[F1 2017] Race 1 - GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste
Acties:
  • 70.738 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Spotmatic schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Ik verwacht het ook, maar pole is nog geen garantie op het winnen van de race. ;)
Minimaal 15 seconde meer dan de rest die gekke Hamilton in de race op nummer 1 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ach jongens, we gaan het allemaal wel zien. Boeiend wie er gelijk heeft en wie niet. Laten we gewoon hopen op een spannende race en mooie momenten. En een podium voor VER zou top zijn :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
alwaysleft schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:10:
[...]

En ik zeg dat Hamilton met minimaal 0.3 seconde voorsprong Pole gaat pakken :) Kijken wie er gelijk heeft morgen ;)
Ik zet bij deze vast mijn geld in op jou. Merc heeft de afgelopen jaren niet zoveel fouten gemaakt en ze lijken op dit moment echt gewoon supersterk. Ook Ferrari zie ik geen blunders maken in de Q, misschien in de race. Daar zou RB eventueel van kunnen profiteren, maar ook daar lijkt het snelheidsverschil wel erg groot op dit moment. Ik verwacht zelf dan ook eigenlijk wel een simpele Merc - Fer - RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Snowdog schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:13:
[...]

Ik zet bij deze vast mijn geld in op jou. Merc heeft de afgelopen jaren niet zoveel fouten gemaakt en ze lijken op dit moment echt gewoon supersterk. Ook Ferrari zie ik geen blunders maken in de Q, misschien in de race. Daar zou RB eventueel van kunnen profiteren, maar ook daar lijkt het snelheidsverschil wel erg groot op dit moment. Ik verwacht zelf dan ook eigenlijk wel een simpele Merc - Fer - RB.
Klopt, er is niet veel veranderd in vergelijking met 2016. Alleen Red Bull en Ferrari lijken qua rangorde voor even stuivertje gewisseld te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
Spotmatic schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Ik verwacht het ook, maar pole is nog geen garantie op het winnen van de race. ;)
Maar het geeft wel een beetje de volgorde van snelheid van de auto's aan.
Wat er daarna nog verandert is pech (auto stuk) of skill van de coureur.

Vooral de start wordt nog spannend, omdat ze nu geen hulpmiddelen meer hebben voor de koppeling.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Wat zou kunnen. Maar ik verwacht het niet.

Tijdens FP2 vloog WEH Ericsson eruit omdat hij met zijn rechterachterwiel een klein stukje gras/curbstone raakte. Het zou kunnen dat morgen tijdens de Q HAM zo op het scherpst van de snede rijdt dat hij "in the heat of the moment" even niet doorheeft dat zijn achterbanden 8cm breder zijn. En er tijdens Q3 uitvliegt.

#wishfullthinking #nevergonnahappen #wieweet

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
Jasphur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:17:

Tijdens FP2 vloog WEH eruit omdat hij met zijn rechterachterwiel een klein stukje gras/curbstone raakte. Het zou kunnen dat morgen tijdens de Q HAM zo op het scherpst van de snede rijdt dat hij "in the heat of the moment" even niet doorheeft dat zijn achterbanden 8cm breder zijn. En er tijdens Q3 uitvliegt.

Eruit vliegen van WEH? Heb ik wat gemist? Volgensmij zijn alleen Palmer, Ericson & Verstappen naast de baan geweest met uitval tot gevolg.

Daarnaast zal die 8cm over het gras ook niet snel het verschil maken. Je zult lijkt mij toch of echt onbezonnen moeten rijden (uberhaupt veel te snel/hard het gas intrappen), of veel meer op het gras zitten, wil je hem in de muur/grindbak parkeren. Zie bv ook ALO vorig seizoen in Mexico die na de start met de linkerbanden door het gras ging. Daar was ook niet echt veel spannends aan de hand verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwaysleft
Jasphur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:17:

Tijdens FP2 vloog WEH eruit omdat hij met zijn rechterachterwiel een klein stukje gras/curbstone raakte. Het zou kunnen dat morgen tijdens de Q HAM zo op het scherpst van de snede rijdt dat hij "in the heat of the moment" even niet doorheeft dat zijn achterbanden 8cm breder zijn. En er tijdens Q3 uitvliegt.

