[F1 2017] Race 1 - GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste
Acties:
  • 70.748 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Tito129 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:34:
Zijn er hier ook nog mensen die gewoon genieten. Ferrari is weer terug redbull doet goed mee, grojean en massa mooie plek.
Het lijkt closer dan vorig jaar.
Verwacht morgen gewoon mooie race!
Ik heb zeker genoten!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zijn er hier ook nog mensen die gewoon genieten. Ferrari is weer terug redbull doet goed mee, grojean en massa mooie plek.
Dit dus.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
McBoom schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:28:
/me Schuift nog een paar pallets azijn het topic in.

Mooi om te lezen dat de mensen die lopen te klagen over glazen bollen na 3 vrije trainingen en een kwalificatie al weten dat RBR al helemaal in kan pakken. Lekker sfeertje zo d:)b

Aufwiederschnitzel. Ik ben weg uit dit topic :w
Dat was al duidelijk tijdens de wintertests. Mercedes flikt het weer en waar Ferrari het ineens vandaan heeft gehaald... "Joost mag het weten" maar die wagen is ook bloedsnel.

Voor RBR kwam de aanpassing aan de ophanging er nog even bij dus ja die hebben wel wat in te halen en als je met een dusdanige achterstand begint ben je kansloos voor zowel het constructeurs en rijders kampioenschap. Want tijdens de wintertests is wel gebleken dat zowel de Mercs als Ferrari's niet alleen snel maar ook nog eens betrouwbaar zijn. RBR staat wat dat betreft in beide opzichten op achterstand.

Maar hè bekijk het van de zonnige kant.... er ligt godzijdank geen Honda in die RBR. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Tussen Mercedes en Ferrari gaat het spannend worden dit jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Ik geniet met volle teugen!

Gat naar Mercedes flink verkleind en morgen meedoen voor de winst *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hell yes!
We gaan volgens mij gevechten zien tussen Ferrari en Merc. En halverwege seizoen tussen Ferrari en Red Bull. Dan is het seizoen voor mij goed. Ik heb mijn geld nooit gezet op een WCC of WDC van RBR. Had het ze wel gegund, want ik vind het echt een van de leukste teams, maar wat er niet in zit zit er niet in.

Gevechten. Dus kijkplezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
UltraSub schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:39:
[...]

maar wat er niet in zit zit er niet in.
"Als je niet kan winnen, moet je zorgen dat je niet verliest" :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:16
Maurice079 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:41:
[...]

"Als je niet kan winnen, moet je zorgen dat je niet verliest" :)
Wie niet waagt wie niet wint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik wacht eerst de race af. :P Ik vermoed dat door de nieuwe aerodynamica dat er minder ingehaald kan worden en dat het meer optochten worden. Maar daar komen we morgen achter, ik hoop dat mijn vermoedens onjuist zijn. :)

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Red Bull zal pas halverwege het seizoen kunnen meevechten met Mercedes en Ferrari en dan is de achterstand al te groot voor WK titel. Als Max het record van Vettel als jongste WK ooit afpakt, vind ik alles goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:04

Spotmatic

Ken sent me

We zien het morgen wel, kwalificatie is 1 maar racepace is 2. Ik denk dat we morgen heel veel RIC te zien krijgen. Immers hij moet zich naar voren vechten en het is voor hem een thuiswedstrijd, dus de regie zal hem daarom vast ook vaak in beeld brengen.

De uitslag kan me niet zoveel schelen, als RB de race maar uitrijdt. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Het slechts benoemen dat Red Bull echt zwaar te kort komt pessimistisch noemen vind ik wel kort door de bocht, ik noem het eerder optimistisch. Het maakt mij zelf geen klap uit of Red Bull nou 1e 2e of 3 team is maar het feit dat ze er nu gewoon totaal niet bij zitten is toch niet omheen te praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Jackson6 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:48:
Het slechts benoemen dat Red Bull echt zwaar te kort komt pessimistisch noemen vind ik wel kort door de bocht, ik noem het eerder optimistisch. Het maakt mij zelf geen klap uit of Red Bull nou 1e 2e of 3 team is maar het feit dat ze er nu gewoon totaal niet bij zitten is toch niet omheen te praten?
Klopt. Zeker aangezien Red Bull en met name Helmut Marko in de winter wel heel vaak heeft benoemd dat het dit jaar wel zou kunnen om echt te vechten voor het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Waar zit het verschil nou in dan met Mercedes en Ferrari ? is dat nu puur de motor of toch ook het aero pakket ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
Zo even 2e lading koffie gehaald en de krant gelezen..

Morgen gewoon lekker de race kijken.. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit wie waar op de baan rijdt, zolang het geen trulli-treintjes zijn. En er dus ingehaald wordt (of spektakulaire pogingen daartoe) blijf ik wel kijken..

Enige echte conclusie die ik wil trekken is dat GIO echt wel een goede beurt heeft gemaakt door zo dichtbij ERI te blijven (terwijl hij bij opstaan vanmorgen nog niet eens wist dat hij ipv WEH zou rijden.)

Op n=1 kun je nog niet zeggen hoe de kaarten aan het einde van het jaar liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

ScrooLoose schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:52:
Waar zit het verschil nou in dan met Mercedes en Ferrari ? is dat nu puur de motor of toch ook het aero pakket ?
Max zelf geeft aan dat het chassis niet lekker is. Soms onderstuur, soms overstuur... Dat nog even los van de power van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jongens, jongens. Ja RB komt tekort tov FER en MERC. Maar het jaar is nog lang. Er kunnen veel dingen gebeuren tijdens de races. Max kan hier en daar best nog een leuk stuntje laten zien. Het blijft gewoon een mooie sport.

