[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.357 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
ThinkPadd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:34:
Ik ga een Edgerouter X SFP aanschaffen en wil daar een SFP in stoppen om m'n glasvezel op aan te sluiten.
Op de huidige FTU is het glas lampje oranje, d.w.z. dat de boel op 100Mbit draait (groen = 1Gbit).

Ondersteunt het SFP-slot van de ERX ook 100Mbit? Bij de meeste mensen draait de boel op Gigabit lees ik. Zal wel komen dat het bij mij op 100Mbit draait omdat ik een 50/50 lijn heb en geen 100/100?
Als je er een 100 Mbit gbiv erin stopt dan moet dat geen probleem zijn :). En anders een 200/200 mbit upgrade aanvragen dan wordt je naar een 1000mbit poort gezet en die gbic is stuk makkelijke te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Met een accesspoint heb ik een raar probleem. In de woning heb ik perfect bereik en werkt mijn wachtwoord (natuurlijk). Als ik echter in de veranda/tuin sta, geeft Ubiquiti aan dat het wachtwoord niet goed is. Iemand een idee hoe dit kan of wel eens mee gemaakt? Op het access point maak ik gebruik van 2 kanalen, 2.4 en 5ghz. Moet nog achterhalen om welk kanaal het gaat. Weet het mijn Uniquiti wachtwoord niet meer 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 16:54
nero355 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:40:
[...]

Dat is niet echt handig denk ik :?

Ik zou er altijd voor zorgen dat je Windows Server alle DNS afhandelt en de DHCP kan je of via DHCP Relay van de USG gebruiken of die ook gewoon door je server laten doen.

Voor ad-blocking zou je dan de DNS van de USG als Externe Forward kunnen instellen op je Windows Server :)

Beetje dit idee : http://techgenix.com/dns_...g_in_windows_server_2003/

[...]

Volgens mij moet je het meer bij je eigen setup zoeken dan welke router fabrikant dan ook ;)
Ik heb de DNS van mijn W2k12R2 server ook ingesteld via forwarding (in jouw link gaat het over W2k3). Verder liep ik met DNS en DHCP (scoop instellingen bv) tegen een paar problemen bij instellen op de USG, die of niet kunnen, of niet handig zijn. Een van de problemen was ook dat je jouw locale domain naam niet werkend kreeg, bv ping unify werkte wel, maar ping unifi.thuis.local vreemd genoeg niet. Terwijl het domain was ingesteld op thuis.local. Daarnaast wou ik in de dns een tweede zone instellen voor mijn externe domain (met certificaat), en dat ging ook niet goed, Ik wil niet zeggen dat ik geen fouten heb gemaakt, maar perfect is de USG niet met DNS en DHCP.

En daarbij heb ik, denk ik, een aparte configuratie voor thuis gebruik, een beetje veel overdone, maar wel leuk om uit te zoeken en te testen. En daarbij bedoel ik een HyperV server met: domain server, exchange en web server, sql server, Linux server voor de UniFi controller.

Op forums, oa van Ubiquity zelf, kwam ik ook klachten over DNS en DHCP tegen, bepaalde zaken die je nog steeds niet kan instellen. Los van de controller, waarbij je bepaalde instellingen in de config kan doen, statische reserveringen weer via de devices pagina, of handmatig weer op een andere pagina. De rest moest eventueel, indien mogelijk, via de SSH rechtstreeks ingeklopt worden, waarbij de json file weer aangepast moest worden.

Kortom, ik vond het niet meer overzichtelijk worden op mijn configuratie, heb dus gekozen om de DHCP van mijn Windows Server te blijven gebruiken. De DNS loopt dus vanwege de AD blocker op de USG via een forwarder naar mijn USG. Voor mij draait deze configuratie nu prima, geen vertragingen of problemen.

Ik hou natuurlijk wel de updates voor de USG en de controller in de gaten, wanneer er features worden toegevoegd betreffende DHCP en DNS ga ik kijken of ik het kan overzetten naar de USG, maar aangezien deze klachten al een aantal jaar oud zijn, verwacht ik daar niet snel verandering in.

Ik heb hiervoor een ASUS RT AC68 router gebruikt, daarmee kon ook niet veel ingesteld worden, maar alles stond wel op een logische plek, en was makkelijk aan of uit te zetten, zover het in te stellen was. DHCP had ik daarop bv ook ingesteld, en wanneer ik problemen had met mijn server, kon ik zo DHCP ff aanzetten, hadden weer voorlopig toegang tot internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 20:25
Afgelopen weekend in het nieuwe appartement mijn allereerste Ubiquiti-apparatuur geïnstalleerd. Vanuit het Ziggo Modem ga ik nu naar een ER-X i.c.m. een Unifi AP-AC-LR. Configuratie was eenvoudiger dan gedacht en met een paar tutorials heb ik nu ook een gastnetwerk op een aparte VLAN volledig gescheiden van mijn eigen netwerk. Wat een droom om met dit spul te mogen werken <3. Echter vraag ik me nog één ding af.

Is de standaard beveiliging van de ER-X voldoende of is het aan te raden om nog extra firewall rules etc. toe te voegen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Jan-man schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:49:
[...]

Als je er een 100 Mbit gbiv erin stopt dan moet dat geen probleem zijn :). En anders een 200/200 mbit upgrade aanvragen dan wordt je naar een 1000mbit poort gezet en die gbic is stuk makkelijke te krijgen :).
Vanwege kosten zit ik juist op 50/50 ;) Het heeft toen de boel nog niet geactiveerd was administratief wel eventjes op Gbit gedraaid, toen was het lampje groen. Maar ze zullen bij het patchen wel doorgekregen hebben dat ik op 50/50 zit en ik daardoor geen Gbit poortje bezet mag houden >:)
PublishedMeteor schreef op maandag 30 juli 2018 @ 07:58:
Afgelopen weekend in het nieuwe appartement mijn allereerste Ubiquiti-apparatuur geïnstalleerd. Vanuit het Ziggo Modem ga ik nu naar een ER-X i.c.m. een Unifi AP-AC-LR. Configuratie was eenvoudiger dan gedacht en met een paar tutorials heb ik nu ook een gastnetwerk op een aparte VLAN volledig gescheiden van mijn eigen netwerk. Wat een droom om met dit spul te mogen werken <3. Echter vraag ik me nog één ding af.

Is de standaard beveiliging van de ER-X voldoende of is het aan te raden om nog extra firewall rules etc. toe te voegen? :?
Heb je ook firewall regels aangemaakt?
Kun je nu je LAN devices pingen vanuit je gastennetwerk? (zou niet moeten). En verder is het misschien handig om nog een snelheidslimiter erop te zetten, zodat je gastennetwerk nooit je LAN kan wegdrukken (eigen netwerk eerst >:) ). En wellicht OpenDNS Family Shield als DNS forceren zodat men geen rare shit kan openen via je gastennetwerk ;)

[ Voor 64% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2018 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 20:25
ThinkPadd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:41:
[...]

Heb je ook firewall regels aangemaakt?
Kun je nu je LAN devices pingen vanuit je gastennetwerk? (zou niet moeten). En verder is het misschien handig om nog een snelheidslimiter erop te zetten, zodat je gastennetwerk nooit je LAN kan wegdrukken (eigen netwerk eerst >:) ). En wellicht OpenDNS Family Shield als DNS forceren zodat men geen rare shit kan openen via je gastennetwerk ;)
Yes! Ik heb firewall regels aangemaakt om het gastnetwerk alle toegang tot het eigen netwerk te ontzeggen. Ook bandbreedte limiting staat aan waardoor gasten max 20% van de 200/20 verbinding kunnen gebruiken. Heb alles getest en werkt super! De DNS tip is wel een goede! Thanks, ik ga er naar kijken! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
ThinkPadd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:34:
Ik ga een Edgerouter X SFP aanschaffen en wil daar een SFP in stoppen om m'n glasvezel op aan te sluiten.
Op de huidige FTU is het glas lampje oranje, d.w.z. dat de boel op 100Mbit draait (groen = 1Gbit).

Ondersteunt het SFP-slot van de ERX ook 100Mbit? Bij de meeste mensen draait de boel op Gigabit lees ik.
Volgens de datasheet ondersteunt deze SFP poort 100 en 1000 MBit (bladzijde 6, onder 'Networking Interfaces'). Dus dat zou inderdaad moeten werken, mits je SFP module dit ook ondersteund.
Zal wel komen dat het bij mij op 100Mbit draait omdat ik een 50/50 lijn heb en geen 100/100?
Als je op het Reggefiber (KPN) netwerk zit en je uplink is maar 100MBit zit je nog op het oude netwerk. Je hebt dan waarschijnlijk ook nog een coax aansluiting. Let hierbij wel op, want KPN is in de meeste gebieden vrij actief mensen aan het migreren naar de nieuwe infrastructuur. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je of een andere infra aanbieder hebt of dat je in een bijzondere categorie van Reggefiber/KPN zit.