Ja, in je dromen inderdaad. Never gonna happen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Eruit vliegen van WEH? Heb ik wat gemist? Volgensmij zijn alleen Palmer, Ericson & Verstappen naast de baan geweest met uitval tot gevolg.

Daarnaast zal die 8cm over het gras ook niet snel het verschil maken. Je zult lijkt mij toch of echt onbezonnen moeten rijden (uberhaupt veel te snel/hard het gas intrappen), of veel meer op het gras zitten, wil je hem in de muur/grindbak parkeren. Zie bv ook ALO vorig seizoen in Mexico die na de start met de linkerbanden door het gras ging. Daar was ook niet echt veel spannends aan de hand verder.
Excuus, het was Ericsson inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zou mooi zijn als BOT wint. Heb je meteen weer herrie in de tent.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:09

Spotmatic

Ken sent me

Ankona schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:45:
Zou mooi zijn als BOT wint. Heb je meteen weer herrie in de tent.
Liever RIC-BOT-VET waarbij VET na een paar minuten op het podium een tijdstraf aan z'n broek krijgt en VER op 3 komt. :P

Revenge is a dish best served cold! :D

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Rondleiding door de hospitality van Mercedes, wel leuk om eens te zien.
[Video: https://business.facebook.com/MercedesAMGF1/videos/10154357818117411/]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Hoogie2004 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:51:
[video]
Hospitality zeer op orde op 5:39
Maar inderdaad leuk kijkje zo. Ik hou wel van dit soort filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Spotmatic schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:04:
Ik vind het best als Hamilton op dit moment (!) lekker achterover aan het leunen is, maar morgen het lid op de neus krijgt. Het kan wel zijn dat MERC veel spierballen heeft, maar ze moeten het nog maar even waarmaken in de praktijk. In de tests is er totaal geen stress, in Q en in de race zelf natuurlijk wel. :)

Ik ga ervan uit dat het nog allesbehalve 1-2-3 is voor MERC-FER-RBR.
Ik ook niet...1-2-3 Is MERC-MERC-(en eigenlijk nog een MERC als die rondreed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
alwaysleft schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:14:
[...]

Klopt, er is niet veel veranderd in vergelijking met 2016. Alleen Red Bull en Ferrari lijken qua rangorde voor even stuivertje gewisseld te hebben. :)
nee hoor, zie uitslag 2016 melbourne :) RB is zelf erop vooruit gegaan denk ik tov 2016 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Speciaal artikeltje over de Red Bull (aero) aanpassingen in Australie :)

https://www.motorsport.co...aks-for-australia-885601/

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 24-03-2017 15:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

bvbal79 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:13:
[...]

nee hoor, zie uitslag 2016 melbourne :) RB is zelf erop vooruit gegaan denk ik tov 2016 :)
Dit dus. Achterstand aan het begin van het seizoen lijkt een stuk kleiner dan begin vorig seizoen. Wanneer Red Bull doet wat het altijd doet (snel ontwikkelen) dan kunnen ze het gat sneller dichten en hopelijk snel genoeg om een gooi te doen naar het WDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

MaakmeGek schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:21:
[...]

Dit dus. Achterstand aan het begin van het seizoen lijkt een stuk kleiner dan begin vorig seizoen. Wanneer Red Bull doet wat het altijd doet (snel ontwikkelen) dan kunnen ze het gat sneller dichten en hopelijk snel genoeg om een gooi te doen naar het WDC.
Daarnaast komt Renault ook nog met updates :) Maar andere teams zitten ook niet stil.
Het is dus niet alleen een race op 20 circuits dit seizoen, maar ook achter de tekentafel (andere seizoenen natuurlijk ook, maar nu meer dan ooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
W00t!! :*) Ik wist dus niet dat het mogelijk was om de F1-agenda toe te voegen aan je eigen agenda, nu wel. :o _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ltCSz6OdfXtKtamyoRvLyK8y/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Yonix schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:38:
W00t!! :*) Ik wist dus niet dat het mogelijk was om de F1-agenda toe te voegen aan je eigen agenda, nu wel. :o _/-\o_

[afbeelding]
Alle races? link? :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

Ik heb net als vorig jaar de link op deze pagina gebruikt.
http://www.gpupdate.net/n.../formule-1-kalender-2017/

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:41
Ik haal m altijd hier vandaan:

Alle races in agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ben wel benieuwd naar jullie mening. Welke Nederlandse kranten (AD.nl, Telegraaf.nl, etc) zijn betrouwbaar als het gaat om nieuws over Formule 1? Zelf kijk ik in principe altijd op dedicated Formule 1 sites (zoals: gpudate, f1today of autosport.com).