Ps. Let op: Kimi rijdt morgen Valtteri van de baan in bocht 2. En dan ligt onze Max toch gewoon weer 3e. Want zo close is het dan toch gewoon? Of een goede start ervoor weten te komen en kom dan nog maar eens voorbij onze bredere RB van Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Jackson6 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21:
[...]

STR met beide wagens in Q3 eem teleurstelling? 7(8)7
Ik had er ook niet voor niets Stroll achter gezet omdat ik Toro Rosso absoluut geen tegevaller vind. Mogelijk samen met GRO een zeer grote verrassing.

Edit: grote kans dat de verwarring door mijn ninja edit kwam. Ik zag meteen bij het posten dat mensen vast zouden denken dat ik Toro Rosso bedoelde.

[ Voor 18% gewijzigd door Tylocke op 25-03-2017 09:50 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
alwaysleft schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21:
Vettel of Hamilton gaat WK worden. Zet al mijn geld op Hamilton. Wel leuk dat Ferrari er een beetje spanning in brengt.
Iets meer dan een beetje imho.

Het 2e Ferrari team (Grosjean) staat ruim voor het 2e Mercedes team (Massa) en het 2e Renault team zit op precies dezelfde tijd.
Dan ook eens meegerekend dat Force India de laatste jaren eigenlijk zich heeft gemanifesteerd als 2e Mercedes team.

Het lijkt er dus op dat Mercedes helemaal niet zoveel aan kracht heeft gewonnen.

Ferrari heeft wel overduidelijk heel veel geleerd deze winter.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ScrooLoose schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:52:
Beide. Motor alleen is echt niet ruim 1 seconde achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37

Hupske

AFCA

Zo het eerste geweld zit erop. Ik heb er van kunnen genieten.

Mooi om te zien dat Ferrari dicht bij Mercedes zit. Vind alleen het gat tussen beide rijders wel groot. Heeft Raikonnen dat speciale knopje niet op het stuur zitten?

Wat betreft Max heeft hij prima gepresteerd. Hij is nog zoekende of wellicht beter gezegd, de auto is nog zoekende. Ze begrijpen de auto nog niet helemaal.
Bijzonder dat hij in t interview aangeeft dat hij blij was dat hij de auto recht kon houden. Maarja dat onderbouwd het stukje hier boven wel :p

We zullen morgen zien wat de racepace is. Wellicht moet het motortje van Mercedes en Ferarri erg in vermogen afnemen. Ook al betwijfel ik dat sterk :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
alwaysleft schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:50:
[...]

Klopt. Zeker aangezien Red Bull en met name Helmut Marko in de winter wel heel vaak heeft benoemd dat het dit jaar wel zou kunnen om echt te vechten voor het WK.
Kan toch?
Ferrari staat bekend om hun super starts ''altijd''. Als VET morgen na de eerste bocht al voor HAM zit dan mag VET in de verdediging gaan (en zo tijd verliezen), HAM mag lekker in de aanval gaan (banden slijtage). Doordat deze 2 elkaar wellicht gaan ophouden komt de rest van de stoet ook dichterbij.
Dus voor de mensen die sinds Max (met rbr) zijn gaan kijken die krijgen waarschijnlijk wel een leuke race te zien (de negativiteit (niet van jou maar in het algemeen) hier spontaan is nergens voor nodig joh). Mercedes in de knoop (gevecht, niet crash) met Ferrari waardoor de rest dichterbij komt.

Afgelopen seizoen zag je voornamelijk in de 2e helft dat RBR een betere kwali had dan Ferrari waardoor RBR veel in de verdediging/aanval zat met Ferrari, dit zorgde er uiteraard ook voor dat het gat naar Mercedes alleen maar groter werd. Mercedes kon vrij rijden terwijl achter hun een gevecht tussen Ferrari en RBR gaande was.

Als dat gevecht nu doorschuift naar p1/p4 in dit geval Ferrari + Mercedes, dan wordt het leuk voor RBR om daar gebruik van te maken.

Het kan morgen alle kanten op gaan.. Wel jammer dat ik hier spontaan het idee krijg dat mensen (niet jij) op dezelfde manier naar de F1 kijken als hoe ik naar het WK/EK voetbal kijk (ik kijk als NL speelt, doen ze het niet goed of liggen ze eruit dan wacht ik wel weer een paar jaar. Ik ben goed over NL te spreken als ze winnen, als ze verliezen is mijn hoop weg. Ik heb dan ook 0 gevoel voor voetbal en kijk puur voor NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lewis Hamilton rijdt echt al vol vertrouwen en zelfverzekerd rond

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
LopendeVogel schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:01:
Ferrari staat bekend om hun super starts ''altijd''.
Met de vernieuwde start procedure (http://www.autoblog.nl/ni...n-weer-spectaculair-94584) natuurlijk maar weer afwachten. We gaan 't wel zien! Heb er in ieder geval veel zin in... Hopen dat het snel zondag is (zeg ik niet vaak in het weekend :+ )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lensent
  • Laatst online: 03-09 12:44
RBR is aan het sandbaggen voor 2018!!1!!1!1

Gewoon lekker naar autosport kijken morgen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
In ieder geval: VER 1 - RIC 0
:P

En de rest gaan we zien. Hopelijk kan de RB in Racepace beter meekomen en zo niet is het jammer.