Wat ik daarmee wil zeggen: het kan altijd zijn dat je op gigabit gezet wordt, je NTU vervangen wordt en je een andere netwerkconfig krijgt. Hou hier dus rekening mee met je setup (en houd de originele apparatuur bij om erop te zetten als de monteur langs komt voor de eventuele upgrade ooit :) ).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:40
Sorry, maar klinkt (en is) erg lui. Maar hoe kon ik de USG weer opnieuw 'adopten' als deze grey-ed out is in de controller?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kQeS3o/Capture.jpg

Na update zie ik hem helaas niet meer |:( |:( |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Sjalabert op 30-07-2018 11:45 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50

databeestje

Von PrutsHausen

Afgelopen week 2 Edgerouter Infinity modellen in gebruik genomen ter vervanging van de Edgerouter Pro demo exemplaren. De Infinity is wezenlijk sneller met BGP convergance, maar nog steeds niet je-van-het. Wel een stuk voorspelbaarder en daar kan ik mee leven.

Een paar interessante constateringen, we gebruiken deze met de UF-RJ45-1G SFPs, en dan moet je poort 1 op 1000 Full duplex zetten om poorten 1-4 op gigabit te forceren, anders gaan de SFP modules niet aan. Bij de Infinity zijn poorten 1-4 en 5-8 aan elkaar gebonden. Ik denk dat ze hier een chip gebruiken met 2 QSFP poorten die uitgesplitst wordt naar 4 SFP+ poorten, waardoor de snelheid van 1 poort bepalend is voor de rest.

De ledjes van eth0 branden niet bij 100mbit, raar.
Op de UF-RJ45-1G zitten geen leds. De status in de UI laat de poort status zien als connected als de SFP erin zit zonder een UTP kabel. Iets om rekening mee te houden.

Als je een config restored of de firmware upgrade gaan de snmp service settings verloren. Dat is heel raar, ook iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
ShadowLord schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:33:
[...]

Volgens de datasheet ondersteunt deze SFP poort 100 en 1000 MBit (bladzijde 6, onder 'Networking Interfaces'). Dus dat zou inderdaad moeten werken, mits je SFP module dit ook ondersteund.

[...]

Als je op het Reggefiber (KPN) netwerk zit en je uplink is maar 100MBit zit je nog op het oude netwerk. Je hebt dan waarschijnlijk ook nog een coax aansluiting. Let hierbij wel op, want KPN is in de meeste gebieden vrij actief mensen aan het migreren naar de nieuwe infrastructuur. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je of een andere infra aanbieder hebt of dat je in een bijzondere categorie van Reggefiber/KPN zit.

Wat ik daarmee wil zeggen: het kan altijd zijn dat je op gigabit gezet wordt, je NTU vervangen wordt en je een andere netwerkconfig krijgt. Hou hier dus rekening mee met je setup (en houd de originele apparatuur bij om erop te zetten als de monteur langs komt voor de eventuele upgrade ooit :) ).
Ik gebruik nog maar recent glasvezel (2-3 maand). Had voorheen VDSL aangezien je daar tegenwoordig ook gewoon 100/30 op kunt krijgen. Deze woning heeft ~3 jaar terug glasvezel gekregen, COAX over glas is nooit aanwezig geweest.

Het heeft wel eventjes (voordat de boel bij m'n provider, NLE, administratief geactiveerd was) op Gbit gedraaid, toen was het lampje groen. Toen m'n abbonement actief werd ben ik blijkbaar omgepatched en zit ik nu op 100Mbit.

Opzich geen ramp als het in de loop der tijd aangepast wordt naar Gbit, dan moet ik alleen een andere SFP kopen. Gelukkig zijn die dingen maar €7,50 o.i.d. bij fs.com

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:32:
Ik heb de DNS van mijn W2k12R2 server ook ingesteld via forwarding (in jouw link gaat het over W2k3). Verder liep ik met DNS en DHCP (scoop instellingen bv) tegen een paar problemen bij instellen op de USG, die of niet kunnen, of niet handig zijn. Een van de problemen was ook dat je jouw locale domain naam niet werkend kreeg, bv ping unify werkte wel, maar ping unifi.thuis.local vreemd genoeg niet. Terwijl het domain was ingesteld op thuis.local.
Heeft te maken met het toewijzen van het domein aan de clients en of ze dat wel oppakken.
Laatst nog wat over gelezen op het Pi-Hole forum, want daar had iemand een soortgelijk probleem.
Daarnaast wou ik in de dns een tweede zone instellen voor mijn externe domain (met certificaat), en dat ging ook niet goed, Ik wil niet zeggen dat ik geen fouten heb gemaakt, maar perfect is de USG niet met DNS en DHCP.
Volgens mij gebruikt de USG dus ook Dnsmasq voor DHCP en DNS net als Pi-Hole en dat heeft gewoon zo zijn beperkingen helaas dus je moet er ook niet teveel van verwachten wat betreft DNS in ieder geval.

Ik denk dat je voor zulke dingen bijvoorbeeld naar Unbound/BIND/PowerDNS/enz. moet kijken of gewoon je Windows Server :)
En daarbij heb ik, denk ik, een aparte configuratie voor thuis gebruik, een beetje veel overdone, maar wel leuk om uit te zoeken en te testen. En daarbij bedoel ik een HyperV server met: domain server, exchange en web server, sql server, Linux server voor de UniFi controller.
Altijd leuk!
Op forums, oa van Ubiquity zelf, kwam ik ook klachten over DNS en DHCP tegen, bepaalde zaken die je nog steeds niet kan instellen. Los van de controller, waarbij je bepaalde instellingen in de config kan doen, statische reserveringen weer via de devices pagina, of handmatig weer op een andere pagina. De rest moest eventueel, indien mogelijk, via de SSH rechtstreeks ingeklopt worden, waarbij de json file weer aangepast moest worden.
En daarom zou ik ook niet gauw voor de USG kiezen, tenzij het desbetreffende netwerk niet meer nodig heeft dan wat de Unifi Controller op het moment biedt.

Geen idee of het allemaal beter/logischer is bij de EdgeRouters, maar je bent dan in ieder geval van het JSON geneuzel af ;)
Kortom, ik vond het niet meer overzichtelijk worden op mijn configuratie, heb dus gekozen om de DHCP van mijn Windows Server te blijven gebruiken. De DNS loopt dus vanwege de AD blocker op de USG via een forwarder naar mijn USG. Voor mij draait deze configuratie nu prima, geen vertragingen of problemen.
Dat lijkt mij ook het beste gewoon d:)b
Ik hou natuurlijk wel de updates voor de USG en de controller in de gaten, wanneer er features worden toegevoegd betreffende DHCP en DNS ga ik kijken of ik het kan overzetten naar de USG, maar aangezien deze klachten al een aantal jaar oud zijn, verwacht ik daar niet snel verandering in.
Ik ook niet als ik de puinhoop op firmware gebied zie het afgelopen jaar :/
Ik heb hiervoor een ASUS RT AC68 router gebruikt, daarmee kon ook niet veel ingesteld worden, maar alles stond wel op een logische plek, en was makkelijk aan of uit te zetten, zover het in te stellen was. DHCP had ik daarop bv ook ingesteld, en wanneer ik problemen had met mijn server, kon ik zo DHCP ff aanzetten, hadden weer voorlopig toegang tot internet.
Zelf gebruik ik al jaren een DrayTek xDSL router en voorlopig werkt die prima samen met de Ubiquiti Unify UAP's :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
Weet iemand of er al een release date is voor de CloudKey Gen2? Dat lijkt me een zeer interessant apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 20:43

Typhone

Who Dares Wins

Dr Pro schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:41:
Weet iemand of er al een release date is voor de CloudKey Gen2? Dat lijkt me een zeer interessant apparaat!
Mij ook! Heb ik net alle moeite van de wereld gedaan om een controller op te zetten in de cloud omdat ik drie van die gebrickte CK's heb liggen inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 19:46
Typhone schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:02:
[...]

Mij ook! Heb ik net alle moeite van de wereld gedaan om een controller op te zetten in de cloud omdat ik drie van die gebrickte CK's heb liggen inmiddels.
Wat heb je er mee gedaan dat je er ondertussen drie hebt liggen :P Ik heb er een powerbank tussen zitten voor het geval dat.