Dit mede naar aanleiding van dit bericht bij Telegraaf.nl over verliezen terrein door RBR op concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:40
MaakmeGek schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:21:
[...]

Ik gok persoonlijk dat RBR een spec maakt naar gelang het circuit waarop geraced wordt, met de test auto als basis.

Verder denk ik ook dat RBR tijdens de race harder kan pushen dan de teams met een uitgebreidere auto, Zij genereren de downforce door allerlei winglets en vleugeltjes, wat extra drag creëert. RBR probeert deze downforce te genereren met de vloer van de auto door een zuigend effect onder de auto te hebben. Vleugeltjes zorgen voor drag, waarbij de manier van RBR minder drag genereeert. Minder drag, minder verbruik, wat resulteert in minder managen van het brandstofverbruik.

Mijn gok is dus dat MER en FER in de kwalificatie de bovenhand zullen hebben over 1 ronde, maar dat in de race RBR een stuk dichter zal zitten, mits ze de setup goed krijgen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:45

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Woudloper schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:42:
Ben wel benieuwd naar jullie mening. Welke Nederlandse kranten (AD.nl, Telegraaf.nl, etc) zijn betrouwbaar als het gaat om nieuws over Formule 1? Zelf kijk ik in principe altijd op dedicated Formule 1 sites (zoals: gpudate, f1today of autosport.com).

Dit mede naar aanleiding van dit bericht bij Telegraaf.nl over verliezen terrein door RBR op concurrentie.
Televaag is een schreeuwkrant. Alles voor de clicks. Hoeveel koppen in die krant totaal niet slaan om het bericht eronder....

Nee ik haal mijn nieuws van f1today bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 16:31
Wat is de auto van vorig jaar toch lelijk zo met die winkelwagen-achtervleugel.

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2017/03/red-bulls.jpg

Hier meer vergelijkingen

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 24-03-2017 15:59 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:45
Rivanov schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:58:

[afbeelding]

Hier meer vergelijkingen
Ik zat hetzelfde te bedenken net tijdens de highlights van 2016, maar naast elkaar is het helemaal extreem.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur

[afbeelding]

Hier meer vergelijkingen
De wagens van nu zien er echt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Woudloper schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:42:

Ik haal mijn nieuws niet echt van nieuwswebsites, maar meer via reddit (waar weer naar verschillende nieuwswebsites wordt linkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Jasphur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Ze zien er zeker goed uit.
Maar ik hoop dat de racing niet is aangetast.

Hoop dat inhalen nog steeds mogelijk is.
Ik zie liever lelijke auto's maar leuke wedstrijd, dan hele mooie/stoere auto's en dan een optocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Was deze al voorbijgekomen?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hxZNf7-LB6g]

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 24-03-2017 16:12 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
lacht RIC ook ooit niet? :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rudolf schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:29:
[...]

Ja, als je z'n bandjes een straatje verder neerlegt, is ie niet echt blij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.thisisf1.com/wp-content/uploads/2016/06/Doornbos-warns-Ricciardo-over-emotional-rhetoric.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Afbeeldingslocatie: https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/d0b6de90401e7ac06125957fc88485c4?width=1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ah nice thanks, alleen even onthouden voor mijzelf dat dit Nederlandse tijd is, niet UK time :)

Zondag om 6:00 opstaan voor me :+

[ Voor 34% gewijzigd door Bensimpel op 24-03-2017 16:40 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:05
Fugitive2008 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:05:
Vind het jammer dat je weinig hoort van Ferrari in de media toch wel mijn favo team imho. Hoop dat ze met de nieuwe F1 eigenaren aan het roer wat opener worden naar de buitenwereld. Misschien ook eens die pitdoeken voor de pitboxen verbieden...Laat de fans zien wat er gebeurt! Arrivabene probeert het nochtans wel maar in Australië zijn de mic's ook op z'n kop
Dat ligt volgens mij niet aan de eigenaar van Formule1. Ferrari (& beide rijders) zijn sowieso veel minder actief op (Social-)Media etc. VET & RAI zijn de enige coureurs zonder Twitter, Facebook of Instagram account.

alwaysleft schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:10:
[...]