Ik moet zeggen dat mijn herinnering van de RB van vorig jaar ook een beetje vertekend was doordat Max er pas laat in kwam. Toen was die auto al goed. Dat ze daarvoor flink gesukkeld hebben was ik eigenlijk al weer vergeten

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De top 3 was zoals ik hem verwacht had dat VER nog 5e is geworden valt me nog mee had hem langzamer verwacht. Maar zoals hier boven al gezegd word ik ga gewoon van de race genieten en zie wel wat er gebeurd. Het kan alle kanten op en seizoen duurt nog lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:04:
Lewis Hamilton rijdt echt al vol vertrouwen en zelfverzekerd rond
En terecht, de man (ondanks dat ik geen fan van hem ben) is gewoon een van de beste coureurs die er rond rijdt en nog in een Merc ook. Bottas gaat het hem niet lastig kunnen maken dit jaar, leuke coureur maar geen absolute wereldtop.

Bottas is voor Hamilton als wat bijvoorbeeld Irvine en Barrichello voor Schumacher waren... ze rijden dezelfde auto maar dan nog kunnen ze je het niet echt lastig maken. Bottas zal na die eerste run in q3 wel gedacht hebben, als ik die 3 tiende dicht rijdt sta ik op pole en wat doet Hamilton vervolgens.... hopsakee, nog weer een kleine 3 tiende er onderdoor.

Voor Hamilton is dit jaar zijn teammaat niet het probleem maar is de kans groot dat die Duitser in zo'n rode Ferrari het hem lastig kan maken als ze daar nog wat kunnen vinden voor dat hele kleine beetje extra.

Het zou mooi zijn als er weer eens een Duitser de Italianen uit het slop weet te trekken. Ik mis de jaren Schumacher soms wel eens, toen was het makkelijk een fan van Ferrari te zijn ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Grappig, vorig jaar was de startgrid MERC-MERC-FER-FER-STR. VER reed toen nog voor STR en start net als vorig jaar op P5. Beide STR's lagen toen voor RBR. RIC lag op P8, KVY op 18. Dus gemiddeld heeft RBR wel progressie geboekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Wellicht dat de racepace van RBR 'meevalt' t.o.v. de mercs & ferrari's en ze mee kunnen komen. Ben benieuwd hoe de start eruit zal zien, spektakel is leuk maar ze allemaal heel de eerste bocht uit zien komen is ook wel prettig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Robsta86 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:08:
[...]

Met de vernieuwde start procedure (http://www.autoblog.nl/ni...n-weer-spectaculair-94584) natuurlijk maar weer afwachten. We gaan 't wel zien! Heb er in ieder geval veel zin in... Hopen dat het snel zondag is (zeg ik niet vaak in het weekend :+ )
Ook dat telt inderdaad mee dit jaar. Elke coureur heeft het gewoon leuk gedaan (op RIC na dan) en ook Max. Gat tussen Mercedes, Ferrari en RBR is ook lekker klein in verhouding tot afgelopen seizoen, dan nog de geplande upgrades voor oa RBR en het wordt vermoedelijk wel een spannend seizoen (beter dan afgelopen seizoen).

Bekijk de tijden maar van vorig jaar (kwali aus)
1. L. Hamilton Mercedes 01:23.837
2. N. Rosberg Mercedes 01:24.197
3. S. Vettel Ferrari 01:24.675
4. K. Raikkonen Ferrari 01:25.033
5. M. Verstappen Toro Ross 01:25.434

Vandaag
1. L. Hamilton Mercedes 01:22.188
2. S. Vettel Ferrari 01:22.456
3. V. Bottas Mercedes 01:22.481
4. K. Raikkonen Ferrari 01:23.033
5. M. Verstappen Red Bull 01:23.485

Ik weet het niet hoor, maar voor de mensen die vorig jaar al ''fan'' van Max waren zouden nu juist blij moeten zijn. Net als dit jaar had ook vorig jaar RBR upgrades op de planning (ja i know, max zat toen in een toro rosso en nu rbr, verhoudingen tussen de auto's waren toen ook anders dan nu, het gaat mij om de tijden waar men weleens wat positiever om mag zijn).

Wat het nu nog leuker maakt is dat Ferrari gemengd zit tussen 2x een Mercedes, wat hopelijk (logischerwijs) in een battle resulteert.
Ik verwacht nu al een leukere race (ook voor Max-RBR) morgen dan vorig jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ondanks het vroege opstaan heb ik toch wel weer van deze sessie genoten. Resultaten waren dan wel niet zoals gehoopt (zeker RIC is ongelooflijk jammer), het was goed om deze beesten van auto's weer aan het werk te zien. Ik ben erg benieuwd hoe ze in een racesituatie presteren. Het zou me niks verbazen als we meerdere malen gaan zien dat er bij een inhaalpoging iemand van de baan glijdt omdat de achterkant van de auto's eerder ontsnapt is dan dat coureurs dat doorhebben. Zin in morgen! :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 21:26
Migrator schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:24:
Ondanks het vroege opstaan heb ik toch wel weer van deze sessie genoten. Resultaten waren dan wel niet zoals gehoopt (zeker RIC is ongelooflijk jammer), het was goed om deze beesten van auto's weer aan het werk te zien. Ik ben erg benieuwd hoe ze in een racesituatie presteren. Het zou me niks verbazen als we meerdere malen gaan zien dat er bij een inhaalpoging iemand van de baan glijdt omdat de achterkant van de auto's eerder ontsnapt is dan dat coureurs dat doorhebben. Zin in morgen! :)
En zo is dat. Het is een technische sport en je weet nooit wat er gaat gebeuren. Verder is het zoals het is, hoe cliché die opmerking ook is.

Goed dat ze weer rijden, morgen race 1 van de 20, all to play for! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 17:09

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

alwaysleft schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:58:
[...]