@Dr Pro De vraag wanneer de CK G2 uitkomt heb ik pas via DM aan UBNT-TomS gesteld en die kwam met deze reactie:

"Predicting worldwide availability is difficult. We will probably ship a second round of beta units to the US store in July, then target an August ramp-up for production. We try to spread the production evenly across regions, but getting shipments in to all EU regions can take some time. August is an optimistic target, but it's within reason. "

De quick start staat al wel online: https://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UCK-G2-PLUS_QSG.pdf Zo te zien heeft deze ook rackmount opties :D

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 31-07-2018 14:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Onwetend in het begin dat ze zo gevoelig waren. Daarna kwamen ze elke keer tot leven totdat ik ze moest resetten. Twee keer achter elkaar ging het mis na de reset. Welke methode dan ook, zichtbaar worden ze niet meer en ze blijven wit knipperen. Dat was ik flink zat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
HKLM_ schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:08:

"Predicting worldwide availability is difficult. We will probably ship a second round of beta units to the US store in July, then target an August ramp-up for production. We try to spread the production evenly across regions, but getting shipments in to all EU regions can take some time. August is an optimistic target, but it's within reason. "
Is toch nog wel snel.
Ik heb nu een Raspberry draaien maar wil die eigenlijk wel vervangen voor een CK G2\

@Typhone , heb je geen 'garantie' of iets? 3x is echt wel zonde geld..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dr Pro schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:14:
[...]

Is toch nog wel snel.
Ik heb nu een Raspberry draaien maar wil die eigenlijk wel vervangen voor een CK G2\

Jawel maar geen zin meer om dat uit te leggen aan die shops of dat proces in te gaan van wachten. Tijd is kostbaarder dan een Cloudkey meestal en daar heb ik niet altijd genoeg van ;). Toen besloten bij Linode een eigen cloud controller op te zetten. Did the trick.
Heb sinds vorige week de volgende setup draaien:

1x USG Pro
1x Switch 16-150W
2x Switch 8-150W
1x NVR
2x G3
2x G3 Dome
4x AP AC Pro
6x Switch-8

Inclusief Cloud Controller. En het werkt als een zonnetje. Daar komt geen brakke cloudkey meer tussen uiteraard.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 30-07-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Dr Pro schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:14:
[...]

Is toch nog wel snel.

Ja als alles goed gaat kunnen we hem na de zomer verachten denk ik zo. Ben alleen wel benieuwd wat de prijs gaat worden.

@Typhone Heb je dan dat 5 dollar abonnement? (50,- per jaar) Misschien als ik mijn cloud key ooit stuk ga dat ik ook naar een (echte) cloud ga. Nu draait alles bij mij thuis drie sites op de cloudkey en ben er eigenlijk best tevreden over zolang die het doet.

[ Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 30-07-2018 14:43 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:47
@Sjalabert
Het makkelijkst is via de app. Onder ‘meer’ en dan ‘gereedschappen’ vind je ‘Layer 3 adoptie’. Klik erop, wacht tot je de usg ziet, klik op de usg en kies dan voor adoptie.
Lukt dat niet dan via ssh inloggen op de usg en set-inform doen. Dat werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HKLM_ schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:34:
[...]

Ja als alles goed gaat kunnen we hem na de zomer verachten denk ik zo. Ben alleen wel benieuwd wat de prijs gaat worden.

@Typhone Heb je dan dat 5 dollar abonnement? (50,- per jaar) Misschien als ik mijn cloud key ooit stuk ga dat ik ook naar een (echte) cloud ga. Nu draait alles bij mij thuis drie sites op de cloudkey en ben er eigenlijk best tevreden over zolang die het doet.
Yes ik heb die goedkoopste variant gepakt inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Typhone schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:56:
[...]

Yes ik heb die goedkoopste variant gepakt inderdaad :).
Hoe doe je je adoptions dan?
Ikke niet begrijp |:(

Best wel balen, want ik zou dat eigenlijk ook wel willen, heb nu verschillende sites die ik moet beheren met verschillende controllers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dr Pro schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:58:
[...]

Best wel balen, want ik zou dat eigenlijk ook wel willen, heb nu verschillende sites die ik moet beheren met verschillende controllers
Ik gebruik de inform URL in mijn controller en op de USG.

set inform-url http://ip-adres-cloud:8080

En voila :). Dat kostte mij ook een uur of 4-5 inlezen (tot diep in de nacht) omdat ik geen kaas gegeten heb van linux commands, niks wist van terminal gebruik en maar mondjesmaat iets wist van ssh.

Enfin, wat tutorials gezocht, wat bekeken en gelezen en gaandeweg een heel eind gekomen. Totdat alles opeens werkte alsof het zo bedoeld was. Eén access point deed moeilijk en het patchpaneel veroorzaakte een ground loop met de SFTP kabels waardoor ik na 3 dagen maar een 100mbit/s ipv een 1Gbit/s verbinding had (wat meteen z'n invloed had op m'n downloadsnelheid). Dat analyseren heeft me 3-4 volle dagen gekost omdat ik niet direct aan de hardware dacht.

Maargoed het was weer een leuk en leerzaam proces wat me deed denken aan m'n jeugd (zo leerde ik ooit als 8 jarig mannetje DOS kennen).

De tutorial waar ik het meeste aan had: Unifi Cloud Controller van Crosstalk Solutions. Google/Youtube het en dan krijg je stap voor stap uitleg en dan wordt e.e.a. je snel duidelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Typhone op 30-07-2018 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Dr Pro schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:58:
[...]

Inderdaad wat Typhone aangeeft je configureer op je AP,Switch,of wat dan ook de inform naar http://FQDN:8080/inform en je device zal zichtbaar worden in die controller. Wel zorgen dat TCP poort 8080 en UDP 3478 voor STUN open staan op je server en je kunt aan de slag.

De inform draait wel http maar is encrypt via het Proprietary TR-069-like management protocol.
https://help.ubnt.com/hc/...communicate-with-the-UAP-

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 30-07-2018 15:30 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Check :)
Dus je inform invullen op AP en klaar is Klara.
Zo simpel kan het dus zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:26:
[...]

Inderdaad wat Typhone aangeeft jeconfigureer op je AP,Switch,of wat dan ook de inform naar http://FQDN:8080/inform en je device zal zichtbaar worden in die controller. Wel zorgen dat TCP poort 8080 en UDP 3478 voor STUN open staan op je server en je kunt aan de slag. De inform draait wel http maar is encrypt via het protocol wat eroverheen gaat
Was het zelfs niet zo dat als je een USG hebt je alleen daarop de set-inform hoeft te doen? Volgens mij doet deze dan (via DHCP?) automatisch de inform URL doorgeven naar apparaten (die via DHCP dan hun IP verkrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:30:
[...]

Was het zelfs niet zo dat als je een USG hebt je alleen daarop de set-inform hoeft te doen? Volgens mij doet deze dan (via DHCP?) automatisch de inform URL doorgeven naar apparaten (die via DHCP dan hun IP verkrijgen).
Ow dat zou best kunnen ik heb het alleen gefixt op een aantal AP's.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

RobertMe schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:30:
[...]

Correct inderdaad, en op de USG moest je het twee keer doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
eenbrauw schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:22:
[...]

Heb je de juiste next hop in de json staan?
Zonder de next hop kan de decoder geen IPTV IP opvragen aan de KPN kant.

De next hop kun je opvragen in je USG door via SSH in te loggen en het onderstaande script uit te voeren. Het IP uit het script moet je in je json zetten onder "static route"

Next Hop script:
code:
1
2
3
4
5
sudo su
r_ip=$(show dhcp client leases | grep router | awk '{ print $3 }');
iptv_static=$(echo "Route 213.75.112.0/21 next-hop $r_ip")
echo -e "$iptv_static"
exit

Static route:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
"static": {
                        "interface-route": {
                                "0.0.0.0/0": {
                                        "next-hop-interface": {
                                                "pppoe2": {
                                                        "distance": "1"
                                                }
                                        }
                                }
                        },
                        "route": {
                                "213.75.112.0/21": {
                                        "next-hop": {
                                                "<next hop ip>": "''"
                                                }
                                        }
                                }
                        }

ps. deze website heeft ook een config voor KPN. wel een wat uitgebreidere config.

[edit] Quote omgezet naar code om het beter leesbaar te maken
Begin er een beetje moe van te worden :( zie onderstaande printscreens. USG niet meer terug te vinden en decoder krijgt geen IP adres.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nK4vpT/offline.png
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/b2bmw8/IMG_7279_8612.jpg
https://preview.ibb.co/cXoo9T/enable_igmp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Sjalabert schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:52:
[...]

Begin er een beetje moe van te worden :( zie onderstaande printscreens. USG niet meer terug te vinden en decoder krijgt geen IP adres.