En ik zeg dat Hamilton met minimaal 0.3 seconde voorsprong Pole gaat pakken :) Kijken wie er gelijk heeft morgen ;)
Gek genoeg denk ik dat VET de 1e pole van het jaar gaat pakken.

(daarnaast denk ik dat BOT gaat winnen en RIC, VER P2&P3 delen. (HAM gaat stuk tijdens een Pitstop.)

[ Voor 22% gewijzigd door nachtnet op 24-03-2017 16:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudolf
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2015/9/italy-preview-quotes/_jcr_content/articleContent/manual_gallery/image1.img.640.medium.jpg/1441277131010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:40:
[...]

Dat ligt volgens mij niet aan de eigenaar van Formule1. Ferrari (& beide rijders) zijn sowieso veel minder actief op (Social-)Media etc. VET & RAI zijn de enige coureurs zonder Twitter, Facebook of Instagram account.
En ik zag gister in de Paddock Pass dat FER geen media dag had in gepland (officieel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Echt goed bezig hoor, Liberty. Keep up the good work!! _o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:43:
[...]

En ik zag gister in de Paddock Pass dat FER geen media dag had in gepland (officieel)
Geen Media-dag voor RAI, VET is wel voor de camera's verschenen. RAI zou al iets gedaan hebben op social-media die dag.

[afbeelding]

Hier meer vergelijkingen
Zet je er de 1989 Honda-McLaren van Senna naast dan valt het met de 2016 winkelwagen wel mee. ;)
Afbeeldingslocatie: http://images5.fanpop.com/image/photos/29500000/Ayrton-Senna-ayrton-senna-29544658-1024-768.jpg
Afbeeldingslocatie: https://maxgear.yolasite.com/resources/Ayrton%20Senna%202.jpgDit is niet de 1989 MCL maar iets eerder of later.

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 24-03-2017 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:48:
[...]

Zet je er de 1989 Honda-McLaren van Senna naast dan valt het met de 2016 winkel wagen wel mee.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vroeger, toen Honda-McLaren nog een winnende combi was, en een clean aero pakket meer regel dan uitzondering.... :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

nachtnet schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:48:
[...]

Zet je er de 1989 Honda-McLaren van Senna naast dan valt het met de 2016 winkel wagen wel mee.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee die ben ik niet met je eens :) Kijk dan hoe laag en plat de rest van die auto is, en die dikke achterwielen.

Race-machines. Ik hou d'r van. Ik neem in de supermarkt ook bijna nooit een wagentje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
AzzKickah schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:44:
[video]

Pff 1080/50fps :+

Iemand had het vanmiddag over een wiebelende T-Wing? :9

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/v6Oz7yzHeywGA/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Is dat F1 cafe van Ziggo wat voor de Quali? is dat de officiele voorbeschouwing van het weekend? of gewoon geleuter? (als iemand dat weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
nachtnet schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:40:
[...]

[...]

Gek genoeg denk ik dat VET de 1e pole van het jaar gaat pakken.

(daarnaast denk ik dat BOT gaat winnen en RIC, VER P2&P3 delen. (HAM gaat stuk tijdens een Pitstop.)
Nee klopt helemaal. Heb zelf ook geen twitter of facebook #aluhoedjeNSAzietalles. Maar vind ze van alle team heel gesloten overkomen zeker bv arrivabene die op de grid nooit tegen de pers praat, natuurlijk volle concentratie maar dat doet me gesloten overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:51:
[...]

[afbeelding]
Die t-wing, achtervleugel trekt niet eens de meeste aandacht. Die band rechts achter.. die wiebelt.

@AzzKickah Natuurlijk is het niet 1 op 1 vergelijkbaar, maar beiden hebben een smalle hoge vleugel achterop staan. (daar doelde ik meer op) Het zijn beiden wagens die passen bij de regels & kennis van die tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door nachtnet op 24-03-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Jasphur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:51:
[...]

[afbeelding]
Haha idd, maar dan nog wil dit wel eens zien door de bocht of die fin begint te wapperen want dat is de combinatie van het probleem van Haas. De haaienvin en de vleugel die in onbalans raken. Ben benieuwd of de vin van de haas ook wappert zonder vleugel.