Beide. Motor alleen is echt niet ruim 1 seconde achterstand.
De koets van RB is zo slecht niet als je ziet dat torro rosso op 1sec staat en Renault op 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus, kan ik een overzichtje krijgen? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robsta86
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:37:
Dit is Tweakers. Hier op Tweakers verwachten we wat meer eigen inzet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Wat voor overzicht?
https://www.google.nl/sea...ei=eSzWWL6gB5DH8AeV0ZrYDQ

Hier krijg je ze ''allemaal'' :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Beste DaniëlWW2, welkom op GoT! :)
Op dit forum verwachten we eigen inzet, d.w.z. dat je eerst zelf kijkt wat je kunt doen om je vraag te beantwoorden. Probeer dit een volgende keer ook te doen
.

:+

Anyway, op F1.com zijn ze altijd snel: https://www.formula1.com/...icciardo-crashes-out.html is een prima overzicht ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Robsta86 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:38:
[...]

Dit is Tweakers. Hier op Tweakers verwachten we wat meer eigen inzet :+
Ik hou jou in de gaten. ;)
Migrator schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Beste DaniëlWW2, welkom op GoT! :)
Op dit forum verwachten we eigen inzet, d.w.z. dat je eerst zelf kijkt wat je kunt doen om je vraag te beantwoorden. Probeer dit een volgende keer ook te doen
.

:+
Et tu, Evest? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De onboard van de Pole ronde van Hamilton is inmiddels ook te bekijken. Gaat nog niet helemaal goed bij de FOM gezien het geklungel met het weergeven van de tijden en, nu blijkt, ook de telemetrie :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rsLTOKZLCZSqZaEahP91QsgH/full.png

@DaniëlWW2 Om dan maar in het latijn te reageren, hoewel niet correct qua tijdlijn: Ceterum censeo Daniël esse delendam >:) :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spotmatic schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:15:
Grappig, vorig jaar was de startgrid MERC-MERC-FER-FER-STR. VER reed toen nog voor STR en start net als vorig jaar op P5. Beide STR's lagen toen voor RBR. RIC lag op P8, KVY op 18. Dus gemiddeld heeft RBR wel progressie geboekt. ;)
Vorig jaar hadden we voor dit circuit dat alternatieve kwalificatie format, dat maakt vergelijken met dit jaar sowieso erg lastig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
thijszor schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:17:
Wellicht dat de racepace van RBR 'meevalt' t.o.v. de mercs & ferrari's en ze mee kunnen komen. Ben benieuwd hoe de start eruit zal zien, spektakel is leuk maar ze allemaal heel de eerste bocht uit zien komen is ook wel prettig..
Nou, tijdens de longruns in de vrije trainingen kwam RB ook al veel tekort tov Ferrari en Mercedes. Ze zullen er daarom morgen niet zomaar ineens bijzitten.

Maar o o o wat is het fijn dat Ferrari het gevecht met Mercedes aan kan gaan :)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Waarom hebben zoveel mensen het over "negativiteit" hier? Omdat wordt benoemd dat RBR niet waarmaakt wat toch wel veel mensen hadden verwacht? Onder andere door de verwachtingen die RBR zelf heeft geschept.. dat is toch geen negativiteit? Dat zijn gewoon feiten.

Ik ben er eigenlijk wel blij om. Leuker seizoen denk ik zo :P

Wat ik gaaf vind is dat de wagens op de limiet onvoorspelbaarder lijken getuige het aantal foutjes. De marge is kleiner geworden om op de limiet te rijden als dat echt zo blijkt te zijn. En dat is gaaf, want dan houden top talenten het ding op of net naast de baan, en de mindere goden (voor zover je iemand zo kunt noemen als je in F1 rijdt) die verliezen hem. Dat is spektakel. Brute beesten. Dat wilden we allemaal.

Ook opvallend, kwali tov vorig jaar, ik zie geen 5 sec maar gemiddeld 2. Had op een of andere manier snellere tijden verwacht.

/edit
hardware-lover schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Vorig jaar hadden we voor dit circuit dat alternatieve kwalificatie format, dat maakt vergelijken met dit jaar sowieso erg lastig.
Oh ja. :)

[ Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 25-03-2017 10:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:12
Ik maak me niet echt zorgen over RBR. Australië is meer een start-stop baan waarbij motorvermogen en ophanging goed moeten zijn. Dat is duidelijk het geval bij Mercedes en Ferrari. RBR komt gewoon met Renault vermogen tekort en het lijkt het alle sessies tot nu toe moeilijk te hebben met het vinden van de juiste afstelling, de onzekerheid omtrent de trucage ophanging heeft ze wat doen wankelen lijkt het.

Maar na Australië komen een pas in het tweede deel van het seizoen banen waarbij chassis/aero meer van belang dan power, afgezonderd van Shanghai dat al snel volgt na Melbourne. Ik verwacht dat bij de aero banen RBR wel kan meevechten met Mercedes en Ferrari.

Laatst zei Jos Verstappen in een interview dat hij verwacht dat MAx pas in 2018 kan vechten voor de titel. Dat is een realistisch beeld vind ik. Renault staat aan het begin van de ontwikkeling van het nieuwe blok. De oude filosofie hebben ze nu helemaal verlaten, het kan alleen maar beter gaan.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Stefie2010 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Nou, tijdens de longruns in de vrije trainingen kwam RB ook al veel tekort tov Ferrari en Mercedes. Ze zullen er daarom morgen niet zomaar ineens bijzitten.

Maar o o o wat is het fijn dat Ferrari het gevecht met Mercedes aan kan gaan :)
Ze geven het zelf ook ruiterlijk toe, Red Bull zit er gewoon niet 'bij' momenteel.
Mercedes en Ferrari zijn gewoon sneller.