[afbeelding]
[afbeelding]
https://preview.ibb.co/cXoo9T/enable_igmp.png
Welke firmware versie draai je? Heb je hem al geupdate naar de versie die afgelopen week is uitgekomen? (Erger kan toch niet)

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 30-07-2018 19:54 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Deze vakantie ben ik eindelijk toegekomen aan het plaatsen van fatsoenlijke netwerk apparatuur in het huis van mijn ouders. Ik het het volgende:

1x pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)
3x pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C0jbJjpDIGsmzgRddvF4gAWD/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a58NOuXeKXmdFLsA9vfUiqtm/medium.jpg

De In Wall is een mooi compacte AP, maar vergeleken met een wandcontactdoos nog best groot. Helaas past de In Wall daardoor ook niet goed direct langs andere wandcontactdozen en kan je deze dus niet bevestigen in de 'doos' zelf. Je zal het geheel iets moeten opschuiven en ik heb gaten boven en onder de 'doos' gemaakt, waardoor de In Wall alsnog goed vast zat.

Verder werken de In Wall's en de Unifi Switch 8-60W er goed met elkaar samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
HKLM_ schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:51:
[...]

Welke firmware versie draai je? Heb je hem al geupdate naar de versie die afgelopen week is uitgekomen? (Erger kan toch niet)
Voor zover, wederom bedankt voor de hulp. Zie onderstaande voor de versienummers van de firmwares:
  • Cloudkey 0.11.4
  • Controller 5.8.24
  • USG 4.4.22.5086045
  • Switch 3.9.42.9152
  • Accespoint 3.9.42.9152
Wat ik tevens ook 'vreemd' vind is dat de controller de USG wel nog 'een minuutje geleden' heeft 'gezien'.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ggwWw8/minute_ago.png

[ Voor 14% gewijzigd door Sjalabert op 30-07-2018 20:55 . Reden: screen toegevoegd van last seen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:56
Sjalabert schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:52:
[...]

Voor zover, wederom bedankt voor de hulp. Zie onderstaande voor de versienummers van de firmwares:
  • Cloudkey 0.11.4
  • Controller 5.8.24
  • USG 4.4.22.5086045
  • Switch 3.9.42.9152
  • Accespoint 3.9.42.9152
Wat ik tevens ook 'vreemd' vind is dat de controller de USG wel nog 'een minuutje geleden' heeft 'gezien'.

[afbeelding]
Zo tezien draai je dus ook een json voor de vlans van kpn/telfort/xs4all (gezien je iptv screenshot)
Waarschijnlijk heeft je USG zelf nog wel internet.
Probeer eens via ssh de firmware te downgraden naar 4.4.18

Ik heb dezelfde problemen zodra ik update naar 4.4.20+

Edit: ssh command

[ Voor 7% gewijzigd door QempZoR op 30-07-2018 21:30 ]

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Ik zag hem hem van de week ja.
Deze zelf nog niet durven te testen. Iemand/jij toevallig deze wel draaien icm kpn/telfort?

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

ardvark99 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:32:
[...]

Ik heb de DNS van mijn W2k12R2 server ook ingesteld via forwarding (in jouw link gaat het over W2k3). Verder liep ik met DNS en DHCP (scoop instellingen bv) tegen een paar problemen bij instellen op de USG, die of niet kunnen, of niet handig zijn. Een van de problemen was ook dat je jouw locale domain naam niet werkend kreeg, bv ping unify werkte wel, maar ping unifi.thuis.local vreemd genoeg niet. Terwijl het domain was ingesteld op thuis.local. Daarnaast wou ik in de dns een tweede zone instellen voor mijn externe domain (met certificaat), en dat ging ook niet goed, Ik wil niet zeggen dat ik geen fouten heb gemaakt, maar perfect is de USG niet met DNS en DHCP.
Het probleem is de tld .local.
Deze is gereserveerd voor mDNS en wordt door Linux (ook alle UBNT apparatuur draait op Debian) niet doorgezet naar de DNS Server.
Als je de tld aanpast naar bv. .lan zou het wel goed moeten gaan. Dus unifi.thuis.lan .

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
QempZoR schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:30:
[...]

Ik zag hem hem van de week ja.
Deze zelf nog niet durven te testen. Iemand/jij toevallig deze wel draaien icm kpn/telfort?
Nee ik heb het niet draaien maar dacht misschien werkt het voor jullie probleem. Stuk is het toch al momenteel :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BushWhacker schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:36:
Deze is gereserveerd voor mDNS en wordt door Linux (ook alle UBNT apparatuur draait op Debian) niet doorgezet naar de DNS Server.
Als je de tld aanpast naar bv. .lan zou het wel goed moeten gaan. Dus unifi.thuis.lan .
Dat klopt inderdaad!

Helemaal vergeten te posten :X Oops... :$
Apple apparaten kunnen ook erg lelijk doen als je .local gebruikt, vanwege Bonjour services!

Zelf heb ik ook thuis.lan als domein in mijn netwerk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 16:54
nero355 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:38:
[...]

Heeft te maken met het toewijzen van het domein aan de clients en of ze dat wel oppakken.
Laatst nog wat over gelezen op het Pi-Hole forum, want daar had iemand een soortgelijk probleem.

[...]

Volgens mij gebruikt de USG dus ook Dnsmasq voor DHCP en DNS net als Pi-Hole en dat heeft gewoon zo zijn beperkingen helaas dus je moet er ook niet teveel van verwachten wat betreft DNS in ieder geval.

Ik denk dat je voor zulke dingen bijvoorbeeld naar Unbound/BIND/PowerDNS/enz. moet kijken of gewoon je Windows Server :)

[...]

Altijd leuk!

[...]

En daarom zou ik ook niet gauw voor de USG kiezen, tenzij het desbetreffende netwerk niet meer nodig heeft dan wat de Unifi Controller op het moment biedt.

Geen idee of het allemaal beter/logischer is bij de EdgeRouters, maar je bent dan in ieder geval van het JSON geneuzel af ;)

[...]

Dat lijkt mij ook het beste gewoon d:)b

[...]

Ik ook niet als ik de puinhoop op firmware gebied zie het afgelopen jaar :/

[...]

Zelf gebruik ik al jaren een DrayTek xDSL router en voorlopig werkt die prima samen met de Ubiquiti Unify UAP's :)
Ik laat nu ook alles op mijn Windows domain server draaien. Ik was gewoon benieuwd hoever ik kon komen wanneer ik DHCP en DNS op mijn Windows server uit zou schakelen, of alles blijft draaien. Exchange Is natuurlijk heel afhankelijk van het AD en DNS. Maar ik wou wel gebruik maken van een Ad blocker. Nu werkt alles naar behoren, maar de USG als vervanger van mijn Windows DHCP en DNS server kan ik wel vergeten. De configuratie die ik toen gemaakt heb, heb ik wel bewaard, maar daarna weer zoveel mogelijk wweer terug gezet naar oude staat.
BushWhacker schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:36:
[...]

Ik heb mijn Windows omgeving al jaren draaien op .local, werd vroeger ook geadviseerd, nu niet meer. Maar alles draait nu, geen problemen, dus ik laat het voorlopig zo. Mocht het er een keer van komen dat ik de boel opnieuw moet configureren, ga ik .local niet meer gebruiken. Ik heb nog een extern domain (.nl), maar dat ga ik voor intern domain niet gebruiken. Ik wil het gewoon gescheiden houden. Alles werkt, certificaten op Exchange en de UniFi controller (Debian).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
HKLM_ schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:04:
[...]

Nee ik heb het niet draaien maar dacht misschien werkt het voor jullie probleem. Stuk is het toch al momenteel :P
@QempZoR @HKLM_

Ik zal de nieuwe straks eens proberen. Ben pas beginnende met de Unifi spulletjes en heb nu wat meer tijd. Houdt jullie wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdonkey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 15:09
Ik ben voor mijn woning aan het nadenken om mijn netwerk een upgrade te geven met Ubiquiti apparatuur. Nu ben ik zelf geen netwerk guru en vroeg ik me af of de volgende opzet zou werken ( rood is nog niet bestaand, zwart is de huidige situatie ).

De camera's/NVR in het netwerk is iets wat ik later wil toevoegen en mijn netwerk op wil voorbereiden. Ik weet ook niet of ik de USG nodig heb aangezien ik momenteel niet tegen problemen aanloop met de Connect Box van Ziggo.

Daarnaast zou ik graag de Netgear R7000 blijven gebruiken omdat ik deze toch al heb.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hEgxM8/thumbnail.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Kdonkey schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:23:
Ik ben voor mijn woning aan het nadenken om mijn netwerk een upgrade te geven met Ubiquiti apparatuur. Nu ben ik zelf geen netwerk guru en vroeg ik me af of de volgende opzet zou werken ( rood is nog niet bestaand, zwart is de huidige situatie ).

De camera's/NVR in het netwerk is iets wat ik later wil toevoegen en mijn netwerk op wil voorbereiden. Ik weet ook niet of ik de USG nodig heb aangezien ik momenteel niet tegen problemen aanloop met de Connect Box van Ziggo.