[ Voor 6% gewijzigd door Fugitive2008 op 24-03-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
nachtnet schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:53:
[...]

Die t-wing, achtervleugel trekt niet eens de meeste aandacht. Die band rechts achter.. die wiebelt.
die banden vielen mij ook op inderdaad. Ook bij de andere "Oh shit"-momentjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
Om van die achterband nog maar niet te spreken... wiebelt ook als een gek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Zouden we dan misschien een 'Haas incidentje' krijgen dit seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Fugitive2008 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:52:
[...]

Nee klopt helemaal. Heb zelf ook geen twitter of facebook #aluhoedjeNSAzietalles. Maar vind ze van alle team heel gesloten overkomen zeker bv arrivabene die op de grid nooit tegen de pers praat, natuurlijk volle concentratie maar dat doet me gesloten overkomen.
Als Arrivabene eens een interview geeft is het vaak wel interessant. Ik herinner me nog een gesprek (eind vorig seizoen) met Wolff, Horner, Williams & Arrivabene waar hij echt wel mijn sympathie en respect gewonnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
saikol schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:43:
[...]

Ik gok persoonlijk dat RBR een spec maakt naar gelang het circuit waarop geraced wordt, met de test auto als basis.

Verder denk ik ook dat RBR tijdens de race harder kan pushen dan de teams met een uitgebreidere auto, Zij genereren de downforce door allerlei winglets en vleugeltjes, wat extra drag creëert. RBR probeert deze downforce te genereren met de vloer van de auto door een zuigend effect onder de auto te hebben. Vleugeltjes zorgen voor drag, waarbij de manier van RBR minder drag genereeert. Minder drag, minder verbruik, wat resulteert in minder managen van het brandstofverbruik.

Mijn gok is dus dat MER en FER in de kwalificatie de bovenhand zullen hebben over 1 ronde, maar dat in de race RBR een stuk dichter zal zitten, mits ze de setup goed krijgen natuurlijk.
Heb je daar ook een bron van? Dat RBR de downforce genereert dmv de vloer en niet zoals de andere teams met behulp van extra vleugels en winglets..... :X

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 20:53
Fugitive2008 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:54:
[...]

Haha idd, maar dan nog wil dit wel eens zien door de bocht of die fin begint te wapperen want dat is de combinatie van het probleem van Haas. De haaienvin en de vleugel die in onbalans raken. Ben benieuwd of de vin van de haas ook wappert zonder vleugel.
Waarom zou Bottas beginnen te wapperen? :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:00:
[...]

Als Arrivabene eens een interview geeft is het vaak wel interessant. Ik herinner me nog een gesprek (eind vorig seizoen) met Wolff, Horner, Williams & Arrivabene waar hij echt wel mijn sympathie en respect gewonnen heeft.
Deze? YouTube: Interview- Christian Horner, Toto Wolff, Maurizio Arrivabene, Clair...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
De link vond ik in de TS. :*)
[]

Wauw, mooie beelden zeg! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

Jasphur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:06:
[...]

niet persoonlijk op jou

Kan me in het vorige F1 topic herinneren, dat er vele waren die het maar niks vonden, die nieuwe auto's :+
Bensimpel schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:40:
[...]
Ah nice thanks, alleen even onthouden voor mijzelf dat dit Nederlandse tijd is, niet UK time :)

Zondag om 6:00 opstaan voor me :+
Die van www.f1calender.com kun je de tijdzone instellen, scheelt omrekenen ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Snowdog schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:13:
[...]

Ook Ferrari zie ik geen blunders maken in de Q, misschien in de race.
Ferrari heeft patent op blunders maken!! t zijn passievolle Italianen die in het heetst van de strijd nog wel eens gekke dingen doen, dus ook in qualy laten ze vaak genoeg steken vallen. Na 1 ronde in Q1 er vanuit gaan dat ze wel door zijn naar Q2 maar ondertussen door de één na de ander om de oren worden gereden en naast de pot pissen :')

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
MetroUK heeft de teams ingedeeld op action hero's

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7r063kW4AAQSe8.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
nachtnet schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:00:
[...]