Nou zal de karakteristiek van het circuit niet echt meehelpen (het zijn 'korte' bochten, veel start/stop, aerodynamica ondergeschikt).
Het lijkt erop dat Ferrari qua motorvermogen het gat naar Mercedes heeft gedicht en Renault vooralsnog niet.
Bovendien lijkt RBR haar auto nog niet helemaal onder controle te hebben, wellicht toch wat naweeën van de verboden ophanging? :+

Verder kan je weinig concluderen momenteel, alleen afwachten hoe de developmentrace zich gaat ontvouwen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max wordt gewoon derde, klaar. :+
Waarom? Nou omdat Hamilton en Vettel elkaar van de baan gaan rammen. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefie2010
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:23:
Hoop het niet, gevecht tussen HAM en VET zou toch wel geweldig zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:29
Lasmibalsingh schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:10:
Ik maak me niet echt zorgen over RBR. Australië is meer een start-stop baan waarbij motorvermogen en ophanging goed moeten zijn. Dat is duidelijk het geval bij Mercedes en Ferrari. RBR komt gewoon met Renault vermogen tekort en het lijkt het alle sessies tot nu toe moeilijk te hebben met het vinden van de juiste afstelling, de onzekerheid omtrent de trucage ophanging heeft ze wat doen wankelen lijkt het.

Maar na Australië komen een pas in het tweede deel van het seizoen banen waarbij chassis/aero meer van belang dan power, afgezonderd van Shanghai dat al snel volgt na Melbourne. Ik verwacht dat bij de aero banen RBR wel kan meevechten met Mercedes en Ferrari.

Laatst zei Jos Verstappen in een interview dat hij verwacht dat MAx pas in 2018 kan vechten voor de titel. Dat is een realistisch beeld vind ik. Renault staat aan het begin van de ontwikkeling van het nieuwe blok. De oude filosofie hebben ze nu helemaal verlaten, het kan alleen maar beter gaan.
Honda staat al 3 jaar aan het begin van een nieuw motorblok...

Doordat Token systeem weg is zouden andere teams kunnen in lopen, maar het tegenovergestelde is juist gebeurd. De kans is dven groot dat Mercedes in 2018 nóg dominanter is dan in 2017 als de kans dat RB het gat dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@Requiem19 Volgens mij kun je nog niet veel concluderen over het tokensysteem, omdat alles wat tot nu toe is ontwikkeld sowieso geen tokens behoefde (toch?) - pas gedurende het seizoen kun je echt de effecten peilen imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

De kans dat Mercedes nog verder weg loopt kwa motor vermogen lijkt mij niet echt groot gezien de "law of diminishing returns"... de rek is er op een gegeven moment wel uit.

Verwacht wel dat RBR Renault TAG Hauer er steeds dichter bij komt, het is alleen even afwachten hoe lang dat gaat duren.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:12
Requiem19 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Doordat Token systeem weg is zouden andere teams kunnen in lopen, maar het tegenovergestelde is juist gebeurd. De kans is dven groot dat Mercedes in 2018 nóg dominanter is dan in 2017 als de kans dat RB het gat dicht.
Klopt, alles is mogelijk. Het kan inderdaad ook de verkeerde kant op gaan. Kijk je naar het verschil in power tussen fabrieksteams dan zie je het volgende:

Mercedes:
1:22:188
Ferrari:
1:22:456
Renault:
1:25:091
Honda:
1:25:425

Dan merk je op dat Newey en Key geen koekebakkers zijn en er het beste van maken:
RBR:
1:23:485
STR:
1:24:487

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Toch zou ik Newey wel eens aan de slag zien gaan met een Mercedes motor of zelfs een Ferrari en er dan een auto omheen bouwen. Dat zou nog eens interesant worden.

Maar op het moment is het niet slecht. Max was sneller dan het middenveld en ze hebben gewoon problemen met afstelling, zo lijkt het. Verder kan nu echt niemand meer inhalen denk ik zo vanwege de snelheidsdegradatie als je achter een andere wagen zit, tenzij je natuurlijk Max Verstappen bent. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:48:
Toch zou ik Newey wel eens aan de slag zien gaan met een Mercedes motor of zelfs een Ferrari en er dan een auto omheen bouwen. Dat zou nog eens interesant worden.

Maar op het moment is het niet slecht. Max was sneller dan het middenveld en ze hebben gewoon problemen met afstelling, zo lijkt het. Verder kan nu echt niemand meer inhalen denk ik zo vanwege de snelheidsdegradatie als je achter een andere wagen zit, tenzij je natuurlijk Max Verstappen bent. :+
Niet alleen de snelheidsdegradatie...maar de bolides zijn ook een stuk breder (minder ruimte) en veel meer snappie als je kijkt naar de crash van Palmer en de schuiver van Ric.
Als die eenmaal gaat is er weinig ruimte voor correctie.
Ik zie inhaal acties zoals Max deed in brazilie buitenom langs perez niet snel meer gebeuren met deze bolides...iets teveel over de curbs en je bent hem kwijt.

Ik hoop dat ik het mis heb....en het een heel spectaculair seizoen gaat worden.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:23:
Eerder hoop ik dat Botas zichzelf teveel probeert te bewijzen en in een foutje ham van de baan knalt :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bensimpel schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:55:
[...]

Eerder hoop ik dat Botas zichzelf teveel probeert te bewijzen en in een foutje ham van de baan knalt :+
Ook Vettel. Ik heb mijn "honestly" fix hard nodig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:59:
[...]

Ook Vettel. Ik heb mijn "honestly" fix hard nodig. :+
"Blue Flag" gaan we eerder horen gok ik.
Maar VET en RAI in gevecht met voorop HAM en daarachter BOT/RIC/VER. Ondanks zn 10de startpositie is RIC echt zo weer bij de kopgroep. En geeft ie een mooi showtje voor zn landgenoten.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Jasphur schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:16:
[...]