Daarnaast zou ik graag de Netgear R7000 blijven gebruiken omdat ik deze toch al heb.

[afbeelding]
Ik zou de cloudkey vervangen door een RPI3, ik lees vaak dat de cloudkey storage problemen heeft (opslag grote), plus dat je op een RPI ook andere zaken kan draaien zoals bijv. een pihole (naast de controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:00

[afbeelding]
Waarvoor zoveel Wifi punten? Heb zelf ook best een groot huis maar heb 1 wifi punt voor hele boven verdieping en 1 voor begane grond en kelder, dat is meer dan zat :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdonkey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 15:09
tcviper schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:40:
[...]

Waarvoor zoveel Wifi punten? Heb zelf ook best een groot huis maar heb 1 wifi punt voor hele boven verdieping en 1 voor begane grond en kelder, dat is meer dan zat :)
Dit heb ik vooral gedaan om er zeker van te zijn dat alles stabiel is. Van de kelder naar 1ste verdieping kom ik niet doorheen met de huidige router (Connect Box Ziggo). Merk vooral dat dit komt doordat er wat muren tussen zitten en hij daar schuin doorheen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit gaat "problemen" geven. Je hebt dan dus nog een access point wat dezelfde SSIDs uitzend (je Netgear), en de UniFi Controller gaat deze rapporteren als rogue access point (oftewel een AP dat probeert dat je daarmee verbind en zo bv een MITM kan doen).
Daarnaast is het goed roamen dan iets "moeilijker" aangezien je zelf zorg ervoor moet dragen dat je Netgear gelijk is ingesteld (zelfde SSIDs, zelfde encryptie, zelfde wachtwoord) anders gaat roaming niet werken. Daarnaast kun je geen gebruik maken van fast roaming aangezien de Ubiquiti apparatuur niet de Netgear zal doorgeven als extra AP.

Dit zijn alle 3 minor dingen, maar wel iets om rekening mee te houden. En gezien je hele winkelmandje lijkt me niet dat die 75 euro voor een extra Lite het verschil gaat maken.
Dutch2007 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:35:
[...]

Ik zou de cloudkey vervangen door een RPI3, ik lees vaak dat de cloudkey storage problemen heeft (opslag grote), plus dat je op een RPI ook andere zaken kan draaien zoals bijv. een pihole (naast de controller)
Een RPi is eigenlijk net zo (on)betrouwbaar. Ook daarbij kan een power failure mogelijk tot een corrupt SD kaartje leiden, hetzelfde als dat opslag van de CK ook corrupt kan raken bij een power failure (en AFAIK daarna ook weer gewoon te herstellen is, het is niet dat de CK echt kapot is, je moet alleen een volledige reset of zoiets doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
RobertMe schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:44:

[...]

Een RPi is eigenlijk net zo (on)betrouwbaar. Ook daarbij kan een power failure mogelijk tot een corrupt SD kaartje leiden, hetzelfde als dat opslag van de CK ook corrupt kan raken bij een power failure (en AFAIK daarna ook weer gewoon te herstellen is, het is niet dat de CK echt kapot is, je moet alleen een volledige reset of zoiets doen).
Beetje offtopic mbt de originele vraag, maar ontopic als het gaat om wat hierboven staat beschreven,.
Sinds gisteren is er een CK gen2 beschikbaar in de early access store van UBTN.

Grote dingen die zijn verandert:
- krachtige hardware
- Batterij om corruptie van data te voorkomen
- Bluetooth aanwezig om installatie via App makkelijker te maken
- Display met meest belangrijke informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenbrauw
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
Voor zover ik weet is de Ubiquiti store en ook de early access alleen beschikbaar voor US customers. Wij zullen moeten wachten totdat deze via de normale kanalen beschikbaar komt.
The Ubiquiti Networks online store is currently available only for US-based customers
https://store.ubnt.com/collections/early-access

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De CK Gen2 is waarschijnlijk wel "binnenkort" beschikbaar, zie ook HKLM_ in "\[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2". Nu zal het vermoed ik niet meer augustus worden omdat de nieuwe early access batch gisteren pas is vrijgegeven (en uitverkocht), maar het zal waarschijnlijk dus geen maanden meer gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert

[afbeelding]
Denk persoonlijk dat het wat 'overkill' is. Zou zelf alle Netgear en Sitecom eruit 'gooien' of op de zolder leggen (zonder stekker ingestoken 8)7 ). Hue Hub begane grond verplaatsen naar kelder. Ziggo connect box in bridgemode. 1-op-1 koppelen aan Ubiquiti. En met 2x UAP-AC-Pro heb je perfecte dekking. (persoonlijke ervaring. Heb 2 stuks hele huis en tuin is gedekt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
hermanh schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:53:
[...]

Beetje offtopic mbt de originele vraag, maar ontopic als het gaat om wat hierboven staat beschreven,.
Sinds gisteren is er een CK gen2 beschikbaar in de early access store van UBTN.

Grote dingen die zijn verandert:
- krachtige hardware
- Batterij om corruptie van data te voorkomen
- Bluetooth aanwezig om installatie via App makkelijker te maken
- Display met meest belangrijke informatie
Dat zijn inderdaad wel de belangrijkste dingen van de Gen2+. Wat ik zelf naar uitkijk is de mogelijkheid om hem met een 19" mount in een rack te hangen. Ook heb ik ene kleine hoop dat de meegeleverde 1TB diks voor een soort cloud opslag gebruikt kan gaan worden i.p.v opslag voor de camera (want die heb ik niet :P )

Tevens dacht ik laatst iets online te hebben gevonden over een prijs van 199 dollar maar dat kan ik niet meer terug vinden :/

Ik dacht dat de Gen 2+ het enige model was maar zo te zien is er ook een non + :+

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/iYVT0fhDz5soSAU01W3Ffm4etr1OyVKfYpsSLFzb-6Q.png?fit=crop&crop=faces%2Centropy&arh=2&w=960&s=c66a35e5100431849a9f9abcdfd658ee

[ Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 31-07-2018 14:55 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billov
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik zou graag een Ubiquiti netwerk in mijn nieuwbouw huis gaan inzetten. Ik ben er van gecharmeerd omdat ik het heb gezien bij een college van mij.

Ik heb op dit moment Telfort Internet (40Mbit / 4Mbit) en Interactieve TV van Telfort. Bellen via een vaste lijn doe ik niet aan. Ik overweg om in de toekomst naar Ziggo te gaan. Ik heb in totaal 7 Wall-outlets met elk 1 UTP poort. Deze 7 Wall-outlets zijn verdeeld over de gehele woning (BG-1eVerd-Zolder).

Ik zou graag in mijn berging een access point wensen voor mijn tuintje. Op de begane grond, de 1e verdieping en Zolder elk een access point.

Is een USG van Ubiquiti echt een meerwaarde? Is een switch met PoE ook handig? Of wellicht alleen de access points? Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Billov schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:01:
Ik zou graag een Ubiquiti netwerk in mijn nieuwbouw huis gaan inzetten. Ik ben er van gecharmeerd omdat ik het heb gezien bij een college van mij.

Ik heb op dit moment Telfort Internet (40Mbit / 4Mbit) en Interactieve TV van Telfort. Bellen via een vaste lijn doe ik niet aan. Ik overweg om in de toekomst naar Ziggo te gaan. Ik heb in totaal 7 Wall-outlets met elk 1 UTP poort. Deze 7 Wall-outlets zijn verdeeld over de gehele woning (BG-1eVerd-Zolder).

Ik zou graag in mijn berging een access point wensen voor mijn tuintje. Op de begane grond, de 1e verdieping en Zolder elk een access point.

Is een USG van Ubiquiti echt een meerwaarde? Is een switch met PoE ook handig? Of wellicht alleen de access points? Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Je wilt dus 4 AP's dan is een POE switch wel leuk anders heb je 4 POE adapters en dus ook 4 stopcontacten in gebruik. Voor je tuinhuis heb je daar ook UTP liggen. Anders kan je wireless uplink nog gaan proberen (Ik heb goede ervaringen) Qua USG dat is per persoon verschillend denk ik. Ik vind het leuk om alles in 1 device te hebben waar ik alles mee kan managen en beheren 8)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

HKLM_ schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:07:
[...]