Hij is ook wel een sympathiek persoon. Ik denk alleen niet de beste teambaas. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pinda powerrr schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:07:
[...]

niet persoonlijk op jou

Kan me in het vorige F1 topic herinneren, dat er vele waren die het maar niks vonden, die nieuwe auto's :+

[...]
Volgens mij ging dat meer over de mule cars. Dus 2016 auto's met 2017 banden.
Dat zag er inderdaad niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
[video]
Dit is nou eens een leuke toevoeging op alle media content die er al is, heel leuk filmpje :)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Stefie2010 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:35:
[...]

Dit is nou eens een leuke toevoeging op alle media content die er al is, heel leuk filmpje :)
Volgens mij mocht dit nooit van Bernie...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nu net pas tijd gehad om de persconferentie te kijken. Wat is die Alonso toch een heerlijk open, vriendelijk, gezellig persoon. Zeker in contrast met Ricciardo :D

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
Sky Sports: F1 Show

[ Voor 85% gewijzigd door Rivanov op 24-03-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nope :P
Sorry, we couldn’t find that page

Make sure you’ve typed the URL correctly, or try searching Vimeo. You could also watch one of the videos below instead.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat wordt dus morgenochtend vroeg opstaan. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Luxicon schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:57:
Dat wordt dus morgenochtend vroeg opstaan. :)
Ik weet niet of 'opstaan' het juiste woord is :+
Blijf lekker in bed. Koptelefoon op. Tablet erbij. Uurtje kijken. Oogjes weer dicht.

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 24-03-2017 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Jasphur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:58:
[...]

Ik weet niet of 'opstaan' het juiste woord is :+
Blijf lekker in bed. Koptelefoon op. Tablet erbij. Uurtje kijken. Oogjes weer dicht.
Eerst opstaan, en dan weer gaan zitten of liggen. Wat jij zegt kan ook, op bed kijken en hopen dat je niet weer in slaap valt.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Keer op F5 rammen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
even mijzelf quoten:
nachtnet schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:25:
[...]

Ik wil er wel een Zandvoort Grand Prix 1980 sticker op inzetten dat MAX deze week een onderwerp bij Boulevard gaat zijn..
[afbeelding]
Was het openingsitem van Boulevard van vanavond. (met Allard Kalff, Jack Plooij, Robert Doornbos, Giedo vd Garde en Christijan Albers) Geen nieuws dat hier het melden waard is. Kan de sticker weer in de kast. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Net met een schuin oog de herhaling van de vrije trainingen zitten kijken, gaaf dat je toch duidelijk verschil ziet in bochtensnelheid.

Zag een Haas veel te laat (zo leek het) aanremmen voor bocht 1 en dacht direct die gaat er keihard af, maar nee blijft zelfs keurig van de kerbs! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

[video]
Leuk filmpje... ik voelde zowaar sympathie voor Lewis. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Grimmie187 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:16:
Net met een schuin oog de herhaling van de vrije trainingen zitten kijken, gaaf dat je toch duidelijk verschil ziet in bochtensnelheid.

Zag een Haas veel te laat (zo leek het) aanremmen voor bocht 1 en dacht direct die gaat er keihard af, maar nee blijft zelfs keurig van de kerbs! :o
Ja, het snelheidsverschil is heel duidelijk zichtbaar :) Ik heb net ook FP1 en FP2 even teruggekeken. Ik had vanochtend al een fragment gezien, maar moest werken. Vanavond tussen wat houd kloven (jaja) door teruggekeken wat ik kon. Ik heb er zin in, vooral Q en de race, FP1/2/3 blijft toch koffiedikkijken. Ik denk dat Lewis hem gewoon gaat winnen met Bottas of Vettel op p2.

Ik ben bang dat RBR het podium gaat missen, tenzij het brandstofverbruik van teams als Ferrari en Mercedes zo hoog is dat ze de motor nog een flink eind terug moeten schroeven voor de race. In zo'n geval zouden ze op Supersofts kunnen starten en (als de speculaties kloppen) op Ultrasofts finishen en zo voor de Mercedes en Ferrari bolides komen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Mooi het is weer begonnen. Viel mij net op in die highlights van FP2 dat de wagens ondanks meer grip door de nieuwe banden toch behoorlijk glijden nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
The_Scarabial schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:40:
Mooi het is weer begonnen. Viel mij net op in die highlights van FP2 dat de wagens ondanks meer grip door de nieuwe banden toch behoorlijk glijden nog.
Tijdens FP1 en FP2 is er nog weinig grip. Wordt gedurende het weekend wel beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Rivanov schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:41:
[...]