"Blue Flag" gaan we eerder horen gok ik.
Maar VET en RAI in gevecht met voorop HAM en daarachter BOT/RIC/VER. Ondanks zn 10de startpositie is RIC echt zo weer bij de kopgroep. En geeft ie een mooi showtje voor zn landgenoten.
Ik hoop dat er niet teveel schade is, vanaf plek 15 zou wat lastiger worden vrees ik :x

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben benieuwd morgen naar het racen. De nieuwe aero regels zijn voor mij nog beetje dubbel. Leuk dat de kaarten geschud zijn met nieuwe regels, maar daar was misschien bijna elke grote wijziging goed voor geweest. Meer downforce is grote kans dat er een Trulli train oid terug komt en af en toe een auto die er spectulair van af vliegt door een 'glitch in the matrix' O-) .

Ik hoop dat door de fysiek intensere auto's en slijtvastere banden er spannendere races uit komen. Met name afgelopen seizoenen werd alle strategies voor het einde bespaard, en soms werd door een 'fail' (SC oid) dat direct verknald. Hopelijk kunnen ze nu wat meer de hele race doorknallen.
Requiem19 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Inderdaad, juist de zwakkere partijen zijn nog verder weggezakt (met name Honda).

Mercedes Drivetrains heeft de afgelopen jaren het wel een beetje kunnen aanzien. Ze hebben wel tokens gespendeerd, maar ik had nou niet echt het idee dat gaten groter of kleiner werden. Toen Renault zo rond Canada een motor upgrade introduceerde hing iedereen aan RBR's lippen om te zien of de concurrentie closer zou worden. Heeft wel iets geholpen, paar leuke podiums, maar echt iets winnen kwam er niet van.

Renault/Honda werden continu gepushed voor goede token upgrades in 2016. Maar de knappe koppen bij Mercedes Drivetrains zitten ook niet stil. Ik heb het vermoeden dat al veel langer hebben kunnen werken aan deze nieuwe generatie 1.6L motoren dan de rest. Ferrari zat er ook oke bij, die hebben waarschijnlijk hetzelfde kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jackson6 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:04:
Wat heeft die Doornbos ineens voor mega moedervlek op z'n wang :P
Inderdaad, vaag zeg. En je blijft het nu de hele tijd zien.... :X (What has been seen, cannot be unseen....)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hans1990 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:41:
Maar de knappe koppen bij Mercedes Drivetrains zitten ook niet stil. Ik heb het vermoeden dat al veel langer hebben kunnen werken aan deze nieuwe generatie 1.6L motoren dan de rest. Ferrari zat er ook oke bij, die hebben waarschijnlijk hetzelfde kunnen doen.
Dat is ook het voordeel dat ze hadden; met een jarenlange voorsprong begonnen aan de ontwikkeling en daarna de voorsprong consolideren. Ik hoop echt dat Ferrari/Renault roet in het eten kan gooien, want nog minstens 3 jaar Mercedes dominantie is echt niet goed voor de sport. Als Max niet had meegedaan was ik de interesse ook al lang kwijt geweest (kijk sinds 1994).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Die onboard pole-lap van Hamilton. Bocht 1 in met 170, komt met 200 eruit. Over wat, 40 meter?

:o _O_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Als Tweakeraar vind ik dat ROS zijn tv'tje een beetje raar in z'n woonkamer heeft staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HGQuKiep6XAEMRANZrlW3hM7/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik vind het dikke prima. Er is F1 op TV dus de woonkamer is op dat moment van hem. Dus hup, de TV lekker dichtbij op de tafel, moeders gaat maar wat anders doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat hij geen Live timing aan heeft staan.. Of er moet nog ergens een tablet/laptop staan buiten het beeld, maar het lijkt me dat een (oud) coureur dat toch intressant moet vinden.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
En een Samsung KS7000 tv, heb je miljoenen koop je een tv voor 1000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Destruction schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:17:
Dat hij geen Live timing aan heeft staan.. Of er moet nog ergens een tablet/laptop staan buiten het beeld, maar het lijkt me dat een (oud) coureur dat toch intressant moet vinden.
Het is een selfie denk ik. Dusssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

Jasphur schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:19:
[...]

Het is een selfie denk ik. Dusssss
No shit, sherlock.

8)7

Wat is je punt?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 08:20

swv

Destruction schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:20:
[...]

No shit, sherlock.

8)7

Wat is je punt?
Dat hij dan live timing op zijn smartphone heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 08:42
Jackson6 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:18:
En een Samsung KS7000 tv, heb je miljoenen koop je een tv voor 1000 euro.
Dus omdat je miljoenen hebt, moet je het maar door het raam gooien aan een tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Valdourian schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:29:
[...]

Dus omdat je miljoenen hebt, moet je het maar door het raam gooien aan een tv?
Exact.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

mischien zit hij gewoon in zijn vakantiehuisje en heeft hij de grote tv in zijn prive bios staan?

Mensen oordelen hier veelste snel zeg. :z

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bensimpel schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:37:
mischien zit hij gewoon in zijn vakantiehuisje en heeft hij de grote tv in zijn prive bios staan?

Mensen oordelen hier veelste snel zeg. :z
Nou en. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Qua prestaties een herhaling van vorig jaar qua top 3, al zit Ferrari er nu wel beter bij. Volgens mij hadden ze vorig jaar een upgrade toen ze zo dicht bij zaten als nu? Ik weet het niet precies meer.. van Red Bull had ik het idee het dit jaar anders / beter zou uitpakken met de motor.