Je wilt dus 4 AP's dan is een POE switch wel leuk anders heb je 4 POE adapters en dus ook 4 stopcontacten in gebruik. Voor je tuinhuis heb je daar ook UTP liggen. Anders kan je wireless uplink nog gaan proberen (Ik heb goede ervaringen) Qua USG dat is per persoon verschillend denk ik. Ik vind het leuk om alles in 1 device te hebben waar ik alles mee kan managen en beheren 8)
idem hier; heb een wireless uplink met een 'overgebleven' (5 pack gekocht destijds) AP pro.
elke verdieping een AP, POE switch en USG voor de netheid en beheerbaarheid is zeker een aanrader.
kost wel een paar centen; maar dan ben je naar mijn mening een lange tijd stabiel en klaar (plus; een hobby mag wat kosten toch ;) )

signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
HKLM_ schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:42:

Tevens dacht ik laatst iets online te hebben gevonden over een prijs van 199 dollar maar dat kan ik niet meer terug vinden :/

Ik dacht dat de Gen 2+ het enige model was maar zo te zien is er ook een non + :+

[afbeelding]
Ik vond de eerste CloudKey al enorm duur. Maar ze doen er nog gewoon een schepje bovenop met de gen2.

Zeker als je her vergelijkt met een Raspberry Pi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:16:
[...]

Ik vond de eerste CloudKey al enorm duur. Maar ze doen er nog gewoon een schepje bovenop met de gen2.

Zeker als je her vergelijkt met een Raspberry Pi.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij is de UniFi NVR ook beschikbaar op de CK Gen2. Het is dus wel een 2 in 1 apparaat waar de originele CK dus alleen maar de controller bevatte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billov
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05-2023
HKLM_ schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:07:
[...]

Klopt 4 access points. Voor de berging/tuin heb ik nu een Telfort verbindingsset (ethernet via het stopcontact) waar aan de andere kant in de berging 100mb UTP uitkomt.

Welke APs of switch icm met een USG zou ik dan het best kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:20
Die controller voor Unifi AP's, die hoeft toch niet altijd te draaien? Overdag aan en 's nachts uit bijvoorbeeld is geen probleem?

Verder ben ik ook erg benieuwd of ik de alias (heet dat zo, die naam gelijk aan het mac adres?) van clients gewijzigd en onthouden kan worden door de controller. Vind het erg jammer dat je zonder controller deze optie sowieso niet hebt, maakt je netwerk op een simpele manier overzichtelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Billov schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:39:
[...]

Klopt 4 access points. Voor de berging/tuin heb ik nu een Telfort verbindingsset (ethernet via het stopcontact) waar aan de andere kant in de berging 100mb UTP uitkomt.

Welke APs of switch icm met een USG zou ik dan het best kunnen nemen?
Ik zou gewoon de AP-AC-Lite pakken.

En als switch Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE

Kan je alle AP's aansturen via POE vanaf de switch.
RobertMe schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:26:
[...]

Pin me er niet op vast, maar volgens mij is de UniFi NVR ook beschikbaar op de CK Gen2. Het is dus wel een 2 in 1 apparaat waar de originele CK dus alleen maar de controller bevatte.
Op het plus model is inderdaad de NVR (Video) beschikbaar vandaar ook de interne hdd.

[ Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 31-07-2018 16:00 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hermanh
HKLM_ schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:42:
[...]

Plaatje die jij liet zien is de Gen 2
Hieronder is de Gen2 Plus.

CKGen2Plus

Dat is een combinatie van de Gen 2, met nog sterkere hardware en extra opslag(1 TB)
Waardoor je ook Unifi Protect hierop kunt draaien. Dat laatste is de vernieuwde suite ter vervanging van Unifi Video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De LR biedt waarschijnlijk geen voordelen. Handiger is dan om voor de Lite te gaan en evt. gewoon een extra AP erbij te nemen. De LR is alleen interessant voor grote open ruimtes, bij binnenshuis gebruik waar elke zoveel meter een dikke muur staat is het signaalverlies door muren zo groot dat de LR eigenlijk geen voordeel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:53:
[...]

De LR biedt waarschijnlijk geen voordelen. Handiger is dan om voor de Lite te gaan en evt. gewoon een extra AP erbij te nemen. De LR is alleen interessant voor grote open ruimtes, bij binnenshuis gebruik waar elke zoveel meter een dikke muur staat is het signaalverlies door muren zo groot dat de LR eigenlijk geen voordeel heeft.
Het was een Typo :P de link ging wel naar de AC lite.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QempZoR
@Sjalabert @HKLM_

Zojuist geupgrade naar 4.4.26 icm Telfort FTTH.
Alles werkt nog naar behoren. USG staat ook netjes connected in de controller.
Probleem met het niet automatisch starten van de IGMP Proxy lijkt ook verholpen. DIit gebeurd nu wel netjes na een reboot/powercycle van de USG.

EDIT: Tevens lijkt de IGMP Quick Leave ook opgelost.
Zappen gaat super snel, meteen beeld. En ook onder "show ip multcast mfc" zie ik geen hoog opgelopen buffer en de meeste streams zijn na +- 10 seconden verdwenen..
Buffer loopt ook niet op tot de eerder gezien 60+MB

[ Voor 31% gewijzigd door QempZoR op 31-07-2018 16:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

QempZoR schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:55:
@Sjalabert @HKLM_

Probleem met het niet automatisch starten van de IGMP Proxy lijkt ook verholpen. DIit gebeurd nu wel netjes na een reboot/powercycle van de USG.

Zappen gaat super snel, meteen beeld. En ook onder "show ip multcast mfc" zie ik geen hoog opgelopen buffer en de meeste streams zijn na +- 10 seconden verdwenen..
Ok, vanavond ff een maintenance window claimen bij het avonddiner. Dat men ff op 4G moet :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:31:
[...]

Ok, vanavond ff een maintenance window claimen bij het avonddiner. Dat men ff op 4G moet :+
Same Shizzl hier. Vrouw maar even 5 euro gegeven en gezegd dat ze een ijsje mag halen. Met 2 bolletjes O-) O-) O-)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gAUzke/daar_gaan_we.png

[ Voor 8% gewijzigd door Sjalabert op 31-07-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
@HKLM_ Hoe kan ik nu de USG opnieuw 'informen/adopten' ?

mca-cli
set-inform http://192.168.1.2:8080/inform

werkt helaas niet.

(sorry voor de lastige vragen) |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Sjalabert schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:52:
@HKLM_ Hoe kan ik nu de USG opnieuw 'informen/adopten' ?

mca-cli
set-inform http://192.168.1.2:8080/inform

werkt helaas niet.

(sorry voor de lastige vragen) |:( |:(
Waarom werkt dat niet? Ziet je controller hem niet? Of blijft die op disconect staan?

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 31-07-2018 19:55 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
HKLM_ schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:55:
[...]

Waarom werkt dat niet? Ziet je controller hem niet? Of blijft die op disconect staan?
Geen idee :P .

Zie hem ook niet in de controller staan. Kan hem wel via SSH 'gewoon' benaderen, en ik heb ook internet.

#2bollenzullenwelgesmoltenzijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Sjalabert schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:01:
[...]

Zie hem ook niet in de controller staan. Kan hem wel via SSH 'gewoon' benaderen, en ik heb ook internet.

Mmm geen idee eigenlijk :P kan je hem met de unifi discovery tool wel vinden op je netwerk?

Een set-inform command vanuit cli zou toch moeten werken.

Is je IPTV issue ook opgelost?

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 31-07-2018 20:11 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Sjalabert schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:01:
[...]

Is die helemaal niet zichtbaar? Probeer anders is om zonder mca-cli een set-inform. Ik gebruik nooit is mca cli, en werkt altijd perfect.
En probeer is om je local domain niet op .local te laten eindigen, maar .lan ofzo. Who knows..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
HKLM_ schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:10:
[...]

Mmm geen idee eigenlijk :P kan je hem met de unifi discovery tool wel vinden op je netwerk?

Een set-inform command vanuit cli zou toch moeten werken.

Is je IPTV issue ook opgelost?
Helaas Calvé Pindakaas. Net ook gekeken naar IPTV. Foutcode 143 na 10% :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
Sjalabert schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:58:
[...]

Helaas Calvé Pindakaas. Net ook gekeken naar IPTV. Foutcode 143 na 10% :'(
Oftewel ik ben niets opgeschoten ;) Maar ja wel weer lekker gepruts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
hermanh schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:46:
[...]

[afbeelding]

Dat is een combinatie van de Gen 2, met nog sterkere hardware en extra opslag(1 TB)
Waardoor je ook Unifi Protect hierop kunt draaien. Dat laatste is de vernieuwde suite ter vervanging van Unifi Video.
Heb je ook een prijs gezien van de Plus-versie? Dit om het te kunnen vergelijken met de 179$ van de niet-Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pepppie schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 03:40:
[...]

Heb je ook een prijs gezien van de Plus-versie? Dit om het te kunnen vergelijken met de 179$ van de niet-Plus.
In de beta store gaat het om $199 voor de Plus vs $179 voor de gewone. Maar of dat ook het prijsverschil bij de retail verkoop wordt is natuurlijk de vraag. Gezien de verschillen vind ik $20 in ieder geval erg goedkoop. En de prijzen in de beta store hoeven niet representatief te zijn voor de uiteindelijke retail prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
Sinds afgelopen week ben ook ik trotse eigenaar van wat Unifi speelgoed. Ik heb alleen 1 vreemd dingetje, wat wel echt een dealbreaker is. Hopelijk kan iemand hier mij helpen.