Tijdens FP1 en FP2 is er nog weinig grip. Wordt gedurende het weekend wel beter. :)
Klopt, en met FP3 komen de kwalificatiesimulaties. Nu is iedereen zeer waarschijnlijk nog bezig geweest met relatief veel benzine. Die balans komt wel. Wel tof om te zien dat de nieuwe generaties gewoon best wel op rails ligt, maar dat als je op de grens komt het ook meteen goed mis gaat! Zie de excursie van Max aan 't begin van S3 (knetters, wat dook die hárd de bocht in en 1 bocht en onbalansje verder lag hij er echt hard naast).

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik hoop eigenlijk op een Vettel - Verstappen battle met een hoop honestlys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Circuit heeft sowieso weinig grip. Wordt niet veel op gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 14:14
[video]

Zeker goed werk, mag zo doorgaan inderdaad.

On a more serious note: Als we écht vinden dat ze goed bezig zijn, deel dan de video's etc so veel mogelijk (voor de Social media mensen onder ons) dan laat je ze ook duidelijk zien dat ze goed bezig zijn ;)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Afbeeldingslocatie: http://fotos.e30fansite.nl/Maxvlag.jpg

Zo, het raceweekend mag nu echt gaan beginnen 8)

Ja, de voortuin moet aangepakt worden :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 23:06
metallicattim schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:09:
[afbeelding]

Zo, het raceweekend mag nu echt gaan beginnen 8)

Ja, de voortuin moet aangepakt worden :+
Zitten er nu stenen tussen je onkruid? :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

pinda powerrr schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:07:
[...]

niet persoonlijk op jou

[...]

Die van www.f1calender.com kun je de tijdzone instellen, scheelt omrekenen ;)
Die gebruik ik nu ook ;)

Nou, om 3:00u 3e training, * Bensimpel zit er klaar voor :9

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Bastie-88 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:12:
[...]

Zitten er nu stenen tussen je onkruid? :+
:o yep! Raar trekje van de vorige bewoonster, die had iets met stoeptegels in stukken slaan en die door de hele tuin te gebruiken. _O- Ik ga de tuin wel een keer helemaal aanpakken, heeft nu geen zin om dat onkruid eruit te gaan halen haha

Maar, dit gaat offtopic :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xFZhG6w.png

[ Voor 24% gewijzigd door Rivanov op 24-03-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Zo, fp3 kan me gestolen worden, heb alleen voor de zaterdag en zondag alvast een wekker ingesteld, half 7 is vroeg zat. :Y heb zin in deze uitzendingen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34
Wanneer is de volgende race ;) Ik zie het hier niet gebeuren voor de bulls. China ligt de Bulls wat beter denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Quad schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:30:
Zo, fp3 kan me gestolen worden, heb alleen voor de zaterdag en zondag alvast een wekker ingesteld, half 7 is vroeg zat. :Y heb zin in deze uitzendingen.
Zondag gaat de zomertijd in. 6:00 starten ze dus. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:33:
[...]

O you.... ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:33:
[...]

Jij rekent zeker ook nog terug naar guldens of niet.. 7.00 uur is 7.00 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
guppie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:35:
[...]

Jij rekent zeker ook nog terug naar guldens of niet.. 7.00 is 7.00!!
Zomertijd moet dood. Het voelt alsof het 6:00 is als je wakker wordt, dus het is 6:00. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35

SuBBaSS

-has Ryzen

Allright, gaat het bijna serieus loos!
Vind het ergens wel ok dat de verwachtingen wat getemperd zijn wat RB en VER betreft. Ben benieuwd of de verhoudingen zoals ze tot nu toe lijken te zijn zich ook naarde race vertalen.
Allemaal leuk en aardig dat solo rondjes racen maar het wordt pas echt mooi als ze allemaal tegelijk gaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:36:
[...]

[...]

Zomertijd moet dood. Het voelt alsof het 6:00 is als je wakker wordt, dus het is 6:00. ;)
In ieder geval 6:00u voor mij :+ (woon in Ierland)

ik blijf gewoon lekker wakker. :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de woensdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1