PS. zeker als dit een kwalificatiestand is van de Mercedes.. dan kan Ferrari morgen weleens voor de winst gaan.. al denk ik dat Hamilton een soort van plek 1 gaat managen.. en lang doorgaat op banden en hun pitstop weer eens goed gaan uitpakken..
ScrooLoose schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:38:
De kans dat Mercedes nog verder weg loopt kwa motor vermogen lijkt mij niet echt groot gezien de "law of diminishing returns"... de rek is er op een gegeven moment wel uit.

Verwacht wel dat RBR Renault TAG Hauer er steeds dichter bij komt, het is alleen even afwachten hoe lang dat gaat duren.
Mercedes heeft laatst toch 80 pk weten te vinden, terwijl ik geluiden hoorde dat de rek van de motor daar er wel uit zou zijn aan het einde van het seizoen? Terwijl Renault weer terug is waar het een tijd geleden was, zoals begin vorig seizoen.

[ Voor 68% gewijzigd door Luxicon op 25-03-2017 13:01 ]

...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:59:
[...]Ook Vettel. Ik heb mijn "honestly" fix hard nodig. :+
Ik zou zomaar zien gebeuren dat VET in één van de laatste 10 rondes dezelfde inschatting maakt, en door VER op zijn staart spontaan een 360 door het grind maakt.

En dat het dan als nog VER's schuld is .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

Als dat echt zo is vind ik dat toch een behoorlijke fail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
FreshMaker schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:03:
[...]

Ik zou zomaar zien gebeuren dat VET in één van de laatste 10 rondes dezelfde inschatting maakt, en door VER op zijn staart spontaan een 360 door het grind maakt.

En dat het dan als nog VER's schuld is .....
Lijkt me sterk aangezien de Ferrari op dit moment toch wel een klap sneller is dan de RB. VER zal VET langzaam aan de horizon zien verdwijnen.. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Stefie2010 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Lijkt me sterk aangezien de Ferrari op dit moment toch wel een klap sneller is dan de RB. VER zal VET langzaam aan de horizon zien verdwijnen.. :w
Dit, Ferrari en Mercedes gaan ver vooruitlopen op de rest tijdens de race. Gaat een eenzame race voor Max worden ala Williams 2015, geen druk achter en voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Vos schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Het schijnt echt zo te zijn. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Nog wat punten

-Renault postponed engine upgrade to Montreal, gap currently bigger than in 2016
-Car window is too small as you mentioned
-Car is all over the place if not well balanced
-Even if the car is balanched the drivers feel like the car is quick, but it isnt visable on the timesheets (which is the worst thing which can happen)
-It has nothing to do with the banned suspension according to Marko and Verstappen though, because they tested it in winter testing and it made no difference
-They have no idea what the issue is, but are confident that they can find it out soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Aan de ene kant hopelijk een goede verklaring. Als ze het dan fixen en er dichter bij zitten kan je een echte 3-strijd krijgen, zou prachtig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Alleen de MGU-K van 2016, an sich positief want dan is er relatief eenvoudig nog een flinke winst te maken met de 2017 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Honestly! are you fucking kidding me...

Dit zou een honda 2.0 worden als dit echt zo is.

maar 5kg besparen op de mgu-k?
Dat ding weegt totaal amper 5kg denk ik zo...
Afbeeldingslocatie: https://image.slidesharecdn.com/hqgkscytwsjpfg7pfanq-signature-4d4332fc2e1f424577c4cff1b11fb744aab4411590c136d7477feded104c6211-poli-141221235445-conversion-gate02/95/energy-recovery-system-ers-in-formula-1-10-638.jpg?cb=1419509703

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
alwaysleft schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:27:
[...]

Nog wat punten

-Renault postponed engine upgrade to Montreal, gap currently bigger than in 2016
-Car window is too small as you mentioned
-Car is all over the place if not well balanced
-Even if the car is balanched the drivers feel like the car is quick, but it isnt visable on the timesheets (which is the worst thing which can happen)
-It has nothing to do with the banned suspension according to Marko and Verstappen though, because they tested it in winter testing and it made no difference
-They have no idea what the issue is, but are confident that they can find it out soon
Bron?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Stefie2010 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Je weet dat oa VER vandaag pas zijn eerste ronden gereden heeft met de (bijna) juiste afstellingen? Mercedes en Ferrari hadden de juiste instellingen al voor de vrije trainingen, RBR niet.
Zoals Max zelf al zei heeft hij vandaag pas een paar rondes gereden waar hij zich redelijk goed bij voelde (maar kwam meer over als: nog net niet). Dat heeft niet met het vermogen of kwaliteiten van de wagen te maken, maar met zaken die in de test periode al gefixt hadden moeten zijn.
Nja als dat nu ondertussen helemaal goed is, heeft Max eigenlijk vandaag pas een goede training gehad (juiste afstellingen), daar waar Mercedes+Ferrari al goed geoefend hadden met de juiste afstellingen.

Feit: merc+ferrari hebben het vandaag beter gedaan, Max heeft het minder gedaan, maar niet omdat de auto de potentie niet heeft. Max had gewoon vrijwel 0 ervaringen met de juiste afstellingen, de rest hadden al tig rondes gereden met de juiste afstellingen.

Dit is denk ik ook de reden waarom Max zelf vind het gewoonweg goed gedaan te hebben vandaag, eerste rondes met de juiste afstellingen en dan alsnog 5e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Uhm, motor?

De ICE is 2017, de mgu-h is 2017, maar de mgu-k is 2016...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
  • Laatst online: 17-01 15:30
Requiem19 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:45:
[...]

Uhm, motor?

De ICE is 2017, de mgu-h is 2017, maar de mgu-k is 2016...
Klopt, 2016 motor is overdreven
LopendeVogel schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:45:
[...]

