100% perfecte lijst is onmogelijk, en niemand is verplicht deze instellingen over te nemen. Ik heb hem er alleen in gezet omdat het gewoon bewezen is dat dit bij velen FPS-winst opleverde, dus daar baseer ik op dat het een aardige basis is waarmee iedereen vrij is om te knutselen.
Weet niet wat je nog meer van mij wilt, want als ik jouw aanpassingen overneem dan komt morgen iemand anders met opmerkingen dat dit voor hun weer minder FPS oplevert.
Dreanor schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:22:
@Angeloonie
Wat betreft het kopje Tweakers quick tips heb ik nog wel een paar snelle toevoegingen;

Maps
Ik weet dat er ook een interactieve map is waar je de vliegtuig vluchtroute kan tekenen en deze ook je max afstand wat met parachute te halen is aangeeft. Ik zit op werk O-) dus heb de link niet bij de hand, zal later de link zoeken en hier posten.
Klinkt interessant, gooi de link maar via DM door en dan voeg ik hem toe!
Healing
Misschien ook aangeven dat boosters (Redbull/Painkillers/Adrenalineshot) ook loopsnelheid vanaf bepaald moment verhogen?
Thanks, even opgezocht en met 100% boost 6.2% runspeed :)
Done!

Controls
- Wisselen van zitplek werkt ook in vliegtuig (indien 1-5 vrij is).
- Waarbij Shift de standaard "hold breath/steady aim" key is.
- Met Q en E kan je ook leunen als je ze ingedrukt houdt. Bijvoorbeeld om een hoek leunen waarbij de camera in third person ook wijzigt (en je misschien net wat beter zicht krijgt).
- [Geen toevoeging]
- Ramen in kerken zijn zo betreedbaar en dit kan je oefenen in de lobby bij de gele zeecontainers(via de vaten op de container proberen te springen).
- [Geen toevoeging]
Aangepast! (vliegtuig is ook een voertuig :+). Heeft het wisselen in het vliegtuig nog enig nut? :P
Grafische instellingen
Een toelichting van voor/nadelen zou idd heel fijn zijn, bijvoorbeeld dat post processing het spel ook donkerder/lichter maakt.
Ik ga binnenkort wel eens kijken of ik van alle instellingen een vergelijking kan maken tussen very low t/m ultra. Moet ik niet doodgeschoten worden ondertussen :+

[Voor 23% gewijzigd door Ircghost op 20-07-2017 15:55]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Dreanor schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:43:
[...]

Jazeker, opvallend genoeg heeft wel wel degelijk nut. Behalve dat je bij het raampje kan gaan zitten :+ bepaalt de positie in het vliegtuig ook de positie van je character op het moment dat je uit het vliegtuig springt.

Zit je op een stoel met je gezicht naar het zuiden, dan spring je ook uit het vliegtuig met je gezicht naar het zuiden. Als je naar het noorden wil moet je dan draaien in de lucht. Als je kan wisselen naar een stoel die op het noorden gericht is scheelt het toch net iets. :P

I know, niet spectaculair maar alle beetjes helpen. ;)
:o
Wow, dit wist ik niet. Reteirritant als je met je kont naar je marker uit het vliegtuig valt. Thanks voor de tip! (staat nu apart in de TS er bij)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Killcam enkel in solo en bij laatste kill in squad kan prima, hoop dat ze hem niet enkel in solo gaan doen. Maar replay kan die rol natuurlijk ook grotendeels overnemen als je gewoon in free camera mode door de map kan vliegen.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Tsurany schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:39:
"We have also identified the major issue causing the downtime seen over the past week, and will push a fix next week to resolve it."
https://twitter.com/PUBAT...status/888799732780421121
Wanneer was er downtime dan? :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik gok dat ze een systeem er achter hebben die checked hoe vaak een bepaalde user gereport wordt en ze die er dan uit pikken.
Als ze 30 reports over 1 user hebben is het aannemelijker dan 100 reports over 100 users.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Darkvisje schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:01:
Oke lets change the subject! (komt van reddit)

Ik wil dit:
[afbeelding]
Wat een domme suggestie, waarom niet gewoon een slider ipv -/+. Dan kun je ook je ammo gewoon makkelijk slepen met de slider, veel sneller dan 4-5 keer klikken als je wat ammo wilt droppen.
Gewoon hup slider beetpakken en naar het midden slepen. Eventueel kun je de slider laten locken op 5/10-tallen maar van mij mag hij ook per 1 gaan, of ik er nou 37 of 41 drop maakt mij ook niet echt uit.

[Voor 27% gewijzigd door Angeloonie op 08-08-2017 14:07]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
kazzzdafke schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:03:
Hmmm nog niet meegemaakt eerder maar kost me wel de kip.. scope ziet dubbel..

En nee is niet van de cirkel want heb al meerdere malen buiten de cirkel of in gelijkaardige omstandigheden zitten scopen..