Huidige topology:

USG --> USW16 --> oude domme switch --> PC, AP-AC-LR (gevoed via adapter), NAS met controller er op
I------> AP-AC-LR

Het probleem is dat het accesspoint wat rechtstreeks achter de USW hangt, en gevoed wordt via de PoE+ van de switch, elke paar minuten herstart. Als ik PoE+ op de switchpoort uitzet, en de meegeleverde adapter gebruik, werkt het AP wel goed.

Ook als ik de 2 APs omwissel, blijft het probleem zich voordoen bij het AP aan de switch. Het lijkt dus in de switch te zitten.

Heeft iemand dit al vaker gezien, of heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb namelijk weinig aan een PoE-switch als de PoE niet bruikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Wafeltje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:51:Heeft iemand dit al vaker gezien, of heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb namelijk weinig aan een PoE-switch als de PoE niet bruikbaar is.
Meestal worden deze problemen veroorzaakt door de bekabeling. Probeer de kabel eens te vervangen en/of de stekkers er opnieuw op te zetten als je hem zelf gemaakt hebt. Welke kabel gebruik je nu (CCA?)? Heb je al een andere poort op de switch geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 01-08-2018 10:57 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wafeltje
lier schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:56:
[...]

Meestal worden deze problemen veroorzaakt door de bekabeling. Probeer de kabel eens te vervangen en/of de stekkers er opnieuw op te zetten als je hem zelf gemaakt hebt. Welke kabel gebruik je nu (CCA?)? Heb je al een andere poort op de switch geprobeerd?
Ik heb 1 andere kabel geprobeerd (zal het vanavond ook even met andere kabels proberen). De kabels waarmee ik de problemen had, gebruik ik nu ook nog met de adapter.

Of het 100% koper is, of CCA durf ik niet te zeggen, dat zal ik vanavond ook even controleren. Ik heb nog wel wat extra kabels, dus ik kan vanavond wel e.e.a. testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Wafeltje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:06:
[...]

Ik heb 1 andere kabel geprobeerd (zal het vanavond ook even met andere kabels proberen). De kabels waarmee ik de problemen had, gebruik ik nu ook nog met de adapter.

Of het 100% koper is, of CCA durf ik niet te zeggen, dat zal ik vanavond ook even controleren. Ik heb nog wel wat extra kabels, dus ik kan vanavond wel e.e.a. testen.
Ik heb dat issue laatst ook gehad. Had een LR opgehangen aan een zelf gemaakte kabel (30meter denk ik zo) De LR bleef in een reboot komen soms na 10 minuten soms na 60 minuten. Omgewisseld met een AC-Lite en geen issues meer gehad. LR op de plek van de AC-Lite gehangen en deze draaid ook lekker mee nu zonder reboots.

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 01-08-2018 12:58 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukxt8
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Iemand enig idee hoe ik NAT hairpinning ook voor mijn L2TP clients werkend kan krijgen. Ik wil namelijk een interne webserver met een letsencrypt SSL cert benaderen op bijv. www.webserver.com. Voor Clients binnen mijn LAN netwerk werkt dit gewoon. Alleen mijn L2TP clients krijgen een time-out, de server is wel gewoon te benaderen op het interne adres. Maar dat geeft SSL errors wat de IOS apps niet accepteren die naar deze server moeten verbinden. Vandaar dat ik een domein met SSL certficaat moet gebruiken. De webserver mag niet benaderbaar zijn vanaf het internet.

Ik gebruik een Unifi USG 3P. Heb al met de onderstaande instellingen gespeeld, zoals inbound interface aangepast naar l2tp+ of l2tp0. Onderstaande artikel is voor een EdgeMAX router, maar had gehoopt dat dit ook op de USG zou werken.

https://help.ubnt.com/hc/...side-Loopback-Reflection-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 06:11:
[...]

In de beta store gaat het om $199 voor de Plus vs $179 voor de gewone. Maar of dat ook het prijsverschil bij de retail verkoop wordt is natuurlijk de vraag. Gezien de verschillen vind ik $20 in ieder geval erg goedkoop. En de prijzen in de beta store hoeven niet representatief te zijn voor de uiteindelijke retail prijs.
Thanks voor je reactie. Dat is een klein verschil en zou het een no-brainer maken. Nu maar even afwachten idd wat het echt wordt qua prijs.

Staat de ‘bracket’ om hem in een 19” rack te kunnen mounten ook al in de store? Zo ja, heb je daar wat meer info over en evt een prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
QempZoR schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:55:
@Sjalabert @HKLM_

Quoteje van mezelf voor de geintereseerd. Na 22h05m draaid de USG nogsteeds stabiel, zonder een happering van IPTV te hebben gehad gisteravond/vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Pepppie schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Thanks voor je reactie. Dat is een klein verschil en zou het een no-brainer maken. Nu maar even afwachten idd wat het echt wordt qua prijs.

Staat de ‘bracket’ om hem in een 19” rack te kunnen mounten ook al in de store? Zo ja, heb je daar wat meer info over en evt een prijs?
Er staan twee pagina's over de bracket en zijn functies in de quick start (Page 12 & 13)

Zo te zien heeft hij voor de bracket ook een apparte aansluiting aan de onderkant.

Afbeeldingslocatie: https://www.unisi.ru/upload/iblock/121/121db2f487c545ef626ba4f7e4d28187.png

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 01-08-2018 14:16 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
HKLM_ schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Er staan twee pagina's over de bracket en zijn functies in de quick start (Page 12 & 13)

Zo te zien heeft hij voor de bracket ook een apparte aansluiting aan de onderkant.

[afbeelding]
Top! Las ergens iets dat er ook een mogelijkheid zou zijn om een extra HD te plaatsen in dat bracket, maar dat is dus helaas niet zo.

Had je toevallig ook ergens een prijs gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Pepppie schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:39:
[...]

Top! Las ergens iets dat er ook een mogelijkheid zou zijn om een extra HD te plaatsen in dat bracket, maar dat is dus helaas niet zo.

Had je toevallig ook ergens een prijs gespot?
Nope helaas nog niet kunnen vinden.

De mount staat ook nog niet in de store zo te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 01-08-2018 14:48 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:13

Quakie

quakelen

Ik zal wel een zonnesteek gehad hebben door het mooie weer, maar ik zou zweren dat er
Edgeswitch 8 ports 60watt versie was? En een EdgeSwitch Lite 16 versie?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
hermanh schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:46:
[...]

[afbeelding]

Sterkere hardware is wat slecht verwoord, er zit alleen wat meer geheugen in. (en de HD dan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Quakie schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:12:
Ik zal wel een zonnesteek gehad hebben door het mooie weer, maar ik zou zweren dat er
Er is alleen een 8 poorts 60W versie in de UniFi lijn, AFAIK is er nooit een EdgeSwitch variant van geweest (wel een 150W). Wat je bedoelt met een 'EdgeSwitch Lite 16' durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
m3gA schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:39:
[...]

Sterkere hardware is wat slecht verwoord, er zit alleen wat meer geheugen in. (en de HD dan)
Aangezien ook de unifi video spullen op hetzelfde apparaat draaien lijkt het me evident dat er een sterkere processor in zit.

Als je de reacties op het forum ook leest is de 'feel' van de applicatie ook vlotter. Heb jammergenoeg nog geen echte specs kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:27
Korte vraag; heb gezocht op internet maar gebruik waarschijnlijk niet de juiste zoektermen.. Ik heb nu een glasvezel modem (Experia Box v10) in de meterkast hangen, tevens staat hier een servertje die direct is aangesloten om het modem.

Nu heb ik ook een Unifi AP voor wifi in de rest van het huis, wifi op de Experia Box staat uit, is er een manier om vanuit devices die op het Unifi netwerk zitten direct contact te maken met mijn server? Of gaat dit dom weg niet lukken op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
hermanh schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:37:
[...]

Aangezien ook de unifi video spullen op hetzelfde apparaat draaien lijkt het me evident dat er een sterkere processor in zit.

Als je de reacties op het forum ook leest is de 'feel' van de applicatie ook vlotter. Heb jammergenoeg nog geen echte specs kunnen vinden.
Enige verschil met de normale CK2 is dat er iets meer geheugen in zit. (3GB ipv 2GB). Kan de desbetreffende forumpost niet plaatsen omdat die in het NDA forum staat. De hardware is wel al op de markt (early access store) dus ik ga er vanuit dat deze informatie wel mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Glitchy schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:57:
Korte vraag; heb gezocht op internet maar gebruik waarschijnlijk niet de juiste zoektermen.. Ik heb nu een glasvezel modem (Experia Box v10) in de meterkast hangen, tevens staat hier een servertje die direct is aangesloten om het modem.