Je weet dat oa VER vandaag pas zijn eerste ronden gereden heeft met de (bijna) juiste afstellingen? Mercedes en Ferrari hadden de juiste instellingen al voor de vrije trainingen, RBR niet.
Zoals Max zelf al zei heeft hij vandaag pas een paar rondes gereden waar hij zich redelijk goed bij voelde (maar kwam meer over als: nog net niet). Dat heeft niet met het vermogen of kwaliteiten van de wagen te maken, maar met zaken die in de test periode al gefixt hadden moeten zijn.
Nja als dat nu ondertussen helemaal goed is, heeft Max eigenlijk vandaag pas een goede training gehad (juiste afstellingen), daar waar Mercedes+Ferrari al goed geoefend hadden met de juiste afstellingen.

Feit: merc+ferrari hebben het vandaag beter gedaan, Max heeft het minder gedaan, maar niet omdat de auto de potentie niet heeft. Max had gewoon vrijwel 0 ervaringen met de juiste afstellingen, de rest hadden al tig rondes gereden met de juiste afstellingen.

Dit is denk ik ook de reden waarom Max zelf vind het gewoonweg goed gedaan te hebben vandaag, eerste rondes met de juiste afstellingen en dan alsnog 5e.
Maar denk je ook dat die 1.3 sec gevonden kan worden met de juiste afstelling?

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

Veel plezier morgen allen! Ik denk dat het een afvalrace wordt!

[ Voor 46% gewijzigd door defiant op 25-03-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:39:
[...]

Alleen de MGU-K van 2016, an sich positief want dan is er relatief eenvoudig nog een flinke winst te maken met de 2017 variant.
Ow inderdaad. Ik ging uit van 'complete' motor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
daniellammers schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:47:
[...]

[...]

Nja Max heeft tijdens de kwali toch wel wat foutjes gemaakt hé, stel hij had deze fouten niet gemaakt (wat hij vermoedelijk niet gemaakt had indien hij ervaringen had met de juiste afstellingen) dan was het minder geweest dan 1,3 sec.
Gat 100% dichten? Zeker niet, ook niet met ervaring met de juiste afstellingen. Met de kwalificatie al helemaal niet.
Met de race is het andere koek, we hebben de beste coureur op 1 (ham) en de beste ''starter'' op 2 (vet), laat die het lekker met elkaar uitvechten = langzamere tijden.

Dus het gat met een paar rondes ervaring wordt kleiner dan de 1,3sec, het gevecht tussen Ferrari+Mercedes zal hopelijk het gat verder dichten. Althans, tot de ''grote'' upgrade die RBR gaat krijgen, doen ze het dus eigenlijk best wel goed (vooral vergelijken precies een jaar geleden waar het gat nog groter was, gat is al flink ingekort vergeleken aus 2016 rbr-merc).

Nadeel van dit circuit is dat inhalen moeilijk is, dat zou al voornamelijk op de rechte stukken moeten gebeuren, en laat dat nou net alleen mogelijk zijn voor RBR indien op dat moment een gevecht gaande is tussen mercedes+ferrari.
In de bochten wordt het moeilijk, maar zoals iedereen weet vind Max het geen enkel probleem om als laatste op de rem te gaan. Er valt genoeg te snoepen en te doen tijdens een race wat allemaal tijdens een kwali niet mogelijk is.

Kwali situatie is dan ook totaal niet te vergelijken met een race situatie. In een kwali kan elke auto voluit, in een race gewoonweg niet (of je moet al op 1 staan en geen concurrent hebben, maar die concurrent is er nu wel; ferrari).

Vorig jaar vond ik het allemaal maar moa moa, Mercedes was gewoon de bom, en daarna had je Ferrari+RBR die het maar uit mochten vechten.. Tijdens dat gevecht elke keer opnieuw lachte Mercedes zich kapot want die konden dankzij dat gevecht het gat alleen maar groter maken. Dat gaat ze dit keer niet lukken, eindelijk weer eens fun in de F1 :D

[ Voor 20% gewijzigd door LopendeVogel op 25-03-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

daniellammers schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:47:
[...]

[...]

Het lijkt me duidelijk dat ze dit jaar hu auto meer op de snellere tracks hebben afgesteld en minder op maximum downforce. Dus ja, dan laat je op banen als deze wat liggen, maar op bv Bahrein, China en anderen minder. Ook kun je dit jaar minder verschil maken met je downforce omdat je simpelweg al veel meer hebt dan vorig jaar.

En vergeet niet dat ze zowel tijdens testen als tijdens de practice veel minder ronden reden dan de concurrentie. De hele tijd lopen ze al met hun setup te kloten, dus dan ga je geen optimale ronde rijden. En ik denk ook dat die ronde van Max niet flawless was.

Het is veel, maar de grootste sprongen worden de komende weken al wel gemaakt. We zagen vorig jaar ook geen schokkende verbeteringen na toevoegen van nieuwe motor. De meeste sprongen zaten in software-updates en niet zozeer in hardware-updates.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:58
Pff... weer een half uur van mijn weekend foetsie.. Ik ga dit niet afkijken maar oh oh oh wat is de notebook toch altijd briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hennie-M schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:59:
[...]

Pff... weer een half uur van mijn weekend foetsie.. Ik ga dit niet afkijken maar oh oh oh wat is de notebook toch altijd briljant.
Shift + >

Scheelt toch weer wat minuten om van de zon te gaan genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 21:18
weet iemand de split van VER zijn ronde toen RIC crashte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
27.6 en 22.5.

2 tiende sneller dan Ric op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
TheBrut3 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:33:
weet iemand de split van VER zijn ronde toen RIC crashte?
Hij zat "op" de tijd die Kimi toen had staan voor wat betreft sector 1 en 2.
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de woensdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1