[video]
Precies hetzelfde een keer gehad, ook 1v1, had hem in de sights en toen ineens die blauwe waas en ging ik dood _O-

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Gisteren met 3 man (:w @shroudster @The_Marsmellow) paar squad games gedaan op Asia _O-

1e pot: Vrij snel over, alle 3 door dezelfde gast gekilled.
2e pot: Dinner! Met volgens mij iets meer dan 20 kills in de squad (shroud had er 11 dacht ik)
3e pot: #6, wel met weer 10+ kills.
4e pot: Dinner! Weer iets van 20 kills in de squad

In die 4e pot gewoon heel Rozhok en heel School voor onszelf, weet niet wat die aziaten doen maar op goede lootplekken jumpen doen ze niet.

Wat zal de realiteit hard zijn als we weer op EU zitten :+

[Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 15-08-2017 13:00]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Jorissie87 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Op Asia servers spelen heeft niet perse voordeel omdat de gemiddelde aziaat noob zou zijn maar vooral omdat je ranking daar niet telt. Je wordt dus op een nieuwe ladder onderaan geplaatst tussen de noobs. Als je er vaker speelt zul je zien dat het gewoon weer wat moeilijker wordt. Jullie speelden dus waarschijnlijk met mensen die niet eens wisten dat bij RozHok/School goede loot te halen is.
Dat snap ik ook wel ja :P

Maar als je hetzelfde in EU of US zou doen dan is het een wereld van verschil. Daar jumpen de mensen ook op lage rankings op de goede lootplekken. Hier was dat echt nauwelijks het geval: 1x vol op military, uiteindelijk maar 2 squads erbij, 1x dus Rozhok+School met enkel onze squad. Op EU heb je nagenoeg altijd wel een squad per appartment/school/Rozhok en meerdere Military.

Dus in vergelijking zijn de Azianten in mijn ogen iets meer noob dan de EU/US noobs :+

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Lipst3r schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:24:
[...]

Toen wij ook af en toe nog AS servers deden hadden we ook dat gevoel. Schiet je iemand knocked midden op een veld. Gaat zn teammate hem reviven xD 8)7
Dat soort dingen zagen we ook inderdaad haha.

Op een gegeven moment vlakbij Gatka in open veld in de cirkel. @shroudster schiet 2 man af die daar met een UAZ aan komen rijden, die zijn dood in het veld. Hij heeft ze geloot en zag dat er een Kar lag.
Ik was 100 meter verder aan het klooien, en was onderweg naar een ander huisje. Die route afgebroken om de Kar op te halen en kon rustig zitten en looten, en weer dwars door open veld terug.

Hier had ik normaal al minstens 6x dood geweest, en hier geen eens een schot op mij gehad _O-
Speelt wel lekker relaxed.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:14:
Gamescom begint over circa 10 min op twitch.

ook is er weer een nieuwe afbeelding van de nieuwe map geplaatst.
[afbeelding]

zijn een stuk hogere apartments dan we gewent zijn
Als ik het goed zie dan is enkel de begane grond en 1e etage bereikbaar in de hoge gebouwen.

Kijk bijv. het lichtgrijze gebouw linksonder, BG/1e etage zien er "normaal" uit en vanaf de 2e etage lijkt alles dicht te zitten. Ook bij de rest van de gebouwen lijkt dit zo te zijn. Dus hooguit 2 etages te looten, en dus geen campen vanaf de 10e etage.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
RedHat schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Een M416 voelt veel accurater dan een M16 (Althans dat is mijn beleving) en daarom kiezen veel mensen voor de M416 omdat hij gewoon vriendelijk in het gebruik is.
Ik ervaar het weer precies andersom. Sinds tijd kies ik eigenlijk altijd voor de M16 ipv de M416 als ik minimaal een 4x scope heb. Het is een soort AR sniper variant. De bullet speed is ook iets hoger dan de M416 en de RoF ook.

Ik krijg bij de M416 soms ook het gevoel alsof hij niet schiet, of dat m'n kogels niet bestaan. Misschien is het de recoil of het geluid, maar het lijkt soms wel "nep" ofzo.

Een M16 met 8x (en eventueel ook nog een silencer O+) heeft mij de afgelopen weken echt veel kills gebracht.

Mijn ideale setup nu:
1. UMP
2. M16 of Kar/SKS (of Groza natuurlijk)

AK/Scar/Uzi enkel bij gebrek aan opties. Vector kan bij gebrek aan UMP (maar enkel met Extended Mag), en M416 is mijn alternatief voor 5.56 als ik geen M16 heb. MK14, AWM, M24 krijg ik toch niet dus die laat ik maar buiten beschouwing :P
Shotguns doen sowieso niet mee bij mij na de 1e 5 minuten :P

[Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 30-08-2017 10:37]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:42:
[...]

Bullet velocity is een verschil van ~2%, dat merk je niet echt ;) En RoF lijkt me ook niet relevant als je hem als sniper gebruikt, dan ga je toch niet aan de maximale RoF van een wapen komen.
Vergeet ook niet dat de RoF van de M16A4 gebaseerd is op burst, niet op single shot. Met een 4x scope gebruik je geen burst meer.