Nu heb ik ook een Unifi AP voor wifi in de rest van het huis, wifi op de Experia Box staat uit, is er een manier om vanuit devices die op het Unifi netwerk zitten direct contact te maken met mijn server? Of gaat dit dom weg niet lukken op deze manier?
Wat is het precieze probleem? Als je alleen een UAP hebt bevindt deze zich in hetzelfde subnet/netwerk segment als de ExperiaBox dus dan moet het gewoon werken zonder enige verder configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Klopt het dat ik met de ubiquiti Unifi 8p switch (60w) de PoE niet per poort kan uitschakelen/beheren? Dat kan alleen met die 150w?

Unifi controller heb ik ook draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennisZ88 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:01:
Klopt het dat ik met de ubiquiti Unifi 8p switch (60w) de PoE niet per poort kan uitschakelen/beheren? Dat kan alleen met die 150w?

PoE zoals de USW 8-60W ondersteund (802.3af) zou je ook niet hoeven te beheren. De switch detecteert automatisch of het aangesloten apparaat van stroom moet worden voorzien en zal dat dan automatisch doen. Het is niet zoals bij passive PoE dat je de stroom aan/uit moet zetten en deze dan altijd wordt geleverd (802.3af is dus veilig, passive niet).

Of je het op de USW 8-60W zelf aan en uit kunt zetten durf ik overigens niet te zeggen, maar het zou dus niet nodig hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Ah oké helder. Zag via YouTube filmpje dat het bij een 150w wel beheerbaar was en die van 60w niet. Dacht misschien oude fw of dat het wellicht niet mogelijk was. Jouw theorie klinkt aannemelijk en zou goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennisZ88 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:17:
Ah oké helder. Zag via YouTube filmpje dat het bij een 150w wel beheerbaar was en die van 60w niet. Dacht misschien oude fw of dat het wellicht niet mogelijk was. Jouw theorie klinkt aannemelijk en zou goed zijn
Klopt, bij de 150W kun je kiezen tussen uit, PoE+, en passive (24V). Standaard staat echter op alle poorten PoE+ ingesteld en dat hoeft ook geen probleem op te leveren. Alleen als je (oude) apparatuur die via passive 24V gevoed moet worden moet je de instelling dus aanpassen.

m.b.t. PoE en PoE+, die laatste is een uitbreiding op de eerste, waar PoE/802.3af maar 15W per poort kan leveren kan PoE+/802.3at tot 30W per poort leveren. De 60W switch doet vervolgens alleen PoE waar de 150W ook PoE+ doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
DennisZ88 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:17:
Je kunt gewoon poort 5-8 configureren zodat PoE uit staat. Zat men toevallig in dat filmpje op poort 1-4? Zelf zet ik het wel altijd uit, maar dat is inderdaad niet nodig. (controlfreak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
m3gA schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:07:
[...]

Enige verschil met de normale CK2 is dat er iets meer geheugen in zit. (3GB ipv 2GB). Kan de desbetreffende forumpost niet plaatsen omdat die in het NDA forum staat. De hardware is wel al op de markt (early access store) dus ik ga er vanuit dat deze informatie wel mag.
Dat is dan weer erg jammer. Dat maakt de businesscase als consument ook weer minder interessant. Voor 1GB meer geheugen, een display waar je niet naar kijkt en een kleine accu (wel handig) ruim 100 euro meer betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Quakie schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:12:
Die zijn er helaas (nog) niet.
Wel komen er nieuwe Edgeswitch 10x en Edgeswitch 10XP aan.

Edgeswitch 10X - 8x RJ45 en 2x SFP mogelijkheid voor Passive PoE Passthrough dus je kunt hem voeden met 24V en op poort 8 ook weer een 24v Apparaat aansluiten zoals een Straalverbinding, AP of Camera etc.
Edgeswitch 10XP - 8x RJ45 Port en 2x SFP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e93VYdxrXliqzaeuXQpBgdwS/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kIzmGu6vP1F3j87i1vABhOPF/full.png

Beetje opvolger van de Toughswitches de Edgeswitch 10x is dan zonder PoE en de Edgeswitch 10XP is met PoE 24V.

Deze zijn dan ook meer bedoeld voor de WISP Business met straalverbindingen enz. of om de Ubiquiti Camera's aan te sturen.
Natuurlijk werken de UAP AC en UAP AC LR hier ook op. Maar de UAP AC Pro enz. weer niet.

Ze staan momenteel in de Beta Store van Ubiquiti en verwacht ze binnen 1-2 maandjes hier in NL.

Mooie is ook nog dat ze Rack Mountable zijn met de zelfde mount als de Edgerouter 4 en Edgerouter 6

Ook komen er nieuwe Edgerouter modellen;

Edgerouter 10X 10x RJ45 poorten - Powered by 24V Passive PoE or External AC/DC Adapter - Internal Switchboard - PoE Passthrough op Poort 10

Edgerouter 12 10x RJ45 Poorten - 2x SFP - Powered by 24V Passive PoE or External AC/DC Adapter - Internal Switchboard? Nog niet bevestigd - PoE Passthrough op Poort 10

Edgerouter 10X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KAhKVyl66SXwyi2EVxzoIhbJ/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xWnba9hfWm5psFbkThVhWOEU/full.png

Edgerouter 12

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SqxXSe55VUzONx9wnPJzgikU/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zrTio6bJZqfcmPN4hoHQ0FsB/full.png

[ Voor 10% gewijzigd door Kavaa op 02-08-2018 09:03 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
DennisZ88 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:01:

Ook ik kan bevestigen dat je met een recente firmware en controller de PoE poorten van de 8 poort switch (poort 5-8) gewoon aan en uit kan zetten.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
Wafeltje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:06:
[...]

Op de kabels zelf zie ik niets waarvan ik zou afleiden of het CCA is, of 100% koper. De kabels die ik heb zijn wel minimaal CAT6, sommige met iets meer shielding, andere met iets minder.

Ik heb om te testen weer een andere kabel gepakt, en daarop werkte het (30+ minuten, wat eerst niet lukte). Heb daarna de oude situatie hersteld (oude kabel, oude poort, PoE via switch), werkte ook.

Had op dat moment dit commando aan:
tail -f /var/log/messages
Gelukkig, want ik kreeg onderstaande daarvan terug:
Aug 1 20:31:08 USW-16-150W daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 2 data
Aug 1 20:31:08 USW-16-150W daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 3 data
Aug 1 20:31:08 USW-16-150W daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 4 data
Aug 1 20:31:08 USW-16-150W daemon.info switch: BOXSERV: Error 17 occurred reading thermal sensor 5 data
En dat dan nog 30 keer ofzo.

Terwijl wanneer ik de temperatuur opvraag, zie ik daar ook niets raars in:
USW-16-150W-US.v3.9.42# swctrl env show
General Temperature (C): 65
Temperature sensors:
Sensor Temp (C) State Max Temp (C)
=============== =========== =============== ============
TEMP-1 65 Normal 69
TEMP-2 60 Normal 62
PoE-01 57 Normal 61
PoE-02 59 Normal 61
PoE-03 57 Normal 59
PoE-04 59 Normal 61

Fan Duty Level: 0
USW-16-150W-US.v3.9.42#
Dze logs heb ik ook bij ubiquiti support neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
hermanh schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:18:
[...]

Dat is dan weer erg jammer. Dat maakt de businesscase als consument ook weer minder interessant. Voor 1GB meer geheugen, een display waar je niet naar kijkt en een kleine accu (wel handig) ruim 100 euro meer betalen.
De Cloud Key 2 heeft ook een display. (CK2).
Tov de oude NVR is het wel een enorme winst in prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
m3gA schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:35:
[...]

De Cloud Key 2 heeft ook een display. (CK2).
Tov de oude NVR is het wel een enorme winst in prestatie.
Ik neem aan dat je de Cloud Key Gen2 Plus bedoeld ;)

Beide staan momenteel in de Beta Store

Daar kun je de NVR op draaien en niet op de Cloud Key Gen2

De Cloud Key Gen2 is enkel bedoeld als UniFi Controller / UNMS.
Er zit dan dus ook geen aparte HDD in voor de opnames van bijvoorbeeld UniFi Video / UniFi Protect.

De Cloud Key Gen2 Plus is dus het zelfde als de normale Gen2 alleen dan wat groter en met een hard disk die je overigens zelf kunt upgraden naar een groter model. En deze heeft ook Battery Backup for safe shutdown etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Kavaa op 02-08-2018 10:15 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.