Ik zou toch adviseren echt naar de weapon stats te kijken, op basis daarvan kan je beter conclusies trekken dan op basis van ervaring/gevoel.
Ik heb alle stats gezien maar voor mijn gevoel speelt de M16 fijner dan de M416. Ook al zeggen de stats dat sommige dingen gelijk zijn, ingame voelt het voor mij toch anders aan (bijv. de recoil die gelijk is maar waar ik bij de M16 minder last van lijk te hebben).
Niet dat de M416 een slecht wapen is maar als ik een semi-sniper moet kiezen vind ik de M16 toch fijner spelen.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Afstand is soms inderdaad wel lastig. Had laatst in een game dat iemand zei dat er een gast recht voor mij zat bij een rots. Ik zag ongeveer recht voor mij op ~150 meter iemand bij een rots en daar schoot ik op.
Bleek dat die andere op ~20 meter van mij zat. Maar ik kon hem niet zien omdat ik net bovenop de heuvelrand zat en de steen precies daar onder en ik keek er dus overheen.

Had m'n teammate iets gezegd over 20 meter dan had ik even wat rondgekeken naar een steen die dichterbij was. :Y)

(uiteindelijk had ik hem alsnog gehit nadat ik diegene op 150m gekilled had, maar goed had ook anders kunnen zijn)

Maar goed, ik vergeet het soms zelf ook nog wel eens, in de hectiek is het soms even lastig om alles correct door te geven.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Zephyer schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:16:
Afstand is relatief, windrichting incl. graden is meer dan voldoende imho.

Ter verduidelijking;
Ik wil graag weten waarmee men rondloopt (shortrange, surpressed etc.).
Hiermee ondervang je het afstands verhaal, immers als ik met een 8x mensen loop af te knallen zeg ik N-50graden maar ver weg.
Daarmee weet de ander, doe geen moeite... want die heeft een ump met een 2x. :z
Daar heb je dus geen fuck aan.. Welke wapens je medespelers hebben maakt verder niet uit, zo lang ze maar weten dat er iemand ergens op 400 meter is. Jij gaat er van uit dat jij meteen begint met schieten, maar als je een beetje tactisch speelt wacht je tot je teammates ook zicht hebben.

Die fout maakte ik in het begin ook, maar sinds een paar weken m'n stijl wat aangepast en duidelijk voordeel merkbaar. Ik wacht nu met schieten totdat we (bijna) allemaal schot kunnen hebben en coördineren het veel beter, terwijl ik voorheen vaak genoeg direct begon te schieten. Kijk m'n stats even: https://pubg.me/compare/a...loonie:na:squad:2017-pre3

NA & AS zijn met de nieuwe stijl, en ~35 van de EU games zijn oude stijl (de win is nieuwe stijl). Je ziet overduidelijk een verschil in de stats en dat komt in ieder geval grotendeels door een betere speelstijl in het clubje waar ik mee speel. Netjes wachten, afstemmen en dan ineens een squad neerrossen ipv op alles wat beweegt te gaan schieten. Ook vaak genoeg dat we een squad laten gaan omdat het het risico niet waard is om in een firefight te komen.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
The_Marsmellow schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:15:
[...]

Doel je nu op mijn +2000 rating met een K/D van 0.43 ;)

Gisteren haalde kazzzdafke een mooie win binnen met (een klein beetje) hulp van zijn meekijkende teamgenoten, je merkt toch als je zelf ingame bent dat de focus soms op compleet andere plaatsen is dan als spectator.
Inderdaad, die win gisteren van @kazzzdafke was toch wel heel erg lekker nadat wij alle 3 al zonder schoten gelost te hebben dood waren bij de 1e cirkel :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik hoop trouwens dat ze binnenkort ook het geluid eens gaan fixen.
Gisteren stond ik in een huisje in een kamer die naast de voordeur zat. Alle deuren zaten dicht. Ik loop vervolgens iets later de kamer weer uit, staat de voordeur open en zit er al iemand binnen.

Ik heb werkelijk geen deur horen open gaan en geen voetstap gehoord. Was toevallig wel ook een huis met zo'n ander type vloer dan de meesten (rood-bruin ipv donkerbruin/zwart).

Maar heb al vaker meegemaakt dat je het geluid van een deur gewoon niet te horen krijgt. Bijv. met 3 man in een gebouw staan en dan ineens staat er een of andere mafkees achter ons. No way dat 3 man die deur niet gehoord zou hebben. Rete-irritant dit :(

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Helaas staat m'n geluid al op Stereo -O- Is gewoon echt een game-issue.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Moopieboo schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:13:
[...]

Gelukkig had ik een fantastische squad waarvan 1 AFK , 1 DC en de ander deed zijn eigen ding.
Kom je wel steeds vaker tegen, van die klere pubers O-)
En daarom dus Discord..

Pagina: 1 2

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee